Petak, 09.12.2022.

15:45

Evropska unija je postavila zvanični rok za prelazak na USB-C standard

Izvor: B92

Evropska unija je postavila zvanièni rok za prelazak na USB-C standard IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

Neće da valja

pre 1 godinu

AKo mi iskusni serviseri kažemo da to neće da valja, i da 240W nije za tako malecne pinove uz sve moguće verzije situacija, džabe vaše teorije protokola - pokazaće se vrmenom koliko je to loše.
Protokoli će grešiti i biće svega.
Što se tiče bežičnog punjenja, to vam je mini mikrotalasna pećnica.
E sad, spojite to sa litijumskom baterijom.
Ni to nije rešenje.
Možda kao igračka, da se pokaže ljudska pamet.
Ali kao trajno rešenje - pokazalo se da diže temperaturu baterija.
Zato Huawei bežično punjenje zasniva na merenju temperature baterije i čim se podigne prekida punjenje.

Miki

pre 1 godinu

Eh kad pomislim koje smo telefone koristili krajem devedesetih pocetkom 2000 tih godina-Ericsson,Nokia,Siemens,Sagem,Philips sve europske firme,ameri su imali samo Motorolu a na istoku se Samsung i Sony stidljivo pokazivali,Europa je bila lider mobilne komunikacije,pitam se kako ova biriselska birokratija noje prepoznalà momenat kad je pocelo unistavanje tih marki telefona i da im financijskî pomogne u datom trenutku oni su trosili pare na razne glupe birokatske zakone,danas Amerikanci (Google sa android telefonima i Aplle sa Iphone ) a polako i Kinezi sa Huawei mlate grdnu lovu izbacuju svake godine novi model pa makarnîsa minimalnim razlikama od predhodnog sakuplljaju nase podatke a eurpljani potrose 4;godine samo da naprave z zakon o kablu za punjac telefona evo na sta je spala EU i njena birokratija

A bice i novih standarda uskoro

pre 1 godinu

@USB-C maksimum trpi 240W.
(Zoran, 10. decembar 2022 14:10)

Pa koliko bi ti? Sta ce ti vise kod apple od toga? Imam mbp13 sluzbeni, ima 2USB tip-c porta i evo pise na charging adapteru 67W tj.
Output 20.3V x 3.3A or 15.0V x 3.0A or 9.0V x 3.0A or 5.2A x 3.0A.
mbp16 ne verujem da ide preko 100W, mrzi me sad da guglam.

Dosta je bilo!

pre 1 godinu

Samo se ceka Apple da predje na USB-C, koji ce verovatno da bude na IPhone 17 modelu dosta su se provlacili sa Lightning cable-om...

Iphone 14 pro max se puni 2 sata od 0-100%, podrzava 27w punjenje, a kosta 1500e kod nas i jos se ne dobija punjac uz telefon, nego mora da se kupi. "Mi smo Apple mi brinemo za okolinu, necemo da unistavamo zivotnu sredinu", a ono kasa im se povecava.. Doktorirali su marketing i influence u svetu to nema sta, al daj malo ljudima nesto i pored telefona kad vec daju tolike pare.

Otisao sam malo predaleko, al sustina mi je bila da skoro svi smartphone proizvodjaci daju USB-C, jedino Apple se izdvaja, ali dobro stace se i tome na put kod njih nadam se 2025-te.

EU Citizen

pre 1 godinu

Birokratske i ekofašističke EU štetočine. Samo bi nekom nešto da nameću silom, zato treba što pre razvaliti tu neokomunističku tamnicu naroda, da ne ostane kamen na kamenu...

m

pre 1 godinu

USB-C i ako trpi veliku snagu uopste nije dizajniran da bude dovoljno fizicki jak za uredjaje kao laptop. Evropa....starsno kako ume da komplikuje zivot.
(Zoran, 10. decembar 2022 14:12)

hoce sa se rvaju grcko rimskim stilom ili ?

Deda

pre 1 godinu

Trebalo im 4 god da proguraju ovu pricu a veliko je pitanje oce li se to desiti 2024
(daki, 10. decembar 2022 18:13)

Koju pricu? Pa proizvodjaci su jos pre 3-4 godine spontano presli na usb-c. Ovo je cisto formalna standardizacija. Jedini koji se buni je apple, sve ostalo radi na type C, od bezicnih slusalica do dronova.

Sipaj, sipaj, sipaj

pre 1 godinu

Ne očekujem iPhone s USB-C portom. Mislim da će do kraja 2024. već predstaviti modele koji će biti isključivo wireless-charging i eSIM, odnosno bez ikakvih otvora sem mikrofona i zvučnika. Jedino možda neki SE modeli budu sa otvorima i USB-C, ali top modeli ne verujem

Zoran

pre 1 godinu

USB-C i ako trpi veliku snagu uopste nije dizajniran da bude dovoljno fizicki jak za uredjaje kao laptop. Evropa....starsno kako ume da komplikuje zivot.

Paranormal Dimension

pre 1 godinu

@MILA

Mozda si Mila, ali si glupa. USB i svi derivati kasnije, nastao je prvo u Intelu, pa se posle prosirila saradnja sa Compaq, NEC, IBM, Microsoft i verovatno sam zaboravio jos neke, za koje me mrzi da Google-ujem, jer su se i oni ukljucili u to pitanje. Sto se tice Apple-a, za obicne ljude je on fenomenalan. Za one koji se odlicno razumeju u IT (to je izraz za sirok spektar u industriji tehonologija), Apple uredjaju su u isto vreme fenomenalni, a i krsh. Apple je provalio ovcice i svaki njihov buduci proizvod se oslanja na vas ovcice. Mada je to najvise u svakoj sferi industrije, samo sto ne ispiraju mozak toliko, koliko Apple. Mozda 1 odsto manje. I to je nesto.

Miloš

pre 1 godinu

Airbus je zveknuo jer niko nije mogao testirati takvu situaciju.
Testiranje punjača je banalno - promjenjivi izvor napajanja i promjenjivi potrošač.
Ulaganje od par stotina evra u opremu koju SVAKI servis ima.
Toliko.

znalac

pre 1 godinu

da dodam još i da je suludo da o tehničkim pitanjima i standardima odlučuju neuki paraziti, jer su iste Briselske birokrate nesposobne da već nekoliko godina sprovedu svoju odluku o ukidanju letnjeg računanja vremena.

Juho

pre 1 godinu

do implementacije iphone ce biti u potpunosti bezican, zivi bili pa videli.
(to bre, 09. decembar 2022 20:08)

Kad budeš šetao ili trčao i ako treba usput da napuniš telefon od akumulatora - ima da praviš sendvič od tri sloja koji ćeš da omotaš selotejpom.

petar

pre 1 godinu

eeeee...a gde je ono neko vreme, primar/sekundar, pa grecov spoj da se dobije jednosmerni napon, kablić i prikačiš na uređaj koji oćeš ... kako je krenulo sa ovim SMART stvarima, više ni omov zakon neće da važi. Verovatno mnogi čitaoci i nemaju pojma o čemu pričam....

znalac

pre 1 godinu

"pametni" urrđaji su neophodni za prrživljavanje... jer je narod sve gluplji.

i naravno, da su milenijalci i potonje generacije podržavaoci "svekolikog napretka" jer im je analitičnost na nivou amebe.
A to da je dobro da Briselska birokratija utvrđuje tehničke standarde, to je tek van svake pameti.

veljko

pre 1 godinu

Најбоље од свега је што ће нас сада посебно ударити по џепу, а то изгледа нико од вас није видео. Пуњаче ће нам испоручивати само по наруџби, а то ће посебно наплаћивати. Цене телефона ће да остану исте, само овај пут без пуњача, ако уз то узмеш и пуњач онда ће телефон да буде скупљи.

dzoni

pre 1 godinu

Sa ovim se slazem.. Kupio Sam vrhunsku kameru pre 4-5 godina JVC. Opticki zum 72x,Snimak meseca kao da ispred mene a opet Mala, kao pesnica velicine.. Snima na ssd.. Snimak vrhunski,4K Nema nikakvog poredjenjenja sa Telefonima I akcionim kamerama... A bila I skupa bas.
Problem.. Pre godinu Dana izgubim punjac.. Nema GA nigde kao u zemlju da propao.. Ulaz neki cudan u obliku slova L.. Trazio Sam svuda po Internetu eBay, Amazon, Ali express.. I nigde nisam nasao punjac.. I eto stoji hvata prasinu
. Verovatno I baterija do sad crkla bez punjenka toliko dugo.

dzoni

pre 1 godinu

Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 09. decembar 2022 16:22
Imam npr Dell tablet, windows 11 pro sa USB-C Ali 20V..punjac moze da isporuci automatski nekoliko voltaza od 5V do 20V.. Pa tako sa njim mogu da punim I telefon Koji je 5V..ali punjac od Tel Koji je Samo 5V nece da puni tablet.

Posto se bavim racunarima I imam dosta tableta..imam i HP windows 10 I 11 tablete..Ima tu jedna iznimka. ..HP tableti isto imaju USB-C Ali nece sa se pune Dell I Lenovo punjacima niti zamenskim.. Traze Samo HP original, prepoznaju da nije HP I odbijaju da pune dok Dell I Lenovo oni pune sa bilo kojom kombinacijom Samo da imaju u sebi 20V.. Ne gledaju Marku punjaca..

Strunf

pre 1 godinu

Telefoni su i danas svi sem jabuke na tipe c moje pitanje je dali će ovo važiti i za ostale uređaje ja na primer imam džepnu lampu koja ima magnetni punjač to neću računati ali moj brijač na baterije zbog čeka on nema tipe c ulaz već neki nestandardni trebalo bi da ovaj ukaz važi i za ostalu elektroniku ne samo telefone.
(Nebojša, 9. decembar 2022 17:48

E brale bas vazi ovaj zakon za sve prenosne uredjaje pocev od bateriskih lampi do laptopova. Svi mali uredjaji koji imaju bateriju ce morati imaju usb-c nebitno koje su namene.

Marx

pre 1 godinu

UBS-C je ideja i ostvarenje APPLE. Svi ce morati da se menjaju onako kako je predlozio Apple.
(MILA, 09. decembar 2022 19:24)

Tačno sam znao. Šta sve nisu izmislili?! Priča se da će uskoro da izmisle i električni automobil.

miskic

pre 1 godinu

UBS-C je ideja i ostvarenje APPLE. Svi ce morati da se menjaju onako kako je predlozio Apple.
(MILA, 09. decembar 2022 19:24)
I bas ga svi koriste samo ne Apple hahahahaha

Videćemo brale, devojano mlada

pre 1 godinu

Kako to izgleda, kad je USB-C konektor opterećen sa 48V 3A potrošnjom?
A sirota, plavušna glavica iz nekog svog razloga odluči da izvuče pa opet gurne priključak, jer joj spravica nije otpevala svoje?
Mislite da je mlađahni, bonusom podstreknuti indžilir bez iskustva a u vrhu ovih projekata mislio na to? Pravio softver za takove situlacije razne?
Sećam se slučaja gde je Erbas 300 zveknuo sa 300 metara i pobio 300 ljudi,jer su mlađahni indžiliri mislili da je za softver dovoljno 1 senzor nivoa, a perači aviona ga natopili i zaledili. Pa je softver mislio kako je zgodno da hitno obori nos aviona. Pritom, pilot nije imao nikakve opcije, jer niko nije mislio na to.
E, pa, slažem se sa čovekom da taj nežni utikač, sklon i povlačenju pinova biti uzrok mnogih kvarova kada se pređe na snažnije, u vatima, napajanje.
Živi i zdravi bili, pa videli Next Generation punjenja.

Mladen

pre 1 godinu

Objašnjenje kako radi:
Osnovni USB 2.0 je 5V i 0.5A.
Dakle, ako nema nikakvog prepoznavanja između punjača i punjenog uređaja punjač ne pušta ništa drugo sem 5V, a uređaj ne vuče više od 0.5A. To je dovoljno da se probudi elektronika u punjenom uređaju ako je baterija prazna, a onda počinju 'pregovor'. Punjač i punjeni uređaj objavljuju koje napone i struje podržavaju.

Na primer, punjač daje 5v 3A, 9V 3A, 12V 2A, 15V 1.5A i 20V 1.25A. Punjeno uređaj zahteva 9V 2A, i dobija 9V i 2A.
Isti punjač priključen na laptop, koji zahteva 20V i 3.5A se puni na 20V, ali ne povlači više od 1.25A koliko punjač može da pruži, a obaveštava korisnika da je punjenje sporo. Ovo je korisno jer punjač od mobilnog telefona može da puni laptop, samo sporije nego njegov fabrički. To je korisno kada korisnik laptopa zaboravi originalni punjač - bolje išta nego ništa.
Dok na primer originalni punjač od laptopa podržava sve naponske profile (5, 9, 12, 15 i 20V) ali sa strujama do 5A. To ne znači da će u mobilni koji se puni sa 18W (9V 2A) da upumpava 20V i 5A, već će mu isporučiti traženih 9V i 2A.
A najbolje bi bilo da sve podržava sve, i da najnoviji laptop se poveže na prastari punjač (5V 0.5A 2.5W) i da iako ima bateriju od 50Wh, se napuni za 24č, ali se napuni, umesto da zahteva samo njegov originalni punjač.

Inače, USB PD (power delivery) po poslednjem standardu isporučuje 48V 5A (240W), što je dovoljno za skoro bilo koji elektronski uređaj sa baterijom.
A zbog univerzalnosti, ide se ka tome da ako spojite laptop sa TV-om preko USBC kabla, TV dobija sliku od laptopa, a laptop se puni jer je spojen na TV. I jedan kabl ide za sve (slika, zvuk, mreža, podaci, napajanje).

Zok1

pre 1 godinu

Već sada u kompaniji imamo inženjerske radne stanice (laptope) koji traže više nego što poslednja verzija USB-C podržava (240W). Šta će da bude za sledećih par godina, mogu samo da pretpostavim. Bilo bi bolje da je briselska birokratija standardizovala utičnice za struju na nivou EU, kako bi taj standardizovani punjač mogao da uključim u svaku utičnicu u EU bez posebnih adaptera. Podržavam standarde ali oni ponekad koče napredak.

Oda Najdragocenijem

pre 1 godinu

Obraćam se jutros svom Najdražem i Najdragocenijem:
- "Kako si mi danas, brate, pobro?"
a on mi sa 15% odgovara:
- "Nešto ti baš i nisam dobro."

Veliki brat

pre 1 godinu

Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 9. decembar 2022 16:22)

Gde si u tekstu pročitao da se pominje bilo 5V ili 9V?

Nebojša

pre 1 godinu

Telefoni su i danas svi sem jabuke na tipe c moje pitanje je dali će ovo važiti i za ostale uređaje ja na primer imam džepnu lampu koja ima magnetni punjač to neću računati ali moj brijač na baterije zbog čeka on nema tipe c ulaz već neki nestandardni trebalo bi da ovaj ukaz važi i za ostalu elektroniku ne samo telefone.

Dule

pre 1 godinu

Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 9. decembar 2022 16:22)


USB-C moze da trpi i daleko vece voltaze od 9V, a sigurno nece da nastane pozar jer je voltaza od 5V suvise mala za njega.

Ja sa sa svojim punjacem za laptop (koji je USB-C) mogu da punim telefon (takodje USB-C).

Obrnuto ne mogu, tj. punjacem za telefon da punim laptop, jer laptop vidi da mu je punjac suvise slab.

Srbin iz Srbije

pre 1 godinu

@Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 9. decembar 2022 16:22)

A toga se ama baš NIKO pre tebe, tako pametnog, pismenog i stručnog, SIGURNO nije setio da uzme u obzir, nego ti PRVI.

Inzenjer

pre 1 godinu

@Citalac, punjac i telefon imaju određeni proces rukovanja (eng. Handshake) koji pokazuje koje protokole podrzava telefon.

Svi adapteri podrzavaju osnovni 5V 1A i 5V2A. Za brzo punjenje se koriste protokoli QC3 i PD3 koji su generalno podrzani kod svih telefona i uredjaja.

Kada se poveze neki uredjaj, recimo slusalice, adapter prvo pusti 5V1A i proveri sta ovaj uredjaj podrzava, ako nema povratnih informacija ostaje na 5W. Ako se na samsung s22 ultra poveze recimo macbook pro adapter od 120W on ce samsungu pustiti prvi protokol koji samsung podrzava recimo 18W pd3

Dejan

pre 1 godinu

@Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 09. decembar 2022 16:22)

Pa očigledno da su uređaji koji spomenuti priključak koriste, pametni, u ovom slučaju i od tebe.

Srbin iz Srbije

pre 1 godinu

@Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 9. decembar 2022 16:22)

A toga se ama baš NIKO pre tebe, tako pametnog, pismenog i stručnog, SIGURNO nije setio da uzme u obzir, nego ti PRVI.

Dejan

pre 1 godinu

@Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 09. decembar 2022 16:22)

Pa očigledno da su uređaji koji spomenuti priključak koriste, pametni, u ovom slučaju i od tebe.

Mladen

pre 1 godinu

Objašnjenje kako radi:
Osnovni USB 2.0 je 5V i 0.5A.
Dakle, ako nema nikakvog prepoznavanja između punjača i punjenog uređaja punjač ne pušta ništa drugo sem 5V, a uređaj ne vuče više od 0.5A. To je dovoljno da se probudi elektronika u punjenom uređaju ako je baterija prazna, a onda počinju 'pregovor'. Punjač i punjeni uređaj objavljuju koje napone i struje podržavaju.

Na primer, punjač daje 5v 3A, 9V 3A, 12V 2A, 15V 1.5A i 20V 1.25A. Punjeno uređaj zahteva 9V 2A, i dobija 9V i 2A.
Isti punjač priključen na laptop, koji zahteva 20V i 3.5A se puni na 20V, ali ne povlači više od 1.25A koliko punjač može da pruži, a obaveštava korisnika da je punjenje sporo. Ovo je korisno jer punjač od mobilnog telefona može da puni laptop, samo sporije nego njegov fabrički. To je korisno kada korisnik laptopa zaboravi originalni punjač - bolje išta nego ništa.
Dok na primer originalni punjač od laptopa podržava sve naponske profile (5, 9, 12, 15 i 20V) ali sa strujama do 5A. To ne znači da će u mobilni koji se puni sa 18W (9V 2A) da upumpava 20V i 5A, već će mu isporučiti traženih 9V i 2A.
A najbolje bi bilo da sve podržava sve, i da najnoviji laptop se poveže na prastari punjač (5V 0.5A 2.5W) i da iako ima bateriju od 50Wh, se napuni za 24č, ali se napuni, umesto da zahteva samo njegov originalni punjač.

Inače, USB PD (power delivery) po poslednjem standardu isporučuje 48V 5A (240W), što je dovoljno za skoro bilo koji elektronski uređaj sa baterijom.
A zbog univerzalnosti, ide se ka tome da ako spojite laptop sa TV-om preko USBC kabla, TV dobija sliku od laptopa, a laptop se puni jer je spojen na TV. I jedan kabl ide za sve (slika, zvuk, mreža, podaci, napajanje).

Inzenjer

pre 1 godinu

@Citalac, punjac i telefon imaju određeni proces rukovanja (eng. Handshake) koji pokazuje koje protokole podrzava telefon.

Svi adapteri podrzavaju osnovni 5V 1A i 5V2A. Za brzo punjenje se koriste protokoli QC3 i PD3 koji su generalno podrzani kod svih telefona i uredjaja.

Kada se poveze neki uredjaj, recimo slusalice, adapter prvo pusti 5V1A i proveri sta ovaj uredjaj podrzava, ako nema povratnih informacija ostaje na 5W. Ako se na samsung s22 ultra poveze recimo macbook pro adapter od 120W on ce samsungu pustiti prvi protokol koji samsung podrzava recimo 18W pd3

miskic

pre 1 godinu

UBS-C je ideja i ostvarenje APPLE. Svi ce morati da se menjaju onako kako je predlozio Apple.
(MILA, 09. decembar 2022 19:24)
I bas ga svi koriste samo ne Apple hahahahaha

Dule

pre 1 godinu

Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 9. decembar 2022 16:22)


USB-C moze da trpi i daleko vece voltaze od 9V, a sigurno nece da nastane pozar jer je voltaza od 5V suvise mala za njega.

Ja sa sa svojim punjacem za laptop (koji je USB-C) mogu da punim telefon (takodje USB-C).

Obrnuto ne mogu, tj. punjacem za telefon da punim laptop, jer laptop vidi da mu je punjac suvise slab.

Nebojša

pre 1 godinu

Telefoni su i danas svi sem jabuke na tipe c moje pitanje je dali će ovo važiti i za ostale uređaje ja na primer imam džepnu lampu koja ima magnetni punjač to neću računati ali moj brijač na baterije zbog čeka on nema tipe c ulaz već neki nestandardni trebalo bi da ovaj ukaz važi i za ostalu elektroniku ne samo telefone.

Veliki brat

pre 1 godinu

Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 9. decembar 2022 16:22)

Gde si u tekstu pročitao da se pominje bilo 5V ili 9V?

Zok1

pre 1 godinu

Već sada u kompaniji imamo inženjerske radne stanice (laptope) koji traže više nego što poslednja verzija USB-C podržava (240W). Šta će da bude za sledećih par godina, mogu samo da pretpostavim. Bilo bi bolje da je briselska birokratija standardizovala utičnice za struju na nivou EU, kako bi taj standardizovani punjač mogao da uključim u svaku utičnicu u EU bez posebnih adaptera. Podržavam standarde ali oni ponekad koče napredak.

Deda

pre 1 godinu

Trebalo im 4 god da proguraju ovu pricu a veliko je pitanje oce li se to desiti 2024
(daki, 10. decembar 2022 18:13)

Koju pricu? Pa proizvodjaci su jos pre 3-4 godine spontano presli na usb-c. Ovo je cisto formalna standardizacija. Jedini koji se buni je apple, sve ostalo radi na type C, od bezicnih slusalica do dronova.

Oda Najdragocenijem

pre 1 godinu

Obraćam se jutros svom Najdražem i Najdragocenijem:
- "Kako si mi danas, brate, pobro?"
a on mi sa 15% odgovara:
- "Nešto ti baš i nisam dobro."

Paranormal Dimension

pre 1 godinu

@MILA

Mozda si Mila, ali si glupa. USB i svi derivati kasnije, nastao je prvo u Intelu, pa se posle prosirila saradnja sa Compaq, NEC, IBM, Microsoft i verovatno sam zaboravio jos neke, za koje me mrzi da Google-ujem, jer su se i oni ukljucili u to pitanje. Sto se tice Apple-a, za obicne ljude je on fenomenalan. Za one koji se odlicno razumeju u IT (to je izraz za sirok spektar u industriji tehonologija), Apple uredjaju su u isto vreme fenomenalni, a i krsh. Apple je provalio ovcice i svaki njihov buduci proizvod se oslanja na vas ovcice. Mada je to najvise u svakoj sferi industrije, samo sto ne ispiraju mozak toliko, koliko Apple. Mozda 1 odsto manje. I to je nesto.

Videćemo brale, devojano mlada

pre 1 godinu

Kako to izgleda, kad je USB-C konektor opterećen sa 48V 3A potrošnjom?
A sirota, plavušna glavica iz nekog svog razloga odluči da izvuče pa opet gurne priključak, jer joj spravica nije otpevala svoje?
Mislite da je mlađahni, bonusom podstreknuti indžilir bez iskustva a u vrhu ovih projekata mislio na to? Pravio softver za takove situlacije razne?
Sećam se slučaja gde je Erbas 300 zveknuo sa 300 metara i pobio 300 ljudi,jer su mlađahni indžiliri mislili da je za softver dovoljno 1 senzor nivoa, a perači aviona ga natopili i zaledili. Pa je softver mislio kako je zgodno da hitno obori nos aviona. Pritom, pilot nije imao nikakve opcije, jer niko nije mislio na to.
E, pa, slažem se sa čovekom da taj nežni utikač, sklon i povlačenju pinova biti uzrok mnogih kvarova kada se pređe na snažnije, u vatima, napajanje.
Živi i zdravi bili, pa videli Next Generation punjenja.

Marx

pre 1 godinu

UBS-C je ideja i ostvarenje APPLE. Svi ce morati da se menjaju onako kako je predlozio Apple.
(MILA, 09. decembar 2022 19:24)

Tačno sam znao. Šta sve nisu izmislili?! Priča se da će uskoro da izmisle i električni automobil.

m

pre 1 godinu

USB-C i ako trpi veliku snagu uopste nije dizajniran da bude dovoljno fizicki jak za uredjaje kao laptop. Evropa....starsno kako ume da komplikuje zivot.
(Zoran, 10. decembar 2022 14:12)

hoce sa se rvaju grcko rimskim stilom ili ?

petar

pre 1 godinu

eeeee...a gde je ono neko vreme, primar/sekundar, pa grecov spoj da se dobije jednosmerni napon, kablić i prikačiš na uređaj koji oćeš ... kako je krenulo sa ovim SMART stvarima, više ni omov zakon neće da važi. Verovatno mnogi čitaoci i nemaju pojma o čemu pričam....

dzoni

pre 1 godinu

Sa ovim se slazem.. Kupio Sam vrhunsku kameru pre 4-5 godina JVC. Opticki zum 72x,Snimak meseca kao da ispred mene a opet Mala, kao pesnica velicine.. Snima na ssd.. Snimak vrhunski,4K Nema nikakvog poredjenjenja sa Telefonima I akcionim kamerama... A bila I skupa bas.
Problem.. Pre godinu Dana izgubim punjac.. Nema GA nigde kao u zemlju da propao.. Ulaz neki cudan u obliku slova L.. Trazio Sam svuda po Internetu eBay, Amazon, Ali express.. I nigde nisam nasao punjac.. I eto stoji hvata prasinu
. Verovatno I baterija do sad crkla bez punjenka toliko dugo.

Juho

pre 1 godinu

do implementacije iphone ce biti u potpunosti bezican, zivi bili pa videli.
(to bre, 09. decembar 2022 20:08)

Kad budeš šetao ili trčao i ako treba usput da napuniš telefon od akumulatora - ima da praviš sendvič od tri sloja koji ćeš da omotaš selotejpom.

znalac

pre 1 godinu

"pametni" urrđaji su neophodni za prrživljavanje... jer je narod sve gluplji.

i naravno, da su milenijalci i potonje generacije podržavaoci "svekolikog napretka" jer im je analitičnost na nivou amebe.
A to da je dobro da Briselska birokratija utvrđuje tehničke standarde, to je tek van svake pameti.

Sipaj, sipaj, sipaj

pre 1 godinu

Ne očekujem iPhone s USB-C portom. Mislim da će do kraja 2024. već predstaviti modele koji će biti isključivo wireless-charging i eSIM, odnosno bez ikakvih otvora sem mikrofona i zvučnika. Jedino možda neki SE modeli budu sa otvorima i USB-C, ali top modeli ne verujem

Dosta je bilo!

pre 1 godinu

Samo se ceka Apple da predje na USB-C, koji ce verovatno da bude na IPhone 17 modelu dosta su se provlacili sa Lightning cable-om...

Iphone 14 pro max se puni 2 sata od 0-100%, podrzava 27w punjenje, a kosta 1500e kod nas i jos se ne dobija punjac uz telefon, nego mora da se kupi. "Mi smo Apple mi brinemo za okolinu, necemo da unistavamo zivotnu sredinu", a ono kasa im se povecava.. Doktorirali su marketing i influence u svetu to nema sta, al daj malo ljudima nesto i pored telefona kad vec daju tolike pare.

Otisao sam malo predaleko, al sustina mi je bila da skoro svi smartphone proizvodjaci daju USB-C, jedino Apple se izdvaja, ali dobro stace se i tome na put kod njih nadam se 2025-te.

Strunf

pre 1 godinu

Telefoni su i danas svi sem jabuke na tipe c moje pitanje je dali će ovo važiti i za ostale uređaje ja na primer imam džepnu lampu koja ima magnetni punjač to neću računati ali moj brijač na baterije zbog čeka on nema tipe c ulaz već neki nestandardni trebalo bi da ovaj ukaz važi i za ostalu elektroniku ne samo telefone.
(Nebojša, 9. decembar 2022 17:48

E brale bas vazi ovaj zakon za sve prenosne uredjaje pocev od bateriskih lampi do laptopova. Svi mali uredjaji koji imaju bateriju ce morati imaju usb-c nebitno koje su namene.

dzoni

pre 1 godinu

Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 09. decembar 2022 16:22
Imam npr Dell tablet, windows 11 pro sa USB-C Ali 20V..punjac moze da isporuci automatski nekoliko voltaza od 5V do 20V.. Pa tako sa njim mogu da punim I telefon Koji je 5V..ali punjac od Tel Koji je Samo 5V nece da puni tablet.

Posto se bavim racunarima I imam dosta tableta..imam i HP windows 10 I 11 tablete..Ima tu jedna iznimka. ..HP tableti isto imaju USB-C Ali nece sa se pune Dell I Lenovo punjacima niti zamenskim.. Traze Samo HP original, prepoznaju da nije HP I odbijaju da pune dok Dell I Lenovo oni pune sa bilo kojom kombinacijom Samo da imaju u sebi 20V.. Ne gledaju Marku punjaca..

veljko

pre 1 godinu

Најбоље од свега је што ће нас сада посебно ударити по џепу, а то изгледа нико од вас није видео. Пуњаче ће нам испоручивати само по наруџби, а то ће посебно наплаћивати. Цене телефона ће да остану исте, само овај пут без пуњача, ако уз то узмеш и пуњач онда ће телефон да буде скупљи.

EU Citizen

pre 1 godinu

Birokratske i ekofašističke EU štetočine. Samo bi nekom nešto da nameću silom, zato treba što pre razvaliti tu neokomunističku tamnicu naroda, da ne ostane kamen na kamenu...

Miloš

pre 1 godinu

Airbus je zveknuo jer niko nije mogao testirati takvu situaciju.
Testiranje punjača je banalno - promjenjivi izvor napajanja i promjenjivi potrošač.
Ulaganje od par stotina evra u opremu koju SVAKI servis ima.
Toliko.

A bice i novih standarda uskoro

pre 1 godinu

@USB-C maksimum trpi 240W.
(Zoran, 10. decembar 2022 14:10)

Pa koliko bi ti? Sta ce ti vise kod apple od toga? Imam mbp13 sluzbeni, ima 2USB tip-c porta i evo pise na charging adapteru 67W tj.
Output 20.3V x 3.3A or 15.0V x 3.0A or 9.0V x 3.0A or 5.2A x 3.0A.
mbp16 ne verujem da ide preko 100W, mrzi me sad da guglam.

Miki

pre 1 godinu

Eh kad pomislim koje smo telefone koristili krajem devedesetih pocetkom 2000 tih godina-Ericsson,Nokia,Siemens,Sagem,Philips sve europske firme,ameri su imali samo Motorolu a na istoku se Samsung i Sony stidljivo pokazivali,Europa je bila lider mobilne komunikacije,pitam se kako ova biriselska birokratija noje prepoznalà momenat kad je pocelo unistavanje tih marki telefona i da im financijskî pomogne u datom trenutku oni su trosili pare na razne glupe birokatske zakone,danas Amerikanci (Google sa android telefonima i Aplle sa Iphone ) a polako i Kinezi sa Huawei mlate grdnu lovu izbacuju svake godine novi model pa makarnîsa minimalnim razlikama od predhodnog sakuplljaju nase podatke a eurpljani potrose 4;godine samo da naprave z zakon o kablu za punjac telefona evo na sta je spala EU i njena birokratija

znalac

pre 1 godinu

da dodam još i da je suludo da o tehničkim pitanjima i standardima odlučuju neuki paraziti, jer su iste Briselske birokrate nesposobne da već nekoliko godina sprovedu svoju odluku o ukidanju letnjeg računanja vremena.

Neće da valja

pre 1 godinu

AKo mi iskusni serviseri kažemo da to neće da valja, i da 240W nije za tako malecne pinove uz sve moguće verzije situacija, džabe vaše teorije protokola - pokazaće se vrmenom koliko je to loše.
Protokoli će grešiti i biće svega.
Što se tiče bežičnog punjenja, to vam je mini mikrotalasna pećnica.
E sad, spojite to sa litijumskom baterijom.
Ni to nije rešenje.
Možda kao igračka, da se pokaže ljudska pamet.
Ali kao trajno rešenje - pokazalo se da diže temperaturu baterija.
Zato Huawei bežično punjenje zasniva na merenju temperature baterije i čim se podigne prekida punjenje.

Zoran

pre 1 godinu

USB-C i ako trpi veliku snagu uopste nije dizajniran da bude dovoljno fizicki jak za uredjaje kao laptop. Evropa....starsno kako ume da komplikuje zivot.

Videćemo brale, devojano mlada

pre 1 godinu

Kako to izgleda, kad je USB-C konektor opterećen sa 48V 3A potrošnjom?
A sirota, plavušna glavica iz nekog svog razloga odluči da izvuče pa opet gurne priključak, jer joj spravica nije otpevala svoje?
Mislite da je mlađahni, bonusom podstreknuti indžilir bez iskustva a u vrhu ovih projekata mislio na to? Pravio softver za takove situlacije razne?
Sećam se slučaja gde je Erbas 300 zveknuo sa 300 metara i pobio 300 ljudi,jer su mlađahni indžiliri mislili da je za softver dovoljno 1 senzor nivoa, a perači aviona ga natopili i zaledili. Pa je softver mislio kako je zgodno da hitno obori nos aviona. Pritom, pilot nije imao nikakve opcije, jer niko nije mislio na to.
E, pa, slažem se sa čovekom da taj nežni utikač, sklon i povlačenju pinova biti uzrok mnogih kvarova kada se pređe na snažnije, u vatima, napajanje.
Živi i zdravi bili, pa videli Next Generation punjenja.

Oda Najdragocenijem

pre 1 godinu

Obraćam se jutros svom Najdražem i Najdragocenijem:
- "Kako si mi danas, brate, pobro?"
a on mi sa 15% odgovara:
- "Nešto ti baš i nisam dobro."

Zok1

pre 1 godinu

Već sada u kompaniji imamo inženjerske radne stanice (laptope) koji traže više nego što poslednja verzija USB-C podržava (240W). Šta će da bude za sledećih par godina, mogu samo da pretpostavim. Bilo bi bolje da je briselska birokratija standardizovala utičnice za struju na nivou EU, kako bi taj standardizovani punjač mogao da uključim u svaku utičnicu u EU bez posebnih adaptera. Podržavam standarde ali oni ponekad koče napredak.

EU Citizen

pre 1 godinu

Birokratske i ekofašističke EU štetočine. Samo bi nekom nešto da nameću silom, zato treba što pre razvaliti tu neokomunističku tamnicu naroda, da ne ostane kamen na kamenu...

Zoran

pre 1 godinu

USB-C i ako trpi veliku snagu uopste nije dizajniran da bude dovoljno fizicki jak za uredjaje kao laptop. Evropa....starsno kako ume da komplikuje zivot.

Nebojša

pre 1 godinu

Telefoni su i danas svi sem jabuke na tipe c moje pitanje je dali će ovo važiti i za ostale uređaje ja na primer imam džepnu lampu koja ima magnetni punjač to neću računati ali moj brijač na baterije zbog čeka on nema tipe c ulaz već neki nestandardni trebalo bi da ovaj ukaz važi i za ostalu elektroniku ne samo telefone.

Sipaj, sipaj, sipaj

pre 1 godinu

Ne očekujem iPhone s USB-C portom. Mislim da će do kraja 2024. već predstaviti modele koji će biti isključivo wireless-charging i eSIM, odnosno bez ikakvih otvora sem mikrofona i zvučnika. Jedino možda neki SE modeli budu sa otvorima i USB-C, ali top modeli ne verujem

Srbin iz Srbije

pre 1 godinu

@Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 9. decembar 2022 16:22)

A toga se ama baš NIKO pre tebe, tako pametnog, pismenog i stručnog, SIGURNO nije setio da uzme u obzir, nego ti PRVI.

znalac

pre 1 godinu

da dodam još i da je suludo da o tehničkim pitanjima i standardima odlučuju neuki paraziti, jer su iste Briselske birokrate nesposobne da već nekoliko godina sprovedu svoju odluku o ukidanju letnjeg računanja vremena.

Veliki brat

pre 1 godinu

Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 9. decembar 2022 16:22)

Gde si u tekstu pročitao da se pominje bilo 5V ili 9V?

miskic

pre 1 godinu

UBS-C je ideja i ostvarenje APPLE. Svi ce morati da se menjaju onako kako je predlozio Apple.
(MILA, 09. decembar 2022 19:24)
I bas ga svi koriste samo ne Apple hahahahaha

Mladen

pre 1 godinu

Objašnjenje kako radi:
Osnovni USB 2.0 je 5V i 0.5A.
Dakle, ako nema nikakvog prepoznavanja između punjača i punjenog uređaja punjač ne pušta ništa drugo sem 5V, a uređaj ne vuče više od 0.5A. To je dovoljno da se probudi elektronika u punjenom uređaju ako je baterija prazna, a onda počinju 'pregovor'. Punjač i punjeni uređaj objavljuju koje napone i struje podržavaju.

Na primer, punjač daje 5v 3A, 9V 3A, 12V 2A, 15V 1.5A i 20V 1.25A. Punjeno uređaj zahteva 9V 2A, i dobija 9V i 2A.
Isti punjač priključen na laptop, koji zahteva 20V i 3.5A se puni na 20V, ali ne povlači više od 1.25A koliko punjač može da pruži, a obaveštava korisnika da je punjenje sporo. Ovo je korisno jer punjač od mobilnog telefona može da puni laptop, samo sporije nego njegov fabrički. To je korisno kada korisnik laptopa zaboravi originalni punjač - bolje išta nego ništa.
Dok na primer originalni punjač od laptopa podržava sve naponske profile (5, 9, 12, 15 i 20V) ali sa strujama do 5A. To ne znači da će u mobilni koji se puni sa 18W (9V 2A) da upumpava 20V i 5A, već će mu isporučiti traženih 9V i 2A.
A najbolje bi bilo da sve podržava sve, i da najnoviji laptop se poveže na prastari punjač (5V 0.5A 2.5W) i da iako ima bateriju od 50Wh, se napuni za 24č, ali se napuni, umesto da zahteva samo njegov originalni punjač.

Inače, USB PD (power delivery) po poslednjem standardu isporučuje 48V 5A (240W), što je dovoljno za skoro bilo koji elektronski uređaj sa baterijom.
A zbog univerzalnosti, ide se ka tome da ako spojite laptop sa TV-om preko USBC kabla, TV dobija sliku od laptopa, a laptop se puni jer je spojen na TV. I jedan kabl ide za sve (slika, zvuk, mreža, podaci, napajanje).

petar

pre 1 godinu

eeeee...a gde je ono neko vreme, primar/sekundar, pa grecov spoj da se dobije jednosmerni napon, kablić i prikačiš na uređaj koji oćeš ... kako je krenulo sa ovim SMART stvarima, više ni omov zakon neće da važi. Verovatno mnogi čitaoci i nemaju pojma o čemu pričam....

Dejan

pre 1 godinu

@Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 09. decembar 2022 16:22)

Pa očigledno da su uređaji koji spomenuti priključak koriste, pametni, u ovom slučaju i od tebe.

veljko

pre 1 godinu

Најбоље од свега је што ће нас сада посебно ударити по џепу, а то изгледа нико од вас није видео. Пуњаче ће нам испоручивати само по наруџби, а то ће посебно наплаћивати. Цене телефона ће да остану исте, само овај пут без пуњача, ако уз то узмеш и пуњач онда ће телефон да буде скупљи.

znalac

pre 1 godinu

"pametni" urrđaji su neophodni za prrživljavanje... jer je narod sve gluplji.

i naravno, da su milenijalci i potonje generacije podržavaoci "svekolikog napretka" jer im je analitičnost na nivou amebe.
A to da je dobro da Briselska birokratija utvrđuje tehničke standarde, to je tek van svake pameti.

m

pre 1 godinu

USB-C i ako trpi veliku snagu uopste nije dizajniran da bude dovoljno fizicki jak za uredjaje kao laptop. Evropa....starsno kako ume da komplikuje zivot.
(Zoran, 10. decembar 2022 14:12)

hoce sa se rvaju grcko rimskim stilom ili ?

Dule

pre 1 godinu

Znaci isti prikljucak a razlicite voltaze. Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 9. decembar 2022 16:22)


USB-C moze da trpi i daleko vece voltaze od 9V, a sigurno nece da nastane pozar jer je voltaza od 5V suvise mala za njega.

Ja sa sa svojim punjacem za laptop (koji je USB-C) mogu da punim telefon (takodje USB-C).

Obrnuto ne mogu, tj. punjacem za telefon da punim laptop, jer laptop vidi da mu je punjac suvise slab.

Inzenjer

pre 1 godinu

@Citalac, punjac i telefon imaju određeni proces rukovanja (eng. Handshake) koji pokazuje koje protokole podrzava telefon.

Svi adapteri podrzavaju osnovni 5V 1A i 5V2A. Za brzo punjenje se koriste protokoli QC3 i PD3 koji su generalno podrzani kod svih telefona i uredjaja.

Kada se poveze neki uredjaj, recimo slusalice, adapter prvo pusti 5V1A i proveri sta ovaj uredjaj podrzava, ako nema povratnih informacija ostaje na 5W. Ako se na samsung s22 ultra poveze recimo macbook pro adapter od 120W on ce samsungu pustiti prvi protokol koji samsung podrzava recimo 18W pd3

Marx

pre 1 godinu

UBS-C je ideja i ostvarenje APPLE. Svi ce morati da se menjaju onako kako je predlozio Apple.
(MILA, 09. decembar 2022 19:24)

Tačno sam znao. Šta sve nisu izmislili?! Priča se da će uskoro da izmisle i električni automobil.

Strunf

pre 1 godinu

Telefoni su i danas svi sem jabuke na tipe c moje pitanje je dali će ovo važiti i za ostale uređaje ja na primer imam džepnu lampu koja ima magnetni punjač to neću računati ali moj brijač na baterije zbog čeka on nema tipe c ulaz već neki nestandardni trebalo bi da ovaj ukaz važi i za ostalu elektroniku ne samo telefone.
(Nebojša, 9. decembar 2022 17:48

E brale bas vazi ovaj zakon za sve prenosne uredjaje pocev od bateriskih lampi do laptopova. Svi mali uredjaji koji imaju bateriju ce morati imaju usb-c nebitno koje su namene.

Juho

pre 1 godinu

do implementacije iphone ce biti u potpunosti bezican, zivi bili pa videli.
(to bre, 09. decembar 2022 20:08)

Kad budeš šetao ili trčao i ako treba usput da napuniš telefon od akumulatora - ima da praviš sendvič od tri sloja koji ćeš da omotaš selotejpom.

Miloš

pre 1 godinu

Airbus je zveknuo jer niko nije mogao testirati takvu situaciju.
Testiranje punjača je banalno - promjenjivi izvor napajanja i promjenjivi potrošač.
Ulaganje od par stotina evra u opremu koju SVAKI servis ima.
Toliko.

Paranormal Dimension

pre 1 godinu

@MILA

Mozda si Mila, ali si glupa. USB i svi derivati kasnije, nastao je prvo u Intelu, pa se posle prosirila saradnja sa Compaq, NEC, IBM, Microsoft i verovatno sam zaboravio jos neke, za koje me mrzi da Google-ujem, jer su se i oni ukljucili u to pitanje. Sto se tice Apple-a, za obicne ljude je on fenomenalan. Za one koji se odlicno razumeju u IT (to je izraz za sirok spektar u industriji tehonologija), Apple uredjaju su u isto vreme fenomenalni, a i krsh. Apple je provalio ovcice i svaki njihov buduci proizvod se oslanja na vas ovcice. Mada je to najvise u svakoj sferi industrije, samo sto ne ispiraju mozak toliko, koliko Apple. Mozda 1 odsto manje. I to je nesto.

Neće da valja

pre 1 godinu

AKo mi iskusni serviseri kažemo da to neće da valja, i da 240W nije za tako malecne pinove uz sve moguće verzije situacija, džabe vaše teorije protokola - pokazaće se vrmenom koliko je to loše.
Protokoli će grešiti i biće svega.
Što se tiče bežičnog punjenja, to vam je mini mikrotalasna pećnica.
E sad, spojite to sa litijumskom baterijom.
Ni to nije rešenje.
Možda kao igračka, da se pokaže ljudska pamet.
Ali kao trajno rešenje - pokazalo se da diže temperaturu baterija.
Zato Huawei bežično punjenje zasniva na merenju temperature baterije i čim se podigne prekida punjenje.

dzoni

pre 1 godinu

Sa ovim se slazem.. Kupio Sam vrhunsku kameru pre 4-5 godina JVC. Opticki zum 72x,Snimak meseca kao da ispred mene a opet Mala, kao pesnica velicine.. Snima na ssd.. Snimak vrhunski,4K Nema nikakvog poredjenjenja sa Telefonima I akcionim kamerama... A bila I skupa bas.
Problem.. Pre godinu Dana izgubim punjac.. Nema GA nigde kao u zemlju da propao.. Ulaz neki cudan u obliku slova L.. Trazio Sam svuda po Internetu eBay, Amazon, Ali express.. I nigde nisam nasao punjac.. I eto stoji hvata prasinu
. Verovatno I baterija do sad crkla bez punjenka toliko dugo.

dzoni

pre 1 godinu

Kvarovi i pozari u najavi. Kako moze 5v isti prikljucak kap 9v?
(Citalac, 09. decembar 2022 16:22
Imam npr Dell tablet, windows 11 pro sa USB-C Ali 20V..punjac moze da isporuci automatski nekoliko voltaza od 5V do 20V.. Pa tako sa njim mogu da punim I telefon Koji je 5V..ali punjac od Tel Koji je Samo 5V nece da puni tablet.

Posto se bavim racunarima I imam dosta tableta..imam i HP windows 10 I 11 tablete..Ima tu jedna iznimka. ..HP tableti isto imaju USB-C Ali nece sa se pune Dell I Lenovo punjacima niti zamenskim.. Traze Samo HP original, prepoznaju da nije HP I odbijaju da pune dok Dell I Lenovo oni pune sa bilo kojom kombinacijom Samo da imaju u sebi 20V.. Ne gledaju Marku punjaca..

Deda

pre 1 godinu

Trebalo im 4 god da proguraju ovu pricu a veliko je pitanje oce li se to desiti 2024
(daki, 10. decembar 2022 18:13)

Koju pricu? Pa proizvodjaci su jos pre 3-4 godine spontano presli na usb-c. Ovo je cisto formalna standardizacija. Jedini koji se buni je apple, sve ostalo radi na type C, od bezicnih slusalica do dronova.

Dosta je bilo!

pre 1 godinu

Samo se ceka Apple da predje na USB-C, koji ce verovatno da bude na IPhone 17 modelu dosta su se provlacili sa Lightning cable-om...

Iphone 14 pro max se puni 2 sata od 0-100%, podrzava 27w punjenje, a kosta 1500e kod nas i jos se ne dobija punjac uz telefon, nego mora da se kupi. "Mi smo Apple mi brinemo za okolinu, necemo da unistavamo zivotnu sredinu", a ono kasa im se povecava.. Doktorirali su marketing i influence u svetu to nema sta, al daj malo ljudima nesto i pored telefona kad vec daju tolike pare.

Otisao sam malo predaleko, al sustina mi je bila da skoro svi smartphone proizvodjaci daju USB-C, jedino Apple se izdvaja, ali dobro stace se i tome na put kod njih nadam se 2025-te.

A bice i novih standarda uskoro

pre 1 godinu

@USB-C maksimum trpi 240W.
(Zoran, 10. decembar 2022 14:10)

Pa koliko bi ti? Sta ce ti vise kod apple od toga? Imam mbp13 sluzbeni, ima 2USB tip-c porta i evo pise na charging adapteru 67W tj.
Output 20.3V x 3.3A or 15.0V x 3.0A or 9.0V x 3.0A or 5.2A x 3.0A.
mbp16 ne verujem da ide preko 100W, mrzi me sad da guglam.

Miki

pre 1 godinu

Eh kad pomislim koje smo telefone koristili krajem devedesetih pocetkom 2000 tih godina-Ericsson,Nokia,Siemens,Sagem,Philips sve europske firme,ameri su imali samo Motorolu a na istoku se Samsung i Sony stidljivo pokazivali,Europa je bila lider mobilne komunikacije,pitam se kako ova biriselska birokratija noje prepoznalà momenat kad je pocelo unistavanje tih marki telefona i da im financijskî pomogne u datom trenutku oni su trosili pare na razne glupe birokatske zakone,danas Amerikanci (Google sa android telefonima i Aplle sa Iphone ) a polako i Kinezi sa Huawei mlate grdnu lovu izbacuju svake godine novi model pa makarnîsa minimalnim razlikama od predhodnog sakuplljaju nase podatke a eurpljani potrose 4;godine samo da naprave z zakon o kablu za punjac telefona evo na sta je spala EU i njena birokratija