Petak, 08.07.2022.

12:30

Sjajne vesti za gejmere – Nvidia RTX 4090 grafička karta bi mogla dostići potpuno nove brzine

Izvor: B92

Sjajne vesti za gejmere – Nvidia RTX 4090 grafièka karta bi mogla dostiæi potpuno nove brzine IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Stanislav

pre 1 godinu

Mi smo bar navikli.
Kod nas su grafiče uvek bile preskupe i pre nestašice i pre povećanja cene... Mi smo uvek plaćali hardver kao da su nam plate 2000e pa nam lako da se razbacujemo. A da ne govorim o dostupnosti i ponudi. Jel moramo uvek da budemo najgore tržište majku mu...

1080 Ti Aorus Xtreme & 5900X

pre 1 godinu

600-700W ne povuče 99% gaming sistema današnjice, dok to ovde radi jedan GPU die, koji će (u 80% slučajeva) biti hlađen vazduhom, a ne vodom...
Šta će da rade, da prave 5 slot kartice?
Jedva čekam da se pojave na tržištu, da vidim i to čudo

Veliki brat

pre 1 godinu

4090 ce biti najvise isplativa ljudima koji se bave renderingom i koji masne pare preko toga zaradjuju, u suprotnom nece se ni njima isplatiti jer ce da kolje sat od struje.
(ls, 8. jul 2022 14:10)

Da, 5 dinara po satu za struju će baš da ih kolje... Čak i da se igraju 10 sati dnevno, to je 1500 dinara za 30 dana, recimo tu ima 2/3 udela skuplje tarife, pa umesto 1500 neka bude i 3000 dinara mesečeno veći račun samo zbog te grafičke, misliš da će to biti problem nekom ko ima para da je kupi?

A za render... možda sa re-encoding videa, ako si mislio za 3D render, čak je i ta grafička relativno spora za te stvari, tu se koriste Quadro grafike, koje su hardverski maltene iste, ali su zato drajveri optimizovani tako da daju poprilično bolje performanse (za igre su praktično iste, pa se ne isplati kupovati ih), ali pravi benefit je u tome što rade mnogo stabilnije i neće nešto pući na pola posla zbog baga u drajveru i sl.

H H

pre 1 godinu

AMD 7900xt ima da oduva RTX 4090 i po performansama i po potrosnji. Trosice manje struje, manje ce se grejati, imace vece performanse i bice jeftinija. Razmislite o tome, nemojte da vas kompanije deru na osnovu imena.
(Stanley, 8. jul 2022 16:50)

Nostradamuse, provaljen si.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Napokon karta da malo "oznoji" moje napajanje (1600w). Taman može i kao grejalica da posluži zimi ako nam zavrnu gas :D
(TechLead, 8. jul 2022 13:46)

A ako zavrnu struju, evo mozes da se igras u mraku :). Ali ces bogami dooobro da se oznojis sa pedalanjem obzirom na potrosnju iste...

466453

pre 1 godinu

Ja vec porucio u preorderu! Imam 4K tv pa ocekujem dobre perfomanse! Ma da imam i PS5 ipak je Pc Pc!
(Kontras, 08. jul 2022 20:37)

Kontrast, da si rekao da imaš 8K OLED TV pa još i nekako. :p

M&M

pre 1 godinu

Koliko laži na jednom mestu. Bukvalno imam rx470 4gb verziju. Pa najobicniji gta5 ne može da izgura na max u full HD rezoluciji i max podešavanjima u 60 fpsa, moraš da spustiš detalje da bi to izvuko.... Zastarelo i to odavno.
(Glas razuma, 8. jul 2022 14:38)


Mozda ti ne valja nesto sa racunarom ili ti je procesor slab, ja sam terao GTA 5 na R7 370 u 900p bez problema 470-ka je sasvim dovoljna za 1080p. https://www.youtube.com/watch?v=5zTyGXmehe4
Prvo proveri pa nazivaj ljude lazovima.

trt

pre 1 godinu

@glas razuma

60fps......cemu....svaka igra moze da se igra i sa 30 fps, mozda ces promasiti neki frejm ali svakako je igrivo osim ako nisi profi igrac pa ti svaka milisekunda znaci......

non-gamer

pre 1 godinu

Imam 1050Ti i ne sećam se kad sam pokrenuo neku 3D igru, osim ponekad starog Virtual Pool 4, što se i ne računa u neki zahtevan 3D, ali mi treba kartica sa Tensor jezgrima (posebno za brzo množenje matrica u fp16 modu, mada i int8 ponekad može da zatreba), plus mi treba 12 ili više GB vram-a, i kako to priuštiti sa ovim cenama?
Pa ova 4090 i ako se pojavi kod nas, koštaće pola miliona dinara.

Izgleda da je bolje mučiti se sa Google Colab i kad baš nešto zatreba, platiti koji dolar da se završi za sat ili dva, nego bacati novac na ovakve kartice, osim ako baš imate para za bacanje.

Neko pomenu majnovanje, za tu namenu ove najskuplje kartice su totalno neisplative, možda su bile dok su cene kriptovaluta stalno rasle, sada ispada da su najbolje one najjeftinije, jesu najsporije, ali cena ne raste linearno sa performansama, već eksponencijalno, tako da je bolje kupiti 10 starijih jeftinih kartica nego jednog monstruma.

Stanley

pre 1 godinu

AMD 7900xt ima da oduva RTX 4090 i po performansama i po potrosnji. Trosice manje struje, manje ce se grejati, imace vece performanse i bice jeftinija. Razmislite o tome, nemojte da vas kompanije deru na osnovu imena.

Zoran

pre 1 godinu

Ako je na-brzinu-sklepana kao 3080 i 3090, odmah, uz karticu, valja poruciti bakarne plocice i dodatni kuler za zadnju stranu ploce. I posebno napajanje od 750W, samo za nju.

ls

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 8. jul 2022 12:55)

Ima i onih koji igraju u 4k sa 200 fps, 1080p je već star standard ima preko 10 godine kako sam kupio prvi 1080p monitor... ok je i ta tvoja za manje zahtevne igrače, a ova vuruna je vrh za igre i posao, tj majning ako se vrati... i budžet 5k evra..
(srebroljub, 08. jul 2022 13:32)

Ma ko igra u 4k sa 200 fps i sta igra? Videcete 200 fps-a kada nam na zimu pocnu struju iskljucivati na pola dana. Od nove serije ce vredeti uzeti 4070 i eventualno 4080, a 4090 ce biti najvise isplativa ljudima koji se bave renderingom i koji masne pare preko toga zaradjuju, u suprotnom nece se ni njima isplatiti jer ce da kolje sat od struje.

Glas razuma

pre 1 godinu

Koliko laži na jednom mestu. Bukvalno imam rx470 4gb verziju. Pa najobicniji gta5 ne može da izgura na max u full HD rezoluciji i max podešavanjima u 60 fpsa, moraš da spustiš detalje da bi to izvuko.... Zastarelo i to odavno.

TechLead

pre 1 godinu

Napokon karta da malo "oznoji" moje napajanje (1600w). Taman može i kao grejalica da posluži zimi ako nam zavrnu gas :D

Najviše volim VR igranje, a čak i RTX 3090 se muči da pokrene visoke rezolucije najjačih VR sistema. Moram često da obaram rezoluciju i detalje da na Vive 2 Pro.

trt

pre 1 godinu

Kao i uvek brzina nije presudna, i graficke stare 7 godina guraju sve u HD rezoluciji...presudna je dostupnost po preporucenoj ceni i potrosnja struje.

Lord Mirkov

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 8. jul 2022 12:55)
To je neki pitaj boga od kad je poceo 'prestiz' tipa platio sam ovo ovoliko ono onoliko...Moja je R9 270X 2GB DDR5 zadovoljan i ja za svoje potrebe pozz.

Zohan

pre 1 godinu

Raduje najvise nas iz video postprodukcije. GPU render. Svaki film koji gledate prolazi kroz neku vrstu obrade slike koja koristi GPU. Neki procesi traju satima i danima i svaka nova brzina je dobrodosla.

GEOS

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 08. jul 2022 12:55)

Da, i dalje pusta sve u 1080p, igre od pre 4-5 god. Ta tvoja rx470 Red Dead moze da tera maksimum na 30fps sa srednjim podesavanjima. Ne lazi ljude. Svakako nije losa za ljde koji odigraju nesto jednom u nedelju dana....

brt

pre 1 godinu

@Marko

Zato sto ima ljudi koji imaju para i hoce da igraju nove igre na 2k+ monitorima, jer imaju para. Nadam se da sam ti razresio nedoumicu

srebroljub

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 8. jul 2022 12:55)

Ima i onih koji igraju u 4k sa 200 fps, 1080p je već star standard ima preko 10 godine kako sam kupio prvi 1080p monitor... ok je i ta tvoja za manje zahtevne igrače, a ova vuruna je vrh za igre i posao, tj majning ako se vrati... i budžet 5k evra..

Marko

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...

GEOS

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 08. jul 2022 12:55)

Da, i dalje pusta sve u 1080p, igre od pre 4-5 god. Ta tvoja rx470 Red Dead moze da tera maksimum na 30fps sa srednjim podesavanjima. Ne lazi ljude. Svakako nije losa za ljde koji odigraju nesto jednom u nedelju dana....

brt

pre 1 godinu

@Marko

Zato sto ima ljudi koji imaju para i hoce da igraju nove igre na 2k+ monitorima, jer imaju para. Nadam se da sam ti razresio nedoumicu

Zohan

pre 1 godinu

Raduje najvise nas iz video postprodukcije. GPU render. Svaki film koji gledate prolazi kroz neku vrstu obrade slike koja koristi GPU. Neki procesi traju satima i danima i svaka nova brzina je dobrodosla.

trt

pre 1 godinu

Kao i uvek brzina nije presudna, i graficke stare 7 godina guraju sve u HD rezoluciji...presudna je dostupnost po preporucenoj ceni i potrosnja struje.

Marko

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...

ls

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 8. jul 2022 12:55)

Ima i onih koji igraju u 4k sa 200 fps, 1080p je već star standard ima preko 10 godine kako sam kupio prvi 1080p monitor... ok je i ta tvoja za manje zahtevne igrače, a ova vuruna je vrh za igre i posao, tj majning ako se vrati... i budžet 5k evra..
(srebroljub, 08. jul 2022 13:32)

Ma ko igra u 4k sa 200 fps i sta igra? Videcete 200 fps-a kada nam na zimu pocnu struju iskljucivati na pola dana. Od nove serije ce vredeti uzeti 4070 i eventualno 4080, a 4090 ce biti najvise isplativa ljudima koji se bave renderingom i koji masne pare preko toga zaradjuju, u suprotnom nece se ni njima isplatiti jer ce da kolje sat od struje.

non-gamer

pre 1 godinu

Imam 1050Ti i ne sećam se kad sam pokrenuo neku 3D igru, osim ponekad starog Virtual Pool 4, što se i ne računa u neki zahtevan 3D, ali mi treba kartica sa Tensor jezgrima (posebno za brzo množenje matrica u fp16 modu, mada i int8 ponekad može da zatreba), plus mi treba 12 ili više GB vram-a, i kako to priuštiti sa ovim cenama?
Pa ova 4090 i ako se pojavi kod nas, koštaće pola miliona dinara.

Izgleda da je bolje mučiti se sa Google Colab i kad baš nešto zatreba, platiti koji dolar da se završi za sat ili dva, nego bacati novac na ovakve kartice, osim ako baš imate para za bacanje.

Neko pomenu majnovanje, za tu namenu ove najskuplje kartice su totalno neisplative, možda su bile dok su cene kriptovaluta stalno rasle, sada ispada da su najbolje one najjeftinije, jesu najsporije, ali cena ne raste linearno sa performansama, već eksponencijalno, tako da je bolje kupiti 10 starijih jeftinih kartica nego jednog monstruma.

Lord Mirkov

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 8. jul 2022 12:55)
To je neki pitaj boga od kad je poceo 'prestiz' tipa platio sam ovo ovoliko ono onoliko...Moja je R9 270X 2GB DDR5 zadovoljan i ja za svoje potrebe pozz.

TechLead

pre 1 godinu

Napokon karta da malo "oznoji" moje napajanje (1600w). Taman može i kao grejalica da posluži zimi ako nam zavrnu gas :D

Najviše volim VR igranje, a čak i RTX 3090 se muči da pokrene visoke rezolucije najjačih VR sistema. Moram često da obaram rezoluciju i detalje da na Vive 2 Pro.

srebroljub

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 8. jul 2022 12:55)

Ima i onih koji igraju u 4k sa 200 fps, 1080p je već star standard ima preko 10 godine kako sam kupio prvi 1080p monitor... ok je i ta tvoja za manje zahtevne igrače, a ova vuruna je vrh za igre i posao, tj majning ako se vrati... i budžet 5k evra..

Glas razuma

pre 1 godinu

Koliko laži na jednom mestu. Bukvalno imam rx470 4gb verziju. Pa najobicniji gta5 ne može da izgura na max u full HD rezoluciji i max podešavanjima u 60 fpsa, moraš da spustiš detalje da bi to izvuko.... Zastarelo i to odavno.

Zoran

pre 1 godinu

Ako je na-brzinu-sklepana kao 3080 i 3090, odmah, uz karticu, valja poruciti bakarne plocice i dodatni kuler za zadnju stranu ploce. I posebno napajanje od 750W, samo za nju.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Napokon karta da malo "oznoji" moje napajanje (1600w). Taman može i kao grejalica da posluži zimi ako nam zavrnu gas :D
(TechLead, 8. jul 2022 13:46)

A ako zavrnu struju, evo mozes da se igras u mraku :). Ali ces bogami dooobro da se oznojis sa pedalanjem obzirom na potrosnju iste...

Stanley

pre 1 godinu

AMD 7900xt ima da oduva RTX 4090 i po performansama i po potrosnji. Trosice manje struje, manje ce se grejati, imace vece performanse i bice jeftinija. Razmislite o tome, nemojte da vas kompanije deru na osnovu imena.

466453

pre 1 godinu

Ja vec porucio u preorderu! Imam 4K tv pa ocekujem dobre perfomanse! Ma da imam i PS5 ipak je Pc Pc!
(Kontras, 08. jul 2022 20:37)

Kontrast, da si rekao da imaš 8K OLED TV pa još i nekako. :p

trt

pre 1 godinu

@glas razuma

60fps......cemu....svaka igra moze da se igra i sa 30 fps, mozda ces promasiti neki frejm ali svakako je igrivo osim ako nisi profi igrac pa ti svaka milisekunda znaci......

H H

pre 1 godinu

AMD 7900xt ima da oduva RTX 4090 i po performansama i po potrosnji. Trosice manje struje, manje ce se grejati, imace vece performanse i bice jeftinija. Razmislite o tome, nemojte da vas kompanije deru na osnovu imena.
(Stanley, 8. jul 2022 16:50)

Nostradamuse, provaljen si.

Stanislav

pre 1 godinu

Mi smo bar navikli.
Kod nas su grafiče uvek bile preskupe i pre nestašice i pre povećanja cene... Mi smo uvek plaćali hardver kao da su nam plate 2000e pa nam lako da se razbacujemo. A da ne govorim o dostupnosti i ponudi. Jel moramo uvek da budemo najgore tržište majku mu...

M&M

pre 1 godinu

Koliko laži na jednom mestu. Bukvalno imam rx470 4gb verziju. Pa najobicniji gta5 ne može da izgura na max u full HD rezoluciji i max podešavanjima u 60 fpsa, moraš da spustiš detalje da bi to izvuko.... Zastarelo i to odavno.
(Glas razuma, 8. jul 2022 14:38)


Mozda ti ne valja nesto sa racunarom ili ti je procesor slab, ja sam terao GTA 5 na R7 370 u 900p bez problema 470-ka je sasvim dovoljna za 1080p. https://www.youtube.com/watch?v=5zTyGXmehe4
Prvo proveri pa nazivaj ljude lazovima.

Veliki brat

pre 1 godinu

4090 ce biti najvise isplativa ljudima koji se bave renderingom i koji masne pare preko toga zaradjuju, u suprotnom nece se ni njima isplatiti jer ce da kolje sat od struje.
(ls, 8. jul 2022 14:10)

Da, 5 dinara po satu za struju će baš da ih kolje... Čak i da se igraju 10 sati dnevno, to je 1500 dinara za 30 dana, recimo tu ima 2/3 udela skuplje tarife, pa umesto 1500 neka bude i 3000 dinara mesečeno veći račun samo zbog te grafičke, misliš da će to biti problem nekom ko ima para da je kupi?

A za render... možda sa re-encoding videa, ako si mislio za 3D render, čak je i ta grafička relativno spora za te stvari, tu se koriste Quadro grafike, koje su hardverski maltene iste, ali su zato drajveri optimizovani tako da daju poprilično bolje performanse (za igre su praktično iste, pa se ne isplati kupovati ih), ali pravi benefit je u tome što rade mnogo stabilnije i neće nešto pući na pola posla zbog baga u drajveru i sl.

1080 Ti Aorus Xtreme & 5900X

pre 1 godinu

600-700W ne povuče 99% gaming sistema današnjice, dok to ovde radi jedan GPU die, koji će (u 80% slučajeva) biti hlađen vazduhom, a ne vodom...
Šta će da rade, da prave 5 slot kartice?
Jedva čekam da se pojave na tržištu, da vidim i to čudo

Marko

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...

TechLead

pre 1 godinu

Napokon karta da malo "oznoji" moje napajanje (1600w). Taman može i kao grejalica da posluži zimi ako nam zavrnu gas :D

Najviše volim VR igranje, a čak i RTX 3090 se muči da pokrene visoke rezolucije najjačih VR sistema. Moram često da obaram rezoluciju i detalje da na Vive 2 Pro.

Lord Mirkov

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 8. jul 2022 12:55)
To je neki pitaj boga od kad je poceo 'prestiz' tipa platio sam ovo ovoliko ono onoliko...Moja je R9 270X 2GB DDR5 zadovoljan i ja za svoje potrebe pozz.

srebroljub

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 8. jul 2022 12:55)

Ima i onih koji igraju u 4k sa 200 fps, 1080p je već star standard ima preko 10 godine kako sam kupio prvi 1080p monitor... ok je i ta tvoja za manje zahtevne igrače, a ova vuruna je vrh za igre i posao, tj majning ako se vrati... i budžet 5k evra..

trt

pre 1 godinu

@glas razuma

60fps......cemu....svaka igra moze da se igra i sa 30 fps, mozda ces promasiti neki frejm ali svakako je igrivo osim ako nisi profi igrac pa ti svaka milisekunda znaci......

Stanley

pre 1 godinu

AMD 7900xt ima da oduva RTX 4090 i po performansama i po potrosnji. Trosice manje struje, manje ce se grejati, imace vece performanse i bice jeftinija. Razmislite o tome, nemojte da vas kompanije deru na osnovu imena.

GEOS

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 08. jul 2022 12:55)

Da, i dalje pusta sve u 1080p, igre od pre 4-5 god. Ta tvoja rx470 Red Dead moze da tera maksimum na 30fps sa srednjim podesavanjima. Ne lazi ljude. Svakako nije losa za ljde koji odigraju nesto jednom u nedelju dana....

H H

pre 1 godinu

AMD 7900xt ima da oduva RTX 4090 i po performansama i po potrosnji. Trosice manje struje, manje ce se grejati, imace vece performanse i bice jeftinija. Razmislite o tome, nemojte da vas kompanije deru na osnovu imena.
(Stanley, 8. jul 2022 16:50)

Nostradamuse, provaljen si.

brt

pre 1 godinu

@Marko

Zato sto ima ljudi koji imaju para i hoce da igraju nove igre na 2k+ monitorima, jer imaju para. Nadam se da sam ti razresio nedoumicu

Glas razuma

pre 1 godinu

Koliko laži na jednom mestu. Bukvalno imam rx470 4gb verziju. Pa najobicniji gta5 ne može da izgura na max u full HD rezoluciji i max podešavanjima u 60 fpsa, moraš da spustiš detalje da bi to izvuko.... Zastarelo i to odavno.

M&M

pre 1 godinu

Koliko laži na jednom mestu. Bukvalno imam rx470 4gb verziju. Pa najobicniji gta5 ne može da izgura na max u full HD rezoluciji i max podešavanjima u 60 fpsa, moraš da spustiš detalje da bi to izvuko.... Zastarelo i to odavno.
(Glas razuma, 8. jul 2022 14:38)


Mozda ti ne valja nesto sa racunarom ili ti je procesor slab, ja sam terao GTA 5 na R7 370 u 900p bez problema 470-ka je sasvim dovoljna za 1080p. https://www.youtube.com/watch?v=5zTyGXmehe4
Prvo proveri pa nazivaj ljude lazovima.

trt

pre 1 godinu

Kao i uvek brzina nije presudna, i graficke stare 7 godina guraju sve u HD rezoluciji...presudna je dostupnost po preporucenoj ceni i potrosnja struje.

Zohan

pre 1 godinu

Raduje najvise nas iz video postprodukcije. GPU render. Svaki film koji gledate prolazi kroz neku vrstu obrade slike koja koristi GPU. Neki procesi traju satima i danima i svaka nova brzina je dobrodosla.

ls

pre 1 godinu

Moja rx 470 4gb i dalje jede sve u 1080p, ne znam sto ljudi bacaju pare na ove azdajetine, ovu bi odbio da mi pokloni neko , trosi ko TA pec struje ...
(Marko, 8. jul 2022 12:55)

Ima i onih koji igraju u 4k sa 200 fps, 1080p je već star standard ima preko 10 godine kako sam kupio prvi 1080p monitor... ok je i ta tvoja za manje zahtevne igrače, a ova vuruna je vrh za igre i posao, tj majning ako se vrati... i budžet 5k evra..
(srebroljub, 08. jul 2022 13:32)

Ma ko igra u 4k sa 200 fps i sta igra? Videcete 200 fps-a kada nam na zimu pocnu struju iskljucivati na pola dana. Od nove serije ce vredeti uzeti 4070 i eventualno 4080, a 4090 ce biti najvise isplativa ljudima koji se bave renderingom i koji masne pare preko toga zaradjuju, u suprotnom nece se ni njima isplatiti jer ce da kolje sat od struje.

Zoran

pre 1 godinu

Ako je na-brzinu-sklepana kao 3080 i 3090, odmah, uz karticu, valja poruciti bakarne plocice i dodatni kuler za zadnju stranu ploce. I posebno napajanje od 750W, samo za nju.

non-gamer

pre 1 godinu

Imam 1050Ti i ne sećam se kad sam pokrenuo neku 3D igru, osim ponekad starog Virtual Pool 4, što se i ne računa u neki zahtevan 3D, ali mi treba kartica sa Tensor jezgrima (posebno za brzo množenje matrica u fp16 modu, mada i int8 ponekad može da zatreba), plus mi treba 12 ili više GB vram-a, i kako to priuštiti sa ovim cenama?
Pa ova 4090 i ako se pojavi kod nas, koštaće pola miliona dinara.

Izgleda da je bolje mučiti se sa Google Colab i kad baš nešto zatreba, platiti koji dolar da se završi za sat ili dva, nego bacati novac na ovakve kartice, osim ako baš imate para za bacanje.

Neko pomenu majnovanje, za tu namenu ove najskuplje kartice su totalno neisplative, možda su bile dok su cene kriptovaluta stalno rasle, sada ispada da su najbolje one najjeftinije, jesu najsporije, ali cena ne raste linearno sa performansama, već eksponencijalno, tako da je bolje kupiti 10 starijih jeftinih kartica nego jednog monstruma.

466453

pre 1 godinu

Ja vec porucio u preorderu! Imam 4K tv pa ocekujem dobre perfomanse! Ma da imam i PS5 ipak je Pc Pc!
(Kontras, 08. jul 2022 20:37)

Kontrast, da si rekao da imaš 8K OLED TV pa još i nekako. :p

1080 Ti Aorus Xtreme & 5900X

pre 1 godinu

600-700W ne povuče 99% gaming sistema današnjice, dok to ovde radi jedan GPU die, koji će (u 80% slučajeva) biti hlađen vazduhom, a ne vodom...
Šta će da rade, da prave 5 slot kartice?
Jedva čekam da se pojave na tržištu, da vidim i to čudo

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Napokon karta da malo "oznoji" moje napajanje (1600w). Taman može i kao grejalica da posluži zimi ako nam zavrnu gas :D
(TechLead, 8. jul 2022 13:46)

A ako zavrnu struju, evo mozes da se igras u mraku :). Ali ces bogami dooobro da se oznojis sa pedalanjem obzirom na potrosnju iste...

Veliki brat

pre 1 godinu

4090 ce biti najvise isplativa ljudima koji se bave renderingom i koji masne pare preko toga zaradjuju, u suprotnom nece se ni njima isplatiti jer ce da kolje sat od struje.
(ls, 8. jul 2022 14:10)

Da, 5 dinara po satu za struju će baš da ih kolje... Čak i da se igraju 10 sati dnevno, to je 1500 dinara za 30 dana, recimo tu ima 2/3 udela skuplje tarife, pa umesto 1500 neka bude i 3000 dinara mesečeno veći račun samo zbog te grafičke, misliš da će to biti problem nekom ko ima para da je kupi?

A za render... možda sa re-encoding videa, ako si mislio za 3D render, čak je i ta grafička relativno spora za te stvari, tu se koriste Quadro grafike, koje su hardverski maltene iste, ali su zato drajveri optimizovani tako da daju poprilično bolje performanse (za igre su praktično iste, pa se ne isplati kupovati ih), ali pravi benefit je u tome što rade mnogo stabilnije i neće nešto pući na pola posla zbog baga u drajveru i sl.

Stanislav

pre 1 godinu

Mi smo bar navikli.
Kod nas su grafiče uvek bile preskupe i pre nestašice i pre povećanja cene... Mi smo uvek plaćali hardver kao da su nam plate 2000e pa nam lako da se razbacujemo. A da ne govorim o dostupnosti i ponudi. Jel moramo uvek da budemo najgore tržište majku mu...