Cvrc
pre 2 godine
@(Milan, 29. jun 2021 10:10)
Evo ga jos jedan Windows znalac, dalje od windowsa nije odmakao. Nista drzi se windowsa i uzivaj.
Ponedeljak, 28.06.2021.
15:28
Izvor: express.co.uk
pre 2 godine
@(Milan, 29. jun 2021 10:10)
Evo ga jos jedan Windows znalac, dalje od windowsa nije odmakao. Nista drzi se windowsa i uzivaj.
pre 2 godine
@abc Koji to IDE ne radi na Linuxu? Jedino ne radi Visual Studio, ali zato radi Visual Studio Code.
pre 2 godine
Jedini (Lin)UX koji valja (gle cuda tu je kodiranje cak i udobno) je MacOS.
(abc, 29. jun 2021 16:05)
MacOS je baziran na FreeBSD, nema veze sa Linux-om. Ako ne znaš razliku, onda ništa...
A to da Linux nije za programiranje... pa, imaš dosta cross-platform alata, a Web razvoj je bolji i lakši na Linux-u, pošto će taj kod ionako sutra raditi na nekom Linux serveru, pa je dosta lakše testiranje nego na Windows (npr. Java/PHP/.NET Core Web API, bilo šta od JS frontend framework-a), sve to se na Linux-u znatno brže kompajlira, dodaju novi paketi, upravlja projektom... kod Windows-a radi nesnosno sporo, čak ni WSL2 ne pomaže, jer se ipak koristi Win filesystem koji je jednostavno spor i neefikasan.
A to što programeri korist Apple laptopove... pa, mnogi rade na projektima za Apple platformu, a oni koji ne rade, imaju pravi desktop OS koji je standardizovan od strane kompanije koja proizvodi i hardver za njega, dakle neće se desiti da mu na laptopu nešto ne radi kao sa Linux-om, što se u slučaju x86 laptopova dešava čak i sa "Linux certified" modelima (recimo, ne radi RAID sa 2 SSD diska i slične gluposti), a opet imaš dobru konzolu i linux-like OS kao i solidan desktop koji je bolji od Windows-a kome ne treba za igranje i 3D modelovanje.
pre 2 godine
@abc, MacOS NIJE Linux, MacOS je Mach/BSD fork koji je za Apple uradio NEXT i sa Linuxom nema apsolutno nikakve veze, ni kernel im cak nije baziran na istom kodu (kao sto je slucaj sa svim Linux distribucijama). I ostatak tog komentara je podjednako tacan kao i ovo. Ljudi, edukujte se malo pre nego sto pricate o Linuxu sa toliko autoriteta a da ga uopste niste ni koristili. Neozbiljno je. Nisu 90e vise, Linux je sada flota OS distribucija iza cijeg engineering core-a stoje firme kao sto su Intel, IBM, HP, Oracle, Goole, RedHat i mnogi drugi i velika para se vrti i oko serverske i oko desktop strane price. To nije nesto sto dokoni klinci sklapaju u podrumu kao sto zamisljate.
pre 2 godine
@Milan
Kolega, moram da se slozim sa vama u potpunosti. Osim par specificnih situacija programiranje na Linuxu je skoro pa nemoguca misija. Jedini nacin da se koliko toliko udobno kodira na Linuxu je preko Windows-a i WSL(2) podsistema preko IDE integracije, sve ostalo je mucenje. Jednostavno bilo kakav ozbiljniji rad u kolaboraciji je opet nocana mora na Linuxu. Ono gde Linux blista su serverske masine i brzina kojom se pojavljuju zakrpe za raznorazne probleme u tom domenu sto prosecnog korisnika ne dotice ni malo. Jedini (Lin)UX koji valja (gle cuda tu je kodiranje cak i udobno) je MacOS.
pre 2 godine
Tacno sam znao, sada kada nas je vakcinisao Bill Gates ce da nam uvali novi OS kako bi putem njega i ovog novog komjutera kontrolisao taj cip sto su nam uvalili putem vakcinacije!
pre 2 godine
@Milan, da si ti nama ziv i zdrav, mi radimo upravo to sto ti tvrdis da je nemoguce, distribuirane fintech programe za procenu rizika u (re)osiguranju, imamo fiskne i dinamicke klastere od 128 do 1024 masina u razlicitim topologijama kroz konjtenerizaciju, sto bi bilo prakticno nemoguce izvesti sa Windows sistemima. Na Linuxu radimo, i razvoj i operacije i svakodnevni office rad (WPS je odlicna alternativa Office-u). I nije 1990-a, druze, IDEs su sad one-click i konkurencija u alatima i platformama je dobra, sta vise podrzavamo i Javu i MS-ov C#, direktno na Linuxu. Mi smo kupili od czeha jetBrains alate, svi su one-click install, IntelliJ IDEA i Rider su nam dnevni alati. Linux kosta kad se koristi profi, naravno, ali je ekosistem sada toliko veliki da vise nista ne zavisi od samo jednog igraca. Na Windowsu si stalno na milost i nemilost njihovom bordu i sales agendi.
pre 2 godine
@bojan To je kao da si rekao "moj auto koji je pre 20 godina koštao 30.000e nema električne podizače stakala a njegova Dačija ima, nepravda". Imaš čip koji je potreban ili ga nemaš. Nema veze sa cenom. Ja sam potrošio oko 1100e do sada na moj kompjuter i isto tako neću dobiti Windows 11 a procesor mi je dve generacije noviji od tvog. Moj procesor je jeftiniji pa i nije tolika šteta da ga zamenim ali mislim da nije vredno truda, Windows 10 će biti podržan još godinama. Dotle će obojici procesor biti već prevaziđen kako god okreneš.
pre 2 godine
@(питам за друга, 28. jun 2021 17:55)
Kažeš "Платиш Епл дупло за упола мање перформанси"...
Vidi ovako... umesto rekla-kazala "argumenata" od nekog ko nikad nije ni imao Mac, nego mu je mžda neki drugar pričao nešto to fazonu "to je tako", uzmi pogledaj testove na YouTube gde upoređuju nove laptopove sa novim laptopovima... znači, nemoj neka "poređenja" gde nađu nekoliko godina stari Mac koji više i nije u zvaničnoj prodaji, pomenu kolko je koštao kad je bio nov u radnji i onda kao prave neka "poređenja" sa nekim PC-jem koji su upravo sklopili... i onda kao da su "otkrili toplu vodu" što su kao za manje pare sklopili desktop PC nego što je neko pre nekoliko godina dao za laptop...
Eno ima gomila testova u kojima je i najjeftiniji M1 MacBook Air (M1 je trenutno aktuelan) ima bolje performanse od laptopova u sličnom cenovnom rangu koji su čak i bili nešto skuplji nego MacBook Air... poraži, na primer, "m1 macbook air vs surface laptop" ili tako nešto...
Ako ćeš sa desktopovima da praviš porđenja, M1 Mac Mini je oko 600-700 dolara u USA nov (zavisi od radnje, ali ima i za oko 600 dolara)...
Ne znam kakav ćeš to PC da sklopiš za 300 dolara... da daš oko 100 dolara za SSD, 50 dolara možda za kućište i napajanje, a da ti budžet za matičnu, RAM i CPU bud ukupno 150 dolara... nemoj da fantaziraš da će to da ima slične performanse kao M1 Macovi... a plus što tu i ne računamo kolko uporediv software košta... Windows nije besplatan.
pre 2 godine
Pa rekli su da ce podrska i azuriranja za win 10 biti dostupna do 2025. Sta je tu onda problem? Win 10 sam dobio besplatno kao ranu nadogradnju piratske verzije win 7, laptop svakako moras mijenjati svakih 5 god, tako da kad mu bude vrijeme, prelazim na win 11 na novom uredjaju. Nije tu Microsoft nikoga izmuzao za pare, kritike su neopravdane...
pre 2 godine
Preko BIOS-a aktiviraš, tj. omogućiš TPM i problem rešen! Nije to nikakav bauk.
pre 2 godine
ne mrdam sa win 8.1
pre 2 godine
Moguće je vrlo da se Mikrosoft na kraju “predomisli”, te da omogući instalaciju Win11 na svim računarima koji mogu i Win10. Po meni nema razloga da forsiraju TPM2.0 kao neophodan uslov jer bi korisnici samo nastavili da koriste Win10, znači ništa ne bi dobili samo bi uskratili korisnike a i sebe za profit.
Dešavalo se i ranije da Mikrosoft najavljuje neke nerealne zahteve, bilo je čini mi se i za Win10 pa je na kraju mogao svako ko je i Win7 imao.
pre 2 godine
@Raven
Verovatno si nešto čitao na tu temu. Za baze si u pravu ali samo osnovna upotreba baze, kreneš li na poslovnu inteligenciju tu ke priča zabršena, to se u linuxu plaća, tačka!
Linux je ok za kućne korisnike: offis, surf, filmovi, torenti, još par sitnica i to je to.
Ajmo profesionalnu upotrebu, jel si nekad probao da programiraš na linuxu? Nisi sigurno odmakao od hello word i 3+2. Ajde probaj da instaliraš neki IDE na linuxu? Zastareo i bagovit do zla boga. Da ne pričam o integraciji celih grupa računara u kednu mrežu gde će raditi neke finansijske analize ili neko projektovanje. Tako da za kućne korisnike si u pravu i to je to. Znam sad će se javiti linuxaši koji će reći: kakav je to programer koji ne zna da podesiIDE u linuxu! A ja vam kažem: možda odličan i on zna da programira a ne da provodi sate i dane da ne kažem nedelje tražeći bagove koji mu se javljaju u samom IDE zbog njegove komplikovanosti. Programer programira a ne da izigrava linux administratora.
pre 2 godine
Haha... znači moj i7 4790K/32GB/GTX 1080Ti neće podržavati novi win11 a neko i3 9100/4GB kancelarijsko smeće hoće?!?
pre 2 godine
Čekam jesen i LTSC, neću da se zaj. sa kojekakvim sr. ...
pre 2 godine
@patak Dača Nije bio u pitanju Dača nego mačak Silvester ?
pre 2 godine
Prijavi se za Dev channel Windows Insider 11 - instalirao na dve mashine (laptop zvanicno nije bio na listi - evo 11ce bez problema)
pre 2 godine
(Bivsi dizajner tobogana, 28. jun 2021 23:49)
I ja imam tablicu sa kredom i računaljku (sačuvano iz osnovne škole). Zašto bih uopšte danas koristio računar i internet???
pre 2 godine
TPM sluzi da zastiti kompjuter od tebe, vlasnika. Tako da nemas stvarnu kontrolu, bas kao kod PS5 ili ios-a.
Znaci zbogom 'pirateriji'.
Linux je jedini spas od tih 'control freak-ova' kojima je novac/moc/kontrola glavni ako ne i jedini cilj.
pre 2 godine
Instalirao sam Linux i Win 7 ali iz Linux ne izlazim, pouzdan mi je i brz a u Win obicno koristim neke igrice koje cuvam i photoshoop. Win je precenjen, sve je stvar navike. Za mene je Linux zakon.
pre 2 godine
Nema sigurnosne zakrpe već par godina. To znači da je sistem kako godine prolaze sve lakši za razbojanje od strane nepoželjnog trećeg lica. Naravno to nije važno za kućne korisnike koji koriste računar za filmove i surfovanje (novije igre već nemaju podršku za directX iz win7), ali onda je pitanje zašto u startu ne preći na neku verziju linuxa koja je zadnjih 5-6 godina sasvim dobra za kućne korisnike a uz to je i besplatna.
(QwertyDGB, 28. jun 2021 21:31)
Hakeri vrlo brzo probiju i te nove zakrpe, a uostalom, zanimljiviji su im oni što imaju novije sisteme (više ima da se ukrade), tako da argument "nema novih zakrpa" gubi na snazi.
U pravu si, za prosečne kućne korisnike i ne treba, a gejmeri su uvek jurili najnovije, smatram da je bezveze na neki način primoravati i obične korisnike na softverski apdejt koji će ih takoreći obavezati i na hardverski.
pre 2 godine
Apple računari ne nude performanse? Lupi čovek i ostade živ.
pre 2 godine
TPM kosta 10 evra u bolje opremljenim prodavnicama za delove. Za sada.
(na ebay su vec poceli da naplacuju po 40~80 dolara za tu plocicu tako da ko ne zeli da instalira Windows 11 ima opciju da instalira nesto od ovoga: Manjaro, Mint ili MX Linux, takozvano sveto MMM trojstvo.
Kazem ovo jer niko ovde ionako nije placao za Windows tako da nema razloga da se pada u nesvest ako nece biti u mogucnosti da produzi da ne placa i dalje za Win11.
pre 2 godine
Neko je pitao za Linux i citace kartice (LK, vozacka, ebanking, itd). Moze, naravno, ja koristim neki genericki ACL citac kartica, svi browser based klijenti rade direktno, a za citac saobracajne i licne karte je potreban Wine posto drzava nije obezbedila native Linux aplikacije. Moze cak i da se ukljuci da se na sam Linux logujes smart karticom. Podrska za smart kartice u Linuxu postoji jos od negde 2009e, neki specificni citac mozda nema drajver, pa je najbolje pri nabavci istog videti da li podrzava Linux, ali koliko vidim vecina podrzava.
pre 2 godine
Pojedini konstruktori omogućavaju prelazak sa tpm 1.1 na 2.0. Npr latitude 7/5x80 modeli sa 6 i 7 generacijom i procesora. Videćemo koliko će podrška za 10 trajati, da li će i do kada će izlaziti novi release update.
U mikrosoftu se nadaju da će do tada svi da predju na nove konfiguracije. Bas hrabro razmišljanje, ulagati u novu windows konfiguraciju danas kada ti za osnovne potrebe ni ne treba komp. A preduzeća će opet da trpe i da plaćaju.
pre 2 godine
Prvi put sam video drasticnu promenu u sistemu, kada sam presao sa 7 na 10. Na primeru igrice assassins creed unity. Na sedmici mi je bila kao da sam instalirao igru na fenu za kosu. Presao na 10 sa istom konfiguracijom, igrica radila kao zmaj. Ustedeo sebi 200-300 evra nepotrebne nadogradnje pc-a. Od tada uvek preporucujem prelazak na noviji sistem. Makar gejmerima.
pre 2 godine
@Objasnite mi i kako ako nije prob
Linux za početnike: Instaliraj Wndows na virtualnu mašinu pa kad ti treba završi posao. Ja sve uspešno završavam i sa onom Rasberry Pi 4 igračkom koja je jedva Linux, a sa Ubuntu... ihhh široko!
pre 2 godine
Znači, eto mogućnosti za još zarade za alavog Bila...
A mislio sam da mu je dosta para od drugih proizvoda Microsoft-a (odatle mu i dolazi i najveća zarada) i da neće biti više plaćanja i uslovljavanja uz novi Windows.
(Vlad, 28. jun 2021 20:41)
... Koji poseduje tačno 1.36% akcija Microsofta.
(Лuster, 28. jun 2021 23:46)
dok je alavi bil bio u microsoftu svega ovoga nije bilo. ovolika hardverska elitizacija svog proizvoda je neuporediva cak i sa blamom oko viste. sad su se uloge zamenile: umesto da operativni sistem postuje hardverske zahteve, sada hardverski zahtevi slede operativni sistem. ali sada nije kao "vista problem" - kad su hardverski zahtevi inicirani sistemskim potrebama - nego sada je operativni sistem iskljuciv i trazi sadasnji premijum. sad pritiska konzumente zarad profita proizvodjaca hardvera
jer javna je tajna da ce i stare arhitekture sa dovoljno ram, cak i ddr2 i grafickih kapaciteta, recimo stari intel core quadovi ili phenomi, relativno lako da se izbore sa skoro svim modernim softverskim zahtevima.
ok, ispali su fer jer je ostala desetka, ali jos malo pa ce i pre zvanicnog prestanka podrske ce poceti da piste i vriste kako win 10 zbog "starog hardvera" vise nije bezbedan. dok ce vrh gejming i aplikacijskih potreba softver proizvodjaca takodje poceti sa elitisticnim procesorskim zahtevima. guraju ljude u bespotreban trosak. ko je bio srecan i sa nekim starom i jakom konfiguracijom, sad ga guraju u trosak da se modernizuje, procesor maticna.
dok je bio bil, on je propagirao sistem za sve. ko kupi kupi a ko ne kupi moze i pirat, ali sve to radi i svi su ispostovani. to je eticki level poslovanja: i klinja iz kursumlije, i penzos iz bangkoka, i bankar sa menhetna i princ iz nigerije furaju isti sistem - imaju univerzalni bazis, uz slican startni interfejs. sada ih mikrosoft otvoreno deli - na dekretom zastareli out i fensi in.
da je alavi bil tako radio, ms bi od starta bio ko apple, a kompjuter bi kostao mnogo vise i bio manje rasprostranjen. u sustini stari besplatni i univerzalni mikrosoftov niz operativnih sistema je bitan faktor rasprostranjenosti kompjutera van najbogatijih trzista i hardver freakova. da im nije toga ne bi mogli da rade ovo sto rade.
ok, mi mozemo da priustimo ali mnogi ne mogu, a ne bi ni trebalo da ih neko tera ako ne mora.
alavi bil sad sprovodi windows po africi, uci plemena kako da zaradjuju prvi novac u zivotu tako sto recimo gaje pilice, agrokulture i slicno, i masovno deli kompjutere sirotistima po bangladesu, o tom nivou pricamo. a sta radi ms? pumpa one dve nezasite ale, intel i amd. evo uskoro ce i ojacali amd otvoreno poceti da se ponasa arogantno i hegemonski, uz vestacko oporezivanje konzumenata uzastopno polukompatibilnim tik tak serijama, ko intel sto je radio. brendiraju se isto, 3-5-7-9, i samo rokaju "nove generacije" i inkarnacije, sa sve manje sustinskih promena. evo i android, dosli su do dve promocije godisnje, vise ne mozes da pohvatas koji je slatkiš po redu... opsta inflacija zarad hardver giganata.
pre 2 godine
@QwertyDGB, da ti čiča (47 godina) nešto objasni.
Radio sam za Red Hat, SUSE, IBM, Acision. Inžinjer sam za OpenVMS i SMSC, a poslednjih 5 godina radim za T-Mobile.
Linuks je za desktop igrarije. Za ozbiljan kompanijski rad je Windows.
Prosta stvar - OFFICE. Ne postoji iole ozbiljan office paket na Linuxu koji ti daje mogućnost da koristiš blagodeti Eksela i kalendara. Ne postoji!
Ne možeš da organizuješ meeting jer Linuks jednostavno nema funkcionalan kalendar. O email klijentu zaista ne bih. I na kraju najbitnije - ne radi ti nešto na Linuksu i ćao zdravo. Trči po Guglu da tražiš rešenje.
Stavi openSUSE i btrfs. Da vidiš kako je super kada snapper svakih sat vremena pravi bekap diska, a ti to ne vidiš i sutradan pun disk, a dmesg izbacuje grešku koju ni Gugl nema pojma šta znači.
Za ozbiljan rad samo Windows, za kućno zezanje možeš Gentu, Xubuntu, Mint i šta god od tih distroa.
Stavi Slackware majstore pa provedi mesec dana da nateraš grafičku u čitljiv mod.
pre 2 godine
@Mickey i pao s krušku @
Ne shvatate . Nije stvar u zaobilaženju instalacije 11-ke tj zameni fajlova . Stvar je u kodovima za svaki procesor ponaosob, koji je na adresiranju za sam tpm čip na matičnoj ploči. Nije to zaobilaznica kao kad ste nekad pomoću stikera na xeon procesoru i sa kodovima u biosu mogli da pravite totalnu zaobilaznicu , pa vam zeon procesori radili punom snagom (socket 775) .
Prevedeno - Procesori neće isporučivati ni pola snage koju poseduju na win 11 a bagovaće na 1000 različitih načina . Ne samo što će loše raditi već će užasno raditi i vaš računar će patiti od 1000 različitih dečjih bolesti .
Ovim potezom MC nije stao na put nikakvim malverima , ovim potezom MC je objavio da ga ne zanima siromašniji svetski sloj društva u celini.
Opet kažem nije stvar u zaobilaženju , lično mogu windovs 11 da instaliram i na mašini iz 2012 godine , naprimer preko PSP fTPM iz biosa (za amd) .
Meni lično ovo oko windowsa 11 ne smeta uopšte jer sam ionako na Linuksu ali mi je krivo , zašto MC ovako postupa sa sopstvenim korisnicima . Nema brate svako para da nadograđuje računar a ovde kod nas u Srbiji je to ogroman broj korisnika (oko 80% Srbije sigurno ) .
Ovog puta MC je zaslužio da dobije osudu svojih korisnika i da zaista niko od njih - ne treba da pređe, na novi vindovs 11.
pre 2 godine
@iSheep, ako si kupio MacBook Air onda se i nisi usrećio. Nego koji Office paket koristiš i zašto baš od Majkrosofta.
Uzmi neki od Epla.
pre 2 godine
@Raven, i Linux košta druže jer ti treba podrška za njega.
Pa druže podršku za Linux možeš a i ne moraš kupiti. Kod Windowsa nemaš takvu opciju, licencu moraš da platiš. A Windows podrška, srećno s njom, evo ubiše se od izvlačenja podataka sa virusom kriptovanih fajl sistema.
pre 2 godine
Koristim Windows 95, Notepad i Sound Recorder rade kao podmazani. Zasto bih instalirao nesto novije?
(Bivsi dizajner tobogana, 28. jun 2021 23:49)
Nemoj da zezaš da si ti autor ovog miksa: https://youtu.be/TcjHw8AwSyQ
pre 2 godine
Imam pitanje za linuxase, nisam upucen - jel mogu ovi sertifikati i ostalo za online banking i citace kartica, licnih, saobracajnih itd?
(Objasnite mi i kako ako nije prob, 28. jun 2021 23:14)
Za intezu online banking ne radi sigurno, ali za licnu kartu ako hoces da je potpises na primer za e-upravu i poresku - mozes da koristis PTT-ovu igracku, to radi.
Onu sto ti izdaje MUP, ta ne radi, ali onu sto izdaje PTT radi.
pre 2 godine
kod linuxa nema tih problema
pre 2 godine
Imam pitanje za linuxase, nisam upucen - jel mogu ovi sertifikati i ostalo za online banking i citace kartica, licnih, saobracajnih itd?
pre 2 godine
Jeste da, baš tako, dok ne vide da taj posao i ne ide baš najbolje...
pre 2 godine
Koristim Windows 95, Notepad i Sound Recorder rade kao podmazani. Zasto bih instalirao nesto novije?
pre 2 godine
Znači, eto mogućnosti za još zarade za alavog Bila...
A mislio sam da mu je dosta para od drugih proizvoda Microsoft-a (odatle mu i dolazi i najveća zarada) i da neće biti više plaćanja i uslovljavanja uz novi Windows.
(Vlad, 28. jun 2021 20:41)
... Koji poseduje tačno 1.36% akcija Microsofta.
pre 2 godine
I onda smo mi koji koristimo Apple-ov iPhone i MacBook ovce za sisanje? Ako nista makar mogu da koristim proizvod 5-6 godina sa najnovijim verzijama operativnog sistema, tada je hardware vec ionako ozbiljno zastario pa mu je vrijeme da se mijenja... Jesam ga platio skuplje, ali ce duze da me sluzi. I otkako sam presao na Mac, zaboravio sam sta je BSOD. :)
pre 2 godine
Kao i do sada, za sve postoji način da se nešto "zaobidje".
Ono što sam negde mogao da pročitam je da u onom leak-ovanom izdanju to moglo da se zaobidje tako što se napravi instaler za Windows 10, a "prelepe" Windows 11 fajlovi. Videćemo da li će to ispraviti ili će postojati način... U suprotnom će se naći neki novi.
Pozdrav čitaocima!
pre 2 godine
Mala caka koja me jednostavno gurnula u ruke mak računara i lišila problema zvanog vindovs.
pre 2 godine
TPM 2.0 nije nikakav bauk. Lako se zaobilazi provera prostom zamenom jednog fajla na instalacionom flesu Windowsa 11. Uzme se fajl sa instalacionog flesa 10ke i prekopira na fles 11ke. Posle toga 11 moze da se instalira na bilo koji racunar.
Koga zanima neka izgugla.
pre 2 godine
Instalirao na smesnu konfiguraciju, zaobisao TPM, testiram. Mislim za pocetak da brze radi, videcemo.
pre 2 godine
@ Raven
Tačno je sve to, ali za firmu treba nešto što provereno radi i ima široku softversku podršku, integraciju, kontrolu. Dakle, tačno je da licence koštaju nenormalno, ali... mnogo toga ti ne možeš sa Linuxom u korporativnom svetu i tu je kraj priče.
pre 2 godine
TPM module odavno imaju laptopovi "jacih serija" dosta starijih od 8 generacije.
pre 2 godine
Imam legalnu sedmicu već 10 godina i ne pada mi na pamet ni da je ažuriram, a kamoli nadogradim na desetku ili jedanaesticu.
Firefox, Brave, Chrome, Office 2007, Malearebytes. Sve radi. Zašto bih bilo šta menjao?
(rebro, 28. jun 2021 18:41)
Nema sigurnosne zakrpe već par godina. To znači da je sistem kako godine prolaze sve lakši za razbojanje od strane nepoželjnog trećeg lica. Naravno to nije važno za kućne korisnike koji koriste računar za filmove i surfovanje (novije igre već nemaju podršku za directX iz win7), ali onda je pitanje zašto u startu ne preći na neku verziju linuxa koja je zadnjih 5-6 godina sasvim dobra za kućne korisnike a uz to je i besplatna.
pre 2 godine
Reći ću vam samo jedno, deru. Ko ima, ne daj Bože, MS SQL + Windows Server kombinaciju na nekoj ozbiljnijoj multicorre mašini je ugasio. Tu su globe hiljade evra mesečno, svakog meseca. I još te zafrkavaju. Toplo preporučujem Linux i MySQL. Ne vidim kako jedan Windows Server od dve hiljade evra može raditi bolje od 10-20 odličnih Linux servera. Desktop ista priča, Windows je laž i prevara.
pre 2 godine
@Raven, i Linux košta druže jer ti treba podrška za njega. Nijedna firma koja drži do sebe neće dozvoliti da joj bitni podaci budu na sistemu koji nema podršku.
Ti sebi možeš kući da instaliraš šta god i nije važno da li će tebi to da padne ili neće, ali kompanije se sa tim ne igraju. Platiš i ne misliš je deviza, a ne skini za DŽ pa ubudži.
Pa šta misliš kako Red Hat ili SUSE uopšte ostvaruju prihode?
pre 2 godine
Znači, eto mogućnosti za još zarade za alavog Bila...
A mislio sam da mu je dosta para od drugih proizvoda Microsoft-a (odatle mu i dolazi i najveća zarada) i da neće biti više plaćanja i uslovljavanja uz novi Windows.
pre 2 godine
Uuuu što ću da se potresem.
pre 2 godine
Виндовс 7 на интернету? Не баш паметна одлука.
(јоој, 28. jun 2021 17:17)
pusti neku strašnu priču nemoj da si takav... samo dobar azuriran antivirus + dobar firevall, plus natural defender, browser sa antivirus extenzijom, i mozda neki dobar optimizaror a la CC - i win 7 ostaje sistem koji je i dalje relativno bezbedan, prilicno kao fensi nastavci 10 i 11...
win 7 ce vremenom ubiti moderni hardver i softver aplikacije sa modernijim drajverima - vidis da se trude da ubiju i 10 a kamoli 11 - a ne bezbednost i internet.
nego ms kao i svaka firma kampanju novih proizvoda pocinje pricom o bezbednosti, pokaze ti virus kao ideoloskog neprijatelja i ti se uplasis i predjes na novi win, da ne zrvrji prazan.
za prosecnog korisnika, bez bankinga i gejminga i iigh it freelansinga, dakle samo surf i multimedija, i ajde nek bude i torrent, win 7 ce moci da radi posao jos 2-3 godine.
taman dok nabavi neki mikrosoftu mili procesor... nisu svi face ko ti, recimo moja keva stari penzos, vec 8 godina na destopu i 32 inch tv monitoru roka phenom uz win 7 nista joj ne fali. sta ce njoj ryzen zen plus i intel k 9000 ;)
pre 2 godine
Ma koji će mi. Samo će biti verovatno šareniji od W10 i ništa više.
pre 2 godine
Ovo mi liči na onaj crtani kada patak Dača ima konzervu svoje omiljene klope a nema otvarač za konzerve. Nikakve razlike.
pre 2 godine
Moze li nekako da se Win 10 nadogradi na XP ?
(S-mile, 28. jun 2021 16:34)
Slično pitanje, samo me zanima nadgradnja na Win 7.
pre 2 godine
Zivela nova Vista! Inace 1.gen. ryzen-a isto nije podrzana... ?.
pre 2 godine
Imam legalnu sedmicu već 10 godina i ne pada mi na pamet ni da je ažuriram, a kamoli nadogradim na desetku ili jedanaesticu.
Firefox, Brave, Chrome, Office 2007, Malearebytes. Sve radi. Zašto bih bilo šta menjao?
pre 2 godine
Pa hoće li B92 već jednom da napiše nešto o linux-u da usreći ove pojedince koji smaraju sa linux-om na svakoj vesti o windows-u, hvala unapred...
pre 2 godine
Pazi da cu da menjam moj ryzen 5 1600 za w11 a neki tamo krs da moze da pokrene..
pre 2 godine
Ako to znaci da na mom i4790k nece raditi na Windows 11, ostajem na Windowsu 10 do daljnjeg.
pre 2 godine
TPM modul je čip koji se uglavnom nalazi na matičnoj ploči a retko u samom procesoru.
Uglavnom služi za zaštitu podataka, odnosno enkripciju podataka na hard disku.
Skoro sve matične ploče srednje klase koje su mlađe od pet godina poseduju ovaj čip-modul, tako da će većina korisnika lagano moći da se prebaci na Windows 11.
pre 2 godine
Виндовс 7 на интернету? Не баш паметна одлука.
pre 2 godine
Slažem se da je dobar potez za Microsoft i proizvođače hardvera kako bi dodatno oglobili korisnike.
pre 2 godine
Win11 je odličan... Brz, lep, moderan. Instalacija je prošla glatko, sve drajvere je ili imao ili preuzeo kroz update. U principu, mogao je da prođe kao neki Service pack za Win10 ali su iz ko zna kog razloga dali drugo ime.
pre 2 godine
Platis Apple malo skuplje, i nemas brige.
(razum, 28. jun 2021 17:12)
Платиш Епл дупло за упола мање перформанси, и немаш бриге.
pre 2 godine
nadogradicu ga tako sto cu da se vratim na sedmicu i obrisem glupu desetku sa kompa.
pre 2 godine
Platis Apple malo skuplje, i nemas brige.
pre 2 godine
Više nema dileme. Vreme je za prelazak na Linux.
pre 2 godine
Mislim da niko neće 'morati' da kupi nov računar zbog w11 prvo jer za to nema ni potrebe desetka je još uvek aktuelna a ni računice jer jednostavno se ne isplati samo zbog toga dati ne male pare.
pre 2 godine
Posle skoro pa solidne desetke, red je da Win 11 propadne... Kako je krenulo, čini mi se da je na dobrom putu...
pre 2 godine
Nemam nikakve troškove. Retko koristim komp i neću da ga nadogradim na W11.
Ne smatram da mi donosi dovoljno beneficija da bih bacio pare.
pre 2 godine
Moze li nekako da se Win 10 nadogradi na XP ?
pre 2 godine
Znaci...90% racunara nece moci da koristi Windows 11. Pametan potez.
pre 2 godine
Obrni, okreni opet ne nudi sigurnost koju nudi Apple T2 cip.
pre 2 godine
klasično loženje. hajpača2
pre 2 godine
Dakle prevedeno windovs 11 zahteva racunare koji nema 15% Srbije .
Da li vam je sad jasno ,zašto je Linux majka Mara i zašto ce windovs 10 ostati na tronu ko nekada XP i sedmica
pre 2 godine
Pa dobro, će da sačekamo. Tu smo desmo, nigde ne žurimo.
pre 2 godine
Monopolizam live.
Ako sad ne ubede ljude da batale Windows...
pre 2 godine
Ko koristi računar u profesionalne svrhe, ovo mu svakako neće biti problem, ko koristi kao kućni računar može da ostane na 10- tci ili predje na Linux i mirna Bačka. A može i da plati ako ima viška para. Kako god, korektno od Microsoft-a.
pre 2 godine
E, da ne bi kupovao nov računar pored i5 sedme generacije, 32GBrama i par NVME i SSD diskova! Pre ću Win7 da vratim uz inata.
pre 2 godine
Izgleda da ce ovo ipak biti poslednji Windows (za mene).
pre 2 godine
E, da ne bi kupovao nov računar pored i5 sedme generacije, 32GBrama i par NVME i SSD diskova! Pre ću Win7 da vratim uz inata.
pre 2 godine
Znaci...90% racunara nece moci da koristi Windows 11. Pametan potez.
pre 2 godine
Posle skoro pa solidne desetke, red je da Win 11 propadne... Kako je krenulo, čini mi se da je na dobrom putu...
pre 2 godine
Platis Apple malo skuplje, i nemas brige.
(razum, 28. jun 2021 17:12)
Платиш Епл дупло за упола мање перформанси, и немаш бриге.
pre 2 godine
Više nema dileme. Vreme je za prelazak na Linux.
pre 2 godine
Dakle prevedeno windovs 11 zahteva racunare koji nema 15% Srbije .
Da li vam je sad jasno ,zašto je Linux majka Mara i zašto ce windovs 10 ostati na tronu ko nekada XP i sedmica
pre 2 godine
Mislim da niko neće 'morati' da kupi nov računar zbog w11 prvo jer za to nema ni potrebe desetka je još uvek aktuelna a ni računice jer jednostavno se ne isplati samo zbog toga dati ne male pare.
pre 2 godine
Ovo mi liči na onaj crtani kada patak Dača ima konzervu svoje omiljene klope a nema otvarač za konzerve. Nikakve razlike.
pre 2 godine
Slažem se da je dobar potez za Microsoft i proizvođače hardvera kako bi dodatno oglobili korisnike.
pre 2 godine
Moze li nekako da se Win 10 nadogradi na XP ?
pre 2 godine
Pa hoće li B92 već jednom da napiše nešto o linux-u da usreći ove pojedince koji smaraju sa linux-om na svakoj vesti o windows-u, hvala unapred...
pre 2 godine
Nemam nikakve troškove. Retko koristim komp i neću da ga nadogradim na W11.
Ne smatram da mi donosi dovoljno beneficija da bih bacio pare.
pre 2 godine
Izgleda da ce ovo ipak biti poslednji Windows (za mene).
pre 2 godine
Imam legalnu sedmicu već 10 godina i ne pada mi na pamet ni da je ažuriram, a kamoli nadogradim na desetku ili jedanaesticu.
Firefox, Brave, Chrome, Office 2007, Malearebytes. Sve radi. Zašto bih bilo šta menjao?
pre 2 godine
Ko koristi računar u profesionalne svrhe, ovo mu svakako neće biti problem, ko koristi kao kućni računar može da ostane na 10- tci ili predje na Linux i mirna Bačka. A može i da plati ako ima viška para. Kako god, korektno od Microsoft-a.
pre 2 godine
TPM 2.0 nije nikakav bauk. Lako se zaobilazi provera prostom zamenom jednog fajla na instalacionom flesu Windowsa 11. Uzme se fajl sa instalacionog flesa 10ke i prekopira na fles 11ke. Posle toga 11 moze da se instalira na bilo koji racunar.
Koga zanima neka izgugla.
pre 2 godine
Ma koji će mi. Samo će biti verovatno šareniji od W10 i ništa više.
pre 2 godine
nadogradicu ga tako sto cu da se vratim na sedmicu i obrisem glupu desetku sa kompa.
pre 2 godine
Ako to znaci da na mom i4790k nece raditi na Windows 11, ostajem na Windowsu 10 do daljnjeg.
pre 2 godine
Monopolizam live.
Ako sad ne ubede ljude da batale Windows...
pre 2 godine
klasično loženje. hajpača2
pre 2 godine
Znači, eto mogućnosti za još zarade za alavog Bila...
A mislio sam da mu je dosta para od drugih proizvoda Microsoft-a (odatle mu i dolazi i najveća zarada) i da neće biti više plaćanja i uslovljavanja uz novi Windows.
(Vlad, 28. jun 2021 20:41)
... Koji poseduje tačno 1.36% akcija Microsofta.
pre 2 godine
Виндовс 7 на интернету? Не баш паметна одлука.
(јоој, 28. jun 2021 17:17)
pusti neku strašnu priču nemoj da si takav... samo dobar azuriran antivirus + dobar firevall, plus natural defender, browser sa antivirus extenzijom, i mozda neki dobar optimizaror a la CC - i win 7 ostaje sistem koji je i dalje relativno bezbedan, prilicno kao fensi nastavci 10 i 11...
win 7 ce vremenom ubiti moderni hardver i softver aplikacije sa modernijim drajverima - vidis da se trude da ubiju i 10 a kamoli 11 - a ne bezbednost i internet.
nego ms kao i svaka firma kampanju novih proizvoda pocinje pricom o bezbednosti, pokaze ti virus kao ideoloskog neprijatelja i ti se uplasis i predjes na novi win, da ne zrvrji prazan.
za prosecnog korisnika, bez bankinga i gejminga i iigh it freelansinga, dakle samo surf i multimedija, i ajde nek bude i torrent, win 7 ce moci da radi posao jos 2-3 godine.
taman dok nabavi neki mikrosoftu mili procesor... nisu svi face ko ti, recimo moja keva stari penzos, vec 8 godina na destopu i 32 inch tv monitoru roka phenom uz win 7 nista joj ne fali. sta ce njoj ryzen zen plus i intel k 9000 ;)
pre 2 godine
Reći ću vam samo jedno, deru. Ko ima, ne daj Bože, MS SQL + Windows Server kombinaciju na nekoj ozbiljnijoj multicorre mašini je ugasio. Tu su globe hiljade evra mesečno, svakog meseca. I još te zafrkavaju. Toplo preporučujem Linux i MySQL. Ne vidim kako jedan Windows Server od dve hiljade evra može raditi bolje od 10-20 odličnih Linux servera. Desktop ista priča, Windows je laž i prevara.
pre 2 godine
@Raven, i Linux košta druže jer ti treba podrška za njega. Nijedna firma koja drži do sebe neće dozvoliti da joj bitni podaci budu na sistemu koji nema podršku.
Ti sebi možeš kući da instaliraš šta god i nije važno da li će tebi to da padne ili neće, ali kompanije se sa tim ne igraju. Platiš i ne misliš je deviza, a ne skini za DŽ pa ubudži.
Pa šta misliš kako Red Hat ili SUSE uopšte ostvaruju prihode?
pre 2 godine
Uuuu što ću da se potresem.
pre 2 godine
Pa dobro, će da sačekamo. Tu smo desmo, nigde ne žurimo.
pre 2 godine
@ Raven
Tačno je sve to, ali za firmu treba nešto što provereno radi i ima široku softversku podršku, integraciju, kontrolu. Dakle, tačno je da licence koštaju nenormalno, ali... mnogo toga ti ne možeš sa Linuxom u korporativnom svetu i tu je kraj priče.
pre 2 godine
Pazi da cu da menjam moj ryzen 5 1600 za w11 a neki tamo krs da moze da pokrene..
pre 2 godine
Win11 je odličan... Brz, lep, moderan. Instalacija je prošla glatko, sve drajvere je ili imao ili preuzeo kroz update. U principu, mogao je da prođe kao neki Service pack za Win10 ali su iz ko zna kog razloga dali drugo ime.
pre 2 godine
Kao i do sada, za sve postoji način da se nešto "zaobidje".
Ono što sam negde mogao da pročitam je da u onom leak-ovanom izdanju to moglo da se zaobidje tako što se napravi instaler za Windows 10, a "prelepe" Windows 11 fajlovi. Videćemo da li će to ispraviti ili će postojati način... U suprotnom će se naći neki novi.
Pozdrav čitaocima!
pre 2 godine
kod linuxa nema tih problema
pre 2 godine
Imam legalnu sedmicu već 10 godina i ne pada mi na pamet ni da je ažuriram, a kamoli nadogradim na desetku ili jedanaesticu.
Firefox, Brave, Chrome, Office 2007, Malearebytes. Sve radi. Zašto bih bilo šta menjao?
(rebro, 28. jun 2021 18:41)
Nema sigurnosne zakrpe već par godina. To znači da je sistem kako godine prolaze sve lakši za razbojanje od strane nepoželjnog trećeg lica. Naravno to nije važno za kućne korisnike koji koriste računar za filmove i surfovanje (novije igre već nemaju podršku za directX iz win7), ali onda je pitanje zašto u startu ne preći na neku verziju linuxa koja je zadnjih 5-6 godina sasvim dobra za kućne korisnike a uz to je i besplatna.
pre 2 godine
Zivela nova Vista! Inace 1.gen. ryzen-a isto nije podrzana... ?.
pre 2 godine
Koristim Windows 95, Notepad i Sound Recorder rade kao podmazani. Zasto bih instalirao nesto novije?
pre 2 godine
Imam pitanje za linuxase, nisam upucen - jel mogu ovi sertifikati i ostalo za online banking i citace kartica, licnih, saobracajnih itd?
pre 2 godine
Moze li nekako da se Win 10 nadogradi na XP ?
(S-mile, 28. jun 2021 16:34)
Slično pitanje, samo me zanima nadgradnja na Win 7.
pre 2 godine
Instalirao na smesnu konfiguraciju, zaobisao TPM, testiram. Mislim za pocetak da brze radi, videcemo.
pre 2 godine
TPM modul je čip koji se uglavnom nalazi na matičnoj ploči a retko u samom procesoru.
Uglavnom služi za zaštitu podataka, odnosno enkripciju podataka na hard disku.
Skoro sve matične ploče srednje klase koje su mlađe od pet godina poseduju ovaj čip-modul, tako da će većina korisnika lagano moći da se prebaci na Windows 11.
pre 2 godine
TPM module odavno imaju laptopovi "jacih serija" dosta starijih od 8 generacije.
pre 2 godine
Obrni, okreni opet ne nudi sigurnost koju nudi Apple T2 cip.
pre 2 godine
Platis Apple malo skuplje, i nemas brige.
pre 2 godine
Haha... znači moj i7 4790K/32GB/GTX 1080Ti neće podržavati novi win11 a neko i3 9100/4GB kancelarijsko smeće hoće?!?
pre 2 godine
Pa rekli su da ce podrska i azuriranja za win 10 biti dostupna do 2025. Sta je tu onda problem? Win 10 sam dobio besplatno kao ranu nadogradnju piratske verzije win 7, laptop svakako moras mijenjati svakih 5 god, tako da kad mu bude vrijeme, prelazim na win 11 na novom uredjaju. Nije tu Microsoft nikoga izmuzao za pare, kritike su neopravdane...
pre 2 godine
Jeste da, baš tako, dok ne vide da taj posao i ne ide baš najbolje...
pre 2 godine
Instalirao sam Linux i Win 7 ali iz Linux ne izlazim, pouzdan mi je i brz a u Win obicno koristim neke igrice koje cuvam i photoshoop. Win je precenjen, sve je stvar navike. Za mene je Linux zakon.
pre 2 godine
ne mrdam sa win 8.1
pre 2 godine
Mala caka koja me jednostavno gurnula u ruke mak računara i lišila problema zvanog vindovs.
pre 2 godine
I onda smo mi koji koristimo Apple-ov iPhone i MacBook ovce za sisanje? Ako nista makar mogu da koristim proizvod 5-6 godina sa najnovijim verzijama operativnog sistema, tada je hardware vec ionako ozbiljno zastario pa mu je vrijeme da se mijenja... Jesam ga platio skuplje, ali ce duze da me sluzi. I otkako sam presao na Mac, zaboravio sam sta je BSOD. :)
pre 2 godine
TPM kosta 10 evra u bolje opremljenim prodavnicama za delove. Za sada.
(na ebay su vec poceli da naplacuju po 40~80 dolara za tu plocicu tako da ko ne zeli da instalira Windows 11 ima opciju da instalira nesto od ovoga: Manjaro, Mint ili MX Linux, takozvano sveto MMM trojstvo.
Kazem ovo jer niko ovde ionako nije placao za Windows tako da nema razloga da se pada u nesvest ako nece biti u mogucnosti da produzi da ne placa i dalje za Win11.
pre 2 godine
Tacno sam znao, sada kada nas je vakcinisao Bill Gates ce da nam uvali novi OS kako bi putem njega i ovog novog komjutera kontrolisao taj cip sto su nam uvalili putem vakcinacije!
pre 2 godine
Виндовс 7 на интернету? Не баш паметна одлука.
pre 2 godine
Znači, eto mogućnosti za još zarade za alavog Bila...
A mislio sam da mu je dosta para od drugih proizvoda Microsoft-a (odatle mu i dolazi i najveća zarada) i da neće biti više plaćanja i uslovljavanja uz novi Windows.
pre 2 godine
Neko je pitao za Linux i citace kartice (LK, vozacka, ebanking, itd). Moze, naravno, ja koristim neki genericki ACL citac kartica, svi browser based klijenti rade direktno, a za citac saobracajne i licne karte je potreban Wine posto drzava nije obezbedila native Linux aplikacije. Moze cak i da se ukljuci da se na sam Linux logujes smart karticom. Podrska za smart kartice u Linuxu postoji jos od negde 2009e, neki specificni citac mozda nema drajver, pa je najbolje pri nabavci istog videti da li podrzava Linux, ali koliko vidim vecina podrzava.
pre 2 godine
@Mickey i pao s krušku @
Ne shvatate . Nije stvar u zaobilaženju instalacije 11-ke tj zameni fajlova . Stvar je u kodovima za svaki procesor ponaosob, koji je na adresiranju za sam tpm čip na matičnoj ploči. Nije to zaobilaznica kao kad ste nekad pomoću stikera na xeon procesoru i sa kodovima u biosu mogli da pravite totalnu zaobilaznicu , pa vam zeon procesori radili punom snagom (socket 775) .
Prevedeno - Procesori neće isporučivati ni pola snage koju poseduju na win 11 a bagovaće na 1000 različitih načina . Ne samo što će loše raditi već će užasno raditi i vaš računar će patiti od 1000 različitih dečjih bolesti .
Ovim potezom MC nije stao na put nikakvim malverima , ovim potezom MC je objavio da ga ne zanima siromašniji svetski sloj društva u celini.
Opet kažem nije stvar u zaobilaženju , lično mogu windovs 11 da instaliram i na mašini iz 2012 godine , naprimer preko PSP fTPM iz biosa (za amd) .
Meni lično ovo oko windowsa 11 ne smeta uopšte jer sam ionako na Linuksu ali mi je krivo , zašto MC ovako postupa sa sopstvenim korisnicima . Nema brate svako para da nadograđuje računar a ovde kod nas u Srbiji je to ogroman broj korisnika (oko 80% Srbije sigurno ) .
Ovog puta MC je zaslužio da dobije osudu svojih korisnika i da zaista niko od njih - ne treba da pređe, na novi vindovs 11.
pre 2 godine
@Raven
Verovatno si nešto čitao na tu temu. Za baze si u pravu ali samo osnovna upotreba baze, kreneš li na poslovnu inteligenciju tu ke priča zabršena, to se u linuxu plaća, tačka!
Linux je ok za kućne korisnike: offis, surf, filmovi, torenti, još par sitnica i to je to.
Ajmo profesionalnu upotrebu, jel si nekad probao da programiraš na linuxu? Nisi sigurno odmakao od hello word i 3+2. Ajde probaj da instaliraš neki IDE na linuxu? Zastareo i bagovit do zla boga. Da ne pričam o integraciji celih grupa računara u kednu mrežu gde će raditi neke finansijske analize ili neko projektovanje. Tako da za kućne korisnike si u pravu i to je to. Znam sad će se javiti linuxaši koji će reći: kakav je to programer koji ne zna da podesiIDE u linuxu! A ja vam kažem: možda odličan i on zna da programira a ne da provodi sate i dane da ne kažem nedelje tražeći bagove koji mu se javljaju u samom IDE zbog njegove komplikovanosti. Programer programira a ne da izigrava linux administratora.
pre 2 godine
Znači, eto mogućnosti za još zarade za alavog Bila...
A mislio sam da mu je dosta para od drugih proizvoda Microsoft-a (odatle mu i dolazi i najveća zarada) i da neće biti više plaćanja i uslovljavanja uz novi Windows.
(Vlad, 28. jun 2021 20:41)
... Koji poseduje tačno 1.36% akcija Microsofta.
(Лuster, 28. jun 2021 23:46)
dok je alavi bil bio u microsoftu svega ovoga nije bilo. ovolika hardverska elitizacija svog proizvoda je neuporediva cak i sa blamom oko viste. sad su se uloge zamenile: umesto da operativni sistem postuje hardverske zahteve, sada hardverski zahtevi slede operativni sistem. ali sada nije kao "vista problem" - kad su hardverski zahtevi inicirani sistemskim potrebama - nego sada je operativni sistem iskljuciv i trazi sadasnji premijum. sad pritiska konzumente zarad profita proizvodjaca hardvera
jer javna je tajna da ce i stare arhitekture sa dovoljno ram, cak i ddr2 i grafickih kapaciteta, recimo stari intel core quadovi ili phenomi, relativno lako da se izbore sa skoro svim modernim softverskim zahtevima.
ok, ispali su fer jer je ostala desetka, ali jos malo pa ce i pre zvanicnog prestanka podrske ce poceti da piste i vriste kako win 10 zbog "starog hardvera" vise nije bezbedan. dok ce vrh gejming i aplikacijskih potreba softver proizvodjaca takodje poceti sa elitisticnim procesorskim zahtevima. guraju ljude u bespotreban trosak. ko je bio srecan i sa nekim starom i jakom konfiguracijom, sad ga guraju u trosak da se modernizuje, procesor maticna.
dok je bio bil, on je propagirao sistem za sve. ko kupi kupi a ko ne kupi moze i pirat, ali sve to radi i svi su ispostovani. to je eticki level poslovanja: i klinja iz kursumlije, i penzos iz bangkoka, i bankar sa menhetna i princ iz nigerije furaju isti sistem - imaju univerzalni bazis, uz slican startni interfejs. sada ih mikrosoft otvoreno deli - na dekretom zastareli out i fensi in.
da je alavi bil tako radio, ms bi od starta bio ko apple, a kompjuter bi kostao mnogo vise i bio manje rasprostranjen. u sustini stari besplatni i univerzalni mikrosoftov niz operativnih sistema je bitan faktor rasprostranjenosti kompjutera van najbogatijih trzista i hardver freakova. da im nije toga ne bi mogli da rade ovo sto rade.
ok, mi mozemo da priustimo ali mnogi ne mogu, a ne bi ni trebalo da ih neko tera ako ne mora.
alavi bil sad sprovodi windows po africi, uci plemena kako da zaradjuju prvi novac u zivotu tako sto recimo gaje pilice, agrokulture i slicno, i masovno deli kompjutere sirotistima po bangladesu, o tom nivou pricamo. a sta radi ms? pumpa one dve nezasite ale, intel i amd. evo uskoro ce i ojacali amd otvoreno poceti da se ponasa arogantno i hegemonski, uz vestacko oporezivanje konzumenata uzastopno polukompatibilnim tik tak serijama, ko intel sto je radio. brendiraju se isto, 3-5-7-9, i samo rokaju "nove generacije" i inkarnacije, sa sve manje sustinskih promena. evo i android, dosli su do dve promocije godisnje, vise ne mozes da pohvatas koji je slatkiš po redu... opsta inflacija zarad hardver giganata.
pre 2 godine
@QwertyDGB, da ti čiča (47 godina) nešto objasni.
Radio sam za Red Hat, SUSE, IBM, Acision. Inžinjer sam za OpenVMS i SMSC, a poslednjih 5 godina radim za T-Mobile.
Linuks je za desktop igrarije. Za ozbiljan kompanijski rad je Windows.
Prosta stvar - OFFICE. Ne postoji iole ozbiljan office paket na Linuxu koji ti daje mogućnost da koristiš blagodeti Eksela i kalendara. Ne postoji!
Ne možeš da organizuješ meeting jer Linuks jednostavno nema funkcionalan kalendar. O email klijentu zaista ne bih. I na kraju najbitnije - ne radi ti nešto na Linuksu i ćao zdravo. Trči po Guglu da tražiš rešenje.
Stavi openSUSE i btrfs. Da vidiš kako je super kada snapper svakih sat vremena pravi bekap diska, a ti to ne vidiš i sutradan pun disk, a dmesg izbacuje grešku koju ni Gugl nema pojma šta znači.
Za ozbiljan rad samo Windows, za kućno zezanje možeš Gentu, Xubuntu, Mint i šta god od tih distroa.
Stavi Slackware majstore pa provedi mesec dana da nateraš grafičku u čitljiv mod.
pre 2 godine
TPM sluzi da zastiti kompjuter od tebe, vlasnika. Tako da nemas stvarnu kontrolu, bas kao kod PS5 ili ios-a.
Znaci zbogom 'pirateriji'.
Linux je jedini spas od tih 'control freak-ova' kojima je novac/moc/kontrola glavni ako ne i jedini cilj.
pre 2 godine
Pojedini konstruktori omogućavaju prelazak sa tpm 1.1 na 2.0. Npr latitude 7/5x80 modeli sa 6 i 7 generacijom i procesora. Videćemo koliko će podrška za 10 trajati, da li će i do kada će izlaziti novi release update.
U mikrosoftu se nadaju da će do tada svi da predju na nove konfiguracije. Bas hrabro razmišljanje, ulagati u novu windows konfiguraciju danas kada ti za osnovne potrebe ni ne treba komp. A preduzeća će opet da trpe i da plaćaju.
pre 2 godine
@Objasnite mi i kako ako nije prob
Linux za početnike: Instaliraj Wndows na virtualnu mašinu pa kad ti treba završi posao. Ja sve uspešno završavam i sa onom Rasberry Pi 4 igračkom koja je jedva Linux, a sa Ubuntu... ihhh široko!
pre 2 godine
Apple računari ne nude performanse? Lupi čovek i ostade živ.
pre 2 godine
(Bivsi dizajner tobogana, 28. jun 2021 23:49)
I ja imam tablicu sa kredom i računaljku (sačuvano iz osnovne škole). Zašto bih uopšte danas koristio računar i internet???
pre 2 godine
@Raven, i Linux košta druže jer ti treba podrška za njega.
Pa druže podršku za Linux možeš a i ne moraš kupiti. Kod Windowsa nemaš takvu opciju, licencu moraš da platiš. A Windows podrška, srećno s njom, evo ubiše se od izvlačenja podataka sa virusom kriptovanih fajl sistema.
pre 2 godine
Čekam jesen i LTSC, neću da se zaj. sa kojekakvim sr. ...
pre 2 godine
Imam pitanje za linuxase, nisam upucen - jel mogu ovi sertifikati i ostalo za online banking i citace kartica, licnih, saobracajnih itd?
(Objasnite mi i kako ako nije prob, 28. jun 2021 23:14)
Za intezu online banking ne radi sigurno, ali za licnu kartu ako hoces da je potpises na primer za e-upravu i poresku - mozes da koristis PTT-ovu igracku, to radi.
Onu sto ti izdaje MUP, ta ne radi, ali onu sto izdaje PTT radi.
pre 2 godine
@iSheep, ako si kupio MacBook Air onda se i nisi usrećio. Nego koji Office paket koristiš i zašto baš od Majkrosofta.
Uzmi neki od Epla.
pre 2 godine
Prvi put sam video drasticnu promenu u sistemu, kada sam presao sa 7 na 10. Na primeru igrice assassins creed unity. Na sedmici mi je bila kao da sam instalirao igru na fenu za kosu. Presao na 10 sa istom konfiguracijom, igrica radila kao zmaj. Ustedeo sebi 200-300 evra nepotrebne nadogradnje pc-a. Od tada uvek preporucujem prelazak na noviji sistem. Makar gejmerima.
pre 2 godine
@abc Koji to IDE ne radi na Linuxu? Jedino ne radi Visual Studio, ali zato radi Visual Studio Code.
pre 2 godine
@bojan To je kao da si rekao "moj auto koji je pre 20 godina koštao 30.000e nema električne podizače stakala a njegova Dačija ima, nepravda". Imaš čip koji je potreban ili ga nemaš. Nema veze sa cenom. Ja sam potrošio oko 1100e do sada na moj kompjuter i isto tako neću dobiti Windows 11 a procesor mi je dve generacije noviji od tvog. Moj procesor je jeftiniji pa i nije tolika šteta da ga zamenim ali mislim da nije vredno truda, Windows 10 će biti podržan još godinama. Dotle će obojici procesor biti već prevaziđen kako god okreneš.
pre 2 godine
@Milan, da si ti nama ziv i zdrav, mi radimo upravo to sto ti tvrdis da je nemoguce, distribuirane fintech programe za procenu rizika u (re)osiguranju, imamo fiskne i dinamicke klastere od 128 do 1024 masina u razlicitim topologijama kroz konjtenerizaciju, sto bi bilo prakticno nemoguce izvesti sa Windows sistemima. Na Linuxu radimo, i razvoj i operacije i svakodnevni office rad (WPS je odlicna alternativa Office-u). I nije 1990-a, druze, IDEs su sad one-click i konkurencija u alatima i platformama je dobra, sta vise podrzavamo i Javu i MS-ov C#, direktno na Linuxu. Mi smo kupili od czeha jetBrains alate, svi su one-click install, IntelliJ IDEA i Rider su nam dnevni alati. Linux kosta kad se koristi profi, naravno, ali je ekosistem sada toliko veliki da vise nista ne zavisi od samo jednog igraca. Na Windowsu si stalno na milost i nemilost njihovom bordu i sales agendi.
pre 2 godine
@Milan
Kolega, moram da se slozim sa vama u potpunosti. Osim par specificnih situacija programiranje na Linuxu je skoro pa nemoguca misija. Jedini nacin da se koliko toliko udobno kodira na Linuxu je preko Windows-a i WSL(2) podsistema preko IDE integracije, sve ostalo je mucenje. Jednostavno bilo kakav ozbiljniji rad u kolaboraciji je opet nocana mora na Linuxu. Ono gde Linux blista su serverske masine i brzina kojom se pojavljuju zakrpe za raznorazne probleme u tom domenu sto prosecnog korisnika ne dotice ni malo. Jedini (Lin)UX koji valja (gle cuda tu je kodiranje cak i udobno) je MacOS.
pre 2 godine
Nema sigurnosne zakrpe već par godina. To znači da je sistem kako godine prolaze sve lakši za razbojanje od strane nepoželjnog trećeg lica. Naravno to nije važno za kućne korisnike koji koriste računar za filmove i surfovanje (novije igre već nemaju podršku za directX iz win7), ali onda je pitanje zašto u startu ne preći na neku verziju linuxa koja je zadnjih 5-6 godina sasvim dobra za kućne korisnike a uz to je i besplatna.
(QwertyDGB, 28. jun 2021 21:31)
Hakeri vrlo brzo probiju i te nove zakrpe, a uostalom, zanimljiviji su im oni što imaju novije sisteme (više ima da se ukrade), tako da argument "nema novih zakrpa" gubi na snazi.
U pravu si, za prosečne kućne korisnike i ne treba, a gejmeri su uvek jurili najnovije, smatram da je bezveze na neki način primoravati i obične korisnike na softverski apdejt koji će ih takoreći obavezati i na hardverski.
pre 2 godine
@abc, MacOS NIJE Linux, MacOS je Mach/BSD fork koji je za Apple uradio NEXT i sa Linuxom nema apsolutno nikakve veze, ni kernel im cak nije baziran na istom kodu (kao sto je slucaj sa svim Linux distribucijama). I ostatak tog komentara je podjednako tacan kao i ovo. Ljudi, edukujte se malo pre nego sto pricate o Linuxu sa toliko autoriteta a da ga uopste niste ni koristili. Neozbiljno je. Nisu 90e vise, Linux je sada flota OS distribucija iza cijeg engineering core-a stoje firme kao sto su Intel, IBM, HP, Oracle, Goole, RedHat i mnogi drugi i velika para se vrti i oko serverske i oko desktop strane price. To nije nesto sto dokoni klinci sklapaju u podrumu kao sto zamisljate.
pre 2 godine
@(питам за друга, 28. jun 2021 17:55)
Kažeš "Платиш Епл дупло за упола мање перформанси"...
Vidi ovako... umesto rekla-kazala "argumenata" od nekog ko nikad nije ni imao Mac, nego mu je mžda neki drugar pričao nešto to fazonu "to je tako", uzmi pogledaj testove na YouTube gde upoređuju nove laptopove sa novim laptopovima... znači, nemoj neka "poređenja" gde nađu nekoliko godina stari Mac koji više i nije u zvaničnoj prodaji, pomenu kolko je koštao kad je bio nov u radnji i onda kao prave neka "poređenja" sa nekim PC-jem koji su upravo sklopili... i onda kao da su "otkrili toplu vodu" što su kao za manje pare sklopili desktop PC nego što je neko pre nekoliko godina dao za laptop...
Eno ima gomila testova u kojima je i najjeftiniji M1 MacBook Air (M1 je trenutno aktuelan) ima bolje performanse od laptopova u sličnom cenovnom rangu koji su čak i bili nešto skuplji nego MacBook Air... poraži, na primer, "m1 macbook air vs surface laptop" ili tako nešto...
Ako ćeš sa desktopovima da praviš porđenja, M1 Mac Mini je oko 600-700 dolara u USA nov (zavisi od radnje, ali ima i za oko 600 dolara)...
Ne znam kakav ćeš to PC da sklopiš za 300 dolara... da daš oko 100 dolara za SSD, 50 dolara možda za kućište i napajanje, a da ti budžet za matičnu, RAM i CPU bud ukupno 150 dolara... nemoj da fantaziraš da će to da ima slične performanse kao M1 Macovi... a plus što tu i ne računamo kolko uporediv software košta... Windows nije besplatan.
pre 2 godine
Koristim Windows 95, Notepad i Sound Recorder rade kao podmazani. Zasto bih instalirao nesto novije?
(Bivsi dizajner tobogana, 28. jun 2021 23:49)
Nemoj da zezaš da si ti autor ovog miksa: https://youtu.be/TcjHw8AwSyQ
pre 2 godine
@patak Dača Nije bio u pitanju Dača nego mačak Silvester ?
pre 2 godine
Moguće je vrlo da se Mikrosoft na kraju “predomisli”, te da omogući instalaciju Win11 na svim računarima koji mogu i Win10. Po meni nema razloga da forsiraju TPM2.0 kao neophodan uslov jer bi korisnici samo nastavili da koriste Win10, znači ništa ne bi dobili samo bi uskratili korisnike a i sebe za profit.
Dešavalo se i ranije da Mikrosoft najavljuje neke nerealne zahteve, bilo je čini mi se i za Win10 pa je na kraju mogao svako ko je i Win7 imao.
pre 2 godine
@(Milan, 29. jun 2021 10:10)
Evo ga jos jedan Windows znalac, dalje od windowsa nije odmakao. Nista drzi se windowsa i uzivaj.
pre 2 godine
Prijavi se za Dev channel Windows Insider 11 - instalirao na dve mashine (laptop zvanicno nije bio na listi - evo 11ce bez problema)
pre 2 godine
Jedini (Lin)UX koji valja (gle cuda tu je kodiranje cak i udobno) je MacOS.
(abc, 29. jun 2021 16:05)
MacOS je baziran na FreeBSD, nema veze sa Linux-om. Ako ne znaš razliku, onda ništa...
A to da Linux nije za programiranje... pa, imaš dosta cross-platform alata, a Web razvoj je bolji i lakši na Linux-u, pošto će taj kod ionako sutra raditi na nekom Linux serveru, pa je dosta lakše testiranje nego na Windows (npr. Java/PHP/.NET Core Web API, bilo šta od JS frontend framework-a), sve to se na Linux-u znatno brže kompajlira, dodaju novi paketi, upravlja projektom... kod Windows-a radi nesnosno sporo, čak ni WSL2 ne pomaže, jer se ipak koristi Win filesystem koji je jednostavno spor i neefikasan.
A to što programeri korist Apple laptopove... pa, mnogi rade na projektima za Apple platformu, a oni koji ne rade, imaju pravi desktop OS koji je standardizovan od strane kompanije koja proizvodi i hardver za njega, dakle neće se desiti da mu na laptopu nešto ne radi kao sa Linux-om, što se u slučaju x86 laptopova dešava čak i sa "Linux certified" modelima (recimo, ne radi RAID sa 2 SSD diska i slične gluposti), a opet imaš dobru konzolu i linux-like OS kao i solidan desktop koji je bolji od Windows-a kome ne treba za igranje i 3D modelovanje.
pre 2 godine
Preko BIOS-a aktiviraš, tj. omogućiš TPM i problem rešen! Nije to nikakav bauk.
pre 2 godine
I onda smo mi koji koristimo Apple-ov iPhone i MacBook ovce za sisanje? Ako nista makar mogu da koristim proizvod 5-6 godina sa najnovijim verzijama operativnog sistema, tada je hardware vec ionako ozbiljno zastario pa mu je vrijeme da se mijenja... Jesam ga platio skuplje, ali ce duze da me sluzi. I otkako sam presao na Mac, zaboravio sam sta je BSOD. :)
pre 2 godine
Platis Apple malo skuplje, i nemas brige.
pre 2 godine
Više nema dileme. Vreme je za prelazak na Linux.
pre 2 godine
Виндовс 7 на интернету? Не баш паметна одлука.
pre 2 godine
Mala caka koja me jednostavno gurnula u ruke mak računara i lišila problema zvanog vindovs.
pre 2 godine
Koristim Windows 95, Notepad i Sound Recorder rade kao podmazani. Zasto bih instalirao nesto novije?
pre 2 godine
Obrni, okreni opet ne nudi sigurnost koju nudi Apple T2 cip.
pre 2 godine
Pa hoće li B92 već jednom da napiše nešto o linux-u da usreći ove pojedince koji smaraju sa linux-om na svakoj vesti o windows-u, hvala unapred...
pre 2 godine
Dakle prevedeno windovs 11 zahteva racunare koji nema 15% Srbije .
Da li vam je sad jasno ,zašto je Linux majka Mara i zašto ce windovs 10 ostati na tronu ko nekada XP i sedmica
pre 2 godine
Reći ću vam samo jedno, deru. Ko ima, ne daj Bože, MS SQL + Windows Server kombinaciju na nekoj ozbiljnijoj multicorre mašini je ugasio. Tu su globe hiljade evra mesečno, svakog meseca. I još te zafrkavaju. Toplo preporučujem Linux i MySQL. Ne vidim kako jedan Windows Server od dve hiljade evra može raditi bolje od 10-20 odličnih Linux servera. Desktop ista priča, Windows je laž i prevara.
pre 2 godine
Znači, eto mogućnosti za još zarade za alavog Bila...
A mislio sam da mu je dosta para od drugih proizvoda Microsoft-a (odatle mu i dolazi i najveća zarada) i da neće biti više plaćanja i uslovljavanja uz novi Windows.
pre 2 godine
Platis Apple malo skuplje, i nemas brige.
(razum, 28. jun 2021 17:12)
Платиш Епл дупло за упола мање перформанси, и немаш бриге.
pre 2 godine
TPM modul je čip koji se uglavnom nalazi na matičnoj ploči a retko u samom procesoru.
Uglavnom služi za zaštitu podataka, odnosno enkripciju podataka na hard disku.
Skoro sve matične ploče srednje klase koje su mlađe od pet godina poseduju ovaj čip-modul, tako da će većina korisnika lagano moći da se prebaci na Windows 11.
pre 2 godine
Ko koristi računar u profesionalne svrhe, ovo mu svakako neće biti problem, ko koristi kao kućni računar može da ostane na 10- tci ili predje na Linux i mirna Bačka. A može i da plati ako ima viška para. Kako god, korektno od Microsoft-a.
pre 2 godine
Imam legalnu sedmicu već 10 godina i ne pada mi na pamet ni da je ažuriram, a kamoli nadogradim na desetku ili jedanaesticu.
Firefox, Brave, Chrome, Office 2007, Malearebytes. Sve radi. Zašto bih bilo šta menjao?
pre 2 godine
E, da ne bi kupovao nov računar pored i5 sedme generacije, 32GBrama i par NVME i SSD diskova! Pre ću Win7 da vratim uz inata.
pre 2 godine
nadogradicu ga tako sto cu da se vratim na sedmicu i obrisem glupu desetku sa kompa.
pre 2 godine
@Milan
Kolega, moram da se slozim sa vama u potpunosti. Osim par specificnih situacija programiranje na Linuxu je skoro pa nemoguca misija. Jedini nacin da se koliko toliko udobno kodira na Linuxu je preko Windows-a i WSL(2) podsistema preko IDE integracije, sve ostalo je mucenje. Jednostavno bilo kakav ozbiljniji rad u kolaboraciji je opet nocana mora na Linuxu. Ono gde Linux blista su serverske masine i brzina kojom se pojavljuju zakrpe za raznorazne probleme u tom domenu sto prosecnog korisnika ne dotice ni malo. Jedini (Lin)UX koji valja (gle cuda tu je kodiranje cak i udobno) je MacOS.
pre 2 godine
@QwertyDGB, da ti čiča (47 godina) nešto objasni.
Radio sam za Red Hat, SUSE, IBM, Acision. Inžinjer sam za OpenVMS i SMSC, a poslednjih 5 godina radim za T-Mobile.
Linuks je za desktop igrarije. Za ozbiljan kompanijski rad je Windows.
Prosta stvar - OFFICE. Ne postoji iole ozbiljan office paket na Linuxu koji ti daje mogućnost da koristiš blagodeti Eksela i kalendara. Ne postoji!
Ne možeš da organizuješ meeting jer Linuks jednostavno nema funkcionalan kalendar. O email klijentu zaista ne bih. I na kraju najbitnije - ne radi ti nešto na Linuksu i ćao zdravo. Trči po Guglu da tražiš rešenje.
Stavi openSUSE i btrfs. Da vidiš kako je super kada snapper svakih sat vremena pravi bekap diska, a ti to ne vidiš i sutradan pun disk, a dmesg izbacuje grešku koju ni Gugl nema pojma šta znači.
Za ozbiljan rad samo Windows, za kućno zezanje možeš Gentu, Xubuntu, Mint i šta god od tih distroa.
Stavi Slackware majstore pa provedi mesec dana da nateraš grafičku u čitljiv mod.
pre 2 godine
@Raven
Verovatno si nešto čitao na tu temu. Za baze si u pravu ali samo osnovna upotreba baze, kreneš li na poslovnu inteligenciju tu ke priča zabršena, to se u linuxu plaća, tačka!
Linux je ok za kućne korisnike: offis, surf, filmovi, torenti, još par sitnica i to je to.
Ajmo profesionalnu upotrebu, jel si nekad probao da programiraš na linuxu? Nisi sigurno odmakao od hello word i 3+2. Ajde probaj da instaliraš neki IDE na linuxu? Zastareo i bagovit do zla boga. Da ne pričam o integraciji celih grupa računara u kednu mrežu gde će raditi neke finansijske analize ili neko projektovanje. Tako da za kućne korisnike si u pravu i to je to. Znam sad će se javiti linuxaši koji će reći: kakav je to programer koji ne zna da podesiIDE u linuxu! A ja vam kažem: možda odličan i on zna da programira a ne da provodi sate i dane da ne kažem nedelje tražeći bagove koji mu se javljaju u samom IDE zbog njegove komplikovanosti. Programer programira a ne da izigrava linux administratora.
pre 2 godine
Win11 je odličan... Brz, lep, moderan. Instalacija je prošla glatko, sve drajvere je ili imao ili preuzeo kroz update. U principu, mogao je da prođe kao neki Service pack za Win10 ali su iz ko zna kog razloga dali drugo ime.
pre 2 godine
Izgleda da ce ovo ipak biti poslednji Windows (za mene).
pre 2 godine
Posle skoro pa solidne desetke, red je da Win 11 propadne... Kako je krenulo, čini mi se da je na dobrom putu...
pre 2 godine
kod linuxa nema tih problema
pre 2 godine
Moze li nekako da se Win 10 nadogradi na XP ?
pre 2 godine
Znaci...90% racunara nece moci da koristi Windows 11. Pametan potez.
pre 2 godine
Imam legalnu sedmicu već 10 godina i ne pada mi na pamet ni da je ažuriram, a kamoli nadogradim na desetku ili jedanaesticu.
Firefox, Brave, Chrome, Office 2007, Malearebytes. Sve radi. Zašto bih bilo šta menjao?
(rebro, 28. jun 2021 18:41)
Nema sigurnosne zakrpe već par godina. To znači da je sistem kako godine prolaze sve lakši za razbojanje od strane nepoželjnog trećeg lica. Naravno to nije važno za kućne korisnike koji koriste računar za filmove i surfovanje (novije igre već nemaju podršku za directX iz win7), ali onda je pitanje zašto u startu ne preći na neku verziju linuxa koja je zadnjih 5-6 godina sasvim dobra za kućne korisnike a uz to je i besplatna.
pre 2 godine
@Raven, i Linux košta druže jer ti treba podrška za njega. Nijedna firma koja drži do sebe neće dozvoliti da joj bitni podaci budu na sistemu koji nema podršku.
Ti sebi možeš kući da instaliraš šta god i nije važno da li će tebi to da padne ili neće, ali kompanije se sa tim ne igraju. Platiš i ne misliš je deviza, a ne skini za DŽ pa ubudži.
Pa šta misliš kako Red Hat ili SUSE uopšte ostvaruju prihode?
pre 2 godine
Tacno sam znao, sada kada nas je vakcinisao Bill Gates ce da nam uvali novi OS kako bi putem njega i ovog novog komjutera kontrolisao taj cip sto su nam uvalili putem vakcinacije!
pre 2 godine
Monopolizam live.
Ako sad ne ubede ljude da batale Windows...
pre 2 godine
TPM module odavno imaju laptopovi "jacih serija" dosta starijih od 8 generacije.
pre 2 godine
Ma koji će mi. Samo će biti verovatno šareniji od W10 i ništa više.
pre 2 godine
TPM 2.0 nije nikakav bauk. Lako se zaobilazi provera prostom zamenom jednog fajla na instalacionom flesu Windowsa 11. Uzme se fajl sa instalacionog flesa 10ke i prekopira na fles 11ke. Posle toga 11 moze da se instalira na bilo koji racunar.
Koga zanima neka izgugla.
pre 2 godine
Znači, eto mogućnosti za još zarade za alavog Bila...
A mislio sam da mu je dosta para od drugih proizvoda Microsoft-a (odatle mu i dolazi i najveća zarada) i da neće biti više plaćanja i uslovljavanja uz novi Windows.
(Vlad, 28. jun 2021 20:41)
... Koji poseduje tačno 1.36% akcija Microsofta.
pre 2 godine
Preko BIOS-a aktiviraš, tj. omogućiš TPM i problem rešen! Nije to nikakav bauk.
pre 2 godine
Nemam nikakve troškove. Retko koristim komp i neću da ga nadogradim na W11.
Ne smatram da mi donosi dovoljno beneficija da bih bacio pare.
pre 2 godine
Виндовс 7 на интернету? Не баш паметна одлука.
(јоој, 28. jun 2021 17:17)
pusti neku strašnu priču nemoj da si takav... samo dobar azuriran antivirus + dobar firevall, plus natural defender, browser sa antivirus extenzijom, i mozda neki dobar optimizaror a la CC - i win 7 ostaje sistem koji je i dalje relativno bezbedan, prilicno kao fensi nastavci 10 i 11...
win 7 ce vremenom ubiti moderni hardver i softver aplikacije sa modernijim drajverima - vidis da se trude da ubiju i 10 a kamoli 11 - a ne bezbednost i internet.
nego ms kao i svaka firma kampanju novih proizvoda pocinje pricom o bezbednosti, pokaze ti virus kao ideoloskog neprijatelja i ti se uplasis i predjes na novi win, da ne zrvrji prazan.
za prosecnog korisnika, bez bankinga i gejminga i iigh it freelansinga, dakle samo surf i multimedija, i ajde nek bude i torrent, win 7 ce moci da radi posao jos 2-3 godine.
taman dok nabavi neki mikrosoftu mili procesor... nisu svi face ko ti, recimo moja keva stari penzos, vec 8 godina na destopu i 32 inch tv monitoru roka phenom uz win 7 nista joj ne fali. sta ce njoj ryzen zen plus i intel k 9000 ;)
pre 2 godine
@ Raven
Tačno je sve to, ali za firmu treba nešto što provereno radi i ima široku softversku podršku, integraciju, kontrolu. Dakle, tačno je da licence koštaju nenormalno, ali... mnogo toga ti ne možeš sa Linuxom u korporativnom svetu i tu je kraj priče.
pre 2 godine
Apple računari ne nude performanse? Lupi čovek i ostade živ.
pre 2 godine
ne mrdam sa win 8.1
pre 2 godine
Instalirao sam Linux i Win 7 ali iz Linux ne izlazim, pouzdan mi je i brz a u Win obicno koristim neke igrice koje cuvam i photoshoop. Win je precenjen, sve je stvar navike. Za mene je Linux zakon.
pre 2 godine
Pa dobro, će da sačekamo. Tu smo desmo, nigde ne žurimo.
pre 2 godine
Moze li nekako da se Win 10 nadogradi na XP ?
(S-mile, 28. jun 2021 16:34)
Slično pitanje, samo me zanima nadgradnja na Win 7.
pre 2 godine
Instalirao na smesnu konfiguraciju, zaobisao TPM, testiram. Mislim za pocetak da brze radi, videcemo.
pre 2 godine
Prvi put sam video drasticnu promenu u sistemu, kada sam presao sa 7 na 10. Na primeru igrice assassins creed unity. Na sedmici mi je bila kao da sam instalirao igru na fenu za kosu. Presao na 10 sa istom konfiguracijom, igrica radila kao zmaj. Ustedeo sebi 200-300 evra nepotrebne nadogradnje pc-a. Od tada uvek preporucujem prelazak na noviji sistem. Makar gejmerima.
pre 2 godine
klasično loženje. hajpača2
pre 2 godine
Slažem se da je dobar potez za Microsoft i proizvođače hardvera kako bi dodatno oglobili korisnike.
pre 2 godine
Ako to znaci da na mom i4790k nece raditi na Windows 11, ostajem na Windowsu 10 do daljnjeg.
pre 2 godine
(Bivsi dizajner tobogana, 28. jun 2021 23:49)
I ja imam tablicu sa kredom i računaljku (sačuvano iz osnovne škole). Zašto bih uopšte danas koristio računar i internet???
pre 2 godine
Pa rekli su da ce podrska i azuriranja za win 10 biti dostupna do 2025. Sta je tu onda problem? Win 10 sam dobio besplatno kao ranu nadogradnju piratske verzije win 7, laptop svakako moras mijenjati svakih 5 god, tako da kad mu bude vrijeme, prelazim na win 11 na novom uredjaju. Nije tu Microsoft nikoga izmuzao za pare, kritike su neopravdane...
pre 2 godine
@(питам за друга, 28. jun 2021 17:55)
Kažeš "Платиш Епл дупло за упола мање перформанси"...
Vidi ovako... umesto rekla-kazala "argumenata" od nekog ko nikad nije ni imao Mac, nego mu je mžda neki drugar pričao nešto to fazonu "to je tako", uzmi pogledaj testove na YouTube gde upoređuju nove laptopove sa novim laptopovima... znači, nemoj neka "poređenja" gde nađu nekoliko godina stari Mac koji više i nije u zvaničnoj prodaji, pomenu kolko je koštao kad je bio nov u radnji i onda kao prave neka "poređenja" sa nekim PC-jem koji su upravo sklopili... i onda kao da su "otkrili toplu vodu" što su kao za manje pare sklopili desktop PC nego što je neko pre nekoliko godina dao za laptop...
Eno ima gomila testova u kojima je i najjeftiniji M1 MacBook Air (M1 je trenutno aktuelan) ima bolje performanse od laptopova u sličnom cenovnom rangu koji su čak i bili nešto skuplji nego MacBook Air... poraži, na primer, "m1 macbook air vs surface laptop" ili tako nešto...
Ako ćeš sa desktopovima da praviš porđenja, M1 Mac Mini je oko 600-700 dolara u USA nov (zavisi od radnje, ali ima i za oko 600 dolara)...
Ne znam kakav ćeš to PC da sklopiš za 300 dolara... da daš oko 100 dolara za SSD, 50 dolara možda za kućište i napajanje, a da ti budžet za matičnu, RAM i CPU bud ukupno 150 dolara... nemoj da fantaziraš da će to da ima slične performanse kao M1 Macovi... a plus što tu i ne računamo kolko uporediv software košta... Windows nije besplatan.
pre 2 godine
Zivela nova Vista! Inace 1.gen. ryzen-a isto nije podrzana... ?.
pre 2 godine
Pazi da cu da menjam moj ryzen 5 1600 za w11 a neki tamo krs da moze da pokrene..
pre 2 godine
Jeste da, baš tako, dok ne vide da taj posao i ne ide baš najbolje...
pre 2 godine
TPM kosta 10 evra u bolje opremljenim prodavnicama za delove. Za sada.
(na ebay su vec poceli da naplacuju po 40~80 dolara za tu plocicu tako da ko ne zeli da instalira Windows 11 ima opciju da instalira nesto od ovoga: Manjaro, Mint ili MX Linux, takozvano sveto MMM trojstvo.
Kazem ovo jer niko ovde ionako nije placao za Windows tako da nema razloga da se pada u nesvest ako nece biti u mogucnosti da produzi da ne placa i dalje za Win11.
pre 2 godine
TPM sluzi da zastiti kompjuter od tebe, vlasnika. Tako da nemas stvarnu kontrolu, bas kao kod PS5 ili ios-a.
Znaci zbogom 'pirateriji'.
Linux je jedini spas od tih 'control freak-ova' kojima je novac/moc/kontrola glavni ako ne i jedini cilj.
pre 2 godine
Haha... znači moj i7 4790K/32GB/GTX 1080Ti neće podržavati novi win11 a neko i3 9100/4GB kancelarijsko smeće hoće?!?
pre 2 godine
Ovo mi liči na onaj crtani kada patak Dača ima konzervu svoje omiljene klope a nema otvarač za konzerve. Nikakve razlike.
pre 2 godine
Uuuu što ću da se potresem.
pre 2 godine
@Mickey i pao s krušku @
Ne shvatate . Nije stvar u zaobilaženju instalacije 11-ke tj zameni fajlova . Stvar je u kodovima za svaki procesor ponaosob, koji je na adresiranju za sam tpm čip na matičnoj ploči. Nije to zaobilaznica kao kad ste nekad pomoću stikera na xeon procesoru i sa kodovima u biosu mogli da pravite totalnu zaobilaznicu , pa vam zeon procesori radili punom snagom (socket 775) .
Prevedeno - Procesori neće isporučivati ni pola snage koju poseduju na win 11 a bagovaće na 1000 različitih načina . Ne samo što će loše raditi već će užasno raditi i vaš računar će patiti od 1000 različitih dečjih bolesti .
Ovim potezom MC nije stao na put nikakvim malverima , ovim potezom MC je objavio da ga ne zanima siromašniji svetski sloj društva u celini.
Opet kažem nije stvar u zaobilaženju , lično mogu windovs 11 da instaliram i na mašini iz 2012 godine , naprimer preko PSP fTPM iz biosa (za amd) .
Meni lično ovo oko windowsa 11 ne smeta uopšte jer sam ionako na Linuksu ali mi je krivo , zašto MC ovako postupa sa sopstvenim korisnicima . Nema brate svako para da nadograđuje računar a ovde kod nas u Srbiji je to ogroman broj korisnika (oko 80% Srbije sigurno ) .
Ovog puta MC je zaslužio da dobije osudu svojih korisnika i da zaista niko od njih - ne treba da pređe, na novi vindovs 11.
pre 2 godine
@Raven, i Linux košta druže jer ti treba podrška za njega.
Pa druže podršku za Linux možeš a i ne moraš kupiti. Kod Windowsa nemaš takvu opciju, licencu moraš da platiš. A Windows podrška, srećno s njom, evo ubiše se od izvlačenja podataka sa virusom kriptovanih fajl sistema.
pre 2 godine
Mislim da niko neće 'morati' da kupi nov računar zbog w11 prvo jer za to nema ni potrebe desetka je još uvek aktuelna a ni računice jer jednostavno se ne isplati samo zbog toga dati ne male pare.
pre 2 godine
Kao i do sada, za sve postoji način da se nešto "zaobidje".
Ono što sam negde mogao da pročitam je da u onom leak-ovanom izdanju to moglo da se zaobidje tako što se napravi instaler za Windows 10, a "prelepe" Windows 11 fajlovi. Videćemo da li će to ispraviti ili će postojati način... U suprotnom će se naći neki novi.
Pozdrav čitaocima!
pre 2 godine
Imam pitanje za linuxase, nisam upucen - jel mogu ovi sertifikati i ostalo za online banking i citace kartica, licnih, saobracajnih itd?
pre 2 godine
Znači, eto mogućnosti za još zarade za alavog Bila...
A mislio sam da mu je dosta para od drugih proizvoda Microsoft-a (odatle mu i dolazi i najveća zarada) i da neće biti više plaćanja i uslovljavanja uz novi Windows.
(Vlad, 28. jun 2021 20:41)
... Koji poseduje tačno 1.36% akcija Microsofta.
(Лuster, 28. jun 2021 23:46)
dok je alavi bil bio u microsoftu svega ovoga nije bilo. ovolika hardverska elitizacija svog proizvoda je neuporediva cak i sa blamom oko viste. sad su se uloge zamenile: umesto da operativni sistem postuje hardverske zahteve, sada hardverski zahtevi slede operativni sistem. ali sada nije kao "vista problem" - kad su hardverski zahtevi inicirani sistemskim potrebama - nego sada je operativni sistem iskljuciv i trazi sadasnji premijum. sad pritiska konzumente zarad profita proizvodjaca hardvera
jer javna je tajna da ce i stare arhitekture sa dovoljno ram, cak i ddr2 i grafickih kapaciteta, recimo stari intel core quadovi ili phenomi, relativno lako da se izbore sa skoro svim modernim softverskim zahtevima.
ok, ispali su fer jer je ostala desetka, ali jos malo pa ce i pre zvanicnog prestanka podrske ce poceti da piste i vriste kako win 10 zbog "starog hardvera" vise nije bezbedan. dok ce vrh gejming i aplikacijskih potreba softver proizvodjaca takodje poceti sa elitisticnim procesorskim zahtevima. guraju ljude u bespotreban trosak. ko je bio srecan i sa nekim starom i jakom konfiguracijom, sad ga guraju u trosak da se modernizuje, procesor maticna.
dok je bio bil, on je propagirao sistem za sve. ko kupi kupi a ko ne kupi moze i pirat, ali sve to radi i svi su ispostovani. to je eticki level poslovanja: i klinja iz kursumlije, i penzos iz bangkoka, i bankar sa menhetna i princ iz nigerije furaju isti sistem - imaju univerzalni bazis, uz slican startni interfejs. sada ih mikrosoft otvoreno deli - na dekretom zastareli out i fensi in.
da je alavi bil tako radio, ms bi od starta bio ko apple, a kompjuter bi kostao mnogo vise i bio manje rasprostranjen. u sustini stari besplatni i univerzalni mikrosoftov niz operativnih sistema je bitan faktor rasprostranjenosti kompjutera van najbogatijih trzista i hardver freakova. da im nije toga ne bi mogli da rade ovo sto rade.
ok, mi mozemo da priustimo ali mnogi ne mogu, a ne bi ni trebalo da ih neko tera ako ne mora.
alavi bil sad sprovodi windows po africi, uci plemena kako da zaradjuju prvi novac u zivotu tako sto recimo gaje pilice, agrokulture i slicno, i masovno deli kompjutere sirotistima po bangladesu, o tom nivou pricamo. a sta radi ms? pumpa one dve nezasite ale, intel i amd. evo uskoro ce i ojacali amd otvoreno poceti da se ponasa arogantno i hegemonski, uz vestacko oporezivanje konzumenata uzastopno polukompatibilnim tik tak serijama, ko intel sto je radio. brendiraju se isto, 3-5-7-9, i samo rokaju "nove generacije" i inkarnacije, sa sve manje sustinskih promena. evo i android, dosli su do dve promocije godisnje, vise ne mozes da pohvatas koji je slatkiš po redu... opsta inflacija zarad hardver giganata.
pre 2 godine
@Objasnite mi i kako ako nije prob
Linux za početnike: Instaliraj Wndows na virtualnu mašinu pa kad ti treba završi posao. Ja sve uspešno završavam i sa onom Rasberry Pi 4 igračkom koja je jedva Linux, a sa Ubuntu... ihhh široko!
pre 2 godine
Nema sigurnosne zakrpe već par godina. To znači da je sistem kako godine prolaze sve lakši za razbojanje od strane nepoželjnog trećeg lica. Naravno to nije važno za kućne korisnike koji koriste računar za filmove i surfovanje (novije igre već nemaju podršku za directX iz win7), ali onda je pitanje zašto u startu ne preći na neku verziju linuxa koja je zadnjih 5-6 godina sasvim dobra za kućne korisnike a uz to je i besplatna.
(QwertyDGB, 28. jun 2021 21:31)
Hakeri vrlo brzo probiju i te nove zakrpe, a uostalom, zanimljiviji su im oni što imaju novije sisteme (više ima da se ukrade), tako da argument "nema novih zakrpa" gubi na snazi.
U pravu si, za prosečne kućne korisnike i ne treba, a gejmeri su uvek jurili najnovije, smatram da je bezveze na neki način primoravati i obične korisnike na softverski apdejt koji će ih takoreći obavezati i na hardverski.
pre 2 godine
@iSheep, ako si kupio MacBook Air onda se i nisi usrećio. Nego koji Office paket koristiš i zašto baš od Majkrosofta.
Uzmi neki od Epla.
pre 2 godine
Pojedini konstruktori omogućavaju prelazak sa tpm 1.1 na 2.0. Npr latitude 7/5x80 modeli sa 6 i 7 generacijom i procesora. Videćemo koliko će podrška za 10 trajati, da li će i do kada će izlaziti novi release update.
U mikrosoftu se nadaju da će do tada svi da predju na nove konfiguracije. Bas hrabro razmišljanje, ulagati u novu windows konfiguraciju danas kada ti za osnovne potrebe ni ne treba komp. A preduzeća će opet da trpe i da plaćaju.
pre 2 godine
Prijavi se za Dev channel Windows Insider 11 - instalirao na dve mashine (laptop zvanicno nije bio na listi - evo 11ce bez problema)
pre 2 godine
Čekam jesen i LTSC, neću da se zaj. sa kojekakvim sr. ...
pre 2 godine
@Milan, da si ti nama ziv i zdrav, mi radimo upravo to sto ti tvrdis da je nemoguce, distribuirane fintech programe za procenu rizika u (re)osiguranju, imamo fiskne i dinamicke klastere od 128 do 1024 masina u razlicitim topologijama kroz konjtenerizaciju, sto bi bilo prakticno nemoguce izvesti sa Windows sistemima. Na Linuxu radimo, i razvoj i operacije i svakodnevni office rad (WPS je odlicna alternativa Office-u). I nije 1990-a, druze, IDEs su sad one-click i konkurencija u alatima i platformama je dobra, sta vise podrzavamo i Javu i MS-ov C#, direktno na Linuxu. Mi smo kupili od czeha jetBrains alate, svi su one-click install, IntelliJ IDEA i Rider su nam dnevni alati. Linux kosta kad se koristi profi, naravno, ali je ekosistem sada toliko veliki da vise nista ne zavisi od samo jednog igraca. Na Windowsu si stalno na milost i nemilost njihovom bordu i sales agendi.
pre 2 godine
Koristim Windows 95, Notepad i Sound Recorder rade kao podmazani. Zasto bih instalirao nesto novije?
(Bivsi dizajner tobogana, 28. jun 2021 23:49)
Nemoj da zezaš da si ti autor ovog miksa: https://youtu.be/TcjHw8AwSyQ
pre 2 godine
Imam pitanje za linuxase, nisam upucen - jel mogu ovi sertifikati i ostalo za online banking i citace kartica, licnih, saobracajnih itd?
(Objasnite mi i kako ako nije prob, 28. jun 2021 23:14)
Za intezu online banking ne radi sigurno, ali za licnu kartu ako hoces da je potpises na primer za e-upravu i poresku - mozes da koristis PTT-ovu igracku, to radi.
Onu sto ti izdaje MUP, ta ne radi, ali onu sto izdaje PTT radi.
pre 2 godine
Neko je pitao za Linux i citace kartice (LK, vozacka, ebanking, itd). Moze, naravno, ja koristim neki genericki ACL citac kartica, svi browser based klijenti rade direktno, a za citac saobracajne i licne karte je potreban Wine posto drzava nije obezbedila native Linux aplikacije. Moze cak i da se ukljuci da se na sam Linux logujes smart karticom. Podrska za smart kartice u Linuxu postoji jos od negde 2009e, neki specificni citac mozda nema drajver, pa je najbolje pri nabavci istog videti da li podrzava Linux, ali koliko vidim vecina podrzava.
pre 2 godine
Moguće je vrlo da se Mikrosoft na kraju “predomisli”, te da omogući instalaciju Win11 na svim računarima koji mogu i Win10. Po meni nema razloga da forsiraju TPM2.0 kao neophodan uslov jer bi korisnici samo nastavili da koriste Win10, znači ništa ne bi dobili samo bi uskratili korisnike a i sebe za profit.
Dešavalo se i ranije da Mikrosoft najavljuje neke nerealne zahteve, bilo je čini mi se i za Win10 pa je na kraju mogao svako ko je i Win7 imao.
pre 2 godine
Jedini (Lin)UX koji valja (gle cuda tu je kodiranje cak i udobno) je MacOS.
(abc, 29. jun 2021 16:05)
MacOS je baziran na FreeBSD, nema veze sa Linux-om. Ako ne znaš razliku, onda ništa...
A to da Linux nije za programiranje... pa, imaš dosta cross-platform alata, a Web razvoj je bolji i lakši na Linux-u, pošto će taj kod ionako sutra raditi na nekom Linux serveru, pa je dosta lakše testiranje nego na Windows (npr. Java/PHP/.NET Core Web API, bilo šta od JS frontend framework-a), sve to se na Linux-u znatno brže kompajlira, dodaju novi paketi, upravlja projektom... kod Windows-a radi nesnosno sporo, čak ni WSL2 ne pomaže, jer se ipak koristi Win filesystem koji je jednostavno spor i neefikasan.
A to što programeri korist Apple laptopove... pa, mnogi rade na projektima za Apple platformu, a oni koji ne rade, imaju pravi desktop OS koji je standardizovan od strane kompanije koja proizvodi i hardver za njega, dakle neće se desiti da mu na laptopu nešto ne radi kao sa Linux-om, što se u slučaju x86 laptopova dešava čak i sa "Linux certified" modelima (recimo, ne radi RAID sa 2 SSD diska i slične gluposti), a opet imaš dobru konzolu i linux-like OS kao i solidan desktop koji je bolji od Windows-a kome ne treba za igranje i 3D modelovanje.
pre 2 godine
@(Milan, 29. jun 2021 10:10)
Evo ga jos jedan Windows znalac, dalje od windowsa nije odmakao. Nista drzi se windowsa i uzivaj.
pre 2 godine
@patak Dača Nije bio u pitanju Dača nego mačak Silvester ?
pre 2 godine
@bojan To je kao da si rekao "moj auto koji je pre 20 godina koštao 30.000e nema električne podizače stakala a njegova Dačija ima, nepravda". Imaš čip koji je potreban ili ga nemaš. Nema veze sa cenom. Ja sam potrošio oko 1100e do sada na moj kompjuter i isto tako neću dobiti Windows 11 a procesor mi je dve generacije noviji od tvog. Moj procesor je jeftiniji pa i nije tolika šteta da ga zamenim ali mislim da nije vredno truda, Windows 10 će biti podržan još godinama. Dotle će obojici procesor biti već prevaziđen kako god okreneš.
pre 2 godine
@abc, MacOS NIJE Linux, MacOS je Mach/BSD fork koji je za Apple uradio NEXT i sa Linuxom nema apsolutno nikakve veze, ni kernel im cak nije baziran na istom kodu (kao sto je slucaj sa svim Linux distribucijama). I ostatak tog komentara je podjednako tacan kao i ovo. Ljudi, edukujte se malo pre nego sto pricate o Linuxu sa toliko autoriteta a da ga uopste niste ni koristili. Neozbiljno je. Nisu 90e vise, Linux je sada flota OS distribucija iza cijeg engineering core-a stoje firme kao sto su Intel, IBM, HP, Oracle, Goole, RedHat i mnogi drugi i velika para se vrti i oko serverske i oko desktop strane price. To nije nesto sto dokoni klinci sklapaju u podrumu kao sto zamisljate.
pre 2 godine
@abc Koji to IDE ne radi na Linuxu? Jedino ne radi Visual Studio, ali zato radi Visual Studio Code.
82 Komentari
Sortiraj po: