Četvrtak, 24.06.2021.

18:00

Windows 11 je besplatan – šta vam je potrebno za njega?

Izvor: B92

Windows 11 je besplatan – šta vam je potrebno za njega? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

95 Komentari

Sortiraj po:

Milomir

pre 2 godine

Vidim da ima dosta onih kojima nikakav problem ne bi bio da kupe auto koji u leru troši 20l goriva na sat. Operativni sistem koji zahteva 64G memorije nije operativni sistem, ko god da ga je pravio.

Dragoslav

pre 2 godine

Windows11 je živi užas.. Bloatware, fakeware, ransomware. Apsolutno nikakve pozitivne promene na njemu, samo šminkanje windows10-ke i da.. Obavezna poruka nama koji imamo starije laptopove da nađu kompjuteri ne zadovoljavaju mi minimalne uslove za instaliranje windows11-ice. Nisu sposobni da naprave program koji bi bio efektan i za slabije konfiguracije jer bi im za tako nešto bila potrebna pamet i kreativnost koju očigledno nemaju.Jadnan i bedan ucenjivacki način,ponovo, da teraju ljude da kupuju nove kompjutere.

ProkopijeElGrande

pre 2 godine

I treba da bude besplatno, obzirom kako "rade". Pre tri dana, dobio update na Windows10, posle njega taskbar vrti plavi kruzic u beskonacno. Sa desktopa mozes sve pokrenuti normalno, ali ovaj nedostupan. Reset, jok, opet isto. Odem na gugl, ispostavi se da je to neki falicni update iz maja meseca, resenje je da se preko powershell-a reinstalira komplet nekih cudesa. Posle toga proradi.
Ok, dakle, znali ste jos u maju da je update falican, da stvara probleme korisnicima. Zasto ste mi, za ime sveta, taj update instalrali na kraju juna?! Zasto nije povucen iz upotrebe momenta kad se saznalo da ne valja?

комша

pre 2 godine

Линукс ботови смарају само тако. Ако бре, не могу да радим озбиљан посао на њему. Да ми је само до интернета па ајде. Не смарајте.

No1

pre 2 godine

TPM - pa 90% ploča to ima kao header, tj moras da doplatis za modul
V for Vendetta

TPM 2.0 - znaci besplatan ali kad kupis novu masinu… i7 16gb rama i ne ispunjavas minimalne uslove jer starija generacija procesora!!!
Milos

To si mogao tako zato što imaš dosta nov procesor koji podržava TPM, samo nije bio omogućen u UEFI-u, pa kad si omogućio, naravno da radi. Ovde je u pitanju to da Windows 11 neće raditi na starijim procesorima. Ko ne veruje, nek slobodno proba da instalira, dobiće grešku odmah na početku instalacije.
Ranko

Instalacija Windows 11 na laptopu sa Core2Duo na 2Ghz i 1Gb memorije.

Installing Windows 11 on "Unsupported" Hardware!

link ( https://www.youtube.com/watch?v=5rDJyMXbPdE )

Milos

pre 2 godine

TPM 2.0 - znaci besplatan ali kad kupis novu masinu… i7 16gb rama i ne ispunjavas minimalne uslove jer starija generacija procesora!!!

srb

pre 2 godine

Slusam i ne verujem sta ovi ljudi pricaju, kakvo placanje licence skinite mali program pod imenom Aact Portable i aktivirajte Windows ili office za 10 sekundi jednim klikom, i to radite svaka 3,4 meseca, besplatno skroz. nema na cemu

XP

pre 2 godine

Nisu glupi zato što nemaju već zato što misle da je to što imaju bolje pa prozivaju u fazonu mi smo pametni jer imamo Win 7. I kakve su ti to legalne kopije? Ja imam legalni original i nikada nije bagovao. A ovima što kradu preporučujem da plate nešto što su ljudi napravili pa onda neka upoređuju, niko ih nije zvao da komentarišu nelegalno ukraden softver koji imaju. U normalnim državama takvi su pored toga što su glupi takođe i kriminalci.
(Liga šampiona, 25. jun 2021 13:38)

I opet: može li bar jedan dokaz da "narodna" verzija OS radi lošije od legalne?
Nemoj sad kao naši jabučari koji se kunu da njima iPhone nije seckao čak i kada je Apple priznao ono usporavanje procesora. "Meni je legalno i ne secka, tebi nije, zato koči". Tu priču pričaj nekome ko ne zna dalje od Fejsbuka.

neutral fe

pre 2 godine

@sa sve win lovere, u linuxu rade sve win app i igre, da li preko emu,virtalne masine nebitno, slazem se da 99% Vas ne bi promenilo win okruženje sa razlogom koji razumem navukli ste se,a za linux treba mnogo vremena i znanja.
Mada mnogi koriste linux a i ne znaju gde ga sve ima od automobila, telefona, satova, navigacija, risivera,game konzola... :)
(srbinda, 25. jun 2021 00:33)


kakav nadobudni celeron.

Ranko

pre 2 godine

Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)

Ja sa uzeo kantu I5-10400 GA Z490 UD, da ne nabrajam dalje pa sam dobio poruku da ne mogu da instaliram Win11. Sam osam ptisoau BIOS ukljucio TPM i sad kazu da je sitem spreman za WIN11
(pa, 25. jun 2021 09:17)

To si mogao tako zato što imaš dosta nov procesor koji podržava TPM, samo nije bio omogućen u UEFI-u, pa kad si omogućio, naravno da radi. Ovde je u pitanju to da Windows 11 neće raditi na starijim procesorima. Ko ne veruje, nek slobodno proba da instalira, dobiće grešku odmah na početku instalacije.

Splavar

pre 2 godine

izlazi i novi Mint pa ne pišete o tome
(nsć, 25. jun 2021 09:51)

A zasto bi? Jeste dobar za neke stvari, live stream npr. I ja ga koristim kroz dual boot kad neki sport hocu preko interneta. Za sve ostalo je inferioran. Nemam zivaca da mu instaliram skener i stampac, potrosio sate ni na sta, gde god treba neki dokument poslati Libre format se ne prihvata. Mozda jeste dobar za IT profesionalce, vecini ljudi koji povremeno komp koriste je bitno da zavrsi neki posao bez ikakvih podesavanja i dodatnih instaliranja, e to Mint ne moze. Zato ceo svet koristi Win jer originalno stigne sa svim sto je vecini ljudi potrebno, a proizvodjaci svega obezbedjuju prvenstveno Win drajvere

Ranko

pre 2 godine

Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)

Zaista misliš da bi Microsoft, u ovom trenutku, pucao sebi u noge?!
(Legionar, 25. jun 2021 08:23)

Neverovatno, edukujte se ljudi pre nego što pišete ovako nešto. Korisnik gore je potpuno u pravu, a ako ne verujete, slobodno pokušajte da instalirate Windows 11 na procesoru starijem od 6-7 godina, videćete da će vam odmah na početku izaći greška da nije podržan.

https://i.imgur.com/dug8Rvz.png

brona

pre 2 godine

"šta vam je potrebno za njega?" Ništa samo stisneš i instaliraš bilo čistu bilo kao nadogradnju. Evo ovo pišem iz njega. Ne treba vam ni sigurni boot niti tmp ako znate kako. Doduše ako moja Sabljarka 990FX ima sigurni boot ima onda svaka a za taj tmp je lako. Nije loš za promenu još je nov i neispeglan ali stailan. Biti će fino. Šteta što sa najavom nije išla i finalna verzija već samo ovaj beta, već samo najava.

Liga šampiona

pre 2 godine

@Liga Sampiona

Ako vec admin pusta uvredljive komentare, evo - i ti si glup. Zasto? Imam 3 kompjutera, 1 na Windows 7 (piratski) i 2 legalne Windows 10 kopije. Sedmica radi kako treba i bez ikakvih problema, dok sa desetkama stalno neki problemi (sitnice, ali iritantne - strelica misa se poveca sama od sebe itd.)
I onda nekom kazes da je glup zato sto koristi nesto sto mu mnogo bolje radi. Logike bez, sem ako ne radis za Microsoft, u sta cisto sumnjam.
(Selfi Romeo, 25. jun 2021 08:03)
Nisu glupi zato što nemaju već zato što misle da je to što imaju bolje pa prozivaju u fazonu mi smo pametni jer imamo Win 7. I kakve su ti to legalne kopije? Ja imam legalni original i nikada nije bagovao. A ovima što kradu preporučujem da plate nešto što su ljudi napravili pa onda neka upoređuju, niko ih nije zvao da komentarišu nelegalno ukraden softver koji imaju. U normalnim državama takvi su pored toga što su glupi takođe i kriminalci.

LakiPG

pre 2 godine

@miodrag petrovic , da li je moguce da ima ljudi koji nas ubjedjuju da na neke sajtove ima licenca za won 10 za par dolara.
Zato nam je sve na balkanu prevara.Cijena win 10 pro je kod ovlascenog prodavca 147 eura i sve ispod toga u maloprodaji je varka ( osim ako nemas rabat ili te je neko da kao poklon ).

pa

pre 2 godine

"Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)"
Ja sa uzeo kantu I5-10400 GA Z490 UD, da ne nabrajam dalje pa sam dobio poruku da ne mogu da instaliram Win11. Sam osam ptisoau BIOS ukljucio TPM i sad kazu da je sitem spreman za WIN11

dost bre vise

pre 2 godine

Molim Vas dosta vise uvodjenja novih reci koje nemaju smisla. Nema ih ni u jednom recniku. "apgrejd" - Gde ste nasli tu rec? Ili je nadogradnja ili je upgrade. Prevod nije kad pises kako izgovaras. Nisam strucnjak iz te oblasti ali svi sm oucil iu skoli engleski i dobro to znamo. Stvarno ne znam gde su ovi nasi novi prevodioci ucili engleski ali znam da je pogresno. Vi ste firma koja ne bi trebala to sebi da dozvoli. nemojte da me shvatite zlonamerno

Enter

pre 2 godine

Od XP-a i sad do 11-ke, nikad ozbiljan problem, sve ok i glatko. Tako i mojim bliskim. Uopšte ne razumem kuknjavu toliku u komentarima. Ili možda mnogi izmišljaju, slabu konfiguraciju imaju, nešto jeste.

Selfi Romeo

pre 2 godine

@Liga Sampiona

Ako vec admin pusta uvredljive komentare, evo - i ti si glup. Zasto? Imam 3 kompjutera, 1 na Windows 7 (piratski) i 2 legalne Windows 10 kopije. Sedmica radi kako treba i bez ikakvih problema, dok sa desetkama stalno neki problemi (sitnice, ali iritantne - strelica misa se poveca sama od sebe itd.)
I onda nekom kazes da je glup zato sto koristi nesto sto mu mnogo bolje radi. Logike bez, sem ako ne radis za Microsoft, u sta cisto sumnjam.

u cudu!

pre 2 godine

@ liga prvaka,
nema potrebe vređati ljude samo zato što ne koriste poslednju iteraciju operativnog sistema. nije potrebno svima . neko ima stariji hardver , neko noviji , nekom drajveri ne rade kako treba ali su periferije i dalje apsolutno upotrebljive , neko koristi stariji softver i nema potrebu da predje / kupi na noviji zato sto mu završava posao itd... ima mnogo dobrih i loših razloga a svi su opravdani.

Ja i Ja

pre 2 godine

Koristim i Linux i Win , 11 je ok. Linux ima upgrade češće nego Win . Isto ko je navikao na koji OS neka ga koristi za svoje potrebe. Debian je majka svih ovih distribucija Linuxa koji se spomimju u komentarima.

Legionar

pre 2 godine

"Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)"
Zaista misliš da bi Microsoft, u ovom trenutku, pucao sebi u noge?!

Petar

pre 2 godine

Dok ne izbace 2-3 SP, buditi strpljivi.Na poslovnom laptopu ne moze da se zivi od stalnih update, krpljenja...Update, restart, update restart, office update, gasi sve office app.Outlook je monstrum od email klijenta.Ne znam samo kako iz ovakvih proizvoda proizilazi takvo bogatstvo.Nema sanse da bih tako skupo platio za tako lose iskustvo, mozda jednom.Windows mora biti povoljan ili besplatan, drugacije je besmisleno.

Pero

pre 2 godine

Ne mogu da se odlučim ko mi je iritantniji - Linux evanđelisti ili ovi drugi što se kunu u Windows 7.

Linux na desktopu (tu se misli i na laptope i na "obične" računare) ima udeo od oko 2%. Za to postoje razlozi, i to debeli. Nikada nije imao veći udeo i nikada neće ni imati.

Windows, sa svim svojim manama, je najbolji operativni sistem za desktop korisnike. Od svih Windowsa do sad, najbolji je Windows 10. Tron će sada preuzeti Windows 11, to je jasno kao dan.

Milica

pre 2 godine

Pa i većina Linux distribucija dobija nova izdanja 2x godišnje kao Win10, od linuxa su i ukrali tu foru. I brdo zakrpa između izdanja. Windows samo usvaja primere dobre prakse.

BorG

pre 2 godine

************
Linux korisnici na aparatima :)
(на апаратима, 24. jun 2021 19:34)
************

Šališ se ili stvarno veruješ u to :-)

Smole

pre 2 godine

Pre neki dan mi cytrix gateway ne da da pristupim koorporacijskim aplikacijama. Ja ih pitam sto nece, a oni kazu ne podrzava linux za sada, ne mogu ni appleovci, pa su i korisnici linuxa u istoj supi. Znaci kazu nije da ne moze, nego ih mrzi.
Bukvalno tim recima!
A ja na vitruelnu masinu instaliram piratizovani windows pa udri :)
Jedino sto sam zaboravio koliko dugo traju updateovi za win, izbindzovao sam pola Lupena 2.

Zok1

pre 2 godine

Ako je nešto besplatno, ti si proizvod. Majkrosoftovi pretraživači nisu popularni, nisu se ubacili u svet mobilnih aplikacija, nemaju socijalne mreže, ali imaju operativni sistem koji može da pruži obilje podataka.
(jedva čekam, 24. jun 2021 21:07) Nema besplatnog doručka, ali ovde je nešto drugo u pitanju. Operativni sistem je samo platforma za aplikacije koje se plaćaju, pre svega za Office. Microsoft zarađuje na pretplatama za Office 365 sasvim dovoljno da može besplatno da ponudi platformu na koju ćete instalirati taj softver, koji se povezuje sa njihovim cloudom. Naravno, tu je i borba za očuvanje pozicija na tržištu. Što se tiče socijalne mreže, Microsoft je vlasnik mreže LinkedIn, sa oko 750 miliona članova od kojih skoro 40% plaćaju mesečnu pretplatu.

kao u zadruzi

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)

Aj mi navedi jednu prednost Windowsa 10/11 u odnosu na 7/8 za npr. nekoga ko ne igra igrice na kompjuteru

srbinda

pre 2 godine

@sa sve win lovere, u linuxu rade sve win app i igre, da li preko emu,virtalne masine nebitno, slazem se da 99% Vas ne bi promenilo win okruženje sa razlogom koji razumem navukli ste se,a za linux treba mnogo vremena i znanja.
Mada mnogi koriste linux a i ne znaju gde ga sve ima od automobila, telefona, satova, navigacija, risivera,game konzola... :)

Spin

pre 2 godine

@projektant

Blender dolazi instaliran sa Ubuntuom, koji je isto kao Windows za linux korisnike, pa ti vidi šta sve možeš da radiš.. Generalno, samo Adobe paket ne radi, ostalo sve, mada seo to rješi

Joja i Dane

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)
Alo druže mojne da kiška, siguran sam da si kritički nastrojen u životu, prihvataš svaki apdejt, vakcinu, novu ribu, šta god ti nabace, samo napred, ali buraz nemoj potcenjivati moć nas glupih tradicionalista koji razmišljamo, aj uzdravlje.
(oćeš da ti operem šajbu, 24. jun 2021 23:29)

Glupi tradicionalisti ne koriste kompjuter.

miodrag petrovic

pre 2 godine

Neke ljude jednostavno ne razumem, win 10 se vec godinama moze kupiti za 13,14 dolara na raznim sajtovima. i tu verziju(tj. kljuc ) iskoristiti na jos nekoliko racunara. znaci kukaju ljudi kako nije dzabe,pa nije kosta te otprilike 2,3 dolara. UZAS

Liga šampiona

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)
Alo druže mojne da kiška, siguran sam da si kritički nastrojen u životu, prihvataš svaki apdejt, vakcinu, novu ribu, šta god ti nabace, samo napred, ali buraz nemoj potcenjivati moć nas glupih tradicionalista koji razmišljamo, aj uzdravlje.
(oćeš da ti operem šajbu, 24. jun 2021 23:29)
Tradicionalisti čuvaju svoje pismo, istoriju, kulturu, drže se tradicije. Uvreda je tradicionalne vrednosti upoređivati operativnim sistemom američke firme i ovo je još jedan dokaz kada kažem da ste glupi dok mislite da ste u pravu.

adriano_galliani

pre 2 godine

Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.

Le

pre 2 godine

Svaki windows moze da se aktivira za dz preko cmd-a ili programa sa neta za par minuta, ko ima 8gb ili manje rama bolje da ne ubacuje jer w10 vec koristi minimum 2gb rama a ovaj ce jos vise.

oćeš da ti operem šajbu

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)
Alo druže mojne da kiška, siguran sam da si kritički nastrojen u životu, prihvataš svaki apdejt, vakcinu, novu ribu, šta god ti nabace, samo napred, ali buraz nemoj potcenjivati moć nas glupih tradicionalista koji razmišljamo, aj uzdravlje.

WSL

pre 2 godine

@(projektant, 24. jun 2021 20:42)

Uz duzno postovanje, zasto bi Vas AutoCad radio na Linux-u? To je specifican softver za specificnu profesiju i apsolutno je nebitno da ga podrzava vise OS-a. Dovoljan je jedan, kako ste i sami naveli, onaj koji podrzava proizvodjac i to je najbitnije. Zasto proizvodjac razvija softver za Windows OS je unutrasnja stvar kompanije AutoDesk, njihove politike razvojnog okruzenja, licenci za isti, osposoljenosti programera da u istom rade... Ono sto najbitnije je da danasnje desktop verzije Linuxa podrzavaju apsolutno sve sto je potrebno za redovan, kako privatan tako i poslovan rad jednom obicnom korisniku racunara a njih je 99 posto. Odnosno sve sto pruza i Windows u tom segmentu. To sto ja koristim recimo blackberry i na njemu razvijam poslovne aplikacije ne znaci da je najbolji os za mobilne telefone.

Tetak

pre 2 godine

Neka hvala, bilo koja linux distribucija za mene je bolja nego win os. Jednostavno je, ljudi još ne kapiraju moć open source koda, gde se sve može ručno kompajlirati i videti sta radi, znači nema skrivenog koda, mogućnosti za virus i špiuniranje. Osim toga svi slobodni programeri učestvuju u razvoju a i koncept su pisali naučnici tako da bilo koja win ver samo kopira linux os sa velikim zaostatkom sto se tiče sigurnosti i mnogo toga.
Ljudi će u budućnosti plaćati za anonimnost pošto smo okruženi šipunažom od tel. računara itd. , velike korporcije ulaze velike pare u ispitivanje trzišta i reklamiranje.
(srbinda, 24. jun 2021 18:43)

Jesi skidao Python skoro sa zvaničnog repozitorijuma? Ima tamo na source code crypto miner malware. Sad su sklonili, a moć open source-a su mnogi osetili...

Deda Dragan

pre 2 godine

Linux je sasvim ok za dosta toga, ali ni kom slučaju se ne sme potcenjivati Windows koji ubedljivo drži najveći deo desktop tržišta, po mom skromnom mišljenju, ne bez razloga.

Liga šampiona

pre 2 godine

Koliko nas je sto i dalje koristimo Win 7 bez ikakvih problema? :)
(student, 24. jun 2021 18:50)
Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.

novikorisnik

pre 2 godine

@vase ime
Vi sa piratskom sedmicom, ako je aktivirana i “legalna” idite na ms portal upgrade na win 10 i imacete legalan win10…posle toga upgrade na 11…eto resenja

jedva čekam

pre 2 godine

Ako je nešto besplatno, ti si proizvod. Majkrosoftovi pretraživači nisu popularni, nisu se ubacili u svet mobilnih aplikacija, nemaju socijalne mreže, ali imaju operativni sistem koji može da pruži obilje podataka.

justATip

pre 2 godine

@Šmiki Microsoft Teams, Skype, LibreOffice, Zoom ako si administrativni radnik. Sve vozi. Probaj live USB Mint/Ubuntu ako si pocetnik posto kazes da imas problem sa instalacijom. ako ti je tesko da ukucas 'sudo snap zoom' onda ne znam :)

Pero

pre 2 godine

"Nema kraka ako ga ažurirate , ne vredi ovaj krak od 10-ke , tako da nije još besplatan.
(Nikola, 24. jun 2021 19:02) # Link komentara
Preporučujem (+24)Ne preporučujem (-7)"


Ovo ovde navedeno nije tačno. Aktivira ga desetkin aktivator, sve zvoni.

Mirko Pantic

pre 2 godine

još da mogu da instaliram jedno pet programa kojim se služim zbog posla a da nemam bagove ilinda uopšte uspem da ih instaliram bilo bi sjajno...
(Šmiki, 24. jun 2021 19:29)

Ne vidim razlog zasto ne bi uspeo,posto je kompatibilnost za starijim softverom fantasticna u desetki,pa nema razloga da to ne bude slucaj i sa 11-om....

Koje bagove imas na desetki,koju koristim od kada je izasla,a racunar restartujem svakih par meseci,posto radi non-stop.

projektant

pre 2 godine

Volio bih da mi neki napredni korisnik Linux-a objasni kojim poslom se moguće baviti a da sve to odradjuje Linux? Zaboravite na net, web, fb,..., govorim o ozbiljnom poslu. Evo, da li mogu ja na Linux-u da radim 3d modeliranje, simuliranje, izradu i render (recimo, korisnik sam nekoliko Autodesk CAD/CAM/CAE alata). Znači, nije nikakvo provociranje, već bih želio zaista jedan stručan odgovor. Ono što ja znam, čim kupimo licencu od prodavca, dobijamo i podršku istih - a prije svega se kaže, OS Windows 10 i ta i ta konfiguracija računara se preporučuje kao optimalna za fluidan rad u softveru.

abc

pre 2 godine

Sreca moja ja tih problema vise nemam. I ranije sam probao da predjem na linux ali tada pre 12 godina debian nije bas bio za obicnu upotrebu. Tada za Skype mi je trebalo 2 dana dok nisam insstalirao a da u isto vreme funkcionise bez greske. Ali od pre godinu dana imam POP OS i svakom bi ga rado preporucio ko ima zelju da predje na lunix.

despotveliki

pre 2 godine

@Student

Sasvim dovoljno ;)
Na Win7, sve radi kao i na Win10 (a sad već i Win11).
Samo malo brže i transparentnije... :D
Rastaćemo se onog trenutka kada mi izdahne trenutna mašina (pu, pu..)

Linux

pre 2 godine

Kolko je smijesno od 0-10 sto gdje god je spomenut Linux u komentarima u pozitivnom kontekstu, automatski taj komentar ima 1:8 omjer pozitvnih:negativnih komentara.
Sta pricate ovim ovde "zloupotrebljivacima" racunara,tehnologije i interneta uopste sta je bolje a sta losije kad sve sto oni znaju u vezi tehnologije i ostalog gore navedenog je slikanje/instagram/facebook/youtube/etc. Ili ove sveznalice sto se razumiju u sve oko kompjutera jer su gameri i znaju koja je graficka je najbrza i slicno hahah

Ne znaju braca ni sta je Linux kad spomenete to odma misle evo ga 83. (slovima - osamdesettreci) talas Covid19.

w

pre 2 godine

Apgrejd je besplatan, ali softver je vlasnički, znači da imamo nula slobode, a i plaćaće se aktivacija i cena će biti uračunata u cenu računara
(Neplivač, 24. jun 2021 18:03) # Link komentara
Preporučujem (+29)Ne preporučujem (-15)

Ne razumem ovaj komentar niti logiku.

Onaj ko već poseduje licencu za Windows 10 u bilo kojoj verziji neće morati da doplati za Windows 11 i imaće pravo na besplatno ažuriranje na noviju verziju (to su prvi put omogućili sa Win 7 i 8 na Win 10).

A kome se ne svidja softver takav kakav jeste, neka ga zaobidje i uzme alternativu kojih ima onoliko...
Niko nije primoran da koristi bilo šta od Microsofta ni sw ni hw.

Šmiki

pre 2 godine

(srbinda, 24. jun 2021 18:43)

još da mogu da instaliram jedno pet programa kojim se služim zbog posla a da nemam bagove ilinda uopšte uspem da ih instaliram bilo bi sjajno...

Neplivač

pre 2 godine

Apgrejd je besplatan, ali softver je vlasnički, znači da imamo nula slobode, a i plaćaće se aktivacija i cena će biti uračunata u cenu računara

srbinda

pre 2 godine

Neka hvala, bilo koja linux distribucija za mene je bolja nego win os. Jednostavno je, ljudi još ne kapiraju moć open source koda, gde se sve može ručno kompajlirati i videti sta radi, znači nema skrivenog koda, mogućnosti za virus i špiuniranje. Osim toga svi slobodni programeri učestvuju u razvoju a i koncept su pisali naučnici tako da bilo koja win ver samo kopira linux os sa velikim zaostatkom sto se tiče sigurnosti i mnogo toga.
Ljudi će u budućnosti plaćati za anonimnost pošto smo okruženi šipunažom od tel. računara itd. , velike korporcije ulaze velike pare u ispitivanje trzišta i reklamiranje.

projektant

pre 2 godine

Volio bih da mi neki napredni korisnik Linux-a objasni kojim poslom se moguće baviti a da sve to odradjuje Linux? Zaboravite na net, web, fb,..., govorim o ozbiljnom poslu. Evo, da li mogu ja na Linux-u da radim 3d modeliranje, simuliranje, izradu i render (recimo, korisnik sam nekoliko Autodesk CAD/CAM/CAE alata). Znači, nije nikakvo provociranje, već bih želio zaista jedan stručan odgovor. Ono što ja znam, čim kupimo licencu od prodavca, dobijamo i podršku istih - a prije svega se kaže, OS Windows 10 i ta i ta konfiguracija računara se preporučuje kao optimalna za fluidan rad u softveru.

Liga šampiona

pre 2 godine

Koliko nas je sto i dalje koristimo Win 7 bez ikakvih problema? :)
(student, 24. jun 2021 18:50)
Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.

Neplivač

pre 2 godine

Apgrejd je besplatan, ali softver je vlasnički, znači da imamo nula slobode, a i plaćaće se aktivacija i cena će biti uračunata u cenu računara

srbinda

pre 2 godine

Neka hvala, bilo koja linux distribucija za mene je bolja nego win os. Jednostavno je, ljudi još ne kapiraju moć open source koda, gde se sve može ručno kompajlirati i videti sta radi, znači nema skrivenog koda, mogućnosti za virus i špiuniranje. Osim toga svi slobodni programeri učestvuju u razvoju a i koncept su pisali naučnici tako da bilo koja win ver samo kopira linux os sa velikim zaostatkom sto se tiče sigurnosti i mnogo toga.
Ljudi će u budućnosti plaćati za anonimnost pošto smo okruženi šipunažom od tel. računara itd. , velike korporcije ulaze velike pare u ispitivanje trzišta i reklamiranje.

w

pre 2 godine

Apgrejd je besplatan, ali softver je vlasnički, znači da imamo nula slobode, a i plaćaće se aktivacija i cena će biti uračunata u cenu računara
(Neplivač, 24. jun 2021 18:03) # Link komentara
Preporučujem (+29)Ne preporučujem (-15)

Ne razumem ovaj komentar niti logiku.

Onaj ko već poseduje licencu za Windows 10 u bilo kojoj verziji neće morati da doplati za Windows 11 i imaće pravo na besplatno ažuriranje na noviju verziju (to su prvi put omogućili sa Win 7 i 8 na Win 10).

A kome se ne svidja softver takav kakav jeste, neka ga zaobidje i uzme alternativu kojih ima onoliko...
Niko nije primoran da koristi bilo šta od Microsofta ni sw ni hw.

jedva čekam

pre 2 godine

Ako je nešto besplatno, ti si proizvod. Majkrosoftovi pretraživači nisu popularni, nisu se ubacili u svet mobilnih aplikacija, nemaju socijalne mreže, ali imaju operativni sistem koji može da pruži obilje podataka.

Liga šampiona

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)
Alo druže mojne da kiška, siguran sam da si kritički nastrojen u životu, prihvataš svaki apdejt, vakcinu, novu ribu, šta god ti nabace, samo napred, ali buraz nemoj potcenjivati moć nas glupih tradicionalista koji razmišljamo, aj uzdravlje.
(oćeš da ti operem šajbu, 24. jun 2021 23:29)
Tradicionalisti čuvaju svoje pismo, istoriju, kulturu, drže se tradicije. Uvreda je tradicionalne vrednosti upoređivati operativnim sistemom američke firme i ovo je još jedan dokaz kada kažem da ste glupi dok mislite da ste u pravu.

Linux

pre 2 godine

Kolko je smijesno od 0-10 sto gdje god je spomenut Linux u komentarima u pozitivnom kontekstu, automatski taj komentar ima 1:8 omjer pozitvnih:negativnih komentara.
Sta pricate ovim ovde "zloupotrebljivacima" racunara,tehnologije i interneta uopste sta je bolje a sta losije kad sve sto oni znaju u vezi tehnologije i ostalog gore navedenog je slikanje/instagram/facebook/youtube/etc. Ili ove sveznalice sto se razumiju u sve oko kompjutera jer su gameri i znaju koja je graficka je najbrza i slicno hahah

Ne znaju braca ni sta je Linux kad spomenete to odma misle evo ga 83. (slovima - osamdesettreci) talas Covid19.

Šmiki

pre 2 godine

(srbinda, 24. jun 2021 18:43)

još da mogu da instaliram jedno pet programa kojim se služim zbog posla a da nemam bagove ilinda uopšte uspem da ih instaliram bilo bi sjajno...

Deda Dragan

pre 2 godine

Linux je sasvim ok za dosta toga, ali ni kom slučaju se ne sme potcenjivati Windows koji ubedljivo drži najveći deo desktop tržišta, po mom skromnom mišljenju, ne bez razloga.

miodrag petrovic

pre 2 godine

Neke ljude jednostavno ne razumem, win 10 se vec godinama moze kupiti za 13,14 dolara na raznim sajtovima. i tu verziju(tj. kljuc ) iskoristiti na jos nekoliko racunara. znaci kukaju ljudi kako nije dzabe,pa nije kosta te otprilike 2,3 dolara. UZAS

novikorisnik

pre 2 godine

@vase ime
Vi sa piratskom sedmicom, ako je aktivirana i “legalna” idite na ms portal upgrade na win 10 i imacete legalan win10…posle toga upgrade na 11…eto resenja

srbinda

pre 2 godine

@sa sve win lovere, u linuxu rade sve win app i igre, da li preko emu,virtalne masine nebitno, slazem se da 99% Vas ne bi promenilo win okruženje sa razlogom koji razumem navukli ste se,a za linux treba mnogo vremena i znanja.
Mada mnogi koriste linux a i ne znaju gde ga sve ima od automobila, telefona, satova, navigacija, risivera,game konzola... :)

Mirko Pantic

pre 2 godine

još da mogu da instaliram jedno pet programa kojim se služim zbog posla a da nemam bagove ilinda uopšte uspem da ih instaliram bilo bi sjajno...
(Šmiki, 24. jun 2021 19:29)

Ne vidim razlog zasto ne bi uspeo,posto je kompatibilnost za starijim softverom fantasticna u desetki,pa nema razloga da to ne bude slucaj i sa 11-om....

Koje bagove imas na desetki,koju koristim od kada je izasla,a racunar restartujem svakih par meseci,posto radi non-stop.

Tetak

pre 2 godine

Neka hvala, bilo koja linux distribucija za mene je bolja nego win os. Jednostavno je, ljudi još ne kapiraju moć open source koda, gde se sve može ručno kompajlirati i videti sta radi, znači nema skrivenog koda, mogućnosti za virus i špiuniranje. Osim toga svi slobodni programeri učestvuju u razvoju a i koncept su pisali naučnici tako da bilo koja win ver samo kopira linux os sa velikim zaostatkom sto se tiče sigurnosti i mnogo toga.
Ljudi će u budućnosti plaćati za anonimnost pošto smo okruženi šipunažom od tel. računara itd. , velike korporcije ulaze velike pare u ispitivanje trzišta i reklamiranje.
(srbinda, 24. jun 2021 18:43)

Jesi skidao Python skoro sa zvaničnog repozitorijuma? Ima tamo na source code crypto miner malware. Sad su sklonili, a moć open source-a su mnogi osetili...

despotveliki

pre 2 godine

@Student

Sasvim dovoljno ;)
Na Win7, sve radi kao i na Win10 (a sad već i Win11).
Samo malo brže i transparentnije... :D
Rastaćemo se onog trenutka kada mi izdahne trenutna mašina (pu, pu..)

Pero

pre 2 godine

"Nema kraka ako ga ažurirate , ne vredi ovaj krak od 10-ke , tako da nije još besplatan.
(Nikola, 24. jun 2021 19:02) # Link komentara
Preporučujem (+24)Ne preporučujem (-7)"


Ovo ovde navedeno nije tačno. Aktivira ga desetkin aktivator, sve zvoni.

justATip

pre 2 godine

@Šmiki Microsoft Teams, Skype, LibreOffice, Zoom ako si administrativni radnik. Sve vozi. Probaj live USB Mint/Ubuntu ako si pocetnik posto kazes da imas problem sa instalacijom. ako ti je tesko da ukucas 'sudo snap zoom' onda ne znam :)

Joja i Dane

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)
Alo druže mojne da kiška, siguran sam da si kritički nastrojen u životu, prihvataš svaki apdejt, vakcinu, novu ribu, šta god ti nabace, samo napred, ali buraz nemoj potcenjivati moć nas glupih tradicionalista koji razmišljamo, aj uzdravlje.
(oćeš da ti operem šajbu, 24. jun 2021 23:29)

Glupi tradicionalisti ne koriste kompjuter.

WSL

pre 2 godine

@(projektant, 24. jun 2021 20:42)

Uz duzno postovanje, zasto bi Vas AutoCad radio na Linux-u? To je specifican softver za specificnu profesiju i apsolutno je nebitno da ga podrzava vise OS-a. Dovoljan je jedan, kako ste i sami naveli, onaj koji podrzava proizvodjac i to je najbitnije. Zasto proizvodjac razvija softver za Windows OS je unutrasnja stvar kompanije AutoDesk, njihove politike razvojnog okruzenja, licenci za isti, osposoljenosti programera da u istom rade... Ono sto najbitnije je da danasnje desktop verzije Linuxa podrzavaju apsolutno sve sto je potrebno za redovan, kako privatan tako i poslovan rad jednom obicnom korisniku racunara a njih je 99 posto. Odnosno sve sto pruza i Windows u tom segmentu. To sto ja koristim recimo blackberry i na njemu razvijam poslovne aplikacije ne znaci da je najbolji os za mobilne telefone.

dost bre vise

pre 2 godine

Molim Vas dosta vise uvodjenja novih reci koje nemaju smisla. Nema ih ni u jednom recniku. "apgrejd" - Gde ste nasli tu rec? Ili je nadogradnja ili je upgrade. Prevod nije kad pises kako izgovaras. Nisam strucnjak iz te oblasti ali svi sm oucil iu skoli engleski i dobro to znamo. Stvarno ne znam gde su ovi nasi novi prevodioci ucili engleski ali znam da je pogresno. Vi ste firma koja ne bi trebala to sebi da dozvoli. nemojte da me shvatite zlonamerno

abc

pre 2 godine

Sreca moja ja tih problema vise nemam. I ranije sam probao da predjem na linux ali tada pre 12 godina debian nije bas bio za obicnu upotrebu. Tada za Skype mi je trebalo 2 dana dok nisam insstalirao a da u isto vreme funkcionise bez greske. Ali od pre godinu dana imam POP OS i svakom bi ga rado preporucio ko ima zelju da predje na lunix.

oćeš da ti operem šajbu

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)
Alo druže mojne da kiška, siguran sam da si kritički nastrojen u životu, prihvataš svaki apdejt, vakcinu, novu ribu, šta god ti nabace, samo napred, ali buraz nemoj potcenjivati moć nas glupih tradicionalista koji razmišljamo, aj uzdravlje.

adriano_galliani

pre 2 godine

Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.

Spin

pre 2 godine

@projektant

Blender dolazi instaliran sa Ubuntuom, koji je isto kao Windows za linux korisnike, pa ti vidi šta sve možeš da radiš.. Generalno, samo Adobe paket ne radi, ostalo sve, mada seo to rješi

XP

pre 2 godine

Nisu glupi zato što nemaju već zato što misle da je to što imaju bolje pa prozivaju u fazonu mi smo pametni jer imamo Win 7. I kakve su ti to legalne kopije? Ja imam legalni original i nikada nije bagovao. A ovima što kradu preporučujem da plate nešto što su ljudi napravili pa onda neka upoređuju, niko ih nije zvao da komentarišu nelegalno ukraden softver koji imaju. U normalnim državama takvi su pored toga što su glupi takođe i kriminalci.
(Liga šampiona, 25. jun 2021 13:38)

I opet: može li bar jedan dokaz da "narodna" verzija OS radi lošije od legalne?
Nemoj sad kao naši jabučari koji se kunu da njima iPhone nije seckao čak i kada je Apple priznao ono usporavanje procesora. "Meni je legalno i ne secka, tebi nije, zato koči". Tu priču pričaj nekome ko ne zna dalje od Fejsbuka.

Le

pre 2 godine

Svaki windows moze da se aktivira za dz preko cmd-a ili programa sa neta za par minuta, ko ima 8gb ili manje rama bolje da ne ubacuje jer w10 vec koristi minimum 2gb rama a ovaj ce jos vise.

Liga šampiona

pre 2 godine

@Liga Sampiona

Ako vec admin pusta uvredljive komentare, evo - i ti si glup. Zasto? Imam 3 kompjutera, 1 na Windows 7 (piratski) i 2 legalne Windows 10 kopije. Sedmica radi kako treba i bez ikakvih problema, dok sa desetkama stalno neki problemi (sitnice, ali iritantne - strelica misa se poveca sama od sebe itd.)
I onda nekom kazes da je glup zato sto koristi nesto sto mu mnogo bolje radi. Logike bez, sem ako ne radis za Microsoft, u sta cisto sumnjam.
(Selfi Romeo, 25. jun 2021 08:03)
Nisu glupi zato što nemaju već zato što misle da je to što imaju bolje pa prozivaju u fazonu mi smo pametni jer imamo Win 7. I kakve su ti to legalne kopije? Ja imam legalni original i nikada nije bagovao. A ovima što kradu preporučujem da plate nešto što su ljudi napravili pa onda neka upoređuju, niko ih nije zvao da komentarišu nelegalno ukraden softver koji imaju. U normalnim državama takvi su pored toga što su glupi takođe i kriminalci.

neutral fe

pre 2 godine

@sa sve win lovere, u linuxu rade sve win app i igre, da li preko emu,virtalne masine nebitno, slazem se da 99% Vas ne bi promenilo win okruženje sa razlogom koji razumem navukli ste se,a za linux treba mnogo vremena i znanja.
Mada mnogi koriste linux a i ne znaju gde ga sve ima od automobila, telefona, satova, navigacija, risivera,game konzola... :)
(srbinda, 25. jun 2021 00:33)


kakav nadobudni celeron.

Milica

pre 2 godine

Pa i većina Linux distribucija dobija nova izdanja 2x godišnje kao Win10, od linuxa su i ukrali tu foru. I brdo zakrpa između izdanja. Windows samo usvaja primere dobre prakse.

Enter

pre 2 godine

Od XP-a i sad do 11-ke, nikad ozbiljan problem, sve ok i glatko. Tako i mojim bliskim. Uopšte ne razumem kuknjavu toliku u komentarima. Ili možda mnogi izmišljaju, slabu konfiguraciju imaju, nešto jeste.

u cudu!

pre 2 godine

@ liga prvaka,
nema potrebe vređati ljude samo zato što ne koriste poslednju iteraciju operativnog sistema. nije potrebno svima . neko ima stariji hardver , neko noviji , nekom drajveri ne rade kako treba ali su periferije i dalje apsolutno upotrebljive , neko koristi stariji softver i nema potrebu da predje / kupi na noviji zato sto mu završava posao itd... ima mnogo dobrih i loših razloga a svi su opravdani.

Zok1

pre 2 godine

Ako je nešto besplatno, ti si proizvod. Majkrosoftovi pretraživači nisu popularni, nisu se ubacili u svet mobilnih aplikacija, nemaju socijalne mreže, ali imaju operativni sistem koji može da pruži obilje podataka.
(jedva čekam, 24. jun 2021 21:07) Nema besplatnog doručka, ali ovde je nešto drugo u pitanju. Operativni sistem je samo platforma za aplikacije koje se plaćaju, pre svega za Office. Microsoft zarađuje na pretplatama za Office 365 sasvim dovoljno da može besplatno da ponudi platformu na koju ćete instalirati taj softver, koji se povezuje sa njihovim cloudom. Naravno, tu je i borba za očuvanje pozicija na tržištu. Što se tiče socijalne mreže, Microsoft je vlasnik mreže LinkedIn, sa oko 750 miliona članova od kojih skoro 40% plaćaju mesečnu pretplatu.

Legionar

pre 2 godine

"Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)"
Zaista misliš da bi Microsoft, u ovom trenutku, pucao sebi u noge?!

Ja i Ja

pre 2 godine

Koristim i Linux i Win , 11 je ok. Linux ima upgrade češće nego Win . Isto ko je navikao na koji OS neka ga koristi za svoje potrebe. Debian je majka svih ovih distribucija Linuxa koji se spomimju u komentarima.

Pero

pre 2 godine

Ne mogu da se odlučim ko mi je iritantniji - Linux evanđelisti ili ovi drugi što se kunu u Windows 7.

Linux na desktopu (tu se misli i na laptope i na "obične" računare) ima udeo od oko 2%. Za to postoje razlozi, i to debeli. Nikada nije imao veći udeo i nikada neće ni imati.

Windows, sa svim svojim manama, je najbolji operativni sistem za desktop korisnike. Od svih Windowsa do sad, najbolji je Windows 10. Tron će sada preuzeti Windows 11, to je jasno kao dan.

комша

pre 2 godine

Линукс ботови смарају само тако. Ако бре, не могу да радим озбиљан посао на њему. Да ми је само до интернета па ајде. Не смарајте.

pa

pre 2 godine

"Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)"
Ja sa uzeo kantu I5-10400 GA Z490 UD, da ne nabrajam dalje pa sam dobio poruku da ne mogu da instaliram Win11. Sam osam ptisoau BIOS ukljucio TPM i sad kazu da je sitem spreman za WIN11

kao u zadruzi

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)

Aj mi navedi jednu prednost Windowsa 10/11 u odnosu na 7/8 za npr. nekoga ko ne igra igrice na kompjuteru

BorG

pre 2 godine

************
Linux korisnici na aparatima :)
(на апаратима, 24. jun 2021 19:34)
************

Šališ se ili stvarno veruješ u to :-)

ProkopijeElGrande

pre 2 godine

I treba da bude besplatno, obzirom kako "rade". Pre tri dana, dobio update na Windows10, posle njega taskbar vrti plavi kruzic u beskonacno. Sa desktopa mozes sve pokrenuti normalno, ali ovaj nedostupan. Reset, jok, opet isto. Odem na gugl, ispostavi se da je to neki falicni update iz maja meseca, resenje je da se preko powershell-a reinstalira komplet nekih cudesa. Posle toga proradi.
Ok, dakle, znali ste jos u maju da je update falican, da stvara probleme korisnicima. Zasto ste mi, za ime sveta, taj update instalrali na kraju juna?! Zasto nije povucen iz upotrebe momenta kad se saznalo da ne valja?

Milos

pre 2 godine

TPM 2.0 - znaci besplatan ali kad kupis novu masinu… i7 16gb rama i ne ispunjavas minimalne uslove jer starija generacija procesora!!!

No1

pre 2 godine

TPM - pa 90% ploča to ima kao header, tj moras da doplatis za modul
V for Vendetta

TPM 2.0 - znaci besplatan ali kad kupis novu masinu… i7 16gb rama i ne ispunjavas minimalne uslove jer starija generacija procesora!!!
Milos

To si mogao tako zato što imaš dosta nov procesor koji podržava TPM, samo nije bio omogućen u UEFI-u, pa kad si omogućio, naravno da radi. Ovde je u pitanju to da Windows 11 neće raditi na starijim procesorima. Ko ne veruje, nek slobodno proba da instalira, dobiće grešku odmah na početku instalacije.
Ranko

Instalacija Windows 11 na laptopu sa Core2Duo na 2Ghz i 1Gb memorije.

Installing Windows 11 on "Unsupported" Hardware!

link ( https://www.youtube.com/watch?v=5rDJyMXbPdE )

Splavar

pre 2 godine

izlazi i novi Mint pa ne pišete o tome
(nsć, 25. jun 2021 09:51)

A zasto bi? Jeste dobar za neke stvari, live stream npr. I ja ga koristim kroz dual boot kad neki sport hocu preko interneta. Za sve ostalo je inferioran. Nemam zivaca da mu instaliram skener i stampac, potrosio sate ni na sta, gde god treba neki dokument poslati Libre format se ne prihvata. Mozda jeste dobar za IT profesionalce, vecini ljudi koji povremeno komp koriste je bitno da zavrsi neki posao bez ikakvih podesavanja i dodatnih instaliranja, e to Mint ne moze. Zato ceo svet koristi Win jer originalno stigne sa svim sto je vecini ljudi potrebno, a proizvodjaci svega obezbedjuju prvenstveno Win drajvere

Ranko

pre 2 godine

Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)

Zaista misliš da bi Microsoft, u ovom trenutku, pucao sebi u noge?!
(Legionar, 25. jun 2021 08:23)

Neverovatno, edukujte se ljudi pre nego što pišete ovako nešto. Korisnik gore je potpuno u pravu, a ako ne verujete, slobodno pokušajte da instalirate Windows 11 na procesoru starijem od 6-7 godina, videćete da će vam odmah na početku izaći greška da nije podržan.

https://i.imgur.com/dug8Rvz.png

Ranko

pre 2 godine

Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)

Ja sa uzeo kantu I5-10400 GA Z490 UD, da ne nabrajam dalje pa sam dobio poruku da ne mogu da instaliram Win11. Sam osam ptisoau BIOS ukljucio TPM i sad kazu da je sitem spreman za WIN11
(pa, 25. jun 2021 09:17)

To si mogao tako zato što imaš dosta nov procesor koji podržava TPM, samo nije bio omogućen u UEFI-u, pa kad si omogućio, naravno da radi. Ovde je u pitanju to da Windows 11 neće raditi na starijim procesorima. Ko ne veruje, nek slobodno proba da instalira, dobiće grešku odmah na početku instalacije.

Dragoslav

pre 2 godine

Windows11 je živi užas.. Bloatware, fakeware, ransomware. Apsolutno nikakve pozitivne promene na njemu, samo šminkanje windows10-ke i da.. Obavezna poruka nama koji imamo starije laptopove da nađu kompjuteri ne zadovoljavaju mi minimalne uslove za instaliranje windows11-ice. Nisu sposobni da naprave program koji bi bio efektan i za slabije konfiguracije jer bi im za tako nešto bila potrebna pamet i kreativnost koju očigledno nemaju.Jadnan i bedan ucenjivacki način,ponovo, da teraju ljude da kupuju nove kompjutere.

Selfi Romeo

pre 2 godine

@Liga Sampiona

Ako vec admin pusta uvredljive komentare, evo - i ti si glup. Zasto? Imam 3 kompjutera, 1 na Windows 7 (piratski) i 2 legalne Windows 10 kopije. Sedmica radi kako treba i bez ikakvih problema, dok sa desetkama stalno neki problemi (sitnice, ali iritantne - strelica misa se poveca sama od sebe itd.)
I onda nekom kazes da je glup zato sto koristi nesto sto mu mnogo bolje radi. Logike bez, sem ako ne radis za Microsoft, u sta cisto sumnjam.

LakiPG

pre 2 godine

@miodrag petrovic , da li je moguce da ima ljudi koji nas ubjedjuju da na neke sajtove ima licenca za won 10 za par dolara.
Zato nam je sve na balkanu prevara.Cijena win 10 pro je kod ovlascenog prodavca 147 eura i sve ispod toga u maloprodaji je varka ( osim ako nemas rabat ili te je neko da kao poklon ).

Milomir

pre 2 godine

Vidim da ima dosta onih kojima nikakav problem ne bi bio da kupe auto koji u leru troši 20l goriva na sat. Operativni sistem koji zahteva 64G memorije nije operativni sistem, ko god da ga je pravio.

Petar

pre 2 godine

Dok ne izbace 2-3 SP, buditi strpljivi.Na poslovnom laptopu ne moze da se zivi od stalnih update, krpljenja...Update, restart, update restart, office update, gasi sve office app.Outlook je monstrum od email klijenta.Ne znam samo kako iz ovakvih proizvoda proizilazi takvo bogatstvo.Nema sanse da bih tako skupo platio za tako lose iskustvo, mozda jednom.Windows mora biti povoljan ili besplatan, drugacije je besmisleno.

srb

pre 2 godine

Slusam i ne verujem sta ovi ljudi pricaju, kakvo placanje licence skinite mali program pod imenom Aact Portable i aktivirajte Windows ili office za 10 sekundi jednim klikom, i to radite svaka 3,4 meseca, besplatno skroz. nema na cemu

Smole

pre 2 godine

Pre neki dan mi cytrix gateway ne da da pristupim koorporacijskim aplikacijama. Ja ih pitam sto nece, a oni kazu ne podrzava linux za sada, ne mogu ni appleovci, pa su i korisnici linuxa u istoj supi. Znaci kazu nije da ne moze, nego ih mrzi.
Bukvalno tim recima!
A ja na vitruelnu masinu instaliram piratizovani windows pa udri :)
Jedino sto sam zaboravio koliko dugo traju updateovi za win, izbindzovao sam pola Lupena 2.

brona

pre 2 godine

"šta vam je potrebno za njega?" Ništa samo stisneš i instaliraš bilo čistu bilo kao nadogradnju. Evo ovo pišem iz njega. Ne treba vam ni sigurni boot niti tmp ako znate kako. Doduše ako moja Sabljarka 990FX ima sigurni boot ima onda svaka a za taj tmp je lako. Nije loš za promenu još je nov i neispeglan ali stailan. Biti će fino. Šteta što sa najavom nije išla i finalna verzija već samo ovaj beta, već samo najava.

srbinda

pre 2 godine

Neka hvala, bilo koja linux distribucija za mene je bolja nego win os. Jednostavno je, ljudi još ne kapiraju moć open source koda, gde se sve može ručno kompajlirati i videti sta radi, znači nema skrivenog koda, mogućnosti za virus i špiuniranje. Osim toga svi slobodni programeri učestvuju u razvoju a i koncept su pisali naučnici tako da bilo koja win ver samo kopira linux os sa velikim zaostatkom sto se tiče sigurnosti i mnogo toga.
Ljudi će u budućnosti plaćati za anonimnost pošto smo okruženi šipunažom od tel. računara itd. , velike korporcije ulaze velike pare u ispitivanje trzišta i reklamiranje.

Neplivač

pre 2 godine

Apgrejd je besplatan, ali softver je vlasnički, znači da imamo nula slobode, a i plaćaće se aktivacija i cena će biti uračunata u cenu računara

Liga šampiona

pre 2 godine

Koliko nas je sto i dalje koristimo Win 7 bez ikakvih problema? :)
(student, 24. jun 2021 18:50)
Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.

Linux

pre 2 godine

Kolko je smijesno od 0-10 sto gdje god je spomenut Linux u komentarima u pozitivnom kontekstu, automatski taj komentar ima 1:8 omjer pozitvnih:negativnih komentara.
Sta pricate ovim ovde "zloupotrebljivacima" racunara,tehnologije i interneta uopste sta je bolje a sta losije kad sve sto oni znaju u vezi tehnologije i ostalog gore navedenog je slikanje/instagram/facebook/youtube/etc. Ili ove sveznalice sto se razumiju u sve oko kompjutera jer su gameri i znaju koja je graficka je najbrza i slicno hahah

Ne znaju braca ni sta je Linux kad spomenete to odma misle evo ga 83. (slovima - osamdesettreci) talas Covid19.

oćeš da ti operem šajbu

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)
Alo druže mojne da kiška, siguran sam da si kritički nastrojen u životu, prihvataš svaki apdejt, vakcinu, novu ribu, šta god ti nabace, samo napred, ali buraz nemoj potcenjivati moć nas glupih tradicionalista koji razmišljamo, aj uzdravlje.

adriano_galliani

pre 2 godine

Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.

projektant

pre 2 godine

Volio bih da mi neki napredni korisnik Linux-a objasni kojim poslom se moguće baviti a da sve to odradjuje Linux? Zaboravite na net, web, fb,..., govorim o ozbiljnom poslu. Evo, da li mogu ja na Linux-u da radim 3d modeliranje, simuliranje, izradu i render (recimo, korisnik sam nekoliko Autodesk CAD/CAM/CAE alata). Znači, nije nikakvo provociranje, već bih želio zaista jedan stručan odgovor. Ono što ja znam, čim kupimo licencu od prodavca, dobijamo i podršku istih - a prije svega se kaže, OS Windows 10 i ta i ta konfiguracija računara se preporučuje kao optimalna za fluidan rad u softveru.

Liga šampiona

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)
Alo druže mojne da kiška, siguran sam da si kritički nastrojen u životu, prihvataš svaki apdejt, vakcinu, novu ribu, šta god ti nabace, samo napred, ali buraz nemoj potcenjivati moć nas glupih tradicionalista koji razmišljamo, aj uzdravlje.
(oćeš da ti operem šajbu, 24. jun 2021 23:29)
Tradicionalisti čuvaju svoje pismo, istoriju, kulturu, drže se tradicije. Uvreda je tradicionalne vrednosti upoređivati operativnim sistemom američke firme i ovo je još jedan dokaz kada kažem da ste glupi dok mislite da ste u pravu.

srbinda

pre 2 godine

@sa sve win lovere, u linuxu rade sve win app i igre, da li preko emu,virtalne masine nebitno, slazem se da 99% Vas ne bi promenilo win okruženje sa razlogom koji razumem navukli ste se,a za linux treba mnogo vremena i znanja.
Mada mnogi koriste linux a i ne znaju gde ga sve ima od automobila, telefona, satova, navigacija, risivera,game konzola... :)

abc

pre 2 godine

Sreca moja ja tih problema vise nemam. I ranije sam probao da predjem na linux ali tada pre 12 godina debian nije bas bio za obicnu upotrebu. Tada za Skype mi je trebalo 2 dana dok nisam insstalirao a da u isto vreme funkcionise bez greske. Ali od pre godinu dana imam POP OS i svakom bi ga rado preporucio ko ima zelju da predje na lunix.

WSL

pre 2 godine

@(projektant, 24. jun 2021 20:42)

Uz duzno postovanje, zasto bi Vas AutoCad radio na Linux-u? To je specifican softver za specificnu profesiju i apsolutno je nebitno da ga podrzava vise OS-a. Dovoljan je jedan, kako ste i sami naveli, onaj koji podrzava proizvodjac i to je najbitnije. Zasto proizvodjac razvija softver za Windows OS je unutrasnja stvar kompanije AutoDesk, njihove politike razvojnog okruzenja, licenci za isti, osposoljenosti programera da u istom rade... Ono sto najbitnije je da danasnje desktop verzije Linuxa podrzavaju apsolutno sve sto je potrebno za redovan, kako privatan tako i poslovan rad jednom obicnom korisniku racunara a njih je 99 posto. Odnosno sve sto pruza i Windows u tom segmentu. To sto ja koristim recimo blackberry i na njemu razvijam poslovne aplikacije ne znaci da je najbolji os za mobilne telefone.

w

pre 2 godine

Apgrejd je besplatan, ali softver je vlasnički, znači da imamo nula slobode, a i plaćaće se aktivacija i cena će biti uračunata u cenu računara
(Neplivač, 24. jun 2021 18:03) # Link komentara
Preporučujem (+29)Ne preporučujem (-15)

Ne razumem ovaj komentar niti logiku.

Onaj ko već poseduje licencu za Windows 10 u bilo kojoj verziji neće morati da doplati za Windows 11 i imaće pravo na besplatno ažuriranje na noviju verziju (to su prvi put omogućili sa Win 7 i 8 na Win 10).

A kome se ne svidja softver takav kakav jeste, neka ga zaobidje i uzme alternativu kojih ima onoliko...
Niko nije primoran da koristi bilo šta od Microsofta ni sw ni hw.

Tetak

pre 2 godine

Neka hvala, bilo koja linux distribucija za mene je bolja nego win os. Jednostavno je, ljudi još ne kapiraju moć open source koda, gde se sve može ručno kompajlirati i videti sta radi, znači nema skrivenog koda, mogućnosti za virus i špiuniranje. Osim toga svi slobodni programeri učestvuju u razvoju a i koncept su pisali naučnici tako da bilo koja win ver samo kopira linux os sa velikim zaostatkom sto se tiče sigurnosti i mnogo toga.
Ljudi će u budućnosti plaćati za anonimnost pošto smo okruženi šipunažom od tel. računara itd. , velike korporcije ulaze velike pare u ispitivanje trzišta i reklamiranje.
(srbinda, 24. jun 2021 18:43)

Jesi skidao Python skoro sa zvaničnog repozitorijuma? Ima tamo na source code crypto miner malware. Sad su sklonili, a moć open source-a su mnogi osetili...

Le

pre 2 godine

Svaki windows moze da se aktivira za dz preko cmd-a ili programa sa neta za par minuta, ko ima 8gb ili manje rama bolje da ne ubacuje jer w10 vec koristi minimum 2gb rama a ovaj ce jos vise.

justATip

pre 2 godine

@Šmiki Microsoft Teams, Skype, LibreOffice, Zoom ako si administrativni radnik. Sve vozi. Probaj live USB Mint/Ubuntu ako si pocetnik posto kazes da imas problem sa instalacijom. ako ti je tesko da ukucas 'sudo snap zoom' onda ne znam :)

Šmiki

pre 2 godine

(srbinda, 24. jun 2021 18:43)

još da mogu da instaliram jedno pet programa kojim se služim zbog posla a da nemam bagove ilinda uopšte uspem da ih instaliram bilo bi sjajno...

Joja i Dane

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)
Alo druže mojne da kiška, siguran sam da si kritički nastrojen u životu, prihvataš svaki apdejt, vakcinu, novu ribu, šta god ti nabace, samo napred, ali buraz nemoj potcenjivati moć nas glupih tradicionalista koji razmišljamo, aj uzdravlje.
(oćeš da ti operem šajbu, 24. jun 2021 23:29)

Glupi tradicionalisti ne koriste kompjuter.

Mirko Pantic

pre 2 godine

još da mogu da instaliram jedno pet programa kojim se služim zbog posla a da nemam bagove ilinda uopšte uspem da ih instaliram bilo bi sjajno...
(Šmiki, 24. jun 2021 19:29)

Ne vidim razlog zasto ne bi uspeo,posto je kompatibilnost za starijim softverom fantasticna u desetki,pa nema razloga da to ne bude slucaj i sa 11-om....

Koje bagove imas na desetki,koju koristim od kada je izasla,a racunar restartujem svakih par meseci,posto radi non-stop.

Pero

pre 2 godine

Ne mogu da se odlučim ko mi je iritantniji - Linux evanđelisti ili ovi drugi što se kunu u Windows 7.

Linux na desktopu (tu se misli i na laptope i na "obične" računare) ima udeo od oko 2%. Za to postoje razlozi, i to debeli. Nikada nije imao veći udeo i nikada neće ni imati.

Windows, sa svim svojim manama, je najbolji operativni sistem za desktop korisnike. Od svih Windowsa do sad, najbolji je Windows 10. Tron će sada preuzeti Windows 11, to je jasno kao dan.

miodrag petrovic

pre 2 godine

Neke ljude jednostavno ne razumem, win 10 se vec godinama moze kupiti za 13,14 dolara na raznim sajtovima. i tu verziju(tj. kljuc ) iskoristiti na jos nekoliko racunara. znaci kukaju ljudi kako nije dzabe,pa nije kosta te otprilike 2,3 dolara. UZAS

srb

pre 2 godine

Slusam i ne verujem sta ovi ljudi pricaju, kakvo placanje licence skinite mali program pod imenom Aact Portable i aktivirajte Windows ili office za 10 sekundi jednim klikom, i to radite svaka 3,4 meseca, besplatno skroz. nema na cemu

despotveliki

pre 2 godine

@Student

Sasvim dovoljno ;)
Na Win7, sve radi kao i na Win10 (a sad već i Win11).
Samo malo brže i transparentnije... :D
Rastaćemo se onog trenutka kada mi izdahne trenutna mašina (pu, pu..)

Deda Dragan

pre 2 godine

Linux je sasvim ok za dosta toga, ali ni kom slučaju se ne sme potcenjivati Windows koji ubedljivo drži najveći deo desktop tržišta, po mom skromnom mišljenju, ne bez razloga.

Spin

pre 2 godine

@projektant

Blender dolazi instaliran sa Ubuntuom, koji je isto kao Windows za linux korisnike, pa ti vidi šta sve možeš da radiš.. Generalno, samo Adobe paket ne radi, ostalo sve, mada seo to rješi

LakiPG

pre 2 godine

@miodrag petrovic , da li je moguce da ima ljudi koji nas ubjedjuju da na neke sajtove ima licenca za won 10 za par dolara.
Zato nam je sve na balkanu prevara.Cijena win 10 pro je kod ovlascenog prodavca 147 eura i sve ispod toga u maloprodaji je varka ( osim ako nemas rabat ili te je neko da kao poklon ).

Liga šampiona

pre 2 godine

@Liga Sampiona

Ako vec admin pusta uvredljive komentare, evo - i ti si glup. Zasto? Imam 3 kompjutera, 1 na Windows 7 (piratski) i 2 legalne Windows 10 kopije. Sedmica radi kako treba i bez ikakvih problema, dok sa desetkama stalno neki problemi (sitnice, ali iritantne - strelica misa se poveca sama od sebe itd.)
I onda nekom kazes da je glup zato sto koristi nesto sto mu mnogo bolje radi. Logike bez, sem ako ne radis za Microsoft, u sta cisto sumnjam.
(Selfi Romeo, 25. jun 2021 08:03)
Nisu glupi zato što nemaju već zato što misle da je to što imaju bolje pa prozivaju u fazonu mi smo pametni jer imamo Win 7. I kakve su ti to legalne kopije? Ja imam legalni original i nikada nije bagovao. A ovima što kradu preporučujem da plate nešto što su ljudi napravili pa onda neka upoređuju, niko ih nije zvao da komentarišu nelegalno ukraden softver koji imaju. U normalnim državama takvi su pored toga što su glupi takođe i kriminalci.

комша

pre 2 godine

Линукс ботови смарају само тако. Ако бре, не могу да радим озбиљан посао на њему. Да ми је само до интернета па ајде. Не смарајте.

jedva čekam

pre 2 godine

Ako je nešto besplatno, ti si proizvod. Majkrosoftovi pretraživači nisu popularni, nisu se ubacili u svet mobilnih aplikacija, nemaju socijalne mreže, ali imaju operativni sistem koji može da pruži obilje podataka.

kao u zadruzi

pre 2 godine

Isti vi koji sada koristite Win 7 ste govorili kada je izlazio isti, koliko nas je koji koristimo Win XP a sutra ćete govoriti isto za Win 11 i mislicete da ste pametni a u stvari ste glupi jer kasnite 10 godina za svetom.
(Liga šampiona, 24. jun 2021 22:46)

Aj mi navedi jednu prednost Windowsa 10/11 u odnosu na 7/8 za npr. nekoga ko ne igra igrice na kompjuteru

Selfi Romeo

pre 2 godine

@Liga Sampiona

Ako vec admin pusta uvredljive komentare, evo - i ti si glup. Zasto? Imam 3 kompjutera, 1 na Windows 7 (piratski) i 2 legalne Windows 10 kopije. Sedmica radi kako treba i bez ikakvih problema, dok sa desetkama stalno neki problemi (sitnice, ali iritantne - strelica misa se poveca sama od sebe itd.)
I onda nekom kazes da je glup zato sto koristi nesto sto mu mnogo bolje radi. Logike bez, sem ako ne radis za Microsoft, u sta cisto sumnjam.

neutral fe

pre 2 godine

@sa sve win lovere, u linuxu rade sve win app i igre, da li preko emu,virtalne masine nebitno, slazem se da 99% Vas ne bi promenilo win okruženje sa razlogom koji razumem navukli ste se,a za linux treba mnogo vremena i znanja.
Mada mnogi koriste linux a i ne znaju gde ga sve ima od automobila, telefona, satova, navigacija, risivera,game konzola... :)
(srbinda, 25. jun 2021 00:33)


kakav nadobudni celeron.

Splavar

pre 2 godine

izlazi i novi Mint pa ne pišete o tome
(nsć, 25. jun 2021 09:51)

A zasto bi? Jeste dobar za neke stvari, live stream npr. I ja ga koristim kroz dual boot kad neki sport hocu preko interneta. Za sve ostalo je inferioran. Nemam zivaca da mu instaliram skener i stampac, potrosio sate ni na sta, gde god treba neki dokument poslati Libre format se ne prihvata. Mozda jeste dobar za IT profesionalce, vecini ljudi koji povremeno komp koriste je bitno da zavrsi neki posao bez ikakvih podesavanja i dodatnih instaliranja, e to Mint ne moze. Zato ceo svet koristi Win jer originalno stigne sa svim sto je vecini ljudi potrebno, a proizvodjaci svega obezbedjuju prvenstveno Win drajvere

Smole

pre 2 godine

Pre neki dan mi cytrix gateway ne da da pristupim koorporacijskim aplikacijama. Ja ih pitam sto nece, a oni kazu ne podrzava linux za sada, ne mogu ni appleovci, pa su i korisnici linuxa u istoj supi. Znaci kazu nije da ne moze, nego ih mrzi.
Bukvalno tim recima!
A ja na vitruelnu masinu instaliram piratizovani windows pa udri :)
Jedino sto sam zaboravio koliko dugo traju updateovi za win, izbindzovao sam pola Lupena 2.

brona

pre 2 godine

"šta vam je potrebno za njega?" Ništa samo stisneš i instaliraš bilo čistu bilo kao nadogradnju. Evo ovo pišem iz njega. Ne treba vam ni sigurni boot niti tmp ako znate kako. Doduše ako moja Sabljarka 990FX ima sigurni boot ima onda svaka a za taj tmp je lako. Nije loš za promenu još je nov i neispeglan ali stailan. Biti će fino. Šteta što sa najavom nije išla i finalna verzija već samo ovaj beta, već samo najava.

XP

pre 2 godine

Nisu glupi zato što nemaju već zato što misle da je to što imaju bolje pa prozivaju u fazonu mi smo pametni jer imamo Win 7. I kakve su ti to legalne kopije? Ja imam legalni original i nikada nije bagovao. A ovima što kradu preporučujem da plate nešto što su ljudi napravili pa onda neka upoređuju, niko ih nije zvao da komentarišu nelegalno ukraden softver koji imaju. U normalnim državama takvi su pored toga što su glupi takođe i kriminalci.
(Liga šampiona, 25. jun 2021 13:38)

I opet: može li bar jedan dokaz da "narodna" verzija OS radi lošije od legalne?
Nemoj sad kao naši jabučari koji se kunu da njima iPhone nije seckao čak i kada je Apple priznao ono usporavanje procesora. "Meni je legalno i ne secka, tebi nije, zato koči". Tu priču pričaj nekome ko ne zna dalje od Fejsbuka.

novikorisnik

pre 2 godine

@vase ime
Vi sa piratskom sedmicom, ako je aktivirana i “legalna” idite na ms portal upgrade na win 10 i imacete legalan win10…posle toga upgrade na 11…eto resenja

BorG

pre 2 godine

************
Linux korisnici na aparatima :)
(на апаратима, 24. jun 2021 19:34)
************

Šališ se ili stvarno veruješ u to :-)

Dragoslav

pre 2 godine

Windows11 je živi užas.. Bloatware, fakeware, ransomware. Apsolutno nikakve pozitivne promene na njemu, samo šminkanje windows10-ke i da.. Obavezna poruka nama koji imamo starije laptopove da nađu kompjuteri ne zadovoljavaju mi minimalne uslove za instaliranje windows11-ice. Nisu sposobni da naprave program koji bi bio efektan i za slabije konfiguracije jer bi im za tako nešto bila potrebna pamet i kreativnost koju očigledno nemaju.Jadnan i bedan ucenjivacki način,ponovo, da teraju ljude da kupuju nove kompjutere.

Pero

pre 2 godine

"Nema kraka ako ga ažurirate , ne vredi ovaj krak od 10-ke , tako da nije još besplatan.
(Nikola, 24. jun 2021 19:02) # Link komentara
Preporučujem (+24)Ne preporučujem (-7)"


Ovo ovde navedeno nije tačno. Aktivira ga desetkin aktivator, sve zvoni.

dost bre vise

pre 2 godine

Molim Vas dosta vise uvodjenja novih reci koje nemaju smisla. Nema ih ni u jednom recniku. "apgrejd" - Gde ste nasli tu rec? Ili je nadogradnja ili je upgrade. Prevod nije kad pises kako izgovaras. Nisam strucnjak iz te oblasti ali svi sm oucil iu skoli engleski i dobro to znamo. Stvarno ne znam gde su ovi nasi novi prevodioci ucili engleski ali znam da je pogresno. Vi ste firma koja ne bi trebala to sebi da dozvoli. nemojte da me shvatite zlonamerno

Milos

pre 2 godine

TPM 2.0 - znaci besplatan ali kad kupis novu masinu… i7 16gb rama i ne ispunjavas minimalne uslove jer starija generacija procesora!!!

Petar

pre 2 godine

Dok ne izbace 2-3 SP, buditi strpljivi.Na poslovnom laptopu ne moze da se zivi od stalnih update, krpljenja...Update, restart, update restart, office update, gasi sve office app.Outlook je monstrum od email klijenta.Ne znam samo kako iz ovakvih proizvoda proizilazi takvo bogatstvo.Nema sanse da bih tako skupo platio za tako lose iskustvo, mozda jednom.Windows mora biti povoljan ili besplatan, drugacije je besmisleno.

Legionar

pre 2 godine

"Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)"
Zaista misliš da bi Microsoft, u ovom trenutku, pucao sebi u noge?!

pa

pre 2 godine

"Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)"
Ja sa uzeo kantu I5-10400 GA Z490 UD, da ne nabrajam dalje pa sam dobio poruku da ne mogu da instaliram Win11. Sam osam ptisoau BIOS ukljucio TPM i sad kazu da je sitem spreman za WIN11

Milica

pre 2 godine

Pa i većina Linux distribucija dobija nova izdanja 2x godišnje kao Win10, od linuxa su i ukrali tu foru. I brdo zakrpa između izdanja. Windows samo usvaja primere dobre prakse.

Enter

pre 2 godine

Od XP-a i sad do 11-ke, nikad ozbiljan problem, sve ok i glatko. Tako i mojim bliskim. Uopšte ne razumem kuknjavu toliku u komentarima. Ili možda mnogi izmišljaju, slabu konfiguraciju imaju, nešto jeste.

Ja i Ja

pre 2 godine

Koristim i Linux i Win , 11 je ok. Linux ima upgrade češće nego Win . Isto ko je navikao na koji OS neka ga koristi za svoje potrebe. Debian je majka svih ovih distribucija Linuxa koji se spomimju u komentarima.

Ranko

pre 2 godine

Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)

Zaista misliš da bi Microsoft, u ovom trenutku, pucao sebi u noge?!
(Legionar, 25. jun 2021 08:23)

Neverovatno, edukujte se ljudi pre nego što pišete ovako nešto. Korisnik gore je potpuno u pravu, a ako ne verujete, slobodno pokušajte da instalirate Windows 11 na procesoru starijem od 6-7 godina, videćete da će vam odmah na početku izaći greška da nije podržan.

https://i.imgur.com/dug8Rvz.png

ProkopijeElGrande

pre 2 godine

I treba da bude besplatno, obzirom kako "rade". Pre tri dana, dobio update na Windows10, posle njega taskbar vrti plavi kruzic u beskonacno. Sa desktopa mozes sve pokrenuti normalno, ali ovaj nedostupan. Reset, jok, opet isto. Odem na gugl, ispostavi se da je to neki falicni update iz maja meseca, resenje je da se preko powershell-a reinstalira komplet nekih cudesa. Posle toga proradi.
Ok, dakle, znali ste jos u maju da je update falican, da stvara probleme korisnicima. Zasto ste mi, za ime sveta, taj update instalrali na kraju juna?! Zasto nije povucen iz upotrebe momenta kad se saznalo da ne valja?

u cudu!

pre 2 godine

@ liga prvaka,
nema potrebe vređati ljude samo zato što ne koriste poslednju iteraciju operativnog sistema. nije potrebno svima . neko ima stariji hardver , neko noviji , nekom drajveri ne rade kako treba ali su periferije i dalje apsolutno upotrebljive , neko koristi stariji softver i nema potrebu da predje / kupi na noviji zato sto mu završava posao itd... ima mnogo dobrih i loših razloga a svi su opravdani.

Ranko

pre 2 godine

Ako TPM 2.0 ostane kao hardware requirments, čisto da znate, ništa ispod Intela 6000 i Ryzena 2000 serije neće raditi. Može da se modifikuje, ali nije to to. Znači npr. I7 4790 ili Ryzen 7 1700X neće da ide sa novim Windowsom.
(adriano_galliani, 25. jun 2021 00:50)

Ja sa uzeo kantu I5-10400 GA Z490 UD, da ne nabrajam dalje pa sam dobio poruku da ne mogu da instaliram Win11. Sam osam ptisoau BIOS ukljucio TPM i sad kazu da je sitem spreman za WIN11
(pa, 25. jun 2021 09:17)

To si mogao tako zato što imaš dosta nov procesor koji podržava TPM, samo nije bio omogućen u UEFI-u, pa kad si omogućio, naravno da radi. Ovde je u pitanju to da Windows 11 neće raditi na starijim procesorima. Ko ne veruje, nek slobodno proba da instalira, dobiće grešku odmah na početku instalacije.

No1

pre 2 godine

TPM - pa 90% ploča to ima kao header, tj moras da doplatis za modul
V for Vendetta

TPM 2.0 - znaci besplatan ali kad kupis novu masinu… i7 16gb rama i ne ispunjavas minimalne uslove jer starija generacija procesora!!!
Milos

To si mogao tako zato što imaš dosta nov procesor koji podržava TPM, samo nije bio omogućen u UEFI-u, pa kad si omogućio, naravno da radi. Ovde je u pitanju to da Windows 11 neće raditi na starijim procesorima. Ko ne veruje, nek slobodno proba da instalira, dobiće grešku odmah na početku instalacije.
Ranko

Instalacija Windows 11 na laptopu sa Core2Duo na 2Ghz i 1Gb memorije.

Installing Windows 11 on "Unsupported" Hardware!

link ( https://www.youtube.com/watch?v=5rDJyMXbPdE )

Milomir

pre 2 godine

Vidim da ima dosta onih kojima nikakav problem ne bi bio da kupe auto koji u leru troši 20l goriva na sat. Operativni sistem koji zahteva 64G memorije nije operativni sistem, ko god da ga je pravio.

Zok1

pre 2 godine

Ako je nešto besplatno, ti si proizvod. Majkrosoftovi pretraživači nisu popularni, nisu se ubacili u svet mobilnih aplikacija, nemaju socijalne mreže, ali imaju operativni sistem koji može da pruži obilje podataka.
(jedva čekam, 24. jun 2021 21:07) Nema besplatnog doručka, ali ovde je nešto drugo u pitanju. Operativni sistem je samo platforma za aplikacije koje se plaćaju, pre svega za Office. Microsoft zarađuje na pretplatama za Office 365 sasvim dovoljno da može besplatno da ponudi platformu na koju ćete instalirati taj softver, koji se povezuje sa njihovim cloudom. Naravno, tu je i borba za očuvanje pozicija na tržištu. Što se tiče socijalne mreže, Microsoft je vlasnik mreže LinkedIn, sa oko 750 miliona članova od kojih skoro 40% plaćaju mesečnu pretplatu.