Nedelja, 22.11.2020.

14:56

Kremlj u ratu protiv Youtubea

Izvor: DW

Kremlj u ratu protiv Youtubea IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Tetak od analiticara

pre 3 godine

Za Orvel 84

Da, da, samo u Kini cik pokusaj da pokrenes svoju platformu i iznosis "svoju" istinu. A u Americi, gle cuda, eto ti sam pokreni svoju platformu i iznosi svoje istine koliko hoces.

Неко123

pre 3 godine

Za Orvel 84

Da, da, samo u Kini cik pokusaj da pokrenes svoju platformu i iznosis "svoju" istinu. A u Americi, gle cuda, eto ti sam pokreni svoju platformu i iznosi svoje istine koliko hoces.
(Tetak od analiticara, 23. novembar 2020 11:05)

Не знам да ли си читао чланак - управо се ради о томе да YouTube цензурише твоју истину. Исто тако смо видели шта САД ради против ТикТока чим им се нешто не свиди. А видели смо и позивање Гугла, Фејсбука, Твитера да одговарају пред конгресом о наводној пристрасности против републиканаца и претње да ће их разбити због тога. Не кажем да су САД и Кина исто, али слобода говора у САД је лепо упакована пропаганда.

Orvel 84

pre 3 godine

Jutjub, fejsbuk i gugl su firme registrovane u SAD i opet kao takve ne postuju ni americke zakone a kamoli neke druge. Oni koriste pravo platforme kad treba neko da ih tuzi a opet vrse cenzuru kada neko prica nesto sto se njihovim sefovima ne svidja. E to vam je licemerje na nivou. U americi postoji bar na papiru sloboda govora koja ne postoji nigde na svetu. Medjutim ove kompanije ubijaju to pravo iz njima poznatih razloga. I iskreno ako se tamo nesto ne promeni ni mi ostali nemamo cemu da se nadamo. Cesto se pljuje kina i komunisticki rezim a upravo slicne stvari cenzure rade u americi sa tendencijom sirenja, i onda se to preliva na sve nas ostale.

sui juris

pre 3 godine

@andreas kisser
govor mrznje je jos jedan u nizu "slobodnih jednoroga" pustenog na opstu populaciju poput "rata protiv droge" ili "rata protiv siromastva" (fali nam samo jos rat protiv rata da zatvorimo krug i vratimo se korenima novogovora)
sloboda misljenja i sloboda govora su neosporni i ne bi trebali da budu upitni
to sto se nekome ne svidja sta mislim i/ili pricam pa time bude uvredjen to je njegovo pravo
Volter ima dve jako dobre misli po tim pitanjima, da parafraziram:
- boricu se za tvoju slobodu da kazes ono sa cime se ne slazem
- ako mogu da te navedu da poverujes u apsurdnosti mogu da te navedu i da pocinis zlocin
dotakao bi se i opsteg nerazumevanja pojma anarhija - sistem bez vladaoca, drugim recima niko sebi ne sme da da za pravo da prema bilo kome inicira nasilje ili da nasiljem preti, u osnovi sistem slobodnih samosvesnih osoba a ne "divlji zapad" u kome vlada "zakon dzungle"
to sto ogromna vecina populacije nema kapaciteta da ga razume i ostvari je druga i duga prica
a, po temi, privatna kompanija - njihova pravila
nisu imali moralnih kapaciteta da ostanu nepristrasni ni integriteta da to javno kazu tako da ce polako da krenu u zaborav poput my space-a i slicnih pokusaja
jedina konstanta u univerzumu je promena, sve ostalo je privremeno

Dobby

pre 3 godine

YouTube je privatna firma i može da radi šta joj se hoće. Sa druge strane i države mogu da rade šta hoće u svojim državama. Ako im se ne sviđa sprovođenje usluga koje pruža YouTube, neka ga zabrane.
Ali je istina da puštaju Američku propagandu, dok propagandu Rusije, ISISa ili određenih teoretičara zavere cenzurišu.
(Ostin A, 22. novembar 2020 23:42)

To tako u zemljama gde su predsednici (koji ne trpe kritiku) VLASNICI svoje zemlje a građani su kmetovi...
Meni YouTube nije blokirao nijedan video

Zoran

pre 3 godine

...Rusi pokušavaju da stave pod kontrolu.... pa naravno da pokušavaju. To je njihova država, u kojoj su dostupne SVE američke platforme čiji su paravan privatni vlasnici. LM, šta se nudi kao vrhunac demokratije? USA koja su kako reagovala na Tik-tok? Naređenjem o otimanju i trajnoj zabrani. Rusija je u tom slučaju pojam demokratije. Maske su pale, beskrupulozni exploatatori, kradljivci i manipulatori ličnim podacima, privrednim tajnama i dovodioci na vlast nemoralnih ali poltronskih prodavača sopstvenih nacionalnih interesa. Huawei.. Inače, za rusofobe, postoji ruska odnosno, za celokupno rusko govorno područje, aka CCCP zemlje a i šire, pandan yt, zove se ok. ru, odnoklassniki...ali, zamislite, nisu se podjarmili engleskom.

glupi seljo

pre 3 godine

Ovaj clanak kao da je pisan u Vasingtonu. Potpuno fiktivna prica i fiktivni zakljucci. Nismo svi operisani od mozga. NATO u Srbiji placa velike pare da se pise protiv Rusije na svaki nacin.

Slaninar

pre 3 godine

Eto baš ovih dana Twitter je priznao da je za vreme kampanje za izbor predsednika namerno cenzurisao sve informacije koje se tiču moguće korupcije u Ukrajini u koju je bio uključen Biden i njegov sin. Eto toliko o slobodi govora, medija i mišljenja na zapadu. Dvostruki aršini, nema šta

Неко123

pre 3 godine

(andreas kisser, 22. novembar 2020 23:39)

Е па видиш негирање Холокауста није кажњиво у САД-у, тако да мој пример итекако има смисла.

Да приватник може да постави услове коришћења, али ти услови морају бити у складу с законом. Па у САД имамо пример где Трамп тврди да су Гугл, Твитер итд пристрасни против њега, да резултати претраге нису објективни. По теби то би било ок јер су они приватници па могу да раде шта хоће. Само не знам што су онда морали да се бране пред конгресом пре пар месеци, и што им прете да ће их регулисати јаче због тога.

andreas kisser

pre 3 godine

(andreas kisser, 22. novembar 2020 19:53)

Класична идеја "приватник може све да ради". Е па не може. Да YouTube пропагира нпр оне који оспоравају Холокауст а блокира оне који се буне због тога, видео би шта би било
(Неко123, 22. novembar 2020 21:35)

1. privatnik moze da radi sve sto je predvidjeno ugovorom. ukoliko postavis nesto sto krsi statut jutjuba, FB-a, ili tvitera, blokirace. i tu nema vise nikakve rasprave, dopalo se to tebi ili ne! ako vlasnik stana proceni da je zakupac prekrsio ugovor o zakupu - izbacice ga iz stana! naravno da kada su u pitanju medijske platfome postoje mogucnosti manipulacije i zakulisnih interesa, ali ovde dolazimo do sustine mog prvog komentara: citav svet je dozvolio da se navuce na IT platforme koje su u vlasnistvu americkih kompanija. a zasto su u njihovom vlasnistvu? zato sto imaju najvise para, zato sto najvise ulazu u visoko obrazovanje i nauku koji su osnovna pokretacka snaga jednog drustva, i zato sto su drustvo koje do extrema neguje preduzetnistvo, licnu inicijativu i takmicarski duh! rusi imaju neke svoje platforme, ali narod zeli drugo, zeli da bude deo sveta, bez obzira sta politicki misle o putinu ili bajdenu. i tu se zavrsava svaka prica. sve ostalo su komunisticka naklapanja.
2. primer koji si dao je bezmislen, jer je u vecini drzava negiranje holokausta ili glorifikacija genocida krivicno delo! ljudi, naucite razliku izmedju slobode govora (podrazumeva prava, ali i odgovornost) i i govora mrznje (opsta anarhija).

Ostin A

pre 3 godine

YouTube je privatna firma i može da radi šta joj se hoće. Sa druge strane i države mogu da rade šta hoće u svojim državama. Ako im se ne sviđa sprovođenje usluga koje pruža YouTube, neka ga zabrane.

Ali je istina da puštaju Američku propagandu, dok propagandu Rusije, ISISa ili određenih teoretičara zavere cenzurišu.

Милош

pre 3 godine

Док је цео свет улагао у културу и цивилизацију, америка је улагала у некултуру и примитивне облике понашања доступне широким народнима масама, попут ријалити програма. С обрзиром да људи како на истоку и западу, тако и на југу и северу воле да виде и чују јаднике, холивуд, музички шунд, ријалити програми, су постали А и Ш целог земаљске кугле, а то је Америци донело велику превагу у сваком погледу.

Vladimir

pre 3 godine

Da, zato što svaki kinez plaća VPN i ima pristup svemu sa zapada.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (BakiB3, 22. novembar 2020 19:23)

Da parafraziram danas legendarnu izjavu Dr.Nestorovića:
VPN je najsmešniji način za sakrivanje pristupa internetu. Uz Ž od želje svaka država će ga blokirati za 3min.

acca

pre 3 godine

Nisu You Tube, Twiter, Fejsbuk, platforme za istinu, nego su osnivaci istih skapirali da istina na njima curi i podriva njihove planove za kontrolu celog sveta, otud i cenzura!!!

mujokasavic

pre 3 godine

Kako u Kini prolazi, sve su blokirali, napravili svoje verzije i niko se ne buni?
(Bickovic, 22. novembar 2020 17:17)

Kako da se bune kad su im sve drustvene mreze blokirali i nemaju alternativu?

Неко123

pre 3 godine

(andreas kisser, 22. novembar 2020 19:53)

Класична идеја "приватник може све да ради". Е па не може. Да YouTube пропагира нпр оне који оспоравају Холокауст а блокира оне који се буне због тога, видео би шта би било

seljadin

pre 3 godine

Department of State je 1999te aprila javio da je ubijeno preko 500.000 Albanaca, i da se vazdusni napadi trebaju pojacati.
Prema tome, sve sto javlja Department of State treba cenzurisati i zabraniti a kamo li njihove produzene ruke propagande u zavijenom smislu ili direktnom.

bg

pre 3 godine

Pa šta ako je YT privatna platforma da imaju pravo da brišu kanale ko im se ne svidja ili da ih demonetizuju? Radi se o monopolisti i ti nemaš ni blizu nešto kao YT pa da odeš tamo...konkurencije neme.
Zamisli grad, privatna elektrana i odluči da određenom delu populacije ugase struju u sred zime da li bi to podržali??

213

pre 3 godine

Ne mogu da se koriste zakoni koji su bazirani na slobodnim medijima, jer ovi više ne postoje. Mora da se reguliše po principu vlasništva, političke agende, plasmana robe, recimo da idu kao agenti. Svi mediji da se registruju i kao agenture, jer su tu i zarad uticaja, bilo da je ovaj zarad politike, profita, tržišta, ili alternativnog poretka. Informacija odavno nije informativna, ona je moć. Nije pametno primetiti da se stvar promenila, a onda insistirati na starom. Stoga, danas niko nije samo informisan, ali je svako u nekom procentu ili kontekstu pod uticajem, utiskom, ili upecan (socijalni inženjering ne koriste samo hakeri). Ako je zahtev za registracijom tipa agent preteran (mada ga u SAD koriste), onda se mogu napraviti modeli za oporezivanje sadržaja, gde skorovi idu prema tome koliko je informativan ili servisan, a koliko je uticajan odnosno u kojoj meri je baziran na drami. Jer nije sve isto i vreme je da se pravi razlika.

Koča

pre 3 godine

Vidim da mnogi mozgovi podržavaju. Dakle, vlast svake zemlje treba da napravi program kako trenutno odgovara vladajućoj politici? Staljine, ustani i kandiduj se. Narod te traži

Sale

pre 3 godine

Iskreno, svaka drzava mora da izglasa zakon na kompletnu izbornu tisinu pred izbore... razlog: kolicina laznih a po ekada i pravih informacija je NENORMALNO VELIKA... zato, ne moze NIKO I NISTA DA SE OBJAVLJUJE...

to je jedino fer...

Google, Facebook i Twitter su pokazali kako moze da se utice na izbore, na ljude, na medije - zato ne mislim da su Rusi ludi...

Izvolite blokirajte moj tweet, blokiram kompletno celu platformu u celoj drzavi i to je to ...

andreas kisser

pre 3 godine

Silikonska dolina bi da ima pravo da je aktivna u svakoj zemlji u bilo koje do ar dana i noci, dakle non stop --- ali zato ne dozvoljava SVIMA da postave na te platforme sta oni zele i hoce...
(Sale, 22. novembar 2020 19:14)

naravno da imaju pravo! u pitanju su privatne platforme, zasto ne bi imali pravo? sto dole neko napisa, kinezi blokirali u svojoj zemlji, napravili svoje pandane i furaju. ko rusima brani da urade isto? ne umeju? nije isplativo? sopstveni gradjani im vise vole americke proizvode? onda cuti i trpi! [druga je stvar sto osoba koja je napisala taj komentar misli da je kina mnogo jaka pa kao niko ne sme da se buni :) uvede im narandzasti klovn sankcije o cas posla, pa se sad huaveji cese gde ga nikad nije svrbelo]. a bice i da su rusi svesni da sa SAD nema igranja kad su biznis i kesh u pitanju. ne moze to: sto godina ulazes samo u vojsku i terorisanje sopstvenih gradjana, zaradjujes pare samo od onoga sto ti je priroda dala, nisi u stanju nista sto napravis da prodas drugima... e vidite, to kad-tad dodje na naplatu. mislim da se upravo ovde zavrsava i svaka diskusija o tome ko su i gde ameri, a ko rusi. samo to jos srbima nije jasno. a ko iz ovog teskta nije ukapirao da se rusi nesto batrgaju i satro prete, a da ce na kraju ponovo da legnu na rudu, kao i sto puta do sada, nema mu pomoci.

ovaj sto se pita kakva je to ruska propaganda, neka izgugla broj ubijenih novinara u rusiji u poslednjih 20 godina. mozda mu se um malo razbistri od silne rusofilije.

N3v

pre 3 godine

"Ruske propagandiste treba izbaciti sa YTa isto onako kako oni izbacuju i progone slobodne novinare i medije. Najjace je ono kad vidiš rusofile kako kritikuju zapad a koriste zapadne platforme i slobodu i demokratiju za kritiku, a u Rusiji sve progone i zabranjuju.
(B kmm, 22. novembar 2020 19:11)"

Kad se prisetimo propagande protiv Srbije da li onda YouTube treba to isto da uradi ili u principu gledaju na sve kroz prizmu interesa sopstvene drzave? Ko odlucuju sta je propaganda i po kojim kriterijumima?
Ovaj tekst snazno sugerise da ruski mediji stalno lazu bez ikakvih dokaza uzimajuci taj stav kao cinjenicu dok nikad nespominju nijednom o laznim vestima koje je zapad tj. zemlja u kojoj se nalaze to radi.
Ovo je slicno celokupnoj halabuci sto je zapad digao kad je Rusija donela zakon o stranim agentima ali pri tome negovoreci da isti zakon postoji u USA vec dugo.
Jednostavno na polju politike YouTube i ostale drustvene mreze su veoma aktivne i nisu neutralne. Postali su veoma vazan alat u uticaju na javno mnenje i kao takve ce sigurno biti i dalje koriscene a drzave kojima je to u interesu sigurno nece dozvoliti da im ta opcija propadne. Sa druge strane Ruje mogu da stvore svoju platformu i da iskoriste povecanje reklama na YouTube-u za privlacenje korisnika ali i oni ce isto raditi kao i zapad jer su drustvene mreze prepoznate kao nacin kontrole masa kao sto to rade mediji. A u Srbiji je to veoma ocigledno s obzirom da nezavisni mediji vise nepostoje.

Milan

pre 3 godine

Ovih dana pokušao da pronađem ekonomskih analiza na YT, bože koliko antikineske propagande sa američkim predznakom. Oni kao nisu najjača propagandna sila sveta?

MilosS

pre 3 godine

Kako u Kini prolazi, sve su blokirali, napravili svoje verzije i niko se ne buni?
(Bickovic, 22. novembar 2020 17:17)

Ne smeju i da hoće.

samovasgledam

pre 3 godine

Većina običnih Rusa se čudi kako FB, YT i slični odavno nisu blokirani ili ograničeni sa servere u Rusiji kao u Kini. Zašto držati otvorene kanale neprijateljske propagande? Već imaju alternative za nih. Odgovor je naravno svakom dobronamernom jasan, ruska i zapadna elita je previše povezana za tako nešto.

B kmm

pre 3 godine

Ruske propagandiste treba izbaciti sa YTa isto onako kako oni izbacuju i progone slobodne novinare i medije. Najjace je ono kad vidiš rusofile kako kritikuju zapad a koriste zapadne platforme i slobodu i demokratiju za kritiku, a u Rusiji sve progone i zabranjuju.

Sale

pre 3 godine

Silikonska dolina bi da ima pravo da je aktivna u svakoj zemlji u bilo koje do ar dana i noci, dakle non stop --- ali zato ne dozvoljava SVIMA da postave na te platforme sta oni zele i hoce...

dakle ako imaju oni pravo da restrikciono blokiraju, imaju pravo i zemlje njih da blokiraju, ili kaznjavaju

BakiB3

pre 3 godine

Kako u Kini prolazi, sve su blokirali, napravili svoje verzije i niko se ne buni?
(Bickovic, 22. novembar 2020 17:17)

Da, zato što svaki kinez plaća VPN i ima pristup svemu sa zapada.

Saul Goodman

pre 3 godine

A Rusi imaju nešto slično ? Propast od države, samo eksploatacija prirodnih resursa i proizvodnja oružja... Drugo ništa i ne znaju...

čitalac

pre 3 godine

youtube će sam sebe da blokira, 90 posto kanala koje pratim su blokirani, većina su prešli na bitchute. najveće gluposti ravnozemljaše, takmičenje u izjedanju pljeskavica i ostale glupoti ne blokiraju, samo ako spomenete patriotizam vas blokiraju

bigserb

pre 3 godine

Ali kada vidim da DW nekoga proziva da je "propagandna masinerija", ja se prolijem kao grlica!
Nikada od DW-a, CNN-a, BBC-a,..., ne cusmo sta je to u izvestavanju ruskih medija "propaganda", tj. laz, kako oni to serviraju svojim citaocima i gledaocima?
Nek navedu jedan primer laznog izvestavanja, ne samo da se drze mantre o nekakavoj "ruskoj propagandi", kao da sam prefiks "ruska" automatski znaci laz, a kad je to zapadna propaganda, onda je to valjda istina i samo istina, kao npr. prica o irackom oruzju za masovno istrebljenje!

ikac klisa

pre 3 godine

Nije to samo YT vec USA medijski rat. Ima gomila kanala i novinskih agencija koje se blokiraju. Ono kad su zvali CEO Googla i Marka Cukenberga to je bila porouka "ili ces slusati ili ides na dobos".
Nakon toga blokiraju se reklame clanci sve sto im se ne svidja.
"Southfont" koji izvestava o stanju na bliskom istoku niste mogli posalati drugom korisniku njihov link cak ni u porukama Twiter insta, fb, yt etc. Istina boli zato se i blokira.
Zlocini, planovi, kradja nafte i generalno izvestavanje se blokira.

stanoje glavaš

pre 3 godine

@bigserb

Istini za volju, ruska propaganda itekako postoji, sputnik u Srbiji je dobar primer (doduse u manjoj meri poslednjih meseci, verovatno su svojim fake news-om previse potcenili inteligenciju ovog naroda pa su izgubili pratioce).

Ali slazem se da je ipak DW uz CNN najljigaviji sto se toga tice.

bigserb

pre 3 godine

Ali kada vidim da DW nekoga proziva da je "propagandna masinerija", ja se prolijem kao grlica!
Nikada od DW-a, CNN-a, BBC-a,..., ne cusmo sta je to u izvestavanju ruskih medija "propaganda", tj. laz, kako oni to serviraju svojim citaocima i gledaocima?
Nek navedu jedan primer laznog izvestavanja, ne samo da se drze mantre o nekakavoj "ruskoj propagandi", kao da sam prefiks "ruska" automatski znaci laz, a kad je to zapadna propaganda, onda je to valjda istina i samo istina, kao npr. prica o irackom oruzju za masovno istrebljenje!

stanoje glavaš

pre 3 godine

@bigserb

Istini za volju, ruska propaganda itekako postoji, sputnik u Srbiji je dobar primer (doduse u manjoj meri poslednjih meseci, verovatno su svojim fake news-om previse potcenili inteligenciju ovog naroda pa su izgubili pratioce).

Ali slazem se da je ipak DW uz CNN najljigaviji sto se toga tice.

ikac klisa

pre 3 godine

Nije to samo YT vec USA medijski rat. Ima gomila kanala i novinskih agencija koje se blokiraju. Ono kad su zvali CEO Googla i Marka Cukenberga to je bila porouka "ili ces slusati ili ides na dobos".
Nakon toga blokiraju se reklame clanci sve sto im se ne svidja.
"Southfont" koji izvestava o stanju na bliskom istoku niste mogli posalati drugom korisniku njihov link cak ni u porukama Twiter insta, fb, yt etc. Istina boli zato se i blokira.
Zlocini, planovi, kradja nafte i generalno izvestavanje se blokira.

čitalac

pre 3 godine

youtube će sam sebe da blokira, 90 posto kanala koje pratim su blokirani, većina su prešli na bitchute. najveće gluposti ravnozemljaše, takmičenje u izjedanju pljeskavica i ostale glupoti ne blokiraju, samo ako spomenete patriotizam vas blokiraju

seljadin

pre 3 godine

Department of State je 1999te aprila javio da je ubijeno preko 500.000 Albanaca, i da se vazdusni napadi trebaju pojacati.
Prema tome, sve sto javlja Department of State treba cenzurisati i zabraniti a kamo li njihove produzene ruke propagande u zavijenom smislu ili direktnom.

Sale

pre 3 godine

Silikonska dolina bi da ima pravo da je aktivna u svakoj zemlji u bilo koje do ar dana i noci, dakle non stop --- ali zato ne dozvoljava SVIMA da postave na te platforme sta oni zele i hoce...

dakle ako imaju oni pravo da restrikciono blokiraju, imaju pravo i zemlje njih da blokiraju, ili kaznjavaju

Milan

pre 3 godine

Ovih dana pokušao da pronađem ekonomskih analiza na YT, bože koliko antikineske propagande sa američkim predznakom. Oni kao nisu najjača propagandna sila sveta?

acca

pre 3 godine

Nisu You Tube, Twiter, Fejsbuk, platforme za istinu, nego su osnivaci istih skapirali da istina na njima curi i podriva njihove planove za kontrolu celog sveta, otud i cenzura!!!

andreas kisser

pre 3 godine

Silikonska dolina bi da ima pravo da je aktivna u svakoj zemlji u bilo koje do ar dana i noci, dakle non stop --- ali zato ne dozvoljava SVIMA da postave na te platforme sta oni zele i hoce...
(Sale, 22. novembar 2020 19:14)

naravno da imaju pravo! u pitanju su privatne platforme, zasto ne bi imali pravo? sto dole neko napisa, kinezi blokirali u svojoj zemlji, napravili svoje pandane i furaju. ko rusima brani da urade isto? ne umeju? nije isplativo? sopstveni gradjani im vise vole americke proizvode? onda cuti i trpi! [druga je stvar sto osoba koja je napisala taj komentar misli da je kina mnogo jaka pa kao niko ne sme da se buni :) uvede im narandzasti klovn sankcije o cas posla, pa se sad huaveji cese gde ga nikad nije svrbelo]. a bice i da su rusi svesni da sa SAD nema igranja kad su biznis i kesh u pitanju. ne moze to: sto godina ulazes samo u vojsku i terorisanje sopstvenih gradjana, zaradjujes pare samo od onoga sto ti je priroda dala, nisi u stanju nista sto napravis da prodas drugima... e vidite, to kad-tad dodje na naplatu. mislim da se upravo ovde zavrsava i svaka diskusija o tome ko su i gde ameri, a ko rusi. samo to jos srbima nije jasno. a ko iz ovog teskta nije ukapirao da se rusi nesto batrgaju i satro prete, a da ce na kraju ponovo da legnu na rudu, kao i sto puta do sada, nema mu pomoci.

ovaj sto se pita kakva je to ruska propaganda, neka izgugla broj ubijenih novinara u rusiji u poslednjih 20 godina. mozda mu se um malo razbistri od silne rusofilije.

Sale

pre 3 godine

Iskreno, svaka drzava mora da izglasa zakon na kompletnu izbornu tisinu pred izbore... razlog: kolicina laznih a po ekada i pravih informacija je NENORMALNO VELIKA... zato, ne moze NIKO I NISTA DA SE OBJAVLJUJE...

to je jedino fer...

Google, Facebook i Twitter su pokazali kako moze da se utice na izbore, na ljude, na medije - zato ne mislim da su Rusi ludi...

Izvolite blokirajte moj tweet, blokiram kompletno celu platformu u celoj drzavi i to je to ...

bg

pre 3 godine

Pa šta ako je YT privatna platforma da imaju pravo da brišu kanale ko im se ne svidja ili da ih demonetizuju? Radi se o monopolisti i ti nemaš ni blizu nešto kao YT pa da odeš tamo...konkurencije neme.
Zamisli grad, privatna elektrana i odluči da određenom delu populacije ugase struju u sred zime da li bi to podržali??

N3v

pre 3 godine

"Ruske propagandiste treba izbaciti sa YTa isto onako kako oni izbacuju i progone slobodne novinare i medije. Najjace je ono kad vidiš rusofile kako kritikuju zapad a koriste zapadne platforme i slobodu i demokratiju za kritiku, a u Rusiji sve progone i zabranjuju.
(B kmm, 22. novembar 2020 19:11)"

Kad se prisetimo propagande protiv Srbije da li onda YouTube treba to isto da uradi ili u principu gledaju na sve kroz prizmu interesa sopstvene drzave? Ko odlucuju sta je propaganda i po kojim kriterijumima?
Ovaj tekst snazno sugerise da ruski mediji stalno lazu bez ikakvih dokaza uzimajuci taj stav kao cinjenicu dok nikad nespominju nijednom o laznim vestima koje je zapad tj. zemlja u kojoj se nalaze to radi.
Ovo je slicno celokupnoj halabuci sto je zapad digao kad je Rusija donela zakon o stranim agentima ali pri tome negovoreci da isti zakon postoji u USA vec dugo.
Jednostavno na polju politike YouTube i ostale drustvene mreze su veoma aktivne i nisu neutralne. Postali su veoma vazan alat u uticaju na javno mnenje i kao takve ce sigurno biti i dalje koriscene a drzave kojima je to u interesu sigurno nece dozvoliti da im ta opcija propadne. Sa druge strane Ruje mogu da stvore svoju platformu i da iskoriste povecanje reklama na YouTube-u za privlacenje korisnika ali i oni ce isto raditi kao i zapad jer su drustvene mreze prepoznate kao nacin kontrole masa kao sto to rade mediji. A u Srbiji je to veoma ocigledno s obzirom da nezavisni mediji vise nepostoje.

Милош

pre 3 godine

Док је цео свет улагао у културу и цивилизацију, америка је улагала у некултуру и примитивне облике понашања доступне широким народнима масама, попут ријалити програма. С обрзиром да људи како на истоку и западу, тако и на југу и северу воле да виде и чују јаднике, холивуд, музички шунд, ријалити програми, су постали А и Ш целог земаљске кугле, а то је Америци донело велику превагу у сваком погледу.

Ostin A

pre 3 godine

YouTube je privatna firma i može da radi šta joj se hoće. Sa druge strane i države mogu da rade šta hoće u svojim državama. Ako im se ne sviđa sprovođenje usluga koje pruža YouTube, neka ga zabrane.

Ali je istina da puštaju Američku propagandu, dok propagandu Rusije, ISISa ili određenih teoretičara zavere cenzurišu.

Неко123

pre 3 godine

(andreas kisser, 22. novembar 2020 19:53)

Класична идеја "приватник може све да ради". Е па не може. Да YouTube пропагира нпр оне који оспоравају Холокауст а блокира оне који се буне због тога, видео би шта би било

mujokasavic

pre 3 godine

Kako u Kini prolazi, sve su blokirali, napravili svoje verzije i niko se ne buni?
(Bickovic, 22. novembar 2020 17:17)

Kako da se bune kad su im sve drustvene mreze blokirali i nemaju alternativu?

B kmm

pre 3 godine

Ruske propagandiste treba izbaciti sa YTa isto onako kako oni izbacuju i progone slobodne novinare i medije. Najjace je ono kad vidiš rusofile kako kritikuju zapad a koriste zapadne platforme i slobodu i demokratiju za kritiku, a u Rusiji sve progone i zabranjuju.

MilosS

pre 3 godine

Kako u Kini prolazi, sve su blokirali, napravili svoje verzije i niko se ne buni?
(Bickovic, 22. novembar 2020 17:17)

Ne smeju i da hoće.

Koča

pre 3 godine

Vidim da mnogi mozgovi podržavaju. Dakle, vlast svake zemlje treba da napravi program kako trenutno odgovara vladajućoj politici? Staljine, ustani i kandiduj se. Narod te traži

Saul Goodman

pre 3 godine

A Rusi imaju nešto slično ? Propast od države, samo eksploatacija prirodnih resursa i proizvodnja oružja... Drugo ništa i ne znaju...

samovasgledam

pre 3 godine

Većina običnih Rusa se čudi kako FB, YT i slični odavno nisu blokirani ili ograničeni sa servere u Rusiji kao u Kini. Zašto držati otvorene kanale neprijateljske propagande? Već imaju alternative za nih. Odgovor je naravno svakom dobronamernom jasan, ruska i zapadna elita je previše povezana za tako nešto.

Vladimir

pre 3 godine

Da, zato što svaki kinez plaća VPN i ima pristup svemu sa zapada.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (BakiB3, 22. novembar 2020 19:23)

Da parafraziram danas legendarnu izjavu Dr.Nestorovića:
VPN je najsmešniji način za sakrivanje pristupa internetu. Uz Ž od želje svaka država će ga blokirati za 3min.

213

pre 3 godine

Ne mogu da se koriste zakoni koji su bazirani na slobodnim medijima, jer ovi više ne postoje. Mora da se reguliše po principu vlasništva, političke agende, plasmana robe, recimo da idu kao agenti. Svi mediji da se registruju i kao agenture, jer su tu i zarad uticaja, bilo da je ovaj zarad politike, profita, tržišta, ili alternativnog poretka. Informacija odavno nije informativna, ona je moć. Nije pametno primetiti da se stvar promenila, a onda insistirati na starom. Stoga, danas niko nije samo informisan, ali je svako u nekom procentu ili kontekstu pod uticajem, utiskom, ili upecan (socijalni inženjering ne koriste samo hakeri). Ako je zahtev za registracijom tipa agent preteran (mada ga u SAD koriste), onda se mogu napraviti modeli za oporezivanje sadržaja, gde skorovi idu prema tome koliko je informativan ili servisan, a koliko je uticajan odnosno u kojoj meri je baziran na drami. Jer nije sve isto i vreme je da se pravi razlika.

BakiB3

pre 3 godine

Kako u Kini prolazi, sve su blokirali, napravili svoje verzije i niko se ne buni?
(Bickovic, 22. novembar 2020 17:17)

Da, zato što svaki kinez plaća VPN i ima pristup svemu sa zapada.

andreas kisser

pre 3 godine

(andreas kisser, 22. novembar 2020 19:53)

Класична идеја "приватник може све да ради". Е па не може. Да YouTube пропагира нпр оне који оспоравају Холокауст а блокира оне који се буне због тога, видео би шта би било
(Неко123, 22. novembar 2020 21:35)

1. privatnik moze da radi sve sto je predvidjeno ugovorom. ukoliko postavis nesto sto krsi statut jutjuba, FB-a, ili tvitera, blokirace. i tu nema vise nikakve rasprave, dopalo se to tebi ili ne! ako vlasnik stana proceni da je zakupac prekrsio ugovor o zakupu - izbacice ga iz stana! naravno da kada su u pitanju medijske platfome postoje mogucnosti manipulacije i zakulisnih interesa, ali ovde dolazimo do sustine mog prvog komentara: citav svet je dozvolio da se navuce na IT platforme koje su u vlasnistvu americkih kompanija. a zasto su u njihovom vlasnistvu? zato sto imaju najvise para, zato sto najvise ulazu u visoko obrazovanje i nauku koji su osnovna pokretacka snaga jednog drustva, i zato sto su drustvo koje do extrema neguje preduzetnistvo, licnu inicijativu i takmicarski duh! rusi imaju neke svoje platforme, ali narod zeli drugo, zeli da bude deo sveta, bez obzira sta politicki misle o putinu ili bajdenu. i tu se zavrsava svaka prica. sve ostalo su komunisticka naklapanja.
2. primer koji si dao je bezmislen, jer je u vecini drzava negiranje holokausta ili glorifikacija genocida krivicno delo! ljudi, naucite razliku izmedju slobode govora (podrazumeva prava, ali i odgovornost) i i govora mrznje (opsta anarhija).

sui juris

pre 3 godine

@andreas kisser
govor mrznje je jos jedan u nizu "slobodnih jednoroga" pustenog na opstu populaciju poput "rata protiv droge" ili "rata protiv siromastva" (fali nam samo jos rat protiv rata da zatvorimo krug i vratimo se korenima novogovora)
sloboda misljenja i sloboda govora su neosporni i ne bi trebali da budu upitni
to sto se nekome ne svidja sta mislim i/ili pricam pa time bude uvredjen to je njegovo pravo
Volter ima dve jako dobre misli po tim pitanjima, da parafraziram:
- boricu se za tvoju slobodu da kazes ono sa cime se ne slazem
- ako mogu da te navedu da poverujes u apsurdnosti mogu da te navedu i da pocinis zlocin
dotakao bi se i opsteg nerazumevanja pojma anarhija - sistem bez vladaoca, drugim recima niko sebi ne sme da da za pravo da prema bilo kome inicira nasilje ili da nasiljem preti, u osnovi sistem slobodnih samosvesnih osoba a ne "divlji zapad" u kome vlada "zakon dzungle"
to sto ogromna vecina populacije nema kapaciteta da ga razume i ostvari je druga i duga prica
a, po temi, privatna kompanija - njihova pravila
nisu imali moralnih kapaciteta da ostanu nepristrasni ni integriteta da to javno kazu tako da ce polako da krenu u zaborav poput my space-a i slicnih pokusaja
jedina konstanta u univerzumu je promena, sve ostalo je privremeno

Slaninar

pre 3 godine

Eto baš ovih dana Twitter je priznao da je za vreme kampanje za izbor predsednika namerno cenzurisao sve informacije koje se tiču moguće korupcije u Ukrajini u koju je bio uključen Biden i njegov sin. Eto toliko o slobodi govora, medija i mišljenja na zapadu. Dvostruki aršini, nema šta

Orvel 84

pre 3 godine

Jutjub, fejsbuk i gugl su firme registrovane u SAD i opet kao takve ne postuju ni americke zakone a kamoli neke druge. Oni koriste pravo platforme kad treba neko da ih tuzi a opet vrse cenzuru kada neko prica nesto sto se njihovim sefovima ne svidja. E to vam je licemerje na nivou. U americi postoji bar na papiru sloboda govora koja ne postoji nigde na svetu. Medjutim ove kompanije ubijaju to pravo iz njima poznatih razloga. I iskreno ako se tamo nesto ne promeni ni mi ostali nemamo cemu da se nadamo. Cesto se pljuje kina i komunisticki rezim a upravo slicne stvari cenzure rade u americi sa tendencijom sirenja, i onda se to preliva na sve nas ostale.

glupi seljo

pre 3 godine

Ovaj clanak kao da je pisan u Vasingtonu. Potpuno fiktivna prica i fiktivni zakljucci. Nismo svi operisani od mozga. NATO u Srbiji placa velike pare da se pise protiv Rusije na svaki nacin.

Неко123

pre 3 godine

Za Orvel 84

Da, da, samo u Kini cik pokusaj da pokrenes svoju platformu i iznosis "svoju" istinu. A u Americi, gle cuda, eto ti sam pokreni svoju platformu i iznosi svoje istine koliko hoces.
(Tetak od analiticara, 23. novembar 2020 11:05)

Не знам да ли си читао чланак - управо се ради о томе да YouTube цензурише твоју истину. Исто тако смо видели шта САД ради против ТикТока чим им се нешто не свиди. А видели смо и позивање Гугла, Фејсбука, Твитера да одговарају пред конгресом о наводној пристрасности против републиканаца и претње да ће их разбити због тога. Не кажем да су САД и Кина исто, али слобода говора у САД је лепо упакована пропаганда.

Неко123

pre 3 godine

(andreas kisser, 22. novembar 2020 23:39)

Е па видиш негирање Холокауста није кажњиво у САД-у, тако да мој пример итекако има смисла.

Да приватник може да постави услове коришћења, али ти услови морају бити у складу с законом. Па у САД имамо пример где Трамп тврди да су Гугл, Твитер итд пристрасни против њега, да резултати претраге нису објективни. По теби то би било ок јер су они приватници па могу да раде шта хоће. Само не знам што су онда морали да се бране пред конгресом пре пар месеци, и што им прете да ће их регулисати јаче због тога.

Zoran

pre 3 godine

...Rusi pokušavaju da stave pod kontrolu.... pa naravno da pokušavaju. To je njihova država, u kojoj su dostupne SVE američke platforme čiji su paravan privatni vlasnici. LM, šta se nudi kao vrhunac demokratije? USA koja su kako reagovala na Tik-tok? Naređenjem o otimanju i trajnoj zabrani. Rusija je u tom slučaju pojam demokratije. Maske su pale, beskrupulozni exploatatori, kradljivci i manipulatori ličnim podacima, privrednim tajnama i dovodioci na vlast nemoralnih ali poltronskih prodavača sopstvenih nacionalnih interesa. Huawei.. Inače, za rusofobe, postoji ruska odnosno, za celokupno rusko govorno područje, aka CCCP zemlje a i šire, pandan yt, zove se ok. ru, odnoklassniki...ali, zamislite, nisu se podjarmili engleskom.

Dobby

pre 3 godine

YouTube je privatna firma i može da radi šta joj se hoće. Sa druge strane i države mogu da rade šta hoće u svojim državama. Ako im se ne sviđa sprovođenje usluga koje pruža YouTube, neka ga zabrane.
Ali je istina da puštaju Američku propagandu, dok propagandu Rusije, ISISa ili određenih teoretičara zavere cenzurišu.
(Ostin A, 22. novembar 2020 23:42)

To tako u zemljama gde su predsednici (koji ne trpe kritiku) VLASNICI svoje zemlje a građani su kmetovi...
Meni YouTube nije blokirao nijedan video

Tetak od analiticara

pre 3 godine

Za Orvel 84

Da, da, samo u Kini cik pokusaj da pokrenes svoju platformu i iznosis "svoju" istinu. A u Americi, gle cuda, eto ti sam pokreni svoju platformu i iznosi svoje istine koliko hoces.

B kmm

pre 3 godine

Ruske propagandiste treba izbaciti sa YTa isto onako kako oni izbacuju i progone slobodne novinare i medije. Najjace je ono kad vidiš rusofile kako kritikuju zapad a koriste zapadne platforme i slobodu i demokratiju za kritiku, a u Rusiji sve progone i zabranjuju.

andreas kisser

pre 3 godine

Silikonska dolina bi da ima pravo da je aktivna u svakoj zemlji u bilo koje do ar dana i noci, dakle non stop --- ali zato ne dozvoljava SVIMA da postave na te platforme sta oni zele i hoce...
(Sale, 22. novembar 2020 19:14)

naravno da imaju pravo! u pitanju su privatne platforme, zasto ne bi imali pravo? sto dole neko napisa, kinezi blokirali u svojoj zemlji, napravili svoje pandane i furaju. ko rusima brani da urade isto? ne umeju? nije isplativo? sopstveni gradjani im vise vole americke proizvode? onda cuti i trpi! [druga je stvar sto osoba koja je napisala taj komentar misli da je kina mnogo jaka pa kao niko ne sme da se buni :) uvede im narandzasti klovn sankcije o cas posla, pa se sad huaveji cese gde ga nikad nije svrbelo]. a bice i da su rusi svesni da sa SAD nema igranja kad su biznis i kesh u pitanju. ne moze to: sto godina ulazes samo u vojsku i terorisanje sopstvenih gradjana, zaradjujes pare samo od onoga sto ti je priroda dala, nisi u stanju nista sto napravis da prodas drugima... e vidite, to kad-tad dodje na naplatu. mislim da se upravo ovde zavrsava i svaka diskusija o tome ko su i gde ameri, a ko rusi. samo to jos srbima nije jasno. a ko iz ovog teskta nije ukapirao da se rusi nesto batrgaju i satro prete, a da ce na kraju ponovo da legnu na rudu, kao i sto puta do sada, nema mu pomoci.

ovaj sto se pita kakva je to ruska propaganda, neka izgugla broj ubijenih novinara u rusiji u poslednjih 20 godina. mozda mu se um malo razbistri od silne rusofilije.

Saul Goodman

pre 3 godine

A Rusi imaju nešto slično ? Propast od države, samo eksploatacija prirodnih resursa i proizvodnja oružja... Drugo ništa i ne znaju...

bigserb

pre 3 godine

Ali kada vidim da DW nekoga proziva da je "propagandna masinerija", ja se prolijem kao grlica!
Nikada od DW-a, CNN-a, BBC-a,..., ne cusmo sta je to u izvestavanju ruskih medija "propaganda", tj. laz, kako oni to serviraju svojim citaocima i gledaocima?
Nek navedu jedan primer laznog izvestavanja, ne samo da se drze mantre o nekakavoj "ruskoj propagandi", kao da sam prefiks "ruska" automatski znaci laz, a kad je to zapadna propaganda, onda je to valjda istina i samo istina, kao npr. prica o irackom oruzju za masovno istrebljenje!

andreas kisser

pre 3 godine

(andreas kisser, 22. novembar 2020 19:53)

Класична идеја "приватник може све да ради". Е па не може. Да YouTube пропагира нпр оне који оспоравају Холокауст а блокира оне који се буне због тога, видео би шта би било
(Неко123, 22. novembar 2020 21:35)

1. privatnik moze da radi sve sto je predvidjeno ugovorom. ukoliko postavis nesto sto krsi statut jutjuba, FB-a, ili tvitera, blokirace. i tu nema vise nikakve rasprave, dopalo se to tebi ili ne! ako vlasnik stana proceni da je zakupac prekrsio ugovor o zakupu - izbacice ga iz stana! naravno da kada su u pitanju medijske platfome postoje mogucnosti manipulacije i zakulisnih interesa, ali ovde dolazimo do sustine mog prvog komentara: citav svet je dozvolio da se navuce na IT platforme koje su u vlasnistvu americkih kompanija. a zasto su u njihovom vlasnistvu? zato sto imaju najvise para, zato sto najvise ulazu u visoko obrazovanje i nauku koji su osnovna pokretacka snaga jednog drustva, i zato sto su drustvo koje do extrema neguje preduzetnistvo, licnu inicijativu i takmicarski duh! rusi imaju neke svoje platforme, ali narod zeli drugo, zeli da bude deo sveta, bez obzira sta politicki misle o putinu ili bajdenu. i tu se zavrsava svaka prica. sve ostalo su komunisticka naklapanja.
2. primer koji si dao je bezmislen, jer je u vecini drzava negiranje holokausta ili glorifikacija genocida krivicno delo! ljudi, naucite razliku izmedju slobode govora (podrazumeva prava, ali i odgovornost) i i govora mrznje (opsta anarhija).

stanoje glavaš

pre 3 godine

@bigserb

Istini za volju, ruska propaganda itekako postoji, sputnik u Srbiji je dobar primer (doduse u manjoj meri poslednjih meseci, verovatno su svojim fake news-om previse potcenili inteligenciju ovog naroda pa su izgubili pratioce).

Ali slazem se da je ipak DW uz CNN najljigaviji sto se toga tice.

Milan

pre 3 godine

Ovih dana pokušao da pronađem ekonomskih analiza na YT, bože koliko antikineske propagande sa američkim predznakom. Oni kao nisu najjača propagandna sila sveta?

Koča

pre 3 godine

Vidim da mnogi mozgovi podržavaju. Dakle, vlast svake zemlje treba da napravi program kako trenutno odgovara vladajućoj politici? Staljine, ustani i kandiduj se. Narod te traži

Милош

pre 3 godine

Док је цео свет улагао у културу и цивилизацију, америка је улагала у некултуру и примитивне облике понашања доступне широким народнима масама, попут ријалити програма. С обрзиром да људи како на истоку и западу, тако и на југу и северу воле да виде и чују јаднике, холивуд, музички шунд, ријалити програми, су постали А и Ш целог земаљске кугле, а то је Америци донело велику превагу у сваком погледу.

ikac klisa

pre 3 godine

Nije to samo YT vec USA medijski rat. Ima gomila kanala i novinskih agencija koje se blokiraju. Ono kad su zvali CEO Googla i Marka Cukenberga to je bila porouka "ili ces slusati ili ides na dobos".
Nakon toga blokiraju se reklame clanci sve sto im se ne svidja.
"Southfont" koji izvestava o stanju na bliskom istoku niste mogli posalati drugom korisniku njihov link cak ni u porukama Twiter insta, fb, yt etc. Istina boli zato se i blokira.
Zlocini, planovi, kradja nafte i generalno izvestavanje se blokira.

seljadin

pre 3 godine

Department of State je 1999te aprila javio da je ubijeno preko 500.000 Albanaca, i da se vazdusni napadi trebaju pojacati.
Prema tome, sve sto javlja Department of State treba cenzurisati i zabraniti a kamo li njihove produzene ruke propagande u zavijenom smislu ili direktnom.

čitalac

pre 3 godine

youtube će sam sebe da blokira, 90 posto kanala koje pratim su blokirani, većina su prešli na bitchute. najveće gluposti ravnozemljaše, takmičenje u izjedanju pljeskavica i ostale glupoti ne blokiraju, samo ako spomenete patriotizam vas blokiraju

samovasgledam

pre 3 godine

Većina običnih Rusa se čudi kako FB, YT i slični odavno nisu blokirani ili ograničeni sa servere u Rusiji kao u Kini. Zašto držati otvorene kanale neprijateljske propagande? Već imaju alternative za nih. Odgovor je naravno svakom dobronamernom jasan, ruska i zapadna elita je previše povezana za tako nešto.

acca

pre 3 godine

Nisu You Tube, Twiter, Fejsbuk, platforme za istinu, nego su osnivaci istih skapirali da istina na njima curi i podriva njihove planove za kontrolu celog sveta, otud i cenzura!!!

Ostin A

pre 3 godine

YouTube je privatna firma i može da radi šta joj se hoće. Sa druge strane i države mogu da rade šta hoće u svojim državama. Ako im se ne sviđa sprovođenje usluga koje pruža YouTube, neka ga zabrane.

Ali je istina da puštaju Američku propagandu, dok propagandu Rusije, ISISa ili određenih teoretičara zavere cenzurišu.

Sale

pre 3 godine

Silikonska dolina bi da ima pravo da je aktivna u svakoj zemlji u bilo koje do ar dana i noci, dakle non stop --- ali zato ne dozvoljava SVIMA da postave na te platforme sta oni zele i hoce...

dakle ako imaju oni pravo da restrikciono blokiraju, imaju pravo i zemlje njih da blokiraju, ili kaznjavaju

BakiB3

pre 3 godine

Kako u Kini prolazi, sve su blokirali, napravili svoje verzije i niko se ne buni?
(Bickovic, 22. novembar 2020 17:17)

Da, zato što svaki kinez plaća VPN i ima pristup svemu sa zapada.

bg

pre 3 godine

Pa šta ako je YT privatna platforma da imaju pravo da brišu kanale ko im se ne svidja ili da ih demonetizuju? Radi se o monopolisti i ti nemaš ni blizu nešto kao YT pa da odeš tamo...konkurencije neme.
Zamisli grad, privatna elektrana i odluči da određenom delu populacije ugase struju u sred zime da li bi to podržali??

Sale

pre 3 godine

Iskreno, svaka drzava mora da izglasa zakon na kompletnu izbornu tisinu pred izbore... razlog: kolicina laznih a po ekada i pravih informacija je NENORMALNO VELIKA... zato, ne moze NIKO I NISTA DA SE OBJAVLJUJE...

to je jedino fer...

Google, Facebook i Twitter su pokazali kako moze da se utice na izbore, na ljude, na medije - zato ne mislim da su Rusi ludi...

Izvolite blokirajte moj tweet, blokiram kompletno celu platformu u celoj drzavi i to je to ...

N3v

pre 3 godine

"Ruske propagandiste treba izbaciti sa YTa isto onako kako oni izbacuju i progone slobodne novinare i medije. Najjace je ono kad vidiš rusofile kako kritikuju zapad a koriste zapadne platforme i slobodu i demokratiju za kritiku, a u Rusiji sve progone i zabranjuju.
(B kmm, 22. novembar 2020 19:11)"

Kad se prisetimo propagande protiv Srbije da li onda YouTube treba to isto da uradi ili u principu gledaju na sve kroz prizmu interesa sopstvene drzave? Ko odlucuju sta je propaganda i po kojim kriterijumima?
Ovaj tekst snazno sugerise da ruski mediji stalno lazu bez ikakvih dokaza uzimajuci taj stav kao cinjenicu dok nikad nespominju nijednom o laznim vestima koje je zapad tj. zemlja u kojoj se nalaze to radi.
Ovo je slicno celokupnoj halabuci sto je zapad digao kad je Rusija donela zakon o stranim agentima ali pri tome negovoreci da isti zakon postoji u USA vec dugo.
Jednostavno na polju politike YouTube i ostale drustvene mreze su veoma aktivne i nisu neutralne. Postali su veoma vazan alat u uticaju na javno mnenje i kao takve ce sigurno biti i dalje koriscene a drzave kojima je to u interesu sigurno nece dozvoliti da im ta opcija propadne. Sa druge strane Ruje mogu da stvore svoju platformu i da iskoriste povecanje reklama na YouTube-u za privlacenje korisnika ali i oni ce isto raditi kao i zapad jer su drustvene mreze prepoznate kao nacin kontrole masa kao sto to rade mediji. A u Srbiji je to veoma ocigledno s obzirom da nezavisni mediji vise nepostoje.

MilosS

pre 3 godine

Kako u Kini prolazi, sve su blokirali, napravili svoje verzije i niko se ne buni?
(Bickovic, 22. novembar 2020 17:17)

Ne smeju i da hoće.

mujokasavic

pre 3 godine

Kako u Kini prolazi, sve su blokirali, napravili svoje verzije i niko se ne buni?
(Bickovic, 22. novembar 2020 17:17)

Kako da se bune kad su im sve drustvene mreze blokirali i nemaju alternativu?

Неко123

pre 3 godine

(andreas kisser, 22. novembar 2020 19:53)

Класична идеја "приватник може све да ради". Е па не може. Да YouTube пропагира нпр оне који оспоравају Холокауст а блокира оне који се буне због тога, видео би шта би било

Vladimir

pre 3 godine

Da, zato što svaki kinez plaća VPN i ima pristup svemu sa zapada.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (BakiB3, 22. novembar 2020 19:23)

Da parafraziram danas legendarnu izjavu Dr.Nestorovića:
VPN je najsmešniji način za sakrivanje pristupa internetu. Uz Ž od želje svaka država će ga blokirati za 3min.

213

pre 3 godine

Ne mogu da se koriste zakoni koji su bazirani na slobodnim medijima, jer ovi više ne postoje. Mora da se reguliše po principu vlasništva, političke agende, plasmana robe, recimo da idu kao agenti. Svi mediji da se registruju i kao agenture, jer su tu i zarad uticaja, bilo da je ovaj zarad politike, profita, tržišta, ili alternativnog poretka. Informacija odavno nije informativna, ona je moć. Nije pametno primetiti da se stvar promenila, a onda insistirati na starom. Stoga, danas niko nije samo informisan, ali je svako u nekom procentu ili kontekstu pod uticajem, utiskom, ili upecan (socijalni inženjering ne koriste samo hakeri). Ako je zahtev za registracijom tipa agent preteran (mada ga u SAD koriste), onda se mogu napraviti modeli za oporezivanje sadržaja, gde skorovi idu prema tome koliko je informativan ili servisan, a koliko je uticajan odnosno u kojoj meri je baziran na drami. Jer nije sve isto i vreme je da se pravi razlika.

Tetak od analiticara

pre 3 godine

Za Orvel 84

Da, da, samo u Kini cik pokusaj da pokrenes svoju platformu i iznosis "svoju" istinu. A u Americi, gle cuda, eto ti sam pokreni svoju platformu i iznosi svoje istine koliko hoces.

Zoran

pre 3 godine

...Rusi pokušavaju da stave pod kontrolu.... pa naravno da pokušavaju. To je njihova država, u kojoj su dostupne SVE američke platforme čiji su paravan privatni vlasnici. LM, šta se nudi kao vrhunac demokratije? USA koja su kako reagovala na Tik-tok? Naređenjem o otimanju i trajnoj zabrani. Rusija je u tom slučaju pojam demokratije. Maske su pale, beskrupulozni exploatatori, kradljivci i manipulatori ličnim podacima, privrednim tajnama i dovodioci na vlast nemoralnih ali poltronskih prodavača sopstvenih nacionalnih interesa. Huawei.. Inače, za rusofobe, postoji ruska odnosno, za celokupno rusko govorno područje, aka CCCP zemlje a i šire, pandan yt, zove se ok. ru, odnoklassniki...ali, zamislite, nisu se podjarmili engleskom.

Dobby

pre 3 godine

YouTube je privatna firma i može da radi šta joj se hoće. Sa druge strane i države mogu da rade šta hoće u svojim državama. Ako im se ne sviđa sprovođenje usluga koje pruža YouTube, neka ga zabrane.
Ali je istina da puštaju Američku propagandu, dok propagandu Rusije, ISISa ili određenih teoretičara zavere cenzurišu.
(Ostin A, 22. novembar 2020 23:42)

To tako u zemljama gde su predsednici (koji ne trpe kritiku) VLASNICI svoje zemlje a građani su kmetovi...
Meni YouTube nije blokirao nijedan video

Slaninar

pre 3 godine

Eto baš ovih dana Twitter je priznao da je za vreme kampanje za izbor predsednika namerno cenzurisao sve informacije koje se tiču moguće korupcije u Ukrajini u koju je bio uključen Biden i njegov sin. Eto toliko o slobodi govora, medija i mišljenja na zapadu. Dvostruki aršini, nema šta

glupi seljo

pre 3 godine

Ovaj clanak kao da je pisan u Vasingtonu. Potpuno fiktivna prica i fiktivni zakljucci. Nismo svi operisani od mozga. NATO u Srbiji placa velike pare da se pise protiv Rusije na svaki nacin.

Orvel 84

pre 3 godine

Jutjub, fejsbuk i gugl su firme registrovane u SAD i opet kao takve ne postuju ni americke zakone a kamoli neke druge. Oni koriste pravo platforme kad treba neko da ih tuzi a opet vrse cenzuru kada neko prica nesto sto se njihovim sefovima ne svidja. E to vam je licemerje na nivou. U americi postoji bar na papiru sloboda govora koja ne postoji nigde na svetu. Medjutim ove kompanije ubijaju to pravo iz njima poznatih razloga. I iskreno ako se tamo nesto ne promeni ni mi ostali nemamo cemu da se nadamo. Cesto se pljuje kina i komunisticki rezim a upravo slicne stvari cenzure rade u americi sa tendencijom sirenja, i onda se to preliva na sve nas ostale.

Неко123

pre 3 godine

Za Orvel 84

Da, da, samo u Kini cik pokusaj da pokrenes svoju platformu i iznosis "svoju" istinu. A u Americi, gle cuda, eto ti sam pokreni svoju platformu i iznosi svoje istine koliko hoces.
(Tetak od analiticara, 23. novembar 2020 11:05)

Не знам да ли си читао чланак - управо се ради о томе да YouTube цензурише твоју истину. Исто тако смо видели шта САД ради против ТикТока чим им се нешто не свиди. А видели смо и позивање Гугла, Фејсбука, Твитера да одговарају пред конгресом о наводној пристрасности против републиканаца и претње да ће их разбити због тога. Не кажем да су САД и Кина исто, али слобода говора у САД је лепо упакована пропаганда.

Неко123

pre 3 godine

(andreas kisser, 22. novembar 2020 23:39)

Е па видиш негирање Холокауста није кажњиво у САД-у, тако да мој пример итекако има смисла.

Да приватник може да постави услове коришћења, али ти услови морају бити у складу с законом. Па у САД имамо пример где Трамп тврди да су Гугл, Твитер итд пристрасни против њега, да резултати претраге нису објективни. По теби то би било ок јер су они приватници па могу да раде шта хоће. Само не знам што су онда морали да се бране пред конгресом пре пар месеци, и што им прете да ће их регулисати јаче због тога.

sui juris

pre 3 godine

@andreas kisser
govor mrznje je jos jedan u nizu "slobodnih jednoroga" pustenog na opstu populaciju poput "rata protiv droge" ili "rata protiv siromastva" (fali nam samo jos rat protiv rata da zatvorimo krug i vratimo se korenima novogovora)
sloboda misljenja i sloboda govora su neosporni i ne bi trebali da budu upitni
to sto se nekome ne svidja sta mislim i/ili pricam pa time bude uvredjen to je njegovo pravo
Volter ima dve jako dobre misli po tim pitanjima, da parafraziram:
- boricu se za tvoju slobodu da kazes ono sa cime se ne slazem
- ako mogu da te navedu da poverujes u apsurdnosti mogu da te navedu i da pocinis zlocin
dotakao bi se i opsteg nerazumevanja pojma anarhija - sistem bez vladaoca, drugim recima niko sebi ne sme da da za pravo da prema bilo kome inicira nasilje ili da nasiljem preti, u osnovi sistem slobodnih samosvesnih osoba a ne "divlji zapad" u kome vlada "zakon dzungle"
to sto ogromna vecina populacije nema kapaciteta da ga razume i ostvari je druga i duga prica
a, po temi, privatna kompanija - njihova pravila
nisu imali moralnih kapaciteta da ostanu nepristrasni ni integriteta da to javno kazu tako da ce polako da krenu u zaborav poput my space-a i slicnih pokusaja
jedina konstanta u univerzumu je promena, sve ostalo je privremeno