Petak, 15.11.2019.

12:00

Novi operativni sistem tehnički spreman, nedostaje ekosistem

Izvor: B92, Technode, Sputnik

Novi operativni sistem tehnièki spreman, nedostaje ekosistem IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

Neznan Poznanovic

pre 4 godine

Eee,kad se pojavio Huawei G300,uzeo ga preko Telenora,svi me pitali sta ti je to?!
Ja kazem kinez,a oni u fazonu,divi ga vajo.
A gle sad,kinezi objasnjavaju sto se tice telefona. ?
P.S. Sad koristim Xiaomi Mi 9T...a do pre neki dan, P20 lite.

Oki

pre 4 godine

@Nikola

Ako misliš da su te akcije porasle zbog prodaje telefona, moraću duboko da te razočaram. Apple najviše zarađuje od svojih usluga i servisa, a telefoni i kompjuteri su im samo platforma za realizaciju istih. A ne znam zašto našeg novinara stavljaš pod navodnike. Kad bi malo pratio srpsku it scenu, tačno bi i znao o kom čoveku je reč.

Srdačan pozdrav

Недељко Стефановић

pre 4 godine

Суштина је у следећем:

Да је проблем у "шпијунажи", тај би проблем био решен тужбом против предузећа пред америчким судовима, извођењем доказа и кажњавањем предузећа у САД.

Када се ради овако, вансудски, зна се шта то значи.

UnknownSource

pre 4 godine

Što je lepo rekao jedan naš novinar: "Apple više ne zna šta da radi i uradi da pridobije nazad tržište, pa mu je potreban predsednik države da ih drži u životu" Iz ovoga vam je sve jasno. Amerikanci ne mogu da se pomire da im Kinezi dominiraju tržištem i sad igraju pokvareno.
(Oki, 15. novembar 2019 20:46)

Niko ne igra prljavije od Kineza. Godinama kradu tuđu tehnologiju.
(Locutus, 15. novembar 2019 21:23)

Ma sta pricas?! Jeste, isli su u fabrike i krali tehnologije ili su isti ti Amerikanci sve te tehnologije prebacili u istu tu Kinu zbog radne snage pa su midri kinezi ucili i usavrsavali i sad su im Kinezi krivi!

Sto ti ne koristis kad si tako bistar i dalje Nokiu 3310 vec si sebi nabavio pametni telefon pa bi ovaj komentar postavio nikad?!

Nebitno

pre 4 godine

Huawei najjaci mobilni brend u drzavi koja ima milijardu i 400 miliona stanovnika od kojih 500 miliona je jaka srednja klasa. Pa devoloperi ce se pobiti ko da uzme taj kolac.
(razum, 15. novembar 2019 23:04)

Da, to je ono kada su u tih 500 miliona uvrstili domacinstva, ne individualce, koji zaradjuju manje od 4,000 godisnje (ne mesecno, nego dodisnje). Dobro to su ispravili par godina kasnije pa su povukli crtu da je srednja klasa ono domacinstvo koje zaradjuje od 50,000 do 500,000 godisnje i takvih ima 100 miliona. Znatno manje nego u SAD i EU, cak i Japan od 120 miliona ljudi ima prosek domacinstva 45,000 godisnje.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Sad će domaći stručnjak da potroši teško zarađeni novac na precenjeni Huawei koji, kao što se vidi iz teksta, jedva spaja kraj s krajem dok vlasnik istog ponosno kupuje američki iPhone sebi i svojoj rodbini. Bravo.
(Marx, 15. novembar 2019 23:22)

Huawei je precenjen a iphone nije???!!! Alo!!! :D

NoName

pre 4 godine

@Locutus

Koju tudju tehnologiju? Smanjenje proizvodnog procesa u nm razvijaju Kinezi. Bez toga, Intel, AMD, ARM procesori i jos mnogo toga drugoga bi bilo kao cigla.
Te price kako imaju losu robu, kako kradu, to ostavi za 80e ili 90e godine proslog veka. A i tada je samo bio mit, jer smo ovde uvek uvozili jeftinu robu.

Realno

pre 4 godine

Ja bih pre stavio Android opensource bez preinstaliranih Google servisa. To je uradjeno na Mate 30 seriji, ali ga jos nema u Evropi. Mnogo je zeznuto praviti nove aplikacije za drugi sistem.

srb

pre 4 godine

@Locutus
Covek je pominjao apple i predsednika amerike a ti pominjes kinu. Sta je to huawei ukrao i od koga? Secas li se nekog spora izmedju huawei i apple? Ili sams? Saglasan sam da su kinezi skloni kradji ideja i tehnologije ali to ne znaci da i huawei to radi, moguce je da znas vise od mene ali ne pada mi na pamet sta su to oni ukrali ako ne racunamo famozni dizajn koji je apple patentirao, tj patent na geometrijski oblik pravougaonik.

Džoni

pre 4 godine

Ovaj "OS" je unapred osuđen na propast. Kao i ekonomija koja je bazirana na kloniranju tuđe tehnologije.
(Nisam čiko ja!, 15. novembar 2019 23:33)

Pa i Android je klon Linuksa kog je kreirao Finac. Ako Kinezi i "kradu", kradu od istog od kog su i Amerikanci "ukrali".

Džoni

pre 4 godine

Ovaj "OS" je unapred osuđen na propast. Kao i ekonomija koja je bazirana na kloniranju tuđe tehnologije.
(Nisam čiko ja!, 15. novembar 2019 23:33)

Pa i Android je klon Linuksa kog je kreirao Finac. Ako Kinezi i "kradu", kradu od istog od kog su i Amerikanci "ukrali".

ende

pre 4 godine

ne mogu amerikanci veštački držati monopol i tržište, tehnološki i ekonimski rat je u zamahu. istok će se izolovati svojim internetom i operativnim sistemom a jeftina proizvodnja u kini za amerikance će presušiti, to je udarac koj amerika pokušava da spreči nekom vrstom kompromisa. zamislite da cene svega (pošto je bukvalno cela proizvodnja amerike preseljena u kinu) skoči.

sale

pre 4 godine

U komapaniji gde stalno izbacuju izjave da Huawei "voli" Android, i gde osnivač i vlasnik i njegova porodica stalno hvale i koriste ajfone, a ne svoje proizvode, a sa druge strane teraju zaposlene da ne koriste Apple proizvode, i kažnjavaju ih za to, je dovoljno da pokaže da od ovoga nema ništa. Ovako ne rade ozbiljne kompanije.

Zoran

pre 4 godine

Pre par godina sam procitao da bi za pravljenje novog operativnog sistema "od nule" trebalo desetak hiljada programera, koji bi radili desetak godina i sve bi kostalo desetak milijardi dolara! Cak ni najveci IT igraci na svetu nemaju te reserse. Znaci, jedini "novi" OS ce biti neki derivati postojecih sistema, pri cemu je Linux jedina prakticna mogucnost jer je open source. Mozda ima jos neki slican sistem, ali sumnjam da je tog nivoa zrelosti kao Linux. Uostalom, i Android je tako nastao. E sad, mene zivo interesuje, ako ima neko od komentatora da mi kaze, sto onda proizvodjaci jednostavno ne naprave mobilni telefon sa Linuxom kao opertivnim sistemom??? Znam da vec neki takvi postoje, ali Linux im nije prvi izbor nego neka "budzevina"! Tako bi se iskoristio vec postojeci ekosistem aplikacija, sto bi dalo vetar u ledja za dalji razvoj itd...Da se razumemo, nisam Linux fan boy, iako ovo kucam sa Minta, nego se zaista pitam: ako vec postoji besplatan i open source sistem, a hardver se ionako pravi nov, sto se onda hardver ne prilagodi postojecem sistemu i ekosistemu???

hey ho let's go

pre 4 godine

bio mi jedan rođak iz Australije pre mesec dana, ima neki novi huawei, ja ga pitam kako to, zar nije da su im Ameri ukinuli youtube, chrome itd, on se samo nasmejao i odmahnuo rukom i rekao mi da se sve te aplikacije instaliraju vrlo lako (objašnjavao mi je kako, ali ja sam tantuz za te stvari, verovatno će neko od ovih mudrijaša ispod mene znati kako) i da su Ameri dobili u stvari samo to da huawei telefon ne dobije u startu sve što treba već korisnik mora to sve sam da instalira, ima i uputstvo na internetu.

Zoki Lo

pre 4 godine

Huawei je imao rast prodaje od neverovatnih 60% u prethodnom kvartalu. Svest kineskih građana je zavidna. Svi ostali veliki su imali pad prodaje.

Dakle

pre 4 godine

Dominaciji gugla i epla polako dolazi kraj nije dovoljan samo harmony os vec ozbiljniji razvoj linux operativnih sistema za telefone mozda i ponovnog ukljucivanja ms,a mada od njih se vise nista ne moze ocekivati podrska Huawei,u i Harmony OS.u!

Paysmen

pre 4 godine

Huawei ima set svojih servisa koji su pandam google servisima, samo je pitanje hoce li biti prihvaceni. To je manji problem, a veci je svakako podrska softverskih resenje, tj. aplikacija... Pitanje je koliko je ovaj OS zapravo drugaciji od Androida, ali je moje skromno misljenje da ako neko moze da izadje na trziste sa novim OS-om, to je onda Huawei.

Da su izasli na trziste sa Sailfish OS, ja bih pazario Huawei... ovako cekam da vidim sta ce biti...

Nikola

pre 4 godine

(Oki, 15. novembar 2019 20:46) Akcije Apple su u poslednjih 12 meseci porasle gotovo duplo, cak brze od Microsofta. Toliko o problemima koje imaju na trzistu. Pozdrav i za “naseg novinara”.

Džoni

pre 4 godine

Kome nedostaje? Najveći broj korisnika nikada ne instalira ništa i ne koristi ništa osim aplikacija koje idu sa sistemom. Krajnje je i vreme da neko izbaci platformu koja nije za igrice, za decu. Takvima neka ostane Android, za drugo nije ni pravljen.

Harwy

pre 4 godine

Pokušao je i Mikrosoft, koji je najjača softverska firma na svijetu i nije uspio da bude konkurentan Androidu i IOS-u u mobilnoj telefoniji.

Srboljub

pre 4 godine

Toliko mi idu na zivce amerikanci sa uvodjenjem sankcija svima oko sebe da pozelim namerno da kupim huawei da napreduju.
(Hd, 15. novembar 2019 18:57)

Kako to - "svima"? Samo belim vranama i crnim ovcama. Kupi dva Huawei telefona, nek puknu od muke.

kole

pre 4 godine

hehe zalepe svoj ui na android i nazovu ga svoj os.nije to nikakva alternativa nego googlov android bez google aplikacija.koristis dobru nameru kompanije da boris protiv te kompanije,nemaju obraza to je sigurno...

Svarog

pre 4 godine

Sad će domaći stručnjak da potroši teško zarađeni novac na precenjeni Huawei koji, kao što se vidi iz teksta, jedva spaja kraj s krajem dok vlasnik istog ponosno kupuje američki iPhone sebi i svojoj rodbini. Bravo.
(Marx, 15. novembar 2019 23:22)

Uspeo si u životu što cele godine mažeš paštetu na hleb da bi sebi i rodbini kupio ajfon... Moš misliti... Taj ajfon je kao statusni simbol i znak da si uspeo u životu? Ne kontam...
p.s. čeka te mješalica i pazi da te struja ne udari. poyyy

Washington

pre 4 godine

Bice i ovo zanimljivo pazite sta sam vam rekao. Kina je ogromno trziste, developeri ce vrlo brzo da se utrkuju ko ce pre da izbaci neku aplikaciju tamo.

pikard

pre 4 godine

Realno, ekosistem oko OS-a jeste vazna stvar, ali Huawei moze na razlicite nacine da privuce developere. Moze ponuditi jeftinije develment accounte od googla ili naplacivati manji procenat od in-app purchasa. S obzirom da je HarmonyOS baziran na Androidu, vecina aplikacija bi radila bez nekih vecih dorada, sto bi znacilo da jedino sto developer treba da uradi je da publisha app na Huawei store i eto dodatnih prihoda. Jos jedna bitna stvar je i distanciranje od googlovih servisa (sto nije tako losa stvar), s obzirom da google prati svaki korak svojih korisnika zbog biznisa s reklamama koji mu je osnova. Mozda HarmonyOS ne bi bio tako agresivan po tom pitanju.

ili mi to vec i radimo?

pre 4 godine

Ceo android ekosistem je toliko ispred da je nemoguce politickom odlukom izmisliti drugi. Cak je nemoguca misija klonirati ga sto Kinezi najbolje znaju. Ovo je kao da nasa ekonomija juri recimo kinesku i jos da na sva zvona pricamo kako eto samo sto ih nismo stigli.

razum

pre 4 godine

Huawei najjaci mobilni brend u drzavi koja ima milijardu i 400 miliona stanovnika od kojih 500 miliona je jaka srednja klasa. Pa devoloperi ce se pobiti ko da uzme taj kolac.

Marx

pre 4 godine

Toliko mi idu na zivce amerikanci sa uvodjenjem sankcija svima oko sebe da pozelim namerno da kupim huawei da napreduju.
(Hd, 15. novembar 2019 18:57)

Sad će domaći stručnjak da potroši teško zarađeni novac na precenjeni Huawei koji, kao što se vidi iz teksta, jedva spaja kraj s krajem dok vlasnik istog ponosno kupuje američki iPhone sebi i svojoj rodbini. Bravo.

Toronto

pre 4 godine

Nemojte se ložiti bez potrebe. Ovo sa posebnim OS Huawei-a je samo politička priča za unutrašnju upotrebu u Kini. OS bez aplikacija, servisa i mreže developera je propala stvar u startu. Zar mislite da bi amerićki tehnološki giganti plaćali milijarde dolara za male it kompanije koje su razvile neki servis ili aplikaciju. I mnogo jači i sposobniji su pokušali pa su propali.

Locutus

pre 4 godine

Što je lepo rekao jedan naš novinar: "Apple više ne zna šta da radi i uradi da pridobije nazad tržište, pa mu je potreban predsednik države da ih drži u životu" Iz ovoga vam je sve jasno. Amerikanci ne mogu da se pomire da im Kinezi dominiraju tržištem i sad igraju pokvareno.
(Oki, 15. novembar 2019 20:46)

Niko ne igra prljavije od Kineza. Godinama kradu tuđu tehnologiju.

Oki

pre 4 godine

Što je lepo rekao jedan naš novinar: "Apple više ne zna šta da radi i uradi da pridobije nazad tržište, pa mu je potreban predsednik države da ih drži u životu" Iz ovoga vam je sve jasno. Amerikanci ne mogu da se pomire da im Kinezi dominiraju tržištem i sad igraju pokvareno.

Komsija

pre 4 godine

Ljudi
Ne lozite se, OS nije lako napeaviti, Microsoft je bio nekoliko.meseci kasno ma trziste pa ke propao od androida. Ciste komunisticke palavre

drvobradi

pre 4 godine

Znači checkout-ovali Android source ili ako su ambiciozni klonirali Linusov git, sklepali GUI i sta sad? Tako mogu i ja do ponedeljka da napravim SrbOS. Nedostajace mi isto par miliona aplikacija i stotine hiljada developera, jedno 50 ključnih servisa. Zavrtim neki benchmark, posto je klot, biće jedno 20% brži od prosečnog Androida. Kad MS sa boljim OS i hardverom nije uspeo da se izbori, sta misliti može li to Huavei?

daka

pre 4 godine

ne znam samo koliko ce developera biti zainteresovano za tako nesto. Vrlo je tesko napraviti ekosistem izmedju OS-a, korisnika i programera. Google i dan danas nije zavrsio taj proces do kraja sa Androidom

Oki

pre 4 godine

Što je lepo rekao jedan naš novinar: "Apple više ne zna šta da radi i uradi da pridobije nazad tržište, pa mu je potreban predsednik države da ih drži u životu" Iz ovoga vam je sve jasno. Amerikanci ne mogu da se pomire da im Kinezi dominiraju tržištem i sad igraju pokvareno.

drvobradi

pre 4 godine

Znači checkout-ovali Android source ili ako su ambiciozni klonirali Linusov git, sklepali GUI i sta sad? Tako mogu i ja do ponedeljka da napravim SrbOS. Nedostajace mi isto par miliona aplikacija i stotine hiljada developera, jedno 50 ključnih servisa. Zavrtim neki benchmark, posto je klot, biće jedno 20% brži od prosečnog Androida. Kad MS sa boljim OS i hardverom nije uspeo da se izbori, sta misliti može li to Huavei?

Locutus

pre 4 godine

Što je lepo rekao jedan naš novinar: "Apple više ne zna šta da radi i uradi da pridobije nazad tržište, pa mu je potreban predsednik države da ih drži u životu" Iz ovoga vam je sve jasno. Amerikanci ne mogu da se pomire da im Kinezi dominiraju tržištem i sad igraju pokvareno.
(Oki, 15. novembar 2019 20:46)

Niko ne igra prljavije od Kineza. Godinama kradu tuđu tehnologiju.

daka

pre 4 godine

ne znam samo koliko ce developera biti zainteresovano za tako nesto. Vrlo je tesko napraviti ekosistem izmedju OS-a, korisnika i programera. Google i dan danas nije zavrsio taj proces do kraja sa Androidom

razum

pre 4 godine

Huawei najjaci mobilni brend u drzavi koja ima milijardu i 400 miliona stanovnika od kojih 500 miliona je jaka srednja klasa. Pa devoloperi ce se pobiti ko da uzme taj kolac.

Toronto

pre 4 godine

Nemojte se ložiti bez potrebe. Ovo sa posebnim OS Huawei-a je samo politička priča za unutrašnju upotrebu u Kini. OS bez aplikacija, servisa i mreže developera je propala stvar u startu. Zar mislite da bi amerićki tehnološki giganti plaćali milijarde dolara za male it kompanije koje su razvile neki servis ili aplikaciju. I mnogo jači i sposobniji su pokušali pa su propali.

Komsija

pre 4 godine

Ljudi
Ne lozite se, OS nije lako napeaviti, Microsoft je bio nekoliko.meseci kasno ma trziste pa ke propao od androida. Ciste komunisticke palavre

Marx

pre 4 godine

Toliko mi idu na zivce amerikanci sa uvodjenjem sankcija svima oko sebe da pozelim namerno da kupim huawei da napreduju.
(Hd, 15. novembar 2019 18:57)

Sad će domaći stručnjak da potroši teško zarađeni novac na precenjeni Huawei koji, kao što se vidi iz teksta, jedva spaja kraj s krajem dok vlasnik istog ponosno kupuje američki iPhone sebi i svojoj rodbini. Bravo.

sale

pre 4 godine

U komapaniji gde stalno izbacuju izjave da Huawei "voli" Android, i gde osnivač i vlasnik i njegova porodica stalno hvale i koriste ajfone, a ne svoje proizvode, a sa druge strane teraju zaposlene da ne koriste Apple proizvode, i kažnjavaju ih za to, je dovoljno da pokaže da od ovoga nema ništa. Ovako ne rade ozbiljne kompanije.

Džoni

pre 4 godine

Ovaj "OS" je unapred osuđen na propast. Kao i ekonomija koja je bazirana na kloniranju tuđe tehnologije.
(Nisam čiko ja!, 15. novembar 2019 23:33)

Pa i Android je klon Linuksa kog je kreirao Finac. Ako Kinezi i "kradu", kradu od istog od kog su i Amerikanci "ukrali".

Džoni

pre 4 godine

Ovaj "OS" je unapred osuđen na propast. Kao i ekonomija koja je bazirana na kloniranju tuđe tehnologije.
(Nisam čiko ja!, 15. novembar 2019 23:33)

Pa i Android je klon Linuksa kog je kreirao Finac. Ako Kinezi i "kradu", kradu od istog od kog su i Amerikanci "ukrali".

Nebitno

pre 4 godine

Huawei najjaci mobilni brend u drzavi koja ima milijardu i 400 miliona stanovnika od kojih 500 miliona je jaka srednja klasa. Pa devoloperi ce se pobiti ko da uzme taj kolac.
(razum, 15. novembar 2019 23:04)

Da, to je ono kada su u tih 500 miliona uvrstili domacinstva, ne individualce, koji zaradjuju manje od 4,000 godisnje (ne mesecno, nego dodisnje). Dobro to su ispravili par godina kasnije pa su povukli crtu da je srednja klasa ono domacinstvo koje zaradjuje od 50,000 do 500,000 godisnje i takvih ima 100 miliona. Znatno manje nego u SAD i EU, cak i Japan od 120 miliona ljudi ima prosek domacinstva 45,000 godisnje.

Недељко Стефановић

pre 4 godine

Суштина је у следећем:

Да је проблем у "шпијунажи", тај би проблем био решен тужбом против предузећа пред америчким судовима, извођењем доказа и кажњавањем предузећа у САД.

Када се ради овако, вансудски, зна се шта то значи.

Harwy

pre 4 godine

Pokušao je i Mikrosoft, koji je najjača softverska firma na svijetu i nije uspio da bude konkurentan Androidu i IOS-u u mobilnoj telefoniji.

Nikola

pre 4 godine

(Oki, 15. novembar 2019 20:46) Akcije Apple su u poslednjih 12 meseci porasle gotovo duplo, cak brze od Microsofta. Toliko o problemima koje imaju na trzistu. Pozdrav i za “naseg novinara”.

hey ho let's go

pre 4 godine

bio mi jedan rođak iz Australije pre mesec dana, ima neki novi huawei, ja ga pitam kako to, zar nije da su im Ameri ukinuli youtube, chrome itd, on se samo nasmejao i odmahnuo rukom i rekao mi da se sve te aplikacije instaliraju vrlo lako (objašnjavao mi je kako, ali ja sam tantuz za te stvari, verovatno će neko od ovih mudrijaša ispod mene znati kako) i da su Ameri dobili u stvari samo to da huawei telefon ne dobije u startu sve što treba već korisnik mora to sve sam da instalira, ima i uputstvo na internetu.

UnknownSource

pre 4 godine

Što je lepo rekao jedan naš novinar: "Apple više ne zna šta da radi i uradi da pridobije nazad tržište, pa mu je potreban predsednik države da ih drži u životu" Iz ovoga vam je sve jasno. Amerikanci ne mogu da se pomire da im Kinezi dominiraju tržištem i sad igraju pokvareno.
(Oki, 15. novembar 2019 20:46)

Niko ne igra prljavije od Kineza. Godinama kradu tuđu tehnologiju.
(Locutus, 15. novembar 2019 21:23)

Ma sta pricas?! Jeste, isli su u fabrike i krali tehnologije ili su isti ti Amerikanci sve te tehnologije prebacili u istu tu Kinu zbog radne snage pa su midri kinezi ucili i usavrsavali i sad su im Kinezi krivi!

Sto ti ne koristis kad si tako bistar i dalje Nokiu 3310 vec si sebi nabavio pametni telefon pa bi ovaj komentar postavio nikad?!

Svarog

pre 4 godine

Sad će domaći stručnjak da potroši teško zarađeni novac na precenjeni Huawei koji, kao što se vidi iz teksta, jedva spaja kraj s krajem dok vlasnik istog ponosno kupuje američki iPhone sebi i svojoj rodbini. Bravo.
(Marx, 15. novembar 2019 23:22)

Uspeo si u životu što cele godine mažeš paštetu na hleb da bi sebi i rodbini kupio ajfon... Moš misliti... Taj ajfon je kao statusni simbol i znak da si uspeo u životu? Ne kontam...
p.s. čeka te mješalica i pazi da te struja ne udari. poyyy

kole

pre 4 godine

hehe zalepe svoj ui na android i nazovu ga svoj os.nije to nikakva alternativa nego googlov android bez google aplikacija.koristis dobru nameru kompanije da boris protiv te kompanije,nemaju obraza to je sigurno...

NoName

pre 4 godine

@Locutus

Koju tudju tehnologiju? Smanjenje proizvodnog procesa u nm razvijaju Kinezi. Bez toga, Intel, AMD, ARM procesori i jos mnogo toga drugoga bi bilo kao cigla.
Te price kako imaju losu robu, kako kradu, to ostavi za 80e ili 90e godine proslog veka. A i tada je samo bio mit, jer smo ovde uvek uvozili jeftinu robu.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Sad će domaći stručnjak da potroši teško zarađeni novac na precenjeni Huawei koji, kao što se vidi iz teksta, jedva spaja kraj s krajem dok vlasnik istog ponosno kupuje američki iPhone sebi i svojoj rodbini. Bravo.
(Marx, 15. novembar 2019 23:22)

Huawei je precenjen a iphone nije???!!! Alo!!! :D

Zoran

pre 4 godine

Pre par godina sam procitao da bi za pravljenje novog operativnog sistema "od nule" trebalo desetak hiljada programera, koji bi radili desetak godina i sve bi kostalo desetak milijardi dolara! Cak ni najveci IT igraci na svetu nemaju te reserse. Znaci, jedini "novi" OS ce biti neki derivati postojecih sistema, pri cemu je Linux jedina prakticna mogucnost jer je open source. Mozda ima jos neki slican sistem, ali sumnjam da je tog nivoa zrelosti kao Linux. Uostalom, i Android je tako nastao. E sad, mene zivo interesuje, ako ima neko od komentatora da mi kaze, sto onda proizvodjaci jednostavno ne naprave mobilni telefon sa Linuxom kao opertivnim sistemom??? Znam da vec neki takvi postoje, ali Linux im nije prvi izbor nego neka "budzevina"! Tako bi se iskoristio vec postojeci ekosistem aplikacija, sto bi dalo vetar u ledja za dalji razvoj itd...Da se razumemo, nisam Linux fan boy, iako ovo kucam sa Minta, nego se zaista pitam: ako vec postoji besplatan i open source sistem, a hardver se ionako pravi nov, sto se onda hardver ne prilagodi postojecem sistemu i ekosistemu???

Srboljub

pre 4 godine

Toliko mi idu na zivce amerikanci sa uvodjenjem sankcija svima oko sebe da pozelim namerno da kupim huawei da napreduju.
(Hd, 15. novembar 2019 18:57)

Kako to - "svima"? Samo belim vranama i crnim ovcama. Kupi dva Huawei telefona, nek puknu od muke.

Dakle

pre 4 godine

Dominaciji gugla i epla polako dolazi kraj nije dovoljan samo harmony os vec ozbiljniji razvoj linux operativnih sistema za telefone mozda i ponovnog ukljucivanja ms,a mada od njih se vise nista ne moze ocekivati podrska Huawei,u i Harmony OS.u!

Washington

pre 4 godine

Bice i ovo zanimljivo pazite sta sam vam rekao. Kina je ogromno trziste, developeri ce vrlo brzo da se utrkuju ko ce pre da izbaci neku aplikaciju tamo.

Realno

pre 4 godine

Ja bih pre stavio Android opensource bez preinstaliranih Google servisa. To je uradjeno na Mate 30 seriji, ali ga jos nema u Evropi. Mnogo je zeznuto praviti nove aplikacije za drugi sistem.

Oki

pre 4 godine

@Nikola

Ako misliš da su te akcije porasle zbog prodaje telefona, moraću duboko da te razočaram. Apple najviše zarađuje od svojih usluga i servisa, a telefoni i kompjuteri su im samo platforma za realizaciju istih. A ne znam zašto našeg novinara stavljaš pod navodnike. Kad bi malo pratio srpsku it scenu, tačno bi i znao o kom čoveku je reč.

Srdačan pozdrav

ili mi to vec i radimo?

pre 4 godine

Ceo android ekosistem je toliko ispred da je nemoguce politickom odlukom izmisliti drugi. Cak je nemoguca misija klonirati ga sto Kinezi najbolje znaju. Ovo je kao da nasa ekonomija juri recimo kinesku i jos da na sva zvona pricamo kako eto samo sto ih nismo stigli.

Zoki Lo

pre 4 godine

Huawei je imao rast prodaje od neverovatnih 60% u prethodnom kvartalu. Svest kineskih građana je zavidna. Svi ostali veliki su imali pad prodaje.

pikard

pre 4 godine

Realno, ekosistem oko OS-a jeste vazna stvar, ali Huawei moze na razlicite nacine da privuce developere. Moze ponuditi jeftinije develment accounte od googla ili naplacivati manji procenat od in-app purchasa. S obzirom da je HarmonyOS baziran na Androidu, vecina aplikacija bi radila bez nekih vecih dorada, sto bi znacilo da jedino sto developer treba da uradi je da publisha app na Huawei store i eto dodatnih prihoda. Jos jedna bitna stvar je i distanciranje od googlovih servisa (sto nije tako losa stvar), s obzirom da google prati svaki korak svojih korisnika zbog biznisa s reklamama koji mu je osnova. Mozda HarmonyOS ne bi bio tako agresivan po tom pitanju.

srb

pre 4 godine

@Locutus
Covek je pominjao apple i predsednika amerike a ti pominjes kinu. Sta je to huawei ukrao i od koga? Secas li se nekog spora izmedju huawei i apple? Ili sams? Saglasan sam da su kinezi skloni kradji ideja i tehnologije ali to ne znaci da i huawei to radi, moguce je da znas vise od mene ali ne pada mi na pamet sta su to oni ukrali ako ne racunamo famozni dizajn koji je apple patentirao, tj patent na geometrijski oblik pravougaonik.

Paysmen

pre 4 godine

Huawei ima set svojih servisa koji su pandam google servisima, samo je pitanje hoce li biti prihvaceni. To je manji problem, a veci je svakako podrska softverskih resenje, tj. aplikacija... Pitanje je koliko je ovaj OS zapravo drugaciji od Androida, ali je moje skromno misljenje da ako neko moze da izadje na trziste sa novim OS-om, to je onda Huawei.

Da su izasli na trziste sa Sailfish OS, ja bih pazario Huawei... ovako cekam da vidim sta ce biti...

Neznan Poznanovic

pre 4 godine

Eee,kad se pojavio Huawei G300,uzeo ga preko Telenora,svi me pitali sta ti je to?!
Ja kazem kinez,a oni u fazonu,divi ga vajo.
A gle sad,kinezi objasnjavaju sto se tice telefona. ?
P.S. Sad koristim Xiaomi Mi 9T...a do pre neki dan, P20 lite.

Džoni

pre 4 godine

Kome nedostaje? Najveći broj korisnika nikada ne instalira ništa i ne koristi ništa osim aplikacija koje idu sa sistemom. Krajnje je i vreme da neko izbaci platformu koja nije za igrice, za decu. Takvima neka ostane Android, za drugo nije ni pravljen.

ende

pre 4 godine

ne mogu amerikanci veštački držati monopol i tržište, tehnološki i ekonimski rat je u zamahu. istok će se izolovati svojim internetom i operativnim sistemom a jeftina proizvodnja u kini za amerikance će presušiti, to je udarac koj amerika pokušava da spreči nekom vrstom kompromisa. zamislite da cene svega (pošto je bukvalno cela proizvodnja amerike preseljena u kinu) skoči.

Komsija

pre 4 godine

Ljudi
Ne lozite se, OS nije lako napeaviti, Microsoft je bio nekoliko.meseci kasno ma trziste pa ke propao od androida. Ciste komunisticke palavre

Marx

pre 4 godine

Toliko mi idu na zivce amerikanci sa uvodjenjem sankcija svima oko sebe da pozelim namerno da kupim huawei da napreduju.
(Hd, 15. novembar 2019 18:57)

Sad će domaći stručnjak da potroši teško zarađeni novac na precenjeni Huawei koji, kao što se vidi iz teksta, jedva spaja kraj s krajem dok vlasnik istog ponosno kupuje američki iPhone sebi i svojoj rodbini. Bravo.

drvobradi

pre 4 godine

Znači checkout-ovali Android source ili ako su ambiciozni klonirali Linusov git, sklepali GUI i sta sad? Tako mogu i ja do ponedeljka da napravim SrbOS. Nedostajace mi isto par miliona aplikacija i stotine hiljada developera, jedno 50 ključnih servisa. Zavrtim neki benchmark, posto je klot, biće jedno 20% brži od prosečnog Androida. Kad MS sa boljim OS i hardverom nije uspeo da se izbori, sta misliti može li to Huavei?

Oki

pre 4 godine

Što je lepo rekao jedan naš novinar: "Apple više ne zna šta da radi i uradi da pridobije nazad tržište, pa mu je potreban predsednik države da ih drži u životu" Iz ovoga vam je sve jasno. Amerikanci ne mogu da se pomire da im Kinezi dominiraju tržištem i sad igraju pokvareno.

Locutus

pre 4 godine

Što je lepo rekao jedan naš novinar: "Apple više ne zna šta da radi i uradi da pridobije nazad tržište, pa mu je potreban predsednik države da ih drži u životu" Iz ovoga vam je sve jasno. Amerikanci ne mogu da se pomire da im Kinezi dominiraju tržištem i sad igraju pokvareno.
(Oki, 15. novembar 2019 20:46)

Niko ne igra prljavije od Kineza. Godinama kradu tuđu tehnologiju.

razum

pre 4 godine

Huawei najjaci mobilni brend u drzavi koja ima milijardu i 400 miliona stanovnika od kojih 500 miliona je jaka srednja klasa. Pa devoloperi ce se pobiti ko da uzme taj kolac.

Toronto

pre 4 godine

Nemojte se ložiti bez potrebe. Ovo sa posebnim OS Huawei-a je samo politička priča za unutrašnju upotrebu u Kini. OS bez aplikacija, servisa i mreže developera je propala stvar u startu. Zar mislite da bi amerićki tehnološki giganti plaćali milijarde dolara za male it kompanije koje su razvile neki servis ili aplikaciju. I mnogo jači i sposobniji su pokušali pa su propali.

daka

pre 4 godine

ne znam samo koliko ce developera biti zainteresovano za tako nesto. Vrlo je tesko napraviti ekosistem izmedju OS-a, korisnika i programera. Google i dan danas nije zavrsio taj proces do kraja sa Androidom

UnknownSource

pre 4 godine

Što je lepo rekao jedan naš novinar: "Apple više ne zna šta da radi i uradi da pridobije nazad tržište, pa mu je potreban predsednik države da ih drži u životu" Iz ovoga vam je sve jasno. Amerikanci ne mogu da se pomire da im Kinezi dominiraju tržištem i sad igraju pokvareno.
(Oki, 15. novembar 2019 20:46)

Niko ne igra prljavije od Kineza. Godinama kradu tuđu tehnologiju.
(Locutus, 15. novembar 2019 21:23)

Ma sta pricas?! Jeste, isli su u fabrike i krali tehnologije ili su isti ti Amerikanci sve te tehnologije prebacili u istu tu Kinu zbog radne snage pa su midri kinezi ucili i usavrsavali i sad su im Kinezi krivi!

Sto ti ne koristis kad si tako bistar i dalje Nokiu 3310 vec si sebi nabavio pametni telefon pa bi ovaj komentar postavio nikad?!

Majkl Džondar

pre 4 godine

Sad će domaći stručnjak da potroši teško zarađeni novac na precenjeni Huawei koji, kao što se vidi iz teksta, jedva spaja kraj s krajem dok vlasnik istog ponosno kupuje američki iPhone sebi i svojoj rodbini. Bravo.
(Marx, 15. novembar 2019 23:22)

Huawei je precenjen a iphone nije???!!! Alo!!! :D

Dakle

pre 4 godine

Dominaciji gugla i epla polako dolazi kraj nije dovoljan samo harmony os vec ozbiljniji razvoj linux operativnih sistema za telefone mozda i ponovnog ukljucivanja ms,a mada od njih se vise nista ne moze ocekivati podrska Huawei,u i Harmony OS.u!

Džoni

pre 4 godine

Ovaj "OS" je unapred osuđen na propast. Kao i ekonomija koja je bazirana na kloniranju tuđe tehnologije.
(Nisam čiko ja!, 15. novembar 2019 23:33)

Pa i Android je klon Linuksa kog je kreirao Finac. Ako Kinezi i "kradu", kradu od istog od kog su i Amerikanci "ukrali".

ende

pre 4 godine

ne mogu amerikanci veštački držati monopol i tržište, tehnološki i ekonimski rat je u zamahu. istok će se izolovati svojim internetom i operativnim sistemom a jeftina proizvodnja u kini za amerikance će presušiti, to je udarac koj amerika pokušava da spreči nekom vrstom kompromisa. zamislite da cene svega (pošto je bukvalno cela proizvodnja amerike preseljena u kinu) skoči.

Zoki Lo

pre 4 godine

Huawei je imao rast prodaje od neverovatnih 60% u prethodnom kvartalu. Svest kineskih građana je zavidna. Svi ostali veliki su imali pad prodaje.

Svarog

pre 4 godine

Sad će domaći stručnjak da potroši teško zarađeni novac na precenjeni Huawei koji, kao što se vidi iz teksta, jedva spaja kraj s krajem dok vlasnik istog ponosno kupuje američki iPhone sebi i svojoj rodbini. Bravo.
(Marx, 15. novembar 2019 23:22)

Uspeo si u životu što cele godine mažeš paštetu na hleb da bi sebi i rodbini kupio ajfon... Moš misliti... Taj ajfon je kao statusni simbol i znak da si uspeo u životu? Ne kontam...
p.s. čeka te mješalica i pazi da te struja ne udari. poyyy

kole

pre 4 godine

hehe zalepe svoj ui na android i nazovu ga svoj os.nije to nikakva alternativa nego googlov android bez google aplikacija.koristis dobru nameru kompanije da boris protiv te kompanije,nemaju obraza to je sigurno...

hey ho let's go

pre 4 godine

bio mi jedan rođak iz Australije pre mesec dana, ima neki novi huawei, ja ga pitam kako to, zar nije da su im Ameri ukinuli youtube, chrome itd, on se samo nasmejao i odmahnuo rukom i rekao mi da se sve te aplikacije instaliraju vrlo lako (objašnjavao mi je kako, ali ja sam tantuz za te stvari, verovatno će neko od ovih mudrijaša ispod mene znati kako) i da su Ameri dobili u stvari samo to da huawei telefon ne dobije u startu sve što treba već korisnik mora to sve sam da instalira, ima i uputstvo na internetu.

srb

pre 4 godine

@Locutus
Covek je pominjao apple i predsednika amerike a ti pominjes kinu. Sta je to huawei ukrao i od koga? Secas li se nekog spora izmedju huawei i apple? Ili sams? Saglasan sam da su kinezi skloni kradji ideja i tehnologije ali to ne znaci da i huawei to radi, moguce je da znas vise od mene ali ne pada mi na pamet sta su to oni ukrali ako ne racunamo famozni dizajn koji je apple patentirao, tj patent na geometrijski oblik pravougaonik.

Džoni

pre 4 godine

Kome nedostaje? Najveći broj korisnika nikada ne instalira ništa i ne koristi ništa osim aplikacija koje idu sa sistemom. Krajnje je i vreme da neko izbaci platformu koja nije za igrice, za decu. Takvima neka ostane Android, za drugo nije ni pravljen.

Džoni

pre 4 godine

Ovaj "OS" je unapred osuđen na propast. Kao i ekonomija koja je bazirana na kloniranju tuđe tehnologije.
(Nisam čiko ja!, 15. novembar 2019 23:33)

Pa i Android je klon Linuksa kog je kreirao Finac. Ako Kinezi i "kradu", kradu od istog od kog su i Amerikanci "ukrali".

Washington

pre 4 godine

Bice i ovo zanimljivo pazite sta sam vam rekao. Kina je ogromno trziste, developeri ce vrlo brzo da se utrkuju ko ce pre da izbaci neku aplikaciju tamo.

Srboljub

pre 4 godine

Toliko mi idu na zivce amerikanci sa uvodjenjem sankcija svima oko sebe da pozelim namerno da kupim huawei da napreduju.
(Hd, 15. novembar 2019 18:57)

Kako to - "svima"? Samo belim vranama i crnim ovcama. Kupi dva Huawei telefona, nek puknu od muke.

Zoran

pre 4 godine

Pre par godina sam procitao da bi za pravljenje novog operativnog sistema "od nule" trebalo desetak hiljada programera, koji bi radili desetak godina i sve bi kostalo desetak milijardi dolara! Cak ni najveci IT igraci na svetu nemaju te reserse. Znaci, jedini "novi" OS ce biti neki derivati postojecih sistema, pri cemu je Linux jedina prakticna mogucnost jer je open source. Mozda ima jos neki slican sistem, ali sumnjam da je tog nivoa zrelosti kao Linux. Uostalom, i Android je tako nastao. E sad, mene zivo interesuje, ako ima neko od komentatora da mi kaze, sto onda proizvodjaci jednostavno ne naprave mobilni telefon sa Linuxom kao opertivnim sistemom??? Znam da vec neki takvi postoje, ali Linux im nije prvi izbor nego neka "budzevina"! Tako bi se iskoristio vec postojeci ekosistem aplikacija, sto bi dalo vetar u ledja za dalji razvoj itd...Da se razumemo, nisam Linux fan boy, iako ovo kucam sa Minta, nego se zaista pitam: ako vec postoji besplatan i open source sistem, a hardver se ionako pravi nov, sto se onda hardver ne prilagodi postojecem sistemu i ekosistemu???

NoName

pre 4 godine

@Locutus

Koju tudju tehnologiju? Smanjenje proizvodnog procesa u nm razvijaju Kinezi. Bez toga, Intel, AMD, ARM procesori i jos mnogo toga drugoga bi bilo kao cigla.
Te price kako imaju losu robu, kako kradu, to ostavi za 80e ili 90e godine proslog veka. A i tada je samo bio mit, jer smo ovde uvek uvozili jeftinu robu.

Nebitno

pre 4 godine

Huawei najjaci mobilni brend u drzavi koja ima milijardu i 400 miliona stanovnika od kojih 500 miliona je jaka srednja klasa. Pa devoloperi ce se pobiti ko da uzme taj kolac.
(razum, 15. novembar 2019 23:04)

Da, to je ono kada su u tih 500 miliona uvrstili domacinstva, ne individualce, koji zaradjuju manje od 4,000 godisnje (ne mesecno, nego dodisnje). Dobro to su ispravili par godina kasnije pa su povukli crtu da je srednja klasa ono domacinstvo koje zaradjuje od 50,000 do 500,000 godisnje i takvih ima 100 miliona. Znatno manje nego u SAD i EU, cak i Japan od 120 miliona ljudi ima prosek domacinstva 45,000 godisnje.

Недељко Стефановић

pre 4 godine

Суштина је у следећем:

Да је проблем у "шпијунажи", тај би проблем био решен тужбом против предузећа пред америчким судовима, извођењем доказа и кажњавањем предузећа у САД.

Када се ради овако, вансудски, зна се шта то значи.

Oki

pre 4 godine

@Nikola

Ako misliš da su te akcije porasle zbog prodaje telefona, moraću duboko da te razočaram. Apple najviše zarađuje od svojih usluga i servisa, a telefoni i kompjuteri su im samo platforma za realizaciju istih. A ne znam zašto našeg novinara stavljaš pod navodnike. Kad bi malo pratio srpsku it scenu, tačno bi i znao o kom čoveku je reč.

Srdačan pozdrav

pikard

pre 4 godine

Realno, ekosistem oko OS-a jeste vazna stvar, ali Huawei moze na razlicite nacine da privuce developere. Moze ponuditi jeftinije develment accounte od googla ili naplacivati manji procenat od in-app purchasa. S obzirom da je HarmonyOS baziran na Androidu, vecina aplikacija bi radila bez nekih vecih dorada, sto bi znacilo da jedino sto developer treba da uradi je da publisha app na Huawei store i eto dodatnih prihoda. Jos jedna bitna stvar je i distanciranje od googlovih servisa (sto nije tako losa stvar), s obzirom da google prati svaki korak svojih korisnika zbog biznisa s reklamama koji mu je osnova. Mozda HarmonyOS ne bi bio tako agresivan po tom pitanju.

sale

pre 4 godine

U komapaniji gde stalno izbacuju izjave da Huawei "voli" Android, i gde osnivač i vlasnik i njegova porodica stalno hvale i koriste ajfone, a ne svoje proizvode, a sa druge strane teraju zaposlene da ne koriste Apple proizvode, i kažnjavaju ih za to, je dovoljno da pokaže da od ovoga nema ništa. Ovako ne rade ozbiljne kompanije.

ili mi to vec i radimo?

pre 4 godine

Ceo android ekosistem je toliko ispred da je nemoguce politickom odlukom izmisliti drugi. Cak je nemoguca misija klonirati ga sto Kinezi najbolje znaju. Ovo je kao da nasa ekonomija juri recimo kinesku i jos da na sva zvona pricamo kako eto samo sto ih nismo stigli.

Harwy

pre 4 godine

Pokušao je i Mikrosoft, koji je najjača softverska firma na svijetu i nije uspio da bude konkurentan Androidu i IOS-u u mobilnoj telefoniji.

Nikola

pre 4 godine

(Oki, 15. novembar 2019 20:46) Akcije Apple su u poslednjih 12 meseci porasle gotovo duplo, cak brze od Microsofta. Toliko o problemima koje imaju na trzistu. Pozdrav i za “naseg novinara”.

Paysmen

pre 4 godine

Huawei ima set svojih servisa koji su pandam google servisima, samo je pitanje hoce li biti prihvaceni. To je manji problem, a veci je svakako podrska softverskih resenje, tj. aplikacija... Pitanje je koliko je ovaj OS zapravo drugaciji od Androida, ali je moje skromno misljenje da ako neko moze da izadje na trziste sa novim OS-om, to je onda Huawei.

Da su izasli na trziste sa Sailfish OS, ja bih pazario Huawei... ovako cekam da vidim sta ce biti...

Realno

pre 4 godine

Ja bih pre stavio Android opensource bez preinstaliranih Google servisa. To je uradjeno na Mate 30 seriji, ali ga jos nema u Evropi. Mnogo je zeznuto praviti nove aplikacije za drugi sistem.

Neznan Poznanovic

pre 4 godine

Eee,kad se pojavio Huawei G300,uzeo ga preko Telenora,svi me pitali sta ti je to?!
Ja kazem kinez,a oni u fazonu,divi ga vajo.
A gle sad,kinezi objasnjavaju sto se tice telefona. ?
P.S. Sad koristim Xiaomi Mi 9T...a do pre neki dan, P20 lite.