Četvrtak, 14.11.2019.

14:55

Gagarin za 21. vek: Ruski robot Fjodor sledeći "osvajač" Meseca? FOTO/VIDEO

Izvor: B92, Sputnik News

Gagarin za 21. vek: Ruski robot Fjodor sledeæi "osvajaè" Meseca? FOTO/VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

28 Komentari

Sortiraj po:

brzopleti kontra bot

pre 4 godine

da li je bolji ili losiji od americkog ,pa ne znam ali vidim da rusi imaju sve sto imaju i ameri u istom momentu...

sahalin

pre 4 godine

Realno, Boston Dynamics roboti su za ovog "baćušku" spejs šatl.
(Locutus, 15. novembar 2019 00:10)
Pa i Lajka je bila obična džukela, pa je opet prva živo biće poslato sa zemlje u svemir.

Toronto

pre 4 godine

@Cekamo natofile da pitaju sta je sa proizvodnjom pegla.
(razum, 14. novembar 2019 22:36)

ovaj FEDOR, da li je to onaj glumac u kostimu robota što se šetao po ruskim sajmovima tehnike?

ja

pre 4 godine

@ (Hammer, 14. novembar 2019 21:34)

Da, a pored toga, čovek je začetnik robotike u Japanu. Japancima se toliko svidelo to što je, tokom 70-ih, godina on radio u sferi robotike, da su ga doveli za profesora, na njihovom institutu za robotiku. Fast-forward 50 godina kasnije, kod nas se roboti i dalje smatraju novinom, a u Japanu su postali svakodnevica.

Inače, stvari koje je profesor Vukobratović radio još pre pola veka, sada pokušavaju da rekreiraju globalni tehnološki divovi. Npr. DARPA je dala milione u svrhe istraživanja egzoskeleta, pa je, mislim, Google, prošle godine, napravio pobednički egzoskelet, koji se smatra vrhuncem ove tehnologije, a nema ni 50% funkcionalnosti egzoskeleta koji je, još 1969. godine (!!!) napravio prof. Vukobratović sa svojim saradnicima i to u medicinske svrhe, jer je trebalo da pomogne paraplegičarima da hodaju (svrha Google-ovog egzoskeleta je da omogući američkim vojnicima da nose više vojne opreme).

E sad, Google će da nastavi razvoj i usavršavanje ovog egzoskeleta i verovatno će od njega napravi proizvod koji će da im donese milijarde dolara. Za to vreme, naš egzoskelet će da sedi u Muzeju nauke i tehnike i da skuplja prašinu...

Termodinamicar

pre 4 godine

Cekamo natofile da pitaju sta je sa proizvodnjom pegla.
(razum, 14. novembar 2019 22:36)
Nemaju trenutno vremena, jer su zaposleni sa ciscenjem nato-cucavaca i voznjom kamiona...

CG- MN

pre 4 godine

Ako neko bude u prilici, u Moskvi, podjite do Robostanice na VDNH. Uredjeno je za dečiju konzumaciju. Pogledajte ribe- robote u akvarijumu, grupni robot- ples uz Gangam style, robot vam prodaje sladoled ( moj sin se prepao od prizora, meni je bilo zabavno) ...jasno je da je upotrebna vrednost veštačke inteligencije prevazišla naša poimanja i informisanost. Ruska federacija je moćna zemlja sa civilizacijskim doprinosima, o tome koja je cena svega toga i jesu li simpa ili ne, druga je priča...Fedor je samo logičan nastavak nekih ambicija i mogućnosti...

Mika

pre 4 godine

Da hoce da rade nesto na mesecu ne bi pravili robota na dve noge jer to trosi mnogo vise energije za kretanje i uopste nema koristi.

Sta radi kada ne treba vise da pokrece (da sačuva baterije), sedne i valja se u prasini?

Ovo izgleda vise kao PR.

drvobradi

pre 4 godine

@Hammer
Ne znaju ljudi da je SFRJ bila jedan od pionira i svetskih lidera u robotici sa Miomirom Vukobraticem, Rajkom Tomovicem (Beogradska saka) i njihovim saradnicima. Pravo pitanje je kako smo za 50g spali sa tog nivoa na danasnji.

Ja

pre 4 godine

Ako se već šalje na mesec, kakve veze ima da li je humanoidni, ili hoda je na četiri noge, da li ima ili nema glavu, da li se kreće na nogama, točkovima ili gusenicama? Mnogo je bitnije kakve će senzore da nosi i kakve će podatke da sakupi. Ovo je čisto reklama za široke narodne mase i nema nikakvog naučnog smisla. Na kraju krajeva, dokazano je da konstrukcija ljudskog tela (hod na dve noge sa kičmom iznad koja drži svu težinu) jako loše "tehničko" rešenje.

sahalin

pre 4 godine

Realno, Boston Dynamics roboti su za ovog "baćušku" spejs šatl.(Locutus, 15. novembar 2019 00:10)Pa realno američki stafordi i terijeri su lavovi u poređenju sa Lajkom, koja je prva životinja(pas), koja je letela u svemir.

Arch Enemy

pre 4 godine

razum
Evo npr., nisam nikakav, kako ti klasifikuješ, natofil ali reci mi da li znaš za peglu ruske proizvodnje ili šporet recimo bez obzira što oni imaju S 400 koji je oborio već nekoliko NLO izvan Univerzuma?!

Alfred McCoy

pre 4 godine

RE: (gg, 14. novembar 2019 21:28)
——————
Prema “nekim” istraživanjima (kako to fino citiraš) ti spadaš u donju desetinu na IQ krivoj, a slično se rangiraš i u obrazovanju.

Dilema

pre 4 godine

Zamislite da napravimo toliko inteligente robote koje pošaljemo na mars i mesec. Posle nekog vremena roboti naprave neko svoje uređenje (državu) i krenu nas zemljane da nas rokaju.

Arch Enemy

pre 4 godine

Nije mi jasno šta će robot na Mjesecu pored živih ljudi koji su još davne 1969.
godine hodali, skakutali i prašili sa rover vozilima po Mjesecu pa to je danas obična limunada poslati i vratiti ljude sa Mjeseca ?!

Veliki brat

pre 4 godine

@(gg, 14. novembar 2019 21:28)

Aj' ne mlati, čoveka može da pošalje na Mesec bilo koja od nacija koja ima tehnologiju za slanje letilica van Zemljine orbite, ali bi to koštalo nenormalno i neće niko da se izlaže takvim troškovima.

Prošlo je vreme ponosa i trke u tome ko će pre da napravi novi uspeh u Svemiru, jer nijedna država nema neograničen budžet za svemirska istraživanja, jer su svima preče neke druge stvari - na kraju krajeva, i naoružanje i bolje opremanje vojske.


Problem zračenja nije u kratkom putovanju do Meseca i povratku, jer to traje nekoliko dana, problem bi bilo ostati tamo nekoliko sedmica ili meseci, ali je tu i pitanje podrške za život - hrana, voda, kiseonik.


Sva ova razmatranja više služe za neke planove "šta, ako...", odnosno ako bi se pojavio meteor koji bi uništio većinu života na Zemlji, pa da se za spas ljudske vrste lansiraju posade koje bi mogle da prežive na Marsu ili nekom od meseca velikih planeta u Sunčevom sistemu.
Jedino u toj situaciji nije bitna cena takve misije ili više misija, sve drugo u vezi letova van Zemljine orbite je na listi prioriteta velikih zemalja na 10-om mestu.

Hammer

pre 4 godine

Ne mogu da se otmem utisku, da malo ko u Svetu, a što je još gore, da malo ko u Srbiji, zna za Miomira Vukobratovića, srpskog inžinjera, naučnika i akademika koji je u svetu bio najznačajniji pionir za razvoj humanoidne robotike, pa samim tim i za razvoj ovakvog robota kakav je ovaj ruski "FEDOR". Vukobratović je zaslužan za izradu "Tačke Nultog Momenta" što je humanoidnim robotima i omogućilo hod na dve noge, osim toga, on je sa svojim saradnicima izradio i prvi egzoskelet na svetu kao i prvi humanoidni industrijski robot-ruku.

Marko

pre 4 godine

Čekamo da nam kažu u komentarima da čovek nije bio na mesecu, sažeto učenje sa YouTube doktori :) .. e moj svete nije ni čudo što nam ovako ide..

gg

pre 4 godine

pa samo robota je i moguce poslati na mesec..coveka je nemoguce i tako ce biti jos mnogo decenija jer tehnologija slanja ljudi na mesec jos ne postoji,po nekim istrazivanjima tek oko 2040g ce biti moguce poslati prvog coveka na mesec,ali ni to bas nije 100% sigurno,rusi i kinezi imaju veliki problem sa zastitom od zracenja i kako to da rese,pogotovo od GAMA zraka koji probijaju celicnu plocu od 40cm i olovnu od 20cm,ali tu jos ima i mnogih drugih problema u vidu ogromnog pritiska u vakumu,i ostalih tipova zracenja...uglavnom covecanstvo ce cekati jos dugo na taj istorijski korak slanja coveka na mesec...po mom nekom predvidanje pre 2040g to ce biti nemoguce,prvo roboti pa onda ljudi,a na mars ne pre 2100g dugo je to vremena i veoma ozbiljan i veliki zadatak za ljudsku rasu,tako da nemojte se puno loziti na izjave celnika privatnih kompanija i izvora iz NASE,koji vas lazu u vezi toga,na mesec covek ce krociti oko 2050g a na mars posle 2100g

Hammer

pre 4 godine

Ne mogu da se otmem utisku, da malo ko u Svetu, a što je još gore, da malo ko u Srbiji, zna za Miomira Vukobratovića, srpskog inžinjera, naučnika i akademika koji je u svetu bio najznačajniji pionir za razvoj humanoidne robotike, pa samim tim i za razvoj ovakvog robota kakav je ovaj ruski "FEDOR". Vukobratović je zaslužan za izradu "Tačke Nultog Momenta" što je humanoidnim robotima i omogućilo hod na dve noge, osim toga, on je sa svojim saradnicima izradio i prvi egzoskelet na svetu kao i prvi humanoidni industrijski robot-ruku.

Marko

pre 4 godine

Čekamo da nam kažu u komentarima da čovek nije bio na mesecu, sažeto učenje sa YouTube doktori :) .. e moj svete nije ni čudo što nam ovako ide..

Veliki brat

pre 4 godine

@(gg, 14. novembar 2019 21:28)

Aj' ne mlati, čoveka može da pošalje na Mesec bilo koja od nacija koja ima tehnologiju za slanje letilica van Zemljine orbite, ali bi to koštalo nenormalno i neće niko da se izlaže takvim troškovima.

Prošlo je vreme ponosa i trke u tome ko će pre da napravi novi uspeh u Svemiru, jer nijedna država nema neograničen budžet za svemirska istraživanja, jer su svima preče neke druge stvari - na kraju krajeva, i naoružanje i bolje opremanje vojske.


Problem zračenja nije u kratkom putovanju do Meseca i povratku, jer to traje nekoliko dana, problem bi bilo ostati tamo nekoliko sedmica ili meseci, ali je tu i pitanje podrške za život - hrana, voda, kiseonik.


Sva ova razmatranja više služe za neke planove "šta, ako...", odnosno ako bi se pojavio meteor koji bi uništio većinu života na Zemlji, pa da se za spas ljudske vrste lansiraju posade koje bi mogle da prežive na Marsu ili nekom od meseca velikih planeta u Sunčevom sistemu.
Jedino u toj situaciji nije bitna cena takve misije ili više misija, sve drugo u vezi letova van Zemljine orbite je na listi prioriteta velikih zemalja na 10-om mestu.

Arch Enemy

pre 4 godine

Nije mi jasno šta će robot na Mjesecu pored živih ljudi koji su još davne 1969.
godine hodali, skakutali i prašili sa rover vozilima po Mjesecu pa to je danas obična limunada poslati i vratiti ljude sa Mjeseca ?!

Alfred McCoy

pre 4 godine

RE: (gg, 14. novembar 2019 21:28)
——————
Prema “nekim” istraživanjima (kako to fino citiraš) ti spadaš u donju desetinu na IQ krivoj, a slično se rangiraš i u obrazovanju.

gg

pre 4 godine

pa samo robota je i moguce poslati na mesec..coveka je nemoguce i tako ce biti jos mnogo decenija jer tehnologija slanja ljudi na mesec jos ne postoji,po nekim istrazivanjima tek oko 2040g ce biti moguce poslati prvog coveka na mesec,ali ni to bas nije 100% sigurno,rusi i kinezi imaju veliki problem sa zastitom od zracenja i kako to da rese,pogotovo od GAMA zraka koji probijaju celicnu plocu od 40cm i olovnu od 20cm,ali tu jos ima i mnogih drugih problema u vidu ogromnog pritiska u vakumu,i ostalih tipova zracenja...uglavnom covecanstvo ce cekati jos dugo na taj istorijski korak slanja coveka na mesec...po mom nekom predvidanje pre 2040g to ce biti nemoguce,prvo roboti pa onda ljudi,a na mars ne pre 2100g dugo je to vremena i veoma ozbiljan i veliki zadatak za ljudsku rasu,tako da nemojte se puno loziti na izjave celnika privatnih kompanija i izvora iz NASE,koji vas lazu u vezi toga,na mesec covek ce krociti oko 2050g a na mars posle 2100g

drvobradi

pre 4 godine

@Hammer
Ne znaju ljudi da je SFRJ bila jedan od pionira i svetskih lidera u robotici sa Miomirom Vukobraticem, Rajkom Tomovicem (Beogradska saka) i njihovim saradnicima. Pravo pitanje je kako smo za 50g spali sa tog nivoa na danasnji.

sahalin

pre 4 godine

Realno, Boston Dynamics roboti su za ovog "baćušku" spejs šatl.
(Locutus, 15. novembar 2019 00:10)
Pa i Lajka je bila obična džukela, pa je opet prva živo biće poslato sa zemlje u svemir.

ja

pre 4 godine

@ (Hammer, 14. novembar 2019 21:34)

Da, a pored toga, čovek je začetnik robotike u Japanu. Japancima se toliko svidelo to što je, tokom 70-ih, godina on radio u sferi robotike, da su ga doveli za profesora, na njihovom institutu za robotiku. Fast-forward 50 godina kasnije, kod nas se roboti i dalje smatraju novinom, a u Japanu su postali svakodnevica.

Inače, stvari koje je profesor Vukobratović radio još pre pola veka, sada pokušavaju da rekreiraju globalni tehnološki divovi. Npr. DARPA je dala milione u svrhe istraživanja egzoskeleta, pa je, mislim, Google, prošle godine, napravio pobednički egzoskelet, koji se smatra vrhuncem ove tehnologije, a nema ni 50% funkcionalnosti egzoskeleta koji je, još 1969. godine (!!!) napravio prof. Vukobratović sa svojim saradnicima i to u medicinske svrhe, jer je trebalo da pomogne paraplegičarima da hodaju (svrha Google-ovog egzoskeleta je da omogući američkim vojnicima da nose više vojne opreme).

E sad, Google će da nastavi razvoj i usavršavanje ovog egzoskeleta i verovatno će od njega napravi proizvod koji će da im donese milijarde dolara. Za to vreme, naš egzoskelet će da sedi u Muzeju nauke i tehnike i da skuplja prašinu...

Toronto

pre 4 godine

@Cekamo natofile da pitaju sta je sa proizvodnjom pegla.
(razum, 14. novembar 2019 22:36)

ovaj FEDOR, da li je to onaj glumac u kostimu robota što se šetao po ruskim sajmovima tehnike?

CG- MN

pre 4 godine

Ako neko bude u prilici, u Moskvi, podjite do Robostanice na VDNH. Uredjeno je za dečiju konzumaciju. Pogledajte ribe- robote u akvarijumu, grupni robot- ples uz Gangam style, robot vam prodaje sladoled ( moj sin se prepao od prizora, meni je bilo zabavno) ...jasno je da je upotrebna vrednost veštačke inteligencije prevazišla naša poimanja i informisanost. Ruska federacija je moćna zemlja sa civilizacijskim doprinosima, o tome koja je cena svega toga i jesu li simpa ili ne, druga je priča...Fedor je samo logičan nastavak nekih ambicija i mogućnosti...

Arch Enemy

pre 4 godine

razum
Evo npr., nisam nikakav, kako ti klasifikuješ, natofil ali reci mi da li znaš za peglu ruske proizvodnje ili šporet recimo bez obzira što oni imaju S 400 koji je oborio već nekoliko NLO izvan Univerzuma?!

Termodinamicar

pre 4 godine

Cekamo natofile da pitaju sta je sa proizvodnjom pegla.
(razum, 14. novembar 2019 22:36)
Nemaju trenutno vremena, jer su zaposleni sa ciscenjem nato-cucavaca i voznjom kamiona...

Ja

pre 4 godine

Ako se već šalje na mesec, kakve veze ima da li je humanoidni, ili hoda je na četiri noge, da li ima ili nema glavu, da li se kreće na nogama, točkovima ili gusenicama? Mnogo je bitnije kakve će senzore da nosi i kakve će podatke da sakupi. Ovo je čisto reklama za široke narodne mase i nema nikakvog naučnog smisla. Na kraju krajeva, dokazano je da konstrukcija ljudskog tela (hod na dve noge sa kičmom iznad koja drži svu težinu) jako loše "tehničko" rešenje.

sahalin

pre 4 godine

Realno, Boston Dynamics roboti su za ovog "baćušku" spejs šatl.(Locutus, 15. novembar 2019 00:10)Pa realno američki stafordi i terijeri su lavovi u poređenju sa Lajkom, koja je prva životinja(pas), koja je letela u svemir.

Dilema

pre 4 godine

Zamislite da napravimo toliko inteligente robote koje pošaljemo na mars i mesec. Posle nekog vremena roboti naprave neko svoje uređenje (državu) i krenu nas zemljane da nas rokaju.

Mika

pre 4 godine

Da hoce da rade nesto na mesecu ne bi pravili robota na dve noge jer to trosi mnogo vise energije za kretanje i uopste nema koristi.

Sta radi kada ne treba vise da pokrece (da sačuva baterije), sedne i valja se u prasini?

Ovo izgleda vise kao PR.

brzopleti kontra bot

pre 4 godine

da li je bolji ili losiji od americkog ,pa ne znam ali vidim da rusi imaju sve sto imaju i ameri u istom momentu...

gg

pre 4 godine

pa samo robota je i moguce poslati na mesec..coveka je nemoguce i tako ce biti jos mnogo decenija jer tehnologija slanja ljudi na mesec jos ne postoji,po nekim istrazivanjima tek oko 2040g ce biti moguce poslati prvog coveka na mesec,ali ni to bas nije 100% sigurno,rusi i kinezi imaju veliki problem sa zastitom od zracenja i kako to da rese,pogotovo od GAMA zraka koji probijaju celicnu plocu od 40cm i olovnu od 20cm,ali tu jos ima i mnogih drugih problema u vidu ogromnog pritiska u vakumu,i ostalih tipova zracenja...uglavnom covecanstvo ce cekati jos dugo na taj istorijski korak slanja coveka na mesec...po mom nekom predvidanje pre 2040g to ce biti nemoguce,prvo roboti pa onda ljudi,a na mars ne pre 2100g dugo je to vremena i veoma ozbiljan i veliki zadatak za ljudsku rasu,tako da nemojte se puno loziti na izjave celnika privatnih kompanija i izvora iz NASE,koji vas lazu u vezi toga,na mesec covek ce krociti oko 2050g a na mars posle 2100g

Marko

pre 4 godine

Čekamo da nam kažu u komentarima da čovek nije bio na mesecu, sažeto učenje sa YouTube doktori :) .. e moj svete nije ni čudo što nam ovako ide..

Arch Enemy

pre 4 godine

Nije mi jasno šta će robot na Mjesecu pored živih ljudi koji su još davne 1969.
godine hodali, skakutali i prašili sa rover vozilima po Mjesecu pa to je danas obična limunada poslati i vratiti ljude sa Mjeseca ?!

Veliki brat

pre 4 godine

@(gg, 14. novembar 2019 21:28)

Aj' ne mlati, čoveka može da pošalje na Mesec bilo koja od nacija koja ima tehnologiju za slanje letilica van Zemljine orbite, ali bi to koštalo nenormalno i neće niko da se izlaže takvim troškovima.

Prošlo je vreme ponosa i trke u tome ko će pre da napravi novi uspeh u Svemiru, jer nijedna država nema neograničen budžet za svemirska istraživanja, jer su svima preče neke druge stvari - na kraju krajeva, i naoružanje i bolje opremanje vojske.


Problem zračenja nije u kratkom putovanju do Meseca i povratku, jer to traje nekoliko dana, problem bi bilo ostati tamo nekoliko sedmica ili meseci, ali je tu i pitanje podrške za život - hrana, voda, kiseonik.


Sva ova razmatranja više služe za neke planove "šta, ako...", odnosno ako bi se pojavio meteor koji bi uništio većinu života na Zemlji, pa da se za spas ljudske vrste lansiraju posade koje bi mogle da prežive na Marsu ili nekom od meseca velikih planeta u Sunčevom sistemu.
Jedino u toj situaciji nije bitna cena takve misije ili više misija, sve drugo u vezi letova van Zemljine orbite je na listi prioriteta velikih zemalja na 10-om mestu.

Hammer

pre 4 godine

Ne mogu da se otmem utisku, da malo ko u Svetu, a što je još gore, da malo ko u Srbiji, zna za Miomira Vukobratovića, srpskog inžinjera, naučnika i akademika koji je u svetu bio najznačajniji pionir za razvoj humanoidne robotike, pa samim tim i za razvoj ovakvog robota kakav je ovaj ruski "FEDOR". Vukobratović je zaslužan za izradu "Tačke Nultog Momenta" što je humanoidnim robotima i omogućilo hod na dve noge, osim toga, on je sa svojim saradnicima izradio i prvi egzoskelet na svetu kao i prvi humanoidni industrijski robot-ruku.

sahalin

pre 4 godine

Realno, Boston Dynamics roboti su za ovog "baćušku" spejs šatl.
(Locutus, 15. novembar 2019 00:10)
Pa i Lajka je bila obična džukela, pa je opet prva živo biće poslato sa zemlje u svemir.

Alfred McCoy

pre 4 godine

RE: (gg, 14. novembar 2019 21:28)
——————
Prema “nekim” istraživanjima (kako to fino citiraš) ti spadaš u donju desetinu na IQ krivoj, a slično se rangiraš i u obrazovanju.

Toronto

pre 4 godine

@Cekamo natofile da pitaju sta je sa proizvodnjom pegla.
(razum, 14. novembar 2019 22:36)

ovaj FEDOR, da li je to onaj glumac u kostimu robota što se šetao po ruskim sajmovima tehnike?

Termodinamicar

pre 4 godine

Cekamo natofile da pitaju sta je sa proizvodnjom pegla.
(razum, 14. novembar 2019 22:36)
Nemaju trenutno vremena, jer su zaposleni sa ciscenjem nato-cucavaca i voznjom kamiona...

sahalin

pre 4 godine

Realno, Boston Dynamics roboti su za ovog "baćušku" spejs šatl.(Locutus, 15. novembar 2019 00:10)Pa realno američki stafordi i terijeri su lavovi u poređenju sa Lajkom, koja je prva životinja(pas), koja je letela u svemir.

CG- MN

pre 4 godine

Ako neko bude u prilici, u Moskvi, podjite do Robostanice na VDNH. Uredjeno je za dečiju konzumaciju. Pogledajte ribe- robote u akvarijumu, grupni robot- ples uz Gangam style, robot vam prodaje sladoled ( moj sin se prepao od prizora, meni je bilo zabavno) ...jasno je da je upotrebna vrednost veštačke inteligencije prevazišla naša poimanja i informisanost. Ruska federacija je moćna zemlja sa civilizacijskim doprinosima, o tome koja je cena svega toga i jesu li simpa ili ne, druga je priča...Fedor je samo logičan nastavak nekih ambicija i mogućnosti...

Arch Enemy

pre 4 godine

razum
Evo npr., nisam nikakav, kako ti klasifikuješ, natofil ali reci mi da li znaš za peglu ruske proizvodnje ili šporet recimo bez obzira što oni imaju S 400 koji je oborio već nekoliko NLO izvan Univerzuma?!

Mika

pre 4 godine

Da hoce da rade nesto na mesecu ne bi pravili robota na dve noge jer to trosi mnogo vise energije za kretanje i uopste nema koristi.

Sta radi kada ne treba vise da pokrece (da sačuva baterije), sedne i valja se u prasini?

Ovo izgleda vise kao PR.

ja

pre 4 godine

@ (Hammer, 14. novembar 2019 21:34)

Da, a pored toga, čovek je začetnik robotike u Japanu. Japancima se toliko svidelo to što je, tokom 70-ih, godina on radio u sferi robotike, da su ga doveli za profesora, na njihovom institutu za robotiku. Fast-forward 50 godina kasnije, kod nas se roboti i dalje smatraju novinom, a u Japanu su postali svakodnevica.

Inače, stvari koje je profesor Vukobratović radio još pre pola veka, sada pokušavaju da rekreiraju globalni tehnološki divovi. Npr. DARPA je dala milione u svrhe istraživanja egzoskeleta, pa je, mislim, Google, prošle godine, napravio pobednički egzoskelet, koji se smatra vrhuncem ove tehnologije, a nema ni 50% funkcionalnosti egzoskeleta koji je, još 1969. godine (!!!) napravio prof. Vukobratović sa svojim saradnicima i to u medicinske svrhe, jer je trebalo da pomogne paraplegičarima da hodaju (svrha Google-ovog egzoskeleta je da omogući američkim vojnicima da nose više vojne opreme).

E sad, Google će da nastavi razvoj i usavršavanje ovog egzoskeleta i verovatno će od njega napravi proizvod koji će da im donese milijarde dolara. Za to vreme, naš egzoskelet će da sedi u Muzeju nauke i tehnike i da skuplja prašinu...

brzopleti kontra bot

pre 4 godine

da li je bolji ili losiji od americkog ,pa ne znam ali vidim da rusi imaju sve sto imaju i ameri u istom momentu...

Dilema

pre 4 godine

Zamislite da napravimo toliko inteligente robote koje pošaljemo na mars i mesec. Posle nekog vremena roboti naprave neko svoje uređenje (državu) i krenu nas zemljane da nas rokaju.

Ja

pre 4 godine

Ako se već šalje na mesec, kakve veze ima da li je humanoidni, ili hoda je na četiri noge, da li ima ili nema glavu, da li se kreće na nogama, točkovima ili gusenicama? Mnogo je bitnije kakve će senzore da nosi i kakve će podatke da sakupi. Ovo je čisto reklama za široke narodne mase i nema nikakvog naučnog smisla. Na kraju krajeva, dokazano je da konstrukcija ljudskog tela (hod na dve noge sa kičmom iznad koja drži svu težinu) jako loše "tehničko" rešenje.

drvobradi

pre 4 godine

@Hammer
Ne znaju ljudi da je SFRJ bila jedan od pionira i svetskih lidera u robotici sa Miomirom Vukobraticem, Rajkom Tomovicem (Beogradska saka) i njihovim saradnicima. Pravo pitanje je kako smo za 50g spali sa tog nivoa na danasnji.