Utorak, 05.11.2019.

13:12

5 kamera, 108MP, 5260mAh: Impresivne karakteristike za 450 dolara FOTO / VIDEO

Izvor: B92

5 kamera, 108MP, 5260mAh: Impresivne karakteristike za 450 dolara FOTO / VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

wer

pre 4 godine

zapeli ljudi DSLR pa DSLR...
ako vec nemate opermu koja vredi par soma evra, mirorless je keva bi malo ozbiljnije da se bavi fotkama

a telefoni su super za onako za 'svaku priliku'

Janko

pre 4 godine

sasa
Naravno da nije poenta samo u MP, bitan je senzor (veličina senzora), optika... Niz faktora koje nisam želeo nabrajati.
Ne može telefon sa svojim mini senzorom da parira DSLR aparatu. Dokazano, provereno

Janko

pre 4 godine

@ Darko

Telefoni su svakako napredovali, tu nema ništa sporno, ali hoću reći da neko ko hoće nešto više (bolji prikaz detalja, prirodnije i realnije boje i sl) treba slikati DSLR - om. To svaki ozbiljniji fotograf zna. Telefoni su "nagruvani" softverski, softverom nadoknadjuju sve što nemaju.
Uporedjivao više puta, npr Huawei P20 PRO ne može da parira Canon EOS350D aparatu koji ima 8MP. Prebaci slike na komp pa ih zumiraj, uporedi nivo detalja i boje. Veći senzor mnooooogo znači, a o optici da ne pričamo.. Poredimo babe i žabe..

Swedenonline

pre 4 godine

(realno, 06. novembar 2019 00:04)

MIUI je da te razočaram pun smeća u kodu.

Kad naprave verziju onda je MIUI generička i rade usklađivanja za razne hardvere koje imaju sa gašenjem komandi koda.

Elem, bliže 80% redova koda nije relevantno za model koji imaš već je inaktivirano.
Kad počistis sve inaktivne redove dobiješ za 8% manji ROM i za 30% brzi responz uređaja ( overall).

Optimizacija je nešto što zahteva.

Da ne bude zablude jer svi proizvodjači rade isto.

Ko ima benificije na račun ovoga?

Apple, jer imaju broj aktivnih hardverskih kombinacija da se na prste mogu izbrojati (gase potpore za staro smeće) te im je kako pročistiti OS.

Korisnici vole da znaju ali malo go zna šta se dešava iza kulisa.

Seneka

pre 4 godine

@realno

Xiaomi nema predstavništvo u Srbiji. Ako misliš na radnju u Ušću, nju je otvorio PC Centar, a ne Xiaomi. Servisna podrška za ove telefone je u Srbiji jako loša. To zna svako ko je morao da nosi telefon na servis radi zamene nekog dela. Upravo iz tog razloga ih i nema u većoj meri kod operatora, kojima je to jedna od presudnih stvari kada razmišljaju da uvrste neki brend u svoju ponudu.

Swedenonline

pre 4 godine

Kupi ortak neki xiaomi i ima 4g samo u gradu, cim izadje iz grada, cvrc.

Pita sta se desava. Pogledam na sajtu kad aparat ne podrzava band 20, LTE na 800 MHz a nasi operateri rade na 2 frekvencije 1800 i 800.

Pa ti vidi ko je tu ovca.
(X, 06. novembar 2019 06:49)

Nisi realan!

Band 20 podržavaju svi Xiaomi koji su za tržište EU.

To što vama valjaju kineske hardvera sa globalnim Romom je neka druga srpska priča!

Mi6 je bio zadnji u Mi seriji na 835 SoC koji nije imao B20 ali takođe nije ni bio prodavan u EU oficijelno.

Mi8, 9 podržavaju B20.

Redmi je priča za sebe ali i oni ukoliko su za EU rade na 800MHz.

Od Redmi 5+ na ovamo.
Tako da to o čemu pričaš je više 8d 2 godine stara DEZINFORMACIJA.

Darko

pre 4 godine

@ Janko

Podji na YouTube pa pogledaj poredjenja najskupljih DSLR i najskupljih telefona. Razlika postoji (ne mislim na zoom), ali nije toliko velika kao što mnogi misle. I ono što je možda i najvažnije, razlika se iz godine u godinu sve više smanjuje. Meni je neverovatno da proizvodjači fotoaparata toliko stagniraju u softverskom segmentu i procesiranju slike u odnosu na mobilne telefone. Da, imaju bolju optiku (više stakla, svetla), bolje (veće) senzore, ali tu je i kraj cele priče. E, pa to više nije dovoljno! Telefoni su ih upravo zbog napredne obrade i oduvali po prodaji.

Boća

pre 4 godine

Jeste li primetili recimo na telefonima sa 2 kamere da ustvari samo jedna "radi"? Prekrijte prstom jednu ili drugu i slikajte i videćete da je to ustvari samo lažnjak, telefon pravi iste slike u potpunosti. PROBAJTE. Lično se uverio na mom Honor 10 lite

X

pre 4 godine

@ Koprajthe Vutkočić

Prvo, nije ship nego sheep.

Drugo, nisi ovca.

Ima jedan jako dobar sajt, gsmarena.

Postoji mogucnost poredjenja aparata.

Kupi ortak neki xiaomi i ima 4g samo u gradu, cim izadje iz grada, cvrc.

Pita sta se desava. Pogledam na sajtu kad aparat ne podrzava band 20, LTE na 800 MHz a nasi operateri rade na 2 frekvencije 1800 i 800.

Pa ti vidi ko je tu ovca.

Swedenonline

pre 4 godine

nije ovo marka telefona koja bi se hvalila kamerom. (драгон, 05. novembar 2019 18:34)

Ni BMW 316 nije M3. Ali i pored rupe u novčaniku i vlasnici istog se ne žale na njega. Razlog, dali su oko 20.000€ a ti ni 200.

Kupi Mi 9 pa pričaj!

-----

Lično sa Mi 9 i pored solidne veličine opet moram da mislim gde držim prste da ne upadnu u kadar. Ovo sa 5 komada u nizu mi baš ne pije vodu.

realno

pre 4 godine

ovo je definitivno kompanija koja ide napred nezaustavljivom brzinom. Postali su vec ozbiljan tehnoloski brend od koga se ocekuje sad stvarno mnogo, redmi Note uredjaj je kod njih pozicioniran kao visa srednja klasa, dakle ovo nije njihov top model ali predstavlja dosta stvari koje nas ocekuju u Novom MI 10 modelu, narocito stvari vezane za kamere koje ce nadam se jos softverski ispeglati i time ozbiljno ugroziti poziciju najboljeg uredjaja, jer kamere su zapravo ono sto sada pravi sustinsku razliku, model MI 10 koji se predstavlja pocetkom godine sa najjacim chipsetom za tu godinu, verovatno Snapdragon 865 ili kako ce se vec zvati. Sa cenama su stvarno daleko ispred svih, pa cak i ostalih Kineza, verovatno kompanija koja za dat novac daje najvise. Cak su i softverski ispeglali sistem prilicno dobro i vidi se da se trude po tom pitanju, vrlo verovatno da cu im dati sansu naredne godine kada budem menjao uredjaj, sigurno su u najuzem izboru, narocito sada kada su otvorili predstavnistvo u Srbiji.

sibke

pre 4 godine

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.
(Posmatrac`, 05. novembar 2019 14:46)

Covjek je rekao istinu, samo se nije bas najpreciznije izrazio. Trebao je samo precizirati da misli na amaterske aparate. Pored ovakvih kamera na telefonima stvarno nema nikakvog smisla kupovati amaterski aparat, koji ce se koristiti za fotkanje rodjendana i putovanja. Jedino profi aparati imaju smisla. A oni opet trebaju samo profesionalcima i ponekom amateru hobisti.
(GajaG, 05. novembar 2019 16:47)

pa niko i ne koristi vise obicne fotoaparate...

Russell Crowe

pre 4 godine

6,47” sta da radim sa tim? Kako se drxi u ruci to i koristi? :/ Napravite telefon sa tim karakteristikama i 4,7”
(nidza, 05. novembar 2019 16:10)



______________________


Sinovac.... kad porastes, drzaces ga i ti jednom.... u ruci!

sasa

pre 4 godine

Moze da ima i 1000mp, jedan DSLR star 10 godina napraviće duplo bolju fotografiju
(Janko, 05. novembar 2019 15:40)

Nije poenta u MP već u optici. Aparat može da ima 500 MP, ako je loša optika ništa od kvalitetnih slika. Koristim Pocophone F1 i slike su mu osrednje jer Xiaomi štedi na optici. Moram da priznam da trula jabuka ima odličnu optiku pa i pored malog broja MP pravi solidne slike. Amaterski se bavim fotografijom i na letovanje nosim D7200 sa ozbiljnom optikom, ali ako je poenta da slikam nešto na brzaka i da mi je pri ruci onda je telefon dobro rešenje. Iluzija je da bilo koji telefon za sada može da pravi odlične slike.

драгон

pre 4 godine

Ne znam za ovo ali ja sam kupio Redmi 5, sve je ok ali kamera....zadnja i đene,đene ali prednja....kao novembar u Londonu...reklamirao kupcu...on kao zamenio...bilo dobro mesec dana pa opet Zvezda-Milan....nije ovo marka telefona koja bi se hvalila kamerom.

dida

pre 4 godine

@Janko

Grešiš, sinak...
Samo dslr iz profesionalne linije sa senzorom u punom formatu i objektivom od 800-2 000 evra može napraviti bolju fotku. Takvih aparata je manje od 10 na tržištu.
Kamere na telefonima su postale brutalno jake tehnološki.

plati pivo

pre 4 godine

Moze da ima i 1000mp, jedan DSLR star 10 godina napraviće duplo bolju fotografiju
Janko, 5. novembar 2019 15:40)

jedan dslr star deset godina mozda da napravi i bolju fotografiju i od novog dslr-a od 1500 evra sa kit objektivom i duplo vise mp, mada je to "bolja" uvek relativan pojam, npr. za samo sto evra kupis dobro ocuvano kuciste sony a200 ili ako ti bas treba pokretni dispej a300 i okitis ga jos starijim minolta objektivom af 28 - 135 i ti si na konju;)

GajaG

pre 4 godine

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.
(Posmatrac`, 05. novembar 2019 14:46)

Covjek je rekao istinu, samo se nije bas najpreciznije izrazio. Trebao je samo precizirati da misli na amaterske aparate. Pored ovakvih kamera na telefonima stvarno nema nikakvog smisla kupovati amaterski aparat, koji ce se koristiti za fotkanje rodjendana i putovanja. Jedino profi aparati imaju smisla. A oni opet trebaju samo profesionalcima i ponekom amateru hobisti.

mile boy

pre 4 godine

Reklama i nista vise u vezi piksela,telefoni sa manje piksela prave bolje slike od Saomija.Imao sam Sony Ericson c905 koji skoro sve ove Saomijeve telefone prevesla u svakom mogucem smislu,u racunaru imam slike koje kad vidim ne mogu da verujem kako su dobre i bolje od svih ovih novijih koji kao imaju puno piksela.

Marko

pre 4 godine

Realno duplo bolje od Iphone a cena 2-3x manja, mada se preteruje sa ovim kamerama, bilo mi je previše kad su počeli da ubacuju dve pozadi, ovo sada je već preterivanje. Kao što je neko napisao prednost mobilnih u odnosu na profesionalne fotoparate je isključivo mobilnost, tj. da ti je uvek u džepu i uvek ti je dostupan, dok fotoaparat je ipak daleko glomazniji i teret osim ako se ne baviš profesionalno tim ili si baš veliki zaljubljenik pa ti nije teško da ga nosaš u torbi ili oko vrata. Jer ljudi i kad odu na putovanja realno gledaju da ne nosaju fotoaparate ceo dan dok obilaze, mobilni ti je daleko prikladniji. To je jedina prednost, kvalitet ne treba upoređivati i to nikada i neće biti uporedivo zbog ograničenja oko veličine, težine itd. kod mobilnih.

drasticna razlika

pre 4 godine

Pucanj u nogu fotoaparatima. Za koju godinu i u glavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Živi bili pa videli, 5. novembar 2019 14:16)

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.
(Posmatrac`, 5. novembar 2019 14:46)

mislim da ne treba odmah bas ni tako, nije ni sva istina u poznavanju fotoaprata, ove nazovimo sklopocije i nisu u pravom smislu fotoaparati mada neke od njih mogu da skljocnu i upotrebljivu fotku, njihova je velika prednost sto su uvek pri ruci u pravom trenutku a to nije mala stvar, naravno samo onda ako se taj trenutak i prepozna, ne da se sad hvalim ali stvarno posedujem dosta dobrih aparata ali uvek nosim sa sobom u dezpu staru sigmu dp 1s i s njom napravim vise dobrih fotki nego sa svim ostalima, znam, poznata mi prica onih koji nikad nisu posedovali sigmu, pljuc - pljuc, bla - bla, nema problema, stavimo mi lepo tu istinu na papir pa da vidimo onda sta emocija govori?

Posmatrac`

pre 4 godine

Pucanj u nogu fotoaparatima. Za koju godinu i u glavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Živi bili pa videli, 5. novembar 2019 14:16)

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.

Posmatrac`

pre 4 godine

Pucanj u nogu fotoaparatima. Za koju godinu i u glavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Živi bili pa videli, 5. novembar 2019 14:16)

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.

GajaG

pre 4 godine

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.
(Posmatrac`, 05. novembar 2019 14:46)

Covjek je rekao istinu, samo se nije bas najpreciznije izrazio. Trebao je samo precizirati da misli na amaterske aparate. Pored ovakvih kamera na telefonima stvarno nema nikakvog smisla kupovati amaterski aparat, koji ce se koristiti za fotkanje rodjendana i putovanja. Jedino profi aparati imaju smisla. A oni opet trebaju samo profesionalcima i ponekom amateru hobisti.

dida

pre 4 godine

@Janko

Grešiš, sinak...
Samo dslr iz profesionalne linije sa senzorom u punom formatu i objektivom od 800-2 000 evra može napraviti bolju fotku. Takvih aparata je manje od 10 na tržištu.
Kamere na telefonima su postale brutalno jake tehnološki.

plati pivo

pre 4 godine

Moze da ima i 1000mp, jedan DSLR star 10 godina napraviće duplo bolju fotografiju
Janko, 5. novembar 2019 15:40)

jedan dslr star deset godina mozda da napravi i bolju fotografiju i od novog dslr-a od 1500 evra sa kit objektivom i duplo vise mp, mada je to "bolja" uvek relativan pojam, npr. za samo sto evra kupis dobro ocuvano kuciste sony a200 ili ako ti bas treba pokretni dispej a300 i okitis ga jos starijim minolta objektivom af 28 - 135 i ti si na konju;)

Marko

pre 4 godine

Realno duplo bolje od Iphone a cena 2-3x manja, mada se preteruje sa ovim kamerama, bilo mi je previše kad su počeli da ubacuju dve pozadi, ovo sada je već preterivanje. Kao što je neko napisao prednost mobilnih u odnosu na profesionalne fotoparate je isključivo mobilnost, tj. da ti je uvek u džepu i uvek ti je dostupan, dok fotoaparat je ipak daleko glomazniji i teret osim ako se ne baviš profesionalno tim ili si baš veliki zaljubljenik pa ti nije teško da ga nosaš u torbi ili oko vrata. Jer ljudi i kad odu na putovanja realno gledaju da ne nosaju fotoaparate ceo dan dok obilaze, mobilni ti je daleko prikladniji. To je jedina prednost, kvalitet ne treba upoređivati i to nikada i neće biti uporedivo zbog ograničenja oko veličine, težine itd. kod mobilnih.

Russell Crowe

pre 4 godine

6,47” sta da radim sa tim? Kako se drxi u ruci to i koristi? :/ Napravite telefon sa tim karakteristikama i 4,7”
(nidza, 05. novembar 2019 16:10)



______________________


Sinovac.... kad porastes, drzaces ga i ti jednom.... u ruci!

drasticna razlika

pre 4 godine

Pucanj u nogu fotoaparatima. Za koju godinu i u glavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Živi bili pa videli, 5. novembar 2019 14:16)

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.
(Posmatrac`, 5. novembar 2019 14:46)

mislim da ne treba odmah bas ni tako, nije ni sva istina u poznavanju fotoaprata, ove nazovimo sklopocije i nisu u pravom smislu fotoaparati mada neke od njih mogu da skljocnu i upotrebljivu fotku, njihova je velika prednost sto su uvek pri ruci u pravom trenutku a to nije mala stvar, naravno samo onda ako se taj trenutak i prepozna, ne da se sad hvalim ali stvarno posedujem dosta dobrih aparata ali uvek nosim sa sobom u dezpu staru sigmu dp 1s i s njom napravim vise dobrih fotki nego sa svim ostalima, znam, poznata mi prica onih koji nikad nisu posedovali sigmu, pljuc - pljuc, bla - bla, nema problema, stavimo mi lepo tu istinu na papir pa da vidimo onda sta emocija govori?

sasa

pre 4 godine

Moze da ima i 1000mp, jedan DSLR star 10 godina napraviće duplo bolju fotografiju
(Janko, 05. novembar 2019 15:40)

Nije poenta u MP već u optici. Aparat može da ima 500 MP, ako je loša optika ništa od kvalitetnih slika. Koristim Pocophone F1 i slike su mu osrednje jer Xiaomi štedi na optici. Moram da priznam da trula jabuka ima odličnu optiku pa i pored malog broja MP pravi solidne slike. Amaterski se bavim fotografijom i na letovanje nosim D7200 sa ozbiljnom optikom, ali ako je poenta da slikam nešto na brzaka i da mi je pri ruci onda je telefon dobro rešenje. Iluzija je da bilo koji telefon za sada može da pravi odlične slike.

sibke

pre 4 godine

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.
(Posmatrac`, 05. novembar 2019 14:46)

Covjek je rekao istinu, samo se nije bas najpreciznije izrazio. Trebao je samo precizirati da misli na amaterske aparate. Pored ovakvih kamera na telefonima stvarno nema nikakvog smisla kupovati amaterski aparat, koji ce se koristiti za fotkanje rodjendana i putovanja. Jedino profi aparati imaju smisla. A oni opet trebaju samo profesionalcima i ponekom amateru hobisti.
(GajaG, 05. novembar 2019 16:47)

pa niko i ne koristi vise obicne fotoaparate...

Janko

pre 4 godine

@ Darko

Telefoni su svakako napredovali, tu nema ništa sporno, ali hoću reći da neko ko hoće nešto više (bolji prikaz detalja, prirodnije i realnije boje i sl) treba slikati DSLR - om. To svaki ozbiljniji fotograf zna. Telefoni su "nagruvani" softverski, softverom nadoknadjuju sve što nemaju.
Uporedjivao više puta, npr Huawei P20 PRO ne može da parira Canon EOS350D aparatu koji ima 8MP. Prebaci slike na komp pa ih zumiraj, uporedi nivo detalja i boje. Veći senzor mnooooogo znači, a o optici da ne pričamo.. Poredimo babe i žabe..

realno

pre 4 godine

ovo je definitivno kompanija koja ide napred nezaustavljivom brzinom. Postali su vec ozbiljan tehnoloski brend od koga se ocekuje sad stvarno mnogo, redmi Note uredjaj je kod njih pozicioniran kao visa srednja klasa, dakle ovo nije njihov top model ali predstavlja dosta stvari koje nas ocekuju u Novom MI 10 modelu, narocito stvari vezane za kamere koje ce nadam se jos softverski ispeglati i time ozbiljno ugroziti poziciju najboljeg uredjaja, jer kamere su zapravo ono sto sada pravi sustinsku razliku, model MI 10 koji se predstavlja pocetkom godine sa najjacim chipsetom za tu godinu, verovatno Snapdragon 865 ili kako ce se vec zvati. Sa cenama su stvarno daleko ispred svih, pa cak i ostalih Kineza, verovatno kompanija koja za dat novac daje najvise. Cak su i softverski ispeglali sistem prilicno dobro i vidi se da se trude po tom pitanju, vrlo verovatno da cu im dati sansu naredne godine kada budem menjao uredjaj, sigurno su u najuzem izboru, narocito sada kada su otvorili predstavnistvo u Srbiji.

Swedenonline

pre 4 godine

Kupi ortak neki xiaomi i ima 4g samo u gradu, cim izadje iz grada, cvrc.

Pita sta se desava. Pogledam na sajtu kad aparat ne podrzava band 20, LTE na 800 MHz a nasi operateri rade na 2 frekvencije 1800 i 800.

Pa ti vidi ko je tu ovca.
(X, 06. novembar 2019 06:49)

Nisi realan!

Band 20 podržavaju svi Xiaomi koji su za tržište EU.

To što vama valjaju kineske hardvera sa globalnim Romom je neka druga srpska priča!

Mi6 je bio zadnji u Mi seriji na 835 SoC koji nije imao B20 ali takođe nije ni bio prodavan u EU oficijelno.

Mi8, 9 podržavaju B20.

Redmi je priča za sebe ali i oni ukoliko su za EU rade na 800MHz.

Od Redmi 5+ na ovamo.
Tako da to o čemu pričaš je više 8d 2 godine stara DEZINFORMACIJA.

драгон

pre 4 godine

Ne znam za ovo ali ja sam kupio Redmi 5, sve je ok ali kamera....zadnja i đene,đene ali prednja....kao novembar u Londonu...reklamirao kupcu...on kao zamenio...bilo dobro mesec dana pa opet Zvezda-Milan....nije ovo marka telefona koja bi se hvalila kamerom.

X

pre 4 godine

@ Koprajthe Vutkočić

Prvo, nije ship nego sheep.

Drugo, nisi ovca.

Ima jedan jako dobar sajt, gsmarena.

Postoji mogucnost poredjenja aparata.

Kupi ortak neki xiaomi i ima 4g samo u gradu, cim izadje iz grada, cvrc.

Pita sta se desava. Pogledam na sajtu kad aparat ne podrzava band 20, LTE na 800 MHz a nasi operateri rade na 2 frekvencije 1800 i 800.

Pa ti vidi ko je tu ovca.

mile boy

pre 4 godine

Reklama i nista vise u vezi piksela,telefoni sa manje piksela prave bolje slike od Saomija.Imao sam Sony Ericson c905 koji skoro sve ove Saomijeve telefone prevesla u svakom mogucem smislu,u racunaru imam slike koje kad vidim ne mogu da verujem kako su dobre i bolje od svih ovih novijih koji kao imaju puno piksela.

wer

pre 4 godine

zapeli ljudi DSLR pa DSLR...
ako vec nemate opermu koja vredi par soma evra, mirorless je keva bi malo ozbiljnije da se bavi fotkama

a telefoni su super za onako za 'svaku priliku'

Seneka

pre 4 godine

@realno

Xiaomi nema predstavništvo u Srbiji. Ako misliš na radnju u Ušću, nju je otvorio PC Centar, a ne Xiaomi. Servisna podrška za ove telefone je u Srbiji jako loša. To zna svako ko je morao da nosi telefon na servis radi zamene nekog dela. Upravo iz tog razloga ih i nema u većoj meri kod operatora, kojima je to jedna od presudnih stvari kada razmišljaju da uvrste neki brend u svoju ponudu.

Boća

pre 4 godine

Jeste li primetili recimo na telefonima sa 2 kamere da ustvari samo jedna "radi"? Prekrijte prstom jednu ili drugu i slikajte i videćete da je to ustvari samo lažnjak, telefon pravi iste slike u potpunosti. PROBAJTE. Lično se uverio na mom Honor 10 lite

Darko

pre 4 godine

@ Janko

Podji na YouTube pa pogledaj poredjenja najskupljih DSLR i najskupljih telefona. Razlika postoji (ne mislim na zoom), ali nije toliko velika kao što mnogi misle. I ono što je možda i najvažnije, razlika se iz godine u godinu sve više smanjuje. Meni je neverovatno da proizvodjači fotoaparata toliko stagniraju u softverskom segmentu i procesiranju slike u odnosu na mobilne telefone. Da, imaju bolju optiku (više stakla, svetla), bolje (veće) senzore, ali tu je i kraj cele priče. E, pa to više nije dovoljno! Telefoni su ih upravo zbog napredne obrade i oduvali po prodaji.

Janko

pre 4 godine

sasa
Naravno da nije poenta samo u MP, bitan je senzor (veličina senzora), optika... Niz faktora koje nisam želeo nabrajati.
Ne može telefon sa svojim mini senzorom da parira DSLR aparatu. Dokazano, provereno

Swedenonline

pre 4 godine

(realno, 06. novembar 2019 00:04)

MIUI je da te razočaram pun smeća u kodu.

Kad naprave verziju onda je MIUI generička i rade usklađivanja za razne hardvere koje imaju sa gašenjem komandi koda.

Elem, bliže 80% redova koda nije relevantno za model koji imaš već je inaktivirano.
Kad počistis sve inaktivne redove dobiješ za 8% manji ROM i za 30% brzi responz uređaja ( overall).

Optimizacija je nešto što zahteva.

Da ne bude zablude jer svi proizvodjači rade isto.

Ko ima benificije na račun ovoga?

Apple, jer imaju broj aktivnih hardverskih kombinacija da se na prste mogu izbrojati (gase potpore za staro smeće) te im je kako pročistiti OS.

Korisnici vole da znaju ali malo go zna šta se dešava iza kulisa.

Swedenonline

pre 4 godine

nije ovo marka telefona koja bi se hvalila kamerom. (драгон, 05. novembar 2019 18:34)

Ni BMW 316 nije M3. Ali i pored rupe u novčaniku i vlasnici istog se ne žale na njega. Razlog, dali su oko 20.000€ a ti ni 200.

Kupi Mi 9 pa pričaj!

-----

Lično sa Mi 9 i pored solidne veličine opet moram da mislim gde držim prste da ne upadnu u kadar. Ovo sa 5 komada u nizu mi baš ne pije vodu.

mile boy

pre 4 godine

Reklama i nista vise u vezi piksela,telefoni sa manje piksela prave bolje slike od Saomija.Imao sam Sony Ericson c905 koji skoro sve ove Saomijeve telefone prevesla u svakom mogucem smislu,u racunaru imam slike koje kad vidim ne mogu da verujem kako su dobre i bolje od svih ovih novijih koji kao imaju puno piksela.

Posmatrac`

pre 4 godine

Pucanj u nogu fotoaparatima. Za koju godinu i u glavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Živi bili pa videli, 5. novembar 2019 14:16)

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.

Boća

pre 4 godine

Jeste li primetili recimo na telefonima sa 2 kamere da ustvari samo jedna "radi"? Prekrijte prstom jednu ili drugu i slikajte i videćete da je to ustvari samo lažnjak, telefon pravi iste slike u potpunosti. PROBAJTE. Lično se uverio na mom Honor 10 lite

драгон

pre 4 godine

Ne znam za ovo ali ja sam kupio Redmi 5, sve je ok ali kamera....zadnja i đene,đene ali prednja....kao novembar u Londonu...reklamirao kupcu...on kao zamenio...bilo dobro mesec dana pa opet Zvezda-Milan....nije ovo marka telefona koja bi se hvalila kamerom.

dida

pre 4 godine

@Janko

Grešiš, sinak...
Samo dslr iz profesionalne linije sa senzorom u punom formatu i objektivom od 800-2 000 evra može napraviti bolju fotku. Takvih aparata je manje od 10 na tržištu.
Kamere na telefonima su postale brutalno jake tehnološki.

Russell Crowe

pre 4 godine

6,47” sta da radim sa tim? Kako se drxi u ruci to i koristi? :/ Napravite telefon sa tim karakteristikama i 4,7”
(nidza, 05. novembar 2019 16:10)



______________________


Sinovac.... kad porastes, drzaces ga i ti jednom.... u ruci!

X

pre 4 godine

@ Koprajthe Vutkočić

Prvo, nije ship nego sheep.

Drugo, nisi ovca.

Ima jedan jako dobar sajt, gsmarena.

Postoji mogucnost poredjenja aparata.

Kupi ortak neki xiaomi i ima 4g samo u gradu, cim izadje iz grada, cvrc.

Pita sta se desava. Pogledam na sajtu kad aparat ne podrzava band 20, LTE na 800 MHz a nasi operateri rade na 2 frekvencije 1800 i 800.

Pa ti vidi ko je tu ovca.

Marko

pre 4 godine

Realno duplo bolje od Iphone a cena 2-3x manja, mada se preteruje sa ovim kamerama, bilo mi je previše kad su počeli da ubacuju dve pozadi, ovo sada je već preterivanje. Kao što je neko napisao prednost mobilnih u odnosu na profesionalne fotoparate je isključivo mobilnost, tj. da ti je uvek u džepu i uvek ti je dostupan, dok fotoaparat je ipak daleko glomazniji i teret osim ako se ne baviš profesionalno tim ili si baš veliki zaljubljenik pa ti nije teško da ga nosaš u torbi ili oko vrata. Jer ljudi i kad odu na putovanja realno gledaju da ne nosaju fotoaparate ceo dan dok obilaze, mobilni ti je daleko prikladniji. To je jedina prednost, kvalitet ne treba upoređivati i to nikada i neće biti uporedivo zbog ograničenja oko veličine, težine itd. kod mobilnih.

drasticna razlika

pre 4 godine

Pucanj u nogu fotoaparatima. Za koju godinu i u glavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Živi bili pa videli, 5. novembar 2019 14:16)

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.
(Posmatrac`, 5. novembar 2019 14:46)

mislim da ne treba odmah bas ni tako, nije ni sva istina u poznavanju fotoaprata, ove nazovimo sklopocije i nisu u pravom smislu fotoaparati mada neke od njih mogu da skljocnu i upotrebljivu fotku, njihova je velika prednost sto su uvek pri ruci u pravom trenutku a to nije mala stvar, naravno samo onda ako se taj trenutak i prepozna, ne da se sad hvalim ali stvarno posedujem dosta dobrih aparata ali uvek nosim sa sobom u dezpu staru sigmu dp 1s i s njom napravim vise dobrih fotki nego sa svim ostalima, znam, poznata mi prica onih koji nikad nisu posedovali sigmu, pljuc - pljuc, bla - bla, nema problema, stavimo mi lepo tu istinu na papir pa da vidimo onda sta emocija govori?

Swedenonline

pre 4 godine

nije ovo marka telefona koja bi se hvalila kamerom. (драгон, 05. novembar 2019 18:34)

Ni BMW 316 nije M3. Ali i pored rupe u novčaniku i vlasnici istog se ne žale na njega. Razlog, dali su oko 20.000€ a ti ni 200.

Kupi Mi 9 pa pričaj!

-----

Lično sa Mi 9 i pored solidne veličine opet moram da mislim gde držim prste da ne upadnu u kadar. Ovo sa 5 komada u nizu mi baš ne pije vodu.

Darko

pre 4 godine

@ Janko

Podji na YouTube pa pogledaj poredjenja najskupljih DSLR i najskupljih telefona. Razlika postoji (ne mislim na zoom), ali nije toliko velika kao što mnogi misle. I ono što je možda i najvažnije, razlika se iz godine u godinu sve više smanjuje. Meni je neverovatno da proizvodjači fotoaparata toliko stagniraju u softverskom segmentu i procesiranju slike u odnosu na mobilne telefone. Da, imaju bolju optiku (više stakla, svetla), bolje (veće) senzore, ali tu je i kraj cele priče. E, pa to više nije dovoljno! Telefoni su ih upravo zbog napredne obrade i oduvali po prodaji.

sibke

pre 4 godine

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.
(Posmatrac`, 05. novembar 2019 14:46)

Covjek je rekao istinu, samo se nije bas najpreciznije izrazio. Trebao je samo precizirati da misli na amaterske aparate. Pored ovakvih kamera na telefonima stvarno nema nikakvog smisla kupovati amaterski aparat, koji ce se koristiti za fotkanje rodjendana i putovanja. Jedino profi aparati imaju smisla. A oni opet trebaju samo profesionalcima i ponekom amateru hobisti.
(GajaG, 05. novembar 2019 16:47)

pa niko i ne koristi vise obicne fotoaparate...

sasa

pre 4 godine

Moze da ima i 1000mp, jedan DSLR star 10 godina napraviće duplo bolju fotografiju
(Janko, 05. novembar 2019 15:40)

Nije poenta u MP već u optici. Aparat može da ima 500 MP, ako je loša optika ništa od kvalitetnih slika. Koristim Pocophone F1 i slike su mu osrednje jer Xiaomi štedi na optici. Moram da priznam da trula jabuka ima odličnu optiku pa i pored malog broja MP pravi solidne slike. Amaterski se bavim fotografijom i na letovanje nosim D7200 sa ozbiljnom optikom, ali ako je poenta da slikam nešto na brzaka i da mi je pri ruci onda je telefon dobro rešenje. Iluzija je da bilo koji telefon za sada može da pravi odlične slike.

Seneka

pre 4 godine

@realno

Xiaomi nema predstavništvo u Srbiji. Ako misliš na radnju u Ušću, nju je otvorio PC Centar, a ne Xiaomi. Servisna podrška za ove telefone je u Srbiji jako loša. To zna svako ko je morao da nosi telefon na servis radi zamene nekog dela. Upravo iz tog razloga ih i nema u većoj meri kod operatora, kojima je to jedna od presudnih stvari kada razmišljaju da uvrste neki brend u svoju ponudu.

wer

pre 4 godine

zapeli ljudi DSLR pa DSLR...
ako vec nemate opermu koja vredi par soma evra, mirorless je keva bi malo ozbiljnije da se bavi fotkama

a telefoni su super za onako za 'svaku priliku'

GajaG

pre 4 godine

Ocigledno ne znas nista o fotoaparatima ali vazno je da si nesto lupio.
(Posmatrac`, 05. novembar 2019 14:46)

Covjek je rekao istinu, samo se nije bas najpreciznije izrazio. Trebao je samo precizirati da misli na amaterske aparate. Pored ovakvih kamera na telefonima stvarno nema nikakvog smisla kupovati amaterski aparat, koji ce se koristiti za fotkanje rodjendana i putovanja. Jedino profi aparati imaju smisla. A oni opet trebaju samo profesionalcima i ponekom amateru hobisti.

realno

pre 4 godine

ovo je definitivno kompanija koja ide napred nezaustavljivom brzinom. Postali su vec ozbiljan tehnoloski brend od koga se ocekuje sad stvarno mnogo, redmi Note uredjaj je kod njih pozicioniran kao visa srednja klasa, dakle ovo nije njihov top model ali predstavlja dosta stvari koje nas ocekuju u Novom MI 10 modelu, narocito stvari vezane za kamere koje ce nadam se jos softverski ispeglati i time ozbiljno ugroziti poziciju najboljeg uredjaja, jer kamere su zapravo ono sto sada pravi sustinsku razliku, model MI 10 koji se predstavlja pocetkom godine sa najjacim chipsetom za tu godinu, verovatno Snapdragon 865 ili kako ce se vec zvati. Sa cenama su stvarno daleko ispred svih, pa cak i ostalih Kineza, verovatno kompanija koja za dat novac daje najvise. Cak su i softverski ispeglali sistem prilicno dobro i vidi se da se trude po tom pitanju, vrlo verovatno da cu im dati sansu naredne godine kada budem menjao uredjaj, sigurno su u najuzem izboru, narocito sada kada su otvorili predstavnistvo u Srbiji.

Swedenonline

pre 4 godine

(realno, 06. novembar 2019 00:04)

MIUI je da te razočaram pun smeća u kodu.

Kad naprave verziju onda je MIUI generička i rade usklađivanja za razne hardvere koje imaju sa gašenjem komandi koda.

Elem, bliže 80% redova koda nije relevantno za model koji imaš već je inaktivirano.
Kad počistis sve inaktivne redove dobiješ za 8% manji ROM i za 30% brzi responz uređaja ( overall).

Optimizacija je nešto što zahteva.

Da ne bude zablude jer svi proizvodjači rade isto.

Ko ima benificije na račun ovoga?

Apple, jer imaju broj aktivnih hardverskih kombinacija da se na prste mogu izbrojati (gase potpore za staro smeće) te im je kako pročistiti OS.

Korisnici vole da znaju ali malo go zna šta se dešava iza kulisa.

Janko

pre 4 godine

@ Darko

Telefoni su svakako napredovali, tu nema ništa sporno, ali hoću reći da neko ko hoće nešto više (bolji prikaz detalja, prirodnije i realnije boje i sl) treba slikati DSLR - om. To svaki ozbiljniji fotograf zna. Telefoni su "nagruvani" softverski, softverom nadoknadjuju sve što nemaju.
Uporedjivao više puta, npr Huawei P20 PRO ne može da parira Canon EOS350D aparatu koji ima 8MP. Prebaci slike na komp pa ih zumiraj, uporedi nivo detalja i boje. Veći senzor mnooooogo znači, a o optici da ne pričamo.. Poredimo babe i žabe..

plati pivo

pre 4 godine

Moze da ima i 1000mp, jedan DSLR star 10 godina napraviće duplo bolju fotografiju
Janko, 5. novembar 2019 15:40)

jedan dslr star deset godina mozda da napravi i bolju fotografiju i od novog dslr-a od 1500 evra sa kit objektivom i duplo vise mp, mada je to "bolja" uvek relativan pojam, npr. za samo sto evra kupis dobro ocuvano kuciste sony a200 ili ako ti bas treba pokretni dispej a300 i okitis ga jos starijim minolta objektivom af 28 - 135 i ti si na konju;)

Swedenonline

pre 4 godine

Kupi ortak neki xiaomi i ima 4g samo u gradu, cim izadje iz grada, cvrc.

Pita sta se desava. Pogledam na sajtu kad aparat ne podrzava band 20, LTE na 800 MHz a nasi operateri rade na 2 frekvencije 1800 i 800.

Pa ti vidi ko je tu ovca.
(X, 06. novembar 2019 06:49)

Nisi realan!

Band 20 podržavaju svi Xiaomi koji su za tržište EU.

To što vama valjaju kineske hardvera sa globalnim Romom je neka druga srpska priča!

Mi6 je bio zadnji u Mi seriji na 835 SoC koji nije imao B20 ali takođe nije ni bio prodavan u EU oficijelno.

Mi8, 9 podržavaju B20.

Redmi je priča za sebe ali i oni ukoliko su za EU rade na 800MHz.

Od Redmi 5+ na ovamo.
Tako da to o čemu pričaš je više 8d 2 godine stara DEZINFORMACIJA.

Janko

pre 4 godine

sasa
Naravno da nije poenta samo u MP, bitan je senzor (veličina senzora), optika... Niz faktora koje nisam želeo nabrajati.
Ne može telefon sa svojim mini senzorom da parira DSLR aparatu. Dokazano, provereno