Ponedeljak, 23.09.2019.

09:00

Vrhunski flegšip, "krnji" Android, Trampova zabrana i osmeh na licu konkurencije

Izvor: B92

Vrhunski flegšip, "krnji" Android, Trampova zabrana i osmeh na licu konkurencije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

47 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felsh

pre 4 godine

Ne razumem paniku, onaj koji želi da instalira gugl "usluge" treba da odvoji 5 minuta svog vremena, i to je sve. Što se mene tiče ovo je super jer ne koristim gugle tako da je samo cena malo manja odmah bih ga kupio.
(Sale, 23. septembar 2019 13:29)

ne koristis google? samo se ti nadaj :)

EU Citizen

pre 4 godine

Toliko su "vitalni" ti Googleovi špijunski treševi, da su prvo što poubijam kada rutujem bilo koji novi telefon, :)) ostavim bukvalno samo goli kostur operativnog sistema, a i njemu ukinem komunikaciju sa svetom, :) samo Huawei tek ne bih nikad kupio jer ne daju da se otključa bootloader a time ni da se rutuje, situacija na tržištu mobilnih telefona reflektuje situaciju u političkoj realnosti, zapadni neomarksisti su ogromno zlo, ali su kineski komunistički kleptokrati još mnogo gore :) Uzgred, postoji potpuno sigurna i proverena hakovana verzija Google Play, ako vam je baš do toga, ja je koristim samo za par aplikacija za sigurnu komunikaciju koje je iz nekog razloga zahtevaju, inače aratos je bilo, i nje i Amdroida, kedva čekam. neki upotrebljivi mobilni Linux :))

ha ha

pre 4 godine

Klinci, sta se toliko palite? Pa sad ste jos veci frajeri sa vasim iPhone i Samsunzima koji su vam kupili roditelji. Huawei bez preinstalisanih Facebook, Instagram, Youtube itd je postao telefon za starije od 30, dakle to je potpuno druga ciljna grupa u odnosu na vas.

kinez

pre 4 godine

Ljudi na svakom huawei telefonu dolazi aplikacija- huawei store gde mozes da nadjes 99 posto aplikacija koje imas i na google play store-u. Problem resen. Ko hoce google play, minut posla. Na google-u ukuca play store apk file i to je to. Dozvolis jos samo instaliranje aplikacije iz nepoznatih izvore i kraj price. Ukoliko je net dobar ni minut posla.

Swedenonline

pre 4 godine

650€.
To je suma plaćena za instaliranje aplikacija koje sam kupio do sada i sa svakom zamenom telefona nastavljaju da rade. U periodu od 7 godina.
I sada ako bi uzeo ovaj uredjaj morao bi da instaliram Google Apps her nebi mogao imati aktivne aplikacije bez verifikacije kroz Google Pay.
Ok, meni nije problem i rešilo bi se isti dan ali, šta da rade većina njih na zapadu kojima cena uređaja nije problem ali bez da im odma rade sve kupljene aplikacije, teško.

Недељко Стефановић

pre 4 godine

@ST

Гугл никада није имао проблем са пословањем у Кини по кинеским законима, који су исти за све. То што се Гуглу кинески закони не свиђају је друга ствар.

Да, кинески закони предвиђају цензуру и претраживачи који желе да буду видљиви унутар Кине морају према тим адресама да примењују филтере какве прописује кинески закон. Гугл то неће. Ако су емитовали нецензурисану претрагу према адресама у Кини, па им Кина исекла приступ због кршења кинеских закона, то је друга ствар.

rebro

pre 4 godine

Da li vi ljudi razumete da youtube.com radi, ali ne radi aplikacija. Svaki sajt će vam raditi bez problema. Ulogujete se na fejs i četujete.
I gde je tu problem?

Недељко Стефановић

pre 4 godine

@levi

По теби испада да је само софтвер иновативан и да се тешко копира, а да се хардвер лако копира.

Пиратски сајтови су препуни пиратског софтвера. Нема познатијег комерцијалног програма (који није у клауду), који није крекован. Толико о томе колико се софтвер тешко копира (наравно, незаконито).

А што се хардвера тиче, па и то је иновативно поље, јер да није, сви би правили и процесоре и меморије и чипсетове и остало. Не би постојали гиганти. Притом их Кинез престиже.

Овде се ради о мрежном ефекту. Гугл дуго има продавницу коју многи произвођачи користе. Гуглова електронска пошта се може користити из било ког клијента за електронску пошту. На овом компу је користим из тандербирда. Клијенте за јутјуб и гуглове мапе није тешко направити, тако да се не морају користити из браузера.

Поента је у томе да хуавеј направи своју продавницу нудећи повољније услове качења произвођачима, него што то чини Гугл. Произвођачи су власници својих производа и нико им не може забранити да их каче на оба места.

У прелазном периоду хуавеј треба да нуди корисницима упутства и помоћ око инсталације програма. Ако предузме све шта треба, може значајно да ублажи ефекте санкција.

PD

pre 4 godine

...google može u budućnosti da blokira potpuno pristup google servisima na huawei uređaje...
(misa, 23. septembar 2019 14:17)

Da, upravo u tome leži problem. Instaliranje "Google Play prodavnice", u offline režimu (.apk se prekopira na telefon i startuje manuelno), nije ni po muke. Nakon toga sve drugo teče normalno i bez napora.

ALI ... dokle će to da traje?
Da li iko iz Huawei kompanije može da garantuje da Google neće pooštriti zabranu korišćenja bilo kojeg od svojih servisa?
Ne može, naravno. I onda čoveku ostaje telefon koji će možda raditi sa onim što je instalirano, bez mogućnošću nadogradnje; a možda ni sa tim.

gmo

pre 4 godine

ja sam svojevremeno na htc hd2 instalirao open source android (windows je bio fabricki), bez ikakvih problema. tako da ko hoce bas taj tel, sigurno mu nije tesko da doda google.

apk

pre 4 godine

Mate 30 je propali proizvod. Dok se ceo taj sistem razvije eto ga maj mesec i P40 i S11 i nova Xperia i Xiaomi i Pixel 4...
Niko osim zaludnih nije spreman da instalira gomilu aplikacija sam i drnda se oko toga. Na telefonu imam instalirano preko 100 aplikacija, sigurno mi ne pada na pamet da gubim ceo dan da svaku posebno instaliram, pa update-ujem...
Nemam i ne želim da trošim vreme na to.
Evo sada sam putovao u Ameriku i trebala mi je gomila aplikacija samo da bih tamo mogao da funkcionišem. Baš da vidim da li će Uber, Lyft, američke banke i ostali da kače aplikacije na Huawei prodavnicu... Ovde je kao jedan od primera navedena vožnja električnih trotineta po gradu koje možete da rentirate (nešto što je u zapadnoj Evropi i Americi dosta zaživelo u pretpodnih godinu dana).
Ako ste fanovi Huawei brenda sačekajte da vidite kako će ovo da se razvije i da njihov sistem malo zaživi. Ovo je velika cifra da se da za uređaj koji možete da koristite kao mali fotoaparat ukoliko ne želite ručno da se bakćete sa svime.

Zlatko

pre 4 godine

@skrstic
Tronineti su uzeti kao primer,ne budi bukvalista.Možeš uzeti kao primer bilo koju aplikaciju za banke u Srbiji,može se živeti i bez njih ali zašto bih kada mi olakšavaju život?Ovo isto se odnosi na gomilu drugih aplikacija koje imam u telefonu. (batica, 23. septembar 2019 11:54)

Ovo je potpuno tačno. Nisam koristio iPhone, ali što se mene tiče, Win 10 je bolji. Druga je stvar što Microsoft nije hteo da uloži u taj sistem. Mislili su da je dovoljno da se pojave i da će svi potrčati kod njih. U početku ti bude ok, nema ovo, nema ono, koristiću pretraživač. To funkcioniše neko vreme, dok jednog trenutka ne kažeš da je dosta. Može se živeti bez aplikacija, ali zašto ako one olakšavaju? Ako Huawei napravi svoj OS, priča je da će sve raditi. Videćemo, ali tu je Microsoft pogrešio. Nisu hteli da ulože, smatrali su da se može bez aplikacija na telefonu. Korisnici su pokazali da se ne može. Kolega je naveo samo primer samo bankarskih aplikacija. To je samo jedan deo onoga što nije pistojalo. Ako sve aplikacije mogu da se instaliraju to nije problem.

Mmm

pre 4 godine

Milioni Kineza bi ostalo na ulici, bez hrane i pića. Zato i neće zabraniti Apple. USA je pobedila, ovo je kraj. (adriano_galliani, 23. septembar 2019

Čitaš li ti šta napišeš, pre nego što pošalješ komentar?

Sad ću ti dati par primera tvoje gluposti:

Milioni kineza bi ostali na ulici....???
Reci mi za neke stvari koje se ne proizvode u Kini?

I opet... milioni kineza.???
A da li znaš koliko ih ima?

Kolika je cena kineskog radnika, a kolika američkog?

Šta jede, pije, vozi amerikanac i bez čega NE MOŽE, a isto tako šta jede, pije i vozi Kinez i bez čega sve može?

Kažeš... USA je pobedila.... Hahahahahahaha.... U čemu?

Druže... ne ljuti se... ne znam koliko imaš godina, ali tvoj komentar je na nivou 10-gošnjaka.

Zlatko

pre 4 godine

1. "Priče da bi njihov nedostatak mogao da se nadoknadi samostalnim instaliranjem pojedinačnih aplikacija baš i "ne pije vodu". Realno, nije veliki broj onih koji bi time hteli da se bave."

Definicija reči nedostatak. Ako te aplikacije ne dolaze u samom sistemu a mogu da se instaliraju, to onda nije nikakav problem. Ako te aplikacije ne dolaze i ne mogu da se instaliraju, to je onda problem ako telefon košta 800 i 1100€.

Pitanje kako to funkcioniše u praksi, ali iz ličnog iskustva: 2 telefona i 2 tableta kupljena u Kini, naravno bez Google aplikacija. Na telefone se prvo instalira Google play prodavnica pronalaskom apk fajla i nakon toga se sve skida normalno iz te prodavnice. Dakle, telefoni rade. Tableti to ne podržavaju, izlazi poruka o nepostojanju Google play servisa. Alternativna prodavnica npr ApkPure nudi sve, ali npr YT ne može da se instalira. Dakle, tableti rade "okrnjeno".

Ovo je druga stvar jer je u pitanju ceo sistem, ali time se vraćamo na značenje reči nedostatak.

2. "S druge strane, onima koji imaju zamerke na veliki broj predinstaliranih aplikacija, ovo bi možda i moglo da bude dopadljivo. Ali ni njih nije baš mnogo."

Ne žale se ljudi na instalirane Google aplikacije (YT, Gmail, Chrome), ljudi se žale na instalirane aplikacije nekog drugog tipa, kao npr FB i na one aplikacije koje dolaze od strane proizvođača telefona a koje nije moguće obrisati.

Miki

pre 4 godine

Dobio sam sada vec stari j3 2016, instalirao sam mu lineage 14, a od google servisa samo prodavnicu. Tel je prodisao, koliko je bloatvera u samsungu, to nije normalno. I ako mi neka aplikacija zatreba, mogu da izdvojim par sekundi da je instaliram. Ne volim da mi namecu aplikacije koje ne koristim. Nadam se da ce i huawei biti kao lineage ili aosp sistem. Kome sta treba, nek instalira. Doduse, 80% ljudi ovo ne zna da uradi i tu lezi problem. Navikli su da im je sve na tacni, a u stvari nemaju pojma koliko bi dobili bolji tel bez tog bloatvera

Пера

pre 4 godine

Људи и ајфон се производи у Кини и то је кинез тако да власници горе поменутог модела морају бити поносни на свој телефон са кинеском јабуком позади.

misa

pre 4 godine

Ama ljudi svi znamo da se to može instalirati za 10 min, nije poenta u tome, ali neću da dam 1000 eur i da sam to instaliram, nije to 100 eur ili 50 pa ajde, problemi mogu biti mnogo veći jer google može u budućnosti da blokira potpuno pristup google servisima na huawei uređaje pa ti instalirani programi neće imati svrhu. Ja imam trenutno huawei ali ukoliko se ovaj spor ne reši moj sledeći telefon sigurno neće biti huawei.

delboj

pre 4 godine

@dejan
A kako to tacno vidimo da moze? Ti si ga kupio i instalirao Google servise, pa tvrdis da moze ili samo lupas napamet?

Ljudi ne mesajte babe i zabe. Jedna stvar je flesovati custom rom i gapps na telefon koji je vec ranije fabricki sertifikovan od strane Googla za koristenje njihovih servisa. Ovde imamo prvi put slucaj telefona koji, sto se tice Googla - ne postoji.

Sve i da bude moguce flesovati gapps na njemu, totalna je nepoznanica da li ce i kako raditi, da li ce se svaki put morati ponovo flesovati kada izadje nova verzija. To su pitanja na koja jos niko nema odgovor a ovde neki pisu kao da je to vec resena stvar (ukljucujuci i redakciju tehnopolisa).

Sama cinjenica, da na predstavljanju ovih modela nije bilo ni reci o tome kad i na koja sve trzista dolaze, te kako misle da prevazidju nepostojanje Google servisa, dovoljno govori za sebe. Za Huawei je ovo iznudjen potez. Predstavili su poluzavrsen proizvod (jer su morali, konkurencija ih nece cekati) i sad se prave kao da problem ne postoji. Meni to govori samo jedno, da nemaju resenje.

truba

pre 4 godine

Tronineti su uzeti kao primer,ne budi bukvalista.Možeš uzeti kao primer bilo koju aplikaciju za banke u Srbiji,može se živeti i bez njih ali zašto bih kada mi olakšavaju život?Ovo isto se odnosi na gomilu drugih aplikacija koje imam u telefonu. (batica, 23. septembar 2019 11:54)

Aplikacije će moći da se instaliraju, ali ne preko gugl pleja. U čemu je problem? Pa ja i sada imam neke aplikacije koje nisam instalirao sa GP. Ne kaže niko da aplikacije neće raditi. Pa ni na windowsu ne koristiš samo Microsoftove aplikacije.

pigs

pre 4 godine

(ST, 23. septembar 2019 11:15)
Bilo zabranjeno (tj. jako ograniceno) pre nekoliko godina. Hiljada kineza svakodnevno islo u Hong Kong, Tajvan, Vijetna, lepili po desetine telefona po telu (kao drogu) i svercovali kuci. Koliko je pala prodaja u Kini, toliko je skocila u okolini, s tim da su kupci izvukli deblji kraj posto su svercovani bili skuplji.

(dejan, 23. septembar 2019 11:42)
99% onih koji imaju 1000+ evra za telefon nece nista da budzi 10min nego tap>ime aplikacije>install i to je to. A 99% onih koji bi da budze nema 1000+ evra, tako da ako im ne skinu sankcije, to je kraj za Huawei van Kine (ne samo Mate 30, nego i sve ostale, posto su novi isto pod sankcijama a "stari" mogu da dobijaju update i instaliraju/update-uju aplikacije samo jos mesec dana

Cvele

pre 4 godine

Bez premijum usluge,nema ni premijum kupaca. Sta ce telefon bez aplikacija. Maps,mail, viber,FB,Mesenger,Instangram,banka i dizet... Jer telefon toga postaje fotoaparat sa mogucnoscu zvanja.

levi

pre 4 godine

Pojedinci kao da ne čitaju članak ili neznaju pročitati s razumijevanjem. Navode kako neku aplikaciju možeš instalirati za 10 tak minuta. Možeš ali koliko ljudi iz vašeg neposrednog okruženja to zna da uradi?? Oni ne razmišljaju kao vi koji to znate već na način zašto bih kupovao takav telefon ako mogu kupiti drugi gdje je to sve instalirano i ne moram nikoga moljakati da mi to napravi pogotovo ne da dodatno plačam za to.

Huawei je pukao i zavisi jedino od milosti Amerikanaca. Lako je kopirati hardver, to je kao preslikavanje slike s podmetnutim listom papira ali pamet i inovacije ne možeš iskopirati. Nisu svi Van Gogh ma koliko bili talenti za kopiranje. To su vidjeli i sami Kinezi. Gdje je taj njihov operativni sistem? Nema ga na vidiku najmanje sljedećih 4-5 godina i to je optimistična prognoza. Čak i da se pojavi potpuno operativan za to vrijeme šanse da će se probiti na tržištu su minimalne.
Trotinet je uzet kao primjer. Nema ni Ubera, google maps-a.. nabrajanje bi otišlo predaleko. A požurili su da zabrane u Kini rad američkih kompanija; Facebook, Twiter, Google maps, You Tube.. Pa evo gospodo Kinezi šta ste postigli zabranom. Ne možete od Amerikanaca uzimati njihovo intelektualno vlasništvo kao sa švedskog stola. Samo ono što se vama sviđa. Sad je taj njihov novi flag ship telefon je obična cigla bez američkih inovacija!

Sale

pre 4 godine

Ne razumem paniku, onaj koji želi da instalira gugl "usluge" treba da odvoji 5 minuta svog vremena, i to je sve. Što se mene tiče ovo je super jer ne koristim gugle tako da je samo cena malo manja odmah bih ga kupio.

Zurkolomac

pre 4 godine

Milioni Kineza bi ostalo na ulici, bez hrane i pića. Zato i neće zabraniti Apple. USA je pobedila, ovo je kraj. (adriano_galliani, 23. septembar 2019 11:51)

A ti jado imas jako puno koristi sto su kao "pobedili" tvoji predivni amerikanci?

dr.agan

pre 4 godine

bilo je krajnje vreme za novi operativni sistem i prekid googlovog monopola... nisu nezamenljivi gmail,gmaps...?jedino youtube ali i on se da instalirati...

max

pre 4 godine

Kad smo zapadna kolonija. U Rusiji i Kini se ne koristi Google. Koriste Yandex i Baidu. Kineski Baidu ima npr vise korisnika nego americki Google. Rusi ne koriste Facebook vec VKontakt, i tako dalje.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Poslednji pasus je ključ. Tu se vidi svrha svih zabrana Huawei-u. Iskreno, dobro se snalazim sa tim stvarima i uzeo bih Huawei. Jednostavno ne volim način na koji ameri posluju a to je uništiti sve ostale. Ja ću podržati Huawei i iskreno se nadam novom OS-u, da se sklonim sa androida.

smoren

pre 4 godine

Sta god mislili vi koji biste sve sami da instalirate, bez pristupa online "biblioteci" aplikacija, u danasnje vreme, ne vidim kako telefon moze da postigne iole znacajnu prodaju. Pri tome, ja bih se vrlo radi resio nekih googletovih servisa koje ne koristim, ali playstore mi je jedna od najvaznijih aplikacija

Totem

pre 4 godine

Ne bi ljudi instalirali aplikacije ? Vi se šalite ?
Neka smanje cenu uređaja i neka na primer imaju politiku prodaje kao šaomi .
Pa ne da ću da ga kupim nego ima ruke da im otkinem ,bre :-)
Ovako mnogo bato , inače ... sve bi ga pojeo :-))

bo

pre 4 godine

Tesko je ugoditi, kad dolaze preinstalirane apk problem.
Kad ne dolaze problem.
Ja sam platio laptop 1200e, bez sistema, pa sam ga sam instalirao...

adriano_galliani

pre 4 godine

Sta bih dao da Kinezi zabrane prodaju Applea u Kini. A joooj, dobili bi android odmah i Bahame gratis...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ST, 23. septembar 2019 11:15)

Milioni Kineza bi ostalo na ulici, bez hrane i pića. Zato i neće zabraniti Apple. USA je pobedila, ovo je kraj.

skrstic

pre 4 godine

Izjava da većina korisnika nije spremna da instalira pomenute aplikacije nije, po meni, tačna.
Ima i nas koji bi rado pobrisali pomenute programe ali nema opcije. Navoditi trotinete i neinstaliranje aplikacije da bi se oni vozili je stvarno ...
Gospodo uporedite kvalitet prijema signala, brzinu rada, kvalitet fotografije sa konkurencijom u cenovnom rangu. Kakvi trotineti. Neozbiljno.

dejan

pre 4 godine

Da, treba ti manje od 10 minuta da instaliraš gplay sa svim pratećim aplikacijama tipa gmail, maps i ostalo. Prvo se mesecima drvilo kako neće moći ništa da se instalira, a sad kad vidite da može, sad je problem izdvojiti 10 minuta za instalaciju programa.... Isto tako svi koriste viber, ali se ne žale što on ne dolazi preinstaliran na telefonima. Ne razumem toliku antipropagandu nepotrebno.

batica

pre 4 godine

@skrstic
Tronineti su uzeti kao primer,ne budi bukvalista.Možeš uzeti kao primer bilo koju aplikaciju za banke u Srbiji,može se živeti i bez njih ali zašto bih kada mi olakšavaju život?Ovo isto se odnosi na gomilu drugih aplikacija koje imam u telefonu.

dejan

pre 4 godine

Da, treba ti manje od 10 minuta da instaliraš gplay sa svim pratećim aplikacijama tipa gmail, maps i ostalo. Prvo se mesecima drvilo kako neće moći ništa da se instalira, a sad kad vidite da može, sad je problem izdvojiti 10 minuta za instalaciju programa.... Isto tako svi koriste viber, ali se ne žale što on ne dolazi preinstaliran na telefonima. Ne razumem toliku antipropagandu nepotrebno.

skrstic

pre 4 godine

Izjava da većina korisnika nije spremna da instalira pomenute aplikacije nije, po meni, tačna.
Ima i nas koji bi rado pobrisali pomenute programe ali nema opcije. Navoditi trotinete i neinstaliranje aplikacije da bi se oni vozili je stvarno ...
Gospodo uporedite kvalitet prijema signala, brzinu rada, kvalitet fotografije sa konkurencijom u cenovnom rangu. Kakvi trotineti. Neozbiljno.

bo

pre 4 godine

Tesko je ugoditi, kad dolaze preinstalirane apk problem.
Kad ne dolaze problem.
Ja sam platio laptop 1200e, bez sistema, pa sam ga sam instalirao...

batica

pre 4 godine

@skrstic
Tronineti su uzeti kao primer,ne budi bukvalista.Možeš uzeti kao primer bilo koju aplikaciju za banke u Srbiji,može se živeti i bez njih ali zašto bih kada mi olakšavaju život?Ovo isto se odnosi na gomilu drugih aplikacija koje imam u telefonu.

adriano_galliani

pre 4 godine

Sta bih dao da Kinezi zabrane prodaju Applea u Kini. A joooj, dobili bi android odmah i Bahame gratis...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ST, 23. septembar 2019 11:15)

Milioni Kineza bi ostalo na ulici, bez hrane i pića. Zato i neće zabraniti Apple. USA je pobedila, ovo je kraj.

Mmm

pre 4 godine

Milioni Kineza bi ostalo na ulici, bez hrane i pića. Zato i neće zabraniti Apple. USA je pobedila, ovo je kraj. (adriano_galliani, 23. septembar 2019

Čitaš li ti šta napišeš, pre nego što pošalješ komentar?

Sad ću ti dati par primera tvoje gluposti:

Milioni kineza bi ostali na ulici....???
Reci mi za neke stvari koje se ne proizvode u Kini?

I opet... milioni kineza.???
A da li znaš koliko ih ima?

Kolika je cena kineskog radnika, a kolika američkog?

Šta jede, pije, vozi amerikanac i bez čega NE MOŽE, a isto tako šta jede, pije i vozi Kinez i bez čega sve može?

Kažeš... USA je pobedila.... Hahahahahahaha.... U čemu?

Druže... ne ljuti se... ne znam koliko imaš godina, ali tvoj komentar je na nivou 10-gošnjaka.

Miki

pre 4 godine

Dobio sam sada vec stari j3 2016, instalirao sam mu lineage 14, a od google servisa samo prodavnicu. Tel je prodisao, koliko je bloatvera u samsungu, to nije normalno. I ako mi neka aplikacija zatreba, mogu da izdvojim par sekundi da je instaliram. Ne volim da mi namecu aplikacije koje ne koristim. Nadam se da ce i huawei biti kao lineage ili aosp sistem. Kome sta treba, nek instalira. Doduse, 80% ljudi ovo ne zna da uradi i tu lezi problem. Navikli su da im je sve na tacni, a u stvari nemaju pojma koliko bi dobili bolji tel bez tog bloatvera

misa

pre 4 godine

Ama ljudi svi znamo da se to može instalirati za 10 min, nije poenta u tome, ali neću da dam 1000 eur i da sam to instaliram, nije to 100 eur ili 50 pa ajde, problemi mogu biti mnogo veći jer google može u budućnosti da blokira potpuno pristup google servisima na huawei uređaje pa ti instalirani programi neće imati svrhu. Ja imam trenutno huawei ali ukoliko se ovaj spor ne reši moj sledeći telefon sigurno neće biti huawei.

delboj

pre 4 godine

@dejan
A kako to tacno vidimo da moze? Ti si ga kupio i instalirao Google servise, pa tvrdis da moze ili samo lupas napamet?

Ljudi ne mesajte babe i zabe. Jedna stvar je flesovati custom rom i gapps na telefon koji je vec ranije fabricki sertifikovan od strane Googla za koristenje njihovih servisa. Ovde imamo prvi put slucaj telefona koji, sto se tice Googla - ne postoji.

Sve i da bude moguce flesovati gapps na njemu, totalna je nepoznanica da li ce i kako raditi, da li ce se svaki put morati ponovo flesovati kada izadje nova verzija. To su pitanja na koja jos niko nema odgovor a ovde neki pisu kao da je to vec resena stvar (ukljucujuci i redakciju tehnopolisa).

Sama cinjenica, da na predstavljanju ovih modela nije bilo ni reci o tome kad i na koja sve trzista dolaze, te kako misle da prevazidju nepostojanje Google servisa, dovoljno govori za sebe. Za Huawei je ovo iznudjen potez. Predstavili su poluzavrsen proizvod (jer su morali, konkurencija ih nece cekati) i sad se prave kao da problem ne postoji. Meni to govori samo jedno, da nemaju resenje.

max

pre 4 godine

Kad smo zapadna kolonija. U Rusiji i Kini se ne koristi Google. Koriste Yandex i Baidu. Kineski Baidu ima npr vise korisnika nego americki Google. Rusi ne koriste Facebook vec VKontakt, i tako dalje.

Zlatko

pre 4 godine

@skrstic
Tronineti su uzeti kao primer,ne budi bukvalista.Možeš uzeti kao primer bilo koju aplikaciju za banke u Srbiji,može se živeti i bez njih ali zašto bih kada mi olakšavaju život?Ovo isto se odnosi na gomilu drugih aplikacija koje imam u telefonu. (batica, 23. septembar 2019 11:54)

Ovo je potpuno tačno. Nisam koristio iPhone, ali što se mene tiče, Win 10 je bolji. Druga je stvar što Microsoft nije hteo da uloži u taj sistem. Mislili su da je dovoljno da se pojave i da će svi potrčati kod njih. U početku ti bude ok, nema ovo, nema ono, koristiću pretraživač. To funkcioniše neko vreme, dok jednog trenutka ne kažeš da je dosta. Može se živeti bez aplikacija, ali zašto ako one olakšavaju? Ako Huawei napravi svoj OS, priča je da će sve raditi. Videćemo, ali tu je Microsoft pogrešio. Nisu hteli da ulože, smatrali su da se može bez aplikacija na telefonu. Korisnici su pokazali da se ne može. Kolega je naveo samo primer samo bankarskih aplikacija. To je samo jedan deo onoga što nije pistojalo. Ako sve aplikacije mogu da se instaliraju to nije problem.

Zlatko

pre 4 godine

1. "Priče da bi njihov nedostatak mogao da se nadoknadi samostalnim instaliranjem pojedinačnih aplikacija baš i "ne pije vodu". Realno, nije veliki broj onih koji bi time hteli da se bave."

Definicija reči nedostatak. Ako te aplikacije ne dolaze u samom sistemu a mogu da se instaliraju, to onda nije nikakav problem. Ako te aplikacije ne dolaze i ne mogu da se instaliraju, to je onda problem ako telefon košta 800 i 1100€.

Pitanje kako to funkcioniše u praksi, ali iz ličnog iskustva: 2 telefona i 2 tableta kupljena u Kini, naravno bez Google aplikacija. Na telefone se prvo instalira Google play prodavnica pronalaskom apk fajla i nakon toga se sve skida normalno iz te prodavnice. Dakle, telefoni rade. Tableti to ne podržavaju, izlazi poruka o nepostojanju Google play servisa. Alternativna prodavnica npr ApkPure nudi sve, ali npr YT ne može da se instalira. Dakle, tableti rade "okrnjeno".

Ovo je druga stvar jer je u pitanju ceo sistem, ali time se vraćamo na značenje reči nedostatak.

2. "S druge strane, onima koji imaju zamerke na veliki broj predinstaliranih aplikacija, ovo bi možda i moglo da bude dopadljivo. Ali ni njih nije baš mnogo."

Ne žale se ljudi na instalirane Google aplikacije (YT, Gmail, Chrome), ljudi se žale na instalirane aplikacije nekog drugog tipa, kao npr FB i na one aplikacije koje dolaze od strane proizvođača telefona a koje nije moguće obrisati.

dr.agan

pre 4 godine

bilo je krajnje vreme za novi operativni sistem i prekid googlovog monopola... nisu nezamenljivi gmail,gmaps...?jedino youtube ali i on se da instalirati...

levi

pre 4 godine

Pojedinci kao da ne čitaju članak ili neznaju pročitati s razumijevanjem. Navode kako neku aplikaciju možeš instalirati za 10 tak minuta. Možeš ali koliko ljudi iz vašeg neposrednog okruženja to zna da uradi?? Oni ne razmišljaju kao vi koji to znate već na način zašto bih kupovao takav telefon ako mogu kupiti drugi gdje je to sve instalirano i ne moram nikoga moljakati da mi to napravi pogotovo ne da dodatno plačam za to.

Huawei je pukao i zavisi jedino od milosti Amerikanaca. Lako je kopirati hardver, to je kao preslikavanje slike s podmetnutim listom papira ali pamet i inovacije ne možeš iskopirati. Nisu svi Van Gogh ma koliko bili talenti za kopiranje. To su vidjeli i sami Kinezi. Gdje je taj njihov operativni sistem? Nema ga na vidiku najmanje sljedećih 4-5 godina i to je optimistična prognoza. Čak i da se pojavi potpuno operativan za to vrijeme šanse da će se probiti na tržištu su minimalne.
Trotinet je uzet kao primjer. Nema ni Ubera, google maps-a.. nabrajanje bi otišlo predaleko. A požurili su da zabrane u Kini rad američkih kompanija; Facebook, Twiter, Google maps, You Tube.. Pa evo gospodo Kinezi šta ste postigli zabranom. Ne možete od Amerikanaca uzimati njihovo intelektualno vlasništvo kao sa švedskog stola. Samo ono što se vama sviđa. Sad je taj njihov novi flag ship telefon je obična cigla bez američkih inovacija!

pigs

pre 4 godine

(ST, 23. septembar 2019 11:15)
Bilo zabranjeno (tj. jako ograniceno) pre nekoliko godina. Hiljada kineza svakodnevno islo u Hong Kong, Tajvan, Vijetna, lepili po desetine telefona po telu (kao drogu) i svercovali kuci. Koliko je pala prodaja u Kini, toliko je skocila u okolini, s tim da su kupci izvukli deblji kraj posto su svercovani bili skuplji.

(dejan, 23. septembar 2019 11:42)
99% onih koji imaju 1000+ evra za telefon nece nista da budzi 10min nego tap>ime aplikacije>install i to je to. A 99% onih koji bi da budze nema 1000+ evra, tako da ako im ne skinu sankcije, to je kraj za Huawei van Kine (ne samo Mate 30, nego i sve ostale, posto su novi isto pod sankcijama a "stari" mogu da dobijaju update i instaliraju/update-uju aplikacije samo jos mesec dana

Cvele

pre 4 godine

Bez premijum usluge,nema ni premijum kupaca. Sta ce telefon bez aplikacija. Maps,mail, viber,FB,Mesenger,Instangram,banka i dizet... Jer telefon toga postaje fotoaparat sa mogucnoscu zvanja.

Totem

pre 4 godine

Ne bi ljudi instalirali aplikacije ? Vi se šalite ?
Neka smanje cenu uređaja i neka na primer imaju politiku prodaje kao šaomi .
Pa ne da ću da ga kupim nego ima ruke da im otkinem ,bre :-)
Ovako mnogo bato , inače ... sve bi ga pojeo :-))

smoren

pre 4 godine

Sta god mislili vi koji biste sve sami da instalirate, bez pristupa online "biblioteci" aplikacija, u danasnje vreme, ne vidim kako telefon moze da postigne iole znacajnu prodaju. Pri tome, ja bih se vrlo radi resio nekih googletovih servisa koje ne koristim, ali playstore mi je jedna od najvaznijih aplikacija

Zurkolomac

pre 4 godine

Milioni Kineza bi ostalo na ulici, bez hrane i pića. Zato i neće zabraniti Apple. USA je pobedila, ovo je kraj. (adriano_galliani, 23. septembar 2019 11:51)

A ti jado imas jako puno koristi sto su kao "pobedili" tvoji predivni amerikanci?

Majkl Džondar

pre 4 godine

Poslednji pasus je ključ. Tu se vidi svrha svih zabrana Huawei-u. Iskreno, dobro se snalazim sa tim stvarima i uzeo bih Huawei. Jednostavno ne volim način na koji ameri posluju a to je uništiti sve ostale. Ja ću podržati Huawei i iskreno se nadam novom OS-u, da se sklonim sa androida.

Sale

pre 4 godine

Ne razumem paniku, onaj koji želi da instalira gugl "usluge" treba da odvoji 5 minuta svog vremena, i to je sve. Što se mene tiče ovo je super jer ne koristim gugle tako da je samo cena malo manja odmah bih ga kupio.

truba

pre 4 godine

Tronineti su uzeti kao primer,ne budi bukvalista.Možeš uzeti kao primer bilo koju aplikaciju za banke u Srbiji,može se živeti i bez njih ali zašto bih kada mi olakšavaju život?Ovo isto se odnosi na gomilu drugih aplikacija koje imam u telefonu. (batica, 23. septembar 2019 11:54)

Aplikacije će moći da se instaliraju, ali ne preko gugl pleja. U čemu je problem? Pa ja i sada imam neke aplikacije koje nisam instalirao sa GP. Ne kaže niko da aplikacije neće raditi. Pa ni na windowsu ne koristiš samo Microsoftove aplikacije.

ha ha

pre 4 godine

Klinci, sta se toliko palite? Pa sad ste jos veci frajeri sa vasim iPhone i Samsunzima koji su vam kupili roditelji. Huawei bez preinstalisanih Facebook, Instagram, Youtube itd je postao telefon za starije od 30, dakle to je potpuno druga ciljna grupa u odnosu na vas.

Пера

pre 4 godine

Људи и ајфон се производи у Кини и то је кинез тако да власници горе поменутог модела морају бити поносни на свој телефон са кинеском јабуком позади.

apk

pre 4 godine

Mate 30 je propali proizvod. Dok se ceo taj sistem razvije eto ga maj mesec i P40 i S11 i nova Xperia i Xiaomi i Pixel 4...
Niko osim zaludnih nije spreman da instalira gomilu aplikacija sam i drnda se oko toga. Na telefonu imam instalirano preko 100 aplikacija, sigurno mi ne pada na pamet da gubim ceo dan da svaku posebno instaliram, pa update-ujem...
Nemam i ne želim da trošim vreme na to.
Evo sada sam putovao u Ameriku i trebala mi je gomila aplikacija samo da bih tamo mogao da funkcionišem. Baš da vidim da li će Uber, Lyft, američke banke i ostali da kače aplikacije na Huawei prodavnicu... Ovde je kao jedan od primera navedena vožnja električnih trotineta po gradu koje možete da rentirate (nešto što je u zapadnoj Evropi i Americi dosta zaživelo u pretpodnih godinu dana).
Ako ste fanovi Huawei brenda sačekajte da vidite kako će ovo da se razvije i da njihov sistem malo zaživi. Ovo je velika cifra da se da za uređaj koji možete da koristite kao mali fotoaparat ukoliko ne želite ručno da se bakćete sa svime.

rebro

pre 4 godine

Da li vi ljudi razumete da youtube.com radi, ali ne radi aplikacija. Svaki sajt će vam raditi bez problema. Ulogujete se na fejs i četujete.
I gde je tu problem?

kinez

pre 4 godine

Ljudi na svakom huawei telefonu dolazi aplikacija- huawei store gde mozes da nadjes 99 posto aplikacija koje imas i na google play store-u. Problem resen. Ko hoce google play, minut posla. Na google-u ukuca play store apk file i to je to. Dozvolis jos samo instaliranje aplikacije iz nepoznatih izvore i kraj price. Ukoliko je net dobar ni minut posla.

EU Citizen

pre 4 godine

Toliko su "vitalni" ti Googleovi špijunski treševi, da su prvo što poubijam kada rutujem bilo koji novi telefon, :)) ostavim bukvalno samo goli kostur operativnog sistema, a i njemu ukinem komunikaciju sa svetom, :) samo Huawei tek ne bih nikad kupio jer ne daju da se otključa bootloader a time ni da se rutuje, situacija na tržištu mobilnih telefona reflektuje situaciju u političkoj realnosti, zapadni neomarksisti su ogromno zlo, ali su kineski komunistički kleptokrati još mnogo gore :) Uzgred, postoji potpuno sigurna i proverena hakovana verzija Google Play, ako vam je baš do toga, ja je koristim samo za par aplikacija za sigurnu komunikaciju koje je iz nekog razloga zahtevaju, inače aratos je bilo, i nje i Amdroida, kedva čekam. neki upotrebljivi mobilni Linux :))

PD

pre 4 godine

...google može u budućnosti da blokira potpuno pristup google servisima na huawei uređaje...
(misa, 23. septembar 2019 14:17)

Da, upravo u tome leži problem. Instaliranje "Google Play prodavnice", u offline režimu (.apk se prekopira na telefon i startuje manuelno), nije ni po muke. Nakon toga sve drugo teče normalno i bez napora.

ALI ... dokle će to da traje?
Da li iko iz Huawei kompanije može da garantuje da Google neće pooštriti zabranu korišćenja bilo kojeg od svojih servisa?
Ne može, naravno. I onda čoveku ostaje telefon koji će možda raditi sa onim što je instalirano, bez mogućnošću nadogradnje; a možda ni sa tim.

Недељко Стефановић

pre 4 godine

@levi

По теби испада да је само софтвер иновативан и да се тешко копира, а да се хардвер лако копира.

Пиратски сајтови су препуни пиратског софтвера. Нема познатијег комерцијалног програма (који није у клауду), који није крекован. Толико о томе колико се софтвер тешко копира (наравно, незаконито).

А што се хардвера тиче, па и то је иновативно поље, јер да није, сви би правили и процесоре и меморије и чипсетове и остало. Не би постојали гиганти. Притом их Кинез престиже.

Овде се ради о мрежном ефекту. Гугл дуго има продавницу коју многи произвођачи користе. Гуглова електронска пошта се може користити из било ког клијента за електронску пошту. На овом компу је користим из тандербирда. Клијенте за јутјуб и гуглове мапе није тешко направити, тако да се не морају користити из браузера.

Поента је у томе да хуавеј направи своју продавницу нудећи повољније услове качења произвођачима, него што то чини Гугл. Произвођачи су власници својих производа и нико им не може забранити да их каче на оба места.

У прелазном периоду хуавеј треба да нуди корисницима упутства и помоћ око инсталације програма. Ако предузме све шта треба, може значајно да ублажи ефекте санкција.

Swedenonline

pre 4 godine

650€.
To je suma plaćena za instaliranje aplikacija koje sam kupio do sada i sa svakom zamenom telefona nastavljaju da rade. U periodu od 7 godina.
I sada ako bi uzeo ovaj uredjaj morao bi da instaliram Google Apps her nebi mogao imati aktivne aplikacije bez verifikacije kroz Google Pay.
Ok, meni nije problem i rešilo bi se isti dan ali, šta da rade većina njih na zapadu kojima cena uređaja nije problem ali bez da im odma rade sve kupljene aplikacije, teško.

Недељко Стефановић

pre 4 godine

@ST

Гугл никада није имао проблем са пословањем у Кини по кинеским законима, који су исти за све. То што се Гуглу кинески закони не свиђају је друга ствар.

Да, кинески закони предвиђају цензуру и претраживачи који желе да буду видљиви унутар Кине морају према тим адресама да примењују филтере какве прописује кинески закон. Гугл то неће. Ако су емитовали нецензурисану претрагу према адресама у Кини, па им Кина исекла приступ због кршења кинеских закона, то је друга ствар.

gmo

pre 4 godine

ja sam svojevremeno na htc hd2 instalirao open source android (windows je bio fabricki), bez ikakvih problema. tako da ko hoce bas taj tel, sigurno mu nije tesko da doda google.

neutralni felsh

pre 4 godine

Ne razumem paniku, onaj koji želi da instalira gugl "usluge" treba da odvoji 5 minuta svog vremena, i to je sve. Što se mene tiče ovo je super jer ne koristim gugle tako da je samo cena malo manja odmah bih ga kupio.
(Sale, 23. septembar 2019 13:29)

ne koristis google? samo se ti nadaj :)

adriano_galliani

pre 4 godine

Sta bih dao da Kinezi zabrane prodaju Applea u Kini. A joooj, dobili bi android odmah i Bahame gratis...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ST, 23. septembar 2019 11:15)

Milioni Kineza bi ostalo na ulici, bez hrane i pića. Zato i neće zabraniti Apple. USA je pobedila, ovo je kraj.

skrstic

pre 4 godine

Izjava da većina korisnika nije spremna da instalira pomenute aplikacije nije, po meni, tačna.
Ima i nas koji bi rado pobrisali pomenute programe ali nema opcije. Navoditi trotinete i neinstaliranje aplikacije da bi se oni vozili je stvarno ...
Gospodo uporedite kvalitet prijema signala, brzinu rada, kvalitet fotografije sa konkurencijom u cenovnom rangu. Kakvi trotineti. Neozbiljno.

dejan

pre 4 godine

Da, treba ti manje od 10 minuta da instaliraš gplay sa svim pratećim aplikacijama tipa gmail, maps i ostalo. Prvo se mesecima drvilo kako neće moći ništa da se instalira, a sad kad vidite da može, sad je problem izdvojiti 10 minuta za instalaciju programa.... Isto tako svi koriste viber, ali se ne žale što on ne dolazi preinstaliran na telefonima. Ne razumem toliku antipropagandu nepotrebno.

levi

pre 4 godine

Pojedinci kao da ne čitaju članak ili neznaju pročitati s razumijevanjem. Navode kako neku aplikaciju možeš instalirati za 10 tak minuta. Možeš ali koliko ljudi iz vašeg neposrednog okruženja to zna da uradi?? Oni ne razmišljaju kao vi koji to znate već na način zašto bih kupovao takav telefon ako mogu kupiti drugi gdje je to sve instalirano i ne moram nikoga moljakati da mi to napravi pogotovo ne da dodatno plačam za to.

Huawei je pukao i zavisi jedino od milosti Amerikanaca. Lako je kopirati hardver, to je kao preslikavanje slike s podmetnutim listom papira ali pamet i inovacije ne možeš iskopirati. Nisu svi Van Gogh ma koliko bili talenti za kopiranje. To su vidjeli i sami Kinezi. Gdje je taj njihov operativni sistem? Nema ga na vidiku najmanje sljedećih 4-5 godina i to je optimistična prognoza. Čak i da se pojavi potpuno operativan za to vrijeme šanse da će se probiti na tržištu su minimalne.
Trotinet je uzet kao primjer. Nema ni Ubera, google maps-a.. nabrajanje bi otišlo predaleko. A požurili su da zabrane u Kini rad američkih kompanija; Facebook, Twiter, Google maps, You Tube.. Pa evo gospodo Kinezi šta ste postigli zabranom. Ne možete od Amerikanaca uzimati njihovo intelektualno vlasništvo kao sa švedskog stola. Samo ono što se vama sviđa. Sad je taj njihov novi flag ship telefon je obična cigla bez američkih inovacija!

Mmm

pre 4 godine

Milioni Kineza bi ostalo na ulici, bez hrane i pića. Zato i neće zabraniti Apple. USA je pobedila, ovo je kraj. (adriano_galliani, 23. septembar 2019

Čitaš li ti šta napišeš, pre nego što pošalješ komentar?

Sad ću ti dati par primera tvoje gluposti:

Milioni kineza bi ostali na ulici....???
Reci mi za neke stvari koje se ne proizvode u Kini?

I opet... milioni kineza.???
A da li znaš koliko ih ima?

Kolika je cena kineskog radnika, a kolika američkog?

Šta jede, pije, vozi amerikanac i bez čega NE MOŽE, a isto tako šta jede, pije i vozi Kinez i bez čega sve može?

Kažeš... USA je pobedila.... Hahahahahahaha.... U čemu?

Druže... ne ljuti se... ne znam koliko imaš godina, ali tvoj komentar je na nivou 10-gošnjaka.

batica

pre 4 godine

@skrstic
Tronineti su uzeti kao primer,ne budi bukvalista.Možeš uzeti kao primer bilo koju aplikaciju za banke u Srbiji,može se živeti i bez njih ali zašto bih kada mi olakšavaju život?Ovo isto se odnosi na gomilu drugih aplikacija koje imam u telefonu.

bo

pre 4 godine

Tesko je ugoditi, kad dolaze preinstalirane apk problem.
Kad ne dolaze problem.
Ja sam platio laptop 1200e, bez sistema, pa sam ga sam instalirao...

Zurkolomac

pre 4 godine

Milioni Kineza bi ostalo na ulici, bez hrane i pića. Zato i neće zabraniti Apple. USA je pobedila, ovo je kraj. (adriano_galliani, 23. septembar 2019 11:51)

A ti jado imas jako puno koristi sto su kao "pobedili" tvoji predivni amerikanci?

misa

pre 4 godine

Ama ljudi svi znamo da se to može instalirati za 10 min, nije poenta u tome, ali neću da dam 1000 eur i da sam to instaliram, nije to 100 eur ili 50 pa ajde, problemi mogu biti mnogo veći jer google može u budućnosti da blokira potpuno pristup google servisima na huawei uređaje pa ti instalirani programi neće imati svrhu. Ja imam trenutno huawei ali ukoliko se ovaj spor ne reši moj sledeći telefon sigurno neće biti huawei.

dr.agan

pre 4 godine

bilo je krajnje vreme za novi operativni sistem i prekid googlovog monopola... nisu nezamenljivi gmail,gmaps...?jedino youtube ali i on se da instalirati...

max

pre 4 godine

Kad smo zapadna kolonija. U Rusiji i Kini se ne koristi Google. Koriste Yandex i Baidu. Kineski Baidu ima npr vise korisnika nego americki Google. Rusi ne koriste Facebook vec VKontakt, i tako dalje.

truba

pre 4 godine

Tronineti su uzeti kao primer,ne budi bukvalista.Možeš uzeti kao primer bilo koju aplikaciju za banke u Srbiji,može se živeti i bez njih ali zašto bih kada mi olakšavaju život?Ovo isto se odnosi na gomilu drugih aplikacija koje imam u telefonu. (batica, 23. septembar 2019 11:54)

Aplikacije će moći da se instaliraju, ali ne preko gugl pleja. U čemu je problem? Pa ja i sada imam neke aplikacije koje nisam instalirao sa GP. Ne kaže niko da aplikacije neće raditi. Pa ni na windowsu ne koristiš samo Microsoftove aplikacije.

Пера

pre 4 godine

Људи и ајфон се производи у Кини и то је кинез тако да власници горе поменутог модела морају бити поносни на свој телефон са кинеском јабуком позади.

EU Citizen

pre 4 godine

Toliko su "vitalni" ti Googleovi špijunski treševi, da su prvo što poubijam kada rutujem bilo koji novi telefon, :)) ostavim bukvalno samo goli kostur operativnog sistema, a i njemu ukinem komunikaciju sa svetom, :) samo Huawei tek ne bih nikad kupio jer ne daju da se otključa bootloader a time ni da se rutuje, situacija na tržištu mobilnih telefona reflektuje situaciju u političkoj realnosti, zapadni neomarksisti su ogromno zlo, ali su kineski komunistički kleptokrati još mnogo gore :) Uzgred, postoji potpuno sigurna i proverena hakovana verzija Google Play, ako vam je baš do toga, ja je koristim samo za par aplikacija za sigurnu komunikaciju koje je iz nekog razloga zahtevaju, inače aratos je bilo, i nje i Amdroida, kedva čekam. neki upotrebljivi mobilni Linux :))

Majkl Džondar

pre 4 godine

Poslednji pasus je ključ. Tu se vidi svrha svih zabrana Huawei-u. Iskreno, dobro se snalazim sa tim stvarima i uzeo bih Huawei. Jednostavno ne volim način na koji ameri posluju a to je uništiti sve ostale. Ja ću podržati Huawei i iskreno se nadam novom OS-u, da se sklonim sa androida.

Sale

pre 4 godine

Ne razumem paniku, onaj koji želi da instalira gugl "usluge" treba da odvoji 5 minuta svog vremena, i to je sve. Što se mene tiče ovo je super jer ne koristim gugle tako da je samo cena malo manja odmah bih ga kupio.

Swedenonline

pre 4 godine

650€.
To je suma plaćena za instaliranje aplikacija koje sam kupio do sada i sa svakom zamenom telefona nastavljaju da rade. U periodu od 7 godina.
I sada ako bi uzeo ovaj uredjaj morao bi da instaliram Google Apps her nebi mogao imati aktivne aplikacije bez verifikacije kroz Google Pay.
Ok, meni nije problem i rešilo bi se isti dan ali, šta da rade većina njih na zapadu kojima cena uređaja nije problem ali bez da im odma rade sve kupljene aplikacije, teško.

smoren

pre 4 godine

Sta god mislili vi koji biste sve sami da instalirate, bez pristupa online "biblioteci" aplikacija, u danasnje vreme, ne vidim kako telefon moze da postigne iole znacajnu prodaju. Pri tome, ja bih se vrlo radi resio nekih googletovih servisa koje ne koristim, ali playstore mi je jedna od najvaznijih aplikacija

Cvele

pre 4 godine

Bez premijum usluge,nema ni premijum kupaca. Sta ce telefon bez aplikacija. Maps,mail, viber,FB,Mesenger,Instangram,banka i dizet... Jer telefon toga postaje fotoaparat sa mogucnoscu zvanja.

Miki

pre 4 godine

Dobio sam sada vec stari j3 2016, instalirao sam mu lineage 14, a od google servisa samo prodavnicu. Tel je prodisao, koliko je bloatvera u samsungu, to nije normalno. I ako mi neka aplikacija zatreba, mogu da izdvojim par sekundi da je instaliram. Ne volim da mi namecu aplikacije koje ne koristim. Nadam se da ce i huawei biti kao lineage ili aosp sistem. Kome sta treba, nek instalira. Doduse, 80% ljudi ovo ne zna da uradi i tu lezi problem. Navikli su da im je sve na tacni, a u stvari nemaju pojma koliko bi dobili bolji tel bez tog bloatvera

delboj

pre 4 godine

@dejan
A kako to tacno vidimo da moze? Ti si ga kupio i instalirao Google servise, pa tvrdis da moze ili samo lupas napamet?

Ljudi ne mesajte babe i zabe. Jedna stvar je flesovati custom rom i gapps na telefon koji je vec ranije fabricki sertifikovan od strane Googla za koristenje njihovih servisa. Ovde imamo prvi put slucaj telefona koji, sto se tice Googla - ne postoji.

Sve i da bude moguce flesovati gapps na njemu, totalna je nepoznanica da li ce i kako raditi, da li ce se svaki put morati ponovo flesovati kada izadje nova verzija. To su pitanja na koja jos niko nema odgovor a ovde neki pisu kao da je to vec resena stvar (ukljucujuci i redakciju tehnopolisa).

Sama cinjenica, da na predstavljanju ovih modela nije bilo ni reci o tome kad i na koja sve trzista dolaze, te kako misle da prevazidju nepostojanje Google servisa, dovoljno govori za sebe. Za Huawei je ovo iznudjen potez. Predstavili su poluzavrsen proizvod (jer su morali, konkurencija ih nece cekati) i sad se prave kao da problem ne postoji. Meni to govori samo jedno, da nemaju resenje.

kinez

pre 4 godine

Ljudi na svakom huawei telefonu dolazi aplikacija- huawei store gde mozes da nadjes 99 posto aplikacija koje imas i na google play store-u. Problem resen. Ko hoce google play, minut posla. Na google-u ukuca play store apk file i to je to. Dozvolis jos samo instaliranje aplikacije iz nepoznatih izvore i kraj price. Ukoliko je net dobar ni minut posla.

ha ha

pre 4 godine

Klinci, sta se toliko palite? Pa sad ste jos veci frajeri sa vasim iPhone i Samsunzima koji su vam kupili roditelji. Huawei bez preinstalisanih Facebook, Instagram, Youtube itd je postao telefon za starije od 30, dakle to je potpuno druga ciljna grupa u odnosu na vas.

rebro

pre 4 godine

Da li vi ljudi razumete da youtube.com radi, ali ne radi aplikacija. Svaki sajt će vam raditi bez problema. Ulogujete se na fejs i četujete.
I gde je tu problem?

pigs

pre 4 godine

(ST, 23. septembar 2019 11:15)
Bilo zabranjeno (tj. jako ograniceno) pre nekoliko godina. Hiljada kineza svakodnevno islo u Hong Kong, Tajvan, Vijetna, lepili po desetine telefona po telu (kao drogu) i svercovali kuci. Koliko je pala prodaja u Kini, toliko je skocila u okolini, s tim da su kupci izvukli deblji kraj posto su svercovani bili skuplji.

(dejan, 23. septembar 2019 11:42)
99% onih koji imaju 1000+ evra za telefon nece nista da budzi 10min nego tap>ime aplikacije>install i to je to. A 99% onih koji bi da budze nema 1000+ evra, tako da ako im ne skinu sankcije, to je kraj za Huawei van Kine (ne samo Mate 30, nego i sve ostale, posto su novi isto pod sankcijama a "stari" mogu da dobijaju update i instaliraju/update-uju aplikacije samo jos mesec dana

Недељко Стефановић

pre 4 godine

@ST

Гугл никада није имао проблем са пословањем у Кини по кинеским законима, који су исти за све. То што се Гуглу кинески закони не свиђају је друга ствар.

Да, кинески закони предвиђају цензуру и претраживачи који желе да буду видљиви унутар Кине морају према тим адресама да примењују филтере какве прописује кинески закон. Гугл то неће. Ако су емитовали нецензурисану претрагу према адресама у Кини, па им Кина исекла приступ због кршења кинеских закона, то је друга ствар.

Totem

pre 4 godine

Ne bi ljudi instalirali aplikacije ? Vi se šalite ?
Neka smanje cenu uređaja i neka na primer imaju politiku prodaje kao šaomi .
Pa ne da ću da ga kupim nego ima ruke da im otkinem ,bre :-)
Ovako mnogo bato , inače ... sve bi ga pojeo :-))

gmo

pre 4 godine

ja sam svojevremeno na htc hd2 instalirao open source android (windows je bio fabricki), bez ikakvih problema. tako da ko hoce bas taj tel, sigurno mu nije tesko da doda google.

Zlatko

pre 4 godine

1. "Priče da bi njihov nedostatak mogao da se nadoknadi samostalnim instaliranjem pojedinačnih aplikacija baš i "ne pije vodu". Realno, nije veliki broj onih koji bi time hteli da se bave."

Definicija reči nedostatak. Ako te aplikacije ne dolaze u samom sistemu a mogu da se instaliraju, to onda nije nikakav problem. Ako te aplikacije ne dolaze i ne mogu da se instaliraju, to je onda problem ako telefon košta 800 i 1100€.

Pitanje kako to funkcioniše u praksi, ali iz ličnog iskustva: 2 telefona i 2 tableta kupljena u Kini, naravno bez Google aplikacija. Na telefone se prvo instalira Google play prodavnica pronalaskom apk fajla i nakon toga se sve skida normalno iz te prodavnice. Dakle, telefoni rade. Tableti to ne podržavaju, izlazi poruka o nepostojanju Google play servisa. Alternativna prodavnica npr ApkPure nudi sve, ali npr YT ne može da se instalira. Dakle, tableti rade "okrnjeno".

Ovo je druga stvar jer je u pitanju ceo sistem, ali time se vraćamo na značenje reči nedostatak.

2. "S druge strane, onima koji imaju zamerke na veliki broj predinstaliranih aplikacija, ovo bi možda i moglo da bude dopadljivo. Ali ni njih nije baš mnogo."

Ne žale se ljudi na instalirane Google aplikacije (YT, Gmail, Chrome), ljudi se žale na instalirane aplikacije nekog drugog tipa, kao npr FB i na one aplikacije koje dolaze od strane proizvođača telefona a koje nije moguće obrisati.

PD

pre 4 godine

...google može u budućnosti da blokira potpuno pristup google servisima na huawei uređaje...
(misa, 23. septembar 2019 14:17)

Da, upravo u tome leži problem. Instaliranje "Google Play prodavnice", u offline režimu (.apk se prekopira na telefon i startuje manuelno), nije ni po muke. Nakon toga sve drugo teče normalno i bez napora.

ALI ... dokle će to da traje?
Da li iko iz Huawei kompanije može da garantuje da Google neće pooštriti zabranu korišćenja bilo kojeg od svojih servisa?
Ne može, naravno. I onda čoveku ostaje telefon koji će možda raditi sa onim što je instalirano, bez mogućnošću nadogradnje; a možda ni sa tim.

Zlatko

pre 4 godine

@skrstic
Tronineti su uzeti kao primer,ne budi bukvalista.Možeš uzeti kao primer bilo koju aplikaciju za banke u Srbiji,može se živeti i bez njih ali zašto bih kada mi olakšavaju život?Ovo isto se odnosi na gomilu drugih aplikacija koje imam u telefonu. (batica, 23. septembar 2019 11:54)

Ovo je potpuno tačno. Nisam koristio iPhone, ali što se mene tiče, Win 10 je bolji. Druga je stvar što Microsoft nije hteo da uloži u taj sistem. Mislili su da je dovoljno da se pojave i da će svi potrčati kod njih. U početku ti bude ok, nema ovo, nema ono, koristiću pretraživač. To funkcioniše neko vreme, dok jednog trenutka ne kažeš da je dosta. Može se živeti bez aplikacija, ali zašto ako one olakšavaju? Ako Huawei napravi svoj OS, priča je da će sve raditi. Videćemo, ali tu je Microsoft pogrešio. Nisu hteli da ulože, smatrali su da se može bez aplikacija na telefonu. Korisnici su pokazali da se ne može. Kolega je naveo samo primer samo bankarskih aplikacija. To je samo jedan deo onoga što nije pistojalo. Ako sve aplikacije mogu da se instaliraju to nije problem.

apk

pre 4 godine

Mate 30 je propali proizvod. Dok se ceo taj sistem razvije eto ga maj mesec i P40 i S11 i nova Xperia i Xiaomi i Pixel 4...
Niko osim zaludnih nije spreman da instalira gomilu aplikacija sam i drnda se oko toga. Na telefonu imam instalirano preko 100 aplikacija, sigurno mi ne pada na pamet da gubim ceo dan da svaku posebno instaliram, pa update-ujem...
Nemam i ne želim da trošim vreme na to.
Evo sada sam putovao u Ameriku i trebala mi je gomila aplikacija samo da bih tamo mogao da funkcionišem. Baš da vidim da li će Uber, Lyft, američke banke i ostali da kače aplikacije na Huawei prodavnicu... Ovde je kao jedan od primera navedena vožnja električnih trotineta po gradu koje možete da rentirate (nešto što je u zapadnoj Evropi i Americi dosta zaživelo u pretpodnih godinu dana).
Ako ste fanovi Huawei brenda sačekajte da vidite kako će ovo da se razvije i da njihov sistem malo zaživi. Ovo je velika cifra da se da za uređaj koji možete da koristite kao mali fotoaparat ukoliko ne želite ručno da se bakćete sa svime.

Недељко Стефановић

pre 4 godine

@levi

По теби испада да је само софтвер иновативан и да се тешко копира, а да се хардвер лако копира.

Пиратски сајтови су препуни пиратског софтвера. Нема познатијег комерцијалног програма (који није у клауду), који није крекован. Толико о томе колико се софтвер тешко копира (наравно, незаконито).

А што се хардвера тиче, па и то је иновативно поље, јер да није, сви би правили и процесоре и меморије и чипсетове и остало. Не би постојали гиганти. Притом их Кинез престиже.

Овде се ради о мрежном ефекту. Гугл дуго има продавницу коју многи произвођачи користе. Гуглова електронска пошта се може користити из било ког клијента за електронску пошту. На овом компу је користим из тандербирда. Клијенте за јутјуб и гуглове мапе није тешко направити, тако да се не морају користити из браузера.

Поента је у томе да хуавеј направи своју продавницу нудећи повољније услове качења произвођачима, него што то чини Гугл. Произвођачи су власници својих производа и нико им не може забранити да их каче на оба места.

У прелазном периоду хуавеј треба да нуди корисницима упутства и помоћ око инсталације програма. Ако предузме све шта треба, може значајно да ублажи ефекте санкција.

neutralni felsh

pre 4 godine

Ne razumem paniku, onaj koji želi da instalira gugl "usluge" treba da odvoji 5 minuta svog vremena, i to je sve. Što se mene tiče ovo je super jer ne koristim gugle tako da je samo cena malo manja odmah bih ga kupio.
(Sale, 23. septembar 2019 13:29)

ne koristis google? samo se ti nadaj :)