Subota, 15.06.2019.

11:32

Ovo je najbrutalniji "ubica flegšipa" do sada? VIDEO

Izvor: B92

Ovo je najbrutalniji "ubica flegšipa" do sada? VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

G®°F™

pre 4 godine

@mile jesi ti ikad imao u ruci taj xiaomi? ja imam mi8, pre toga s8+ i mogu ti reći nema prevelike razlike, bukvalno nijanse. kad budeš u mogućnosti, probaj su kupiti makar mi8 pa ćeš videti o čemu pričam.

CATAPA

pre 4 godine

mada za prevodom nema nikakve stvarne potrebe, jer se i anglicizam flegšip već prilično odomaćio i ne vidim zašto se, pored milion drugih stranih reči, ne bi koristio (EU Citizen, 17. jun 2019 21:46)

Zato što je u srpskom jeziku kombinacija glasova "g" i "š", suglasnika između kojih nema samoglasnika neprirodna i teško izgovorljiva. Prevodilac mora da računa i sa time da (u srpskom) napisana reč (izuzev akcenta) određuje i kako se ta reč izgovara. Kao programer, bavio sam se i veštačkom inteligencijom i znam koliko je prevodilaštvo teško automatizovati. Sad zamisli da programeri autopilota u vozilima pođu logikom koju ti zagovaraš: "nećemo to ni prevoditi, neka se korisnik snađe".
Pored znanja jezika, prevodilaštvo ponajviše zahteva intelekt, inteligenciju. Za sada, prirodnu inteligenciju u kojoj ti značajno oskudevaš tako da me ne čudi da ne razumeš ni u čemu je problem.

Da imaš, primetio bi nešto čega nema, a trebalo bi da ima (u čemu je i suština inteligencije): nisam protestovao protiv korišćenja reči "tačskrin" iako je maltene isti problem kao i sa "flagšipom". Nisam zato što ni uz najbolju volju ne mogu da se setim neke srpske reči koja bi značila isto. Za "flagšip" smo bar utvrdili da postoje najmanje dve i obe bolje: perjanica i barjaktar. Vidim, čak i ti znaš šta znači to "barjaktar" iako mrziš sve srpsko. Uzgred, koristio si i u ispravnom značenju, što pohvaljujem.

EU Citizen

pre 4 godine

@CATAPA
Ne mogu da odolim da ne ispravim visokoparne i pretenciozne neznalice, naročito kad su barjaktari totalitarnog i kolektivističkog treša na ovim stranicama: "ship" u složenici "flagship" znači upravo brod, doslovni prevod ove reči na srpsli koji niko od stotinak pametnjakovića ovde izgleda ne zna je "admiralski brod", dakle, komandna lađa na kojoj se nalazi zapovednik flote i njena glavna zastava. Ali "perjanica" je sasvim korektan prevod komercijalnog značenja ove reči, mada za prevodom nema nikakve stvarne potrebe, jer se i anglicizam flegšip već prilično odomaćio i ne vidim zašto se, pored milion drugih stranih reči, ne bi koristio, svaka uspešno inkorporirana strana reč obogaćuje izražajne mogućnosti jezika isto kao i neologizam zasnovan na nekom izvornom korenu, a to što iritiraju neuke šoviniste koji bi sa osnovnom školom, srednjom stručnom ili u najboljem slučaju programerskim kursem da vode jezičku politiku može da bude samo plus :))

mile

pre 4 godine

imam platu 900 evra. nije neka urnebesno visoka plata ali je ok, malo iznad proseka. i pravo da vam kazem, kupicu novi iphone. bas me briga za kineske skalmaerije. neka ima i brzi procesor, ali vec po osecaju u ruci se vidi razlika u kvalitetu izrade, fluidnosti i dugotrajnosti.

EU Citizen

pre 4 godine

Dobro je to za te pare, ali nije dovoljno dobro za čoveka koji hoće najbolje, odnosno, Samsung Note :) Ni Ferari nije deset puta bolji od BMW trojke, već možda 50 ili 70%, ali košta deset puta više, a kod telefona barem te razlike nisu tolike. Ja ne razumem kako to ljudi ne shvataju, pa je svaka vest o Xiaomiju u komentarima udžbenička ilustracija fenomena zvanog "sladak limun", dakle ljudi nerealno i neumereno hvale nešto što, doduše, ima vrlo solidan odnos cena/kvalitet, ali je po mnogim bitnim detaljima, počev od onih najvažnijih, displeja i kvaliteta materijala i izrade, jako daleko od stvarnih premijum modela. Da li ljubitelji Xiaomija stvarno misle da su svi ti ljudi koji zarađuju po deset ili dvadeset njihovih plata mesečno i kupuju Samsung stvarno tupave ovce za šišanje, ili ipak znaju nešto što oni ne(će da) znaju? :))

aalborg

pre 4 godine

Bez stereo zvicnika, 2k amoled ekrana, OIS, kod mene nema prodju. Mozda kod manje informisanih kupaca. (freality, 15. jun 2019 22:18)

Informiši nas neinformisane, šta ti tačno radiš na telefonu, da ti je takav ekran neophodan?

dovla

pre 4 godine

Objasnicu vam ja, koji nema ni casa engleskog u skoli... flagship ne moze bukvalno da se prevede jer gubi smisao, kao i mnogo toga na engleskom, sto ste imali prilike da vidite ako ste gledali GoT (jezovuk, zimovrel...) Prevod koji ima smisla je; najjaci predstavnik.

Pantelija

pre 4 godine

Fleag = zastava
Sheip = ovca

U prevodu, to je ovca sa zastavom koju nosi.

Ekvivelant na srbskom bi bilo, kao crna ovca, samo što je sa zastavom u engleskoj.

To su na našem crne ovce kao nešto podrugljivo, ili nešto što se jako razlikuje, ili nešto čem bi se rugali drugi, a u engleskoj je sve to isto samo obrnuto drugačije. Tamo je crna ovca super nešto, samo što kod njih kao nosi zastavu pa je kao drugačija.

Ovaj telefon je drugačiji zbog toga, eto.

Kox

pre 4 godine

Ovaj rubin crveni me podsjeća na davne sedamdesete prošlog vijeka kad sam dobio prvu “patent” grficku olovku. Ako ništa zbog toga bih poželio taj telefon. Šalu na stranu odličan telfon ali i 350 € nije malo.

Haftar

pre 4 godine

"Flagship" je oblik engleske reči u kojoj je -ship uporedivo sa našim -stvo, kao u reči "prijateljstvo".

Međutim, to ne znači da bismo mogli automatski prevesti sa rečju "zastav(a)stvo" jer bi to bila čista glupost. Naš izraz za "flagship"bi bio "perjanica".

Sinketa

pre 4 godine

Brate Das ist glupost.

Nezameri, Flagship je rec koja se upotreblava za proizvode kojima firma predstavlja paletu proizvoda. Znaci ajde da lupim Golf GTI ce biti flagship za sve vrste Golfova is te godine ukljucujuci i onaj najslabiji Golf Gl. Pa zato se bolje prevodi kao Flagship - predvodnik (palete) ili najbolji.

Da li uopšte znaš šta znači "flagship"?? Nije "brod sa zastavom" iako mu to reči FLAG i SHIP govore. (ZaphodBeeblebrox, 15. jun 2019 14:42)

Ono "ship" u "flagship" nema veze sa brodovima. Nauči bar engleski ako nećeš srpski. Srpski jezik ima već poodavno adekvatnu reč za "flagship" koja glasi barjaktar. I to je turcizam, ali odavno odomaćen u srpskom jeziku. Nasilno i rogobatno ubacivanje anglicizama je najčešće čisto pomodarstvo kao što je nekada bilo po svaku cenu ubacivanje "nemeckih" ili francuskih reči. Čak uglavnom ne na štetu turcizama nego izvorno srpskih reči.

Toto-ko-tunjo-

pre 4 godine

Koliko je kolega hvalio taj MiA1... Pa gleda moj J7, koji je slicnog cenovnog ranga, i sve mu nekako na njegovom bolje. Moja laicka analiza, koju sam precutao, da su spolja odokativno gotovo identicni. Ono sto primetih je da je Samsungov Amoled neuporedivo REALNIJIH boja kao i slike koje pravi (nisam rekao lepse nego realnije, zenama bi se vise svidele na A1), brzina otvaranja gotovo identicna, u zavisnosti od aplikacije... I krete mu nesto po zlu, posle mesec-dva... Problem sa otvaranjem nekih aplikacija, potpuno ukoci kad koristi Viber, sto je najinteresantnije zvuk mu se izoblicio nakon update-a na Oreo. Niti me zanima sta ko voli, neka koristi ko sta hoce, ali mislim da je u cenu Samsungovih uredjaja ugradjena kako bolja funkcionalnost, tako i istrajnost uredjaja, kao i mnogo veca posvecenost adaptaciji novog softvera na svakom modelu. Mislim da su mnogo PEDANTNIJI od Kineza, a o pedantnosti izrade nekih modela, poput S7 edge koji koristi moja zena i radi kao svajcarski sat i dan danas, glupo je i govoriti. A ta pedantnost, stabilnost i funkcionalnost koja traje kod vrhunskih modela, zna da kosta. S druge strane, i u vrhu J serije dobijete to isto, sa osakacenim hardverskim komponentama koje, prosecni korisnik poput mene, i ne oseca.

Reziel

pre 4 godine

Ovako na papiru sve zvuči sjajno, još kad se pogleda cena... Stvarno dobra kupovina. Medjutim mene je do sada odbijao od Xiaomi-ja kvalitet video zapisa (kao i kod Huawei-ja), kao i kvalitet fotografija (megapikseli su tu, ali recimo stalno ispadaju iz fokusa). Takodje, njihov interfejs koji ide preko Androida nije za svakaga. ALI i pored svega toga, po toj ceni, mislim da nema boljeg telefona.

turgidson

pre 4 godine

(Ivan NG, 15. jun 2019 21:07)

To nije najbolji prevod, već bukvalni. Bukvalne prevode običnu daju ljudi koji slabo poznaju jezik - i maternji i strani. Flagship na našem bi bio “perjanica”.

CATAPA

pre 4 godine

Flag ship nije barjaktar, najbolji prevod je zastavni brod, u floti, ili borbenoj grupi brodova, na kome je komandat te flote ili bg. (Ivan NG, 15. jun 2019 21:07)

Flagship se ne piše odvojeno (flag ship) nikada. Nastavak -ship je vrlo čest u engleskom, a vrlo retko se zapravo odnosi baš na brod. Tako "dictatorship" nije brod kojim se prevozi diktator, "kindship" nije brod na kome su mornari ljubazni i tako dalje, moglo bi se naći na stotine primera.

Na kraju i najvažnije, Srbi nemaju naročitu pomorsku tradiciju i kada se prevodi na srpski jezik koristi se (ako je ima) reč koja ima najbliže ili (u ovom slučaju) isto značenje: onaj koji nosi zastavu (u bitkama).

Uostalom, zašto bi bilo "flegšip", a ne "flagšip"? Zato što je više američki, pa je moderno, "in", "kul", "oumajgad"?

ja

pre 4 godine

Bez stereo zvicnika, 2k amoled ekrana, OIS, kod mene nema prodju. Mozda kod manje informisanih kupaca. (freality, 15. jun 2019 22:18)

Nisu neinformisani nego im puca ona stvar za to... Umesto da se tese za sta su dali 'ljadu evara...

ASOT

pre 4 godine

@Flag ship nije barjaktar, najbolji prevod je zastavni brod, u floti, ili borbenoj grupi brodova, na kome je komandat te flote ili bg.
(Ivan NG, 15. jun 2019 21:07)

Zahvaljujemo se na glasu. Pa ne mozes bukvalno da prevedes, to onda kod nas ne bi imalo nikakvog smisla.

POSTUJTE BICIKLISTE

pre 4 godine

Umdigi A5 Pro 3 kamere 16 px 4/32 4125 baterija 180 eur pa ih pobedi
(SchOne, 15. jun 2019 15:06)

megapixeli su nebitni tacnije megapixeli predstavljaju dimenzije slike (velicinu)
moze telefon da ima 12 kamera i 150 miliona pixela ali sve to nema veze sa kvalitetom! vazno je da telefon ima kvalitetan senzor i optiku. naravno i softversku optimizaciju. naprimer ja imam pixel 3 a kum note 8 i oba telefona prave bolju sliku od bratovog lg v30. iako lg v30 ima najbolji senzor sto postoji u telefonima (senzor od 10-bita)
pravi slike sa manje detalja zbog nedovoljne optimizacije. ali nakon instalacije guglove camere na V30 slike su mnogo detaljnije spram doticna dva telefona. VAZNO: sve slike su istovremeno slikane na sva 3 telefona i uporedjene na 2k IPS 100% sRGB monitoru!

Džoni

pre 4 godine

Mi ako bez desetak poena ne uđemo u poslednja dva minuta mi opet gubimo dobijeno. Jednostavno kad treba prelomiti ne možemo nego mrcvarimo do besvesti. Džaba nama što smo bolji kad smo kao pod ručnom.

M2M

pre 4 godine

lepo je sve to, mami da se kupi, al 320 evrica, u stvari uopste nisu male pare. 
mesec dana rada samo za telefon...
(cascavanje, 15. jun 2019 16:15)

ili 3 dana ako si u Njemackoj...
njih (proizvodjace,auta,telefona itd)ne interesira dali ti imas ili ne,ili koliko ces morati raditi...nazalost to je tako...a s druge strane prije ce netko poput tebe i slicnih kupiti jer nama to na Balkanu puno znaci i zelimo to imati nego sto ce netko na zapadu...zivim na zapadu i vjeruj mi njima to nista ne predstavlja...tj nemaju svi iPhone ili Samsunge S10,ne zato sto si ne mogu priustiti nego ne zele,jer smatraju da je to puno ,a prethodni model im jos uvijek radi...a gledam nase ljude,cim se pojavi na trzistu on ga vec iz dzepa vadi...

jhon

pre 4 godine

Da dodam prethodnom komentaru, ovaj put za "fingerprint funkciju". I za to (očekivano) ne postoji izvorna srpska reč, ali odavno (otkad postoji) je u upotrebi latinska sintagma "daktiloskopija" (daktiloskop) koja je bolja nego "fingerprint" jer nije u pitanju nikakvo štampanje prstom, nego snimanje i prepoznavanje tog otiska.

Fingerprint prosto znači otisak prsta na Engleskom a ne snimanje i prepoznavanje za tvoju informaciju. Tako da postoji srpska reč Funkcija (prepoznavanja) otiska prsta.

X

pre 4 godine

Flagship - brod koji nosi zastavu i predvodi flotu, najbolji brod u floti. Kraj rasprave oko toga.

@ Alex

Vrlo dobro zapazanje al' cekaj sad experte da izguglaju sta je to SAR i koliko ima uticaja na zdravlje.
Inace, sva " testiranja " novih uredjaja radi neka " firma " iz Nisa pa mozete da zamislite kvalitet i merenja istih. Zakonom obavezno da neka nasa firma istestira i proceni saobrazbu sa nasim podnebljem i nasim ref vrednostima.

Samo jos da kazem, i Mercedes i Lada su automobili.

Hum

pre 4 godine

Umesto da se ložite na brend prošetajte do prodavnice. Uzmite telefon u ruku, ako je to to pazarite ili naručite sa Alija.

Ako nije kupite ono što vam više odgovara.

CATAPA

pre 4 godine

Da li uopšte znaš šta znači "flagship"?? Nije "brod sa zastavom" iako mu to reči FLAG i SHIP govore.
(ZaphodBeeblebrox, 15. jun 2019 14:42)
Ono "ship" u "flagship" nema veze sa brodovima. Nauči bar engleski ako nećeš srpski.
Srpski jezik ima već poodavno adekvatnu reč za "flagship" koja glasi barjaktar. I to je turcizam, ali odavno odomaćen u srpskom jeziku. Nasilno i rogobatno ubacivanje anglicizama je najčešće čisto pomodarstvo kao što je nekada bilo po svaku cenu ubacivanje "nemeckih" ili francuskih reči. Čak uglavnom ne na štetu turcizama nego izvorno srpskih reči.

igor

pre 4 godine

Uzeo sam da koristim redmi note 7 i o xiaomi telefonima mogu reci samo odlican odnos cene i dobijenog proizvoda. Koristim dva telefona, drugi je iphone. Razlika u ceni je ogromna u korisnickom iskustvu nije toliko velika razlika. Ko zeli korektan telefon za manju sumu novca pronacice to sa Xiaomi telefonima. Ali kao sto je neko napisao komentar, zbog njih su i ostali proizvodjaci unapredili srednju klasu i snizili cene. Pogledajte A 50 i p30lite.

CATAPA

pre 4 godine

Da dodam prethodnom komentaru, ovaj put za "fingerprint funkciju". I za to (očekivano) ne postoji izvorna srpska reč, ali odavno (otkad postoji) je u upotrebi latinska sintagma "daktiloskopija" (daktiloskop) koja je bolja nego "fingerprint" jer nije u pitanju nikakvo štampanje prstom, nego snimanje i prepoznavanje tog otiska. Dakle baš ono što daktiloskopija i znači.

Ne verujem da postoji iko ko zna srpski da su mu reči "barjaktar" ili "daktiloskopija" nepoznate, strane. Radi se prosto o neverovatnoj lenjosti, lenjosti uma od koje strašno boluju i prevodioci (pogotovo engleskih) tekstova.

Andrija Kofmanovic

pre 4 godine

Ja imam najnoviji lg tach skrin telefon, doneo mi ga burazer iz Nemačke, platio ga je 500 evra, telefon je super, ima sve i svašta.
(Pera, 15. jun 2019 13:31)

Care XD

vp

pre 4 godine

Ne vidim uopste razliku u odnosu na mi9.. Cak je i lepsi, a osetno jeftiniji. Ajde kada su neke razlike izmedju telefona, pa i da opravdas razlike u ceni. Huawei i Samsung imaju pravo da uzmu vecu zaradu na ime, nije lako izgraditi brend. Da je lako, i Motorola i Soni bi recimo bili toliko rasprostranjeni kao Samsung da je to jednostavno. Ali ovo je unutar jedne kompanije, dva modela, bez nekih razlika, a jeftiniji cak i lepsi?

Alex

pre 4 godine

Sve ste objavili, samo niste rekli kolike su SAR vrednosti kod ovog vašeg tzv.'ubica flegšipova'? Evo vam info: 1.39! Kancer u najavi! Za upoređenje, Galaxy S9 ima svega 0,39...Eto zašto ovo ne može da se poredi sa pravim telefonima.

ja

pre 4 godine

Da li neko ima info oko kamere? Kako se recimo kotira u odnosu na A70? 

Izvinite ali meni svi ovi gigabajti i procesori ne znače puno. Danas apsolutno svaki telefon iz middle klase praktično leti. 

Tako da običnim ljudima baterija i kamere, ulaz za microsSD prave veću razliku od ovakvih brojki.
(autoBOT, 15. jun 2019 13:01)

Kamere su neuporedive (u korist Xiaomija).

Pragmatic

pre 4 godine

Kao i kod svake robe, treba gledati funkcionalnost i isplativost. Do pre dve godine sam nosio Samsung Note seriju jer su nekada bili bolji od konkurencije. U medjuvremenu sam shvatio da su i drugi napredovali i da nema potrebe dati 3 puta vise para za iste karakteristike i funkcionalnosti. Pogotovo kad su se izbezobrazili i poceli da dizu cene (1000 eura kao ok dati za fon).
Najbolji su ovi sto se kunu u brend a kao mantru spominju bas ono sto je marketing tog brenda zeleo.

Aleksa

pre 4 godine

@made in Serbia

"Flagship Killer 2.0" je naziv Xiaomijeve reklamne kampanje koju su uperili ka OnePlus timu, a kako reč "flagship" nema praktični prevod u srpskom jeziku, apsolutno je u redu upotrebiti terminologiju koja je već prepoznatljiva. Interesantno je kako su jezički puritanci osetljivi na jezičke "deformacije" a veličaju čistoću jezika koji je duže od 600 godina upijao najrazličitije uticaje sa istoka i zapada. Pretpostavljam da u vokabularu izbegavate reči "para, komšija, kafa, kafana, džezva, rakija", kao i da se gnušate galicizama i germanizama u našem jeziku.

obican_geek

pre 4 godine

Buhahaaaa, samo za Kineze. iPhone Xr je svemirski brod za ovu jadnu kopiju, koja još uvek ima fingerprint tehnologiju.
(zmitjkoe, 15. jun 2019 13:23)

tipičan primer koliki je tehnički obrazovan jedan prosečan apple fan..
"ja sam najbolji zato što imam iphone iako ne koristim niti razumem išta kako to radi" :)

bravo za xiaomi. oni imaju politiku sa minimalnom zaradom po telefonu.. Dok apple troši 300-400 dolara da proizvede telefon i onda ošiša neku ovcu za 1500.

Nebojša

pre 4 godine

Buhahaaaa, samo za Kineze. iPhone Xr je svemirski brod za ovu jadnu kopiju, koja još uvek ima fingerprint tehnologiju. (zmitjkoe, 15. jun 2019 13:23)

Čim neko napiše još uvek ima fingerprint tehnologiju znaš da je teški sektaš kao kada bi ja napisao za neki Ferrari da je krš jer eto jos uvek koristi točkove umesto da leti ono što valja ne menjaš tako i stari dobri fingerprint vama je to teško da razumete i vi svaku glupost jabuke nađete način da opravdate sećam se kako si pre pisao za Androide da su poslužavnici a sada kada i sam koristiš poslužavnik sada ti ne smeta bee beeeee da sad Apple vrati fingerprint odnosno ugradi ovaj novi u ekran ti bi pisao inovatori i druge gluposti koje vi pišete.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Buhahaaaa, samo za Kineze. iPhone Xr je svemirski brod za ovu jadnu kopiju, koja još uvek ima fingerprint tehnologiju. (zmitjkoe, 15. jun 2019 13:23)

Jesi ti realna? :D

pjer

pre 4 godine

Koristim Xiaomi telefone od kada su se prakticno pojavili. Slazem se da su best buy ili za najmanje novca izvucete najvise ali tu svaka prica prestaje. Lose i sve losije kamere koje ugradjuju, veliki index sar zracenja, lose uradjena pozadinska redukcija buke kao i losa cujnost pri obicnom razgovoru, nedostatak fm radija u mi modelima, itd. Kad zagrebete nije to sve tako sjajno. Sta ce meni 6gb ram memorije kada je i 3 sasvim dovoljno. Xiaomi mora jos da radi na sebi kako bi postao globalni igrac na duge staze.

Totem

pre 4 godine

Znate ja zaista ne mogu da shvatim te naprosto "Kultne" komentare u vezi telefona.
Pobogu telefon je uređaj koji služi čoveku a ne čovek njemu. Baš me briga šta će pisati na njemu i hoće li imati logo nagrižene jabuke, lelujavih prozora ili prezervativa. Bitno je da li zadovoljava moje potrebe i koliko košta to zadovoljstvo. Ogroman broj korisnika je dugo čekao na tržištu firmu poput šaomija. Firma je smislila lukav način marketinga preko samih korisnika i ostale firme mogu samo da im zavide. Umesto u reklamu putem medija novac koji bi dali skidaju cene proizvodnje sopstvenih uređaja. Stvar je veoma prosta i svrsishodna. Da šaomi ne valja, nebi njihove telefone koristilo toliko ljudi a sam vlasnik šaomija kaže da mu je uzor Apl. Ova zver od telefona je takođe šaomiju na nivou zarade kao na pocu F1 (veoma mala) i služi kao referenca s'vremena na vreme ostalim proizvođačima da kvalitet i brzina ipak može da ima mnogo manju cenu. Naravno da ova zver ne može da parira hardverskom kvalitetu najboljih telefona na svetu ali istovremeno može da im lupi šamarčinu da njihov kvalitet uređaja može da ima dosta manju cenu za sopstvenog korisnika! Ja zato podržavam takvu firmu jer ona je moderni Robin Hud današnjice a morate priznati da prelazi ne po jedan nego po dva stepenika uspeha, jureći ka tronu koliko joj je to u mogućnosti.
Sve najbolje.

ZaphodBeeblebrox

pre 4 godine

jel vas blam malo što niste išli na vreme u “flegšip” školu? (made in Serbia, 15. jun 2019 13:26)

Da li uopšte znaš šta znači "flagship"?? Nije "brod sa zastavom" iako mu to reči FLAG i SHIP govore. A ne znači ni VRHUNSKI telefon, jer se za to koristi druga reč. I pre ću da napišem "flegšip telefon" nego (ispravan prevod) "telefon iz najbolje serije kojeg firma u tom trenutku proizvodi". Naš jezik nema prevod za mali milion izraza koji se koriste u engleskom, pa nekim "srpskojezičnim čistuncima" koji pišu neznam, nemogu, ne ću, hvali mi nešto, itd, smeta kada se na vestima o NBA napiše "franšiza" a nemaju blage veze šta je to.

Uostalom, dovoljno smo svi opštekulturno povezani nekim stvarima da koristimo strane reči. Ne treba nikome da smeta ni flegšip, ni franšiza, ni vajld kard, jer su to opšteprihvaćeni pojmovi. Uostalom, da "srpskojezični čistunci" imaju pojma koliko ima stranih reči u srpskom, bili bi patriotski zaprepašćeni.

A što se Xiaomi-ja tiče. ja sam oduševljen sa ovim što rade. Naterali su sve firme da svoje "srednjake" utegnu, tako da se dešava jedna čudna situacija - "srednjaci" su postali nikad jači, razlika u hardveru sve manja, a u ceni između njih i flegšipa nikada veća. Danas bilo koji "srednjak" može da lagano radi sve izuzetno brzo osim baš zahtevnih igara (na A70 može da se igra PUBG sa ultra podešavanjima i HDR, probao), a i to fercera na srednjim i višim podešavanjima. Ako nekome igranje nije bitno i K20Pro je čist "overkill".

znatizeljni platipus

pre 4 godine

Mene odbija sto mnogi modeli ovog proizvodjaca su u vrhu telefona sa najvecim zracenjem. Nadam se da ce ovaj model biti bolji po tom pitanju

Legend

pre 4 godine

Ja imam najnoviji lg tach skrin telefon, doneo mi ga burazer iz Nemačke, platio ga je 500 evra, telefon je super, ima sve i svašta. (Pera, 15. jun 2019 13:31)

Izvini brate, nije provokacija, ali zaista me zanima kakve to veze ima sa ovom vešću i zašto je uopšte bitno?

Boban

pre 4 godine

Ni blizu flegshipa. Telefon jeste odličan ali vredi taman toliko koliko košta. Uzmete u ruke ovaj i jedan S10+ i onda shvatite o čemu pišem.

made in Serbia

pre 4 godine

Jedan od telefona koji su izgubili odavno termin “telefon”.... On je sada sve osim zamena za kafe aparat ili ringlu. Odličan za tu cenu. Predviđam smartphone za par decenija 1$. Mada ne mogu da ne zakačim i polupismeni svet IT industrije i reč “flegšip”. Mi smo većina mutavi pa ne znamo da ste upotrebili tu vrstu terminologije da bi zvučali pametno? Tehnološki iznad nas? Ili možda sramota svog jezika? Niste mogli da upotrebite pridev ili imenice ; jel vas blam malo što niste išli na vreme u “flegšip” školu?

s

pre 4 godine

Ovi što pričaju o Iphonu, nisu svesni da je ovaj K20: AMG-Brabus za svaki drugi telefon današnjice, ništa mu nije ni prineti po Antutu testu...

autoBOT

pre 4 godine

Da li neko ima info oko kamere? Kako se recimo kotira u odnosu na A70?

Izvinite ali meni svi ovi gigabajti i procesori ne znače puno. Danas apsolutno svaki telefon iz middle klase praktično leti.

Tako da običnim ljudima baterija i kamere, ulaz za microsSD prave veću razliku od ovakvih brojki.

Cinique

pre 4 godine

I dalje mislim da je više od 150€ za bilo kakav telefon bacanje para i bolest zavisnosti, potpuno nevezano sa time da li neko ima ili nema para, ali uz blago smanjenu uračunljivost, možda bih i kupio ovaj. Stvarno sjajan gadžet koji mi stvarno nije ni potreban, kamoli neophodan.

Strahhh

pre 4 godine

Xiaomi radi zaista neverovatan posao. Ljudi ako zelite telefon koji ima kvalitet najnovijih Samsunga, Huawei-a, Apple-a, kupite Xiaomi-jev najjaci telefon u tom momentu i verujte mi imacete telefon koji je makar jednako dobar kao flegship-ovi najpoznatijih marki, ali kosta bar 500 evra manje. Ja imam Mi Mix 3 i telefon je zaista neverovatan.

Legend

pre 4 godine

Ja imam najnoviji lg tach skrin telefon, doneo mi ga burazer iz Nemačke, platio ga je 500 evra, telefon je super, ima sve i svašta. (Pera, 15. jun 2019 13:31)

Izvini brate, nije provokacija, ali zaista me zanima kakve to veze ima sa ovom vešću i zašto je uopšte bitno?

made in Serbia

pre 4 godine

Jedan od telefona koji su izgubili odavno termin “telefon”.... On je sada sve osim zamena za kafe aparat ili ringlu. Odličan za tu cenu. Predviđam smartphone za par decenija 1$. Mada ne mogu da ne zakačim i polupismeni svet IT industrije i reč “flegšip”. Mi smo većina mutavi pa ne znamo da ste upotrebili tu vrstu terminologije da bi zvučali pametno? Tehnološki iznad nas? Ili možda sramota svog jezika? Niste mogli da upotrebite pridev ili imenice ; jel vas blam malo što niste išli na vreme u “flegšip” školu?

Strahhh

pre 4 godine

Xiaomi radi zaista neverovatan posao. Ljudi ako zelite telefon koji ima kvalitet najnovijih Samsunga, Huawei-a, Apple-a, kupite Xiaomi-jev najjaci telefon u tom momentu i verujte mi imacete telefon koji je makar jednako dobar kao flegship-ovi najpoznatijih marki, ali kosta bar 500 evra manje. Ja imam Mi Mix 3 i telefon je zaista neverovatan.

Totem

pre 4 godine

Znate ja zaista ne mogu da shvatim te naprosto "Kultne" komentare u vezi telefona.
Pobogu telefon je uređaj koji služi čoveku a ne čovek njemu. Baš me briga šta će pisati na njemu i hoće li imati logo nagrižene jabuke, lelujavih prozora ili prezervativa. Bitno je da li zadovoljava moje potrebe i koliko košta to zadovoljstvo. Ogroman broj korisnika je dugo čekao na tržištu firmu poput šaomija. Firma je smislila lukav način marketinga preko samih korisnika i ostale firme mogu samo da im zavide. Umesto u reklamu putem medija novac koji bi dali skidaju cene proizvodnje sopstvenih uređaja. Stvar je veoma prosta i svrsishodna. Da šaomi ne valja, nebi njihove telefone koristilo toliko ljudi a sam vlasnik šaomija kaže da mu je uzor Apl. Ova zver od telefona je takođe šaomiju na nivou zarade kao na pocu F1 (veoma mala) i služi kao referenca s'vremena na vreme ostalim proizvođačima da kvalitet i brzina ipak može da ima mnogo manju cenu. Naravno da ova zver ne može da parira hardverskom kvalitetu najboljih telefona na svetu ali istovremeno može da im lupi šamarčinu da njihov kvalitet uređaja može da ima dosta manju cenu za sopstvenog korisnika! Ja zato podržavam takvu firmu jer ona je moderni Robin Hud današnjice a morate priznati da prelazi ne po jedan nego po dva stepenika uspeha, jureći ka tronu koliko joj je to u mogućnosti.
Sve najbolje.

Cinique

pre 4 godine

I dalje mislim da je više od 150€ za bilo kakav telefon bacanje para i bolest zavisnosti, potpuno nevezano sa time da li neko ima ili nema para, ali uz blago smanjenu uračunljivost, možda bih i kupio ovaj. Stvarno sjajan gadžet koji mi stvarno nije ni potreban, kamoli neophodan.

Andrija Kofmanovic

pre 4 godine

Ja imam najnoviji lg tach skrin telefon, doneo mi ga burazer iz Nemačke, platio ga je 500 evra, telefon je super, ima sve i svašta.
(Pera, 15. jun 2019 13:31)

Care XD

Nebojša

pre 4 godine

Buhahaaaa, samo za Kineze. iPhone Xr je svemirski brod za ovu jadnu kopiju, koja još uvek ima fingerprint tehnologiju. (zmitjkoe, 15. jun 2019 13:23)

Čim neko napiše još uvek ima fingerprint tehnologiju znaš da je teški sektaš kao kada bi ja napisao za neki Ferrari da je krš jer eto jos uvek koristi točkove umesto da leti ono što valja ne menjaš tako i stari dobri fingerprint vama je to teško da razumete i vi svaku glupost jabuke nađete način da opravdate sećam se kako si pre pisao za Androide da su poslužavnici a sada kada i sam koristiš poslužavnik sada ti ne smeta bee beeeee da sad Apple vrati fingerprint odnosno ugradi ovaj novi u ekran ti bi pisao inovatori i druge gluposti koje vi pišete.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Buhahaaaa, samo za Kineze. iPhone Xr je svemirski brod za ovu jadnu kopiju, koja još uvek ima fingerprint tehnologiju. (zmitjkoe, 15. jun 2019 13:23)

Jesi ti realna? :D

obican_geek

pre 4 godine

Buhahaaaa, samo za Kineze. iPhone Xr je svemirski brod za ovu jadnu kopiju, koja još uvek ima fingerprint tehnologiju.
(zmitjkoe, 15. jun 2019 13:23)

tipičan primer koliki je tehnički obrazovan jedan prosečan apple fan..
"ja sam najbolji zato što imam iphone iako ne koristim niti razumem išta kako to radi" :)

bravo za xiaomi. oni imaju politiku sa minimalnom zaradom po telefonu.. Dok apple troši 300-400 dolara da proizvede telefon i onda ošiša neku ovcu za 1500.

s

pre 4 godine

Ovi što pričaju o Iphonu, nisu svesni da je ovaj K20: AMG-Brabus za svaki drugi telefon današnjice, ništa mu nije ni prineti po Antutu testu...

autoBOT

pre 4 godine

Da li neko ima info oko kamere? Kako se recimo kotira u odnosu na A70?

Izvinite ali meni svi ovi gigabajti i procesori ne znače puno. Danas apsolutno svaki telefon iz middle klase praktično leti.

Tako da običnim ljudima baterija i kamere, ulaz za microsSD prave veću razliku od ovakvih brojki.

M2M

pre 4 godine

lepo je sve to, mami da se kupi, al 320 evrica, u stvari uopste nisu male pare. 
mesec dana rada samo za telefon...
(cascavanje, 15. jun 2019 16:15)

ili 3 dana ako si u Njemackoj...
njih (proizvodjace,auta,telefona itd)ne interesira dali ti imas ili ne,ili koliko ces morati raditi...nazalost to je tako...a s druge strane prije ce netko poput tebe i slicnih kupiti jer nama to na Balkanu puno znaci i zelimo to imati nego sto ce netko na zapadu...zivim na zapadu i vjeruj mi njima to nista ne predstavlja...tj nemaju svi iPhone ili Samsunge S10,ne zato sto si ne mogu priustiti nego ne zele,jer smatraju da je to puno ,a prethodni model im jos uvijek radi...a gledam nase ljude,cim se pojavi na trzistu on ga vec iz dzepa vadi...

POSTUJTE BICIKLISTE

pre 4 godine

Umdigi A5 Pro 3 kamere 16 px 4/32 4125 baterija 180 eur pa ih pobedi
(SchOne, 15. jun 2019 15:06)

megapixeli su nebitni tacnije megapixeli predstavljaju dimenzije slike (velicinu)
moze telefon da ima 12 kamera i 150 miliona pixela ali sve to nema veze sa kvalitetom! vazno je da telefon ima kvalitetan senzor i optiku. naravno i softversku optimizaciju. naprimer ja imam pixel 3 a kum note 8 i oba telefona prave bolju sliku od bratovog lg v30. iako lg v30 ima najbolji senzor sto postoji u telefonima (senzor od 10-bita)
pravi slike sa manje detalja zbog nedovoljne optimizacije. ali nakon instalacije guglove camere na V30 slike su mnogo detaljnije spram doticna dva telefona. VAZNO: sve slike su istovremeno slikane na sva 3 telefona i uporedjene na 2k IPS 100% sRGB monitoru!

ZaphodBeeblebrox

pre 4 godine

jel vas blam malo što niste išli na vreme u “flegšip” školu? (made in Serbia, 15. jun 2019 13:26)

Da li uopšte znaš šta znači "flagship"?? Nije "brod sa zastavom" iako mu to reči FLAG i SHIP govore. A ne znači ni VRHUNSKI telefon, jer se za to koristi druga reč. I pre ću da napišem "flegšip telefon" nego (ispravan prevod) "telefon iz najbolje serije kojeg firma u tom trenutku proizvodi". Naš jezik nema prevod za mali milion izraza koji se koriste u engleskom, pa nekim "srpskojezičnim čistuncima" koji pišu neznam, nemogu, ne ću, hvali mi nešto, itd, smeta kada se na vestima o NBA napiše "franšiza" a nemaju blage veze šta je to.

Uostalom, dovoljno smo svi opštekulturno povezani nekim stvarima da koristimo strane reči. Ne treba nikome da smeta ni flegšip, ni franšiza, ni vajld kard, jer su to opšteprihvaćeni pojmovi. Uostalom, da "srpskojezični čistunci" imaju pojma koliko ima stranih reči u srpskom, bili bi patriotski zaprepašćeni.

A što se Xiaomi-ja tiče. ja sam oduševljen sa ovim što rade. Naterali su sve firme da svoje "srednjake" utegnu, tako da se dešava jedna čudna situacija - "srednjaci" su postali nikad jači, razlika u hardveru sve manja, a u ceni između njih i flegšipa nikada veća. Danas bilo koji "srednjak" može da lagano radi sve izuzetno brzo osim baš zahtevnih igara (na A70 može da se igra PUBG sa ultra podešavanjima i HDR, probao), a i to fercera na srednjim i višim podešavanjima. Ako nekome igranje nije bitno i K20Pro je čist "overkill".

Hum

pre 4 godine

Umesto da se ložite na brend prošetajte do prodavnice. Uzmite telefon u ruku, ako je to to pazarite ili naručite sa Alija.

Ako nije kupite ono što vam više odgovara.

igor

pre 4 godine

Uzeo sam da koristim redmi note 7 i o xiaomi telefonima mogu reci samo odlican odnos cene i dobijenog proizvoda. Koristim dva telefona, drugi je iphone. Razlika u ceni je ogromna u korisnickom iskustvu nije toliko velika razlika. Ko zeli korektan telefon za manju sumu novca pronacice to sa Xiaomi telefonima. Ali kao sto je neko napisao komentar, zbog njih su i ostali proizvodjaci unapredili srednju klasu i snizili cene. Pogledajte A 50 i p30lite.

CATAPA

pre 4 godine

Da dodam prethodnom komentaru, ovaj put za "fingerprint funkciju". I za to (očekivano) ne postoji izvorna srpska reč, ali odavno (otkad postoji) je u upotrebi latinska sintagma "daktiloskopija" (daktiloskop) koja je bolja nego "fingerprint" jer nije u pitanju nikakvo štampanje prstom, nego snimanje i prepoznavanje tog otiska. Dakle baš ono što daktiloskopija i znači.

Ne verujem da postoji iko ko zna srpski da su mu reči "barjaktar" ili "daktiloskopija" nepoznate, strane. Radi se prosto o neverovatnoj lenjosti, lenjosti uma od koje strašno boluju i prevodioci (pogotovo engleskih) tekstova.

Boban

pre 4 godine

Ni blizu flegshipa. Telefon jeste odličan ali vredi taman toliko koliko košta. Uzmete u ruke ovaj i jedan S10+ i onda shvatite o čemu pišem.

Pragmatic

pre 4 godine

Kao i kod svake robe, treba gledati funkcionalnost i isplativost. Do pre dve godine sam nosio Samsung Note seriju jer su nekada bili bolji od konkurencije. U medjuvremenu sam shvatio da su i drugi napredovali i da nema potrebe dati 3 puta vise para za iste karakteristike i funkcionalnosti. Pogotovo kad su se izbezobrazili i poceli da dizu cene (1000 eura kao ok dati za fon).
Najbolji su ovi sto se kunu u brend a kao mantru spominju bas ono sto je marketing tog brenda zeleo.

znatizeljni platipus

pre 4 godine

Mene odbija sto mnogi modeli ovog proizvodjaca su u vrhu telefona sa najvecim zracenjem. Nadam se da ce ovaj model biti bolji po tom pitanju

aalborg

pre 4 godine

Bez stereo zvicnika, 2k amoled ekrana, OIS, kod mene nema prodju. Mozda kod manje informisanih kupaca. (freality, 15. jun 2019 22:18)

Informiši nas neinformisane, šta ti tačno radiš na telefonu, da ti je takav ekran neophodan?

CATAPA

pre 4 godine

Da li uopšte znaš šta znači "flagship"?? Nije "brod sa zastavom" iako mu to reči FLAG i SHIP govore.
(ZaphodBeeblebrox, 15. jun 2019 14:42)
Ono "ship" u "flagship" nema veze sa brodovima. Nauči bar engleski ako nećeš srpski.
Srpski jezik ima već poodavno adekvatnu reč za "flagship" koja glasi barjaktar. I to je turcizam, ali odavno odomaćen u srpskom jeziku. Nasilno i rogobatno ubacivanje anglicizama je najčešće čisto pomodarstvo kao što je nekada bilo po svaku cenu ubacivanje "nemeckih" ili francuskih reči. Čak uglavnom ne na štetu turcizama nego izvorno srpskih reči.

Aleksa

pre 4 godine

@made in Serbia

"Flagship Killer 2.0" je naziv Xiaomijeve reklamne kampanje koju su uperili ka OnePlus timu, a kako reč "flagship" nema praktični prevod u srpskom jeziku, apsolutno je u redu upotrebiti terminologiju koja je već prepoznatljiva. Interesantno je kako su jezički puritanci osetljivi na jezičke "deformacije" a veličaju čistoću jezika koji je duže od 600 godina upijao najrazličitije uticaje sa istoka i zapada. Pretpostavljam da u vokabularu izbegavate reči "para, komšija, kafa, kafana, džezva, rakija", kao i da se gnušate galicizama i germanizama u našem jeziku.

Haftar

pre 4 godine

"Flagship" je oblik engleske reči u kojoj je -ship uporedivo sa našim -stvo, kao u reči "prijateljstvo".

Međutim, to ne znači da bismo mogli automatski prevesti sa rečju "zastav(a)stvo" jer bi to bila čista glupost. Naš izraz za "flagship"bi bio "perjanica".

Alex

pre 4 godine

Sve ste objavili, samo niste rekli kolike su SAR vrednosti kod ovog vašeg tzv.'ubica flegšipova'? Evo vam info: 1.39! Kancer u najavi! Za upoređenje, Galaxy S9 ima svega 0,39...Eto zašto ovo ne može da se poredi sa pravim telefonima.

pjer

pre 4 godine

Koristim Xiaomi telefone od kada su se prakticno pojavili. Slazem se da su best buy ili za najmanje novca izvucete najvise ali tu svaka prica prestaje. Lose i sve losije kamere koje ugradjuju, veliki index sar zracenja, lose uradjena pozadinska redukcija buke kao i losa cujnost pri obicnom razgovoru, nedostatak fm radija u mi modelima, itd. Kad zagrebete nije to sve tako sjajno. Sta ce meni 6gb ram memorije kada je i 3 sasvim dovoljno. Xiaomi mora jos da radi na sebi kako bi postao globalni igrac na duge staze.

jhon

pre 4 godine

Da dodam prethodnom komentaru, ovaj put za "fingerprint funkciju". I za to (očekivano) ne postoji izvorna srpska reč, ali odavno (otkad postoji) je u upotrebi latinska sintagma "daktiloskopija" (daktiloskop) koja je bolja nego "fingerprint" jer nije u pitanju nikakvo štampanje prstom, nego snimanje i prepoznavanje tog otiska.

Fingerprint prosto znači otisak prsta na Engleskom a ne snimanje i prepoznavanje za tvoju informaciju. Tako da postoji srpska reč Funkcija (prepoznavanja) otiska prsta.

vp

pre 4 godine

Ne vidim uopste razliku u odnosu na mi9.. Cak je i lepsi, a osetno jeftiniji. Ajde kada su neke razlike izmedju telefona, pa i da opravdas razlike u ceni. Huawei i Samsung imaju pravo da uzmu vecu zaradu na ime, nije lako izgraditi brend. Da je lako, i Motorola i Soni bi recimo bili toliko rasprostranjeni kao Samsung da je to jednostavno. Ali ovo je unutar jedne kompanije, dva modela, bez nekih razlika, a jeftiniji cak i lepsi?

X

pre 4 godine

Flagship - brod koji nosi zastavu i predvodi flotu, najbolji brod u floti. Kraj rasprave oko toga.

@ Alex

Vrlo dobro zapazanje al' cekaj sad experte da izguglaju sta je to SAR i koliko ima uticaja na zdravlje.
Inace, sva " testiranja " novih uredjaja radi neka " firma " iz Nisa pa mozete da zamislite kvalitet i merenja istih. Zakonom obavezno da neka nasa firma istestira i proceni saobrazbu sa nasim podnebljem i nasim ref vrednostima.

Samo jos da kazem, i Mercedes i Lada su automobili.

ja

pre 4 godine

Da li neko ima info oko kamere? Kako se recimo kotira u odnosu na A70? 

Izvinite ali meni svi ovi gigabajti i procesori ne znače puno. Danas apsolutno svaki telefon iz middle klase praktično leti. 

Tako da običnim ljudima baterija i kamere, ulaz za microsSD prave veću razliku od ovakvih brojki.
(autoBOT, 15. jun 2019 13:01)

Kamere su neuporedive (u korist Xiaomija).

dovla

pre 4 godine

Objasnicu vam ja, koji nema ni casa engleskog u skoli... flagship ne moze bukvalno da se prevede jer gubi smisao, kao i mnogo toga na engleskom, sto ste imali prilike da vidite ako ste gledali GoT (jezovuk, zimovrel...) Prevod koji ima smisla je; najjaci predstavnik.

Kox

pre 4 godine

Ovaj rubin crveni me podsjeća na davne sedamdesete prošlog vijeka kad sam dobio prvu “patent” grficku olovku. Ako ništa zbog toga bih poželio taj telefon. Šalu na stranu odličan telfon ali i 350 € nije malo.

turgidson

pre 4 godine

(Ivan NG, 15. jun 2019 21:07)

To nije najbolji prevod, već bukvalni. Bukvalne prevode običnu daju ljudi koji slabo poznaju jezik - i maternji i strani. Flagship na našem bi bio “perjanica”.

Džoni

pre 4 godine

Mi ako bez desetak poena ne uđemo u poslednja dva minuta mi opet gubimo dobijeno. Jednostavno kad treba prelomiti ne možemo nego mrcvarimo do besvesti. Džaba nama što smo bolji kad smo kao pod ručnom.

ja

pre 4 godine

Bez stereo zvicnika, 2k amoled ekrana, OIS, kod mene nema prodju. Mozda kod manje informisanih kupaca. (freality, 15. jun 2019 22:18)

Nisu neinformisani nego im puca ona stvar za to... Umesto da se tese za sta su dali 'ljadu evara...

EU Citizen

pre 4 godine

Dobro je to za te pare, ali nije dovoljno dobro za čoveka koji hoće najbolje, odnosno, Samsung Note :) Ni Ferari nije deset puta bolji od BMW trojke, već možda 50 ili 70%, ali košta deset puta više, a kod telefona barem te razlike nisu tolike. Ja ne razumem kako to ljudi ne shvataju, pa je svaka vest o Xiaomiju u komentarima udžbenička ilustracija fenomena zvanog "sladak limun", dakle ljudi nerealno i neumereno hvale nešto što, doduše, ima vrlo solidan odnos cena/kvalitet, ali je po mnogim bitnim detaljima, počev od onih najvažnijih, displeja i kvaliteta materijala i izrade, jako daleko od stvarnih premijum modela. Da li ljubitelji Xiaomija stvarno misle da su svi ti ljudi koji zarađuju po deset ili dvadeset njihovih plata mesečno i kupuju Samsung stvarno tupave ovce za šišanje, ili ipak znaju nešto što oni ne(će da) znaju? :))

mile

pre 4 godine

imam platu 900 evra. nije neka urnebesno visoka plata ali je ok, malo iznad proseka. i pravo da vam kazem, kupicu novi iphone. bas me briga za kineske skalmaerije. neka ima i brzi procesor, ali vec po osecaju u ruci se vidi razlika u kvalitetu izrade, fluidnosti i dugotrajnosti.

ASOT

pre 4 godine

@Flag ship nije barjaktar, najbolji prevod je zastavni brod, u floti, ili borbenoj grupi brodova, na kome je komandat te flote ili bg.
(Ivan NG, 15. jun 2019 21:07)

Zahvaljujemo se na glasu. Pa ne mozes bukvalno da prevedes, to onda kod nas ne bi imalo nikakvog smisla.

CATAPA

pre 4 godine

Flag ship nije barjaktar, najbolji prevod je zastavni brod, u floti, ili borbenoj grupi brodova, na kome je komandat te flote ili bg. (Ivan NG, 15. jun 2019 21:07)

Flagship se ne piše odvojeno (flag ship) nikada. Nastavak -ship je vrlo čest u engleskom, a vrlo retko se zapravo odnosi baš na brod. Tako "dictatorship" nije brod kojim se prevozi diktator, "kindship" nije brod na kome su mornari ljubazni i tako dalje, moglo bi se naći na stotine primera.

Na kraju i najvažnije, Srbi nemaju naročitu pomorsku tradiciju i kada se prevodi na srpski jezik koristi se (ako je ima) reč koja ima najbliže ili (u ovom slučaju) isto značenje: onaj koji nosi zastavu (u bitkama).

Uostalom, zašto bi bilo "flegšip", a ne "flagšip"? Zato što je više američki, pa je moderno, "in", "kul", "oumajgad"?

Toto-ko-tunjo-

pre 4 godine

Koliko je kolega hvalio taj MiA1... Pa gleda moj J7, koji je slicnog cenovnog ranga, i sve mu nekako na njegovom bolje. Moja laicka analiza, koju sam precutao, da su spolja odokativno gotovo identicni. Ono sto primetih je da je Samsungov Amoled neuporedivo REALNIJIH boja kao i slike koje pravi (nisam rekao lepse nego realnije, zenama bi se vise svidele na A1), brzina otvaranja gotovo identicna, u zavisnosti od aplikacije... I krete mu nesto po zlu, posle mesec-dva... Problem sa otvaranjem nekih aplikacija, potpuno ukoci kad koristi Viber, sto je najinteresantnije zvuk mu se izoblicio nakon update-a na Oreo. Niti me zanima sta ko voli, neka koristi ko sta hoce, ali mislim da je u cenu Samsungovih uredjaja ugradjena kako bolja funkcionalnost, tako i istrajnost uredjaja, kao i mnogo veca posvecenost adaptaciji novog softvera na svakom modelu. Mislim da su mnogo PEDANTNIJI od Kineza, a o pedantnosti izrade nekih modela, poput S7 edge koji koristi moja zena i radi kao svajcarski sat i dan danas, glupo je i govoriti. A ta pedantnost, stabilnost i funkcionalnost koja traje kod vrhunskih modela, zna da kosta. S druge strane, i u vrhu J serije dobijete to isto, sa osakacenim hardverskim komponentama koje, prosecni korisnik poput mene, i ne oseca.

Pantelija

pre 4 godine

Fleag = zastava
Sheip = ovca

U prevodu, to je ovca sa zastavom koju nosi.

Ekvivelant na srbskom bi bilo, kao crna ovca, samo što je sa zastavom u engleskoj.

To su na našem crne ovce kao nešto podrugljivo, ili nešto što se jako razlikuje, ili nešto čem bi se rugali drugi, a u engleskoj je sve to isto samo obrnuto drugačije. Tamo je crna ovca super nešto, samo što kod njih kao nosi zastavu pa je kao drugačija.

Ovaj telefon je drugačiji zbog toga, eto.

Sinketa

pre 4 godine

Brate Das ist glupost.

Nezameri, Flagship je rec koja se upotreblava za proizvode kojima firma predstavlja paletu proizvoda. Znaci ajde da lupim Golf GTI ce biti flagship za sve vrste Golfova is te godine ukljucujuci i onaj najslabiji Golf Gl. Pa zato se bolje prevodi kao Flagship - predvodnik (palete) ili najbolji.

Da li uopšte znaš šta znači "flagship"?? Nije "brod sa zastavom" iako mu to reči FLAG i SHIP govore. (ZaphodBeeblebrox, 15. jun 2019 14:42)

Ono "ship" u "flagship" nema veze sa brodovima. Nauči bar engleski ako nećeš srpski. Srpski jezik ima već poodavno adekvatnu reč za "flagship" koja glasi barjaktar. I to je turcizam, ali odavno odomaćen u srpskom jeziku. Nasilno i rogobatno ubacivanje anglicizama je najčešće čisto pomodarstvo kao što je nekada bilo po svaku cenu ubacivanje "nemeckih" ili francuskih reči. Čak uglavnom ne na štetu turcizama nego izvorno srpskih reči.

G®°F™

pre 4 godine

@mile jesi ti ikad imao u ruci taj xiaomi? ja imam mi8, pre toga s8+ i mogu ti reći nema prevelike razlike, bukvalno nijanse. kad budeš u mogućnosti, probaj su kupiti makar mi8 pa ćeš videti o čemu pričam.

EU Citizen

pre 4 godine

@CATAPA
Ne mogu da odolim da ne ispravim visokoparne i pretenciozne neznalice, naročito kad su barjaktari totalitarnog i kolektivističkog treša na ovim stranicama: "ship" u složenici "flagship" znači upravo brod, doslovni prevod ove reči na srpsli koji niko od stotinak pametnjakovića ovde izgleda ne zna je "admiralski brod", dakle, komandna lađa na kojoj se nalazi zapovednik flote i njena glavna zastava. Ali "perjanica" je sasvim korektan prevod komercijalnog značenja ove reči, mada za prevodom nema nikakve stvarne potrebe, jer se i anglicizam flegšip već prilično odomaćio i ne vidim zašto se, pored milion drugih stranih reči, ne bi koristio, svaka uspešno inkorporirana strana reč obogaćuje izražajne mogućnosti jezika isto kao i neologizam zasnovan na nekom izvornom korenu, a to što iritiraju neuke šoviniste koji bi sa osnovnom školom, srednjom stručnom ili u najboljem slučaju programerskim kursem da vode jezičku politiku može da bude samo plus :))

Reziel

pre 4 godine

Ovako na papiru sve zvuči sjajno, još kad se pogleda cena... Stvarno dobra kupovina. Medjutim mene je do sada odbijao od Xiaomi-ja kvalitet video zapisa (kao i kod Huawei-ja), kao i kvalitet fotografija (megapikseli su tu, ali recimo stalno ispadaju iz fokusa). Takodje, njihov interfejs koji ide preko Androida nije za svakaga. ALI i pored svega toga, po toj ceni, mislim da nema boljeg telefona.

CATAPA

pre 4 godine

mada za prevodom nema nikakve stvarne potrebe, jer se i anglicizam flegšip već prilično odomaćio i ne vidim zašto se, pored milion drugih stranih reči, ne bi koristio (EU Citizen, 17. jun 2019 21:46)

Zato što je u srpskom jeziku kombinacija glasova "g" i "š", suglasnika između kojih nema samoglasnika neprirodna i teško izgovorljiva. Prevodilac mora da računa i sa time da (u srpskom) napisana reč (izuzev akcenta) određuje i kako se ta reč izgovara. Kao programer, bavio sam se i veštačkom inteligencijom i znam koliko je prevodilaštvo teško automatizovati. Sad zamisli da programeri autopilota u vozilima pođu logikom koju ti zagovaraš: "nećemo to ni prevoditi, neka se korisnik snađe".
Pored znanja jezika, prevodilaštvo ponajviše zahteva intelekt, inteligenciju. Za sada, prirodnu inteligenciju u kojoj ti značajno oskudevaš tako da me ne čudi da ne razumeš ni u čemu je problem.

Da imaš, primetio bi nešto čega nema, a trebalo bi da ima (u čemu je i suština inteligencije): nisam protestovao protiv korišćenja reči "tačskrin" iako je maltene isti problem kao i sa "flagšipom". Nisam zato što ni uz najbolju volju ne mogu da se setim neke srpske reči koja bi značila isto. Za "flagšip" smo bar utvrdili da postoje najmanje dve i obe bolje: perjanica i barjaktar. Vidim, čak i ti znaš šta znači to "barjaktar" iako mrziš sve srpsko. Uzgred, koristio si i u ispravnom značenju, što pohvaljujem.

Boban

pre 4 godine

Ni blizu flegshipa. Telefon jeste odličan ali vredi taman toliko koliko košta. Uzmete u ruke ovaj i jedan S10+ i onda shvatite o čemu pišem.

znatizeljni platipus

pre 4 godine

Mene odbija sto mnogi modeli ovog proizvodjaca su u vrhu telefona sa najvecim zracenjem. Nadam se da ce ovaj model biti bolji po tom pitanju

made in Serbia

pre 4 godine

Jedan od telefona koji su izgubili odavno termin “telefon”.... On je sada sve osim zamena za kafe aparat ili ringlu. Odličan za tu cenu. Predviđam smartphone za par decenija 1$. Mada ne mogu da ne zakačim i polupismeni svet IT industrije i reč “flegšip”. Mi smo većina mutavi pa ne znamo da ste upotrebili tu vrstu terminologije da bi zvučali pametno? Tehnološki iznad nas? Ili možda sramota svog jezika? Niste mogli da upotrebite pridev ili imenice ; jel vas blam malo što niste išli na vreme u “flegšip” školu?

Cinique

pre 4 godine

I dalje mislim da je više od 150€ za bilo kakav telefon bacanje para i bolest zavisnosti, potpuno nevezano sa time da li neko ima ili nema para, ali uz blago smanjenu uračunljivost, možda bih i kupio ovaj. Stvarno sjajan gadžet koji mi stvarno nije ni potreban, kamoli neophodan.

CATAPA

pre 4 godine

Da li uopšte znaš šta znači "flagship"?? Nije "brod sa zastavom" iako mu to reči FLAG i SHIP govore.
(ZaphodBeeblebrox, 15. jun 2019 14:42)
Ono "ship" u "flagship" nema veze sa brodovima. Nauči bar engleski ako nećeš srpski.
Srpski jezik ima već poodavno adekvatnu reč za "flagship" koja glasi barjaktar. I to je turcizam, ali odavno odomaćen u srpskom jeziku. Nasilno i rogobatno ubacivanje anglicizama je najčešće čisto pomodarstvo kao što je nekada bilo po svaku cenu ubacivanje "nemeckih" ili francuskih reči. Čak uglavnom ne na štetu turcizama nego izvorno srpskih reči.

mile

pre 4 godine

imam platu 900 evra. nije neka urnebesno visoka plata ali je ok, malo iznad proseka. i pravo da vam kazem, kupicu novi iphone. bas me briga za kineske skalmaerije. neka ima i brzi procesor, ali vec po osecaju u ruci se vidi razlika u kvalitetu izrade, fluidnosti i dugotrajnosti.

Alex

pre 4 godine

Sve ste objavili, samo niste rekli kolike su SAR vrednosti kod ovog vašeg tzv.'ubica flegšipova'? Evo vam info: 1.39! Kancer u najavi! Za upoređenje, Galaxy S9 ima svega 0,39...Eto zašto ovo ne može da se poredi sa pravim telefonima.

Pantelija

pre 4 godine

Fleag = zastava
Sheip = ovca

U prevodu, to je ovca sa zastavom koju nosi.

Ekvivelant na srbskom bi bilo, kao crna ovca, samo što je sa zastavom u engleskoj.

To su na našem crne ovce kao nešto podrugljivo, ili nešto što se jako razlikuje, ili nešto čem bi se rugali drugi, a u engleskoj je sve to isto samo obrnuto drugačije. Tamo je crna ovca super nešto, samo što kod njih kao nosi zastavu pa je kao drugačija.

Ovaj telefon je drugačiji zbog toga, eto.

pjer

pre 4 godine

Koristim Xiaomi telefone od kada su se prakticno pojavili. Slazem se da su best buy ili za najmanje novca izvucete najvise ali tu svaka prica prestaje. Lose i sve losije kamere koje ugradjuju, veliki index sar zracenja, lose uradjena pozadinska redukcija buke kao i losa cujnost pri obicnom razgovoru, nedostatak fm radija u mi modelima, itd. Kad zagrebete nije to sve tako sjajno. Sta ce meni 6gb ram memorije kada je i 3 sasvim dovoljno. Xiaomi mora jos da radi na sebi kako bi postao globalni igrac na duge staze.

CATAPA

pre 4 godine

Da dodam prethodnom komentaru, ovaj put za "fingerprint funkciju". I za to (očekivano) ne postoji izvorna srpska reč, ali odavno (otkad postoji) je u upotrebi latinska sintagma "daktiloskopija" (daktiloskop) koja je bolja nego "fingerprint" jer nije u pitanju nikakvo štampanje prstom, nego snimanje i prepoznavanje tog otiska. Dakle baš ono što daktiloskopija i znači.

Ne verujem da postoji iko ko zna srpski da su mu reči "barjaktar" ili "daktiloskopija" nepoznate, strane. Radi se prosto o neverovatnoj lenjosti, lenjosti uma od koje strašno boluju i prevodioci (pogotovo engleskih) tekstova.

ZaphodBeeblebrox

pre 4 godine

jel vas blam malo što niste išli na vreme u “flegšip” školu? (made in Serbia, 15. jun 2019 13:26)

Da li uopšte znaš šta znači "flagship"?? Nije "brod sa zastavom" iako mu to reči FLAG i SHIP govore. A ne znači ni VRHUNSKI telefon, jer se za to koristi druga reč. I pre ću da napišem "flegšip telefon" nego (ispravan prevod) "telefon iz najbolje serije kojeg firma u tom trenutku proizvodi". Naš jezik nema prevod za mali milion izraza koji se koriste u engleskom, pa nekim "srpskojezičnim čistuncima" koji pišu neznam, nemogu, ne ću, hvali mi nešto, itd, smeta kada se na vestima o NBA napiše "franšiza" a nemaju blage veze šta je to.

Uostalom, dovoljno smo svi opštekulturno povezani nekim stvarima da koristimo strane reči. Ne treba nikome da smeta ni flegšip, ni franšiza, ni vajld kard, jer su to opšteprihvaćeni pojmovi. Uostalom, da "srpskojezični čistunci" imaju pojma koliko ima stranih reči u srpskom, bili bi patriotski zaprepašćeni.

A što se Xiaomi-ja tiče. ja sam oduševljen sa ovim što rade. Naterali su sve firme da svoje "srednjake" utegnu, tako da se dešava jedna čudna situacija - "srednjaci" su postali nikad jači, razlika u hardveru sve manja, a u ceni između njih i flegšipa nikada veća. Danas bilo koji "srednjak" može da lagano radi sve izuzetno brzo osim baš zahtevnih igara (na A70 može da se igra PUBG sa ultra podešavanjima i HDR, probao), a i to fercera na srednjim i višim podešavanjima. Ako nekome igranje nije bitno i K20Pro je čist "overkill".

EU Citizen

pre 4 godine

Dobro je to za te pare, ali nije dovoljno dobro za čoveka koji hoće najbolje, odnosno, Samsung Note :) Ni Ferari nije deset puta bolji od BMW trojke, već možda 50 ili 70%, ali košta deset puta više, a kod telefona barem te razlike nisu tolike. Ja ne razumem kako to ljudi ne shvataju, pa je svaka vest o Xiaomiju u komentarima udžbenička ilustracija fenomena zvanog "sladak limun", dakle ljudi nerealno i neumereno hvale nešto što, doduše, ima vrlo solidan odnos cena/kvalitet, ali je po mnogim bitnim detaljima, počev od onih najvažnijih, displeja i kvaliteta materijala i izrade, jako daleko od stvarnih premijum modela. Da li ljubitelji Xiaomija stvarno misle da su svi ti ljudi koji zarađuju po deset ili dvadeset njihovih plata mesečno i kupuju Samsung stvarno tupave ovce za šišanje, ili ipak znaju nešto što oni ne(će da) znaju? :))

Strahhh

pre 4 godine

Xiaomi radi zaista neverovatan posao. Ljudi ako zelite telefon koji ima kvalitet najnovijih Samsunga, Huawei-a, Apple-a, kupite Xiaomi-jev najjaci telefon u tom momentu i verujte mi imacete telefon koji je makar jednako dobar kao flegship-ovi najpoznatijih marki, ali kosta bar 500 evra manje. Ja imam Mi Mix 3 i telefon je zaista neverovatan.

s

pre 4 godine

Ovi što pričaju o Iphonu, nisu svesni da je ovaj K20: AMG-Brabus za svaki drugi telefon današnjice, ništa mu nije ni prineti po Antutu testu...

autoBOT

pre 4 godine

Da li neko ima info oko kamere? Kako se recimo kotira u odnosu na A70?

Izvinite ali meni svi ovi gigabajti i procesori ne znače puno. Danas apsolutno svaki telefon iz middle klase praktično leti.

Tako da običnim ljudima baterija i kamere, ulaz za microsSD prave veću razliku od ovakvih brojki.

Legend

pre 4 godine

Ja imam najnoviji lg tach skrin telefon, doneo mi ga burazer iz Nemačke, platio ga je 500 evra, telefon je super, ima sve i svašta. (Pera, 15. jun 2019 13:31)

Izvini brate, nije provokacija, ali zaista me zanima kakve to veze ima sa ovom vešću i zašto je uopšte bitno?

Džoni

pre 4 godine

Mi ako bez desetak poena ne uđemo u poslednja dva minuta mi opet gubimo dobijeno. Jednostavno kad treba prelomiti ne možemo nego mrcvarimo do besvesti. Džaba nama što smo bolji kad smo kao pod ručnom.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Buhahaaaa, samo za Kineze. iPhone Xr je svemirski brod za ovu jadnu kopiju, koja još uvek ima fingerprint tehnologiju. (zmitjkoe, 15. jun 2019 13:23)

Jesi ti realna? :D

Aleksa

pre 4 godine

@made in Serbia

"Flagship Killer 2.0" je naziv Xiaomijeve reklamne kampanje koju su uperili ka OnePlus timu, a kako reč "flagship" nema praktični prevod u srpskom jeziku, apsolutno je u redu upotrebiti terminologiju koja je već prepoznatljiva. Interesantno je kako su jezički puritanci osetljivi na jezičke "deformacije" a veličaju čistoću jezika koji je duže od 600 godina upijao najrazličitije uticaje sa istoka i zapada. Pretpostavljam da u vokabularu izbegavate reči "para, komšija, kafa, kafana, džezva, rakija", kao i da se gnušate galicizama i germanizama u našem jeziku.

Toto-ko-tunjo-

pre 4 godine

Koliko je kolega hvalio taj MiA1... Pa gleda moj J7, koji je slicnog cenovnog ranga, i sve mu nekako na njegovom bolje. Moja laicka analiza, koju sam precutao, da su spolja odokativno gotovo identicni. Ono sto primetih je da je Samsungov Amoled neuporedivo REALNIJIH boja kao i slike koje pravi (nisam rekao lepse nego realnije, zenama bi se vise svidele na A1), brzina otvaranja gotovo identicna, u zavisnosti od aplikacije... I krete mu nesto po zlu, posle mesec-dva... Problem sa otvaranjem nekih aplikacija, potpuno ukoci kad koristi Viber, sto je najinteresantnije zvuk mu se izoblicio nakon update-a na Oreo. Niti me zanima sta ko voli, neka koristi ko sta hoce, ali mislim da je u cenu Samsungovih uredjaja ugradjena kako bolja funkcionalnost, tako i istrajnost uredjaja, kao i mnogo veca posvecenost adaptaciji novog softvera na svakom modelu. Mislim da su mnogo PEDANTNIJI od Kineza, a o pedantnosti izrade nekih modela, poput S7 edge koji koristi moja zena i radi kao svajcarski sat i dan danas, glupo je i govoriti. A ta pedantnost, stabilnost i funkcionalnost koja traje kod vrhunskih modela, zna da kosta. S druge strane, i u vrhu J serije dobijete to isto, sa osakacenim hardverskim komponentama koje, prosecni korisnik poput mene, i ne oseca.

Totem

pre 4 godine

Znate ja zaista ne mogu da shvatim te naprosto "Kultne" komentare u vezi telefona.
Pobogu telefon je uređaj koji služi čoveku a ne čovek njemu. Baš me briga šta će pisati na njemu i hoće li imati logo nagrižene jabuke, lelujavih prozora ili prezervativa. Bitno je da li zadovoljava moje potrebe i koliko košta to zadovoljstvo. Ogroman broj korisnika je dugo čekao na tržištu firmu poput šaomija. Firma je smislila lukav način marketinga preko samih korisnika i ostale firme mogu samo da im zavide. Umesto u reklamu putem medija novac koji bi dali skidaju cene proizvodnje sopstvenih uređaja. Stvar je veoma prosta i svrsishodna. Da šaomi ne valja, nebi njihove telefone koristilo toliko ljudi a sam vlasnik šaomija kaže da mu je uzor Apl. Ova zver od telefona je takođe šaomiju na nivou zarade kao na pocu F1 (veoma mala) i služi kao referenca s'vremena na vreme ostalim proizvođačima da kvalitet i brzina ipak može da ima mnogo manju cenu. Naravno da ova zver ne može da parira hardverskom kvalitetu najboljih telefona na svetu ali istovremeno može da im lupi šamarčinu da njihov kvalitet uređaja može da ima dosta manju cenu za sopstvenog korisnika! Ja zato podržavam takvu firmu jer ona je moderni Robin Hud današnjice a morate priznati da prelazi ne po jedan nego po dva stepenika uspeha, jureći ka tronu koliko joj je to u mogućnosti.
Sve najbolje.

ja

pre 4 godine

Da li neko ima info oko kamere? Kako se recimo kotira u odnosu na A70? 

Izvinite ali meni svi ovi gigabajti i procesori ne znače puno. Danas apsolutno svaki telefon iz middle klase praktično leti. 

Tako da običnim ljudima baterija i kamere, ulaz za microsSD prave veću razliku od ovakvih brojki.
(autoBOT, 15. jun 2019 13:01)

Kamere su neuporedive (u korist Xiaomija).

X

pre 4 godine

Flagship - brod koji nosi zastavu i predvodi flotu, najbolji brod u floti. Kraj rasprave oko toga.

@ Alex

Vrlo dobro zapazanje al' cekaj sad experte da izguglaju sta je to SAR i koliko ima uticaja na zdravlje.
Inace, sva " testiranja " novih uredjaja radi neka " firma " iz Nisa pa mozete da zamislite kvalitet i merenja istih. Zakonom obavezno da neka nasa firma istestira i proceni saobrazbu sa nasim podnebljem i nasim ref vrednostima.

Samo jos da kazem, i Mercedes i Lada su automobili.

Nebojša

pre 4 godine

Buhahaaaa, samo za Kineze. iPhone Xr je svemirski brod za ovu jadnu kopiju, koja još uvek ima fingerprint tehnologiju. (zmitjkoe, 15. jun 2019 13:23)

Čim neko napiše još uvek ima fingerprint tehnologiju znaš da je teški sektaš kao kada bi ja napisao za neki Ferrari da je krš jer eto jos uvek koristi točkove umesto da leti ono što valja ne menjaš tako i stari dobri fingerprint vama je to teško da razumete i vi svaku glupost jabuke nađete način da opravdate sećam se kako si pre pisao za Androide da su poslužavnici a sada kada i sam koristiš poslužavnik sada ti ne smeta bee beeeee da sad Apple vrati fingerprint odnosno ugradi ovaj novi u ekran ti bi pisao inovatori i druge gluposti koje vi pišete.

Andrija Kofmanovic

pre 4 godine

Ja imam najnoviji lg tach skrin telefon, doneo mi ga burazer iz Nemačke, platio ga je 500 evra, telefon je super, ima sve i svašta.
(Pera, 15. jun 2019 13:31)

Care XD

obican_geek

pre 4 godine

Buhahaaaa, samo za Kineze. iPhone Xr je svemirski brod za ovu jadnu kopiju, koja još uvek ima fingerprint tehnologiju.
(zmitjkoe, 15. jun 2019 13:23)

tipičan primer koliki je tehnički obrazovan jedan prosečan apple fan..
"ja sam najbolji zato što imam iphone iako ne koristim niti razumem išta kako to radi" :)

bravo za xiaomi. oni imaju politiku sa minimalnom zaradom po telefonu.. Dok apple troši 300-400 dolara da proizvede telefon i onda ošiša neku ovcu za 1500.

aalborg

pre 4 godine

Bez stereo zvicnika, 2k amoled ekrana, OIS, kod mene nema prodju. Mozda kod manje informisanih kupaca. (freality, 15. jun 2019 22:18)

Informiši nas neinformisane, šta ti tačno radiš na telefonu, da ti je takav ekran neophodan?

Hum

pre 4 godine

Umesto da se ložite na brend prošetajte do prodavnice. Uzmite telefon u ruku, ako je to to pazarite ili naručite sa Alija.

Ako nije kupite ono što vam više odgovara.

CATAPA

pre 4 godine

Flag ship nije barjaktar, najbolji prevod je zastavni brod, u floti, ili borbenoj grupi brodova, na kome je komandat te flote ili bg. (Ivan NG, 15. jun 2019 21:07)

Flagship se ne piše odvojeno (flag ship) nikada. Nastavak -ship je vrlo čest u engleskom, a vrlo retko se zapravo odnosi baš na brod. Tako "dictatorship" nije brod kojim se prevozi diktator, "kindship" nije brod na kome su mornari ljubazni i tako dalje, moglo bi se naći na stotine primera.

Na kraju i najvažnije, Srbi nemaju naročitu pomorsku tradiciju i kada se prevodi na srpski jezik koristi se (ako je ima) reč koja ima najbliže ili (u ovom slučaju) isto značenje: onaj koji nosi zastavu (u bitkama).

Uostalom, zašto bi bilo "flegšip", a ne "flagšip"? Zato što je više američki, pa je moderno, "in", "kul", "oumajgad"?

Haftar

pre 4 godine

"Flagship" je oblik engleske reči u kojoj je -ship uporedivo sa našim -stvo, kao u reči "prijateljstvo".

Međutim, to ne znači da bismo mogli automatski prevesti sa rečju "zastav(a)stvo" jer bi to bila čista glupost. Naš izraz za "flagship"bi bio "perjanica".

dovla

pre 4 godine

Objasnicu vam ja, koji nema ni casa engleskog u skoli... flagship ne moze bukvalno da se prevede jer gubi smisao, kao i mnogo toga na engleskom, sto ste imali prilike da vidite ako ste gledali GoT (jezovuk, zimovrel...) Prevod koji ima smisla je; najjaci predstavnik.

EU Citizen

pre 4 godine

@CATAPA
Ne mogu da odolim da ne ispravim visokoparne i pretenciozne neznalice, naročito kad su barjaktari totalitarnog i kolektivističkog treša na ovim stranicama: "ship" u složenici "flagship" znači upravo brod, doslovni prevod ove reči na srpsli koji niko od stotinak pametnjakovića ovde izgleda ne zna je "admiralski brod", dakle, komandna lađa na kojoj se nalazi zapovednik flote i njena glavna zastava. Ali "perjanica" je sasvim korektan prevod komercijalnog značenja ove reči, mada za prevodom nema nikakve stvarne potrebe, jer se i anglicizam flegšip već prilično odomaćio i ne vidim zašto se, pored milion drugih stranih reči, ne bi koristio, svaka uspešno inkorporirana strana reč obogaćuje izražajne mogućnosti jezika isto kao i neologizam zasnovan na nekom izvornom korenu, a to što iritiraju neuke šoviniste koji bi sa osnovnom školom, srednjom stručnom ili u najboljem slučaju programerskim kursem da vode jezičku politiku može da bude samo plus :))

jhon

pre 4 godine

Da dodam prethodnom komentaru, ovaj put za "fingerprint funkciju". I za to (očekivano) ne postoji izvorna srpska reč, ali odavno (otkad postoji) je u upotrebi latinska sintagma "daktiloskopija" (daktiloskop) koja je bolja nego "fingerprint" jer nije u pitanju nikakvo štampanje prstom, nego snimanje i prepoznavanje tog otiska.

Fingerprint prosto znači otisak prsta na Engleskom a ne snimanje i prepoznavanje za tvoju informaciju. Tako da postoji srpska reč Funkcija (prepoznavanja) otiska prsta.

POSTUJTE BICIKLISTE

pre 4 godine

Umdigi A5 Pro 3 kamere 16 px 4/32 4125 baterija 180 eur pa ih pobedi
(SchOne, 15. jun 2019 15:06)

megapixeli su nebitni tacnije megapixeli predstavljaju dimenzije slike (velicinu)
moze telefon da ima 12 kamera i 150 miliona pixela ali sve to nema veze sa kvalitetom! vazno je da telefon ima kvalitetan senzor i optiku. naravno i softversku optimizaciju. naprimer ja imam pixel 3 a kum note 8 i oba telefona prave bolju sliku od bratovog lg v30. iako lg v30 ima najbolji senzor sto postoji u telefonima (senzor od 10-bita)
pravi slike sa manje detalja zbog nedovoljne optimizacije. ali nakon instalacije guglove camere na V30 slike su mnogo detaljnije spram doticna dva telefona. VAZNO: sve slike su istovremeno slikane na sva 3 telefona i uporedjene na 2k IPS 100% sRGB monitoru!

Pragmatic

pre 4 godine

Kao i kod svake robe, treba gledati funkcionalnost i isplativost. Do pre dve godine sam nosio Samsung Note seriju jer su nekada bili bolji od konkurencije. U medjuvremenu sam shvatio da su i drugi napredovali i da nema potrebe dati 3 puta vise para za iste karakteristike i funkcionalnosti. Pogotovo kad su se izbezobrazili i poceli da dizu cene (1000 eura kao ok dati za fon).
Najbolji su ovi sto se kunu u brend a kao mantru spominju bas ono sto je marketing tog brenda zeleo.

ja

pre 4 godine

Bez stereo zvicnika, 2k amoled ekrana, OIS, kod mene nema prodju. Mozda kod manje informisanih kupaca. (freality, 15. jun 2019 22:18)

Nisu neinformisani nego im puca ona stvar za to... Umesto da se tese za sta su dali 'ljadu evara...

Sinketa

pre 4 godine

Brate Das ist glupost.

Nezameri, Flagship je rec koja se upotreblava za proizvode kojima firma predstavlja paletu proizvoda. Znaci ajde da lupim Golf GTI ce biti flagship za sve vrste Golfova is te godine ukljucujuci i onaj najslabiji Golf Gl. Pa zato se bolje prevodi kao Flagship - predvodnik (palete) ili najbolji.

Da li uopšte znaš šta znači "flagship"?? Nije "brod sa zastavom" iako mu to reči FLAG i SHIP govore. (ZaphodBeeblebrox, 15. jun 2019 14:42)

Ono "ship" u "flagship" nema veze sa brodovima. Nauči bar engleski ako nećeš srpski. Srpski jezik ima već poodavno adekvatnu reč za "flagship" koja glasi barjaktar. I to je turcizam, ali odavno odomaćen u srpskom jeziku. Nasilno i rogobatno ubacivanje anglicizama je najčešće čisto pomodarstvo kao što je nekada bilo po svaku cenu ubacivanje "nemeckih" ili francuskih reči. Čak uglavnom ne na štetu turcizama nego izvorno srpskih reči.

M2M

pre 4 godine

lepo je sve to, mami da se kupi, al 320 evrica, u stvari uopste nisu male pare. 
mesec dana rada samo za telefon...
(cascavanje, 15. jun 2019 16:15)

ili 3 dana ako si u Njemackoj...
njih (proizvodjace,auta,telefona itd)ne interesira dali ti imas ili ne,ili koliko ces morati raditi...nazalost to je tako...a s druge strane prije ce netko poput tebe i slicnih kupiti jer nama to na Balkanu puno znaci i zelimo to imati nego sto ce netko na zapadu...zivim na zapadu i vjeruj mi njima to nista ne predstavlja...tj nemaju svi iPhone ili Samsunge S10,ne zato sto si ne mogu priustiti nego ne zele,jer smatraju da je to puno ,a prethodni model im jos uvijek radi...a gledam nase ljude,cim se pojavi na trzistu on ga vec iz dzepa vadi...

Reziel

pre 4 godine

Ovako na papiru sve zvuči sjajno, još kad se pogleda cena... Stvarno dobra kupovina. Medjutim mene je do sada odbijao od Xiaomi-ja kvalitet video zapisa (kao i kod Huawei-ja), kao i kvalitet fotografija (megapikseli su tu, ali recimo stalno ispadaju iz fokusa). Takodje, njihov interfejs koji ide preko Androida nije za svakaga. ALI i pored svega toga, po toj ceni, mislim da nema boljeg telefona.

vp

pre 4 godine

Ne vidim uopste razliku u odnosu na mi9.. Cak je i lepsi, a osetno jeftiniji. Ajde kada su neke razlike izmedju telefona, pa i da opravdas razlike u ceni. Huawei i Samsung imaju pravo da uzmu vecu zaradu na ime, nije lako izgraditi brend. Da je lako, i Motorola i Soni bi recimo bili toliko rasprostranjeni kao Samsung da je to jednostavno. Ali ovo je unutar jedne kompanije, dva modela, bez nekih razlika, a jeftiniji cak i lepsi?

CATAPA

pre 4 godine

mada za prevodom nema nikakve stvarne potrebe, jer se i anglicizam flegšip već prilično odomaćio i ne vidim zašto se, pored milion drugih stranih reči, ne bi koristio (EU Citizen, 17. jun 2019 21:46)

Zato što je u srpskom jeziku kombinacija glasova "g" i "š", suglasnika između kojih nema samoglasnika neprirodna i teško izgovorljiva. Prevodilac mora da računa i sa time da (u srpskom) napisana reč (izuzev akcenta) određuje i kako se ta reč izgovara. Kao programer, bavio sam se i veštačkom inteligencijom i znam koliko je prevodilaštvo teško automatizovati. Sad zamisli da programeri autopilota u vozilima pođu logikom koju ti zagovaraš: "nećemo to ni prevoditi, neka se korisnik snađe".
Pored znanja jezika, prevodilaštvo ponajviše zahteva intelekt, inteligenciju. Za sada, prirodnu inteligenciju u kojoj ti značajno oskudevaš tako da me ne čudi da ne razumeš ni u čemu je problem.

Da imaš, primetio bi nešto čega nema, a trebalo bi da ima (u čemu je i suština inteligencije): nisam protestovao protiv korišćenja reči "tačskrin" iako je maltene isti problem kao i sa "flagšipom". Nisam zato što ni uz najbolju volju ne mogu da se setim neke srpske reči koja bi značila isto. Za "flagšip" smo bar utvrdili da postoje najmanje dve i obe bolje: perjanica i barjaktar. Vidim, čak i ti znaš šta znači to "barjaktar" iako mrziš sve srpsko. Uzgred, koristio si i u ispravnom značenju, što pohvaljujem.

igor

pre 4 godine

Uzeo sam da koristim redmi note 7 i o xiaomi telefonima mogu reci samo odlican odnos cene i dobijenog proizvoda. Koristim dva telefona, drugi je iphone. Razlika u ceni je ogromna u korisnickom iskustvu nije toliko velika razlika. Ko zeli korektan telefon za manju sumu novca pronacice to sa Xiaomi telefonima. Ali kao sto je neko napisao komentar, zbog njih su i ostali proizvodjaci unapredili srednju klasu i snizili cene. Pogledajte A 50 i p30lite.

G®°F™

pre 4 godine

@mile jesi ti ikad imao u ruci taj xiaomi? ja imam mi8, pre toga s8+ i mogu ti reći nema prevelike razlike, bukvalno nijanse. kad budeš u mogućnosti, probaj su kupiti makar mi8 pa ćeš videti o čemu pričam.

turgidson

pre 4 godine

(Ivan NG, 15. jun 2019 21:07)

To nije najbolji prevod, već bukvalni. Bukvalne prevode običnu daju ljudi koji slabo poznaju jezik - i maternji i strani. Flagship na našem bi bio “perjanica”.

Kox

pre 4 godine

Ovaj rubin crveni me podsjeća na davne sedamdesete prošlog vijeka kad sam dobio prvu “patent” grficku olovku. Ako ništa zbog toga bih poželio taj telefon. Šalu na stranu odličan telfon ali i 350 € nije malo.

ASOT

pre 4 godine

@Flag ship nije barjaktar, najbolji prevod je zastavni brod, u floti, ili borbenoj grupi brodova, na kome je komandat te flote ili bg.
(Ivan NG, 15. jun 2019 21:07)

Zahvaljujemo se na glasu. Pa ne mozes bukvalno da prevedes, to onda kod nas ne bi imalo nikakvog smisla.