Ponedeljak, 25.12.2017.

09:09

Kraj neutralnosti interneta u SAD, šta će biti u Srbiji?

Izvor: Jovana Pantoviæ

Kraj neutralnosti interneta u SAD, šta æe biti u Srbiji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Miroslav

pre 6 godina

Vidim da ovde ima podosta onih koji ovaj najnoviji američki lopovluk odobravaju, pa kad' sam seo i malo bolje razmislio, shvatih da to i nije loša ideja. Ja bih to samo malo proširio. Na primer da postoji više distributera (provajdera) vode u Beogradu (namerno BG, najviše korisnika ima kod nas), pa u zavisnosti s kim sklopite ugovor dobijate čistu pitku vodu, industrijsku,da može da teče punim mlazom na svim česmama ili tek da curka . Isto bi se trebalo primeniti i na struju, pa nekome 220 v, a nekome 180 v (može sijalica da radi, provereno), pa onda za odvoz smeća bi mogli postojati razni paketi (neki provajder odvozi samo staklo, neki plastiku neki sve...). Sve u svemu ima tu još dosta materijala da se uvedu provajderi, a i iz kuća i stanova odvedu novci. Ionako to ne potpada pod ljudska prava. Imate puno pravo da mislite, pričate šta hoćete i koliko hoćete, dišete vazduh (premda je i ovo diskutabilno). Pa malo li je?

Jr

pre 6 godina

@ EU Citizen Hvala na odgovoru, pogledaću Kinselu naročito zato što se bavi pravima a to mi je struka. Naveo sam samo ove jer ih trenutno pratim. Ima naravno još mnogo sjajnih ljudi kako kroz prošlost tako i danas. Ne slažem se svima o svemu ali je sama mogućnost da se razgovara u javnosti o temama o kojima oni govore dragocenost koju još uvek imamo. Dugujem izvinjenje: Miltonu Fridmanu (Milton Friedman "Ja sam na vašoj strani ali vi niste!" ha ha...), Tomasu Sovelu (Thomas Sowell), Sargonu Akadskom (Sargon of Akkad), En Kulter (Ann Coulter), Džo Roganu (Joe Rogan) i još mnogim javnim ličnostima, intelektualcima, novinarima i svima kojih se nisam setio a koji su veoma mnogo doprineli raspravama u javnosti o najboljim vrednostima čovečanstva ;)

EU Citizen

pre 6 godina

@Jr
Pristojan izbor, nešto bih izbacio, nešto dodao, poglavito Kinselu i još par drugih ljudi koji se bave fiktivnom "intelektualnom svojinom" (pošto mislim da je to ključno pitanje koje neomarksističko-birokratski Kartel koristi da drži uz sebe, potplaćuje i ucenjuje skoro sve medijske, zabavne i IT cronyje, a oni sada postaju i značajniji od banaka i ostalih finansijskih firmi), jer ljudi, naročito kod nas, jako malo znaju o toj problematici, ali to je već lični ukus, čak i samo prva dvojica Molyneux i Peterson, da prosečno bistar čovek pogleda dvadesetak klipova otvorenog uma, postaće mu jasna gomila stvari :))
@Zoran, Dabar
Ja isto ne mogu da verujem koliko ljudi u Srbiji ili srpskog porekla malo veruju u slobodno tržište i koliko ne kapiraju da je net neutrality samo dodatna, potpuno suvišna državna regulacija, uvedena bez ikakve potrebe (verovatno sa nekom daljom vizijom da se internet polako pretvara u "besplatni", tj. preko tuđe grbače finansirani državni servis, sa svim nezaobilaznim kvalitativnim i razvojnim boljkama koji sve državne servise muče :) ), bez koje će svakako internet bolje funkcionisati nego sa njom. Mada, s obzirom da srpski mediji prenose samo najortodkosnije levičarske crony medije iz SAD, a i to prevode gore od Googlea, :) možda nije ni čudo :))

Regulator

pre 6 godina

Brainstorm - gresis. Svim Tier 1 provajderima ovo ne odgovara. Na stranu da HE nije tier1. Ovo odgovara samo nacionalnim provajderima jer time ucenjuju content provajdere. Na primer - ako netflix ima ugovor sa nacionalnim provajderom onda ga on pusta a ako dolazi od up-stream onda ne.

Zoki

pre 6 godina

Ajde ne njanjajte. "Neutralnost" i nije neutralnost nego kontrola od strane drzave. Internet je cvetao bez tog propisa i nista nam nije falilo dok se Obama nije pojavio sa ovim propisom. Sada kada ukidaju ono sto postoji svega par godina liberali padaju u trans kao da je na tome izgradjen internet.

Protoss

pre 6 godina

Korporacijski neoliberalno kapitalisticki demokratski fasizam, KNKDF.U sustini, mislim da internet i sve drustvene mreze nikada nisu ni imale pravu zastitu korisnika i licnosti.Terorizam je donekle stvoren da bi se opravdali i ostvarili ciljevi globalista, koji su podmetnuli i stvorili strah, da bi imali opravdanje za nesto sto nikada u sustini ne bi imalo smisla u njihvom takozvanom "demokratskom slobodnom svetu i drustvu".Sve su oni detaljno isplanirali unapred i sve ima svoju svrhu, odnosno njihovu svrhu.Cilj je kontrolisati covecanstvo, zivote ljudi, njihove navike, zelje, orijentacije...To je svet 21 veka i posledica globalizacije...

Дабар

pre 6 godina

Amerika zemlja slobodnih ali malo sutra.
(Nebojša, 25. decembar 2017 12:19)

Могу да разумем да се не слажеш са овом одлуком, али она буквално значи више слободе. Мање закона=више слободе, како то није јасно оволиким људима?

Bane

pre 6 godina

Sve dok ljudi NAJZAD ne shvate da smo mi zivotinje na farmi i da imamo vlasnike kojima je cilj da ostanemo porobljeni, bice sve gore i gore .. Dobri ljudi moraju da ustanu !

Jr

pre 6 godina

Ne znam da li će biti još gora cenzura nego što je sad u glavnim medijima i na glavnim medijskim sajtovima, ali za svaki slučaj: Stefan Molinu (Stefan Molyneux), Džordan "Kermit" Piterson (Jordan B. Peterson), Mark Dajs (Mark Dice), Pol Džozef Votson (Paul Joseph Watson), Majlo "Daddy" Janopulos (Milo Yiannopoulos), Taker Karlson (Tucker Carlson), Brižit Gabrijel (Brigitte Gabriel), Pamela Geler (Pamela Geller), Kejti Hopkins (Katie Hopkins), Stiven Krauder (Steven Crowder, emisija Louder with Crowder), Black Pigeon Speaks (kanal na Jutjubu), Gevin Mekines (Gavin McIness), Mark Lejtam (Mark Latham), Rubin Report emisija (Dave Rubin), Lorin Soutern (Lauren Southern), Ben Šapiro (Ben Shapiro), Fejt Goldi (Faith J. Goldy). Govore bez ikakvih teorija zavere i mržnje. Nije to monolitna grupa ljudi i ne slažu se oko dosta pitanja (ponekad i među njima može da se nađe međusobna netrpeljivost), ali je sigurno da su u pitanju ljudi koji drže do borbe za slobodu govora. Sve više sam uverenja da je sloboda govora u suštini najvažnije ljudsko pravo. Uvek kada zlo cilja sva druga ljudska prava - mora prvo da savlada slobodu govora.

brainstorm

pre 6 godina

internet ce jednog dana biti potpuno besplatan kada provajderi udju u marketing vode.internet racun prosecnog korisnika kosta 10-15e mesecno a svaki od tih korisnika potrosi vise novca marketarima tako sto gleda i klikce na njihove reklame.tako ce provajderi u buducnosti nuditi besplatan internet uz uslov da korisnik koristi iskljucivo neki provajderov browser u kojem ce se na citavom internetu prikazivati iskljucivo reklame koje plasira njegov internet provajder.mozda gresim ali internet nije uspesan zbog njegove slobode vec zbog mogucnosti targetiranog marketinga i njegove najvece efikasnosti.u ovoj prici je google gubitnik jer su google adsense i google adwords vodeci na trzistu ciljanjog marketinga ali mozda bas zato nekako preokrenu to u dodatnu dobit

MucniteGlavom

pre 6 godina

@A37
Uh, dobro je, nisam jedini. Svi zapeli za halabuku oko teoretske naplate sadržaja, što je veoma malo vjerovatno. ISP i content provideri (Google, FB, ...) su u simbiozi, što više prenosa podatka, to svima u industriji bolje, osim korisnicima.

Ono što namjeravaju je legalna cenzura. Pa će provajder "dobiti poziv" da taj i taj portal širi "lažne" vijesti i da ISP treba da zaštiti svoje korisnike. Tek tako, bez sudskih presuda i zavrzlama. Ko bi se onda javno usudio da osudi zaštitu, svi će da ćute i gledaju svoja posla.

Srbo

pre 6 godina

Istrazite projekat substratum. Rec je o novom decentralizovanom webu koji izmedju ostalog omogucava i zaobilazenje upravo ovakvih zakona. Istrazite!

STOP cenzuri!

srbijasine

pre 6 godina

@ Tramp ih je pobedio na internetu. Ovaj zakon je donet da im se ne bi desio novi Tramp. Imaju sve medije pod kontrolom osim interneta, a ovim zakonom hoće da kontrolišu sve šta se objavljuje na internetu.
(Wool, 25. decembar 2017 11:54)

Glasanje je bilo javno 3-2, 3 republikanca su omogucila ovaj zakon. Ovaj zakon ima veze samo sa uzimanjem vise love komopanijama za reklamu od kompanija koje to rade sada (Google, Yelp i oslale Adv kompanije). Najvise koristi ce imati oni koji su veci i mogu vise da plate reklame.

brainstorm

pre 6 godina

sve je ok ali nasi provajderi imaju nadprovajdere od kojih kupuju protok tj ip transit a neki od najvecih igraca su cogent i huricane electric koji ce verovatno u okviru svoje globalne mreze iskoristiti ovu mogucnost za dodatnu zaradu

Blagoje Budala

pre 6 godina

Pa vreme je i bilo. Danas svaka budala moze svasta da baca na internet.
Treba neki red da se uvede. Po meni samo mali broj ljudi koji su extra pametni ali ono, bas pametni treba da imaju pristup internetu. Ostali bi trebaloda nadju drugi vid zabave. Recimo domine. Mislim da svi ostali treba da igraju domine. Da definitivno domine!

dragan

pre 6 godina

Ovo moze da ima i pozitivne posledice. Mozda ce konacno veb dizajneri da obrate paznju kolike su im stranice i da prestanu sa tovarenjem iritirajuceg djubreta.

Skids

pre 6 godina

Sada treba da se pojavi provider koji kaže: mi ćemo biti 100% net neutralni kao i do sada. Svi koji ovo vrednuju predju kod njih i rešen problem.

Pucaju po šavovima vlastodršci... Ne mogu da drze narod porobljen kada postoji slobodan protok informacija pa izmisljaju ovakve gluposti i provlače ih na silu bez ikakve podrske u narodu.

što

pre 6 godina

jel severna Koreja zemlja cenzure? kolektivni duh smetova igara i sletova smeta. zato kolektivno ubijanje po svetu je OK, borba protiv terorizma, sada sa zvanično ukinuto drugom stranom priče.

flax

pre 6 godina

@U Srbiji ako bi se to desilo narodu bi bilo svejedno, sve dok im parove i zadrugu ne zabrane ili uspore. A to sto se interneta tice pa sta ces, desava se.
Tačno tako. S tim da su oni prvi "Veliki Brat"-ovi (čak i onaj sa Ćurčićem i Peđom dBojem) i Survivor-i, bili obrazovno-kulturno-umetnički program u odnosu na ovo što se sada emituje. Nažalost, u zemlji je najviše onih kojima je ovo danas najzanimljivije.

XXS-iq

pre 6 godina

U Srbiji postoji i neutralni net (svi "zemaljski" provajderi) i mobilni peovajderi koji su sve samo ne nutralni - 99 din/mesevno za drustvene mreze ... sto ne bi moglo da je net neutralan. Ukudanje neutralnog neta pre svega znaci naplatu raznih paketa kao kod nas, sto poslednje 2 godine nisu mogli.

kolence

pre 6 godina

U Srbiji će USA kompanije kupiti domaće provajdere. Već su vlasnici 95% kablovskog provajdinga. I tako će i nama uvesti cenzuru.
(Zoran Perić)

Najveci internet provajder u Srbiji SBB je odavno u vlasnistvu amerikanaca koji doduse jos uvek ne sprovodi cenzuru jer to nije dozvoljeno po vazecim zakonima u Srbiji,ali verujem kada im bude stigla direktiva iz centrale da ce naci nacina da to urade.

miki

pre 6 godina

Odavno od Amerike ne ockujem nista dobro, tako da je ovo samo jedan u nizu bezbrojnih poteza koji ce preduzeti da bi svet stavile pod svoju kontru.

Iz iskustva

pre 6 godina

Ja vec dugo koristim te najavljene `blagodeti`.
Naime,kod jednog naseg kablovskog operatora imam paket(TV+TEL) u koji je ukljucen besplatan,neogranicen internet,a slucajno sam saznao za to,nisu mi ni spomenuli pri odabiru paketa,saopstio mi je covek koji je dosao da instalira modem i risiver.
Prilagodjen je za obicno surfovanje,bez problema se moze koristiti youtube,strimovati radio stanice...
Ali,ne smem ni da pomislim na download.
Iz iskustva znam da za minut mogu `skinuti` oko 3MB.
Ipak,obzirom da koristim mobilni internet(sa skupim GB),ovo mi je jako dobro doslo.
Kad mi zatreba da nesto instaliram,odradim sa mobilnog interneta i vratim se na kablovski.

P.S.
Mogu da zamislim kako ce ljudi osecati,ako ovo zazivi i provajderima daju odresene ruke u smislu da favorizuju neke usluge-servise,naustrb drugih.
Medjutim i za to ima leka.
Okrenete im ledja i odete kod onih koji vise daju za iste ili manje pare.
Uostalom,ne verujem da ce EU dozvoliti da to prodje!

Pilo

pre 6 godina

Mislim da ovo nece i ne moze proci. Ovo je kao da brisu 1. amandman. Bice protesta. Mislim da ni provajderi nece tako lako odsupiti od neutralnosti. To im ne bi bilo dobro za biznis jer bi gradjani uvek birali provajdera sa najvecom neutralnoscu. Mislim da ce provajder koji bude odstupao od neutralnosti brzo gubiti klijente i otici u bankrot.

Neobavesteni posmatrac

pre 6 godina

Net neutralnost ne znači nedostatak političke kontrole, jer da to znači ne bi se Google,FB i ostali nosioci tolerantnog filtriranja bunili. Net neutralnost znači da dok plaćaš, ti kao korisnik imaš pravo da biraš šta i koliko ćeš da gledaš na netu. A to, provajderima gladnim novca ne odgovara. Naime, žele da naprave pakete kojima bi od korisnika izvlačili još više novca. Uz to, lakši kontrolu saobraćaja, zarad odbrane copyrighta. Prosto, ponudiće pseudo flat rate za neku siću, u okvru kojeg će svaki pokušaj downloada preko p2p mreža ili usporiti ili sprečavati. Tu je zatim filtriranje sadržaja, pa ako neko želi sve, moraće da plati dodatno. Toliko o tome. Što se tiče situacije kod nas, naši provajderi će nači rupu na saksiji da bi se i oni omrsili. Hoćemo li se buniti ako do toga dođe? Nećemo, jer ogroman broj građana ove crne rupe i ne zna da koristi internet, a oni koji ga koriste, ne mogu da dođu do bilo čega od invazije botova.

A37

pre 6 godina

Samo da se osvrnem na situaciju u Americi... Pokusajte da iskljucite buku, smetnje, sum, koji plasiraju "mainstream" mediji, anti-trumpisti, demokrate/levica i donesite svoje misljenje.
Net neutralnost koju je uveo Obama je dala odresene ruke mega korporacijama (Facebook, Google, Amazon itd) a sada se isti ti bune da ce ukidanje dati svu moc mega korporacijama... Hmm... Mega korporacije se bune sto gube kontrolu u korist drugih mega korporacija?
Cak je i ovo sto sam napisao neprimereno pojednostavljivanje problema interneta, slobode sadrzaja, izrazavanja...
Zasto jedan Facebook koji je zagovornik slobode izrazavanja i sl ukida naloge, zabranjuje sadrzaj korisnika iako ni oni ni sam sadrzaj nisu uvredljivi ili sl (evo pre 5 min na drugom sajtu pise da je FB sklonio post supruga koji je postavio sliku svoje zene na samrti a kao poziv za borbu protiv raka materice) a sa druge strane pustaju "liberalne" korisnike da bez smetnji postavljaju otvorene pozive na nasilje, anti-semitizam, rasizam (da, i levica moze biti rasisticka), itd...
Kompanije koje se "bave" internetom niko ne kontrolise a one menjaju tkanje drustva, psihu generacija i sl. Da li treba da ih kontrolise drzava? Ne znam, ali da same sebe kontrolisu to svakako ne treba...
U svakom slucaju ne dozvolite da budete ratnici za mega korporacije i protiv svojih interesa. Edukujte se pre no sto postanete pioni u tudjim igrama.

ZetaZaku

pre 6 godina

Treba imati u vidu da jos Americki kongres nije usvojio tu odluku i da u tom istom kongresu ima dosta clanova sa obe strane (plavi/crveni) koji se ne slazu sa ukidanjem neutralnosti interneta...uglavnom vest nije dobra, jedan od retkih dobrih poteza Obamine administracije jeste doticni zakon o neutralnosti interneta

Grozni

pre 6 godina

Ovo je mac sa dve ostrice. Internet se u modernom drustvu koristi kao ventil. Izduvas se na drustvenim mrezama i nastavis da zivis povijene glave. Naravno drzava ce i dalje nastaviti da koristi internet u tu svrhu samo ce sve to biti centralizovano samim tim ce imati neke nove prednosti ali i mane. Lakse ce se kontrolisati ovce kako tamo tako i ovde kada to dodje. Ali sa druge strane ako to pukne lakse ce doci do prolivanja krvi. Mislim ima ovoga i kod nas samo na TVu vise jos uvek to su vam 24 minuta, Ivan Ivanovic i td. Oni pljuju rezim ali ne dovoljno da pokrenu nesto nego tacno toliko da smire.
P.S. Postujem i jednog i drugog za to sto rade i mislim da bi se oni vise borili da nismo narod beskicmenjaka u globalu.

degi

pre 6 godina

Sta ce biti u Srbiji? Sta bude bilo - bice. Niko ni prstom nece mrdnuti.
Uveli su nam sta im palo na pamet, pa jel neko nesto rekao, ucinio, oglasio se?

Liberty

pre 6 godina

Tzv. "neutralnost interneta" je klasična kratkovida birokratska glupost, uvedena 2015. godine. Šta je falilo internetu do tada? Nije se munjevito razvijao? Nekome je usporavan sobraćaj? Sve su to nepotrebne budalaštine, dok god postoji slobodno tržište. U Americi će se uvek naći bar jedan provajder koji će poželeti da zaradi preuzimajući klijente svakome ko bi pomislio da im uspori saobraćaj. A sama svest o toj činjenici sprečava svakoga da pomisli na biko kakvo usporavanje.

Ukidanje tzv. "neutralnosti interneta" podstaćiće konkurenciju i inovacije. Negativne posledice će tržište brzo ispeglati, a provajderi će se boriti da stvore što veće brzine. Birokratske regulative uvek donose samo stagnaciju. Stagnacija je ravna padu u današnjem svetu u kojem svi drugi grabe napred.

Razvlastite državu!

kap

pre 6 godina

Tzv. neutralnost interneta je 2 godine star Obamin zakon koji je postojao da ojaca kontrolu interneta od strane Americke vlade.
U najgorem slucaju, teranje ljudi da doplate za sadrzaj globalnih megakorporacija poput Fejsbuka, Jutjuba i Instagrama bi dovelo do smanjenja njihove popularnosti i stvaranja gomile novih, nezavisnih sajtova da ih zamene (mnogih koji cak ni nisu u sprezi sa Vasingtonom ili cak uopste americki).

Cela prica o tzv. "neutralnosti interneta" je jeziv pokazatelj koliko je lako izmanipulisati vecinom stanovnistva da rade u interesu Vasingtona i sacice prebogatih korporacija ubedjeni da se time "bore protiv kapitalizma"

Slobodni Klikeri

pre 6 godina

Ako sam dobro razumeo eventualni zakon tj. predlog zakona (mislim da odluku ove americke agnecije na glasanju 3:2 treba da aminuje Kongres) dozvoljava provajderima da odlucuju sta ide,a sta ne. Ako hoce mogu i da odluce da pustaju sve? Ako je tako, onda sve firme koje su protiv ovoga odmah neka krenu da se udruzuju i neka kao kontraudar otvore svoju zajednicku firmu za neutralne internet usluge sirom SAD i svi ce otkazati Comcast,RCN,AT&T itd. i preci kod njih i resen problem. Ovi ce onda morati da nude "ful" usluge neta da ne bi gubili musterije.

Petar

pre 6 godina

Cuj ovoga sto predlaze masovni bojkot interneta na dva meseca hahaha. Ajde bojokotuj ga ti na dva dana ako umes? Resenje nije bojkot interneta nego objasniti populaciji sta to znaci pa kad shvate svi ce na ulice dok se ne promeni

Jegulja

pre 6 godina

ako ce negde u evropi da dodje do kraja neutralnosti neta to je srbija. zemlja kao stvorena za tako nesto. ovde je javna IP adresa postala luksuz kod internet provajdera. ako se momci jos "dogovore" ode neutralnost neta samo tako.

cudo

pre 6 godina

jos jedan vid manipulqcije i kintrole. jednostavno. ako neki medij prenosi nesto sto nije mainstream uspori mu pristup ili ga onenoguci potpuno. ko kontrolise sta ce provajderi da usporavaju a sta ne. pa drzava razumw se. preneseno na srbiju. ako je neki medij anti sns uspori mu pristup i on moze da se ugasi. eto ovoga kod nas brzom brzinom. sve sto ne valja kod nas stigme preko reda.

Wool

pre 6 godina

Tramp ih je pobedio na internetu. Ovaj zakon je donet da im se ne bi desio novi Tramp. Imaju sve medije pod kontrolom osim interneta, a ovim zakonom hoće da kontrolišu sve šta se objavljuje na internetu.

Zoran Perić

pre 6 godina

U Srbiji će USA kompanije kupiti domaće provajdere. Već su vlasnici 95% kablovskog provajdinga. I tako će i nama uvesti cenzuru.

Petar

pre 6 godina

U Srbiji ako bi se to desilo narodu bi bilo svejedno, sve dok im parove i zadrugu ne zabrane ili uspore. A to sto se interneta tice pa sta ces, desava se

Kopčam se na ledja

pre 6 godina

I? Šta kažete? Nikada više demokratije nije bilo! Nikada se više nisu poštovala ljudska prava! Nikada više nije bilo političke korektnosti i manje govora mržnje! Kugla zemaljska cveta....Svet je postao globalno selo...Totalitarna batina je pobedila! Sve se dešava ono što su dvojica brkatih ljudi želela još tridesetih godina prošlog veka.

nikola

pre 6 godina

Net neutrality je uveden cini mi se 2015, u vreme Obame. Pre tog dekreta, internet je postojao dve decenije i sasvim uspesno rastao, razvijao se i funkcionisao. Dakle, PRE 'net neutrality' dekreta. Zbog cega neko misli da ce ukidanje neceg uvedenog pre dve godine unistiti internet, nije bas najjasnije. Pristup internetu nije ljudsko pravo. To je usluga koja se placa. Dokle god bude tako, i vi budete imali izbora kog cete provajdera usluga da koristite, internet ce se i dalje razvijati i rasti.

Aleksandar

pre 6 godina

Samo da EU ostane pametna i na konju smo. Dugorocne posledice ovoga su selidba start up firmi iz San Franciska u druge delove sveta. John Oliver ima 2 dobra klipa gde objasnjava ovo.

Ako baš hoćete

pre 6 godina

Jedini način da se ovo reši je masovni bojkot interneta na mesec ili dva. Kad ne budu imali profit sami provajderi će se preslišati.

Kaboom

pre 6 godina

Ako EU bude bila pametna, čim primeti da neki provajder usporava neki EU saobraćaj, samo uspori do bola sav saobraćaj od tog provajdera i rešen problem.
Veliki igrači (google, apple, M$) dižu buku ovko ovog zakona jer oni mogu doći u situaciju da moraju provajderu da plate svu "telemetriju" koju skupljaju od korisnika kao i slanje svih silnih reklama korisnicima.
A svi oni su praktično ćutali kada je odobreno US provajderima ono što je stvarno štetno po krajnje korisnicke - da provajderi smeju da prodaju marketinšku analitiku od korisnika trećim licima... a podatke koje provajder može da skupi o vama ne može da blokira nikakav adblock niti private window... jedina zaštita od ovog praćenja je plaćanje nekog VPN servisa (besplatan servis sigurno nije baš sasvim besplatan)

Igor

pre 6 godina

Taj zakon nije postojao do 2015. pa je sve funkcionisalo ... sad kao drama neka..

Uostalom zakon nije na snazi jos uvek dok ne prodje sudove i nekoliko tuzbi koje su podnete..

Rert

pre 6 godina

Trump je trenutno najveće zlo na planeti.

Povlači se iz Pariskog klimatskog sporazuma (zbog njegovih finansijera koji se bave proizvodnjom nafte i uglja, najvećeg zagađivača na planeti),
uništava privatnost na internetu, sve radi za najveće kompanije, a došao na vlast da će raditi za malog čoveka.

UNištava sve tekovine demokraTije u americi, kojoj je bilo potrebno 200 godina da se naprave, svadja Amerikance po nacionalnoj ,rasnoj, seksualnoj orijentaciji...

Najveći neprijatelji amerike da se udruže, ne bi učinili vise štete, nego što to čini trump trenutno Americi.

Жељко

pre 6 godina

Šta se ložite to što je ukinuto u USA nema nikakve veze sa nama. Koliko znam mi smo još uvek u Evropi . Evropa je rekla da tako nešto ne dolazi u obzir i stvarno ne vidim potrebu da se diže frka. Kakve mi veze imamo sa USA i zakonima onog senilnog starca.

Lud,zbunjen,normalan,Mane

pre 6 godina

Ta zabrana(do duše nepisana zabrana) postoji odavno kada je u pitanju komunikacija ostatka dela sveta prema Americi.Problem je što to sada hoće da primene i u domaćem saobraćaju.

Lud,zbunjen,normalan,Mane

pre 6 godina

Ta zabrana(do duše nepisana zabrana) postoji odavno kada je u pitanju komunikacija ostatka dela sveta prema Americi.Problem je što to sada hoće da primene i u domaćem saobraćaju.

Ako baš hoćete

pre 6 godina

Jedini način da se ovo reši je masovni bojkot interneta na mesec ili dva. Kad ne budu imali profit sami provajderi će se preslišati.

Kaboom

pre 6 godina

Ako EU bude bila pametna, čim primeti da neki provajder usporava neki EU saobraćaj, samo uspori do bola sav saobraćaj od tog provajdera i rešen problem.
Veliki igrači (google, apple, M$) dižu buku ovko ovog zakona jer oni mogu doći u situaciju da moraju provajderu da plate svu "telemetriju" koju skupljaju od korisnika kao i slanje svih silnih reklama korisnicima.
A svi oni su praktično ćutali kada je odobreno US provajderima ono što je stvarno štetno po krajnje korisnicke - da provajderi smeju da prodaju marketinšku analitiku od korisnika trećim licima... a podatke koje provajder može da skupi o vama ne može da blokira nikakav adblock niti private window... jedina zaštita od ovog praćenja je plaćanje nekog VPN servisa (besplatan servis sigurno nije baš sasvim besplatan)

Petar

pre 6 godina

U Srbiji ako bi se to desilo narodu bi bilo svejedno, sve dok im parove i zadrugu ne zabrane ili uspore. A to sto se interneta tice pa sta ces, desava se

Neobavesteni posmatrac

pre 6 godina

Net neutralnost ne znači nedostatak političke kontrole, jer da to znači ne bi se Google,FB i ostali nosioci tolerantnog filtriranja bunili. Net neutralnost znači da dok plaćaš, ti kao korisnik imaš pravo da biraš šta i koliko ćeš da gledaš na netu. A to, provajderima gladnim novca ne odgovara. Naime, žele da naprave pakete kojima bi od korisnika izvlačili još više novca. Uz to, lakši kontrolu saobraćaja, zarad odbrane copyrighta. Prosto, ponudiće pseudo flat rate za neku siću, u okvru kojeg će svaki pokušaj downloada preko p2p mreža ili usporiti ili sprečavati. Tu je zatim filtriranje sadržaja, pa ako neko želi sve, moraće da plati dodatno. Toliko o tome. Što se tiče situacije kod nas, naši provajderi će nači rupu na saksiji da bi se i oni omrsili. Hoćemo li se buniti ako do toga dođe? Nećemo, jer ogroman broj građana ove crne rupe i ne zna da koristi internet, a oni koji ga koriste, ne mogu da dođu do bilo čega od invazije botova.

Wool

pre 6 godina

Tramp ih je pobedio na internetu. Ovaj zakon je donet da im se ne bi desio novi Tramp. Imaju sve medije pod kontrolom osim interneta, a ovim zakonom hoće da kontrolišu sve šta se objavljuje na internetu.

Aleksandar

pre 6 godina

Samo da EU ostane pametna i na konju smo. Dugorocne posledice ovoga su selidba start up firmi iz San Franciska u druge delove sveta. John Oliver ima 2 dobra klipa gde objasnjava ovo.

Kopčam se na ledja

pre 6 godina

I? Šta kažete? Nikada više demokratije nije bilo! Nikada se više nisu poštovala ljudska prava! Nikada više nije bilo političke korektnosti i manje govora mržnje! Kugla zemaljska cveta....Svet je postao globalno selo...Totalitarna batina je pobedila! Sve se dešava ono što su dvojica brkatih ljudi želela još tridesetih godina prošlog veka.

Petar

pre 6 godina

Cuj ovoga sto predlaze masovni bojkot interneta na dva meseca hahaha. Ajde bojokotuj ga ti na dva dana ako umes? Resenje nije bojkot interneta nego objasniti populaciji sta to znaci pa kad shvate svi ce na ulice dok se ne promeni

degi

pre 6 godina

Sta ce biti u Srbiji? Sta bude bilo - bice. Niko ni prstom nece mrdnuti.
Uveli su nam sta im palo na pamet, pa jel neko nesto rekao, ucinio, oglasio se?

A37

pre 6 godina

Samo da se osvrnem na situaciju u Americi... Pokusajte da iskljucite buku, smetnje, sum, koji plasiraju "mainstream" mediji, anti-trumpisti, demokrate/levica i donesite svoje misljenje.
Net neutralnost koju je uveo Obama je dala odresene ruke mega korporacijama (Facebook, Google, Amazon itd) a sada se isti ti bune da ce ukidanje dati svu moc mega korporacijama... Hmm... Mega korporacije se bune sto gube kontrolu u korist drugih mega korporacija?
Cak je i ovo sto sam napisao neprimereno pojednostavljivanje problema interneta, slobode sadrzaja, izrazavanja...
Zasto jedan Facebook koji je zagovornik slobode izrazavanja i sl ukida naloge, zabranjuje sadrzaj korisnika iako ni oni ni sam sadrzaj nisu uvredljivi ili sl (evo pre 5 min na drugom sajtu pise da je FB sklonio post supruga koji je postavio sliku svoje zene na samrti a kao poziv za borbu protiv raka materice) a sa druge strane pustaju "liberalne" korisnike da bez smetnji postavljaju otvorene pozive na nasilje, anti-semitizam, rasizam (da, i levica moze biti rasisticka), itd...
Kompanije koje se "bave" internetom niko ne kontrolise a one menjaju tkanje drustva, psihu generacija i sl. Da li treba da ih kontrolise drzava? Ne znam, ali da same sebe kontrolisu to svakako ne treba...
U svakom slucaju ne dozvolite da budete ratnici za mega korporacije i protiv svojih interesa. Edukujte se pre no sto postanete pioni u tudjim igrama.

Rert

pre 6 godina

Trump je trenutno najveće zlo na planeti.

Povlači se iz Pariskog klimatskog sporazuma (zbog njegovih finansijera koji se bave proizvodnjom nafte i uglja, najvećeg zagađivača na planeti),
uništava privatnost na internetu, sve radi za najveće kompanije, a došao na vlast da će raditi za malog čoveka.

UNištava sve tekovine demokraTije u americi, kojoj je bilo potrebno 200 godina da se naprave, svadja Amerikance po nacionalnoj ,rasnoj, seksualnoj orijentaciji...

Najveći neprijatelji amerike da se udruže, ne bi učinili vise štete, nego što to čini trump trenutno Americi.

cudo

pre 6 godina

jos jedan vid manipulqcije i kintrole. jednostavno. ako neki medij prenosi nesto sto nije mainstream uspori mu pristup ili ga onenoguci potpuno. ko kontrolise sta ce provajderi da usporavaju a sta ne. pa drzava razumw se. preneseno na srbiju. ako je neki medij anti sns uspori mu pristup i on moze da se ugasi. eto ovoga kod nas brzom brzinom. sve sto ne valja kod nas stigme preko reda.

Zoran Perić

pre 6 godina

U Srbiji će USA kompanije kupiti domaće provajdere. Već su vlasnici 95% kablovskog provajdinga. I tako će i nama uvesti cenzuru.

Skids

pre 6 godina

Sada treba da se pojavi provider koji kaže: mi ćemo biti 100% net neutralni kao i do sada. Svi koji ovo vrednuju predju kod njih i rešen problem.

Pucaju po šavovima vlastodršci... Ne mogu da drze narod porobljen kada postoji slobodan protok informacija pa izmisljaju ovakve gluposti i provlače ih na silu bez ikakve podrske u narodu.

flax

pre 6 godina

@U Srbiji ako bi se to desilo narodu bi bilo svejedno, sve dok im parove i zadrugu ne zabrane ili uspore. A to sto se interneta tice pa sta ces, desava se.
Tačno tako. S tim da su oni prvi "Veliki Brat"-ovi (čak i onaj sa Ćurčićem i Peđom dBojem) i Survivor-i, bili obrazovno-kulturno-umetnički program u odnosu na ovo što se sada emituje. Nažalost, u zemlji je najviše onih kojima je ovo danas najzanimljivije.

kolence

pre 6 godina

U Srbiji će USA kompanije kupiti domaće provajdere. Već su vlasnici 95% kablovskog provajdinga. I tako će i nama uvesti cenzuru.
(Zoran Perić)

Najveci internet provajder u Srbiji SBB je odavno u vlasnistvu amerikanaca koji doduse jos uvek ne sprovodi cenzuru jer to nije dozvoljeno po vazecim zakonima u Srbiji,ali verujem kada im bude stigla direktiva iz centrale da ce naci nacina da to urade.

Jegulja

pre 6 godina

ako ce negde u evropi da dodje do kraja neutralnosti neta to je srbija. zemlja kao stvorena za tako nesto. ovde je javna IP adresa postala luksuz kod internet provajdera. ako se momci jos "dogovore" ode neutralnost neta samo tako.

brainstorm

pre 6 godina

sve je ok ali nasi provajderi imaju nadprovajdere od kojih kupuju protok tj ip transit a neki od najvecih igraca su cogent i huricane electric koji ce verovatno u okviru svoje globalne mreze iskoristiti ovu mogucnost za dodatnu zaradu

Grozni

pre 6 godina

Ovo je mac sa dve ostrice. Internet se u modernom drustvu koristi kao ventil. Izduvas se na drustvenim mrezama i nastavis da zivis povijene glave. Naravno drzava ce i dalje nastaviti da koristi internet u tu svrhu samo ce sve to biti centralizovano samim tim ce imati neke nove prednosti ali i mane. Lakse ce se kontrolisati ovce kako tamo tako i ovde kada to dodje. Ali sa druge strane ako to pukne lakse ce doci do prolivanja krvi. Mislim ima ovoga i kod nas samo na TVu vise jos uvek to su vam 24 minuta, Ivan Ivanovic i td. Oni pljuju rezim ali ne dovoljno da pokrenu nesto nego tacno toliko da smire.
P.S. Postujem i jednog i drugog za to sto rade i mislim da bi se oni vise borili da nismo narod beskicmenjaka u globalu.

ZetaZaku

pre 6 godina

Treba imati u vidu da jos Americki kongres nije usvojio tu odluku i da u tom istom kongresu ima dosta clanova sa obe strane (plavi/crveni) koji se ne slazu sa ukidanjem neutralnosti interneta...uglavnom vest nije dobra, jedan od retkih dobrih poteza Obamine administracije jeste doticni zakon o neutralnosti interneta

miki

pre 6 godina

Odavno od Amerike ne ockujem nista dobro, tako da je ovo samo jedan u nizu bezbrojnih poteza koji ce preduzeti da bi svet stavile pod svoju kontru.

Slobodni Klikeri

pre 6 godina

Ako sam dobro razumeo eventualni zakon tj. predlog zakona (mislim da odluku ove americke agnecije na glasanju 3:2 treba da aminuje Kongres) dozvoljava provajderima da odlucuju sta ide,a sta ne. Ako hoce mogu i da odluce da pustaju sve? Ako je tako, onda sve firme koje su protiv ovoga odmah neka krenu da se udruzuju i neka kao kontraudar otvore svoju zajednicku firmu za neutralne internet usluge sirom SAD i svi ce otkazati Comcast,RCN,AT&T itd. i preci kod njih i resen problem. Ovi ce onda morati da nude "ful" usluge neta da ne bi gubili musterije.

kap

pre 6 godina

Tzv. neutralnost interneta je 2 godine star Obamin zakon koji je postojao da ojaca kontrolu interneta od strane Americke vlade.
U najgorem slucaju, teranje ljudi da doplate za sadrzaj globalnih megakorporacija poput Fejsbuka, Jutjuba i Instagrama bi dovelo do smanjenja njihove popularnosti i stvaranja gomile novih, nezavisnih sajtova da ih zamene (mnogih koji cak ni nisu u sprezi sa Vasingtonom ili cak uopste americki).

Cela prica o tzv. "neutralnosti interneta" je jeziv pokazatelj koliko je lako izmanipulisati vecinom stanovnistva da rade u interesu Vasingtona i sacice prebogatih korporacija ubedjeni da se time "bore protiv kapitalizma"

Pilo

pre 6 godina

Mislim da ovo nece i ne moze proci. Ovo je kao da brisu 1. amandman. Bice protesta. Mislim da ni provajderi nece tako lako odsupiti od neutralnosti. To im ne bi bilo dobro za biznis jer bi gradjani uvek birali provajdera sa najvecom neutralnoscu. Mislim da ce provajder koji bude odstupao od neutralnosti brzo gubiti klijente i otici u bankrot.

Жељко

pre 6 godina

Šta se ložite to što je ukinuto u USA nema nikakve veze sa nama. Koliko znam mi smo još uvek u Evropi . Evropa je rekla da tako nešto ne dolazi u obzir i stvarno ne vidim potrebu da se diže frka. Kakve mi veze imamo sa USA i zakonima onog senilnog starca.

Liberty

pre 6 godina

Tzv. "neutralnost interneta" je klasična kratkovida birokratska glupost, uvedena 2015. godine. Šta je falilo internetu do tada? Nije se munjevito razvijao? Nekome je usporavan sobraćaj? Sve su to nepotrebne budalaštine, dok god postoji slobodno tržište. U Americi će se uvek naći bar jedan provajder koji će poželeti da zaradi preuzimajući klijente svakome ko bi pomislio da im uspori saobraćaj. A sama svest o toj činjenici sprečava svakoga da pomisli na biko kakvo usporavanje.

Ukidanje tzv. "neutralnosti interneta" podstaćiće konkurenciju i inovacije. Negativne posledice će tržište brzo ispeglati, a provajderi će se boriti da stvore što veće brzine. Birokratske regulative uvek donose samo stagnaciju. Stagnacija je ravna padu u današnjem svetu u kojem svi drugi grabe napred.

Razvlastite državu!

što

pre 6 godina

jel severna Koreja zemlja cenzure? kolektivni duh smetova igara i sletova smeta. zato kolektivno ubijanje po svetu je OK, borba protiv terorizma, sada sa zvanično ukinuto drugom stranom priče.

nikola

pre 6 godina

Net neutrality je uveden cini mi se 2015, u vreme Obame. Pre tog dekreta, internet je postojao dve decenije i sasvim uspesno rastao, razvijao se i funkcionisao. Dakle, PRE 'net neutrality' dekreta. Zbog cega neko misli da ce ukidanje neceg uvedenog pre dve godine unistiti internet, nije bas najjasnije. Pristup internetu nije ljudsko pravo. To je usluga koja se placa. Dokle god bude tako, i vi budete imali izbora kog cete provajdera usluga da koristite, internet ce se i dalje razvijati i rasti.

XXS-iq

pre 6 godina

U Srbiji postoji i neutralni net (svi "zemaljski" provajderi) i mobilni peovajderi koji su sve samo ne nutralni - 99 din/mesevno za drustvene mreze ... sto ne bi moglo da je net neutralan. Ukudanje neutralnog neta pre svega znaci naplatu raznih paketa kao kod nas, sto poslednje 2 godine nisu mogli.

Protoss

pre 6 godina

Korporacijski neoliberalno kapitalisticki demokratski fasizam, KNKDF.U sustini, mislim da internet i sve drustvene mreze nikada nisu ni imale pravu zastitu korisnika i licnosti.Terorizam je donekle stvoren da bi se opravdali i ostvarili ciljevi globalista, koji su podmetnuli i stvorili strah, da bi imali opravdanje za nesto sto nikada u sustini ne bi imalo smisla u njihvom takozvanom "demokratskom slobodnom svetu i drustvu".Sve su oni detaljno isplanirali unapred i sve ima svoju svrhu, odnosno njihovu svrhu.Cilj je kontrolisati covecanstvo, zivote ljudi, njihove navike, zelje, orijentacije...To je svet 21 veka i posledica globalizacije...

Iz iskustva

pre 6 godina

Ja vec dugo koristim te najavljene `blagodeti`.
Naime,kod jednog naseg kablovskog operatora imam paket(TV+TEL) u koji je ukljucen besplatan,neogranicen internet,a slucajno sam saznao za to,nisu mi ni spomenuli pri odabiru paketa,saopstio mi je covek koji je dosao da instalira modem i risiver.
Prilagodjen je za obicno surfovanje,bez problema se moze koristiti youtube,strimovati radio stanice...
Ali,ne smem ni da pomislim na download.
Iz iskustva znam da za minut mogu `skinuti` oko 3MB.
Ipak,obzirom da koristim mobilni internet(sa skupim GB),ovo mi je jako dobro doslo.
Kad mi zatreba da nesto instaliram,odradim sa mobilnog interneta i vratim se na kablovski.

P.S.
Mogu da zamislim kako ce ljudi osecati,ako ovo zazivi i provajderima daju odresene ruke u smislu da favorizuju neke usluge-servise,naustrb drugih.
Medjutim i za to ima leka.
Okrenete im ledja i odete kod onih koji vise daju za iste ili manje pare.
Uostalom,ne verujem da ce EU dozvoliti da to prodje!

Bane

pre 6 godina

Sve dok ljudi NAJZAD ne shvate da smo mi zivotinje na farmi i da imamo vlasnike kojima je cilj da ostanemo porobljeni, bice sve gore i gore .. Dobri ljudi moraju da ustanu !

Igor

pre 6 godina

Taj zakon nije postojao do 2015. pa je sve funkcionisalo ... sad kao drama neka..

Uostalom zakon nije na snazi jos uvek dok ne prodje sudove i nekoliko tuzbi koje su podnete..

MucniteGlavom

pre 6 godina

@A37
Uh, dobro je, nisam jedini. Svi zapeli za halabuku oko teoretske naplate sadržaja, što je veoma malo vjerovatno. ISP i content provideri (Google, FB, ...) su u simbiozi, što više prenosa podatka, to svima u industriji bolje, osim korisnicima.

Ono što namjeravaju je legalna cenzura. Pa će provajder "dobiti poziv" da taj i taj portal širi "lažne" vijesti i da ISP treba da zaštiti svoje korisnike. Tek tako, bez sudskih presuda i zavrzlama. Ko bi se onda javno usudio da osudi zaštitu, svi će da ćute i gledaju svoja posla.

Zoki

pre 6 godina

Ajde ne njanjajte. "Neutralnost" i nije neutralnost nego kontrola od strane drzave. Internet je cvetao bez tog propisa i nista nam nije falilo dok se Obama nije pojavio sa ovim propisom. Sada kada ukidaju ono sto postoji svega par godina liberali padaju u trans kao da je na tome izgradjen internet.

Srbo

pre 6 godina

Istrazite projekat substratum. Rec je o novom decentralizovanom webu koji izmedju ostalog omogucava i zaobilazenje upravo ovakvih zakona. Istrazite!

STOP cenzuri!

Jr

pre 6 godina

Ne znam da li će biti još gora cenzura nego što je sad u glavnim medijima i na glavnim medijskim sajtovima, ali za svaki slučaj: Stefan Molinu (Stefan Molyneux), Džordan "Kermit" Piterson (Jordan B. Peterson), Mark Dajs (Mark Dice), Pol Džozef Votson (Paul Joseph Watson), Majlo "Daddy" Janopulos (Milo Yiannopoulos), Taker Karlson (Tucker Carlson), Brižit Gabrijel (Brigitte Gabriel), Pamela Geler (Pamela Geller), Kejti Hopkins (Katie Hopkins), Stiven Krauder (Steven Crowder, emisija Louder with Crowder), Black Pigeon Speaks (kanal na Jutjubu), Gevin Mekines (Gavin McIness), Mark Lejtam (Mark Latham), Rubin Report emisija (Dave Rubin), Lorin Soutern (Lauren Southern), Ben Šapiro (Ben Shapiro), Fejt Goldi (Faith J. Goldy). Govore bez ikakvih teorija zavere i mržnje. Nije to monolitna grupa ljudi i ne slažu se oko dosta pitanja (ponekad i među njima može da se nađe međusobna netrpeljivost), ali je sigurno da su u pitanju ljudi koji drže do borbe za slobodu govora. Sve više sam uverenja da je sloboda govora u suštini najvažnije ljudsko pravo. Uvek kada zlo cilja sva druga ljudska prava - mora prvo da savlada slobodu govora.

brainstorm

pre 6 godina

internet ce jednog dana biti potpuno besplatan kada provajderi udju u marketing vode.internet racun prosecnog korisnika kosta 10-15e mesecno a svaki od tih korisnika potrosi vise novca marketarima tako sto gleda i klikce na njihove reklame.tako ce provajderi u buducnosti nuditi besplatan internet uz uslov da korisnik koristi iskljucivo neki provajderov browser u kojem ce se na citavom internetu prikazivati iskljucivo reklame koje plasira njegov internet provajder.mozda gresim ali internet nije uspesan zbog njegove slobode vec zbog mogucnosti targetiranog marketinga i njegove najvece efikasnosti.u ovoj prici je google gubitnik jer su google adsense i google adwords vodeci na trzistu ciljanjog marketinga ali mozda bas zato nekako preokrenu to u dodatnu dobit

Blagoje Budala

pre 6 godina

Pa vreme je i bilo. Danas svaka budala moze svasta da baca na internet.
Treba neki red da se uvede. Po meni samo mali broj ljudi koji su extra pametni ali ono, bas pametni treba da imaju pristup internetu. Ostali bi trebaloda nadju drugi vid zabave. Recimo domine. Mislim da svi ostali treba da igraju domine. Da definitivno domine!

Regulator

pre 6 godina

Brainstorm - gresis. Svim Tier 1 provajderima ovo ne odgovara. Na stranu da HE nije tier1. Ovo odgovara samo nacionalnim provajderima jer time ucenjuju content provajdere. Na primer - ako netflix ima ugovor sa nacionalnim provajderom onda ga on pusta a ako dolazi od up-stream onda ne.

srbijasine

pre 6 godina

@ Tramp ih je pobedio na internetu. Ovaj zakon je donet da im se ne bi desio novi Tramp. Imaju sve medije pod kontrolom osim interneta, a ovim zakonom hoće da kontrolišu sve šta se objavljuje na internetu.
(Wool, 25. decembar 2017 11:54)

Glasanje je bilo javno 3-2, 3 republikanca su omogucila ovaj zakon. Ovaj zakon ima veze samo sa uzimanjem vise love komopanijama za reklamu od kompanija koje to rade sada (Google, Yelp i oslale Adv kompanije). Najvise koristi ce imati oni koji su veci i mogu vise da plate reklame.

dragan

pre 6 godina

Ovo moze da ima i pozitivne posledice. Mozda ce konacno veb dizajneri da obrate paznju kolike su im stranice i da prestanu sa tovarenjem iritirajuceg djubreta.

Miroslav

pre 6 godina

Vidim da ovde ima podosta onih koji ovaj najnoviji američki lopovluk odobravaju, pa kad' sam seo i malo bolje razmislio, shvatih da to i nije loša ideja. Ja bih to samo malo proširio. Na primer da postoji više distributera (provajdera) vode u Beogradu (namerno BG, najviše korisnika ima kod nas), pa u zavisnosti s kim sklopite ugovor dobijate čistu pitku vodu, industrijsku,da može da teče punim mlazom na svim česmama ili tek da curka . Isto bi se trebalo primeniti i na struju, pa nekome 220 v, a nekome 180 v (može sijalica da radi, provereno), pa onda za odvoz smeća bi mogli postojati razni paketi (neki provajder odvozi samo staklo, neki plastiku neki sve...). Sve u svemu ima tu još dosta materijala da se uvedu provajderi, a i iz kuća i stanova odvedu novci. Ionako to ne potpada pod ljudska prava. Imate puno pravo da mislite, pričate šta hoćete i koliko hoćete, dišete vazduh (premda je i ovo diskutabilno). Pa malo li je?

Дабар

pre 6 godina

Amerika zemlja slobodnih ali malo sutra.
(Nebojša, 25. decembar 2017 12:19)

Могу да разумем да се не слажеш са овом одлуком, али она буквално значи више слободе. Мање закона=више слободе, како то није јасно оволиким људима?

EU Citizen

pre 6 godina

@Jr
Pristojan izbor, nešto bih izbacio, nešto dodao, poglavito Kinselu i još par drugih ljudi koji se bave fiktivnom "intelektualnom svojinom" (pošto mislim da je to ključno pitanje koje neomarksističko-birokratski Kartel koristi da drži uz sebe, potplaćuje i ucenjuje skoro sve medijske, zabavne i IT cronyje, a oni sada postaju i značajniji od banaka i ostalih finansijskih firmi), jer ljudi, naročito kod nas, jako malo znaju o toj problematici, ali to je već lični ukus, čak i samo prva dvojica Molyneux i Peterson, da prosečno bistar čovek pogleda dvadesetak klipova otvorenog uma, postaće mu jasna gomila stvari :))
@Zoran, Dabar
Ja isto ne mogu da verujem koliko ljudi u Srbiji ili srpskog porekla malo veruju u slobodno tržište i koliko ne kapiraju da je net neutrality samo dodatna, potpuno suvišna državna regulacija, uvedena bez ikakve potrebe (verovatno sa nekom daljom vizijom da se internet polako pretvara u "besplatni", tj. preko tuđe grbače finansirani državni servis, sa svim nezaobilaznim kvalitativnim i razvojnim boljkama koji sve državne servise muče :) ), bez koje će svakako internet bolje funkcionisati nego sa njom. Mada, s obzirom da srpski mediji prenose samo najortodkosnije levičarske crony medije iz SAD, a i to prevode gore od Googlea, :) možda nije ni čudo :))

Jr

pre 6 godina

@ EU Citizen Hvala na odgovoru, pogledaću Kinselu naročito zato što se bavi pravima a to mi je struka. Naveo sam samo ove jer ih trenutno pratim. Ima naravno još mnogo sjajnih ljudi kako kroz prošlost tako i danas. Ne slažem se svima o svemu ali je sama mogućnost da se razgovara u javnosti o temama o kojima oni govore dragocenost koju još uvek imamo. Dugujem izvinjenje: Miltonu Fridmanu (Milton Friedman "Ja sam na vašoj strani ali vi niste!" ha ha...), Tomasu Sovelu (Thomas Sowell), Sargonu Akadskom (Sargon of Akkad), En Kulter (Ann Coulter), Džo Roganu (Joe Rogan) i još mnogim javnim ličnostima, intelektualcima, novinarima i svima kojih se nisam setio a koji su veoma mnogo doprineli raspravama u javnosti o najboljim vrednostima čovečanstva ;)

Liberty

pre 6 godina

Tzv. "neutralnost interneta" je klasična kratkovida birokratska glupost, uvedena 2015. godine. Šta je falilo internetu do tada? Nije se munjevito razvijao? Nekome je usporavan sobraćaj? Sve su to nepotrebne budalaštine, dok god postoji slobodno tržište. U Americi će se uvek naći bar jedan provajder koji će poželeti da zaradi preuzimajući klijente svakome ko bi pomislio da im uspori saobraćaj. A sama svest o toj činjenici sprečava svakoga da pomisli na biko kakvo usporavanje.

Ukidanje tzv. "neutralnosti interneta" podstaćiće konkurenciju i inovacije. Negativne posledice će tržište brzo ispeglati, a provajderi će se boriti da stvore što veće brzine. Birokratske regulative uvek donose samo stagnaciju. Stagnacija je ravna padu u današnjem svetu u kojem svi drugi grabe napred.

Razvlastite državu!

Ako baš hoćete

pre 6 godina

Jedini način da se ovo reši je masovni bojkot interneta na mesec ili dva. Kad ne budu imali profit sami provajderi će se preslišati.

nikola

pre 6 godina

Net neutrality je uveden cini mi se 2015, u vreme Obame. Pre tog dekreta, internet je postojao dve decenije i sasvim uspesno rastao, razvijao se i funkcionisao. Dakle, PRE 'net neutrality' dekreta. Zbog cega neko misli da ce ukidanje neceg uvedenog pre dve godine unistiti internet, nije bas najjasnije. Pristup internetu nije ljudsko pravo. To je usluga koja se placa. Dokle god bude tako, i vi budete imali izbora kog cete provajdera usluga da koristite, internet ce se i dalje razvijati i rasti.

Жељко

pre 6 godina

Šta se ložite to što je ukinuto u USA nema nikakve veze sa nama. Koliko znam mi smo još uvek u Evropi . Evropa je rekla da tako nešto ne dolazi u obzir i stvarno ne vidim potrebu da se diže frka. Kakve mi veze imamo sa USA i zakonima onog senilnog starca.

Rert

pre 6 godina

Trump je trenutno najveće zlo na planeti.

Povlači se iz Pariskog klimatskog sporazuma (zbog njegovih finansijera koji se bave proizvodnjom nafte i uglja, najvećeg zagađivača na planeti),
uništava privatnost na internetu, sve radi za najveće kompanije, a došao na vlast da će raditi za malog čoveka.

UNištava sve tekovine demokraTije u americi, kojoj je bilo potrebno 200 godina da se naprave, svadja Amerikance po nacionalnoj ,rasnoj, seksualnoj orijentaciji...

Najveći neprijatelji amerike da se udruže, ne bi učinili vise štete, nego što to čini trump trenutno Americi.

Igor

pre 6 godina

Taj zakon nije postojao do 2015. pa je sve funkcionisalo ... sad kao drama neka..

Uostalom zakon nije na snazi jos uvek dok ne prodje sudove i nekoliko tuzbi koje su podnete..

A37

pre 6 godina

Samo da se osvrnem na situaciju u Americi... Pokusajte da iskljucite buku, smetnje, sum, koji plasiraju "mainstream" mediji, anti-trumpisti, demokrate/levica i donesite svoje misljenje.
Net neutralnost koju je uveo Obama je dala odresene ruke mega korporacijama (Facebook, Google, Amazon itd) a sada se isti ti bune da ce ukidanje dati svu moc mega korporacijama... Hmm... Mega korporacije se bune sto gube kontrolu u korist drugih mega korporacija?
Cak je i ovo sto sam napisao neprimereno pojednostavljivanje problema interneta, slobode sadrzaja, izrazavanja...
Zasto jedan Facebook koji je zagovornik slobode izrazavanja i sl ukida naloge, zabranjuje sadrzaj korisnika iako ni oni ni sam sadrzaj nisu uvredljivi ili sl (evo pre 5 min na drugom sajtu pise da je FB sklonio post supruga koji je postavio sliku svoje zene na samrti a kao poziv za borbu protiv raka materice) a sa druge strane pustaju "liberalne" korisnike da bez smetnji postavljaju otvorene pozive na nasilje, anti-semitizam, rasizam (da, i levica moze biti rasisticka), itd...
Kompanije koje se "bave" internetom niko ne kontrolise a one menjaju tkanje drustva, psihu generacija i sl. Da li treba da ih kontrolise drzava? Ne znam, ali da same sebe kontrolisu to svakako ne treba...
U svakom slucaju ne dozvolite da budete ratnici za mega korporacije i protiv svojih interesa. Edukujte se pre no sto postanete pioni u tudjim igrama.

kap

pre 6 godina

Tzv. neutralnost interneta je 2 godine star Obamin zakon koji je postojao da ojaca kontrolu interneta od strane Americke vlade.
U najgorem slucaju, teranje ljudi da doplate za sadrzaj globalnih megakorporacija poput Fejsbuka, Jutjuba i Instagrama bi dovelo do smanjenja njihove popularnosti i stvaranja gomile novih, nezavisnih sajtova da ih zamene (mnogih koji cak ni nisu u sprezi sa Vasingtonom ili cak uopste americki).

Cela prica o tzv. "neutralnosti interneta" je jeziv pokazatelj koliko je lako izmanipulisati vecinom stanovnistva da rade u interesu Vasingtona i sacice prebogatih korporacija ubedjeni da se time "bore protiv kapitalizma"

Дабар

pre 6 godina

Amerika zemlja slobodnih ali malo sutra.
(Nebojša, 25. decembar 2017 12:19)

Могу да разумем да се не слажеш са овом одлуком, али она буквално значи више слободе. Мање закона=више слободе, како то није јасно оволиким људима?

Blagoje Budala

pre 6 godina

Pa vreme je i bilo. Danas svaka budala moze svasta da baca na internet.
Treba neki red da se uvede. Po meni samo mali broj ljudi koji su extra pametni ali ono, bas pametni treba da imaju pristup internetu. Ostali bi trebaloda nadju drugi vid zabave. Recimo domine. Mislim da svi ostali treba da igraju domine. Da definitivno domine!

Wool

pre 6 godina

Tramp ih je pobedio na internetu. Ovaj zakon je donet da im se ne bi desio novi Tramp. Imaju sve medije pod kontrolom osim interneta, a ovim zakonom hoće da kontrolišu sve šta se objavljuje na internetu.

Kaboom

pre 6 godina

Ako EU bude bila pametna, čim primeti da neki provajder usporava neki EU saobraćaj, samo uspori do bola sav saobraćaj od tog provajdera i rešen problem.
Veliki igrači (google, apple, M$) dižu buku ovko ovog zakona jer oni mogu doći u situaciju da moraju provajderu da plate svu "telemetriju" koju skupljaju od korisnika kao i slanje svih silnih reklama korisnicima.
A svi oni su praktično ćutali kada je odobreno US provajderima ono što je stvarno štetno po krajnje korisnicke - da provajderi smeju da prodaju marketinšku analitiku od korisnika trećim licima... a podatke koje provajder može da skupi o vama ne može da blokira nikakav adblock niti private window... jedina zaštita od ovog praćenja je plaćanje nekog VPN servisa (besplatan servis sigurno nije baš sasvim besplatan)

Grozni

pre 6 godina

Ovo je mac sa dve ostrice. Internet se u modernom drustvu koristi kao ventil. Izduvas se na drustvenim mrezama i nastavis da zivis povijene glave. Naravno drzava ce i dalje nastaviti da koristi internet u tu svrhu samo ce sve to biti centralizovano samim tim ce imati neke nove prednosti ali i mane. Lakse ce se kontrolisati ovce kako tamo tako i ovde kada to dodje. Ali sa druge strane ako to pukne lakse ce doci do prolivanja krvi. Mislim ima ovoga i kod nas samo na TVu vise jos uvek to su vam 24 minuta, Ivan Ivanovic i td. Oni pljuju rezim ali ne dovoljno da pokrenu nesto nego tacno toliko da smire.
P.S. Postujem i jednog i drugog za to sto rade i mislim da bi se oni vise borili da nismo narod beskicmenjaka u globalu.

Pilo

pre 6 godina

Mislim da ovo nece i ne moze proci. Ovo je kao da brisu 1. amandman. Bice protesta. Mislim da ni provajderi nece tako lako odsupiti od neutralnosti. To im ne bi bilo dobro za biznis jer bi gradjani uvek birali provajdera sa najvecom neutralnoscu. Mislim da ce provajder koji bude odstupao od neutralnosti brzo gubiti klijente i otici u bankrot.

XXS-iq

pre 6 godina

U Srbiji postoji i neutralni net (svi "zemaljski" provajderi) i mobilni peovajderi koji su sve samo ne nutralni - 99 din/mesevno za drustvene mreze ... sto ne bi moglo da je net neutralan. Ukudanje neutralnog neta pre svega znaci naplatu raznih paketa kao kod nas, sto poslednje 2 godine nisu mogli.

Lud,zbunjen,normalan,Mane

pre 6 godina

Ta zabrana(do duše nepisana zabrana) postoji odavno kada je u pitanju komunikacija ostatka dela sveta prema Americi.Problem je što to sada hoće da primene i u domaćem saobraćaju.

Petar

pre 6 godina

U Srbiji ako bi se to desilo narodu bi bilo svejedno, sve dok im parove i zadrugu ne zabrane ili uspore. A to sto se interneta tice pa sta ces, desava se

Jegulja

pre 6 godina

ako ce negde u evropi da dodje do kraja neutralnosti neta to je srbija. zemlja kao stvorena za tako nesto. ovde je javna IP adresa postala luksuz kod internet provajdera. ako se momci jos "dogovore" ode neutralnost neta samo tako.

Kopčam se na ledja

pre 6 godina

I? Šta kažete? Nikada više demokratije nije bilo! Nikada se više nisu poštovala ljudska prava! Nikada više nije bilo političke korektnosti i manje govora mržnje! Kugla zemaljska cveta....Svet je postao globalno selo...Totalitarna batina je pobedila! Sve se dešava ono što su dvojica brkatih ljudi želela još tridesetih godina prošlog veka.

Skids

pre 6 godina

Sada treba da se pojavi provider koji kaže: mi ćemo biti 100% net neutralni kao i do sada. Svi koji ovo vrednuju predju kod njih i rešen problem.

Pucaju po šavovima vlastodršci... Ne mogu da drze narod porobljen kada postoji slobodan protok informacija pa izmisljaju ovakve gluposti i provlače ih na silu bez ikakve podrske u narodu.

cudo

pre 6 godina

jos jedan vid manipulqcije i kintrole. jednostavno. ako neki medij prenosi nesto sto nije mainstream uspori mu pristup ili ga onenoguci potpuno. ko kontrolise sta ce provajderi da usporavaju a sta ne. pa drzava razumw se. preneseno na srbiju. ako je neki medij anti sns uspori mu pristup i on moze da se ugasi. eto ovoga kod nas brzom brzinom. sve sto ne valja kod nas stigme preko reda.

Slobodni Klikeri

pre 6 godina

Ako sam dobro razumeo eventualni zakon tj. predlog zakona (mislim da odluku ove americke agnecije na glasanju 3:2 treba da aminuje Kongres) dozvoljava provajderima da odlucuju sta ide,a sta ne. Ako hoce mogu i da odluce da pustaju sve? Ako je tako, onda sve firme koje su protiv ovoga odmah neka krenu da se udruzuju i neka kao kontraudar otvore svoju zajednicku firmu za neutralne internet usluge sirom SAD i svi ce otkazati Comcast,RCN,AT&T itd. i preci kod njih i resen problem. Ovi ce onda morati da nude "ful" usluge neta da ne bi gubili musterije.

Iz iskustva

pre 6 godina

Ja vec dugo koristim te najavljene `blagodeti`.
Naime,kod jednog naseg kablovskog operatora imam paket(TV+TEL) u koji je ukljucen besplatan,neogranicen internet,a slucajno sam saznao za to,nisu mi ni spomenuli pri odabiru paketa,saopstio mi je covek koji je dosao da instalira modem i risiver.
Prilagodjen je za obicno surfovanje,bez problema se moze koristiti youtube,strimovati radio stanice...
Ali,ne smem ni da pomislim na download.
Iz iskustva znam da za minut mogu `skinuti` oko 3MB.
Ipak,obzirom da koristim mobilni internet(sa skupim GB),ovo mi je jako dobro doslo.
Kad mi zatreba da nesto instaliram,odradim sa mobilnog interneta i vratim se na kablovski.

P.S.
Mogu da zamislim kako ce ljudi osecati,ako ovo zazivi i provajderima daju odresene ruke u smislu da favorizuju neke usluge-servise,naustrb drugih.
Medjutim i za to ima leka.
Okrenete im ledja i odete kod onih koji vise daju za iste ili manje pare.
Uostalom,ne verujem da ce EU dozvoliti da to prodje!

što

pre 6 godina

jel severna Koreja zemlja cenzure? kolektivni duh smetova igara i sletova smeta. zato kolektivno ubijanje po svetu je OK, borba protiv terorizma, sada sa zvanično ukinuto drugom stranom priče.

Zoki

pre 6 godina

Ajde ne njanjajte. "Neutralnost" i nije neutralnost nego kontrola od strane drzave. Internet je cvetao bez tog propisa i nista nam nije falilo dok se Obama nije pojavio sa ovim propisom. Sada kada ukidaju ono sto postoji svega par godina liberali padaju u trans kao da je na tome izgradjen internet.

Protoss

pre 6 godina

Korporacijski neoliberalno kapitalisticki demokratski fasizam, KNKDF.U sustini, mislim da internet i sve drustvene mreze nikada nisu ni imale pravu zastitu korisnika i licnosti.Terorizam je donekle stvoren da bi se opravdali i ostvarili ciljevi globalista, koji su podmetnuli i stvorili strah, da bi imali opravdanje za nesto sto nikada u sustini ne bi imalo smisla u njihvom takozvanom "demokratskom slobodnom svetu i drustvu".Sve su oni detaljno isplanirali unapred i sve ima svoju svrhu, odnosno njihovu svrhu.Cilj je kontrolisati covecanstvo, zivote ljudi, njihove navike, zelje, orijentacije...To je svet 21 veka i posledica globalizacije...

Neobavesteni posmatrac

pre 6 godina

Net neutralnost ne znači nedostatak političke kontrole, jer da to znači ne bi se Google,FB i ostali nosioci tolerantnog filtriranja bunili. Net neutralnost znači da dok plaćaš, ti kao korisnik imaš pravo da biraš šta i koliko ćeš da gledaš na netu. A to, provajderima gladnim novca ne odgovara. Naime, žele da naprave pakete kojima bi od korisnika izvlačili još više novca. Uz to, lakši kontrolu saobraćaja, zarad odbrane copyrighta. Prosto, ponudiće pseudo flat rate za neku siću, u okvru kojeg će svaki pokušaj downloada preko p2p mreža ili usporiti ili sprečavati. Tu je zatim filtriranje sadržaja, pa ako neko želi sve, moraće da plati dodatno. Toliko o tome. Što se tiče situacije kod nas, naši provajderi će nači rupu na saksiji da bi se i oni omrsili. Hoćemo li se buniti ako do toga dođe? Nećemo, jer ogroman broj građana ove crne rupe i ne zna da koristi internet, a oni koji ga koriste, ne mogu da dođu do bilo čega od invazije botova.

kolence

pre 6 godina

U Srbiji će USA kompanije kupiti domaće provajdere. Već su vlasnici 95% kablovskog provajdinga. I tako će i nama uvesti cenzuru.
(Zoran Perić)

Najveci internet provajder u Srbiji SBB je odavno u vlasnistvu amerikanaca koji doduse jos uvek ne sprovodi cenzuru jer to nije dozvoljeno po vazecim zakonima u Srbiji,ali verujem kada im bude stigla direktiva iz centrale da ce naci nacina da to urade.

dragan

pre 6 godina

Ovo moze da ima i pozitivne posledice. Mozda ce konacno veb dizajneri da obrate paznju kolike su im stranice i da prestanu sa tovarenjem iritirajuceg djubreta.

Zoran Perić

pre 6 godina

U Srbiji će USA kompanije kupiti domaće provajdere. Već su vlasnici 95% kablovskog provajdinga. I tako će i nama uvesti cenzuru.

miki

pre 6 godina

Odavno od Amerike ne ockujem nista dobro, tako da je ovo samo jedan u nizu bezbrojnih poteza koji ce preduzeti da bi svet stavile pod svoju kontru.

Aleksandar

pre 6 godina

Samo da EU ostane pametna i na konju smo. Dugorocne posledice ovoga su selidba start up firmi iz San Franciska u druge delove sveta. John Oliver ima 2 dobra klipa gde objasnjava ovo.

degi

pre 6 godina

Sta ce biti u Srbiji? Sta bude bilo - bice. Niko ni prstom nece mrdnuti.
Uveli su nam sta im palo na pamet, pa jel neko nesto rekao, ucinio, oglasio se?

Petar

pre 6 godina

Cuj ovoga sto predlaze masovni bojkot interneta na dva meseca hahaha. Ajde bojokotuj ga ti na dva dana ako umes? Resenje nije bojkot interneta nego objasniti populaciji sta to znaci pa kad shvate svi ce na ulice dok se ne promeni

brainstorm

pre 6 godina

sve je ok ali nasi provajderi imaju nadprovajdere od kojih kupuju protok tj ip transit a neki od najvecih igraca su cogent i huricane electric koji ce verovatno u okviru svoje globalne mreze iskoristiti ovu mogucnost za dodatnu zaradu

srbijasine

pre 6 godina

@ Tramp ih je pobedio na internetu. Ovaj zakon je donet da im se ne bi desio novi Tramp. Imaju sve medije pod kontrolom osim interneta, a ovim zakonom hoće da kontrolišu sve šta se objavljuje na internetu.
(Wool, 25. decembar 2017 11:54)

Glasanje je bilo javno 3-2, 3 republikanca su omogucila ovaj zakon. Ovaj zakon ima veze samo sa uzimanjem vise love komopanijama za reklamu od kompanija koje to rade sada (Google, Yelp i oslale Adv kompanije). Najvise koristi ce imati oni koji su veci i mogu vise da plate reklame.

MucniteGlavom

pre 6 godina

@A37
Uh, dobro je, nisam jedini. Svi zapeli za halabuku oko teoretske naplate sadržaja, što je veoma malo vjerovatno. ISP i content provideri (Google, FB, ...) su u simbiozi, što više prenosa podatka, to svima u industriji bolje, osim korisnicima.

Ono što namjeravaju je legalna cenzura. Pa će provajder "dobiti poziv" da taj i taj portal širi "lažne" vijesti i da ISP treba da zaštiti svoje korisnike. Tek tako, bez sudskih presuda i zavrzlama. Ko bi se onda javno usudio da osudi zaštitu, svi će da ćute i gledaju svoja posla.

ZetaZaku

pre 6 godina

Treba imati u vidu da jos Americki kongres nije usvojio tu odluku i da u tom istom kongresu ima dosta clanova sa obe strane (plavi/crveni) koji se ne slazu sa ukidanjem neutralnosti interneta...uglavnom vest nije dobra, jedan od retkih dobrih poteza Obamine administracije jeste doticni zakon o neutralnosti interneta

Bane

pre 6 godina

Sve dok ljudi NAJZAD ne shvate da smo mi zivotinje na farmi i da imamo vlasnike kojima je cilj da ostanemo porobljeni, bice sve gore i gore .. Dobri ljudi moraju da ustanu !

EU Citizen

pre 6 godina

@Jr
Pristojan izbor, nešto bih izbacio, nešto dodao, poglavito Kinselu i još par drugih ljudi koji se bave fiktivnom "intelektualnom svojinom" (pošto mislim da je to ključno pitanje koje neomarksističko-birokratski Kartel koristi da drži uz sebe, potplaćuje i ucenjuje skoro sve medijske, zabavne i IT cronyje, a oni sada postaju i značajniji od banaka i ostalih finansijskih firmi), jer ljudi, naročito kod nas, jako malo znaju o toj problematici, ali to je već lični ukus, čak i samo prva dvojica Molyneux i Peterson, da prosečno bistar čovek pogleda dvadesetak klipova otvorenog uma, postaće mu jasna gomila stvari :))
@Zoran, Dabar
Ja isto ne mogu da verujem koliko ljudi u Srbiji ili srpskog porekla malo veruju u slobodno tržište i koliko ne kapiraju da je net neutrality samo dodatna, potpuno suvišna državna regulacija, uvedena bez ikakve potrebe (verovatno sa nekom daljom vizijom da se internet polako pretvara u "besplatni", tj. preko tuđe grbače finansirani državni servis, sa svim nezaobilaznim kvalitativnim i razvojnim boljkama koji sve državne servise muče :) ), bez koje će svakako internet bolje funkcionisati nego sa njom. Mada, s obzirom da srpski mediji prenose samo najortodkosnije levičarske crony medije iz SAD, a i to prevode gore od Googlea, :) možda nije ni čudo :))

brainstorm

pre 6 godina

internet ce jednog dana biti potpuno besplatan kada provajderi udju u marketing vode.internet racun prosecnog korisnika kosta 10-15e mesecno a svaki od tih korisnika potrosi vise novca marketarima tako sto gleda i klikce na njihove reklame.tako ce provajderi u buducnosti nuditi besplatan internet uz uslov da korisnik koristi iskljucivo neki provajderov browser u kojem ce se na citavom internetu prikazivati iskljucivo reklame koje plasira njegov internet provajder.mozda gresim ali internet nije uspesan zbog njegove slobode vec zbog mogucnosti targetiranog marketinga i njegove najvece efikasnosti.u ovoj prici je google gubitnik jer su google adsense i google adwords vodeci na trzistu ciljanjog marketinga ali mozda bas zato nekako preokrenu to u dodatnu dobit

flax

pre 6 godina

@U Srbiji ako bi se to desilo narodu bi bilo svejedno, sve dok im parove i zadrugu ne zabrane ili uspore. A to sto se interneta tice pa sta ces, desava se.
Tačno tako. S tim da su oni prvi "Veliki Brat"-ovi (čak i onaj sa Ćurčićem i Peđom dBojem) i Survivor-i, bili obrazovno-kulturno-umetnički program u odnosu na ovo što se sada emituje. Nažalost, u zemlji je najviše onih kojima je ovo danas najzanimljivije.

Srbo

pre 6 godina

Istrazite projekat substratum. Rec je o novom decentralizovanom webu koji izmedju ostalog omogucava i zaobilazenje upravo ovakvih zakona. Istrazite!

STOP cenzuri!

Jr

pre 6 godina

Ne znam da li će biti još gora cenzura nego što je sad u glavnim medijima i na glavnim medijskim sajtovima, ali za svaki slučaj: Stefan Molinu (Stefan Molyneux), Džordan "Kermit" Piterson (Jordan B. Peterson), Mark Dajs (Mark Dice), Pol Džozef Votson (Paul Joseph Watson), Majlo "Daddy" Janopulos (Milo Yiannopoulos), Taker Karlson (Tucker Carlson), Brižit Gabrijel (Brigitte Gabriel), Pamela Geler (Pamela Geller), Kejti Hopkins (Katie Hopkins), Stiven Krauder (Steven Crowder, emisija Louder with Crowder), Black Pigeon Speaks (kanal na Jutjubu), Gevin Mekines (Gavin McIness), Mark Lejtam (Mark Latham), Rubin Report emisija (Dave Rubin), Lorin Soutern (Lauren Southern), Ben Šapiro (Ben Shapiro), Fejt Goldi (Faith J. Goldy). Govore bez ikakvih teorija zavere i mržnje. Nije to monolitna grupa ljudi i ne slažu se oko dosta pitanja (ponekad i među njima može da se nađe međusobna netrpeljivost), ali je sigurno da su u pitanju ljudi koji drže do borbe za slobodu govora. Sve više sam uverenja da je sloboda govora u suštini najvažnije ljudsko pravo. Uvek kada zlo cilja sva druga ljudska prava - mora prvo da savlada slobodu govora.

Regulator

pre 6 godina

Brainstorm - gresis. Svim Tier 1 provajderima ovo ne odgovara. Na stranu da HE nije tier1. Ovo odgovara samo nacionalnim provajderima jer time ucenjuju content provajdere. Na primer - ako netflix ima ugovor sa nacionalnim provajderom onda ga on pusta a ako dolazi od up-stream onda ne.

Jr

pre 6 godina

@ EU Citizen Hvala na odgovoru, pogledaću Kinselu naročito zato što se bavi pravima a to mi je struka. Naveo sam samo ove jer ih trenutno pratim. Ima naravno još mnogo sjajnih ljudi kako kroz prošlost tako i danas. Ne slažem se svima o svemu ali je sama mogućnost da se razgovara u javnosti o temama o kojima oni govore dragocenost koju još uvek imamo. Dugujem izvinjenje: Miltonu Fridmanu (Milton Friedman "Ja sam na vašoj strani ali vi niste!" ha ha...), Tomasu Sovelu (Thomas Sowell), Sargonu Akadskom (Sargon of Akkad), En Kulter (Ann Coulter), Džo Roganu (Joe Rogan) i još mnogim javnim ličnostima, intelektualcima, novinarima i svima kojih se nisam setio a koji su veoma mnogo doprineli raspravama u javnosti o najboljim vrednostima čovečanstva ;)

Miroslav

pre 6 godina

Vidim da ovde ima podosta onih koji ovaj najnoviji američki lopovluk odobravaju, pa kad' sam seo i malo bolje razmislio, shvatih da to i nije loša ideja. Ja bih to samo malo proširio. Na primer da postoji više distributera (provajdera) vode u Beogradu (namerno BG, najviše korisnika ima kod nas), pa u zavisnosti s kim sklopite ugovor dobijate čistu pitku vodu, industrijsku,da može da teče punim mlazom na svim česmama ili tek da curka . Isto bi se trebalo primeniti i na struju, pa nekome 220 v, a nekome 180 v (može sijalica da radi, provereno), pa onda za odvoz smeća bi mogli postojati razni paketi (neki provajder odvozi samo staklo, neki plastiku neki sve...). Sve u svemu ima tu još dosta materijala da se uvedu provajderi, a i iz kuća i stanova odvedu novci. Ionako to ne potpada pod ljudska prava. Imate puno pravo da mislite, pričate šta hoćete i koliko hoćete, dišete vazduh (premda je i ovo diskutabilno). Pa malo li je?