Sreda, 30.07.2014.

11:22

DeMarkus Nelson Srbin, ali kasno

Američki košarkaš DeMarkus Nelson postao je državljanin Srbije, objavljeno je u Službenom glasniku rešenje vlade Srbije.

Izvor:

DeMarkus Nelson Srbin, ali kasno IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

rage

pre 9 godina

Amerikanac jeste nacionalna pripadnost, a ne geografska. U Americi mozes biti Amerikanac srpskog porekla, ali nikako Srbin vec samo Amerikanac. Po tvom misljenju su geografski Madjari Madjarijanci, Bugari Bugarijanci, Hrvatijanci, Grcijanci,...
(romeo, 30. jul 2014 17:38)

Ta vrsta nacionalne pripadnosti je moguća samo u iseljeničkim zemljama, kao što su Kanada, Australija... gde je nacija proistekla iz geografske odrednice, kojom je ta država određena. Pokušaj da Turke ili Francuze u Nemačkoj da nazoveš Nemcima (u smislu pripadanja nemačkoj naciji).
Zato je logično da žitelji Srbije budu Srbijanci, a da pri tom ne moraju da budu Srbi (kao što DeMarkus Nelson to nikad neće i ne mora biti).
Kako bi se u tom smislu zvali žitelji Nemačke, Italije, Hrvatske - to već ne bih mogao da ti odgovorim. Možda oni svoje žitelje na pripajaju svom nacionu i onda ime samo po sebi ima i druga značenja.

romeo

pre 9 godina

Da, tako je. Samo je razlika u tome da je Amerikanac geografska a ne nacionalna odrednica. Tako bi bilo i ovde kad bi pristali da DeMarkus Nelson bude Srbijanac, ane Srbin. Ali ne samo DeMarkus Nelson nego i svako drugi koji ima državljanstvo Republike Srbije bez obzira na nacionalnu pripadnost (ili poreklo).
(rage, 30. jul 2014 16:02)

Amerikanac jeste nacionalna pripadnost, a ne geografska. U Americi mozes biti Amerikanac srpskog porekla, ali nikako Srbin vec samo Amerikanac. Po tvom misljenju su geografski Madjari Madjarijanci, Bugari Bugarijanci, Hrvatijanci, Grcijanci,...

dzoni

pre 9 godina

ljudi, uzeo je pasos da bi imao bolji polozaj kad bude igrao u evropi jer je resio da u nba nece vise, sad ima evropski pasos a veliki klubovi ne gledaju kao strance igrace koji imaju evropske pasose, isti slucaj sa nekoliko igraca, samo sto su oni igrali za te reprezentacije, a nelson nece...

ogi-cg

pre 9 godina

Zeljko-pa vama u svaku reprezentaciju igraju stranci.Fudbal,kosarku ,rukomet i najvise vaterpolo.To su Crnogorci koji su za vas sad stranci.Al uzeli vas pasos i igraju za vas.

bauuuuu

pre 9 godina

Ja čekao godinu dana da me ispišu,,,,ali godinu dana,,,umalo nisam izgubio mogućnost drugog državljanstva,to je bio uslov !!! Ok uzeću ja sada i Srpsko,Srbin sam ali živim tamo negde pa ajde............

kuku

pre 9 godina

a moja majka od 77 godina, zivela u beogradu 25 godina, rodila 2dece - treba da ceka 5 godina na drzavljanstvo. u mup je proveravaju ko daje bin laden

Nikola

pre 9 godina

I dalje nisi objasnio cime je Kleo zasluzio?Dao dva gola u ligi sampiona i deset u nasoj.Nelson je promovisao ovu zemlju u Evropi,sad da li ti voleo zvezdu ili partizan.Ostalo je kompleks...

rage

pre 9 godina

Neću da se zadržavam na razlozima i objektivnoj činjenici da je DeMarkus Nelson postao državljanin Srbije.
Samo jedno me zanima: da li je svaki državljanin Srbije Srbin?
I zašto bi to bio?
(rage, 30. jul 2014 12:26)

Po americkom ustavu svaki drzavljanin Amerike je Amerikanac. Kome odgovara odgovara, kome ne siroko mu polje. Tako je to u neprednoj demokratiji, a ne kao kod da svako bude sta hoce.
(romeo, 30. jul 2014 13:28)

Da, tako je. Samo je razlika u tome da je Amerikanac geografska a ne nacionalna odrednica. Tako bi bilo i ovde kad bi pristali da DeMarkus Nelson bude Srbijanac, ane Srbin. Ali ne samo DeMarkus Nelson nego i svako drugi koji ima državljanstvo Republike Srbije bez obzira na nacionalnu pripadnost (ili poreklo).

advance scout

pre 9 godina

Osobe sa desetogodišnjim boravkom u Srbiji imaju pravo da zatraže i dobiju državljanstvo te iste.
Osobe koje su sklopile brak sa srpskim državljaninom ili državljankom mogu dobiti državljanstvo ali pod uslovom da brak traje najmanje 3 godine.

Stranci mogu na svoj zahtev biti primljeni u državljanstvo Republike Srbije pod uslovom da su punoletni, da su u radnom odnosu i da imaju najmanje tri godine neprekidno prijavljeno prebivalište na teritoriji Republike Srbije.
Republika Srbija ima zakon o dvojnom državljanstvu, dakle moguće je dobiti srpsko državljanstvo a istovremeno sačuvati i državljanstvo zemlje porekla.

Mene je sramota sto zivim u Srbiji.

A sto se tice igranja za reprezentaciju, to niko nije ni planirao niti je to radjeno zbog toga. Ali bih voleo da cujem zvanicno saopstoenje minitra mupa na ovu temu o drzavljanstvu - koja je procedura, kad je podneo i ko mu je to "odobrio", s obzirom da nije ispunio ni jedan uslov za dobijanje istog. Jedino sto je mogle da se desi je da je savez "urgirao" da bi on igrao za reprezentaciju, ali to se 100% nije dogodilo - tako da - ovo je samo jos jedno od pitanja na koje nikad necemo videti odgovor.

c7-5

pre 9 godina

Ako je Nelson postao drzavljanin Srbije to svakako ne znaci da je Srbin. Popravite taj naslov
(Nikola T, 30. jul 2014 11:42)


Koga je to briga. Ima SVA prava kao i ti .

ccc

pre 9 godina

A cime je to Kleo zasluzio da dobije nas pasos?To ste svi Vi grobari zdusno podrzavali.Ili Adriana Lima?Covek je igrao ovde,jedan od retkih stranaca koji zeli pasos ove nesrecne zemlje.Zvezdu je doveo do polufinala evropskog takmicenja,mislim i da je to dovoljna zasluga.Isto bi vazilo i za neke kosarkase Partizana koji su igrali u onoj sezoni kad je partizan igrao final four.
(Nikola, 30. jul 2014 13:12)


Seti se ako uopste to zelis da je tada reprezentacija bila NULA a Kleo je bio ubedljivo najbolji igrac lige i golgeter kako u nasoj ligi tako u LS. Uveo je Partizan u LS. Arsenalu je dao dva gola a reprezentacija NIJE imala u tom trenutku takvog golgetera. DA LI JE BIO ZASLUZIO ILI NE I DA LI STRANAC TREBA DA IGRA U DRZAVNOM TIMU TO JE DRUGA STVAR. Sve u svemu Kleo od tada vise nije stranac vec drzavljanin ove zemlje. Da li Nelson treba da igra i da li mi nemamo igraca na njegovoj poziciji u drzavnom timu to ti sam razmisli.

Mix

pre 9 godina

resenje o stupanju u drzavljanstvo Srbije potpisao Vucic licno. C c c, sve samo za zvezdino dobro, cela drzava stala iza nje (Dva penala, dve odbrane, 30. jul 2014 11:24)

Ma Vucic licno bre, haha kakvi kompleksi covece...

Y

pre 9 godina

Nije to ni zbog Zvezde ni zbog reprezentacije.To je zbog boljeg statusa kao evropskog igrača u klubovima u kojima bude igrao.Dakle menadžeri mogu da trljaju ruke.Meni ne smeta.Čovek je pošteno odigrao dve godine ovde,bio vođa tima.

romeo

pre 9 godina

Neću da se zadržavam na razlozima i objektivnoj činjenici da je DeMarkus Nelson postao državljanin Srbije.
Samo jedno me zanima: da li je svaki državljanin Srbije Srbin?
I zašto bi to bio?
(rage, 30. jul 2014 12:26)

Po americkom ustavu svaki drzavljanin Amerike je Amerikanac. Kome odgovara odgovara, kome ne siroko mu polje. Tako je to u neprednoj demokratiji, a ne kao kod da svako bude sta hoce.

Zakoni propisi

pre 9 godina

Zanima me ovo u vezi pasosa da mi neko objasni.
da li u kosarci ne vazi isto pravilo kao i u fudbalu,nasi igraci sa nasim pasosima i dalju su stranci u svojim klubovima ne znam zato molim neko neka mi objasni.
hvala
(Aleksandar I, 30. jul 2014 12:33)

To pravilo su izmislili savezi, pa tako tobože postoje košarkaški pasoši u cilju da se "zaštiti" interes srbske košarke. Ali Ustavni sud se oglasio i doneo odluku da je takva odredba ne ustavna. Šta se dalje događalo i šta sad važi ne znam.

Nikola

pre 9 godina

A cime je to Kleo zasluzio da dobije nas pasos?To ste svi Vi grobari zdusno podrzavali.Ili Adriana Lima?Covek je igrao ovde,jedan od retkih stranaca koji zeli pasos ove nesrecne zemlje.Zvezdu je doveo do polufinala evropskog takmicenja,mislim i da je to dovoljna zasluga.Isto bi vazilo i za neke kosarkase Partizana koji su igrali u onoj sezoni kad je partizan igrao final four.

lvzifer

pre 9 godina

@Aleksandar I

U kosarci je drugacije nego u fudbalu, u kosarci (ma da zavisi od lige,kod nas recimo nije tako) ali u vecini evropskih liga za strance se racunaju samo igraci koji nisu iz evropskih zemalja tipa USA,Brazil,Argentina,Australija i sl. Znaci nije vazno koje evropsko drzavljanstvo imaju nisu stranci (ne mora uopste da bude EU).U fudbalu je tako samo u Nemackoj ligi (isto niko iz evrope nije stranac) u ostalim se uglavnom vode kao stranci svi koji nisu EU, samo negde nema ogranicenja kao u Engleskoj (ali zato tamo treba radna dozvola za igrace koji nisu EU).

željko

pre 9 godina

Izgleda da je ovo zaista rađeno u Zvezdinom interesu, da bi se stekla mogućnost za angažovanje još jednog stranog igrača. U prvom trenutku sam pomislio da se ide ka tome da Nelson zaigra za reprezentaciju Srbije. U slučaju da se to desi zauvek bih prestao da pratim reprezentaciju i našu košarku uopšte. Neviđena sramota i bruka bi bila dopustiti da stranac igra za košarkašku reprezentaciju Srbije, jednu od najtrofejnijih i najslavnijih košarkaških zemalja.

Aleksandar I

pre 9 godina

Zanima me ovo u vezi pasosa da mi neko objasni.
da li u kosarci ne vazi isto pravilo kao i u fudbalu,nasi igraci sa nasim pasosima i dalju su stranci u svojim klubovima ne znam zato molim neko neka mi objasni.
hvala

zoran

pre 9 godina

Svojevremeno, moj prijatelj iz Iraka, ziveo kod nas, magistrirao na Akademiji za umetnost, ozenjen nashom zenom preko 10 godina, uzoran po svakom pitanju, nije mogao dobiti drzavljanstvo. Ode chovek u policiju da pita o chemu se radi. Kad tamo, sedi jedan od anshih "genija" u takvim sluzbama i akze mu doslovce ovako:"Hoces da ja tebe vratim u tvoju zemlju, umesto sho mi dolazish ovde sa takvim pitanjima." To je Srbija, dragi moji. Posle toga, ljudi se pokupili, on i njegova supruga, pa pravac Norveshka gde zive kao carevi i dan danas.
Srbija = mrak.

rage

pre 9 godina

Neću da se zadržavam na razlozima i objektivnoj činjenici da je DeMarkus Nelson postao državljanin Srbije.
Samo jedno me zanima: da li je svaki državljanin Srbije Srbin?
I zašto bi to bio?

rea

pre 9 godina

Osvojio dva kupa, to je najveci uspeh njegovog tima u novijoj istoriji Srba, i zato je dobio drzavljanstvo.. Samo me zanima sta ce da radi sa tim drzavljanstvom? Jedino sta bi mogao jeste da tuzi klub za neisplacena dugovanja kao domaci igrac, ako to ima kakve veze+

sader

pre 9 godina

Kakav smo mi narod. Pa na koji nacin moze da nam steti to sto je jedan takav covek dobio nase drzavljanstvo. Sportista, primanja visoko iznad proseka za ovu zemlju. Druge zemlje daju raznorazne olaksice ne bi li privolele takve ljude da dodju kod njih a mi ih teramo i smetaju nam. Pa daj boze da taj covek odluci da zivi u Srbiji i trosi svoj novac kod nas, a ako ga jos i ulozi tim bolje. A koliko je bio omiljen kod navijaca moze se videti po anketi www.carvinghistory.com/anketa3.php
I sad nam ne valja i strasno je samo zato sto je igrao za Zvezdu, a ne za Partizan. Isti slucaj bi bio i da je obrnuto. Uvek smo u mraku uskih interesa zato smo tu gde smo

xxx

pre 9 godina

Meni kao gradjaninu Srbije nije uopste jasno zasto ovakvi ljudi dobijaju drzavljanstvo? Po cemu je ovaj covek zasluzio da dobije nas pasos, nije mi jasno. Kontam ja da on nece mozda nikad ni da se vrati vise ovamo ali brate, svaka zemlja ima kriterijum po kome daje nekome svoj pasos, koji je ovde kriterijum? Od njega ova drzava niti gradjani nikakve koristi nemaju, a i Djordjevic je rekao da stranci ne dolaze u obzir, znaci jedino je mogao da bude neki interes KK CZ u svemu tome(da je ostao), sto ne moze nikako da bude razlog za davanje drzavljanstva.

zzbz

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od zemlje, kod nas svako moze da dobije drzavljanstvo bez ozbira sto ne ispunjava nijedan uslov a pritom ne postoji ni drzavni interes.

Glover

pre 9 godina

Nema to veze sa Zvezdom vec sa jednom menadzerskom agencijom koja je ovo gurala. Ovo odgovara PAOu i njegovim buducim klubovima u Evropi. Da nije postojala mogucnost da dobije srpski(evropski) pasos, ne bi ugovor ni potpisao. A kako je to izdejstvovano i ko je dobar zbog ovoga, to je neka druga prica...

Stella

pre 9 godina

Sto kasno? Svaka mu cast na odnosu prema Srbiji, nasem narodu, Zvezdi, navijacima. Ovakvi ljudi zasluzuju pasos Srbije, da ga sa ponosom nose i pokazuju svuda po svetu, da podizu ugled nase drzave. To sto igra trenutno u PAO, ne znaci da se nece vratiti u nasu Srbiju! Hvala Diju za sve!!!

znate, niko ne može da zabrani fmp - u kako će da se zove

pre 9 godina

Pa ništa, sad da zaduži i grčki pasoš pa Bog da ga vidi...
Smešno.
To sa uzimanjem državljanstva da bi mogao da igraš u nekoj zemlji ili za nečiju reprezentaciju je najveća glupos ikada.

zoran

pre 9 godina

Svojevremeno, moj prijatelj iz Iraka, ziveo kod nas, magistrirao na Akademiji za umetnost, ozenjen nashom zenom preko 10 godina, uzoran po svakom pitanju, nije mogao dobiti drzavljanstvo. Ode chovek u policiju da pita o chemu se radi. Kad tamo, sedi jedan od anshih "genija" u takvim sluzbama i akze mu doslovce ovako:"Hoces da ja tebe vratim u tvoju zemlju, umesto sho mi dolazish ovde sa takvim pitanjima." To je Srbija, dragi moji. Posle toga, ljudi se pokupili, on i njegova supruga, pa pravac Norveshka gde zive kao carevi i dan danas.
Srbija = mrak.

Glover

pre 9 godina

Nema to veze sa Zvezdom vec sa jednom menadzerskom agencijom koja je ovo gurala. Ovo odgovara PAOu i njegovim buducim klubovima u Evropi. Da nije postojala mogucnost da dobije srpski(evropski) pasos, ne bi ugovor ni potpisao. A kako je to izdejstvovano i ko je dobar zbog ovoga, to je neka druga prica...

zzbz

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od zemlje, kod nas svako moze da dobije drzavljanstvo bez ozbira sto ne ispunjava nijedan uslov a pritom ne postoji ni drzavni interes.

znate, niko ne može da zabrani fmp - u kako će da se zove

pre 9 godina

Pa ništa, sad da zaduži i grčki pasoš pa Bog da ga vidi...
Smešno.
To sa uzimanjem državljanstva da bi mogao da igraš u nekoj zemlji ili za nečiju reprezentaciju je najveća glupos ikada.

željko

pre 9 godina

Izgleda da je ovo zaista rađeno u Zvezdinom interesu, da bi se stekla mogućnost za angažovanje još jednog stranog igrača. U prvom trenutku sam pomislio da se ide ka tome da Nelson zaigra za reprezentaciju Srbije. U slučaju da se to desi zauvek bih prestao da pratim reprezentaciju i našu košarku uopšte. Neviđena sramota i bruka bi bila dopustiti da stranac igra za košarkašku reprezentaciju Srbije, jednu od najtrofejnijih i najslavnijih košarkaških zemalja.

Stella

pre 9 godina

Sto kasno? Svaka mu cast na odnosu prema Srbiji, nasem narodu, Zvezdi, navijacima. Ovakvi ljudi zasluzuju pasos Srbije, da ga sa ponosom nose i pokazuju svuda po svetu, da podizu ugled nase drzave. To sto igra trenutno u PAO, ne znaci da se nece vratiti u nasu Srbiju! Hvala Diju za sve!!!

xxx

pre 9 godina

Meni kao gradjaninu Srbije nije uopste jasno zasto ovakvi ljudi dobijaju drzavljanstvo? Po cemu je ovaj covek zasluzio da dobije nas pasos, nije mi jasno. Kontam ja da on nece mozda nikad ni da se vrati vise ovamo ali brate, svaka zemlja ima kriterijum po kome daje nekome svoj pasos, koji je ovde kriterijum? Od njega ova drzava niti gradjani nikakve koristi nemaju, a i Djordjevic je rekao da stranci ne dolaze u obzir, znaci jedino je mogao da bude neki interes KK CZ u svemu tome(da je ostao), sto ne moze nikako da bude razlog za davanje drzavljanstva.

sader

pre 9 godina

Kakav smo mi narod. Pa na koji nacin moze da nam steti to sto je jedan takav covek dobio nase drzavljanstvo. Sportista, primanja visoko iznad proseka za ovu zemlju. Druge zemlje daju raznorazne olaksice ne bi li privolele takve ljude da dodju kod njih a mi ih teramo i smetaju nam. Pa daj boze da taj covek odluci da zivi u Srbiji i trosi svoj novac kod nas, a ako ga jos i ulozi tim bolje. A koliko je bio omiljen kod navijaca moze se videti po anketi www.carvinghistory.com/anketa3.php
I sad nam ne valja i strasno je samo zato sto je igrao za Zvezdu, a ne za Partizan. Isti slucaj bi bio i da je obrnuto. Uvek smo u mraku uskih interesa zato smo tu gde smo

Y

pre 9 godina

Nije to ni zbog Zvezde ni zbog reprezentacije.To je zbog boljeg statusa kao evropskog igrača u klubovima u kojima bude igrao.Dakle menadžeri mogu da trljaju ruke.Meni ne smeta.Čovek je pošteno odigrao dve godine ovde,bio vođa tima.

c7-5

pre 9 godina

Ako je Nelson postao drzavljanin Srbije to svakako ne znaci da je Srbin. Popravite taj naslov
(Nikola T, 30. jul 2014 11:42)


Koga je to briga. Ima SVA prava kao i ti .

Nikola

pre 9 godina

A cime je to Kleo zasluzio da dobije nas pasos?To ste svi Vi grobari zdusno podrzavali.Ili Adriana Lima?Covek je igrao ovde,jedan od retkih stranaca koji zeli pasos ove nesrecne zemlje.Zvezdu je doveo do polufinala evropskog takmicenja,mislim i da je to dovoljna zasluga.Isto bi vazilo i za neke kosarkase Partizana koji su igrali u onoj sezoni kad je partizan igrao final four.

rea

pre 9 godina

Osvojio dva kupa, to je najveci uspeh njegovog tima u novijoj istoriji Srba, i zato je dobio drzavljanstvo.. Samo me zanima sta ce da radi sa tim drzavljanstvom? Jedino sta bi mogao jeste da tuzi klub za neisplacena dugovanja kao domaci igrac, ako to ima kakve veze+

kuku

pre 9 godina

a moja majka od 77 godina, zivela u beogradu 25 godina, rodila 2dece - treba da ceka 5 godina na drzavljanstvo. u mup je proveravaju ko daje bin laden

ccc

pre 9 godina

A cime je to Kleo zasluzio da dobije nas pasos?To ste svi Vi grobari zdusno podrzavali.Ili Adriana Lima?Covek je igrao ovde,jedan od retkih stranaca koji zeli pasos ove nesrecne zemlje.Zvezdu je doveo do polufinala evropskog takmicenja,mislim i da je to dovoljna zasluga.Isto bi vazilo i za neke kosarkase Partizana koji su igrali u onoj sezoni kad je partizan igrao final four.
(Nikola, 30. jul 2014 13:12)


Seti se ako uopste to zelis da je tada reprezentacija bila NULA a Kleo je bio ubedljivo najbolji igrac lige i golgeter kako u nasoj ligi tako u LS. Uveo je Partizan u LS. Arsenalu je dao dva gola a reprezentacija NIJE imala u tom trenutku takvog golgetera. DA LI JE BIO ZASLUZIO ILI NE I DA LI STRANAC TREBA DA IGRA U DRZAVNOM TIMU TO JE DRUGA STVAR. Sve u svemu Kleo od tada vise nije stranac vec drzavljanin ove zemlje. Da li Nelson treba da igra i da li mi nemamo igraca na njegovoj poziciji u drzavnom timu to ti sam razmisli.

advance scout

pre 9 godina

Osobe sa desetogodišnjim boravkom u Srbiji imaju pravo da zatraže i dobiju državljanstvo te iste.
Osobe koje su sklopile brak sa srpskim državljaninom ili državljankom mogu dobiti državljanstvo ali pod uslovom da brak traje najmanje 3 godine.

Stranci mogu na svoj zahtev biti primljeni u državljanstvo Republike Srbije pod uslovom da su punoletni, da su u radnom odnosu i da imaju najmanje tri godine neprekidno prijavljeno prebivalište na teritoriji Republike Srbije.
Republika Srbija ima zakon o dvojnom državljanstvu, dakle moguće je dobiti srpsko državljanstvo a istovremeno sačuvati i državljanstvo zemlje porekla.

Mene je sramota sto zivim u Srbiji.

A sto se tice igranja za reprezentaciju, to niko nije ni planirao niti je to radjeno zbog toga. Ali bih voleo da cujem zvanicno saopstoenje minitra mupa na ovu temu o drzavljanstvu - koja je procedura, kad je podneo i ko mu je to "odobrio", s obzirom da nije ispunio ni jedan uslov za dobijanje istog. Jedino sto je mogle da se desi je da je savez "urgirao" da bi on igrao za reprezentaciju, ali to se 100% nije dogodilo - tako da - ovo je samo jos jedno od pitanja na koje nikad necemo videti odgovor.

romeo

pre 9 godina

Neću da se zadržavam na razlozima i objektivnoj činjenici da je DeMarkus Nelson postao državljanin Srbije.
Samo jedno me zanima: da li je svaki državljanin Srbije Srbin?
I zašto bi to bio?
(rage, 30. jul 2014 12:26)

Po americkom ustavu svaki drzavljanin Amerike je Amerikanac. Kome odgovara odgovara, kome ne siroko mu polje. Tako je to u neprednoj demokratiji, a ne kao kod da svako bude sta hoce.

lvzifer

pre 9 godina

@Aleksandar I

U kosarci je drugacije nego u fudbalu, u kosarci (ma da zavisi od lige,kod nas recimo nije tako) ali u vecini evropskih liga za strance se racunaju samo igraci koji nisu iz evropskih zemalja tipa USA,Brazil,Argentina,Australija i sl. Znaci nije vazno koje evropsko drzavljanstvo imaju nisu stranci (ne mora uopste da bude EU).U fudbalu je tako samo u Nemackoj ligi (isto niko iz evrope nije stranac) u ostalim se uglavnom vode kao stranci svi koji nisu EU, samo negde nema ogranicenja kao u Engleskoj (ali zato tamo treba radna dozvola za igrace koji nisu EU).

rage

pre 9 godina

Neću da se zadržavam na razlozima i objektivnoj činjenici da je DeMarkus Nelson postao državljanin Srbije.
Samo jedno me zanima: da li je svaki državljanin Srbije Srbin?
I zašto bi to bio?

Zakoni propisi

pre 9 godina

Zanima me ovo u vezi pasosa da mi neko objasni.
da li u kosarci ne vazi isto pravilo kao i u fudbalu,nasi igraci sa nasim pasosima i dalju su stranci u svojim klubovima ne znam zato molim neko neka mi objasni.
hvala
(Aleksandar I, 30. jul 2014 12:33)

To pravilo su izmislili savezi, pa tako tobože postoje košarkaški pasoši u cilju da se "zaštiti" interes srbske košarke. Ali Ustavni sud se oglasio i doneo odluku da je takva odredba ne ustavna. Šta se dalje događalo i šta sad važi ne znam.

bauuuuu

pre 9 godina

Ja čekao godinu dana da me ispišu,,,,ali godinu dana,,,umalo nisam izgubio mogućnost drugog državljanstva,to je bio uslov !!! Ok uzeću ja sada i Srpsko,Srbin sam ali živim tamo negde pa ajde............

Mix

pre 9 godina

resenje o stupanju u drzavljanstvo Srbije potpisao Vucic licno. C c c, sve samo za zvezdino dobro, cela drzava stala iza nje (Dva penala, dve odbrane, 30. jul 2014 11:24)

Ma Vucic licno bre, haha kakvi kompleksi covece...

Aleksandar I

pre 9 godina

Zanima me ovo u vezi pasosa da mi neko objasni.
da li u kosarci ne vazi isto pravilo kao i u fudbalu,nasi igraci sa nasim pasosima i dalju su stranci u svojim klubovima ne znam zato molim neko neka mi objasni.
hvala

rage

pre 9 godina

Neću da se zadržavam na razlozima i objektivnoj činjenici da je DeMarkus Nelson postao državljanin Srbije.
Samo jedno me zanima: da li je svaki državljanin Srbije Srbin?
I zašto bi to bio?
(rage, 30. jul 2014 12:26)

Po americkom ustavu svaki drzavljanin Amerike je Amerikanac. Kome odgovara odgovara, kome ne siroko mu polje. Tako je to u neprednoj demokratiji, a ne kao kod da svako bude sta hoce.
(romeo, 30. jul 2014 13:28)

Da, tako je. Samo je razlika u tome da je Amerikanac geografska a ne nacionalna odrednica. Tako bi bilo i ovde kad bi pristali da DeMarkus Nelson bude Srbijanac, ane Srbin. Ali ne samo DeMarkus Nelson nego i svako drugi koji ima državljanstvo Republike Srbije bez obzira na nacionalnu pripadnost (ili poreklo).

romeo

pre 9 godina

Da, tako je. Samo je razlika u tome da je Amerikanac geografska a ne nacionalna odrednica. Tako bi bilo i ovde kad bi pristali da DeMarkus Nelson bude Srbijanac, ane Srbin. Ali ne samo DeMarkus Nelson nego i svako drugi koji ima državljanstvo Republike Srbije bez obzira na nacionalnu pripadnost (ili poreklo).
(rage, 30. jul 2014 16:02)

Amerikanac jeste nacionalna pripadnost, a ne geografska. U Americi mozes biti Amerikanac srpskog porekla, ali nikako Srbin vec samo Amerikanac. Po tvom misljenju su geografski Madjari Madjarijanci, Bugari Bugarijanci, Hrvatijanci, Grcijanci,...

Nikola

pre 9 godina

I dalje nisi objasnio cime je Kleo zasluzio?Dao dva gola u ligi sampiona i deset u nasoj.Nelson je promovisao ovu zemlju u Evropi,sad da li ti voleo zvezdu ili partizan.Ostalo je kompleks...

ogi-cg

pre 9 godina

Zeljko-pa vama u svaku reprezentaciju igraju stranci.Fudbal,kosarku ,rukomet i najvise vaterpolo.To su Crnogorci koji su za vas sad stranci.Al uzeli vas pasos i igraju za vas.

dzoni

pre 9 godina

ljudi, uzeo je pasos da bi imao bolji polozaj kad bude igrao u evropi jer je resio da u nba nece vise, sad ima evropski pasos a veliki klubovi ne gledaju kao strance igrace koji imaju evropske pasose, isti slucaj sa nekoliko igraca, samo sto su oni igrali za te reprezentacije, a nelson nece...

rage

pre 9 godina

Amerikanac jeste nacionalna pripadnost, a ne geografska. U Americi mozes biti Amerikanac srpskog porekla, ali nikako Srbin vec samo Amerikanac. Po tvom misljenju su geografski Madjari Madjarijanci, Bugari Bugarijanci, Hrvatijanci, Grcijanci,...
(romeo, 30. jul 2014 17:38)

Ta vrsta nacionalne pripadnosti je moguća samo u iseljeničkim zemljama, kao što su Kanada, Australija... gde je nacija proistekla iz geografske odrednice, kojom je ta država određena. Pokušaj da Turke ili Francuze u Nemačkoj da nazoveš Nemcima (u smislu pripadanja nemačkoj naciji).
Zato je logično da žitelji Srbije budu Srbijanci, a da pri tom ne moraju da budu Srbi (kao što DeMarkus Nelson to nikad neće i ne mora biti).
Kako bi se u tom smislu zvali žitelji Nemačke, Italije, Hrvatske - to već ne bih mogao da ti odgovorim. Možda oni svoje žitelje na pripajaju svom nacionu i onda ime samo po sebi ima i druga značenja.

Stella

pre 9 godina

Sto kasno? Svaka mu cast na odnosu prema Srbiji, nasem narodu, Zvezdi, navijacima. Ovakvi ljudi zasluzuju pasos Srbije, da ga sa ponosom nose i pokazuju svuda po svetu, da podizu ugled nase drzave. To sto igra trenutno u PAO, ne znaci da se nece vratiti u nasu Srbiju! Hvala Diju za sve!!!

Nikola

pre 9 godina

A cime je to Kleo zasluzio da dobije nas pasos?To ste svi Vi grobari zdusno podrzavali.Ili Adriana Lima?Covek je igrao ovde,jedan od retkih stranaca koji zeli pasos ove nesrecne zemlje.Zvezdu je doveo do polufinala evropskog takmicenja,mislim i da je to dovoljna zasluga.Isto bi vazilo i za neke kosarkase Partizana koji su igrali u onoj sezoni kad je partizan igrao final four.

znate, niko ne može da zabrani fmp - u kako će da se zove

pre 9 godina

Pa ništa, sad da zaduži i grčki pasoš pa Bog da ga vidi...
Smešno.
To sa uzimanjem državljanstva da bi mogao da igraš u nekoj zemlji ili za nečiju reprezentaciju je najveća glupos ikada.

željko

pre 9 godina

Izgleda da je ovo zaista rađeno u Zvezdinom interesu, da bi se stekla mogućnost za angažovanje još jednog stranog igrača. U prvom trenutku sam pomislio da se ide ka tome da Nelson zaigra za reprezentaciju Srbije. U slučaju da se to desi zauvek bih prestao da pratim reprezentaciju i našu košarku uopšte. Neviđena sramota i bruka bi bila dopustiti da stranac igra za košarkašku reprezentaciju Srbije, jednu od najtrofejnijih i najslavnijih košarkaških zemalja.

sader

pre 9 godina

Kakav smo mi narod. Pa na koji nacin moze da nam steti to sto je jedan takav covek dobio nase drzavljanstvo. Sportista, primanja visoko iznad proseka za ovu zemlju. Druge zemlje daju raznorazne olaksice ne bi li privolele takve ljude da dodju kod njih a mi ih teramo i smetaju nam. Pa daj boze da taj covek odluci da zivi u Srbiji i trosi svoj novac kod nas, a ako ga jos i ulozi tim bolje. A koliko je bio omiljen kod navijaca moze se videti po anketi www.carvinghistory.com/anketa3.php
I sad nam ne valja i strasno je samo zato sto je igrao za Zvezdu, a ne za Partizan. Isti slucaj bi bio i da je obrnuto. Uvek smo u mraku uskih interesa zato smo tu gde smo

zzbz

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od zemlje, kod nas svako moze da dobije drzavljanstvo bez ozbira sto ne ispunjava nijedan uslov a pritom ne postoji ni drzavni interes.

ogi-cg

pre 9 godina

Zeljko-pa vama u svaku reprezentaciju igraju stranci.Fudbal,kosarku ,rukomet i najvise vaterpolo.To su Crnogorci koji su za vas sad stranci.Al uzeli vas pasos i igraju za vas.

rea

pre 9 godina

Osvojio dva kupa, to je najveci uspeh njegovog tima u novijoj istoriji Srba, i zato je dobio drzavljanstvo.. Samo me zanima sta ce da radi sa tim drzavljanstvom? Jedino sta bi mogao jeste da tuzi klub za neisplacena dugovanja kao domaci igrac, ako to ima kakve veze+

Nikola

pre 9 godina

I dalje nisi objasnio cime je Kleo zasluzio?Dao dva gola u ligi sampiona i deset u nasoj.Nelson je promovisao ovu zemlju u Evropi,sad da li ti voleo zvezdu ili partizan.Ostalo je kompleks...

Mix

pre 9 godina

resenje o stupanju u drzavljanstvo Srbije potpisao Vucic licno. C c c, sve samo za zvezdino dobro, cela drzava stala iza nje (Dva penala, dve odbrane, 30. jul 2014 11:24)

Ma Vucic licno bre, haha kakvi kompleksi covece...

zoran

pre 9 godina

Svojevremeno, moj prijatelj iz Iraka, ziveo kod nas, magistrirao na Akademiji za umetnost, ozenjen nashom zenom preko 10 godina, uzoran po svakom pitanju, nije mogao dobiti drzavljanstvo. Ode chovek u policiju da pita o chemu se radi. Kad tamo, sedi jedan od anshih "genija" u takvim sluzbama i akze mu doslovce ovako:"Hoces da ja tebe vratim u tvoju zemlju, umesto sho mi dolazish ovde sa takvim pitanjima." To je Srbija, dragi moji. Posle toga, ljudi se pokupili, on i njegova supruga, pa pravac Norveshka gde zive kao carevi i dan danas.
Srbija = mrak.

xxx

pre 9 godina

Meni kao gradjaninu Srbije nije uopste jasno zasto ovakvi ljudi dobijaju drzavljanstvo? Po cemu je ovaj covek zasluzio da dobije nas pasos, nije mi jasno. Kontam ja da on nece mozda nikad ni da se vrati vise ovamo ali brate, svaka zemlja ima kriterijum po kome daje nekome svoj pasos, koji je ovde kriterijum? Od njega ova drzava niti gradjani nikakve koristi nemaju, a i Djordjevic je rekao da stranci ne dolaze u obzir, znaci jedino je mogao da bude neki interes KK CZ u svemu tome(da je ostao), sto ne moze nikako da bude razlog za davanje drzavljanstva.

Y

pre 9 godina

Nije to ni zbog Zvezde ni zbog reprezentacije.To je zbog boljeg statusa kao evropskog igrača u klubovima u kojima bude igrao.Dakle menadžeri mogu da trljaju ruke.Meni ne smeta.Čovek je pošteno odigrao dve godine ovde,bio vođa tima.

Glover

pre 9 godina

Nema to veze sa Zvezdom vec sa jednom menadzerskom agencijom koja je ovo gurala. Ovo odgovara PAOu i njegovim buducim klubovima u Evropi. Da nije postojala mogucnost da dobije srpski(evropski) pasos, ne bi ugovor ni potpisao. A kako je to izdejstvovano i ko je dobar zbog ovoga, to je neka druga prica...

rage

pre 9 godina

Neću da se zadržavam na razlozima i objektivnoj činjenici da je DeMarkus Nelson postao državljanin Srbije.
Samo jedno me zanima: da li je svaki državljanin Srbije Srbin?
I zašto bi to bio?

romeo

pre 9 godina

Neću da se zadržavam na razlozima i objektivnoj činjenici da je DeMarkus Nelson postao državljanin Srbije.
Samo jedno me zanima: da li je svaki državljanin Srbije Srbin?
I zašto bi to bio?
(rage, 30. jul 2014 12:26)

Po americkom ustavu svaki drzavljanin Amerike je Amerikanac. Kome odgovara odgovara, kome ne siroko mu polje. Tako je to u neprednoj demokratiji, a ne kao kod da svako bude sta hoce.

rage

pre 9 godina

Neću da se zadržavam na razlozima i objektivnoj činjenici da je DeMarkus Nelson postao državljanin Srbije.
Samo jedno me zanima: da li je svaki državljanin Srbije Srbin?
I zašto bi to bio?
(rage, 30. jul 2014 12:26)

Po americkom ustavu svaki drzavljanin Amerike je Amerikanac. Kome odgovara odgovara, kome ne siroko mu polje. Tako je to u neprednoj demokratiji, a ne kao kod da svako bude sta hoce.
(romeo, 30. jul 2014 13:28)

Da, tako je. Samo je razlika u tome da je Amerikanac geografska a ne nacionalna odrednica. Tako bi bilo i ovde kad bi pristali da DeMarkus Nelson bude Srbijanac, ane Srbin. Ali ne samo DeMarkus Nelson nego i svako drugi koji ima državljanstvo Republike Srbije bez obzira na nacionalnu pripadnost (ili poreklo).

ccc

pre 9 godina

A cime je to Kleo zasluzio da dobije nas pasos?To ste svi Vi grobari zdusno podrzavali.Ili Adriana Lima?Covek je igrao ovde,jedan od retkih stranaca koji zeli pasos ove nesrecne zemlje.Zvezdu je doveo do polufinala evropskog takmicenja,mislim i da je to dovoljna zasluga.Isto bi vazilo i za neke kosarkase Partizana koji su igrali u onoj sezoni kad je partizan igrao final four.
(Nikola, 30. jul 2014 13:12)


Seti se ako uopste to zelis da je tada reprezentacija bila NULA a Kleo je bio ubedljivo najbolji igrac lige i golgeter kako u nasoj ligi tako u LS. Uveo je Partizan u LS. Arsenalu je dao dva gola a reprezentacija NIJE imala u tom trenutku takvog golgetera. DA LI JE BIO ZASLUZIO ILI NE I DA LI STRANAC TREBA DA IGRA U DRZAVNOM TIMU TO JE DRUGA STVAR. Sve u svemu Kleo od tada vise nije stranac vec drzavljanin ove zemlje. Da li Nelson treba da igra i da li mi nemamo igraca na njegovoj poziciji u drzavnom timu to ti sam razmisli.

c7-5

pre 9 godina

Ako je Nelson postao drzavljanin Srbije to svakako ne znaci da je Srbin. Popravite taj naslov
(Nikola T, 30. jul 2014 11:42)


Koga je to briga. Ima SVA prava kao i ti .

bauuuuu

pre 9 godina

Ja čekao godinu dana da me ispišu,,,,ali godinu dana,,,umalo nisam izgubio mogućnost drugog državljanstva,to je bio uslov !!! Ok uzeću ja sada i Srpsko,Srbin sam ali živim tamo negde pa ajde............

romeo

pre 9 godina

Da, tako je. Samo je razlika u tome da je Amerikanac geografska a ne nacionalna odrednica. Tako bi bilo i ovde kad bi pristali da DeMarkus Nelson bude Srbijanac, ane Srbin. Ali ne samo DeMarkus Nelson nego i svako drugi koji ima državljanstvo Republike Srbije bez obzira na nacionalnu pripadnost (ili poreklo).
(rage, 30. jul 2014 16:02)

Amerikanac jeste nacionalna pripadnost, a ne geografska. U Americi mozes biti Amerikanac srpskog porekla, ali nikako Srbin vec samo Amerikanac. Po tvom misljenju su geografski Madjari Madjarijanci, Bugari Bugarijanci, Hrvatijanci, Grcijanci,...

advance scout

pre 9 godina

Osobe sa desetogodišnjim boravkom u Srbiji imaju pravo da zatraže i dobiju državljanstvo te iste.
Osobe koje su sklopile brak sa srpskim državljaninom ili državljankom mogu dobiti državljanstvo ali pod uslovom da brak traje najmanje 3 godine.

Stranci mogu na svoj zahtev biti primljeni u državljanstvo Republike Srbije pod uslovom da su punoletni, da su u radnom odnosu i da imaju najmanje tri godine neprekidno prijavljeno prebivalište na teritoriji Republike Srbije.
Republika Srbija ima zakon o dvojnom državljanstvu, dakle moguće je dobiti srpsko državljanstvo a istovremeno sačuvati i državljanstvo zemlje porekla.

Mene je sramota sto zivim u Srbiji.

A sto se tice igranja za reprezentaciju, to niko nije ni planirao niti je to radjeno zbog toga. Ali bih voleo da cujem zvanicno saopstoenje minitra mupa na ovu temu o drzavljanstvu - koja je procedura, kad je podneo i ko mu je to "odobrio", s obzirom da nije ispunio ni jedan uslov za dobijanje istog. Jedino sto je mogle da se desi je da je savez "urgirao" da bi on igrao za reprezentaciju, ali to se 100% nije dogodilo - tako da - ovo je samo jos jedno od pitanja na koje nikad necemo videti odgovor.

Aleksandar I

pre 9 godina

Zanima me ovo u vezi pasosa da mi neko objasni.
da li u kosarci ne vazi isto pravilo kao i u fudbalu,nasi igraci sa nasim pasosima i dalju su stranci u svojim klubovima ne znam zato molim neko neka mi objasni.
hvala

kuku

pre 9 godina

a moja majka od 77 godina, zivela u beogradu 25 godina, rodila 2dece - treba da ceka 5 godina na drzavljanstvo. u mup je proveravaju ko daje bin laden

Zakoni propisi

pre 9 godina

Zanima me ovo u vezi pasosa da mi neko objasni.
da li u kosarci ne vazi isto pravilo kao i u fudbalu,nasi igraci sa nasim pasosima i dalju su stranci u svojim klubovima ne znam zato molim neko neka mi objasni.
hvala
(Aleksandar I, 30. jul 2014 12:33)

To pravilo su izmislili savezi, pa tako tobože postoje košarkaški pasoši u cilju da se "zaštiti" interes srbske košarke. Ali Ustavni sud se oglasio i doneo odluku da je takva odredba ne ustavna. Šta se dalje događalo i šta sad važi ne znam.

dzoni

pre 9 godina

ljudi, uzeo je pasos da bi imao bolji polozaj kad bude igrao u evropi jer je resio da u nba nece vise, sad ima evropski pasos a veliki klubovi ne gledaju kao strance igrace koji imaju evropske pasose, isti slucaj sa nekoliko igraca, samo sto su oni igrali za te reprezentacije, a nelson nece...

lvzifer

pre 9 godina

@Aleksandar I

U kosarci je drugacije nego u fudbalu, u kosarci (ma da zavisi od lige,kod nas recimo nije tako) ali u vecini evropskih liga za strance se racunaju samo igraci koji nisu iz evropskih zemalja tipa USA,Brazil,Argentina,Australija i sl. Znaci nije vazno koje evropsko drzavljanstvo imaju nisu stranci (ne mora uopste da bude EU).U fudbalu je tako samo u Nemackoj ligi (isto niko iz evrope nije stranac) u ostalim se uglavnom vode kao stranci svi koji nisu EU, samo negde nema ogranicenja kao u Engleskoj (ali zato tamo treba radna dozvola za igrace koji nisu EU).

rage

pre 9 godina

Amerikanac jeste nacionalna pripadnost, a ne geografska. U Americi mozes biti Amerikanac srpskog porekla, ali nikako Srbin vec samo Amerikanac. Po tvom misljenju su geografski Madjari Madjarijanci, Bugari Bugarijanci, Hrvatijanci, Grcijanci,...
(romeo, 30. jul 2014 17:38)

Ta vrsta nacionalne pripadnosti je moguća samo u iseljeničkim zemljama, kao što su Kanada, Australija... gde je nacija proistekla iz geografske odrednice, kojom je ta država određena. Pokušaj da Turke ili Francuze u Nemačkoj da nazoveš Nemcima (u smislu pripadanja nemačkoj naciji).
Zato je logično da žitelji Srbije budu Srbijanci, a da pri tom ne moraju da budu Srbi (kao što DeMarkus Nelson to nikad neće i ne mora biti).
Kako bi se u tom smislu zvali žitelji Nemačke, Italije, Hrvatske - to već ne bih mogao da ti odgovorim. Možda oni svoje žitelje na pripajaju svom nacionu i onda ime samo po sebi ima i druga značenja.