Ponedeljak, 23.09.2013.

07:20

Rekonstrukcija 4: Primer korenite reforme

Izvor: B92

Rekonstrukcija 4: Primer korenite reforme IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

Bata

pre 10 godina

A đto se tiče ograničenja i poređenja sa onim iz ABA lige, jedno pitanje, koliko ljudi prati Mega vizuru u Smederevu? I da li bi neko iz recimo Zaječara ili Valjeva išao i navijao za npr Čukarički, OFK ili Rad? A zabraniti nekome da učestvuje bi bilo kršenje mnogo čega, a i ne dovodi do povećanja kvaliteta lige, naprotiv, u prilog ligi ne ide to što će učestvovati u fudbalskom smislu slabiji timovi kojima je glavna prednost geografski položaj...

Bata

pre 10 godina

Po mom mišljenju bi najbolje bilo sledeće:
Superliga sa 12 timova, 2 direktno ispadaju, 2 idu u baraž, sa 4 "evropska mesta" samo 4 tima u sredini, tj trećina. Ako pogledamo trenutno stanje klubova barem u narednih nekoliko sezona bi sigurni članovi bili Partizan, Zvezda, Čukarički, OFK, tu i tamo i Voždovac i Rad, sa 6 od 10 timova iz Bga teško da bi se nešto uradili povodom razuđenosti lige, sa druge strane, pola lige uz napredak nekih "manjih" klubova zvuči realnije i isplativije.
Druga liga sa 14 timova, dva direktno se plasiraju, 4 idu u baraž i to po pravilu: (pobendik 3.-5.prva liga) - 10superliga i (pobednik 4.-6.pl) - 9sl. Iz lige da ispadaju direktno 2 a 2 idu u baraž. Treća liga slična drugoj samo sa 16 timova i umesto 2 sigurna i 2 u baraž za ispadanje, ispada 6 bez onih koji igraju baraž. Nakon toga, umesto 4 srpske lige slede dve, jednu čine Bg i Vojvodina a drugu Centralna Srbija, svaka sa po 16 timova, iz svake da po 3 ulaze u treću ligu. Ispod toga su regionalna takmičenja.
E sad, podrazumeva se i uvođenje Superkupa koji bi se igrao u nekoj drugoj zemlji sa velikim brojem naših navijača, možda čak i neki "letnji kup Srbije" koji bi igrali finalsiti kupa i najboljih 6 iz lige, opet u inostranstvu. Ta 3-4 meča mogu mnogo značiti pre početka sezone, kako kao priprema za Evropu tako i finansijski...

Nikola SM

pre 10 godina

Ja sam za smanjenje lige na 8 klubova i da to budu cz,pfc,ofk,rad,vozd,cuka,zemun i bsk. Zasto da Zvezda ili Partizan gostuju Radnickom u Pirotu,Nisu,KG, zasto da gostuju Macvi u Sapcu, Proleteru u Zrenjaninu, Backoj iz Backe Palanke, Dinamu iz Vranja. Vise ce gledalaca biti na bsk-u, logicno.

Schomi

pre 10 godina

Liga sa 16 klubova trenutno je idealna za Srbiju. Smanjenje na 12 ili 10 klubova dovelo bi do toga da pola lige bude iz Beograda, a osim toga dosadno je da se u okviru jednog kola odigra samo 5 ili 6 utakmica. Onaj ko tvrdi da je 30 kola u sezoni malo, neka pokusa da odgovori na pitanje zasto se u prolecnoj polusezoni svake druge srede igra vanredno kolo koje mogu da gledaju samo penzioneri i nezaposleni.

ja

pre 10 godina

MORAJU SE IZ KLUBOVA ,SAVEZA,SUDIJSKE ORGANIZACIJE UKLONITI LJUDI KOJIMA TU NIJE MESTO,KADA VIDITE KO JE U UPRAVAMA klubova u 80% klubova su politicari i ljudi sumnjive biografije,finansijski izvestaji moraju biti okaceni na sajtu udruzenja klubova,ograniciti menadzerske provizije na 5%,to je moguce ako se uvede propis da oni inace ne mogu biti registrovani,onemoguciti igranje igracima koji nisu u vlasnistvu klubova vec trecih lica,odrediti termin(e) igranja utakmica a ne da se krene od 18h pa 17:30h,pa 17:00 i tako dalje do 13:00h a sve sa skracenjem dana,i 90% utakmica te 3 lige da se igra u tom terminu izuzev onih koji se prenose ili kada su klubovi iz istog grada.Manji broj klubova bi i kod odlazaka igraca ne bi se toliko osetio,dopustiti drugim timovima da se takmice i 3.rang takmicanja jer sto je visi rang mladji igraci brze sazrevaju.Omoguciti normalno snimanje utakmica,dozvoliti i drugim televizijama a ne samo Areni,kada pogledam neke utakmice najviseg ranga ne moze se ponekad ni videti da li je bio ofsajd ili ne,a za to su dovoljne samo 3 kamere,jedna na centru i 2 na ivicama sesnaesteraca.Delimicno centralizovati sponzorska prava,npr,trecina ili polovinu sponzora obezbedjuje liga i deli ih proporcionalno klubovima itd..

ja

pre 10 godina

slazem se sa dosta toga mada sam za 12 a ne 10 klubova u ligi,3 puta je taman,4 puta previse igranje u jednoj sezoni,36 utakmica mnogo ,30 malo,33 taman.Ovo prakticno znaci podelu prve 2 lige na 3 ,iako sam i ja mislio da sistem kao u Poljskoj gde igraju prva 2 i poslednja 2 u poslednjem kolu je dobar,kad malo bolje razmislim mozda i nije tako,najcesce poslednje kolo ne odredjuje prvaka a onda vi zamislite da navijaci Zvezde ili partizana idu drugima na noge da gledaju kako oni slave titulu,to ne ide,a ni igranje sa poslednjim nije dobra ideja.U ovom konceptu 2 liga bi morala imati 10 klubova jer bi inace mnogi iz sredine tabele igrali nonsalantno,i sto manje da direktno ispada i ulazi u ligu jer kada neko izgubi sve sanse takodje se gubi znacaj tako da bi iz prve lige trebalo ispadati 1 direktno i 2 u baraz,iz druge lige po 1 ispada i ulazi direktno i po 2 u baraz za visi i nizi rang,i iz trece lige 1 ulazi direktno i 2 u baraz a ispadaju 2 i jos 2 ili cak 4 idu baraz jer bi 4.rang verovatno bio u 4 grupe tako da bi prvaci medjusobno igrali za 2 mesta i 2 u barazu,a drugoplasirani za jos 2 mesta u barazu.Ovo govorim o ustrojstvu lige a sto se tice uslova najvisi rang da igraju samo oni koji mogu da igraju na svojim stadionima nocne i utakmice u Evropi a ne da ljudi iz FSS -a nude da igraju u Staroj Pazovi,da su postovali propozicije tu bi sad igrali Donji Srem,Rad ,OFK,Javor,Spartak jer nemaju adekvatne uslove na svojim igralistima.Nastavak u sledecem postu

chonsy

pre 10 godina

(Slobodni Klikeri, 25. septembar 2013 03:42)

Ajmo onda I da zabranimo ljudima da kupuju strane proizvode! Samo domaće! Pa da vidiš kako će da skoči privreda!

mpk

pre 10 godina

(Slobodni Klikeri, 25. septembar 2013 03:42)

Slabo računaš, prijatelju. Ex SFRJ ima 25 miliona, Rumunija 25 to je već 50, Bugarska I Grčka oko 17 zajedno, plus Austrija, Češka, Slovačka, Moldavija...Da ne govorim o Poljskoj. Sve te države imaju lose lige, pa mi sad ovde pričamo koja je manje, a koja više očajna. Ako žele da gledaju kvalitetan fudbal na svom tlu-jedina šansa za sve njih je u zajedničkoj, profi ligi!

Zg

pre 10 godina

Al mlatite praznu slamu, a uporno izbjegavate ono najbitnije - financije.
Zašto jednostavno ne kopirate nas? Slična zemlja, slični ljudi, sličan mentalitet, slična liga, slični klubovi, isti problemi i isti pokušaji da se ti problemi riješe. Jedino što smo mi jedno par godina ispred vas jer smo ranije počeli raditi reda u nogometu. Ne kažem da je naša liga dobra i da smo probleme riješili, nego da smo napravili par dobrih stvari i da se rezultati odmah vide.
Kod nas se pokazalo da je smanjenje lige na 10 klubova pun pogodak. Veličina gradova, broj stanovnika, "nogometni/fudbalski centri" su iste glupe floskule koje se i kod nas i kod vas stalno koriste, a potpuno su promašene. Jedino što je bitno je koliko klubova može funkcionirati po tržišnim principima i pri tom poslovati pozitivno. Budući da ih manje nego prstiju jedne ruke jedina logična liga je liga 10.
Druga stvar koje je bitna, možda i najbitnija je uvođenje reda u društvo koje dovodi do ulaska privatnog kapitala u nogomet. Što je više privatnog kapitala to kriminalno-politički elementi imaju manje manevarskog prostora i liga automatski postaje regularnija. A to opet vodi do napetijih utakmica, veće gledanosti, više sponzora i malo po malo raste kvaliteta natjecanja.
Mi u HR trenutno imamo 3 privatna kluba (Rijeka, RNK Split i Istra) i ligu 10 i odjednom se grize za svaki bod. Kroz godinu-dvije kad Mamić završi iza rešetaka, a Hajduk bude privatiziran tek će se onda vidjeti koliko je ovo dobar smjer.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

Ako nije stamparska greska,onda autor ne zna da Srbija ima vise od 4 grada sa preko 100 000 stanovnika.Ja se onda zapitam koliko su tacni svi ostali podaci u tekstu,jer ja znam bar jos 4 grada u Srbiji (osim BG,NS,KG i Nis) koji imaju 100 000+ stanovnika-Subotica(140),Leskovac(150),Kraljevo(120),Krusevac(120),a ima ih jos koji vagaju oko 100 000 da se zna.
Moj stav je da je poredjene nase lige sa drugim drzavama nerealno. Nasi klubovi su preziveli shok raspadaom zemlje i lige,izgubili su rivale,publiku,novac. Bugarska,Danska,Poljska,Austrija nisu.CZ,Partizan i Vosa su se prekonoci nasli u ligi sa Backim jarkom,Kulom,Banatskim dvorom,Lucanima i mnogim drugima koji nisu bili cak ni standardni drugoligasi u SFRJ. Skracenje lige na manje od 14 bi dodatno osakatilo fudbal. Posebno ako se dekretom ne bi ogranicio broj klubova iz Bg-a,jer u suprotnom Srbija ne bi imala sta da gleda,a BG liga ne bi imala nikakvu posetu. U ligi od 10-12 klubova,ako se desi,iz Bga bi mogli da igraju samo dva kluba.Sto mozda,ipak,ne bi bilo lose,jer bi oni koji danas drze BG klubove bez rivalstva,tradicije,stadiona i publike morali da idu u Nis,CA,KV,ZR,NP i tamo ulazu novac.Vidite li da je Miskovic otisao u Krusevac,jer u Beogradu nema mesta.Samo u BG ima jos para,pa bi bilo pametno da se te pare makar kroz fudbal preliju po Srbiji u mesta sa tradicijom i mnogo vise navijaca,i vecim stadionima.Ravnomerno rasporedjivanje kapitala-prvo,rivalstva,pa onda ostalo.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

@(mpk, 23. septembar 2013 23:33)

Ti si mozda dobro poceo svoj komentar,ali si se posle toga totalno pogubio. Prvo pricas realno,mala zemlja,jad,beda,7 miliona siromasnih ljudi koji nemaju ni 200 dinara za kartu,a rekvizite da ne pominjemo,a onda si furiozno i megalomanski presao na osnivanje lige koja pokriva 100 miliona ljudi,tv prava,sponzori,ludila...prijatelju,Nemacka sa oko 80 miliona stanovnika je najveca zemlja u Evropi (bez Rusije i Turske),nijedna druga zemlja u Evropi nema ni priblizno 100 miliona stanovnika (Francuska oko 60,ceo Balkan nema oko 40 miliona)...i gde si ti mislio da nagrebes 100 miliona dusa da gledaju taj fudbal,taman i da Zvezda gostuje u Carigradu?
Za pocetak,kod nas treba kao u Francuskoj,da se prenosi samo domaca liga i nijedna druga vise,ni na jednom kanalu.Bas me briga sto se nikome ne svidja,svidece im se vremenom. Da i tih 7 miliona u Srbiji malo vise gledaju nasu ligu i odu na stadion,odvoje 200 dinara i 100 za sok,pa ta krenemo polako prema gore.Dok je god kladionica i prenosa svih mogucih liga iz Evrope i Juzne Amerike,nema da mrdnemo.Za pocetak to,a onda videcemo.

Toni

pre 10 godina

Pozdrav, pisem iz Splita...pratim ovu temu od pocetka i jako me zainteresiralo jer mogu vidit gdje se u svemu tome nalazi i Hrvatska. Mi smo stvarno probali sve sisteme i ovaj sadasnji od 10 ekipa je puni pogodak, a to ce vam potrvrditi pa i jedno 90% stanovnistva. Radi se o tome da je prvenstvo postalo puno ujednacenije. U ovom trenutku nakon 10 odigranih kola Dinamo je prvi sa 23, Hajduk i Rijeka imaju 22, Lokomotiva 20, Split 15, s tim da je Split jako lose usao u sezonu, a lijepo su se pojacali, tako da ih ocekujem u top4, tu je zatim Istra di je svakoj ekipi jako tesko igrat, tesko gostovanje, Osijek s uvik dobrim klincima, ali nazalost bez novaca, te Zadar, Dragovoljac i Belupo, te 4 ekipe se bore za opstanak, s tim da zadnji direktno ispada, a predzadnji i de u doigravanje. Liga je odlicna, gledajuci iz ugla Hajduka. Svako gostovanje je tesko, kao u bivsoj drzavi...sta je odlicno, samo neka dica imaju teske utakmice u nogama, i ta gostovanja su teska ne samo za Hajduk nego i za Di(izuzmemo li lokomotivu i osijek) i Ri. Kad se samo sitim prijasnjih ekipa tipa TSK Topolovac, Mladost 127, Kamen Ingrad (dok je bilo para od gazde bilo je dobro, sad su moze bit i ugaseni) slabo mi dode. Jos u drugoj ligi imamo par prvoligaskih ekipa tipa Cibalia, Inter, Zagreb + Dugopolje (dobra ekipa s najmodernijim stadionom u RH), tako da nakon 20 god imamo nikad jacu prvu i nikad jacu drugu ligu di ce bit velika borba za prvo misto. Tako da sta se nas tice, liga 10 je puni pogodak.

Radoje

pre 10 godina

Generalno se slažem sa autorom teksta da liga mora da se smanjuje. Jednostavno bi se time napravila jača koncentracija kvaliteta, koliko-toliko. Takođe, ima istine i u tome da bi onda neki centri ostali bez svojih predstavnika u najjačem rangu. Možda ali samo možda bi u početku moglo administrativno da se obezbedi neko sigurno mesto za određeni region koji je u haosu ali pod uslovom da to bude jednokratno.
Takođe smatram da cifra od oko 30-ak prof. klubova apsolutno zadovoljava
trenutne okolnosti u našoj zemlji s tim što bi bilo bolje možda da u prvom rangu bude 12 klubova da bi se dala veća šansa umirućim regionima a ujedno se postiže koncentracija kvaliteta...možda ne kao sa 10 klubova ali Bože moj. Takođe, u sistemu od 12 klubova, derbi, naš veliki, strašni, tradicionalni, najveći na svetu derbi ne bi izgubio na svom "značaju" toliko...pa na kraju krajeva, da li je "el klasiko" izgubio na značaju kad su se Real i Barsa sastali 6 puta u sezoni (liga sampiona, kup, la liga)???
Ne treba robovati tim stvarima već stvarati nove derbije...
Takođe, ima rešenja i za one klubove u sredini tabele koji igraju malodušno kad obezbede opstanak...jedno od rešenja je uvesti neki play-off, kao na primer u Holandiji gde bi klubovi od 2. do 5. mesta igrali dodatne utakmice za plasman u ligu Evrope ili makar nešto slično. Tako bi se motivisali i klubovi koji reealno nisu imali motiva da igraju sve vreme istim tempom. Jeste da bi onda 2. mesto bilo nebitno ali negde mora da pukne...

wiener

pre 10 godina

posto je neko spomenuo austriju, ja zivim u austriji i pratim austrijsku bundesligu, kao i austrijsku prvu ligu (drugi rang). obe lige imaju po 10 klubova i to dobro funkcionise, ali je problem da ima previse "seoskih" klubova. linz je veliki grad sa klubovima koji imaju tradiciju, ali trenutno nemaju klub u dva najvisa ranga. s druge strane mesta za koje niko van austrije sigurno nije cuo (grödig, ried) imaju prvoligase, a u drugoj ligi je situacija jos gora. postoji niz gradova u austriji sa 40-50 hiljada stanovnika ili vise (steyr, wels, klagenfurt...) koji nemaju profesionalne klubove. ne mislim da bi slicna situacija bila dobra za srpski fudbal. doduse, kao sto sam vec jednom spomenuo, srbija ima vise gradova solidne velicine od austrije, pa bi situacija mozda bila drugacija.

Byakuya-sama

pre 10 godina

@(fkr1958, 23. septembar 2013 13:13)


Zaboravio si glavnu stvar, procente od sledećih prodaja, Stojić je sve te igrače prodavao jeftino, a onda se on ugrađivao za procente od sledećeg transfera, zato je dosta igrača otišlo za sitne pare ili bez plaćanja u kešu. Lova koju je Rad na gubitku je verovatno duplo veća od onog šta si ti napisao.

mpk

pre 10 godina

Zašto pišete sve ove tekstove, ako stalno izbegavate krucijalno pitanje- kako dođavola mislite da se profesionalni klubovi finansiraju? Kako mislite na bednom tržištu od 7 miliona siromašnih ljudi da dobijete iole relevantan novac od tv prava ili spoznora, a ulaznice i prodaju suvenira neću ni da pominjem. Dakle, nema para iz realnih izvora-samo od prodaje igrača. I kakva god liga da se napravi to se neće promeniti. Kako to ne vidite, pobogu? Možda bude malo manje ili malo više užasno, ali tu nema napretka. I nikada ga neće biti. Jedino rešenje je da se tržište proširi. Nacionalne lige malih država su odavno prevaziđene u profi-sportu, samo to izgleda ljudi neće da shvate! Nama treba američki sistem, a ne poljski, danski ili bugarski. Zašto ne učimo od onih koji imaju 41 od 50 najbogatijih klubova na svetu? A tako je prosto. Dakle, tržište od bar 100 miliona ljudi, zatvorena profesionalna liga, dugogodišnji ugovori bez ispidanja i gluposti, ogromna tv prava, brutalni sponzorski ugovori i naravno moderni objekti, koji će to da isprate. Takmičenje oragnizuje sama PROFI LIGA, koja je potpuno nezavisna od bilo kakvih nacionalnih saveza. Potrebna je samo inicijativa, da se veliki klubovi dogovore i oforme LIGU. Za 10 godina, takva liga bi dominirala Evropom. To je rešenje, a ne gluposti da smanjimo ligu sa 16 na 10 i prebacimo po 1 klub u Bor i Leskovac i kao nešto smo uradili. Daj, nemojte da se šalimo.

Joki

pre 10 godina

Zasto se toliko lupa glava? Austrija! Slicna velicina zemlje, slican broj stanovnika. Imaju jedan dominantan grad kao i mi. Grac je slicne velicine Novom Sadu, Linc je Nisu, Salzburg je Kragujevcu, a Insbruk Subotici. Ostalo su manja mesta bas kao i kod nas. Dva Becka klube Rapid i Austrija drze vise titula nego CZ i PFC, cak 56. Doduse u zadnje vreme je kod njih iskocio Salzburg. Neko kaze bice dosadno u cetvorokruznom sistemu??? Kako dosadno? Slazem se da derbi nece imati znacaj kao sto sada ima, ali poenta derbija i nije da odluci titulu, zar ne? Kup je takmicenje u kojem jedna utakmica resava stvar, u prvenstvu se trazi kontinuitet dobrih igara. Teze je ostvariti kontinuitet sa jacim timovima. Pa Vojvodina u zadnjih 7 meceva sa Partizanom ima 4 pobede uz 3 pobede Partizana, dok je zvezdu u poslednja 4 meca dobila svih 4 Vojvodina. U zadnjih 10 godina je Vojvodina egal i sa zvezdom i sa Partizanom u skoru. Sa CZ 14-4-8, sa PFC 16-4-7. Treba videti i ostale timove koji se drze gornjeg doma u nasoj ligi zadnjih godina, pa bi se lepo videlo koliko bi bilo teze doci do titule. Cim je teze, trazi se bolji rad i vise zalaganja. Rad i zalaganje na mecevima bi polako vracali publiku na stadione. Ekipe koje bi se borile za opstanak bi bile daleko blize gornjem domu po kvalitetu pa niko nebi bio toliko spokojan kao sto je sad slucaj nego bi se uvek trazio kvalitetan igrac vise u prelaznom roku. Bilo bi mnogo manje mogucnosti da filijala funkcionise u ligi... 10 timova je idealno.

Bard

pre 10 godina

Nije da se ne slazem sa predlogom, ima ovde mnogo dobrih poenti i ne bi se unistila ''institucija derbija'' (mislim da su jedne sezone igrali 5-6 puta sa sve kupom, 2005. ili 2006. godina).

Ali ovo mi mnogo mirise na skotsku ligu (12+10+10+10), samo sto bi kod nas bilo 10+12+12. A videli ste koji je kod njih bio haos prosle godine, cak su pokusali da naprave reformu sistema, pa se i to odbilo, sada su samo rebrendirali takmicenje i spojili SPL i SFL u jednu organizaciju, a ne verujem da je to neka velika reforma.

A sto pominjem Skote? Imaju takodje (imali?) dominantan tandem, nemaju infrastrukturu osim 4 stadiona (Celtic Park, Ibrox, Hampden, Tynecastle, Hibsov stadion mozda kao 5., ali tesko), u sustini je liga bez briga (1 ispada, 1 plejaut), a ove godine ce Hearts da ispadne 99 posto zbog oduzimanja bodova) i gde ih je to dovelo? Elem, slicna povrsina zemlje, priblizno isti broj stanovnika, fudbalska tradicija jeste mnogo veca i duza, ali Boze moj.

Mozda bi kod nas uspelo, ali kada se na slicnoj drzavi ovako odrazava, skeptican sam...

101

pre 10 godina

Podrzava predlog za ligu od 12 klubova. Ali ....

Budimo realni. Nasi klubovi ne mogu da prezive u ovakvim uslovima, u ligi od 12 ili 16 klubova.

Glavni razlog je slaba platezna moc. Pa godisnja karta za sever Marakane je 1000 dinara. Nek prodaju 10,000 samo za sever i recimo jos 5-6,000 za istok i zapad. Da li mislite da od toga moze da se prezivi? TV prava - koja TV prava? Pa svako strimuje utakmice. Kakvu zastitu imaju TV kuce i sponzori protiv takve piraterije. Evropska Unija je ukinula sajt firstrow football u Svedksoj. Nasi niti zele niti ih zanima da urade tako nesto. Znaci, klubovi mogu da prezive samo od prodaje igraca za bud zasto i od mutljavina sa raznim sumnjivim likovima. Za sada. Buducnost ce biti jos gora. U ovoj zemlji nikad nece biti trzisna utakmica. Klubovi su odvano prepusteni lokalnim serifima i mafijasima iz kojekakvih struktura vlasti i podzemlja. Amin.

Sale Sale

pre 10 godina

Nije cilj 10 klubova. Nego je cilj 14-16 kvalitetnih klubova, sto sigurno moze biti u Srbiji. Pa evo Prvu Ligu igra Borac, Banat, Metalac i Timok recimo. Timovi koji bi mogli zameniti rad, srem itd. Fazon je kvalitet! Znaci uslovi, stadion i rad! Ko pomene Hofenhajm - pa to nema niko nista protiv - jer imaju uslove! Pogledaj Donji Srem i uslova? Pa ne treba im dozvoliti da igraju Superligu. I Vozdovcu ako ne moze igrati na svom stadionu.

Che

pre 10 godina

Čitam i ne mogu a da se ne zapitam čemu sve ovo. Za čije babe zdravlje se gura sistem sa 10 ili 12 klubova. Poredjenja sa Danskom, Poljskom nemaju nikakvu svrhu. Nisu uzete u obzir okolnosti koje mogu uticati na sistem takmičenja. Ako se već poredimo sa nekima, neka to bude sa onima kojima smo najsličniji. Grčka. Imaju dva kluba iz istog grada koji dominiraju ligom, igraju Evropu i ne samo oni. Navijači su kao i naši. Ne vidim da im nešto fali, a imaju 18 klubova u 1.om rangu. Promena sistema takmičenja ne znači da će se nešto i popraviti. Čak mislim i da će se pogoršati. Treba poraditi na regularnosti takmičenja. Dakle, ne po sistemu 3 za 3. Ne da pola lige budu filijale jednog ili drugog kluba. Ne da se sudije hvale po svojim mestima da su pobedili ovaj ili onaj tim, niti da traže dresove od igrača. Ne da svako kome se omogući uzima, a ne odgovara. Ograničavanje broja licenciranih igrača starijih od 18 godina na recimo 20, i ne starijih od 18 na 10. Finansijska kontrola i takmičenja i klubova. Rešavanje problema sa huliganima kojima je mesto u zatvoru, a ne na stadionu. Obezbedjivanje finansijskog pokrića za takmičenje. Npr. FSS se dogovori sa reprezentativcima da im da kompletne bonuse za prolazak grupe na takmičenjima, a da novac za sam plasman prosledi klubovima. Da i država pomogne. Decentralizacija pre svega.

Predragon

pre 10 godina

Istina je treba menjati sitem takmicenja ali je mnogo vaznije promeniti filozofiju fudbala nasih ekipa. Iskreno radije gledam amatere nego nase Superligase a bez punih stadiona nema ni stabilnih prihoda

Predragon

pre 10 godina

Ja bih licno primenio princip DRAFT-a kao u NBA izjednacio budzete za plate igraca to bi dovelo do neizvesnosnog takmicenja a dugorocno bi I kvalitet isplivao na povrsinu a FSS bi mogao da se bavi nagradnim fondom sponzorskim ugovorima I pravima za prenos takmicenja

owl

pre 10 godina

Meni se svidja ovaj okvirni predlog, verujem da ce autor predstaviti razradjeniji narednih nedelja. Moram i da pohvalim napor autora, kao i njegove kolege koje mu pomazu, sto su se upustili u borbu sa vetrenjacama.
To je za mene srz istrazivackog novinarstva. Fudbalskoj eliti se izgleda ne isplati da menja sadasnje katastrofalno stanje, a narod je odvec letargican po mnogim pitanjima, tako da nam preostaju samo istinski ljubitelji ove, za mene prelepe, igre oliceni u liku novinara da se bore za bolje dane.
Gledajuci Zone(cetvrti rang), Srbija je fudbalski podeljena na cetiri regiona(Sever, Zapad, Istok i Beograd). Tih 10 klubova moramo ravnomerno rasporediti u ta dva predlozena ranga od po 10 klubova(Super i Prva liga). U ovom trenutku polovicne uslove po regionima imaju:
1. Sever: Vojvodina(infrastruktura, navijaci), Subotica(lep stadion, ali ozbilljno ostecen, malo navijaca), mozda pogurati neki klub iz Zrenjanina;
2. Zapad: Sloboda Uzice(infrastrukura, navijaci), Borac Cacak, Metalac GM i Radnicki Kragujevac, Sloga Kraljevo...
3. Istok: Radnicki Nis, Jagodina, Napredak Krusevac...
4. Beograd: Zvezda, Partizan, Smederevo(nisam siguran kojem regionu pripada), OFK Beograd(problem stadiona), Rad, Vozdovac, Cukaricki...
Neka me neko slobodno dopuni, ove klubove bih ubacio u prva dva ranga takmicenja, s tim sto bih ogranicio da najvise tri kluba u Super rangu mogu da budu iz regiona Beograd.

Brus Vilis, N. Sad

pre 10 godina

Liga od 10 klubova je okej. Neka svi budu iz Beograda ukoliko kvalitetom zaslužuju. Možda bi lokalne budže tada stavile prst na čelo i počele da ulažu u klubove iz svog zavičaja. Inače, sve preko 10 klubova je smešno. Evo, ja ne znam polovinu ekipa iz sadašnje lige, ne igrače, već nazive timova. Dobro, nisam neki zaludjenik, ali sam 80-ih sve to znao.

fkr1958

pre 10 godina

E ako je verovati transfermarkt.rs ovako idu prihodi/bilans FK Rada od transfera:

Sezona 02/03 = 2.000.000e
Sezona 03/04 = 0e
Sezona 04/05 = 0e
Sezona 05/06 = 440.000e
Sezona 06/07 = 105.200e
Sezona 07/08 = -369.800e
Sezona 08/09 = 150.000e
Sezona 09/10 = 760.000e
Sezona 10/11 = 2.922.000e
Sezona 11/12 = 1.221.000e
Sezona 12/13 = 2.724.800e
Sezona 13/14 = 0e
Ukupno=9.953.200e
Inace tu nema novca od transfera koji su verovatno preko 100.000e,poput Mitrovica,Dejana Radica,Jorgacevica,Tomovica,Jagosa V.,Dimitrijevica,Borjana,Pajovica...

Inace nas stadion se raspada,od 1986 nisu ofarbane ograde,stolice poklonio fss...
E pa dok drzava ne ispita kome su otisli ovi milioni za ovih 10/11 godina i kako su deljeni vi dzaba pisete bajke o nekakvoj ligi!
Ali vi novinari ste poznati kao neko ko zatvara oci!
A mogu tek misliti kako se poslovalo kod bliyanaca i koliko je tu para nestalo!

banat

pre 10 godina

Samo mi nije jasno kako neko moze da zabrani ucesce u ligi timovima iz Beograda ili bilo kod grada koji probija kvotu ili mesto koje je malo(Lucani,Pecinci)...U ligi treba da igraju najbolji ma iz kog mesta du klubovi...Kako Engleska nema problem sa 5 klubova iz Londona i 2 iz Birnimgema,2 iz Liverpula i Mancestera plus dva kluba koja uopste i nisu sa Engleske teritorije...Sa druge strane kako Nemacka nema problem sa selom od 3000 stanovnika koje igra u prvoj ligi(Hofenhajm)...Administrativno uredjivanje ko sme da igra,a ko ne sme bi trajno unistilo srpski fudbal...Treba da igra onaj koji ima kvaliteta i uslove(infrastrukturu)...A Beogradizaciju fudbala je bolje spreciti podsticajima za ulaganjem u nerazvijene krajeve ili poreskim olaksicama...Ovaj komentar je reakcija na one koji bi da admistrativno urede broj klubova iz glavnog grada...

gde su pare?

pre 10 godina

Kada se autor teksta bude detaljno pozabavio sa parama od transfera koje su nestajale pre svih iz Partizana, onda cemo biti na pravom putu. Mi (opet pre svih Partizan) se sa Poljskom ne mozemo meriti. Da li je Legija, Poznjan itd. u prethodnih 6 sezona zaradila blizu 100 mio od prodaje igraca i ucesca u evrokupovima? Znam da nije dozvoljeno "talasanje" po tom pitanju kada je Srbija u pitanju, ali ipak je to srz svih problema u citavom drustvu!

U Poljskoj je Miroslav Radovic as, kojeg smo svojevremeno maltene "skartirali" iz Partizana, Iliev takodje, Ljuboja im je bio na vrhu liste Strelaca u poznim igrackim godinama..

Liga sa 10 klubova bi mozda bila zanimljivija sto se tice veceg broja neizvesnih utakmica. U jednoj sezoni imali smo slovima CETIRI derbija u prolecnom delu prvenstva (liga + kup). Takodje nisam misljenja da treba "zrtvovati" vecite zaradi nekih klubova koje vode pretezno politicki tajkuni. Jedino sta cemo time dobiti jeste 10 jednako ocajnih klubova i upropasticemo i ovaj jedini koji bi mogao solidno da posluje. Kada na stadionu u Uzicu, Nisu, Kragujevcu itd. budem video da veci broj PRAVIH navijaca tih klubova navijaju protiv Partizana, onda cu prihvatiti taj predlog. Ovako nema nikakvog smisla da na njemu lokalni navijaci Crvene Zvezde pri svakoj sudijskoj odluci vicu "lopovi lopovi".. Prvo privreda treba da proradi, a onda da se popravi demografska slika i tek tada mozemo pricati o ozbiljnim klubovima u tim krajevima..

Глобтротер

pre 10 godina

Мислим да ми немамо квалитет тренутно ни за тих 10 клубова. Сећам се добро како је било када нам је лига бројала 12 клубова. Људи су већином били против исте јер је по њима Дерби губио драж, што уопште није тачно јер ако погледамо после тога, из сезоне у сезону на Дербију је све мање навијача што значи да то нема никакве везе са бројем утакмица у сезони. Боље је да Партизан, Звезда и Војводина играју по 4 пута него да играју са тимовима који немају никакав такмичарски интерес јер се налазе на 9. месту. Па нека буде и 5 тимова из Београда, то ће се временом средити јер ће на површину испливати Јагодина, Крагујевац, Ниш и други градови у којима локални клубови имају већу подршку и гледаност него један Чукарички и Вождовац. Навијача нема јер нам је фудбал очајан (а и то је блага реч). Једна Швајцарска лига је све јача и швајцарски клубови су све јачи, а играју лигу од 10 клубова. Дајте мало разума. Неке ствари су очигледне и логичне.

NekoIzMase

pre 10 godina

Liga od 10 klubova je greška, jer bi u njoj igraa bar 4 beogradska, i time bi bio dodatno urušen fudbal u unutrašnjosti ... Trenutno su Partizan, Zvezda, Voždovac, Čukarički i OFK Beograd stabilniji i sa boljom infrastrukturom od većine klubova iz unutrašnjosti ...

Ko bi gledao ligu sa 5 beogradskih klubova ? Istina, malo ko je gleda i sada, ali u ovakvom scenariju i to malo bi odustalo.

Liga od bar 14, a ja sam zagovornik i lige od 16 klubova, bez ograničenja broja stranaca, ali a ograničenjem broja klubova iz istog grada na najviše tri (kao u ABA ligi), bi moglo dati rezultat ... Time bi finansijeri Voždovca, Čukaričkog, BSK Borče i ostalih, bili motivisani da sele svoje klubove u druge gradove.

Isto tako, klubovima van Beograda treba pomoći u razvijanju kulta navijaja za klubove iz njihovog grada. Ovde vidim poredi se Poljska sa Srbijom, te broj stanovnika po gradovima. Mislim da je tu greška. Za početak, ne treba nama neka epska poseta. 7000 prosečno bi bilo fenomenalno da se okupi na svakoj utakmici ... Ali treba razvijati svest o navijanju za svoj lokalni klub, a ne da veći broj stanovnika Niša, Kragujevca, Kruševca i sl, navija za Partizan ili Zvezdu nego za Radnički, Napredak i sl.

banat

pre 10 godina

Samo mi nije jasno kako neko moze da zabrani ucesce u ligi timovima iz Beograda ili bilo kod grada koji probija kvotu ili mesto koje je malo(Lucani,Pecinci)...U ligi treba da igraju najbolji ma iz kog mesta du klubovi...Kako Engleska nema problem sa 5 klubova iz Londona i 2 iz Birnimgema,2 iz Liverpula i Mancestera plus dva kluba koja uopste i nisu sa Engleske teritorije...Sa druge strane kako Nemacka nema problem sa selom od 3000 stanovnika koje igra u prvoj ligi(Hofenhajm)...Administrativno uredjivanje ko sme da igra,a ko ne sme bi trajno unistilo srpski fudbal...Treba da igra onaj koji ima kvaliteta i uslove(infrastrukturu)...A Beogradizaciju fudbala je bolje spreciti podsticajima za ulaganjem u nerazvijene krajeve ili poreskim olaksicama...Ovaj komentar je reakcija na one koji bi da admistrativno urede broj klubova iz glavnog grada...

NekoIzMase

pre 10 godina

Liga od 10 klubova je greška, jer bi u njoj igraa bar 4 beogradska, i time bi bio dodatno urušen fudbal u unutrašnjosti ... Trenutno su Partizan, Zvezda, Voždovac, Čukarički i OFK Beograd stabilniji i sa boljom infrastrukturom od većine klubova iz unutrašnjosti ...

Ko bi gledao ligu sa 5 beogradskih klubova ? Istina, malo ko je gleda i sada, ali u ovakvom scenariju i to malo bi odustalo.

Liga od bar 14, a ja sam zagovornik i lige od 16 klubova, bez ograničenja broja stranaca, ali a ograničenjem broja klubova iz istog grada na najviše tri (kao u ABA ligi), bi moglo dati rezultat ... Time bi finansijeri Voždovca, Čukaričkog, BSK Borče i ostalih, bili motivisani da sele svoje klubove u druge gradove.

Isto tako, klubovima van Beograda treba pomoći u razvijanju kulta navijaja za klubove iz njihovog grada. Ovde vidim poredi se Poljska sa Srbijom, te broj stanovnika po gradovima. Mislim da je tu greška. Za početak, ne treba nama neka epska poseta. 7000 prosečno bi bilo fenomenalno da se okupi na svakoj utakmici ... Ali treba razvijati svest o navijanju za svoj lokalni klub, a ne da veći broj stanovnika Niša, Kragujevca, Kruševca i sl, navija za Partizan ili Zvezdu nego za Radnički, Napredak i sl.

fkr1958

pre 10 godina

E ako je verovati transfermarkt.rs ovako idu prihodi/bilans FK Rada od transfera:

Sezona 02/03 = 2.000.000e
Sezona 03/04 = 0e
Sezona 04/05 = 0e
Sezona 05/06 = 440.000e
Sezona 06/07 = 105.200e
Sezona 07/08 = -369.800e
Sezona 08/09 = 150.000e
Sezona 09/10 = 760.000e
Sezona 10/11 = 2.922.000e
Sezona 11/12 = 1.221.000e
Sezona 12/13 = 2.724.800e
Sezona 13/14 = 0e
Ukupno=9.953.200e
Inace tu nema novca od transfera koji su verovatno preko 100.000e,poput Mitrovica,Dejana Radica,Jorgacevica,Tomovica,Jagosa V.,Dimitrijevica,Borjana,Pajovica...

Inace nas stadion se raspada,od 1986 nisu ofarbane ograde,stolice poklonio fss...
E pa dok drzava ne ispita kome su otisli ovi milioni za ovih 10/11 godina i kako su deljeni vi dzaba pisete bajke o nekakvoj ligi!
Ali vi novinari ste poznati kao neko ko zatvara oci!
A mogu tek misliti kako se poslovalo kod bliyanaca i koliko je tu para nestalo!

Глобтротер

pre 10 godina

Мислим да ми немамо квалитет тренутно ни за тих 10 клубова. Сећам се добро како је било када нам је лига бројала 12 клубова. Људи су већином били против исте јер је по њима Дерби губио драж, што уопште није тачно јер ако погледамо после тога, из сезоне у сезону на Дербију је све мање навијача што значи да то нема никакве везе са бројем утакмица у сезони. Боље је да Партизан, Звезда и Војводина играју по 4 пута него да играју са тимовима који немају никакав такмичарски интерес јер се налазе на 9. месту. Па нека буде и 5 тимова из Београда, то ће се временом средити јер ће на површину испливати Јагодина, Крагујевац, Ниш и други градови у којима локални клубови имају већу подршку и гледаност него један Чукарички и Вождовац. Навијача нема јер нам је фудбал очајан (а и то је блага реч). Једна Швајцарска лига је све јача и швајцарски клубови су све јачи, а играју лигу од 10 клубова. Дајте мало разума. Неке ствари су очигледне и логичне.

Brus Vilis, N. Sad

pre 10 godina

Liga od 10 klubova je okej. Neka svi budu iz Beograda ukoliko kvalitetom zaslužuju. Možda bi lokalne budže tada stavile prst na čelo i počele da ulažu u klubove iz svog zavičaja. Inače, sve preko 10 klubova je smešno. Evo, ja ne znam polovinu ekipa iz sadašnje lige, ne igrače, već nazive timova. Dobro, nisam neki zaludjenik, ali sam 80-ih sve to znao.

Joki

pre 10 godina

Zasto se toliko lupa glava? Austrija! Slicna velicina zemlje, slican broj stanovnika. Imaju jedan dominantan grad kao i mi. Grac je slicne velicine Novom Sadu, Linc je Nisu, Salzburg je Kragujevcu, a Insbruk Subotici. Ostalo su manja mesta bas kao i kod nas. Dva Becka klube Rapid i Austrija drze vise titula nego CZ i PFC, cak 56. Doduse u zadnje vreme je kod njih iskocio Salzburg. Neko kaze bice dosadno u cetvorokruznom sistemu??? Kako dosadno? Slazem se da derbi nece imati znacaj kao sto sada ima, ali poenta derbija i nije da odluci titulu, zar ne? Kup je takmicenje u kojem jedna utakmica resava stvar, u prvenstvu se trazi kontinuitet dobrih igara. Teze je ostvariti kontinuitet sa jacim timovima. Pa Vojvodina u zadnjih 7 meceva sa Partizanom ima 4 pobede uz 3 pobede Partizana, dok je zvezdu u poslednja 4 meca dobila svih 4 Vojvodina. U zadnjih 10 godina je Vojvodina egal i sa zvezdom i sa Partizanom u skoru. Sa CZ 14-4-8, sa PFC 16-4-7. Treba videti i ostale timove koji se drze gornjeg doma u nasoj ligi zadnjih godina, pa bi se lepo videlo koliko bi bilo teze doci do titule. Cim je teze, trazi se bolji rad i vise zalaganja. Rad i zalaganje na mecevima bi polako vracali publiku na stadione. Ekipe koje bi se borile za opstanak bi bile daleko blize gornjem domu po kvalitetu pa niko nebi bio toliko spokojan kao sto je sad slucaj nego bi se uvek trazio kvalitetan igrac vise u prelaznom roku. Bilo bi mnogo manje mogucnosti da filijala funkcionise u ligi... 10 timova je idealno.

Predragon

pre 10 godina

Istina je treba menjati sitem takmicenja ali je mnogo vaznije promeniti filozofiju fudbala nasih ekipa. Iskreno radije gledam amatere nego nase Superligase a bez punih stadiona nema ni stabilnih prihoda

gde su pare?

pre 10 godina

Kada se autor teksta bude detaljno pozabavio sa parama od transfera koje su nestajale pre svih iz Partizana, onda cemo biti na pravom putu. Mi (opet pre svih Partizan) se sa Poljskom ne mozemo meriti. Da li je Legija, Poznjan itd. u prethodnih 6 sezona zaradila blizu 100 mio od prodaje igraca i ucesca u evrokupovima? Znam da nije dozvoljeno "talasanje" po tom pitanju kada je Srbija u pitanju, ali ipak je to srz svih problema u citavom drustvu!

U Poljskoj je Miroslav Radovic as, kojeg smo svojevremeno maltene "skartirali" iz Partizana, Iliev takodje, Ljuboja im je bio na vrhu liste Strelaca u poznim igrackim godinama..

Liga sa 10 klubova bi mozda bila zanimljivija sto se tice veceg broja neizvesnih utakmica. U jednoj sezoni imali smo slovima CETIRI derbija u prolecnom delu prvenstva (liga + kup). Takodje nisam misljenja da treba "zrtvovati" vecite zaradi nekih klubova koje vode pretezno politicki tajkuni. Jedino sta cemo time dobiti jeste 10 jednako ocajnih klubova i upropasticemo i ovaj jedini koji bi mogao solidno da posluje. Kada na stadionu u Uzicu, Nisu, Kragujevcu itd. budem video da veci broj PRAVIH navijaca tih klubova navijaju protiv Partizana, onda cu prihvatiti taj predlog. Ovako nema nikakvog smisla da na njemu lokalni navijaci Crvene Zvezde pri svakoj sudijskoj odluci vicu "lopovi lopovi".. Prvo privreda treba da proradi, a onda da se popravi demografska slika i tek tada mozemo pricati o ozbiljnim klubovima u tim krajevima..

Toni

pre 10 godina

Pozdrav, pisem iz Splita...pratim ovu temu od pocetka i jako me zainteresiralo jer mogu vidit gdje se u svemu tome nalazi i Hrvatska. Mi smo stvarno probali sve sisteme i ovaj sadasnji od 10 ekipa je puni pogodak, a to ce vam potrvrditi pa i jedno 90% stanovnistva. Radi se o tome da je prvenstvo postalo puno ujednacenije. U ovom trenutku nakon 10 odigranih kola Dinamo je prvi sa 23, Hajduk i Rijeka imaju 22, Lokomotiva 20, Split 15, s tim da je Split jako lose usao u sezonu, a lijepo su se pojacali, tako da ih ocekujem u top4, tu je zatim Istra di je svakoj ekipi jako tesko igrat, tesko gostovanje, Osijek s uvik dobrim klincima, ali nazalost bez novaca, te Zadar, Dragovoljac i Belupo, te 4 ekipe se bore za opstanak, s tim da zadnji direktno ispada, a predzadnji i de u doigravanje. Liga je odlicna, gledajuci iz ugla Hajduka. Svako gostovanje je tesko, kao u bivsoj drzavi...sta je odlicno, samo neka dica imaju teske utakmice u nogama, i ta gostovanja su teska ne samo za Hajduk nego i za Di(izuzmemo li lokomotivu i osijek) i Ri. Kad se samo sitim prijasnjih ekipa tipa TSK Topolovac, Mladost 127, Kamen Ingrad (dok je bilo para od gazde bilo je dobro, sad su moze bit i ugaseni) slabo mi dode. Jos u drugoj ligi imamo par prvoligaskih ekipa tipa Cibalia, Inter, Zagreb + Dugopolje (dobra ekipa s najmodernijim stadionom u RH), tako da nakon 20 god imamo nikad jacu prvu i nikad jacu drugu ligu di ce bit velika borba za prvo misto. Tako da sta se nas tice, liga 10 je puni pogodak.

Che

pre 10 godina

Čitam i ne mogu a da se ne zapitam čemu sve ovo. Za čije babe zdravlje se gura sistem sa 10 ili 12 klubova. Poredjenja sa Danskom, Poljskom nemaju nikakvu svrhu. Nisu uzete u obzir okolnosti koje mogu uticati na sistem takmičenja. Ako se već poredimo sa nekima, neka to bude sa onima kojima smo najsličniji. Grčka. Imaju dva kluba iz istog grada koji dominiraju ligom, igraju Evropu i ne samo oni. Navijači su kao i naši. Ne vidim da im nešto fali, a imaju 18 klubova u 1.om rangu. Promena sistema takmičenja ne znači da će se nešto i popraviti. Čak mislim i da će se pogoršati. Treba poraditi na regularnosti takmičenja. Dakle, ne po sistemu 3 za 3. Ne da pola lige budu filijale jednog ili drugog kluba. Ne da se sudije hvale po svojim mestima da su pobedili ovaj ili onaj tim, niti da traže dresove od igrača. Ne da svako kome se omogući uzima, a ne odgovara. Ograničavanje broja licenciranih igrača starijih od 18 godina na recimo 20, i ne starijih od 18 na 10. Finansijska kontrola i takmičenja i klubova. Rešavanje problema sa huliganima kojima je mesto u zatvoru, a ne na stadionu. Obezbedjivanje finansijskog pokrića za takmičenje. Npr. FSS se dogovori sa reprezentativcima da im da kompletne bonuse za prolazak grupe na takmičenjima, a da novac za sam plasman prosledi klubovima. Da i država pomogne. Decentralizacija pre svega.

101

pre 10 godina

Podrzava predlog za ligu od 12 klubova. Ali ....

Budimo realni. Nasi klubovi ne mogu da prezive u ovakvim uslovima, u ligi od 12 ili 16 klubova.

Glavni razlog je slaba platezna moc. Pa godisnja karta za sever Marakane je 1000 dinara. Nek prodaju 10,000 samo za sever i recimo jos 5-6,000 za istok i zapad. Da li mislite da od toga moze da se prezivi? TV prava - koja TV prava? Pa svako strimuje utakmice. Kakvu zastitu imaju TV kuce i sponzori protiv takve piraterije. Evropska Unija je ukinula sajt firstrow football u Svedksoj. Nasi niti zele niti ih zanima da urade tako nesto. Znaci, klubovi mogu da prezive samo od prodaje igraca za bud zasto i od mutljavina sa raznim sumnjivim likovima. Za sada. Buducnost ce biti jos gora. U ovoj zemlji nikad nece biti trzisna utakmica. Klubovi su odvano prepusteni lokalnim serifima i mafijasima iz kojekakvih struktura vlasti i podzemlja. Amin.

Bard

pre 10 godina

Nije da se ne slazem sa predlogom, ima ovde mnogo dobrih poenti i ne bi se unistila ''institucija derbija'' (mislim da su jedne sezone igrali 5-6 puta sa sve kupom, 2005. ili 2006. godina).

Ali ovo mi mnogo mirise na skotsku ligu (12+10+10+10), samo sto bi kod nas bilo 10+12+12. A videli ste koji je kod njih bio haos prosle godine, cak su pokusali da naprave reformu sistema, pa se i to odbilo, sada su samo rebrendirali takmicenje i spojili SPL i SFL u jednu organizaciju, a ne verujem da je to neka velika reforma.

A sto pominjem Skote? Imaju takodje (imali?) dominantan tandem, nemaju infrastrukturu osim 4 stadiona (Celtic Park, Ibrox, Hampden, Tynecastle, Hibsov stadion mozda kao 5., ali tesko), u sustini je liga bez briga (1 ispada, 1 plejaut), a ove godine ce Hearts da ispadne 99 posto zbog oduzimanja bodova) i gde ih je to dovelo? Elem, slicna povrsina zemlje, priblizno isti broj stanovnika, fudbalska tradicija jeste mnogo veca i duza, ali Boze moj.

Mozda bi kod nas uspelo, ali kada se na slicnoj drzavi ovako odrazava, skeptican sam...

mpk

pre 10 godina

Zašto pišete sve ove tekstove, ako stalno izbegavate krucijalno pitanje- kako dođavola mislite da se profesionalni klubovi finansiraju? Kako mislite na bednom tržištu od 7 miliona siromašnih ljudi da dobijete iole relevantan novac od tv prava ili spoznora, a ulaznice i prodaju suvenira neću ni da pominjem. Dakle, nema para iz realnih izvora-samo od prodaje igrača. I kakva god liga da se napravi to se neće promeniti. Kako to ne vidite, pobogu? Možda bude malo manje ili malo više užasno, ali tu nema napretka. I nikada ga neće biti. Jedino rešenje je da se tržište proširi. Nacionalne lige malih država su odavno prevaziđene u profi-sportu, samo to izgleda ljudi neće da shvate! Nama treba američki sistem, a ne poljski, danski ili bugarski. Zašto ne učimo od onih koji imaju 41 od 50 najbogatijih klubova na svetu? A tako je prosto. Dakle, tržište od bar 100 miliona ljudi, zatvorena profesionalna liga, dugogodišnji ugovori bez ispidanja i gluposti, ogromna tv prava, brutalni sponzorski ugovori i naravno moderni objekti, koji će to da isprate. Takmičenje oragnizuje sama PROFI LIGA, koja je potpuno nezavisna od bilo kakvih nacionalnih saveza. Potrebna je samo inicijativa, da se veliki klubovi dogovore i oforme LIGU. Za 10 godina, takva liga bi dominirala Evropom. To je rešenje, a ne gluposti da smanjimo ligu sa 16 na 10 i prebacimo po 1 klub u Bor i Leskovac i kao nešto smo uradili. Daj, nemojte da se šalimo.

wiener

pre 10 godina

posto je neko spomenuo austriju, ja zivim u austriji i pratim austrijsku bundesligu, kao i austrijsku prvu ligu (drugi rang). obe lige imaju po 10 klubova i to dobro funkcionise, ali je problem da ima previse "seoskih" klubova. linz je veliki grad sa klubovima koji imaju tradiciju, ali trenutno nemaju klub u dva najvisa ranga. s druge strane mesta za koje niko van austrije sigurno nije cuo (grödig, ried) imaju prvoligase, a u drugoj ligi je situacija jos gora. postoji niz gradova u austriji sa 40-50 hiljada stanovnika ili vise (steyr, wels, klagenfurt...) koji nemaju profesionalne klubove. ne mislim da bi slicna situacija bila dobra za srpski fudbal. doduse, kao sto sam vec jednom spomenuo, srbija ima vise gradova solidne velicine od austrije, pa bi situacija mozda bila drugacija.

Schomi

pre 10 godina

Liga sa 16 klubova trenutno je idealna za Srbiju. Smanjenje na 12 ili 10 klubova dovelo bi do toga da pola lige bude iz Beograda, a osim toga dosadno je da se u okviru jednog kola odigra samo 5 ili 6 utakmica. Onaj ko tvrdi da je 30 kola u sezoni malo, neka pokusa da odgovori na pitanje zasto se u prolecnoj polusezoni svake druge srede igra vanredno kolo koje mogu da gledaju samo penzioneri i nezaposleni.

Sale Sale

pre 10 godina

Nije cilj 10 klubova. Nego je cilj 14-16 kvalitetnih klubova, sto sigurno moze biti u Srbiji. Pa evo Prvu Ligu igra Borac, Banat, Metalac i Timok recimo. Timovi koji bi mogli zameniti rad, srem itd. Fazon je kvalitet! Znaci uslovi, stadion i rad! Ko pomene Hofenhajm - pa to nema niko nista protiv - jer imaju uslove! Pogledaj Donji Srem i uslova? Pa ne treba im dozvoliti da igraju Superligu. I Vozdovcu ako ne moze igrati na svom stadionu.

Radoje

pre 10 godina

Generalno se slažem sa autorom teksta da liga mora da se smanjuje. Jednostavno bi se time napravila jača koncentracija kvaliteta, koliko-toliko. Takođe, ima istine i u tome da bi onda neki centri ostali bez svojih predstavnika u najjačem rangu. Možda ali samo možda bi u početku moglo administrativno da se obezbedi neko sigurno mesto za određeni region koji je u haosu ali pod uslovom da to bude jednokratno.
Takođe smatram da cifra od oko 30-ak prof. klubova apsolutno zadovoljava
trenutne okolnosti u našoj zemlji s tim što bi bilo bolje možda da u prvom rangu bude 12 klubova da bi se dala veća šansa umirućim regionima a ujedno se postiže koncentracija kvaliteta...možda ne kao sa 10 klubova ali Bože moj. Takođe, u sistemu od 12 klubova, derbi, naš veliki, strašni, tradicionalni, najveći na svetu derbi ne bi izgubio na svom "značaju" toliko...pa na kraju krajeva, da li je "el klasiko" izgubio na značaju kad su se Real i Barsa sastali 6 puta u sezoni (liga sampiona, kup, la liga)???
Ne treba robovati tim stvarima već stvarati nove derbije...
Takođe, ima rešenja i za one klubove u sredini tabele koji igraju malodušno kad obezbede opstanak...jedno od rešenja je uvesti neki play-off, kao na primer u Holandiji gde bi klubovi od 2. do 5. mesta igrali dodatne utakmice za plasman u ligu Evrope ili makar nešto slično. Tako bi se motivisali i klubovi koji reealno nisu imali motiva da igraju sve vreme istim tempom. Jeste da bi onda 2. mesto bilo nebitno ali negde mora da pukne...

Zg

pre 10 godina

Al mlatite praznu slamu, a uporno izbjegavate ono najbitnije - financije.
Zašto jednostavno ne kopirate nas? Slična zemlja, slični ljudi, sličan mentalitet, slična liga, slični klubovi, isti problemi i isti pokušaji da se ti problemi riješe. Jedino što smo mi jedno par godina ispred vas jer smo ranije počeli raditi reda u nogometu. Ne kažem da je naša liga dobra i da smo probleme riješili, nego da smo napravili par dobrih stvari i da se rezultati odmah vide.
Kod nas se pokazalo da je smanjenje lige na 10 klubova pun pogodak. Veličina gradova, broj stanovnika, "nogometni/fudbalski centri" su iste glupe floskule koje se i kod nas i kod vas stalno koriste, a potpuno su promašene. Jedino što je bitno je koliko klubova može funkcionirati po tržišnim principima i pri tom poslovati pozitivno. Budući da ih manje nego prstiju jedne ruke jedina logična liga je liga 10.
Druga stvar koje je bitna, možda i najbitnija je uvođenje reda u društvo koje dovodi do ulaska privatnog kapitala u nogomet. Što je više privatnog kapitala to kriminalno-politički elementi imaju manje manevarskog prostora i liga automatski postaje regularnija. A to opet vodi do napetijih utakmica, veće gledanosti, više sponzora i malo po malo raste kvaliteta natjecanja.
Mi u HR trenutno imamo 3 privatna kluba (Rijeka, RNK Split i Istra) i ligu 10 i odjednom se grize za svaki bod. Kroz godinu-dvije kad Mamić završi iza rešetaka, a Hajduk bude privatiziran tek će se onda vidjeti koliko je ovo dobar smjer.

Byakuya-sama

pre 10 godina

@(fkr1958, 23. septembar 2013 13:13)


Zaboravio si glavnu stvar, procente od sledećih prodaja, Stojić je sve te igrače prodavao jeftino, a onda se on ugrađivao za procente od sledećeg transfera, zato je dosta igrača otišlo za sitne pare ili bez plaćanja u kešu. Lova koju je Rad na gubitku je verovatno duplo veća od onog šta si ti napisao.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

@(mpk, 23. septembar 2013 23:33)

Ti si mozda dobro poceo svoj komentar,ali si se posle toga totalno pogubio. Prvo pricas realno,mala zemlja,jad,beda,7 miliona siromasnih ljudi koji nemaju ni 200 dinara za kartu,a rekvizite da ne pominjemo,a onda si furiozno i megalomanski presao na osnivanje lige koja pokriva 100 miliona ljudi,tv prava,sponzori,ludila...prijatelju,Nemacka sa oko 80 miliona stanovnika je najveca zemlja u Evropi (bez Rusije i Turske),nijedna druga zemlja u Evropi nema ni priblizno 100 miliona stanovnika (Francuska oko 60,ceo Balkan nema oko 40 miliona)...i gde si ti mislio da nagrebes 100 miliona dusa da gledaju taj fudbal,taman i da Zvezda gostuje u Carigradu?
Za pocetak,kod nas treba kao u Francuskoj,da se prenosi samo domaca liga i nijedna druga vise,ni na jednom kanalu.Bas me briga sto se nikome ne svidja,svidece im se vremenom. Da i tih 7 miliona u Srbiji malo vise gledaju nasu ligu i odu na stadion,odvoje 200 dinara i 100 za sok,pa ta krenemo polako prema gore.Dok je god kladionica i prenosa svih mogucih liga iz Evrope i Juzne Amerike,nema da mrdnemo.Za pocetak to,a onda videcemo.

owl

pre 10 godina

Meni se svidja ovaj okvirni predlog, verujem da ce autor predstaviti razradjeniji narednih nedelja. Moram i da pohvalim napor autora, kao i njegove kolege koje mu pomazu, sto su se upustili u borbu sa vetrenjacama.
To je za mene srz istrazivackog novinarstva. Fudbalskoj eliti se izgleda ne isplati da menja sadasnje katastrofalno stanje, a narod je odvec letargican po mnogim pitanjima, tako da nam preostaju samo istinski ljubitelji ove, za mene prelepe, igre oliceni u liku novinara da se bore za bolje dane.
Gledajuci Zone(cetvrti rang), Srbija je fudbalski podeljena na cetiri regiona(Sever, Zapad, Istok i Beograd). Tih 10 klubova moramo ravnomerno rasporediti u ta dva predlozena ranga od po 10 klubova(Super i Prva liga). U ovom trenutku polovicne uslove po regionima imaju:
1. Sever: Vojvodina(infrastruktura, navijaci), Subotica(lep stadion, ali ozbilljno ostecen, malo navijaca), mozda pogurati neki klub iz Zrenjanina;
2. Zapad: Sloboda Uzice(infrastrukura, navijaci), Borac Cacak, Metalac GM i Radnicki Kragujevac, Sloga Kraljevo...
3. Istok: Radnicki Nis, Jagodina, Napredak Krusevac...
4. Beograd: Zvezda, Partizan, Smederevo(nisam siguran kojem regionu pripada), OFK Beograd(problem stadiona), Rad, Vozdovac, Cukaricki...
Neka me neko slobodno dopuni, ove klubove bih ubacio u prva dva ranga takmicenja, s tim sto bih ogranicio da najvise tri kluba u Super rangu mogu da budu iz regiona Beograd.

chonsy

pre 10 godina

(Slobodni Klikeri, 25. septembar 2013 03:42)

Ajmo onda I da zabranimo ljudima da kupuju strane proizvode! Samo domaće! Pa da vidiš kako će da skoči privreda!

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

Ako nije stamparska greska,onda autor ne zna da Srbija ima vise od 4 grada sa preko 100 000 stanovnika.Ja se onda zapitam koliko su tacni svi ostali podaci u tekstu,jer ja znam bar jos 4 grada u Srbiji (osim BG,NS,KG i Nis) koji imaju 100 000+ stanovnika-Subotica(140),Leskovac(150),Kraljevo(120),Krusevac(120),a ima ih jos koji vagaju oko 100 000 da se zna.
Moj stav je da je poredjene nase lige sa drugim drzavama nerealno. Nasi klubovi su preziveli shok raspadaom zemlje i lige,izgubili su rivale,publiku,novac. Bugarska,Danska,Poljska,Austrija nisu.CZ,Partizan i Vosa su se prekonoci nasli u ligi sa Backim jarkom,Kulom,Banatskim dvorom,Lucanima i mnogim drugima koji nisu bili cak ni standardni drugoligasi u SFRJ. Skracenje lige na manje od 14 bi dodatno osakatilo fudbal. Posebno ako se dekretom ne bi ogranicio broj klubova iz Bg-a,jer u suprotnom Srbija ne bi imala sta da gleda,a BG liga ne bi imala nikakvu posetu. U ligi od 10-12 klubova,ako se desi,iz Bga bi mogli da igraju samo dva kluba.Sto mozda,ipak,ne bi bilo lose,jer bi oni koji danas drze BG klubove bez rivalstva,tradicije,stadiona i publike morali da idu u Nis,CA,KV,ZR,NP i tamo ulazu novac.Vidite li da je Miskovic otisao u Krusevac,jer u Beogradu nema mesta.Samo u BG ima jos para,pa bi bilo pametno da se te pare makar kroz fudbal preliju po Srbiji u mesta sa tradicijom i mnogo vise navijaca,i vecim stadionima.Ravnomerno rasporedjivanje kapitala-prvo,rivalstva,pa onda ostalo.

ja

pre 10 godina

MORAJU SE IZ KLUBOVA ,SAVEZA,SUDIJSKE ORGANIZACIJE UKLONITI LJUDI KOJIMA TU NIJE MESTO,KADA VIDITE KO JE U UPRAVAMA klubova u 80% klubova su politicari i ljudi sumnjive biografije,finansijski izvestaji moraju biti okaceni na sajtu udruzenja klubova,ograniciti menadzerske provizije na 5%,to je moguce ako se uvede propis da oni inace ne mogu biti registrovani,onemoguciti igranje igracima koji nisu u vlasnistvu klubova vec trecih lica,odrediti termin(e) igranja utakmica a ne da se krene od 18h pa 17:30h,pa 17:00 i tako dalje do 13:00h a sve sa skracenjem dana,i 90% utakmica te 3 lige da se igra u tom terminu izuzev onih koji se prenose ili kada su klubovi iz istog grada.Manji broj klubova bi i kod odlazaka igraca ne bi se toliko osetio,dopustiti drugim timovima da se takmice i 3.rang takmicanja jer sto je visi rang mladji igraci brze sazrevaju.Omoguciti normalno snimanje utakmica,dozvoliti i drugim televizijama a ne samo Areni,kada pogledam neke utakmice najviseg ranga ne moze se ponekad ni videti da li je bio ofsajd ili ne,a za to su dovoljne samo 3 kamere,jedna na centru i 2 na ivicama sesnaesteraca.Delimicno centralizovati sponzorska prava,npr,trecina ili polovinu sponzora obezbedjuje liga i deli ih proporcionalno klubovima itd..

Predragon

pre 10 godina

Ja bih licno primenio princip DRAFT-a kao u NBA izjednacio budzete za plate igraca to bi dovelo do neizvesnosnog takmicenja a dugorocno bi I kvalitet isplivao na povrsinu a FSS bi mogao da se bavi nagradnim fondom sponzorskim ugovorima I pravima za prenos takmicenja

ja

pre 10 godina

slazem se sa dosta toga mada sam za 12 a ne 10 klubova u ligi,3 puta je taman,4 puta previse igranje u jednoj sezoni,36 utakmica mnogo ,30 malo,33 taman.Ovo prakticno znaci podelu prve 2 lige na 3 ,iako sam i ja mislio da sistem kao u Poljskoj gde igraju prva 2 i poslednja 2 u poslednjem kolu je dobar,kad malo bolje razmislim mozda i nije tako,najcesce poslednje kolo ne odredjuje prvaka a onda vi zamislite da navijaci Zvezde ili partizana idu drugima na noge da gledaju kako oni slave titulu,to ne ide,a ni igranje sa poslednjim nije dobra ideja.U ovom konceptu 2 liga bi morala imati 10 klubova jer bi inace mnogi iz sredine tabele igrali nonsalantno,i sto manje da direktno ispada i ulazi u ligu jer kada neko izgubi sve sanse takodje se gubi znacaj tako da bi iz prve lige trebalo ispadati 1 direktno i 2 u baraz,iz druge lige po 1 ispada i ulazi direktno i po 2 u baraz za visi i nizi rang,i iz trece lige 1 ulazi direktno i 2 u baraz a ispadaju 2 i jos 2 ili cak 4 idu baraz jer bi 4.rang verovatno bio u 4 grupe tako da bi prvaci medjusobno igrali za 2 mesta i 2 u barazu,a drugoplasirani za jos 2 mesta u barazu.Ovo govorim o ustrojstvu lige a sto se tice uslova najvisi rang da igraju samo oni koji mogu da igraju na svojim stadionima nocne i utakmice u Evropi a ne da ljudi iz FSS -a nude da igraju u Staroj Pazovi,da su postovali propozicije tu bi sad igrali Donji Srem,Rad ,OFK,Javor,Spartak jer nemaju adekvatne uslove na svojim igralistima.Nastavak u sledecem postu

Nikola SM

pre 10 godina

Ja sam za smanjenje lige na 8 klubova i da to budu cz,pfc,ofk,rad,vozd,cuka,zemun i bsk. Zasto da Zvezda ili Partizan gostuju Radnickom u Pirotu,Nisu,KG, zasto da gostuju Macvi u Sapcu, Proleteru u Zrenjaninu, Backoj iz Backe Palanke, Dinamu iz Vranja. Vise ce gledalaca biti na bsk-u, logicno.

mpk

pre 10 godina

(Slobodni Klikeri, 25. septembar 2013 03:42)

Slabo računaš, prijatelju. Ex SFRJ ima 25 miliona, Rumunija 25 to je već 50, Bugarska I Grčka oko 17 zajedno, plus Austrija, Češka, Slovačka, Moldavija...Da ne govorim o Poljskoj. Sve te države imaju lose lige, pa mi sad ovde pričamo koja je manje, a koja više očajna. Ako žele da gledaju kvalitetan fudbal na svom tlu-jedina šansa za sve njih je u zajedničkoj, profi ligi!

Bata

pre 10 godina

Po mom mišljenju bi najbolje bilo sledeće:
Superliga sa 12 timova, 2 direktno ispadaju, 2 idu u baraž, sa 4 "evropska mesta" samo 4 tima u sredini, tj trećina. Ako pogledamo trenutno stanje klubova barem u narednih nekoliko sezona bi sigurni članovi bili Partizan, Zvezda, Čukarički, OFK, tu i tamo i Voždovac i Rad, sa 6 od 10 timova iz Bga teško da bi se nešto uradili povodom razuđenosti lige, sa druge strane, pola lige uz napredak nekih "manjih" klubova zvuči realnije i isplativije.
Druga liga sa 14 timova, dva direktno se plasiraju, 4 idu u baraž i to po pravilu: (pobendik 3.-5.prva liga) - 10superliga i (pobednik 4.-6.pl) - 9sl. Iz lige da ispadaju direktno 2 a 2 idu u baraž. Treća liga slična drugoj samo sa 16 timova i umesto 2 sigurna i 2 u baraž za ispadanje, ispada 6 bez onih koji igraju baraž. Nakon toga, umesto 4 srpske lige slede dve, jednu čine Bg i Vojvodina a drugu Centralna Srbija, svaka sa po 16 timova, iz svake da po 3 ulaze u treću ligu. Ispod toga su regionalna takmičenja.
E sad, podrazumeva se i uvođenje Superkupa koji bi se igrao u nekoj drugoj zemlji sa velikim brojem naših navijača, možda čak i neki "letnji kup Srbije" koji bi igrali finalsiti kupa i najboljih 6 iz lige, opet u inostranstvu. Ta 3-4 meča mogu mnogo značiti pre početka sezone, kako kao priprema za Evropu tako i finansijski...

Bata

pre 10 godina

A đto se tiče ograničenja i poređenja sa onim iz ABA lige, jedno pitanje, koliko ljudi prati Mega vizuru u Smederevu? I da li bi neko iz recimo Zaječara ili Valjeva išao i navijao za npr Čukarički, OFK ili Rad? A zabraniti nekome da učestvuje bi bilo kršenje mnogo čega, a i ne dovodi do povećanja kvaliteta lige, naprotiv, u prilog ligi ne ide to što će učestvovati u fudbalskom smislu slabiji timovi kojima je glavna prednost geografski položaj...

Predragon

pre 10 godina

Ja bih licno primenio princip DRAFT-a kao u NBA izjednacio budzete za plate igraca to bi dovelo do neizvesnosnog takmicenja a dugorocno bi I kvalitet isplivao na povrsinu a FSS bi mogao da se bavi nagradnim fondom sponzorskim ugovorima I pravima za prenos takmicenja

gde su pare?

pre 10 godina

Kada se autor teksta bude detaljno pozabavio sa parama od transfera koje su nestajale pre svih iz Partizana, onda cemo biti na pravom putu. Mi (opet pre svih Partizan) se sa Poljskom ne mozemo meriti. Da li je Legija, Poznjan itd. u prethodnih 6 sezona zaradila blizu 100 mio od prodaje igraca i ucesca u evrokupovima? Znam da nije dozvoljeno "talasanje" po tom pitanju kada je Srbija u pitanju, ali ipak je to srz svih problema u citavom drustvu!

U Poljskoj je Miroslav Radovic as, kojeg smo svojevremeno maltene "skartirali" iz Partizana, Iliev takodje, Ljuboja im je bio na vrhu liste Strelaca u poznim igrackim godinama..

Liga sa 10 klubova bi mozda bila zanimljivija sto se tice veceg broja neizvesnih utakmica. U jednoj sezoni imali smo slovima CETIRI derbija u prolecnom delu prvenstva (liga + kup). Takodje nisam misljenja da treba "zrtvovati" vecite zaradi nekih klubova koje vode pretezno politicki tajkuni. Jedino sta cemo time dobiti jeste 10 jednako ocajnih klubova i upropasticemo i ovaj jedini koji bi mogao solidno da posluje. Kada na stadionu u Uzicu, Nisu, Kragujevcu itd. budem video da veci broj PRAVIH navijaca tih klubova navijaju protiv Partizana, onda cu prihvatiti taj predlog. Ovako nema nikakvog smisla da na njemu lokalni navijaci Crvene Zvezde pri svakoj sudijskoj odluci vicu "lopovi lopovi".. Prvo privreda treba da proradi, a onda da se popravi demografska slika i tek tada mozemo pricati o ozbiljnim klubovima u tim krajevima..

owl

pre 10 godina

Meni se svidja ovaj okvirni predlog, verujem da ce autor predstaviti razradjeniji narednih nedelja. Moram i da pohvalim napor autora, kao i njegove kolege koje mu pomazu, sto su se upustili u borbu sa vetrenjacama.
To je za mene srz istrazivackog novinarstva. Fudbalskoj eliti se izgleda ne isplati da menja sadasnje katastrofalno stanje, a narod je odvec letargican po mnogim pitanjima, tako da nam preostaju samo istinski ljubitelji ove, za mene prelepe, igre oliceni u liku novinara da se bore za bolje dane.
Gledajuci Zone(cetvrti rang), Srbija je fudbalski podeljena na cetiri regiona(Sever, Zapad, Istok i Beograd). Tih 10 klubova moramo ravnomerno rasporediti u ta dva predlozena ranga od po 10 klubova(Super i Prva liga). U ovom trenutku polovicne uslove po regionima imaju:
1. Sever: Vojvodina(infrastruktura, navijaci), Subotica(lep stadion, ali ozbilljno ostecen, malo navijaca), mozda pogurati neki klub iz Zrenjanina;
2. Zapad: Sloboda Uzice(infrastrukura, navijaci), Borac Cacak, Metalac GM i Radnicki Kragujevac, Sloga Kraljevo...
3. Istok: Radnicki Nis, Jagodina, Napredak Krusevac...
4. Beograd: Zvezda, Partizan, Smederevo(nisam siguran kojem regionu pripada), OFK Beograd(problem stadiona), Rad, Vozdovac, Cukaricki...
Neka me neko slobodno dopuni, ove klubove bih ubacio u prva dva ranga takmicenja, s tim sto bih ogranicio da najvise tri kluba u Super rangu mogu da budu iz regiona Beograd.

NekoIzMase

pre 10 godina

Liga od 10 klubova je greška, jer bi u njoj igraa bar 4 beogradska, i time bi bio dodatno urušen fudbal u unutrašnjosti ... Trenutno su Partizan, Zvezda, Voždovac, Čukarički i OFK Beograd stabilniji i sa boljom infrastrukturom od većine klubova iz unutrašnjosti ...

Ko bi gledao ligu sa 5 beogradskih klubova ? Istina, malo ko je gleda i sada, ali u ovakvom scenariju i to malo bi odustalo.

Liga od bar 14, a ja sam zagovornik i lige od 16 klubova, bez ograničenja broja stranaca, ali a ograničenjem broja klubova iz istog grada na najviše tri (kao u ABA ligi), bi moglo dati rezultat ... Time bi finansijeri Voždovca, Čukaričkog, BSK Borče i ostalih, bili motivisani da sele svoje klubove u druge gradove.

Isto tako, klubovima van Beograda treba pomoći u razvijanju kulta navijaja za klubove iz njihovog grada. Ovde vidim poredi se Poljska sa Srbijom, te broj stanovnika po gradovima. Mislim da je tu greška. Za početak, ne treba nama neka epska poseta. 7000 prosečno bi bilo fenomenalno da se okupi na svakoj utakmici ... Ali treba razvijati svest o navijanju za svoj lokalni klub, a ne da veći broj stanovnika Niša, Kragujevca, Kruševca i sl, navija za Partizan ili Zvezdu nego za Radnički, Napredak i sl.

banat

pre 10 godina

Samo mi nije jasno kako neko moze da zabrani ucesce u ligi timovima iz Beograda ili bilo kod grada koji probija kvotu ili mesto koje je malo(Lucani,Pecinci)...U ligi treba da igraju najbolji ma iz kog mesta du klubovi...Kako Engleska nema problem sa 5 klubova iz Londona i 2 iz Birnimgema,2 iz Liverpula i Mancestera plus dva kluba koja uopste i nisu sa Engleske teritorije...Sa druge strane kako Nemacka nema problem sa selom od 3000 stanovnika koje igra u prvoj ligi(Hofenhajm)...Administrativno uredjivanje ko sme da igra,a ko ne sme bi trajno unistilo srpski fudbal...Treba da igra onaj koji ima kvaliteta i uslove(infrastrukturu)...A Beogradizaciju fudbala je bolje spreciti podsticajima za ulaganjem u nerazvijene krajeve ili poreskim olaksicama...Ovaj komentar je reakcija na one koji bi da admistrativno urede broj klubova iz glavnog grada...

Brus Vilis, N. Sad

pre 10 godina

Liga od 10 klubova je okej. Neka svi budu iz Beograda ukoliko kvalitetom zaslužuju. Možda bi lokalne budže tada stavile prst na čelo i počele da ulažu u klubove iz svog zavičaja. Inače, sve preko 10 klubova je smešno. Evo, ja ne znam polovinu ekipa iz sadašnje lige, ne igrače, već nazive timova. Dobro, nisam neki zaludjenik, ali sam 80-ih sve to znao.

Che

pre 10 godina

Čitam i ne mogu a da se ne zapitam čemu sve ovo. Za čije babe zdravlje se gura sistem sa 10 ili 12 klubova. Poredjenja sa Danskom, Poljskom nemaju nikakvu svrhu. Nisu uzete u obzir okolnosti koje mogu uticati na sistem takmičenja. Ako se već poredimo sa nekima, neka to bude sa onima kojima smo najsličniji. Grčka. Imaju dva kluba iz istog grada koji dominiraju ligom, igraju Evropu i ne samo oni. Navijači su kao i naši. Ne vidim da im nešto fali, a imaju 18 klubova u 1.om rangu. Promena sistema takmičenja ne znači da će se nešto i popraviti. Čak mislim i da će se pogoršati. Treba poraditi na regularnosti takmičenja. Dakle, ne po sistemu 3 za 3. Ne da pola lige budu filijale jednog ili drugog kluba. Ne da se sudije hvale po svojim mestima da su pobedili ovaj ili onaj tim, niti da traže dresove od igrača. Ne da svako kome se omogući uzima, a ne odgovara. Ograničavanje broja licenciranih igrača starijih od 18 godina na recimo 20, i ne starijih od 18 na 10. Finansijska kontrola i takmičenja i klubova. Rešavanje problema sa huliganima kojima je mesto u zatvoru, a ne na stadionu. Obezbedjivanje finansijskog pokrića za takmičenje. Npr. FSS se dogovori sa reprezentativcima da im da kompletne bonuse za prolazak grupe na takmičenjima, a da novac za sam plasman prosledi klubovima. Da i država pomogne. Decentralizacija pre svega.

Sale Sale

pre 10 godina

Nije cilj 10 klubova. Nego je cilj 14-16 kvalitetnih klubova, sto sigurno moze biti u Srbiji. Pa evo Prvu Ligu igra Borac, Banat, Metalac i Timok recimo. Timovi koji bi mogli zameniti rad, srem itd. Fazon je kvalitet! Znaci uslovi, stadion i rad! Ko pomene Hofenhajm - pa to nema niko nista protiv - jer imaju uslove! Pogledaj Donji Srem i uslova? Pa ne treba im dozvoliti da igraju Superligu. I Vozdovcu ako ne moze igrati na svom stadionu.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

@(mpk, 23. septembar 2013 23:33)

Ti si mozda dobro poceo svoj komentar,ali si se posle toga totalno pogubio. Prvo pricas realno,mala zemlja,jad,beda,7 miliona siromasnih ljudi koji nemaju ni 200 dinara za kartu,a rekvizite da ne pominjemo,a onda si furiozno i megalomanski presao na osnivanje lige koja pokriva 100 miliona ljudi,tv prava,sponzori,ludila...prijatelju,Nemacka sa oko 80 miliona stanovnika je najveca zemlja u Evropi (bez Rusije i Turske),nijedna druga zemlja u Evropi nema ni priblizno 100 miliona stanovnika (Francuska oko 60,ceo Balkan nema oko 40 miliona)...i gde si ti mislio da nagrebes 100 miliona dusa da gledaju taj fudbal,taman i da Zvezda gostuje u Carigradu?
Za pocetak,kod nas treba kao u Francuskoj,da se prenosi samo domaca liga i nijedna druga vise,ni na jednom kanalu.Bas me briga sto se nikome ne svidja,svidece im se vremenom. Da i tih 7 miliona u Srbiji malo vise gledaju nasu ligu i odu na stadion,odvoje 200 dinara i 100 za sok,pa ta krenemo polako prema gore.Dok je god kladionica i prenosa svih mogucih liga iz Evrope i Juzne Amerike,nema da mrdnemo.Za pocetak to,a onda videcemo.

mpk

pre 10 godina

(Slobodni Klikeri, 25. septembar 2013 03:42)

Slabo računaš, prijatelju. Ex SFRJ ima 25 miliona, Rumunija 25 to je već 50, Bugarska I Grčka oko 17 zajedno, plus Austrija, Češka, Slovačka, Moldavija...Da ne govorim o Poljskoj. Sve te države imaju lose lige, pa mi sad ovde pričamo koja je manje, a koja više očajna. Ako žele da gledaju kvalitetan fudbal na svom tlu-jedina šansa za sve njih je u zajedničkoj, profi ligi!

Глобтротер

pre 10 godina

Мислим да ми немамо квалитет тренутно ни за тих 10 клубова. Сећам се добро како је било када нам је лига бројала 12 клубова. Људи су већином били против исте јер је по њима Дерби губио драж, што уопште није тачно јер ако погледамо после тога, из сезоне у сезону на Дербију је све мање навијача што значи да то нема никакве везе са бројем утакмица у сезони. Боље је да Партизан, Звезда и Војводина играју по 4 пута него да играју са тимовима који немају никакав такмичарски интерес јер се налазе на 9. месту. Па нека буде и 5 тимова из Београда, то ће се временом средити јер ће на површину испливати Јагодина, Крагујевац, Ниш и други градови у којима локални клубови имају већу подршку и гледаност него један Чукарички и Вождовац. Навијача нема јер нам је фудбал очајан (а и то је блага реч). Једна Швајцарска лига је све јача и швајцарски клубови су све јачи, а играју лигу од 10 клубова. Дајте мало разума. Неке ствари су очигледне и логичне.

mpk

pre 10 godina

Zašto pišete sve ove tekstove, ako stalno izbegavate krucijalno pitanje- kako dođavola mislite da se profesionalni klubovi finansiraju? Kako mislite na bednom tržištu od 7 miliona siromašnih ljudi da dobijete iole relevantan novac od tv prava ili spoznora, a ulaznice i prodaju suvenira neću ni da pominjem. Dakle, nema para iz realnih izvora-samo od prodaje igrača. I kakva god liga da se napravi to se neće promeniti. Kako to ne vidite, pobogu? Možda bude malo manje ili malo više užasno, ali tu nema napretka. I nikada ga neće biti. Jedino rešenje je da se tržište proširi. Nacionalne lige malih država su odavno prevaziđene u profi-sportu, samo to izgleda ljudi neće da shvate! Nama treba američki sistem, a ne poljski, danski ili bugarski. Zašto ne učimo od onih koji imaju 41 od 50 najbogatijih klubova na svetu? A tako je prosto. Dakle, tržište od bar 100 miliona ljudi, zatvorena profesionalna liga, dugogodišnji ugovori bez ispidanja i gluposti, ogromna tv prava, brutalni sponzorski ugovori i naravno moderni objekti, koji će to da isprate. Takmičenje oragnizuje sama PROFI LIGA, koja je potpuno nezavisna od bilo kakvih nacionalnih saveza. Potrebna je samo inicijativa, da se veliki klubovi dogovore i oforme LIGU. Za 10 godina, takva liga bi dominirala Evropom. To je rešenje, a ne gluposti da smanjimo ligu sa 16 na 10 i prebacimo po 1 klub u Bor i Leskovac i kao nešto smo uradili. Daj, nemojte da se šalimo.

Schomi

pre 10 godina

Liga sa 16 klubova trenutno je idealna za Srbiju. Smanjenje na 12 ili 10 klubova dovelo bi do toga da pola lige bude iz Beograda, a osim toga dosadno je da se u okviru jednog kola odigra samo 5 ili 6 utakmica. Onaj ko tvrdi da je 30 kola u sezoni malo, neka pokusa da odgovori na pitanje zasto se u prolecnoj polusezoni svake druge srede igra vanredno kolo koje mogu da gledaju samo penzioneri i nezaposleni.

fkr1958

pre 10 godina

E ako je verovati transfermarkt.rs ovako idu prihodi/bilans FK Rada od transfera:

Sezona 02/03 = 2.000.000e
Sezona 03/04 = 0e
Sezona 04/05 = 0e
Sezona 05/06 = 440.000e
Sezona 06/07 = 105.200e
Sezona 07/08 = -369.800e
Sezona 08/09 = 150.000e
Sezona 09/10 = 760.000e
Sezona 10/11 = 2.922.000e
Sezona 11/12 = 1.221.000e
Sezona 12/13 = 2.724.800e
Sezona 13/14 = 0e
Ukupno=9.953.200e
Inace tu nema novca od transfera koji su verovatno preko 100.000e,poput Mitrovica,Dejana Radica,Jorgacevica,Tomovica,Jagosa V.,Dimitrijevica,Borjana,Pajovica...

Inace nas stadion se raspada,od 1986 nisu ofarbane ograde,stolice poklonio fss...
E pa dok drzava ne ispita kome su otisli ovi milioni za ovih 10/11 godina i kako su deljeni vi dzaba pisete bajke o nekakvoj ligi!
Ali vi novinari ste poznati kao neko ko zatvara oci!
A mogu tek misliti kako se poslovalo kod bliyanaca i koliko je tu para nestalo!

Joki

pre 10 godina

Zasto se toliko lupa glava? Austrija! Slicna velicina zemlje, slican broj stanovnika. Imaju jedan dominantan grad kao i mi. Grac je slicne velicine Novom Sadu, Linc je Nisu, Salzburg je Kragujevcu, a Insbruk Subotici. Ostalo su manja mesta bas kao i kod nas. Dva Becka klube Rapid i Austrija drze vise titula nego CZ i PFC, cak 56. Doduse u zadnje vreme je kod njih iskocio Salzburg. Neko kaze bice dosadno u cetvorokruznom sistemu??? Kako dosadno? Slazem se da derbi nece imati znacaj kao sto sada ima, ali poenta derbija i nije da odluci titulu, zar ne? Kup je takmicenje u kojem jedna utakmica resava stvar, u prvenstvu se trazi kontinuitet dobrih igara. Teze je ostvariti kontinuitet sa jacim timovima. Pa Vojvodina u zadnjih 7 meceva sa Partizanom ima 4 pobede uz 3 pobede Partizana, dok je zvezdu u poslednja 4 meca dobila svih 4 Vojvodina. U zadnjih 10 godina je Vojvodina egal i sa zvezdom i sa Partizanom u skoru. Sa CZ 14-4-8, sa PFC 16-4-7. Treba videti i ostale timove koji se drze gornjeg doma u nasoj ligi zadnjih godina, pa bi se lepo videlo koliko bi bilo teze doci do titule. Cim je teze, trazi se bolji rad i vise zalaganja. Rad i zalaganje na mecevima bi polako vracali publiku na stadione. Ekipe koje bi se borile za opstanak bi bile daleko blize gornjem domu po kvalitetu pa niko nebi bio toliko spokojan kao sto je sad slucaj nego bi se uvek trazio kvalitetan igrac vise u prelaznom roku. Bilo bi mnogo manje mogucnosti da filijala funkcionise u ligi... 10 timova je idealno.

101

pre 10 godina

Podrzava predlog za ligu od 12 klubova. Ali ....

Budimo realni. Nasi klubovi ne mogu da prezive u ovakvim uslovima, u ligi od 12 ili 16 klubova.

Glavni razlog je slaba platezna moc. Pa godisnja karta za sever Marakane je 1000 dinara. Nek prodaju 10,000 samo za sever i recimo jos 5-6,000 za istok i zapad. Da li mislite da od toga moze da se prezivi? TV prava - koja TV prava? Pa svako strimuje utakmice. Kakvu zastitu imaju TV kuce i sponzori protiv takve piraterije. Evropska Unija je ukinula sajt firstrow football u Svedksoj. Nasi niti zele niti ih zanima da urade tako nesto. Znaci, klubovi mogu da prezive samo od prodaje igraca za bud zasto i od mutljavina sa raznim sumnjivim likovima. Za sada. Buducnost ce biti jos gora. U ovoj zemlji nikad nece biti trzisna utakmica. Klubovi su odvano prepusteni lokalnim serifima i mafijasima iz kojekakvih struktura vlasti i podzemlja. Amin.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

Ako nije stamparska greska,onda autor ne zna da Srbija ima vise od 4 grada sa preko 100 000 stanovnika.Ja se onda zapitam koliko su tacni svi ostali podaci u tekstu,jer ja znam bar jos 4 grada u Srbiji (osim BG,NS,KG i Nis) koji imaju 100 000+ stanovnika-Subotica(140),Leskovac(150),Kraljevo(120),Krusevac(120),a ima ih jos koji vagaju oko 100 000 da se zna.
Moj stav je da je poredjene nase lige sa drugim drzavama nerealno. Nasi klubovi su preziveli shok raspadaom zemlje i lige,izgubili su rivale,publiku,novac. Bugarska,Danska,Poljska,Austrija nisu.CZ,Partizan i Vosa su se prekonoci nasli u ligi sa Backim jarkom,Kulom,Banatskim dvorom,Lucanima i mnogim drugima koji nisu bili cak ni standardni drugoligasi u SFRJ. Skracenje lige na manje od 14 bi dodatno osakatilo fudbal. Posebno ako se dekretom ne bi ogranicio broj klubova iz Bg-a,jer u suprotnom Srbija ne bi imala sta da gleda,a BG liga ne bi imala nikakvu posetu. U ligi od 10-12 klubova,ako se desi,iz Bga bi mogli da igraju samo dva kluba.Sto mozda,ipak,ne bi bilo lose,jer bi oni koji danas drze BG klubove bez rivalstva,tradicije,stadiona i publike morali da idu u Nis,CA,KV,ZR,NP i tamo ulazu novac.Vidite li da je Miskovic otisao u Krusevac,jer u Beogradu nema mesta.Samo u BG ima jos para,pa bi bilo pametno da se te pare makar kroz fudbal preliju po Srbiji u mesta sa tradicijom i mnogo vise navijaca,i vecim stadionima.Ravnomerno rasporedjivanje kapitala-prvo,rivalstva,pa onda ostalo.

Bard

pre 10 godina

Nije da se ne slazem sa predlogom, ima ovde mnogo dobrih poenti i ne bi se unistila ''institucija derbija'' (mislim da su jedne sezone igrali 5-6 puta sa sve kupom, 2005. ili 2006. godina).

Ali ovo mi mnogo mirise na skotsku ligu (12+10+10+10), samo sto bi kod nas bilo 10+12+12. A videli ste koji je kod njih bio haos prosle godine, cak su pokusali da naprave reformu sistema, pa se i to odbilo, sada su samo rebrendirali takmicenje i spojili SPL i SFL u jednu organizaciju, a ne verujem da je to neka velika reforma.

A sto pominjem Skote? Imaju takodje (imali?) dominantan tandem, nemaju infrastrukturu osim 4 stadiona (Celtic Park, Ibrox, Hampden, Tynecastle, Hibsov stadion mozda kao 5., ali tesko), u sustini je liga bez briga (1 ispada, 1 plejaut), a ove godine ce Hearts da ispadne 99 posto zbog oduzimanja bodova) i gde ih je to dovelo? Elem, slicna povrsina zemlje, priblizno isti broj stanovnika, fudbalska tradicija jeste mnogo veca i duza, ali Boze moj.

Mozda bi kod nas uspelo, ali kada se na slicnoj drzavi ovako odrazava, skeptican sam...

Toni

pre 10 godina

Pozdrav, pisem iz Splita...pratim ovu temu od pocetka i jako me zainteresiralo jer mogu vidit gdje se u svemu tome nalazi i Hrvatska. Mi smo stvarno probali sve sisteme i ovaj sadasnji od 10 ekipa je puni pogodak, a to ce vam potrvrditi pa i jedno 90% stanovnistva. Radi se o tome da je prvenstvo postalo puno ujednacenije. U ovom trenutku nakon 10 odigranih kola Dinamo je prvi sa 23, Hajduk i Rijeka imaju 22, Lokomotiva 20, Split 15, s tim da je Split jako lose usao u sezonu, a lijepo su se pojacali, tako da ih ocekujem u top4, tu je zatim Istra di je svakoj ekipi jako tesko igrat, tesko gostovanje, Osijek s uvik dobrim klincima, ali nazalost bez novaca, te Zadar, Dragovoljac i Belupo, te 4 ekipe se bore za opstanak, s tim da zadnji direktno ispada, a predzadnji i de u doigravanje. Liga je odlicna, gledajuci iz ugla Hajduka. Svako gostovanje je tesko, kao u bivsoj drzavi...sta je odlicno, samo neka dica imaju teske utakmice u nogama, i ta gostovanja su teska ne samo za Hajduk nego i za Di(izuzmemo li lokomotivu i osijek) i Ri. Kad se samo sitim prijasnjih ekipa tipa TSK Topolovac, Mladost 127, Kamen Ingrad (dok je bilo para od gazde bilo je dobro, sad su moze bit i ugaseni) slabo mi dode. Jos u drugoj ligi imamo par prvoligaskih ekipa tipa Cibalia, Inter, Zagreb + Dugopolje (dobra ekipa s najmodernijim stadionom u RH), tako da nakon 20 god imamo nikad jacu prvu i nikad jacu drugu ligu di ce bit velika borba za prvo misto. Tako da sta se nas tice, liga 10 je puni pogodak.

Radoje

pre 10 godina

Generalno se slažem sa autorom teksta da liga mora da se smanjuje. Jednostavno bi se time napravila jača koncentracija kvaliteta, koliko-toliko. Takođe, ima istine i u tome da bi onda neki centri ostali bez svojih predstavnika u najjačem rangu. Možda ali samo možda bi u početku moglo administrativno da se obezbedi neko sigurno mesto za određeni region koji je u haosu ali pod uslovom da to bude jednokratno.
Takođe smatram da cifra od oko 30-ak prof. klubova apsolutno zadovoljava
trenutne okolnosti u našoj zemlji s tim što bi bilo bolje možda da u prvom rangu bude 12 klubova da bi se dala veća šansa umirućim regionima a ujedno se postiže koncentracija kvaliteta...možda ne kao sa 10 klubova ali Bože moj. Takođe, u sistemu od 12 klubova, derbi, naš veliki, strašni, tradicionalni, najveći na svetu derbi ne bi izgubio na svom "značaju" toliko...pa na kraju krajeva, da li je "el klasiko" izgubio na značaju kad su se Real i Barsa sastali 6 puta u sezoni (liga sampiona, kup, la liga)???
Ne treba robovati tim stvarima već stvarati nove derbije...
Takođe, ima rešenja i za one klubove u sredini tabele koji igraju malodušno kad obezbede opstanak...jedno od rešenja je uvesti neki play-off, kao na primer u Holandiji gde bi klubovi od 2. do 5. mesta igrali dodatne utakmice za plasman u ligu Evrope ili makar nešto slično. Tako bi se motivisali i klubovi koji reealno nisu imali motiva da igraju sve vreme istim tempom. Jeste da bi onda 2. mesto bilo nebitno ali negde mora da pukne...

Nikola SM

pre 10 godina

Ja sam za smanjenje lige na 8 klubova i da to budu cz,pfc,ofk,rad,vozd,cuka,zemun i bsk. Zasto da Zvezda ili Partizan gostuju Radnickom u Pirotu,Nisu,KG, zasto da gostuju Macvi u Sapcu, Proleteru u Zrenjaninu, Backoj iz Backe Palanke, Dinamu iz Vranja. Vise ce gledalaca biti na bsk-u, logicno.

Predragon

pre 10 godina

Istina je treba menjati sitem takmicenja ali je mnogo vaznije promeniti filozofiju fudbala nasih ekipa. Iskreno radije gledam amatere nego nase Superligase a bez punih stadiona nema ni stabilnih prihoda

Byakuya-sama

pre 10 godina

@(fkr1958, 23. septembar 2013 13:13)


Zaboravio si glavnu stvar, procente od sledećih prodaja, Stojić je sve te igrače prodavao jeftino, a onda se on ugrađivao za procente od sledećeg transfera, zato je dosta igrača otišlo za sitne pare ili bez plaćanja u kešu. Lova koju je Rad na gubitku je verovatno duplo veća od onog šta si ti napisao.

wiener

pre 10 godina

posto je neko spomenuo austriju, ja zivim u austriji i pratim austrijsku bundesligu, kao i austrijsku prvu ligu (drugi rang). obe lige imaju po 10 klubova i to dobro funkcionise, ali je problem da ima previse "seoskih" klubova. linz je veliki grad sa klubovima koji imaju tradiciju, ali trenutno nemaju klub u dva najvisa ranga. s druge strane mesta za koje niko van austrije sigurno nije cuo (grödig, ried) imaju prvoligase, a u drugoj ligi je situacija jos gora. postoji niz gradova u austriji sa 40-50 hiljada stanovnika ili vise (steyr, wels, klagenfurt...) koji nemaju profesionalne klubove. ne mislim da bi slicna situacija bila dobra za srpski fudbal. doduse, kao sto sam vec jednom spomenuo, srbija ima vise gradova solidne velicine od austrije, pa bi situacija mozda bila drugacija.

Zg

pre 10 godina

Al mlatite praznu slamu, a uporno izbjegavate ono najbitnije - financije.
Zašto jednostavno ne kopirate nas? Slična zemlja, slični ljudi, sličan mentalitet, slična liga, slični klubovi, isti problemi i isti pokušaji da se ti problemi riješe. Jedino što smo mi jedno par godina ispred vas jer smo ranije počeli raditi reda u nogometu. Ne kažem da je naša liga dobra i da smo probleme riješili, nego da smo napravili par dobrih stvari i da se rezultati odmah vide.
Kod nas se pokazalo da je smanjenje lige na 10 klubova pun pogodak. Veličina gradova, broj stanovnika, "nogometni/fudbalski centri" su iste glupe floskule koje se i kod nas i kod vas stalno koriste, a potpuno su promašene. Jedino što je bitno je koliko klubova može funkcionirati po tržišnim principima i pri tom poslovati pozitivno. Budući da ih manje nego prstiju jedne ruke jedina logična liga je liga 10.
Druga stvar koje je bitna, možda i najbitnija je uvođenje reda u društvo koje dovodi do ulaska privatnog kapitala u nogomet. Što je više privatnog kapitala to kriminalno-politički elementi imaju manje manevarskog prostora i liga automatski postaje regularnija. A to opet vodi do napetijih utakmica, veće gledanosti, više sponzora i malo po malo raste kvaliteta natjecanja.
Mi u HR trenutno imamo 3 privatna kluba (Rijeka, RNK Split i Istra) i ligu 10 i odjednom se grize za svaki bod. Kroz godinu-dvije kad Mamić završi iza rešetaka, a Hajduk bude privatiziran tek će se onda vidjeti koliko je ovo dobar smjer.

ja

pre 10 godina

slazem se sa dosta toga mada sam za 12 a ne 10 klubova u ligi,3 puta je taman,4 puta previse igranje u jednoj sezoni,36 utakmica mnogo ,30 malo,33 taman.Ovo prakticno znaci podelu prve 2 lige na 3 ,iako sam i ja mislio da sistem kao u Poljskoj gde igraju prva 2 i poslednja 2 u poslednjem kolu je dobar,kad malo bolje razmislim mozda i nije tako,najcesce poslednje kolo ne odredjuje prvaka a onda vi zamislite da navijaci Zvezde ili partizana idu drugima na noge da gledaju kako oni slave titulu,to ne ide,a ni igranje sa poslednjim nije dobra ideja.U ovom konceptu 2 liga bi morala imati 10 klubova jer bi inace mnogi iz sredine tabele igrali nonsalantno,i sto manje da direktno ispada i ulazi u ligu jer kada neko izgubi sve sanse takodje se gubi znacaj tako da bi iz prve lige trebalo ispadati 1 direktno i 2 u baraz,iz druge lige po 1 ispada i ulazi direktno i po 2 u baraz za visi i nizi rang,i iz trece lige 1 ulazi direktno i 2 u baraz a ispadaju 2 i jos 2 ili cak 4 idu baraz jer bi 4.rang verovatno bio u 4 grupe tako da bi prvaci medjusobno igrali za 2 mesta i 2 u barazu,a drugoplasirani za jos 2 mesta u barazu.Ovo govorim o ustrojstvu lige a sto se tice uslova najvisi rang da igraju samo oni koji mogu da igraju na svojim stadionima nocne i utakmice u Evropi a ne da ljudi iz FSS -a nude da igraju u Staroj Pazovi,da su postovali propozicije tu bi sad igrali Donji Srem,Rad ,OFK,Javor,Spartak jer nemaju adekvatne uslove na svojim igralistima.Nastavak u sledecem postu

ja

pre 10 godina

MORAJU SE IZ KLUBOVA ,SAVEZA,SUDIJSKE ORGANIZACIJE UKLONITI LJUDI KOJIMA TU NIJE MESTO,KADA VIDITE KO JE U UPRAVAMA klubova u 80% klubova su politicari i ljudi sumnjive biografije,finansijski izvestaji moraju biti okaceni na sajtu udruzenja klubova,ograniciti menadzerske provizije na 5%,to je moguce ako se uvede propis da oni inace ne mogu biti registrovani,onemoguciti igranje igracima koji nisu u vlasnistvu klubova vec trecih lica,odrediti termin(e) igranja utakmica a ne da se krene od 18h pa 17:30h,pa 17:00 i tako dalje do 13:00h a sve sa skracenjem dana,i 90% utakmica te 3 lige da se igra u tom terminu izuzev onih koji se prenose ili kada su klubovi iz istog grada.Manji broj klubova bi i kod odlazaka igraca ne bi se toliko osetio,dopustiti drugim timovima da se takmice i 3.rang takmicanja jer sto je visi rang mladji igraci brze sazrevaju.Omoguciti normalno snimanje utakmica,dozvoliti i drugim televizijama a ne samo Areni,kada pogledam neke utakmice najviseg ranga ne moze se ponekad ni videti da li je bio ofsajd ili ne,a za to su dovoljne samo 3 kamere,jedna na centru i 2 na ivicama sesnaesteraca.Delimicno centralizovati sponzorska prava,npr,trecina ili polovinu sponzora obezbedjuje liga i deli ih proporcionalno klubovima itd..

chonsy

pre 10 godina

(Slobodni Klikeri, 25. septembar 2013 03:42)

Ajmo onda I da zabranimo ljudima da kupuju strane proizvode! Samo domaće! Pa da vidiš kako će da skoči privreda!

Bata

pre 10 godina

Po mom mišljenju bi najbolje bilo sledeće:
Superliga sa 12 timova, 2 direktno ispadaju, 2 idu u baraž, sa 4 "evropska mesta" samo 4 tima u sredini, tj trećina. Ako pogledamo trenutno stanje klubova barem u narednih nekoliko sezona bi sigurni članovi bili Partizan, Zvezda, Čukarički, OFK, tu i tamo i Voždovac i Rad, sa 6 od 10 timova iz Bga teško da bi se nešto uradili povodom razuđenosti lige, sa druge strane, pola lige uz napredak nekih "manjih" klubova zvuči realnije i isplativije.
Druga liga sa 14 timova, dva direktno se plasiraju, 4 idu u baraž i to po pravilu: (pobendik 3.-5.prva liga) - 10superliga i (pobednik 4.-6.pl) - 9sl. Iz lige da ispadaju direktno 2 a 2 idu u baraž. Treća liga slična drugoj samo sa 16 timova i umesto 2 sigurna i 2 u baraž za ispadanje, ispada 6 bez onih koji igraju baraž. Nakon toga, umesto 4 srpske lige slede dve, jednu čine Bg i Vojvodina a drugu Centralna Srbija, svaka sa po 16 timova, iz svake da po 3 ulaze u treću ligu. Ispod toga su regionalna takmičenja.
E sad, podrazumeva se i uvođenje Superkupa koji bi se igrao u nekoj drugoj zemlji sa velikim brojem naših navijača, možda čak i neki "letnji kup Srbije" koji bi igrali finalsiti kupa i najboljih 6 iz lige, opet u inostranstvu. Ta 3-4 meča mogu mnogo značiti pre početka sezone, kako kao priprema za Evropu tako i finansijski...

Bata

pre 10 godina

A đto se tiče ograničenja i poređenja sa onim iz ABA lige, jedno pitanje, koliko ljudi prati Mega vizuru u Smederevu? I da li bi neko iz recimo Zaječara ili Valjeva išao i navijao za npr Čukarički, OFK ili Rad? A zabraniti nekome da učestvuje bi bilo kršenje mnogo čega, a i ne dovodi do povećanja kvaliteta lige, naprotiv, u prilog ligi ne ide to što će učestvovati u fudbalskom smislu slabiji timovi kojima je glavna prednost geografski položaj...