U čemu je tajna Porta?

Prodajom Hulka šampion Portugala Porto ponovo je napravio jedan od najvećih transfera godine na kojem je zaradio 40/50 miliona evra.

AK Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. Znam ja, skauting!
    P.S. samo da napomenem da je Hulk u Porto doveden iz 2. japanske lige;)
    (aca malic, 5. septembar 2012 10:14)

    # Link komentara

  2. @A1: to što real troši sumanute svote ne znači da barselona ne troši sumanute svote. samo se seti najglupljeg transfera svih vremena: eto'o + 40 miliona € za ibrahimovića. a za džabe nisu došli ni čingrinski, maskerano, fabregas, vilja, eto'o, abidal itd.
     (mrmlj, 5. septembar 2012 08:31)

    # Link komentara

  3. PARTIZANE jedini trebalo bi da se ugledamo na FK.Porto...!!!
    (STEFAN*P.F.C*, 5. septembar 2012 04:09)

    # Link komentara

  4. Tajna je u tome sto se brazilski igraci racunaju kao domaci. Sta to znaci? Tri autobusa dnevno mladih i jeftinih igraca dodje na probu i onda je logicno da ce da ubodu nekog kao Hulk. Za ove sto nisu brazilci zasluzna je skauting sluzba. Nesto sam siguran da oni ne dovode igrace gledajuci DVD.
    (Nemanja, 4. septembar 2012 23:35)

    # Link komentara

  5. Fudbal se igra za trofeje a ne za zaradu i mislim da zarada uopste nije i nebi trebala bit primarni cilj bilo kojeg kluba. Svaki navijac porta bi menjao sve te milione za ekipu koju bi mogao porto da ima da nije razprodao najbolje igrace. bilo bi zanimivo videt sta bi ta ekipa mogla da uradi u evropi da su ostali na okupu sa trenerom Boasom na celu. Mislim da bi to bilo interesantno za svakog ljubitelja fudbala.
    (ja, 4. septembar 2012 21:25)

    # Link komentara

  6. dobar skauting koji trazi mlade igrace koji ce se uklopiti u sistem, dobri rezlutati i danas vec i ugled. bilo je primera da igrac dodje i za smesne pare, 300 hiljada i bude prodan za 15 miliona samo 6 meseci kasnije, kao aly cissokho.

    ne bih doduse rekao da je ovo sve ostvareno samo pod sadasnjim predednikom. sve je pocelo vec krajem sedamdesetih godina, a pinto da costa je dosao 1982. zato se u portugalu govori da je fasisticka dikatura koje je pala 1974 favorizovala klubove iz lisabona i da je benfica klub tog rezima.

    inace, ivke, hulk je u stvari od svih navedenih igraca jedini bio zaista skup, ako se ne varam najskuplji igrac koga je jedan portugalski klub kupio, ali su kupovali prava na njega postepeno. mislim da je kostao blizu 20 miliona. on i moutinho su bili jedini stvarno skupi igraci kad ih je porto kupio.
    (portista servio, 4. septembar 2012 19:22)

    # Link komentara

  7. Da ljudi,to je sve ok al zaboravili ste jednu bitnu stvar...Porto ne vraca svoje propale fudbalere iz inostranstva,i ne stedi vec uvek gleda napred i samo napred!!!Za razliku od ova dva nasa kluba,koji jedva cekaju da se neki propali fudbaler vrati!!!
    (krompir-pire, 4. septembar 2012 19:08)

    # Link komentara

  8. @Insajder Slazem se sa tobom. Ne znam da li znas ali Everton je pre par godina potpisao specijalni ugovor sa SI games(koji prave FM) o skauting saradnji. Naime Everton je u dužnosti da sveke godine isplaćuje SI-u određenu svotu novca a za uzvrat dobija listu preporučenih mladih talenata :). Inače jedan od glavnih ljudi u SI-u je veliki navijač Evertona! POzz
    (Mladen, 4. septembar 2012 19:03)

    # Link komentara

  9. Ljudi iz Porta gledaju kako rade strucnjaci iz Partizana i onda urade sve totalno drugacije i gotovo. Prosto i jednostavno.
     (Ica KG, 4. septembar 2012 18:51)

    # Link komentara

  10. Taj dugo najavljivani ''finansijski fer plej'' mozete okaciti macku o rep jer od toga nema nista!To bi znacilo da Real,Siti,Celzi i ostali nece moci besomucno da kupuju,pa jel neko veruje da ce se to desiti?Citava zapadna civilizacija pociva na novcu i u njoj novac kupuje sve a u fudbal je usao jos davno,davno i komercijalizovao ga ''do koske'' i ko ce njih sada da natera da rade po nekakvom fer pleju?
    Porto proda igraca za 30 miliona a zamenu dovede za 10 miliona,znaci tu je i dobra zarada i dobra zamena!Partizan proda igraca za 4 miliona a zamenu dovede za 1000 evra ili dzaba,znaci tu je dobra zarada a zamene nema,tacnije ima je ali kao da je nema!Ukratko stvar je u narodski receno domacinskom poslovanju!Puna je Evropa takvih klubova ali taj pelcer kod nas se ne prima posto kod nas odavno nema domacina na celu klubova,gradova,drzave itd,itd...
    (Goxi, 4. septembar 2012 18:45)

    # Link komentara

  11. vrlo dobro pitanje jer je PORTO u rangu ZVEZDE i neki dan čitam intervju sa ŠOKOTOM bivšim igračem PORTA I BENFICE pa čovjek kaže da je u portu vojnička disciplina,imaju više novca od nas ali nisu bogataši kao neki klubovi,brazilci nemaju jezičnu barijeru a ljudi u klubu su shvatili da se po staro ne može parirati europi i stvorili su sustav te se prilagodili današnjoj situaciji dok se mi nismo jer smo još glavnog čovjeka potjerali a mafija mu smjestila policiju,pa loša ekonomska situacija tako da nam portov model treba biti vodilja da se zvezda vrati tamo gdje i pripada i da se ogroman novac zarađuje od prodaje igrača i da se s tim novcem ponovo ulaže u mlade igrače i da ovih 215 zaposlenih ima redovnu i pristojnu platu
    (riječanin, 4. septembar 2012 18:24)

    # Link komentara

  12. Dobar skauting...
    (Gio, 4. septembar 2012 18:24)

    # Link komentara

  13. U Arsenalu pokusavaju nesto slicno da rade ali je PL mnogo jace takmicenje nego od Portugalskog. Plus sto Venger forsira Francuze
    (StaY_CooL, 4. septembar 2012 18:23)

    # Link komentara

  14. Postena uprava koja radi za klub a ne samo za svoj dzep! Mislim da je ovo osnovni recept uspeha bilo kog kluba.
     (Rasha, 4. septembar 2012 18:03)

    # Link komentara

  15. fudbal menadzer, igrica koju radi bas dosta pravih skauta, rekao bih da porto kupuje igrace bas po toj igrici i uvek se isplati
     (king, 4. septembar 2012 18:03)

    # Link komentara

  16. I da,jos su uvalili Romanu AVB-a za 20 mil,a on je trener ispod proseka,samo je imao preozbiljnu ekipu...
     (DROGBA11, 4. septembar 2012 17:44)

    # Link komentara

  17. Nemaju Dragana Djurica i Vladana Lukica :D
    (major JNA, 4. septembar 2012 17:39)

    # Link komentara

  18. Pogledajte poslovanje Real Madrida:
    Cristiano Ronaldo, Manchester United 94m
    Zinedine Zidane, Juventus 66m
    Ricardo Kaka, Milan 65m
    Luis Figo, Barselona 61m
    276m za 4 igraca!!!
    Gde su ostali poput Benzeme, Modrica, Pepea, Koentraa, Ramosa, Alonsa itd itd
     (Para vrti gde burgija nece!, 4. septembar 2012 17:13)

    # Link komentara

  19. @(ivke, 4. septembar 2012 14:36)
    Slazem se sve, s tim sto su se vise obogatili na Falkau nego na Hulku, jer je Falkao kupljen za 5.5 mil a prodat za 47 mil sa bonusima(koji su islaceni).A sa Hulkom je malo komplikovanije, prvo su kupili od Japanaca 50 posto ugovora za 5.5, a onda drugu polovinu(nakon godinu dana u Portu) za 13.5, tako da ih je on kostao 19, a prodat za oko 55 miliona(sa bonusima).
    (DROGBA11, 4. septembar 2012 16:59)

    # Link komentara

  20. Nemaju djura i kompaniju, eto kako...
     (Ledeni covek, 4. septembar 2012 16:43)

    # Link komentara

  21. Tu je apsolutni kralj zdravko mamic: balaban 15mil,biscan 15mil,eduardo 15,modric 20,lovren 10,mandzukic 10,corluka 10...badelj 5...zdravko je bog...
    (radamel, 4. septembar 2012 16:39)

    # Link komentara

  22. @ivke - pre nego što prokomentarišeš,malo se bolje raspitaj. Porto je Južno-Amerikance Falkaa, Hulka i Lisandra kupio za 11.7 miliona evra, a prodao ih za 114 !!!!
    (eto..., 4. septembar 2012 16:38)

    # Link komentara

  23. igraju fudbal menadzer i dovode te igrace koji ce postati vrhunski za par god, ja sam sve ove igtace znao godinu,dve pre nego sto su dosli u porto i znao sam da ce biti ovako dobri i dovodio sam isto za 3,4 miliona i prodavao za 40...fudbal menadzer ruls
     (king, 4. septembar 2012 16:35)

    # Link komentara

  24. tako sto ne prodaju igrace posle 2 odigrane utakmice ili ti ni jedne npr.slucaj Nastasic,nego sacekaju da igraci stasaju u prave fudbalere i hop eto ti para!!!
     (aleksandar, 4. septembar 2012 16:15)

    # Link komentara

  25. Imaju novca da kupe talentovane igrace i ne prodaju ih odmah cim mogu nesto da zarade, imaju dobar skauting, igraju u dobroj ligi i u ligi koja je idealna za napredak mladih igraca. I mozda najbitnija stvar, mladi brazilski igrac koji dolazi u Evropu ce pre otici u zemlju gde zna jezik nego u potpuno stranu sredinu. Da potpuno istu ponudu daju Zvezda i Partizan i da je liga (u ludilu) iste jacine kao portugalska igrac bi izabrao portugalski tim. Ne radi dobro samo Porto, vec i Sporting i Benfika godinama prave sjajne transfere.
     (Jim Beam, 4. septembar 2012 15:59)

    # Link komentara

  26. U cemu je Partizanova tajna ?! Uspeli su da prodaju Babovica!
     (Miami, 4. septembar 2012 15:49)

    # Link komentara

  27. Tim koji igra konstantno ligu šampiona sam po sebi diže cenu fudbalera,pa makar on bio i prosečan.
     (djoka, 4. septembar 2012 15:36)

    # Link komentara

  28. dobar skauting jos bolji menadzment. Skolovani treneri i filozofija modernog fudbala. Brzo i efikasno u napadu u odbrani rec kiks ne postoji vezni red tehnika u prstu a za golman ruski gimnasticar. Prosto ko pasulj? :)
     (pfcnaj, 4. septembar 2012 15:35)

    # Link komentara

  29. Ljudi kupuju po Football manageru!Sala, ali ima tu malo istine kad se na fm 2009 pojavio James Rodrigez u Colubmiji, vec sledeci transfer rok su ga kupili,mislim na Porto, isto je bilo sa Juan Iturbe koji je na sledecem menageru bio vunderkid,i zamislite odmah su ga u sledecem transfer roku kupili,ima jos primera proverite ako ne verujete.Izgleda sve kao sala, ili slucajnost, ja ne verujem u slucajnosti.Mislim da postoji kod njih odlican sistem,tj. scouting i odlicna struka(Mournhino,Viljas-Boas)jos kad se doda da svake godine se bore za vrh u evrope,a ne samo igraju kao ovi nasi bitno je ucestovati,onda je shvatljivo sto su tako veliki iznosi transfera.I bice jos veci, ja tipujem na James Rodrigez cak do 60 milki,vidjecemo!
    (Insajder, 4. septembar 2012 15:34)

    # Link komentara

  30. Bas sam sinoc gledao njiohove transfere u zadnjih 10 godina. Za to vreme su u plusu oko 250 miliona evra, a i dalje su takmicarski uspesni.
    Kao sto kazu prethodni komentari, uspostavili su sistem koji odgovara tipu igraca koje njihovi sjajni skauti snimaju po Juznoj Americi.
     (palop, 4. septembar 2012 15:34)

    # Link komentara

  31. Porto je isto sto i Partizan u basketu !!!!
    (HAJLENDER, 4. septembar 2012 15:34)

    # Link komentara

  32. Falkao i Lisandro Lopez su ih kostali boga oca. Jedino su Hulka izvukli iz Japanske lige i na njemu su se posteno obogatili.
    (ivke, 4. septembar 2012 14:36)

    To bas i nije tacno. Falkao je doveden za 3.93 iz River Plate, a Lisandro Lopez za 2.3 miliona evra. Dakle, nisu bas kostali "Boga oca". :)

    Pepe - iz Maritima doveden za milion evra!!! + tri igraca.
    Kvarezma - dosao iz Barselone uz 15 miliona evra u zamenu za Deka.
    Bosingva- ne nadjoh, ali verujem da je kostao simbolicno. (igrao za Boavistu)
    Anderson - 7 miliona, prva "ozbiljnija" suma. Hulk 5,5 miliona.

    Jedino sto ne poznajem su procenti od prodaje koji pripadaju bivsem klubu i klauzule. Ali ne smemo zaboraviti ni to da i Porto ostvaruje procenat nakon prodaje! Recimo, deo transfera Ramadela Falkaa u Atletiko M. je verovatno pripao bivsem klubu Riveru. Isto tako, kada Atletiko proda Ramadela npr. Celsiju, Porto ce dobiti izvestan procenat. Tako da mu sve dodje na isto, a to je u sazetku - das 4 miliona, zaradis 40!!! Svaka cast!
    (Bane, 4. septembar 2012 15:33)

    # Link komentara

  33. Porto osim dobrog skautinga ima i odlicne rezultate u europi te automatski raste cijena igraca.
    Zamislite da Dinamo dodje nekim slucajem do recimo cetvrtfinala lige sampiona ( kao sto je to napravio Apoel), pa mamic nebi rezervnog golmana pustio ispod 5 mil
    (alexxx, 4. septembar 2012 15:13)

    # Link komentara

  34. Ako ste nekad bili u Portu shvatili biste. Mali grad, ususkan, topao, hrana, vino, Dragao... Imaju sve sto im je potrebno da lepo zive i dobro igraju fudbal. U Porto se prvo zaljubis, potom ga volis.
    (Dejan, 4. septembar 2012 15:10)

    # Link komentara

  35. za andersona raspalog dali 25 miliona, svasta.
    (marcjanko, 4. septembar 2012 15:09)

    # Link komentara

  36. @REALan ne dele oni jezik sa brazilcima nego brazilci sa njima...a inace voleo bih da vidim kako bi izgledao Porto da nije prodao pomenute igrace
    (ja, 4. septembar 2012 15:01)

    # Link komentara

  37. Odgovor je Pinto Da Costa,predsednik kluba.
    Pre i posle njega Porto nije isti klub.
    Ko sumnja,neka pretrazi internet.
    (TheObradovic, 4. septembar 2012 14:58)

    # Link komentara

  38. Тако се то ради... кратко, али .ебитачно!
    (ДрашкоРС, 4. septembar 2012 14:41)

    # Link komentara

  39. Dosta slicnosti dele sa Brazilcima, najpre jezik. Kupe mlade talentovane brazilce i ostale juznoamerikance za smesne pare, pa ih posle lepo prodaju. Pametno, nema sta.
    (REALan, 4. septembar 2012 14:37)

    # Link komentara

  40. Pa tajna je u tome što njihovim skautingom i kasnijom prodajom igrača ne rukovode braća Bambalići, Rajo Božović i Falji Ramadani.
    (Kalimero, 4. septembar 2012 14:37)

    # Link komentara

  41. Sta vi mislite da je Porto ove igrace doveo za dzabe? Oni vec godinama dovode najbolje igrace iz Juzne Amerike od kojih su neki kostali i do 15 miliona evra. Tako da nisu ludi da pustaju igrace za milion ili dva vise nego sto su ih platili. Falkao i Lisandro Lopez su ih kostali boga oca. Jedino su Hulka izvukli iz Japanske lige i na njemu su se posteno obogatili.
    (ivke, 4. septembar 2012 14:36)

    # Link komentara

  42. SISTEM - SKAUTING - DUGOROČNO PLANIRANJE!!!
    I što je još bitnije, u svakoj od ovih oblasti rade stručnjaci, nema kao kod nas "majstor za sve"!!!!!?????
    (znalac, 4. septembar 2012 14:32)

    # Link komentara

  43. Evo u čemu je tajna: portugalska liga spada u pet najboljih na svetu.Portugalija je mnogo finansijski jača od recimo nas,tako da kruži veliki novac u svim klubovima i konkurencija zahteva pametno ulaganje.Njihovi klubovi igraju uspešno u Evropi,imaju od nje zaradu,TV prava,prodaja dresova itd...Kupuju iz Brazila i J.Amerike kvalitetne igrače koji koštaju a mi kupujemeo jeftine koji ne vrede mnogo po kvalitetu.Još kada dodju u našu ligu oni još i nazaduju na livadama.Moj Partizan udje u LŠ,posle proda sve igrače koji vrede za dobru lovu(za naše uslove) i onda misliš napraviće malo bolji tim da ponovo udjemo u LŠ i tako za pet godina makar podsetimo na Porto?A oni svake godine prave sve slabiji tim.A zašto bi i pravili jači,bolje je strpati lovu u džep jer nam je glavni konkurent raspao klub koji se gasi a ostali su boranija.Eto kako Porto može a Partizan ne!
    (Deki, 4. septembar 2012 14:29)

    # Link komentara

  44. Mislim da nema potrebe mistifikovati uspehe Porto-a. Recept za uspeh nije komplikovan, ali traži sistem i vreme. Broj jedan, zna se ko vodi i odgovara za rezultate u klubu. Dakle, uprava koja zna šta hoće i nema problem da angažuje ljude od struke kako u trenerskoj službi tako i u skautingu. Drugo, očigledno fenomenalan skauting koji je posebno orjentisan na Južnu Ameriku. Ne tako davno Deportivo La Korunja i PSV su imali "bombe" od igrača (Ronaldo, Rivaldo, Djalminja, Romario) sa ovih prostora, prema tome Porto je samo preuzeo ono što je dobro. Tri, dobar rad u klubu gde ovi igrači napreduju i naravno solidna liga u kojoj se igra pretežno napadački fudbal koji pogoduje igračima sa prostora Južne Amerike. I na kraju, odgovarajuća finansijska baza od koje se počelo, a koja se godinama uvećava i akumulira zahvaljujući prethodnim potezima. Uspeh Portugalaca me podseća na rad u KK Partizan koji je takođe imao odličan sistem, rad i skauting (Mekkejleb, Kamings, Vesely, Lazme...). S druge strane, ako pogledate NK Dinamo Zagreb videćete sličan recept, dakle jedan titular svojine koji zna šta hoće i ulaže u tim i igrače. Mogao je i Partizan, ali je lakše gledati stvari na kratak rok.
    (Rad, struka i strpljenje, 4. septembar 2012 14:28)

    # Link komentara

  45. Pa mislim da je tajna upravo u sposobnosti da zaista osrednje igrače (čast Falkau) uvale raznoraznim inteligencijama za 40-50-60 milki.
    A posebno zanimljiv je poslednji pasus, pogotovu za one kojima je "muka od toga što Barselona troši najviše na kupovine..."
    (A1, 4. septembar 2012 14:25)

    # Link komentara

  46. Osim Falkaa,Hulka i Pepea-ostatak prodanih su solidni igraci na kojima je uzet odlican novac. Nesto slicno kao prodaja Ljajica,Tosica i Lekica kod nas! Dovedu ih u Portu za 2-5m a prodaju za 10 puta vise para,to je uspesna uprava!
     (LFC, 4. septembar 2012 14:19)

    # Link komentara

  47. Pa kada kupuje kvalitetne mlade igrace. I ne prodaju ih sa 17, 18, 19 godina kao sto sajder radi!!!!!!
    (Nemke, 4. septembar 2012 14:17)

    # Link komentara

  48. ljudi imaju sistem i sjajan skauting,i sad imaju par supet talentovanih igraca koje ce prodati za koju godinu za veliki novac...
    (Nemanja, 4. septembar 2012 14:07)

    # Link komentara