Ponedeljak, 31.08.2020.

13:30

Mesi ne priznaje odluke LaLige i Barselone!

Lionel Mesi, zvanično najbolji fudbaler sveta, smatra da je slobodan da izađe iz ugovora sa Barselonom.

Izvor: MS

Mesi ne priznaje odluke LaLige i Barselone! IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

utisak meseca

pre 3 godine

Meni je frapantno sto citam da u Evropi ne mozes da se zaposlis neko vreme ako das otkaz...ma koji izgovor da poslodavac ima, a jos je bizarnije da je razlog “otkrivanje informacija”?!

I sto citam da ima ljudi koji pristaju na taj uslov.

Bolesni skot

pre 3 godine

Lazar, ja 14 godina živim u Češkoj i imao sam ovakve stavke u ugovoru u 3 firme do sada. Kada prekineš radni odnos sa firmom ti ne dobijaš nikakve nadoknade, ali nijedna druga firma koja se bavi istom ili sličnom delatnošću kao tvoja prethodna ne može da te zaposli. Znam šta pričam, konsultovao sam se i sa advokatima oko takvog pitanja.
(rebro, 31. avgust 2020

Hoćeš da kažeš da kao lekar, ako napustiš "firmu" nećeš moći da radiš u struci godinu, dve, ili tri...?
Pa sinko, ako prihvatiš da svu zaradu daješ šefu i sklopite ugovor, može i to... A možeš i ženu da mu obezbediš, samo ako i ona potpiše... Kad ti je toliko stalo do radnog mesta u kapitalizmu...

tiberije

pre 3 godine

Sto se tice humanosti pre bi se Ronaldo trebao ugledati na Mesija. Ronaldo je bas neko ko je gladan para. To se moze videti i po njegovim objavama na Instagramu za koje dobija milione. Ima cak 2500 objava dok Mesi tek negde oko 600. Bas se po tome mogu otkriti neke stvari...
(Ivan, 31. avgust 2020 15:57)

Ronaldo je Fudbaler koji je najviše dao u dobrotvorne svrhe
Povrh toga dobrivoljan je davalac krvi redovno i to je razlog sto se ne tetovira
To sto se ponaša kao dete ne oduzima od toga da je ljudina

rebro

pre 3 godine

@TurboNator, ne radimo svi iste poslove. Dok sam radio kao SMSC i OpenVMS inžinjer za Acision imao sam stavku u ugovoru da ne mogu da se zaposlim kod nijednog evropskog mobilnog operatera 3 godine nakon raskida odnosa sa Acision. Češki zakon o radu to dozvoljava jer bi odlaskom u konkurentsku firmu mogao da prensem informacije.
Ja koji živim u Češkoj 14 godina i državljanin sam Češke valjda znam kako stoje stvari ovde. Za neke stavke zakona o radu sam se i sa advokatima konsultovao za slučaj da nisam razumeo sve na češkom jeziku.
Prema tome ne mlati. Znam šta pričam. Isto je bilo dok sam radio za IBM.

grobar

pre 3 godine

On je proslo leto imao pravo kao slobodan igrac da ode iz kluba, pa je produzio do kraja protekle sezone uz istu opciju. Korona je produzila sezonu i pomerila prelazni rok, pa sta je trebalo da uradi, krajem juna da ode i ostavi ekipu na cedilu? Cak da pravo pokaze da je ipak vezan ugovorom za barselonu, trebalo bi da ga puste za plafon 100 miliona, prosto klubovi pustaju igrace da idu ako su bas bas resili, iako oni nisu klubu dali ni 10% onoga sto je mesi barseloni. Prosto ako je resio da ode, treba da mu se izadje u susret, a ne seljacki ovako da se ponasaju prema njemu, ima jos jedno 2 sezone vrhunskog fudbala u nogama i pustite ga da ih odigra gde on hoce. To sto je ovaj covek barseloni doneo na svim poljima, to novcem ne moze da se izmeri.

ime

pre 3 godine

To sto je Robinson morao da zavrsi poslove s vojskom, a ato neko ko radi u IT kompaniji ne moze da postpise za konkurentsku je stvar americkog zakona i odnosa prema vojsci, uostalom kako je svuda na planeti kada se s vojskom ili stipendijom petljas; odnosno zakona, verovatnije nekog anexa, koji poslodavac sklopi s ajtijevcem koji su nadnicari i robovi svojih gazdi.
Evropski zakon, a u vezi s transferima i pravila (tipa Bosman) su uvek na ruku pojedinca.
Otkazni rok? Mozda ga negde ima. Verujem da je u Kambodzi 3 godine, negde je 3 meseca... al u fudbalu toga nema. Fleksibilnije je i na stetu klubova i reprezentacija, a na korist UEFAMA, FIFAMA, menadzerima koji ubiraju kajmak.
Mesi ce otici. Verujem da mu je i ugovor takav da mu se moze sta hoce. Zasluzio je. A Barsa opet pokazuje da je mali klub. Ili bar manji od Reala, Liverpula, Juventusa.

Mali Hijavata

pre 3 godine

Meni deluje da je sa pravne strane Barsa u pravu. Zivimo u kapitalizmu I takvi sa zakoni. Ne vidim razlog zasto bi pustili Mesija do sledeceg leta.
(Pedja, 31. avgust 2020 13:49

Zavisi. Možeš u ugovor da staviš bilo šta, niko te ne sprečava, ali ako neka stavka iz ugovora krši bilo koji član Zakona o radu, ne vredi pravno ništa. Takodje, možeš u Skupštini da izglasaš zakon kakav god hoćeš, ali ako nije u skladu sa Ustavom, pravno je ništavan. Tako to ide u svetu gde vladaju zakoni. Tako da Mesi može da ide gde god hoće i kad god hoće, uz odgovarajuće obeštećenje koje zakon dozvoljava.

Calm Like a Bomb

pre 3 godine

Kad je Barselona huškala Kutinja i Dembelea da bojkotuju treninge i isforsiraju da ih puste ne silu, onda je bila stvar slobodnog izbora igrača, koliko se sećam--
Ali, možda se i ne sećam dobro.
Barselona...

Ivan

pre 3 godine

CJC,

Krv mozes davati i bez obzira na tetovaze samo treba da prodje odredjeni period. Proguglaj malo o Mesijevim humanitarnim donacijama koje su objavili strani portali samo sto to ovde kod nas nije bilo toliko popraceno.

CJC

pre 3 godine

Sto se tice humanosti pre bi se Ronaldo trebao ugledati na Mesija. Ronaldo je bas neko ko je gladan para. To se moze videti i po njegovim objavama na Instagramu za koje dobija milione. Ima cak 2500 objava dok Mesi tek negde oko 600. Bas se po tome mogu otkriti neke stvari...
(Ivan, 31. avgust 2020 15:57)

Proguglaj malo zasto je Ronaldo jedan od retkih sportista koji nemaju tetovaže pa onda pričaj o humanosti.

TurboNator

pre 3 godine

@ime, ima još nešto u tim evropskim zakonima. Ne možeš da se zaposliš u firmi koja obavlja istu ili sličnu delatnost najmanje 3 ili 5 godina po isteku ugovora u sadašnjoj firmi. To meni stoji u ugovoru koji sam potpisao u Pragu za T-Mobile. Znači ja ne bih mogao da se zaposlim u nijednom operateru 3 godine nakon raskida ugovora sa sadašnjom firmom.
Zeznuti zakoni EU.
(rebro, 31. avgust 2020 15:42)

@rebro

Auuu Druze, al’ te neko zeznuo za taj ugovor da potpišeš...🤪

Salu na stranu - 3 ili 5 godina?? To apsolutno nije tačno, ne znam zašto pišeš takve stvari...

Ako stvarno imaš to u ugovoru to nije legalno, odnosno svaki sud bi to oborio.

Uobičajen maximum za “gardening leave” ili “restrictive covenants” je 6 meseci, ponekad ide i do 12 meseci (retko), inače je “unreasonable restraint of trade”.

U nekim vrlo specifičnim slučajevima je moguće da je duže ali vrlo retko i to su uglavnom neke “visoke, važne” pozicije - ali i za njih nije 3-5 godina...

Evo malo za citanje na temu:

https://www.lindermyers.co.uk/are-restrictive-covenants-enforceable/

rebro

pre 3 godine

@Lazar, ja 14 godina živim u Češkoj i imao sam ovakve stavke u ugovoru u 3 firme do sada. Kada prekineš radni odnos sa firmom ti ne dobijaš nikakve nadoknade, ali nijedna druga firma koja se bavi istom ili sličnom delatnošću kao tvoja prethodna ne može da te zaposli. Znam šta pričam, konsultovao sam se i sa advokatima oko takvog pitanja.

ls

pre 3 godine

da je takav mesi pa da od svoj para plati tih 700 i onako to nista nije za njega,nedeljna plata ibg ali pare i pare zivot ti pokvare
(Marko, 31. avgust 2020 15:18)

Rodjeni, 700 miliona a ne 700 hiljada. Kakva crna nedeljna plata? Ali dobro, po tvom pisanju rekao bih da imas 9 godina pa nije ni za zameriti.

rebro

pre 3 godine

@ime, ima još nešto u tim evropskim zakonima. Ne možeš da se zaposliš u firmi koja obavlja istu ili sličnu delatnost najmanje 3 ili 5 godina po isteku ugovora u sadašnjoj firmi. To meni stoji u ugovoru koji sam potpisao u Pragu za T-Mobile. Znači ja ne bih mogao da se zaposlim u nijednom operateru 3 godine nakon raskida ugovora sa sadašnjom firmom.
Zeznuti zakoni EU.

Vladan R

pre 3 godine

@ime

Ima i nešto što se zove ugovor, koji obavezuje oba potpisnika. Prvog na vernost do te i te godine, a drugog na finasijske obaveze. Npr Dejvid Robinson je tek dve godine nakon drafta mogao da zaigra za SAS jer je ugovorom o stipendiju bio obavezan da odradi dve godine u mornarici ciji je bio stipendista. A za razliku od Mesija, nije imao izlaznu klauzulu, pa je morao da odradi te dve godine.

rebro

pre 3 godine

@Lazar, ja 14 godina živim u Češkoj i imao sam ovakve stavke u ugovoru u 3 firme do sada. Kada prekineš radni odnos sa firmom ti ne dobijaš nikakve nadoknade, ali nijedna druga firma koja se bavi istom ili sličnom delatnošću kao tvoja prethodna ne može da te zaposli. Znam šta pričam, konsultovao sam se i sa advokatima oko takvog pitanja.

JPR24

pre 3 godine

Ne verujem da ima jedan evropski zakon da nekome moze da zabrani da da otkaz u firmi i predje u drugu.

Reseno.
(ime, 31. avgust 2020 13:32)

Da, samo sto je ovde fudbal u pitanju, a ne firme. Sami ugovori su cirkus. Koliko njih taji porez, mislim igrači, šta onda pomisliti na same klubove. Pa sve ostalo sto ide sa time. Zato šta god mislili o amerima, njihove lige su jasne, nema transfera, nema kupovine, po zasluzi i stazu igrači zaradjuju plate, svaki klub ima maks koliko sme da placa plate, a ko hoće igrača u klub: trejd, zamena po vrednosti plate a ne nekim klauzulama ili fantaziji...

Ivan

pre 3 godine

Goran Loznica,

Sto se tice humanosti pre bi se Ronaldo trebao ugledati na Mesija. Ronaldo je bas neko ko je gladan para. To se moze videti i po njegovim objavama na Instagramu za koje dobija milione. Ima cak 2500 objava dok Mesi tek negde oko 600. Bas se po tome mogu otkriti neke stvari...

rebro

pre 3 godine

@Bolontiku, druže Mesi može samo da se šeta van stadiona jer ga niko neće uvoditi u igru da bi on istom manipulisao. Ako igrač odbije da se povinuje naredbama iz kluba i ugovoru koji je potpisao, a koji mu je do pre 5 dana odgovara onda će snositi posledice, a jedna od njih je udaljavanje iz tima.
Mogu da ga drže van tima celu godinu i da ode bez obeštećenja, a da ne odigra nijednu utakmicu. Koji klub bi mu onda platio 50 miliona evra plate?
NIJEDAN!
Kada nešto potpišeš onda se toga i pridržavaš, a ne da ti odlučujueš šta je ispravno, a šta ne.
Nijedan klub na planeti ne može da ga registruje bez otpusta iz Barselone. I šta je Mesi dobio ovime? Ništa. Sedeće van stadiona, neće igrati i plaćaće kazne.

Lazar

pre 3 godine

@rebro Zakoni eu??? Pa takvu odredbu tj. zabranu konkurencije imas i u nasem Zakonu o radu. Samo si zaboravio da kazes da za to vreme primas masnu naknadu, jer bez toga nema predmetnog ogranicenja.

rebro

pre 3 godine

@ime, po tim evropskim zakonima moraš da daš otkazni rok u trajanju od dva meseca, a stupa na snagu prvog dana narednog meseca. Sve to vreme moraš da dolaziš na posao redovno i da radiš. Ako tako ne uradiš već se ne pojaviš na radnom mestu onda ti u otkaznom dokumentu stoji - teško narušavanje radnog odnosa i retko koja druga firma ćete zaposliti. Tako je kod mene u Češkoj.

Semir

pre 3 godine

Idi brate i hvala ti za sve. Ko god hoće da ide, pa makar bila i žena ne treba ga sprečavati. Idi, ali znaj da nigde nećeš biti poštovan kao u Barci. Na kraju krajeva igrao si za pare, tvoje je bilo samosa, radiš ono što je do tebe

somborac

pre 3 godine

@ime

Da,ako nije nekim ugovorom drugačije rešeno... A meni se čini da fudbaleri potpisuju nekakve ugovore, ali možda mi se samo čini...

Srb

pre 3 godine

Liga se produžila,on ima ugovor,do mesec dana po završetku lige.
Nije ni važno,ali je sramotno da se ovako rastanu Barselona i možda njihov najbolji igrač u istoriji kluba.

adriano_galliani

pre 3 godine

Dobro i sada on ostane i krene da se šeta po terenu svaku utakmicu i tako odradi ugovor do kraja.
Ne vidim svrhu teranja inata kada su na njemu zaradili milijarde dolara, kakva im je korist da ga imaju u timu a da se šeta po terenu?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bolontiku, 31. avgust 2020 14:07)

Pogledaj svoj ugovor o radu. Ako ne radiš dobro, poslodavac ima prava da te novčano kazni. Može da se šeta ali besplatno a za to vreme klub zarađuje pare.

Lebovitz

pre 3 godine

Pogledaj svoj ugovor o radu. Ako ne radiš dobro, poslodavac ima prava da te novčano kazni. Može da se šeta ali besplatno a za to vreme klub zarađuje pare.
(adriano_galliani, 31. avgust 2020 14:21)

Za kakvog ti robovlasnika radiš pa može novčano da te kažnjava ako ne radiš dobro...

Idi sinko nađi normalan posao gdje jednostavno dobiješ otkaz ako zabušavaš, što ti ovo treba...

Bolontiku

pre 3 godine

Dobro i sada on ostane i krene da se šeta po terenu svaku utakmicu i tako odradi ugovor do kraja.
Ne vidim svrhu teranja inata kada su na njemu zaradili milijarde dolara, kakva im je korist da ga imaju u timu a da se šeta po terenu?

Isterivac botova

pre 3 godine

Meni deluje da je sa pravne strane Barsa u pravu. Zivimo u kapitalizmu I takvi sa zakoni. Ne vidim razlog zasto bi pustili Mesija do sledeceg leta.
(Pedja, 31. avgust 2020 13:49)

I plati klub obestecenje 300 miliona,igrac dodje,ne svidi mu se vreme u Londonu, da otkaz i predje u drugi klub bez obestecenja...

No, ovde nije pravna strana kljuc, jer moze da se gleda i ovako i onako. Problem je tretman nekog ko je vec sad legenda kluba, nekog ko je po svim parametrima najveci igrac u istoriji kluba. Prosto, tuga jedna i velika steta, po meni veca za Barcu kao klub, jer za jednu legendu vrata treba uvek sirom da budu otvorena, da ne pricam da je on zasluzio da se stadion zove po njemu kad ode u penziju. Koliko je Maradona bio u Napulju, a tretiraju ga kao Boga tamo i danas.

u Primeri igraju majstori fudbala

pre 3 godine

Nemacki Spigl je objavio da je pozadina svega, problem sa porezom. A vec je jednom placao kaznu, i postojala bi sansa da cak zavrsi i iza resetaka. Manite se zasicenja, 8 golova Bajerna i uprave.

neutralni felš

pre 3 godine

barsi ne treba ovo prepucavanje. ako mesi hoce da ide, bolje da ga puste nego da mrcvare situaciju. kompromituju dalju saradnju.
sve u svemu, ova uprava ce ostati zapamcena kao uprava koja je uspelo da izgubi nejmara i mesija i dovede dembelea i grizmana... poguban skor.

Blek

pre 3 godine

Ljudi, Mesi odlazi definitivno i to besplatno. Klauzula u ugovoru mu dozvoljava da raskine isti u roku od 10 dana od završetka sezone (mozda je neki drugi broj, a ne 10 ali svakako je Mesi na vreme podneo zahtev). Jedina stvar za koju se Barsa hvata sada je datum kraja sezone. Medjutim, ako u Mesijevom ugovoru ne pise odredjeni datum vec ova formulacija odozgo (a svi ozbiljni izvori to govore) nemaju nacin da ga zadrze. Bilo koji sudija ce kao kraj sezone za Barsu priznati finale Lige šampiona. Da nije bilo prekida zbog korone druga bi prica bila.

adriano_galliani

pre 3 godine

Ne verujem da ima jedan evropski zakon da nekome moze da zabrani da da otkaz u firmi i predje u drugu.

Reseno.
(ime, 31. avgust 2020 13:32)

Apsolutno. Zato je i doneto ono "Bosmanovo pravilo" po kojem igrač može slobodno da dogovara 6 meseci pred istek ugovora.

Ali može otkaz i ranije. Sve što Mesi treba da uradi je da plati par stotina miliona evra Barseloni i slobodan je.

Inače ostaje i Barsa mu plaća 92 miliona svake godine.

dacha Zvezda

pre 3 godine

A Barselona ne priznaje odluke Mesija!
I sta cemo sad?
Ovi postali ko nasi politicari.
Jos ako se sete da napisu koje saopstenje.. Eto Terze i Vulete u Barsi sledece godine

Pedja

pre 3 godine

Meni deluje da je sa pravne strane Barsa u pravu. Zivimo u kapitalizmu I takvi sa zakoni. Ne vidim razlog zasto bi pustili Mesija do sledeceg leta.

Blek

pre 3 godine

Ljudi, Mesi odlazi definitivno i to besplatno. Klauzula u ugovoru mu dozvoljava da raskine isti u roku od 10 dana od završetka sezone (mozda je neki drugi broj, a ne 10 ali svakako je Mesi na vreme podneo zahtev). Jedina stvar za koju se Barsa hvata sada je datum kraja sezone. Medjutim, ako u Mesijevom ugovoru ne pise odredjeni datum vec ova formulacija odozgo (a svi ozbiljni izvori to govore) nemaju nacin da ga zadrze. Bilo koji sudija ce kao kraj sezone za Barsu priznati finale Lige šampiona. Da nije bilo prekida zbog korone druga bi prica bila.

Bolontiku

pre 3 godine

Dobro i sada on ostane i krene da se šeta po terenu svaku utakmicu i tako odradi ugovor do kraja.
Ne vidim svrhu teranja inata kada su na njemu zaradili milijarde dolara, kakva im je korist da ga imaju u timu a da se šeta po terenu?

Srb

pre 3 godine

Liga se produžila,on ima ugovor,do mesec dana po završetku lige.
Nije ni važno,ali je sramotno da se ovako rastanu Barselona i možda njihov najbolji igrač u istoriji kluba.

Isterivac botova

pre 3 godine

Meni deluje da je sa pravne strane Barsa u pravu. Zivimo u kapitalizmu I takvi sa zakoni. Ne vidim razlog zasto bi pustili Mesija do sledeceg leta.
(Pedja, 31. avgust 2020 13:49)

I plati klub obestecenje 300 miliona,igrac dodje,ne svidi mu se vreme u Londonu, da otkaz i predje u drugi klub bez obestecenja...

No, ovde nije pravna strana kljuc, jer moze da se gleda i ovako i onako. Problem je tretman nekog ko je vec sad legenda kluba, nekog ko je po svim parametrima najveci igrac u istoriji kluba. Prosto, tuga jedna i velika steta, po meni veca za Barcu kao klub, jer za jednu legendu vrata treba uvek sirom da budu otvorena, da ne pricam da je on zasluzio da se stadion zove po njemu kad ode u penziju. Koliko je Maradona bio u Napulju, a tretiraju ga kao Boga tamo i danas.

neutralni felš

pre 3 godine

barsi ne treba ovo prepucavanje. ako mesi hoce da ide, bolje da ga puste nego da mrcvare situaciju. kompromituju dalju saradnju.
sve u svemu, ova uprava ce ostati zapamcena kao uprava koja je uspelo da izgubi nejmara i mesija i dovede dembelea i grizmana... poguban skor.

Lebovitz

pre 3 godine

Pogledaj svoj ugovor o radu. Ako ne radiš dobro, poslodavac ima prava da te novčano kazni. Može da se šeta ali besplatno a za to vreme klub zarađuje pare.
(adriano_galliani, 31. avgust 2020 14:21)

Za kakvog ti robovlasnika radiš pa može novčano da te kažnjava ako ne radiš dobro...

Idi sinko nađi normalan posao gdje jednostavno dobiješ otkaz ako zabušavaš, što ti ovo treba...

ls

pre 3 godine

da je takav mesi pa da od svoj para plati tih 700 i onako to nista nije za njega,nedeljna plata ibg ali pare i pare zivot ti pokvare
(Marko, 31. avgust 2020 15:18)

Rodjeni, 700 miliona a ne 700 hiljada. Kakva crna nedeljna plata? Ali dobro, po tvom pisanju rekao bih da imas 9 godina pa nije ni za zameriti.

dacha Zvezda

pre 3 godine

A Barselona ne priznaje odluke Mesija!
I sta cemo sad?
Ovi postali ko nasi politicari.
Jos ako se sete da napisu koje saopstenje.. Eto Terze i Vulete u Barsi sledece godine

somborac

pre 3 godine

@ime

Da,ako nije nekim ugovorom drugačije rešeno... A meni se čini da fudbaleri potpisuju nekakve ugovore, ali možda mi se samo čini...

Pedja

pre 3 godine

Meni deluje da je sa pravne strane Barsa u pravu. Zivimo u kapitalizmu I takvi sa zakoni. Ne vidim razlog zasto bi pustili Mesija do sledeceg leta.

adriano_galliani

pre 3 godine

Ne verujem da ima jedan evropski zakon da nekome moze da zabrani da da otkaz u firmi i predje u drugu.

Reseno.
(ime, 31. avgust 2020 13:32)

Apsolutno. Zato je i doneto ono "Bosmanovo pravilo" po kojem igrač može slobodno da dogovara 6 meseci pred istek ugovora.

Ali može otkaz i ranije. Sve što Mesi treba da uradi je da plati par stotina miliona evra Barseloni i slobodan je.

Inače ostaje i Barsa mu plaća 92 miliona svake godine.

Vladan R

pre 3 godine

@ime

Ima i nešto što se zove ugovor, koji obavezuje oba potpisnika. Prvog na vernost do te i te godine, a drugog na finasijske obaveze. Npr Dejvid Robinson je tek dve godine nakon drafta mogao da zaigra za SAS jer je ugovorom o stipendiju bio obavezan da odradi dve godine u mornarici ciji je bio stipendista. A za razliku od Mesija, nije imao izlaznu klauzulu, pa je morao da odradi te dve godine.

Semir

pre 3 godine

Idi brate i hvala ti za sve. Ko god hoće da ide, pa makar bila i žena ne treba ga sprečavati. Idi, ali znaj da nigde nećeš biti poštovan kao u Barci. Na kraju krajeva igrao si za pare, tvoje je bilo samosa, radiš ono što je do tebe

JPR24

pre 3 godine

Ne verujem da ima jedan evropski zakon da nekome moze da zabrani da da otkaz u firmi i predje u drugu.

Reseno.
(ime, 31. avgust 2020 13:32)

Da, samo sto je ovde fudbal u pitanju, a ne firme. Sami ugovori su cirkus. Koliko njih taji porez, mislim igrači, šta onda pomisliti na same klubove. Pa sve ostalo sto ide sa time. Zato šta god mislili o amerima, njihove lige su jasne, nema transfera, nema kupovine, po zasluzi i stazu igrači zaradjuju plate, svaki klub ima maks koliko sme da placa plate, a ko hoće igrača u klub: trejd, zamena po vrednosti plate a ne nekim klauzulama ili fantaziji...

adriano_galliani

pre 3 godine

Dobro i sada on ostane i krene da se šeta po terenu svaku utakmicu i tako odradi ugovor do kraja.
Ne vidim svrhu teranja inata kada su na njemu zaradili milijarde dolara, kakva im je korist da ga imaju u timu a da se šeta po terenu?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bolontiku, 31. avgust 2020 14:07)

Pogledaj svoj ugovor o radu. Ako ne radiš dobro, poslodavac ima prava da te novčano kazni. Može da se šeta ali besplatno a za to vreme klub zarađuje pare.

grobar

pre 3 godine

On je proslo leto imao pravo kao slobodan igrac da ode iz kluba, pa je produzio do kraja protekle sezone uz istu opciju. Korona je produzila sezonu i pomerila prelazni rok, pa sta je trebalo da uradi, krajem juna da ode i ostavi ekipu na cedilu? Cak da pravo pokaze da je ipak vezan ugovorom za barselonu, trebalo bi da ga puste za plafon 100 miliona, prosto klubovi pustaju igrace da idu ako su bas bas resili, iako oni nisu klubu dali ni 10% onoga sto je mesi barseloni. Prosto ako je resio da ode, treba da mu se izadje u susret, a ne seljacki ovako da se ponasaju prema njemu, ima jos jedno 2 sezone vrhunskog fudbala u nogama i pustite ga da ih odigra gde on hoce. To sto je ovaj covek barseloni doneo na svim poljima, to novcem ne moze da se izmeri.

Calm Like a Bomb

pre 3 godine

Kad je Barselona huškala Kutinja i Dembelea da bojkotuju treninge i isforsiraju da ih puste ne silu, onda je bila stvar slobodnog izbora igrača, koliko se sećam--
Ali, možda se i ne sećam dobro.
Barselona...

CJC

pre 3 godine

Sto se tice humanosti pre bi se Ronaldo trebao ugledati na Mesija. Ronaldo je bas neko ko je gladan para. To se moze videti i po njegovim objavama na Instagramu za koje dobija milione. Ima cak 2500 objava dok Mesi tek negde oko 600. Bas se po tome mogu otkriti neke stvari...
(Ivan, 31. avgust 2020 15:57)

Proguglaj malo zasto je Ronaldo jedan od retkih sportista koji nemaju tetovaže pa onda pričaj o humanosti.

rebro

pre 3 godine

@Bolontiku, druže Mesi može samo da se šeta van stadiona jer ga niko neće uvoditi u igru da bi on istom manipulisao. Ako igrač odbije da se povinuje naredbama iz kluba i ugovoru koji je potpisao, a koji mu je do pre 5 dana odgovara onda će snositi posledice, a jedna od njih je udaljavanje iz tima.
Mogu da ga drže van tima celu godinu i da ode bez obeštećenja, a da ne odigra nijednu utakmicu. Koji klub bi mu onda platio 50 miliona evra plate?
NIJEDAN!
Kada nešto potpišeš onda se toga i pridržavaš, a ne da ti odlučujueš šta je ispravno, a šta ne.
Nijedan klub na planeti ne može da ga registruje bez otpusta iz Barselone. I šta je Mesi dobio ovime? Ništa. Sedeće van stadiona, neće igrati i plaćaće kazne.

Lazar

pre 3 godine

@rebro Zakoni eu??? Pa takvu odredbu tj. zabranu konkurencije imas i u nasem Zakonu o radu. Samo si zaboravio da kazes da za to vreme primas masnu naknadu, jer bez toga nema predmetnog ogranicenja.

rebro

pre 3 godine

@Lazar, ja 14 godina živim u Češkoj i imao sam ovakve stavke u ugovoru u 3 firme do sada. Kada prekineš radni odnos sa firmom ti ne dobijaš nikakve nadoknade, ali nijedna druga firma koja se bavi istom ili sličnom delatnošću kao tvoja prethodna ne može da te zaposli. Znam šta pričam, konsultovao sam se i sa advokatima oko takvog pitanja.

rebro

pre 3 godine

@Lazar, ja 14 godina živim u Češkoj i imao sam ovakve stavke u ugovoru u 3 firme do sada. Kada prekineš radni odnos sa firmom ti ne dobijaš nikakve nadoknade, ali nijedna druga firma koja se bavi istom ili sličnom delatnošću kao tvoja prethodna ne može da te zaposli. Znam šta pričam, konsultovao sam se i sa advokatima oko takvog pitanja.

u Primeri igraju majstori fudbala

pre 3 godine

Nemacki Spigl je objavio da je pozadina svega, problem sa porezom. A vec je jednom placao kaznu, i postojala bi sansa da cak zavrsi i iza resetaka. Manite se zasicenja, 8 golova Bajerna i uprave.

rebro

pre 3 godine

@ime, po tim evropskim zakonima moraš da daš otkazni rok u trajanju od dva meseca, a stupa na snagu prvog dana narednog meseca. Sve to vreme moraš da dolaziš na posao redovno i da radiš. Ako tako ne uradiš već se ne pojaviš na radnom mestu onda ti u otkaznom dokumentu stoji - teško narušavanje radnog odnosa i retko koja druga firma ćete zaposliti. Tako je kod mene u Češkoj.

rebro

pre 3 godine

@ime, ima još nešto u tim evropskim zakonima. Ne možeš da se zaposliš u firmi koja obavlja istu ili sličnu delatnost najmanje 3 ili 5 godina po isteku ugovora u sadašnjoj firmi. To meni stoji u ugovoru koji sam potpisao u Pragu za T-Mobile. Znači ja ne bih mogao da se zaposlim u nijednom operateru 3 godine nakon raskida ugovora sa sadašnjom firmom.
Zeznuti zakoni EU.

Ivan

pre 3 godine

CJC,

Krv mozes davati i bez obzira na tetovaze samo treba da prodje odredjeni period. Proguglaj malo o Mesijevim humanitarnim donacijama koje su objavili strani portali samo sto to ovde kod nas nije bilo toliko popraceno.

ime

pre 3 godine

To sto je Robinson morao da zavrsi poslove s vojskom, a ato neko ko radi u IT kompaniji ne moze da postpise za konkurentsku je stvar americkog zakona i odnosa prema vojsci, uostalom kako je svuda na planeti kada se s vojskom ili stipendijom petljas; odnosno zakona, verovatnije nekog anexa, koji poslodavac sklopi s ajtijevcem koji su nadnicari i robovi svojih gazdi.
Evropski zakon, a u vezi s transferima i pravila (tipa Bosman) su uvek na ruku pojedinca.
Otkazni rok? Mozda ga negde ima. Verujem da je u Kambodzi 3 godine, negde je 3 meseca... al u fudbalu toga nema. Fleksibilnije je i na stetu klubova i reprezentacija, a na korist UEFAMA, FIFAMA, menadzerima koji ubiraju kajmak.
Mesi ce otici. Verujem da mu je i ugovor takav da mu se moze sta hoce. Zasluzio je. A Barsa opet pokazuje da je mali klub. Ili bar manji od Reala, Liverpula, Juventusa.

tiberije

pre 3 godine

Sto se tice humanosti pre bi se Ronaldo trebao ugledati na Mesija. Ronaldo je bas neko ko je gladan para. To se moze videti i po njegovim objavama na Instagramu za koje dobija milione. Ima cak 2500 objava dok Mesi tek negde oko 600. Bas se po tome mogu otkriti neke stvari...
(Ivan, 31. avgust 2020 15:57)

Ronaldo je Fudbaler koji je najviše dao u dobrotvorne svrhe
Povrh toga dobrivoljan je davalac krvi redovno i to je razlog sto se ne tetovira
To sto se ponaša kao dete ne oduzima od toga da je ljudina

Mali Hijavata

pre 3 godine

Meni deluje da je sa pravne strane Barsa u pravu. Zivimo u kapitalizmu I takvi sa zakoni. Ne vidim razlog zasto bi pustili Mesija do sledeceg leta.
(Pedja, 31. avgust 2020 13:49

Zavisi. Možeš u ugovor da staviš bilo šta, niko te ne sprečava, ali ako neka stavka iz ugovora krši bilo koji član Zakona o radu, ne vredi pravno ništa. Takodje, možeš u Skupštini da izglasaš zakon kakav god hoćeš, ali ako nije u skladu sa Ustavom, pravno je ništavan. Tako to ide u svetu gde vladaju zakoni. Tako da Mesi može da ide gde god hoće i kad god hoće, uz odgovarajuće obeštećenje koje zakon dozvoljava.

Ivan

pre 3 godine

Goran Loznica,

Sto se tice humanosti pre bi se Ronaldo trebao ugledati na Mesija. Ronaldo je bas neko ko je gladan para. To se moze videti i po njegovim objavama na Instagramu za koje dobija milione. Ima cak 2500 objava dok Mesi tek negde oko 600. Bas se po tome mogu otkriti neke stvari...

TurboNator

pre 3 godine

@ime, ima još nešto u tim evropskim zakonima. Ne možeš da se zaposliš u firmi koja obavlja istu ili sličnu delatnost najmanje 3 ili 5 godina po isteku ugovora u sadašnjoj firmi. To meni stoji u ugovoru koji sam potpisao u Pragu za T-Mobile. Znači ja ne bih mogao da se zaposlim u nijednom operateru 3 godine nakon raskida ugovora sa sadašnjom firmom.
Zeznuti zakoni EU.
(rebro, 31. avgust 2020 15:42)

@rebro

Auuu Druze, al’ te neko zeznuo za taj ugovor da potpišeš...🤪

Salu na stranu - 3 ili 5 godina?? To apsolutno nije tačno, ne znam zašto pišeš takve stvari...

Ako stvarno imaš to u ugovoru to nije legalno, odnosno svaki sud bi to oborio.

Uobičajen maximum za “gardening leave” ili “restrictive covenants” je 6 meseci, ponekad ide i do 12 meseci (retko), inače je “unreasonable restraint of trade”.

U nekim vrlo specifičnim slučajevima je moguće da je duže ali vrlo retko i to su uglavnom neke “visoke, važne” pozicije - ali i za njih nije 3-5 godina...

Evo malo za citanje na temu:

https://www.lindermyers.co.uk/are-restrictive-covenants-enforceable/

utisak meseca

pre 3 godine

Meni je frapantno sto citam da u Evropi ne mozes da se zaposlis neko vreme ako das otkaz...ma koji izgovor da poslodavac ima, a jos je bizarnije da je razlog “otkrivanje informacija”?!

I sto citam da ima ljudi koji pristaju na taj uslov.

rebro

pre 3 godine

@TurboNator, ne radimo svi iste poslove. Dok sam radio kao SMSC i OpenVMS inžinjer za Acision imao sam stavku u ugovoru da ne mogu da se zaposlim kod nijednog evropskog mobilnog operatera 3 godine nakon raskida odnosa sa Acision. Češki zakon o radu to dozvoljava jer bi odlaskom u konkurentsku firmu mogao da prensem informacije.
Ja koji živim u Češkoj 14 godina i državljanin sam Češke valjda znam kako stoje stvari ovde. Za neke stavke zakona o radu sam se i sa advokatima konsultovao za slučaj da nisam razumeo sve na češkom jeziku.
Prema tome ne mlati. Znam šta pričam. Isto je bilo dok sam radio za IBM.

Bolesni skot

pre 3 godine

Lazar, ja 14 godina živim u Češkoj i imao sam ovakve stavke u ugovoru u 3 firme do sada. Kada prekineš radni odnos sa firmom ti ne dobijaš nikakve nadoknade, ali nijedna druga firma koja se bavi istom ili sličnom delatnošću kao tvoja prethodna ne može da te zaposli. Znam šta pričam, konsultovao sam se i sa advokatima oko takvog pitanja.
(rebro, 31. avgust 2020

Hoćeš da kažeš da kao lekar, ako napustiš "firmu" nećeš moći da radiš u struci godinu, dve, ili tri...?
Pa sinko, ako prihvatiš da svu zaradu daješ šefu i sklopite ugovor, može i to... A možeš i ženu da mu obezbediš, samo ako i ona potpiše... Kad ti je toliko stalo do radnog mesta u kapitalizmu...

Pedja

pre 3 godine

Meni deluje da je sa pravne strane Barsa u pravu. Zivimo u kapitalizmu I takvi sa zakoni. Ne vidim razlog zasto bi pustili Mesija do sledeceg leta.

Ivan

pre 3 godine

Goran Loznica,

Sto se tice humanosti pre bi se Ronaldo trebao ugledati na Mesija. Ronaldo je bas neko ko je gladan para. To se moze videti i po njegovim objavama na Instagramu za koje dobija milione. Ima cak 2500 objava dok Mesi tek negde oko 600. Bas se po tome mogu otkriti neke stvari...

u Primeri igraju majstori fudbala

pre 3 godine

Nemacki Spigl je objavio da je pozadina svega, problem sa porezom. A vec je jednom placao kaznu, i postojala bi sansa da cak zavrsi i iza resetaka. Manite se zasicenja, 8 golova Bajerna i uprave.

adriano_galliani

pre 3 godine

Dobro i sada on ostane i krene da se šeta po terenu svaku utakmicu i tako odradi ugovor do kraja.
Ne vidim svrhu teranja inata kada su na njemu zaradili milijarde dolara, kakva im je korist da ga imaju u timu a da se šeta po terenu?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bolontiku, 31. avgust 2020 14:07)

Pogledaj svoj ugovor o radu. Ako ne radiš dobro, poslodavac ima prava da te novčano kazni. Može da se šeta ali besplatno a za to vreme klub zarađuje pare.

rebro

pre 3 godine

@Bolontiku, druže Mesi može samo da se šeta van stadiona jer ga niko neće uvoditi u igru da bi on istom manipulisao. Ako igrač odbije da se povinuje naredbama iz kluba i ugovoru koji je potpisao, a koji mu je do pre 5 dana odgovara onda će snositi posledice, a jedna od njih je udaljavanje iz tima.
Mogu da ga drže van tima celu godinu i da ode bez obeštećenja, a da ne odigra nijednu utakmicu. Koji klub bi mu onda platio 50 miliona evra plate?
NIJEDAN!
Kada nešto potpišeš onda se toga i pridržavaš, a ne da ti odlučujueš šta je ispravno, a šta ne.
Nijedan klub na planeti ne može da ga registruje bez otpusta iz Barselone. I šta je Mesi dobio ovime? Ništa. Sedeće van stadiona, neće igrati i plaćaće kazne.

Bolontiku

pre 3 godine

Dobro i sada on ostane i krene da se šeta po terenu svaku utakmicu i tako odradi ugovor do kraja.
Ne vidim svrhu teranja inata kada su na njemu zaradili milijarde dolara, kakva im je korist da ga imaju u timu a da se šeta po terenu?

rebro

pre 3 godine

@ime, ima još nešto u tim evropskim zakonima. Ne možeš da se zaposliš u firmi koja obavlja istu ili sličnu delatnost najmanje 3 ili 5 godina po isteku ugovora u sadašnjoj firmi. To meni stoji u ugovoru koji sam potpisao u Pragu za T-Mobile. Znači ja ne bih mogao da se zaposlim u nijednom operateru 3 godine nakon raskida ugovora sa sadašnjom firmom.
Zeznuti zakoni EU.

Blek

pre 3 godine

Ljudi, Mesi odlazi definitivno i to besplatno. Klauzula u ugovoru mu dozvoljava da raskine isti u roku od 10 dana od završetka sezone (mozda je neki drugi broj, a ne 10 ali svakako je Mesi na vreme podneo zahtev). Jedina stvar za koju se Barsa hvata sada je datum kraja sezone. Medjutim, ako u Mesijevom ugovoru ne pise odredjeni datum vec ova formulacija odozgo (a svi ozbiljni izvori to govore) nemaju nacin da ga zadrze. Bilo koji sudija ce kao kraj sezone za Barsu priznati finale Lige šampiona. Da nije bilo prekida zbog korone druga bi prica bila.

rebro

pre 3 godine

@Lazar, ja 14 godina živim u Češkoj i imao sam ovakve stavke u ugovoru u 3 firme do sada. Kada prekineš radni odnos sa firmom ti ne dobijaš nikakve nadoknade, ali nijedna druga firma koja se bavi istom ili sličnom delatnošću kao tvoja prethodna ne može da te zaposli. Znam šta pričam, konsultovao sam se i sa advokatima oko takvog pitanja.

Isterivac botova

pre 3 godine

Meni deluje da je sa pravne strane Barsa u pravu. Zivimo u kapitalizmu I takvi sa zakoni. Ne vidim razlog zasto bi pustili Mesija do sledeceg leta.
(Pedja, 31. avgust 2020 13:49)

I plati klub obestecenje 300 miliona,igrac dodje,ne svidi mu se vreme u Londonu, da otkaz i predje u drugi klub bez obestecenja...

No, ovde nije pravna strana kljuc, jer moze da se gleda i ovako i onako. Problem je tretman nekog ko je vec sad legenda kluba, nekog ko je po svim parametrima najveci igrac u istoriji kluba. Prosto, tuga jedna i velika steta, po meni veca za Barcu kao klub, jer za jednu legendu vrata treba uvek sirom da budu otvorena, da ne pricam da je on zasluzio da se stadion zove po njemu kad ode u penziju. Koliko je Maradona bio u Napulju, a tretiraju ga kao Boga tamo i danas.

Ivan

pre 3 godine

CJC,

Krv mozes davati i bez obzira na tetovaze samo treba da prodje odredjeni period. Proguglaj malo o Mesijevim humanitarnim donacijama koje su objavili strani portali samo sto to ovde kod nas nije bilo toliko popraceno.

Semir

pre 3 godine

Idi brate i hvala ti za sve. Ko god hoće da ide, pa makar bila i žena ne treba ga sprečavati. Idi, ali znaj da nigde nećeš biti poštovan kao u Barci. Na kraju krajeva igrao si za pare, tvoje je bilo samosa, radiš ono što je do tebe

rebro

pre 3 godine

@ime, po tim evropskim zakonima moraš da daš otkazni rok u trajanju od dva meseca, a stupa na snagu prvog dana narednog meseca. Sve to vreme moraš da dolaziš na posao redovno i da radiš. Ako tako ne uradiš već se ne pojaviš na radnom mestu onda ti u otkaznom dokumentu stoji - teško narušavanje radnog odnosa i retko koja druga firma ćete zaposliti. Tako je kod mene u Češkoj.

adriano_galliani

pre 3 godine

Ne verujem da ima jedan evropski zakon da nekome moze da zabrani da da otkaz u firmi i predje u drugu.

Reseno.
(ime, 31. avgust 2020 13:32)

Apsolutno. Zato je i doneto ono "Bosmanovo pravilo" po kojem igrač može slobodno da dogovara 6 meseci pred istek ugovora.

Ali može otkaz i ranije. Sve što Mesi treba da uradi je da plati par stotina miliona evra Barseloni i slobodan je.

Inače ostaje i Barsa mu plaća 92 miliona svake godine.

rebro

pre 3 godine

@Lazar, ja 14 godina živim u Češkoj i imao sam ovakve stavke u ugovoru u 3 firme do sada. Kada prekineš radni odnos sa firmom ti ne dobijaš nikakve nadoknade, ali nijedna druga firma koja se bavi istom ili sličnom delatnošću kao tvoja prethodna ne može da te zaposli. Znam šta pričam, konsultovao sam se i sa advokatima oko takvog pitanja.

CJC

pre 3 godine

Sto se tice humanosti pre bi se Ronaldo trebao ugledati na Mesija. Ronaldo je bas neko ko je gladan para. To se moze videti i po njegovim objavama na Instagramu za koje dobija milione. Ima cak 2500 objava dok Mesi tek negde oko 600. Bas se po tome mogu otkriti neke stvari...
(Ivan, 31. avgust 2020 15:57)

Proguglaj malo zasto je Ronaldo jedan od retkih sportista koji nemaju tetovaže pa onda pričaj o humanosti.

Mali Hijavata

pre 3 godine

Meni deluje da je sa pravne strane Barsa u pravu. Zivimo u kapitalizmu I takvi sa zakoni. Ne vidim razlog zasto bi pustili Mesija do sledeceg leta.
(Pedja, 31. avgust 2020 13:49

Zavisi. Možeš u ugovor da staviš bilo šta, niko te ne sprečava, ali ako neka stavka iz ugovora krši bilo koji član Zakona o radu, ne vredi pravno ništa. Takodje, možeš u Skupštini da izglasaš zakon kakav god hoćeš, ali ako nije u skladu sa Ustavom, pravno je ništavan. Tako to ide u svetu gde vladaju zakoni. Tako da Mesi može da ide gde god hoće i kad god hoće, uz odgovarajuće obeštećenje koje zakon dozvoljava.

Lebovitz

pre 3 godine

Pogledaj svoj ugovor o radu. Ako ne radiš dobro, poslodavac ima prava da te novčano kazni. Može da se šeta ali besplatno a za to vreme klub zarađuje pare.
(adriano_galliani, 31. avgust 2020 14:21)

Za kakvog ti robovlasnika radiš pa može novčano da te kažnjava ako ne radiš dobro...

Idi sinko nađi normalan posao gdje jednostavno dobiješ otkaz ako zabušavaš, što ti ovo treba...

neutralni felš

pre 3 godine

barsi ne treba ovo prepucavanje. ako mesi hoce da ide, bolje da ga puste nego da mrcvare situaciju. kompromituju dalju saradnju.
sve u svemu, ova uprava ce ostati zapamcena kao uprava koja je uspelo da izgubi nejmara i mesija i dovede dembelea i grizmana... poguban skor.

ime

pre 3 godine

To sto je Robinson morao da zavrsi poslove s vojskom, a ato neko ko radi u IT kompaniji ne moze da postpise za konkurentsku je stvar americkog zakona i odnosa prema vojsci, uostalom kako je svuda na planeti kada se s vojskom ili stipendijom petljas; odnosno zakona, verovatnije nekog anexa, koji poslodavac sklopi s ajtijevcem koji su nadnicari i robovi svojih gazdi.
Evropski zakon, a u vezi s transferima i pravila (tipa Bosman) su uvek na ruku pojedinca.
Otkazni rok? Mozda ga negde ima. Verujem da je u Kambodzi 3 godine, negde je 3 meseca... al u fudbalu toga nema. Fleksibilnije je i na stetu klubova i reprezentacija, a na korist UEFAMA, FIFAMA, menadzerima koji ubiraju kajmak.
Mesi ce otici. Verujem da mu je i ugovor takav da mu se moze sta hoce. Zasluzio je. A Barsa opet pokazuje da je mali klub. Ili bar manji od Reala, Liverpula, Juventusa.

Srb

pre 3 godine

Liga se produžila,on ima ugovor,do mesec dana po završetku lige.
Nije ni važno,ali je sramotno da se ovako rastanu Barselona i možda njihov najbolji igrač u istoriji kluba.

Vladan R

pre 3 godine

@ime

Ima i nešto što se zove ugovor, koji obavezuje oba potpisnika. Prvog na vernost do te i te godine, a drugog na finasijske obaveze. Npr Dejvid Robinson je tek dve godine nakon drafta mogao da zaigra za SAS jer je ugovorom o stipendiju bio obavezan da odradi dve godine u mornarici ciji je bio stipendista. A za razliku od Mesija, nije imao izlaznu klauzulu, pa je morao da odradi te dve godine.

Bolesni skot

pre 3 godine

Lazar, ja 14 godina živim u Češkoj i imao sam ovakve stavke u ugovoru u 3 firme do sada. Kada prekineš radni odnos sa firmom ti ne dobijaš nikakve nadoknade, ali nijedna druga firma koja se bavi istom ili sličnom delatnošću kao tvoja prethodna ne može da te zaposli. Znam šta pričam, konsultovao sam se i sa advokatima oko takvog pitanja.
(rebro, 31. avgust 2020

Hoćeš da kažeš da kao lekar, ako napustiš "firmu" nećeš moći da radiš u struci godinu, dve, ili tri...?
Pa sinko, ako prihvatiš da svu zaradu daješ šefu i sklopite ugovor, može i to... A možeš i ženu da mu obezbediš, samo ako i ona potpiše... Kad ti je toliko stalo do radnog mesta u kapitalizmu...

somborac

pre 3 godine

@ime

Da,ako nije nekim ugovorom drugačije rešeno... A meni se čini da fudbaleri potpisuju nekakve ugovore, ali možda mi se samo čini...

ls

pre 3 godine

da je takav mesi pa da od svoj para plati tih 700 i onako to nista nije za njega,nedeljna plata ibg ali pare i pare zivot ti pokvare
(Marko, 31. avgust 2020 15:18)

Rodjeni, 700 miliona a ne 700 hiljada. Kakva crna nedeljna plata? Ali dobro, po tvom pisanju rekao bih da imas 9 godina pa nije ni za zameriti.

Lazar

pre 3 godine

@rebro Zakoni eu??? Pa takvu odredbu tj. zabranu konkurencije imas i u nasem Zakonu o radu. Samo si zaboravio da kazes da za to vreme primas masnu naknadu, jer bez toga nema predmetnog ogranicenja.

TurboNator

pre 3 godine

@ime, ima još nešto u tim evropskim zakonima. Ne možeš da se zaposliš u firmi koja obavlja istu ili sličnu delatnost najmanje 3 ili 5 godina po isteku ugovora u sadašnjoj firmi. To meni stoji u ugovoru koji sam potpisao u Pragu za T-Mobile. Znači ja ne bih mogao da se zaposlim u nijednom operateru 3 godine nakon raskida ugovora sa sadašnjom firmom.
Zeznuti zakoni EU.
(rebro, 31. avgust 2020 15:42)

@rebro

Auuu Druze, al’ te neko zeznuo za taj ugovor da potpišeš...🤪

Salu na stranu - 3 ili 5 godina?? To apsolutno nije tačno, ne znam zašto pišeš takve stvari...

Ako stvarno imaš to u ugovoru to nije legalno, odnosno svaki sud bi to oborio.

Uobičajen maximum za “gardening leave” ili “restrictive covenants” je 6 meseci, ponekad ide i do 12 meseci (retko), inače je “unreasonable restraint of trade”.

U nekim vrlo specifičnim slučajevima je moguće da je duže ali vrlo retko i to su uglavnom neke “visoke, važne” pozicije - ali i za njih nije 3-5 godina...

Evo malo za citanje na temu:

https://www.lindermyers.co.uk/are-restrictive-covenants-enforceable/

rebro

pre 3 godine

@TurboNator, ne radimo svi iste poslove. Dok sam radio kao SMSC i OpenVMS inžinjer za Acision imao sam stavku u ugovoru da ne mogu da se zaposlim kod nijednog evropskog mobilnog operatera 3 godine nakon raskida odnosa sa Acision. Češki zakon o radu to dozvoljava jer bi odlaskom u konkurentsku firmu mogao da prensem informacije.
Ja koji živim u Češkoj 14 godina i državljanin sam Češke valjda znam kako stoje stvari ovde. Za neke stavke zakona o radu sam se i sa advokatima konsultovao za slučaj da nisam razumeo sve na češkom jeziku.
Prema tome ne mlati. Znam šta pričam. Isto je bilo dok sam radio za IBM.

dacha Zvezda

pre 3 godine

A Barselona ne priznaje odluke Mesija!
I sta cemo sad?
Ovi postali ko nasi politicari.
Jos ako se sete da napisu koje saopstenje.. Eto Terze i Vulete u Barsi sledece godine

JPR24

pre 3 godine

Ne verujem da ima jedan evropski zakon da nekome moze da zabrani da da otkaz u firmi i predje u drugu.

Reseno.
(ime, 31. avgust 2020 13:32)

Da, samo sto je ovde fudbal u pitanju, a ne firme. Sami ugovori su cirkus. Koliko njih taji porez, mislim igrači, šta onda pomisliti na same klubove. Pa sve ostalo sto ide sa time. Zato šta god mislili o amerima, njihove lige su jasne, nema transfera, nema kupovine, po zasluzi i stazu igrači zaradjuju plate, svaki klub ima maks koliko sme da placa plate, a ko hoće igrača u klub: trejd, zamena po vrednosti plate a ne nekim klauzulama ili fantaziji...

Calm Like a Bomb

pre 3 godine

Kad je Barselona huškala Kutinja i Dembelea da bojkotuju treninge i isforsiraju da ih puste ne silu, onda je bila stvar slobodnog izbora igrača, koliko se sećam--
Ali, možda se i ne sećam dobro.
Barselona...

grobar

pre 3 godine

On je proslo leto imao pravo kao slobodan igrac da ode iz kluba, pa je produzio do kraja protekle sezone uz istu opciju. Korona je produzila sezonu i pomerila prelazni rok, pa sta je trebalo da uradi, krajem juna da ode i ostavi ekipu na cedilu? Cak da pravo pokaze da je ipak vezan ugovorom za barselonu, trebalo bi da ga puste za plafon 100 miliona, prosto klubovi pustaju igrace da idu ako su bas bas resili, iako oni nisu klubu dali ni 10% onoga sto je mesi barseloni. Prosto ako je resio da ode, treba da mu se izadje u susret, a ne seljacki ovako da se ponasaju prema njemu, ima jos jedno 2 sezone vrhunskog fudbala u nogama i pustite ga da ih odigra gde on hoce. To sto je ovaj covek barseloni doneo na svim poljima, to novcem ne moze da se izmeri.

tiberije

pre 3 godine

Sto se tice humanosti pre bi se Ronaldo trebao ugledati na Mesija. Ronaldo je bas neko ko je gladan para. To se moze videti i po njegovim objavama na Instagramu za koje dobija milione. Ima cak 2500 objava dok Mesi tek negde oko 600. Bas se po tome mogu otkriti neke stvari...
(Ivan, 31. avgust 2020 15:57)

Ronaldo je Fudbaler koji je najviše dao u dobrotvorne svrhe
Povrh toga dobrivoljan je davalac krvi redovno i to je razlog sto se ne tetovira
To sto se ponaša kao dete ne oduzima od toga da je ljudina

utisak meseca

pre 3 godine

Meni je frapantno sto citam da u Evropi ne mozes da se zaposlis neko vreme ako das otkaz...ma koji izgovor da poslodavac ima, a jos je bizarnije da je razlog “otkrivanje informacija”?!

I sto citam da ima ljudi koji pristaju na taj uslov.