Ponedeljak, 20.07.2020.

22:45

"U Formuli 1 svi kopiraju jedni druge"

Tehnički direktor Formule 1, Ros Bron, tvrdi da ne postoji ekipa koja nije kopirala nešto od druge.

Izvor: SN

"U Formuli 1 svi kopiraju jedni druge" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

26 Komentari

Sortiraj po:

Miki

pre 3 godine

Godzilla (Ako je meni obracanje) Kako "gledanje na F1 kao obicnu trku sa vozacima" kad ja upravo pricam o tehnickim karakteristikama bolida?? Elem ima mnogo stvari koje ukazuju da ovde nisu bas cista posla, vi to mnogo generalizujete a i odgovor nije na ono sto sam napisao! Prvo jedna prosecna ekipa koja proslih godina nije ni mirisala prvu polovinu tabele sad puca na drugo mesto. To u novijoj istoriji formule 1 ,mislim nije zabelezeno (sem mozda BRGP i produvani difuzor). Ovde je navodno sve legalno. Drugo, pa naravno da je kopija proslogodisnjeg, ko je rekao ovogodisnjeg, ni ono prvo nije dozvoljeno. Pa normalno ako bi se kopirao bolid iz aktuelne godine onda bi to bili u stvari identicni bolidi!? Evo i jos jednog podatka koji i ja nisam znao do skora: Fetelov Toro-Roso je bio kopija Red-Bula iz godine pre kad je uzeo onu pobedu. Pa zato je to i zabranjeno. A na kraju neverovatna slicnost izmedju bolida pa ne znam dokle vise da navodim. Na kraju i iz Red-Bula su rekli: ako je u toj meri dozvoljeno kopiranje delova (copy-paste) onda i mi odmah dajemo podateke Alpha-Tauriju pa da vidite 4 Red-Bula na stazi (vest sa F1 sajta). Valjda oni znaju sta pricaju.

Alonso

pre 3 godine

#godzilla
Ne, nego ti čitaš na B92??? Ti dečko veze s'mozgom nemaš. To sto si stavio link F1 je za 2019. Ja sam bio jasan. 2018 godina je u pitanju, a ti pošto ni srpski ne znas, ti pokušaj na engleskom da nađeš zašto je Ferrari bio pod istragom pa se javi.

godzilla

pre 3 godine

Oni su kopirali (tacnije odredjene stavke) proslogodisnji bolid Mercedesa. Znaci bolid iz 2019, a ne 2020. Unazad pricaju svi da treba da bude veca jednakost, povecace se performanse, takmicenje, itd. Sad kad neko iskopira odredjene stavke proslogodisnjeg bolida, sad je problem. Nemojte misliti da Ferari ne daje i ne testira delove na Alfi ili Hasu, treba biti samo glup i to pomisliti. Ocigledno vi gledate F1 kao obicnu trku sa vozacima, a tehnicki toga ima mnogo vise. Pakao

Miki

pre 3 godine

Godzilla Nije poenta sto neko ne kopira Ferari vec je poenta u sledecem: ako Mercedes daje nacrte Racing Pointu, onda ce Ferari da da Hassu i Alfi a Red-Bull Alpha Tauriu. Znas koliko ce da skoce onda Hass, Alfa i Tauri u performansama. Znaci niko ne brani kopiranje od oka ali copy-paste je vec nesto drugo.

godzilla

pre 3 godine

@Alonso Covece citas vesti sa monda o F1? Da li si ti realan? E sad lepo procitaj sa F1 sajta, naravno ukoliko poznajes engleski, sto cisto sumnjam jer citas vesti na mondu. Edukuj se malo, kako radi F1 mozor, kako je Ferari dobiao toliki snagu, itd., i nemoj da pricas o materiji koju ne poznajes - https://www.formula1.com/en/latest/article.fia-reaches-settlement-with-ferrari-following-2019-engine-investigation.6beur1atKeTLvJHPEuHUJW.html

Alonso

pre 3 godine

#godzilla
Ti dečko nemas pojma, evo ti link iz 2018, pa nešto nauči.
https://mondo.rs/Sport/Ostali-sportovi/a1106844/Ferari-Formula-1-ERS-kazna-izbacivanje-iz-sampionata.html
Ja Mercedes nisam pomenuo, a ni Red Bull niti ostale ekipe, rekao sam u globalu je ta njihova snaga zbog njihovog ERS sistema jednostavno zasmetala.
Pomenuo sam Šumahera i njegove titule i tu nadmoć koju je imao, a ti dobro pročitaj moj prvi komentar. Pomešao si me sa nekim očigledno. Replika ti nije uspela. Aj sad ponovo.

Alonso

pre 3 godine

#godzilla
Inače sam se osvrnuo na tvoje pitanje zasto Ferrari ne napravi bolid, pa da drugi kopiraju i na konstataciju da je Šumaher imao uvek najmoćniji bolid i zato pobeđivao i osvajao titule.

Jovan

pre 3 godine

TEHNIČKI DIREKTOR F1. Ljudi jel znate ko je ova njuška? E sad će čika da vam kaže. On je u benetonu sa Šumaherom učestvovao u dve najprljavije titule ikada. Grejači za gume, vešanje, spojleri. Šta sve nije bilo tu sumnjivo. Svaku trku koju je završio Šumaher 94. bio je prvi ili drugi, a beneton se jedva peo na podijume pre toga. Onda prelazi sa Šumaherom u lopovski Ferari i tamo kreće ludilo. Muljačine, pravila, gume, gledanje kroz prste. Znači Tod, Bron, Šumaher, Luka di mont. Četiri najveće hulje i šibicara ikada. Onda osniva svoj tim i osvaja titulu u prvoj sezoni. Veoma zanimljivo. Zatim postaje suvlasnik mercedesa i zajedno sa Šumaherom pravi bolid. Ali pazite sad ovo. Kao menjaju se pravila od 2014 u hibrid eri i verovatno sasvim prirodno mečke imaju jedan-dva u skoro svakoj trci i to sedam godina za redom. Ali šlag na tortu ,,ovaj čovek postaje tehnički direktor F1",tačka na I, kec na deset. Pa bravo bitange, bravo kriminalci,kvarni ste ko kvaran zub. Zato ste Alonsa i uništili zlikovci. Zato ste najkompletnijeg vozača koji je pobedio tog Šumahera, Brona i Toda pošteno na stazi, na mozak, ruke i noge, zato ste ga unakazili. Dali ste mu MCL Hondu, najgori MCL ikada da bi na kraju Entoni Hamilton optužio Nanda da kontroliše tržište vozača. Pa nitkove sin ti se ne bi na podijum popeo da nije ovih lopovčina. Zato svi pravi ljubitelji F1 ne gledajte više ovaj rijaliti, isključite TV nedeljom od 15 časova do nekih novih vremena kada će F1 zasijati starim sjajem.

Aca

pre 3 godine

Prodao Mercedesu tim pa postao tehnički direktor F1.Ahaha....koja je ovo sprdnja. Znači ovaj čovek kreira sadašnjost F1. Pa zato je Mercedes ovako dominantan sedam godina. Oni se ljudi igraju a polupismeni polusvet gleda ovo i navija. Neverovatno.

godzilla

pre 3 godine

@Alonso Kao prvo, ti nemas pojma sta pricas. Kakva baterija kod Ferarija? Protest nije imao nikakve veze sa baterijom, vec atipicnim sagorevanjem ulja u motoru, sto je Ferariju u tom trenutku davalo vise snage, mnogo vise snage. Druga stvar, nije Mercedes ulozio zalbu vec Red Bull (kao i uvek sto prvi ulazu zalbu za sve), pa su onda svi ostali krenuli da protestvuju nakon istrage i odluke tehnickog dela F1 da je sve u redu i da je to dozvoljeno. Onda je taj princip upotrebio Mercedes ove godine i naravno kao sto to biva, uradio mnogo bolji posao od Ferarija i zato sada imaju jos vise snage, istu stvar je uradio i Reno, sto se moze videti po performansama Meklarena, pa.i Renoa u nekim momentima. Ja sam u komentaru napisao kojim redosledom unazad su ekipe bile dominantne, ne znam sta ti nije jasno u mom komentaru? Znaci, Mercedes, Red Bull, Reno, Ferari, Meklaren, Wiliams, itd., sa pojedinacnim ispadima Bron GP i Benetona, i tako u godinama unzad.

Abarth

pre 3 godine

Jedno je kopirati na osnovu fotografija a sasvim nešto drugo je dobiti gotov nacrt što se i dogodilo u ovom slučaju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (da da da, 21. jul 2020 08:15)

Naravno, upravo je u tome poenta, ovo nije odradjeno tako sto je neko gledao u sliku pa da su od toga napravili resenje, ovde je sve odradjeno kao na 'originalu' ili ti copy-paste. Ali, kada bi pao Racing Point morao bi i Mercedes da dobije neku kaznu, ali naravno od toga nece biti nista i nema apsolutno potrebe dalje time da se zamajavamo. Kao sto je u eri Schumachera od strane FIA-e favorizovan Ferrari, danas se favorizuje Mercedes i to se nece skoro promeniti, pogotovo ne preko noci.

Сима

pre 3 godine

,,Био власник БронГП, у првој сезони освојио титулу, постао сувласник мерцедеса и седам година за редом они убедљиво шампиони а он директор Ф1". Људи моји, јел има да неком нешто није јасно овде. Каква је ово мафија. Јел има неко још да ће после овога да гледа формулу. Ја нећу. Довиђења.

BRE!!!

pre 3 godine

Nije samo kopija u pitanju, vec i Mercedesov agregat, koji je silan i ove god i po mom misljenju jos mocniji nego prosle. Samo treba videti rezultate ne Mercedesa, za njih smo znali, vec Racing Pointa, pa i Vilijamsa, koliko su se popravili u odnosu na prethodnu godinu. A treba pogledati Ferarijeve korisnike. Ferari ocaj, Haas takodje, Alfa prosle god redovno Kimi bio u poenima, ove to mogu samo da sanjuju, kao i Vilijams prosle. Verovatno je pandemija mnogo uticala na tu fabriku Ferarija i budzet i sve i jednostavno nisu imali sredstava da naprave nesto bolje.

Alonso

pre 3 godine

@godzilla

A uuuuu brate sta naprica. Pa pretprosle godine kad je Ferrari bio mnogo bolji, odmah su reagovali da se proveri baterija i od tog momenta je sve krenulo naopako, a do tada je sve moglo i bilo po propisima, a od tog momenta (mislim da je bila SPA trka, nemoj me drzati za reč) vise nije bilo po propisima, jer nisu računali da će Ferrari imati toliku snagu. A sto se tiče Šumahera, pa kad je imao toliko moćni bolid od ostalih, kako Dejmon Hil, te Žak Vilnev, pa Mika Hakinen dva puta, pa Alonso dva puta osvojiše titulu pored te moći? Da je toliko bio moćniji imao bi bar 13 titula.

Brutus

pre 3 godine

klasican spin , svi kopiraju snimaju ,slikaju , da ali ovde je rec o direktnom preuzimanju podataka i tunela od mercedesa , ali nema veze ,nekako se naviklo na ovo , ferari je uvek bio meta koja se treba skinuti od pamtiveka tako ce ostati .
(Ernesto ce, 21. jul 2020 07:44)

Ferari danas kopira onaj ko hoće da bude zadnji

godzilla

pre 3 godine

Dolazimo do suštine, zašto Ferari ne napravi bolid koji će drugi da kopiraju? Zašto se uvek potencira Mercedes ovo, Mercedes ono? Ljudi su napravili vrhunski bolid, niko ne brani Ferariju, Red Bulu i ostalima da to urade. To što ne mogu, nije problem Mercedesa. Kroz istoriju F1 se pokazalo da u određenom periodu imate dominantnu ekipu, koja iskoči sa nečim novim, pouzdanim bolidom i dominira godinama. Tu i tamo se pojavi po neki jedinstveni primerak, ali retko. Unazad, Mercedes, Red Bull, Reno, Ferari, Meklaren, Wiliams, Meklaren, Ferari, itd. Uglavnom vladaju po nekoliko godina, nema tu mudrolije. I da se razumemo, Šumaher je sve one titule osvojio zato što je imao vrhunski bolid, koji je dominirao. Da nije bilo njega, onda bi to uradio i onaj nesrećni Barikelo. Tako da nemojte pričati te priče da titulu donosi vozač, kada nije tako. Sve su to manje više vrhunski vozači, ali titule donosi ekipa i vrhunski, dominantni bolid. To što neko voli više određenu ekipu, nije razlog da mrzi drugu zato što je ova dominantna. Lično navijam za Meklaren i uvek sam ih gotivio, ali da li to znači da treba da Mrzim, Mercedes Ferari ili Red Bull što su poslednjih godina bolji? Naravno da ne, jer očigledno se onda vi svi ne razumete ni malo u F1.

Ernesto ce

pre 3 godine

klasican spin , svi kopiraju snimaju ,slikaju , da ali ovde je rec o direktnom preuzimanju podataka i tunela od mercedesa , ali nema veze ,nekako se naviklo na ovo , ferari je uvek bio meta koja se treba skinuti od pamtiveka tako ce ostati .

Danilo

pre 3 godine

 koga kopira nesrecni Ferrari ??
 (Miki lepotan, 20. jul 2020 23:20) koliko si zadojen mrznjom prema ferrariu,Mercedes tvoj je plagijat to se dokazalo a Ferrari ima svoje ideje,

anti-reklamozder

pre 3 godine

nisam ljubitelj formule, ali me ljubav prema apsurdnom (ne navijam za ivo lola ribar) primorava da pitam ocigledno pitanje...ako jedni stalno kopiraju druge ko uopste donosi nesto novo sto omogucava ovoj formuli da se razlikuje od one od pre 20 godina sa npr hakinenom i raikonenom ili shumijem i baricelom..samo pitam (ok malo ima i trolovanja :))


sportski pozdrav :)

Vlad

pre 3 godine

Nista cudno. Setite se McLaren F-duct sistema, te duplog difuzora BronGP (BronGP 2009) itd. Sve to su kopirale druge ekipe.
Takodje ko je pratio detaljnije Haas ove godine ima kocione odvode za hladjenje skoro iste kao Ferari.
https://mobile.twitter.com/NorthHertsSam/status/1282986107714633729/photo/1

Nisam čiko ja!

pre 3 godine

Ros Bron radi za Mercedes od kako im je prodao tim i postao tehnički direktor F1. Naravno da će ovakvim izjavama pokušati da relativizuje značaj kopiranja prošlogodišnjeg Mercedesa. Nakon ove izjave sam potpuno ubeđen da je Racing Point dobio nacrte od Mercedesa.

Nisam čiko ja!

pre 3 godine

Ros Bron radi za Mercedes od kako im je prodao tim i postao tehnički direktor F1. Naravno da će ovakvim izjavama pokušati da relativizuje značaj kopiranja prošlogodišnjeg Mercedesa. Nakon ove izjave sam potpuno ubeđen da je Racing Point dobio nacrte od Mercedesa.

godzilla

pre 3 godine

Dolazimo do suštine, zašto Ferari ne napravi bolid koji će drugi da kopiraju? Zašto se uvek potencira Mercedes ovo, Mercedes ono? Ljudi su napravili vrhunski bolid, niko ne brani Ferariju, Red Bulu i ostalima da to urade. To što ne mogu, nije problem Mercedesa. Kroz istoriju F1 se pokazalo da u određenom periodu imate dominantnu ekipu, koja iskoči sa nečim novim, pouzdanim bolidom i dominira godinama. Tu i tamo se pojavi po neki jedinstveni primerak, ali retko. Unazad, Mercedes, Red Bull, Reno, Ferari, Meklaren, Wiliams, Meklaren, Ferari, itd. Uglavnom vladaju po nekoliko godina, nema tu mudrolije. I da se razumemo, Šumaher je sve one titule osvojio zato što je imao vrhunski bolid, koji je dominirao. Da nije bilo njega, onda bi to uradio i onaj nesrećni Barikelo. Tako da nemojte pričati te priče da titulu donosi vozač, kada nije tako. Sve su to manje više vrhunski vozači, ali titule donosi ekipa i vrhunski, dominantni bolid. To što neko voli više određenu ekipu, nije razlog da mrzi drugu zato što je ova dominantna. Lično navijam za Meklaren i uvek sam ih gotivio, ali da li to znači da treba da Mrzim, Mercedes Ferari ili Red Bull što su poslednjih godina bolji? Naravno da ne, jer očigledno se onda vi svi ne razumete ni malo u F1.

Vlad

pre 3 godine

Nista cudno. Setite se McLaren F-duct sistema, te duplog difuzora BronGP (BronGP 2009) itd. Sve to su kopirale druge ekipe.
Takodje ko je pratio detaljnije Haas ove godine ima kocione odvode za hladjenje skoro iste kao Ferari.
https://mobile.twitter.com/NorthHertsSam/status/1282986107714633729/photo/1

anti-reklamozder

pre 3 godine

nisam ljubitelj formule, ali me ljubav prema apsurdnom (ne navijam za ivo lola ribar) primorava da pitam ocigledno pitanje...ako jedni stalno kopiraju druge ko uopste donosi nesto novo sto omogucava ovoj formuli da se razlikuje od one od pre 20 godina sa npr hakinenom i raikonenom ili shumijem i baricelom..samo pitam (ok malo ima i trolovanja :))


sportski pozdrav :)

Jovan

pre 3 godine

TEHNIČKI DIREKTOR F1. Ljudi jel znate ko je ova njuška? E sad će čika da vam kaže. On je u benetonu sa Šumaherom učestvovao u dve najprljavije titule ikada. Grejači za gume, vešanje, spojleri. Šta sve nije bilo tu sumnjivo. Svaku trku koju je završio Šumaher 94. bio je prvi ili drugi, a beneton se jedva peo na podijume pre toga. Onda prelazi sa Šumaherom u lopovski Ferari i tamo kreće ludilo. Muljačine, pravila, gume, gledanje kroz prste. Znači Tod, Bron, Šumaher, Luka di mont. Četiri najveće hulje i šibicara ikada. Onda osniva svoj tim i osvaja titulu u prvoj sezoni. Veoma zanimljivo. Zatim postaje suvlasnik mercedesa i zajedno sa Šumaherom pravi bolid. Ali pazite sad ovo. Kao menjaju se pravila od 2014 u hibrid eri i verovatno sasvim prirodno mečke imaju jedan-dva u skoro svakoj trci i to sedam godina za redom. Ali šlag na tortu ,,ovaj čovek postaje tehnički direktor F1",tačka na I, kec na deset. Pa bravo bitange, bravo kriminalci,kvarni ste ko kvaran zub. Zato ste Alonsa i uništili zlikovci. Zato ste najkompletnijeg vozača koji je pobedio tog Šumahera, Brona i Toda pošteno na stazi, na mozak, ruke i noge, zato ste ga unakazili. Dali ste mu MCL Hondu, najgori MCL ikada da bi na kraju Entoni Hamilton optužio Nanda da kontroliše tržište vozača. Pa nitkove sin ti se ne bi na podijum popeo da nije ovih lopovčina. Zato svi pravi ljubitelji F1 ne gledajte više ovaj rijaliti, isključite TV nedeljom od 15 časova do nekih novih vremena kada će F1 zasijati starim sjajem.

Aca

pre 3 godine

Prodao Mercedesu tim pa postao tehnički direktor F1.Ahaha....koja je ovo sprdnja. Znači ovaj čovek kreira sadašnjost F1. Pa zato je Mercedes ovako dominantan sedam godina. Oni se ljudi igraju a polupismeni polusvet gleda ovo i navija. Neverovatno.

Brutus

pre 3 godine

klasican spin , svi kopiraju snimaju ,slikaju , da ali ovde je rec o direktnom preuzimanju podataka i tunela od mercedesa , ali nema veze ,nekako se naviklo na ovo , ferari je uvek bio meta koja se treba skinuti od pamtiveka tako ce ostati .
(Ernesto ce, 21. jul 2020 07:44)

Ferari danas kopira onaj ko hoće da bude zadnji

Alonso

pre 3 godine

@godzilla

A uuuuu brate sta naprica. Pa pretprosle godine kad je Ferrari bio mnogo bolji, odmah su reagovali da se proveri baterija i od tog momenta je sve krenulo naopako, a do tada je sve moglo i bilo po propisima, a od tog momenta (mislim da je bila SPA trka, nemoj me drzati za reč) vise nije bilo po propisima, jer nisu računali da će Ferrari imati toliku snagu. A sto se tiče Šumahera, pa kad je imao toliko moćni bolid od ostalih, kako Dejmon Hil, te Žak Vilnev, pa Mika Hakinen dva puta, pa Alonso dva puta osvojiše titulu pored te moći? Da je toliko bio moćniji imao bi bar 13 titula.

Danilo

pre 3 godine

 koga kopira nesrecni Ferrari ??
 (Miki lepotan, 20. jul 2020 23:20) koliko si zadojen mrznjom prema ferrariu,Mercedes tvoj je plagijat to se dokazalo a Ferrari ima svoje ideje,

Ernesto ce

pre 3 godine

klasican spin , svi kopiraju snimaju ,slikaju , da ali ovde je rec o direktnom preuzimanju podataka i tunela od mercedesa , ali nema veze ,nekako se naviklo na ovo , ferari je uvek bio meta koja se treba skinuti od pamtiveka tako ce ostati .

Abarth

pre 3 godine

Jedno je kopirati na osnovu fotografija a sasvim nešto drugo je dobiti gotov nacrt što se i dogodilo u ovom slučaju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (da da da, 21. jul 2020 08:15)

Naravno, upravo je u tome poenta, ovo nije odradjeno tako sto je neko gledao u sliku pa da su od toga napravili resenje, ovde je sve odradjeno kao na 'originalu' ili ti copy-paste. Ali, kada bi pao Racing Point morao bi i Mercedes da dobije neku kaznu, ali naravno od toga nece biti nista i nema apsolutno potrebe dalje time da se zamajavamo. Kao sto je u eri Schumachera od strane FIA-e favorizovan Ferrari, danas se favorizuje Mercedes i to se nece skoro promeniti, pogotovo ne preko noci.

BRE!!!

pre 3 godine

Nije samo kopija u pitanju, vec i Mercedesov agregat, koji je silan i ove god i po mom misljenju jos mocniji nego prosle. Samo treba videti rezultate ne Mercedesa, za njih smo znali, vec Racing Pointa, pa i Vilijamsa, koliko su se popravili u odnosu na prethodnu godinu. A treba pogledati Ferarijeve korisnike. Ferari ocaj, Haas takodje, Alfa prosle god redovno Kimi bio u poenima, ove to mogu samo da sanjuju, kao i Vilijams prosle. Verovatno je pandemija mnogo uticala na tu fabriku Ferarija i budzet i sve i jednostavno nisu imali sredstava da naprave nesto bolje.

Alonso

pre 3 godine

#godzilla
Ti dečko nemas pojma, evo ti link iz 2018, pa nešto nauči.
https://mondo.rs/Sport/Ostali-sportovi/a1106844/Ferari-Formula-1-ERS-kazna-izbacivanje-iz-sampionata.html
Ja Mercedes nisam pomenuo, a ni Red Bull niti ostale ekipe, rekao sam u globalu je ta njihova snaga zbog njihovog ERS sistema jednostavno zasmetala.
Pomenuo sam Šumahera i njegove titule i tu nadmoć koju je imao, a ti dobro pročitaj moj prvi komentar. Pomešao si me sa nekim očigledno. Replika ti nije uspela. Aj sad ponovo.

Сима

pre 3 godine

,,Био власник БронГП, у првој сезони освојио титулу, постао сувласник мерцедеса и седам година за редом они убедљиво шампиони а он директор Ф1". Људи моји, јел има да неком нешто није јасно овде. Каква је ово мафија. Јел има неко још да ће после овога да гледа формулу. Ја нећу. Довиђења.

godzilla

pre 3 godine

@Alonso Kao prvo, ti nemas pojma sta pricas. Kakva baterija kod Ferarija? Protest nije imao nikakve veze sa baterijom, vec atipicnim sagorevanjem ulja u motoru, sto je Ferariju u tom trenutku davalo vise snage, mnogo vise snage. Druga stvar, nije Mercedes ulozio zalbu vec Red Bull (kao i uvek sto prvi ulazu zalbu za sve), pa su onda svi ostali krenuli da protestvuju nakon istrage i odluke tehnickog dela F1 da je sve u redu i da je to dozvoljeno. Onda je taj princip upotrebio Mercedes ove godine i naravno kao sto to biva, uradio mnogo bolji posao od Ferarija i zato sada imaju jos vise snage, istu stvar je uradio i Reno, sto se moze videti po performansama Meklarena, pa.i Renoa u nekim momentima. Ja sam u komentaru napisao kojim redosledom unazad su ekipe bile dominantne, ne znam sta ti nije jasno u mom komentaru? Znaci, Mercedes, Red Bull, Reno, Ferari, Meklaren, Wiliams, itd., sa pojedinacnim ispadima Bron GP i Benetona, i tako u godinama unzad.

Alonso

pre 3 godine

#godzilla
Inače sam se osvrnuo na tvoje pitanje zasto Ferrari ne napravi bolid, pa da drugi kopiraju i na konstataciju da je Šumaher imao uvek najmoćniji bolid i zato pobeđivao i osvajao titule.

godzilla

pre 3 godine

Oni su kopirali (tacnije odredjene stavke) proslogodisnji bolid Mercedesa. Znaci bolid iz 2019, a ne 2020. Unazad pricaju svi da treba da bude veca jednakost, povecace se performanse, takmicenje, itd. Sad kad neko iskopira odredjene stavke proslogodisnjeg bolida, sad je problem. Nemojte misliti da Ferari ne daje i ne testira delove na Alfi ili Hasu, treba biti samo glup i to pomisliti. Ocigledno vi gledate F1 kao obicnu trku sa vozacima, a tehnicki toga ima mnogo vise. Pakao

Alonso

pre 3 godine

#godzilla
Ne, nego ti čitaš na B92??? Ti dečko veze s'mozgom nemaš. To sto si stavio link F1 je za 2019. Ja sam bio jasan. 2018 godina je u pitanju, a ti pošto ni srpski ne znas, ti pokušaj na engleskom da nađeš zašto je Ferrari bio pod istragom pa se javi.

godzilla

pre 3 godine

@Alonso Covece citas vesti sa monda o F1? Da li si ti realan? E sad lepo procitaj sa F1 sajta, naravno ukoliko poznajes engleski, sto cisto sumnjam jer citas vesti na mondu. Edukuj se malo, kako radi F1 mozor, kako je Ferari dobiao toliki snagu, itd., i nemoj da pricas o materiji koju ne poznajes - https://www.formula1.com/en/latest/article.fia-reaches-settlement-with-ferrari-following-2019-engine-investigation.6beur1atKeTLvJHPEuHUJW.html

Miki

pre 3 godine

Godzilla Nije poenta sto neko ne kopira Ferari vec je poenta u sledecem: ako Mercedes daje nacrte Racing Pointu, onda ce Ferari da da Hassu i Alfi a Red-Bull Alpha Tauriu. Znas koliko ce da skoce onda Hass, Alfa i Tauri u performansama. Znaci niko ne brani kopiranje od oka ali copy-paste je vec nesto drugo.

Miki

pre 3 godine

Godzilla (Ako je meni obracanje) Kako "gledanje na F1 kao obicnu trku sa vozacima" kad ja upravo pricam o tehnickim karakteristikama bolida?? Elem ima mnogo stvari koje ukazuju da ovde nisu bas cista posla, vi to mnogo generalizujete a i odgovor nije na ono sto sam napisao! Prvo jedna prosecna ekipa koja proslih godina nije ni mirisala prvu polovinu tabele sad puca na drugo mesto. To u novijoj istoriji formule 1 ,mislim nije zabelezeno (sem mozda BRGP i produvani difuzor). Ovde je navodno sve legalno. Drugo, pa naravno da je kopija proslogodisnjeg, ko je rekao ovogodisnjeg, ni ono prvo nije dozvoljeno. Pa normalno ako bi se kopirao bolid iz aktuelne godine onda bi to bili u stvari identicni bolidi!? Evo i jos jednog podatka koji i ja nisam znao do skora: Fetelov Toro-Roso je bio kopija Red-Bula iz godine pre kad je uzeo onu pobedu. Pa zato je to i zabranjeno. A na kraju neverovatna slicnost izmedju bolida pa ne znam dokle vise da navodim. Na kraju i iz Red-Bula su rekli: ako je u toj meri dozvoljeno kopiranje delova (copy-paste) onda i mi odmah dajemo podateke Alpha-Tauriju pa da vidite 4 Red-Bula na stazi (vest sa F1 sajta). Valjda oni znaju sta pricaju.

Danilo

pre 3 godine

 koga kopira nesrecni Ferrari ??
 (Miki lepotan, 20. jul 2020 23:20) koliko si zadojen mrznjom prema ferrariu,Mercedes tvoj je plagijat to se dokazalo a Ferrari ima svoje ideje,

Nisam čiko ja!

pre 3 godine

Ros Bron radi za Mercedes od kako im je prodao tim i postao tehnički direktor F1. Naravno da će ovakvim izjavama pokušati da relativizuje značaj kopiranja prošlogodišnjeg Mercedesa. Nakon ove izjave sam potpuno ubeđen da je Racing Point dobio nacrte od Mercedesa.

anti-reklamozder

pre 3 godine

nisam ljubitelj formule, ali me ljubav prema apsurdnom (ne navijam za ivo lola ribar) primorava da pitam ocigledno pitanje...ako jedni stalno kopiraju druge ko uopste donosi nesto novo sto omogucava ovoj formuli da se razlikuje od one od pre 20 godina sa npr hakinenom i raikonenom ili shumijem i baricelom..samo pitam (ok malo ima i trolovanja :))


sportski pozdrav :)

Сима

pre 3 godine

,,Био власник БронГП, у првој сезони освојио титулу, постао сувласник мерцедеса и седам година за редом они убедљиво шампиони а он директор Ф1". Људи моји, јел има да неком нешто није јасно овде. Каква је ово мафија. Јел има неко још да ће после овога да гледа формулу. Ја нећу. Довиђења.

Ernesto ce

pre 3 godine

klasican spin , svi kopiraju snimaju ,slikaju , da ali ovde je rec o direktnom preuzimanju podataka i tunela od mercedesa , ali nema veze ,nekako se naviklo na ovo , ferari je uvek bio meta koja se treba skinuti od pamtiveka tako ce ostati .

Jovan

pre 3 godine

TEHNIČKI DIREKTOR F1. Ljudi jel znate ko je ova njuška? E sad će čika da vam kaže. On je u benetonu sa Šumaherom učestvovao u dve najprljavije titule ikada. Grejači za gume, vešanje, spojleri. Šta sve nije bilo tu sumnjivo. Svaku trku koju je završio Šumaher 94. bio je prvi ili drugi, a beneton se jedva peo na podijume pre toga. Onda prelazi sa Šumaherom u lopovski Ferari i tamo kreće ludilo. Muljačine, pravila, gume, gledanje kroz prste. Znači Tod, Bron, Šumaher, Luka di mont. Četiri najveće hulje i šibicara ikada. Onda osniva svoj tim i osvaja titulu u prvoj sezoni. Veoma zanimljivo. Zatim postaje suvlasnik mercedesa i zajedno sa Šumaherom pravi bolid. Ali pazite sad ovo. Kao menjaju se pravila od 2014 u hibrid eri i verovatno sasvim prirodno mečke imaju jedan-dva u skoro svakoj trci i to sedam godina za redom. Ali šlag na tortu ,,ovaj čovek postaje tehnički direktor F1",tačka na I, kec na deset. Pa bravo bitange, bravo kriminalci,kvarni ste ko kvaran zub. Zato ste Alonsa i uništili zlikovci. Zato ste najkompletnijeg vozača koji je pobedio tog Šumahera, Brona i Toda pošteno na stazi, na mozak, ruke i noge, zato ste ga unakazili. Dali ste mu MCL Hondu, najgori MCL ikada da bi na kraju Entoni Hamilton optužio Nanda da kontroliše tržište vozača. Pa nitkove sin ti se ne bi na podijum popeo da nije ovih lopovčina. Zato svi pravi ljubitelji F1 ne gledajte više ovaj rijaliti, isključite TV nedeljom od 15 časova do nekih novih vremena kada će F1 zasijati starim sjajem.

godzilla

pre 3 godine

@Alonso Kao prvo, ti nemas pojma sta pricas. Kakva baterija kod Ferarija? Protest nije imao nikakve veze sa baterijom, vec atipicnim sagorevanjem ulja u motoru, sto je Ferariju u tom trenutku davalo vise snage, mnogo vise snage. Druga stvar, nije Mercedes ulozio zalbu vec Red Bull (kao i uvek sto prvi ulazu zalbu za sve), pa su onda svi ostali krenuli da protestvuju nakon istrage i odluke tehnickog dela F1 da je sve u redu i da je to dozvoljeno. Onda je taj princip upotrebio Mercedes ove godine i naravno kao sto to biva, uradio mnogo bolji posao od Ferarija i zato sada imaju jos vise snage, istu stvar je uradio i Reno, sto se moze videti po performansama Meklarena, pa.i Renoa u nekim momentima. Ja sam u komentaru napisao kojim redosledom unazad su ekipe bile dominantne, ne znam sta ti nije jasno u mom komentaru? Znaci, Mercedes, Red Bull, Reno, Ferari, Meklaren, Wiliams, itd., sa pojedinacnim ispadima Bron GP i Benetona, i tako u godinama unzad.

godzilla

pre 3 godine

@Alonso Covece citas vesti sa monda o F1? Da li si ti realan? E sad lepo procitaj sa F1 sajta, naravno ukoliko poznajes engleski, sto cisto sumnjam jer citas vesti na mondu. Edukuj se malo, kako radi F1 mozor, kako je Ferari dobiao toliki snagu, itd., i nemoj da pricas o materiji koju ne poznajes - https://www.formula1.com/en/latest/article.fia-reaches-settlement-with-ferrari-following-2019-engine-investigation.6beur1atKeTLvJHPEuHUJW.html

godzilla

pre 3 godine

Dolazimo do suštine, zašto Ferari ne napravi bolid koji će drugi da kopiraju? Zašto se uvek potencira Mercedes ovo, Mercedes ono? Ljudi su napravili vrhunski bolid, niko ne brani Ferariju, Red Bulu i ostalima da to urade. To što ne mogu, nije problem Mercedesa. Kroz istoriju F1 se pokazalo da u određenom periodu imate dominantnu ekipu, koja iskoči sa nečim novim, pouzdanim bolidom i dominira godinama. Tu i tamo se pojavi po neki jedinstveni primerak, ali retko. Unazad, Mercedes, Red Bull, Reno, Ferari, Meklaren, Wiliams, Meklaren, Ferari, itd. Uglavnom vladaju po nekoliko godina, nema tu mudrolije. I da se razumemo, Šumaher je sve one titule osvojio zato što je imao vrhunski bolid, koji je dominirao. Da nije bilo njega, onda bi to uradio i onaj nesrećni Barikelo. Tako da nemojte pričati te priče da titulu donosi vozač, kada nije tako. Sve su to manje više vrhunski vozači, ali titule donosi ekipa i vrhunski, dominantni bolid. To što neko voli više određenu ekipu, nije razlog da mrzi drugu zato što je ova dominantna. Lično navijam za Meklaren i uvek sam ih gotivio, ali da li to znači da treba da Mrzim, Mercedes Ferari ili Red Bull što su poslednjih godina bolji? Naravno da ne, jer očigledno se onda vi svi ne razumete ni malo u F1.

Alonso

pre 3 godine

@godzilla

A uuuuu brate sta naprica. Pa pretprosle godine kad je Ferrari bio mnogo bolji, odmah su reagovali da se proveri baterija i od tog momenta je sve krenulo naopako, a do tada je sve moglo i bilo po propisima, a od tog momenta (mislim da je bila SPA trka, nemoj me drzati za reč) vise nije bilo po propisima, jer nisu računali da će Ferrari imati toliku snagu. A sto se tiče Šumahera, pa kad je imao toliko moćni bolid od ostalih, kako Dejmon Hil, te Žak Vilnev, pa Mika Hakinen dva puta, pa Alonso dva puta osvojiše titulu pored te moći? Da je toliko bio moćniji imao bi bar 13 titula.

Aca

pre 3 godine

Prodao Mercedesu tim pa postao tehnički direktor F1.Ahaha....koja je ovo sprdnja. Znači ovaj čovek kreira sadašnjost F1. Pa zato je Mercedes ovako dominantan sedam godina. Oni se ljudi igraju a polupismeni polusvet gleda ovo i navija. Neverovatno.

Brutus

pre 3 godine

klasican spin , svi kopiraju snimaju ,slikaju , da ali ovde je rec o direktnom preuzimanju podataka i tunela od mercedesa , ali nema veze ,nekako se naviklo na ovo , ferari je uvek bio meta koja se treba skinuti od pamtiveka tako ce ostati .
(Ernesto ce, 21. jul 2020 07:44)

Ferari danas kopira onaj ko hoće da bude zadnji

Alonso

pre 3 godine

#godzilla
Ti dečko nemas pojma, evo ti link iz 2018, pa nešto nauči.
https://mondo.rs/Sport/Ostali-sportovi/a1106844/Ferari-Formula-1-ERS-kazna-izbacivanje-iz-sampionata.html
Ja Mercedes nisam pomenuo, a ni Red Bull niti ostale ekipe, rekao sam u globalu je ta njihova snaga zbog njihovog ERS sistema jednostavno zasmetala.
Pomenuo sam Šumahera i njegove titule i tu nadmoć koju je imao, a ti dobro pročitaj moj prvi komentar. Pomešao si me sa nekim očigledno. Replika ti nije uspela. Aj sad ponovo.

Alonso

pre 3 godine

#godzilla
Inače sam se osvrnuo na tvoje pitanje zasto Ferrari ne napravi bolid, pa da drugi kopiraju i na konstataciju da je Šumaher imao uvek najmoćniji bolid i zato pobeđivao i osvajao titule.

Alonso

pre 3 godine

#godzilla
Ne, nego ti čitaš na B92??? Ti dečko veze s'mozgom nemaš. To sto si stavio link F1 je za 2019. Ja sam bio jasan. 2018 godina je u pitanju, a ti pošto ni srpski ne znas, ti pokušaj na engleskom da nađeš zašto je Ferrari bio pod istragom pa se javi.

BRE!!!

pre 3 godine

Nije samo kopija u pitanju, vec i Mercedesov agregat, koji je silan i ove god i po mom misljenju jos mocniji nego prosle. Samo treba videti rezultate ne Mercedesa, za njih smo znali, vec Racing Pointa, pa i Vilijamsa, koliko su se popravili u odnosu na prethodnu godinu. A treba pogledati Ferarijeve korisnike. Ferari ocaj, Haas takodje, Alfa prosle god redovno Kimi bio u poenima, ove to mogu samo da sanjuju, kao i Vilijams prosle. Verovatno je pandemija mnogo uticala na tu fabriku Ferarija i budzet i sve i jednostavno nisu imali sredstava da naprave nesto bolje.

godzilla

pre 3 godine

Oni su kopirali (tacnije odredjene stavke) proslogodisnji bolid Mercedesa. Znaci bolid iz 2019, a ne 2020. Unazad pricaju svi da treba da bude veca jednakost, povecace se performanse, takmicenje, itd. Sad kad neko iskopira odredjene stavke proslogodisnjeg bolida, sad je problem. Nemojte misliti da Ferari ne daje i ne testira delove na Alfi ili Hasu, treba biti samo glup i to pomisliti. Ocigledno vi gledate F1 kao obicnu trku sa vozacima, a tehnicki toga ima mnogo vise. Pakao

Vlad

pre 3 godine

Nista cudno. Setite se McLaren F-duct sistema, te duplog difuzora BronGP (BronGP 2009) itd. Sve to su kopirale druge ekipe.
Takodje ko je pratio detaljnije Haas ove godine ima kocione odvode za hladjenje skoro iste kao Ferari.
https://mobile.twitter.com/NorthHertsSam/status/1282986107714633729/photo/1

Abarth

pre 3 godine

Jedno je kopirati na osnovu fotografija a sasvim nešto drugo je dobiti gotov nacrt što se i dogodilo u ovom slučaju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (da da da, 21. jul 2020 08:15)

Naravno, upravo je u tome poenta, ovo nije odradjeno tako sto je neko gledao u sliku pa da su od toga napravili resenje, ovde je sve odradjeno kao na 'originalu' ili ti copy-paste. Ali, kada bi pao Racing Point morao bi i Mercedes da dobije neku kaznu, ali naravno od toga nece biti nista i nema apsolutno potrebe dalje time da se zamajavamo. Kao sto je u eri Schumachera od strane FIA-e favorizovan Ferrari, danas se favorizuje Mercedes i to se nece skoro promeniti, pogotovo ne preko noci.

Miki

pre 3 godine

Godzilla Nije poenta sto neko ne kopira Ferari vec je poenta u sledecem: ako Mercedes daje nacrte Racing Pointu, onda ce Ferari da da Hassu i Alfi a Red-Bull Alpha Tauriu. Znas koliko ce da skoce onda Hass, Alfa i Tauri u performansama. Znaci niko ne brani kopiranje od oka ali copy-paste je vec nesto drugo.

Miki

pre 3 godine

Godzilla (Ako je meni obracanje) Kako "gledanje na F1 kao obicnu trku sa vozacima" kad ja upravo pricam o tehnickim karakteristikama bolida?? Elem ima mnogo stvari koje ukazuju da ovde nisu bas cista posla, vi to mnogo generalizujete a i odgovor nije na ono sto sam napisao! Prvo jedna prosecna ekipa koja proslih godina nije ni mirisala prvu polovinu tabele sad puca na drugo mesto. To u novijoj istoriji formule 1 ,mislim nije zabelezeno (sem mozda BRGP i produvani difuzor). Ovde je navodno sve legalno. Drugo, pa naravno da je kopija proslogodisnjeg, ko je rekao ovogodisnjeg, ni ono prvo nije dozvoljeno. Pa normalno ako bi se kopirao bolid iz aktuelne godine onda bi to bili u stvari identicni bolidi!? Evo i jos jednog podatka koji i ja nisam znao do skora: Fetelov Toro-Roso je bio kopija Red-Bula iz godine pre kad je uzeo onu pobedu. Pa zato je to i zabranjeno. A na kraju neverovatna slicnost izmedju bolida pa ne znam dokle vise da navodim. Na kraju i iz Red-Bula su rekli: ako je u toj meri dozvoljeno kopiranje delova (copy-paste) onda i mi odmah dajemo podateke Alpha-Tauriju pa da vidite 4 Red-Bula na stazi (vest sa F1 sajta). Valjda oni znaju sta pricaju.