Utorak, 19.02.2019.

09:16

Kalinić: Vidim postoji problem sa sudijama – da li ima neko ideju?

Nikola Kalinić, reprezentativac Srbije, pitao je na zvaničnom Tviter profilu da li neko ima dobru ideju kako unaprediti suđenje, s obizirom da se svi žale.

Izvor: PT

Kaliniæ: Vidim postoji problem sa sudijama – da li ima neko ideju? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

LJ.B. 1/A

pre 5 godina

naravno da svako od nas, pa i ti, imaš pravo na svoje mišljenje, ali mislim da treba da ga zadrziš za svoju rodbinu, prijatelje, kolege...
(Bubule, 19. februar 2019 10:04)

Znaci,kada je radnik nezadovoljan uslovima rada,treba da zadrzi misljenje za sebe?!

marko992

pre 5 godina

Borky,pitanje za tebe.Da li su i ranije,vec nekoliko puta opisane,greske na stetu Partizana bile namerne?Zasto pamtis samo ono sto ti odgovara?Moje je misljenje da bi licna Renfrou i bila sudjena da Covic nije preterao sa glumackim aktivnostima.A sta tek reci da po vama nema faula u poslednjoj sekundi cak i kada se igrac okaci o ruku.Najbolje da se poslednjih 30-tak sekundi ni ne igra,sudije nek naprasno sviraju kraj.Bice igraci iznenadjeni,naviknuce se vremenom.

sou

pre 5 godina

da se uvedu dva celendza kad se vec utakmice tako dobro snimaju, jedan u prvom jedan u drugom poluvremenu (ako se ne iskoristi u prvom ostaje za drugo) i da igraci prestanu da se foliraju i da priznaju svoje greske

stvarno

pre 5 godina

Samo da sudije prestanu sa kompenzacijom i dosta će stvari doći na svoje mesto. Primer je Real -Barsa, kompenzacijom do skandala.

Borky

pre 5 godina

Pa imam, recimo dozivotno kazniti sudije sa meca Partizan - Mornar i sa finala kupa...Ljudi su masakrirali timove.koji su izgubili i direktno odlucili pobednike... 

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????
(MaironDrake, 19. februar 2019 09:35

To nije greska vec cista namjera,jer nema sanse da me neko ubjedi da nije vidio udaranje/guranje Renfroa. Ok slazem se da se ne moze vidjeti svaki kontakt ili svaki koraci al brate da ti na pola metra od sebe ne vidis odgurivanje je cista namjera al onda vidis vidis kontakt u zadnjoj sekundi.

Zox

pre 5 godina

Grešaka ima svuda, to je sastavni deo sporta. Ali histerije , prekida utakmica, napuštanja terena, skandala ,cirkusa, a zatim javnog pritiska na sudije, organizaciju , potpuno nekažnjeno izvrgavanje takmičenja ruglu ima samo na Balkanu, Turskoj i na tako tim mestima.. U ostatku Evrope- ne.

singer

pre 5 godina

landcruiser: tako je! skoro svi pokusavaju da varaju, kolace oci, pokazuju da je lopta njihova, bece se i bacaju ( igraci i treneri) a samo sudije treba da budu bezgresne i mikroskopski precizne... e onda igrajte videoigrice i batalite ovaj divan sport - kosarku, gde su greske (svih) sastavni deo igre.

Dragan

pre 5 godina

Dok igrači na svaku sudijsku odluku protestvuju, a očigledno nisu u pravu teško je biti sudija.
Navijači izvuku jedan detalj gde je sudija pogrešio na njihovu štetu i to odlučilo pobednika.
Šta se dešavalo pre kada sudije greše njima u korist to se ne računa.
Trojka Berona posle očiglednih koraka nije uticala na rezultat a Renfrova trojka jeste.
Smešno.
Grešaka je bilo i biće.

vv

pre 5 godina

U takodje spornoj situaciji Renfro prenosi loptu kada ima jos 17 sekundi za napad, dolazi do kontakta sa Covicem, Renfro gubi ravnotezu i pada unazad na svoju polovinu. Sudije sude faul Covica, a zapisnicki sto zaustavlja vreme na 15 sekundi. Da nije sudjen faul Covicu sudili bi vracanje Renfroa na svoju polovinu, netacno je da je nije preneo za 8 sekundi kao sto su tvrdili sa zvezdine klupe.

Flat

pre 5 godina

Resenje bi trebalo da bude rigorozno kaznjavanje sudija, jer su to u 80% slucajeva tendeciozna sudjenja i navlacenje za jednu ekipu. Ali od toga nema nista, jer ta korupcija i namestaljka krecu uglavnom iz Saveza te nece da kaznjavaju svoje sudije poslusnike.
Tako da legitimnog resenja prakticno nema, jedino ostaju neka alternativna ali davno iskorenjena resenja u vidu direktnog "prevaspitavanja" sudija. Dok se to ne vrati kao opcija, ovi se ocigledno nece plasiti nicega, vec sve vise i vise bahatiti.
Veliki je problem jer postoji i u najvecim ligama, a tek u ovim nasim gde je dosta lakse izvrsiti pritisak na sudije ili ih podmititi nekaznjeno. Jos jedno za kraj, najbolje sudije najbolje odrade navlacenje za nekoga, jer imaju iskustvo kako se to radi i imaju ime i kredibilitet da se u njih ne sumnja mnogo, obratite paznju na to.

i teško je i nije

pre 5 godina

Suđenje se postavlja kao problem i u NBA i NCAA ligi, nije to samo u Evropi. Neosporno ima dosta bitnih grešaka u presuđivanju, ili bar više nego što bi voljeli da vidimo. I takvi kakvi su, sudije i dalje manje griješe od igrača, ali to im nije opravdanje, tu su da ne griješe, bar ne više od nekog zamišljenog standarda.
Sve lige gdje su bili posljednji problemi su južnjačke, puno strasti i žara. U tome, često se ne biraju sredstva da se dođe do pobjede, i postoji ogroman pritisak. Skidanjem pritiska sa sudija bi doprinijelo njohovom poboljšanju, ali konkretno mislim da je jedno od optimanijih rješenja "razmjena" sudija između nacionalnih saveza za utakmice završnica prvenstva i kupa. Kada su štrajkovale sudije u Španiji i Francuskoj, čak su i sudije iz BiH išle da sude utakmice tih liga. Mislim da bi tada svi shvatili da domaće sudije nisu loše, ali svakako bi bio skinut neprirodni pritisak, Recimo, trebalo je Obrkneževiću juče ujutro da se probudi sa, vjerujem, milion ozbiljnih prijetnji.

Mmi

pre 5 godina

Prvo, pravila su losa, prevazidjena cak i prostom ljudskom evolucijom, njima treba 20 godina da zabrane skidanje lopte sa obruca, igraci pet puta na utakmici gaze aut liniju iz kornera, pa prosiri je covece...najbrze resenje je da odu u NBA prepisu sve i vrate se ovde. Drugo, ali ne manje vazno je da je redosled totalno pogresan, oni dozivljavaju sebe kao mnogo bitnije nego sto zaista jesu, a od broja jedan pa do tri treba da ide IGRACI, treneri pa publika, sudija tu nema, njih smo, slikovito receno, zamolili da nam pomognu da odigramo utakmicu, tacka. Sto manje slobodnih sudijskih uverenja, trenutno oni vrse opstrukciju igre, znaci u njihovim glavama start je los, cilj je da sviras sto pre a trebalo bi biti da ne sviras...i ne zaboravite, navijaca ne zanima da gleda 60 slobodnih bacanja na utakmici, koje cak i ne mogu da pogode :-)

ArtuDitu

pre 5 godina

Vaterpolo i rukomet masakrirale su sudije krađama po pravilima. Polako to počinje da se dešava i u košarci. Ako se tako nastavi vrlo brzo će i ona biti sahranjena kao sport. Nadam se da će biti onih koji to vide i koji će uspeti da spreče greške, navlačenja, neujednačeni kriterijum ili njegove nagle promene tokom utakmice koji obično "idu na vodenicu" jednoj ekipi. U jednoj lošoj košarkaškoj utakmici kakva je bila ona finalna u Kupu na kraju su sudije postale glavne zvezde. Ne dovodim u pitanje faul Berona ali mi nije jasno kako nije sviran faul nad Dobrićem posle promašenog drugog slobodnog bacanja nakon kojeg su se igrači Zvezde dokopali lopte a upravo on uz dosta sreće izjednačio. Tu je i sumnjiv faul dosuđen Čoviću na polovini terena na Renfou, duel Renfoa i Čovića je faul u napadu ili tehnička Čoviću ali nemoguće da je ništa od ta dva. Utakmice kakve su finale domaćeg Kupa i prvenstva ne smeju da se pamte po sudijama. Čak je i finalna utakmica prošlogodišnje ABA lige imala vrlo čudno suđenje ali je Zvezda pre svega samu sebe pobedila (pogledajte procenat realizovanih slobodnih bacanja u svim utakmicama finalne serije i biće vam sve jasno) pa tek onda može da se žali na suđenje.
I naš najbolji fudbalski sudija nijednu utakmicu u domaćem prvenstvu nije sudio onako kako to čini u Evropi.
Sudije greše i to je normalno. Grešile su u prošlosti, grešiće i u budućnosti. Ali, sve je to prihvatljivo dok ne postoji tendencija. A ona je sve više prisutna.

Mo

pre 5 godina

U sudjenju po meni, najvazniji je kriterijum, da ono sto je faul na jednoj strani bude faul i na drugoj... a to je jako tesko postici. Pogotovu sto u kosarci imas 3cu sudija i jako puno kontakta, prekrsaja, koraka i ko zna cega jos sto automatski znaci i jako puno odluka sto naravno dovodi do toga da bude puno i gresaka. Kako god da okrenes mozes reci da je neko ostecen. Ono jeste bio faul Berona ali iskreno ja mislim da 99% sudija u onom trenutku onaj faul ne bi svirali. Kao i ono za Covica, isto je bio faul, al isto tako mislim da 99% sudija ne bi sviralo takav faul u napadu u tom trenutku kao sto i nisu. Tu je problem, kriterijum, u tim odlukama nije bio bas jednak.

Sale

pre 5 godina

... A možda NFL sistem sa čelendžima, tajmautima i obaveznim pregledanjem sumnjivih situacija u nekom zadnjem periodu?... Ili odbojkaški video čekovi na zahtev trenera? ...i to sve uz objašnjenje na video-bimu za publiku ...
Gospodo, možda je košarka "muška" igra, ali postoje neka pravila koja se ne mogu preskočiti, bez obzira na trenutak kada se to dogodilo... Ne može igrač dobiti udarac u glavu bez obzira da li je pre ili posle toga udario loptu... Ne možeš stvarati prostor oko sebe gurajući suparničkog igrača, a da ne pričam o udaranju po rukama - jedna od prvih odbrambenih lekcija je igranje odbrane nogama, bez ruku: kada te čovek obiđe i za pola koraka, tvoje ruke bi morale biti bez kontakta sa suparnikom. Zato ih je pet na pet a ne svako za sebe.
NBA je liga u kojoj privilegovani igrači prave pravila za sebe (uz pomoć sudija)... Onaj Harden bi na pola utakmice morao da leti napolje zbog odgurivanja od čuvara pre šuta i ulazaka u čoveka pri dvokoraku, ali ... i sam Greg Popović se bunio zbog menjanja "pravila" u naskoku i pravljenja koraka u traženju prostora za šut.
Španske sudije su priznale greške, ali čemu to kada se sve svodi na medalje i na novčane nagrade. Sport je takmičenje ali ne sa sudijama već sa protivnikom na terenu. Npr. Slovenci ne bi bili prvaci Evrope da su sudije radile svoj posao ili da su mogle biti proverene posle svoje odluke. Ovako ...

Posmatrac sa klupe

pre 5 godina

@Vujke, jedno je gubiti posteno, drugo biti blago pokraden. Sto se koraka tice, bili su previse sitni i razumljivo je sto sudije nisu svirale, nije lako to videti (iako ne podrzavam sto nisu svirani). Dok je faul nad Covicem bio i vise nego ocigledan i morao se svirati, a ukoliko vec nije, nije se smelo svirati ni ono na 0.2 sekunde pre kraja. Ali generalno, Tomic je veci krivac nego sudije.

Samo čovek

pre 5 godina

Nije lako sudijama dosta 50 50 situacija moraju u brzini da odluce, a uvek ce se na kraju neko zaliti, tako da nema kukanja, takav je sport igrajte il batalite.

Landcruiser

pre 5 godina

Za pocetak da igraci ne glume prekrsaje i u odbrani i u napadu, ne trzaju se i ne bacaju kao da ih je metak pogodio, priznaju sami kada su zadnji dodirnuli loptu koja je otisla van igralista, ne pokusavaju da prevare sudije na svaki moguci nacin da bi dobili posjed lopte.

vv

pre 5 godina

Jaramaz stoji sa dve noge na zemlji METAR van polukruga, Simanic natrcava na njega, sudi se faul odbrane sa obrazlozenjem Belosevica da je Jaramaz bio u polukrugu. Znaci sudija ne samo da je pogresio nego jos i tvrdi da je video nesto sto apsolutno nije tacno. Ko i dalje ne veruje u to nek pogleda snimak, na nekih 4 min pre kraja poluvremena.

vv

pre 5 godina

Faul Renfroa nad Covicem je mogao da se sudi, kao i floping Covica. Koraci Berona kad je dao trojku preko Novice su takodje mogli da se sude. Prestup Dobrica i Cirbesa kod bacanja je mogao da se sudi.
Ali Beron je otkinuo ruku Lendejlu, pa to je cak i osvedoceni zvezdas Obrknezevic morao da sudi. Kakve veze ima sto je na 0,2 do kraja. Partizan je u Monaku primio tri bacanja 3 sekunde pre kraja zbog kojih je mozda ispao iz evrokupa. Da su Parahovskom otkinuli ruku ne bi primili kos u zadnjoj sekundi. Da se to sve ne svira bilo bi lako igrati odbranu u poslednjim sekundama, samo svaki igrac uhvati protivnika za ruku i aj cao.

milos

pre 5 godina

1. TV celendz dva puta po cetvrtini po ekipi (samo trener moze da trazi)
2. uspesan celendz ne brise preostale celendze (kao u tenisu)
3. najvaznije - o svakom pojedinacnom celendzu odlucuje drugi sudija (idu u krug tokom utakmice)

Milan

pre 5 godina

@Mikloš Salamander
može, ako su sudije dobro plaćene da više odgovaraju za svoje odluke. Za zvezdu i partizan još bože i pomozi, faul u napadu ili ne, može da prođe ali za suđenje u duelu Real- Barsa im samo poručiti da potraže drugu profesiju. Za onakve odluke me ni bivši sudija ne može uveriti da su normalne

Dox

pre 5 godina

Baš me zanima da li bi postavljao ovo pitanje da je Zvezda pobedila. Stvarno, igraj košarku, to zaista odlično radiš. Za razliku od toga svaka izjava ili pitanje ti je katastrofa....

Neko123

pre 5 godina

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????
(MaironDrake, 19. februar 2019 09:35)

Да опште је познато да можеш играча намерно да држиш за руку ако је остало мање од две-три секунде до краја. Судије су вам поклониле тај последњи покушај јер је све требало бити завршено неспортским фаулом. Срећом то што Човићу није свирао фаул што се кретао у путању играчу (јасно није био с две ноге на земљи) на крају није одлучило победника.

П.С. 0.2 десетинке = 0.02 секунде али верујем да је омашка

Dzoni's

pre 5 godina

Ocekujemo osobu pod nickom "room1408" ili "svima su stavili amove" da izadje sa saopstenjem, tj. ulizivackim komentarom koji svima odgovara, zarad dobijanja zlatnih pluseva.

Sportski pozdrav :-)

NoName

pre 5 godina

Lepo napisa čovek dole, igraj košarku čoveče!
Radi ono što najbolje znaš, pusti Kosovo, sudjenje i dnevnu politiku...naravno da svako od nas, pa i ti, imaš pravo na svoje mišljenje, ali mislim da treba da ga zadrziš za svoju rodbinu, prijatelje, kolege...
Sve najbolje Kalina u klubu i reprezentaciji!
(Bubule, 19. februar 2019 10:04)

Zašto ti svoje nisi zadržao za rodbinu i prijatelje?

Kolee

pre 5 godina

@MaironDrake kad naucis pravila kosarke onda se javi! A sta cemo za korake Berona, samo mi reci jesu li bili ili ne, ili se ni to ne svira kad su mutanti u pitanju?

Bgd

pre 5 godina

Sudjenje je vec unapredjeno time sto postoji mogucnost da sudije mogu da pregledaju usporen snimak sporne situacije,po meni je to sasvim dovoljno,ne znam kako jos unaprediti sa danasnjom tehnologijom,mozda u buducnosti izmisle jos nesto i time uniste skroz ovu igru ispod obruca!.
(Mikloš Salamander, 19. februar 2019 09:39)

Unapređeno jeste ali je opet ostavljeno sudijama da samostalno odlučuju kada će pogledati snimak. Mislim da bi neka VAR verzija bila od pomoći, da sudije iz VAR centra signaliziraju ako nešto nije u redu i da se pogleda snimak. Finale kupa u Nišu je školski primer.

MaironDrake

pre 5 godina

Neko123, 19. februar 2019 10:01)


Renfro mukica se kretao kao baletan, nije odgurnuo Covica. Ajde ne pr....i.
Ako to nisu svirali, sto podrzavam, onda ne moze da svira ni ono na 2 desetinke. Pusti produzetak i to je to. Ili je trebao svirati faul nad Renfroom ili faul u napadu.

Bubule

pre 5 godina

Lepo napisa čovek dole, igraj košarku čoveče!
Radi ono što najbolje znaš, pusti Kosovo, sudjenje i dnevnu politiku...naravno da svako od nas, pa i ti, imaš pravo na svoje mišljenje, ali mislim da treba da ga zadrziš za svoju rodbinu, prijatelje, kolege...
Sve najbolje Kalina u klubu i reprezentaciji!

Neupućeni

pre 5 godina

Po meni, najgluplja su suđenja kretanje u bloku u fazi napada,za pravljenje "livade" za saigrača, za stajanje u odbrani sa uzdignutim rukama gde se napadač zakucava u tebe i iznudi faul, kao i svaka blokada pri kojoj lopta menja pravac kretanja (kao bilo i po prstima). A daleko je najsmešnije prilikom šuta kada napadač već doskoči posle šuta i padne kao pokošen jer je odbranbeni po inerciji ga zakačio ili nagazio....

Tex Willer

pre 5 godina

Да опште је познато да можеш играча намерно да држиш за руку ако је остало мање од две-три секунде до краја. Судије су вам поклониле тај последњи покушај јер је све требало бити завршено неспортским фаулом. Срећом то што Човићу није свирао фаул што се кретао у путању играчу (јасно није био с две ноге на земљи) на крају није одлучило победника.
П.С. 0.2 десетинке = 0.02 секунде али верујем да је омашка
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Neko123, 19. februar 2019 10:01)
Po tebi igrač odbrane treba da skakuće na dve noge i tako prati napadača kako bi sa obe bio na zemlji prilikom eventualnog kontakta.Majstore, pogledaj snimak čovek se zaleteo kao "Simpoln Expres" sa otvorenim laktom i bacio Nebojšinog malog osam metara. Da Fipip može da se baci osam metara unazad verujem da bi bio svetski prvak u skoku u dalj. Kakav Bimon , Luis i ostala "buranija".

Sakaluda

pre 5 godina

“ (MaironDrake, 19. februar 2019 09:35)“

Kad bi postojao kriterijum, o slanju komentara na vesti o kosarci, da moze da salje komentar samo onaj ko se u kosarku i pravila razume, tvoji komentari nikada ne bi bili objavljeni!!!

Vujke

pre 5 godina

Za pocetak Kalina ti savetujem da se pomirite sa porazom. Uvek kmecite kada izgubite , jeste li culi nas ( partizanovce ) da kmecimo zadnjih cetiri ,pet godina kad gubimo od vas , ne ne i ne jer nismo devojcice.

NoName

pre 5 godina

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????
(MaironDrake, 19. februar 2019 09:35)

Да опште је познато да можеш играча намерно да држиш за руку ако је остало мање од две-три секунде до краја. Судије су вам поклониле тај последњи покушај јер је све требало бити завршено неспортским фаулом. Срећом то што Човићу није свирао фаул што се кретао у путању играчу (јасно није био с две ноге на земљи) на крају није одлучило победника.

П.С. 0.2 десетинке = 0.02 секунде али верујем да је омашка
(Neko123, 19. februar 2019 10:01)

Gde piše da igrač mora biti sa obe noge na zemlji da bi se odgurivanje sviralo kao faul? Po toj logici faul u skoku ne bi postojao.

nesa80

pre 5 godina

mene konkretno iritira kad sudije sviraju svaki kontakt,faul treba da bude samo kad je ocigledno,u skoku se udare telima i to je glupost da bude faul,ili odbrambeni igrac digne ruke i stoji u mesto i sviraju mu faul.ili lupi mu rampu dok mu je lopta u ruci i to je faul...tako neke stvari treba izbaciti iz kosarke.u nba mi se cini da sudije nisu tako mekane i da nesviraju bas ocigledne kontakte koji se u evropi sviraju

drvobradi

pre 5 godina

Najnezadovoljniji su klubovi koji su iz najkorumpiranijih drzava, a kosarka se uglavnom i igra u tim drzavama (Balkan, Grcka, Turska, pa i Spanija, Italija). Spojis to sa mentalitetom tih naroda (impulsivni, emotivni, sve ide u krajnost) i eto ti recepta za stalne tenzije. Nema tu kriterijuma koji bi zadovoljio sve strane.
@nex
Prekopirati NBA kriterijum? Ti bas hoces da pocne gradjanski rat u Grckoj, Turskoj, Srbiji. Zamisli da na utakmici Partizan-Zvezda, Olimpijakos-Panatinaikos nekome sudija ne svira cetvorokorak a drugome svira. Gotovo, kraj, pocinje tuca na tribinama, seli se ispred hale, bodu se nozevima.

o pravdi

pre 5 godina

Kalinic ne razume osnovnu
Postenog sudjenja niti je bilo niti ce ga biti dok je u sportu ogroman novac. Prosto zato sto se taj novac ne ulaze zbog pravde.

Da Kalinic voli pravdu rekao bi da nije pravedno da sportista poput njega zaradjuje milione, a da rudar za mnogo tezi i opasniji posao uz iste kvalifikacije zaradjuje bednu platu sa kojom jedva prezivljava. A ne da se bori za pravdu u okviru nepravednog sistema.

Metropola

pre 5 godina

Covek se pita i to je ok! Ali ne pokrecemo temu regularnosti kad se drmaju kosevi i baca mokraca ili kad se preregistruje klub da bi se izbrisali dugovi!? Kad se neko zali na regularnost, treba da ima osnovu za to, a jedna utakmica u kojoj je mozda sudija pogresio u par situacija nije dovoljan razlog. Na ovom sajtu su bile vec 4 vesti vezane za sporne situacije u finalu sto naravno nije slucajno. Ja sam za, da se preispita regularnost ali ne selektivno!!!

Ogi

pre 5 godina

Uredite kosarku finansijski i nece biti problema.
Bez premija za pobede, sa jednakim udelom u zaradi od takmicenja, salary cap i resen problem.
Dokle god postoje jaki finansijki interesi u takmicenjima, do tad ce postojati i pritisak na sudije mogucnosti podmicivanja.

Vlada

pre 5 godina

Dok se ne uvede robot kao sudija, nema ništo od unapredjenja. Ne odnosi se ovo samo na sudije u utakmicama, već i na sudije u sudovima. I tada će biti grešaka, ali greška će biti jednaka za sve. To je u suštini najveći problem kod sudija: selektivno sudjenje. Čak i kad imate sudiju koji je potpuno neutralan što se tiče timova koji igraju utakmicu, opet može da se desi da jednu svoju grešku kompenzuje drugom, što naravno ne dovodi do vraćanja regularnosti, već naprotiv, samo do povećanja broja grešaka.

Ono

pre 5 godina

Nejasna pravila u odredjenim situacijama ili čuvena kategorija “preporuka sudijske organizacije” ostavlja puno prostora da neko bude nezadovoljan. Ono pri poslednjem napadu Partizana jeste bio cist faul, ali 99% sudija u datoj situaciji ga ne bi sviralo! Znaci sudija jeste upravu, ali je na meti jer po svim praksama i preporukama to se tada u datom trenutku ne svira. Isto bi reagovali i navijači Partizana da je bilo obrnuto. Sto se tiče pada Covica tu je načinjena materijalna povreda košarkaških pravila. Nije bilo klizanje sto znaci ili je bio faul u napadu ili i simuliranje. Sudija je morao da se oglasi. Sa tv je nemoguće videti šta je bilo, ali je sudija bio i više nego blizu da vidi situaciju i sigurno donese ispravnu odluku. Bilo je još situacija i jedino sto mi nije jasno zašto nisu koristili više pregledavanje snimka jer su tako mogli da rese odredjene situacije lakše. Uglavnom povika na sudije će uvek biti i to naprimer nas derbi prati već 20 godina.

Mile

pre 5 godina

Odličan predlog Luke Mitrovića.
Kad se ne slaažu igrači oko traženja faula zajedno pogledaju snimak.
Ako ni to ne pomogne, lepo se pobiju,a tu bi već trebao sudija.

stoliv

pre 5 godina

Zamislite koji sok dozive igraci iz NBA prilikom susreta sa kosarkom u Evropi. Iz sistema gdje se ne sviraju ni koraci ni svaki kontakt, u sistem gdje se svira sve makar kad nekoga popreko pogledas..

srbenda

pre 5 godina

I stojiš sa podignutim rukama, igrač u napadu namerno udara u tvoje ruke i sudije sviraju faul... milion puta tako, pa kako da igram odbranu

Miki

pre 5 godina

igraj kosarsku covece
(007i, 19. februar 2019 09:20)
--------------
Igra košarku i to sasvim solidno da od toga može da živi.
Sasvim je normalno da čovek razmišlja i da se uključi u dešavanja oko sebe. Samo botovi rade bez mozga šta im se kaže.

Niko iz mase

pre 5 godina

Predlog je da svaki igrač (ili navijač) koji se žali na suđenje uzme da odsudi bar jednu egal utakmicu.
Da vidite kako bi se promenilo mišljenje.
Ovo pišem iz iskustva kao bivši igrač i sudija.

Milan

pre 5 godina

Procitah ovde komentar, igraj kosarku.
Ako te neko drzi za tregere i vice, trci, trci...mozes li?
Globalni utisak u svim sportovima je da je sporta sve manje, a sve vise biznisa i interesa.

Mikloš Salamander

pre 5 godina

Sudjenje je vec unapredjeno time sto postoji mogucnost da sudije mogu da pregledaju usporen snimak sporne situacije,po meni je to sasvim dovoljno,ne znam kako jos unaprediti sa danasnjom tehnologijom,mozda u buducnosti izmisle jos nesto i time uniste skroz ovu igru ispod obruca!.

Milan Kosanovic

pre 5 godina

Generalno covek je u pravu. Sudije bas unistavaju kosarku. Pustite malo kontakt igru, ne svirajte svaku blokadu kao faul, ne svirajte skoro svaki faul kao nesportsku gresku. Odbrane su totalno obesmisljene jer se svira bukvalno sve.

MaironDrake

pre 5 godina

Pa imam, recimo dozivotno kazniti sudije sa meca Partizan - Mornar i sa finala kupa...Ljudi su masakrirali timove.koji su izgubili i direktno odlucili pobednike...

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????

analiticar_ amater

pre 5 godina

igraj kosarsku covece
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (007i, 19. februar 2019 09:20

Znaci ti možeš da komentarises a on ne?

Miljan

pre 5 godina

Evropsko suđenje je loše.Svaki kontakt se svira tako da tu nema igre i kad su ekipe podjednakog kvaliteta sudije vrlo lako utiču na rezultat.Moraju pravila suđenja da se menjaju da se dozvoli muška igra.

analiticar_ amater

pre 5 godina

igraj kosarsku covece
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (007i, 19. februar 2019 09:20

Znaci ti možeš da komentarises a on ne?

Milan Kosanovic

pre 5 godina

Generalno covek je u pravu. Sudije bas unistavaju kosarku. Pustite malo kontakt igru, ne svirajte svaku blokadu kao faul, ne svirajte skoro svaki faul kao nesportsku gresku. Odbrane su totalno obesmisljene jer se svira bukvalno sve.

Niko iz mase

pre 5 godina

Predlog je da svaki igrač (ili navijač) koji se žali na suđenje uzme da odsudi bar jednu egal utakmicu.
Da vidite kako bi se promenilo mišljenje.
Ovo pišem iz iskustva kao bivši igrač i sudija.

Miki

pre 5 godina

igraj kosarsku covece
(007i, 19. februar 2019 09:20)
--------------
Igra košarku i to sasvim solidno da od toga može da živi.
Sasvim je normalno da čovek razmišlja i da se uključi u dešavanja oko sebe. Samo botovi rade bez mozga šta im se kaže.

srbenda

pre 5 godina

I stojiš sa podignutim rukama, igrač u napadu namerno udara u tvoje ruke i sudije sviraju faul... milion puta tako, pa kako da igram odbranu

Mile

pre 5 godina

Odličan predlog Luke Mitrovića.
Kad se ne slaažu igrači oko traženja faula zajedno pogledaju snimak.
Ako ni to ne pomogne, lepo se pobiju,a tu bi već trebao sudija.

stoliv

pre 5 godina

Zamislite koji sok dozive igraci iz NBA prilikom susreta sa kosarkom u Evropi. Iz sistema gdje se ne sviraju ni koraci ni svaki kontakt, u sistem gdje se svira sve makar kad nekoga popreko pogledas..

MaironDrake

pre 5 godina

Pa imam, recimo dozivotno kazniti sudije sa meca Partizan - Mornar i sa finala kupa...Ljudi su masakrirali timove.koji su izgubili i direktno odlucili pobednike...

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????

Mikloš Salamander

pre 5 godina

Sudjenje je vec unapredjeno time sto postoji mogucnost da sudije mogu da pregledaju usporen snimak sporne situacije,po meni je to sasvim dovoljno,ne znam kako jos unaprediti sa danasnjom tehnologijom,mozda u buducnosti izmisle jos nesto i time uniste skroz ovu igru ispod obruca!.

Miljan

pre 5 godina

Evropsko suđenje je loše.Svaki kontakt se svira tako da tu nema igre i kad su ekipe podjednakog kvaliteta sudije vrlo lako utiču na rezultat.Moraju pravila suđenja da se menjaju da se dozvoli muška igra.

Milan

pre 5 godina

Procitah ovde komentar, igraj kosarku.
Ako te neko drzi za tregere i vice, trci, trci...mozes li?
Globalni utisak u svim sportovima je da je sporta sve manje, a sve vise biznisa i interesa.

Landcruiser

pre 5 godina

Za pocetak da igraci ne glume prekrsaje i u odbrani i u napadu, ne trzaju se i ne bacaju kao da ih je metak pogodio, priznaju sami kada su zadnji dodirnuli loptu koja je otisla van igralista, ne pokusavaju da prevare sudije na svaki moguci nacin da bi dobili posjed lopte.

nesa80

pre 5 godina

mene konkretno iritira kad sudije sviraju svaki kontakt,faul treba da bude samo kad je ocigledno,u skoku se udare telima i to je glupost da bude faul,ili odbrambeni igrac digne ruke i stoji u mesto i sviraju mu faul.ili lupi mu rampu dok mu je lopta u ruci i to je faul...tako neke stvari treba izbaciti iz kosarke.u nba mi se cini da sudije nisu tako mekane i da nesviraju bas ocigledne kontakte koji se u evropi sviraju

Bubule

pre 5 godina

Lepo napisa čovek dole, igraj košarku čoveče!
Radi ono što najbolje znaš, pusti Kosovo, sudjenje i dnevnu politiku...naravno da svako od nas, pa i ti, imaš pravo na svoje mišljenje, ali mislim da treba da ga zadrziš za svoju rodbinu, prijatelje, kolege...
Sve najbolje Kalina u klubu i reprezentaciji!

Neko123

pre 5 godina

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????
(MaironDrake, 19. februar 2019 09:35)

Да опште је познато да можеш играча намерно да држиш за руку ако је остало мање од две-три секунде до краја. Судије су вам поклониле тај последњи покушај јер је све требало бити завршено неспортским фаулом. Срећом то што Човићу није свирао фаул што се кретао у путању играчу (јасно није био с две ноге на земљи) на крају није одлучило победника.

П.С. 0.2 десетинке = 0.02 секунде али верујем да је омашка

Ogi

pre 5 godina

Uredite kosarku finansijski i nece biti problema.
Bez premija za pobede, sa jednakim udelom u zaradi od takmicenja, salary cap i resen problem.
Dokle god postoje jaki finansijki interesi u takmicenjima, do tad ce postojati i pritisak na sudije mogucnosti podmicivanja.

NoName

pre 5 godina

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????
(MaironDrake, 19. februar 2019 09:35)

Да опште је познато да можеш играча намерно да држиш за руку ако је остало мање од две-три секунде до краја. Судије су вам поклониле тај последњи покушај јер је све требало бити завршено неспортским фаулом. Срећом то што Човићу није свирао фаул што се кретао у путању играчу (јасно није био с две ноге на земљи) на крају није одлучило победника.

П.С. 0.2 десетинке = 0.02 секунде али верујем да је омашка
(Neko123, 19. februar 2019 10:01)

Gde piše da igrač mora biti sa obe noge na zemlji da bi se odgurivanje sviralo kao faul? Po toj logici faul u skoku ne bi postojao.

Mo

pre 5 godina

U sudjenju po meni, najvazniji je kriterijum, da ono sto je faul na jednoj strani bude faul i na drugoj... a to je jako tesko postici. Pogotovu sto u kosarci imas 3cu sudija i jako puno kontakta, prekrsaja, koraka i ko zna cega jos sto automatski znaci i jako puno odluka sto naravno dovodi do toga da bude puno i gresaka. Kako god da okrenes mozes reci da je neko ostecen. Ono jeste bio faul Berona ali iskreno ja mislim da 99% sudija u onom trenutku onaj faul ne bi svirali. Kao i ono za Covica, isto je bio faul, al isto tako mislim da 99% sudija ne bi sviralo takav faul u napadu u tom trenutku kao sto i nisu. Tu je problem, kriterijum, u tim odlukama nije bio bas jednak.

Vlada

pre 5 godina

Dok se ne uvede robot kao sudija, nema ništo od unapredjenja. Ne odnosi se ovo samo na sudije u utakmicama, već i na sudije u sudovima. I tada će biti grešaka, ali greška će biti jednaka za sve. To je u suštini najveći problem kod sudija: selektivno sudjenje. Čak i kad imate sudiju koji je potpuno neutralan što se tiče timova koji igraju utakmicu, opet može da se desi da jednu svoju grešku kompenzuje drugom, što naravno ne dovodi do vraćanja regularnosti, već naprotiv, samo do povećanja broja grešaka.

Neupućeni

pre 5 godina

Po meni, najgluplja su suđenja kretanje u bloku u fazi napada,za pravljenje "livade" za saigrača, za stajanje u odbrani sa uzdignutim rukama gde se napadač zakucava u tebe i iznudi faul, kao i svaka blokada pri kojoj lopta menja pravac kretanja (kao bilo i po prstima). A daleko je najsmešnije prilikom šuta kada napadač već doskoči posle šuta i padne kao pokošen jer je odbranbeni po inerciji ga zakačio ili nagazio....

NoName

pre 5 godina

Lepo napisa čovek dole, igraj košarku čoveče!
Radi ono što najbolje znaš, pusti Kosovo, sudjenje i dnevnu politiku...naravno da svako od nas, pa i ti, imaš pravo na svoje mišljenje, ali mislim da treba da ga zadrziš za svoju rodbinu, prijatelje, kolege...
Sve najbolje Kalina u klubu i reprezentaciji!
(Bubule, 19. februar 2019 10:04)

Zašto ti svoje nisi zadržao za rodbinu i prijatelje?

Tex Willer

pre 5 godina

Да опште је познато да можеш играча намерно да држиш за руку ако је остало мање од две-три секунде до краја. Судије су вам поклониле тај последњи покушај јер је све требало бити завршено неспортским фаулом. Срећом то што Човићу није свирао фаул што се кретао у путању играчу (јасно није био с две ноге на земљи) на крају није одлучило победника.
П.С. 0.2 десетинке = 0.02 секунде али верујем да је омашка
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Neko123, 19. februar 2019 10:01)
Po tebi igrač odbrane treba da skakuće na dve noge i tako prati napadača kako bi sa obe bio na zemlji prilikom eventualnog kontakta.Majstore, pogledaj snimak čovek se zaleteo kao "Simpoln Expres" sa otvorenim laktom i bacio Nebojšinog malog osam metara. Da Fipip može da se baci osam metara unazad verujem da bi bio svetski prvak u skoku u dalj. Kakav Bimon , Luis i ostala "buranija".

o pravdi

pre 5 godina

Kalinic ne razume osnovnu
Postenog sudjenja niti je bilo niti ce ga biti dok je u sportu ogroman novac. Prosto zato sto se taj novac ne ulaze zbog pravde.

Da Kalinic voli pravdu rekao bi da nije pravedno da sportista poput njega zaradjuje milione, a da rudar za mnogo tezi i opasniji posao uz iste kvalifikacije zaradjuje bednu platu sa kojom jedva prezivljava. A ne da se bori za pravdu u okviru nepravednog sistema.

MaironDrake

pre 5 godina

Neko123, 19. februar 2019 10:01)


Renfro mukica se kretao kao baletan, nije odgurnuo Covica. Ajde ne pr....i.
Ako to nisu svirali, sto podrzavam, onda ne moze da svira ni ono na 2 desetinke. Pusti produzetak i to je to. Ili je trebao svirati faul nad Renfroom ili faul u napadu.

drvobradi

pre 5 godina

Najnezadovoljniji su klubovi koji su iz najkorumpiranijih drzava, a kosarka se uglavnom i igra u tim drzavama (Balkan, Grcka, Turska, pa i Spanija, Italija). Spojis to sa mentalitetom tih naroda (impulsivni, emotivni, sve ide u krajnost) i eto ti recepta za stalne tenzije. Nema tu kriterijuma koji bi zadovoljio sve strane.
@nex
Prekopirati NBA kriterijum? Ti bas hoces da pocne gradjanski rat u Grckoj, Turskoj, Srbiji. Zamisli da na utakmici Partizan-Zvezda, Olimpijakos-Panatinaikos nekome sudija ne svira cetvorokorak a drugome svira. Gotovo, kraj, pocinje tuca na tribinama, seli se ispred hale, bodu se nozevima.

Dzoni's

pre 5 godina

Ocekujemo osobu pod nickom "room1408" ili "svima su stavili amove" da izadje sa saopstenjem, tj. ulizivackim komentarom koji svima odgovara, zarad dobijanja zlatnih pluseva.

Sportski pozdrav :-)

Mmi

pre 5 godina

Prvo, pravila su losa, prevazidjena cak i prostom ljudskom evolucijom, njima treba 20 godina da zabrane skidanje lopte sa obruca, igraci pet puta na utakmici gaze aut liniju iz kornera, pa prosiri je covece...najbrze resenje je da odu u NBA prepisu sve i vrate se ovde. Drugo, ali ne manje vazno je da je redosled totalno pogresan, oni dozivljavaju sebe kao mnogo bitnije nego sto zaista jesu, a od broja jedan pa do tri treba da ide IGRACI, treneri pa publika, sudija tu nema, njih smo, slikovito receno, zamolili da nam pomognu da odigramo utakmicu, tacka. Sto manje slobodnih sudijskih uverenja, trenutno oni vrse opstrukciju igre, znaci u njihovim glavama start je los, cilj je da sviras sto pre a trebalo bi biti da ne sviras...i ne zaboravite, navijaca ne zanima da gleda 60 slobodnih bacanja na utakmici, koje cak i ne mogu da pogode :-)

milos

pre 5 godina

1. TV celendz dva puta po cetvrtini po ekipi (samo trener moze da trazi)
2. uspesan celendz ne brise preostale celendze (kao u tenisu)
3. najvaznije - o svakom pojedinacnom celendzu odlucuje drugi sudija (idu u krug tokom utakmice)

vv

pre 5 godina

Faul Renfroa nad Covicem je mogao da se sudi, kao i floping Covica. Koraci Berona kad je dao trojku preko Novice su takodje mogli da se sude. Prestup Dobrica i Cirbesa kod bacanja je mogao da se sudi.
Ali Beron je otkinuo ruku Lendejlu, pa to je cak i osvedoceni zvezdas Obrknezevic morao da sudi. Kakve veze ima sto je na 0,2 do kraja. Partizan je u Monaku primio tri bacanja 3 sekunde pre kraja zbog kojih je mozda ispao iz evrokupa. Da su Parahovskom otkinuli ruku ne bi primili kos u zadnjoj sekundi. Da se to sve ne svira bilo bi lako igrati odbranu u poslednjim sekundama, samo svaki igrac uhvati protivnika za ruku i aj cao.

Vujke

pre 5 godina

Za pocetak Kalina ti savetujem da se pomirite sa porazom. Uvek kmecite kada izgubite , jeste li culi nas ( partizanovce ) da kmecimo zadnjih cetiri ,pet godina kad gubimo od vas , ne ne i ne jer nismo devojcice.

ArtuDitu

pre 5 godina

Vaterpolo i rukomet masakrirale su sudije krađama po pravilima. Polako to počinje da se dešava i u košarci. Ako se tako nastavi vrlo brzo će i ona biti sahranjena kao sport. Nadam se da će biti onih koji to vide i koji će uspeti da spreče greške, navlačenja, neujednačeni kriterijum ili njegove nagle promene tokom utakmice koji obično "idu na vodenicu" jednoj ekipi. U jednoj lošoj košarkaškoj utakmici kakva je bila ona finalna u Kupu na kraju su sudije postale glavne zvezde. Ne dovodim u pitanje faul Berona ali mi nije jasno kako nije sviran faul nad Dobrićem posle promašenog drugog slobodnog bacanja nakon kojeg su se igrači Zvezde dokopali lopte a upravo on uz dosta sreće izjednačio. Tu je i sumnjiv faul dosuđen Čoviću na polovini terena na Renfou, duel Renfoa i Čovića je faul u napadu ili tehnička Čoviću ali nemoguće da je ništa od ta dva. Utakmice kakve su finale domaćeg Kupa i prvenstva ne smeju da se pamte po sudijama. Čak je i finalna utakmica prošlogodišnje ABA lige imala vrlo čudno suđenje ali je Zvezda pre svega samu sebe pobedila (pogledajte procenat realizovanih slobodnih bacanja u svim utakmicama finalne serije i biće vam sve jasno) pa tek onda može da se žali na suđenje.
I naš najbolji fudbalski sudija nijednu utakmicu u domaćem prvenstvu nije sudio onako kako to čini u Evropi.
Sudije greše i to je normalno. Grešile su u prošlosti, grešiće i u budućnosti. Ali, sve je to prihvatljivo dok ne postoji tendencija. A ona je sve više prisutna.

Posmatrac sa klupe

pre 5 godina

@Vujke, jedno je gubiti posteno, drugo biti blago pokraden. Sto se koraka tice, bili su previse sitni i razumljivo je sto sudije nisu svirale, nije lako to videti (iako ne podrzavam sto nisu svirani). Dok je faul nad Covicem bio i vise nego ocigledan i morao se svirati, a ukoliko vec nije, nije se smelo svirati ni ono na 0.2 sekunde pre kraja. Ali generalno, Tomic je veci krivac nego sudije.

Borky

pre 5 godina

Pa imam, recimo dozivotno kazniti sudije sa meca Partizan - Mornar i sa finala kupa...Ljudi su masakrirali timove.koji su izgubili i direktno odlucili pobednike... 

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????
(MaironDrake, 19. februar 2019 09:35

To nije greska vec cista namjera,jer nema sanse da me neko ubjedi da nije vidio udaranje/guranje Renfroa. Ok slazem se da se ne moze vidjeti svaki kontakt ili svaki koraci al brate da ti na pola metra od sebe ne vidis odgurivanje je cista namjera al onda vidis vidis kontakt u zadnjoj sekundi.

Ono

pre 5 godina

Nejasna pravila u odredjenim situacijama ili čuvena kategorija “preporuka sudijske organizacije” ostavlja puno prostora da neko bude nezadovoljan. Ono pri poslednjem napadu Partizana jeste bio cist faul, ali 99% sudija u datoj situaciji ga ne bi sviralo! Znaci sudija jeste upravu, ali je na meti jer po svim praksama i preporukama to se tada u datom trenutku ne svira. Isto bi reagovali i navijači Partizana da je bilo obrnuto. Sto se tiče pada Covica tu je načinjena materijalna povreda košarkaških pravila. Nije bilo klizanje sto znaci ili je bio faul u napadu ili i simuliranje. Sudija je morao da se oglasi. Sa tv je nemoguće videti šta je bilo, ali je sudija bio i više nego blizu da vidi situaciju i sigurno donese ispravnu odluku. Bilo je još situacija i jedino sto mi nije jasno zašto nisu koristili više pregledavanje snimka jer su tako mogli da rese odredjene situacije lakše. Uglavnom povika na sudije će uvek biti i to naprimer nas derbi prati već 20 godina.

singer

pre 5 godina

landcruiser: tako je! skoro svi pokusavaju da varaju, kolace oci, pokazuju da je lopta njihova, bece se i bacaju ( igraci i treneri) a samo sudije treba da budu bezgresne i mikroskopski precizne... e onda igrajte videoigrice i batalite ovaj divan sport - kosarku, gde su greske (svih) sastavni deo igre.

Kolee

pre 5 godina

@MaironDrake kad naucis pravila kosarke onda se javi! A sta cemo za korake Berona, samo mi reci jesu li bili ili ne, ili se ni to ne svira kad su mutanti u pitanju?

stvarno

pre 5 godina

Samo da sudije prestanu sa kompenzacijom i dosta će stvari doći na svoje mesto. Primer je Real -Barsa, kompenzacijom do skandala.

Dox

pre 5 godina

Baš me zanima da li bi postavljao ovo pitanje da je Zvezda pobedila. Stvarno, igraj košarku, to zaista odlično radiš. Za razliku od toga svaka izjava ili pitanje ti je katastrofa....

Metropola

pre 5 godina

Covek se pita i to je ok! Ali ne pokrecemo temu regularnosti kad se drmaju kosevi i baca mokraca ili kad se preregistruje klub da bi se izbrisali dugovi!? Kad se neko zali na regularnost, treba da ima osnovu za to, a jedna utakmica u kojoj je mozda sudija pogresio u par situacija nije dovoljan razlog. Na ovom sajtu su bile vec 4 vesti vezane za sporne situacije u finalu sto naravno nije slucajno. Ja sam za, da se preispita regularnost ali ne selektivno!!!

vv

pre 5 godina

Jaramaz stoji sa dve noge na zemlji METAR van polukruga, Simanic natrcava na njega, sudi se faul odbrane sa obrazlozenjem Belosevica da je Jaramaz bio u polukrugu. Znaci sudija ne samo da je pogresio nego jos i tvrdi da je video nesto sto apsolutno nije tacno. Ko i dalje ne veruje u to nek pogleda snimak, na nekih 4 min pre kraja poluvremena.

Flat

pre 5 godina

Resenje bi trebalo da bude rigorozno kaznjavanje sudija, jer su to u 80% slucajeva tendeciozna sudjenja i navlacenje za jednu ekipu. Ali od toga nema nista, jer ta korupcija i namestaljka krecu uglavnom iz Saveza te nece da kaznjavaju svoje sudije poslusnike.
Tako da legitimnog resenja prakticno nema, jedino ostaju neka alternativna ali davno iskorenjena resenja u vidu direktnog "prevaspitavanja" sudija. Dok se to ne vrati kao opcija, ovi se ocigledno nece plasiti nicega, vec sve vise i vise bahatiti.
Veliki je problem jer postoji i u najvecim ligama, a tek u ovim nasim gde je dosta lakse izvrsiti pritisak na sudije ili ih podmititi nekaznjeno. Jos jedno za kraj, najbolje sudije najbolje odrade navlacenje za nekoga, jer imaju iskustvo kako se to radi i imaju ime i kredibilitet da se u njih ne sumnja mnogo, obratite paznju na to.

vv

pre 5 godina

U takodje spornoj situaciji Renfro prenosi loptu kada ima jos 17 sekundi za napad, dolazi do kontakta sa Covicem, Renfro gubi ravnotezu i pada unazad na svoju polovinu. Sudije sude faul Covica, a zapisnicki sto zaustavlja vreme na 15 sekundi. Da nije sudjen faul Covicu sudili bi vracanje Renfroa na svoju polovinu, netacno je da je nije preneo za 8 sekundi kao sto su tvrdili sa zvezdine klupe.

Zox

pre 5 godina

Grešaka ima svuda, to je sastavni deo sporta. Ali histerije , prekida utakmica, napuštanja terena, skandala ,cirkusa, a zatim javnog pritiska na sudije, organizaciju , potpuno nekažnjeno izvrgavanje takmičenja ruglu ima samo na Balkanu, Turskoj i na tako tim mestima.. U ostatku Evrope- ne.

Sale

pre 5 godina

... A možda NFL sistem sa čelendžima, tajmautima i obaveznim pregledanjem sumnjivih situacija u nekom zadnjem periodu?... Ili odbojkaški video čekovi na zahtev trenera? ...i to sve uz objašnjenje na video-bimu za publiku ...
Gospodo, možda je košarka "muška" igra, ali postoje neka pravila koja se ne mogu preskočiti, bez obzira na trenutak kada se to dogodilo... Ne može igrač dobiti udarac u glavu bez obzira da li je pre ili posle toga udario loptu... Ne možeš stvarati prostor oko sebe gurajući suparničkog igrača, a da ne pričam o udaranju po rukama - jedna od prvih odbrambenih lekcija je igranje odbrane nogama, bez ruku: kada te čovek obiđe i za pola koraka, tvoje ruke bi morale biti bez kontakta sa suparnikom. Zato ih je pet na pet a ne svako za sebe.
NBA je liga u kojoj privilegovani igrači prave pravila za sebe (uz pomoć sudija)... Onaj Harden bi na pola utakmice morao da leti napolje zbog odgurivanja od čuvara pre šuta i ulazaka u čoveka pri dvokoraku, ali ... i sam Greg Popović se bunio zbog menjanja "pravila" u naskoku i pravljenja koraka u traženju prostora za šut.
Španske sudije su priznale greške, ali čemu to kada se sve svodi na medalje i na novčane nagrade. Sport je takmičenje ali ne sa sudijama već sa protivnikom na terenu. Npr. Slovenci ne bi bili prvaci Evrope da su sudije radile svoj posao ili da su mogle biti proverene posle svoje odluke. Ovako ...

Dragan

pre 5 godina

Dok igrači na svaku sudijsku odluku protestvuju, a očigledno nisu u pravu teško je biti sudija.
Navijači izvuku jedan detalj gde je sudija pogrešio na njihovu štetu i to odlučilo pobednika.
Šta se dešavalo pre kada sudije greše njima u korist to se ne računa.
Trojka Berona posle očiglednih koraka nije uticala na rezultat a Renfrova trojka jeste.
Smešno.
Grešaka je bilo i biće.

LJ.B. 1/A

pre 5 godina

naravno da svako od nas, pa i ti, imaš pravo na svoje mišljenje, ali mislim da treba da ga zadrziš za svoju rodbinu, prijatelje, kolege...
(Bubule, 19. februar 2019 10:04)

Znaci,kada je radnik nezadovoljan uslovima rada,treba da zadrzi misljenje za sebe?!

Milan

pre 5 godina

@Mikloš Salamander
može, ako su sudije dobro plaćene da više odgovaraju za svoje odluke. Za zvezdu i partizan još bože i pomozi, faul u napadu ili ne, može da prođe ali za suđenje u duelu Real- Barsa im samo poručiti da potraže drugu profesiju. Za onakve odluke me ni bivši sudija ne može uveriti da su normalne

Sakaluda

pre 5 godina

“ (MaironDrake, 19. februar 2019 09:35)“

Kad bi postojao kriterijum, o slanju komentara na vesti o kosarci, da moze da salje komentar samo onaj ko se u kosarku i pravila razume, tvoji komentari nikada ne bi bili objavljeni!!!

Bgd

pre 5 godina

Sudjenje je vec unapredjeno time sto postoji mogucnost da sudije mogu da pregledaju usporen snimak sporne situacije,po meni je to sasvim dovoljno,ne znam kako jos unaprediti sa danasnjom tehnologijom,mozda u buducnosti izmisle jos nesto i time uniste skroz ovu igru ispod obruca!.
(Mikloš Salamander, 19. februar 2019 09:39)

Unapređeno jeste ali je opet ostavljeno sudijama da samostalno odlučuju kada će pogledati snimak. Mislim da bi neka VAR verzija bila od pomoći, da sudije iz VAR centra signaliziraju ako nešto nije u redu i da se pogleda snimak. Finale kupa u Nišu je školski primer.

i teško je i nije

pre 5 godina

Suđenje se postavlja kao problem i u NBA i NCAA ligi, nije to samo u Evropi. Neosporno ima dosta bitnih grešaka u presuđivanju, ili bar više nego što bi voljeli da vidimo. I takvi kakvi su, sudije i dalje manje griješe od igrača, ali to im nije opravdanje, tu su da ne griješe, bar ne više od nekog zamišljenog standarda.
Sve lige gdje su bili posljednji problemi su južnjačke, puno strasti i žara. U tome, često se ne biraju sredstva da se dođe do pobjede, i postoji ogroman pritisak. Skidanjem pritiska sa sudija bi doprinijelo njohovom poboljšanju, ali konkretno mislim da je jedno od optimanijih rješenja "razmjena" sudija između nacionalnih saveza za utakmice završnica prvenstva i kupa. Kada su štrajkovale sudije u Španiji i Francuskoj, čak su i sudije iz BiH išle da sude utakmice tih liga. Mislim da bi tada svi shvatili da domaće sudije nisu loše, ali svakako bi bio skinut neprirodni pritisak, Recimo, trebalo je Obrkneževiću juče ujutro da se probudi sa, vjerujem, milion ozbiljnih prijetnji.

marko992

pre 5 godina

Borky,pitanje za tebe.Da li su i ranije,vec nekoliko puta opisane,greske na stetu Partizana bile namerne?Zasto pamtis samo ono sto ti odgovara?Moje je misljenje da bi licna Renfrou i bila sudjena da Covic nije preterao sa glumackim aktivnostima.A sta tek reci da po vama nema faula u poslednjoj sekundi cak i kada se igrac okaci o ruku.Najbolje da se poslednjih 30-tak sekundi ni ne igra,sudije nek naprasno sviraju kraj.Bice igraci iznenadjeni,naviknuce se vremenom.

Samo čovek

pre 5 godina

Nije lako sudijama dosta 50 50 situacija moraju u brzini da odluce, a uvek ce se na kraju neko zaliti, tako da nema kukanja, takav je sport igrajte il batalite.

sou

pre 5 godina

da se uvedu dva celendza kad se vec utakmice tako dobro snimaju, jedan u prvom jedan u drugom poluvremenu (ako se ne iskoristi u prvom ostaje za drugo) i da igraci prestanu da se foliraju i da priznaju svoje greske

MaironDrake

pre 5 godina

Pa imam, recimo dozivotno kazniti sudije sa meca Partizan - Mornar i sa finala kupa...Ljudi su masakrirali timove.koji su izgubili i direktno odlucili pobednike...

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????

Bubule

pre 5 godina

Lepo napisa čovek dole, igraj košarku čoveče!
Radi ono što najbolje znaš, pusti Kosovo, sudjenje i dnevnu politiku...naravno da svako od nas, pa i ti, imaš pravo na svoje mišljenje, ali mislim da treba da ga zadrziš za svoju rodbinu, prijatelje, kolege...
Sve najbolje Kalina u klubu i reprezentaciji!

analiticar_ amater

pre 5 godina

igraj kosarsku covece
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (007i, 19. februar 2019 09:20

Znaci ti možeš da komentarises a on ne?

Milan Kosanovic

pre 5 godina

Generalno covek je u pravu. Sudije bas unistavaju kosarku. Pustite malo kontakt igru, ne svirajte svaku blokadu kao faul, ne svirajte skoro svaki faul kao nesportsku gresku. Odbrane su totalno obesmisljene jer se svira bukvalno sve.

Niko iz mase

pre 5 godina

Predlog je da svaki igrač (ili navijač) koji se žali na suđenje uzme da odsudi bar jednu egal utakmicu.
Da vidite kako bi se promenilo mišljenje.
Ovo pišem iz iskustva kao bivši igrač i sudija.

Vujke

pre 5 godina

Za pocetak Kalina ti savetujem da se pomirite sa porazom. Uvek kmecite kada izgubite , jeste li culi nas ( partizanovce ) da kmecimo zadnjih cetiri ,pet godina kad gubimo od vas , ne ne i ne jer nismo devojcice.

Neko123

pre 5 godina

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????
(MaironDrake, 19. februar 2019 09:35)

Да опште је познато да можеш играча намерно да држиш за руку ако је остало мање од две-три секунде до краја. Судије су вам поклониле тај последњи покушај јер је све требало бити завршено неспортским фаулом. Срећом то што Човићу није свирао фаул што се кретао у путању играчу (јасно није био с две ноге на земљи) на крају није одлучило победника.

П.С. 0.2 десетинке = 0.02 секунде али верујем да је омашка

stoliv

pre 5 godina

Zamislite koji sok dozive igraci iz NBA prilikom susreta sa kosarkom u Evropi. Iz sistema gdje se ne sviraju ni koraci ni svaki kontakt, u sistem gdje se svira sve makar kad nekoga popreko pogledas..

Dox

pre 5 godina

Baš me zanima da li bi postavljao ovo pitanje da je Zvezda pobedila. Stvarno, igraj košarku, to zaista odlično radiš. Za razliku od toga svaka izjava ili pitanje ti je katastrofa....

Miki

pre 5 godina

igraj kosarsku covece
(007i, 19. februar 2019 09:20)
--------------
Igra košarku i to sasvim solidno da od toga može da živi.
Sasvim je normalno da čovek razmišlja i da se uključi u dešavanja oko sebe. Samo botovi rade bez mozga šta im se kaže.

Kolee

pre 5 godina

@MaironDrake kad naucis pravila kosarke onda se javi! A sta cemo za korake Berona, samo mi reci jesu li bili ili ne, ili se ni to ne svira kad su mutanti u pitanju?

Mikloš Salamander

pre 5 godina

Sudjenje je vec unapredjeno time sto postoji mogucnost da sudije mogu da pregledaju usporen snimak sporne situacije,po meni je to sasvim dovoljno,ne znam kako jos unaprediti sa danasnjom tehnologijom,mozda u buducnosti izmisle jos nesto i time uniste skroz ovu igru ispod obruca!.

Metropola

pre 5 godina

Covek se pita i to je ok! Ali ne pokrecemo temu regularnosti kad se drmaju kosevi i baca mokraca ili kad se preregistruje klub da bi se izbrisali dugovi!? Kad se neko zali na regularnost, treba da ima osnovu za to, a jedna utakmica u kojoj je mozda sudija pogresio u par situacija nije dovoljan razlog. Na ovom sajtu su bile vec 4 vesti vezane za sporne situacije u finalu sto naravno nije slucajno. Ja sam za, da se preispita regularnost ali ne selektivno!!!

vv

pre 5 godina

Faul Renfroa nad Covicem je mogao da se sudi, kao i floping Covica. Koraci Berona kad je dao trojku preko Novice su takodje mogli da se sude. Prestup Dobrica i Cirbesa kod bacanja je mogao da se sudi.
Ali Beron je otkinuo ruku Lendejlu, pa to je cak i osvedoceni zvezdas Obrknezevic morao da sudi. Kakve veze ima sto je na 0,2 do kraja. Partizan je u Monaku primio tri bacanja 3 sekunde pre kraja zbog kojih je mozda ispao iz evrokupa. Da su Parahovskom otkinuli ruku ne bi primili kos u zadnjoj sekundi. Da se to sve ne svira bilo bi lako igrati odbranu u poslednjim sekundama, samo svaki igrac uhvati protivnika za ruku i aj cao.

nesa80

pre 5 godina

mene konkretno iritira kad sudije sviraju svaki kontakt,faul treba da bude samo kad je ocigledno,u skoku se udare telima i to je glupost da bude faul,ili odbrambeni igrac digne ruke i stoji u mesto i sviraju mu faul.ili lupi mu rampu dok mu je lopta u ruci i to je faul...tako neke stvari treba izbaciti iz kosarke.u nba mi se cini da sudije nisu tako mekane i da nesviraju bas ocigledne kontakte koji se u evropi sviraju

o pravdi

pre 5 godina

Kalinic ne razume osnovnu
Postenog sudjenja niti je bilo niti ce ga biti dok je u sportu ogroman novac. Prosto zato sto se taj novac ne ulaze zbog pravde.

Da Kalinic voli pravdu rekao bi da nije pravedno da sportista poput njega zaradjuje milione, a da rudar za mnogo tezi i opasniji posao uz iste kvalifikacije zaradjuje bednu platu sa kojom jedva prezivljava. A ne da se bori za pravdu u okviru nepravednog sistema.

NoName

pre 5 godina

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????
(MaironDrake, 19. februar 2019 09:35)

Да опште је познато да можеш играча намерно да држиш за руку ако је остало мање од две-три секунде до краја. Судије су вам поклониле тај последњи покушај јер је све требало бити завршено неспортским фаулом. Срећом то што Човићу није свирао фаул што се кретао у путању играчу (јасно није био с две ноге на земљи) на крају није одлучило победника.

П.С. 0.2 десетинке = 0.02 секунде али верујем да је омашка
(Neko123, 19. februar 2019 10:01)

Gde piše da igrač mora biti sa obe noge na zemlji da bi se odgurivanje sviralo kao faul? Po toj logici faul u skoku ne bi postojao.

srbenda

pre 5 godina

I stojiš sa podignutim rukama, igrač u napadu namerno udara u tvoje ruke i sudije sviraju faul... milion puta tako, pa kako da igram odbranu

Miljan

pre 5 godina

Evropsko suđenje je loše.Svaki kontakt se svira tako da tu nema igre i kad su ekipe podjednakog kvaliteta sudije vrlo lako utiču na rezultat.Moraju pravila suđenja da se menjaju da se dozvoli muška igra.

Ogi

pre 5 godina

Uredite kosarku finansijski i nece biti problema.
Bez premija za pobede, sa jednakim udelom u zaradi od takmicenja, salary cap i resen problem.
Dokle god postoje jaki finansijki interesi u takmicenjima, do tad ce postojati i pritisak na sudije mogucnosti podmicivanja.

Tex Willer

pre 5 godina

Да опште је познато да можеш играча намерно да држиш за руку ако је остало мање од две-три секунде до краја. Судије су вам поклониле тај последњи покушај јер је све требало бити завршено неспортским фаулом. Срећом то што Човићу није свирао фаул што се кретао у путању играчу (јасно није био с две ноге на земљи) на крају није одлучило победника.
П.С. 0.2 десетинке = 0.02 секунде али верујем да је омашка
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Neko123, 19. februar 2019 10:01)
Po tebi igrač odbrane treba da skakuće na dve noge i tako prati napadača kako bi sa obe bio na zemlji prilikom eventualnog kontakta.Majstore, pogledaj snimak čovek se zaleteo kao "Simpoln Expres" sa otvorenim laktom i bacio Nebojšinog malog osam metara. Da Fipip može da se baci osam metara unazad verujem da bi bio svetski prvak u skoku u dalj. Kakav Bimon , Luis i ostala "buranija".

MaironDrake

pre 5 godina

Neko123, 19. februar 2019 10:01)


Renfro mukica se kretao kao baletan, nije odgurnuo Covica. Ajde ne pr....i.
Ako to nisu svirali, sto podrzavam, onda ne moze da svira ni ono na 2 desetinke. Pusti produzetak i to je to. Ili je trebao svirati faul nad Renfroom ili faul u napadu.

Landcruiser

pre 5 godina

Za pocetak da igraci ne glume prekrsaje i u odbrani i u napadu, ne trzaju se i ne bacaju kao da ih je metak pogodio, priznaju sami kada su zadnji dodirnuli loptu koja je otisla van igralista, ne pokusavaju da prevare sudije na svaki moguci nacin da bi dobili posjed lopte.

Borky

pre 5 godina

Pa imam, recimo dozivotno kazniti sudije sa meca Partizan - Mornar i sa finala kupa...Ljudi su masakrirali timove.koji su izgubili i direktno odlucili pobednike... 

Sta je covek svirao u poslednjih 0.2 desetinke i sta nije svirao na 30sec pre kraja. Kakav je to kriterijum??????
(MaironDrake, 19. februar 2019 09:35

To nije greska vec cista namjera,jer nema sanse da me neko ubjedi da nije vidio udaranje/guranje Renfroa. Ok slazem se da se ne moze vidjeti svaki kontakt ili svaki koraci al brate da ti na pola metra od sebe ne vidis odgurivanje je cista namjera al onda vidis vidis kontakt u zadnjoj sekundi.

Milan

pre 5 godina

Procitah ovde komentar, igraj kosarku.
Ako te neko drzi za tregere i vice, trci, trci...mozes li?
Globalni utisak u svim sportovima je da je sporta sve manje, a sve vise biznisa i interesa.

Dzoni's

pre 5 godina

Ocekujemo osobu pod nickom "room1408" ili "svima su stavili amove" da izadje sa saopstenjem, tj. ulizivackim komentarom koji svima odgovara, zarad dobijanja zlatnih pluseva.

Sportski pozdrav :-)

NoName

pre 5 godina

Lepo napisa čovek dole, igraj košarku čoveče!
Radi ono što najbolje znaš, pusti Kosovo, sudjenje i dnevnu politiku...naravno da svako od nas, pa i ti, imaš pravo na svoje mišljenje, ali mislim da treba da ga zadrziš za svoju rodbinu, prijatelje, kolege...
Sve najbolje Kalina u klubu i reprezentaciji!
(Bubule, 19. februar 2019 10:04)

Zašto ti svoje nisi zadržao za rodbinu i prijatelje?

Bgd

pre 5 godina

Sudjenje je vec unapredjeno time sto postoji mogucnost da sudije mogu da pregledaju usporen snimak sporne situacije,po meni je to sasvim dovoljno,ne znam kako jos unaprediti sa danasnjom tehnologijom,mozda u buducnosti izmisle jos nesto i time uniste skroz ovu igru ispod obruca!.
(Mikloš Salamander, 19. februar 2019 09:39)

Unapređeno jeste ali je opet ostavljeno sudijama da samostalno odlučuju kada će pogledati snimak. Mislim da bi neka VAR verzija bila od pomoći, da sudije iz VAR centra signaliziraju ako nešto nije u redu i da se pogleda snimak. Finale kupa u Nišu je školski primer.

Ono

pre 5 godina

Nejasna pravila u odredjenim situacijama ili čuvena kategorija “preporuka sudijske organizacije” ostavlja puno prostora da neko bude nezadovoljan. Ono pri poslednjem napadu Partizana jeste bio cist faul, ali 99% sudija u datoj situaciji ga ne bi sviralo! Znaci sudija jeste upravu, ali je na meti jer po svim praksama i preporukama to se tada u datom trenutku ne svira. Isto bi reagovali i navijači Partizana da je bilo obrnuto. Sto se tiče pada Covica tu je načinjena materijalna povreda košarkaških pravila. Nije bilo klizanje sto znaci ili je bio faul u napadu ili i simuliranje. Sudija je morao da se oglasi. Sa tv je nemoguće videti šta je bilo, ali je sudija bio i više nego blizu da vidi situaciju i sigurno donese ispravnu odluku. Bilo je još situacija i jedino sto mi nije jasno zašto nisu koristili više pregledavanje snimka jer su tako mogli da rese odredjene situacije lakše. Uglavnom povika na sudije će uvek biti i to naprimer nas derbi prati već 20 godina.

Zox

pre 5 godina

Grešaka ima svuda, to je sastavni deo sporta. Ali histerije , prekida utakmica, napuštanja terena, skandala ,cirkusa, a zatim javnog pritiska na sudije, organizaciju , potpuno nekažnjeno izvrgavanje takmičenja ruglu ima samo na Balkanu, Turskoj i na tako tim mestima.. U ostatku Evrope- ne.

Sakaluda

pre 5 godina

“ (MaironDrake, 19. februar 2019 09:35)“

Kad bi postojao kriterijum, o slanju komentara na vesti o kosarci, da moze da salje komentar samo onaj ko se u kosarku i pravila razume, tvoji komentari nikada ne bi bili objavljeni!!!

Mo

pre 5 godina

U sudjenju po meni, najvazniji je kriterijum, da ono sto je faul na jednoj strani bude faul i na drugoj... a to je jako tesko postici. Pogotovu sto u kosarci imas 3cu sudija i jako puno kontakta, prekrsaja, koraka i ko zna cega jos sto automatski znaci i jako puno odluka sto naravno dovodi do toga da bude puno i gresaka. Kako god da okrenes mozes reci da je neko ostecen. Ono jeste bio faul Berona ali iskreno ja mislim da 99% sudija u onom trenutku onaj faul ne bi svirali. Kao i ono za Covica, isto je bio faul, al isto tako mislim da 99% sudija ne bi sviralo takav faul u napadu u tom trenutku kao sto i nisu. Tu je problem, kriterijum, u tim odlukama nije bio bas jednak.

Vlada

pre 5 godina

Dok se ne uvede robot kao sudija, nema ništo od unapredjenja. Ne odnosi se ovo samo na sudije u utakmicama, već i na sudije u sudovima. I tada će biti grešaka, ali greška će biti jednaka za sve. To je u suštini najveći problem kod sudija: selektivno sudjenje. Čak i kad imate sudiju koji je potpuno neutralan što se tiče timova koji igraju utakmicu, opet može da se desi da jednu svoju grešku kompenzuje drugom, što naravno ne dovodi do vraćanja regularnosti, već naprotiv, samo do povećanja broja grešaka.

Neupućeni

pre 5 godina

Po meni, najgluplja su suđenja kretanje u bloku u fazi napada,za pravljenje "livade" za saigrača, za stajanje u odbrani sa uzdignutim rukama gde se napadač zakucava u tebe i iznudi faul, kao i svaka blokada pri kojoj lopta menja pravac kretanja (kao bilo i po prstima). A daleko je najsmešnije prilikom šuta kada napadač već doskoči posle šuta i padne kao pokošen jer je odbranbeni po inerciji ga zakačio ili nagazio....

Dragan

pre 5 godina

Dok igrači na svaku sudijsku odluku protestvuju, a očigledno nisu u pravu teško je biti sudija.
Navijači izvuku jedan detalj gde je sudija pogrešio na njihovu štetu i to odlučilo pobednika.
Šta se dešavalo pre kada sudije greše njima u korist to se ne računa.
Trojka Berona posle očiglednih koraka nije uticala na rezultat a Renfrova trojka jeste.
Smešno.
Grešaka je bilo i biće.

Mile

pre 5 godina

Odličan predlog Luke Mitrovića.
Kad se ne slaažu igrači oko traženja faula zajedno pogledaju snimak.
Ako ni to ne pomogne, lepo se pobiju,a tu bi već trebao sudija.

drvobradi

pre 5 godina

Najnezadovoljniji su klubovi koji su iz najkorumpiranijih drzava, a kosarka se uglavnom i igra u tim drzavama (Balkan, Grcka, Turska, pa i Spanija, Italija). Spojis to sa mentalitetom tih naroda (impulsivni, emotivni, sve ide u krajnost) i eto ti recepta za stalne tenzije. Nema tu kriterijuma koji bi zadovoljio sve strane.
@nex
Prekopirati NBA kriterijum? Ti bas hoces da pocne gradjanski rat u Grckoj, Turskoj, Srbiji. Zamisli da na utakmici Partizan-Zvezda, Olimpijakos-Panatinaikos nekome sudija ne svira cetvorokorak a drugome svira. Gotovo, kraj, pocinje tuca na tribinama, seli se ispred hale, bodu se nozevima.

vv

pre 5 godina

Jaramaz stoji sa dve noge na zemlji METAR van polukruga, Simanic natrcava na njega, sudi se faul odbrane sa obrazlozenjem Belosevica da je Jaramaz bio u polukrugu. Znaci sudija ne samo da je pogresio nego jos i tvrdi da je video nesto sto apsolutno nije tacno. Ko i dalje ne veruje u to nek pogleda snimak, na nekih 4 min pre kraja poluvremena.

vv

pre 5 godina

U takodje spornoj situaciji Renfro prenosi loptu kada ima jos 17 sekundi za napad, dolazi do kontakta sa Covicem, Renfro gubi ravnotezu i pada unazad na svoju polovinu. Sudije sude faul Covica, a zapisnicki sto zaustavlja vreme na 15 sekundi. Da nije sudjen faul Covicu sudili bi vracanje Renfroa na svoju polovinu, netacno je da je nije preneo za 8 sekundi kao sto su tvrdili sa zvezdine klupe.

milos

pre 5 godina

1. TV celendz dva puta po cetvrtini po ekipi (samo trener moze da trazi)
2. uspesan celendz ne brise preostale celendze (kao u tenisu)
3. najvaznije - o svakom pojedinacnom celendzu odlucuje drugi sudija (idu u krug tokom utakmice)

Posmatrac sa klupe

pre 5 godina

@Vujke, jedno je gubiti posteno, drugo biti blago pokraden. Sto se koraka tice, bili su previse sitni i razumljivo je sto sudije nisu svirale, nije lako to videti (iako ne podrzavam sto nisu svirani). Dok je faul nad Covicem bio i vise nego ocigledan i morao se svirati, a ukoliko vec nije, nije se smelo svirati ni ono na 0.2 sekunde pre kraja. Ali generalno, Tomic je veci krivac nego sudije.

marko992

pre 5 godina

Borky,pitanje za tebe.Da li su i ranije,vec nekoliko puta opisane,greske na stetu Partizana bile namerne?Zasto pamtis samo ono sto ti odgovara?Moje je misljenje da bi licna Renfrou i bila sudjena da Covic nije preterao sa glumackim aktivnostima.A sta tek reci da po vama nema faula u poslednjoj sekundi cak i kada se igrac okaci o ruku.Najbolje da se poslednjih 30-tak sekundi ni ne igra,sudije nek naprasno sviraju kraj.Bice igraci iznenadjeni,naviknuce se vremenom.

Sale

pre 5 godina

... A možda NFL sistem sa čelendžima, tajmautima i obaveznim pregledanjem sumnjivih situacija u nekom zadnjem periodu?... Ili odbojkaški video čekovi na zahtev trenera? ...i to sve uz objašnjenje na video-bimu za publiku ...
Gospodo, možda je košarka "muška" igra, ali postoje neka pravila koja se ne mogu preskočiti, bez obzira na trenutak kada se to dogodilo... Ne može igrač dobiti udarac u glavu bez obzira da li je pre ili posle toga udario loptu... Ne možeš stvarati prostor oko sebe gurajući suparničkog igrača, a da ne pričam o udaranju po rukama - jedna od prvih odbrambenih lekcija je igranje odbrane nogama, bez ruku: kada te čovek obiđe i za pola koraka, tvoje ruke bi morale biti bez kontakta sa suparnikom. Zato ih je pet na pet a ne svako za sebe.
NBA je liga u kojoj privilegovani igrači prave pravila za sebe (uz pomoć sudija)... Onaj Harden bi na pola utakmice morao da leti napolje zbog odgurivanja od čuvara pre šuta i ulazaka u čoveka pri dvokoraku, ali ... i sam Greg Popović se bunio zbog menjanja "pravila" u naskoku i pravljenja koraka u traženju prostora za šut.
Španske sudije su priznale greške, ali čemu to kada se sve svodi na medalje i na novčane nagrade. Sport je takmičenje ali ne sa sudijama već sa protivnikom na terenu. Npr. Slovenci ne bi bili prvaci Evrope da su sudije radile svoj posao ili da su mogle biti proverene posle svoje odluke. Ovako ...

LJ.B. 1/A

pre 5 godina

naravno da svako od nas, pa i ti, imaš pravo na svoje mišljenje, ali mislim da treba da ga zadrziš za svoju rodbinu, prijatelje, kolege...
(Bubule, 19. februar 2019 10:04)

Znaci,kada je radnik nezadovoljan uslovima rada,treba da zadrzi misljenje za sebe?!

Milan

pre 5 godina

@Mikloš Salamander
može, ako su sudije dobro plaćene da više odgovaraju za svoje odluke. Za zvezdu i partizan još bože i pomozi, faul u napadu ili ne, može da prođe ali za suđenje u duelu Real- Barsa im samo poručiti da potraže drugu profesiju. Za onakve odluke me ni bivši sudija ne može uveriti da su normalne

Flat

pre 5 godina

Resenje bi trebalo da bude rigorozno kaznjavanje sudija, jer su to u 80% slucajeva tendeciozna sudjenja i navlacenje za jednu ekipu. Ali od toga nema nista, jer ta korupcija i namestaljka krecu uglavnom iz Saveza te nece da kaznjavaju svoje sudije poslusnike.
Tako da legitimnog resenja prakticno nema, jedino ostaju neka alternativna ali davno iskorenjena resenja u vidu direktnog "prevaspitavanja" sudija. Dok se to ne vrati kao opcija, ovi se ocigledno nece plasiti nicega, vec sve vise i vise bahatiti.
Veliki je problem jer postoji i u najvecim ligama, a tek u ovim nasim gde je dosta lakse izvrsiti pritisak na sudije ili ih podmititi nekaznjeno. Jos jedno za kraj, najbolje sudije najbolje odrade navlacenje za nekoga, jer imaju iskustvo kako se to radi i imaju ime i kredibilitet da se u njih ne sumnja mnogo, obratite paznju na to.

ArtuDitu

pre 5 godina

Vaterpolo i rukomet masakrirale su sudije krađama po pravilima. Polako to počinje da se dešava i u košarci. Ako se tako nastavi vrlo brzo će i ona biti sahranjena kao sport. Nadam se da će biti onih koji to vide i koji će uspeti da spreče greške, navlačenja, neujednačeni kriterijum ili njegove nagle promene tokom utakmice koji obično "idu na vodenicu" jednoj ekipi. U jednoj lošoj košarkaškoj utakmici kakva je bila ona finalna u Kupu na kraju su sudije postale glavne zvezde. Ne dovodim u pitanje faul Berona ali mi nije jasno kako nije sviran faul nad Dobrićem posle promašenog drugog slobodnog bacanja nakon kojeg su se igrači Zvezde dokopali lopte a upravo on uz dosta sreće izjednačio. Tu je i sumnjiv faul dosuđen Čoviću na polovini terena na Renfou, duel Renfoa i Čovića je faul u napadu ili tehnička Čoviću ali nemoguće da je ništa od ta dva. Utakmice kakve su finale domaćeg Kupa i prvenstva ne smeju da se pamte po sudijama. Čak je i finalna utakmica prošlogodišnje ABA lige imala vrlo čudno suđenje ali je Zvezda pre svega samu sebe pobedila (pogledajte procenat realizovanih slobodnih bacanja u svim utakmicama finalne serije i biće vam sve jasno) pa tek onda može da se žali na suđenje.
I naš najbolji fudbalski sudija nijednu utakmicu u domaćem prvenstvu nije sudio onako kako to čini u Evropi.
Sudije greše i to je normalno. Grešile su u prošlosti, grešiće i u budućnosti. Ali, sve je to prihvatljivo dok ne postoji tendencija. A ona je sve više prisutna.

Mmi

pre 5 godina

Prvo, pravila su losa, prevazidjena cak i prostom ljudskom evolucijom, njima treba 20 godina da zabrane skidanje lopte sa obruca, igraci pet puta na utakmici gaze aut liniju iz kornera, pa prosiri je covece...najbrze resenje je da odu u NBA prepisu sve i vrate se ovde. Drugo, ali ne manje vazno je da je redosled totalno pogresan, oni dozivljavaju sebe kao mnogo bitnije nego sto zaista jesu, a od broja jedan pa do tri treba da ide IGRACI, treneri pa publika, sudija tu nema, njih smo, slikovito receno, zamolili da nam pomognu da odigramo utakmicu, tacka. Sto manje slobodnih sudijskih uverenja, trenutno oni vrse opstrukciju igre, znaci u njihovim glavama start je los, cilj je da sviras sto pre a trebalo bi biti da ne sviras...i ne zaboravite, navijaca ne zanima da gleda 60 slobodnih bacanja na utakmici, koje cak i ne mogu da pogode :-)

stvarno

pre 5 godina

Samo da sudije prestanu sa kompenzacijom i dosta će stvari doći na svoje mesto. Primer je Real -Barsa, kompenzacijom do skandala.

i teško je i nije

pre 5 godina

Suđenje se postavlja kao problem i u NBA i NCAA ligi, nije to samo u Evropi. Neosporno ima dosta bitnih grešaka u presuđivanju, ili bar više nego što bi voljeli da vidimo. I takvi kakvi su, sudije i dalje manje griješe od igrača, ali to im nije opravdanje, tu su da ne griješe, bar ne više od nekog zamišljenog standarda.
Sve lige gdje su bili posljednji problemi su južnjačke, puno strasti i žara. U tome, često se ne biraju sredstva da se dođe do pobjede, i postoji ogroman pritisak. Skidanjem pritiska sa sudija bi doprinijelo njohovom poboljšanju, ali konkretno mislim da je jedno od optimanijih rješenja "razmjena" sudija između nacionalnih saveza za utakmice završnica prvenstva i kupa. Kada su štrajkovale sudije u Španiji i Francuskoj, čak su i sudije iz BiH išle da sude utakmice tih liga. Mislim da bi tada svi shvatili da domaće sudije nisu loše, ali svakako bi bio skinut neprirodni pritisak, Recimo, trebalo je Obrkneževiću juče ujutro da se probudi sa, vjerujem, milion ozbiljnih prijetnji.

Samo čovek

pre 5 godina

Nije lako sudijama dosta 50 50 situacija moraju u brzini da odluce, a uvek ce se na kraju neko zaliti, tako da nema kukanja, takav je sport igrajte il batalite.

singer

pre 5 godina

landcruiser: tako je! skoro svi pokusavaju da varaju, kolace oci, pokazuju da je lopta njihova, bece se i bacaju ( igraci i treneri) a samo sudije treba da budu bezgresne i mikroskopski precizne... e onda igrajte videoigrice i batalite ovaj divan sport - kosarku, gde su greske (svih) sastavni deo igre.

sou

pre 5 godina

da se uvedu dva celendza kad se vec utakmice tako dobro snimaju, jedan u prvom jedan u drugom poluvremenu (ako se ne iskoristi u prvom ostaje za drugo) i da igraci prestanu da se foliraju i da priznaju svoje greske