Ponedeljak, 10.12.2018.

21:20

Kari: Mi bili na Mesecu? Ne verujem

Jedan od najboljih košarkaša na svetu Stef Kari ne veruje u realnost čuvene rečenice "ovo je mali korak za čoveka, ali veliki za čovečanstvo".

Izvor: MLJ

Kari: Mi bili na Mesecu? Ne verujem IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

128 Komentari

Sortiraj po:

Uroš

pre 5 godina

@BSN
Šta nije jasno?!? Pa ti druže nemaš veze sa fizikom, a tebi je kao nešto jasno. Dal pričaš o metričkim ili imperijalnim tonama? Malo masa, malo težina, malo potisak a sve kao u nekim tonama.

BSN

pre 5 godina

A ko je izmerio mesečevu gravitaciju? 
I sa kojim instrumentom? 
Izgleda da su ovi iz NASE sve znali o Mesecu još pre nego što su kročili na njega.
(Stenli Kjubrik je car, 11. decembar 2018 20:05)

Instrument za merenje gravitacije je bilo koje telo poslato prema Mesecu, a najbolje ako se ubaci u orbitu oko njega. Analizom putanje moze se izmeriti gravitaciono polje. Jos 1958. Sovjeti su uputili dve sonde prema Mesecu, Luna 1 je proletela pored Meseca a Luna 2 je pala na njega. Luna 3 je 1959. uspesno obletela Mesec i do Zemlje donela fotografije njegove nevidljive strane. Uspesni let ove sonde po proracunatoj putanji obletanja je dokaz da smo o gravitaciji Meseca znali dovoljno. To vazi i za Sovjete i za Amere.

PS kaze se "Kubrik" a ne "Kjubrik".

BSN

pre 5 godina

(deda iz Srbije van sebe, 11. decembar 2018 16:31)

Jos pocetkom 60ih je odluceno da se spustanje na Mesec vrsi dvostepenom raketom - Mesecevim modulom. Njegov drugi stepen se uspinje u orbitu oko Meseca gde ga ceka komandno servisni modul sa svojim mocnim motorom. Taj motor sluzi da a) uvede Apolo misiju u kruznu orbitu oko Meseca (a do Meseca ih je uputio III stepen rakete Saturn V) i b) da posadu uputi nazad na Zemlju iz Meseceve orbite. Ukupna masa komandno servisnog modula plus Mesecevog modula je 45 tona.
Sto se tice Mesecevog modula, masa pre spustanja je 15 tona a motor ima potisak 4.5 tone sto je dovoljno da spusti 15/6 tona na Mesec. Masa goriva za spustanje je 8.2 tone od cega preostane oko 5%.
A usponski modul ima masu pre uzletanja 5 tona i motor potiska 1.8 tona sto je dovoljno da podigne 5/6 tona do Meseceve orbite.
Put nazad ka Zemlji ukljucuje potisak sa orbite do tacke gde Zemljina gravitacija nadjacava Mesecevu i K/S modul nastavlja put bez koriscenja goriva.
Sta nije jasno?

Stenli Kjubrik je car

pre 5 godina

A ko je izmerio mesečevu gravitaciju?
I sa kojim instrumentom?
Izgleda da su ovi iz NASE sve znali o Mesecu još pre nego što su kročili na njega.

deda iz Srbije van sebe

pre 5 godina

@ПераНС : Ако је ракета потрошила 40 тона горива , за 7 пута мању гравитацију модул је потрошио 6 тона горива , плус својих 4,5 тона плус гориво за кочење при слетању на месец (за шта не дајете податке) , плус мозак и Жил Вернови подаци о модулу за "Лет око Месеца" . Сви свемирски бродови су користили гравитацију Месеца као катапулт за повратак на Земљу , нису носили толико горива !

Staka Zulu

pre 5 godina

(PeraNS, 11. decembar 2018 12:07)

Pogledah tvoje linkove koji ništa ne potvrđuju. Sem da je, kako je rečeno u "dokumentarnom filmu", let u povratku trajao 2.5 dana, a u svim enciklopedijama i podacima trajao je 8 dana. Što dodaje još nekoliko hiljada kilometar na sat brzine.
Za tvoju informaciju gore vakum ne postoji, nego je vazduh znatno ređi i drugačije strukture. Osim toga i mesec ima svoju silu teže, koja je prema podacima iz literature oko 7 puta slabija od zemljine, ali ju je trebalo ipak savladati iz pomoć nečega što je trebalo odvojiti "modul" od površine meseca i mesečeve atmosfere.
Pored toga snimci pokazuju da je tamo bila još jedna letelica koja je snimala kretanje Apola kroz svemir!!! Ahaaa!!!

PeraNS

pre 5 godina

@box
Jednostavan odgovor, NASA je organizacija sa velikim brojem zaposlenih, nekom ćati je u smislu racionalizacije bilo logično da pobaca neke rolne koje su stajale na polici jer nije razmipljao da postoji i promil šanse da su to originalni filmovi jer bi oni naravno bili na sigurnom. Ovo nije jedini slučaj kroz istoriju da je napravljena neprocenjiva šteta nemarom, nije za džabe nastala poslovica "put do pakla je popločan dobrim namerama"

PeraNS

pre 5 godina

@Staka Zulu
Naravno da nisi video jer nisi ni hteo da vidiš ni da saznaš nešto. Jednostavnom upotrebom interneta za svega par sekundi našao sam sledeće "How fast was Apollo 11 traveling to the moon?
The speed needed for Apollo 11 to break free of the Earth's gravitational field was about 7 miles per second. Apollo 10, a spaceship that only orbited the moon in 1969 holds the record for the highest speed attained by a manned vehicle with 11.08 km/s (24,791mph)."
Uključi kalkulator i pretvori sve u kilometre...
Ali tvoj komentar o vakuumu me je uplašio, kako to misliš tamo nema vakuuma??? Vazduh (smeša kiseonika, azota i male količine drugih gasova) se proizvodi na zemlji (biologija, ima dosta o tome i na internetu) i gravitacija ga dobro čuva blizu zemljinoj površini, na nekoliko stotina kilometara od površine (recimo oko orbite mss) ima sporadičnih molekula koji usporavaju mss i samim tim joj snižavaju orbitu pa je potrebno s vremena na vreme upaliti motore koji podignu brzinu i vrate u predviđenu orbitu ali teško da ćeš na 700-800km od zemljine površine naći čak i pojedinačne atome!
Što se tiče mesečeve gravitacije i tako toga, uporedi masu kompletne apollo 11 rakete od 45 tona i modula koji se uzdigao sa mesečeve površine od 4.5 tona sve zajedno sa mesečevim kamenjem, 7x slabija gravitacija + manjak atmosfere koja pruža otpor + inteligencija ljudi koji su sve to smislili = USPEH

box

pre 5 godina

Sve verujem, akademski sam obrazovan covek, zivela nauka! U fiziku se istina ne razumem previse da bih ovde sa te strane polemisao o tome dal je bilo moguce ili ne. Uceni ljudi pa su valjda nasli resenje. Jedina stvar koja meni bode oci i cini me umereno skepticnim je bas banalna ali neverovatna. NASA kaze da originialnih snimaka nema posto su ih unistili jer im je bilo tesko da skladiste snimak(?!) pa su ga u duhu racionalizacije troskova unistili. Jedno od najvecih dostignuca u istoriji covecanstva za sada, unisteno zbog nekoliko hiljada dolara, pa logicnije je da su ga cuvali i po cenu od nekoliko milijardi dolara nego da ga bace tek tako! To mi stvarno ne ide u glavu. Molim komentatore kojima je ovo jasnije i bolje se razumeju da mi objasne ovu cinjenicu. Ovo pitam bez grama ironije.

Matrix koji zivimo

pre 5 godina

Da li mi uopce znamo sto je to mjesec? Neka mi netko objasni kako je moguc pun mjesec koji mi svi svako toliko vidjamo s obzirom na cinjenicu da taj puni mjesec mora biti obasjan suncem a da mi vidimo tu refleksiju sunca na zemlji. Neka mi neko predoci tu konstelaciju sunca I mjeseca KOJI KRUZI OKO EKVATORA i zemlje. Ne smije se zaboraviti da mi uvijek vidim jednu te istu stranu mjeseca Interesira me misljenje oficijelne "znanost" mada se ne mora biti znanstvenik da bi se doslo do jedinog ispravnog odgovora koji glasi: To je NEMOGUCE!!

Staka Zulu

pre 5 godina

(PeraNS, 11. decembar 2018 12:07)

Pogledah tvoje linkove koji ništa ne potvrđuju. Sem da je, kako je rečeno u "dokumentarnom filmu", let u povratku trajao 2.5 dana, a u svim enciklopedijama i podacima trajao je 8 dana. Što dodaje još nekoliko hiljada kilometar na sat brzine.
Za tvoju informaciju gore vakum ne postoji, nego je vazduh znatno ređi i drugačije strukture. Osim toga i mesec ima svoju silu teže, koja je prema podacima iz literature oko 7 puta slabija od zemljine, ali ju je trebalo ipak savladati iz pomoć nečega što je trebalo odvojiti "modul" od površine meseca i mesečeve atmosfere.
Pored toga snimci pokazuju da je tamo bila još jedna letelica koja je snimala kretanje Apola kroz svemir!!! Ahaaa!!!

CJC

pre 5 godina

Da zanemarimo šta priča polupismeni košarkaš, mene čudi činjenica da ogromna većina Srba (sudeći po komentarima) smatra da je misija na Mesec lažna. 
Evo ja sam nacionalista, više volim Ruse od Amerikanaca... Ali isto tako mislim da Zemlja NIJE ravna ploča, da su ljudi BILI na Mesecu, ne ložim se na Miroljuba Petrovića i sl. 
Po meni su ovakve teme odličan alat za procenu zatupljenosti neke osobe.
(x, 10. decembar 2018 23:48)

Uh, pa onda je sigurno tačno, ako ti misliš onda nema šta dalje raspravljati...Ljudi, gotova rasprava, bili su Ameri na Mesecu, evo x potvrdio a ko smo mi da sumnjamo u takvog stručnjaka.

Miroljub

pre 5 godina

(x, 10. decembar 2018 23:48

Ako ti mislis da se ovako ustaje kada padnes na Mesecu, onda nikad nisi bio u lutkarskom pozoristu. Bukvalno ljudi na koncima... https://www.youtube.com/watch?v=Zz9Bzi_GyD0

Tannhauser

pre 5 godina

"Sa tehnologijom (kompjuterom) iz '69 spustili se na mesec...Uporedite samo automobile te generacije sa sadasnjim"

Hajde.
Da odemo još više u prošlost, u 1937 godinu.

Daimler-Benz DB 601, 1937. godine:
1175 konja, 590kg, 4 ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, kompresor, napravljeno 19000 komada.

W16 iz Bugati Veyron-a 2003. godine:
1001 konja, 400kg, 4 ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, 4 turbo kompresora, napravljeno 400 komada.

Kako sad to? Lako - klasična fizika je davno razjašnjena i na žalost nema nikakvih Toni Stark metoda da se prevaziđu njena ograničenja. To što je su ljudi izračunali u prvom delu 20. veka važi i danas, nikakvi super brzi računari neće omogućiti da se izgradi most, izbuši planina ili ode u svemir za milion evra.

johan

pre 5 godina

Karija i mogu da razumem. Za onakav sut bilo je potrebno mnooogo treninga i sati provedenih na parketu, razumljivo da nije imao vremena za ucenje i neko ozbiljnije obrazovanje...

§

pre 5 godina

Astronauti su Niksonovi junaci. Osvajanje Meseca posvetio je svom prijatelju Kenediju koji je najavio da će USA ići na Mesec pre kraja 60-ih. Inače, njegov čovek DŽek Rubi je upucao Li Osvalda i u zatvoru tvrdio da je u vezi sa čovekm iz vrhovne vlasti. Kriminalac Hant ga je ucenjivao u vezi atentata. Pitanje je političko jer u toj državi vlada neofašizam i bila je u dobrim odnosima sa sssr-om i to mnogo boljim nego sada sa Putinom.

PeraNS

pre 5 godina

@Staka Zulu
NEVEROVATNO šta sam pročitao, dakle ta "sonda" je (koristiću engleske nazive jer se ne mogu lepo prevesti na naš jezik) LEM iliti "Lunar Excursion Module", dakle to je predviđeno za sletanje na površinu meseca i kratkotrajan boravak posade od dva člana, treći član je za to vreme bio u orbiti oko meseca u komandnom modulu u kome su svi oni bili tokom puta do i od meseca. Što se tiče brzine, ako si pazio u školi primetio si da je svemir uglavnom u vakuumu tako da ti za postizanje bilo kakve brzine ne treba aerodinamika i lep dizajn već samo funkcionalan dizajn.
Pogledati malo i informisati se https://www.youtube.com/watch?v=ULGi3UkgW30
i celu seriju dokumentaraca oko ovoga https://www.youtube.com/watch?v=9YA7X5we8ng
Ne mogu da prihvatim da ljudi danas kaljaju obraze HILJADA naučnika i inženjera iz celog sveta koji su radili na Apollo projektu (bilo je dosta i naših zemljaka, čak i ključnih za uspeh misije) kao i ruskog svemirskog programa koji je u startu bio osuđen na neuspeh što se tiče slanja čoveka na mesec zbog ozbiljnih rupa u budžetu kao i zbog smrti Koroljeva koji je u tom trenutku jedini imao jasnu viziju šta i kako...

automatski generisan komentar

pre 5 godina

Ma otkud bre, vecina na ovom sajtu smatra da su teoriju o laznom sletanju na mesec izmislili Srpski nacionalisti.
(Slobo, 10. decembar 2018 21:51)

Ne, izmislili su je prepametni i sveznajuci, a srpski (kao i mnogi drugi) nacionalisti je, naravno, zdusno prigrabili. Oni ne bi bili u stanju ni to da smisle.

neko

pre 5 godina

...Obložena Al kuhinjskom folijom. Prešla put od zemlje do meseca za 8 dana, a isto toliko joj je trebalo i nazad, što je brzina od preko 2000 km/h. Da li ovo sa slike može da ide tom brzinom. A koje gorivo je koristila sonda kada se na slici vidi da je veličine jedne trafike. Gde joj je rezervoar? Za let od BG do New Yorka u jednom smeru, što je oko 9000 km, avion potroši preko 30000 litara goriva. Ovo znam jer radim na Aerodromu!!!
O potrošnji supersoničnih vojnih avionia, koji jedini i mogu da postignu brzinu od preko 2000 km/h, da i ne govorim!
Gore je vazduh bez kiseonika. Gde je rezervoar za tečni kiseonik. Nije dovoljno samo gorivo. Potreban je i kiseonik!
Dakle - velika prevara!!!
(Staka Zulu, 11. decembar 2018 11:42) Kakva si ti neznalica to je strasno... a jos sebi dajes za pravo da komentarises ovakve teme! To je najveci problem danas, svako ima misljenje i nazalost svako je u mogucnosti i da ga podeli sa drugima, bez obzira koliko on kompetentan bio. I sad jos 500 neobrazovanih ljudi procita tvoj komentar i naivno poveruje u to, umesto da slusaju nekoga ko zapravo zna nesto. Nauka je kompleksna stvar, fizika pogotovo, ne moze sve tako laicki da se objasni... Bez ulaska u dalju raspravu, materija u svemiru krece se kroz vakuum, 2000 km/h nije nikakva brzina!! Kamenje u svemiru krece se brzinom od nekoliko desetina hiljada km na sat! Da li si ikada pogledao makar i jedan film/dokumentarac o tome ako nista drugo??

Nemanja

pre 5 godina

Pa i da nisu bili, koja je razlika? Je li nečiji deda trebao biti taj astronaut, pa su ga prevarili i zamenili pa mu je krivo? Meni lično je apsolutno svejedno jesu li bili ili nisu. A za ove što se pitaju zašto opet nisu išli, pa zbog čega kada tamo nema ništa, uzeli su uzorke i vratili se. Zašto opet čovek da ide, em rizikuju sa životima em se troše ozbiljne količine novca za takav projekat. Vidimo da im je sada cilj Mars.

SV

pre 5 godina

"Da podsetimo, Kari nije jedini koji je imao slične teorije, pošto je, ne tako davno, Kajri Irving tvrdio da je Zemlja ravna."

Opet podmetanje. Kako su to slicne teorije o ravnoj Zemlji i sletanju na Mesec? Mislim da relativno mali broj veruje da je Zemlja ravna, a da je svakim danom sve veci broj onih koji ne veruju da su Amerikanci ikada sleteli na Mesec. Dakle, mesanje ove dve stvari se radi namerno kako bi oba misljenja bila izvrgnuta ruglu, a to su dve neuporedive stvari.

Aldebaran

pre 5 godina

Da kažemo da su bili te 69' na Mesecu, meni eto nije jasno kako u sledećih 50 godina niko nije otišao do Meseca? Bar ja nisam čuo da je neko uopšte pomenuo odlazak na Mesec...a kamoli otišao. Otišli tad i posle ništa...eto ja to ne kapiram, šanse nema.
(Knezz, 11. decembar 2018 01:19)

A, jedan od glavnih "argumenata" teoretičara zavera i laži. Kao, ako su onda mogli da odu na Mesec, danas bi trebalo da imamo redovne linije Zemlja-Mesec.

Zašto?!! Uzmimo drugi primer: svi ste čuli za Concord, prvi i zasad poslednji, supersonični putnički avion. Po vašoj nakaradnoj "logici", ako smo pre 40 godina bili u stanju da napravimo takav avion, danas bi maltene svi long distance putnički avioni trebalo da budu supersonični, zar ne?

Kao što znamo, nema nijedan supersoničan jer za to postoji dobar razlog: Concord, iako tehnički briljantan, komercijalno je bio totalna katastrofa! Na srpskom: neisplativ!

Isto vam je i sa letovima na Mesec: ako je nešto (let na Mesec ili šta god) tehnički izvodljivo i moguće, to NI U KOM SLUČAJU ne znači da to mora i treba da vremenom postane rutinsko i svakodnevno!

Je li vam sad jasnije?

Nije, naravno jer do vašeg sektaškog mozga ne dopire nikakav racionalan argument. A ne dopire jer vi VERUJETE da znate ISTINU! Nažalost, VEROVANJE je kod mnogih ljudi jače i od činjenica i od razuma. Jer verovati je najlakše, za verovanje ne treba nikakvo razmišljanje ni intelektualni napor, verovanje je samo stanje (ograničenog) uma!

Staka Zulu

pre 5 godina

https://ciencia.nasa.gov/science-at-nasa/2009/16jul_wideawake

Sa gornjeg linka pogledajte fotografiju sonde koja se spustila na mesec. Obložena Al kuhinjskom folijom. Prešla put od zemlje do meseca za 8 dana, a isto toliko joj je trebalo i nazad, što je brzina od preko 2000 km/h. Da li ovo sa slike može da ide tom brzinom. A koje gorivo je koristila sonda kada se na slici vidi da je veličine jedne trafike. Gde joj je rezervoar? Za let od BG do New Yorka u jednom smeru, što je oko 9000 km, avion potroši preko 30000 litara goriva. Ovo znam jer radim na Aerodromu!!!
O potrošnji supersoničnih vojnih avionia, koji jedini i mogu da postignu brzinu od preko 2000 km/h, da i ne govorim!
Gore je vazduh bez kiseonika. Gde je rezervoar za tečni kiseonik. Nije dovoljno samo gorivo. Potreban je i kiseonik!
Dakle - velika prevara!!!

del

pre 5 godina

Hvala bogu da su rusi odlucili da posalju ekspediciju na mesec. Pa za nekoliko godina necemo slusati ove po Srbiji kako ameri nisu sleteli na mesec. Posto su uglavnom po pravilu ti i rusofili. Najzanimljivije mi je sto te komentare pisu sa svojih ultra modernih telefona i kompijutera koji primaju signal iz kosmosa, sa svemirskih stanica koji su isti ti kosmonauti poslali u svemir i redovno ih tamo posecuju i odrzavaju.

neko

pre 5 godina

Ljudi, ameri nisu jednom samo bili na mesecu kako neznalice pisu ovde, 6 PUTA su spustili coveka na mesec, ako se ne varam 12 ljudi je hodalo po mesecu! Znaci nisu samo Amstrong i Oldrin u "reziranom" sletanju... A zasto se i dalje ne ide tamo, jedan razlog je siguran, koliko god tehnologija napredovala to je i dalje nenormalno skupo i opasno.. plus, ne znamo da li postoje jos neki, skriveni razlozi... Inace, misije na mesec sa ljudskom posadom sa sletanjem planiraju se za prvu polovinu 2020-ih ponovo, i to ne samo SAD, nego i Rusija, Kina, ESA, Japan, Koreja, a istrazivacke misije sa robotima su vec sve ove zemlje imale, cak i Indija. Procitajte malo 21. vek, internet...

Dejan CZ

pre 5 godina

Sa tehnologijom (kompjuterom) iz '69 spustili se na mesec...Uporedite samo automobile te generacije sa sadasnjim ili letelice a da ne pricamo o napretku u svetu kompjutera i gde je tehnologija odmakla u zadnjih 20 godina ekspanzije pa nije niko jos ponovio tu rutu koja bi sa sadasnjeg stanovista te tehnoloske nadogradnje trebala biti kao medjugradska linija...Teoreticari imaju odgovor da nije isplativo...pa ne bi se raklo da nema elemenata za dodatna istrazivanja meseca sa tacke isplativosti a ima da se trose nemilice milioni na transfere igraca po raznim sportovima...

PeraNS

pre 5 godina

@laza
dakle, van alenov pojas su prošli u blizini severnog pola gde je najtanji. Nisu prošli po ekvatoru jer su znali da ne mogu zaštititi posadu u tom vremenskom periodu ali za prolazak iznad pola koji je trajao manje od pola sata ljudski organizam je bio spreman. Izguglaj ili na YouTube pogledaj neki video na tu temu na kanalima smarter every day, Scott mannley, everyday astronaut, vintage space, Joe Scott... Tih godina NASA je imala budžet koji je iznosio 5% od ukupnog USA budžeta i novac kojim su raspolagali tada je veći nego od 1970 pa do danas. Lažiranje sletanja bi i danas bilo teško izvodljivo a u 1969 je bilo nemoguće, lakše je bilo poslati ljude na mesec.

Sendvic

pre 5 godina

Zemlja je ravna ploca.
Sunce nam je mnogo blize i mnogo je manje nego sto "naucnici" kazu.
Nije bilo sletanja na Mesec, jer je zemlja ravna ploca a Mesec je samo jedan mali objekat.
...
Srbi su nebeski narod.
AV je vladar univerzuma (tog ravnog...) i moze svakoga da pretvori u prasinu (zato Vulin i ostali toliko hvale AV-a).
Srbija je ekonomska sila i uskoro ce i Kinu da prestigne.
Kosovo je Srbija.

MaironDrake

pre 5 godina

x,

tebi je to merilo da nisi zatupljen? To sto verujes da je neko sleteo na Mesec I da Zemlja nije ravna ploca?

Pre svega, nema sta da verujes, to je cinjenica. Time samo pokazujes da si zatupljen, ako mislis da je to stvar verovanja.

marko

pre 5 godina

a inače su američki košarkaši vrhunac obrazovanja i inteligencije, pa u americi talentovani sportisti su povlašćeni od osnovne škole pa do koledža, i dokle god predstavljaju školu sve im se gleda kroz prste, čak i ovi sa koledž diplomom (fakultetskom) su manje obrazovani nego npr. bolji đaci u 8/9 razredu osnovnih škola u evropi. jedan nakaradan sistem, sve zarad profita tih korporacija koje upravljaju tim najvećim ligama u americi (nba, nhl, nfl, msl).

duledudule

pre 5 godina

Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi 
(as, 10. decembar 2018 22:48) 

A ti pismen pa ne znas da se nepismen pise sastavljeno i naivni se pise bez J
(Nenad, 10. decembar 2018 23:31)
i pojma umesto pioma..

Sabre

pre 5 godina

Ljudi.. da li ste realni? Pocev od teksta, preko komentara?! KAKO su ove dve stvari POVEZANE? Da Zemlja nije ravna moze proveriti svako i dobiti neoborive dokaze u roku od 5 minuta. Da smo (tj APOLO) bili na Mesecu je dan danas otvoreno pitanje i zaista nesto sto je moglo da bude a moglo da bude i marketing, jednakom lakocom. Ne kazem da ne verujem u cuveni Apolo, ali iskreno, ne bih se sokirao ni da je bilo fejk, dok je ovo za ravnozemljase u rangu Deretica. Dakle, pliz, ne stavljati u isti kos, vredjate Karija.

Knezz

pre 5 godina

Da kažemo da su bili te 69' na Mesecu, meni eto nije jasno kako u sledećih 50 godina niko nije otišao do Meseca? Bar ja nisam čuo da je neko uopšte pomenuo odlazak na Mesec...a kamoli otišao. Otišli tad i posle ništa...eto ja to ne kapiram, šanse nema.

savo

pre 5 godina

Zato se ti decko bavis kosarkom a ne naukom. Kladim se da ne bi mogao da pomnozi 9 x 13 bez greske na prvu i bez pripreme. A on prica o sletanju na mesec.
(marko djuric sns, 10. decembar 2018 23:53)

Decko je zarsio koledz a ti si dobio svoj sendvic

hmm

pre 5 godina

Neka mi neko objasni kako su prosli van alenov pojas i ja cu poverovati da su bili.
(Laza, 10. decembar 2018 23:07)
Čak je i sam dr. James Van Allen, otkrivač Van Allenovog pojasa, demantirao tvrdnje da je zračenje preopasno za astronaute te je ustvrdio da je količina zračenja prilikom prolaska kroz Van Allenov pojas manja od 1 rem (10 mSv), što je ekvivalent normalnom ambijentalnom zračenju koje prosječan čovjek na zemlji primi u tri mjeseca. Apollo letjelice su kroz Van Allenov pojas prolazile četiri sata, a od ionizirajućeg zračenja bili su zaštićeni metalnom oplatom same letjelice. Štoviše, sama putanja letjelice od Zemlje do Mjeseca odabrana je tako da se što više smanji izlaganje zračenju prilikom prolaska kroz Van Allenov pojas. S druge strane, zračenje je upravo dokaz da su astronauti išli na Mjesec. Uočeno je da je 33 od 36 astronauta iz programa Apollo dobilo sivu mrenu za koje se pokazalo da je posljedica izloženosti kozmičkom zračenju za vrijeme putovanja. Satelit koji je zaštićen aluminijskim limom 3 mm debljine te prolazi kroz Van Allenove pojase zračenja, primit će oko 2 500 rema (25 Sv) godišnje. Gotova sva radijacija se prima u unutarnjem pojasu. Jasnije?

aleks

pre 5 godina

Svih sedam sletanja laz i prevara, tesko! Pogotovo sto su ruski astronauti tog vremena u svojim biografijama navodili kako su se radovali kao deca, inace prijatelji sa svojim amrickim kolegama. Pa samo stavis prst na celo, misija je bilo 7, ne 1 kao sto 90 posto srba misli, sedam sletanja na mesec i oni eto to objave i prenose po celom svetu i ne misle da ce se to jednog dana otkriti a rusi i kinezi mogu sutra da odu tamo i da dokazu da je laz i obrukaju ih za sva vremena, nivo tog skandala bi bio biblijskih razmera. Ali samo ko nije bio u americi i proveo neko vreme tamo moze da misli tako, isuvise je to ozbiljna drzava i nacija za te kafanske budalastine i teorije zavere.

рајко

pre 5 godina

ма примају милионе па им се може. али ово за месец верујем. хоћу да одем у обзерваторију и да видим лунармобил који су наводно оставили тамо. па технологија садашњег телефона је сто пута боља од оних ракета из шесдесетих

Jogurt09

pre 5 godina

Da su sve cinjenice na strani toga da su bili na mesecu, meni opet veca verovatnoca da su Ameri isfolirali sve zbog svetske senzacije. Kako iko ista moze verovati Amerima. Ne kazem da je ne moguce, da nisu bili, da jesu bili, samo im nista ne verujem. Kjubrik je rekao da je onaj snimak izreziran, ne zbog toga sto nisu bili nego zato sto je to tada bilo ne moguce snimiti osim u studiju. Takvi su da mi je teze poverovati da su stvarno bili.

x

pre 5 godina

Da zanemarimo šta priča polupismeni košarkaš, mene čudi činjenica da ogromna većina Srba (sudeći po komentarima) smatra da je misija na Mesec lažna.
Evo ja sam nacionalista, više volim Ruse od Amerikanaca... Ali isto tako mislim da Zemlja NIJE ravna ploča, da su ljudi BILI na Mesecu, ne ložim se na Miroljuba Petrovića i sl.
Po meni su ovakve teme odličan alat za procenu zatupljenosti neke osobe.

Jaran

pre 5 godina

Polako, Hefe...

Sad ce da nam objasne "veliki umovi ove zemlje koji nemaju posao pa vise na b92" kako mi koji mislimo da je sletanje namesteno da takodje mislimo i da je zemlja ravna, da ne postoji nista sem zemlje u univerzumu, da smo rusofili, da mislimo da su predsednici zapravo dinosaurusi koji se ujedinjuju protiv ljudi,...

petarczv

pre 5 godina

To je opstw poznata stvar da je cuveni reziser Stanley Kubrick rezirao taj cuveni snimak koji je naravno bio napravljen u studiu u americi a ne na mesecu. Imala je ona cuvena fora sa americkom zastavom koja vijori a na mesecu nema uslova za tako nesto... Inace kako je moguce da je 69 godine postojala mogućnost da se ode na mesec a sada ne skoro pola veka kasnije...

copee

pre 5 godina

Tvrditi da je zemlja ravna i da nisu bili na Mesecu sudve totalno razlicite, ova prva Irvinga je budalastina, a ova druga, Stefa Karija je pristojna teorija zavere.

Admiral

pre 5 godina

@ Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi
(as, 10. decembar 2018 22:48)

Bitno je da si ti olicenje pismene osobe...

remington

pre 5 godina

Ne znam zasto se u isti kos stavlja teorija o ravnoj zemlji sa nepoverenjem u tvrdnje o sletanju na mesec. Teorije ravnozemljasa i nisu nesto jake, ali ni dokazi o tom sletanju nisu preterano uverljivi. NASA je drzavna agencija, a iskrenost te drzave se moze videti na svakodnevnim primerima, tako da ima tu manje ili vise opravdanih povoda za sumnju

petarczv

pre 5 godina

Pa zato i igras kosarku.Jer ne verujes u nauku.Cuti i igraj to sto znas i ne pravi se da si pametan.Oduvek sam smatrao da kosarkasi jednostavno i nisu intelegentni.A ovaj i onaj ravnozemljas O'Nil to potvrdjuju.
(King Roger, 10. decembar 2018 21:52)

Znaci i federer je glup?

Nenad

pre 5 godina

Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi
(as, 10. decembar 2018 22:48)

A ti pismen pa ne znas da se nepismen pise sastavljeno i naivni se pise bez J

petarczv

pre 5 godina

Covek je milioner, odlican kosarkas, verovatno muva koga hoce ili stigne. Ali sta vredi kad ti fali u glavi. Steta, posto jesu stvarno bili ljudi na mesecu - ne neki milijarder ili starleta, nego astronauti pomocu naucnika.
(m m, 10. decembar 2018 21:50)

A koji dokaz imas za tako nesto posto si tako samouveren...

veljko

pre 5 godina

Tada bili na Mesecu, sada imate robote i sonde na Marsu. Privatne kompanije lansiraju gomile satelita u orbitu, svemirski turizam u povoju, sonda sletela na asteroid...
Ne bih rekao da se nije odmaklo za 50tak godina.

Napredak nije istog tempa kao u vreme hladnog rata i svemirske trke, ali je očit.
Nema potrebe za negiranjem ili unižavanjem stepena progresa.

Teško da su oni koji ovde komentarišu doprineli razvoju svemirske tehnologije, pa takvi komentari ostavljaju utisak sličan osećaju kad slušamo naše nedorasle političare...

marko djuric sns

pre 5 godina

Zato se ti decko bavis kosarkom a ne naukom. Kladim se da ne bi mogao da pomnozi 9 x 13 bez greske na prvu i bez pripreme. A on prica o sletanju na mesec.

bunjuel

pre 5 godina

Ne bih da ispada da branim bilo koju od ovih teorija, ali tvrditi da ljudi nikad nisu bili na Mesecu nije isti nivo kao tvrditi da je zemlja ravna. Ovo prvo podrazumeva urotu nekoliko desetina ili stotina ljudi oko par misija od po nekoliko dana, sa vrlo razumljivim razlogom za zaveru, što i nije toliko teško izmaštati (iako je potpuna glupost, više puta objašnjeno zašto). Ovo drugo je duboko u domenu psihijatrije, jer negira opservacije hiljada i hiljada ljudi kroz nekoliko vekova, i negira - verovatno nemajući pojma o tome - tehnologiju koju i sami koriste, i u današnje vreme maltene svakodnevnog iskustva armije ljudi. Jedino razumno objašnjenje za tvrdnju da je Zemlja ravna je da je u pitanju zafrkancija.

Kecman

pre 5 godina

Opet košarkaš izgubio neku internu opkladu pa je morao ovo da kaže javno. Njima je tako dobro, sprdaju se sa masom i pune naslovne strane, a privatno se smeju svemu tome verovatno...

konto

pre 5 godina

A što bi bilo koga bilo briga da li Kari misli da su ljudi sleteli na Mesec ili da li Irving misli da je Zemlja ravna ploča? Kompetentni su za košarku, to bi bilo kao da neki portal objavi vest sa mojim mišljenjem o trouglu koji je Fil Džekson forsirao...

as

pre 5 godina

Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi

Filip

pre 5 godina

Naravno da nikad nisu bili na mesecu, da su tad bili na mesecu, sad bi se svake nedelje putovalo na mesec, ali posto niko nije putovao "od tad" jasno je da je to bila cista politicka laz.Jeste, moglo je tad da se ode na mesec, a sad ne moze...
(2CRAZY, 10. decembar 20
Kod ti je rekao da sad ne moze? Moze, al nema potrebe, posto roveri mogu vise nego ljudi a mnogo je jeftinije. Nista se nije postiglo odlaskom na mesec osim zbog Hladnog rata, sad toga nema i ne isplati se vise

očigledno

pre 5 godina

"Da podsetimo, Kari nije jedini koji je imao slične teorije, pošto je, ne tako davno, Kajri Irving tvrdio da je Zemlja ravna."

Kao prvo, ne mozete ovo da poredite, a kao drugo, nisam tako siguran da se Kari ne sali ili nesto...

Телус

pre 5 godina

Сада ће човек система, човек естаблишмента, присталица диктаторке Клинтон, онај Леброн Џејмс, наступити на СиЕнЕн-у и тврди како нема сумње да су слетили на месец. Имајући у виду ко финансира и стоји иза Клинтон(ових) и од кога добија подршку, склон сам да поверујем да је Кари прозрео превару.

2CRAZY

pre 5 godina

Naravno da nikad nisu bili na mesecu, da su tad bili na mesecu, sad bi se svake nedelje putovalo na mesec, ali posto niko nije putovao "od tad" jasno je da je to bila cista politicka laz.
Jeste, moglo je tad da se ode na mesec, a sad ne moze...

sef strucnog staba

pre 5 godina

Kari i Irving bi trebali da shvate da nisu nikakvi naucnici da bi mogli da komentarisu o ovome, vec NBA kosarkasi, zabavljaci sirokih narodnih masa, da ne kazem cirkuzanti.

ja sam glup

pre 5 godina

Koliko vas moze da poveruje da su oni sa ovim otisli na mesec.Cisto sumnjam da moze do Zagreba
https://starchild.gsfc.nasa.gov/docs/StarChild/space_level1/apollo11.html

King Roger

pre 5 godina

Pa zato i igras kosarku.Jer ne verujes u nauku.Cuti i igraj to sto znas i ne pravi se da si pametan.Oduvek sam smatrao da kosarkasi jednostavno i nisu intelegentni.A ovaj i onaj ravnozemljas O'Nil to potvrdjuju.

Maki45

pre 5 godina

Sprda se lik, kao i Irving onomad za ravnu zemlju... Poznati su, prate ih milioni, sad će kao i u slučaju Irvinga da krenu spekulacije, rasprave, a od toga samo mogu da profitiraju najviše mediji. "Ovaj rekao ovo, onaj tamo mu "žestoko" odgovorio" i tako u krug.

djuje

pre 5 godina

Vi uporedjujete zemlju ravnu i odlazak na mesecY? Odlazak na mesec ima rupetine u prici (snimku), dok ove zeljoravnase samo postujem jer iskazuju svoje misljenje

m m

pre 5 godina

Covek je milioner, odlican kosarkas, verovatno muva koga hoce ili stigne. Ali sta vredi kad ti fali u glavi. Steta, posto jesu stvarno bili ljudi na mesecu - ne neki milijarder ili starleta, nego astronauti pomocu naucnika.

2CRAZY

pre 5 godina

Naravno da nikad nisu bili na mesecu, da su tad bili na mesecu, sad bi se svake nedelje putovalo na mesec, ali posto niko nije putovao "od tad" jasno je da je to bila cista politicka laz.
Jeste, moglo je tad da se ode na mesec, a sad ne moze...

bunjuel

pre 5 godina

Ne bih da ispada da branim bilo koju od ovih teorija, ali tvrditi da ljudi nikad nisu bili na Mesecu nije isti nivo kao tvrditi da je zemlja ravna. Ovo prvo podrazumeva urotu nekoliko desetina ili stotina ljudi oko par misija od po nekoliko dana, sa vrlo razumljivim razlogom za zaveru, što i nije toliko teško izmaštati (iako je potpuna glupost, više puta objašnjeno zašto). Ovo drugo je duboko u domenu psihijatrije, jer negira opservacije hiljada i hiljada ljudi kroz nekoliko vekova, i negira - verovatno nemajući pojma o tome - tehnologiju koju i sami koriste, i u današnje vreme maltene svakodnevnog iskustva armije ljudi. Jedino razumno objašnjenje za tvrdnju da je Zemlja ravna je da je u pitanju zafrkancija.

Nenad

pre 5 godina

Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi
(as, 10. decembar 2018 22:48)

A ti pismen pa ne znas da se nepismen pise sastavljeno i naivni se pise bez J

copee

pre 5 godina

Tvrditi da je zemlja ravna i da nisu bili na Mesecu sudve totalno razlicite, ova prva Irvinga je budalastina, a ova druga, Stefa Karija je pristojna teorija zavere.

remington

pre 5 godina

Ne znam zasto se u isti kos stavlja teorija o ravnoj zemlji sa nepoverenjem u tvrdnje o sletanju na mesec. Teorije ravnozemljasa i nisu nesto jake, ali ni dokazi o tom sletanju nisu preterano uverljivi. NASA je drzavna agencija, a iskrenost te drzave se moze videti na svakodnevnim primerima, tako da ima tu manje ili vise opravdanih povoda za sumnju

x

pre 5 godina

Da zanemarimo šta priča polupismeni košarkaš, mene čudi činjenica da ogromna većina Srba (sudeći po komentarima) smatra da je misija na Mesec lažna.
Evo ja sam nacionalista, više volim Ruse od Amerikanaca... Ali isto tako mislim da Zemlja NIJE ravna ploča, da su ljudi BILI na Mesecu, ne ložim se na Miroljuba Petrovića i sl.
Po meni su ovakve teme odličan alat za procenu zatupljenosti neke osobe.

Admiral

pre 5 godina

@ Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi
(as, 10. decembar 2018 22:48)

Bitno je da si ti olicenje pismene osobe...

petarczv

pre 5 godina

To je opstw poznata stvar da je cuveni reziser Stanley Kubrick rezirao taj cuveni snimak koji je naravno bio napravljen u studiu u americi a ne na mesecu. Imala je ona cuvena fora sa americkom zastavom koja vijori a na mesecu nema uslova za tako nesto... Inace kako je moguce da je 69 godine postojala mogućnost da se ode na mesec a sada ne skoro pola veka kasnije...

petarczv

pre 5 godina

Covek je milioner, odlican kosarkas, verovatno muva koga hoce ili stigne. Ali sta vredi kad ti fali u glavi. Steta, posto jesu stvarno bili ljudi na mesecu - ne neki milijarder ili starleta, nego astronauti pomocu naucnika.
(m m, 10. decembar 2018 21:50)

A koji dokaz imas za tako nesto posto si tako samouveren...

marko djuric sns

pre 5 godina

Zato se ti decko bavis kosarkom a ne naukom. Kladim se da ne bi mogao da pomnozi 9 x 13 bez greske na prvu i bez pripreme. A on prica o sletanju na mesec.

Filip

pre 5 godina

Naravno da nikad nisu bili na mesecu, da su tad bili na mesecu, sad bi se svake nedelje putovalo na mesec, ali posto niko nije putovao "od tad" jasno je da je to bila cista politicka laz.Jeste, moglo je tad da se ode na mesec, a sad ne moze...
(2CRAZY, 10. decembar 20
Kod ti je rekao da sad ne moze? Moze, al nema potrebe, posto roveri mogu vise nego ljudi a mnogo je jeftinije. Nista se nije postiglo odlaskom na mesec osim zbog Hladnog rata, sad toga nema i ne isplati se vise

djuje

pre 5 godina

Vi uporedjujete zemlju ravnu i odlazak na mesecY? Odlazak na mesec ima rupetine u prici (snimku), dok ove zeljoravnase samo postujem jer iskazuju svoje misljenje

Jaran

pre 5 godina

Polako, Hefe...

Sad ce da nam objasne "veliki umovi ove zemlje koji nemaju posao pa vise na b92" kako mi koji mislimo da je sletanje namesteno da takodje mislimo i da je zemlja ravna, da ne postoji nista sem zemlje u univerzumu, da smo rusofili, da mislimo da su predsednici zapravo dinosaurusi koji se ujedinjuju protiv ljudi,...

veljko

pre 5 godina

Tada bili na Mesecu, sada imate robote i sonde na Marsu. Privatne kompanije lansiraju gomile satelita u orbitu, svemirski turizam u povoju, sonda sletela na asteroid...
Ne bih rekao da se nije odmaklo za 50tak godina.

Napredak nije istog tempa kao u vreme hladnog rata i svemirske trke, ali je očit.
Nema potrebe za negiranjem ili unižavanjem stepena progresa.

Teško da su oni koji ovde komentarišu doprineli razvoju svemirske tehnologije, pa takvi komentari ostavljaju utisak sličan osećaju kad slušamo naše nedorasle političare...

ja sam glup

pre 5 godina

Koliko vas moze da poveruje da su oni sa ovim otisli na mesec.Cisto sumnjam da moze do Zagreba
https://starchild.gsfc.nasa.gov/docs/StarChild/space_level1/apollo11.html

petarczv

pre 5 godina

Pa zato i igras kosarku.Jer ne verujes u nauku.Cuti i igraj to sto znas i ne pravi se da si pametan.Oduvek sam smatrao da kosarkasi jednostavno i nisu intelegentni.A ovaj i onaj ravnozemljas O'Nil to potvrdjuju.
(King Roger, 10. decembar 2018 21:52)

Znaci i federer je glup?

Телус

pre 5 godina

Сада ће човек система, човек естаблишмента, присталица диктаторке Клинтон, онај Леброн Џејмс, наступити на СиЕнЕн-у и тврди како нема сумње да су слетили на месец. Имајући у виду ко финансира и стоји иза Клинтон(ових) и од кога добија подршку, склон сам да поверујем да је Кари прозрео превару.

konto

pre 5 godina

A što bi bilo koga bilo briga da li Kari misli da su ljudi sleteli na Mesec ili da li Irving misli da je Zemlja ravna ploča? Kompetentni su za košarku, to bi bilo kao da neki portal objavi vest sa mojim mišljenjem o trouglu koji je Fil Džekson forsirao...

Kecman

pre 5 godina

Opet košarkaš izgubio neku internu opkladu pa je morao ovo da kaže javno. Njima je tako dobro, sprdaju se sa masom i pune naslovne strane, a privatno se smeju svemu tome verovatno...

Aldebaran

pre 5 godina

Da kažemo da su bili te 69' na Mesecu, meni eto nije jasno kako u sledećih 50 godina niko nije otišao do Meseca? Bar ja nisam čuo da je neko uopšte pomenuo odlazak na Mesec...a kamoli otišao. Otišli tad i posle ništa...eto ja to ne kapiram, šanse nema.
(Knezz, 11. decembar 2018 01:19)

A, jedan od glavnih "argumenata" teoretičara zavera i laži. Kao, ako su onda mogli da odu na Mesec, danas bi trebalo da imamo redovne linije Zemlja-Mesec.

Zašto?!! Uzmimo drugi primer: svi ste čuli za Concord, prvi i zasad poslednji, supersonični putnički avion. Po vašoj nakaradnoj "logici", ako smo pre 40 godina bili u stanju da napravimo takav avion, danas bi maltene svi long distance putnički avioni trebalo da budu supersonični, zar ne?

Kao što znamo, nema nijedan supersoničan jer za to postoji dobar razlog: Concord, iako tehnički briljantan, komercijalno je bio totalna katastrofa! Na srpskom: neisplativ!

Isto vam je i sa letovima na Mesec: ako je nešto (let na Mesec ili šta god) tehnički izvodljivo i moguće, to NI U KOM SLUČAJU ne znači da to mora i treba da vremenom postane rutinsko i svakodnevno!

Je li vam sad jasnije?

Nije, naravno jer do vašeg sektaškog mozga ne dopire nikakav racionalan argument. A ne dopire jer vi VERUJETE da znate ISTINU! Nažalost, VEROVANJE je kod mnogih ljudi jače i od činjenica i od razuma. Jer verovati je najlakše, za verovanje ne treba nikakvo razmišljanje ni intelektualni napor, verovanje je samo stanje (ograničenog) uma!

hmm

pre 5 godina

Neka mi neko objasni kako su prosli van alenov pojas i ja cu poverovati da su bili.
(Laza, 10. decembar 2018 23:07)
Čak je i sam dr. James Van Allen, otkrivač Van Allenovog pojasa, demantirao tvrdnje da je zračenje preopasno za astronaute te je ustvrdio da je količina zračenja prilikom prolaska kroz Van Allenov pojas manja od 1 rem (10 mSv), što je ekvivalent normalnom ambijentalnom zračenju koje prosječan čovjek na zemlji primi u tri mjeseca. Apollo letjelice su kroz Van Allenov pojas prolazile četiri sata, a od ionizirajućeg zračenja bili su zaštićeni metalnom oplatom same letjelice. Štoviše, sama putanja letjelice od Zemlje do Mjeseca odabrana je tako da se što više smanji izlaganje zračenju prilikom prolaska kroz Van Allenov pojas. S druge strane, zračenje je upravo dokaz da su astronauti išli na Mjesec. Uočeno je da je 33 od 36 astronauta iz programa Apollo dobilo sivu mrenu za koje se pokazalo da je posljedica izloženosti kozmičkom zračenju za vrijeme putovanja. Satelit koji je zaštićen aluminijskim limom 3 mm debljine te prolazi kroz Van Allenove pojase zračenja, primit će oko 2 500 rema (25 Sv) godišnje. Gotova sva radijacija se prima u unutarnjem pojasu. Jasnije?

Sendvic

pre 5 godina

Zemlja je ravna ploca.
Sunce nam je mnogo blize i mnogo je manje nego sto "naucnici" kazu.
Nije bilo sletanja na Mesec, jer je zemlja ravna ploca a Mesec je samo jedan mali objekat.
...
Srbi su nebeski narod.
AV je vladar univerzuma (tog ravnog...) i moze svakoga da pretvori u prasinu (zato Vulin i ostali toliko hvale AV-a).
Srbija je ekonomska sila i uskoro ce i Kinu da prestigne.
Kosovo je Srbija.

neko

pre 5 godina

Ljudi, ameri nisu jednom samo bili na mesecu kako neznalice pisu ovde, 6 PUTA su spustili coveka na mesec, ako se ne varam 12 ljudi je hodalo po mesecu! Znaci nisu samo Amstrong i Oldrin u "reziranom" sletanju... A zasto se i dalje ne ide tamo, jedan razlog je siguran, koliko god tehnologija napredovala to je i dalje nenormalno skupo i opasno.. plus, ne znamo da li postoje jos neki, skriveni razlozi... Inace, misije na mesec sa ljudskom posadom sa sletanjem planiraju se za prvu polovinu 2020-ih ponovo, i to ne samo SAD, nego i Rusija, Kina, ESA, Japan, Koreja, a istrazivacke misije sa robotima su vec sve ove zemlje imale, cak i Indija. Procitajte malo 21. vek, internet...

King Roger

pre 5 godina

Pa zato i igras kosarku.Jer ne verujes u nauku.Cuti i igraj to sto znas i ne pravi se da si pametan.Oduvek sam smatrao da kosarkasi jednostavno i nisu intelegentni.A ovaj i onaj ravnozemljas O'Nil to potvrdjuju.

očigledno

pre 5 godina

"Da podsetimo, Kari nije jedini koji je imao slične teorije, pošto je, ne tako davno, Kajri Irving tvrdio da je Zemlja ravna."

Kao prvo, ne mozete ovo da poredite, a kao drugo, nisam tako siguran da se Kari ne sali ili nesto...

sef strucnog staba

pre 5 godina

Kari i Irving bi trebali da shvate da nisu nikakvi naucnici da bi mogli da komentarisu o ovome, vec NBA kosarkasi, zabavljaci sirokih narodnih masa, da ne kazem cirkuzanti.

Maki45

pre 5 godina

Sprda se lik, kao i Irving onomad za ravnu zemlju... Poznati su, prate ih milioni, sad će kao i u slučaju Irvinga da krenu spekulacije, rasprave, a od toga samo mogu da profitiraju najviše mediji. "Ovaj rekao ovo, onaj tamo mu "žestoko" odgovorio" i tako u krug.

m m

pre 5 godina

Covek je milioner, odlican kosarkas, verovatno muva koga hoce ili stigne. Ali sta vredi kad ti fali u glavi. Steta, posto jesu stvarno bili ljudi na mesecu - ne neki milijarder ili starleta, nego astronauti pomocu naucnika.

Sabre

pre 5 godina

Ljudi.. da li ste realni? Pocev od teksta, preko komentara?! KAKO su ove dve stvari POVEZANE? Da Zemlja nije ravna moze proveriti svako i dobiti neoborive dokaze u roku od 5 minuta. Da smo (tj APOLO) bili na Mesecu je dan danas otvoreno pitanje i zaista nesto sto je moglo da bude a moglo da bude i marketing, jednakom lakocom. Ne kazem da ne verujem u cuveni Apolo, ali iskreno, ne bih se sokirao ni da je bilo fejk, dok je ovo za ravnozemljase u rangu Deretica. Dakle, pliz, ne stavljati u isti kos, vredjate Karija.

SV

pre 5 godina

"Da podsetimo, Kari nije jedini koji je imao slične teorije, pošto je, ne tako davno, Kajri Irving tvrdio da je Zemlja ravna."

Opet podmetanje. Kako su to slicne teorije o ravnoj Zemlji i sletanju na Mesec? Mislim da relativno mali broj veruje da je Zemlja ravna, a da je svakim danom sve veci broj onih koji ne veruju da su Amerikanci ikada sleteli na Mesec. Dakle, mesanje ove dve stvari se radi namerno kako bi oba misljenja bila izvrgnuta ruglu, a to su dve neuporedive stvari.

Tannhauser

pre 5 godina

"Sa tehnologijom (kompjuterom) iz '69 spustili se na mesec...Uporedite samo automobile te generacije sa sadasnjim"

Hajde.
Da odemo još više u prošlost, u 1937 godinu.

Daimler-Benz DB 601, 1937. godine:
1175 konja, 590kg, 4 ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, kompresor, napravljeno 19000 komada.

W16 iz Bugati Veyron-a 2003. godine:
1001 konja, 400kg, 4 ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, 4 turbo kompresora, napravljeno 400 komada.

Kako sad to? Lako - klasična fizika je davno razjašnjena i na žalost nema nikakvih Toni Stark metoda da se prevaziđu njena ograničenja. To što je su ljudi izračunali u prvom delu 20. veka važi i danas, nikakvi super brzi računari neće omogućiti da se izgradi most, izbuši planina ili ode u svemir za milion evra.

box

pre 5 godina

Sve verujem, akademski sam obrazovan covek, zivela nauka! U fiziku se istina ne razumem previse da bih ovde sa te strane polemisao o tome dal je bilo moguce ili ne. Uceni ljudi pa su valjda nasli resenje. Jedina stvar koja meni bode oci i cini me umereno skepticnim je bas banalna ali neverovatna. NASA kaze da originialnih snimaka nema posto su ih unistili jer im je bilo tesko da skladiste snimak(?!) pa su ga u duhu racionalizacije troskova unistili. Jedno od najvecih dostignuca u istoriji covecanstva za sada, unisteno zbog nekoliko hiljada dolara, pa logicnije je da su ga cuvali i po cenu od nekoliko milijardi dolara nego da ga bace tek tako! To mi stvarno ne ide u glavu. Molim komentatore kojima je ovo jasnije i bolje se razumeju da mi objasne ovu cinjenicu. Ovo pitam bez grama ironije.

aleks

pre 5 godina

Svih sedam sletanja laz i prevara, tesko! Pogotovo sto su ruski astronauti tog vremena u svojim biografijama navodili kako su se radovali kao deca, inace prijatelji sa svojim amrickim kolegama. Pa samo stavis prst na celo, misija je bilo 7, ne 1 kao sto 90 posto srba misli, sedam sletanja na mesec i oni eto to objave i prenose po celom svetu i ne misle da ce se to jednog dana otkriti a rusi i kinezi mogu sutra da odu tamo i da dokazu da je laz i obrukaju ih za sva vremena, nivo tog skandala bi bio biblijskih razmera. Ali samo ko nije bio u americi i proveo neko vreme tamo moze da misli tako, isuvise je to ozbiljna drzava i nacija za te kafanske budalastine i teorije zavere.

neko

pre 5 godina

...Obložena Al kuhinjskom folijom. Prešla put od zemlje do meseca za 8 dana, a isto toliko joj je trebalo i nazad, što je brzina od preko 2000 km/h. Da li ovo sa slike može da ide tom brzinom. A koje gorivo je koristila sonda kada se na slici vidi da je veličine jedne trafike. Gde joj je rezervoar? Za let od BG do New Yorka u jednom smeru, što je oko 9000 km, avion potroši preko 30000 litara goriva. Ovo znam jer radim na Aerodromu!!!
O potrošnji supersoničnih vojnih avionia, koji jedini i mogu da postignu brzinu od preko 2000 km/h, da i ne govorim!
Gore je vazduh bez kiseonika. Gde je rezervoar za tečni kiseonik. Nije dovoljno samo gorivo. Potreban je i kiseonik!
Dakle - velika prevara!!!
(Staka Zulu, 11. decembar 2018 11:42) Kakva si ti neznalica to je strasno... a jos sebi dajes za pravo da komentarises ovakve teme! To je najveci problem danas, svako ima misljenje i nazalost svako je u mogucnosti i da ga podeli sa drugima, bez obzira koliko on kompetentan bio. I sad jos 500 neobrazovanih ljudi procita tvoj komentar i naivno poveruje u to, umesto da slusaju nekoga ko zapravo zna nesto. Nauka je kompleksna stvar, fizika pogotovo, ne moze sve tako laicki da se objasni... Bez ulaska u dalju raspravu, materija u svemiru krece se kroz vakuum, 2000 km/h nije nikakva brzina!! Kamenje u svemiru krece se brzinom od nekoliko desetina hiljada km na sat! Da li si ikada pogledao makar i jedan film/dokumentarac o tome ako nista drugo??

del

pre 5 godina

Hvala bogu da su rusi odlucili da posalju ekspediciju na mesec. Pa za nekoliko godina necemo slusati ove po Srbiji kako ameri nisu sleteli na mesec. Posto su uglavnom po pravilu ti i rusofili. Najzanimljivije mi je sto te komentare pisu sa svojih ultra modernih telefona i kompijutera koji primaju signal iz kosmosa, sa svemirskih stanica koji su isti ti kosmonauti poslali u svemir i redovno ih tamo posecuju i odrzavaju.

savo

pre 5 godina

Zato se ti decko bavis kosarkom a ne naukom. Kladim se da ne bi mogao da pomnozi 9 x 13 bez greske na prvu i bez pripreme. A on prica o sletanju na mesec.
(marko djuric sns, 10. decembar 2018 23:53)

Decko je zarsio koledz a ti si dobio svoj sendvic

PeraNS

pre 5 godina

@laza
dakle, van alenov pojas su prošli u blizini severnog pola gde je najtanji. Nisu prošli po ekvatoru jer su znali da ne mogu zaštititi posadu u tom vremenskom periodu ali za prolazak iznad pola koji je trajao manje od pola sata ljudski organizam je bio spreman. Izguglaj ili na YouTube pogledaj neki video na tu temu na kanalima smarter every day, Scott mannley, everyday astronaut, vintage space, Joe Scott... Tih godina NASA je imala budžet koji je iznosio 5% od ukupnog USA budžeta i novac kojim su raspolagali tada je veći nego od 1970 pa do danas. Lažiranje sletanja bi i danas bilo teško izvodljivo a u 1969 je bilo nemoguće, lakše je bilo poslati ljude na mesec.

PeraNS

pre 5 godina

@Staka Zulu
NEVEROVATNO šta sam pročitao, dakle ta "sonda" je (koristiću engleske nazive jer se ne mogu lepo prevesti na naš jezik) LEM iliti "Lunar Excursion Module", dakle to je predviđeno za sletanje na površinu meseca i kratkotrajan boravak posade od dva člana, treći član je za to vreme bio u orbiti oko meseca u komandnom modulu u kome su svi oni bili tokom puta do i od meseca. Što se tiče brzine, ako si pazio u školi primetio si da je svemir uglavnom u vakuumu tako da ti za postizanje bilo kakve brzine ne treba aerodinamika i lep dizajn već samo funkcionalan dizajn.
Pogledati malo i informisati se https://www.youtube.com/watch?v=ULGi3UkgW30
i celu seriju dokumentaraca oko ovoga https://www.youtube.com/watch?v=9YA7X5we8ng
Ne mogu da prihvatim da ljudi danas kaljaju obraze HILJADA naučnika i inženjera iz celog sveta koji su radili na Apollo projektu (bilo je dosta i naših zemljaka, čak i ključnih za uspeh misije) kao i ruskog svemirskog programa koji je u startu bio osuđen na neuspeh što se tiče slanja čoveka na mesec zbog ozbiljnih rupa u budžetu kao i zbog smrti Koroljeva koji je u tom trenutku jedini imao jasnu viziju šta i kako...

CJC

pre 5 godina

Da zanemarimo šta priča polupismeni košarkaš, mene čudi činjenica da ogromna većina Srba (sudeći po komentarima) smatra da je misija na Mesec lažna. 
Evo ja sam nacionalista, više volim Ruse od Amerikanaca... Ali isto tako mislim da Zemlja NIJE ravna ploča, da su ljudi BILI na Mesecu, ne ložim se na Miroljuba Petrovića i sl. 
Po meni su ovakve teme odličan alat za procenu zatupljenosti neke osobe.
(x, 10. decembar 2018 23:48)

Uh, pa onda je sigurno tačno, ako ti misliš onda nema šta dalje raspravljati...Ljudi, gotova rasprava, bili su Ameri na Mesecu, evo x potvrdio a ko smo mi da sumnjamo u takvog stručnjaka.

duledudule

pre 5 godina

Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi 
(as, 10. decembar 2018 22:48) 

A ti pismen pa ne znas da se nepismen pise sastavljeno i naivni se pise bez J
(Nenad, 10. decembar 2018 23:31)
i pojma umesto pioma..

marko

pre 5 godina

a inače su američki košarkaši vrhunac obrazovanja i inteligencije, pa u americi talentovani sportisti su povlašćeni od osnovne škole pa do koledža, i dokle god predstavljaju školu sve im se gleda kroz prste, čak i ovi sa koledž diplomom (fakultetskom) su manje obrazovani nego npr. bolji đaci u 8/9 razredu osnovnih škola u evropi. jedan nakaradan sistem, sve zarad profita tih korporacija koje upravljaju tim najvećim ligama u americi (nba, nhl, nfl, msl).

Staka Zulu

pre 5 godina

https://ciencia.nasa.gov/science-at-nasa/2009/16jul_wideawake

Sa gornjeg linka pogledajte fotografiju sonde koja se spustila na mesec. Obložena Al kuhinjskom folijom. Prešla put od zemlje do meseca za 8 dana, a isto toliko joj je trebalo i nazad, što je brzina od preko 2000 km/h. Da li ovo sa slike može da ide tom brzinom. A koje gorivo je koristila sonda kada se na slici vidi da je veličine jedne trafike. Gde joj je rezervoar? Za let od BG do New Yorka u jednom smeru, što je oko 9000 km, avion potroši preko 30000 litara goriva. Ovo znam jer radim na Aerodromu!!!
O potrošnji supersoničnih vojnih avionia, koji jedini i mogu da postignu brzinu od preko 2000 km/h, da i ne govorim!
Gore je vazduh bez kiseonika. Gde je rezervoar za tečni kiseonik. Nije dovoljno samo gorivo. Potreban je i kiseonik!
Dakle - velika prevara!!!

PeraNS

pre 5 godina

@Staka Zulu
Naravno da nisi video jer nisi ni hteo da vidiš ni da saznaš nešto. Jednostavnom upotrebom interneta za svega par sekundi našao sam sledeće "How fast was Apollo 11 traveling to the moon?
The speed needed for Apollo 11 to break free of the Earth's gravitational field was about 7 miles per second. Apollo 10, a spaceship that only orbited the moon in 1969 holds the record for the highest speed attained by a manned vehicle with 11.08 km/s (24,791mph)."
Uključi kalkulator i pretvori sve u kilometre...
Ali tvoj komentar o vakuumu me je uplašio, kako to misliš tamo nema vakuuma??? Vazduh (smeša kiseonika, azota i male količine drugih gasova) se proizvodi na zemlji (biologija, ima dosta o tome i na internetu) i gravitacija ga dobro čuva blizu zemljinoj površini, na nekoliko stotina kilometara od površine (recimo oko orbite mss) ima sporadičnih molekula koji usporavaju mss i samim tim joj snižavaju orbitu pa je potrebno s vremena na vreme upaliti motore koji podignu brzinu i vrate u predviđenu orbitu ali teško da ćeš na 700-800km od zemljine površine naći čak i pojedinačne atome!
Što se tiče mesečeve gravitacije i tako toga, uporedi masu kompletne apollo 11 rakete od 45 tona i modula koji se uzdigao sa mesečeve površine od 4.5 tona sve zajedno sa mesečevim kamenjem, 7x slabija gravitacija + manjak atmosfere koja pruža otpor + inteligencija ljudi koji su sve to smislili = USPEH

as

pre 5 godina

Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi

Jogurt09

pre 5 godina

Da su sve cinjenice na strani toga da su bili na mesecu, meni opet veca verovatnoca da su Ameri isfolirali sve zbog svetske senzacije. Kako iko ista moze verovati Amerima. Ne kazem da je ne moguce, da nisu bili, da jesu bili, samo im nista ne verujem. Kjubrik je rekao da je onaj snimak izreziran, ne zbog toga sto nisu bili nego zato sto je to tada bilo ne moguce snimiti osim u studiju. Takvi su da mi je teze poverovati da su stvarno bili.

MaironDrake

pre 5 godina

x,

tebi je to merilo da nisi zatupljen? To sto verujes da je neko sleteo na Mesec I da Zemlja nije ravna ploca?

Pre svega, nema sta da verujes, to je cinjenica. Time samo pokazujes da si zatupljen, ako mislis da je to stvar verovanja.

Dejan CZ

pre 5 godina

Sa tehnologijom (kompjuterom) iz '69 spustili se na mesec...Uporedite samo automobile te generacije sa sadasnjim ili letelice a da ne pricamo o napretku u svetu kompjutera i gde je tehnologija odmakla u zadnjih 20 godina ekspanzije pa nije niko jos ponovio tu rutu koja bi sa sadasnjeg stanovista te tehnoloske nadogradnje trebala biti kao medjugradska linija...Teoreticari imaju odgovor da nije isplativo...pa ne bi se raklo da nema elemenata za dodatna istrazivanja meseca sa tacke isplativosti a ima da se trose nemilice milioni na transfere igraca po raznim sportovima...

johan

pre 5 godina

Karija i mogu da razumem. Za onakav sut bilo je potrebno mnooogo treninga i sati provedenih na parketu, razumljivo da nije imao vremena za ucenje i neko ozbiljnije obrazovanje...

BSN

pre 5 godina

A ko je izmerio mesečevu gravitaciju? 
I sa kojim instrumentom? 
Izgleda da su ovi iz NASE sve znali o Mesecu još pre nego što su kročili na njega.
(Stenli Kjubrik je car, 11. decembar 2018 20:05)

Instrument za merenje gravitacije je bilo koje telo poslato prema Mesecu, a najbolje ako se ubaci u orbitu oko njega. Analizom putanje moze se izmeriti gravitaciono polje. Jos 1958. Sovjeti su uputili dve sonde prema Mesecu, Luna 1 je proletela pored Meseca a Luna 2 je pala na njega. Luna 3 je 1959. uspesno obletela Mesec i do Zemlje donela fotografije njegove nevidljive strane. Uspesni let ove sonde po proracunatoj putanji obletanja je dokaz da smo o gravitaciji Meseca znali dovoljno. To vazi i za Sovjete i za Amere.

PS kaze se "Kubrik" a ne "Kjubrik".

BSN

pre 5 godina

(deda iz Srbije van sebe, 11. decembar 2018 16:31)

Jos pocetkom 60ih je odluceno da se spustanje na Mesec vrsi dvostepenom raketom - Mesecevim modulom. Njegov drugi stepen se uspinje u orbitu oko Meseca gde ga ceka komandno servisni modul sa svojim mocnim motorom. Taj motor sluzi da a) uvede Apolo misiju u kruznu orbitu oko Meseca (a do Meseca ih je uputio III stepen rakete Saturn V) i b) da posadu uputi nazad na Zemlju iz Meseceve orbite. Ukupna masa komandno servisnog modula plus Mesecevog modula je 45 tona.
Sto se tice Mesecevog modula, masa pre spustanja je 15 tona a motor ima potisak 4.5 tone sto je dovoljno da spusti 15/6 tona na Mesec. Masa goriva za spustanje je 8.2 tone od cega preostane oko 5%.
A usponski modul ima masu pre uzletanja 5 tona i motor potiska 1.8 tona sto je dovoljno da podigne 5/6 tona do Meseceve orbite.
Put nazad ka Zemlji ukljucuje potisak sa orbite do tacke gde Zemljina gravitacija nadjacava Mesecevu i K/S modul nastavlja put bez koriscenja goriva.
Sta nije jasno?

Knezz

pre 5 godina

Da kažemo da su bili te 69' na Mesecu, meni eto nije jasno kako u sledećih 50 godina niko nije otišao do Meseca? Bar ja nisam čuo da je neko uopšte pomenuo odlazak na Mesec...a kamoli otišao. Otišli tad i posle ništa...eto ja to ne kapiram, šanse nema.

§

pre 5 godina

Astronauti su Niksonovi junaci. Osvajanje Meseca posvetio je svom prijatelju Kenediju koji je najavio da će USA ići na Mesec pre kraja 60-ih. Inače, njegov čovek DŽek Rubi je upucao Li Osvalda i u zatvoru tvrdio da je u vezi sa čovekm iz vrhovne vlasti. Kriminalac Hant ga je ucenjivao u vezi atentata. Pitanje je političko jer u toj državi vlada neofašizam i bila je u dobrim odnosima sa sssr-om i to mnogo boljim nego sada sa Putinom.

Nemanja

pre 5 godina

Pa i da nisu bili, koja je razlika? Je li nečiji deda trebao biti taj astronaut, pa su ga prevarili i zamenili pa mu je krivo? Meni lično je apsolutno svejedno jesu li bili ili nisu. A za ove što se pitaju zašto opet nisu išli, pa zbog čega kada tamo nema ništa, uzeli su uzorke i vratili se. Zašto opet čovek da ide, em rizikuju sa životima em se troše ozbiljne količine novca za takav projekat. Vidimo da im je sada cilj Mars.

Miroljub

pre 5 godina

(x, 10. decembar 2018 23:48

Ako ti mislis da se ovako ustaje kada padnes na Mesecu, onda nikad nisi bio u lutkarskom pozoristu. Bukvalno ljudi na koncima... https://www.youtube.com/watch?v=Zz9Bzi_GyD0

Staka Zulu

pre 5 godina

(PeraNS, 11. decembar 2018 12:07)

Pogledah tvoje linkove koji ništa ne potvrđuju. Sem da je, kako je rečeno u "dokumentarnom filmu", let u povratku trajao 2.5 dana, a u svim enciklopedijama i podacima trajao je 8 dana. Što dodaje još nekoliko hiljada kilometar na sat brzine.
Za tvoju informaciju gore vakum ne postoji, nego je vazduh znatno ređi i drugačije strukture. Osim toga i mesec ima svoju silu teže, koja je prema podacima iz literature oko 7 puta slabija od zemljine, ali ju je trebalo ipak savladati iz pomoć nečega što je trebalo odvojiti "modul" od površine meseca i mesečeve atmosfere.
Pored toga snimci pokazuju da je tamo bila još jedna letelica koja je snimala kretanje Apola kroz svemir!!! Ahaaa!!!

Stenli Kjubrik je car

pre 5 godina

A ko je izmerio mesečevu gravitaciju?
I sa kojim instrumentom?
Izgleda da su ovi iz NASE sve znali o Mesecu još pre nego što su kročili na njega.

рајко

pre 5 godina

ма примају милионе па им се може. али ово за месец верујем. хоћу да одем у обзерваторију и да видим лунармобил који су наводно оставили тамо. па технологија садашњег телефона је сто пута боља од оних ракета из шесдесетих

automatski generisan komentar

pre 5 godina

Ma otkud bre, vecina na ovom sajtu smatra da su teoriju o laznom sletanju na mesec izmislili Srpski nacionalisti.
(Slobo, 10. decembar 2018 21:51)

Ne, izmislili su je prepametni i sveznajuci, a srpski (kao i mnogi drugi) nacionalisti je, naravno, zdusno prigrabili. Oni ne bi bili u stanju ni to da smisle.

Matrix koji zivimo

pre 5 godina

Da li mi uopce znamo sto je to mjesec? Neka mi netko objasni kako je moguc pun mjesec koji mi svi svako toliko vidjamo s obzirom na cinjenicu da taj puni mjesec mora biti obasjan suncem a da mi vidimo tu refleksiju sunca na zemlji. Neka mi neko predoci tu konstelaciju sunca I mjeseca KOJI KRUZI OKO EKVATORA i zemlje. Ne smije se zaboraviti da mi uvijek vidim jednu te istu stranu mjeseca Interesira me misljenje oficijelne "znanost" mada se ne mora biti znanstvenik da bi se doslo do jedinog ispravnog odgovora koji glasi: To je NEMOGUCE!!

deda iz Srbije van sebe

pre 5 godina

@ПераНС : Ако је ракета потрошила 40 тона горива , за 7 пута мању гравитацију модул је потрошио 6 тона горива , плус својих 4,5 тона плус гориво за кочење при слетању на месец (за шта не дајете податке) , плус мозак и Жил Вернови подаци о модулу за "Лет око Месеца" . Сви свемирски бродови су користили гравитацију Месеца као катапулт за повратак на Земљу , нису носили толико горива !

PeraNS

pre 5 godina

@box
Jednostavan odgovor, NASA je organizacija sa velikim brojem zaposlenih, nekom ćati je u smislu racionalizacije bilo logično da pobaca neke rolne koje su stajale na polici jer nije razmipljao da postoji i promil šanse da su to originalni filmovi jer bi oni naravno bili na sigurnom. Ovo nije jedini slučaj kroz istoriju da je napravljena neprocenjiva šteta nemarom, nije za džabe nastala poslovica "put do pakla je popločan dobrim namerama"

Staka Zulu

pre 5 godina

(PeraNS, 11. decembar 2018 12:07)

Pogledah tvoje linkove koji ništa ne potvrđuju. Sem da je, kako je rečeno u "dokumentarnom filmu", let u povratku trajao 2.5 dana, a u svim enciklopedijama i podacima trajao je 8 dana. Što dodaje još nekoliko hiljada kilometar na sat brzine.
Za tvoju informaciju gore vakum ne postoji, nego je vazduh znatno ređi i drugačije strukture. Osim toga i mesec ima svoju silu teže, koja je prema podacima iz literature oko 7 puta slabija od zemljine, ali ju je trebalo ipak savladati iz pomoć nečega što je trebalo odvojiti "modul" od površine meseca i mesečeve atmosfere.
Pored toga snimci pokazuju da je tamo bila još jedna letelica koja je snimala kretanje Apola kroz svemir!!! Ahaaa!!!

Uroš

pre 5 godina

@BSN
Šta nije jasno?!? Pa ti druže nemaš veze sa fizikom, a tebi je kao nešto jasno. Dal pričaš o metričkim ili imperijalnim tonama? Malo masa, malo težina, malo potisak a sve kao u nekim tonama.

2CRAZY

pre 5 godina

Naravno da nikad nisu bili na mesecu, da su tad bili na mesecu, sad bi se svake nedelje putovalo na mesec, ali posto niko nije putovao "od tad" jasno je da je to bila cista politicka laz.
Jeste, moglo je tad da se ode na mesec, a sad ne moze...

marko djuric sns

pre 5 godina

Zato se ti decko bavis kosarkom a ne naukom. Kladim se da ne bi mogao da pomnozi 9 x 13 bez greske na prvu i bez pripreme. A on prica o sletanju na mesec.

x

pre 5 godina

Da zanemarimo šta priča polupismeni košarkaš, mene čudi činjenica da ogromna većina Srba (sudeći po komentarima) smatra da je misija na Mesec lažna.
Evo ja sam nacionalista, više volim Ruse od Amerikanaca... Ali isto tako mislim da Zemlja NIJE ravna ploča, da su ljudi BILI na Mesecu, ne ložim se na Miroljuba Petrovića i sl.
Po meni su ovakve teme odličan alat za procenu zatupljenosti neke osobe.

petarczv

pre 5 godina

To je opstw poznata stvar da je cuveni reziser Stanley Kubrick rezirao taj cuveni snimak koji je naravno bio napravljen u studiu u americi a ne na mesecu. Imala je ona cuvena fora sa americkom zastavom koja vijori a na mesecu nema uslova za tako nesto... Inace kako je moguce da je 69 godine postojala mogućnost da se ode na mesec a sada ne skoro pola veka kasnije...

as

pre 5 godina

Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi

m m

pre 5 godina

Covek je milioner, odlican kosarkas, verovatno muva koga hoce ili stigne. Ali sta vredi kad ti fali u glavi. Steta, posto jesu stvarno bili ljudi na mesecu - ne neki milijarder ili starleta, nego astronauti pomocu naucnika.

ja sam glup

pre 5 godina

Koliko vas moze da poveruje da su oni sa ovim otisli na mesec.Cisto sumnjam da moze do Zagreba
https://starchild.gsfc.nasa.gov/docs/StarChild/space_level1/apollo11.html

King Roger

pre 5 godina

Pa zato i igras kosarku.Jer ne verujes u nauku.Cuti i igraj to sto znas i ne pravi se da si pametan.Oduvek sam smatrao da kosarkasi jednostavno i nisu intelegentni.A ovaj i onaj ravnozemljas O'Nil to potvrdjuju.

veljko

pre 5 godina

Tada bili na Mesecu, sada imate robote i sonde na Marsu. Privatne kompanije lansiraju gomile satelita u orbitu, svemirski turizam u povoju, sonda sletela na asteroid...
Ne bih rekao da se nije odmaklo za 50tak godina.

Napredak nije istog tempa kao u vreme hladnog rata i svemirske trke, ali je očit.
Nema potrebe za negiranjem ili unižavanjem stepena progresa.

Teško da su oni koji ovde komentarišu doprineli razvoju svemirske tehnologije, pa takvi komentari ostavljaju utisak sličan osećaju kad slušamo naše nedorasle političare...

Filip

pre 5 godina

Naravno da nikad nisu bili na mesecu, da su tad bili na mesecu, sad bi se svake nedelje putovalo na mesec, ali posto niko nije putovao "od tad" jasno je da je to bila cista politicka laz.Jeste, moglo je tad da se ode na mesec, a sad ne moze...
(2CRAZY, 10. decembar 20
Kod ti je rekao da sad ne moze? Moze, al nema potrebe, posto roveri mogu vise nego ljudi a mnogo je jeftinije. Nista se nije postiglo odlaskom na mesec osim zbog Hladnog rata, sad toga nema i ne isplati se vise

petarczv

pre 5 godina

Covek je milioner, odlican kosarkas, verovatno muva koga hoce ili stigne. Ali sta vredi kad ti fali u glavi. Steta, posto jesu stvarno bili ljudi na mesecu - ne neki milijarder ili starleta, nego astronauti pomocu naucnika.
(m m, 10. decembar 2018 21:50)

A koji dokaz imas za tako nesto posto si tako samouveren...

Телус

pre 5 godina

Сада ће човек система, човек естаблишмента, присталица диктаторке Клинтон, онај Леброн Џејмс, наступити на СиЕнЕн-у и тврди како нема сумње да су слетили на месец. Имајући у виду ко финансира и стоји иза Клинтон(ових) и од кога добија подршку, склон сам да поверујем да је Кари прозрео превару.

djuje

pre 5 godina

Vi uporedjujete zemlju ravnu i odlazak na mesecY? Odlazak na mesec ima rupetine u prici (snimku), dok ove zeljoravnase samo postujem jer iskazuju svoje misljenje

Jaran

pre 5 godina

Polako, Hefe...

Sad ce da nam objasne "veliki umovi ove zemlje koji nemaju posao pa vise na b92" kako mi koji mislimo da je sletanje namesteno da takodje mislimo i da je zemlja ravna, da ne postoji nista sem zemlje u univerzumu, da smo rusofili, da mislimo da su predsednici zapravo dinosaurusi koji se ujedinjuju protiv ljudi,...

bunjuel

pre 5 godina

Ne bih da ispada da branim bilo koju od ovih teorija, ali tvrditi da ljudi nikad nisu bili na Mesecu nije isti nivo kao tvrditi da je zemlja ravna. Ovo prvo podrazumeva urotu nekoliko desetina ili stotina ljudi oko par misija od po nekoliko dana, sa vrlo razumljivim razlogom za zaveru, što i nije toliko teško izmaštati (iako je potpuna glupost, više puta objašnjeno zašto). Ovo drugo je duboko u domenu psihijatrije, jer negira opservacije hiljada i hiljada ljudi kroz nekoliko vekova, i negira - verovatno nemajući pojma o tome - tehnologiju koju i sami koriste, i u današnje vreme maltene svakodnevnog iskustva armije ljudi. Jedino razumno objašnjenje za tvrdnju da je Zemlja ravna je da je u pitanju zafrkancija.

Staka Zulu

pre 5 godina

https://ciencia.nasa.gov/science-at-nasa/2009/16jul_wideawake

Sa gornjeg linka pogledajte fotografiju sonde koja se spustila na mesec. Obložena Al kuhinjskom folijom. Prešla put od zemlje do meseca za 8 dana, a isto toliko joj je trebalo i nazad, što je brzina od preko 2000 km/h. Da li ovo sa slike može da ide tom brzinom. A koje gorivo je koristila sonda kada se na slici vidi da je veličine jedne trafike. Gde joj je rezervoar? Za let od BG do New Yorka u jednom smeru, što je oko 9000 km, avion potroši preko 30000 litara goriva. Ovo znam jer radim na Aerodromu!!!
O potrošnji supersoničnih vojnih avionia, koji jedini i mogu da postignu brzinu od preko 2000 km/h, da i ne govorim!
Gore je vazduh bez kiseonika. Gde je rezervoar za tečni kiseonik. Nije dovoljno samo gorivo. Potreban je i kiseonik!
Dakle - velika prevara!!!

sef strucnog staba

pre 5 godina

Kari i Irving bi trebali da shvate da nisu nikakvi naucnici da bi mogli da komentarisu o ovome, vec NBA kosarkasi, zabavljaci sirokih narodnih masa, da ne kazem cirkuzanti.

remington

pre 5 godina

Ne znam zasto se u isti kos stavlja teorija o ravnoj zemlji sa nepoverenjem u tvrdnje o sletanju na mesec. Teorije ravnozemljasa i nisu nesto jake, ali ni dokazi o tom sletanju nisu preterano uverljivi. NASA je drzavna agencija, a iskrenost te drzave se moze videti na svakodnevnim primerima, tako da ima tu manje ili vise opravdanih povoda za sumnju

copee

pre 5 godina

Tvrditi da je zemlja ravna i da nisu bili na Mesecu sudve totalno razlicite, ova prva Irvinga je budalastina, a ova druga, Stefa Karija je pristojna teorija zavere.

petarczv

pre 5 godina

Pa zato i igras kosarku.Jer ne verujes u nauku.Cuti i igraj to sto znas i ne pravi se da si pametan.Oduvek sam smatrao da kosarkasi jednostavno i nisu intelegentni.A ovaj i onaj ravnozemljas O'Nil to potvrdjuju.
(King Roger, 10. decembar 2018 21:52)

Znaci i federer je glup?

Aldebaran

pre 5 godina

Da kažemo da su bili te 69' na Mesecu, meni eto nije jasno kako u sledećih 50 godina niko nije otišao do Meseca? Bar ja nisam čuo da je neko uopšte pomenuo odlazak na Mesec...a kamoli otišao. Otišli tad i posle ništa...eto ja to ne kapiram, šanse nema.
(Knezz, 11. decembar 2018 01:19)

A, jedan od glavnih "argumenata" teoretičara zavera i laži. Kao, ako su onda mogli da odu na Mesec, danas bi trebalo da imamo redovne linije Zemlja-Mesec.

Zašto?!! Uzmimo drugi primer: svi ste čuli za Concord, prvi i zasad poslednji, supersonični putnički avion. Po vašoj nakaradnoj "logici", ako smo pre 40 godina bili u stanju da napravimo takav avion, danas bi maltene svi long distance putnički avioni trebalo da budu supersonični, zar ne?

Kao što znamo, nema nijedan supersoničan jer za to postoji dobar razlog: Concord, iako tehnički briljantan, komercijalno je bio totalna katastrofa! Na srpskom: neisplativ!

Isto vam je i sa letovima na Mesec: ako je nešto (let na Mesec ili šta god) tehnički izvodljivo i moguće, to NI U KOM SLUČAJU ne znači da to mora i treba da vremenom postane rutinsko i svakodnevno!

Je li vam sad jasnije?

Nije, naravno jer do vašeg sektaškog mozga ne dopire nikakav racionalan argument. A ne dopire jer vi VERUJETE da znate ISTINU! Nažalost, VEROVANJE je kod mnogih ljudi jače i od činjenica i od razuma. Jer verovati je najlakše, za verovanje ne treba nikakvo razmišljanje ni intelektualni napor, verovanje je samo stanje (ograničenog) uma!

Matrix koji zivimo

pre 5 godina

Da li mi uopce znamo sto je to mjesec? Neka mi netko objasni kako je moguc pun mjesec koji mi svi svako toliko vidjamo s obzirom na cinjenicu da taj puni mjesec mora biti obasjan suncem a da mi vidimo tu refleksiju sunca na zemlji. Neka mi neko predoci tu konstelaciju sunca I mjeseca KOJI KRUZI OKO EKVATORA i zemlje. Ne smije se zaboraviti da mi uvijek vidim jednu te istu stranu mjeseca Interesira me misljenje oficijelne "znanost" mada se ne mora biti znanstvenik da bi se doslo do jedinog ispravnog odgovora koji glasi: To je NEMOGUCE!!

Kecman

pre 5 godina

Opet košarkaš izgubio neku internu opkladu pa je morao ovo da kaže javno. Njima je tako dobro, sprdaju se sa masom i pune naslovne strane, a privatno se smeju svemu tome verovatno...

Knezz

pre 5 godina

Da kažemo da su bili te 69' na Mesecu, meni eto nije jasno kako u sledećih 50 godina niko nije otišao do Meseca? Bar ja nisam čuo da je neko uopšte pomenuo odlazak na Mesec...a kamoli otišao. Otišli tad i posle ništa...eto ja to ne kapiram, šanse nema.

Dejan CZ

pre 5 godina

Sa tehnologijom (kompjuterom) iz '69 spustili se na mesec...Uporedite samo automobile te generacije sa sadasnjim ili letelice a da ne pricamo o napretku u svetu kompjutera i gde je tehnologija odmakla u zadnjih 20 godina ekspanzije pa nije niko jos ponovio tu rutu koja bi sa sadasnjeg stanovista te tehnoloske nadogradnje trebala biti kao medjugradska linija...Teoreticari imaju odgovor da nije isplativo...pa ne bi se raklo da nema elemenata za dodatna istrazivanja meseca sa tacke isplativosti a ima da se trose nemilice milioni na transfere igraca po raznim sportovima...

Sendvic

pre 5 godina

Zemlja je ravna ploca.
Sunce nam je mnogo blize i mnogo je manje nego sto "naucnici" kazu.
Nije bilo sletanja na Mesec, jer je zemlja ravna ploca a Mesec je samo jedan mali objekat.
...
Srbi su nebeski narod.
AV je vladar univerzuma (tog ravnog...) i moze svakoga da pretvori u prasinu (zato Vulin i ostali toliko hvale AV-a).
Srbija je ekonomska sila i uskoro ce i Kinu da prestigne.
Kosovo je Srbija.

Maki45

pre 5 godina

Sprda se lik, kao i Irving onomad za ravnu zemlju... Poznati su, prate ih milioni, sad će kao i u slučaju Irvinga da krenu spekulacije, rasprave, a od toga samo mogu da profitiraju najviše mediji. "Ovaj rekao ovo, onaj tamo mu "žestoko" odgovorio" i tako u krug.

PeraNS

pre 5 godina

@laza
dakle, van alenov pojas su prošli u blizini severnog pola gde je najtanji. Nisu prošli po ekvatoru jer su znali da ne mogu zaštititi posadu u tom vremenskom periodu ali za prolazak iznad pola koji je trajao manje od pola sata ljudski organizam je bio spreman. Izguglaj ili na YouTube pogledaj neki video na tu temu na kanalima smarter every day, Scott mannley, everyday astronaut, vintage space, Joe Scott... Tih godina NASA je imala budžet koji je iznosio 5% od ukupnog USA budžeta i novac kojim su raspolagali tada je veći nego od 1970 pa do danas. Lažiranje sletanja bi i danas bilo teško izvodljivo a u 1969 je bilo nemoguće, lakše je bilo poslati ljude na mesec.

PeraNS

pre 5 godina

@Staka Zulu
NEVEROVATNO šta sam pročitao, dakle ta "sonda" je (koristiću engleske nazive jer se ne mogu lepo prevesti na naš jezik) LEM iliti "Lunar Excursion Module", dakle to je predviđeno za sletanje na površinu meseca i kratkotrajan boravak posade od dva člana, treći član je za to vreme bio u orbiti oko meseca u komandnom modulu u kome su svi oni bili tokom puta do i od meseca. Što se tiče brzine, ako si pazio u školi primetio si da je svemir uglavnom u vakuumu tako da ti za postizanje bilo kakve brzine ne treba aerodinamika i lep dizajn već samo funkcionalan dizajn.
Pogledati malo i informisati se https://www.youtube.com/watch?v=ULGi3UkgW30
i celu seriju dokumentaraca oko ovoga https://www.youtube.com/watch?v=9YA7X5we8ng
Ne mogu da prihvatim da ljudi danas kaljaju obraze HILJADA naučnika i inženjera iz celog sveta koji su radili na Apollo projektu (bilo je dosta i naših zemljaka, čak i ključnih za uspeh misije) kao i ruskog svemirskog programa koji je u startu bio osuđen na neuspeh što se tiče slanja čoveka na mesec zbog ozbiljnih rupa u budžetu kao i zbog smrti Koroljeva koji je u tom trenutku jedini imao jasnu viziju šta i kako...

PeraNS

pre 5 godina

@box
Jednostavan odgovor, NASA je organizacija sa velikim brojem zaposlenih, nekom ćati je u smislu racionalizacije bilo logično da pobaca neke rolne koje su stajale na polici jer nije razmipljao da postoji i promil šanse da su to originalni filmovi jer bi oni naravno bili na sigurnom. Ovo nije jedini slučaj kroz istoriju da je napravljena neprocenjiva šteta nemarom, nije za džabe nastala poslovica "put do pakla je popločan dobrim namerama"

Nemanja

pre 5 godina

Pa i da nisu bili, koja je razlika? Je li nečiji deda trebao biti taj astronaut, pa su ga prevarili i zamenili pa mu je krivo? Meni lično je apsolutno svejedno jesu li bili ili nisu. A za ove što se pitaju zašto opet nisu išli, pa zbog čega kada tamo nema ništa, uzeli su uzorke i vratili se. Zašto opet čovek da ide, em rizikuju sa životima em se troše ozbiljne količine novca za takav projekat. Vidimo da im je sada cilj Mars.

CJC

pre 5 godina

Da zanemarimo šta priča polupismeni košarkaš, mene čudi činjenica da ogromna većina Srba (sudeći po komentarima) smatra da je misija na Mesec lažna. 
Evo ja sam nacionalista, više volim Ruse od Amerikanaca... Ali isto tako mislim da Zemlja NIJE ravna ploča, da su ljudi BILI na Mesecu, ne ložim se na Miroljuba Petrovića i sl. 
Po meni su ovakve teme odličan alat za procenu zatupljenosti neke osobe.
(x, 10. decembar 2018 23:48)

Uh, pa onda je sigurno tačno, ako ti misliš onda nema šta dalje raspravljati...Ljudi, gotova rasprava, bili su Ameri na Mesecu, evo x potvrdio a ko smo mi da sumnjamo u takvog stručnjaka.

Nenad

pre 5 godina

Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi
(as, 10. decembar 2018 22:48)

A ti pismen pa ne znas da se nepismen pise sastavljeno i naivni se pise bez J

del

pre 5 godina

Hvala bogu da su rusi odlucili da posalju ekspediciju na mesec. Pa za nekoliko godina necemo slusati ove po Srbiji kako ameri nisu sleteli na mesec. Posto su uglavnom po pravilu ti i rusofili. Najzanimljivije mi je sto te komentare pisu sa svojih ultra modernih telefona i kompijutera koji primaju signal iz kosmosa, sa svemirskih stanica koji su isti ti kosmonauti poslali u svemir i redovno ih tamo posecuju i odrzavaju.

neko

pre 5 godina

Ljudi, ameri nisu jednom samo bili na mesecu kako neznalice pisu ovde, 6 PUTA su spustili coveka na mesec, ako se ne varam 12 ljudi je hodalo po mesecu! Znaci nisu samo Amstrong i Oldrin u "reziranom" sletanju... A zasto se i dalje ne ide tamo, jedan razlog je siguran, koliko god tehnologija napredovala to je i dalje nenormalno skupo i opasno.. plus, ne znamo da li postoje jos neki, skriveni razlozi... Inace, misije na mesec sa ljudskom posadom sa sletanjem planiraju se za prvu polovinu 2020-ih ponovo, i to ne samo SAD, nego i Rusija, Kina, ESA, Japan, Koreja, a istrazivacke misije sa robotima su vec sve ove zemlje imale, cak i Indija. Procitajte malo 21. vek, internet...

Staka Zulu

pre 5 godina

(PeraNS, 11. decembar 2018 12:07)

Pogledah tvoje linkove koji ništa ne potvrđuju. Sem da je, kako je rečeno u "dokumentarnom filmu", let u povratku trajao 2.5 dana, a u svim enciklopedijama i podacima trajao je 8 dana. Što dodaje još nekoliko hiljada kilometar na sat brzine.
Za tvoju informaciju gore vakum ne postoji, nego je vazduh znatno ređi i drugačije strukture. Osim toga i mesec ima svoju silu teže, koja je prema podacima iz literature oko 7 puta slabija od zemljine, ali ju je trebalo ipak savladati iz pomoć nečega što je trebalo odvojiti "modul" od površine meseca i mesečeve atmosfere.
Pored toga snimci pokazuju da je tamo bila još jedna letelica koja je snimala kretanje Apola kroz svemir!!! Ahaaa!!!

MaironDrake

pre 5 godina

x,

tebi je to merilo da nisi zatupljen? To sto verujes da je neko sleteo na Mesec I da Zemlja nije ravna ploca?

Pre svega, nema sta da verujes, to je cinjenica. Time samo pokazujes da si zatupljen, ako mislis da je to stvar verovanja.

SV

pre 5 godina

"Da podsetimo, Kari nije jedini koji je imao slične teorije, pošto je, ne tako davno, Kajri Irving tvrdio da je Zemlja ravna."

Opet podmetanje. Kako su to slicne teorije o ravnoj Zemlji i sletanju na Mesec? Mislim da relativno mali broj veruje da je Zemlja ravna, a da je svakim danom sve veci broj onih koji ne veruju da su Amerikanci ikada sleteli na Mesec. Dakle, mesanje ove dve stvari se radi namerno kako bi oba misljenja bila izvrgnuta ruglu, a to su dve neuporedive stvari.

johan

pre 5 godina

Karija i mogu da razumem. Za onakav sut bilo je potrebno mnooogo treninga i sati provedenih na parketu, razumljivo da nije imao vremena za ucenje i neko ozbiljnije obrazovanje...

konto

pre 5 godina

A što bi bilo koga bilo briga da li Kari misli da su ljudi sleteli na Mesec ili da li Irving misli da je Zemlja ravna ploča? Kompetentni su za košarku, to bi bilo kao da neki portal objavi vest sa mojim mišljenjem o trouglu koji je Fil Džekson forsirao...

savo

pre 5 godina

Zato se ti decko bavis kosarkom a ne naukom. Kladim se da ne bi mogao da pomnozi 9 x 13 bez greske na prvu i bez pripreme. A on prica o sletanju na mesec.
(marko djuric sns, 10. decembar 2018 23:53)

Decko je zarsio koledz a ti si dobio svoj sendvic

Staka Zulu

pre 5 godina

(PeraNS, 11. decembar 2018 12:07)

Pogledah tvoje linkove koji ništa ne potvrđuju. Sem da je, kako je rečeno u "dokumentarnom filmu", let u povratku trajao 2.5 dana, a u svim enciklopedijama i podacima trajao je 8 dana. Što dodaje još nekoliko hiljada kilometar na sat brzine.
Za tvoju informaciju gore vakum ne postoji, nego je vazduh znatno ređi i drugačije strukture. Osim toga i mesec ima svoju silu teže, koja je prema podacima iz literature oko 7 puta slabija od zemljine, ali ju je trebalo ipak savladati iz pomoć nečega što je trebalo odvojiti "modul" od površine meseca i mesečeve atmosfere.
Pored toga snimci pokazuju da je tamo bila još jedna letelica koja je snimala kretanje Apola kroz svemir!!! Ahaaa!!!

box

pre 5 godina

Sve verujem, akademski sam obrazovan covek, zivela nauka! U fiziku se istina ne razumem previse da bih ovde sa te strane polemisao o tome dal je bilo moguce ili ne. Uceni ljudi pa su valjda nasli resenje. Jedina stvar koja meni bode oci i cini me umereno skepticnim je bas banalna ali neverovatna. NASA kaze da originialnih snimaka nema posto su ih unistili jer im je bilo tesko da skladiste snimak(?!) pa su ga u duhu racionalizacije troskova unistili. Jedno od najvecih dostignuca u istoriji covecanstva za sada, unisteno zbog nekoliko hiljada dolara, pa logicnije je da su ga cuvali i po cenu od nekoliko milijardi dolara nego da ga bace tek tako! To mi stvarno ne ide u glavu. Molim komentatore kojima je ovo jasnije i bolje se razumeju da mi objasne ovu cinjenicu. Ovo pitam bez grama ironije.

Uroš

pre 5 godina

@BSN
Šta nije jasno?!? Pa ti druže nemaš veze sa fizikom, a tebi je kao nešto jasno. Dal pričaš o metričkim ili imperijalnim tonama? Malo masa, malo težina, malo potisak a sve kao u nekim tonama.

Jogurt09

pre 5 godina

Da su sve cinjenice na strani toga da su bili na mesecu, meni opet veca verovatnoca da su Ameri isfolirali sve zbog svetske senzacije. Kako iko ista moze verovati Amerima. Ne kazem da je ne moguce, da nisu bili, da jesu bili, samo im nista ne verujem. Kjubrik je rekao da je onaj snimak izreziran, ne zbog toga sto nisu bili nego zato sto je to tada bilo ne moguce snimiti osim u studiju. Takvi su da mi je teze poverovati da su stvarno bili.

neko

pre 5 godina

...Obložena Al kuhinjskom folijom. Prešla put od zemlje do meseca za 8 dana, a isto toliko joj je trebalo i nazad, što je brzina od preko 2000 km/h. Da li ovo sa slike može da ide tom brzinom. A koje gorivo je koristila sonda kada se na slici vidi da je veličine jedne trafike. Gde joj je rezervoar? Za let od BG do New Yorka u jednom smeru, što je oko 9000 km, avion potroši preko 30000 litara goriva. Ovo znam jer radim na Aerodromu!!!
O potrošnji supersoničnih vojnih avionia, koji jedini i mogu da postignu brzinu od preko 2000 km/h, da i ne govorim!
Gore je vazduh bez kiseonika. Gde je rezervoar za tečni kiseonik. Nije dovoljno samo gorivo. Potreban je i kiseonik!
Dakle - velika prevara!!!
(Staka Zulu, 11. decembar 2018 11:42) Kakva si ti neznalica to je strasno... a jos sebi dajes za pravo da komentarises ovakve teme! To je najveci problem danas, svako ima misljenje i nazalost svako je u mogucnosti i da ga podeli sa drugima, bez obzira koliko on kompetentan bio. I sad jos 500 neobrazovanih ljudi procita tvoj komentar i naivno poveruje u to, umesto da slusaju nekoga ko zapravo zna nesto. Nauka je kompleksna stvar, fizika pogotovo, ne moze sve tako laicki da se objasni... Bez ulaska u dalju raspravu, materija u svemiru krece se kroz vakuum, 2000 km/h nije nikakva brzina!! Kamenje u svemiru krece se brzinom od nekoliko desetina hiljada km na sat! Da li si ikada pogledao makar i jedan film/dokumentarac o tome ako nista drugo??

PeraNS

pre 5 godina

@Staka Zulu
Naravno da nisi video jer nisi ni hteo da vidiš ni da saznaš nešto. Jednostavnom upotrebom interneta za svega par sekundi našao sam sledeće "How fast was Apollo 11 traveling to the moon?
The speed needed for Apollo 11 to break free of the Earth's gravitational field was about 7 miles per second. Apollo 10, a spaceship that only orbited the moon in 1969 holds the record for the highest speed attained by a manned vehicle with 11.08 km/s (24,791mph)."
Uključi kalkulator i pretvori sve u kilometre...
Ali tvoj komentar o vakuumu me je uplašio, kako to misliš tamo nema vakuuma??? Vazduh (smeša kiseonika, azota i male količine drugih gasova) se proizvodi na zemlji (biologija, ima dosta o tome i na internetu) i gravitacija ga dobro čuva blizu zemljinoj površini, na nekoliko stotina kilometara od površine (recimo oko orbite mss) ima sporadičnih molekula koji usporavaju mss i samim tim joj snižavaju orbitu pa je potrebno s vremena na vreme upaliti motore koji podignu brzinu i vrate u predviđenu orbitu ali teško da ćeš na 700-800km od zemljine površine naći čak i pojedinačne atome!
Što se tiče mesečeve gravitacije i tako toga, uporedi masu kompletne apollo 11 rakete od 45 tona i modula koji se uzdigao sa mesečeve površine od 4.5 tona sve zajedno sa mesečevim kamenjem, 7x slabija gravitacija + manjak atmosfere koja pruža otpor + inteligencija ljudi koji su sve to smislili = USPEH

automatski generisan komentar

pre 5 godina

Ma otkud bre, vecina na ovom sajtu smatra da su teoriju o laznom sletanju na mesec izmislili Srpski nacionalisti.
(Slobo, 10. decembar 2018 21:51)

Ne, izmislili su je prepametni i sveznajuci, a srpski (kao i mnogi drugi) nacionalisti je, naravno, zdusno prigrabili. Oni ne bi bili u stanju ni to da smisle.

očigledno

pre 5 godina

"Da podsetimo, Kari nije jedini koji je imao slične teorije, pošto je, ne tako davno, Kajri Irving tvrdio da je Zemlja ravna."

Kao prvo, ne mozete ovo da poredite, a kao drugo, nisam tako siguran da se Kari ne sali ili nesto...

рајко

pre 5 godina

ма примају милионе па им се може. али ово за месец верујем. хоћу да одем у обзерваторију и да видим лунармобил који су наводно оставили тамо. па технологија садашњег телефона је сто пута боља од оних ракета из шесдесетих

Sabre

pre 5 godina

Ljudi.. da li ste realni? Pocev od teksta, preko komentara?! KAKO su ove dve stvari POVEZANE? Da Zemlja nije ravna moze proveriti svako i dobiti neoborive dokaze u roku od 5 minuta. Da smo (tj APOLO) bili na Mesecu je dan danas otvoreno pitanje i zaista nesto sto je moglo da bude a moglo da bude i marketing, jednakom lakocom. Ne kazem da ne verujem u cuveni Apolo, ali iskreno, ne bih se sokirao ni da je bilo fejk, dok je ovo za ravnozemljase u rangu Deretica. Dakle, pliz, ne stavljati u isti kos, vredjate Karija.

Miroljub

pre 5 godina

(x, 10. decembar 2018 23:48

Ako ti mislis da se ovako ustaje kada padnes na Mesecu, onda nikad nisi bio u lutkarskom pozoristu. Bukvalno ljudi na koncima... https://www.youtube.com/watch?v=Zz9Bzi_GyD0

BSN

pre 5 godina

(deda iz Srbije van sebe, 11. decembar 2018 16:31)

Jos pocetkom 60ih je odluceno da se spustanje na Mesec vrsi dvostepenom raketom - Mesecevim modulom. Njegov drugi stepen se uspinje u orbitu oko Meseca gde ga ceka komandno servisni modul sa svojim mocnim motorom. Taj motor sluzi da a) uvede Apolo misiju u kruznu orbitu oko Meseca (a do Meseca ih je uputio III stepen rakete Saturn V) i b) da posadu uputi nazad na Zemlju iz Meseceve orbite. Ukupna masa komandno servisnog modula plus Mesecevog modula je 45 tona.
Sto se tice Mesecevog modula, masa pre spustanja je 15 tona a motor ima potisak 4.5 tone sto je dovoljno da spusti 15/6 tona na Mesec. Masa goriva za spustanje je 8.2 tone od cega preostane oko 5%.
A usponski modul ima masu pre uzletanja 5 tona i motor potiska 1.8 tona sto je dovoljno da podigne 5/6 tona do Meseceve orbite.
Put nazad ka Zemlji ukljucuje potisak sa orbite do tacke gde Zemljina gravitacija nadjacava Mesecevu i K/S modul nastavlja put bez koriscenja goriva.
Sta nije jasno?

aleks

pre 5 godina

Svih sedam sletanja laz i prevara, tesko! Pogotovo sto su ruski astronauti tog vremena u svojim biografijama navodili kako su se radovali kao deca, inace prijatelji sa svojim amrickim kolegama. Pa samo stavis prst na celo, misija je bilo 7, ne 1 kao sto 90 posto srba misli, sedam sletanja na mesec i oni eto to objave i prenose po celom svetu i ne misle da ce se to jednog dana otkriti a rusi i kinezi mogu sutra da odu tamo i da dokazu da je laz i obrukaju ih za sva vremena, nivo tog skandala bi bio biblijskih razmera. Ali samo ko nije bio u americi i proveo neko vreme tamo moze da misli tako, isuvise je to ozbiljna drzava i nacija za te kafanske budalastine i teorije zavere.

duledudule

pre 5 godina

Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi 
(as, 10. decembar 2018 22:48) 

A ti pismen pa ne znas da se nepismen pise sastavljeno i naivni se pise bez J
(Nenad, 10. decembar 2018 23:31)
i pojma umesto pioma..

Tannhauser

pre 5 godina

"Sa tehnologijom (kompjuterom) iz '69 spustili se na mesec...Uporedite samo automobile te generacije sa sadasnjim"

Hajde.
Da odemo još više u prošlost, u 1937 godinu.

Daimler-Benz DB 601, 1937. godine:
1175 konja, 590kg, 4 ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, kompresor, napravljeno 19000 komada.

W16 iz Bugati Veyron-a 2003. godine:
1001 konja, 400kg, 4 ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, 4 turbo kompresora, napravljeno 400 komada.

Kako sad to? Lako - klasična fizika je davno razjašnjena i na žalost nema nikakvih Toni Stark metoda da se prevaziđu njena ograničenja. To što je su ljudi izračunali u prvom delu 20. veka važi i danas, nikakvi super brzi računari neće omogućiti da se izgradi most, izbuši planina ili ode u svemir za milion evra.

Stenli Kjubrik je car

pre 5 godina

A ko je izmerio mesečevu gravitaciju?
I sa kojim instrumentom?
Izgleda da su ovi iz NASE sve znali o Mesecu još pre nego što su kročili na njega.

Admiral

pre 5 godina

@ Samo ne pismeni i najivni srbi vjeruju u ravnu zemlju smjesni ste sve neke teorije zavjere i pravite se najpametniji a poima nemate amerika je najrazvijenija a dje ste vi
(as, 10. decembar 2018 22:48)

Bitno je da si ti olicenje pismene osobe...

marko

pre 5 godina

a inače su američki košarkaši vrhunac obrazovanja i inteligencije, pa u americi talentovani sportisti su povlašćeni od osnovne škole pa do koledža, i dokle god predstavljaju školu sve im se gleda kroz prste, čak i ovi sa koledž diplomom (fakultetskom) su manje obrazovani nego npr. bolji đaci u 8/9 razredu osnovnih škola u evropi. jedan nakaradan sistem, sve zarad profita tih korporacija koje upravljaju tim najvećim ligama u americi (nba, nhl, nfl, msl).

§

pre 5 godina

Astronauti su Niksonovi junaci. Osvajanje Meseca posvetio je svom prijatelju Kenediju koji je najavio da će USA ići na Mesec pre kraja 60-ih. Inače, njegov čovek DŽek Rubi je upucao Li Osvalda i u zatvoru tvrdio da je u vezi sa čovekm iz vrhovne vlasti. Kriminalac Hant ga je ucenjivao u vezi atentata. Pitanje je političko jer u toj državi vlada neofašizam i bila je u dobrim odnosima sa sssr-om i to mnogo boljim nego sada sa Putinom.

hmm

pre 5 godina

Neka mi neko objasni kako su prosli van alenov pojas i ja cu poverovati da su bili.
(Laza, 10. decembar 2018 23:07)
Čak je i sam dr. James Van Allen, otkrivač Van Allenovog pojasa, demantirao tvrdnje da je zračenje preopasno za astronaute te je ustvrdio da je količina zračenja prilikom prolaska kroz Van Allenov pojas manja od 1 rem (10 mSv), što je ekvivalent normalnom ambijentalnom zračenju koje prosječan čovjek na zemlji primi u tri mjeseca. Apollo letjelice su kroz Van Allenov pojas prolazile četiri sata, a od ionizirajućeg zračenja bili su zaštićeni metalnom oplatom same letjelice. Štoviše, sama putanja letjelice od Zemlje do Mjeseca odabrana je tako da se što više smanji izlaganje zračenju prilikom prolaska kroz Van Allenov pojas. S druge strane, zračenje je upravo dokaz da su astronauti išli na Mjesec. Uočeno je da je 33 od 36 astronauta iz programa Apollo dobilo sivu mrenu za koje se pokazalo da je posljedica izloženosti kozmičkom zračenju za vrijeme putovanja. Satelit koji je zaštićen aluminijskim limom 3 mm debljine te prolazi kroz Van Allenove pojase zračenja, primit će oko 2 500 rema (25 Sv) godišnje. Gotova sva radijacija se prima u unutarnjem pojasu. Jasnije?

BSN

pre 5 godina

A ko je izmerio mesečevu gravitaciju? 
I sa kojim instrumentom? 
Izgleda da su ovi iz NASE sve znali o Mesecu još pre nego što su kročili na njega.
(Stenli Kjubrik je car, 11. decembar 2018 20:05)

Instrument za merenje gravitacije je bilo koje telo poslato prema Mesecu, a najbolje ako se ubaci u orbitu oko njega. Analizom putanje moze se izmeriti gravitaciono polje. Jos 1958. Sovjeti su uputili dve sonde prema Mesecu, Luna 1 je proletela pored Meseca a Luna 2 je pala na njega. Luna 3 je 1959. uspesno obletela Mesec i do Zemlje donela fotografije njegove nevidljive strane. Uspesni let ove sonde po proracunatoj putanji obletanja je dokaz da smo o gravitaciji Meseca znali dovoljno. To vazi i za Sovjete i za Amere.

PS kaze se "Kubrik" a ne "Kjubrik".

deda iz Srbije van sebe

pre 5 godina

@ПераНС : Ако је ракета потрошила 40 тона горива , за 7 пута мању гравитацију модул је потрошио 6 тона горива , плус својих 4,5 тона плус гориво за кочење при слетању на месец (за шта не дајете податке) , плус мозак и Жил Вернови подаци о модулу за "Лет око Месеца" . Сви свемирски бродови су користили гравитацију Месеца као катапулт за повратак на Земљу , нису носили толико горива !