1. Sve to stoji, jedino ovo sve nema veze s Hrvatskom (na kraju krajeva i u tekstu stoji slično). Mi smo igrali sa 4 NBA igrača u onom prozoru i izgubili obje utakmice. Lutamo sa sastavima, promijenili smo valjda 30ak igrača u kvalifikacijama (nije da imamo baš neke talente koji igraju doma i u ABA ligi).
    Suma sumarum je da je ovo jedini mogući ishod kaj se tiče hrvatske reprezentacije.....nerad, nestručno vodstvo, nepotizam i ego tripovi uvijek dođu na naplatu. Uz odbojku smo sad pokopali i košarku. Slijedeći je rukomet, mada je tu teško za očekivati baš ovakav pad...
    (vždinac, 5. decembar 2018 09:58)

    # Link komentara

  2. 'Amaterska' Poljska je nadigrala i savladala Hrvatsku u najjacem sastavu sa NBA-igracima. Kraj price. Poljska zasluzeno putuje na svetsko! Nema to veze sa Fiba-om. Nego samo sa losim radom. Bila je Hrvatska u jakom sastavu i na EB-u, pa ih i Rusi razbise sa 20 razlike. Napad na Fiba-u je samo izgovor za nerad i neznanje.
    (Pera iz bivseg DDR-a, 4. decembar 2018 20:49)

    # Link komentara

  3. Ne slazem se bas sa tekstom, prvo, reprezentacije su igrale pred svojim navijacima i koliko sam primetio uvek su dvorane bile ispunjene...Drugo, gotovo sve reprezentacije su u nekim prozorima imale neke igrace koji bi recimo igrali i u najboljim svojim timovima... Trece, jako hitno, prva godina prozora i u plusu su sto se tice finansija i marketinga u smislu propagiranja kosarke... Cetvrto, kako je bilo jednima, rako i drugima, dosta novih igraca je igralo, dosta mladih, i ako ne budu igrali na SP,onda su bar u sistemu za neko naredno takmicenje...
    Mislim da je kosarka u manjim drzavama dobila na znacaju, takodje mislim da je reprezentacija u kosarci mnogo privlacnija navijacima nego klubovi... Treba godina dve da se istraje i samo li jedan klub popusti ili neki igrac resi da ihra,sve ce krenuti da se menja i u jednom momentu ce morati bar EL klubovi da popuste.. Zaista mislim da veliki igraci koji osvoje klupski trofej, ne mogu da se tome obraduju kao sto se raduju kada sa reprezentacijom naprave neki uspeh...
     (Razocarani Srbin, 4. decembar 2018 20:30)

    # Link komentara

  4. Iako su kvalifikacije bile konfuzne i lisene najboljih igraca ja ne vidim da se neko ogromno iznenadjenje desilo. Sloveniju i Hrvatsku su zamenile Poljska i Ceska i to je to. Ceska je cak pobedila Hrvatsku na EP pre par godina. Ovo se desava u fudbalu i niko se ne buni toliko. Npr Cile i Italiju su zamenili Peru i Svedska . Svi polufinalisti velikih takmicenja ce igrat SP osim Slovenije.
    (banat, 4. decembar 2018 19:34)

    # Link komentara

  5. U sustini ove kvalifikacije igramo sa petim timom a ni njega ne mozemo lako da sastavimo jer i ovi igraci igraju evro takmicenja i u jakim Evropskim ekipama.U sustini pojedine zemlje koje nemaju osrednje igrace i ne igraju neka evropska takmicenja su dosle u poziciju da sa jednom Srbijom igraju egal.Nama samo da su igraci iz Evrolige tu bili bi dominantni o NBA igracima da ne pricamo ali mi igramo i pobedjujemo sa desetom ekipom.Mozda je bilo najbolje da smo poslali igrace iz manjih klubova da bar imaju ovi drugi kakvu takvu sansu.
     (Davor, 4. decembar 2018 19:32)

    # Link komentara

  6. “Međutim, problem je kada taj trijumf dođe kao plod nečije bahatosti, odnosno u ovom slučaju kada Hrvatska zbog neigranja glavnih zvezda, a sve zbog FIBA, izgubi od Holandije.”-pa zar niste napisali pre toga da su igrali sa zvezdama i opet izgubili protiv Poljske i Litvanije.
    (A, 4. decembar 2018 19:25)

    # Link komentara

  7. Drzava koja ima vise od jedne petorke, koja ima igrace kojima je stalo da igraju za svoju reprezentaciju ce se plasirati. Ove kvalifikacije su i prilika za mladje i neafirmisane igrace da pokazu sta znaju i da steknu iskustvo.
    (u cemu je problem, 4. decembar 2018 18:37)

    # Link komentara

  8. Tekst kao da je žalopojka što Hrvatska neće igrati na SP, a jedna je od retkih ekipa koja je gotovo sve bitnije mečeve igrala u najačem sastavu, i opet ništa, znači nisu za SP,mnogo veća žrtva kvalifikacija su Slovenci, mada oni iako prvaci Evrope, nisu taj krem košarke, bio je to trenutni bljesak prošle godine na EP.
    (po(s)ledica, 04. decembar 2018 17:19)

    Potpuno si u pravu. Mi se nemamo sta zalit na ovu zabokrecinu od kvalifikacija. Za dvije najbitnije utakmice protiv poljaka i litve imali smo cetvoricu iz nba i obje izgubili, da smo samo jednu dobili 90% bi bili na sp, tu zavrsava svaka prica. Ovaj dobronamjerni clanak vrijedi za neke druge reprezentacije, nas se ne dotice.
     (croata, 4. decembar 2018 18:16)

    # Link komentara

  9. Tekst na mestu, ali mislim da je jedina dobra stvar ako mogu tako i da kažem je da izbacujemo igrače koji imaju manju minutažu generalno i reprezentaciji u prvi plan. Druga strana priče , da je tu NBA petorka koji ne igraju mi bi se.prosetali kroz ove grupe i prozore, ali postoji tu jedan najveći problem, kad njih nema, kvalitet reprezentativne košarke je los, što znači da nemamo igrače koji bi mogli bez problema da iznesu priču kvalifikacija pa čak i postavljam pitanje koji bi igrači pored ovih iz NBA mogli da se nadju na saletovom spisku za svetsko!? Ja se nadam da će se neko dozvati u pamet i u mlađim kategorijama raditi sa igračima individualno da moze naša reprezentacija u buduće da racuna na njih...
     (magic, 4. decembar 2018 18:02)

    # Link komentara

  10. Ni za Hrvate ni Slovence nije neka steta jer objektivno nemaju kvalitet i svi da im se skupe- Slovenci imaju samo Doncica (Dragic se povukao) i ma koliko on bio dobar ne mozes s 1 igracem nista da postignes. Hrvati sto "igraju" u NBA su debelo precenjeni + nemaju pleja tako da i oni nikad nista nece napravit. FIBA jeste cirkus ali to je neka druga prica.
    (Mladen, 4. decembar 2018 17:59)

    # Link komentara

  11. Ovi prozori su pokazatelj koliko smo mi u stvari loši, kako nam je liga slaba, kako nam je fond igrača mali, struka nikakva. Partizan godinama treniraju anonimusi i neiskusni treneri, na evroligaškoj Zvezdi se takodje razni uvežbavaju. Koliko smo igrača iz domaće lige imali u ovakvom kombinovanom sastavu? Lazić i Gagić. Dobrić koji nije ni ulazio. Da li je moguće da su to dva-tri najbolja igrača srpske lige? Gde je nestao talenat? Zagorac, Marinković, Jaramaz, podmladak Zvezde, ko je tu novi Teodosić, BB, Jokić? Ne može da se probere jedan dobar. Ova raspala Grčka bi nas dobila da nije Micića i Jovića.
    Daj bože da odemo na SP, ali tamo ne očekujem neke velike partije.
     (Dr.Manhatan, 4. decembar 2018 17:55)

    # Link komentara

  12. opet ponavljam...veliki savezi poput Srbije, Spanije, Francuske, Grcke, Turske, Rusije, Italijd itd da se lepo dogovore i da se namerno ne plasiraju na jedno SP i da tamo igraju rep. tipa Belgija, Finska, Engleska, Estonija, Gruzija itd pa bih video ko bi gledao to SP i platio TV prava !!! Mislim da bi to resilo sve ! I ovako posle ovih kvalifikacija na SP necemo gledati takve igrace kao sto su Doncic, Dragic, Saric, Bogdanovic itd !!!
    (dzoni, 04. decembar 2018 13:1

    Ako se to desi mozda Hrvati i dodju do medalje ?
     (stajaznam, 4. decembar 2018 17:50)

    # Link komentara

  13. Košarka nije fudbal, da se skupiš i posle dva treninga imaš igru, a FIBA uporno gura kojekakve prozore nalik fudbalskim
     (spin, 4. decembar 2018 17:21)

    # Link komentara

  14. Tekst kao da je žalopojka što Hrvatska neće igrati na SP, a jedna je od retkih ekipa koja je gotovo sve bitnije mečeve igrala u najačem sastavu, i opet ništa, znači nisu za SP,mnogo veća žrtva kvalifikacija su Slovenci, mada oni iako prvaci Evrope, nisu taj krem košarke, bio je to trenutni bljesak prošle godine na EP.
     (po(s)ledica, 4. decembar 2018 17:19)

    # Link komentara

  15. Na žalost sukobi FIBA sa svima su doveli do situacije da zemlje sa jakim ligama (Italija, Španija, Grčka) imaju veći fon igrača i mogu da se kvalifikuju kao i zemlje sa malim fondom igrača (Češka, Ukrajina) iz domaće lige pa ih lako uigrati jer su svi tu, brzo se skupa a na SP će biti topovsko meso kada ih dohvate najbolji timovi jakih košarkaških zemalja, uigrani i u punoj snazi. Najviše su pogodjene zemlje koje imaju puno izvezenih igrača u najboljim klubovima i NBA (ex.YU) Da li je dobro gledati aninimuse koji kidaju za reprezentaciju iako znaju da ih neće biti na EP gotovo sigurno? Nije. Ni za njih pošto su poniženi od strane FIBA a indirektno i od Saveza i od selektora pošto je logično da na SP idu iskusniji i bolji igrači. Ne znam za prihode FIBA ali ovaj format je izuzetno nakaradan i besmislen.
    Btw, Jovića i Micića je pustio srpski menadžment Bajerna i Efesa. To nema veze s trenerima.
    (ivan, 4. decembar 2018 17:18)

    # Link komentara

  16. Kvalifikacije bi bile u redu, ako bi postojao termin u kome bi najbolji igraci reprezentacije bili dostupni. Ne postoji razuman razlog da losija reprezentacija igra na prvenstvu; sta da na SP odu Izrael, Gruzija i Estonija, a ispadne Srbija, Slovenija, Spanija... cilj je napraviti neizvesno i kvalitetno takmicenje.
     (el.kiddo, 4. decembar 2018 17:04)

    # Link komentara

  17. meni nije jasno da svi brane privatne lige i kapital.... jel evro liga obecala silne pare kao nagrade i kolike su? ..zive od mocnih gazda ili kao ispostave fudbalskih ekipa te nagrade za njihove budzete su nista. obecavali su priblizavanje NBA a svaki igrac koji uzleti brzo se seli preko bare , a dovode drugorazredne amere .. i kao takvi oni bojkotuju reprezentativnu kosarku ? a ovo je extra ideja za popularizaciju i omasovljenje kosarke i tamo gde nije popularna .. zamislite da EL pustaju svoje igrace , kakve bi ovo utakmice bile . ali ne oni rade u korist svoje stete , sve je manje mladih igraca koji imaju NBA kapacitet . ima li neki Doncic ove godine , ili bar da je u najavi ??? El ce na kraju postati liga odpadaka iz NBA i ostalih drugorazrednih amera . podrska za Fiba nisu idealni ali ovo im je dobra ideja ....
     (nik-rad, 4. decembar 2018 17:01)

    # Link komentara

  18. Slazem se 100%.
     (C i n i k, 4. decembar 2018 16:28)

    # Link komentara

  19. Nek je spomenuo specijalne pozivnice/wild card, pa bih samo da dodam da počev od Svetskog prvenstva 2019. pa nadalje neće biti biti specijalnih pozivnica i da je moguće kvalifikovati se za Mundobasket isključivo preko kvalifikacija, osim zemlje domaćina (u ovom slučaju to će biti Kina.)
    Predviđeno je da Afrika da 5 učesnika, obe Amerike zajedno 7 učesnika, Azija i Okeanija zajedno ukupno 7 učesnika (biće 8, zbog Kine) a Evropa 12.
    (Kiki, 4. decembar 2018 16:17)

    # Link komentara

  20. @Lola

    Evropsku ligu sa 16 klubova (8 dugoročnih licenci) i 30 kola u sezoni prvo je htela da napravi upravo FIBA (njihova verzija bi imala pauze za reprezentacije). FIBA je obećavala da će ta liga maltene preko noći da se po zaradi približi NBA, da će klubovi da dožive neverovatan procvat napuštanjem koncepta stare EL i da FIBA ima mogućnost da novu ligu razvija mnogo brže nego sami klubovi. Klubovi su predlog u početku ozbiljno razmatrali, ali je postalo jasno da su projekcije bile potpuno nerealne i da je FIBA pokušala da ih prevari. Zato je sada EL rešena da zauzvrat opstruiše ove FIBA kvalifikacije.
    (marko, 4. decembar 2018 16:05)

    # Link komentara

  21. Нилоше брате па игра се због навијача,гледалаца,ти исти менаџери и клубови се финансирају од навијача,гледалаца.Ако је слабо интересовање за утакмицу неће продати карте,тв права и играче...
    (Пеђа, 4. decembar 2018 15:00)
    I dalje se pecas na staru floskulu.
    Imam samo jednu rec za tebe - Mega Bemaks. Gde su joj navijaci? Jesu li joj potrebni navijaci? Mislim da nisu.
    Ovo ti je kao koncept kokoska-jaje. Sta je starije: klub ili navijaci?
    Da bi nastao klub, dobar klub, potreban je novac. Odmah. Nema pravljenja dobrog kluba bez love. Niko nema vremena, a ni para, da ceka da sakupi talentovanu mladu generaciju sa kojom ce neki old school trener da radi godinama, stvori dobru ekipu koja ce privuci gledaoce i, kako ti mislis, indirektno pare. To je prevazidjeno odavno. A znas zasto? Zato sto ce ti mladi talentovani igraci vrlo brzo otici u drugi klub gde lovu dobijaju odmah. Npr. u Megu.
    Kad imas lovu, prosto dovedes ili iznedris dobre igrace, klub pocinje da pobedjuje, a onda dodju i navijaci. I od njih zaradis jos para.
    Gde su danas navijaci nekada vrhunskih klubova kao sto su bili OKK Beograd ili Radnicki sa C. Krsta? Nasli su drugi klub. :-)
    (milos, 4. decembar 2018 16:04)

    # Link komentara

  22. A ko je to od jos reprezentativno aktivnih kosarksa nedostajao Sloveniji a da je izuzetan /moze i standardno/ kvalitetan i oko koga se igra u klubu vrti osim Luke Doncica.Prestanite vise o Sloveniji, svi znamo kakvim spletom okolmosti/kao nekada Grcka u Fudbalu/ su postali prvaci evrope.Bez G.Dragica/koji se oprostio od reprezentacije/ i Luke Doncica oni su reprezentacije druge kategorije daleko od vrha Evropske kosarke.
    (MISLAV 1959999, 4. decembar 2018 16:02)

    # Link komentara

  23. Da rezimiram neke komentare, ako Srbija i SAD (i to, izgleda, tim redosledom :) ) igraju, nije steta. Slovenci imaju samo jedan tim (u kome imaju Amerikanca, ali bolje da zabrane strance nego pola tima), ali je taj tim jak i igrao je lepu kosarku. Voleo bih da ih vidim ponovo, Doncica pogotovo. Hrvati su opet jaci makar nego Poljaci ili Madjari. Ne znam kako Letonci stoje, ali oni su takodje bili izuzetno zanimljiva ekipa sa Bertransima, Timom i Porzingisom (ako bi se oporavio), a sad su u nezgodnoj situcaiji.
    (jsx, 4. decembar 2018 15:47)

    # Link komentara

  24. Zašto se svi lepo ne složite i bojkotujte ove kvalifikacije....
     (Miloš, 4. decembar 2018 15:43)

    # Link komentara

  25. Prvenstvo sa Donkom i bez njega nije isto.Zbog takvih se košarkaša i gleda.
    (Vasa je brši a Milan pametniji, 4. decembar 2018 15:42)

    # Link komentara

  26. Cekaj, Evroiga nije nista kriva? Da su ostavili staro takmicenje svima bi bilo takodje potaman. Ali ne, 16 timova i 30 utakmica, a sad ce jos 2 dodati to je 34 utakmice pored nacionalnih prvenstva i kupova, obaveza u reprezentaciji. Igraci se i na to zale, ali Evroligu bas briga jer ovako ima veci profit. Nece ni oni da cuju ni za kakav kompromis. I sta cemo sad? Oni su andjeli a fiba je zlo, ne razumem po kom osnovu.

    A sto se Evroliga ne bi ponasala isto kao i NBA? Svima je cilj profit.
     (ggg, 4. decembar 2018 15:33)

    # Link komentara

  27. Cekaj, Evroiga nije nista kriva? Da su ostavili staro takmicenje svima bi bilo takodje potaman. Ali ne, 16 timova i 30 utakmica, a sad ce jos 2 dodati to je 34 utakmice pored nacionalnih prvenstva i kupova, obaveza u reprezentaciji. Igraci se i na to zale, ali Evroligu bas briga jer ovako ima veci profit. Nece ni oni da cuju ni za kakav kompromis. I sta cemo sad? Oni su andjeli a fiba je zlo, ne razumem po kom osnovu.
    (Lola, 4. decembar 2018 14:46)

    Svaka čast za komentar. Termini su poznati pre nego je EL proširena. I koja je to organizacija koja zabranjuje igračima da nastupaju za svoju zemlju? Sramota.
    (Loznica, 4. decembar 2018 15:31)

    # Link komentara

  28. Zato su vas Grci pustili i došli s F timom. inace bi bili s nama u klubu luzera.
    (susjed, 04. decembar 2018 13:14)

    cisto podsecanja radi, sta se desava kada obe reprezentacije igraju sa A timom :*

    [link]
    (oprasivac, 4. decembar 2018 15:16)

    # Link komentara

  29. @Kuki
    ako znas racunati ..racunaj da si se zaj..ao, nema nista od toga
     (deda, 4. decembar 2018 15:14)

    # Link komentara

  30. @susjed,mozda se Fiba smiluje pa vas posalje da odigrate mini kfalifikacije protiv kosova,malte,kipra...i onda bi bilo povuci-potegni za plasman! Jednostavno luzeri bili, luzeri ostali!
     (Kowalski, 4. decembar 2018 15:03)

    # Link komentara

  31. Нилоше брате па игра се због навијача,гледалаца,ти исти менаџери и клубови се финансирају од навијача,гледалаца.Ако је слабо интересовање за утакмицу неће продати карте,тв права и играче...
    (Пеђа, 4. decembar 2018 15:00)

    # Link komentara

  32. @kuki,specijalne pozivnice ne postoje...
     (Kowalski, 4. decembar 2018 15:00)

    # Link komentara

  33. Zanimljivo je ovo viđenje predstavljeno u tekstu autora. Kao da ga je vlasnik nekog bogatog kluba lično pisao.
    Po ovom tekstu ja ne bi trebalo da postojim. Ako igram košarku a nisam Lebron onda za mene u svetu mesta nema.
    FIBA je organizacija svih košarkaša bogatih, siromašnih, loših srednjih,
    rekreativnih...
    Baš vreme odabira prozora i izbor igrača je pravi pogodak. Da treba da se radi i računa na sve kategorije košarkaša.
    Zanimljivo da se autor nije osvrno na to ZAŠTO naša ekipa nema kvalitet u B, Š timu? Kako to da Grčka juče ima prilično ravnopravan a potouno anoniman tim? Kako to da Srbija nema dobar a anoniman tim?
    Ako je FIBA sa ovim uspela da stavi prst na čelo košarkaškim radnicima u Srbiji i u drugim zemljama onda je vredno. Pa makar sad i opadne atraktivnost prvenstva.
     (Mika, 4. decembar 2018 14:49)

    # Link komentara

  34. Cekaj, Evroiga nije nista kriva? Da su ostavili staro takmicenje svima bi bilo takodje potaman. Ali ne, 16 timova i 30 utakmica, a sad ce jos 2 dodati to je 34 utakmice pored nacionalnih prvenstva i kupova, obaveza u reprezentaciji. Igraci se i na to zale, ali Evroligu bas briga jer ovako ima veci profit. Nece ni oni da cuju ni za kakav kompromis. I sta cemo sad? Oni su andjeli a fiba je zlo, ne razumem po kom osnovu.
    (Lola, 4. decembar 2018 14:46)

    # Link komentara

  35. Cirkus
     (Back in Black, 4. decembar 2018 14:44)

    # Link komentara

  36. da li će sad da se insistira na tome, da prvenstvo igraju igrači koji su igrali kvalifikacije, tj oni koji su i omogućili zemlji da se kvalifikuje? I zanima me zašto ne?
     (TinTin, 4. decembar 2018 14:38)

    # Link komentara

  37. Новац је ушао у спорт и ФИФА има огромне среће да Америка не игра фудбал, тј није популаран. Погледајте хокеј на леду. Светска првенства, Олимпијада - ни тамо не играју најбољи.
    По мени, ФИБА је ту у праву. Мораћемо да гледамо полуаматере на такмичењима репрезентација и гладијаторе у кошарци.
    Е, сад, давање ЕЛ и ЕК у кошарци приватнику је уништило све просторе за маневар. Ту ФИБА треба да научи од ФИФЕ јер у фудбалу исто постоје гладијатори у неколико лига Европе али се такмичења прекидају ради квалификација.
    Искрено, ја бих земљама чији тимови не пуштају играче (макар био само један тим из те земље) забранио међународна такмичења. Могли су Русима због допинга, могу и ово због непоштовања такмичења.
    Тешко, јер се сада гледа профит, али ком опанци ком обојци. На крају гомила земаља у Европи нема тимове у Европским фудбалским такмичењима јер Реал, Сити, Бајерн, ПСЖ имају паре а Легија, Левски, Стеауа , па чак и један Ајакс немају.
    Мени је пун к... Тих преплаћених гладијатора и вештачких тимова.
    (Станко, 4. decembar 2018 14:37)

    # Link komentara

  38. Svidelo se to nama ili ne, stvar je prosta - klupska kosarka je za direktne aktere jaca, bogatija i inspirativnija od reprezentativne kosarke.
    Akteri su igraci, menadzeri, treneri, ljudi iz kosarke, agenti, mediji, sponzori itd., tj. svi ljudi koji od toga imaju direktnu ili indirektnu materijalnu korist.
    Navijaci nisu direktni akteri, nemaju materijalnu korist, oni se emotivno prikljucuju naknadno. Zaboravite floskulu da se kosarka igra zbog navijaca, to je prevazidjeno odavno, mozda je imala svoju ulogu dok je kosarka bila amaterska. Navijaci ce uvek doci na utakmicu ako ima dobrih igraca, bio to klub ili reprezentacija. I nista vise od toga.
    Olimpijada, i mozda Svetsko prvenstvo, ce eventualno biti nematerijalni motiv za aktere reprezentativne kosarke, i to je to.
    Slicno ce se desiti i sa fudbalom uskoro. Na pomolu je osnivanje privatne evropske Super lige u fudbalu, FIFA i UEFA ce verovatno uskoro postati FIBA.
    Sport je profit, novac i materijalna korist. Delimicno je i slava, ali to direktne aktere sve manje zanima. Kapitalizam.
    (milos, 4. decembar 2018 14:31)

    # Link komentara

  39. Suština je da je FIBA ove kvalifikacije uvela kao jednu komponentu neuspelog projekta jačanja svoje moći u svetskoj košarci. U prvoj deceniji ovog veka razvoj košarke bio je na dosta dobrom putu, FIBA je uspela da prihvati da više nema kontrolu nad klupskom košarkom u Evropi i počela da gradi konstruktivnu saradnju sa EL, a reprezentativna košarka se razvijala na principu da igrači iz svih liga (uključujući NBA i NCAA) učestvuju podjednako. Ovaj preokret koji je podrazumevao LŠ i kvalifikacije za reprezentacije bio je zamišljen da uspostavi jasan kontrast između NBA i liga u ostatku sveta nad kojima bi FIBA imala kontrolu poput FIFA. NBA je to tiho podržala jer je za NBA jednostavnije ako je košarka izvan USA čvrsto pod okriljem jedne organizacije, pa je dovoljno da brinu samo o svom odnosu prema FIBA i NCAA, a ne prema gomili drugih organizacija. To se sve izjalovilo kada su najjači evropski klubovi došli do saznanja da FIBA nije imala apsolutno nikakav osnov za obećanja o velikoj zaradi od LŠ i da je pokušala da ih načisto prevari. Klubovi su se onda opredelili za EL nezavisnu od FIBA i za taj pokušaj prevare se odužuju kroz to što EL odbija svako razmatranje prilagođavanja svog kalendara FIBA prozorima. FIBA je kvalifikacije na kojima ne učestvuju NBA igrači pravdala time da to otvara više prostora za ostale igrače (tj. one iz liga nad kojima FIBA ima kontrolu), ali time je stvorila mogućnost da se kaže da su i EL igrači "suviše dobri" za kvalifikacije.
    (marko, 04. decembar 2018 14:07)

    Ne postoje suvise dobri igraci za kvalifikacije nego samo oni koji hoce da igraju.
    (blabla, 4. decembar 2018 14:27)

    # Link komentara

  40. A u fudbalu kada Nemačka, Francuska, Argentina itd igraju kvalifikacije za SP to je svima ok?
     (MilošTOP, 4. decembar 2018 14:25)

    # Link komentara

  41. Ali Srbija nije porazena i na svetsko ide kao i svi koji su spremni. To sto jake reprezentacije nece ici na svetsko i sto evropski prvak nece ucestvovati govori samo o "jacini" tih reprezentacija i najvise o kvalitetu tog prvaka... Ja navijam za svoju drzavu, da bude najbolja, a ne za zanimljive utakmice i prvenstva. Dosta vise "bljeskova", najbolji da se bore za titulu! (pogotovo kad je svetski sampionat u pitanju)... Zamisli, Hrvatska i Slovenija nece biti na svetskom, ko to nazove gubitkom za kosarku neka stavi prst na celo...
    (blabla, 4. decembar 2018 14:24)

    # Link komentara

  42. Sto se tice Slovenaca, mislim da ce dobiti specijalnu pozivnicu od FIBA. Mislim da postoji cetiri mesta sa specijalnom pozivnicom. Za Hrvate ne znam, ali mislim da su Slovenci sigurni. Cetiri specijalne pozivnice su svakako prilika da se malo isprave posledice priuzrokovane ovakvim sistemom takmicenja.
    (Kuki, 4. decembar 2018 13:36

    Nema Wild card.Evropa 12 timova.Azija 7 plus Kina Amerika 7 i Afika 5.Tako pise na FIBA World Basketball 2019
    (konstatacija, 4. decembar 2018 14:17)

    # Link komentara

  43. Ataman i Radonjic su mogli da puste Micića i Jovića a efendi Žoc nije mogao Kalinića i Gudurića, pritom Bajern igra svoj meč evrolige u četvrtak a Fener u petak? Zbog čega je to tako???
     (Docent, 4. decembar 2018 14:17)

    # Link komentara

  44. Pa mi smo sa B timom uzeli srebro tako da smo navikli.(pera, 04. decembar 2018 12:26)Zato su vas Grci pustili i došli s F timom. inace bi bili s nama u klubu luzera. 
    (susjed, 04. decembar 2018 13:14) 

    Bojim se da ste toliko zglajznuli u košarci, da nema tu nikakvog kluba, usamljeni ste na toj poziciji. Vaš nivo luzerstva je nedostižan za druge. Od četvrtfinala u Atlanti 1996. pa naovamo je to jedna duga i bolna istorija luzerstva. Ne bi to jedna utakmica promenila.
    (Alehandro, 04. decembar 2018 13:41)

    E, da je pravde ne bi bili sami i vi bi nam se pridružili.
     (susjed, 4. decembar 2018 14:13)

    # Link komentara

  45. veliki gubitak je negledanje naših rekreativnih bekova i akcije rogovi, ljubitelji košarke ne spavaju po noć...drago mi je i da se bojan ne zamara stavljanjem 30 poena dok gubi s pacerima.. tamo pacersi i ovdje pacersi
    (bok, 4. decembar 2018 14:11)

    # Link komentara

  46. Jedino rešenje je da FIBA svoja dva klupska takmičenja ojača finansijski toliko da budu primamljiviji od ULEB privatnih takmičenja gde bi privukli najbolje Evropske ekipe i onda mogli da organizuju i ovakve prozore i sve ostalo, a mogli bi tada i da ucene klubove koji igraju ULEB takmičenja da ne mogu da igraju domaće šammpionate, ali naravno sve to kada finansijski budu isplativiji od igranja u ULEB.
     (Džoni, 4. decembar 2018 14:10)

    # Link komentara

  47. Suština je da je FIBA ove kvalifikacije uvela kao jednu komponentu neuspelog projekta jačanja svoje moći u svetskoj košarci. U prvoj deceniji ovog veka razvoj košarke bio je na dosta dobrom putu, FIBA je uspela da prihvati da više nema kontrolu nad klupskom košarkom u Evropi i počela da gradi konstruktivnu saradnju sa EL, a reprezentativna košarka se razvijala na principu da igrači iz svih liga (uključujući NBA i NCAA) učestvuju podjednako. Ovaj preokret koji je podrazumevao LŠ i kvalifikacije za reprezentacije bio je zamišljen da uspostavi jasan kontrast između NBA i liga u ostatku sveta nad kojima bi FIBA imala kontrolu poput FIFA. NBA je to tiho podržala jer je za NBA jednostavnije ako je košarka izvan USA čvrsto pod okriljem jedne organizacije, pa je dovoljno da brinu samo o svom odnosu prema FIBA i NCAA, a ne prema gomili drugih organizacija. To se sve izjalovilo kada su najjači evropski klubovi došli do saznanja da FIBA nije imala apsolutno nikakav osnov za obećanja o velikoj zaradi od LŠ i da je pokušala da ih načisto prevari. Klubovi su se onda opredelili za EL nezavisnu od FIBA i za taj pokušaj prevare se odužuju kroz to što EL odbija svako razmatranje prilagođavanja svog kalendara FIBA prozorima. FIBA je kvalifikacije na kojima ne učestvuju NBA igrači pravdala time da to otvara više prostora za ostale igrače (tj. one iz liga nad kojima FIBA ima kontrolu), ali time je stvorila mogućnost da se kaže da su i EL igrači "suviše dobri" za kvalifikacije.
    (marko, 4. decembar 2018 14:07)

    # Link komentara

  48. "Nije jace cak ni od Evrolige"??? Ovo nije jace ni of fibine lige sampiona
     (IronyMan, 4. decembar 2018 14:02)

    # Link komentara

  49. Mi smo ove kvalifikacije trebali sa lakoćom da prođemo i sa trećim timom. Ipak smo mi košarkaška sila za Nemačku i Izrael, pa i za Grčku. Treba analizirati šta nije bilo dobro. Da li je ovo trenutno stanje ili je problem veći?Kako je stanje u mlađim kategorijama, kako se sa njima radi, imamo je dovoljno kvalitetnih stručnjaka, koji rade sa njima i sl? Zatim šta rade ljudi u vrhu KSS na popularnosti sporta, da li posećuju i pomažu manje sredine po unutrašnjost? Ukoliko se ništa ne preduzme može se desiti da sledeće kvalifikacije ne prođemo.
     (Kv, 4. decembar 2018 13:59)

    # Link komentara

  50. Mi smo "zemlja košarke ", videlo se u kvalifikacijama ko smo i gde smo u košarci.
     (šumadinac, 4. decembar 2018 13:53)

    # Link komentara

  51. Pa mi smo sa B timom uzeli srebro tako da smo navikli.(pera, 04. decembar 2018 12:26)Zato su vas Grci pustili i došli s F timom. inace bi bili s nama u klubu luzera.
    (susjed, 04. decembar 2018 13:14)

    Bojim se da ste toliko zglajznuli u košarci, da nema tu nikakvog kluba, usamljeni ste na toj poziciji. Vaš nivo luzerstva je nedostižan za druge. Od četvrtfinala u Atlanti 1996. pa naovamo je to jedna duga i bolna istorija luzerstva. Ne bi to jedna utakmica promenila.
    (Alehandro, 4. decembar 2018 13:41)

    # Link komentara

  52. Realno gledano, nije FIBA kriva, već privatna takmičenja eurocup i euroliga.
    Ok NBA je uvek ovako funkcionisala kao i danas,tako da....
    FIBA kao i FIFA nek ojača svoja 2 euro takmičenja i ćao, onda će igrači imati vremena i za klubove i za reprezentaciju.
    Pošto su svi savezi pod okriljem FIBA, lepo ih usloviti učešćem u domaćem prvenstvu, pa nek igraju samo tu privatnu ligu ako im je toliko stalo.
     (Veseli, 4. decembar 2018 13:40)

    # Link komentara

  53. Hrvatska i Slovenija nemaju respektabilne igrace u Evropi.Slovenci Blazica i Prepelica.Hrvati Tomica i Simona. Srbija ima Kalinica, Gudurica, Micova, Micica,Kuzmica,Jovica,Lucica,Milosavljevica i jos po nekog
    (Zvezdas, 4. decembar 2018 13:38)

    # Link komentara

  54. FIBA je pokazala ono sto je htela, da kosarka nije privilegija velikih, bogatih i bahatih...
     (nlooooo, 4. decembar 2018 13:38)

    # Link komentara

  55. Sto se tice Slovenaca, mislim da ce dobiti specijalnu pozivnicu od FIBA. Mislim da postoji cetiri mesta sa specijalnom pozivnicom. Za Hrvate ne znam, ali mislim da su Slovenci sigurni. Cetiri specijalne pozivnice su svakako prilika da se malo isprave posledice priuzrokovane ovakvim sistemom takmicenja.
    (Kuki, 4. decembar 2018 13:36)

    # Link komentara

  56. I cetvrta liga sudija je sudila. Kada FIBA obezbedi veci novac od ULEBonda ce moci da se mere kao sto je FIFA ili UEFA
    (konstatacija, 4. decembar 2018 13:35)

    # Link komentara

  57. molim vas stavite i tabelu zapada.
     (kejt winslet, 4. decembar 2018 13:35)

    # Link komentara

  58. koga briga, takmicenje reprezentacija je zaostalo takmicenje
     (djura, 4. decembar 2018 13:35)

    # Link komentara

  59. Ja bih samo da zahvalim ovim momcima koji su igrali kvalifikacije (A NISU MORALI), možda nisu naši najbolji košarkaši ali što se tiče patriotizma veliko poštovanje! Možda nemate milionske ugovore, zvučne sponzore ali srce imate, volite ovu napaćenu zemlju i njenu košarku. Želim vam sve najbolje u nastavku karijera, zaslužili ste svaku podršku.
    (bravo, 4. decembar 2018 13:31)

    # Link komentara

  60. Ako, i treba da istera. FIBA je krovna organizacija i nikakve privatne lige ne bi smele da budu iznad. Igraci se moraju naterati da igraju, na silu ako treba, naci neki nacin. Ovo sto radi FIBA i jeste u interesu kosarke, sve ostalo je iskljucivo finansijski interes. Muka mi je od komercializacije i privatizacije sporta. Hipoteticki, da mogu da biraju titulu prvaka Evrope 2020 god. ili 50 mil. evra, i Zvezda i Partizan bi bez razmisljanja uzeli novac. I koja je poenta na kraju, sta mi navijaci imamo od toga koliko je neko zaradio, a nije da nismo bitni, to se i igra zbog nas koji to gledamo. Zato, FIBA samo da nastavi jako, iako i oni to rade delom zbog novca, oni bar imaju pravo, a ne neki privatnici. Sport neka bude sport( bar koliko je jos moguce), a ne cisti biznis.
    (nostalgija, 4. decembar 2018 13:26)

    # Link komentara

  61. Da ja kao pojedinac izadjem na ulicu i da se pobunim zbog neceg verovatno niko ne bi ni primetio, da se pobudni igrac nekog klub isto bi prosao (lako ga je zameniti) ! Ali da 5,6,7 Najjacih reprezentacija ne moze da sedne i da kaze DOSTA necemo ovo , ako trebe diskfalifikujte nas , pa nek derbi na sp bude angola vs madjarska ili finska vs kongo , to ne mogu da razumem ! Jednostavno ne vidim nikakvu korist od ovoga za bilo koju jacu reprezentaciju da bi cutala i trpela ovo !!!
    (Cigani Ludaci, 4. decembar 2018 13:24)

    # Link komentara

  62. Apsolutno je u pravu. Ove godine ce jos i proci, ali sledeci put ? Pa tko ce igrati kvalifikacije, unapred znajuci, da ce na prvenstvo otici sasvim drugi igraci ?
    (hm, 4. decembar 2018 13:21)

    # Link komentara

  63. Slazem se da im je ovo uzasan potez i da nista dobro nisu postigli ali s druge strane moram biti iskren u tome da mi nije zao Slovenije i Hrvatske, ovih prvih zato sto su pokazali da su epizodna ekipa a bez Kokoskova i srba na terenu nisu cak ni to a Hrvata mi nije zao jer su kao nasi fudbaleri i kao takvi ne zasluzuju da odu i razocaraju njihove navijace ponovo.
    Sto se Srbije tice, mi idemo tamo ali ovaj put po zlato, bas zbog svih ovih muka, jer smo tada najbrutalniji. Zivi bili pa videli
     (Mare, 4. decembar 2018 13:21)

    # Link komentara

  64. Pa mi smo sa B timom uzeli srebro tako da smo navikli.
    (pera, 04. decembar 2018 12:26)

    Zato su vas Grci pustili i došli s F timom. inace bi bili s nama u klubu luzera.
     (susjed, 4. decembar 2018 13:14)

    # Link komentara

  65. opet ponavljam...veliki savezi poput Srbije, Spanije, Francuske, Grcke, Turske, Rusije, Italijd itd da se lepo dogovore i da se namerno ne plasiraju na jedno SP i da tamo igraju rep. tipa Belgija, Finska, Engleska, Estonija, Gruzija itd pa bih video ko bi gledao to SP i platio TV prava !!! Mislim da bi to resilo sve ! I ovako posle ovih kvalifikacija na SP necemo gledati takve igrace kao sto su Doncic, Dragic, Saric, Bogdanovic itd !!!
     (dzoni, 4. decembar 2018 13:10)

    # Link komentara

  66. Sav sam se potresao zbog Hrvatske i Slovenije ...njihov izostanak je nenadoknadiv gubitak za Svetsko prvenstvo...🙄
    (Realno, 4. decembar 2018 12:24)
    Svakako su po kvalitetu ispred niza repki koje će se plasirati na Svetsko prvenstvo.
    (mr no, 4. decembar 2018 12:59)

    # Link komentara

  67. Ne bih se složio da su na gubitku igrači koji su igrali kvalifikacije jer neće otići na Mundobasket. Većina ovih igrača ne bi videla reprezentativni dres da nije ovih prozora. Ovako su upisali nekoliko nastupa za reprezentaciju Srbije što će odlično izgledati u biografiji kada budu poptisivali nove ugovore, a i dobili su šansu da se nametnu selektoru kao neka back up varijanta. Na većem gubitku igrači poput Dončića koji je osvojio EP, nije mogao da igra u kvalifikacijama, i sad neće igrati SP jer nije imao ko da ga zameni. To je gubitak za sve.
    (Vonko Normalni, 4. decembar 2018 12:58)

    # Link komentara

  68. Ko je kriv i sta se odlucivalo sad nije ni bitno.
    Vazno je da se na svetskom nadju oni koji su igrali kvalifikacije, ostali neka uzivaju u dresovima velikana. Moze Srbija sa ovim momcima, i mora i moze i treba
    (Srbija nije eu i tacka, 4. decembar 2018 12:54)

    # Link komentara

  69. Kvalifikacije SU NEVEROVATNA GLUPOST pola timova igra sa C-D ekipama,evo vidite SRB izgubili smo 2-3 utakmice u C-D postavi a miševi odmah po selektoru i igračima,mnogo smo gadan narod...uspeh nikom ne praštamo,a neki tvrde sa SDJ nije dobar iako je izgubio od SAD i na EP od Slovenije bez 8 igrača i ludim Prepeličem,srecom dokopaćemo se SP a do tad će miševi da zaćute do prvog poraza ali bićemo 150% jači nego danas tj sinoć...
    (gremlin, 4. decembar 2018 12:47)

    # Link komentara

  70. Ranije se znalo EP su kvalifikaciona za SP i najbolje ekipe (5-6)idu.Ako neko od njih slucajno podbaci dobije pozivnicu.
    (Sale, 4. decembar 2018 12:47)

    # Link komentara

  71. FIBA je dobila šta je želela – profit.

    svaki dalji komentar je suvisan ...

    sportski pozdrav...
     (Suba, 4. decembar 2018 12:47)

    # Link komentara

  72. FIBA je ovim kvalifikacijama pokazala beskonačnu nekompetentnost, bahatost, bezobrazluk i ignorisanje realnosti. Kao da se trude da unište sve što je građeno decenijama, u vreme Vilijema Džounsa i Bore Stankovića. Ovo ne liči ni na šta i ostaje samo tračak nade da će se u budućnosti nešto promeniti, ali, uzevši u obzir šta se dešava već skoro 20 godina, teško da ima šanse za to.
    (zzzzz, 4. decembar 2018 12:46)

    # Link komentara

  73. Nije FIBA kriva za to sto umsljene zvezde nece da igraju za svoje reprezentacije. Krivi su kosarkasi, ne FIBA. Ova zamena teza i prebacivanje krivice na svakoga osim na igrace je samo slepo ulizivanje zvezdama. Uostalom, kako su to Saric i Bogdanovic mogli da dodju da igraju za Hrvatsku, a Teodosic, Jokic i ostali nisu za Srbiju?
    (haha, 4. decembar 2018 12:41)

    # Link komentara

  74. Nije ovo toliki problem za velike države, već za male. Manje države sa manjom populacijom nemaju toliku bazu dobrih igrača i apsolutno ne mogu da priušte sebi da igraju bez najboljih. To se desilo i Sloveniji i Hrvatskoj. Slovenija sem nosilaca ima par igrača koji igraju ABA ligu, ostali nisu ni taj nivo.
    Sa nama i Litvancima ipak nije toliko strašno, jer imamo veliki broj dobrih igrača u odnosu na populaciju. Međutim opet nismo u dobroj poziciji.
    Vratiti reprezentaciju leti, šta je teško da se za 8 nedelja avgusta i septembra odigra 7-8 vikenda kvalifikacija, neki kod kuće, a neki na strani. U to vreme su inače prijateljske i takmičenja. Takav sistem je u odbojci početnom leta za svetsku ligu, i funkcioniše dobro.
     (Apk, 4. decembar 2018 12:41)

    # Link komentara

  75. Dobro, budimo realni, Hrvati bi svakako doživeli fijasko i da su se plasirali to im je tradicija već skoro 25 god., ovo im je samo uštedelo novac i živce. Slovenci nemaju A tim, B tim, C tim! Oni imaju jedan tim i kada on ne igra oni su bez tima! Inače ne komentarišem komšije, ali kada ste ih već pomenuli u tekstu, ajde da ih i ja pomenem. Ono što je najbitnije je da se naša reprezentacija provukla kroz sve ovo i da kažem 90% obezbedila učešće. E sad, da li je dobro da Evroliga i NBA budu jači od FIBA? Mislim da nije. Ajde NBA, oni su šou program za sebe, ali FIBA nije smela da sebe dovede u takvu situaciju da joj PRIVATNO takmičenje zvano Evroliga lupa packe! Nije dobro da krovna košarkaška organizacija ima tako mali uticaj i autoritet.
    (1Beogradjanin, 4. decembar 2018 12:40)

    # Link komentara

  76. FIBA je u pravu, niko nije izgubio.
     (mica iz kafica, 4. decembar 2018 12:39)

    # Link komentara

  77. Kako jedan tekst moze iz vise uglova da se vidi...a to sto je Euroliga privatna liga i ko ima para igra a ko nema ne ? To nema veze jel ? To sto su Partizanu isto kao i sada Zvezdi onemogucili dobijanje licence jer traze lovu to takodje nema veze ? Isti tekst...drugo vidjenje.
     (majstor, 4. decembar 2018 12:32)

    # Link komentara

  78. Bravo za tekst! I da dodam, pitanje kvaliteta je pod velikim upitnikom, jer kako ukomponovati igrače koji se jedva i poznaju, viđaju...svi smo izgubili zbog nečije tvrdoglavosti.
     (njoba, 4. decembar 2018 12:31)

    # Link komentara

  79. Neka, makar su u kvalifikacijama igrali mahom ljudi nacionalnosti zemlje kojoj pripadaju, a ne neke naturalizovane/placenicke zvezde iz drugih zemalja. Danas je doslo do toga da osim Srbije i Litvanije, skoro svi ostali A timovi reprezentacija izgledaju kao neki klub.
     (Milan, 4. decembar 2018 12:26)

    # Link komentara

  80. Pa mi smo sa B timom uzeli srebro tako da smo navikli.
    (pera, 4. decembar 2018 12:26)

    # Link komentara

  81. Sav sam se potresao zbog Hrvatske i Slovenije ...njihov izostanak je nenadoknadiv gubitak za Svetsko prvenstvo...🙄
    (Realno, 4. decembar 2018 12:24)

    # Link komentara

  82. Meni se ovaj postupak svideo. Najbolje što je moglo, desilo se - Hrvati i Slovenci neće videti svetsko prvenstvo. Scenario po mojoj meri. Doduše realno, nisu ni zaslužili, i bez tih kontraverzi o neigranju najboljih igrača.
     (only fools and horses, 4. decembar 2018 12:22)

    # Link komentara

  83. Najlošije organizovano profesionalno sportsko takmicenje u istoriji sporta!!!!
    (room 1408, 4. decembar 2018 12:18)

    # Link komentara

  84. Posto su ostale vesti pretrpane komentarima, zeleo sam samo ovde da istaknem nesto sto vrv niko jos uvek ne zna. FIBA planira da odrzi kvalifikacije i za naredno EP 2021. Kvalifikacije za kontinentalne sampionate su postojale i ranije, ali ih nisu igrale reprezentacije koje igraju SP/OI. Sada ce ih igrati svi (ukljcujuci I nas, bez obzira da li se kvalifikujemo na SP ili ne). Bukvalno cak ni svetski ni olimpijski sampion nemaju direktan plasman na kontinentalni sampionat. Kvalifikacije ce odrzati u 4 prozora (a ne 6 kao kvalifikacije za SP), u novembru 2019., februaru 2020., novembru 2020. I februaru 2021. Tokom leta 2020. se odrzavaju OI.
    (Lynx, 4. decembar 2018 12:16)

    # Link komentara