Utorak, 15.05.2018.

17:35

Ezil i Gindoan razbesneli Nemce zbog fotografije s Erdoanom

Fudbaleri nemačke reprezentacije Mesut Ezil i Ilkaj Gindoan fotografisali su se sa turskim predsednikom Redžepom Erdoanom i razbesneli deo javnosti u Nemačkoj.

Izvor: B92

Ezil i Gindoan razbesneli Nemce zbog fotografije s Erdoanom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

nista o nicemu

pre 5 godina

Zasto onda izgovaras Dzejms za James, zasto ne kazes James?
Zasto onda kazes Bordo za Bordeaux?
Zasto onda kazes Luj za Louis?
Ako u tim slucajevima govoris kako ljudi iz tih zemalja govore, zasto to ne bi radio I u slucaju turskog ili nekog drugog jezika
(kopita, 15. maj 2018 21:59)

Hames Rodriges, ne Dzejms. Luis je pevac narodne muzike, sto ga mesas sa fudbalom?

Stefan Simonovic

pre 5 godina

Zasto muslimani toliko naglasavaju "muslimanski lider" Islamska republika Iran napr. , itd...? Jeste li nekad čuli da neko kaže Katolicki lider, pravoslavni Lider, pravoslavna rebublika?

Previše nameću njihivu religiju...

Dare

pre 5 godina

A zasto je zabranjeno slikati se sa Erdoganom, a ne sa Merkelovom recimo?? Ozil je turcin, i sta je tu sporno, slikao se sa svojim predsednikom.

Predstavnik

pre 5 godina

Za ove što pričaju o pisanju imena, u turskom jeziku se slovo ğ ne izgovara. Gündoğan se čita Gindoan, Erdoğan je Erdoan. Tako da autor teksta nije pogrešio.
(Vale, 15. maj 2018 19:34)

Nije najbitnije kako se u turskom izgovara, već kako se u srpski prenosi. Recimo, Turci Gündoğan NE IZGOVARAJU kao Gidnoan, već se ovo "ü" izgovara kao jedan glas koji je između našeg U i I. Na nama je da odlučimo da li je to bliže našem U ili I. Pošto u Pravopisu nema navedenih pravila za transkripciju turskih reči, možda se treba okrenuti našoj tradiciji u "posrbljavanju" turskih reči. U tom slučaju, po analogiji, biće Gundoan i Ozil, jer mi nikada (iz turskog) ö ili ü nismo prihvatali kao E ili I, već kao O ili U. Za razliku od nemačkog, čije ö ili ü preuzimamo kao E ili I. Sad je samo pitanje da li je pravilnije Ozilovo prezime preuzimati s nemačkim ili turskim izgovorom. Ja mislim da je bolje s turskim, ipak je to tursko prezime. Što se tiče ğ, tačno je da ga Turci ne izgovaraju, ali opet to nije presudno, rekao bih da se kod nas uvrežilo izgovaranje tog glasa, što ima veze i sa grčkim prezimenima koja se završavaju na OGLU. Uostalom, to neizgovaranje ğ je sasvim novijeg datuma.

susjed

pre 5 godina

demokratija valjda podrazumeva izmedju ostalog da se slikas sa kime god zelis ?
(Meraklije, 15. maj 2018 19:13)

Da, i opet ce igrati za njemacku reprezentaciju. Ajde se slikaj s nekome ko kritizira Tursku ili Erdogana pa onda probaj igrati za Tursku. Ne samo da neces igrati, vec ces zavrsiti u zatvoru kao stotine novinara i intelektualaca, sto su u zadnje vrijeme kritizirali Erdogana ili Tursku.

A od reprezentativaca mozes i ocekivati da ne iskoristi bas sve slobode koje ima posto se djeca pa i odrasli ugledaju na njih.

Ali Gündogan i Özil su pre glupi da to shvate pa se idu slikati, dok na zapadu dalje uzivaju u slobodi a pod Erdoganom u Turskoj ljudi vegetiraju po zatvorima za mnogo manja djela nego promoviranje despota.

Milos

pre 5 godina

Sto se tice crnaca u Francuskoj - lose poredjenje. Turci, arapi i drugi muslimani u FR prave identicne probleme kao u Nemackoj, pogledajte skoro kad je Benzema (potomak dosljaka iz Alzira, rodjen u FR) odbio da peva Marseljezu. Da ne pricamo o paljenju FR zastave, cestim nemirima i getoima koje muslimani tamo stvaraju svojevoljno. Muslimani nek 5 generacija zive u Evropi, i dalje ce biti muslimani. Crnci su druga prica jer nemaju gotovo nikakav verski i nacionalni identitet (Dosta njih su katolici isto kao pravi Francuzi), i zato je sa njima mnogo manje problema. On dodje u Francusku i zeli da bude Francuz, kraj price. Plus nemaju gotovo nikakvu medjusobnu organizaciju (jer dolaze iz stotina razlicitih plemena i lingvistickih grupa rasutih po desetak africkih drzava) za razliku od muslimana cija organizacija putem hiljada dzamija po Evropi, podstaknuta finansijerima iz S.Arabije i Turske, je gotovo na nivou drzave unutar drzave, cime se dodatno podsticu da izbegavaju asimilaciju.

DieMannschaft

pre 5 godina

Problem je malo dublji od samo jedne slike. Erdogan vec neko vreme "ratuje" sa Evropom, pogotovo sa Nemackom. Poslednje je bilo to da je trazio da u Nemackoj drzi politicke skupove i animira Turke koji zive u Nemackoj da glasaju za njega. Naravno Nemacka je to odbila, a Erdogan osuo paljbu po Nemcima kako oni guse slobodu govora bla bla, cuj Erdogan!? Ozilu i ekipi se zamera sto u takvim trenucima se slikaju sa njim i dodatno podgrevaju atmosferu. U svakom slucaju selektor Lev je danas spustio loptu, pozvao ih u reprezentaciju, i rekao da igracima migrantskog porekla podjednako kucaju dva srca i da treba imati malo razumevanja za njih.

HARIS

pre 5 godina

Njemacka, Francuska i Svicarska da sastave tim od svojih pravih drzavljana bi bile na nivou Austrije ili Bosne, a Svicarska na nivou Kazahstana.

Nissan cuo

pre 5 godina

Baš je bez veze većina ove rasprave. Momci su Turci. Verovatno su rodjeni u Nemačkoj i možda ne bi nikada živeli u Turskoj osim što odu na odmor ali su ipak Turci i vole Tursku. I šta je tu čudno.
Nisam primetio da kad dodju Srbi iz dijaspore mi kažemo ajte kući vi ste Amerikanci, ili šta god....

Poslovodja šestorice patuljaka ;

pre 5 godina

@HARIS
Pricas iz ugla soviniste ili nekog ko smatra da rodjenje, odrastanje, formiranje ličnosti u jednoj državi nije dovoljno da se bude državljanin iste?

kopita

pre 5 godina

@ Neko, pa šta ako se tako izgovara na turskom? Baš bi bilo super da svačija imena pišemo i izgovaramo onako kako to oni čine na maternjem jeziku...
(Ra, 15. maj 2018 19:26)

Zasto onda izgovaras Dzejms za James, zasto ne kazes James?
Zasto onda kazes Bordo za Bordeaux?
Zasto onda kazes Luj za Louis?
Ako u tim slucajevima govoris kako ljudi iz tih zemalja govore, zasto to ne bi radio I u slucaju turskog ili nekog drugog jezika

Greska

pre 5 godina

Velika Greska sto se same vesti tice, i na engleskom je pogresno preneta sto se vidi u tweetu, i ocigledno je ovo na b92 prevod istog tog teksta na srpski bez da se dodatno istrazi zapravo istina. Jedan od igraca je na dresu napisao nesto tipa "mom predsedniku" na sta su nemci normalno reagovali burno i rekli da nemacki reprezentativac ima nemca za predsednika a ne erdogana. U krajnjem slucaju ako hoces igraju za tursku a ne nemacku, kao npr. braca boateng, jedan za nemacku a drugi za ganu. Ovo je ipak licemeran potez igraca.

lauta

pre 5 godina

Mozda se u Turskom jeziku ne izgovara "g" ali gospodo ovaj tekst je napisan na Srpskom jeziku i u njemu se itekako izgovara slovo "g" pa shodno tome treba i pisati tekstove.
(MilosRU, 15. maj 2018 20:29)

g se izgovara, ali se ? ne izgovara.
Pogledajte najave Evrolige kada čitaju sponzore I videcete da Do?uº izgovaraju Douš.
Košarkaš Do?uº Balbay je Douš Balbaj.
Strana imena se u srpskom jeziku pisu onako kako se u originalu izgovaraju, u slucaju da neki glas ne postoji u srpskom jeziku onda se primenjuju odredjena pravila transkripcije

ja

pre 5 godina

Mislim da je ovde problem u tome sto je Erdogan fotografiju koristio u svojstvu politicke kampanje. Da se Erdogan slikao kao njihov fan, ne bi bio problem. Kapiram da ni ova dvojica nisu znala da ce to biti u politicke svrhe. Narocito sada kada odnosi Nemacke i Turske nisu bas najsjajniji. Nagrabusise ova dvojica ni krivi ni duzni. Mada zaboravice nemci ovo njima vec na mundijalu, ako se budu dovoljno istakli.

hmmm

pre 5 godina

Neverovatno mi je da je vest pogresno preneta. Danas se ovde u Nemačkoj ceo dan vrti na vestima. Problem je nastao u tome sto se Gundogan slikao sa Erdoganom gde mu daje dres a na dresu je napisano "mom dragom predsedniku". Sto se toga tice Nemci su skroz u pravu. Po strani sto igras za reprezentaciju Nemačke, njen si državljanin, tu si rodjen i odrastao... veci je problem sto zivis u zemlji gde ti je sve dozvoljeno i imaš svu slobodu, a podrzavas lika koji je po tom pitanju susta suprotnost.
Evo i minimalne paralele... zamislite da se Ljaljic na primer slikao sa Erdoganom i posvetio mu dres porukom "za mog dragog predsednika"? kakva bi reakcija kod nas bila?

MilosRU

pre 5 godina

Mozda se u Turskom jeziku ne izgovara "g" ali gospodo ovaj tekst je napisan na Srpskom jeziku i u njemu se itekako izgovara slovo "g" pa shodno tome treba i pisati tekstove.

Pera Pisar

pre 5 godina

Ne sikiraju se Turci za prezimena koliko se vi ubiste sa izgovorima...ti fudbaleri su tek treća generacija u porodici koji nose to prezime i njima ta prezimena ništa ne znače...1930-te je u Turskoj donet zakon po kome svi moraju imati prezimena i iz "Kataloga prezimena" biralisu kakvo će prezime da uzmu, neki su samo dodali -oglu, npr.Mehmedoglu, Mehmedov sin, pa su svi posle u porodici kroz generacije postali Mehmedoglu...u Turskoj da bi dobio njihovo državljanstvo moraš da izabereš tursko prezime iz tog Kataloga, pa je zato Hidovi iz Sjenice postali Turkoglu, Mirsad Jahović iz Novog Pazara Mirsad Turdžan, Bobi Dikson Ali Muhamed, bivši golman Partizana Fahrudin Omerović kad je uzeo turski pasoš postao je Omerli...samo su retki imali privilegiju da biraju prezime, pa je čuveni turski general i Ataturkov saborac Fahredin Altaj uzeo prezime po FK Altaju iz Izmira kojeg je simpatisao, a jedino je Kemalu paši skupština Turske dodelila počasno prezime Ataturk, što znači "otac Turske"

Vale

pre 5 godina

Za ove što pričaju o pisanju imena, u turskom jeziku se slovo ğ ne izgovara. Gündoğan se čita Gindoan, Erdoğan je Erdoan. Tako da autor teksta nije pogrešio.

aalborg

pre 5 godina

problem nije u ovoj dvojici, niti u drugim "strancima" koji igraju za Njemacku... pogledajte kako to izgleda kad se sviraju Himne pred utakmicu. Od "Stranaca" samo je Miro Klose pjevao Himnu i tu i tamo je Mario Gomez nesto otvarao usta... drugi niko. S druge strane 11 "crnih" u Francuskoj Reprezentaciji pjevaju Marseljezu. I ko je tu kriv? Dakle nesto ne stima u Njemackoj... lako je uvijek osuditi strance kako su nezahvalni za sve sto im je Njemacka pruzila, kako se nisu integrisali ili nece itd. Problem je puno dublji...
(yugosvaba, 15. maj 2018 18:12)

Ne možeš uporediti "crnce" (boja kože) sa turcima i srbima (nacije). Pogotovo ne te crnce u francuskoj, sa prvim kolenom gastarbajtera u Nemačkoj. Ti crnci u francuskoj se izjašnjavaju kao francuzi, pripadnici francuske nacije, pošto su oni stotinama godina u francuskoj, i velika većina od njih ne bi znala reći, odakle su došli neki njihovi pra preci, kao što ni većina od nas u srbiji ne bi znala reći gde su preci živeli pre 200 godina. U kom selu, u kojoj državi... Sa druge strane, ovi igrači nemačke su ili sami migrirali u Nemačku, kao mala deca u automobilima svojih roditelja, ili su u najgorem slučaju rođena u Nemačkoj kao deca roditelja koji su emigrirali iz turske/poljske/srbije/hrvatske u Nemačku, pa samim tim imaju jak osećaj NACIONALNE pripadnosti svojoj naciji, a ne nemačkoj. To nema nikakve veze sa poštovanjem države gde žive. Država se poštuje na druge načine. Plaćanjem poreza, kulturnim ponašanjem, nebacanjem smeća na ulici...

Ra

pre 5 godina

@ Neko, pa šta ako se tako izgovara na turskom? Baš bi bilo super da svačija imena pišemo i izgovaramo onako kako to oni čine na maternjem jeziku...

Slobodan Ljubinovic

pre 5 godina

(predlog?, 15. maj 2018 18:51)
Imas ovde medju top komentarima objasnjenje. Uostalom mozes da potrazis na netu ako razumes nemacki ili turski. Na slici gde Gindogan predaje Erdoganu dres pise "za mog predsednika“.
Oko toga je nastala i cela "frka“, jer su se zvanicno izjasnili koga smatraju svojim predsednikom.

Bari1991

pre 5 godina

Изговара се Ердоан на турском, тако да није ничији хир
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (неко, 15. maj 2018 18:47)

Ali ima jedna sitnica,ovo nije turski nego SRPSKI portal.I Grci kazu Tesaloniki,pa mi kazemo Solun!

Bari1991

pre 5 godina

Autor teksta se držao Vuka - “Piši, kao što govoriš”. Radi se o mekom g koji se ne izgovara.
(Miroslave, 15. maj 2018 18:44)

A Vukovo "Citaj kao sto je napisano"?

Sandzak

pre 5 godina

Erdogan samo smeta zato sto je jak muslimanski lider i nedozvoljava licjemerima sa zapada da rade sa Turskom kao sto rade sa arapskim svijetom

Pera Pisar

pre 5 godina

Znaci nekom dunulo da nije Erdogan nego Erdoan i sada već par vesti gde mu se tako piše prezime. Prvo sam mislio greska, a sada vidim da ponavljate to...
(Hahahaha)

Turci ne čitaju "G"...pa jeste Erdoan...i Guldoan, a ne Guldogan, a nije ni Gildogan kako ovde piše, niti Ezil, već Ozil...ali oni sami više koriste imena, pa i pišu imena na dresovima, nego prezimena, jer tek od 1930-te su svi bili u obavezi da imaju prezime i nisu "emotivno vezani" za njih birali su ga iz Kataloga kojeg je propisala turska vlada i sva prezimena imaju neko značenje na turskom Šahin-lešinar...Topal-ćopavi. Yilmaz-Zvezda, Ozturk-pravi Turčin, Turkoglu-turski sin, Karadeniz-Crno more

Miroslave

pre 5 godina

Autor teksta izgleda ima ozbiljnih problema sa slovom G. Ako Gundogan ili Gindogan ne cujemo cesto, onda Erdogan cujemo skoro svakog dana, a ponekad i 10-15 puta u toku jednog dana.
(abc, 15. maj 2018 17:52) Autor teksta se držao Vuka - “Piši, kao što govoriš”. Radi se o mekom g koji se ne izgovara.

Hahahaha

pre 5 godina

Znaci nekom dunulo da nije Erdogan nego Erdoan i sada već par vesti gde mu se tako piše prezime. Prvo sam mislio greska, a sada vidim da ponavljate to...

yugosvaba

pre 5 godina

problem nije u ovoj dvojici, niti u drugim "strancima" koji igraju za Njemacku... pogledajte kako to izgleda kad se sviraju Himne pred utakmicu. Od "Stranaca" samo je Miro Klose pjevao Himnu i tu i tamo je Mario Gomez nesto otvarao usta... drugi niko. S druge strane 11 "crnih" u Francuskoj Reprezentaciji pjevaju Marseljezu. I ko je tu kriv? Dakle nesto ne stima u Njemackoj... lako je uvijek osuditi strance kako su nezahvalni za sve sto im je Njemacka pruzila, kako se nisu integrisali ili nece itd. Problem je puno dublji...

predlog?

pre 5 godina

Ne kapiram.

Ne vidim da su se Ezil i Gindoan bilo gde izjašnjavali o tome koga smatraju za svog predsednika. Šta sad to znači, kad god ih neki strani državnik zamoli za fotografiju, to će se tumačiti kao čin nelojalnosti Nemačkoj?!

Da li su u Argentini optužili Maradonu za izdaju kad se slikao sa Koštunicom?

Dupli standardi nisu standardi.

Mile

pre 5 godina

" pa da, erdogan je za nemce diktator, a izraelci su pravi demokrati, osetili palestinci na svojoj kozi.
(Salerno, 15. maj 2018 18:29)"

Ko pominje Izrael? Citaj clanak, pise o Erdoganu

"Sloboda"

pre 5 godina

To se u dananjem svetu i "savremenoj i najboljoj" evropi i svetu zove SLOBODA govora, izrazavanja, kretanja, slikanja....
Dovoljno je da velike sile odluce nesto i sve se ukida, svi osnovni principi za koje se oni "zalazu" padaju u vodu.
KOGA STE PITALI DA SE SLIKATE???!!!! HAHAHAHAHA
Evropa i Amerika sve nize i nize padaju u ludilo sopstvenih lazi

Nemanja

pre 5 godina

Ezil, Erdoan, Gindoan??? Ko su ovi ljudi? Verovatno mi opet necete objaviti komentar, cim je kriticki za vas portal. Ali mogli bi pisati ta imena kao sto se izgovaraju.

abc

pre 5 godina

Autor teksta izgleda ima ozbiljnih problema sa slovom G. Ako Gundogan ili Gindogan ne cujemo cesto, onda Erdogan cujemo skoro svakog dana, a ponekad i 10-15 puta u toku jednog dana.

mokolokojo

pre 5 godina

Ona izjava da je nemac njihov predsednik je bila zbog one druge slike sa dresovima, gde je Gündogan napisao: za mog predsednika Erdogana.

A i mogli ste da napisete da je Emre Can odbio poziv Erdogana.

abc

pre 5 godina

Autor teksta izgleda ima ozbiljnih problema sa slovom G. Ako Gundogan ili Gindogan ne cujemo cesto, onda Erdogan cujemo skoro svakog dana, a ponekad i 10-15 puta u toku jednog dana.

mokolokojo

pre 5 godina

Ona izjava da je nemac njihov predsednik je bila zbog one druge slike sa dresovima, gde je Gündogan napisao: za mog predsednika Erdogana.

A i mogli ste da napisete da je Emre Can odbio poziv Erdogana.

Hahahaha

pre 5 godina

Znaci nekom dunulo da nije Erdogan nego Erdoan i sada već par vesti gde mu se tako piše prezime. Prvo sam mislio greska, a sada vidim da ponavljate to...

yugosvaba

pre 5 godina

problem nije u ovoj dvojici, niti u drugim "strancima" koji igraju za Njemacku... pogledajte kako to izgleda kad se sviraju Himne pred utakmicu. Od "Stranaca" samo je Miro Klose pjevao Himnu i tu i tamo je Mario Gomez nesto otvarao usta... drugi niko. S druge strane 11 "crnih" u Francuskoj Reprezentaciji pjevaju Marseljezu. I ko je tu kriv? Dakle nesto ne stima u Njemackoj... lako je uvijek osuditi strance kako su nezahvalni za sve sto im je Njemacka pruzila, kako se nisu integrisali ili nece itd. Problem je puno dublji...

aalborg

pre 5 godina

problem nije u ovoj dvojici, niti u drugim "strancima" koji igraju za Njemacku... pogledajte kako to izgleda kad se sviraju Himne pred utakmicu. Od "Stranaca" samo je Miro Klose pjevao Himnu i tu i tamo je Mario Gomez nesto otvarao usta... drugi niko. S druge strane 11 "crnih" u Francuskoj Reprezentaciji pjevaju Marseljezu. I ko je tu kriv? Dakle nesto ne stima u Njemackoj... lako je uvijek osuditi strance kako su nezahvalni za sve sto im je Njemacka pruzila, kako se nisu integrisali ili nece itd. Problem je puno dublji...
(yugosvaba, 15. maj 2018 18:12)

Ne možeš uporediti "crnce" (boja kože) sa turcima i srbima (nacije). Pogotovo ne te crnce u francuskoj, sa prvim kolenom gastarbajtera u Nemačkoj. Ti crnci u francuskoj se izjašnjavaju kao francuzi, pripadnici francuske nacije, pošto su oni stotinama godina u francuskoj, i velika većina od njih ne bi znala reći, odakle su došli neki njihovi pra preci, kao što ni većina od nas u srbiji ne bi znala reći gde su preci živeli pre 200 godina. U kom selu, u kojoj državi... Sa druge strane, ovi igrači nemačke su ili sami migrirali u Nemačku, kao mala deca u automobilima svojih roditelja, ili su u najgorem slučaju rođena u Nemačkoj kao deca roditelja koji su emigrirali iz turske/poljske/srbije/hrvatske u Nemačku, pa samim tim imaju jak osećaj NACIONALNE pripadnosti svojoj naciji, a ne nemačkoj. To nema nikakve veze sa poštovanjem države gde žive. Država se poštuje na druge načine. Plaćanjem poreza, kulturnim ponašanjem, nebacanjem smeća na ulici...

Sandzak

pre 5 godina

Erdogan samo smeta zato sto je jak muslimanski lider i nedozvoljava licjemerima sa zapada da rade sa Turskom kao sto rade sa arapskim svijetom

"Sloboda"

pre 5 godina

To se u dananjem svetu i "savremenoj i najboljoj" evropi i svetu zove SLOBODA govora, izrazavanja, kretanja, slikanja....
Dovoljno je da velike sile odluce nesto i sve se ukida, svi osnovni principi za koje se oni "zalazu" padaju u vodu.
KOGA STE PITALI DA SE SLIKATE???!!!! HAHAHAHAHA
Evropa i Amerika sve nize i nize padaju u ludilo sopstvenih lazi

hmmm

pre 5 godina

Neverovatno mi je da je vest pogresno preneta. Danas se ovde u Nemačkoj ceo dan vrti na vestima. Problem je nastao u tome sto se Gundogan slikao sa Erdoganom gde mu daje dres a na dresu je napisano "mom dragom predsedniku". Sto se toga tice Nemci su skroz u pravu. Po strani sto igras za reprezentaciju Nemačke, njen si državljanin, tu si rodjen i odrastao... veci je problem sto zivis u zemlji gde ti je sve dozvoljeno i imaš svu slobodu, a podrzavas lika koji je po tom pitanju susta suprotnost.
Evo i minimalne paralele... zamislite da se Ljaljic na primer slikao sa Erdoganom i posvetio mu dres porukom "za mog dragog predsednika"? kakva bi reakcija kod nas bila?

Bari1991

pre 5 godina

Изговара се Ердоан на турском, тако да није ничији хир
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (неко, 15. maj 2018 18:47)

Ali ima jedna sitnica,ovo nije turski nego SRPSKI portal.I Grci kazu Tesaloniki,pa mi kazemo Solun!

Slobodan Ljubinovic

pre 5 godina

(predlog?, 15. maj 2018 18:51)
Imas ovde medju top komentarima objasnjenje. Uostalom mozes da potrazis na netu ako razumes nemacki ili turski. Na slici gde Gindogan predaje Erdoganu dres pise "za mog predsednika“.
Oko toga je nastala i cela "frka“, jer su se zvanicno izjasnili koga smatraju svojim predsednikom.

Nemanja

pre 5 godina

Ezil, Erdoan, Gindoan??? Ko su ovi ljudi? Verovatno mi opet necete objaviti komentar, cim je kriticki za vas portal. Ali mogli bi pisati ta imena kao sto se izgovaraju.

Milos

pre 5 godina

Sto se tice crnaca u Francuskoj - lose poredjenje. Turci, arapi i drugi muslimani u FR prave identicne probleme kao u Nemackoj, pogledajte skoro kad je Benzema (potomak dosljaka iz Alzira, rodjen u FR) odbio da peva Marseljezu. Da ne pricamo o paljenju FR zastave, cestim nemirima i getoima koje muslimani tamo stvaraju svojevoljno. Muslimani nek 5 generacija zive u Evropi, i dalje ce biti muslimani. Crnci su druga prica jer nemaju gotovo nikakav verski i nacionalni identitet (Dosta njih su katolici isto kao pravi Francuzi), i zato je sa njima mnogo manje problema. On dodje u Francusku i zeli da bude Francuz, kraj price. Plus nemaju gotovo nikakvu medjusobnu organizaciju (jer dolaze iz stotina razlicitih plemena i lingvistickih grupa rasutih po desetak africkih drzava) za razliku od muslimana cija organizacija putem hiljada dzamija po Evropi, podstaknuta finansijerima iz S.Arabije i Turske, je gotovo na nivou drzave unutar drzave, cime se dodatno podsticu da izbegavaju asimilaciju.

Vale

pre 5 godina

Za ove što pričaju o pisanju imena, u turskom jeziku se slovo ğ ne izgovara. Gündoğan se čita Gindoan, Erdoğan je Erdoan. Tako da autor teksta nije pogrešio.

Mile

pre 5 godina

" pa da, erdogan je za nemce diktator, a izraelci su pravi demokrati, osetili palestinci na svojoj kozi.
(Salerno, 15. maj 2018 18:29)"

Ko pominje Izrael? Citaj clanak, pise o Erdoganu

Pera Pisar

pre 5 godina

Znaci nekom dunulo da nije Erdogan nego Erdoan i sada već par vesti gde mu se tako piše prezime. Prvo sam mislio greska, a sada vidim da ponavljate to...
(Hahahaha)

Turci ne čitaju "G"...pa jeste Erdoan...i Guldoan, a ne Guldogan, a nije ni Gildogan kako ovde piše, niti Ezil, već Ozil...ali oni sami više koriste imena, pa i pišu imena na dresovima, nego prezimena, jer tek od 1930-te su svi bili u obavezi da imaju prezime i nisu "emotivno vezani" za njih birali su ga iz Kataloga kojeg je propisala turska vlada i sva prezimena imaju neko značenje na turskom Šahin-lešinar...Topal-ćopavi. Yilmaz-Zvezda, Ozturk-pravi Turčin, Turkoglu-turski sin, Karadeniz-Crno more

predlog?

pre 5 godina

Ne kapiram.

Ne vidim da su se Ezil i Gindoan bilo gde izjašnjavali o tome koga smatraju za svog predsednika. Šta sad to znači, kad god ih neki strani državnik zamoli za fotografiju, to će se tumačiti kao čin nelojalnosti Nemačkoj?!

Da li su u Argentini optužili Maradonu za izdaju kad se slikao sa Koštunicom?

Dupli standardi nisu standardi.

Pera Pisar

pre 5 godina

Ne sikiraju se Turci za prezimena koliko se vi ubiste sa izgovorima...ti fudbaleri su tek treća generacija u porodici koji nose to prezime i njima ta prezimena ništa ne znače...1930-te je u Turskoj donet zakon po kome svi moraju imati prezimena i iz "Kataloga prezimena" biralisu kakvo će prezime da uzmu, neki su samo dodali -oglu, npr.Mehmedoglu, Mehmedov sin, pa su svi posle u porodici kroz generacije postali Mehmedoglu...u Turskoj da bi dobio njihovo državljanstvo moraš da izabereš tursko prezime iz tog Kataloga, pa je zato Hidovi iz Sjenice postali Turkoglu, Mirsad Jahović iz Novog Pazara Mirsad Turdžan, Bobi Dikson Ali Muhamed, bivši golman Partizana Fahrudin Omerović kad je uzeo turski pasoš postao je Omerli...samo su retki imali privilegiju da biraju prezime, pa je čuveni turski general i Ataturkov saborac Fahredin Altaj uzeo prezime po FK Altaju iz Izmira kojeg je simpatisao, a jedino je Kemalu paši skupština Turske dodelila počasno prezime Ataturk, što znači "otac Turske"

HARIS

pre 5 godina

Njemacka, Francuska i Svicarska da sastave tim od svojih pravih drzavljana bi bile na nivou Austrije ili Bosne, a Svicarska na nivou Kazahstana.

Greska

pre 5 godina

Velika Greska sto se same vesti tice, i na engleskom je pogresno preneta sto se vidi u tweetu, i ocigledno je ovo na b92 prevod istog tog teksta na srpski bez da se dodatno istrazi zapravo istina. Jedan od igraca je na dresu napisao nesto tipa "mom predsedniku" na sta su nemci normalno reagovali burno i rekli da nemacki reprezentativac ima nemca za predsednika a ne erdogana. U krajnjem slucaju ako hoces igraju za tursku a ne nemacku, kao npr. braca boateng, jedan za nemacku a drugi za ganu. Ovo je ipak licemeran potez igraca.

MilosRU

pre 5 godina

Mozda se u Turskom jeziku ne izgovara "g" ali gospodo ovaj tekst je napisan na Srpskom jeziku i u njemu se itekako izgovara slovo "g" pa shodno tome treba i pisati tekstove.

DieMannschaft

pre 5 godina

Problem je malo dublji od samo jedne slike. Erdogan vec neko vreme "ratuje" sa Evropom, pogotovo sa Nemackom. Poslednje je bilo to da je trazio da u Nemackoj drzi politicke skupove i animira Turke koji zive u Nemackoj da glasaju za njega. Naravno Nemacka je to odbila, a Erdogan osuo paljbu po Nemcima kako oni guse slobodu govora bla bla, cuj Erdogan!? Ozilu i ekipi se zamera sto u takvim trenucima se slikaju sa njim i dodatno podgrevaju atmosferu. U svakom slucaju selektor Lev je danas spustio loptu, pozvao ih u reprezentaciju, i rekao da igracima migrantskog porekla podjednako kucaju dva srca i da treba imati malo razumevanja za njih.

susjed

pre 5 godina

demokratija valjda podrazumeva izmedju ostalog da se slikas sa kime god zelis ?
(Meraklije, 15. maj 2018 19:13)

Da, i opet ce igrati za njemacku reprezentaciju. Ajde se slikaj s nekome ko kritizira Tursku ili Erdogana pa onda probaj igrati za Tursku. Ne samo da neces igrati, vec ces zavrsiti u zatvoru kao stotine novinara i intelektualaca, sto su u zadnje vrijeme kritizirali Erdogana ili Tursku.

A od reprezentativaca mozes i ocekivati da ne iskoristi bas sve slobode koje ima posto se djeca pa i odrasli ugledaju na njih.

Ali Gündogan i Özil su pre glupi da to shvate pa se idu slikati, dok na zapadu dalje uzivaju u slobodi a pod Erdoganom u Turskoj ljudi vegetiraju po zatvorima za mnogo manja djela nego promoviranje despota.

Bari1991

pre 5 godina

Autor teksta se držao Vuka - “Piši, kao što govoriš”. Radi se o mekom g koji se ne izgovara.
(Miroslave, 15. maj 2018 18:44)

A Vukovo "Citaj kao sto je napisano"?

ja

pre 5 godina

Mislim da je ovde problem u tome sto je Erdogan fotografiju koristio u svojstvu politicke kampanje. Da se Erdogan slikao kao njihov fan, ne bi bio problem. Kapiram da ni ova dvojica nisu znala da ce to biti u politicke svrhe. Narocito sada kada odnosi Nemacke i Turske nisu bas najsjajniji. Nagrabusise ova dvojica ni krivi ni duzni. Mada zaboravice nemci ovo njima vec na mundijalu, ako se budu dovoljno istakli.

Nissan cuo

pre 5 godina

Baš je bez veze većina ove rasprave. Momci su Turci. Verovatno su rodjeni u Nemačkoj i možda ne bi nikada živeli u Turskoj osim što odu na odmor ali su ipak Turci i vole Tursku. I šta je tu čudno.
Nisam primetio da kad dodju Srbi iz dijaspore mi kažemo ajte kući vi ste Amerikanci, ili šta god....

Miroslave

pre 5 godina

Autor teksta izgleda ima ozbiljnih problema sa slovom G. Ako Gundogan ili Gindogan ne cujemo cesto, onda Erdogan cujemo skoro svakog dana, a ponekad i 10-15 puta u toku jednog dana.
(abc, 15. maj 2018 17:52) Autor teksta se držao Vuka - “Piši, kao što govoriš”. Radi se o mekom g koji se ne izgovara.

Predstavnik

pre 5 godina

Za ove što pričaju o pisanju imena, u turskom jeziku se slovo ğ ne izgovara. Gündoğan se čita Gindoan, Erdoğan je Erdoan. Tako da autor teksta nije pogrešio.
(Vale, 15. maj 2018 19:34)

Nije najbitnije kako se u turskom izgovara, već kako se u srpski prenosi. Recimo, Turci Gündoğan NE IZGOVARAJU kao Gidnoan, već se ovo "ü" izgovara kao jedan glas koji je između našeg U i I. Na nama je da odlučimo da li je to bliže našem U ili I. Pošto u Pravopisu nema navedenih pravila za transkripciju turskih reči, možda se treba okrenuti našoj tradiciji u "posrbljavanju" turskih reči. U tom slučaju, po analogiji, biće Gundoan i Ozil, jer mi nikada (iz turskog) ö ili ü nismo prihvatali kao E ili I, već kao O ili U. Za razliku od nemačkog, čije ö ili ü preuzimamo kao E ili I. Sad je samo pitanje da li je pravilnije Ozilovo prezime preuzimati s nemačkim ili turskim izgovorom. Ja mislim da je bolje s turskim, ipak je to tursko prezime. Što se tiče ğ, tačno je da ga Turci ne izgovaraju, ali opet to nije presudno, rekao bih da se kod nas uvrežilo izgovaranje tog glasa, što ima veze i sa grčkim prezimenima koja se završavaju na OGLU. Uostalom, to neizgovaranje ğ je sasvim novijeg datuma.

kopita

pre 5 godina

@ Neko, pa šta ako se tako izgovara na turskom? Baš bi bilo super da svačija imena pišemo i izgovaramo onako kako to oni čine na maternjem jeziku...
(Ra, 15. maj 2018 19:26)

Zasto onda izgovaras Dzejms za James, zasto ne kazes James?
Zasto onda kazes Bordo za Bordeaux?
Zasto onda kazes Luj za Louis?
Ako u tim slucajevima govoris kako ljudi iz tih zemalja govore, zasto to ne bi radio I u slucaju turskog ili nekog drugog jezika

lauta

pre 5 godina

Mozda se u Turskom jeziku ne izgovara "g" ali gospodo ovaj tekst je napisan na Srpskom jeziku i u njemu se itekako izgovara slovo "g" pa shodno tome treba i pisati tekstove.
(MilosRU, 15. maj 2018 20:29)

g se izgovara, ali se ? ne izgovara.
Pogledajte najave Evrolige kada čitaju sponzore I videcete da Do?uº izgovaraju Douš.
Košarkaš Do?uº Balbay je Douš Balbaj.
Strana imena se u srpskom jeziku pisu onako kako se u originalu izgovaraju, u slucaju da neki glas ne postoji u srpskom jeziku onda se primenjuju odredjena pravila transkripcije

Ra

pre 5 godina

@ Neko, pa šta ako se tako izgovara na turskom? Baš bi bilo super da svačija imena pišemo i izgovaramo onako kako to oni čine na maternjem jeziku...

Poslovodja šestorice patuljaka ;

pre 5 godina

@HARIS
Pricas iz ugla soviniste ili nekog ko smatra da rodjenje, odrastanje, formiranje ličnosti u jednoj državi nije dovoljno da se bude državljanin iste?

Dare

pre 5 godina

A zasto je zabranjeno slikati se sa Erdoganom, a ne sa Merkelovom recimo?? Ozil je turcin, i sta je tu sporno, slikao se sa svojim predsednikom.

Stefan Simonovic

pre 5 godina

Zasto muslimani toliko naglasavaju "muslimanski lider" Islamska republika Iran napr. , itd...? Jeste li nekad čuli da neko kaže Katolicki lider, pravoslavni Lider, pravoslavna rebublika?

Previše nameću njihivu religiju...

nista o nicemu

pre 5 godina

Zasto onda izgovaras Dzejms za James, zasto ne kazes James?
Zasto onda kazes Bordo za Bordeaux?
Zasto onda kazes Luj za Louis?
Ako u tim slucajevima govoris kako ljudi iz tih zemalja govore, zasto to ne bi radio I u slucaju turskog ili nekog drugog jezika
(kopita, 15. maj 2018 21:59)

Hames Rodriges, ne Dzejms. Luis je pevac narodne muzike, sto ga mesas sa fudbalom?

Sandzak

pre 5 godina

Erdogan samo smeta zato sto je jak muslimanski lider i nedozvoljava licjemerima sa zapada da rade sa Turskom kao sto rade sa arapskim svijetom

abc

pre 5 godina

Autor teksta izgleda ima ozbiljnih problema sa slovom G. Ako Gundogan ili Gindogan ne cujemo cesto, onda Erdogan cujemo skoro svakog dana, a ponekad i 10-15 puta u toku jednog dana.

yugosvaba

pre 5 godina

problem nije u ovoj dvojici, niti u drugim "strancima" koji igraju za Njemacku... pogledajte kako to izgleda kad se sviraju Himne pred utakmicu. Od "Stranaca" samo je Miro Klose pjevao Himnu i tu i tamo je Mario Gomez nesto otvarao usta... drugi niko. S druge strane 11 "crnih" u Francuskoj Reprezentaciji pjevaju Marseljezu. I ko je tu kriv? Dakle nesto ne stima u Njemackoj... lako je uvijek osuditi strance kako su nezahvalni za sve sto im je Njemacka pruzila, kako se nisu integrisali ili nece itd. Problem je puno dublji...

Nemanja

pre 5 godina

Ezil, Erdoan, Gindoan??? Ko su ovi ljudi? Verovatno mi opet necete objaviti komentar, cim je kriticki za vas portal. Ali mogli bi pisati ta imena kao sto se izgovaraju.

Mile

pre 5 godina

" pa da, erdogan je za nemce diktator, a izraelci su pravi demokrati, osetili palestinci na svojoj kozi.
(Salerno, 15. maj 2018 18:29)"

Ko pominje Izrael? Citaj clanak, pise o Erdoganu

Hahahaha

pre 5 godina

Znaci nekom dunulo da nije Erdogan nego Erdoan i sada već par vesti gde mu se tako piše prezime. Prvo sam mislio greska, a sada vidim da ponavljate to...

predlog?

pre 5 godina

Ne kapiram.

Ne vidim da su se Ezil i Gindoan bilo gde izjašnjavali o tome koga smatraju za svog predsednika. Šta sad to znači, kad god ih neki strani državnik zamoli za fotografiju, to će se tumačiti kao čin nelojalnosti Nemačkoj?!

Da li su u Argentini optužili Maradonu za izdaju kad se slikao sa Koštunicom?

Dupli standardi nisu standardi.

Bari1991

pre 5 godina

Изговара се Ердоан на турском, тако да није ничији хир
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (неко, 15. maj 2018 18:47)

Ali ima jedna sitnica,ovo nije turski nego SRPSKI portal.I Grci kazu Tesaloniki,pa mi kazemo Solun!

Vale

pre 5 godina

Za ove što pričaju o pisanju imena, u turskom jeziku se slovo ğ ne izgovara. Gündoğan se čita Gindoan, Erdoğan je Erdoan. Tako da autor teksta nije pogrešio.

"Sloboda"

pre 5 godina

To se u dananjem svetu i "savremenoj i najboljoj" evropi i svetu zove SLOBODA govora, izrazavanja, kretanja, slikanja....
Dovoljno je da velike sile odluce nesto i sve se ukida, svi osnovni principi za koje se oni "zalazu" padaju u vodu.
KOGA STE PITALI DA SE SLIKATE???!!!! HAHAHAHAHA
Evropa i Amerika sve nize i nize padaju u ludilo sopstvenih lazi

HARIS

pre 5 godina

Njemacka, Francuska i Svicarska da sastave tim od svojih pravih drzavljana bi bile na nivou Austrije ili Bosne, a Svicarska na nivou Kazahstana.

Miroslave

pre 5 godina

Autor teksta izgleda ima ozbiljnih problema sa slovom G. Ako Gundogan ili Gindogan ne cujemo cesto, onda Erdogan cujemo skoro svakog dana, a ponekad i 10-15 puta u toku jednog dana.
(abc, 15. maj 2018 17:52) Autor teksta se držao Vuka - “Piši, kao što govoriš”. Radi se o mekom g koji se ne izgovara.

MilosRU

pre 5 godina

Mozda se u Turskom jeziku ne izgovara "g" ali gospodo ovaj tekst je napisan na Srpskom jeziku i u njemu se itekako izgovara slovo "g" pa shodno tome treba i pisati tekstove.

Bari1991

pre 5 godina

Autor teksta se držao Vuka - “Piši, kao što govoriš”. Radi se o mekom g koji se ne izgovara.
(Miroslave, 15. maj 2018 18:44)

A Vukovo "Citaj kao sto je napisano"?

hmmm

pre 5 godina

Neverovatno mi je da je vest pogresno preneta. Danas se ovde u Nemačkoj ceo dan vrti na vestima. Problem je nastao u tome sto se Gundogan slikao sa Erdoganom gde mu daje dres a na dresu je napisano "mom dragom predsedniku". Sto se toga tice Nemci su skroz u pravu. Po strani sto igras za reprezentaciju Nemačke, njen si državljanin, tu si rodjen i odrastao... veci je problem sto zivis u zemlji gde ti je sve dozvoljeno i imaš svu slobodu, a podrzavas lika koji je po tom pitanju susta suprotnost.
Evo i minimalne paralele... zamislite da se Ljaljic na primer slikao sa Erdoganom i posvetio mu dres porukom "za mog dragog predsednika"? kakva bi reakcija kod nas bila?

Pera Pisar

pre 5 godina

Znaci nekom dunulo da nije Erdogan nego Erdoan i sada već par vesti gde mu se tako piše prezime. Prvo sam mislio greska, a sada vidim da ponavljate to...
(Hahahaha)

Turci ne čitaju "G"...pa jeste Erdoan...i Guldoan, a ne Guldogan, a nije ni Gildogan kako ovde piše, niti Ezil, već Ozil...ali oni sami više koriste imena, pa i pišu imena na dresovima, nego prezimena, jer tek od 1930-te su svi bili u obavezi da imaju prezime i nisu "emotivno vezani" za njih birali su ga iz Kataloga kojeg je propisala turska vlada i sva prezimena imaju neko značenje na turskom Šahin-lešinar...Topal-ćopavi. Yilmaz-Zvezda, Ozturk-pravi Turčin, Turkoglu-turski sin, Karadeniz-Crno more

aalborg

pre 5 godina

problem nije u ovoj dvojici, niti u drugim "strancima" koji igraju za Njemacku... pogledajte kako to izgleda kad se sviraju Himne pred utakmicu. Od "Stranaca" samo je Miro Klose pjevao Himnu i tu i tamo je Mario Gomez nesto otvarao usta... drugi niko. S druge strane 11 "crnih" u Francuskoj Reprezentaciji pjevaju Marseljezu. I ko je tu kriv? Dakle nesto ne stima u Njemackoj... lako je uvijek osuditi strance kako su nezahvalni za sve sto im je Njemacka pruzila, kako se nisu integrisali ili nece itd. Problem je puno dublji...
(yugosvaba, 15. maj 2018 18:12)

Ne možeš uporediti "crnce" (boja kože) sa turcima i srbima (nacije). Pogotovo ne te crnce u francuskoj, sa prvim kolenom gastarbajtera u Nemačkoj. Ti crnci u francuskoj se izjašnjavaju kao francuzi, pripadnici francuske nacije, pošto su oni stotinama godina u francuskoj, i velika većina od njih ne bi znala reći, odakle su došli neki njihovi pra preci, kao što ni većina od nas u srbiji ne bi znala reći gde su preci živeli pre 200 godina. U kom selu, u kojoj državi... Sa druge strane, ovi igrači nemačke su ili sami migrirali u Nemačku, kao mala deca u automobilima svojih roditelja, ili su u najgorem slučaju rođena u Nemačkoj kao deca roditelja koji su emigrirali iz turske/poljske/srbije/hrvatske u Nemačku, pa samim tim imaju jak osećaj NACIONALNE pripadnosti svojoj naciji, a ne nemačkoj. To nema nikakve veze sa poštovanjem države gde žive. Država se poštuje na druge načine. Plaćanjem poreza, kulturnim ponašanjem, nebacanjem smeća na ulici...

Ra

pre 5 godina

@ Neko, pa šta ako se tako izgovara na turskom? Baš bi bilo super da svačija imena pišemo i izgovaramo onako kako to oni čine na maternjem jeziku...

Nissan cuo

pre 5 godina

Baš je bez veze većina ove rasprave. Momci su Turci. Verovatno su rodjeni u Nemačkoj i možda ne bi nikada živeli u Turskoj osim što odu na odmor ali su ipak Turci i vole Tursku. I šta je tu čudno.
Nisam primetio da kad dodju Srbi iz dijaspore mi kažemo ajte kući vi ste Amerikanci, ili šta god....

mokolokojo

pre 5 godina

Ona izjava da je nemac njihov predsednik je bila zbog one druge slike sa dresovima, gde je Gündogan napisao: za mog predsednika Erdogana.

A i mogli ste da napisete da je Emre Can odbio poziv Erdogana.

ja

pre 5 godina

Mislim da je ovde problem u tome sto je Erdogan fotografiju koristio u svojstvu politicke kampanje. Da se Erdogan slikao kao njihov fan, ne bi bio problem. Kapiram da ni ova dvojica nisu znala da ce to biti u politicke svrhe. Narocito sada kada odnosi Nemacke i Turske nisu bas najsjajniji. Nagrabusise ova dvojica ni krivi ni duzni. Mada zaboravice nemci ovo njima vec na mundijalu, ako se budu dovoljno istakli.

kopita

pre 5 godina

@ Neko, pa šta ako se tako izgovara na turskom? Baš bi bilo super da svačija imena pišemo i izgovaramo onako kako to oni čine na maternjem jeziku...
(Ra, 15. maj 2018 19:26)

Zasto onda izgovaras Dzejms za James, zasto ne kazes James?
Zasto onda kazes Bordo za Bordeaux?
Zasto onda kazes Luj za Louis?
Ako u tim slucajevima govoris kako ljudi iz tih zemalja govore, zasto to ne bi radio I u slucaju turskog ili nekog drugog jezika

susjed

pre 5 godina

demokratija valjda podrazumeva izmedju ostalog da se slikas sa kime god zelis ?
(Meraklije, 15. maj 2018 19:13)

Da, i opet ce igrati za njemacku reprezentaciju. Ajde se slikaj s nekome ko kritizira Tursku ili Erdogana pa onda probaj igrati za Tursku. Ne samo da neces igrati, vec ces zavrsiti u zatvoru kao stotine novinara i intelektualaca, sto su u zadnje vrijeme kritizirali Erdogana ili Tursku.

A od reprezentativaca mozes i ocekivati da ne iskoristi bas sve slobode koje ima posto se djeca pa i odrasli ugledaju na njih.

Ali Gündogan i Özil su pre glupi da to shvate pa se idu slikati, dok na zapadu dalje uzivaju u slobodi a pod Erdoganom u Turskoj ljudi vegetiraju po zatvorima za mnogo manja djela nego promoviranje despota.

Dare

pre 5 godina

A zasto je zabranjeno slikati se sa Erdoganom, a ne sa Merkelovom recimo?? Ozil je turcin, i sta je tu sporno, slikao se sa svojim predsednikom.

Slobodan Ljubinovic

pre 5 godina

(predlog?, 15. maj 2018 18:51)
Imas ovde medju top komentarima objasnjenje. Uostalom mozes da potrazis na netu ako razumes nemacki ili turski. Na slici gde Gindogan predaje Erdoganu dres pise "za mog predsednika“.
Oko toga je nastala i cela "frka“, jer su se zvanicno izjasnili koga smatraju svojim predsednikom.

Poslovodja šestorice patuljaka ;

pre 5 godina

@HARIS
Pricas iz ugla soviniste ili nekog ko smatra da rodjenje, odrastanje, formiranje ličnosti u jednoj državi nije dovoljno da se bude državljanin iste?

Milos

pre 5 godina

Sto se tice crnaca u Francuskoj - lose poredjenje. Turci, arapi i drugi muslimani u FR prave identicne probleme kao u Nemackoj, pogledajte skoro kad je Benzema (potomak dosljaka iz Alzira, rodjen u FR) odbio da peva Marseljezu. Da ne pricamo o paljenju FR zastave, cestim nemirima i getoima koje muslimani tamo stvaraju svojevoljno. Muslimani nek 5 generacija zive u Evropi, i dalje ce biti muslimani. Crnci su druga prica jer nemaju gotovo nikakav verski i nacionalni identitet (Dosta njih su katolici isto kao pravi Francuzi), i zato je sa njima mnogo manje problema. On dodje u Francusku i zeli da bude Francuz, kraj price. Plus nemaju gotovo nikakvu medjusobnu organizaciju (jer dolaze iz stotina razlicitih plemena i lingvistickih grupa rasutih po desetak africkih drzava) za razliku od muslimana cija organizacija putem hiljada dzamija po Evropi, podstaknuta finansijerima iz S.Arabije i Turske, je gotovo na nivou drzave unutar drzave, cime se dodatno podsticu da izbegavaju asimilaciju.

lauta

pre 5 godina

Mozda se u Turskom jeziku ne izgovara "g" ali gospodo ovaj tekst je napisan na Srpskom jeziku i u njemu se itekako izgovara slovo "g" pa shodno tome treba i pisati tekstove.
(MilosRU, 15. maj 2018 20:29)

g se izgovara, ali se ? ne izgovara.
Pogledajte najave Evrolige kada čitaju sponzore I videcete da Do?uº izgovaraju Douš.
Košarkaš Do?uº Balbay je Douš Balbaj.
Strana imena se u srpskom jeziku pisu onako kako se u originalu izgovaraju, u slucaju da neki glas ne postoji u srpskom jeziku onda se primenjuju odredjena pravila transkripcije

Predstavnik

pre 5 godina

Za ove što pričaju o pisanju imena, u turskom jeziku se slovo ğ ne izgovara. Gündoğan se čita Gindoan, Erdoğan je Erdoan. Tako da autor teksta nije pogrešio.
(Vale, 15. maj 2018 19:34)

Nije najbitnije kako se u turskom izgovara, već kako se u srpski prenosi. Recimo, Turci Gündoğan NE IZGOVARAJU kao Gidnoan, već se ovo "ü" izgovara kao jedan glas koji je između našeg U i I. Na nama je da odlučimo da li je to bliže našem U ili I. Pošto u Pravopisu nema navedenih pravila za transkripciju turskih reči, možda se treba okrenuti našoj tradiciji u "posrbljavanju" turskih reči. U tom slučaju, po analogiji, biće Gundoan i Ozil, jer mi nikada (iz turskog) ö ili ü nismo prihvatali kao E ili I, već kao O ili U. Za razliku od nemačkog, čije ö ili ü preuzimamo kao E ili I. Sad je samo pitanje da li je pravilnije Ozilovo prezime preuzimati s nemačkim ili turskim izgovorom. Ja mislim da je bolje s turskim, ipak je to tursko prezime. Što se tiče ğ, tačno je da ga Turci ne izgovaraju, ali opet to nije presudno, rekao bih da se kod nas uvrežilo izgovaranje tog glasa, što ima veze i sa grčkim prezimenima koja se završavaju na OGLU. Uostalom, to neizgovaranje ğ je sasvim novijeg datuma.

nista o nicemu

pre 5 godina

Zasto onda izgovaras Dzejms za James, zasto ne kazes James?
Zasto onda kazes Bordo za Bordeaux?
Zasto onda kazes Luj za Louis?
Ako u tim slucajevima govoris kako ljudi iz tih zemalja govore, zasto to ne bi radio I u slucaju turskog ili nekog drugog jezika
(kopita, 15. maj 2018 21:59)

Hames Rodriges, ne Dzejms. Luis je pevac narodne muzike, sto ga mesas sa fudbalom?

Pera Pisar

pre 5 godina

Ne sikiraju se Turci za prezimena koliko se vi ubiste sa izgovorima...ti fudbaleri su tek treća generacija u porodici koji nose to prezime i njima ta prezimena ništa ne znače...1930-te je u Turskoj donet zakon po kome svi moraju imati prezimena i iz "Kataloga prezimena" biralisu kakvo će prezime da uzmu, neki su samo dodali -oglu, npr.Mehmedoglu, Mehmedov sin, pa su svi posle u porodici kroz generacije postali Mehmedoglu...u Turskoj da bi dobio njihovo državljanstvo moraš da izabereš tursko prezime iz tog Kataloga, pa je zato Hidovi iz Sjenice postali Turkoglu, Mirsad Jahović iz Novog Pazara Mirsad Turdžan, Bobi Dikson Ali Muhamed, bivši golman Partizana Fahrudin Omerović kad je uzeo turski pasoš postao je Omerli...samo su retki imali privilegiju da biraju prezime, pa je čuveni turski general i Ataturkov saborac Fahredin Altaj uzeo prezime po FK Altaju iz Izmira kojeg je simpatisao, a jedino je Kemalu paši skupština Turske dodelila počasno prezime Ataturk, što znači "otac Turske"

Greska

pre 5 godina

Velika Greska sto se same vesti tice, i na engleskom je pogresno preneta sto se vidi u tweetu, i ocigledno je ovo na b92 prevod istog tog teksta na srpski bez da se dodatno istrazi zapravo istina. Jedan od igraca je na dresu napisao nesto tipa "mom predsedniku" na sta su nemci normalno reagovali burno i rekli da nemacki reprezentativac ima nemca za predsednika a ne erdogana. U krajnjem slucaju ako hoces igraju za tursku a ne nemacku, kao npr. braca boateng, jedan za nemacku a drugi za ganu. Ovo je ipak licemeran potez igraca.

Stefan Simonovic

pre 5 godina

Zasto muslimani toliko naglasavaju "muslimanski lider" Islamska republika Iran napr. , itd...? Jeste li nekad čuli da neko kaže Katolicki lider, pravoslavni Lider, pravoslavna rebublika?

Previše nameću njihivu religiju...

DieMannschaft

pre 5 godina

Problem je malo dublji od samo jedne slike. Erdogan vec neko vreme "ratuje" sa Evropom, pogotovo sa Nemackom. Poslednje je bilo to da je trazio da u Nemackoj drzi politicke skupove i animira Turke koji zive u Nemackoj da glasaju za njega. Naravno Nemacka je to odbila, a Erdogan osuo paljbu po Nemcima kako oni guse slobodu govora bla bla, cuj Erdogan!? Ozilu i ekipi se zamera sto u takvim trenucima se slikaju sa njim i dodatno podgrevaju atmosferu. U svakom slucaju selektor Lev je danas spustio loptu, pozvao ih u reprezentaciju, i rekao da igracima migrantskog porekla podjednako kucaju dva srca i da treba imati malo razumevanja za njih.