Ponedeljak, 16.04.2018.

16:40

Zvezda popularnija od Partizana, Dinama i Hajduka

Fudbalski klub Crvena zvezda je nadmašila Olimpijakos u pogledu popularnosti na društvenoj mreži Tviter i na Jutjubu i vodeća je u regionu.

Izvor: B92

Zvezda popularnija od Partizana, Dinama i Hajduka IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Sunce Slobode

pre 6 godina

Nele Karajlic, navijac Partizana, ko zeli da shvati - shvatice :

"Срби су навијали за Звезду. Наравно. Нарочито они из приградских насеља и са села. Звезда је била алтернатива свему ономе што су они подсвјесно осјећали. Звезда је била замјена за потиснута осјећања. Звезда је била знак идентификације, шљива испод које се окупљају преживјели. Звезда је била крсна слава свих православнима у Босни и Херцеговини.

Свети Никола, Свети Ђорђе, Свети Вид, арханђел Михајло, Свети Илија, Свети Јован… сви су они играли за Звезду.

Тек крајем осамдесетих схватих зашто сви моји нахоревки другови, и Алексићи, и Ђокићи, и Радосављевићи, и Голијанини, и Лазаревићи… сви навијају за Звезду. Када смо дијелили школске клупе седамдесетих година, чудио сам се како је могуће да толики број мојих другова тако добро познаје фудбалере из града стотинама километара удаљеног од њих. Када човјек одрасте, многе ствари му се покажу јаснијим.

Антипод Звезди је био Партизан. Наравно. За њега с навијала сва војна лица и добар дио полиције, без обзира на националност. Партизан је био Југословенско спортско друштво и у свим структурама, од управе преко стручног штаба и играча па до публике, он је морао да испуни тај задатак. Колики је страх комунистичке врхушке био од Црвене Звезде, показује страст којом се бранио Партизан."

Don Quijote

pre 6 godina

croata, 16. april 2018 21:12)

" Intelektualna razina navijaca Partizana?!"

Pa ti si prijatelju moj pao sa Marsa.
Ovako se skoro nisam ismejao. Auu bre......
Par puta sam bio na juznoj tribini stadiona JNA i videvsi face oko sebe, uznevereno sam se okretao oko sebe. Nisam bio siguran da li se nalazim na snimanju najnovijeg filma Federica Felinija ili je mozda skrivena kamera. Nisam nalazio neko drugo razumno objasnjenje.
Steta sto nema tvoja slika ovde, smeo bih da kladim....

Google zna pricu o 70%

pre 6 godina

@Drobnjak iz auta, pa kako mi kao rezimski klub nismo dobili Zemunelo nego vi? Kako mi kao rezimski klub nismo dobili stadion od vojske nego vi? Kako mi kao rezimski klub nikada nismo imali premijera za predsednika? Kako to nama nikad nisu sedeli generali u upravi nego vama? Tudjman? Koca Popovic?Zvezda je uvek bila narodni klub i to se nikad nece premeniti. A vi ste oduvek vojni klub clan JSD-a ni to se nikad nece promeniti.
(Milos, 16. april 2018 19:06)


Pa druze dok ste se vi kupali u drzavnim novcima od projekta do projekta Partizan je svoj novac ulozio u buducnost,i to vecinom od transfera,jel vam neko branio da napravite svoj Zemunelo? Pitaj Dzaju i Cveleta gde su nestale pare,samo me molim te postedi price da su date za oruzje i penzije jer vredja inteligenciju.Uloga Marjanovica u Partizanu je odprilike 2% onoga sto Vucic radi za vas vec godinama i malo se informisi koliko ste titula uzeli za vreme njegovog mandata,izmedju ostalog i onu u Bariju.
Sto se tice stadiona,naravno da je JNA nas jer smo klub Narodne Armije i normalno je da su nam generali sedeli u UO,a ko je vama izgradio stadion,studenti od dzeparca,ko vam je sedeo u UO,UDBA?
I zapamti,ma koliko se svi zivi trudili da satanizuju Partizan i njegove navijace jednostavno nece uspeti,ustvari efekat je totalno suprotan.Uzivajte u svojom megalomanskoj mitomaniji a nas malo zaobidjite,barem na danasnji dan,danas slavimo,aj uzdravlje.

kos

pre 6 godina

(Milos, 16. april 2018 19:06)


Pa druze dok ste se vi kupali u drzavnim novcima od projekta do projekta Partizan je svoj novac ulozio u buducnost,i to vecinom od transfera,jel vam neko branio da napravite svoj Zemunelo? Pitaj Dzaju i Cveleta gde su nestale pare,samo me molim te postedi price da su date za oruzje i penzije jer vredja inteligenciju.Uloga Marjanovica u Partizanu je odprilike 2% onoga sto Vucic radi za vas vec godinama i malo se informisi koliko ste titula uzeli za vreme njegovog mandata,izmedju ostalog i onu u Bariju.
Sto se tice stadiona,naravno da je JNA nas jer smo klub Narodne Armije i normalno je da su nam generali sedeli u UO,a ko je vama izgradio stadion,studenti od dzeparca,ko vam je sedeo u UO,UDBA?
I zapamti,ma koliko se svi zivi trudili da satanizuju Partizan i njegove navijace jednostavno nece uspeti,ustvari efekat je totalno suprotan.Uzivajte u svojom megalomanskoj mitomaniji a nas malo zaobidjite,barem na danasnji dan,danas slavimo,aj uzdravlje.
(Google zna pricu o 70%, 16. april 2018 23:24)

Guglaj ko je Slavko Zecevic.

Giga

pre 6 godina

Ne znam razloge zasto neko pocne da navija za neki klub,ali evo moj primer.1982 finale kupa,imao sam pet i po godina,igraju Zvezda-Dinamo na Marakani.Cale gleda i nervira se,a ja nemam pojma zbog cega.Jedino sto se secam je to da su mi se mnogo svideli crveno-beli dresovi i zbog toga sam poceo da navijam za Zvezdu,naravno sve strastvenije,pokidala mi kroz godine Zvezda zivaca i u fudbalu i u kosarci pa za jedno 10 godina zivota mislim.Mnogo emotivno dozivljavam sve sto se tice Zvezde.I da su mi se taj dan svideli modri dresovi verovatno bi poceo da navijam za Dinamo.Cudan taj moj nacin pocetka navijanja za Zvezdu ali tako je sve pocelo.

garda

pre 6 godina

Film “Bal na vodi” najbolje odslikava kakvi su ljudi za koga navijali. Za Zvezdu studenti i intelektualci iz predratne elite, kao i privatni industrijalci i privrednici koji su posle rata mnogo toga izgubili. Za Partizan uglavnom politicki komesari i vojna lica po direktivi, mada je tu bilo puno zvezdasa iz redova onih obrazovanijih. Sto se tice Hajduka i on je kao Zvezda imao uporiste u svim strujturama drustva, dok je Dinamo svoje navijace sticao u onim rigidnijim i ekstremnijim slojevima drustva u Hrvatskoj.

dzenings

pre 6 godina

Popularnija je i od Real Madrida.To je fenomen.Boli vas ovaj dan 16.04. pa ajd da pisemo bajke....
(rodny, 16. april 2018 21:13)

boli nas titula u fudbalu, a vas naprasno fudbal ne interesuje od subote, opet pratite kosarku.

cika mirko

pre 6 godina

Normalno. Za Partizan navija elita, za Zvezdu plebs. Zna se koga ima više.
(Boban, 16. april 2018 18:06)

Elita koja sama sebe naziva elitom.

nemke

pre 6 godina

Људи прате саопштења, било да је у питању Др Терза или Др Човић. Аба, пардон, оба поменута доктора, су надарени креатори врхунских саопштења, подржана по потреби excel табелама, тако да је увек загарантована комедија и добра забава.
(Aлександар, 16. april 2018 17:17)

- Dzaba "cirilica" i sve ostalo, kada ce vam vrhunac u zivotu verovatno biti "motanje" kablova u nekoj od mnogobrojnih fabrika... Upravo zbog podsmevanja "Excel tabelama"... Edukujte se za sta se (Excel) koristi, i za sta su ga neke pametne cike "stvorile"... ...Nije tesko, zivimo u vremenu kada vam je svaka informacija dostupna bukvalno na dva klika... Mada kada pogledamo gde zivimo, nije ni cudo sto nam sudbinu kroje "podsmevaci"...

Don Quijote

pre 6 godina

I meni je Hajduk bio jako drag klub.
Za nas koji smo odrastali u Beogradu Hajduk i Dinamo nisu bili hrvatsku klubovi, takva podela nije postojala i nikome nije bila vazna. Bili su uz Partizan samo najveci rivali, pa u tom smislu "mrznja". Koga je bilo briga da li je iz Srbije ili iz Hrvatske. Posle smo saznali da u Hrvatskoj nisu bas tako bili vaspitavani i uceni od malih nogu.
Svejedno, i danas posle toliko godina, iz daleka pratim pomalo i splitske "bile". Pogledam rezultate hrvatske lige i volim da vidim da je pobedio. Secam se da su u hotelu Jugoslavija u Zemunu svake godine pravili njihove "Bile noci" i niko ih nije dirao.
Jos su ti bili Rujeka i Zagreb kao posebno dragi klubovi iz Hrvatske.
I Sarajevo, Velez i Borac Banja luka iz Bosne.
I njih stidljivo pratim.

ProdigyCZ

pre 6 godina

Lepo se razvila polemika.Ja imam svoju teoriju zasto Zvezda ima vise navijaca i zasto se toliko smatra srpskim klubom,i tu bi se vratio na same pocetke.Partizan je samim imenom odbio od sebe dosta Srba koji su bili cetnici,neki grobar ce odmah spomenuti Krcuna,da,ali nije on samo ucestvovao u osnivanju Zvezde,i da jeste pitanje koliko je to ljudi znalo i koliko im je bilo bitno,ni ja dugo nisam znao niti me je zanimalo.Partizan je tad bio privilegovan,dovodio najbolje igrace iz regiona,to se ne moze osporiti,ali tesko je Srbinu nesto nametati na silu.Kasnije su se pojavili Sekularac,pa posle toga Dzajic i odveli Zvezdu na visi nivo,normalno je da ljudi vole majstore i da im prirastaju za srca.Ne znam samo grobari kakav kvalitet i kvantitet sad spominju kad se zna ko je imao vece igrace,u basketu je obrnuto,ali fudbal je ipak broj 1.A ako su mislili na navijacki kvantitet-kvalitet to je smesno,ima ih manje i opet ne mogu da se dogovore izmedju sebe,a o nekoj ideologiji u danasnje vreme je glupo pricati.

croata

pre 6 godina

Za dinamo su navijali hrvati, bosanci, slovenci i puno makedonaca, mislim ni jedan srbin. Njegova navijacka populacija je bila vecinom obrazovana, sa gradjanskim stihom i ortodoksni hrvati. Zanimljivost je da dinamo ima doslovno navijacke gradove u dalmaciji(sibenik), a u dalmatinskom zaledju cak su tu negdje sa hajdukom po navijackoj populaciji.
Za partizan su navijali srbi, bosanci, slovenci, crnogorci, makedonci, a i bas veliki broj hrvata obzirom na cinjenicu da je klub iz bg. Njegova navijacka populacija je bila umjerena bez izrazenog nacionalizma,bar do raspada juge, najvise iz razloga jer je bio vojni klub. Osim vojske za njega su vecinom navijali ljudi iz gradskih podrucja, takodjer vecinom obrazovani, klasicni gradjanski stih.
Za zvezdu kao glavni rezimski klub su navijali svi narodi osim jasno hrvata, najvise ljudi sa ruralnih podrucja diljem bivse drzave. Iako rezimski, u osamdesetima je postala klub sa izrazenim nacionalistickim navijacima, nekakvom stubu srbstva kao protutezu dinamu. Zvezdina navijacka populacija je bila iz sirokih masa bez urbanog stiha, najvise ljudi sa sela, vecinom neobrazovani i neuki.
Hajduk kao titov rezimski klub je bio slican zvezdi s jednom velikom razlikom, hajduk je prvenstveno bio lokalpatriotski klub i to strogo dalmatinski bez prevelike ostale nacionalisticke konotacije. I za njega su navijali ortodoksni hrvati ali u puno manjem broju nego za dinamo. Za hajduk su kao i za zvezdu navijali svi narodi bivse drzave, siroke narodne mase, a i velik broj umjerenih srba. Njegova navijacka populacija je prvenstveno cijela dalmacija, ostatak slicno kao i kod zvezde, vecinom ruralna podrucja, obrazovanija od zvezdinih navijaca, ali ne na intelektualnoj razini dinama ili partizana.
Dinamo i partizan su bili pravi urbani klubovi, a zvezda i hajduk klubovi sirokih navijackih masa.
Ako cemo o broju navijaca,u bivsoj jugi su prednjacili i to po mom misljenju jednako zvezda i hajduk, partizan i dinamo su bili ispod njih.

ćika crni

pre 6 godina

Normalno. Za Partizan navija elita, za Zvezdu plebs. Zna se koga ima više.
(Boban, 16. april 2018 18:06)

obzirom, druže bobane (ako treba celo selo će da pomogne) , ko je danas elita, neka hvala. Normalno

Siniša

pre 6 godina

Za Zvezdu navijaju polupismeni. Za Partizan nepismeni. Što se tiče režima...stadion JNA...itd...uhhh...bolje da ne idem dalje sa komentarima.

Dalibor exZG

pre 6 godina

Odrastao sam u Zagrebu do početka rata a rođen sam 1980. godine. Moje tetak je kada smo dali drugi gol Bajernu na Trešnjevci iz duge devetke ispalio nekoliko hitaca u vazduh a najviše zato što se širom Zagreba pucalo kada je Bajern dao gol prije toga. Elem, svi srbi za koje ja znam su navijali za Zvezdu, Partizana nije bilo ni u priči jedva da sam znao da postoje tamo neki Partizan. Sada kada se prisjetim moj djed kao vojno lice JNA navijao za Partizan zato što je to njegov VOJNI klub kako mi je mati sama rekla. Znači srbi za Zvezdu a hrvati za Dinamo. Čak se po pitanju za koga navijaš utvrđivalo jesi li srbin ili hrvat. Toliko od mene iz prve ruke

Milos

pre 6 godina

Drobnjak iz auta, pa kako mi kao rezimski klub nismo dobili Zemunelo nego vi? Kako mi kao rezimski klub nismo dobili stadion od vojske nego vi? Kako mi kao rezimski klub nikada nismo imali premijera za predsednika? Kako to nama nikad nisu sedeli generali u upravi nego vama? Tudjman? Koca Popovic?Zvezda je uvek bila narodni klub i to se nikad nece premeniti. A vi ste oduvek vojni klub clan JSD-a ni to se nikad nece promeniti.

ProdigyCZ

pre 6 godina

Regionalna liga je najpotrebnija Zvezdi,ozbiljan brend bi mogli da postanemo u Evropi.Dolazili bi bolji igraci,duze bi se zadrzavali,tv prava,veci transferi,o publici da ne pricam,Zvezda je uvek bila najgledanija bez obzira na velicinu Marakane.Dosta mi bre da gledam prizore losih terena,drveca umesto tribine,kucnih terasa i ostalih gluposti.

Nikola

pre 6 godina

Pa to svi znaju i bez ovoga, cudu samo da razlika nije jos ubedljivija od ove. Cinjenica je da se i u bivsoj drzavi Zvezda volela najvise ubedljivo, ali je i Hajduk imao tu neku sportsku harizmu i neki poseban sarm kao i Zvezda. To su bile vrhunske utakmice i poseban ugodjaj. Moram da kazem da smo se vise njih plasili, znali su da igraju protiv nas fenomenalno, nego ova ostala 2 kluba, prosto nam nisu dorasli.
(garda, 16. april 2018 17:47)
U pravu si.Zvezda jedino sa Hajdukom nema pozetivan skor.To sam nedavno procitao i iznenadio se.Ima jos neki klub,nepoznat sa kojim je odigrala mec u kupu i izgubila.Zvezda-Hajduk je bio pravi derbi bivse drzave,a Zvezda-Partizan veciti derbi.

Žungul

pre 6 godina

Zvezda ima najviše navijača jer je predstavljala kao izrazito srpski klub, ni dalje se ne zna zašto je to tako jer isto nosi komunističko ime kao i Partizan, a i nastala u isto vrijeme na isti način
Srba u svim područjima bivše države ima duplo više nego drugog najbrojnijeg naroda (Hrvata). Ako se uzme u obzir Zvezdina titula šampiona Europe i trofeji ova popularnost je sasvim logična.
Zanimljiva je pak popularnost Hajduka, iako je zadnje 4 godine nakon određenog bloga i članka u Kuriru popularna teorija da je to srpski klub, to se prije toga nije spominjalo ni u najvećim navijačkim provokacijama, pa čak ni nesretnih 90ih.
Hajduk je slovio kao Dalmatinski klub koji je puno dao antifašističkoj borbi, ako se još uzme u obzir ljepota Splita kao grada, južnjački duh, dalmatinski naglasak, karakteristična muzika, bijeli dresovi, južnjački tip navijača koji su najviše sličili talijanskim tifosima i kao takvi bili posebni u Jugi, a uz sve to i tradicionalni odlazak svih naroda i narodnosti na ljetovanja po Dalmaciji gdje je prisutnost Hajduka na svakom koraku, a klub doslovno religija onda je jasno zašto je recimo puno Srba navijalo za Hajduk ili Slovenaca, gdje je od bivše četvorke to daleko najpopularniji klub, bar među Janezima.
Partizan je bio vojni klub, navijali su za njega i Hrvati, ali većinom oni koji su živjeli van granica SR Hrvatske, dok je Dinamo nosio taj predznak hrvatskog kluba i imao navijače osim po sjeveru i među domicilnim Hrvatima u drugim republikama,

Sima

pre 6 godina

Kakav je to argument za bilo šta,da je nekih navijača više od drugih, da je to neki argument onda za male klubove ne bi nikada,niko navijao , zato što su mali i neuspešni.Recimo i budala ima više od pametnih i razumnih ljudi, pa se zato oni i diče mnoštvom.Pošto je ovde kod nas neviđena moda biti Srbin svi ostali , koji to nisu su diskreditovani, loši, stigmatizovani i ko zna šta još. Među navijačima Zvezde se potencira brojnost i pripadnost srpstvu kao ultimativni vrednosna kategorija , koja je sama po sebi par exelance. Pošto smo kao država , narod , ekonomija, sistem vrednosti , kultura, na dnu evropske civilizacijske lestvice trebalo bi da se zamislimo.

Pedja

pre 6 godina

Zvezda je uvek bila najpopularnija i u staroj Jugoslaviji i svako objektivan ce to da prizna. Cak i kada bi se gledalo koji je klub najpoznatiji iz stare Jugoslavije u svetu ili koliko ima stranaca koji navijaju za neki klub iz bivse Jugoslavije, opet bi Zvezda bila prva. I dan danas da pitate u inostranstvu da li su culi za Dzajica recimo, vecina bi rekla da jesu.

dusan

pre 6 godina

To samo oslikava odnos i u broju navijaca u bivsoj drzavi...Zvezda najpopularnija ubedljivo, pa Hajduk, pa Partizan, pa Dinamo...Brojke ne lazu :)

Đilko-san, a gi poprskaš, a se sparušku

pre 6 godina

@Bari-Tokio
Partizan je bio vicešampion Evrope i jedini Jugoslovenski klub koji nešto znači van granica zemlje, a onda se umešala policija, pa su igrači morali u zvezdu, jer su im očevi bili u četnicima. Pitajte Dula Savića, ali da se zakune u sina, kad je zavoleo zvezdu? (Sada je voli, ali ljubav je počela tek kada je odigrao sezonu u klubu).

Cika Toni

pre 6 godina

@ Zigzag ....... Popularnost klubova nije uopste vezana za grad iz kog je klub. Ja znam mnogo ljudi iz Srbije koji su navijali i dalje navijaju za Hajduk, da ne pricamo koliko navijaca Zvezde i Partizana ima u bivsim republikama Jug. Ove cifre su pokazatelj opredeljenja mladje populacija (korisnici savremnih tehnologija), mada bi odnos verovatno bio isti ako se uzmu u obzir i ostale kategorije. Uglavnom, redosled se zna Zvezda, Partizan, Hajduk i Dinamo (mozda Dinamo pa Hajduk).

garda

pre 6 godina

Pa to svi znaju i bez ovoga, cudu samo da razlika nije jos ubedljivija od ove. Cinjenica je da se i u bivsoj drzavi Zvezda volela najvise ubedljivo, ali je i Hajduk imao tu neku sportsku harizmu i neki poseban sarm kao i Zvezda. To su bile vrhunske utakmice i poseban ugodjaj. Moram da kazem da smo se vise njih plasili, znali su da igraju protiv nas fenomenalno, nego ova ostala 2 kluba, prosto nam nisu dorasli.

Drobnjak iz auta

pre 6 godina

Nikakvo čudo, najpopularniji su iz dva razloga:

1. Zato što je to klub za koji navijaju polupismeni, a takvih ima najviše.

2. Zato što je to najtrofejniji klub, a najtrofejniji je zato što je oduvek bio režimski.

pfc45zg

pre 6 godina

Partizan je bio vicešampion Evrope i jedini Jugoslovenski klub koji nešto znači van granica zemlje, a onda se umešala policija, pa su igrači morali u zvezdu, jer su im očevi bili u četnicima. Pitajte Dula Savića, ali da se zakune u sina, kad je zavoleo zvezdu? (Sada je voli, ali ljubav je počela tek kada je odigrao sezonu u klubu).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Đilko-san, a gi poprskaš, a se sparušku, 16. april 2018 17:28)

Najhrabriji navijači na svetu, ne zato jer se ničega ne plađe nego zato što se ničega ne stide.
Sudeći po listi, ako gledamo zbirno, hrvatski klubovi imaju mnogo veću podršku.

dusan

pre 6 godina

Udbaska propaganda i favorizovanje drzavne mezimice na zavidnom nivou.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Xman, 16. april 2018 17:08)

Jos jedan dokaz koliko partizanovci nemaju realan pogled na svet :) Zvezda ima ubedljivo najvise navijaca na prostoru bivse Jugoslavije, pa Hajduk, pa Partizan pa Dinamo, a to pokazuje i ova statistika...vecina Srba van Srbije je navijala za Zvezdu (Bosna, Krajina, Crna Gora), Hajduk je imao navijace i u Srbiji, a i u ostalim republikama...za Partizan su navijali Srbi iz Srbije (onaj manji deo), Albanci, Muslimani , dok za Dinamo su navijalo uglavnom samo Hrvati (i to onaj deo oko Zagreba i Slavonija)...Zvezda i Dinamo su imali taj nacionalni predznak, u smislu da je najveci procenat navijaca ta dva kluba iz redova Srba ili Hrvata, dok za Hajduk i Partizan je dobar deo navijaca bio i iz redova drugih naroda (s tim sto je dosta Srba navijlo za Hajduk, a Hrvati nisu za Partizan, za Partizan kao sto sam rekao su dominantno navijali Albanci, Bosnjaci, a i Slovenci)..

Aлександар

pre 6 godina

Људи прате саопштења, било да је у питању Др Терза или Др Човић. Аба, пардон, оба поменута доктора, су надарени креатори врхунских саопштења, подржана по потреби excel табелама, тако да је увек загарантована комедија и добра забава.

BariTokio

pre 6 godina

Crvena Zvezda je sampion Evrope, clan malobrojne elite koja je osvajala tu prestiznu titulu. Svi ostali ex SFRJ klubovi to mogu samo da sanjaju. Time je Crvena Zvezda verovatno zauvek cementirala titulu najpopularnijeg i najatraktivnijeg kluba bivse drzave..

BariTokio

pre 6 godina

Crvena Zvezda je sampion Evrope, clan malobrojne elite koja je osvajala tu prestiznu titulu. Svi ostali ex SFRJ klubovi to mogu samo da sanjaju. Time je Crvena Zvezda verovatno zauvek cementirala titulu najpopularnijeg i najatraktivnijeg kluba bivse drzave..

dusan

pre 6 godina

Udbaska propaganda i favorizovanje drzavne mezimice na zavidnom nivou.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Xman, 16. april 2018 17:08)

Jos jedan dokaz koliko partizanovci nemaju realan pogled na svet :) Zvezda ima ubedljivo najvise navijaca na prostoru bivse Jugoslavije, pa Hajduk, pa Partizan pa Dinamo, a to pokazuje i ova statistika...vecina Srba van Srbije je navijala za Zvezdu (Bosna, Krajina, Crna Gora), Hajduk je imao navijace i u Srbiji, a i u ostalim republikama...za Partizan su navijali Srbi iz Srbije (onaj manji deo), Albanci, Muslimani , dok za Dinamo su navijalo uglavnom samo Hrvati (i to onaj deo oko Zagreba i Slavonija)...Zvezda i Dinamo su imali taj nacionalni predznak, u smislu da je najveci procenat navijaca ta dva kluba iz redova Srba ili Hrvata, dok za Hajduk i Partizan je dobar deo navijaca bio i iz redova drugih naroda (s tim sto je dosta Srba navijlo za Hajduk, a Hrvati nisu za Partizan, za Partizan kao sto sam rekao su dominantno navijali Albanci, Bosnjaci, a i Slovenci)..

dusan

pre 6 godina

To samo oslikava odnos i u broju navijaca u bivsoj drzavi...Zvezda najpopularnija ubedljivo, pa Hajduk, pa Partizan, pa Dinamo...Brojke ne lazu :)

Dalibor exZG

pre 6 godina

Odrastao sam u Zagrebu do početka rata a rođen sam 1980. godine. Moje tetak je kada smo dali drugi gol Bajernu na Trešnjevci iz duge devetke ispalio nekoliko hitaca u vazduh a najviše zato što se širom Zagreba pucalo kada je Bajern dao gol prije toga. Elem, svi srbi za koje ja znam su navijali za Zvezdu, Partizana nije bilo ni u priči jedva da sam znao da postoje tamo neki Partizan. Sada kada se prisjetim moj djed kao vojno lice JNA navijao za Partizan zato što je to njegov VOJNI klub kako mi je mati sama rekla. Znači srbi za Zvezdu a hrvati za Dinamo. Čak se po pitanju za koga navijaš utvrđivalo jesi li srbin ili hrvat. Toliko od mene iz prve ruke

Milos

pre 6 godina

Drobnjak iz auta, pa kako mi kao rezimski klub nismo dobili Zemunelo nego vi? Kako mi kao rezimski klub nismo dobili stadion od vojske nego vi? Kako mi kao rezimski klub nikada nismo imali premijera za predsednika? Kako to nama nikad nisu sedeli generali u upravi nego vama? Tudjman? Koca Popovic?Zvezda je uvek bila narodni klub i to se nikad nece premeniti. A vi ste oduvek vojni klub clan JSD-a ni to se nikad nece promeniti.

garda

pre 6 godina

Pa to svi znaju i bez ovoga, cudu samo da razlika nije jos ubedljivija od ove. Cinjenica je da se i u bivsoj drzavi Zvezda volela najvise ubedljivo, ali je i Hajduk imao tu neku sportsku harizmu i neki poseban sarm kao i Zvezda. To su bile vrhunske utakmice i poseban ugodjaj. Moram da kazem da smo se vise njih plasili, znali su da igraju protiv nas fenomenalno, nego ova ostala 2 kluba, prosto nam nisu dorasli.

Aлександар

pre 6 godina

Људи прате саопштења, било да је у питању Др Терза или Др Човић. Аба, пардон, оба поменута доктора, су надарени креатори врхунских саопштења, подржана по потреби excel табелама, тако да је увек загарантована комедија и добра забава.

Žungul

pre 6 godina

Zvezda ima najviše navijača jer je predstavljala kao izrazito srpski klub, ni dalje se ne zna zašto je to tako jer isto nosi komunističko ime kao i Partizan, a i nastala u isto vrijeme na isti način
Srba u svim područjima bivše države ima duplo više nego drugog najbrojnijeg naroda (Hrvata). Ako se uzme u obzir Zvezdina titula šampiona Europe i trofeji ova popularnost je sasvim logična.
Zanimljiva je pak popularnost Hajduka, iako je zadnje 4 godine nakon određenog bloga i članka u Kuriru popularna teorija da je to srpski klub, to se prije toga nije spominjalo ni u najvećim navijačkim provokacijama, pa čak ni nesretnih 90ih.
Hajduk je slovio kao Dalmatinski klub koji je puno dao antifašističkoj borbi, ako se još uzme u obzir ljepota Splita kao grada, južnjački duh, dalmatinski naglasak, karakteristična muzika, bijeli dresovi, južnjački tip navijača koji su najviše sličili talijanskim tifosima i kao takvi bili posebni u Jugi, a uz sve to i tradicionalni odlazak svih naroda i narodnosti na ljetovanja po Dalmaciji gdje je prisutnost Hajduka na svakom koraku, a klub doslovno religija onda je jasno zašto je recimo puno Srba navijalo za Hajduk ili Slovenaca, gdje je od bivše četvorke to daleko najpopularniji klub, bar među Janezima.
Partizan je bio vojni klub, navijali su za njega i Hrvati, ali većinom oni koji su živjeli van granica SR Hrvatske, dok je Dinamo nosio taj predznak hrvatskog kluba i imao navijače osim po sjeveru i među domicilnim Hrvatima u drugim republikama,

ProdigyCZ

pre 6 godina

Regionalna liga je najpotrebnija Zvezdi,ozbiljan brend bi mogli da postanemo u Evropi.Dolazili bi bolji igraci,duze bi se zadrzavali,tv prava,veci transferi,o publici da ne pricam,Zvezda je uvek bila najgledanija bez obzira na velicinu Marakane.Dosta mi bre da gledam prizore losih terena,drveca umesto tribine,kucnih terasa i ostalih gluposti.

Pedja

pre 6 godina

Zvezda je uvek bila najpopularnija i u staroj Jugoslaviji i svako objektivan ce to da prizna. Cak i kada bi se gledalo koji je klub najpoznatiji iz stare Jugoslavije u svetu ili koliko ima stranaca koji navijaju za neki klub iz bivse Jugoslavije, opet bi Zvezda bila prva. I dan danas da pitate u inostranstvu da li su culi za Dzajica recimo, vecina bi rekla da jesu.

cika mirko

pre 6 godina

Normalno. Za Partizan navija elita, za Zvezdu plebs. Zna se koga ima više.
(Boban, 16. april 2018 18:06)

Elita koja sama sebe naziva elitom.

Đilko-san, a gi poprskaš, a se sparušku

pre 6 godina

@Bari-Tokio
Partizan je bio vicešampion Evrope i jedini Jugoslovenski klub koji nešto znači van granica zemlje, a onda se umešala policija, pa su igrači morali u zvezdu, jer su im očevi bili u četnicima. Pitajte Dula Savića, ali da se zakune u sina, kad je zavoleo zvezdu? (Sada je voli, ali ljubav je počela tek kada je odigrao sezonu u klubu).

Nikola

pre 6 godina

Pa to svi znaju i bez ovoga, cudu samo da razlika nije jos ubedljivija od ove. Cinjenica je da se i u bivsoj drzavi Zvezda volela najvise ubedljivo, ali je i Hajduk imao tu neku sportsku harizmu i neki poseban sarm kao i Zvezda. To su bile vrhunske utakmice i poseban ugodjaj. Moram da kazem da smo se vise njih plasili, znali su da igraju protiv nas fenomenalno, nego ova ostala 2 kluba, prosto nam nisu dorasli.
(garda, 16. april 2018 17:47)
U pravu si.Zvezda jedino sa Hajdukom nema pozetivan skor.To sam nedavno procitao i iznenadio se.Ima jos neki klub,nepoznat sa kojim je odigrala mec u kupu i izgubila.Zvezda-Hajduk je bio pravi derbi bivse drzave,a Zvezda-Partizan veciti derbi.

pfc45zg

pre 6 godina

Partizan je bio vicešampion Evrope i jedini Jugoslovenski klub koji nešto znači van granica zemlje, a onda se umešala policija, pa su igrači morali u zvezdu, jer su im očevi bili u četnicima. Pitajte Dula Savića, ali da se zakune u sina, kad je zavoleo zvezdu? (Sada je voli, ali ljubav je počela tek kada je odigrao sezonu u klubu).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Đilko-san, a gi poprskaš, a se sparušku, 16. april 2018 17:28)

Najhrabriji navijači na svetu, ne zato jer se ničega ne plađe nego zato što se ničega ne stide.
Sudeći po listi, ako gledamo zbirno, hrvatski klubovi imaju mnogo veću podršku.

ćika crni

pre 6 godina

Normalno. Za Partizan navija elita, za Zvezdu plebs. Zna se koga ima više.
(Boban, 16. april 2018 18:06)

obzirom, druže bobane (ako treba celo selo će da pomogne) , ko je danas elita, neka hvala. Normalno

Siniša

pre 6 godina

Za Zvezdu navijaju polupismeni. Za Partizan nepismeni. Što se tiče režima...stadion JNA...itd...uhhh...bolje da ne idem dalje sa komentarima.

Drobnjak iz auta

pre 6 godina

Nikakvo čudo, najpopularniji su iz dva razloga:

1. Zato što je to klub za koji navijaju polupismeni, a takvih ima najviše.

2. Zato što je to najtrofejniji klub, a najtrofejniji je zato što je oduvek bio režimski.

Giga

pre 6 godina

Ne znam razloge zasto neko pocne da navija za neki klub,ali evo moj primer.1982 finale kupa,imao sam pet i po godina,igraju Zvezda-Dinamo na Marakani.Cale gleda i nervira se,a ja nemam pojma zbog cega.Jedino sto se secam je to da su mi se mnogo svideli crveno-beli dresovi i zbog toga sam poceo da navijam za Zvezdu,naravno sve strastvenije,pokidala mi kroz godine Zvezda zivaca i u fudbalu i u kosarci pa za jedno 10 godina zivota mislim.Mnogo emotivno dozivljavam sve sto se tice Zvezde.I da su mi se taj dan svideli modri dresovi verovatno bi poceo da navijam za Dinamo.Cudan taj moj nacin pocetka navijanja za Zvezdu ali tako je sve pocelo.

garda

pre 6 godina

Film “Bal na vodi” najbolje odslikava kakvi su ljudi za koga navijali. Za Zvezdu studenti i intelektualci iz predratne elite, kao i privatni industrijalci i privrednici koji su posle rata mnogo toga izgubili. Za Partizan uglavnom politicki komesari i vojna lica po direktivi, mada je tu bilo puno zvezdasa iz redova onih obrazovanijih. Sto se tice Hajduka i on je kao Zvezda imao uporiste u svim strujturama drustva, dok je Dinamo svoje navijace sticao u onim rigidnijim i ekstremnijim slojevima drustva u Hrvatskoj.

ProdigyCZ

pre 6 godina

Lepo se razvila polemika.Ja imam svoju teoriju zasto Zvezda ima vise navijaca i zasto se toliko smatra srpskim klubom,i tu bi se vratio na same pocetke.Partizan je samim imenom odbio od sebe dosta Srba koji su bili cetnici,neki grobar ce odmah spomenuti Krcuna,da,ali nije on samo ucestvovao u osnivanju Zvezde,i da jeste pitanje koliko je to ljudi znalo i koliko im je bilo bitno,ni ja dugo nisam znao niti me je zanimalo.Partizan je tad bio privilegovan,dovodio najbolje igrace iz regiona,to se ne moze osporiti,ali tesko je Srbinu nesto nametati na silu.Kasnije su se pojavili Sekularac,pa posle toga Dzajic i odveli Zvezdu na visi nivo,normalno je da ljudi vole majstore i da im prirastaju za srca.Ne znam samo grobari kakav kvalitet i kvantitet sad spominju kad se zna ko je imao vece igrace,u basketu je obrnuto,ali fudbal je ipak broj 1.A ako su mislili na navijacki kvantitet-kvalitet to je smesno,ima ih manje i opet ne mogu da se dogovore izmedju sebe,a o nekoj ideologiji u danasnje vreme je glupo pricati.

dzenings

pre 6 godina

Popularnija je i od Real Madrida.To je fenomen.Boli vas ovaj dan 16.04. pa ajd da pisemo bajke....
(rodny, 16. april 2018 21:13)

boli nas titula u fudbalu, a vas naprasno fudbal ne interesuje od subote, opet pratite kosarku.

Cika Toni

pre 6 godina

@ Zigzag ....... Popularnost klubova nije uopste vezana za grad iz kog je klub. Ja znam mnogo ljudi iz Srbije koji su navijali i dalje navijaju za Hajduk, da ne pricamo koliko navijaca Zvezde i Partizana ima u bivsim republikama Jug. Ove cifre su pokazatelj opredeljenja mladje populacija (korisnici savremnih tehnologija), mada bi odnos verovatno bio isti ako se uzmu u obzir i ostale kategorije. Uglavnom, redosled se zna Zvezda, Partizan, Hajduk i Dinamo (mozda Dinamo pa Hajduk).

Don Quijote

pre 6 godina

I meni je Hajduk bio jako drag klub.
Za nas koji smo odrastali u Beogradu Hajduk i Dinamo nisu bili hrvatsku klubovi, takva podela nije postojala i nikome nije bila vazna. Bili su uz Partizan samo najveci rivali, pa u tom smislu "mrznja". Koga je bilo briga da li je iz Srbije ili iz Hrvatske. Posle smo saznali da u Hrvatskoj nisu bas tako bili vaspitavani i uceni od malih nogu.
Svejedno, i danas posle toliko godina, iz daleka pratim pomalo i splitske "bile". Pogledam rezultate hrvatske lige i volim da vidim da je pobedio. Secam se da su u hotelu Jugoslavija u Zemunu svake godine pravili njihove "Bile noci" i niko ih nije dirao.
Jos su ti bili Rujeka i Zagreb kao posebno dragi klubovi iz Hrvatske.
I Sarajevo, Velez i Borac Banja luka iz Bosne.
I njih stidljivo pratim.

kos

pre 6 godina

(Milos, 16. april 2018 19:06)


Pa druze dok ste se vi kupali u drzavnim novcima od projekta do projekta Partizan je svoj novac ulozio u buducnost,i to vecinom od transfera,jel vam neko branio da napravite svoj Zemunelo? Pitaj Dzaju i Cveleta gde su nestale pare,samo me molim te postedi price da su date za oruzje i penzije jer vredja inteligenciju.Uloga Marjanovica u Partizanu je odprilike 2% onoga sto Vucic radi za vas vec godinama i malo se informisi koliko ste titula uzeli za vreme njegovog mandata,izmedju ostalog i onu u Bariju.
Sto se tice stadiona,naravno da je JNA nas jer smo klub Narodne Armije i normalno je da su nam generali sedeli u UO,a ko je vama izgradio stadion,studenti od dzeparca,ko vam je sedeo u UO,UDBA?
I zapamti,ma koliko se svi zivi trudili da satanizuju Partizan i njegove navijace jednostavno nece uspeti,ustvari efekat je totalno suprotan.Uzivajte u svojom megalomanskoj mitomaniji a nas malo zaobidjite,barem na danasnji dan,danas slavimo,aj uzdravlje.
(Google zna pricu o 70%, 16. april 2018 23:24)

Guglaj ko je Slavko Zecevic.

nemke

pre 6 godina

Људи прате саопштења, било да је у питању Др Терза или Др Човић. Аба, пардон, оба поменута доктора, су надарени креатори врхунских саопштења, подржана по потреби excel табелама, тако да је увек загарантована комедија и добра забава.
(Aлександар, 16. april 2018 17:17)

- Dzaba "cirilica" i sve ostalo, kada ce vam vrhunac u zivotu verovatno biti "motanje" kablova u nekoj od mnogobrojnih fabrika... Upravo zbog podsmevanja "Excel tabelama"... Edukujte se za sta se (Excel) koristi, i za sta su ga neke pametne cike "stvorile"... ...Nije tesko, zivimo u vremenu kada vam je svaka informacija dostupna bukvalno na dva klika... Mada kada pogledamo gde zivimo, nije ni cudo sto nam sudbinu kroje "podsmevaci"...

Sima

pre 6 godina

Kakav je to argument za bilo šta,da je nekih navijača više od drugih, da je to neki argument onda za male klubove ne bi nikada,niko navijao , zato što su mali i neuspešni.Recimo i budala ima više od pametnih i razumnih ljudi, pa se zato oni i diče mnoštvom.Pošto je ovde kod nas neviđena moda biti Srbin svi ostali , koji to nisu su diskreditovani, loši, stigmatizovani i ko zna šta još. Među navijačima Zvezde se potencira brojnost i pripadnost srpstvu kao ultimativni vrednosna kategorija , koja je sama po sebi par exelance. Pošto smo kao država , narod , ekonomija, sistem vrednosti , kultura, na dnu evropske civilizacijske lestvice trebalo bi da se zamislimo.

croata

pre 6 godina

Za dinamo su navijali hrvati, bosanci, slovenci i puno makedonaca, mislim ni jedan srbin. Njegova navijacka populacija je bila vecinom obrazovana, sa gradjanskim stihom i ortodoksni hrvati. Zanimljivost je da dinamo ima doslovno navijacke gradove u dalmaciji(sibenik), a u dalmatinskom zaledju cak su tu negdje sa hajdukom po navijackoj populaciji.
Za partizan su navijali srbi, bosanci, slovenci, crnogorci, makedonci, a i bas veliki broj hrvata obzirom na cinjenicu da je klub iz bg. Njegova navijacka populacija je bila umjerena bez izrazenog nacionalizma,bar do raspada juge, najvise iz razloga jer je bio vojni klub. Osim vojske za njega su vecinom navijali ljudi iz gradskih podrucja, takodjer vecinom obrazovani, klasicni gradjanski stih.
Za zvezdu kao glavni rezimski klub su navijali svi narodi osim jasno hrvata, najvise ljudi sa ruralnih podrucja diljem bivse drzave. Iako rezimski, u osamdesetima je postala klub sa izrazenim nacionalistickim navijacima, nekakvom stubu srbstva kao protutezu dinamu. Zvezdina navijacka populacija je bila iz sirokih masa bez urbanog stiha, najvise ljudi sa sela, vecinom neobrazovani i neuki.
Hajduk kao titov rezimski klub je bio slican zvezdi s jednom velikom razlikom, hajduk je prvenstveno bio lokalpatriotski klub i to strogo dalmatinski bez prevelike ostale nacionalisticke konotacije. I za njega su navijali ortodoksni hrvati ali u puno manjem broju nego za dinamo. Za hajduk su kao i za zvezdu navijali svi narodi bivse drzave, siroke narodne mase, a i velik broj umjerenih srba. Njegova navijacka populacija je prvenstveno cijela dalmacija, ostatak slicno kao i kod zvezde, vecinom ruralna podrucja, obrazovanija od zvezdinih navijaca, ali ne na intelektualnoj razini dinama ili partizana.
Dinamo i partizan su bili pravi urbani klubovi, a zvezda i hajduk klubovi sirokih navijackih masa.
Ako cemo o broju navijaca,u bivsoj jugi su prednjacili i to po mom misljenju jednako zvezda i hajduk, partizan i dinamo su bili ispod njih.

Google zna pricu o 70%

pre 6 godina

@Drobnjak iz auta, pa kako mi kao rezimski klub nismo dobili Zemunelo nego vi? Kako mi kao rezimski klub nismo dobili stadion od vojske nego vi? Kako mi kao rezimski klub nikada nismo imali premijera za predsednika? Kako to nama nikad nisu sedeli generali u upravi nego vama? Tudjman? Koca Popovic?Zvezda je uvek bila narodni klub i to se nikad nece premeniti. A vi ste oduvek vojni klub clan JSD-a ni to se nikad nece promeniti.
(Milos, 16. april 2018 19:06)


Pa druze dok ste se vi kupali u drzavnim novcima od projekta do projekta Partizan je svoj novac ulozio u buducnost,i to vecinom od transfera,jel vam neko branio da napravite svoj Zemunelo? Pitaj Dzaju i Cveleta gde su nestale pare,samo me molim te postedi price da su date za oruzje i penzije jer vredja inteligenciju.Uloga Marjanovica u Partizanu je odprilike 2% onoga sto Vucic radi za vas vec godinama i malo se informisi koliko ste titula uzeli za vreme njegovog mandata,izmedju ostalog i onu u Bariju.
Sto se tice stadiona,naravno da je JNA nas jer smo klub Narodne Armije i normalno je da su nam generali sedeli u UO,a ko je vama izgradio stadion,studenti od dzeparca,ko vam je sedeo u UO,UDBA?
I zapamti,ma koliko se svi zivi trudili da satanizuju Partizan i njegove navijace jednostavno nece uspeti,ustvari efekat je totalno suprotan.Uzivajte u svojom megalomanskoj mitomaniji a nas malo zaobidjite,barem na danasnji dan,danas slavimo,aj uzdravlje.

Sunce Slobode

pre 6 godina

Nele Karajlic, navijac Partizana, ko zeli da shvati - shvatice :

"Срби су навијали за Звезду. Наравно. Нарочито они из приградских насеља и са села. Звезда је била алтернатива свему ономе што су они подсвјесно осјећали. Звезда је била замјена за потиснута осјећања. Звезда је била знак идентификације, шљива испод које се окупљају преживјели. Звезда је била крсна слава свих православнима у Босни и Херцеговини.

Свети Никола, Свети Ђорђе, Свети Вид, арханђел Михајло, Свети Илија, Свети Јован… сви су они играли за Звезду.

Тек крајем осамдесетих схватих зашто сви моји нахоревки другови, и Алексићи, и Ђокићи, и Радосављевићи, и Голијанини, и Лазаревићи… сви навијају за Звезду. Када смо дијелили школске клупе седамдесетих година, чудио сам се како је могуће да толики број мојих другова тако добро познаје фудбалере из града стотинама километара удаљеног од њих. Када човјек одрасте, многе ствари му се покажу јаснијим.

Антипод Звезди је био Партизан. Наравно. За њега с навијала сва војна лица и добар дио полиције, без обзира на националност. Партизан је био Југословенско спортско друштво и у свим структурама, од управе преко стручног штаба и играча па до публике, он је морао да испуни тај задатак. Колики је страх комунистичке врхушке био од Црвене Звезде, показује страст којом се бранио Партизан."

Don Quijote

pre 6 godina

croata, 16. april 2018 21:12)

" Intelektualna razina navijaca Partizana?!"

Pa ti si prijatelju moj pao sa Marsa.
Ovako se skoro nisam ismejao. Auu bre......
Par puta sam bio na juznoj tribini stadiona JNA i videvsi face oko sebe, uznevereno sam se okretao oko sebe. Nisam bio siguran da li se nalazim na snimanju najnovijeg filma Federica Felinija ili je mozda skrivena kamera. Nisam nalazio neko drugo razumno objasnjenje.
Steta sto nema tvoja slika ovde, smeo bih da kladim....

BariTokio

pre 6 godina

Crvena Zvezda je sampion Evrope, clan malobrojne elite koja je osvajala tu prestiznu titulu. Svi ostali ex SFRJ klubovi to mogu samo da sanjaju. Time je Crvena Zvezda verovatno zauvek cementirala titulu najpopularnijeg i najatraktivnijeg kluba bivse drzave..

Đilko-san, a gi poprskaš, a se sparušku

pre 6 godina

@Bari-Tokio
Partizan je bio vicešampion Evrope i jedini Jugoslovenski klub koji nešto znači van granica zemlje, a onda se umešala policija, pa su igrači morali u zvezdu, jer su im očevi bili u četnicima. Pitajte Dula Savića, ali da se zakune u sina, kad je zavoleo zvezdu? (Sada je voli, ali ljubav je počela tek kada je odigrao sezonu u klubu).

Aлександар

pre 6 godina

Људи прате саопштења, било да је у питању Др Терза или Др Човић. Аба, пардон, оба поменута доктора, су надарени креатори врхунских саопштења, подржана по потреби excel табелама, тако да је увек загарантована комедија и добра забава.

Drobnjak iz auta

pre 6 godina

Nikakvo čudo, najpopularniji su iz dva razloga:

1. Zato što je to klub za koji navijaju polupismeni, a takvih ima najviše.

2. Zato što je to najtrofejniji klub, a najtrofejniji je zato što je oduvek bio režimski.

croata

pre 6 godina

Za dinamo su navijali hrvati, bosanci, slovenci i puno makedonaca, mislim ni jedan srbin. Njegova navijacka populacija je bila vecinom obrazovana, sa gradjanskim stihom i ortodoksni hrvati. Zanimljivost je da dinamo ima doslovno navijacke gradove u dalmaciji(sibenik), a u dalmatinskom zaledju cak su tu negdje sa hajdukom po navijackoj populaciji.
Za partizan su navijali srbi, bosanci, slovenci, crnogorci, makedonci, a i bas veliki broj hrvata obzirom na cinjenicu da je klub iz bg. Njegova navijacka populacija je bila umjerena bez izrazenog nacionalizma,bar do raspada juge, najvise iz razloga jer je bio vojni klub. Osim vojske za njega su vecinom navijali ljudi iz gradskih podrucja, takodjer vecinom obrazovani, klasicni gradjanski stih.
Za zvezdu kao glavni rezimski klub su navijali svi narodi osim jasno hrvata, najvise ljudi sa ruralnih podrucja diljem bivse drzave. Iako rezimski, u osamdesetima je postala klub sa izrazenim nacionalistickim navijacima, nekakvom stubu srbstva kao protutezu dinamu. Zvezdina navijacka populacija je bila iz sirokih masa bez urbanog stiha, najvise ljudi sa sela, vecinom neobrazovani i neuki.
Hajduk kao titov rezimski klub je bio slican zvezdi s jednom velikom razlikom, hajduk je prvenstveno bio lokalpatriotski klub i to strogo dalmatinski bez prevelike ostale nacionalisticke konotacije. I za njega su navijali ortodoksni hrvati ali u puno manjem broju nego za dinamo. Za hajduk su kao i za zvezdu navijali svi narodi bivse drzave, siroke narodne mase, a i velik broj umjerenih srba. Njegova navijacka populacija je prvenstveno cijela dalmacija, ostatak slicno kao i kod zvezde, vecinom ruralna podrucja, obrazovanija od zvezdinih navijaca, ali ne na intelektualnoj razini dinama ili partizana.
Dinamo i partizan su bili pravi urbani klubovi, a zvezda i hajduk klubovi sirokih navijackih masa.
Ako cemo o broju navijaca,u bivsoj jugi su prednjacili i to po mom misljenju jednako zvezda i hajduk, partizan i dinamo su bili ispod njih.

dusan

pre 6 godina

Udbaska propaganda i favorizovanje drzavne mezimice na zavidnom nivou.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Xman, 16. april 2018 17:08)

Jos jedan dokaz koliko partizanovci nemaju realan pogled na svet :) Zvezda ima ubedljivo najvise navijaca na prostoru bivse Jugoslavije, pa Hajduk, pa Partizan pa Dinamo, a to pokazuje i ova statistika...vecina Srba van Srbije je navijala za Zvezdu (Bosna, Krajina, Crna Gora), Hajduk je imao navijace i u Srbiji, a i u ostalim republikama...za Partizan su navijali Srbi iz Srbije (onaj manji deo), Albanci, Muslimani , dok za Dinamo su navijalo uglavnom samo Hrvati (i to onaj deo oko Zagreba i Slavonija)...Zvezda i Dinamo su imali taj nacionalni predznak, u smislu da je najveci procenat navijaca ta dva kluba iz redova Srba ili Hrvata, dok za Hajduk i Partizan je dobar deo navijaca bio i iz redova drugih naroda (s tim sto je dosta Srba navijlo za Hajduk, a Hrvati nisu za Partizan, za Partizan kao sto sam rekao su dominantno navijali Albanci, Bosnjaci, a i Slovenci)..

dusan

pre 6 godina

To samo oslikava odnos i u broju navijaca u bivsoj drzavi...Zvezda najpopularnija ubedljivo, pa Hajduk, pa Partizan, pa Dinamo...Brojke ne lazu :)

Google zna pricu o 70%

pre 6 godina

@Drobnjak iz auta, pa kako mi kao rezimski klub nismo dobili Zemunelo nego vi? Kako mi kao rezimski klub nismo dobili stadion od vojske nego vi? Kako mi kao rezimski klub nikada nismo imali premijera za predsednika? Kako to nama nikad nisu sedeli generali u upravi nego vama? Tudjman? Koca Popovic?Zvezda je uvek bila narodni klub i to se nikad nece premeniti. A vi ste oduvek vojni klub clan JSD-a ni to se nikad nece promeniti.
(Milos, 16. april 2018 19:06)


Pa druze dok ste se vi kupali u drzavnim novcima od projekta do projekta Partizan je svoj novac ulozio u buducnost,i to vecinom od transfera,jel vam neko branio da napravite svoj Zemunelo? Pitaj Dzaju i Cveleta gde su nestale pare,samo me molim te postedi price da su date za oruzje i penzije jer vredja inteligenciju.Uloga Marjanovica u Partizanu je odprilike 2% onoga sto Vucic radi za vas vec godinama i malo se informisi koliko ste titula uzeli za vreme njegovog mandata,izmedju ostalog i onu u Bariju.
Sto se tice stadiona,naravno da je JNA nas jer smo klub Narodne Armije i normalno je da su nam generali sedeli u UO,a ko je vama izgradio stadion,studenti od dzeparca,ko vam je sedeo u UO,UDBA?
I zapamti,ma koliko se svi zivi trudili da satanizuju Partizan i njegove navijace jednostavno nece uspeti,ustvari efekat je totalno suprotan.Uzivajte u svojom megalomanskoj mitomaniji a nas malo zaobidjite,barem na danasnji dan,danas slavimo,aj uzdravlje.

Milos

pre 6 godina

Drobnjak iz auta, pa kako mi kao rezimski klub nismo dobili Zemunelo nego vi? Kako mi kao rezimski klub nismo dobili stadion od vojske nego vi? Kako mi kao rezimski klub nikada nismo imali premijera za predsednika? Kako to nama nikad nisu sedeli generali u upravi nego vama? Tudjman? Koca Popovic?Zvezda je uvek bila narodni klub i to se nikad nece premeniti. A vi ste oduvek vojni klub clan JSD-a ni to se nikad nece promeniti.

Siniša

pre 6 godina

Za Zvezdu navijaju polupismeni. Za Partizan nepismeni. Što se tiče režima...stadion JNA...itd...uhhh...bolje da ne idem dalje sa komentarima.

garda

pre 6 godina

Pa to svi znaju i bez ovoga, cudu samo da razlika nije jos ubedljivija od ove. Cinjenica je da se i u bivsoj drzavi Zvezda volela najvise ubedljivo, ali je i Hajduk imao tu neku sportsku harizmu i neki poseban sarm kao i Zvezda. To su bile vrhunske utakmice i poseban ugodjaj. Moram da kazem da smo se vise njih plasili, znali su da igraju protiv nas fenomenalno, nego ova ostala 2 kluba, prosto nam nisu dorasli.

pfc45zg

pre 6 godina

Partizan je bio vicešampion Evrope i jedini Jugoslovenski klub koji nešto znači van granica zemlje, a onda se umešala policija, pa su igrači morali u zvezdu, jer su im očevi bili u četnicima. Pitajte Dula Savića, ali da se zakune u sina, kad je zavoleo zvezdu? (Sada je voli, ali ljubav je počela tek kada je odigrao sezonu u klubu).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Đilko-san, a gi poprskaš, a se sparušku, 16. april 2018 17:28)

Najhrabriji navijači na svetu, ne zato jer se ničega ne plađe nego zato što se ničega ne stide.
Sudeći po listi, ako gledamo zbirno, hrvatski klubovi imaju mnogo veću podršku.

Dalibor exZG

pre 6 godina

Odrastao sam u Zagrebu do početka rata a rođen sam 1980. godine. Moje tetak je kada smo dali drugi gol Bajernu na Trešnjevci iz duge devetke ispalio nekoliko hitaca u vazduh a najviše zato što se širom Zagreba pucalo kada je Bajern dao gol prije toga. Elem, svi srbi za koje ja znam su navijali za Zvezdu, Partizana nije bilo ni u priči jedva da sam znao da postoje tamo neki Partizan. Sada kada se prisjetim moj djed kao vojno lice JNA navijao za Partizan zato što je to njegov VOJNI klub kako mi je mati sama rekla. Znači srbi za Zvezdu a hrvati za Dinamo. Čak se po pitanju za koga navijaš utvrđivalo jesi li srbin ili hrvat. Toliko od mene iz prve ruke

Cika Toni

pre 6 godina

@ Zigzag ....... Popularnost klubova nije uopste vezana za grad iz kog je klub. Ja znam mnogo ljudi iz Srbije koji su navijali i dalje navijaju za Hajduk, da ne pricamo koliko navijaca Zvezde i Partizana ima u bivsim republikama Jug. Ove cifre su pokazatelj opredeljenja mladje populacija (korisnici savremnih tehnologija), mada bi odnos verovatno bio isti ako se uzmu u obzir i ostale kategorije. Uglavnom, redosled se zna Zvezda, Partizan, Hajduk i Dinamo (mozda Dinamo pa Hajduk).

Sima

pre 6 godina

Kakav je to argument za bilo šta,da je nekih navijača više od drugih, da je to neki argument onda za male klubove ne bi nikada,niko navijao , zato što su mali i neuspešni.Recimo i budala ima više od pametnih i razumnih ljudi, pa se zato oni i diče mnoštvom.Pošto je ovde kod nas neviđena moda biti Srbin svi ostali , koji to nisu su diskreditovani, loši, stigmatizovani i ko zna šta još. Među navijačima Zvezde se potencira brojnost i pripadnost srpstvu kao ultimativni vrednosna kategorija , koja je sama po sebi par exelance. Pošto smo kao država , narod , ekonomija, sistem vrednosti , kultura, na dnu evropske civilizacijske lestvice trebalo bi da se zamislimo.

cika mirko

pre 6 godina

Normalno. Za Partizan navija elita, za Zvezdu plebs. Zna se koga ima više.
(Boban, 16. april 2018 18:06)

Elita koja sama sebe naziva elitom.

Pedja

pre 6 godina

Zvezda je uvek bila najpopularnija i u staroj Jugoslaviji i svako objektivan ce to da prizna. Cak i kada bi se gledalo koji je klub najpoznatiji iz stare Jugoslavije u svetu ili koliko ima stranaca koji navijaju za neki klub iz bivse Jugoslavije, opet bi Zvezda bila prva. I dan danas da pitate u inostranstvu da li su culi za Dzajica recimo, vecina bi rekla da jesu.

garda

pre 6 godina

Film “Bal na vodi” najbolje odslikava kakvi su ljudi za koga navijali. Za Zvezdu studenti i intelektualci iz predratne elite, kao i privatni industrijalci i privrednici koji su posle rata mnogo toga izgubili. Za Partizan uglavnom politicki komesari i vojna lica po direktivi, mada je tu bilo puno zvezdasa iz redova onih obrazovanijih. Sto se tice Hajduka i on je kao Zvezda imao uporiste u svim strujturama drustva, dok je Dinamo svoje navijace sticao u onim rigidnijim i ekstremnijim slojevima drustva u Hrvatskoj.

ProdigyCZ

pre 6 godina

Regionalna liga je najpotrebnija Zvezdi,ozbiljan brend bi mogli da postanemo u Evropi.Dolazili bi bolji igraci,duze bi se zadrzavali,tv prava,veci transferi,o publici da ne pricam,Zvezda je uvek bila najgledanija bez obzira na velicinu Marakane.Dosta mi bre da gledam prizore losih terena,drveca umesto tribine,kucnih terasa i ostalih gluposti.

nemke

pre 6 godina

Људи прате саопштења, било да је у питању Др Терза или Др Човић. Аба, пардон, оба поменута доктора, су надарени креатори врхунских саопштења, подржана по потреби excel табелама, тако да је увек загарантована комедија и добра забава.
(Aлександар, 16. april 2018 17:17)

- Dzaba "cirilica" i sve ostalo, kada ce vam vrhunac u zivotu verovatno biti "motanje" kablova u nekoj od mnogobrojnih fabrika... Upravo zbog podsmevanja "Excel tabelama"... Edukujte se za sta se (Excel) koristi, i za sta su ga neke pametne cike "stvorile"... ...Nije tesko, zivimo u vremenu kada vam je svaka informacija dostupna bukvalno na dva klika... Mada kada pogledamo gde zivimo, nije ni cudo sto nam sudbinu kroje "podsmevaci"...

ProdigyCZ

pre 6 godina

Lepo se razvila polemika.Ja imam svoju teoriju zasto Zvezda ima vise navijaca i zasto se toliko smatra srpskim klubom,i tu bi se vratio na same pocetke.Partizan je samim imenom odbio od sebe dosta Srba koji su bili cetnici,neki grobar ce odmah spomenuti Krcuna,da,ali nije on samo ucestvovao u osnivanju Zvezde,i da jeste pitanje koliko je to ljudi znalo i koliko im je bilo bitno,ni ja dugo nisam znao niti me je zanimalo.Partizan je tad bio privilegovan,dovodio najbolje igrace iz regiona,to se ne moze osporiti,ali tesko je Srbinu nesto nametati na silu.Kasnije su se pojavili Sekularac,pa posle toga Dzajic i odveli Zvezdu na visi nivo,normalno je da ljudi vole majstore i da im prirastaju za srca.Ne znam samo grobari kakav kvalitet i kvantitet sad spominju kad se zna ko je imao vece igrace,u basketu je obrnuto,ali fudbal je ipak broj 1.A ako su mislili na navijacki kvantitet-kvalitet to je smesno,ima ih manje i opet ne mogu da se dogovore izmedju sebe,a o nekoj ideologiji u danasnje vreme je glupo pricati.

Don Quijote

pre 6 godina

croata, 16. april 2018 21:12)

" Intelektualna razina navijaca Partizana?!"

Pa ti si prijatelju moj pao sa Marsa.
Ovako se skoro nisam ismejao. Auu bre......
Par puta sam bio na juznoj tribini stadiona JNA i videvsi face oko sebe, uznevereno sam se okretao oko sebe. Nisam bio siguran da li se nalazim na snimanju najnovijeg filma Federica Felinija ili je mozda skrivena kamera. Nisam nalazio neko drugo razumno objasnjenje.
Steta sto nema tvoja slika ovde, smeo bih da kladim....

kos

pre 6 godina

(Milos, 16. april 2018 19:06)


Pa druze dok ste se vi kupali u drzavnim novcima od projekta do projekta Partizan je svoj novac ulozio u buducnost,i to vecinom od transfera,jel vam neko branio da napravite svoj Zemunelo? Pitaj Dzaju i Cveleta gde su nestale pare,samo me molim te postedi price da su date za oruzje i penzije jer vredja inteligenciju.Uloga Marjanovica u Partizanu je odprilike 2% onoga sto Vucic radi za vas vec godinama i malo se informisi koliko ste titula uzeli za vreme njegovog mandata,izmedju ostalog i onu u Bariju.
Sto se tice stadiona,naravno da je JNA nas jer smo klub Narodne Armije i normalno je da su nam generali sedeli u UO,a ko je vama izgradio stadion,studenti od dzeparca,ko vam je sedeo u UO,UDBA?
I zapamti,ma koliko se svi zivi trudili da satanizuju Partizan i njegove navijace jednostavno nece uspeti,ustvari efekat je totalno suprotan.Uzivajte u svojom megalomanskoj mitomaniji a nas malo zaobidjite,barem na danasnji dan,danas slavimo,aj uzdravlje.
(Google zna pricu o 70%, 16. april 2018 23:24)

Guglaj ko je Slavko Zecevic.

Don Quijote

pre 6 godina

I meni je Hajduk bio jako drag klub.
Za nas koji smo odrastali u Beogradu Hajduk i Dinamo nisu bili hrvatsku klubovi, takva podela nije postojala i nikome nije bila vazna. Bili su uz Partizan samo najveci rivali, pa u tom smislu "mrznja". Koga je bilo briga da li je iz Srbije ili iz Hrvatske. Posle smo saznali da u Hrvatskoj nisu bas tako bili vaspitavani i uceni od malih nogu.
Svejedno, i danas posle toliko godina, iz daleka pratim pomalo i splitske "bile". Pogledam rezultate hrvatske lige i volim da vidim da je pobedio. Secam se da su u hotelu Jugoslavija u Zemunu svake godine pravili njihove "Bile noci" i niko ih nije dirao.
Jos su ti bili Rujeka i Zagreb kao posebno dragi klubovi iz Hrvatske.
I Sarajevo, Velez i Borac Banja luka iz Bosne.
I njih stidljivo pratim.

dzenings

pre 6 godina

Popularnija je i od Real Madrida.To je fenomen.Boli vas ovaj dan 16.04. pa ajd da pisemo bajke....
(rodny, 16. april 2018 21:13)

boli nas titula u fudbalu, a vas naprasno fudbal ne interesuje od subote, opet pratite kosarku.

ćika crni

pre 6 godina

Normalno. Za Partizan navija elita, za Zvezdu plebs. Zna se koga ima više.
(Boban, 16. april 2018 18:06)

obzirom, druže bobane (ako treba celo selo će da pomogne) , ko je danas elita, neka hvala. Normalno

Sunce Slobode

pre 6 godina

Nele Karajlic, navijac Partizana, ko zeli da shvati - shvatice :

"Срби су навијали за Звезду. Наравно. Нарочито они из приградских насеља и са села. Звезда је била алтернатива свему ономе што су они подсвјесно осјећали. Звезда је била замјена за потиснута осјећања. Звезда је била знак идентификације, шљива испод које се окупљају преживјели. Звезда је била крсна слава свих православнима у Босни и Херцеговини.

Свети Никола, Свети Ђорђе, Свети Вид, арханђел Михајло, Свети Илија, Свети Јован… сви су они играли за Звезду.

Тек крајем осамдесетих схватих зашто сви моји нахоревки другови, и Алексићи, и Ђокићи, и Радосављевићи, и Голијанини, и Лазаревићи… сви навијају за Звезду. Када смо дијелили школске клупе седамдесетих година, чудио сам се како је могуће да толики број мојих другова тако добро познаје фудбалере из града стотинама километара удаљеног од њих. Када човјек одрасте, многе ствари му се покажу јаснијим.

Антипод Звезди је био Партизан. Наравно. За њега с навијала сва војна лица и добар дио полиције, без обзира на националност. Партизан је био Југословенско спортско друштво и у свим структурама, од управе преко стручног штаба и играча па до публике, он је морао да испуни тај задатак. Колики је страх комунистичке врхушке био од Црвене Звезде, показује страст којом се бранио Партизан."

Giga

pre 6 godina

Ne znam razloge zasto neko pocne da navija za neki klub,ali evo moj primer.1982 finale kupa,imao sam pet i po godina,igraju Zvezda-Dinamo na Marakani.Cale gleda i nervira se,a ja nemam pojma zbog cega.Jedino sto se secam je to da su mi se mnogo svideli crveno-beli dresovi i zbog toga sam poceo da navijam za Zvezdu,naravno sve strastvenije,pokidala mi kroz godine Zvezda zivaca i u fudbalu i u kosarci pa za jedno 10 godina zivota mislim.Mnogo emotivno dozivljavam sve sto se tice Zvezde.I da su mi se taj dan svideli modri dresovi verovatno bi poceo da navijam za Dinamo.Cudan taj moj nacin pocetka navijanja za Zvezdu ali tako je sve pocelo.

Nikola

pre 6 godina

Pa to svi znaju i bez ovoga, cudu samo da razlika nije jos ubedljivija od ove. Cinjenica je da se i u bivsoj drzavi Zvezda volela najvise ubedljivo, ali je i Hajduk imao tu neku sportsku harizmu i neki poseban sarm kao i Zvezda. To su bile vrhunske utakmice i poseban ugodjaj. Moram da kazem da smo se vise njih plasili, znali su da igraju protiv nas fenomenalno, nego ova ostala 2 kluba, prosto nam nisu dorasli.
(garda, 16. april 2018 17:47)
U pravu si.Zvezda jedino sa Hajdukom nema pozetivan skor.To sam nedavno procitao i iznenadio se.Ima jos neki klub,nepoznat sa kojim je odigrala mec u kupu i izgubila.Zvezda-Hajduk je bio pravi derbi bivse drzave,a Zvezda-Partizan veciti derbi.

Žungul

pre 6 godina

Zvezda ima najviše navijača jer je predstavljala kao izrazito srpski klub, ni dalje se ne zna zašto je to tako jer isto nosi komunističko ime kao i Partizan, a i nastala u isto vrijeme na isti način
Srba u svim područjima bivše države ima duplo više nego drugog najbrojnijeg naroda (Hrvata). Ako se uzme u obzir Zvezdina titula šampiona Europe i trofeji ova popularnost je sasvim logična.
Zanimljiva je pak popularnost Hajduka, iako je zadnje 4 godine nakon određenog bloga i članka u Kuriru popularna teorija da je to srpski klub, to se prije toga nije spominjalo ni u najvećim navijačkim provokacijama, pa čak ni nesretnih 90ih.
Hajduk je slovio kao Dalmatinski klub koji je puno dao antifašističkoj borbi, ako se još uzme u obzir ljepota Splita kao grada, južnjački duh, dalmatinski naglasak, karakteristična muzika, bijeli dresovi, južnjački tip navijača koji su najviše sličili talijanskim tifosima i kao takvi bili posebni u Jugi, a uz sve to i tradicionalni odlazak svih naroda i narodnosti na ljetovanja po Dalmaciji gdje je prisutnost Hajduka na svakom koraku, a klub doslovno religija onda je jasno zašto je recimo puno Srba navijalo za Hajduk ili Slovenaca, gdje je od bivše četvorke to daleko najpopularniji klub, bar među Janezima.
Partizan je bio vojni klub, navijali su za njega i Hrvati, ali većinom oni koji su živjeli van granica SR Hrvatske, dok je Dinamo nosio taj predznak hrvatskog kluba i imao navijače osim po sjeveru i među domicilnim Hrvatima u drugim republikama,