Ponedeljak, 20.11.2017.

20:07

Bauman: Evroliga je cinična i radi ovo namerno

Prebacivanje krivice između Evrolige i FIBA se nastavlja.

Izvor: MLJ

Bauman: Evroliga je cinièna i radi ovo namerno IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Норис

pre 6 godina

НоНаме,

Није то никакав капитализам у пуном сјају, већ обична девијација капитализма, провидна и малигна. То што ти говориш произилази из једног виђења капитализма, које ни у капиталистичким земљама није доминантно.
Равноправност учесника је један од темеља здравог капитализма, а општи интерес је исто нешто о чему се води рачуна, ма како то нама циничнима и препаметнима из бившег социјализма звучало.

Рецимо, у фудбалу није могуће да власник неког клуба уложи баш онолико свог новца колико он жели. Зашто? Зато што би, рецимо, неко могао да спуца у једној сезони две милијарде евра, а најближи пратилац 200 милиона. И тиме би свако такмичење било обесмишљено. То ни у америчкој кошарци није могуће, зато постоји ограничење за годишње плате и разна друга ограничења. У европској кошарци ничег од тога нема, него постоје клубови у које њихове газде убацују новац лопатом, како једном духовито рече Богдан Тањевич, и то не на тржишној бази, већ на бази меценарства. Пола Евролиге чине тимови тог типа, а кад смо већ код Еке и Евролиге и услова за улазак у њу...они су једне године овакви, друге онакви. Ека је неозбиљна организација која често у току једне сезоне одређује правила и формат такмичења за наредну. С њима ништа не знаш, то је затворени мутни картел.

Не би ме чудило да по истеку постојећег трогодишњег уговора Бартомеу каже: "У Евролиги нема више места за АБА лигу." На питање зашто, добићемо његов менаџерски осмех и неко смешно објашњење. А онда ће настати кукњава.

NoName

pre 6 godina

Pravo na rad je USTAVOM ZAGARANTOVANO pravo u 95 posto država na svetu. Ja biram gde cu da radim, nećeš mi ti određivati. 

- Ма лепо. Пробај да из Србије, пожелиш да одеш тек тако у Данску или Норвешку и радиш у својој професији. Кад се суочиш са гомилом прописа и препрека, онда ми реци нешто о "праву на рад". 
Додатно, до пре само двадесетак година у Европи си могао у кошаркашком клубу да ангажујеш само два страна играча, а мислим да још увек у Русији имаш правило да у сваком тренутку на терену морају бити бар два руска играча, бар је тако било до пре неку годину. Свуда постоји гомила прописа којим савези штите нешто што им је важно. 

Мојим предлогом није оспорено никоме право на рад као такво. 

У нечему другом је ствар. 
Ека извргава руглу спортске принципе, штети европској кошарци, на њено деловање треба указати, а ваља и нешто озбиљно предузети. Фиба, оваква каква је, други је састојак проблема, али по њој су ионако скоро сви у нашој средини распалили, и то углавном само по њој, и ту лежи грешка: и Ека је одговорна за ситуацију у којој се налазимо.
(Норис, 21. novembar 2017 10:44)

Prijatelju, EL, EK, LŠ, LE igraju oni koji ispune uslove. I uslovi su jasni. U Danska, Norvešku idu da rade oni koji ispunjavaju uslove. Nemoj da menjaš teze i da zastupas mišljenje da svako treba da radi u Guglu jer je dobra plata i dobri uslovi. Ne, u Guglu će raditi oni koji ispune uslove koje postavlja menadžment kompanije. Kao što EL igraju oni koji ispunjavaju uslove koje je propisala Eka. Kapitalizam u punom sjaju, prijatelju. Surovo, ali je tako. Nikad pastir sa Zlatibora neće moći da ode u Švedsku i da bude direktor Volvoa. Kao što ni direktor Volvoa neće moći da bere malinu kod srpskog seljaka u Arilju ukoliko ne ispunjava uslove. Nemoj samo bukvalno da shvatis ovo poslednje. Dzabe mu diplome, znanje ako ne može da izdrži na plus 45.

drvobradi

pre 6 godina

FIBA se vodi samo jednom idejom, hoce sve i hoce odmah. Svoju nesposobnost prikrivaju silom, koja vec sada ne radi. Pre 15g su ispustili organizaciju takmicenja najboljih klubova Evrope. Ukinuli su EP na dve godine i to mi je ok, zasto onda nisu iskoristili to leto za 2-3 kvalifikaciona turnira ili da konacno uvedu da plasman na EP i ostalim takmicenjima nesto znaci u smislu SP. FIBA LS je ispala smehotres, ugasice se za 1-2g, para nema. Kako su krenuli jos ce EL/NBA da preuzmu SP i EP.
BTW ne znam sto mnogi navijaci Partizana uopste podrzavaju FIBA kada ih je ispalila svaki puta kada su podrzali njihove projekte (ispale sa ULEB i Eurokupom).
@bozza
U NBA se vrte vece pare nego u bilo kojoj fudbalskoj ligi sveta (oko 20% vise nego PL, a vise od La Liga i Bundeslige zajedno). Osvajac titule nosi naziv World Champion.

NoName

pre 6 godina

У реду, онда марш из нашег система. - Којег система? - Из лига, из националних савеза, и напослетку Фибе. Ако је размена, онда је размена у оба правца. Нећемо дозволити нашим играчима да играју у вашим клубовима. Правите ви своје играче. Исто важи за судије. 

И немој да неко каже да је то немогуће и неевропски. О, итекако је европски. Свуда постоје антимонополска тела и постоје правила која обезбеђују равноправну трку. То што се нико овим питањем досад није озбиљније позабавио говори о томе да кошарка не стоји баш најбоље као спорт у Европи. Мало је интересовања за њу.
(Норис, 21. novembar 2017 00:05)

Prvo, ti nemaš pojma šta je monopol. Nikoga oni ne uslovljavaju, možeš da biraš EL, EK, Fiba LŠ, Fiba EK.... Druga stvar, ti bi da zabranis nekome da pređe u drugi klub? Da li si ti svestan kakvu bi suspenziju popio bilo koji savez da samo pomisli na tako nešto. Pravo na rad je USTAVOM ZAGARANTOVANO pravo u 95 posto država na svetu. Ja biram gde cu da radim, nećeš mi ti određivati. To što ti pričaš ti se zove samoupravni socijalizam. Kapiras li ti da ljudi igraju svoju ligu po pravilima koja oni određuju? Tebi ako se ne svidja igraš Fiba LŠ sa Sigalom iz Prištine. To je, kako ti kažeš, evropski.

Норис

pre 6 godina

Pravo na rad je USTAVOM ZAGARANTOVANO pravo u 95 posto država na svetu. Ja biram gde cu da radim, nećeš mi ti određivati.

- Ма лепо. Пробај да из Србије, пожелиш да одеш тек тако у Данску или Норвешку и радиш у својој професији. Кад се суочиш са гомилом прописа и препрека, онда ми реци нешто о "праву на рад".
Додатно, до пре само двадесетак година у Европи си могао у кошаркашком клубу да ангажујеш само два страна играча, а мислим да још увек у Русији имаш правило да у сваком тренутку на терену морају бити бар два руска играча, бар је тако било до пре неку годину. Свуда постоји гомила прописа којим савези штите нешто што им је важно.

Мојим предлогом није оспорено никоме право на рад као такво.

У нечему другом је ствар.
Ека извргава руглу спортске принципе, штети европској кошарци, на њено деловање треба указати, а ваља и нешто озбиљно предузети. Фиба, оваква каква је, други је састојак проблема, али по њој су ионако скоро сви у нашој средини распалили, и то углавном само по њој, и ту лежи грешка: и Ека је одговорна за ситуацију у којој се налазимо.

Doboj

pre 6 godina

Pa ko je kome prodao prava ekskluzivna prava na EL? Ovako organizovana FIBA uskoro neće orgqnizovati ni tu svoju ligu šampinjona. Bodiroga i Radović kao funkcioneri su kancer srpske košarke.

Норис

pre 6 godina

Ти, НоНаме, испуцаваш фразе, а нисам сигуран колико се разумеш и у самоуправни социјализам и у капитализам. Картел је картел, неповољна појава. Ека је картел. Ту један број клубова користи претходне титуле стечене у спортски поштенијем систему (ЦСКА, Реал, Макаби...) или садашњну финансијску моћ (Фенербахче, Ефес...) да цементира постојећи поредак, на начин да су се практично у потпуности изоловали у најјачем такмичењу, али сем што не пуштају никога унутра, њима с друге стране не пада на памет да се ЗАИСТА У ПОТПУНОСТИ ИЗОЛУЈУ и да напусте националне лиге и савезе. Другим речима, они остају унутар једног већег система којег користе до максимума, али никог не пуштају у свој микро-систем. Тако паразитирају на стотинама и хиљадама других клубова које не пуштају у своје друштво. Оних пет слободних места не вреди помињати. Главно што им замерам је затворени формат такмичења. Хоћеш да се затвориш? У реду, онда марш из нашег система. - Којег система? - Из лига, из националних савеза, и напослетку Фибе. Ако је размена, онда је размена у оба правца. Нећемо дозволити нашим играчима да играју у вашим клубовима. Правите ви своје играче. Исто важи за судије.

И немој да неко каже да је то немогуће и неевропски. О, итекако је европски. Свуда постоје антимонополска тела и постоје правила која обезбеђују равноправну трку. То што се нико овим питањем досад није озбиљније позабавио говори о томе да кошарка не стоји баш најбоље као спорт у Европи. Мало је интересовања за њу.

prekoOkeanskeDelije

pre 6 godina

Ovaj Bauman ne znam ko je i nemam ništa sa likom za koga niko iz košarke nije čuo. Meni smetaju naši predstavnici u FIBA kao Radović i ostali. Kao što su mnogi primetili daleko da su u ULEB-u sve nevinašca, ali oni sa pravom drže stav koji se potpuno podudara sa stavom NBA. Nema nikakve logike kriviti EL, a ignorisati NBA. FIBA se godinama pokrivala ušima i prala ruke a sad bi u rat protiv ULEB kad su ovi drugi zgrnuli pare i uticaj. Sad se FIBA poziva na nekakvo jedinstvo reprezentacija a godinama su te reprezentacije i njihova takmičenja srozavali. Upravo oni su vrhunac licemerstva.
Naši ako obraza imaju da odmah istupe iz FIBA tela i da se ograde od Baumana.
Toliko—

NoName

pre 6 godina

За НоНаме 

Нећу им ја одређивати ко ће да игра Евролигу? 
Море, ја да сам Фиба, рекао бих - ви се враћате под наше окриље па ћемо ми да организујемо и клупска и репрезентативна такмичења, као што се ради у фудбалу. 
Шта је то ЕКА заправо корисно направила осим што је преузела најјаче клупско такмичење и напослетку га затворила? То је безобразна накупина десетак тимова који користе све предности заједничког добра (националне лиге, широку базу играча за куповину итд) али не желе ништа да деле са другима. То је заправо обичан картел, а картели не ваљају ни у економији па тако ни у спорту. ПАОК може да буде шампион Грчке, свеједно му је - неће играти Евролигу јер су места РЕЗЕРВИСАНА за Олимпијакос и Панатинаикос. У Евролигу може ући само ако постане шампион Еврокупа и одиграће једну сезону. Ако постане шампион Евролиге, неће моћи да брани ту титулу, зато што се у Евролигу не улази из грчког првенства, а Еврокуп није ни могао да игра - зато што је ту сезону играо Евролигу! Ето колико је то све логично и спортски.
(Норис, 20. novembar 2017 22:57)

Očigledno je da nisi razumeo, pa cu da ponovim: Nećeš im ti određivati koga će oni da prime u njihovo takmičenje. To kako si ti zamislio, to može u samoupravnom socijalizmu, sednu drugovi i donesu dekretom odluku o bilo čemu. A Paok uvek može da igra Fibinu LŠ. Sad ti meni lepo objasni zašto ti je toliko stalo do toga da Paok igra EL kad je to zlo od takmičenja? Zašto ti mrziš Paok pa insistiras da on igra EL? Koji deo tebi nije jasan? Ljudi su svojim parama napravili takmičenje i određuju pravila igre. Kome se svidja bori se da igra u njihovim takmičenjima, kome se ne svidja nek igra Fiba LŠ i Fiba evrokup? Šta je sporno?

NoName

pre 6 godina

Толико лошег има да се каже о овој гарнитури ФИБА, али страшно је што наши људи подржавају Еку и њену Евролигу. 
Кад би Ека организовала Европско првенство за кошаркаше, они би дали стогодињну А лиценцу савезима чији буџети прелазе 25 милиона евра, а сви остали би се борили за додатна три места. С тим што би и ти остали морали да долазе из земаља са минимум 10 милиона становника, БДП-ом 15000 евра пер капита и бар 2 међународна аеродрома са 8 милиона путника годишње. 

Врхунска је подвала кад Ека каже: "Што не притиснете НБА за играче?" Па ко је икад могао да притисне НБА због било чега? Може ли Бартомеу да је притисне? Не може.
(Норис, 20. novembar 2017 22:02)

Zašto bi Bartomeu pritiskao NBA? Kakve on ima veze sa njima? Čovek ne pritiska ni evroligaske klubove. On samo neće da se odrekne rasporeda koji je napravio. A i zašto bi. Problem je u tome što je Fiba odlučila da se igraju kvalifikacije na način na koji se nikada nisu igrale. I u pravu je EKA, zašto Fiba ima duple standarde za EL i NBA. Druga stvar, ljudi su napravili svoje takmičenje svojim parama i svojim znanjem, sposobnostima... Nećeš im ti određivati ko će da igra u EL. Kome se ne svidja uvek može da izabere Fibinu LŠ. Ja ću samo da podsetim da je u toj Fibinoj LŠ predviđeno samo jedno mesto za Srbiju, zvaničnog evropskog, svetskog i olimpijskog vicesampiona, dok je jedna Rumunija dobila dva mesta. I tu se svaka priča o kredibilitetu Fibe, Bodiroge i ostalih završava.

Норис

pre 6 godina

Толико лошег има да се каже о овој гарнитури ФИБА, али страшно је што наши људи подржавају Еку и њену Евролигу.
Кад би Ека организовала Европско првенство за кошаркаше, они би дали стогодињну А лиценцу савезима чији буџети прелазе 25 милиона евра, а сви остали би се борили за додатна три места. С тим што би и ти остали морали да долазе из земаља са минимум 10 милиона становника, БДП-ом 15000 евра пер капита и бар 2 међународна аеродрома са 8 милиона путника годишње.

Врхунска је подвала кад Ека каже: "Што не притиснете НБА за играче?" Па ко је икад могао да притисне НБА због било чега? Може ли Бартомеу да је притисне? Не може.

Aca

pre 6 godina

(bozza, 20. novembar 2017 21:26)

Da, samo što FIFA i UEFA nemaju NBA ligu (koja je neki drugi svet u odnosu na sve ostale i finansijski i prema kvalitetu igrača) a skoro svi najbolji fudbaleri igraju u Evropi.
Pitanje je šta je FIBA htela da postigne sa ovim rasporedom? Ako su znali da NBA neće prihvatiti ovakav raspored to znači da su hteli da isključe NBA igrače iz kvalifikacija. I da Evroligaši dozvole igračima da igraju to opet nije pošteno, NBA je nedodirljiva

Imamo mi pametnih ljudi

pre 6 godina

a da evroliga krene sama da organizuje i prvenstvo evrope, a i u saradnji sa nba i prvenstvo sveta?
(max, 20. novembar 2017 22:24)
Dobra ideja, a ako EL neće mogao bi i ti da organizuješ, lako ćeš se dogovoriti sa NBA za SP, ovi iz NBA jedva čekaju na to. Živ mi ti.

NoName

pre 6 godina

svi kriticari FIBE treba da se podsete da po istom principu "prozora" funkcionise fudbal sa FIFom i UEFom. Realu, Barsi, MUu i MCu nije problem da tokom sezone daju igrace za reprezentacije, kao ni njihovim ligama. Poenta je da se kvalifikacine za reprezentativna takmicenja odrze u toku sezone, kada su svi igraci u formi i punom treningu. Kada bi svi iz EL i ostalih takmicenja ucestvovali sa svojim igracima, pre ili kasnije bi i NBA morala da prilagodi svoj kalendar, ili bi propustila velika takmicenja. Ako pricamo o parama, opet se u Primeri, Premijer i Bundes ligi zajedno vrte vece pare nego u NBA. FIBA treba da obezbedi puno osiguranje i obestecenje klubovima za eventualne povrede, kao i u svim ostalim sportovima. Svake godine smo svedoci raznih otkaza reprezentacijama zbog umora, povreda ili drugih obaveza van terena. Dakle, razmisljajte objektivno a ne ostrasceno
(bozza, 20. novembar 2017 21:26)

Postoji samo jedan problem : Kvalifikacije u fudbalu se 70 godina igraju na isti način, u istim terminima. Fiba posle 70 godina bez ovakvih kvalifikacija, uvidi iste i remeti sistem koji je radio 70 godina.

Норис

pre 6 godina

За НоНаме

Нећу им ја одређивати ко ће да игра Евролигу?
Море, ја да сам Фиба, рекао бих - ви се враћате под наше окриље па ћемо ми да организујемо и клупска и репрезентативна такмичења, као што се ради у фудбалу.
Шта је то ЕКА заправо корисно направила осим што је преузела најјаче клупско такмичење и напослетку га затворила? То је безобразна накупина десетак тимова који користе све предности заједничког добра (националне лиге, широку базу играча за куповину итд) али не желе ништа да деле са другима. То је заправо обичан картел, а картели не ваљају ни у економији па тако ни у спорту. ПАОК може да буде шампион Грчке, свеједно му је - неће играти Евролигу јер су места РЕЗЕРВИСАНА за Олимпијакос и Панатинаикос. У Евролигу може ући само ако постане шампион Еврокупа и одиграће једну сезону. Ако постане шампион Евролиге, неће моћи да брани ту титулу, зато што се у Евролигу не улази из грчког првенства, а Еврокуп није ни могао да игра - зато што је ту сезону играо Евролигу! Ето колико је то све логично и спортски.

Kako je bila zelena moja dolina

pre 6 godina

Kako polemisati sa nezrelim licima koji uporno pominju NBA, kao kako oni mogu da ne igraju. Mogu šta hoće? To je košarka za sebe i po sebi. Njihov "pedeseti" tim može da osvoji SP, ako njihov savez to želi, mada je njima važnija njihova vanzemaljska liga. Neće se Fiba ušinuti ako ne budu igrali na SP igrači vartolomejci, ima u svetu i nevartolomejaca, nego da li će Srbija imati neko ulogu u svetu ubuduće, ako bata Čovke bude iznad KSS i državnog sportskog interesa? Nema taj više moralnog prava da troši državni novac. Da li ćete slaviti ispod balkona medalju sa SP ili bata Čovketa kako u ruci drži fenjer i obasjava vas svetlostima svog predgrađa? Šta će ostati od nekada slavne srpske košarke, iz ciklusa moja otadžbina?

Mario Marko

pre 6 godina

Nekada najjaču sportsku državu su uništili u surovom raspadu Jugoslavije,a danas Djordi daje završni udarac totalnim urušavanjem košarke u zemljama "Zapadnog Balkana"regionu koji je dao najve?a imena svetske i Evropske košarke i u igračkom a i u trenerskom kadru. Za pet godina bi?e besmisleno da li ?e se igrati i gde Evropska i svetska prvenstva.. Bitno je da postoji privatna liga jednog čoveka kome donosi enormnu zaradu....

sasa

pre 6 godina

FIBA je jedan zastareo sistem pun birokratije koji usporava napredak evropske kosarke. Umesto da prilagode kosarku americkim pravilima kao sto to Evroliga pokusava da ucini oni ne samo da prave pometnju vec i pretnjama o suspenziji vrse ogroman pritisak na saveze.

bozza

pre 6 godina

svi kriticari FIBE treba da se podsete da po istom principu "prozora" funkcionise fudbal sa FIFom i UEFom. Realu, Barsi, MUu i MCu nije problem da tokom sezone daju igrace za reprezentacije, kao ni njihovim ligama. Poenta je da se kvalifikacine za reprezentativna takmicenja odrze u toku sezone, kada su svi igraci u formi i punom treningu. Kada bi svi iz EL i ostalih takmicenja ucestvovali sa svojim igracima, pre ili kasnije bi i NBA morala da prilagodi svoj kalendar, ili bi propustila velika takmicenja. Ako pricamo o parama, opet se u Primeri, Premijer i Bundes ligi zajedno vrte vece pare nego u NBA. FIBA treba da obezbedi puno osiguranje i obestecenje klubovima za eventualne povrede, kao i u svim ostalim sportovima. Svake godine smo svedoci raznih otkaza reprezentacijama zbog umora, povreda ili drugih obaveza van terena. Dakle, razmisljajte objektivno a ne ostrasceno

boki

pre 6 godina

Evropsko,svetko prvenstvo,olimpijske igre , recite mi...!!! Šta ima bolje i zanimljivije ??? Neki brane EL , neki FIB-u !!
Najbolje reprezentacije sveta trebaju na tim takmićenjima biti !!
Ako nije tako , čemu onda sport čemu onda košarka !!??
Zar to nije san svakog sportaša i navijaća !!!
Po meni treba osuditi EL kao i FIB-u !! Naravno i NBA ligu !!!
E crna paro many, many šta učini od sporta , sveta !!
Žalosno za plakanje !!! A vi pojedinci i dalje se prepucavajte ko je u pravu EL, FiBA ,NBA !!!

milan

pre 6 godina

Današnji fudbal funkcioniše uz svest da veliki klubovi imaju rezervni plan za svoju nezavisnu ligu i da zato FIFA i UEFA moraju stalno da budu u dijalogu sa njima i brinu o njihovim interesima da bi se očuvalo jedinstvo. FIBA je prvo ostala bez kontrole nad EL, zatim počela da uspostavlja sve jaču saradnju sa tom organizacijom, da bi onda sve uprskala jednostranim uvođenjem ovih prozora. Problem je što su EL i vodeće nacionalne i regionalne lige u Evropi uputile proteste kada se odlučivalo o novom sistemu reprezentativnih takmičenja, a FIBA te proteste nije ni razmatrala niti otpočela bilo kakav dijalog, verovatno očekujući da će velike klubove nerealnim obećanjima uspeti da namami u svoju planiranu ligu.

Inače, mislim da roster reprezentacije USA dovoljno govori o ovim kvalifikacijama: Markel Brown, Semaj Christon, Larry Drew II, Reggie Hearn, Amile Jefferson, Kennedy Meeks, Elijah Millsap, Xavier Munford, Donald Sloan, Jameel Warney, Travis Wear, Jonathan Holmes.

Jim Beam

pre 6 godina

Slažem se da su pohlepni. I svašta još nešto. Ali čekaj, vi ste od starta znali da NBA igrači neće igrati i oni nisu problem. Samim tim kvalifikacije su prilično sulude jer fakat 60ak najboljih evropskih igrača neće moći da igra. Favorizuju se reprezentacije koje nemaju igrače preko okeana. Ali zato Euroliga jeste problem jer je uradila istu stvar, verovatno sa istim brojem igrača. Jedini ko je u celoj ovoj priči napravio glupost jeste FIBA jer glumi ludio sa tim kvalifikacijama u sred sezone. Bez pokrića. Treba vas ukinuti, napraviti zdravu priču pa onda isto uraditi i sa ULEB-om. Od odlične europske košarke u poslednjih 20ak godina FIBA i ULEB su napravili drugorazredna takmičenja gde se sve više izbegava igranje za reprezentaciju zbog ovakvih stvari, Kanada, Australija i ostatak sveta izbacuju više talenata nego svi evropljani zajedno, a igrači se radije odlučuju da igraju u razvojnoj NBA ligi i Kini negu u najjačoj evropskoj ligi. Nastavi li se ovako, za 10-15 godina na svetskim prvenstvima i olimpijadama nijednu medalju neće uzeti niko iz Evrope.

Ciganin a ne covicevac

pre 6 godina

fiba radi posao koji radi vec sto godina. To sto je nastala privatna liga a na nju se loze panteri to je druga stvar. Misle da ce doveka. Samo polako, dug je zivit.

Vladimir

pre 6 godina

Kada ce FIBA da objasni kako je prodala prava na organizaciju evro kupova, a sada na silu zeli to da povrati? A vodeci evropski savezi (svi koji imaju predstavike u EL i EK) trebali bi da pokrenu i reprezentativna takmicenja, pa neka FIBA ostane sa Moldavijom, Austrijom, Kiprom,...

koma

pre 6 godina

Kakva bre Evroliga, vi iz FIBE ste ubacili te prozore u sred sezone evrolige.
(Dare, 20. novembar 2017 20:07)
Jel ti citas tekst? Ovaj kalendar kvalifikacija je napravljen pre 2 godine, a tada EL u ovom formatu sa 30 kola nije ni postojala. I nije mi jasno sta hocete. Kukali ste godinama sto ne Djordi ne daje licencu Partizanu, sto nema vise ekipa iz Srbije i regiona u EL, pa sto daje specijalne pozivnice nekim levatima, pa sto igra previse Turaka i Spanaca, pa ko zna sta sve... A sad ste svi na strani iste te privatluk lige, a protiv Fibe koja je ipak bazirana na sportskim principima, samo nema vise toliki finansijski uticaj medju klubovima da moze da ih uspesno primeni.
Ovo sad sto imamo u kosarci je ono sto su hteli da urade u fudbalu pre 10-15 godina. Da se izdvoji 14, ili koliko vec, najbogatijih klubova Evrope i da igraju zasebnu Ligu sampiona. Srecom nisu uspeli, pa imamo i dalje zanimljiva i pravedna Uefa takmicenja i EP i SP.

Divos

pre 6 godina

ЕЛ, тј њени челници гледају себи корист. Раде како мисле да је најбоље њиховом пријекту (ЕЛ), настоје да буде што функционалнији, по могућности у некој будућности профитабилни, и како би постали европски пандан НБА. Лично сам скептик, али раде на томе.
Раде на промоцији свог такмичења, повећали су број кола, у перспективи ће још повећати, и ту се ови "прозори" не уклапају. Клубови и играчи су доведени у немогућу ситуацију.

Бауман и ови паразити из ФИБА-е немају никакво право да било кога прозивају за лицемерство и непоштен однос.
Јер они не раде нити маре за корист кошарке.
Који су њихови потези?
Ивели су ове "прозоре", и направили хаос.
Укинули су ЕП 2019-е, и након 8 деценија ЕП се не игра сваке друге године.
Након пуне 52 године, од 1966.е, ето мимаћемо наредне године љето без великог такмичења.
За задње ЕП су делегирали трећеразредне судије, и направили приличну лакрдију.
Стартали су прошле године са својом ФИБА ЛШ. И можда сам и имао одређеног обзира, али ови ликови су за ту премијерну ФИБА ЛШ предвидели по 2 клуба из Румуније, Бугарске и Португала и само један из Србије (касније ће и ту направити циркус, па ће то мењати, што говори о неозбиљности).
Наравно да сам пристрасан, и да преко таквог понижења српске кошарке не могу прећи.
И ништа не раде на промоцији, афирмацији кошарке.

Нису ови из УЛЕБ-а цвећке, напротив, алу ови из ФИБА-е су велики лупежи, ти немају право ником делити моралне лекције.

ja

pre 6 godina

Ko će da igra za SAD? Vilbekin? A njega je otela već Bosna. Ročesti? Ne može igra Evroligu, neća ga pusti Zvezda. Jedino Gos i Miler, eno ga i Kvinsi Miler nema klub. Naravno tu si Demarkus Nelson, Kevin Džons, Frenklin Robinzon, Elton Braun. Može se napraviti simpatična ekipica...

znanje-imanje

pre 6 godina

Klasično - obe strane kriminalne (a i NBA, i svi drugi...) pa obe strane imaju ne samo neke argumente za koje jesu u pravu, već su dodatno u pravu i spram kriminalnih momenata druge strane. Klinč do smrti.
FIBA je u pravu kao nekakav borac, makar i živi leš, za očuvanje kakvog takvog sporta koji nije novac i samo novac. I po državama i na svetskom nivou. I jesu mufljuske ove privatne mega-lige Evro i NBA. Stoji donekle čak i ovo za kalendar. Ali ko bi sve i naveo šta su sve ovi iz FIBA uradili - a naročito šta nisu. Šta tek reći za "čak će i USA morati..."? Kako porediti naciju od 330 miliona i hiljadu koledž igrača, u konkurenciji sa Hondurasom - i našu situaciju?
Mnogo je bitnije nešto drugo. Divac je kao u nekom Bordu, sad i Bodiroga a već dugo su pro-operativci Bogosavljev i Radović. I? Šta bi sa onim i Rusija-Srbija a kamoli Slovenija-Srbija? Tipično FIBA duplo golo: em je nivo i spremnost sudija koje su obezbedili katastrofalan - em su bili takve podatnosti da su u oba polufinala krali za veće federeacije. Za Špance su odustali zadnju četvrtinu, nama ni do kraja nisu. Pa onda još ono, bar u tom smislu "nezaboravno" finale. I gde je nakon ovoliko vremena reakcija, makar distanciranje i ostavka ovih tkzv. "naših" - ili distanciranje našeg saveza od njih takvih? Uopšte to nije naivno pitanje - ovo se već mnogo, mnogo ponavlja - jasan znak da biće opet i opet.

p.s. za one "vama su uvek drugi krivi" - prođe dosta vremena, pa sad na miru pogledajte snimak i sami...

Afram Island

pre 6 godina

Pa ono, Evroliga posluje ovako nekih desetak godina, nije bilo problema, onda ste vi uveli KVALIFIKACIJE U KOŠARCI, pa tek sad ne valja sistem Evrolige? Ljudi su privatna kompanija, mogu da rade šta god hoće, i u takvoj situaciji su čak i predobri prema igračima, šta bi sve mogli da im rade. A igrači iz Evrolige su uvek igrali za reprezentacije dok kvalifikacija nije bilo, tako da je prilično jasno koja novina je promenila sve

koma

pre 6 godina

Zaboravio sam da napomenem da su se kvalifikacije odvajkada igrale, samo na njima nisu ucestvovale najuspesnije reprezentacije sa prethodnih prvenstava (prvih 6-7 sa EP). Ovo sad je po principu Uefa, i ne vidim da tu ima problema, cak je prilicno uspesno i zanimljivo.
NBA je druga prica, prakticno jedina profesionalna liga tj. organizacija u kosarci. EL je za njih kao ABA za EL, poluamaterska. Ne moze sad neko da se pojavi da im diktira pravila, kad placaju jednog igraca kao sto je budzet najboljeg kluba u EL ili vise nego budzet celog SP. A i imaju duzu i jacu tradiciju od Fibinih takmicenja.

Shilja

pre 6 godina

Kao ljubitelju kosarke, naravno smeta mi ovaj cirkus i "rat" FIBA-Evroliga, no vidim da su mnogi na strani Evrolige. Evroliga jeste popularna, najatraktivnija, samo ne zaboravite da je to privatna liga...imas samo 16 klubova, od toga 5 spanskih, a ceo nas region 1 klub. Pitam sve, sta ce se desiti ako nas klub ne bude prvak ABA? Sta ce biti ako ostanemo i bez tog jednog mesta? Mislite da Bartomeu obozava nase klubove i da je Evroliga nezamisliva bez nasih klubova? Da, meni jeste a verujem i vecini, ali ce u toj ligi pre mesto dobiti i neki "mutant" klub iz Londona pun para. Da, para vrti, to svi znamo, ali je cak i fudbalska LS mnogo sportskije orijentisana, i jedan Real Madrid mora kroz prvenstvo da zasluzi LS, ali u kosarci ti klubovi imaju garantovano mesto, i obesmisljavaju domaca takmicenja. KAd sagledam sve, Evroliga ce pre unistiti kosarku na prostorima gde je kosarka "religija" i gde su dzepovi malo "prazniji". Iskreno, voleo bih da gresim, ali...

Afram Island

pre 6 godina

Pa ono, Evroliga posluje ovako nekih desetak godina, nije bilo problema, onda ste vi uveli KVALIFIKACIJE U KOŠARCI, pa tek sad ne valja sistem Evrolige? Ljudi su privatna kompanija, mogu da rade šta god hoće, i u takvoj situaciji su čak i predobri prema igračima, šta bi sve mogli da im rade. A igrači iz Evrolige su uvek igrali za reprezentacije dok kvalifikacija nije bilo, tako da je prilično jasno koja novina je promenila sve

Jim Beam

pre 6 godina

Slažem se da su pohlepni. I svašta još nešto. Ali čekaj, vi ste od starta znali da NBA igrači neće igrati i oni nisu problem. Samim tim kvalifikacije su prilično sulude jer fakat 60ak najboljih evropskih igrača neće moći da igra. Favorizuju se reprezentacije koje nemaju igrače preko okeana. Ali zato Euroliga jeste problem jer je uradila istu stvar, verovatno sa istim brojem igrača. Jedini ko je u celoj ovoj priči napravio glupost jeste FIBA jer glumi ludio sa tim kvalifikacijama u sred sezone. Bez pokrića. Treba vas ukinuti, napraviti zdravu priču pa onda isto uraditi i sa ULEB-om. Od odlične europske košarke u poslednjih 20ak godina FIBA i ULEB su napravili drugorazredna takmičenja gde se sve više izbegava igranje za reprezentaciju zbog ovakvih stvari, Kanada, Australija i ostatak sveta izbacuju više talenata nego svi evropljani zajedno, a igrači se radije odlučuju da igraju u razvojnoj NBA ligi i Kini negu u najjačoj evropskoj ligi. Nastavi li se ovako, za 10-15 godina na svetskim prvenstvima i olimpijadama nijednu medalju neće uzeti niko iz Evrope.

Shilja

pre 6 godina

Kao ljubitelju kosarke, naravno smeta mi ovaj cirkus i "rat" FIBA-Evroliga, no vidim da su mnogi na strani Evrolige. Evroliga jeste popularna, najatraktivnija, samo ne zaboravite da je to privatna liga...imas samo 16 klubova, od toga 5 spanskih, a ceo nas region 1 klub. Pitam sve, sta ce se desiti ako nas klub ne bude prvak ABA? Sta ce biti ako ostanemo i bez tog jednog mesta? Mislite da Bartomeu obozava nase klubove i da je Evroliga nezamisliva bez nasih klubova? Da, meni jeste a verujem i vecini, ali ce u toj ligi pre mesto dobiti i neki "mutant" klub iz Londona pun para. Da, para vrti, to svi znamo, ali je cak i fudbalska LS mnogo sportskije orijentisana, i jedan Real Madrid mora kroz prvenstvo da zasluzi LS, ali u kosarci ti klubovi imaju garantovano mesto, i obesmisljavaju domaca takmicenja. KAd sagledam sve, Evroliga ce pre unistiti kosarku na prostorima gde je kosarka "religija" i gde su dzepovi malo "prazniji". Iskreno, voleo bih da gresim, ali...

Divos

pre 6 godina

ЕЛ, тј њени челници гледају себи корист. Раде како мисле да је најбоље њиховом пријекту (ЕЛ), настоје да буде што функционалнији, по могућности у некој будућности профитабилни, и како би постали европски пандан НБА. Лично сам скептик, али раде на томе.
Раде на промоцији свог такмичења, повећали су број кола, у перспективи ће још повећати, и ту се ови "прозори" не уклапају. Клубови и играчи су доведени у немогућу ситуацију.

Бауман и ови паразити из ФИБА-е немају никакво право да било кога прозивају за лицемерство и непоштен однос.
Јер они не раде нити маре за корист кошарке.
Који су њихови потези?
Ивели су ове "прозоре", и направили хаос.
Укинули су ЕП 2019-е, и након 8 деценија ЕП се не игра сваке друге године.
Након пуне 52 године, од 1966.е, ето мимаћемо наредне године љето без великог такмичења.
За задње ЕП су делегирали трећеразредне судије, и направили приличну лакрдију.
Стартали су прошле године са својом ФИБА ЛШ. И можда сам и имао одређеног обзира, али ови ликови су за ту премијерну ФИБА ЛШ предвидели по 2 клуба из Румуније, Бугарске и Португала и само један из Србије (касније ће и ту направити циркус, па ће то мењати, што говори о неозбиљности).
Наравно да сам пристрасан, и да преко таквог понижења српске кошарке не могу прећи.
И ништа не раде на промоцији, афирмацији кошарке.

Нису ови из УЛЕБ-а цвећке, напротив, алу ови из ФИБА-е су велики лупежи, ти немају право ником делити моралне лекције.

Vladimir

pre 6 godina

Kada ce FIBA da objasni kako je prodala prava na organizaciju evro kupova, a sada na silu zeli to da povrati? A vodeci evropski savezi (svi koji imaju predstavike u EL i EK) trebali bi da pokrenu i reprezentativna takmicenja, pa neka FIBA ostane sa Moldavijom, Austrijom, Kiprom,...

NoName

pre 6 godina

Толико лошег има да се каже о овој гарнитури ФИБА, али страшно је што наши људи подржавају Еку и њену Евролигу. 
Кад би Ека организовала Европско првенство за кошаркаше, они би дали стогодињну А лиценцу савезима чији буџети прелазе 25 милиона евра, а сви остали би се борили за додатна три места. С тим што би и ти остали морали да долазе из земаља са минимум 10 милиона становника, БДП-ом 15000 евра пер капита и бар 2 међународна аеродрома са 8 милиона путника годишње. 

Врхунска је подвала кад Ека каже: "Што не притиснете НБА за играче?" Па ко је икад могао да притисне НБА због било чега? Може ли Бартомеу да је притисне? Не може.
(Норис, 20. novembar 2017 22:02)

Zašto bi Bartomeu pritiskao NBA? Kakve on ima veze sa njima? Čovek ne pritiska ni evroligaske klubove. On samo neće da se odrekne rasporeda koji je napravio. A i zašto bi. Problem je u tome što je Fiba odlučila da se igraju kvalifikacije na način na koji se nikada nisu igrale. I u pravu je EKA, zašto Fiba ima duple standarde za EL i NBA. Druga stvar, ljudi su napravili svoje takmičenje svojim parama i svojim znanjem, sposobnostima... Nećeš im ti određivati ko će da igra u EL. Kome se ne svidja uvek može da izabere Fibinu LŠ. Ja ću samo da podsetim da je u toj Fibinoj LŠ predviđeno samo jedno mesto za Srbiju, zvaničnog evropskog, svetskog i olimpijskog vicesampiona, dok je jedna Rumunija dobila dva mesta. I tu se svaka priča o kredibilitetu Fibe, Bodiroge i ostalih završava.

Kako je bila zelena moja dolina

pre 6 godina

Kako polemisati sa nezrelim licima koji uporno pominju NBA, kao kako oni mogu da ne igraju. Mogu šta hoće? To je košarka za sebe i po sebi. Njihov "pedeseti" tim može da osvoji SP, ako njihov savez to želi, mada je njima važnija njihova vanzemaljska liga. Neće se Fiba ušinuti ako ne budu igrali na SP igrači vartolomejci, ima u svetu i nevartolomejaca, nego da li će Srbija imati neko ulogu u svetu ubuduće, ako bata Čovke bude iznad KSS i državnog sportskog interesa? Nema taj više moralnog prava da troši državni novac. Da li ćete slaviti ispod balkona medalju sa SP ili bata Čovketa kako u ruci drži fenjer i obasjava vas svetlostima svog predgrađa? Šta će ostati od nekada slavne srpske košarke, iz ciklusa moja otadžbina?

znanje-imanje

pre 6 godina

Klasično - obe strane kriminalne (a i NBA, i svi drugi...) pa obe strane imaju ne samo neke argumente za koje jesu u pravu, već su dodatno u pravu i spram kriminalnih momenata druge strane. Klinč do smrti.
FIBA je u pravu kao nekakav borac, makar i živi leš, za očuvanje kakvog takvog sporta koji nije novac i samo novac. I po državama i na svetskom nivou. I jesu mufljuske ove privatne mega-lige Evro i NBA. Stoji donekle čak i ovo za kalendar. Ali ko bi sve i naveo šta su sve ovi iz FIBA uradili - a naročito šta nisu. Šta tek reći za "čak će i USA morati..."? Kako porediti naciju od 330 miliona i hiljadu koledž igrača, u konkurenciji sa Hondurasom - i našu situaciju?
Mnogo je bitnije nešto drugo. Divac je kao u nekom Bordu, sad i Bodiroga a već dugo su pro-operativci Bogosavljev i Radović. I? Šta bi sa onim i Rusija-Srbija a kamoli Slovenija-Srbija? Tipično FIBA duplo golo: em je nivo i spremnost sudija koje su obezbedili katastrofalan - em su bili takve podatnosti da su u oba polufinala krali za veće federeacije. Za Špance su odustali zadnju četvrtinu, nama ni do kraja nisu. Pa onda još ono, bar u tom smislu "nezaboravno" finale. I gde je nakon ovoliko vremena reakcija, makar distanciranje i ostavka ovih tkzv. "naših" - ili distanciranje našeg saveza od njih takvih? Uopšte to nije naivno pitanje - ovo se već mnogo, mnogo ponavlja - jasan znak da biće opet i opet.

p.s. za one "vama su uvek drugi krivi" - prođe dosta vremena, pa sad na miru pogledajte snimak i sami...

milan

pre 6 godina

Današnji fudbal funkcioniše uz svest da veliki klubovi imaju rezervni plan za svoju nezavisnu ligu i da zato FIFA i UEFA moraju stalno da budu u dijalogu sa njima i brinu o njihovim interesima da bi se očuvalo jedinstvo. FIBA je prvo ostala bez kontrole nad EL, zatim počela da uspostavlja sve jaču saradnju sa tom organizacijom, da bi onda sve uprskala jednostranim uvođenjem ovih prozora. Problem je što su EL i vodeće nacionalne i regionalne lige u Evropi uputile proteste kada se odlučivalo o novom sistemu reprezentativnih takmičenja, a FIBA te proteste nije ni razmatrala niti otpočela bilo kakav dijalog, verovatno očekujući da će velike klubove nerealnim obećanjima uspeti da namami u svoju planiranu ligu.

Inače, mislim da roster reprezentacije USA dovoljno govori o ovim kvalifikacijama: Markel Brown, Semaj Christon, Larry Drew II, Reggie Hearn, Amile Jefferson, Kennedy Meeks, Elijah Millsap, Xavier Munford, Donald Sloan, Jameel Warney, Travis Wear, Jonathan Holmes.

ja

pre 6 godina

Ko će da igra za SAD? Vilbekin? A njega je otela već Bosna. Ročesti? Ne može igra Evroligu, neća ga pusti Zvezda. Jedino Gos i Miler, eno ga i Kvinsi Miler nema klub. Naravno tu si Demarkus Nelson, Kevin Džons, Frenklin Robinzon, Elton Braun. Može se napraviti simpatična ekipica...

NoName

pre 6 godina

svi kriticari FIBE treba da se podsete da po istom principu "prozora" funkcionise fudbal sa FIFom i UEFom. Realu, Barsi, MUu i MCu nije problem da tokom sezone daju igrace za reprezentacije, kao ni njihovim ligama. Poenta je da se kvalifikacine za reprezentativna takmicenja odrze u toku sezone, kada su svi igraci u formi i punom treningu. Kada bi svi iz EL i ostalih takmicenja ucestvovali sa svojim igracima, pre ili kasnije bi i NBA morala da prilagodi svoj kalendar, ili bi propustila velika takmicenja. Ako pricamo o parama, opet se u Primeri, Premijer i Bundes ligi zajedno vrte vece pare nego u NBA. FIBA treba da obezbedi puno osiguranje i obestecenje klubovima za eventualne povrede, kao i u svim ostalim sportovima. Svake godine smo svedoci raznih otkaza reprezentacijama zbog umora, povreda ili drugih obaveza van terena. Dakle, razmisljajte objektivno a ne ostrasceno
(bozza, 20. novembar 2017 21:26)

Postoji samo jedan problem : Kvalifikacije u fudbalu se 70 godina igraju na isti način, u istim terminima. Fiba posle 70 godina bez ovakvih kvalifikacija, uvidi iste i remeti sistem koji je radio 70 godina.

Aca

pre 6 godina

(bozza, 20. novembar 2017 21:26)

Da, samo što FIFA i UEFA nemaju NBA ligu (koja je neki drugi svet u odnosu na sve ostale i finansijski i prema kvalitetu igrača) a skoro svi najbolji fudbaleri igraju u Evropi.
Pitanje je šta je FIBA htela da postigne sa ovim rasporedom? Ako su znali da NBA neće prihvatiti ovakav raspored to znači da su hteli da isključe NBA igrače iz kvalifikacija. I da Evroligaši dozvole igračima da igraju to opet nije pošteno, NBA je nedodirljiva

sasa

pre 6 godina

FIBA je jedan zastareo sistem pun birokratije koji usporava napredak evropske kosarke. Umesto da prilagode kosarku americkim pravilima kao sto to Evroliga pokusava da ucini oni ne samo da prave pometnju vec i pretnjama o suspenziji vrse ogroman pritisak na saveze.

Mario Marko

pre 6 godina

Nekada najjaču sportsku državu su uništili u surovom raspadu Jugoslavije,a danas Djordi daje završni udarac totalnim urušavanjem košarke u zemljama "Zapadnog Balkana"regionu koji je dao najve?a imena svetske i Evropske košarke i u igračkom a i u trenerskom kadru. Za pet godina bi?e besmisleno da li ?e se igrati i gde Evropska i svetska prvenstva.. Bitno je da postoji privatna liga jednog čoveka kome donosi enormnu zaradu....

NoName

pre 6 godina

За НоНаме 

Нећу им ја одређивати ко ће да игра Евролигу? 
Море, ја да сам Фиба, рекао бих - ви се враћате под наше окриље па ћемо ми да организујемо и клупска и репрезентативна такмичења, као што се ради у фудбалу. 
Шта је то ЕКА заправо корисно направила осим што је преузела најјаче клупско такмичење и напослетку га затворила? То је безобразна накупина десетак тимова који користе све предности заједничког добра (националне лиге, широку базу играча за куповину итд) али не желе ништа да деле са другима. То је заправо обичан картел, а картели не ваљају ни у економији па тако ни у спорту. ПАОК може да буде шампион Грчке, свеједно му је - неће играти Евролигу јер су места РЕЗЕРВИСАНА за Олимпијакос и Панатинаикос. У Евролигу може ући само ако постане шампион Еврокупа и одиграће једну сезону. Ако постане шампион Евролиге, неће моћи да брани ту титулу, зато што се у Евролигу не улази из грчког првенства, а Еврокуп није ни могао да игра - зато што је ту сезону играо Евролигу! Ето колико је то све логично и спортски.
(Норис, 20. novembar 2017 22:57)

Očigledno je da nisi razumeo, pa cu da ponovim: Nećeš im ti određivati koga će oni da prime u njihovo takmičenje. To kako si ti zamislio, to može u samoupravnom socijalizmu, sednu drugovi i donesu dekretom odluku o bilo čemu. A Paok uvek može da igra Fibinu LŠ. Sad ti meni lepo objasni zašto ti je toliko stalo do toga da Paok igra EL kad je to zlo od takmičenja? Zašto ti mrziš Paok pa insistiras da on igra EL? Koji deo tebi nije jasan? Ljudi su svojim parama napravili takmičenje i određuju pravila igre. Kome se svidja bori se da igra u njihovim takmičenjima, kome se ne svidja nek igra Fiba LŠ i Fiba evrokup? Šta je sporno?

Норис

pre 6 godina

За НоНаме

Нећу им ја одређивати ко ће да игра Евролигу?
Море, ја да сам Фиба, рекао бих - ви се враћате под наше окриље па ћемо ми да организујемо и клупска и репрезентативна такмичења, као што се ради у фудбалу.
Шта је то ЕКА заправо корисно направила осим што је преузела најјаче клупско такмичење и напослетку га затворила? То је безобразна накупина десетак тимова који користе све предности заједничког добра (националне лиге, широку базу играча за куповину итд) али не желе ништа да деле са другима. То је заправо обичан картел, а картели не ваљају ни у економији па тако ни у спорту. ПАОК може да буде шампион Грчке, свеједно му је - неће играти Евролигу јер су места РЕЗЕРВИСАНА за Олимпијакос и Панатинаикос. У Евролигу може ући само ако постане шампион Еврокупа и одиграће једну сезону. Ако постане шампион Евролиге, неће моћи да брани ту титулу, зато што се у Евролигу не улази из грчког првенства, а Еврокуп није ни могао да игра - зато што је ту сезону играо Евролигу! Ето колико је то све логично и спортски.

koma

pre 6 godina

Zaboravio sam da napomenem da su se kvalifikacije odvajkada igrale, samo na njima nisu ucestvovale najuspesnije reprezentacije sa prethodnih prvenstava (prvih 6-7 sa EP). Ovo sad je po principu Uefa, i ne vidim da tu ima problema, cak je prilicno uspesno i zanimljivo.
NBA je druga prica, prakticno jedina profesionalna liga tj. organizacija u kosarci. EL je za njih kao ABA za EL, poluamaterska. Ne moze sad neko da se pojavi da im diktira pravila, kad placaju jednog igraca kao sto je budzet najboljeg kluba u EL ili vise nego budzet celog SP. A i imaju duzu i jacu tradiciju od Fibinih takmicenja.

koma

pre 6 godina

Kakva bre Evroliga, vi iz FIBE ste ubacili te prozore u sred sezone evrolige.
(Dare, 20. novembar 2017 20:07)
Jel ti citas tekst? Ovaj kalendar kvalifikacija je napravljen pre 2 godine, a tada EL u ovom formatu sa 30 kola nije ni postojala. I nije mi jasno sta hocete. Kukali ste godinama sto ne Djordi ne daje licencu Partizanu, sto nema vise ekipa iz Srbije i regiona u EL, pa sto daje specijalne pozivnice nekim levatima, pa sto igra previse Turaka i Spanaca, pa ko zna sta sve... A sad ste svi na strani iste te privatluk lige, a protiv Fibe koja je ipak bazirana na sportskim principima, samo nema vise toliki finansijski uticaj medju klubovima da moze da ih uspesno primeni.
Ovo sad sto imamo u kosarci je ono sto su hteli da urade u fudbalu pre 10-15 godina. Da se izdvoji 14, ili koliko vec, najbogatijih klubova Evrope i da igraju zasebnu Ligu sampiona. Srecom nisu uspeli, pa imamo i dalje zanimljiva i pravedna Uefa takmicenja i EP i SP.

boki

pre 6 godina

Evropsko,svetko prvenstvo,olimpijske igre , recite mi...!!! Šta ima bolje i zanimljivije ??? Neki brane EL , neki FIB-u !!
Najbolje reprezentacije sveta trebaju na tim takmićenjima biti !!
Ako nije tako , čemu onda sport čemu onda košarka !!??
Zar to nije san svakog sportaša i navijaća !!!
Po meni treba osuditi EL kao i FIB-u !! Naravno i NBA ligu !!!
E crna paro many, many šta učini od sporta , sveta !!
Žalosno za plakanje !!! A vi pojedinci i dalje se prepucavajte ko je u pravu EL, FiBA ,NBA !!!

bozza

pre 6 godina

svi kriticari FIBE treba da se podsete da po istom principu "prozora" funkcionise fudbal sa FIFom i UEFom. Realu, Barsi, MUu i MCu nije problem da tokom sezone daju igrace za reprezentacije, kao ni njihovim ligama. Poenta je da se kvalifikacine za reprezentativna takmicenja odrze u toku sezone, kada su svi igraci u formi i punom treningu. Kada bi svi iz EL i ostalih takmicenja ucestvovali sa svojim igracima, pre ili kasnije bi i NBA morala da prilagodi svoj kalendar, ili bi propustila velika takmicenja. Ako pricamo o parama, opet se u Primeri, Premijer i Bundes ligi zajedno vrte vece pare nego u NBA. FIBA treba da obezbedi puno osiguranje i obestecenje klubovima za eventualne povrede, kao i u svim ostalim sportovima. Svake godine smo svedoci raznih otkaza reprezentacijama zbog umora, povreda ili drugih obaveza van terena. Dakle, razmisljajte objektivno a ne ostrasceno

Норис

pre 6 godina

Толико лошег има да се каже о овој гарнитури ФИБА, али страшно је што наши људи подржавају Еку и њену Евролигу.
Кад би Ека организовала Европско првенство за кошаркаше, они би дали стогодињну А лиценцу савезима чији буџети прелазе 25 милиона евра, а сви остали би се борили за додатна три места. С тим што би и ти остали морали да долазе из земаља са минимум 10 милиона становника, БДП-ом 15000 евра пер капита и бар 2 међународна аеродрома са 8 милиона путника годишње.

Врхунска је подвала кад Ека каже: "Што не притиснете НБА за играче?" Па ко је икад могао да притисне НБА због било чега? Може ли Бартомеу да је притисне? Не може.

Imamo mi pametnih ljudi

pre 6 godina

a da evroliga krene sama da organizuje i prvenstvo evrope, a i u saradnji sa nba i prvenstvo sveta?
(max, 20. novembar 2017 22:24)
Dobra ideja, a ako EL neće mogao bi i ti da organizuješ, lako ćeš se dogovoriti sa NBA za SP, ovi iz NBA jedva čekaju na to. Živ mi ti.

Doboj

pre 6 godina

Pa ko je kome prodao prava ekskluzivna prava na EL? Ovako organizovana FIBA uskoro neće orgqnizovati ni tu svoju ligu šampinjona. Bodiroga i Radović kao funkcioneri su kancer srpske košarke.

Ciganin a ne covicevac

pre 6 godina

fiba radi posao koji radi vec sto godina. To sto je nastala privatna liga a na nju se loze panteri to je druga stvar. Misle da ce doveka. Samo polako, dug je zivit.

prekoOkeanskeDelije

pre 6 godina

Ovaj Bauman ne znam ko je i nemam ništa sa likom za koga niko iz košarke nije čuo. Meni smetaju naši predstavnici u FIBA kao Radović i ostali. Kao što su mnogi primetili daleko da su u ULEB-u sve nevinašca, ali oni sa pravom drže stav koji se potpuno podudara sa stavom NBA. Nema nikakve logike kriviti EL, a ignorisati NBA. FIBA se godinama pokrivala ušima i prala ruke a sad bi u rat protiv ULEB kad su ovi drugi zgrnuli pare i uticaj. Sad se FIBA poziva na nekakvo jedinstvo reprezentacija a godinama su te reprezentacije i njihova takmičenja srozavali. Upravo oni su vrhunac licemerstva.
Naši ako obraza imaju da odmah istupe iz FIBA tela i da se ograde od Baumana.
Toliko—

Норис

pre 6 godina

Ти, НоНаме, испуцаваш фразе, а нисам сигуран колико се разумеш и у самоуправни социјализам и у капитализам. Картел је картел, неповољна појава. Ека је картел. Ту један број клубова користи претходне титуле стечене у спортски поштенијем систему (ЦСКА, Реал, Макаби...) или садашњну финансијску моћ (Фенербахче, Ефес...) да цементира постојећи поредак, на начин да су се практично у потпуности изоловали у најјачем такмичењу, али сем што не пуштају никога унутра, њима с друге стране не пада на памет да се ЗАИСТА У ПОТПУНОСТИ ИЗОЛУЈУ и да напусте националне лиге и савезе. Другим речима, они остају унутар једног већег система којег користе до максимума, али никог не пуштају у свој микро-систем. Тако паразитирају на стотинама и хиљадама других клубова које не пуштају у своје друштво. Оних пет слободних места не вреди помињати. Главно што им замерам је затворени формат такмичења. Хоћеш да се затвориш? У реду, онда марш из нашег система. - Којег система? - Из лига, из националних савеза, и напослетку Фибе. Ако је размена, онда је размена у оба правца. Нећемо дозволити нашим играчима да играју у вашим клубовима. Правите ви своје играче. Исто важи за судије.

И немој да неко каже да је то немогуће и неевропски. О, итекако је европски. Свуда постоје антимонополска тела и постоје правила која обезбеђују равноправну трку. То што се нико овим питањем досад није озбиљније позабавио говори о томе да кошарка не стоји баш најбоље као спорт у Европи. Мало је интересовања за њу.

NoName

pre 6 godina

У реду, онда марш из нашег система. - Којег система? - Из лига, из националних савеза, и напослетку Фибе. Ако је размена, онда је размена у оба правца. Нећемо дозволити нашим играчима да играју у вашим клубовима. Правите ви своје играче. Исто важи за судије. 

И немој да неко каже да је то немогуће и неевропски. О, итекако је европски. Свуда постоје антимонополска тела и постоје правила која обезбеђују равноправну трку. То што се нико овим питањем досад није озбиљније позабавио говори о томе да кошарка не стоји баш најбоље као спорт у Европи. Мало је интересовања за њу.
(Норис, 21. novembar 2017 00:05)

Prvo, ti nemaš pojma šta je monopol. Nikoga oni ne uslovljavaju, možeš da biraš EL, EK, Fiba LŠ, Fiba EK.... Druga stvar, ti bi da zabranis nekome da pređe u drugi klub? Da li si ti svestan kakvu bi suspenziju popio bilo koji savez da samo pomisli na tako nešto. Pravo na rad je USTAVOM ZAGARANTOVANO pravo u 95 posto država na svetu. Ja biram gde cu da radim, nećeš mi ti određivati. To što ti pričaš ti se zove samoupravni socijalizam. Kapiras li ti da ljudi igraju svoju ligu po pravilima koja oni određuju? Tebi ako se ne svidja igraš Fiba LŠ sa Sigalom iz Prištine. To je, kako ti kažeš, evropski.

Норис

pre 6 godina

Pravo na rad je USTAVOM ZAGARANTOVANO pravo u 95 posto država na svetu. Ja biram gde cu da radim, nećeš mi ti određivati.

- Ма лепо. Пробај да из Србије, пожелиш да одеш тек тако у Данску или Норвешку и радиш у својој професији. Кад се суочиш са гомилом прописа и препрека, онда ми реци нешто о "праву на рад".
Додатно, до пре само двадесетак година у Европи си могао у кошаркашком клубу да ангажујеш само два страна играча, а мислим да још увек у Русији имаш правило да у сваком тренутку на терену морају бити бар два руска играча, бар је тако било до пре неку годину. Свуда постоји гомила прописа којим савези штите нешто што им је важно.

Мојим предлогом није оспорено никоме право на рад као такво.

У нечему другом је ствар.
Ека извргава руглу спортске принципе, штети европској кошарци, на њено деловање треба указати, а ваља и нешто озбиљно предузети. Фиба, оваква каква је, други је састојак проблема, али по њој су ионако скоро сви у нашој средини распалили, и то углавном само по њој, и ту лежи грешка: и Ека је одговорна за ситуацију у којој се налазимо.

NoName

pre 6 godina

Pravo na rad je USTAVOM ZAGARANTOVANO pravo u 95 posto država na svetu. Ja biram gde cu da radim, nećeš mi ti određivati. 

- Ма лепо. Пробај да из Србије, пожелиш да одеш тек тако у Данску или Норвешку и радиш у својој професији. Кад се суочиш са гомилом прописа и препрека, онда ми реци нешто о "праву на рад". 
Додатно, до пре само двадесетак година у Европи си могао у кошаркашком клубу да ангажујеш само два страна играча, а мислим да још увек у Русији имаш правило да у сваком тренутку на терену морају бити бар два руска играча, бар је тако било до пре неку годину. Свуда постоји гомила прописа којим савези штите нешто што им је важно. 

Мојим предлогом није оспорено никоме право на рад као такво. 

У нечему другом је ствар. 
Ека извргава руглу спортске принципе, штети европској кошарци, на њено деловање треба указати, а ваља и нешто озбиљно предузети. Фиба, оваква каква је, други је састојак проблема, али по њој су ионако скоро сви у нашој средини распалили, и то углавном само по њој, и ту лежи грешка: и Ека је одговорна за ситуацију у којој се налазимо.
(Норис, 21. novembar 2017 10:44)

Prijatelju, EL, EK, LŠ, LE igraju oni koji ispune uslove. I uslovi su jasni. U Danska, Norvešku idu da rade oni koji ispunjavaju uslove. Nemoj da menjaš teze i da zastupas mišljenje da svako treba da radi u Guglu jer je dobra plata i dobri uslovi. Ne, u Guglu će raditi oni koji ispune uslove koje postavlja menadžment kompanije. Kao što EL igraju oni koji ispunjavaju uslove koje je propisala Eka. Kapitalizam u punom sjaju, prijatelju. Surovo, ali je tako. Nikad pastir sa Zlatibora neće moći da ode u Švedsku i da bude direktor Volvoa. Kao što ni direktor Volvoa neće moći da bere malinu kod srpskog seljaka u Arilju ukoliko ne ispunjava uslove. Nemoj samo bukvalno da shvatis ovo poslednje. Dzabe mu diplome, znanje ako ne može da izdrži na plus 45.

Норис

pre 6 godina

НоНаме,

Није то никакав капитализам у пуном сјају, већ обична девијација капитализма, провидна и малигна. То што ти говориш произилази из једног виђења капитализма, које ни у капиталистичким земљама није доминантно.
Равноправност учесника је један од темеља здравог капитализма, а општи интерес је исто нешто о чему се води рачуна, ма како то нама циничнима и препаметнима из бившег социјализма звучало.

Рецимо, у фудбалу није могуће да власник неког клуба уложи баш онолико свог новца колико он жели. Зашто? Зато што би, рецимо, неко могао да спуца у једној сезони две милијарде евра, а најближи пратилац 200 милиона. И тиме би свако такмичење било обесмишљено. То ни у америчкој кошарци није могуће, зато постоји ограничење за годишње плате и разна друга ограничења. У европској кошарци ничег од тога нема, него постоје клубови у које њихове газде убацују новац лопатом, како једном духовито рече Богдан Тањевич, и то не на тржишној бази, већ на бази меценарства. Пола Евролиге чине тимови тог типа, а кад смо већ код Еке и Евролиге и услова за улазак у њу...они су једне године овакви, друге онакви. Ека је неозбиљна организација која често у току једне сезоне одређује правила и формат такмичења за наредну. С њима ништа не знаш, то је затворени мутни картел.

Не би ме чудило да по истеку постојећег трогодишњег уговора Бартомеу каже: "У Евролиги нема више места за АБА лигу." На питање зашто, добићемо његов менаџерски осмех и неко смешно објашњење. А онда ће настати кукњава.

drvobradi

pre 6 godina

FIBA se vodi samo jednom idejom, hoce sve i hoce odmah. Svoju nesposobnost prikrivaju silom, koja vec sada ne radi. Pre 15g su ispustili organizaciju takmicenja najboljih klubova Evrope. Ukinuli su EP na dve godine i to mi je ok, zasto onda nisu iskoristili to leto za 2-3 kvalifikaciona turnira ili da konacno uvedu da plasman na EP i ostalim takmicenjima nesto znaci u smislu SP. FIBA LS je ispala smehotres, ugasice se za 1-2g, para nema. Kako su krenuli jos ce EL/NBA da preuzmu SP i EP.
BTW ne znam sto mnogi navijaci Partizana uopste podrzavaju FIBA kada ih je ispalila svaki puta kada su podrzali njihove projekte (ispale sa ULEB i Eurokupom).
@bozza
U NBA se vrte vece pare nego u bilo kojoj fudbalskoj ligi sveta (oko 20% vise nego PL, a vise od La Liga i Bundeslige zajedno). Osvajac titule nosi naziv World Champion.

Ciganin a ne covicevac

pre 6 godina

fiba radi posao koji radi vec sto godina. To sto je nastala privatna liga a na nju se loze panteri to je druga stvar. Misle da ce doveka. Samo polako, dug je zivit.

Kako je bila zelena moja dolina

pre 6 godina

Kako polemisati sa nezrelim licima koji uporno pominju NBA, kao kako oni mogu da ne igraju. Mogu šta hoće? To je košarka za sebe i po sebi. Njihov "pedeseti" tim može da osvoji SP, ako njihov savez to želi, mada je njima važnija njihova vanzemaljska liga. Neće se Fiba ušinuti ako ne budu igrali na SP igrači vartolomejci, ima u svetu i nevartolomejaca, nego da li će Srbija imati neko ulogu u svetu ubuduće, ako bata Čovke bude iznad KSS i državnog sportskog interesa? Nema taj više moralnog prava da troši državni novac. Da li ćete slaviti ispod balkona medalju sa SP ili bata Čovketa kako u ruci drži fenjer i obasjava vas svetlostima svog predgrađa? Šta će ostati od nekada slavne srpske košarke, iz ciklusa moja otadžbina?

koma

pre 6 godina

Kakva bre Evroliga, vi iz FIBE ste ubacili te prozore u sred sezone evrolige.
(Dare, 20. novembar 2017 20:07)
Jel ti citas tekst? Ovaj kalendar kvalifikacija je napravljen pre 2 godine, a tada EL u ovom formatu sa 30 kola nije ni postojala. I nije mi jasno sta hocete. Kukali ste godinama sto ne Djordi ne daje licencu Partizanu, sto nema vise ekipa iz Srbije i regiona u EL, pa sto daje specijalne pozivnice nekim levatima, pa sto igra previse Turaka i Spanaca, pa ko zna sta sve... A sad ste svi na strani iste te privatluk lige, a protiv Fibe koja je ipak bazirana na sportskim principima, samo nema vise toliki finansijski uticaj medju klubovima da moze da ih uspesno primeni.
Ovo sad sto imamo u kosarci je ono sto su hteli da urade u fudbalu pre 10-15 godina. Da se izdvoji 14, ili koliko vec, najbogatijih klubova Evrope i da igraju zasebnu Ligu sampiona. Srecom nisu uspeli, pa imamo i dalje zanimljiva i pravedna Uefa takmicenja i EP i SP.

bozza

pre 6 godina

svi kriticari FIBE treba da se podsete da po istom principu "prozora" funkcionise fudbal sa FIFom i UEFom. Realu, Barsi, MUu i MCu nije problem da tokom sezone daju igrace za reprezentacije, kao ni njihovim ligama. Poenta je da se kvalifikacine za reprezentativna takmicenja odrze u toku sezone, kada su svi igraci u formi i punom treningu. Kada bi svi iz EL i ostalih takmicenja ucestvovali sa svojim igracima, pre ili kasnije bi i NBA morala da prilagodi svoj kalendar, ili bi propustila velika takmicenja. Ako pricamo o parama, opet se u Primeri, Premijer i Bundes ligi zajedno vrte vece pare nego u NBA. FIBA treba da obezbedi puno osiguranje i obestecenje klubovima za eventualne povrede, kao i u svim ostalim sportovima. Svake godine smo svedoci raznih otkaza reprezentacijama zbog umora, povreda ili drugih obaveza van terena. Dakle, razmisljajte objektivno a ne ostrasceno

Shilja

pre 6 godina

Kao ljubitelju kosarke, naravno smeta mi ovaj cirkus i "rat" FIBA-Evroliga, no vidim da su mnogi na strani Evrolige. Evroliga jeste popularna, najatraktivnija, samo ne zaboravite da je to privatna liga...imas samo 16 klubova, od toga 5 spanskih, a ceo nas region 1 klub. Pitam sve, sta ce se desiti ako nas klub ne bude prvak ABA? Sta ce biti ako ostanemo i bez tog jednog mesta? Mislite da Bartomeu obozava nase klubove i da je Evroliga nezamisliva bez nasih klubova? Da, meni jeste a verujem i vecini, ali ce u toj ligi pre mesto dobiti i neki "mutant" klub iz Londona pun para. Da, para vrti, to svi znamo, ali je cak i fudbalska LS mnogo sportskije orijentisana, i jedan Real Madrid mora kroz prvenstvo da zasluzi LS, ali u kosarci ti klubovi imaju garantovano mesto, i obesmisljavaju domaca takmicenja. KAd sagledam sve, Evroliga ce pre unistiti kosarku na prostorima gde je kosarka "religija" i gde su dzepovi malo "prazniji". Iskreno, voleo bih da gresim, ali...

Mario Marko

pre 6 godina

Nekada najjaču sportsku državu su uništili u surovom raspadu Jugoslavije,a danas Djordi daje završni udarac totalnim urušavanjem košarke u zemljama "Zapadnog Balkana"regionu koji je dao najve?a imena svetske i Evropske košarke i u igračkom a i u trenerskom kadru. Za pet godina bi?e besmisleno da li ?e se igrati i gde Evropska i svetska prvenstva.. Bitno je da postoji privatna liga jednog čoveka kome donosi enormnu zaradu....

NoName

pre 6 godina

Толико лошег има да се каже о овој гарнитури ФИБА, али страшно је што наши људи подржавају Еку и њену Евролигу. 
Кад би Ека организовала Европско првенство за кошаркаше, они би дали стогодињну А лиценцу савезима чији буџети прелазе 25 милиона евра, а сви остали би се борили за додатна три места. С тим што би и ти остали морали да долазе из земаља са минимум 10 милиона становника, БДП-ом 15000 евра пер капита и бар 2 међународна аеродрома са 8 милиона путника годишње. 

Врхунска је подвала кад Ека каже: "Што не притиснете НБА за играче?" Па ко је икад могао да притисне НБА због било чега? Може ли Бартомеу да је притисне? Не може.
(Норис, 20. novembar 2017 22:02)

Zašto bi Bartomeu pritiskao NBA? Kakve on ima veze sa njima? Čovek ne pritiska ni evroligaske klubove. On samo neće da se odrekne rasporeda koji je napravio. A i zašto bi. Problem je u tome što je Fiba odlučila da se igraju kvalifikacije na način na koji se nikada nisu igrale. I u pravu je EKA, zašto Fiba ima duple standarde za EL i NBA. Druga stvar, ljudi su napravili svoje takmičenje svojim parama i svojim znanjem, sposobnostima... Nećeš im ti određivati ko će da igra u EL. Kome se ne svidja uvek može da izabere Fibinu LŠ. Ja ću samo da podsetim da je u toj Fibinoj LŠ predviđeno samo jedno mesto za Srbiju, zvaničnog evropskog, svetskog i olimpijskog vicesampiona, dok je jedna Rumunija dobila dva mesta. I tu se svaka priča o kredibilitetu Fibe, Bodiroge i ostalih završava.

NoName

pre 6 godina

За НоНаме 

Нећу им ја одређивати ко ће да игра Евролигу? 
Море, ја да сам Фиба, рекао бих - ви се враћате под наше окриље па ћемо ми да организујемо и клупска и репрезентативна такмичења, као што се ради у фудбалу. 
Шта је то ЕКА заправо корисно направила осим што је преузела најјаче клупско такмичење и напослетку га затворила? То је безобразна накупина десетак тимова који користе све предности заједничког добра (националне лиге, широку базу играча за куповину итд) али не желе ништа да деле са другима. То је заправо обичан картел, а картели не ваљају ни у економији па тако ни у спорту. ПАОК може да буде шампион Грчке, свеједно му је - неће играти Евролигу јер су места РЕЗЕРВИСАНА за Олимпијакос и Панатинаикос. У Евролигу може ући само ако постане шампион Еврокупа и одиграће једну сезону. Ако постане шампион Евролиге, неће моћи да брани ту титулу, зато што се у Евролигу не улази из грчког првенства, а Еврокуп није ни могао да игра - зато што је ту сезону играо Евролигу! Ето колико је то све логично и спортски.
(Норис, 20. novembar 2017 22:57)

Očigledno je da nisi razumeo, pa cu da ponovim: Nećeš im ti određivati koga će oni da prime u njihovo takmičenje. To kako si ti zamislio, to može u samoupravnom socijalizmu, sednu drugovi i donesu dekretom odluku o bilo čemu. A Paok uvek može da igra Fibinu LŠ. Sad ti meni lepo objasni zašto ti je toliko stalo do toga da Paok igra EL kad je to zlo od takmičenja? Zašto ti mrziš Paok pa insistiras da on igra EL? Koji deo tebi nije jasan? Ljudi su svojim parama napravili takmičenje i određuju pravila igre. Kome se svidja bori se da igra u njihovim takmičenjima, kome se ne svidja nek igra Fiba LŠ i Fiba evrokup? Šta je sporno?

koma

pre 6 godina

Zaboravio sam da napomenem da su se kvalifikacije odvajkada igrale, samo na njima nisu ucestvovale najuspesnije reprezentacije sa prethodnih prvenstava (prvih 6-7 sa EP). Ovo sad je po principu Uefa, i ne vidim da tu ima problema, cak je prilicno uspesno i zanimljivo.
NBA je druga prica, prakticno jedina profesionalna liga tj. organizacija u kosarci. EL je za njih kao ABA za EL, poluamaterska. Ne moze sad neko da se pojavi da im diktira pravila, kad placaju jednog igraca kao sto je budzet najboljeg kluba u EL ili vise nego budzet celog SP. A i imaju duzu i jacu tradiciju od Fibinih takmicenja.

sasa

pre 6 godina

FIBA je jedan zastareo sistem pun birokratije koji usporava napredak evropske kosarke. Umesto da prilagode kosarku americkim pravilima kao sto to Evroliga pokusava da ucini oni ne samo da prave pometnju vec i pretnjama o suspenziji vrse ogroman pritisak na saveze.

Норис

pre 6 godina

Толико лошег има да се каже о овој гарнитури ФИБА, али страшно је што наши људи подржавају Еку и њену Евролигу.
Кад би Ека организовала Европско првенство за кошаркаше, они би дали стогодињну А лиценцу савезима чији буџети прелазе 25 милиона евра, а сви остали би се борили за додатна три места. С тим што би и ти остали морали да долазе из земаља са минимум 10 милиона становника, БДП-ом 15000 евра пер капита и бар 2 међународна аеродрома са 8 милиона путника годишње.

Врхунска је подвала кад Ека каже: "Што не притиснете НБА за играче?" Па ко је икад могао да притисне НБА због било чега? Може ли Бартомеу да је притисне? Не може.

Afram Island

pre 6 godina

Pa ono, Evroliga posluje ovako nekih desetak godina, nije bilo problema, onda ste vi uveli KVALIFIKACIJE U KOŠARCI, pa tek sad ne valja sistem Evrolige? Ljudi su privatna kompanija, mogu da rade šta god hoće, i u takvoj situaciji su čak i predobri prema igračima, šta bi sve mogli da im rade. A igrači iz Evrolige su uvek igrali za reprezentacije dok kvalifikacija nije bilo, tako da je prilično jasno koja novina je promenila sve

boki

pre 6 godina

Evropsko,svetko prvenstvo,olimpijske igre , recite mi...!!! Šta ima bolje i zanimljivije ??? Neki brane EL , neki FIB-u !!
Najbolje reprezentacije sveta trebaju na tim takmićenjima biti !!
Ako nije tako , čemu onda sport čemu onda košarka !!??
Zar to nije san svakog sportaša i navijaća !!!
Po meni treba osuditi EL kao i FIB-u !! Naravno i NBA ligu !!!
E crna paro many, many šta učini od sporta , sveta !!
Žalosno za plakanje !!! A vi pojedinci i dalje se prepucavajte ko je u pravu EL, FiBA ,NBA !!!

Imamo mi pametnih ljudi

pre 6 godina

a da evroliga krene sama da organizuje i prvenstvo evrope, a i u saradnji sa nba i prvenstvo sveta?
(max, 20. novembar 2017 22:24)
Dobra ideja, a ako EL neće mogao bi i ti da organizuješ, lako ćeš se dogovoriti sa NBA za SP, ovi iz NBA jedva čekaju na to. Živ mi ti.

Норис

pre 6 godina

За НоНаме

Нећу им ја одређивати ко ће да игра Евролигу?
Море, ја да сам Фиба, рекао бих - ви се враћате под наше окриље па ћемо ми да организујемо и клупска и репрезентативна такмичења, као што се ради у фудбалу.
Шта је то ЕКА заправо корисно направила осим што је преузела најјаче клупско такмичење и напослетку га затворила? То је безобразна накупина десетак тимова који користе све предности заједничког добра (националне лиге, широку базу играча за куповину итд) али не желе ништа да деле са другима. То је заправо обичан картел, а картели не ваљају ни у економији па тако ни у спорту. ПАОК може да буде шампион Грчке, свеједно му је - неће играти Евролигу јер су места РЕЗЕРВИСАНА за Олимпијакос и Панатинаикос. У Евролигу може ући само ако постане шампион Еврокупа и одиграће једну сезону. Ако постане шампион Евролиге, неће моћи да брани ту титулу, зато што се у Евролигу не улази из грчког првенства, а Еврокуп није ни могао да игра - зато што је ту сезону играо Евролигу! Ето колико је то све логично и спортски.

Норис

pre 6 godina

Ти, НоНаме, испуцаваш фразе, а нисам сигуран колико се разумеш и у самоуправни социјализам и у капитализам. Картел је картел, неповољна појава. Ека је картел. Ту један број клубова користи претходне титуле стечене у спортски поштенијем систему (ЦСКА, Реал, Макаби...) или садашњну финансијску моћ (Фенербахче, Ефес...) да цементира постојећи поредак, на начин да су се практично у потпуности изоловали у најјачем такмичењу, али сем што не пуштају никога унутра, њима с друге стране не пада на памет да се ЗАИСТА У ПОТПУНОСТИ ИЗОЛУЈУ и да напусте националне лиге и савезе. Другим речима, они остају унутар једног већег система којег користе до максимума, али никог не пуштају у свој микро-систем. Тако паразитирају на стотинама и хиљадама других клубова које не пуштају у своје друштво. Оних пет слободних места не вреди помињати. Главно што им замерам је затворени формат такмичења. Хоћеш да се затвориш? У реду, онда марш из нашег система. - Којег система? - Из лига, из националних савеза, и напослетку Фибе. Ако је размена, онда је размена у оба правца. Нећемо дозволити нашим играчима да играју у вашим клубовима. Правите ви своје играче. Исто важи за судије.

И немој да неко каже да је то немогуће и неевропски. О, итекако је европски. Свуда постоје антимонополска тела и постоје правила која обезбеђују равноправну трку. То што се нико овим питањем досад није озбиљније позабавио говори о томе да кошарка не стоји баш најбоље као спорт у Европи. Мало је интересовања за њу.

Vladimir

pre 6 godina

Kada ce FIBA da objasni kako je prodala prava na organizaciju evro kupova, a sada na silu zeli to da povrati? A vodeci evropski savezi (svi koji imaju predstavike u EL i EK) trebali bi da pokrenu i reprezentativna takmicenja, pa neka FIBA ostane sa Moldavijom, Austrijom, Kiprom,...

Jim Beam

pre 6 godina

Slažem se da su pohlepni. I svašta još nešto. Ali čekaj, vi ste od starta znali da NBA igrači neće igrati i oni nisu problem. Samim tim kvalifikacije su prilično sulude jer fakat 60ak najboljih evropskih igrača neće moći da igra. Favorizuju se reprezentacije koje nemaju igrače preko okeana. Ali zato Euroliga jeste problem jer je uradila istu stvar, verovatno sa istim brojem igrača. Jedini ko je u celoj ovoj priči napravio glupost jeste FIBA jer glumi ludio sa tim kvalifikacijama u sred sezone. Bez pokrića. Treba vas ukinuti, napraviti zdravu priču pa onda isto uraditi i sa ULEB-om. Od odlične europske košarke u poslednjih 20ak godina FIBA i ULEB su napravili drugorazredna takmičenja gde se sve više izbegava igranje za reprezentaciju zbog ovakvih stvari, Kanada, Australija i ostatak sveta izbacuju više talenata nego svi evropljani zajedno, a igrači se radije odlučuju da igraju u razvojnoj NBA ligi i Kini negu u najjačoj evropskoj ligi. Nastavi li se ovako, za 10-15 godina na svetskim prvenstvima i olimpijadama nijednu medalju neće uzeti niko iz Evrope.

Divos

pre 6 godina

ЕЛ, тј њени челници гледају себи корист. Раде како мисле да је најбоље њиховом пријекту (ЕЛ), настоје да буде што функционалнији, по могућности у некој будућности профитабилни, и како би постали европски пандан НБА. Лично сам скептик, али раде на томе.
Раде на промоцији свог такмичења, повећали су број кола, у перспективи ће још повећати, и ту се ови "прозори" не уклапају. Клубови и играчи су доведени у немогућу ситуацију.

Бауман и ови паразити из ФИБА-е немају никакво право да било кога прозивају за лицемерство и непоштен однос.
Јер они не раде нити маре за корист кошарке.
Који су њихови потези?
Ивели су ове "прозоре", и направили хаос.
Укинули су ЕП 2019-е, и након 8 деценија ЕП се не игра сваке друге године.
Након пуне 52 године, од 1966.е, ето мимаћемо наредне године љето без великог такмичења.
За задње ЕП су делегирали трећеразредне судије, и направили приличну лакрдију.
Стартали су прошле године са својом ФИБА ЛШ. И можда сам и имао одређеног обзира, али ови ликови су за ту премијерну ФИБА ЛШ предвидели по 2 клуба из Румуније, Бугарске и Португала и само један из Србије (касније ће и ту направити циркус, па ће то мењати, што говори о неозбиљности).
Наравно да сам пристрасан, и да преко таквог понижења српске кошарке не могу прећи.
И ништа не раде на промоцији, афирмацији кошарке.

Нису ови из УЛЕБ-а цвећке, напротив, алу ови из ФИБА-е су велики лупежи, ти немају право ником делити моралне лекције.

znanje-imanje

pre 6 godina

Klasično - obe strane kriminalne (a i NBA, i svi drugi...) pa obe strane imaju ne samo neke argumente za koje jesu u pravu, već su dodatno u pravu i spram kriminalnih momenata druge strane. Klinč do smrti.
FIBA je u pravu kao nekakav borac, makar i živi leš, za očuvanje kakvog takvog sporta koji nije novac i samo novac. I po državama i na svetskom nivou. I jesu mufljuske ove privatne mega-lige Evro i NBA. Stoji donekle čak i ovo za kalendar. Ali ko bi sve i naveo šta su sve ovi iz FIBA uradili - a naročito šta nisu. Šta tek reći za "čak će i USA morati..."? Kako porediti naciju od 330 miliona i hiljadu koledž igrača, u konkurenciji sa Hondurasom - i našu situaciju?
Mnogo je bitnije nešto drugo. Divac je kao u nekom Bordu, sad i Bodiroga a već dugo su pro-operativci Bogosavljev i Radović. I? Šta bi sa onim i Rusija-Srbija a kamoli Slovenija-Srbija? Tipično FIBA duplo golo: em je nivo i spremnost sudija koje su obezbedili katastrofalan - em su bili takve podatnosti da su u oba polufinala krali za veće federeacije. Za Špance su odustali zadnju četvrtinu, nama ni do kraja nisu. Pa onda još ono, bar u tom smislu "nezaboravno" finale. I gde je nakon ovoliko vremena reakcija, makar distanciranje i ostavka ovih tkzv. "naših" - ili distanciranje našeg saveza od njih takvih? Uopšte to nije naivno pitanje - ovo se već mnogo, mnogo ponavlja - jasan znak da biće opet i opet.

p.s. za one "vama su uvek drugi krivi" - prođe dosta vremena, pa sad na miru pogledajte snimak i sami...

ja

pre 6 godina

Ko će da igra za SAD? Vilbekin? A njega je otela već Bosna. Ročesti? Ne može igra Evroligu, neća ga pusti Zvezda. Jedino Gos i Miler, eno ga i Kvinsi Miler nema klub. Naravno tu si Demarkus Nelson, Kevin Džons, Frenklin Robinzon, Elton Braun. Može se napraviti simpatična ekipica...

NoName

pre 6 godina

svi kriticari FIBE treba da se podsete da po istom principu "prozora" funkcionise fudbal sa FIFom i UEFom. Realu, Barsi, MUu i MCu nije problem da tokom sezone daju igrace za reprezentacije, kao ni njihovim ligama. Poenta je da se kvalifikacine za reprezentativna takmicenja odrze u toku sezone, kada su svi igraci u formi i punom treningu. Kada bi svi iz EL i ostalih takmicenja ucestvovali sa svojim igracima, pre ili kasnije bi i NBA morala da prilagodi svoj kalendar, ili bi propustila velika takmicenja. Ako pricamo o parama, opet se u Primeri, Premijer i Bundes ligi zajedno vrte vece pare nego u NBA. FIBA treba da obezbedi puno osiguranje i obestecenje klubovima za eventualne povrede, kao i u svim ostalim sportovima. Svake godine smo svedoci raznih otkaza reprezentacijama zbog umora, povreda ili drugih obaveza van terena. Dakle, razmisljajte objektivno a ne ostrasceno
(bozza, 20. novembar 2017 21:26)

Postoji samo jedan problem : Kvalifikacije u fudbalu se 70 godina igraju na isti način, u istim terminima. Fiba posle 70 godina bez ovakvih kvalifikacija, uvidi iste i remeti sistem koji je radio 70 godina.

Doboj

pre 6 godina

Pa ko je kome prodao prava ekskluzivna prava na EL? Ovako organizovana FIBA uskoro neće orgqnizovati ni tu svoju ligu šampinjona. Bodiroga i Radović kao funkcioneri su kancer srpske košarke.

milan

pre 6 godina

Današnji fudbal funkcioniše uz svest da veliki klubovi imaju rezervni plan za svoju nezavisnu ligu i da zato FIFA i UEFA moraju stalno da budu u dijalogu sa njima i brinu o njihovim interesima da bi se očuvalo jedinstvo. FIBA je prvo ostala bez kontrole nad EL, zatim počela da uspostavlja sve jaču saradnju sa tom organizacijom, da bi onda sve uprskala jednostranim uvođenjem ovih prozora. Problem je što su EL i vodeće nacionalne i regionalne lige u Evropi uputile proteste kada se odlučivalo o novom sistemu reprezentativnih takmičenja, a FIBA te proteste nije ni razmatrala niti otpočela bilo kakav dijalog, verovatno očekujući da će velike klubove nerealnim obećanjima uspeti da namami u svoju planiranu ligu.

Inače, mislim da roster reprezentacije USA dovoljno govori o ovim kvalifikacijama: Markel Brown, Semaj Christon, Larry Drew II, Reggie Hearn, Amile Jefferson, Kennedy Meeks, Elijah Millsap, Xavier Munford, Donald Sloan, Jameel Warney, Travis Wear, Jonathan Holmes.

prekoOkeanskeDelije

pre 6 godina

Ovaj Bauman ne znam ko je i nemam ništa sa likom za koga niko iz košarke nije čuo. Meni smetaju naši predstavnici u FIBA kao Radović i ostali. Kao što su mnogi primetili daleko da su u ULEB-u sve nevinašca, ali oni sa pravom drže stav koji se potpuno podudara sa stavom NBA. Nema nikakve logike kriviti EL, a ignorisati NBA. FIBA se godinama pokrivala ušima i prala ruke a sad bi u rat protiv ULEB kad su ovi drugi zgrnuli pare i uticaj. Sad se FIBA poziva na nekakvo jedinstvo reprezentacija a godinama su te reprezentacije i njihova takmičenja srozavali. Upravo oni su vrhunac licemerstva.
Naši ako obraza imaju da odmah istupe iz FIBA tela i da se ograde od Baumana.
Toliko—

Норис

pre 6 godina

Pravo na rad je USTAVOM ZAGARANTOVANO pravo u 95 posto država na svetu. Ja biram gde cu da radim, nećeš mi ti određivati.

- Ма лепо. Пробај да из Србије, пожелиш да одеш тек тако у Данску или Норвешку и радиш у својој професији. Кад се суочиш са гомилом прописа и препрека, онда ми реци нешто о "праву на рад".
Додатно, до пре само двадесетак година у Европи си могао у кошаркашком клубу да ангажујеш само два страна играча, а мислим да још увек у Русији имаш правило да у сваком тренутку на терену морају бити бар два руска играча, бар је тако било до пре неку годину. Свуда постоји гомила прописа којим савези штите нешто што им је важно.

Мојим предлогом није оспорено никоме право на рад као такво.

У нечему другом је ствар.
Ека извргава руглу спортске принципе, штети европској кошарци, на њено деловање треба указати, а ваља и нешто озбиљно предузети. Фиба, оваква каква је, други је састојак проблема, али по њој су ионако скоро сви у нашој средини распалили, и то углавном само по њој, и ту лежи грешка: и Ека је одговорна за ситуацију у којој се налазимо.

NoName

pre 6 godina

У реду, онда марш из нашег система. - Којег система? - Из лига, из националних савеза, и напослетку Фибе. Ако је размена, онда је размена у оба правца. Нећемо дозволити нашим играчима да играју у вашим клубовима. Правите ви своје играче. Исто важи за судије. 

И немој да неко каже да је то немогуће и неевропски. О, итекако је европски. Свуда постоје антимонополска тела и постоје правила која обезбеђују равноправну трку. То што се нико овим питањем досад није озбиљније позабавио говори о томе да кошарка не стоји баш најбоље као спорт у Европи. Мало је интересовања за њу.
(Норис, 21. novembar 2017 00:05)

Prvo, ti nemaš pojma šta je monopol. Nikoga oni ne uslovljavaju, možeš da biraš EL, EK, Fiba LŠ, Fiba EK.... Druga stvar, ti bi da zabranis nekome da pređe u drugi klub? Da li si ti svestan kakvu bi suspenziju popio bilo koji savez da samo pomisli na tako nešto. Pravo na rad je USTAVOM ZAGARANTOVANO pravo u 95 posto država na svetu. Ja biram gde cu da radim, nećeš mi ti određivati. To što ti pričaš ti se zove samoupravni socijalizam. Kapiras li ti da ljudi igraju svoju ligu po pravilima koja oni određuju? Tebi ako se ne svidja igraš Fiba LŠ sa Sigalom iz Prištine. To je, kako ti kažeš, evropski.

Aca

pre 6 godina

(bozza, 20. novembar 2017 21:26)

Da, samo što FIFA i UEFA nemaju NBA ligu (koja je neki drugi svet u odnosu na sve ostale i finansijski i prema kvalitetu igrača) a skoro svi najbolji fudbaleri igraju u Evropi.
Pitanje je šta je FIBA htela da postigne sa ovim rasporedom? Ako su znali da NBA neće prihvatiti ovakav raspored to znači da su hteli da isključe NBA igrače iz kvalifikacija. I da Evroligaši dozvole igračima da igraju to opet nije pošteno, NBA je nedodirljiva

NoName

pre 6 godina

Pravo na rad je USTAVOM ZAGARANTOVANO pravo u 95 posto država na svetu. Ja biram gde cu da radim, nećeš mi ti određivati. 

- Ма лепо. Пробај да из Србије, пожелиш да одеш тек тако у Данску или Норвешку и радиш у својој професији. Кад се суочиш са гомилом прописа и препрека, онда ми реци нешто о "праву на рад". 
Додатно, до пре само двадесетак година у Европи си могао у кошаркашком клубу да ангажујеш само два страна играча, а мислим да још увек у Русији имаш правило да у сваком тренутку на терену морају бити бар два руска играча, бар је тако било до пре неку годину. Свуда постоји гомила прописа којим савези штите нешто што им је важно. 

Мојим предлогом није оспорено никоме право на рад као такво. 

У нечему другом је ствар. 
Ека извргава руглу спортске принципе, штети европској кошарци, на њено деловање треба указати, а ваља и нешто озбиљно предузети. Фиба, оваква каква је, други је састојак проблема, али по њој су ионако скоро сви у нашој средини распалили, и то углавном само по њој, и ту лежи грешка: и Ека је одговорна за ситуацију у којој се налазимо.
(Норис, 21. novembar 2017 10:44)

Prijatelju, EL, EK, LŠ, LE igraju oni koji ispune uslove. I uslovi su jasni. U Danska, Norvešku idu da rade oni koji ispunjavaju uslove. Nemoj da menjaš teze i da zastupas mišljenje da svako treba da radi u Guglu jer je dobra plata i dobri uslovi. Ne, u Guglu će raditi oni koji ispune uslove koje postavlja menadžment kompanije. Kao što EL igraju oni koji ispunjavaju uslove koje je propisala Eka. Kapitalizam u punom sjaju, prijatelju. Surovo, ali je tako. Nikad pastir sa Zlatibora neće moći da ode u Švedsku i da bude direktor Volvoa. Kao što ni direktor Volvoa neće moći da bere malinu kod srpskog seljaka u Arilju ukoliko ne ispunjava uslove. Nemoj samo bukvalno da shvatis ovo poslednje. Dzabe mu diplome, znanje ako ne može da izdrži na plus 45.

Норис

pre 6 godina

НоНаме,

Није то никакав капитализам у пуном сјају, већ обична девијација капитализма, провидна и малигна. То што ти говориш произилази из једног виђења капитализма, које ни у капиталистичким земљама није доминантно.
Равноправност учесника је један од темеља здравог капитализма, а општи интерес је исто нешто о чему се води рачуна, ма како то нама циничнима и препаметнима из бившег социјализма звучало.

Рецимо, у фудбалу није могуће да власник неког клуба уложи баш онолико свог новца колико он жели. Зашто? Зато што би, рецимо, неко могао да спуца у једној сезони две милијарде евра, а најближи пратилац 200 милиона. И тиме би свако такмичење било обесмишљено. То ни у америчкој кошарци није могуће, зато постоји ограничење за годишње плате и разна друга ограничења. У европској кошарци ничег од тога нема, него постоје клубови у које њихове газде убацују новац лопатом, како једном духовито рече Богдан Тањевич, и то не на тржишној бази, већ на бази меценарства. Пола Евролиге чине тимови тог типа, а кад смо већ код Еке и Евролиге и услова за улазак у њу...они су једне године овакви, друге онакви. Ека је неозбиљна организација која често у току једне сезоне одређује правила и формат такмичења за наредну. С њима ништа не знаш, то је затворени мутни картел.

Не би ме чудило да по истеку постојећег трогодишњег уговора Бартомеу каже: "У Евролиги нема више места за АБА лигу." На питање зашто, добићемо његов менаџерски осмех и неко смешно објашњење. А онда ће настати кукњава.

drvobradi

pre 6 godina

FIBA se vodi samo jednom idejom, hoce sve i hoce odmah. Svoju nesposobnost prikrivaju silom, koja vec sada ne radi. Pre 15g su ispustili organizaciju takmicenja najboljih klubova Evrope. Ukinuli su EP na dve godine i to mi je ok, zasto onda nisu iskoristili to leto za 2-3 kvalifikaciona turnira ili da konacno uvedu da plasman na EP i ostalim takmicenjima nesto znaci u smislu SP. FIBA LS je ispala smehotres, ugasice se za 1-2g, para nema. Kako su krenuli jos ce EL/NBA da preuzmu SP i EP.
BTW ne znam sto mnogi navijaci Partizana uopste podrzavaju FIBA kada ih je ispalila svaki puta kada su podrzali njihove projekte (ispale sa ULEB i Eurokupom).
@bozza
U NBA se vrte vece pare nego u bilo kojoj fudbalskoj ligi sveta (oko 20% vise nego PL, a vise od La Liga i Bundeslige zajedno). Osvajac titule nosi naziv World Champion.