Sreda, 13.09.2017.

15:30

Murinjo: Englezi nisu nivo Reala, Barse i Bajerna

Žoze Murinjo, menadžer Mančester Junajteda, smatra da su klubovi iz Engleske nivo ispod najjačeg, u koji je svrstao Real Madrid, Barselonu i Bajern Minhen.

Izvor: B92

Murinjo: Englezi nisu nivo Reala, Barse i Bajerna IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

20 Komentari

Sortiraj po:

Mladen

pre 6 godina

@neutralni felsh
Nema sanse da Engleska liga propadne, izneo si dobre argumente, ali Englezi previse ulazu u marketing van svoje zemlje. Pre ce biti da ce Spanska dominacija u Evropi polako padati, jer zemlju ne cini par klubova. Kome je vise zanimljivo da gleda kako ce prvenstvo uzeti Barsa ili Real. Atletiko sto je mogao to je uradio, nisu vise ista ekipa. Barselona ce biti dominantna dok je tu Mesi, ne postoji vise ekipa koja se ne moze pobediti.

neutralni felsh

pre 6 godina

(mr.wolf, 13. septembar 2017 20:41)


1. ne, nista nisam zaboravio, ni unitedova finala a ni cuveno polufinale sa 4 engleske ekipe - jer sam mahom govorio o vremenu posle toga.
2. italijanska liga je pukla zbog korupcijskih skandala, da, ali krajnji efekt je bila manja gledanost - to je glavni razlog, jer su veliki sponzori pobegli "da ne prljaju imidz", a to je uzrokovalo manje kinte, i samim tim slabije igrace i igru, jos jedan razlog za jos manju gledanost. fudbalski koncept nije samo nacin igre, on nije bitan.
3. na kraju krajeva, nisam mislio da ce premijer liga propasti toliko zbog fudbalskog koncepta, nego da ce vremenom izgubiti primat ako se ovako nastavi. rec je o paradoksu, mnogo trose a lose igraju (uzgred, nerviraju me cesto dok ih gledam, vise nego pre) i da im timovi koji najvise trose vec godinama nemaju zapazene rezultate u LS, koja jeste merilo globalnog prestiza. pusti lokal skauzere, trebaju im gledaoci-potrosaci iz kine i amerike - tu se tesko upada a lako ispada. to je za sada carstvo 5-6 naj fensi i najmocnijih klubova, koji igraju finala i polufinala. sta mislis da ce se desiti ako velika cetvorka petorka iz premijera nastavi da posrce u evropi? pasce gledanost. sam kazes da se sve menja... a sad ulazu i spanci (najava izmene zakona o tv pravima, svi dobijaju isto a ne kao do sada, 2-3 najdeblja mrmota, real barsa i ko upadne, atletiko sada ili valensija nekada) a bogami i francuzi (psg je klica, ligi raste gledanost a klubovi su im za sada jeftini za ulaganja, olimpici lioni marseji ce postati jaki kao monako), stidljivo se vracaju i italijani... kod nemaca je drugacije, plase se "naglog prljavog kapitala" ali i oni ce posustati i leci na rudu, osim specificnog bajerna.
efekat toga ce biti da ce klubovi koji ulazu manje u igrace u evro kupovima imati jos bolje rezultate nego englezi i njihovi preplaceni igraci. dakle, dalji gubitak uticaja. naravno, nece bankrotirati, ali koeficijenti ce da padaju, a sa njima i uticaj na globalnom trsistu. ne odmah, ali tokom decenije moze da se desi. a sta ce se tek desiti kad i ostali pocnu da troose kao i oni? zamisli sevilju, valensiju, lion, olimpik, milan, inter, romu, salke, sve ekipe sa bazom navijaca, koji trose kao englezi? a moderniji fudbal igraju.
trziste se menja, doktrine takodje, globalizacija fudbala je opsti fenomen, uz biznis pre svega. o tome sam pricao, o pravim uzrocima i pravim posledicama. naravno, uvek mozemo da pricamo i samo o fudbalu, igracima i trenerima i ko je tehnicki bolji. na kraju krajeva, zato gledamo utakmice, zar ne? :)

mr.wolf

pre 6 godina

(neutralni felsh, 13. septembar 2017 18:49)
Prica ti ne pije vodu. Puno propusta. Engleska liga ne moze da propadne kao Italijanska, to su dve razlicite stvari... Italijani su pukli iz drugog razloga, ne zato sto su praktikovali dekadentan fudbal, sta vise, taj koncept im je doneo puno trofeja i najacu ligu u jednom periodu. Posle su tu dosli Englezi, zaboravio si Unitedova 3 finala u 4 godine, 7-8 godine Engleske dominacije sa po 1-2-3 ucesnika polufinala. To sto je United gubio, gubio bi finala bilo ko na svetu jer je Barsa bila nesto sto ce se retko ponoviti. E onda su su stupili na scenu Spanci... njihova dominacija. Kao sto vidis, sve se vrti, ponovo ce nekad da dominiraju Italijani, Englezi, Spanci. Sto se tice Hofenhajma, bio je i Wolsburg, i Herta, i Dortmund.... ali sve je to kratkog daha.Nemacka liga nije na nivou ovih drugih. Fudbal je danas biznis pre svega. Propasce onaj ko ne pravi pare, a to nije Premijer liga sigurno.
Na kraju, razlika u Spaniji izmedju Barse, Reala i od skoro Atletika u odnosu na ostale je ogromna, u Engleskoj su ujednaceniji timovi i slqzem se sa tvojim misljenjem da su tehnicki ispod Primere.

dejan

pre 6 godina

Dok su u Engleskoj igrali samo ostrvljani tada su ubedljivo dominirali u evropi. 6 godina uzastopno Englezi su osvajali Kup sampiona koji je bio mnogo tezi sistem takmicenja od danasnje lige,od 75 do 80.Englezima je inace vazniji FA kup od Svetskog prvenstva to je poznata stvar.stranci su unistili engleski fudbal,tako da ih sada ima vise nego ostrvljana.dok drugi praznuju i slave nove godine,bozice i uskrse na ostrvu sve prsti od fudbala,nemaju ni dana pauze.samo se u ovoj ligi igra za publiku i nigde vise.

bot na kvadrat

pre 6 godina

Jedina i prava istina,dodao bi samo da je najjaca i najzanimljivija liga ikada bila Serija A 90-ih pocetkom 2000-ih,kada su tamo igrali takvi asovi kao sto su Pirlo,Maldini,Vea,Ronaldo,Sevcenko,Batistuta,Krespo,,Sedorf,Vijeri,Del Pjero,Inzagi,Davids,Roberto Badjo,Leonardo,Savicevic,Kanavaro,Zidan,Nedved, Bufon i mnogi mnogi drugi,svetlosnim godinama daleko od danasnje Premijer lige.

Okram Idul

pre 6 godina

Fora sa Premijer Ligom je sto imaju brdo para (kao liga) pa se timovi - cak i oni bez oligarha, seika i super biznismena - nadju u situaciji da daju neverovatne iznose za pojacanja i lude plate. Zato je i "Najjaca" (sto ne znaci i da je najkvalitetnija, ali za to su potrebne bas duboke analize). Imaju dosta ujednacenih timova u 'vrhu' koji se nadaju tituli i sto su majstori da 'prodaju' svoje takmicenje. Zato je (po meni) najzanimljivija za pracenje. U drugim ligama je razlika izmedju top klubova i ostatka lige dosta veca. U sustini je tu novac najbitniji faktor, ako realno pogledamo. Postoje i one varijante gde rade 'magovi' pa sa manje novca uspevaju da naprave nesto, ali da. Novac. A timovi koje je pomenuo Gospodin posebni su takoreci "supertimovi" i to ne od juce, vec decenijama u nazad, u kontinuitetu. Inace, zao mi je sto je italijanski fudbal doziveo sunovrat. Nekada su i oni imali po 5-6 timova koji se bore za titulu, i jos 3-4 koji znaju da iznenade. I nemacka liga je ekstra (po meni) samo oni imaju problem zvani Bajern, i tek po neko (tipa Borusija) uspe da im pomrsi konce. Spansku Ligu nikad nisam voleo da gledam, ponajvise zbog opste dominacije Reala i Barse. Mislim, Las Palmas - Gatefe... pa pre cu da gledam West Ham - Newcastle recimo. (stvar ukusa doduse).

neutralni felsh

pre 6 godina

pa realno i jest tako,,real i barsa u spaniji i nemaju jakih utakmica,u spanskoj premijeri ima klubova sa budzetima nivoa zagrebackog dinama, 
dok njukastl povratnik u premijer ligu samo ove god dobio je na raspolaganje 70 miliona funti za pjacanja. 

engleski klubovi se vise trose u svome prvenstvu i zato barsa,real,bajern uvek izgledaju svezije.
(joki, 13. septembar 2017 17:27)


izvini, od kada je to budzet kluba najvazniji faktor dobrog fudbala u njegovoj ekipi? seca li se neko hofenhajma od pre 5-6 sezona, najbrzi i najlepsi fudbal u evropi za sitne pare...
nije sve do toliko do novca, kao sto misle englezi i nesposobne uprave, vaznije je pitanje sta ce klub da ucini sa parama kojima raspolaze, kakve igrace da kupi i kakvu igru da koncipira.
sta njukaslu vrede toliki milioni kad ih potrosi na 3 bandere i vec koliko godina unazad ne ume da odigra posten zonski napad? o stouku i slicnim ekipama da i ne pricam, tri dupla pasa ne vidis na utakmici, kad imaju loptu skoro da im se tresu noge od treme, jedva ceka da je izgubi pa da se sakrije pod kamen i lomi noge.
manji spanski klubovi mnogo pametnije ulazu svoj skromniji novac, i zato bolje prate moderne tendencije u igri: ne baziraju igru na dve sirovine u napadu i tri sirovine u odbrani a u sredini "sta nam bog da"... u spanij je zadnji vezni zaista zadnji vezni a ne stoper u veznom redu, tamo krilo zna da dribla i ne imitira beka, tamo stoper ne izbija loptu u panici cim vidi dva protivnicka pored sebe. to nije toliko pitanje novca koliko doktrine: a prema njoj se biraju igraci.
konacno, ako neko misli da je realu, barsi, sevilji i atletiku lakse protiv viljareala, bilbaoa, betisa, malage i selte nego sto bi bilo protiv stouka, cristal palasa, vest hema i norica, onda taj sve utakmice gleda samo preko teleteksta.
real barsa i bajern izgledaju svezije ne zato sto imaju slabije prvenstvo nego zato sto su bolje ekipe, sa jacim klupom i boljom koncepcijom igre - u osnovi je: trci sa loptom a ne bez nje, ako se vec umaras, umori se pri gradnji svoje igre a ne pri razgradnji protivnicke. suprotni koncept smo videli u vreme sumraka italijanske lige, a to relativno skoro ceka i englesku...

BlueFortress

pre 6 godina

Naravno da nisu, ali klima se menja polako, rastuca platezna moc u naredne 3 godine ce pre ili kasnije vratiti trofej LS u Englesku. Surovo ali istinito, podudarice se i faktori sumraka karijera Ronalda i Mesija, arapski lobi je sve jaci u FIFA...

joki

pre 6 godina

izmedju redova hoce da kaze da je pl najjaca liga dok se ova tri kluba setaju kroz svoje lige
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kajzer, 13. septembar 2017 16:07)

pa realno i jest tako,,real i barsa u spaniji i nemaju jakih utakmica,u spanskoj premijeri ima klubova sa budzetima nivoa zagrebackog dinama,
dok njukastl povratnik u premijer ligu samo ove god dobio je na raspolaganje 70 miliona funti za pjacanja.

engleski klubovi se vise trose u svome prvenstvu i zato barsa,real,bajern uvek izgledaju svezije.

Mark

pre 6 godina

To i ja pricam godinama, englezi preplacuju igrace i onda svi misle da su sila a zapravo su ceo jedan nivo ispod ove pomenute trojke, cak su i Juve i Atl Madrid ispred njih a evo i sada PSG, a dokaz za to su poslednjih 5 sezona u Evropi, tako da englezi shhhh...

neutralni felsh

pre 6 godina

Iskusno skida pritisak sa svoje ekipe ali i Sitija koji ove godine može do samog kraja....Posebni.
(profesor, 13. septembar 2017 15:34)


ne, nego kaze pravo stanje stvari koje svetski bilder obozavaoci premijer lige i njenih fensi terena i klubova nikako da shvate nego uvek ocekuju da osvoje LS posle par preskupih fensi pojacanja...

yytyt

pre 6 godina

od 2012 engleski klubovi nemaju skoro nikakvu ulogu u ligi sampiona, a i te 2012. je bilo pravo cudo kad je celsi osvojio 
ali je cinjenica da je pl najinteresantnija
(son, 13. septembar 2017 15:48)

to je subjektivno. meni nije najinteresantnija mada vecini jeste

a sto se tice kvaliteta mozda on skida pritisak ali je potpuno u pravu. najbolji engleski klubovi su klasa ispod reala, barse, bajerna, juventusa, psga, atletiko madrida... uostalom videce se sve kroz utakmice.

son

pre 6 godina

od 2012 engleski klubovi nemaju skoro nikakvu ulogu u ligi sampiona, a i te 2012. je bilo pravo cudo kad je celsi osvojio
ali je cinjenica da je pl najinteresantnija

son

pre 6 godina

od 2012 engleski klubovi nemaju skoro nikakvu ulogu u ligi sampiona, a i te 2012. je bilo pravo cudo kad je celsi osvojio
ali je cinjenica da je pl najinteresantnija

yytyt

pre 6 godina

od 2012 engleski klubovi nemaju skoro nikakvu ulogu u ligi sampiona, a i te 2012. je bilo pravo cudo kad je celsi osvojio 
ali je cinjenica da je pl najinteresantnija
(son, 13. septembar 2017 15:48)

to je subjektivno. meni nije najinteresantnija mada vecini jeste

a sto se tice kvaliteta mozda on skida pritisak ali je potpuno u pravu. najbolji engleski klubovi su klasa ispod reala, barse, bajerna, juventusa, psga, atletiko madrida... uostalom videce se sve kroz utakmice.

bot na kvadrat

pre 6 godina

Jedina i prava istina,dodao bi samo da je najjaca i najzanimljivija liga ikada bila Serija A 90-ih pocetkom 2000-ih,kada su tamo igrali takvi asovi kao sto su Pirlo,Maldini,Vea,Ronaldo,Sevcenko,Batistuta,Krespo,,Sedorf,Vijeri,Del Pjero,Inzagi,Davids,Roberto Badjo,Leonardo,Savicevic,Kanavaro,Zidan,Nedved, Bufon i mnogi mnogi drugi,svetlosnim godinama daleko od danasnje Premijer lige.

neutralni felsh

pre 6 godina

Iskusno skida pritisak sa svoje ekipe ali i Sitija koji ove godine može do samog kraja....Posebni.
(profesor, 13. septembar 2017 15:34)


ne, nego kaze pravo stanje stvari koje svetski bilder obozavaoci premijer lige i njenih fensi terena i klubova nikako da shvate nego uvek ocekuju da osvoje LS posle par preskupih fensi pojacanja...

Okram Idul

pre 6 godina

Fora sa Premijer Ligom je sto imaju brdo para (kao liga) pa se timovi - cak i oni bez oligarha, seika i super biznismena - nadju u situaciji da daju neverovatne iznose za pojacanja i lude plate. Zato je i "Najjaca" (sto ne znaci i da je najkvalitetnija, ali za to su potrebne bas duboke analize). Imaju dosta ujednacenih timova u 'vrhu' koji se nadaju tituli i sto su majstori da 'prodaju' svoje takmicenje. Zato je (po meni) najzanimljivija za pracenje. U drugim ligama je razlika izmedju top klubova i ostatka lige dosta veca. U sustini je tu novac najbitniji faktor, ako realno pogledamo. Postoje i one varijante gde rade 'magovi' pa sa manje novca uspevaju da naprave nesto, ali da. Novac. A timovi koje je pomenuo Gospodin posebni su takoreci "supertimovi" i to ne od juce, vec decenijama u nazad, u kontinuitetu. Inace, zao mi je sto je italijanski fudbal doziveo sunovrat. Nekada su i oni imali po 5-6 timova koji se bore za titulu, i jos 3-4 koji znaju da iznenade. I nemacka liga je ekstra (po meni) samo oni imaju problem zvani Bajern, i tek po neko (tipa Borusija) uspe da im pomrsi konce. Spansku Ligu nikad nisam voleo da gledam, ponajvise zbog opste dominacije Reala i Barse. Mislim, Las Palmas - Gatefe... pa pre cu da gledam West Ham - Newcastle recimo. (stvar ukusa doduse).

joki

pre 6 godina

izmedju redova hoce da kaze da je pl najjaca liga dok se ova tri kluba setaju kroz svoje lige
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kajzer, 13. septembar 2017 16:07)

pa realno i jest tako,,real i barsa u spaniji i nemaju jakih utakmica,u spanskoj premijeri ima klubova sa budzetima nivoa zagrebackog dinama,
dok njukastl povratnik u premijer ligu samo ove god dobio je na raspolaganje 70 miliona funti za pjacanja.

engleski klubovi se vise trose u svome prvenstvu i zato barsa,real,bajern uvek izgledaju svezije.

neutralni felsh

pre 6 godina

pa realno i jest tako,,real i barsa u spaniji i nemaju jakih utakmica,u spanskoj premijeri ima klubova sa budzetima nivoa zagrebackog dinama, 
dok njukastl povratnik u premijer ligu samo ove god dobio je na raspolaganje 70 miliona funti za pjacanja. 

engleski klubovi se vise trose u svome prvenstvu i zato barsa,real,bajern uvek izgledaju svezije.
(joki, 13. septembar 2017 17:27)


izvini, od kada je to budzet kluba najvazniji faktor dobrog fudbala u njegovoj ekipi? seca li se neko hofenhajma od pre 5-6 sezona, najbrzi i najlepsi fudbal u evropi za sitne pare...
nije sve do toliko do novca, kao sto misle englezi i nesposobne uprave, vaznije je pitanje sta ce klub da ucini sa parama kojima raspolaze, kakve igrace da kupi i kakvu igru da koncipira.
sta njukaslu vrede toliki milioni kad ih potrosi na 3 bandere i vec koliko godina unazad ne ume da odigra posten zonski napad? o stouku i slicnim ekipama da i ne pricam, tri dupla pasa ne vidis na utakmici, kad imaju loptu skoro da im se tresu noge od treme, jedva ceka da je izgubi pa da se sakrije pod kamen i lomi noge.
manji spanski klubovi mnogo pametnije ulazu svoj skromniji novac, i zato bolje prate moderne tendencije u igri: ne baziraju igru na dve sirovine u napadu i tri sirovine u odbrani a u sredini "sta nam bog da"... u spanij je zadnji vezni zaista zadnji vezni a ne stoper u veznom redu, tamo krilo zna da dribla i ne imitira beka, tamo stoper ne izbija loptu u panici cim vidi dva protivnicka pored sebe. to nije toliko pitanje novca koliko doktrine: a prema njoj se biraju igraci.
konacno, ako neko misli da je realu, barsi, sevilji i atletiku lakse protiv viljareala, bilbaoa, betisa, malage i selte nego sto bi bilo protiv stouka, cristal palasa, vest hema i norica, onda taj sve utakmice gleda samo preko teleteksta.
real barsa i bajern izgledaju svezije ne zato sto imaju slabije prvenstvo nego zato sto su bolje ekipe, sa jacim klupom i boljom koncepcijom igre - u osnovi je: trci sa loptom a ne bez nje, ako se vec umaras, umori se pri gradnji svoje igre a ne pri razgradnji protivnicke. suprotni koncept smo videli u vreme sumraka italijanske lige, a to relativno skoro ceka i englesku...

mr.wolf

pre 6 godina

(neutralni felsh, 13. septembar 2017 18:49)
Prica ti ne pije vodu. Puno propusta. Engleska liga ne moze da propadne kao Italijanska, to su dve razlicite stvari... Italijani su pukli iz drugog razloga, ne zato sto su praktikovali dekadentan fudbal, sta vise, taj koncept im je doneo puno trofeja i najacu ligu u jednom periodu. Posle su tu dosli Englezi, zaboravio si Unitedova 3 finala u 4 godine, 7-8 godine Engleske dominacije sa po 1-2-3 ucesnika polufinala. To sto je United gubio, gubio bi finala bilo ko na svetu jer je Barsa bila nesto sto ce se retko ponoviti. E onda su su stupili na scenu Spanci... njihova dominacija. Kao sto vidis, sve se vrti, ponovo ce nekad da dominiraju Italijani, Englezi, Spanci. Sto se tice Hofenhajma, bio je i Wolsburg, i Herta, i Dortmund.... ali sve je to kratkog daha.Nemacka liga nije na nivou ovih drugih. Fudbal je danas biznis pre svega. Propasce onaj ko ne pravi pare, a to nije Premijer liga sigurno.
Na kraju, razlika u Spaniji izmedju Barse, Reala i od skoro Atletika u odnosu na ostale je ogromna, u Engleskoj su ujednaceniji timovi i slqzem se sa tvojim misljenjem da su tehnicki ispod Primere.

Mark

pre 6 godina

To i ja pricam godinama, englezi preplacuju igrace i onda svi misle da su sila a zapravo su ceo jedan nivo ispod ove pomenute trojke, cak su i Juve i Atl Madrid ispred njih a evo i sada PSG, a dokaz za to su poslednjih 5 sezona u Evropi, tako da englezi shhhh...

BlueFortress

pre 6 godina

Naravno da nisu, ali klima se menja polako, rastuca platezna moc u naredne 3 godine ce pre ili kasnije vratiti trofej LS u Englesku. Surovo ali istinito, podudarice se i faktori sumraka karijera Ronalda i Mesija, arapski lobi je sve jaci u FIFA...

neutralni felsh

pre 6 godina

(mr.wolf, 13. septembar 2017 20:41)


1. ne, nista nisam zaboravio, ni unitedova finala a ni cuveno polufinale sa 4 engleske ekipe - jer sam mahom govorio o vremenu posle toga.
2. italijanska liga je pukla zbog korupcijskih skandala, da, ali krajnji efekt je bila manja gledanost - to je glavni razlog, jer su veliki sponzori pobegli "da ne prljaju imidz", a to je uzrokovalo manje kinte, i samim tim slabije igrace i igru, jos jedan razlog za jos manju gledanost. fudbalski koncept nije samo nacin igre, on nije bitan.
3. na kraju krajeva, nisam mislio da ce premijer liga propasti toliko zbog fudbalskog koncepta, nego da ce vremenom izgubiti primat ako se ovako nastavi. rec je o paradoksu, mnogo trose a lose igraju (uzgred, nerviraju me cesto dok ih gledam, vise nego pre) i da im timovi koji najvise trose vec godinama nemaju zapazene rezultate u LS, koja jeste merilo globalnog prestiza. pusti lokal skauzere, trebaju im gledaoci-potrosaci iz kine i amerike - tu se tesko upada a lako ispada. to je za sada carstvo 5-6 naj fensi i najmocnijih klubova, koji igraju finala i polufinala. sta mislis da ce se desiti ako velika cetvorka petorka iz premijera nastavi da posrce u evropi? pasce gledanost. sam kazes da se sve menja... a sad ulazu i spanci (najava izmene zakona o tv pravima, svi dobijaju isto a ne kao do sada, 2-3 najdeblja mrmota, real barsa i ko upadne, atletiko sada ili valensija nekada) a bogami i francuzi (psg je klica, ligi raste gledanost a klubovi su im za sada jeftini za ulaganja, olimpici lioni marseji ce postati jaki kao monako), stidljivo se vracaju i italijani... kod nemaca je drugacije, plase se "naglog prljavog kapitala" ali i oni ce posustati i leci na rudu, osim specificnog bajerna.
efekat toga ce biti da ce klubovi koji ulazu manje u igrace u evro kupovima imati jos bolje rezultate nego englezi i njihovi preplaceni igraci. dakle, dalji gubitak uticaja. naravno, nece bankrotirati, ali koeficijenti ce da padaju, a sa njima i uticaj na globalnom trsistu. ne odmah, ali tokom decenije moze da se desi. a sta ce se tek desiti kad i ostali pocnu da troose kao i oni? zamisli sevilju, valensiju, lion, olimpik, milan, inter, romu, salke, sve ekipe sa bazom navijaca, koji trose kao englezi? a moderniji fudbal igraju.
trziste se menja, doktrine takodje, globalizacija fudbala je opsti fenomen, uz biznis pre svega. o tome sam pricao, o pravim uzrocima i pravim posledicama. naravno, uvek mozemo da pricamo i samo o fudbalu, igracima i trenerima i ko je tehnicki bolji. na kraju krajeva, zato gledamo utakmice, zar ne? :)

dejan

pre 6 godina

Dok su u Engleskoj igrali samo ostrvljani tada su ubedljivo dominirali u evropi. 6 godina uzastopno Englezi su osvajali Kup sampiona koji je bio mnogo tezi sistem takmicenja od danasnje lige,od 75 do 80.Englezima je inace vazniji FA kup od Svetskog prvenstva to je poznata stvar.stranci su unistili engleski fudbal,tako da ih sada ima vise nego ostrvljana.dok drugi praznuju i slave nove godine,bozice i uskrse na ostrvu sve prsti od fudbala,nemaju ni dana pauze.samo se u ovoj ligi igra za publiku i nigde vise.

Mladen

pre 6 godina

@neutralni felsh
Nema sanse da Engleska liga propadne, izneo si dobre argumente, ali Englezi previse ulazu u marketing van svoje zemlje. Pre ce biti da ce Spanska dominacija u Evropi polako padati, jer zemlju ne cini par klubova. Kome je vise zanimljivo da gleda kako ce prvenstvo uzeti Barsa ili Real. Atletiko sto je mogao to je uradio, nisu vise ista ekipa. Barselona ce biti dominantna dok je tu Mesi, ne postoji vise ekipa koja se ne moze pobediti.

yytyt

pre 6 godina

od 2012 engleski klubovi nemaju skoro nikakvu ulogu u ligi sampiona, a i te 2012. je bilo pravo cudo kad je celsi osvojio 
ali je cinjenica da je pl najinteresantnija
(son, 13. septembar 2017 15:48)

to je subjektivno. meni nije najinteresantnija mada vecini jeste

a sto se tice kvaliteta mozda on skida pritisak ali je potpuno u pravu. najbolji engleski klubovi su klasa ispod reala, barse, bajerna, juventusa, psga, atletiko madrida... uostalom videce se sve kroz utakmice.

neutralni felsh

pre 6 godina

Iskusno skida pritisak sa svoje ekipe ali i Sitija koji ove godine može do samog kraja....Posebni.
(profesor, 13. septembar 2017 15:34)


ne, nego kaze pravo stanje stvari koje svetski bilder obozavaoci premijer lige i njenih fensi terena i klubova nikako da shvate nego uvek ocekuju da osvoje LS posle par preskupih fensi pojacanja...

joki

pre 6 godina

izmedju redova hoce da kaze da je pl najjaca liga dok se ova tri kluba setaju kroz svoje lige
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kajzer, 13. septembar 2017 16:07)

pa realno i jest tako,,real i barsa u spaniji i nemaju jakih utakmica,u spanskoj premijeri ima klubova sa budzetima nivoa zagrebackog dinama,
dok njukastl povratnik u premijer ligu samo ove god dobio je na raspolaganje 70 miliona funti za pjacanja.

engleski klubovi se vise trose u svome prvenstvu i zato barsa,real,bajern uvek izgledaju svezije.

Mark

pre 6 godina

To i ja pricam godinama, englezi preplacuju igrace i onda svi misle da su sila a zapravo su ceo jedan nivo ispod ove pomenute trojke, cak su i Juve i Atl Madrid ispred njih a evo i sada PSG, a dokaz za to su poslednjih 5 sezona u Evropi, tako da englezi shhhh...

BlueFortress

pre 6 godina

Naravno da nisu, ali klima se menja polako, rastuca platezna moc u naredne 3 godine ce pre ili kasnije vratiti trofej LS u Englesku. Surovo ali istinito, podudarice se i faktori sumraka karijera Ronalda i Mesija, arapski lobi je sve jaci u FIFA...

son

pre 6 godina

od 2012 engleski klubovi nemaju skoro nikakvu ulogu u ligi sampiona, a i te 2012. je bilo pravo cudo kad je celsi osvojio
ali je cinjenica da je pl najinteresantnija

Okram Idul

pre 6 godina

Fora sa Premijer Ligom je sto imaju brdo para (kao liga) pa se timovi - cak i oni bez oligarha, seika i super biznismena - nadju u situaciji da daju neverovatne iznose za pojacanja i lude plate. Zato je i "Najjaca" (sto ne znaci i da je najkvalitetnija, ali za to su potrebne bas duboke analize). Imaju dosta ujednacenih timova u 'vrhu' koji se nadaju tituli i sto su majstori da 'prodaju' svoje takmicenje. Zato je (po meni) najzanimljivija za pracenje. U drugim ligama je razlika izmedju top klubova i ostatka lige dosta veca. U sustini je tu novac najbitniji faktor, ako realno pogledamo. Postoje i one varijante gde rade 'magovi' pa sa manje novca uspevaju da naprave nesto, ali da. Novac. A timovi koje je pomenuo Gospodin posebni su takoreci "supertimovi" i to ne od juce, vec decenijama u nazad, u kontinuitetu. Inace, zao mi je sto je italijanski fudbal doziveo sunovrat. Nekada su i oni imali po 5-6 timova koji se bore za titulu, i jos 3-4 koji znaju da iznenade. I nemacka liga je ekstra (po meni) samo oni imaju problem zvani Bajern, i tek po neko (tipa Borusija) uspe da im pomrsi konce. Spansku Ligu nikad nisam voleo da gledam, ponajvise zbog opste dominacije Reala i Barse. Mislim, Las Palmas - Gatefe... pa pre cu da gledam West Ham - Newcastle recimo. (stvar ukusa doduse).

neutralni felsh

pre 6 godina

pa realno i jest tako,,real i barsa u spaniji i nemaju jakih utakmica,u spanskoj premijeri ima klubova sa budzetima nivoa zagrebackog dinama, 
dok njukastl povratnik u premijer ligu samo ove god dobio je na raspolaganje 70 miliona funti za pjacanja. 

engleski klubovi se vise trose u svome prvenstvu i zato barsa,real,bajern uvek izgledaju svezije.
(joki, 13. septembar 2017 17:27)


izvini, od kada je to budzet kluba najvazniji faktor dobrog fudbala u njegovoj ekipi? seca li se neko hofenhajma od pre 5-6 sezona, najbrzi i najlepsi fudbal u evropi za sitne pare...
nije sve do toliko do novca, kao sto misle englezi i nesposobne uprave, vaznije je pitanje sta ce klub da ucini sa parama kojima raspolaze, kakve igrace da kupi i kakvu igru da koncipira.
sta njukaslu vrede toliki milioni kad ih potrosi na 3 bandere i vec koliko godina unazad ne ume da odigra posten zonski napad? o stouku i slicnim ekipama da i ne pricam, tri dupla pasa ne vidis na utakmici, kad imaju loptu skoro da im se tresu noge od treme, jedva ceka da je izgubi pa da se sakrije pod kamen i lomi noge.
manji spanski klubovi mnogo pametnije ulazu svoj skromniji novac, i zato bolje prate moderne tendencije u igri: ne baziraju igru na dve sirovine u napadu i tri sirovine u odbrani a u sredini "sta nam bog da"... u spanij je zadnji vezni zaista zadnji vezni a ne stoper u veznom redu, tamo krilo zna da dribla i ne imitira beka, tamo stoper ne izbija loptu u panici cim vidi dva protivnicka pored sebe. to nije toliko pitanje novca koliko doktrine: a prema njoj se biraju igraci.
konacno, ako neko misli da je realu, barsi, sevilji i atletiku lakse protiv viljareala, bilbaoa, betisa, malage i selte nego sto bi bilo protiv stouka, cristal palasa, vest hema i norica, onda taj sve utakmice gleda samo preko teleteksta.
real barsa i bajern izgledaju svezije ne zato sto imaju slabije prvenstvo nego zato sto su bolje ekipe, sa jacim klupom i boljom koncepcijom igre - u osnovi je: trci sa loptom a ne bez nje, ako se vec umaras, umori se pri gradnji svoje igre a ne pri razgradnji protivnicke. suprotni koncept smo videli u vreme sumraka italijanske lige, a to relativno skoro ceka i englesku...

dejan

pre 6 godina

Dok su u Engleskoj igrali samo ostrvljani tada su ubedljivo dominirali u evropi. 6 godina uzastopno Englezi su osvajali Kup sampiona koji je bio mnogo tezi sistem takmicenja od danasnje lige,od 75 do 80.Englezima je inace vazniji FA kup od Svetskog prvenstva to je poznata stvar.stranci su unistili engleski fudbal,tako da ih sada ima vise nego ostrvljana.dok drugi praznuju i slave nove godine,bozice i uskrse na ostrvu sve prsti od fudbala,nemaju ni dana pauze.samo se u ovoj ligi igra za publiku i nigde vise.

bot na kvadrat

pre 6 godina

Jedina i prava istina,dodao bi samo da je najjaca i najzanimljivija liga ikada bila Serija A 90-ih pocetkom 2000-ih,kada su tamo igrali takvi asovi kao sto su Pirlo,Maldini,Vea,Ronaldo,Sevcenko,Batistuta,Krespo,,Sedorf,Vijeri,Del Pjero,Inzagi,Davids,Roberto Badjo,Leonardo,Savicevic,Kanavaro,Zidan,Nedved, Bufon i mnogi mnogi drugi,svetlosnim godinama daleko od danasnje Premijer lige.

mr.wolf

pre 6 godina

(neutralni felsh, 13. septembar 2017 18:49)
Prica ti ne pije vodu. Puno propusta. Engleska liga ne moze da propadne kao Italijanska, to su dve razlicite stvari... Italijani su pukli iz drugog razloga, ne zato sto su praktikovali dekadentan fudbal, sta vise, taj koncept im je doneo puno trofeja i najacu ligu u jednom periodu. Posle su tu dosli Englezi, zaboravio si Unitedova 3 finala u 4 godine, 7-8 godine Engleske dominacije sa po 1-2-3 ucesnika polufinala. To sto je United gubio, gubio bi finala bilo ko na svetu jer je Barsa bila nesto sto ce se retko ponoviti. E onda su su stupili na scenu Spanci... njihova dominacija. Kao sto vidis, sve se vrti, ponovo ce nekad da dominiraju Italijani, Englezi, Spanci. Sto se tice Hofenhajma, bio je i Wolsburg, i Herta, i Dortmund.... ali sve je to kratkog daha.Nemacka liga nije na nivou ovih drugih. Fudbal je danas biznis pre svega. Propasce onaj ko ne pravi pare, a to nije Premijer liga sigurno.
Na kraju, razlika u Spaniji izmedju Barse, Reala i od skoro Atletika u odnosu na ostale je ogromna, u Engleskoj su ujednaceniji timovi i slqzem se sa tvojim misljenjem da su tehnicki ispod Primere.

neutralni felsh

pre 6 godina

(mr.wolf, 13. septembar 2017 20:41)


1. ne, nista nisam zaboravio, ni unitedova finala a ni cuveno polufinale sa 4 engleske ekipe - jer sam mahom govorio o vremenu posle toga.
2. italijanska liga je pukla zbog korupcijskih skandala, da, ali krajnji efekt je bila manja gledanost - to je glavni razlog, jer su veliki sponzori pobegli "da ne prljaju imidz", a to je uzrokovalo manje kinte, i samim tim slabije igrace i igru, jos jedan razlog za jos manju gledanost. fudbalski koncept nije samo nacin igre, on nije bitan.
3. na kraju krajeva, nisam mislio da ce premijer liga propasti toliko zbog fudbalskog koncepta, nego da ce vremenom izgubiti primat ako se ovako nastavi. rec je o paradoksu, mnogo trose a lose igraju (uzgred, nerviraju me cesto dok ih gledam, vise nego pre) i da im timovi koji najvise trose vec godinama nemaju zapazene rezultate u LS, koja jeste merilo globalnog prestiza. pusti lokal skauzere, trebaju im gledaoci-potrosaci iz kine i amerike - tu se tesko upada a lako ispada. to je za sada carstvo 5-6 naj fensi i najmocnijih klubova, koji igraju finala i polufinala. sta mislis da ce se desiti ako velika cetvorka petorka iz premijera nastavi da posrce u evropi? pasce gledanost. sam kazes da se sve menja... a sad ulazu i spanci (najava izmene zakona o tv pravima, svi dobijaju isto a ne kao do sada, 2-3 najdeblja mrmota, real barsa i ko upadne, atletiko sada ili valensija nekada) a bogami i francuzi (psg je klica, ligi raste gledanost a klubovi su im za sada jeftini za ulaganja, olimpici lioni marseji ce postati jaki kao monako), stidljivo se vracaju i italijani... kod nemaca je drugacije, plase se "naglog prljavog kapitala" ali i oni ce posustati i leci na rudu, osim specificnog bajerna.
efekat toga ce biti da ce klubovi koji ulazu manje u igrace u evro kupovima imati jos bolje rezultate nego englezi i njihovi preplaceni igraci. dakle, dalji gubitak uticaja. naravno, nece bankrotirati, ali koeficijenti ce da padaju, a sa njima i uticaj na globalnom trsistu. ne odmah, ali tokom decenije moze da se desi. a sta ce se tek desiti kad i ostali pocnu da troose kao i oni? zamisli sevilju, valensiju, lion, olimpik, milan, inter, romu, salke, sve ekipe sa bazom navijaca, koji trose kao englezi? a moderniji fudbal igraju.
trziste se menja, doktrine takodje, globalizacija fudbala je opsti fenomen, uz biznis pre svega. o tome sam pricao, o pravim uzrocima i pravim posledicama. naravno, uvek mozemo da pricamo i samo o fudbalu, igracima i trenerima i ko je tehnicki bolji. na kraju krajeva, zato gledamo utakmice, zar ne? :)

Mladen

pre 6 godina

@neutralni felsh
Nema sanse da Engleska liga propadne, izneo si dobre argumente, ali Englezi previse ulazu u marketing van svoje zemlje. Pre ce biti da ce Spanska dominacija u Evropi polako padati, jer zemlju ne cini par klubova. Kome je vise zanimljivo da gleda kako ce prvenstvo uzeti Barsa ili Real. Atletiko sto je mogao to je uradio, nisu vise ista ekipa. Barselona ce biti dominantna dok je tu Mesi, ne postoji vise ekipa koja se ne moze pobediti.