Utorak, 24.11.2015.

10:15

Gospodin "Totalni fudbal" – koren Barselonine dominacije

Izvor: B92

Gospodin "Totalni fudbal" – koren Barselonine dominacije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Puh

pre 5 meseci

Nije samo Mesi obeležio eru Barse kako kazes jeste u to vreme dok je bio bila najtrofejnija naravno uz Cavija i Inijestu mozda i najbolja klupska ekipa ikada. Jer u tom periodu cak osam igrača Barse je bilo u reprezentaciji Spanije u postavi gde su osvojili SP i dve titule EP. Zahvaljujući upravo Krojfovoj prezentaciji fudbala i igre. A sa druge strane Barsa je svetski brend gigant gde su mozda od petorice najboljih ikada svi igrali u njoj( Krojf Maradona Ronaldo Ronaldinjo Mesi) jedino Pele nije nastupao zato sto nije dolazio u Evropu. Posle Brazila je otišao rekreativno da igra u Kosmos u Ameriku.
(Del Boj, 28. oktobar 2023 11:57)

Malo mi je bezveze da iz top 5 ikada izostavis Zinedina Zidana.

Neispravan kod, komentar nije upisan

pre 5 meseci

I dodatno, u vremenu kada se igralo grubo preko svake mere, kada Pele u Engleskoj nije igrao 5 minuta zdrav, kada je kod nas Džaja dva puta lomio nogu, Krojfa nisu mogli skoro ni da fauliraju! (Danilo, 24. novembar 2015 12:01)

Jos pre njega, prvi koga nisu mogli faulirati bio je Pelė. Ali, tek nakon sto je skupo platio skolu. Tj. skolu je sam razvio, nakon sto je skupo platio nepostojanje te skole. Tada je poceo driblati tako da protivnik sam sebe polomi, ako bi pokusao polomiti njega (otprilike jiu-jitsu filozofija).

X=iks

pre 5 meseci

Kakav je to takticki um Erik Kantona???? I kako je pored Garince i svih Brazilaca Krojf "izmislio dribling"? Zna se i ko je "otac totalnog fudbala" jer je i Krof od nekoga morao da nauci da primeni takav sistem.
(D_, 24. novembar 2015 10:41)

Eh, ovi funkcionalno nepismeni... Niko nije rekao da je on "izmislio drobling" kao dribling. Izmislio je jedan odredjeni dribling - dribling "unazad", iza ledja, tj. okretom unazad. I to je tada bio takav sok, takvo "WOW", nikad vidjeno, otprilike kao kad je Panenka prvi put na onaj nacin odbranio penal.

X=iks

pre 5 meseci

Bilo kako bilo, Mihels je zapravo revolucionar, cije filozofije dete je Krojf. (ninja_ninja, 24. novembar 2015 10:43)

Rinus Michels i Stefan Kovacs, a ne treba zaboraviti ni trenera konkurentskg Fayenoorda Ernsta Happela, koji je godinu dana pre Ajaxa osvojio Kup Sampiona, slicnom igrom. Bilo kako bilo, Cruijff je svakako nastavljac i razvijac te filozofije i kao igrac i kao trener, on je zapravo doveo do vrhunca (ako se Guardiolina tika-taka shvati kao, ipak, nesto novo).

Увек, Звездо, увек бићу ту..

pre 5 meseci

@Del Boj
Sve stoji i bili su na jednom KES-u, odnosno 2 ako racunas i 2006. kada je Mesi vec bio deo te ekipe, doduse kao rezerva… slozices se premalo za klub tog renomea za klub za koji su igrali svi ti igraci. Cavi, Inijesta, Pujol, Pike, Buskets, Pedro (zaboravicu nekoga) sve sjajni igraci, ali realno bez Mesija tesko da bi bila ta dominacija…Uzeli bi neki trofej u Spaniji, ali tesko da bi u Evropi bili to sto su bili. Ne umanjujem znacaj totalnog fudbala, samo ukazujem da su ga igrali nekih 30 godina i da je bio potreban Mesi da bi to sve dobilo puni sjaj.

Del Boj

pre 5 meseci

Uvek Zvezdo Bicu tu
Nije samo Mesi obeležio eru Barse kako kazes jeste u to vreme dok je bio bila najtrofejnija naravno uz Cavija i Inijestu mozda i najbolja klupska ekipa ikada. Jer u tom periodu cak osam igrača Barse je bilo u reprezentaciji Spanije u postavi gde su osvojili SP i dve titule EP. Zahvaljujući upravo Krojfovoj prezentaciji fudbala i igre. A sa druge strane Barsa je svetski brend gigant gde su mozda od petorice najboljih ikada svi igrali u njoj( Krojf Maradona Ronaldo Ronaldinjo Mesi) jedino Pele nije nastupao zato sto nije dolazio u Evropu. Posle Brazila je otišao rekreativno da igra u Kosmos u Ameriku.

Del Boj

pre 5 meseci

Po meni medju pet sest najboljih igrača ikada. Ostvario se i kao veliki vrhunski igrac i kao trener. Uneo je inovacije u Barseloni koje su do tada bile neviđene u svetu fudbala.

zdravko

pre 5 meseci

Без добре које нема супе, тако и Кројф имо среће што Барса имала нијесту навија они су носили барсу и ранили лоптом месија замислите ви после одласка ти двојице нашто је личила Барса само са медије па ништа нарочито тако да се све врти више добри играча. Једна ласта не чини пролеће Џајић исто је ко Кројф играчина али имала је тад звезда ас до ада и стигли до полу финала купа шампиона да није било судија који су су дали црвени картон Џајићу се није мого да игра полу финале звезда би са Џајићем била првак Европе. Дујковић Ђорић Маравић дојченовски Павловић кленковски Јанковић Остојић Лазаревић Аћимовић Џајић то је била европска класа.

Увек, Звездо, увек бићу ту..

pre 5 meseci

Sve je to lepo, ali nista od toga ne bi bilo da nisu na vreme snimili Mesija i doveli ga. Uzeli bi neki trofej, ali bi bili daleko od ove Barselone. Super je to sistem, ali bez genijalca kao sto je Mesi (koji nije igrao taj totalni fudbal) i dalje bi bili ekipa koja kao ima ime i malo jos nesto, ali u sustini, na nivou Evrope, klub sa jednim pravim trofejom…

pirni nolu

pre 5 meseci

22 trofeja je osvojio kao igrac, 14 kao trener. Znaci, 22+14, ne 23+13.
(Pirotehnicar, 28. oktobar 2023 09:53)

20,5 trofeja kao igra , 0,9 kao trener. Znaci samo tehnicki.

Šou Biznis

pre 5 meseci

Pa lako je biti tvorac nečega kada imas talenat tj igrace....zasto nije sa Ajaksom ili Holandijom stvorio totalni fudbal? Jel nemaju Cavija i Iniestu!! Mesija i Vilju....sve je to relativno, svaka čast Krojfu, bio je igracina! I dobar trener ali zna se da su Spanci najtalentovanija nacija na svetu za sport generalno, nije slucajno izabrao da demonstrira svoju taktiku u Barseloni a je u Amsterdamu!

Cao

pre 5 meseci

Jedna njegova izjava mi je jako dobra

"Tehnika je ono što možeš izvesti u trku" exyu nikad neće to ni shvatiti a kamoli tako gledat igrača

divljan

pre 5 meseci

Hajduk pod Ivicem igrao taj fudbal=nogomet, pocetkom 70-tih!
Mitaju Muzinica, pred derbi sa Partizanom, koga ce te cuvati, a ovaj ko iz topa: svi ce du biti moji!

Goks

pre 5 meseci

Najbolje je to opisao sam Pep Gvardiola. Marinus zvani Rinus Mihels i Krojf su sagradili katedralu zvanu totalni fudbal, mi ostali dodajemo po koju sliku u toj katedrali. Mihels je tvorac totalnog fudbala, koji opet kaže da bez tada osamnaestogodišnjeg Krojfa to ne bi bilo moguće. Ljudi koji su promenili fudbal. Fudbal pre njih i posle njih nije isti sport.

Čovek po imenu Uve

pre 5 meseci

Nominalno, Krojf je bio kreativni plejmejker sa savršenim osećajem za pas. Bio je dirigent na terenu, ali je istovremeno znao da se povlači kako bi se oslobodio čuvara, kretao se po krilima kako bi pojačao pritisak, i bio perfektni golgeter.

Kao neko ko nije rastao u vreme njegove dominacije, uvek sam ga zamišljao upravo kao što opisuje gore cirani pasus.
A onda sam pogledao 2-3 minuta nekog priloženog klipa i zaprepastio se koliko je on zapravo imao impresivan dribling i promenu pravca. Sad mi je mnogo jasnije koga je Messi najviše kopirao, te na neki način i prevazišao svog idola.

čitalac

pre 8 godina

Holandjani su izmislili sistem Totalni Fudbal, koji je Krojfova Barca dovela do savrsenstva. A Orlovi su izmislili Totalni Raspad Sistema, i trenutno ga FSS (i Dr Curcic) usavrsavaju. Cilj je zavrsiti kvalifikacije sto pre, a idealno nakon pola odigranih utakmica.

L

pre 8 godina

Tvorci totalnog fudbala su madjari. Vec 1930-tih godina su krenuli, a 1950-tih godina sa Puskasem, Kocisom, Bozikom i ostalima su sve to usavrsili. To je bila prva ekipa koja igrala totalni fudbal. Svi su igrali na svakoj poziciji, posto su i odbrambeni igraci davali dosta golova.
Kasnije ekipe koje su imale madjarske trenere igrale su na isti nacin, Ajax sa Kovacem (rumun madjarskog porekla), Benfika sa Gutmanom, Partizan sa Spicom, Barselona sa Kocisem itd.
Ajax je to prakticno patentirao, a danasnja Barselona perfektno usavrsila.
Pogledajte neke stare snimke madjarske reprezentacije iz 1950-tih.
U svakom slucaju, Krojf je medju 5 najboljih svih vremena (Pele, Maradona Krojf, Mesi, e ko je peti? Bekenbauer, Puskas, Kocis, Eusebio...).

Veljko Marinkovic

pre 8 godina

Ne znam da li je bio najbolji,medju njih svakako spada.
Ali najgraciozniji,svakako.
Kada on uzme loptu,tada kao da pocinje ples.Nevidjena elegancija!

Slobodni Tesar

pre 8 godina

Stvarni tvorac totalnog fudbala je bio Rumun Stefan Kovac koga niste ni spomenuli u textu.Pogledajte sta je osvojio Rinus Mihels,a sta Stefan Kovac sa Ajaxom.Kad su pitali Kovaca sta je totalni fudbal lijepo im je reko"kad imas 11 talentovani igraca to sve pretvoris u jednu cjelinu i krenes u totalnu ofanzivu,a isto tako i u totalnu odbranu ako situacija nalaze na terenu"

neutralni felsh

pre 8 godina

P.S. Pozdrav za Neutralnog, ocekivao sam te ovde, upravo zato sam i usao u ove komentare, a ti ni manje, ni vise nego na samom vrhu:-D
(Revolt SPT, 25. novembar 2015 09:46)


hvala, majstore sempre, stari saborcu iz davnina :)
drago mi izuzetno, zato sto te vidim ovde (inace, vidjam te cesto na jednom sajtu na kojem ne ostavljam komentare) - samim tim pozivam te da mi se malo cesce pridruzis ovde, da sirimo kulturu fudbala i zdrave diskusije :)
pozdrav!

Revolt SPT

pre 8 godina

@4444, Ronaldinjo je sesti, Mesi je (vec sada) sedmi, Nejmar ce mozda ili vrlo verovatno biti osmi. @Neznalica, nije '72 nego '74, ali dobro je sto si spomenuo ovu godinu jer je zanimljivo da je bas Jugoslavija prakticno izbacila Holandjane u kvalifikacionoj grupi za EURO '72, a posle su nas eliminisali Sovjeti:-D Na sledecem EURU (organizovanom kod nas '76) smo i Holandjani i mi ispali u produzecima, a kakvo bi to samo finale bilo:-/// P.S. Pozdrav za Neutralnog, ocekivao sam te ovde, upravo zato sam i usao u ove komentare, a ti ni manje, ni vise nego na samom vrhu:-D

neutralni felsh

pre 8 godina

Екстраординаран чланак. Чак штавише то је плеоназам. Јохан Кројф - корифеј аутохтоног израза, један од архе великана, инжењер нискоградње. Ако модератор са бдеведездваа објави ово ја сам игла за грамофон.
(Патрик Бејтмен, 24. novembar 2015 10:54)


da, ti si igla za gramofon.

neutralni felsh

pre 8 godina

mogli ste i velibora vasovica da spomenete! nasu legendu koju je miljan miljanic godinana gurao na margine, sve do njegove smrti...
kad deca danas kukaju na toleta, samo se nasmejem.

.

pre 8 godina

@Bran Kobajic
Prvi je godinama u vrhu jedne od najjacih liga sveta, redovni ucesnik LS sa manjim budzetom od konkurenata, dok je drugi najmladji trener sa osvojene 2 titule LS i covek koji je vodio jedan od najuspesnijih timova u istoriji i za 3 godine osvojio 14 titula. Vec je medju najtrofejnijim trenerima u istoriji, a nema ni 50 godina.

.

pre 8 godina

@Nikola
Ta primera je najjac liga. Dokaz za to je sto vec godinama prosecni timovi Primere poigravaju sa najjacim timovima ostalih liga.
I Real, Mancester, Celzi, Siti, Bajern i PSZ kupuju najbolje sto se moze kupiti pa svi zajedno nemaju osvojenih titula kao sama Barsa prethodnih 10 godina. Znaci, nije bas sve u kupovini igraca. A Barsa je realno i najmanje kupovala. Mbogo manje od Reala npr.

.

pre 8 godina

@Vlada
Nema ovo veze sa pobedom nad Realom. Tika taka je stil fudbala koji je Barseloni u prethodnih 10-tak godina doneo vise titula nego bilo kom timu u Evropi. Stil koji je iznedrio najbolje igrace na svetu. U toj Barseloni menjaju se igraci, treneri, a ona opet najbolja. Ubedljivo. Nije vazno dal ce da izgubi nekad od Bilbaa ili Celzija, Hetafea, bitno je da je to najdominantniji tim u ovom veku. I drugi imaju ogroman novac, dovode zvezde, trose ogromne sume, pa nisu ni blziu Barsi. A sve to zahvaljujuci tom stilu fudbala. Da je do novca, Celzi bi bar 5 puta bio sampion Evrope. Real svake godine, MU, PSZ ili Siti bi cuda radili. Ali nije bas sve u novcu.
Barsa neguje najdominantniji stil igre u istoriji fudbala, ne zaboravi da je upravo to stil kojim je i Real nekada davno dominirao. Samo je ovo usavrsena verzija.

moreplovac

pre 8 godina

Johan de Verlosser Cruijff, najbolji Evropski fudbaler svih vremena. Fudbalski genius, vizionar, predvodnik modernog fudbala. Vecna legenda.

Partizan uber alles

pre 8 godina

Krojf je jednostavno najbolji igrac svih vremena u modernom fudbalu. Ajax sa Krojfom najbolji tim svih vremena jer je uzeo 3.titule kupa sampiona sa svojom decom. Ovo danas inter galaktik timovi sa stotinama miliona dolara je izgubilo draz.

Gajetano

pre 8 godina

Odlican tekst, sjajni citati, klipovi i dizajn stranice. Bravo!

Apsolutni gospodar na terenu, stalno je pokazivao ko gde treba da ide, ko da mu pritrci, i to sve sa loptom u nogama. Apsolutni car! Samo to prokleto finale SP 1974, do tada su sve tukli sa 2,3,4 gola razlike (Argentinu 4:0, Brazil 2:0...), u finalu povedose iz penala posle strasnog prodora upravo Krojfa. A onda na opstu nevericu Brajtner i Gerd Miler ubise verovatno najbolju i najmocniju evropsku reprezentaciju ikada:(

Pozdrav.

Dragan VG

pre 8 godina

Slazem se sa GS-om...
Prva reprezentacija koja je igrala totalni fudbal, bili su Madjari...
To je posebno doslo do izrazaja 1953.godine, protiv Engleza na Vembliju...
Nandor Hidekuti, igra " laznu devetku" i potpuno izbacuje iz titma engleske stopere, koji ga jure po celom terenu, cesto ostavljajuci prazan prostor za Kocisa i Puskasa, tj.prave napadace...
Budai i Bozik na krilima hrane loptama napadace...
Zaista sjajna reprezentacija, sa vrhuncem na SP u Svajcarskoj 54' gde su kao i Holandjani 74' poklekli na kraju od istog protivnika-Nemaca, a sto je zaista steta, jer se radi o 2 medju najvecim timovima u istoriji ove igre...
Bez Rinusa Mihelsa, ne bi bila stvorena ova strategija, a bez Krojfa, ono ne bi moglo da funkcionise...
Kada su pitali Krojfa sta podrazumeva pod "totalnim fudbalom", odgovorio je:
" Napadaci igraju defanzivce, defanzivci igraju napadace. Svi igraju sve."

Cvele

pre 8 godina

Staj, Blankenburg, Surbije, Hulshof, Krol, Han, Miren, Krojf, Neskens, Kajzer, Svart (i Dzoni Rep iz beogradskog finala 1973.) , trener Rinus Mihels. Fudbalska masina iz mog detinjstva, posle njih nista u fudbalu nije bilo isto.

Neznalica

pre 8 godina

Da Rinus Mihels nije imao Krojfa totalni fudbal nikada ne bi doživeo uspeh koji je doživeo. Krojf je na terenu bio produžena ruka trenera. Ma kakvi, njegov uticaj na saigrače je bio daleko veći od trenerovog. To je jednostavno tako. Teško i objasniti.

Pratim fudbal od kasnih 60-tih, Pelea se slabo sećam, Di Stefana ni malo. Ono što je sigurno, Johan Krojf je ubedljivo najbolji igrač koji je od tog vremena pa do danas igrao fudbal. Jednostavno to je jedini igrač za koga se može sa sigurnošću reći čovek-tim. Niko od najvećih fudbalskih zvezda nije imao radijus kretanja Holanđanina. On je i u tom segmentu bio najbolji na svetu. Približio mu se po uticaju na tim jedino Maradona, koji je takođe igrao sa saigračima koji nisu bili super zvezde. Svi ostali velikani, i pre i posle njega, igrali su u timovima sa najboljim igračima u tom trenutku. Pa veliki Bajern sa Bekenbauerom, Milerom i ostalim zvezdama, morao je da sačeka da ode Krojf iz Ajaksa da osvoje KŠ. Da je Krojf ostao u Ajaksu, sigurno bi osvojili još tri, četiri KŠ u nizu.

Ubeđen sam da može da se vrati vreme i da mladi Krojf zaigra danas fudbal, Mesi nikako ne bi bio smatran najboljim igračem na svetu.

Najveća nepravda u istoriji fudbala je što Holandija 1972.godine nije postala prvak sveta. Nije ni čudo da Krojf ne veruje u Boga.

O Krojfu kao treneru ne treba trošiti reči. Najveći treneri današnjice priznaju da je išao ispred vremena.

panini

pre 8 godina

@ (Bran Kobajić, 24. novembar 2015 12:04)

jedan je osvojio mozda i najizjednaceniju ligu bez poraza i sa trosenjem novca kao jedna jagodina(u vreme gde svaki prosecan klub trosi 100m po prelanom roku) on je godinama u prvih 4 i igra ls bez ijedne lose sezone
a drugi je za 4god u barseloni kao trener pocetnik osvojio 14 trofeja sada osvaja titule sa bajernom vec u martu i igra najbolji fudbal pored barse u evropi nema ni blizu 50god a vec je treci najtrofejniji trener ikada iza murinja(bezi mu za trofej ili dva i ove sezone ga sigurno prestize) i ser aleksa
i ti kazes oni prevare i nisu geniji boze ko sve gleda fudbal

joxa

pre 8 godina

Sve je to u redu ali nije potpuno istinito . Sam Rinus Michels je svojevremeno rekao "kada sam prvi put video kako momci iz potpuno izgubljene situacije protivnicki kontranapad pretvaraju u ofsajd rekao sam to je TO " . To se odnosilo na jednu prijateljsku utakmicu 1967 izmedju Ajaxa i Steaue koju je tada vodio Stefan Kovac sa kojim je kasnije postao nerazdvojni prijatelj i koji je na Michelsovo insistiranje 1971 doveden kao trener Ajaxa i sa njim su osvojili jos 2 titule kupa sampiona inter kup ....i stvorili istoriju . I Velibor Vasovic tada kapiten Ajaxa je isto ovo govorio svojevremeno .

Olandez

pre 8 godina

Tužno je što se toliko decenija kod nas njegovo prezime pogrešno transkribuje i izgovara u skoro svim medijima. U originalu se njegovo prezime piše Cruijff (ili Cruyff, jer je u holandskom ij ekvivalentno sa y) a izgovara najpribližnije kao "Krauf". Obično izgovor samoglasnika je uvek teško pravilno zapisati u transkripciji bilo kog stranog jezika, ali nema nikakvog razloga da se piše ili izgovara "j" u njegovom prezimenu. Svakom holanđaninu će biti teško da shvati o kom čoveku se radi ako mu prezime izgovarate "Krojf".

Nikola

pre 8 godina

najbitniji igraci barse dugo igraju zajedno,dali 200miliona za dva igraca,ne menjaju bezveze igrace....to je razlog uspeha a ne neki totalni fudbal.Kad igras totalni fudbal primis 10 gola,kad imas najbolje sto moze da se kupi onda sa bilo kojom taktikom igras odlicno.Uz sve to dobro dodje i to sto igraju u primeri koji je kao brazilska liga tj. bez odbrane,sto znaci da im liga sluzi za ugiravanje a ne za ozbiljan fudbal.

Vlada

pre 8 godina

Najlepsi fudbal po meni u poslednjih 5-6 god. da ne racunam ranije odigrao je Bajern u sezoni 2012/13 kada je bio prvak LS sa trenerom Jupp Heynckes-om za mene tika taka je ma koliko postovao rezultate koje ta taktika donosi Barseloni je dosadna sa besomucnim guranjem lopte u sesneasterac i davanje golova sa 5 metara bez centarsuteva suteva i suteva spolja i naravno moraju da dominiraju sa posedom lopte.Te sezone je Bajern a i Borusija igrali najlepsi fudbal na prvu ali konkretno ako ima prostora za sut sa 30 metara oni ce raspaliti nema davljenja lopte.A i ne kapiram ovaj tekst dobili Real 4:0 pa sada svi velicaju tika taka a sta bi kada ih je raspukao Bilbao u super kupu Spanije gde je onda bio Krojf.Real ne igra kao tim zbog sebicnog Ronalda koji hoce da igra spica i da pipne loptu svaki napad.Sezona je dugacka svasta jos moze da se desi.Zato mrzim ovo senzacionalno novinarstvo kada dobijas svi te kuju u zvezde kada slucajno izgubis ocrne te za medalju.

Danilo

pre 8 godina

Krojf je bio po mnogo čemu jedinstvena figura u svetu fudbala.
Posebno je impresivno to što je nepoznatu Holandiju i Ajaks doveo do vrha sveta gde stoje skoro pola veka.
I dodatno, u vremenu kada se igralo grubo preko svake mere, kada Pele u Engleskoj nije igrao 5 minuta zdrav, kada je kod nas Džaja dva puta lomio nogu, Krojfa nisu mogli skoro ni da fauliraju!
Po meni, najzanačnija figura u istoriji fudbala?
Ali Mesija nekako više simpatišem...

Bran Kobajić

pre 8 godina

"Danas se svi dive taktičkim umovima Arsena Vengera, Žozepa Gvardiole"

Prvi ne zna gde udara, pljuju ga sopstveni navijači već godinama, a zbog drugog je dosta ljudi prestalo da gleda fudbal, jer su prespavali pola utakmica, zbog besomučnog dodavanja na sopstvenoj polovini. Našli ste koju dvojicu ćete da spomene :)

Jimmy Page

pre 8 godina

Naravno da je Rinus Mihels bio taj od koga je sve krenulo, ta generacija Ajaksa sa fenomenalnim Johanom je bila pravo čudo početkom sedamdesetih.Pored nemačkih, italijanskih,španskih, engleskih klubova,pojavljuju se pravo niotkuda holanđani, prvo Fejenord kao pobednik kupa šampiona a odmah zatim i Ajaks i to tri puta za redom.Bilo je pravo uživanje gledati tu generaciju Ajaksa, verujte mi da i dan danas znam sastav Ajaksa iz finala 1973g.u Beogradu. Jedna od najfascinantnijih utakmica, bar za mene, bilo je polu-finale te 1973g. Ajax-Bajern u Amsterdamu,prva utakmica. Bajern sa sve Bekenbauerom, Milerom, Brajtnerom,Majerom, Švarcenbekom. Prvo poluvreme 0:0. Drugo poluvreme...4:0 za Ajax, ali prva dva gola daju Rudi Krol i Bari Hulshof, nominalno odbrambeni igrači.Nemci nisu znali šta ih je snašlo, od koga da se brane!

PeraMikaZika

pre 8 godina

Ne moze Krojf biti otac totalnog fudbala kada je to Rinus Mihels, trener Ajaksa u vreme kada je Krojf nastupao za njih. On je samo taj model posle preneo i na Barsu, ali nikako ne moze biti otac totalnog fudbala, to je opste znanje fudbala.

Pera Peckalo i Paja Prikapalo

pre 8 godina

Kakve ste neznalice otac ponavljam otac totalnog fudbala je Velibor Vasović! Molim redakciju da objavi komentar.

chombe

pre 8 godina

Mihels je tvorac totalnog fudbala, a Krojf je bio njegov glavni demonstrator, kao i ostali iz fenomenalne ekipe Holandije. Krojf je, kao trener shvatio, da je ta ideja previse revolucionarna, tesko primenljiva i veoma zahtevna. Zato ju je modifikovao i uprostio stvarajuci tika - taka igru u kojoj je najvazniji posed lopte. Jer, posed lopte znaci i dominacuju i kontrolu igre, a predstavlja i odlicnu odbranu. Kako ce protivnik uopste napadati ako nema loptu ili je vrlo kratko ima, a sa druge strane, tim koji drzi loptu ima i vise prilika za napad. Logicno, ali da bi se takva igra mogla odvijati bilo je potrebno razviti citav sistem kretanja igraca, kao i tehnike koja to omogucava. Taj proces prolaze svi igraci cuvene Barsine skole i on traje godinama. Kao sto vidimo, on odlicno funkcionise, mada Barsa danas ima takve igrace da se ne zna da li bolje igraju kada drze loptu u svojim nogama ili su opasniji u kontranapadu. Za sada, Enrike vesto menja formacije prilagodjavajuci ih ogromnim potencijalima svojih igraca.

CHE

pre 8 godina

Ovo je najvazniji covek u istoriji fubdala.Nista pre njega i posle njega vise nije isto .Rinus Mihels je zacetnik samo onog sto je Krojf usavrsio i demontsrirao na samom terenu i van njega.Neverovatan igrac sa jasnom filozofijom igre.Svi napadamo,svi se branimo i igramo za gol vise ! Danasna Barcelona nije ovakva zbog Mesija ,Inieste,Xavia ,Gvardiole.Nego zbog Krojfa .On je udario kamen temeljac pocetkom 90-ih i sad blaugrana ubire plodove jedno sjanog sistematskog rada i ulaganja u omladinski pogon. Od doba Ajaxa ,ni jedna ekipa nije bila toliko dominantna kao Barcelona zadnjih 10 ak god .I najvec zasluge idu upravo Krojfu ! Mesi je vanzemaljac ,sigurno jedan od najboljih ikad ,ali ni njega ne bi bilo da Krojf nije postavio Barcelonu na zdrave temelje .Danasnja barca je ipak nesto drugacija od one Gvardioline , igra cesce direktnije , ne drzi se 100% svog DNK ,ali i dalje je sustina ista .Krojf zivi vecno , najuticajnija figura u istoriji loptanja i najveci njezin revolucionar ! velika podrska i nadam se da ce pobjediti i u ovoj ,do sad najvaznijoj zivotnoj, utakmici !

D_

pre 8 godina

Kakav je to takticki um Erik Kantona???? I kako je pored Garince i svih Brazilaca Krojf "izmislio dribling"? Zna se i ko je "otac totalnog fudbala" jer je i Krof od nekoga morao da nauci da primeni takav sistem.

ninja_ninja

pre 8 godina

Odlican clanak.

Venger je spomenut kao neko na koga je Krojf izvrsio uticaj. Tako je na indirektan nacin Venger, odnosno Krojf izvrsio uticaj i na pristup sadasnje Nemacke. Naime dok je bio u Monaku, Vengerov pristup je ostavio traga na Klinsmanu, koji je kasnije isti pristup pokusao da primeni na Nemacku. Sto je i ucinio, dok je njegov asistent Lev to kasnije usavrsio.

Bilo kako bilo, Mihels je zapravo revolucionar, cije filozofije dete je Krojf.

Legende.

Патрик Бејтмен

pre 8 godina

Екстраординаран чланак. Чак штавише то је плеоназам. Јохан Кројф - корифеј аутохтоног израза, један од архе великана, инжењер нискоградње. Ако модератор са бдеведездваа објави ово ја сам игла за грамофон.

ninja_ninja

pre 8 godina

Odlican clanak.

Venger je spomenut kao neko na koga je Krojf izvrsio uticaj. Tako je na indirektan nacin Venger, odnosno Krojf izvrsio uticaj i na pristup sadasnje Nemacke. Naime dok je bio u Monaku, Vengerov pristup je ostavio traga na Klinsmanu, koji je kasnije isti pristup pokusao da primeni na Nemacku. Sto je i ucinio, dok je njegov asistent Lev to kasnije usavrsio.

Bilo kako bilo, Mihels je zapravo revolucionar, cije filozofije dete je Krojf.

Legende.

chombe

pre 8 godina

Mihels je tvorac totalnog fudbala, a Krojf je bio njegov glavni demonstrator, kao i ostali iz fenomenalne ekipe Holandije. Krojf je, kao trener shvatio, da je ta ideja previse revolucionarna, tesko primenljiva i veoma zahtevna. Zato ju je modifikovao i uprostio stvarajuci tika - taka igru u kojoj je najvazniji posed lopte. Jer, posed lopte znaci i dominacuju i kontrolu igre, a predstavlja i odlicnu odbranu. Kako ce protivnik uopste napadati ako nema loptu ili je vrlo kratko ima, a sa druge strane, tim koji drzi loptu ima i vise prilika za napad. Logicno, ali da bi se takva igra mogla odvijati bilo je potrebno razviti citav sistem kretanja igraca, kao i tehnike koja to omogucava. Taj proces prolaze svi igraci cuvene Barsine skole i on traje godinama. Kao sto vidimo, on odlicno funkcionise, mada Barsa danas ima takve igrace da se ne zna da li bolje igraju kada drze loptu u svojim nogama ili su opasniji u kontranapadu. Za sada, Enrike vesto menja formacije prilagodjavajuci ih ogromnim potencijalima svojih igraca.

Jimmy Page

pre 8 godina

Naravno da je Rinus Mihels bio taj od koga je sve krenulo, ta generacija Ajaksa sa fenomenalnim Johanom je bila pravo čudo početkom sedamdesetih.Pored nemačkih, italijanskih,španskih, engleskih klubova,pojavljuju se pravo niotkuda holanđani, prvo Fejenord kao pobednik kupa šampiona a odmah zatim i Ajaks i to tri puta za redom.Bilo je pravo uživanje gledati tu generaciju Ajaksa, verujte mi da i dan danas znam sastav Ajaksa iz finala 1973g.u Beogradu. Jedna od najfascinantnijih utakmica, bar za mene, bilo je polu-finale te 1973g. Ajax-Bajern u Amsterdamu,prva utakmica. Bajern sa sve Bekenbauerom, Milerom, Brajtnerom,Majerom, Švarcenbekom. Prvo poluvreme 0:0. Drugo poluvreme...4:0 za Ajax, ali prva dva gola daju Rudi Krol i Bari Hulshof, nominalno odbrambeni igrači.Nemci nisu znali šta ih je snašlo, od koga da se brane!

PeraMikaZika

pre 8 godina

Ne moze Krojf biti otac totalnog fudbala kada je to Rinus Mihels, trener Ajaksa u vreme kada je Krojf nastupao za njih. On je samo taj model posle preneo i na Barsu, ali nikako ne moze biti otac totalnog fudbala, to je opste znanje fudbala.

CHE

pre 8 godina

Ovo je najvazniji covek u istoriji fubdala.Nista pre njega i posle njega vise nije isto .Rinus Mihels je zacetnik samo onog sto je Krojf usavrsio i demontsrirao na samom terenu i van njega.Neverovatan igrac sa jasnom filozofijom igre.Svi napadamo,svi se branimo i igramo za gol vise ! Danasna Barcelona nije ovakva zbog Mesija ,Inieste,Xavia ,Gvardiole.Nego zbog Krojfa .On je udario kamen temeljac pocetkom 90-ih i sad blaugrana ubire plodove jedno sjanog sistematskog rada i ulaganja u omladinski pogon. Od doba Ajaxa ,ni jedna ekipa nije bila toliko dominantna kao Barcelona zadnjih 10 ak god .I najvec zasluge idu upravo Krojfu ! Mesi je vanzemaljac ,sigurno jedan od najboljih ikad ,ali ni njega ne bi bilo da Krojf nije postavio Barcelonu na zdrave temelje .Danasnja barca je ipak nesto drugacija od one Gvardioline , igra cesce direktnije , ne drzi se 100% svog DNK ,ali i dalje je sustina ista .Krojf zivi vecno , najuticajnija figura u istoriji loptanja i najveci njezin revolucionar ! velika podrska i nadam se da ce pobjediti i u ovoj ,do sad najvaznijoj zivotnoj, utakmici !

Neznalica

pre 8 godina

Da Rinus Mihels nije imao Krojfa totalni fudbal nikada ne bi doživeo uspeh koji je doživeo. Krojf je na terenu bio produžena ruka trenera. Ma kakvi, njegov uticaj na saigrače je bio daleko veći od trenerovog. To je jednostavno tako. Teško i objasniti.

Pratim fudbal od kasnih 60-tih, Pelea se slabo sećam, Di Stefana ni malo. Ono što je sigurno, Johan Krojf je ubedljivo najbolji igrač koji je od tog vremena pa do danas igrao fudbal. Jednostavno to je jedini igrač za koga se može sa sigurnošću reći čovek-tim. Niko od najvećih fudbalskih zvezda nije imao radijus kretanja Holanđanina. On je i u tom segmentu bio najbolji na svetu. Približio mu se po uticaju na tim jedino Maradona, koji je takođe igrao sa saigračima koji nisu bili super zvezde. Svi ostali velikani, i pre i posle njega, igrali su u timovima sa najboljim igračima u tom trenutku. Pa veliki Bajern sa Bekenbauerom, Milerom i ostalim zvezdama, morao je da sačeka da ode Krojf iz Ajaksa da osvoje KŠ. Da je Krojf ostao u Ajaksu, sigurno bi osvojili još tri, četiri KŠ u nizu.

Ubeđen sam da može da se vrati vreme i da mladi Krojf zaigra danas fudbal, Mesi nikako ne bi bio smatran najboljim igračem na svetu.

Najveća nepravda u istoriji fudbala je što Holandija 1972.godine nije postala prvak sveta. Nije ni čudo da Krojf ne veruje u Boga.

O Krojfu kao treneru ne treba trošiti reči. Najveći treneri današnjice priznaju da je išao ispred vremena.

joxa

pre 8 godina

Sve je to u redu ali nije potpuno istinito . Sam Rinus Michels je svojevremeno rekao "kada sam prvi put video kako momci iz potpuno izgubljene situacije protivnicki kontranapad pretvaraju u ofsajd rekao sam to je TO " . To se odnosilo na jednu prijateljsku utakmicu 1967 izmedju Ajaxa i Steaue koju je tada vodio Stefan Kovac sa kojim je kasnije postao nerazdvojni prijatelj i koji je na Michelsovo insistiranje 1971 doveden kao trener Ajaxa i sa njim su osvojili jos 2 titule kupa sampiona inter kup ....i stvorili istoriju . I Velibor Vasovic tada kapiten Ajaxa je isto ovo govorio svojevremeno .

Gajetano

pre 8 godina

Odlican tekst, sjajni citati, klipovi i dizajn stranice. Bravo!

Apsolutni gospodar na terenu, stalno je pokazivao ko gde treba da ide, ko da mu pritrci, i to sve sa loptom u nogama. Apsolutni car! Samo to prokleto finale SP 1974, do tada su sve tukli sa 2,3,4 gola razlike (Argentinu 4:0, Brazil 2:0...), u finalu povedose iz penala posle strasnog prodora upravo Krojfa. A onda na opstu nevericu Brajtner i Gerd Miler ubise verovatno najbolju i najmocniju evropsku reprezentaciju ikada:(

Pozdrav.

Danilo

pre 8 godina

Krojf je bio po mnogo čemu jedinstvena figura u svetu fudbala.
Posebno je impresivno to što je nepoznatu Holandiju i Ajaks doveo do vrha sveta gde stoje skoro pola veka.
I dodatno, u vremenu kada se igralo grubo preko svake mere, kada Pele u Engleskoj nije igrao 5 minuta zdrav, kada je kod nas Džaja dva puta lomio nogu, Krojfa nisu mogli skoro ni da fauliraju!
Po meni, najzanačnija figura u istoriji fudbala?
Ali Mesija nekako više simpatišem...

Cvele

pre 8 godina

Staj, Blankenburg, Surbije, Hulshof, Krol, Han, Miren, Krojf, Neskens, Kajzer, Svart (i Dzoni Rep iz beogradskog finala 1973.) , trener Rinus Mihels. Fudbalska masina iz mog detinjstva, posle njih nista u fudbalu nije bilo isto.

panini

pre 8 godina

@ (Bran Kobajić, 24. novembar 2015 12:04)

jedan je osvojio mozda i najizjednaceniju ligu bez poraza i sa trosenjem novca kao jedna jagodina(u vreme gde svaki prosecan klub trosi 100m po prelanom roku) on je godinama u prvih 4 i igra ls bez ijedne lose sezone
a drugi je za 4god u barseloni kao trener pocetnik osvojio 14 trofeja sada osvaja titule sa bajernom vec u martu i igra najbolji fudbal pored barse u evropi nema ni blizu 50god a vec je treci najtrofejniji trener ikada iza murinja(bezi mu za trofej ili dva i ove sezone ga sigurno prestize) i ser aleksa
i ti kazes oni prevare i nisu geniji boze ko sve gleda fudbal

Bran Kobajić

pre 8 godina

"Danas se svi dive taktičkim umovima Arsena Vengera, Žozepa Gvardiole"

Prvi ne zna gde udara, pljuju ga sopstveni navijači već godinama, a zbog drugog je dosta ljudi prestalo da gleda fudbal, jer su prespavali pola utakmica, zbog besomučnog dodavanja na sopstvenoj polovini. Našli ste koju dvojicu ćete da spomene :)

Dragan VG

pre 8 godina

Slazem se sa GS-om...
Prva reprezentacija koja je igrala totalni fudbal, bili su Madjari...
To je posebno doslo do izrazaja 1953.godine, protiv Engleza na Vembliju...
Nandor Hidekuti, igra " laznu devetku" i potpuno izbacuje iz titma engleske stopere, koji ga jure po celom terenu, cesto ostavljajuci prazan prostor za Kocisa i Puskasa, tj.prave napadace...
Budai i Bozik na krilima hrane loptama napadace...
Zaista sjajna reprezentacija, sa vrhuncem na SP u Svajcarskoj 54' gde su kao i Holandjani 74' poklekli na kraju od istog protivnika-Nemaca, a sto je zaista steta, jer se radi o 2 medju najvecim timovima u istoriji ove igre...
Bez Rinusa Mihelsa, ne bi bila stvorena ova strategija, a bez Krojfa, ono ne bi moglo da funkcionise...
Kada su pitali Krojfa sta podrazumeva pod "totalnim fudbalom", odgovorio je:
" Napadaci igraju defanzivce, defanzivci igraju napadace. Svi igraju sve."

čitalac

pre 8 godina

Holandjani su izmislili sistem Totalni Fudbal, koji je Krojfova Barca dovela do savrsenstva. A Orlovi su izmislili Totalni Raspad Sistema, i trenutno ga FSS (i Dr Curcic) usavrsavaju. Cilj je zavrsiti kvalifikacije sto pre, a idealno nakon pola odigranih utakmica.

neutralni felsh

pre 8 godina

mogli ste i velibora vasovica da spomenete! nasu legendu koju je miljan miljanic godinana gurao na margine, sve do njegove smrti...
kad deca danas kukaju na toleta, samo se nasmejem.

Partizan uber alles

pre 8 godina

Krojf je jednostavno najbolji igrac svih vremena u modernom fudbalu. Ajax sa Krojfom najbolji tim svih vremena jer je uzeo 3.titule kupa sampiona sa svojom decom. Ovo danas inter galaktik timovi sa stotinama miliona dolara je izgubilo draz.

Vlada

pre 8 godina

Najlepsi fudbal po meni u poslednjih 5-6 god. da ne racunam ranije odigrao je Bajern u sezoni 2012/13 kada je bio prvak LS sa trenerom Jupp Heynckes-om za mene tika taka je ma koliko postovao rezultate koje ta taktika donosi Barseloni je dosadna sa besomucnim guranjem lopte u sesneasterac i davanje golova sa 5 metara bez centarsuteva suteva i suteva spolja i naravno moraju da dominiraju sa posedom lopte.Te sezone je Bajern a i Borusija igrali najlepsi fudbal na prvu ali konkretno ako ima prostora za sut sa 30 metara oni ce raspaliti nema davljenja lopte.A i ne kapiram ovaj tekst dobili Real 4:0 pa sada svi velicaju tika taka a sta bi kada ih je raspukao Bilbao u super kupu Spanije gde je onda bio Krojf.Real ne igra kao tim zbog sebicnog Ronalda koji hoce da igra spica i da pipne loptu svaki napad.Sezona je dugacka svasta jos moze da se desi.Zato mrzim ovo senzacionalno novinarstvo kada dobijas svi te kuju u zvezde kada slucajno izgubis ocrne te za medalju.

Патрик Бејтмен

pre 8 godina

Екстраординаран чланак. Чак штавише то је плеоназам. Јохан Кројф - корифеј аутохтоног израза, један од архе великана, инжењер нискоградње. Ако модератор са бдеведездваа објави ово ја сам игла за грамофон.

Slobodni Tesar

pre 8 godina

Stvarni tvorac totalnog fudbala je bio Rumun Stefan Kovac koga niste ni spomenuli u textu.Pogledajte sta je osvojio Rinus Mihels,a sta Stefan Kovac sa Ajaxom.Kad su pitali Kovaca sta je totalni fudbal lijepo im je reko"kad imas 11 talentovani igraca to sve pretvoris u jednu cjelinu i krenes u totalnu ofanzivu,a isto tako i u totalnu odbranu ako situacija nalaze na terenu"

Veljko Marinkovic

pre 8 godina

Ne znam da li je bio najbolji,medju njih svakako spada.
Ali najgraciozniji,svakako.
Kada on uzme loptu,tada kao da pocinje ples.Nevidjena elegancija!

Olandez

pre 8 godina

Tužno je što se toliko decenija kod nas njegovo prezime pogrešno transkribuje i izgovara u skoro svim medijima. U originalu se njegovo prezime piše Cruijff (ili Cruyff, jer je u holandskom ij ekvivalentno sa y) a izgovara najpribližnije kao "Krauf". Obično izgovor samoglasnika je uvek teško pravilno zapisati u transkripciji bilo kog stranog jezika, ali nema nikakvog razloga da se piše ili izgovara "j" u njegovom prezimenu. Svakom holanđaninu će biti teško da shvati o kom čoveku se radi ako mu prezime izgovarate "Krojf".

Pera Peckalo i Paja Prikapalo

pre 8 godina

Kakve ste neznalice otac ponavljam otac totalnog fudbala je Velibor Vasović! Molim redakciju da objavi komentar.

moreplovac

pre 8 godina

Johan de Verlosser Cruijff, najbolji Evropski fudbaler svih vremena. Fudbalski genius, vizionar, predvodnik modernog fudbala. Vecna legenda.

D_

pre 8 godina

Kakav je to takticki um Erik Kantona???? I kako je pored Garince i svih Brazilaca Krojf "izmislio dribling"? Zna se i ko je "otac totalnog fudbala" jer je i Krof od nekoga morao da nauci da primeni takav sistem.

L

pre 8 godina

Tvorci totalnog fudbala su madjari. Vec 1930-tih godina su krenuli, a 1950-tih godina sa Puskasem, Kocisom, Bozikom i ostalima su sve to usavrsili. To je bila prva ekipa koja igrala totalni fudbal. Svi su igrali na svakoj poziciji, posto su i odbrambeni igraci davali dosta golova.
Kasnije ekipe koje su imale madjarske trenere igrale su na isti nacin, Ajax sa Kovacem (rumun madjarskog porekla), Benfika sa Gutmanom, Partizan sa Spicom, Barselona sa Kocisem itd.
Ajax je to prakticno patentirao, a danasnja Barselona perfektno usavrsila.
Pogledajte neke stare snimke madjarske reprezentacije iz 1950-tih.
U svakom slucaju, Krojf je medju 5 najboljih svih vremena (Pele, Maradona Krojf, Mesi, e ko je peti? Bekenbauer, Puskas, Kocis, Eusebio...).

neutralni felsh

pre 8 godina

Екстраординаран чланак. Чак штавише то је плеоназам. Јохан Кројф - корифеј аутохтоног израза, један од архе великана, инжењер нискоградње. Ако модератор са бдеведездваа објави ово ја сам игла за грамофон.
(Патрик Бејтмен, 24. novembar 2015 10:54)


da, ti si igla za gramofon.

.

pre 8 godina

@Vlada
Nema ovo veze sa pobedom nad Realom. Tika taka je stil fudbala koji je Barseloni u prethodnih 10-tak godina doneo vise titula nego bilo kom timu u Evropi. Stil koji je iznedrio najbolje igrace na svetu. U toj Barseloni menjaju se igraci, treneri, a ona opet najbolja. Ubedljivo. Nije vazno dal ce da izgubi nekad od Bilbaa ili Celzija, Hetafea, bitno je da je to najdominantniji tim u ovom veku. I drugi imaju ogroman novac, dovode zvezde, trose ogromne sume, pa nisu ni blziu Barsi. A sve to zahvaljujuci tom stilu fudbala. Da je do novca, Celzi bi bar 5 puta bio sampion Evrope. Real svake godine, MU, PSZ ili Siti bi cuda radili. Ali nije bas sve u novcu.
Barsa neguje najdominantniji stil igre u istoriji fudbala, ne zaboravi da je upravo to stil kojim je i Real nekada davno dominirao. Samo je ovo usavrsena verzija.

neutralni felsh

pre 8 godina

P.S. Pozdrav za Neutralnog, ocekivao sam te ovde, upravo zato sam i usao u ove komentare, a ti ni manje, ni vise nego na samom vrhu:-D
(Revolt SPT, 25. novembar 2015 09:46)


hvala, majstore sempre, stari saborcu iz davnina :)
drago mi izuzetno, zato sto te vidim ovde (inace, vidjam te cesto na jednom sajtu na kojem ne ostavljam komentare) - samim tim pozivam te da mi se malo cesce pridruzis ovde, da sirimo kulturu fudbala i zdrave diskusije :)
pozdrav!

.

pre 8 godina

@Nikola
Ta primera je najjac liga. Dokaz za to je sto vec godinama prosecni timovi Primere poigravaju sa najjacim timovima ostalih liga.
I Real, Mancester, Celzi, Siti, Bajern i PSZ kupuju najbolje sto se moze kupiti pa svi zajedno nemaju osvojenih titula kao sama Barsa prethodnih 10 godina. Znaci, nije bas sve u kupovini igraca. A Barsa je realno i najmanje kupovala. Mbogo manje od Reala npr.

.

pre 8 godina

@Bran Kobajic
Prvi je godinama u vrhu jedne od najjacih liga sveta, redovni ucesnik LS sa manjim budzetom od konkurenata, dok je drugi najmladji trener sa osvojene 2 titule LS i covek koji je vodio jedan od najuspesnijih timova u istoriji i za 3 godine osvojio 14 titula. Vec je medju najtrofejnijim trenerima u istoriji, a nema ni 50 godina.

Revolt SPT

pre 8 godina

@4444, Ronaldinjo je sesti, Mesi je (vec sada) sedmi, Nejmar ce mozda ili vrlo verovatno biti osmi. @Neznalica, nije '72 nego '74, ali dobro je sto si spomenuo ovu godinu jer je zanimljivo da je bas Jugoslavija prakticno izbacila Holandjane u kvalifikacionoj grupi za EURO '72, a posle su nas eliminisali Sovjeti:-D Na sledecem EURU (organizovanom kod nas '76) smo i Holandjani i mi ispali u produzecima, a kakvo bi to samo finale bilo:-/// P.S. Pozdrav za Neutralnog, ocekivao sam te ovde, upravo zato sam i usao u ove komentare, a ti ni manje, ni vise nego na samom vrhu:-D

Čovek po imenu Uve

pre 5 meseci

Nominalno, Krojf je bio kreativni plejmejker sa savršenim osećajem za pas. Bio je dirigent na terenu, ali je istovremeno znao da se povlači kako bi se oslobodio čuvara, kretao se po krilima kako bi pojačao pritisak, i bio perfektni golgeter.

Kao neko ko nije rastao u vreme njegove dominacije, uvek sam ga zamišljao upravo kao što opisuje gore cirani pasus.
A onda sam pogledao 2-3 minuta nekog priloženog klipa i zaprepastio se koliko je on zapravo imao impresivan dribling i promenu pravca. Sad mi je mnogo jasnije koga je Messi najviše kopirao, te na neki način i prevazišao svog idola.

Cao

pre 5 meseci

Jedna njegova izjava mi je jako dobra

"Tehnika je ono što možeš izvesti u trku" exyu nikad neće to ni shvatiti a kamoli tako gledat igrača

Goks

pre 5 meseci

Najbolje je to opisao sam Pep Gvardiola. Marinus zvani Rinus Mihels i Krojf su sagradili katedralu zvanu totalni fudbal, mi ostali dodajemo po koju sliku u toj katedrali. Mihels je tvorac totalnog fudbala, koji opet kaže da bez tada osamnaestogodišnjeg Krojfa to ne bi bilo moguće. Ljudi koji su promenili fudbal. Fudbal pre njih i posle njih nije isti sport.

divljan

pre 5 meseci

Hajduk pod Ivicem igrao taj fudbal=nogomet, pocetkom 70-tih!
Mitaju Muzinica, pred derbi sa Partizanom, koga ce te cuvati, a ovaj ko iz topa: svi ce du biti moji!

Del Boj

pre 5 meseci

Po meni medju pet sest najboljih igrača ikada. Ostvario se i kao veliki vrhunski igrac i kao trener. Uneo je inovacije u Barseloni koje su do tada bile neviđene u svetu fudbala.

Del Boj

pre 5 meseci

Uvek Zvezdo Bicu tu
Nije samo Mesi obeležio eru Barse kako kazes jeste u to vreme dok je bio bila najtrofejnija naravno uz Cavija i Inijestu mozda i najbolja klupska ekipa ikada. Jer u tom periodu cak osam igrača Barse je bilo u reprezentaciji Spanije u postavi gde su osvojili SP i dve titule EP. Zahvaljujući upravo Krojfovoj prezentaciji fudbala i igre. A sa druge strane Barsa je svetski brend gigant gde su mozda od petorice najboljih ikada svi igrali u njoj( Krojf Maradona Ronaldo Ronaldinjo Mesi) jedino Pele nije nastupao zato sto nije dolazio u Evropu. Posle Brazila je otišao rekreativno da igra u Kosmos u Ameriku.

Nikola

pre 8 godina

najbitniji igraci barse dugo igraju zajedno,dali 200miliona za dva igraca,ne menjaju bezveze igrace....to je razlog uspeha a ne neki totalni fudbal.Kad igras totalni fudbal primis 10 gola,kad imas najbolje sto moze da se kupi onda sa bilo kojom taktikom igras odlicno.Uz sve to dobro dodje i to sto igraju u primeri koji je kao brazilska liga tj. bez odbrane,sto znaci da im liga sluzi za ugiravanje a ne za ozbiljan fudbal.

Увек, Звездо, увек бићу ту..

pre 5 meseci

Sve je to lepo, ali nista od toga ne bi bilo da nisu na vreme snimili Mesija i doveli ga. Uzeli bi neki trofej, ali bi bili daleko od ove Barselone. Super je to sistem, ali bez genijalca kao sto je Mesi (koji nije igrao taj totalni fudbal) i dalje bi bili ekipa koja kao ima ime i malo jos nesto, ali u sustini, na nivou Evrope, klub sa jednim pravim trofejom…

zdravko

pre 5 meseci

Без добре које нема супе, тако и Кројф имо среће што Барса имала нијесту навија они су носили барсу и ранили лоптом месија замислите ви после одласка ти двојице нашто је личила Барса само са медије па ништа нарочито тако да се све врти више добри играча. Једна ласта не чини пролеће Џајић исто је ко Кројф играчина али имала је тад звезда ас до ада и стигли до полу финала купа шампиона да није било судија који су су дали црвени картон Џајићу се није мого да игра полу финале звезда би са Џајићем била првак Европе. Дујковић Ђорић Маравић дојченовски Павловић кленковски Јанковић Остојић Лазаревић Аћимовић Џајић то је била европска класа.

Šou Biznis

pre 5 meseci

Pa lako je biti tvorac nečega kada imas talenat tj igrace....zasto nije sa Ajaksom ili Holandijom stvorio totalni fudbal? Jel nemaju Cavija i Iniestu!! Mesija i Vilju....sve je to relativno, svaka čast Krojfu, bio je igracina! I dobar trener ali zna se da su Spanci najtalentovanija nacija na svetu za sport generalno, nije slucajno izabrao da demonstrira svoju taktiku u Barseloni a je u Amsterdamu!

pirni nolu

pre 5 meseci

22 trofeja je osvojio kao igrac, 14 kao trener. Znaci, 22+14, ne 23+13.
(Pirotehnicar, 28. oktobar 2023 09:53)

20,5 trofeja kao igra , 0,9 kao trener. Znaci samo tehnicki.

X=iks

pre 5 meseci

Bilo kako bilo, Mihels je zapravo revolucionar, cije filozofije dete je Krojf. (ninja_ninja, 24. novembar 2015 10:43)

Rinus Michels i Stefan Kovacs, a ne treba zaboraviti ni trenera konkurentskg Fayenoorda Ernsta Happela, koji je godinu dana pre Ajaxa osvojio Kup Sampiona, slicnom igrom. Bilo kako bilo, Cruijff je svakako nastavljac i razvijac te filozofije i kao igrac i kao trener, on je zapravo doveo do vrhunca (ako se Guardiolina tika-taka shvati kao, ipak, nesto novo).

Neispravan kod, komentar nije upisan

pre 5 meseci

I dodatno, u vremenu kada se igralo grubo preko svake mere, kada Pele u Engleskoj nije igrao 5 minuta zdrav, kada je kod nas Džaja dva puta lomio nogu, Krojfa nisu mogli skoro ni da fauliraju! (Danilo, 24. novembar 2015 12:01)

Jos pre njega, prvi koga nisu mogli faulirati bio je Pelė. Ali, tek nakon sto je skupo platio skolu. Tj. skolu je sam razvio, nakon sto je skupo platio nepostojanje te skole. Tada je poceo driblati tako da protivnik sam sebe polomi, ako bi pokusao polomiti njega (otprilike jiu-jitsu filozofija).

Увек, Звездо, увек бићу ту..

pre 5 meseci

@Del Boj
Sve stoji i bili su na jednom KES-u, odnosno 2 ako racunas i 2006. kada je Mesi vec bio deo te ekipe, doduse kao rezerva… slozices se premalo za klub tog renomea za klub za koji su igrali svi ti igraci. Cavi, Inijesta, Pujol, Pike, Buskets, Pedro (zaboravicu nekoga) sve sjajni igraci, ali realno bez Mesija tesko da bi bila ta dominacija…Uzeli bi neki trofej u Spaniji, ali tesko da bi u Evropi bili to sto su bili. Ne umanjujem znacaj totalnog fudbala, samo ukazujem da su ga igrali nekih 30 godina i da je bio potreban Mesi da bi to sve dobilo puni sjaj.

Puh

pre 5 meseci

Nije samo Mesi obeležio eru Barse kako kazes jeste u to vreme dok je bio bila najtrofejnija naravno uz Cavija i Inijestu mozda i najbolja klupska ekipa ikada. Jer u tom periodu cak osam igrača Barse je bilo u reprezentaciji Spanije u postavi gde su osvojili SP i dve titule EP. Zahvaljujući upravo Krojfovoj prezentaciji fudbala i igre. A sa druge strane Barsa je svetski brend gigant gde su mozda od petorice najboljih ikada svi igrali u njoj( Krojf Maradona Ronaldo Ronaldinjo Mesi) jedino Pele nije nastupao zato sto nije dolazio u Evropu. Posle Brazila je otišao rekreativno da igra u Kosmos u Ameriku.
(Del Boj, 28. oktobar 2023 11:57)

Malo mi je bezveze da iz top 5 ikada izostavis Zinedina Zidana.

X=iks

pre 5 meseci

Kakav je to takticki um Erik Kantona???? I kako je pored Garince i svih Brazilaca Krojf "izmislio dribling"? Zna se i ko je "otac totalnog fudbala" jer je i Krof od nekoga morao da nauci da primeni takav sistem.
(D_, 24. novembar 2015 10:41)

Eh, ovi funkcionalno nepismeni... Niko nije rekao da je on "izmislio drobling" kao dribling. Izmislio je jedan odredjeni dribling - dribling "unazad", iza ledja, tj. okretom unazad. I to je tada bio takav sok, takvo "WOW", nikad vidjeno, otprilike kao kad je Panenka prvi put na onaj nacin odbranio penal.

Bran Kobajić

pre 8 godina

"Danas se svi dive taktičkim umovima Arsena Vengera, Žozepa Gvardiole"

Prvi ne zna gde udara, pljuju ga sopstveni navijači već godinama, a zbog drugog je dosta ljudi prestalo da gleda fudbal, jer su prespavali pola utakmica, zbog besomučnog dodavanja na sopstvenoj polovini. Našli ste koju dvojicu ćete da spomene :)

Nikola

pre 8 godina

najbitniji igraci barse dugo igraju zajedno,dali 200miliona za dva igraca,ne menjaju bezveze igrace....to je razlog uspeha a ne neki totalni fudbal.Kad igras totalni fudbal primis 10 gola,kad imas najbolje sto moze da se kupi onda sa bilo kojom taktikom igras odlicno.Uz sve to dobro dodje i to sto igraju u primeri koji je kao brazilska liga tj. bez odbrane,sto znaci da im liga sluzi za ugiravanje a ne za ozbiljan fudbal.

Vlada

pre 8 godina

Najlepsi fudbal po meni u poslednjih 5-6 god. da ne racunam ranije odigrao je Bajern u sezoni 2012/13 kada je bio prvak LS sa trenerom Jupp Heynckes-om za mene tika taka je ma koliko postovao rezultate koje ta taktika donosi Barseloni je dosadna sa besomucnim guranjem lopte u sesneasterac i davanje golova sa 5 metara bez centarsuteva suteva i suteva spolja i naravno moraju da dominiraju sa posedom lopte.Te sezone je Bajern a i Borusija igrali najlepsi fudbal na prvu ali konkretno ako ima prostora za sut sa 30 metara oni ce raspaliti nema davljenja lopte.A i ne kapiram ovaj tekst dobili Real 4:0 pa sada svi velicaju tika taka a sta bi kada ih je raspukao Bilbao u super kupu Spanije gde je onda bio Krojf.Real ne igra kao tim zbog sebicnog Ronalda koji hoce da igra spica i da pipne loptu svaki napad.Sezona je dugacka svasta jos moze da se desi.Zato mrzim ovo senzacionalno novinarstvo kada dobijas svi te kuju u zvezde kada slucajno izgubis ocrne te za medalju.

D_

pre 8 godina

Kakav je to takticki um Erik Kantona???? I kako je pored Garince i svih Brazilaca Krojf "izmislio dribling"? Zna se i ko je "otac totalnog fudbala" jer je i Krof od nekoga morao da nauci da primeni takav sistem.

Патрик Бејтмен

pre 8 godina

Екстраординаран чланак. Чак штавише то је плеоназам. Јохан Кројф - корифеј аутохтоног израза, један од архе великана, инжењер нискоградње. Ако модератор са бдеведездваа објави ово ја сам игла за грамофон.

Pera Peckalo i Paja Prikapalo

pre 8 godina

Kakve ste neznalice otac ponavljam otac totalnog fudbala je Velibor Vasović! Molim redakciju da objavi komentar.

Olandez

pre 8 godina

Tužno je što se toliko decenija kod nas njegovo prezime pogrešno transkribuje i izgovara u skoro svim medijima. U originalu se njegovo prezime piše Cruijff (ili Cruyff, jer je u holandskom ij ekvivalentno sa y) a izgovara najpribližnije kao "Krauf". Obično izgovor samoglasnika je uvek teško pravilno zapisati u transkripciji bilo kog stranog jezika, ali nema nikakvog razloga da se piše ili izgovara "j" u njegovom prezimenu. Svakom holanđaninu će biti teško da shvati o kom čoveku se radi ako mu prezime izgovarate "Krojf".

Šou Biznis

pre 5 meseci

Pa lako je biti tvorac nečega kada imas talenat tj igrace....zasto nije sa Ajaksom ili Holandijom stvorio totalni fudbal? Jel nemaju Cavija i Iniestu!! Mesija i Vilju....sve je to relativno, svaka čast Krojfu, bio je igracina! I dobar trener ali zna se da su Spanci najtalentovanija nacija na svetu za sport generalno, nije slucajno izabrao da demonstrira svoju taktiku u Barseloni a je u Amsterdamu!

PeraMikaZika

pre 8 godina

Ne moze Krojf biti otac totalnog fudbala kada je to Rinus Mihels, trener Ajaksa u vreme kada je Krojf nastupao za njih. On je samo taj model posle preneo i na Barsu, ali nikako ne moze biti otac totalnog fudbala, to je opste znanje fudbala.

Danilo

pre 8 godina

Krojf je bio po mnogo čemu jedinstvena figura u svetu fudbala.
Posebno je impresivno to što je nepoznatu Holandiju i Ajaks doveo do vrha sveta gde stoje skoro pola veka.
I dodatno, u vremenu kada se igralo grubo preko svake mere, kada Pele u Engleskoj nije igrao 5 minuta zdrav, kada je kod nas Džaja dva puta lomio nogu, Krojfa nisu mogli skoro ni da fauliraju!
Po meni, najzanačnija figura u istoriji fudbala?
Ali Mesija nekako više simpatišem...

CHE

pre 8 godina

Ovo je najvazniji covek u istoriji fubdala.Nista pre njega i posle njega vise nije isto .Rinus Mihels je zacetnik samo onog sto je Krojf usavrsio i demontsrirao na samom terenu i van njega.Neverovatan igrac sa jasnom filozofijom igre.Svi napadamo,svi se branimo i igramo za gol vise ! Danasna Barcelona nije ovakva zbog Mesija ,Inieste,Xavia ,Gvardiole.Nego zbog Krojfa .On je udario kamen temeljac pocetkom 90-ih i sad blaugrana ubire plodove jedno sjanog sistematskog rada i ulaganja u omladinski pogon. Od doba Ajaxa ,ni jedna ekipa nije bila toliko dominantna kao Barcelona zadnjih 10 ak god .I najvec zasluge idu upravo Krojfu ! Mesi je vanzemaljac ,sigurno jedan od najboljih ikad ,ali ni njega ne bi bilo da Krojf nije postavio Barcelonu na zdrave temelje .Danasnja barca je ipak nesto drugacija od one Gvardioline , igra cesce direktnije , ne drzi se 100% svog DNK ,ali i dalje je sustina ista .Krojf zivi vecno , najuticajnija figura u istoriji loptanja i najveci njezin revolucionar ! velika podrska i nadam se da ce pobjediti i u ovoj ,do sad najvaznijoj zivotnoj, utakmici !

Neznalica

pre 8 godina

Da Rinus Mihels nije imao Krojfa totalni fudbal nikada ne bi doživeo uspeh koji je doživeo. Krojf je na terenu bio produžena ruka trenera. Ma kakvi, njegov uticaj na saigrače je bio daleko veći od trenerovog. To je jednostavno tako. Teško i objasniti.

Pratim fudbal od kasnih 60-tih, Pelea se slabo sećam, Di Stefana ni malo. Ono što je sigurno, Johan Krojf je ubedljivo najbolji igrač koji je od tog vremena pa do danas igrao fudbal. Jednostavno to je jedini igrač za koga se može sa sigurnošću reći čovek-tim. Niko od najvećih fudbalskih zvezda nije imao radijus kretanja Holanđanina. On je i u tom segmentu bio najbolji na svetu. Približio mu se po uticaju na tim jedino Maradona, koji je takođe igrao sa saigračima koji nisu bili super zvezde. Svi ostali velikani, i pre i posle njega, igrali su u timovima sa najboljim igračima u tom trenutku. Pa veliki Bajern sa Bekenbauerom, Milerom i ostalim zvezdama, morao je da sačeka da ode Krojf iz Ajaksa da osvoje KŠ. Da je Krojf ostao u Ajaksu, sigurno bi osvojili još tri, četiri KŠ u nizu.

Ubeđen sam da može da se vrati vreme i da mladi Krojf zaigra danas fudbal, Mesi nikako ne bi bio smatran najboljim igračem na svetu.

Najveća nepravda u istoriji fudbala je što Holandija 1972.godine nije postala prvak sveta. Nije ni čudo da Krojf ne veruje u Boga.

O Krojfu kao treneru ne treba trošiti reči. Najveći treneri današnjice priznaju da je išao ispred vremena.

Увек, Звездо, увек бићу ту..

pre 5 meseci

Sve je to lepo, ali nista od toga ne bi bilo da nisu na vreme snimili Mesija i doveli ga. Uzeli bi neki trofej, ali bi bili daleko od ove Barselone. Super je to sistem, ali bez genijalca kao sto je Mesi (koji nije igrao taj totalni fudbal) i dalje bi bili ekipa koja kao ima ime i malo jos nesto, ali u sustini, na nivou Evrope, klub sa jednim pravim trofejom…

zdravko

pre 5 meseci

Без добре које нема супе, тако и Кројф имо среће што Барса имала нијесту навија они су носили барсу и ранили лоптом месија замислите ви после одласка ти двојице нашто је личила Барса само са медије па ништа нарочито тако да се све врти више добри играча. Једна ласта не чини пролеће Џајић исто је ко Кројф играчина али имала је тад звезда ас до ада и стигли до полу финала купа шампиона да није било судија који су су дали црвени картон Џајићу се није мого да игра полу финале звезда би са Џајићем била првак Европе. Дујковић Ђорић Маравић дојченовски Павловић кленковски Јанковић Остојић Лазаревић Аћимовић Џајић то је била европска класа.

panini

pre 8 godina

@ (Bran Kobajić, 24. novembar 2015 12:04)

jedan je osvojio mozda i najizjednaceniju ligu bez poraza i sa trosenjem novca kao jedna jagodina(u vreme gde svaki prosecan klub trosi 100m po prelanom roku) on je godinama u prvih 4 i igra ls bez ijedne lose sezone
a drugi je za 4god u barseloni kao trener pocetnik osvojio 14 trofeja sada osvaja titule sa bajernom vec u martu i igra najbolji fudbal pored barse u evropi nema ni blizu 50god a vec je treci najtrofejniji trener ikada iza murinja(bezi mu za trofej ili dva i ove sezone ga sigurno prestize) i ser aleksa
i ti kazes oni prevare i nisu geniji boze ko sve gleda fudbal

Cvele

pre 8 godina

Staj, Blankenburg, Surbije, Hulshof, Krol, Han, Miren, Krojf, Neskens, Kajzer, Svart (i Dzoni Rep iz beogradskog finala 1973.) , trener Rinus Mihels. Fudbalska masina iz mog detinjstva, posle njih nista u fudbalu nije bilo isto.

.

pre 8 godina

@Nikola
Ta primera je najjac liga. Dokaz za to je sto vec godinama prosecni timovi Primere poigravaju sa najjacim timovima ostalih liga.
I Real, Mancester, Celzi, Siti, Bajern i PSZ kupuju najbolje sto se moze kupiti pa svi zajedno nemaju osvojenih titula kao sama Barsa prethodnih 10 godina. Znaci, nije bas sve u kupovini igraca. A Barsa je realno i najmanje kupovala. Mbogo manje od Reala npr.

.

pre 8 godina

@Vlada
Nema ovo veze sa pobedom nad Realom. Tika taka je stil fudbala koji je Barseloni u prethodnih 10-tak godina doneo vise titula nego bilo kom timu u Evropi. Stil koji je iznedrio najbolje igrace na svetu. U toj Barseloni menjaju se igraci, treneri, a ona opet najbolja. Ubedljivo. Nije vazno dal ce da izgubi nekad od Bilbaa ili Celzija, Hetafea, bitno je da je to najdominantniji tim u ovom veku. I drugi imaju ogroman novac, dovode zvezde, trose ogromne sume, pa nisu ni blziu Barsi. A sve to zahvaljujuci tom stilu fudbala. Da je do novca, Celzi bi bar 5 puta bio sampion Evrope. Real svake godine, MU, PSZ ili Siti bi cuda radili. Ali nije bas sve u novcu.
Barsa neguje najdominantniji stil igre u istoriji fudbala, ne zaboravi da je upravo to stil kojim je i Real nekada davno dominirao. Samo je ovo usavrsena verzija.

Revolt SPT

pre 8 godina

@4444, Ronaldinjo je sesti, Mesi je (vec sada) sedmi, Nejmar ce mozda ili vrlo verovatno biti osmi. @Neznalica, nije '72 nego '74, ali dobro je sto si spomenuo ovu godinu jer je zanimljivo da je bas Jugoslavija prakticno izbacila Holandjane u kvalifikacionoj grupi za EURO '72, a posle su nas eliminisali Sovjeti:-D Na sledecem EURU (organizovanom kod nas '76) smo i Holandjani i mi ispali u produzecima, a kakvo bi to samo finale bilo:-/// P.S. Pozdrav za Neutralnog, ocekivao sam te ovde, upravo zato sam i usao u ove komentare, a ti ni manje, ni vise nego na samom vrhu:-D

L

pre 8 godina

Tvorci totalnog fudbala su madjari. Vec 1930-tih godina su krenuli, a 1950-tih godina sa Puskasem, Kocisom, Bozikom i ostalima su sve to usavrsili. To je bila prva ekipa koja igrala totalni fudbal. Svi su igrali na svakoj poziciji, posto su i odbrambeni igraci davali dosta golova.
Kasnije ekipe koje su imale madjarske trenere igrale su na isti nacin, Ajax sa Kovacem (rumun madjarskog porekla), Benfika sa Gutmanom, Partizan sa Spicom, Barselona sa Kocisem itd.
Ajax je to prakticno patentirao, a danasnja Barselona perfektno usavrsila.
Pogledajte neke stare snimke madjarske reprezentacije iz 1950-tih.
U svakom slucaju, Krojf je medju 5 najboljih svih vremena (Pele, Maradona Krojf, Mesi, e ko je peti? Bekenbauer, Puskas, Kocis, Eusebio...).

ninja_ninja

pre 8 godina

Odlican clanak.

Venger je spomenut kao neko na koga je Krojf izvrsio uticaj. Tako je na indirektan nacin Venger, odnosno Krojf izvrsio uticaj i na pristup sadasnje Nemacke. Naime dok je bio u Monaku, Vengerov pristup je ostavio traga na Klinsmanu, koji je kasnije isti pristup pokusao da primeni na Nemacku. Sto je i ucinio, dok je njegov asistent Lev to kasnije usavrsio.

Bilo kako bilo, Mihels je zapravo revolucionar, cije filozofije dete je Krojf.

Legende.

chombe

pre 8 godina

Mihels je tvorac totalnog fudbala, a Krojf je bio njegov glavni demonstrator, kao i ostali iz fenomenalne ekipe Holandije. Krojf je, kao trener shvatio, da je ta ideja previse revolucionarna, tesko primenljiva i veoma zahtevna. Zato ju je modifikovao i uprostio stvarajuci tika - taka igru u kojoj je najvazniji posed lopte. Jer, posed lopte znaci i dominacuju i kontrolu igre, a predstavlja i odlicnu odbranu. Kako ce protivnik uopste napadati ako nema loptu ili je vrlo kratko ima, a sa druge strane, tim koji drzi loptu ima i vise prilika za napad. Logicno, ali da bi se takva igra mogla odvijati bilo je potrebno razviti citav sistem kretanja igraca, kao i tehnike koja to omogucava. Taj proces prolaze svi igraci cuvene Barsine skole i on traje godinama. Kao sto vidimo, on odlicno funkcionise, mada Barsa danas ima takve igrace da se ne zna da li bolje igraju kada drze loptu u svojim nogama ili su opasniji u kontranapadu. Za sada, Enrike vesto menja formacije prilagodjavajuci ih ogromnim potencijalima svojih igraca.

neutralni felsh

pre 8 godina

Екстраординаран чланак. Чак штавише то је плеоназам. Јохан Кројф - корифеј аутохтоног израза, један од архе великана, инжењер нискоградње. Ако модератор са бдеведездваа објави ово ја сам игла за грамофон.
(Патрик Бејтмен, 24. novembar 2015 10:54)


da, ti si igla za gramofon.

Gajetano

pre 8 godina

Odlican tekst, sjajni citati, klipovi i dizajn stranice. Bravo!

Apsolutni gospodar na terenu, stalno je pokazivao ko gde treba da ide, ko da mu pritrci, i to sve sa loptom u nogama. Apsolutni car! Samo to prokleto finale SP 1974, do tada su sve tukli sa 2,3,4 gola razlike (Argentinu 4:0, Brazil 2:0...), u finalu povedose iz penala posle strasnog prodora upravo Krojfa. A onda na opstu nevericu Brajtner i Gerd Miler ubise verovatno najbolju i najmocniju evropsku reprezentaciju ikada:(

Pozdrav.

joxa

pre 8 godina

Sve je to u redu ali nije potpuno istinito . Sam Rinus Michels je svojevremeno rekao "kada sam prvi put video kako momci iz potpuno izgubljene situacije protivnicki kontranapad pretvaraju u ofsajd rekao sam to je TO " . To se odnosilo na jednu prijateljsku utakmicu 1967 izmedju Ajaxa i Steaue koju je tada vodio Stefan Kovac sa kojim je kasnije postao nerazdvojni prijatelj i koji je na Michelsovo insistiranje 1971 doveden kao trener Ajaxa i sa njim su osvojili jos 2 titule kupa sampiona inter kup ....i stvorili istoriju . I Velibor Vasovic tada kapiten Ajaxa je isto ovo govorio svojevremeno .

neutralni felsh

pre 8 godina

P.S. Pozdrav za Neutralnog, ocekivao sam te ovde, upravo zato sam i usao u ove komentare, a ti ni manje, ni vise nego na samom vrhu:-D
(Revolt SPT, 25. novembar 2015 09:46)


hvala, majstore sempre, stari saborcu iz davnina :)
drago mi izuzetno, zato sto te vidim ovde (inace, vidjam te cesto na jednom sajtu na kojem ne ostavljam komentare) - samim tim pozivam te da mi se malo cesce pridruzis ovde, da sirimo kulturu fudbala i zdrave diskusije :)
pozdrav!

Slobodni Tesar

pre 8 godina

Stvarni tvorac totalnog fudbala je bio Rumun Stefan Kovac koga niste ni spomenuli u textu.Pogledajte sta je osvojio Rinus Mihels,a sta Stefan Kovac sa Ajaxom.Kad su pitali Kovaca sta je totalni fudbal lijepo im je reko"kad imas 11 talentovani igraca to sve pretvoris u jednu cjelinu i krenes u totalnu ofanzivu,a isto tako i u totalnu odbranu ako situacija nalaze na terenu"

pirni nolu

pre 5 meseci

22 trofeja je osvojio kao igrac, 14 kao trener. Znaci, 22+14, ne 23+13.
(Pirotehnicar, 28. oktobar 2023 09:53)

20,5 trofeja kao igra , 0,9 kao trener. Znaci samo tehnicki.

Увек, Звездо, увек бићу ту..

pre 5 meseci

@Del Boj
Sve stoji i bili su na jednom KES-u, odnosno 2 ako racunas i 2006. kada je Mesi vec bio deo te ekipe, doduse kao rezerva… slozices se premalo za klub tog renomea za klub za koji su igrali svi ti igraci. Cavi, Inijesta, Pujol, Pike, Buskets, Pedro (zaboravicu nekoga) sve sjajni igraci, ali realno bez Mesija tesko da bi bila ta dominacija…Uzeli bi neki trofej u Spaniji, ali tesko da bi u Evropi bili to sto su bili. Ne umanjujem znacaj totalnog fudbala, samo ukazujem da su ga igrali nekih 30 godina i da je bio potreban Mesi da bi to sve dobilo puni sjaj.

Puh

pre 5 meseci

Nije samo Mesi obeležio eru Barse kako kazes jeste u to vreme dok je bio bila najtrofejnija naravno uz Cavija i Inijestu mozda i najbolja klupska ekipa ikada. Jer u tom periodu cak osam igrača Barse je bilo u reprezentaciji Spanije u postavi gde su osvojili SP i dve titule EP. Zahvaljujući upravo Krojfovoj prezentaciji fudbala i igre. A sa druge strane Barsa je svetski brend gigant gde su mozda od petorice najboljih ikada svi igrali u njoj( Krojf Maradona Ronaldo Ronaldinjo Mesi) jedino Pele nije nastupao zato sto nije dolazio u Evropu. Posle Brazila je otišao rekreativno da igra u Kosmos u Ameriku.
(Del Boj, 28. oktobar 2023 11:57)

Malo mi je bezveze da iz top 5 ikada izostavis Zinedina Zidana.

Partizan uber alles

pre 8 godina

Krojf je jednostavno najbolji igrac svih vremena u modernom fudbalu. Ajax sa Krojfom najbolji tim svih vremena jer je uzeo 3.titule kupa sampiona sa svojom decom. Ovo danas inter galaktik timovi sa stotinama miliona dolara je izgubilo draz.

.

pre 8 godina

@Bran Kobajic
Prvi je godinama u vrhu jedne od najjacih liga sveta, redovni ucesnik LS sa manjim budzetom od konkurenata, dok je drugi najmladji trener sa osvojene 2 titule LS i covek koji je vodio jedan od najuspesnijih timova u istoriji i za 3 godine osvojio 14 titula. Vec je medju najtrofejnijim trenerima u istoriji, a nema ni 50 godina.

neutralni felsh

pre 8 godina

mogli ste i velibora vasovica da spomenete! nasu legendu koju je miljan miljanic godinana gurao na margine, sve do njegove smrti...
kad deca danas kukaju na toleta, samo se nasmejem.

Jimmy Page

pre 8 godina

Naravno da je Rinus Mihels bio taj od koga je sve krenulo, ta generacija Ajaksa sa fenomenalnim Johanom je bila pravo čudo početkom sedamdesetih.Pored nemačkih, italijanskih,španskih, engleskih klubova,pojavljuju se pravo niotkuda holanđani, prvo Fejenord kao pobednik kupa šampiona a odmah zatim i Ajaks i to tri puta za redom.Bilo je pravo uživanje gledati tu generaciju Ajaksa, verujte mi da i dan danas znam sastav Ajaksa iz finala 1973g.u Beogradu. Jedna od najfascinantnijih utakmica, bar za mene, bilo je polu-finale te 1973g. Ajax-Bajern u Amsterdamu,prva utakmica. Bajern sa sve Bekenbauerom, Milerom, Brajtnerom,Majerom, Švarcenbekom. Prvo poluvreme 0:0. Drugo poluvreme...4:0 za Ajax, ali prva dva gola daju Rudi Krol i Bari Hulshof, nominalno odbrambeni igrači.Nemci nisu znali šta ih je snašlo, od koga da se brane!

Dragan VG

pre 8 godina

Slazem se sa GS-om...
Prva reprezentacija koja je igrala totalni fudbal, bili su Madjari...
To je posebno doslo do izrazaja 1953.godine, protiv Engleza na Vembliju...
Nandor Hidekuti, igra " laznu devetku" i potpuno izbacuje iz titma engleske stopere, koji ga jure po celom terenu, cesto ostavljajuci prazan prostor za Kocisa i Puskasa, tj.prave napadace...
Budai i Bozik na krilima hrane loptama napadace...
Zaista sjajna reprezentacija, sa vrhuncem na SP u Svajcarskoj 54' gde su kao i Holandjani 74' poklekli na kraju od istog protivnika-Nemaca, a sto je zaista steta, jer se radi o 2 medju najvecim timovima u istoriji ove igre...
Bez Rinusa Mihelsa, ne bi bila stvorena ova strategija, a bez Krojfa, ono ne bi moglo da funkcionise...
Kada su pitali Krojfa sta podrazumeva pod "totalnim fudbalom", odgovorio je:
" Napadaci igraju defanzivce, defanzivci igraju napadace. Svi igraju sve."

Veljko Marinkovic

pre 8 godina

Ne znam da li je bio najbolji,medju njih svakako spada.
Ali najgraciozniji,svakako.
Kada on uzme loptu,tada kao da pocinje ples.Nevidjena elegancija!

Čovek po imenu Uve

pre 5 meseci

Nominalno, Krojf je bio kreativni plejmejker sa savršenim osećajem za pas. Bio je dirigent na terenu, ali je istovremeno znao da se povlači kako bi se oslobodio čuvara, kretao se po krilima kako bi pojačao pritisak, i bio perfektni golgeter.

Kao neko ko nije rastao u vreme njegove dominacije, uvek sam ga zamišljao upravo kao što opisuje gore cirani pasus.
A onda sam pogledao 2-3 minuta nekog priloženog klipa i zaprepastio se koliko je on zapravo imao impresivan dribling i promenu pravca. Sad mi je mnogo jasnije koga je Messi najviše kopirao, te na neki način i prevazišao svog idola.

divljan

pre 5 meseci

Hajduk pod Ivicem igrao taj fudbal=nogomet, pocetkom 70-tih!
Mitaju Muzinica, pred derbi sa Partizanom, koga ce te cuvati, a ovaj ko iz topa: svi ce du biti moji!

Cao

pre 5 meseci

Jedna njegova izjava mi je jako dobra

"Tehnika je ono što možeš izvesti u trku" exyu nikad neće to ni shvatiti a kamoli tako gledat igrača

moreplovac

pre 8 godina

Johan de Verlosser Cruijff, najbolji Evropski fudbaler svih vremena. Fudbalski genius, vizionar, predvodnik modernog fudbala. Vecna legenda.

čitalac

pre 8 godina

Holandjani su izmislili sistem Totalni Fudbal, koji je Krojfova Barca dovela do savrsenstva. A Orlovi su izmislili Totalni Raspad Sistema, i trenutno ga FSS (i Dr Curcic) usavrsavaju. Cilj je zavrsiti kvalifikacije sto pre, a idealno nakon pola odigranih utakmica.

Goks

pre 5 meseci

Najbolje je to opisao sam Pep Gvardiola. Marinus zvani Rinus Mihels i Krojf su sagradili katedralu zvanu totalni fudbal, mi ostali dodajemo po koju sliku u toj katedrali. Mihels je tvorac totalnog fudbala, koji opet kaže da bez tada osamnaestogodišnjeg Krojfa to ne bi bilo moguće. Ljudi koji su promenili fudbal. Fudbal pre njih i posle njih nije isti sport.

Del Boj

pre 5 meseci

Po meni medju pet sest najboljih igrača ikada. Ostvario se i kao veliki vrhunski igrac i kao trener. Uneo je inovacije u Barseloni koje su do tada bile neviđene u svetu fudbala.

Del Boj

pre 5 meseci

Uvek Zvezdo Bicu tu
Nije samo Mesi obeležio eru Barse kako kazes jeste u to vreme dok je bio bila najtrofejnija naravno uz Cavija i Inijestu mozda i najbolja klupska ekipa ikada. Jer u tom periodu cak osam igrača Barse je bilo u reprezentaciji Spanije u postavi gde su osvojili SP i dve titule EP. Zahvaljujući upravo Krojfovoj prezentaciji fudbala i igre. A sa druge strane Barsa je svetski brend gigant gde su mozda od petorice najboljih ikada svi igrali u njoj( Krojf Maradona Ronaldo Ronaldinjo Mesi) jedino Pele nije nastupao zato sto nije dolazio u Evropu. Posle Brazila je otišao rekreativno da igra u Kosmos u Ameriku.

X=iks

pre 5 meseci

Kakav je to takticki um Erik Kantona???? I kako je pored Garince i svih Brazilaca Krojf "izmislio dribling"? Zna se i ko je "otac totalnog fudbala" jer je i Krof od nekoga morao da nauci da primeni takav sistem.
(D_, 24. novembar 2015 10:41)

Eh, ovi funkcionalno nepismeni... Niko nije rekao da je on "izmislio drobling" kao dribling. Izmislio je jedan odredjeni dribling - dribling "unazad", iza ledja, tj. okretom unazad. I to je tada bio takav sok, takvo "WOW", nikad vidjeno, otprilike kao kad je Panenka prvi put na onaj nacin odbranio penal.

X=iks

pre 5 meseci

Bilo kako bilo, Mihels je zapravo revolucionar, cije filozofije dete je Krojf. (ninja_ninja, 24. novembar 2015 10:43)

Rinus Michels i Stefan Kovacs, a ne treba zaboraviti ni trenera konkurentskg Fayenoorda Ernsta Happela, koji je godinu dana pre Ajaxa osvojio Kup Sampiona, slicnom igrom. Bilo kako bilo, Cruijff je svakako nastavljac i razvijac te filozofije i kao igrac i kao trener, on je zapravo doveo do vrhunca (ako se Guardiolina tika-taka shvati kao, ipak, nesto novo).

Neispravan kod, komentar nije upisan

pre 5 meseci

I dodatno, u vremenu kada se igralo grubo preko svake mere, kada Pele u Engleskoj nije igrao 5 minuta zdrav, kada je kod nas Džaja dva puta lomio nogu, Krojfa nisu mogli skoro ni da fauliraju! (Danilo, 24. novembar 2015 12:01)

Jos pre njega, prvi koga nisu mogli faulirati bio je Pelė. Ali, tek nakon sto je skupo platio skolu. Tj. skolu je sam razvio, nakon sto je skupo platio nepostojanje te skole. Tada je poceo driblati tako da protivnik sam sebe polomi, ako bi pokusao polomiti njega (otprilike jiu-jitsu filozofija).