Kada sam pravila plan proputovanja kroz Hrvatsku pažnju mi je privuklo jedno lako dostupno ostrvo. Ali ono što me je naročito zaintrigiralo je to da o njemu ne postoji mnogo putopisa, a već na samim slikama delovalo je idilično. Zato izbor nije bio težak, posle Šibenika, južnog dela jadranske magistrale i Splita, Murter je bila naša sledeća destinacija.

Krećemo iz Splita, prolazimo opet pored Šibenika, a onda se sa autoputa prebacujemo na Jadransku magistralu i idemo do ostrva Murter. Neverovatna raznolikost Hrvatske obale kojom vozimo nije nas ostavila ravnodušnim.

Prvo mesto na koje nailazimo i u koje svraćamo su Vodice.

Vodice nemaju mnogo turističkih atrakcija, ali nude dosta toga za aktivni odmor: biciklizam, vodeni sportovi koji su i najpopularniji, brojni barovi, kafići i restorani. Postoji i staza za šetnju duž obale, a stari deo grada je mali i brzo se obiđe. U gradu je jedna od najvažnijih baroknih crkava u Dalmaciji - crkva Svetog Križa, a van grada se nalazi brdo Okit na koji se možete i popeti i sa koga se pruža lep pogled na Vodice i Jadransko more sa brojnim ostrvima. U našem slučaju, Vodice su bile mesto za provesti kratko vreme, meni se nije nešto posebno dopalo zato što je podređeno masovnom turizmu koji ja baš ne volim.

Foto: Ivana Kovaèeviæ

Ovaj deo Jadranske obale ima dosta ostrva, a mi smo se uputili ka Murteru.

Ostrvo je smešteno tik uz kopno, i odlično je mesto za uživanje bez mnogo turista koji često kvare iskustvo i doživljaj određene destinacije. Ostrvo je sa kopnom povezano pokretnim mostom. Ovo sanjivo, ušuškano ostrvce, smešteno na ulazu u Nacionalni park Kornati, ima nekolicinu prvoklasnih plaža duž svoje obale. Kristalno čista voda i divni pejzaži su ono što nas je okruživalo pa smo shvatili da su ovde savršeni uslovi za kupanje i plovidbu. Voda je bila nešto hladnija i ne baš prijatna za kupanje, ali, mi ga posećujemo početkom juna, što je sam početak sezone.

Na ostrvu se nalaze četiri manja mesta, prvo na koje nailazimo je Tisno. Grad je dobio ime po uskom tesnacu. Nalazi se sa desne strane ostrva, kada pređete most, i datira iz 1474. godine. Simpatičan uspavani gradić. Vegetacija u Tisnom je veoma zelena i bujna, a staza pored mora duga oko jedan kilometar poziva svoje posetioce u duge šetnje.

Foto: Ivana Kovaèeviæ

Posle samo desetak minuta vožnje nailazimo na Betinu, sledeće mesto. Mnogi ovo mestašce smatraju jednom od najljepših turističkih destinacija na Jadranu. U 18. veku tu je počela da se razvija brodogradnja, a u 19. veku osnovano je brodogradilište za izgradnju velikih drvenih brodova. Zahvaljujući svom položaju Betina se smatra jednim od najlepših mesta na Jadranu. Vremenom se ovaj gradić širio sve dok nije stigao do zaliva Zdrače, gde su se spojili Betina i mesto Murter. Prilazeći Betini sa mora vidi se da poluostrvo, na kome leži stara Betina, čini prirodnu luku nalik ustima.

Murter je najveći i najstariji gradić na ostrvu Murter. Arheološko nalazište starog rimskog grada Colentuma, smeštenog na poluostrvu Gradina, svedoče o značaju mesta Murter još od antičkih vremena. Ovo mestašce mi se najviše svidelo. U gradu se nalazi marina koja je odlična baza za istraživanje Kornatskih ostrva i omiljeno je nautičko odredište. Uz to ima i simpatični stari grad sa dosta kamenih starih zgada i uskih uličica sa odličnim kafićima i nekim od najboljih restorana. Poreklo imena Murter svedoči o staroj tradiciji maslinarstva na ovom području. Murtersko maslinovo ulje je nadaleko poznato.

Murter, Tisno, Jezera i Betina povezani su ne samo magistralnim putem već i mnogim pešačkim stazama. Postoje rute za šetnju, vožnju biciklom, ali ono što je svakako za preporuku je otići na kampovanje, spavati u šatoru i uživati u zvezdanom nebu i prirodi.

Na ovom ostrvu sve je blizu i lako dostupno. Murter je idealno mesto za sve koji vole da uživaju u netaknutoj prirodi. Krajolik koji nudi puno mogućnosti za nezaboravan odmor: nacionalni parkovi, parkovi prirode, predivno plavetnilo mora, duge šljunkovite i stenovite plaže i sva ostala prirodna bogatstva predstavljaju pravi mali raj na Zemlji.

Naše putovanje kroz Hrvatsku polako se bliži kraju. Puni utisaka upućujemo se ka još jednom velikom gradu. Kao poslednju destinaciju odabrali smo grad Zadar.

Preuzeto sa bloga: www.mojeputovanje.net

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.