Ponedeljak, 10.12.2012.

13:30

Alternativni vodič kroz Zagreb

Izvor: B92

Alternativni vodiè kroz Zagreb IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Dragica

pre 9 godina

@realno
Realno, Maksimir je gradska zelena oblast, a ne prigradska i mnogo je blizi centru grada nego npr. Kosutnjak. Pa ako je to za vas parkic nek' vam bude. Sta tu ima da se poredi uopste? Svaki grad koji je brdovit je vecinom zeleniji od onih ravnih jer zbog topografije nije svugde lak za urbanizaciju.
U ovom slucaju bolje bi bilo porediti reke i ostale vodene povrsine gde je Beograd u prednosti, ali ne po cistoci i uredjenosti istih.

LEONARDA

pre 10 godina

Ne znam za druge narode bivše yu, ali Hrvati(uključujući nas Zagrebčane) ne dolaze u BG toliko često,ugl više za Novu godinu i noćnog života,ali to je vrlo kratko jer svi koji su tamo bili barem moji prijatelji kažu da se jako teško živi i da nema uspjeha za mladog čovjeka realno ZG je tu nekoliko koraka ispred i tako da nitko više ne ostaje na jadnom balkanu svi se okreću EU ;)

Marco

pre 11 godina

Moze Agram da bude "tisucu puta ljepsi" od Griechische Weissenburga al' nema ovo:
[link]
i tu sa svaka poredjenje zavrsava...
(Shomi, 2. april 2013 05:56)
____________
Niđe veze... Kruške i motokultivatori. Svašta.

Shomi

pre 11 godina

Moze Agram da bude "tisucu puta ljepsi" od Griechische Weissenburga al' nema ovo:
http://www.youtube.com/watch?v=ZfsQSIE9Upk
i tu sa svaka poredjenje zavrsava...

tanja

pre 11 godina

Na zalost, BGD je samo bleda senka onog kosmopolitskog, modernog grada iz '80-ih. Tri puta je razaran bombama, ali su ga ipak najvise razorili oni koji su se ovde doselili u poslednjih 20 god, a nisu se prilagodili, vec su doneli svoje navike, bez imalo zelje da postanu gradjani.
Tuzno je ziveti u gradu u kom si rodjen, a ne osecati ga vise kao svoj :(

Vuksan Crnogorac

pre 11 godina

Bio sam bogomi u oba ,ali me je Zagreb oduševio svojom ljepotom,širokim bulevarima,čistoćom,susretljivim ljudima dosta me podsjeća na Munchen,prelijep je Muzej savremene umjetnosti ,Arena Zagreb,svi parkovi,i ona umjetna jezera ,zaista mnogo zelenila ,što bih i našima u Podgorici preporučio da urade,i najviše od svega cijene nas Crnogorce i tu se osijećamo dobrodošli,i zato moj glas ide Zagrebu,a Beograd bi se trebao više upoređivati sa Bukureštom ili Sofijom,pozdrav e viva Montenegro,

Marko

pre 11 godina

Zanimljivi su mi komentari i nije mi jasno zbog čega ih se pola odnosi na Beograd kad je članak o Zagrebu (s obiju strana). Samo donosim jedan ispravak: netočno je da je u Zagrebu u nedjelju sve zatvoreno. Sve radi,a radno vrijeme u hrvatskom zakonodavstvu određuje vlasnik radnje ili ugostiteljskog objekta.
Marko, Umag.

off topic

pre 11 godina

Eh... svaki put iste price: ZG vs BG. Ako ih usporedimo sa pravim city-break destinacijama i jedan i drugi su patuljci na turistickoj mapi Europe.
U 2011. ZG je imao 664.176 turista i 1.144.266 nocenja, a BG 590.684 turista sa 1,149.029 nocenja. Znaci i jedan i drugi su destinacija za max dan-dva, i jedan i drugi vecinom posjecuju stranci, samo sto su ti stranci u ZG uglavnom EU stranci na proputovanju do Jadrana, a u BG ex-yu "stranci" na... zna se cemu :)

http://www.srbija.travel/туристички-промет-у-републици-србији-19/
http://www.putovnica.net/vijesti/hrvatska/zagreb-u-2011-godini-zabiljezio-10-posto-vise-dolazaka-i-nocenja

veterinarBG

pre 11 godina

Koliko predrasuda...Svaki grad je lep na svoj nacin,Zagreb je cistiji i uredjeniji jer je ,koliko god neki pokusavali da dokazu supotno,manji,ali je i sterilniji.Ljudi su prijatni,otvoreni,ali sa distancom...U Beogradu je prljavije,haoticnije,ima i sjaja i bede,svi ce ti pomoci na ulici,svi su prihvaceni i bolje je zezanje,nocni provod i JEFTINIJI JE!

uvik kontra

pre 11 godina

Bg-Zg-tralala...Nije metropola,ali je jedinstven moj Split!Centralizirana država je slila (skoro) sve novce u metropole a ostalima mrvice.I što vam to vrijedi kad je (bogata) Slavonija kruha gladna a jugoistok Srbije skoro ostade bez ljudi?Molim okrenite tok misli u drugom pravcu...

Jelena

pre 11 godina

Dragi super Mario,nisi pazio na casu. Nisam pisala o TURISTIMA ( sta vise nisam ih ni pomenula) vec o ljudima ,konkretno strancima ,koji zive u Pragu i njihovom misljenju i odnosu prema istom. Sledeci put citaj pazljivije. O cemu mi mozemo da sanjamo-to se tebe ne tice.Toliko.

Dragutin

pre 11 godina

Zagreb je najdosadniji grad na ovim prostorima.Mnogo je manji od Beograda i nije uopste za ikakvu usporedbu.Pre sa Novim Sadom koji je opet u prednosti zbog Dunava.Zato se mante rasprave

vjeran

pre 11 godina

@realno
pa ja i pričam o gradskim PARK šumama tj. o šumama koje su u gradu (okružene ulicama i kućama), a ne pričam o šumama van grada. o gradskim PARK šumama se brine posebna radna jedinica hrvatskih šuma i na njima gospodare drugačije nego u "klasičnim" šumama. uostalom, dovoljno je baciti pogled na plan grada i vidjeti sve zelene površine. manje je bitno koji grad ima više tih površina a ove podatke sam spomenuo radi vaše edukacije.

zg boy

pre 11 godina

ne volim ova PODCJENJIVANJA niti moga zg niti bg, a takvih komentara je 90 posto. bg je duplo veci od zg pa ga je tesko usporediti sa zg (mozda bi zg trebalo usporediti sa novim sadom ili bratislavom, bg sa bukurestom ili budimpeštom). inace ja sam rodjen u zg, i radim ovdje i meni pase da je zg manji grad od recimo bg-a. inace u bg sam godisnje oko 2-3 puta privatno i grad je super. ljudi su vise neko srdacni, vole popricati samnom i uopce ih ne smeta dali sam doso iz zg ili sofije. inace dosta putujem po istoku i kada god presjedam u bg za zg, u bg se osjecam kao da sam doma, mislim si hvala Bogu da sam u srbiji. nadalje hr i srb su jako slicne po svemu i trebali bismo gajiti prijateljstva!!!!! inace novi sad, subotica i niš gdje sam još bio su takodjer za svaku preporuku. Želja mi je posjetiti sombor, pančevo, vršac i đerpadsku klisuru, a i na skijanju na kopaoniku.

zg boy

pre 11 godina

ZG treba posjetiti u predbozicno vrijeme, otic na Trg u šatore i oko njega i piti kuhano vino, pojest kobasice i sl, inace grad je super okicen. za one koji vole sport nemojte na dinamo nego na hokey ice fever u areni, uvjek je sve rasprodano oko 16.000. taj fever bude 2 puta godisnje, jedan je bio u novemnru, a drugi ce biti u januaru. Budu par tekmi za redom i super je provod. Karta je oko 7 eur. Makar mislim da u srb nisu svi za hokej, ali ipak necete zazaliti. Na hokej dolaze ljudi sa djecom i mladi i stari, nema „navijača“. I u januaru se odrzavaju 2 skijaske utrke, muska i zenska skijaska krema u slalomu, pa za 13 eur se ode besplatnim busom na sljeme i gore posluzuju besplatni grah tj pasulj. Pa ko voli malo na snijeg i u prirodu. Za soping fanatike ima centara kolko ocete, na rubnim djelovima obilaznice, pa se moze stat u arena centar, west gate, kao najveci prema mariboru i malo dalje je outlet roses, ja tamo znam otic jer su snizenja. Ima nova diskoteka Green Gold club u gradu kraj novog hotela Hiltona. E sad ko kaj voli. Za one koji nikad nisu bili nek barem dodji za vikend. Dobro došli!!!!!

cro

pre 11 godina

Imate Google Maps,pa povečajte i imate street view i tako možete upoznati grad i možete ga usporediti sa Beogradom.Mi tako ne možemo upznati Beograd jer vi to nemate.A bit će jednog dana...

Realno

pre 11 godina

(vjeran, 12. decembar 2012 11:08)
To i jeste poenta da se ne piše bez nekog činjeničnog stanja..
I šta si hteo napisati? Pa ne uređuje ni Zelenilo Beograd sve šume već to radi Srbija šume.Reč o odnosu zelenih GRADSKIH površina

mariozg

pre 11 godina

Jelena ako je Prag grad iz kojeg stranci jedva čekaju da odu ti imaš gadnih problema.jesi li svjesna što si napisala?Prag godišnje posjećuju milijuni turista koje vi možete samo sanjati.zanima me da li u Beogradu mogu svuda naručiti kavu ili negdje mora biti i kafa?nisam bio pa pretpostavljam kao mnogi koji nisu bili u Zg pa pišu gluposti

vjeran

pre 11 godina

@realno
bez neke namjere da se upuštam u raspravu čiji je tata jači, bi te želio informirati da zelenilo grada zagreba ne održava samo zrinjevac. sve park šume grada zagreba, uključujući i parkove kao što je maksimir održava rj hortikultura poduzeća hrvatske šume. zagreb ima puno zelenila u centru grada kada se gledaju i te park šume.

Beogradjanka

pre 11 godina

Rođen sam i živim u Novom Pazaru. Studirao sam u Zagrebu i uvek mu se rado vraćam. Za mene je ZG NO1!
(Thomass, 12. decembar 2012 09:55)



Bas se radujem!

Realno

pre 11 godina

Zavirih u podatke o komunalnim preduzećima koje održavaju zelene površine u Beogradu(JKP Zelenilo Beograd)i u Zagrebu(Zrinjevac).
Elem
Zrinjevac uređuje 1100ha javnog rastinja
Zelenilo Beograd 3000ha javnog rastinja (što je čak sedmi deo od 21000ha na teritoriji grada)
Primera radi samo jedna opština Čukarica ima preko 1100ha zelenih površina (Košutnjak ,Ada Ciganlija)
Ovde čak pada priča o zelenijem Zagrebu što je jedna velika neistina jer jednostavno nema tolike zelene površine u SAMOM gradu kao Beograd.Još nisam ni pomenuo Kalemegdan,Ušće,Veliko ratno ostrvo koje se nalaze u samom centru grada

Jelena

pre 11 godina

Dragi Ivane,pretpostavljas pogresno,vec punih 10 godina zivim u inostranstvu,pola od toga u EU a pola preko Atlantika zbog posla kojim se suprug i ja bavimo . Upravo iz te perspektive i pisem o Beogradu jer metropolu ne cine samo ciste ulice i velicine nekih trgova. Metropolu cine pre svega ljudi i njihov mentalitet i to je ono sto ce Beograd ciniti uvek posebnim od svih ostalih gradova na Balkanu ukljucujuci i Zg. Zivela sam jedno vreme i u Pragu,koji je sad predivan i infrastrukturno sredjen skroz ali iz kojeg stranci koji zive u njemu jedva cekaju da odu jer je grad totalno mrtav i depresivan,na momente potpuno odbojan ,prevashodno zbog mentaliteta ljudi koji tamo zive. Upravo zbog tog kosmopolitskog duha,zbog svoje srdacnosti i otvorenosti Beograd postaje sve preopznatljiviji i ja sam jako srecna zbog toga. A cinjenica je da sve vise ljudi sa prostora bivse Yu dolazi u Bg upravo zbog posla jer sam imala priliku da ih srecem upravo zbog posla kojim se bavim. Prosto imam utisak da vecina ljudi iz bivsih republika koji dolaze na nase sajtove ,imaju neku potrebu da se non stop uporedjuju sa nama,da nam non stop dokazuju kako su oni eto napredniji,lepsi a sve nekako usiljeno i vestacki,prosto kao da sami sebe pokusavaju u to da ubede. To se zovu kompleksi koji igrom slucaja (bezuspesno) lecite kod nas.

juka

pre 11 godina

Kako sam rođen u Zagrebu, meni je to najljepši grad na svijetu, moguće da mu je Sydney negdje blizu, a obišao sam praktički sve gradove u Europi, a dosta i u svijetu (subjektivan sam, znam). Što se Beograda tiče, u njemu se osječam ugodnije od bilo kojeg grada u svijetu, osim Zagreba, jer me ljudi podsjećaju na Zagreb, pivo ne naručujem na engleskom, a uz to ima i lijep centar, sviđa mi se i Kalemegdan i pogled na Dunav, cijene su OK. Novi most je također lijep, možda samo malo više poraditi na uređenju i čišćenju grada.

FeboZg

pre 11 godina

Kad pričate o zelenim površinama ukucajte pojam Lenucijeva potkova..pa pogledajte taj jedinstveni urbanistički arhitektonski poduhvat..ZG ima preko 400 000 m2 zelenih površina i u Europi je po tome među prva tri grada..prvi je London...uspoređivati Adu s Jarunom je smiješno..nemojte biti ostraščeni nego se vodite činjenicama...što to ZG ima upola manje od BG ako sam naveo da ima više muzeja,kina,kazališta,galerija,ljepi i stariji ZOO vrt.jedinstvenu park šumu Maximir gotovo u centru grada,starije sveučilište od Beograda i to dosta starije...ljepši centralni gradski Trg...pa dođite samo vlakom u ZG i BG i vidjet ćete razliku kad izađete na Tomislavov trg u Zagrebu..HNK,Lisinski..muzej Mimara,MSU,Muzej za ujmjetnost i obrt..Klovićevi Dvori...starogradska jezgra Kaptol..Katedrala među najljepšima u Europi...bolja koncertna ponuda,više filsmskih festivala,centar svjetskog animiranog filma,dokumantarnog filma,najbolji JAZZ festivali u ovom dijelu Europe..molim lijepo

Ivan

pre 11 godina

(Jelena, 11. decembar 2012 13:39)

Draga Jelena, vidi se da nisi dugo, ako si i ikad izašla iz Beograda, jer Jugoslavije odavno nema. KOje to centre, sveučilišta ili institucije, a da ne spominjem poslovne mogućnosti ima BG a ZG ili Ljubljana, Sarajevo nemaju. Slažem se da je nekad tako bilo, ali 70-e i 80-e su davno prošle. Zagreb je danas više povezan sa zapadom a od iduće godine bit će još i više, nego BG, jer će uspijeh u Zagrebu značiti uspijeh u EU, a ne samo u EX-YU, za koju iskreno rečeno i ne moraš biti neka faca da bi uspio.

Naravno da ljudi dolaze u BG i ja ih znam dosta koji su bili, ali isključivo zbog provoda, jeftinijeg smještaja, hrane, pića, gostoljubivosti...ali to je sve. Svi koji zaista hoće uspjeti u nečemu nejdu ni u BG ni u ZG nego dalje na zapad. Probudi se malo...

Bob

pre 11 godina

@Jelena
Gledaj ne znam za zagreb ali verovatno je slicno
zasto idu vise u BG nego obrnuto pa prosto to su u stvari ex srbi ili srbi iz mesanih brakova (deca) i njihovi prijatelji
recimo u Slo zivi oko 100.000 srba i njihovih potomaka a u celoj srbiji mozda 1000 slovenaca pa normalno je da ti sad kao slovenci idu u BG malo da pogledaju odakle su otisli roditelji i zasto

Laufer

pre 11 godina

(Zg, 11. decembar 2012 12:48)

Mislim da treba da budes vise objektivniji a manje navijacki opredeljen.Realno,Zagreb ima sve na pola od onoga sto ima Beograd.Govoris o povrsini a Zagebacko samo gradsko jezgro je mozda i 3 puta manje od Beogradskog.Govoris o zelenilu a Beograd je mozda jedan od retkih gradova koji ima u samom gradu toliku zelenu povrsinu ili gustu sumu kakav je Kosutnjak.Tu je takodje i Zvezdarska suma.Da ne pomenem zeleni pojas oko Save u Dunava.Sve se to nalazi u SAMOM gradu ne oko oboda kao u Zagrebu.Tu je takodje i Ada Ciganlija koja je ruku na srce fantasticno uredjena i po povrsini 3,4 puta veca od Zagrebackog Jaruna a po sadrzajima da i ne govorim.Da li treba pomenuti Dunav i Savu i prizor usca sa Kalemegdana?Sve ovo pisem jer dobro poznajem Zagreb.U ovom clanku je rec o kulturi danasnjeg Zagreba koja je iskreno daleko od one iz osamdesetih.Verovatno su krive devedesete..

šokre

pre 11 godina

@ALTERNATIVNO
nije milijun nego dva milijona smo protjerali. Ajde brate malo smanji doživljaj. Inače sva ova nabrojena mjesta su okej, jedino ne gubite vrijeme u kino Griču. Rupetina dosadna. Svima koje put nanese u Zagreb želim ugodan boravak.

Jelena

pre 11 godina

Nikad nisam bila u Hr,nemam ni neku zelju iskreno. Ne znam kakav je Zg grad,jeli metropola ili ne,samo znam da nikog ne poznajem ko ide tamo niti razmislja na tu temu a sa druge strane poznajem jako puno ljudi iz Zg ili Hr koji non stop dolaze u Bg iz razno raznih razloga i slusam njihova odusevljenja nasim gradom. Iz kog razloga ,opet, svi iz bivsih republika,imaju nevidjenu zelju da dodju i uspeju u Beogradu ?! Jos nikog nisam videla ili cula da je neko otisao u Zagreb,Sarajevo ili nedaj Boze u Podgoricu da napravi nesto. Svi opet samo pravac- Beograd i u fazonu su ako osvojim Beograd - osvojio sam celu bivsu Yu. Tako da ta cinjenica govori sama za sebe i tu prestaje svako poredjenje Beograda sa ovim ostalim gradovima,bezobzira na njihovo uredjenje,lepotu i sta ja znam ...,jer iz ovoga se vidi da ako neko ima kosmopolitski duh i duh metropole koja bezrezervno prima svakog bez razlike,to je jedino i iskljucivo Beograd ! To se mnogima od njih ne svidja ali su svesni da tu nista ne mogu da promene .

branislav

pre 11 godina

Nisam jos prosao ni vece evropske metropole,a da me zanima glavni grad u kome zive ni manje ni vise nego Hrvati.. ja jos uvek imam samopostovanja posle svega

Zg

pre 11 godina

Vjerovali vi ili ne ali Zagreb je površinski veći od Beograda. Beograd ima nekih 300 000 stanovnika više ali je užasno zbijen. Beograd u širini nema viče od 17-18 km i to na najširim djelovima. To me bilo fakat iznenadilo kada sam prvi put išao u BG jer sam očekivao da ima barem tridsetak km u promjeru. Zagreb je zapravo površinski veći ali ima puno više zelenila i otovrenog prostora u njemu. u svakom slučaju, Beograd je lijep grad sa jako zgodnim ženama i izvrsnim noćnim provodom. Pozdrav Beograđanima!:))

doctor

pre 11 godina

Budite realni,dolzite na portale ,pumpate samopuzdanje... Kao ,znate mnogo o gradovima,lazno se pretstavljate.. Pricate o nekakvom pomirenju,a gajite kulturu trijumfalizma.. Ne bitini ste u svetu,mali ste i jedni i drugi(srbi,hrvati).. Ostaje vam zivot na internetu i kreiranje slike onakve kakvom lakse podnosite svakodnevnicu

M Zg

pre 11 godina

@
A koga zanima mali provincijski trg u Zagrebu, u kojem su dosada i učmalost, šetnja ćutke oborenih glava, zatvoreni ili poluprazni restorani, šepurenje zbog milion proteranih gradjana Hrvatske koji su bili srpske nacionalnosti: način življenja?
(Alternativno, 11. decembar 2012 10:56)

hahahahah uvijek isti tekst kada se spomene zagreb.. bar budi krativan u bacanju hejta!!

Ovi koji govore da je grad jadan i dosadan uvijek iste priče kao da su čuli od nekoga pa eto i oni sada prepričavaju.. i ne znam zašto vi srbi volite da se poredite sa boljima od vas?? Bg je drukčiji meni super jer je divlji, ali ako se već poredite jeste li vi vidjeli vaš gradski prijevoz pa to je sramota živa za jednu "svetsku" metropolu
Ne znam, dođite u Zagreb i vidite koliko je dosadan.. pozdrav!!

musa dembele

pre 11 godina

I Madison Square Garden je jedna od losijih Arena u SAD,a u Evropi ima 30 boljih.. Ali,svi bi da igraju u MSG!!! Jedno je sminka,nesto sasvim drugo istorija!

FeboZg

pre 11 godina

Ovdje ljudi komentiraju Zagreb a da pojma nemaju uopće o ničemu vezano za taj grad..kao prvo..da vam bude jasnije...ZG je prostorno..kao sam grad, površinski itekako veći od Beograda..drguo je što vi pod BG smatrate Mladenovac i gradove udaljene preko 50 km od Slavije..to je jedno..Zagreb ima i obilaznicu kao pravi velegrad..dok je BG nema..zamislite to..nema?!?!? Pod pojmom dosada na što mislite!?!? Urlikanje do zore na splavovima je neka vrsta zabave?!?!? Beograd ima 1,4 mil stanovnika dok ZG ima 800 000...ako mu pribrojimo sve gradske satelite koji adminstrativno pripadaju Zagrebu ZG ima ravno 1,1 mil stanovnika..dakle BG nije i nikako ne može biti 3,4, pa i 5 x veći od Zagreba...dalje..šta vi imate od " grada na dve reke" apsolutno ništa...nit tim rijekama plove brodovi koji noste turiste i novac,ništa osim slika sa razglednica i slika iz Žikine Šarenice..rekao sam raniije..provjerite sve egzaktne podatke o dva grada pa usporedite..i ne kužim jednu stvar..ovdje je rijeć o Zagrebu i alternativnoj sceni..koja je iznjedrila LAP,Klulušić,Jabuku,Novi Val...Idole,EKV,Šarlo Akrobatu...svi ti bendovi su počeli karijere u malom dosadnom i učmalom Zagrebu

3200 km2, veći od Pariza?

pre 11 godina

"Ove godine na teren će ukupno 208 ekipa, deset više nego lani, a čistit će se ceste po cijelom gradu, ukupno otprilike 2500 kilometara. Jedna od njih je i Sljemenska cesta, omiljena skijašima."
Izvan teme ali ne mogu neragirati na komentare o ogromnosti BG-a i o ZG-u kao gradiću.
Koji to "gradić" ima 2500 km cesta koje se čiste od snjega?
Koj to ogromni grad ima duplo manje ralica od "gradića"?
Ja znam točne podatke. Koga interesira nek pročita B92 od 9.12.2012.
E da, koji gradić sa 17 gradskih četvrti ima 400 km kanalizacije više od ogromnog sa 10 urbanih i 7 suburbanih općina?
LP

nole

pre 11 godina

Zagreb je malo usminkaniji od BGa, ali ne znacajno, i tamo su fasade oronule cim se izadje iz najuzeg centra grada. Glavna zabava im je setnja po trznim centrima, dok nedeljom nista ne radi, pa se jos vise smaraju. Od zabave nema nista sto u Beogradu nije vidjeno.
Muzej savr. umetnosti je super, dok je Muzej prekinutih veza (vise izlozbica) - po meni izvikan; Zagreb mi se svidja sto je manji od Beograda i samim tim sredjeniji u saobracaju. Inace po meni ovaa dva grada su jako slicna.

Moca

pre 11 godina

Prvi put sam bio u ZG ovo proleca, simpatican gradic. Kazem gradic, jer Beograd je veci pa je zato grad, ali ZG svakako ima svoj sarm. U odnosu na BG je cistiji, sredjeniji, ocuvaniji, jednom recju - zapadnjackiji. U centru grada sam imao utisak da sam u nekom omanjem nemackom gradu tipa Bremen ili sl. Verovatno da u BG ima vise mesta za izlazak, sto je i normalno s obzirom na velicinu i broj stanovnika, ali opet ne mogu da se otmem utisku da je BG jos uvek daleko od ozbiljnog evropskog grada. Rodjen sam u njemu i volim ga, ali u drugoj deceniji 21. veka jos uvek boluje od nekih bolesti koje je jedna metropola odavno trebalo da prelezi: los javni prevoz, nedostatak metroa, djubre na sve strane, psi lutalice, divlja naselja, konjske zaprege i motokultivatori po ulicama, itd. Osim metroa koga ni ZG nema, po svim pitanjima su ipak dobrano ispred nas, i to se vidi cim se malo prodje kroz grad.

Alternativno

pre 11 godina

A koga zanima mali provincijski trg u Zagrebu, u kojem su dosada i učmalost, šetnja ćutke oborenih glava, zatvoreni ili poluprazni restorani, šepurenje zbog milion proteranih gradjana Hrvatske koji su bili srpske nacionalnosti: način življenja?

Ex- Beogradjanka

pre 11 godina

Budimo objektivni. Kada prolazite Beogradom treba vam gas maska zbog kojekakvog smeca, a bogami i tamne naocare da ne gledate one koji tresu nos po ulicama, necu da spominjem copore pasa lutalica u centru grada. Suocite se sa istinom- Beograd je danas kasaba iz 19. veka, divlji, prljav, zapusten, ruzan, a Zagreb je pravi evropski grad.

Dovla

pre 11 godina

nikola, 10. decembar 2012 15:11)
U potpunosti se slažem sa tobom.Beograd i Zagreb uz svo dužno poštovanje i nisu za poređenje osim što su glavni gradovi.Zagreb je duplo manji grad i samim tim ga je i lakše urediti.Nema ni ,,poštenu,,reku jer Sava kroz Zagreb liči na veći potok.Onaj urbaniji Zagreb je u velikoj meri nestao jer se i tamo mladi u velikoj meri pale na cajke (kako bi oni rekli) tako da su im i najpopularniji klubovi baš ti i nalaze se na periferiji.

lovro

pre 11 godina

Mene boli duša kad Beograđani uspoređuju Zagreb sa svojom balkanskom prijestolnicom.
Mislim, statistike su ovdje da se iz njih nešto iščita.
Samo Muzej prekinutih veza je dobio nagradu za najbolji EUROPSKI muzej 2012. Kad je Bg ikad dobio neku nagradu za inovativnost, zanimljivost ili općenito za kulturu unazad 20 godina?
Dajte molim vas, gledajte tamo Sofiju ili Skoplje. S njima se uspoređujte

Jela, Bgd

pre 11 godina

@AleksandarL, Sanja
Iste utiske nosim. Dopao mi se Zagreb. Bila sam prošle jeseni prvi put. Dosta sam obišla za dan i po. Čist, lep grad, dosta zelenih površina, uređenih parkova, na ulicama nisam videla nijednu rupu, prevoz ok, sa vremenom dolaska na svakoj stanici. Svi koje sam srela bili su ljubazni.

Ivan

pre 11 godina

Nisam nikad bio u Beogradu pa ne mogu uspoređivati, ali Zagreb je jedan mali, srednjieuropski, kulturni, čisti grad i ne bi se uopće složio s time da je dosadan. Posebice sad u adventsko vrijeme, na svakom uglu i trgu neko događanje, a isto je i ljeti...kazališta, kina, festivali, rock/narodni/electro/jazz/gay/itd klubovi, kafići, restorani, buvljaci, vidikovci, shoping centri, Sljeme, Jarun...i tako dalje... Onaj kome je dosadno je stvarno dosadna osoba.

FeboZg

pre 11 godina

Alexandre..uz svo dužno poštovanje tebi,tvom gradu i njegovim stanovnicima..Zagreb ima statistički više muzeja,kazališta,kina,parkova,galerija i zelenih površina..to su egzaktne činjenice lako povjerljive na stranicama grada Zagreba se sve može provjeriti i usporediti sa Beogradom

Sanja

pre 11 godina

Meni je bas lep Zagreb,jako lepo su ga uredili a najvise mi se dopada to kako je cist i uredan,tamo nema papirica okolo razbacanih i svake fasade koja je posarana,jako lepo.

AleksandarL

pre 11 godina

BIo sam u prolazu i mogu da kazem da je grad bas lep i sredjen, onako na prvi utisak. U to vreme (pre jedno 7 god.) je bio dosta sredjeniji nego Beograd, mada moram da priznam da ga je u poslednjih 3-4 godine Bg sustigao. Sto se tice zabave, nisam upucen, ali znam da se svi purgeri zale kako nemaju gde da izadju, mada ja sam pristalica toga da ako znas da se provedes naci ces nacin i u selu, a ne u velikom gradu. I da, na ponos zagrepcanima je muzej savremene umetnosti, planiram bas zbog njega (i jos par stvari) da posetim Zg u skorije vreme. Iako verovatno kulturno Bg ima bolju ponudu, to ne moze da spere nasu sramotu, da nismo sposobni da renoviramo dva najvaznija muzeja vec godinama. Sve u svemu sjajan grad, nesto poput naseg lepog Novog Sada, samo u "duplim razmerama".

Marko

pre 11 godina

Ovi u 'Booksa' izgledaju kako da su popili žešći smor.

@Febo: Ti preporučuješ svoj grad, zbog blizine moru, tj. kad je već smor, ima barem gde da se ode. Tu si u pravu.

FeboZg

pre 11 godina

...i još nekaj..Zg je tak dosadan da sam ja prije na akvi u Opatiji nego kaj ti izađeš iz lavora frende :-)..za sat vremena smo mi iz ZG-a na morenu...ma strava i uživancija vjeruj mi

nikola

pre 11 godina

Zagreb je jako dosadan grad i nema neku prepoznatljivu atmosveru. Slican je Bratislavi ili Novom Sadu, ali opet ta dva grada imaju veliku reku i velike tvrdjave, a Zagreb ni to nema.

Sanja

pre 11 godina

Meni je bas lep Zagreb,jako lepo su ga uredili a najvise mi se dopada to kako je cist i uredan,tamo nema papirica okolo razbacanih i svake fasade koja je posarana,jako lepo.

Vuksan Crnogorac

pre 11 godina

Bio sam bogomi u oba ,ali me je Zagreb oduševio svojom ljepotom,širokim bulevarima,čistoćom,susretljivim ljudima dosta me podsjeća na Munchen,prelijep je Muzej savremene umjetnosti ,Arena Zagreb,svi parkovi,i ona umjetna jezera ,zaista mnogo zelenila ,što bih i našima u Podgorici preporučio da urade,i najviše od svega cijene nas Crnogorce i tu se osijećamo dobrodošli,i zato moj glas ide Zagrebu,a Beograd bi se trebao više upoređivati sa Bukureštom ili Sofijom,pozdrav e viva Montenegro,

AleksandarL

pre 11 godina

BIo sam u prolazu i mogu da kazem da je grad bas lep i sredjen, onako na prvi utisak. U to vreme (pre jedno 7 god.) je bio dosta sredjeniji nego Beograd, mada moram da priznam da ga je u poslednjih 3-4 godine Bg sustigao. Sto se tice zabave, nisam upucen, ali znam da se svi purgeri zale kako nemaju gde da izadju, mada ja sam pristalica toga da ako znas da se provedes naci ces nacin i u selu, a ne u velikom gradu. I da, na ponos zagrepcanima je muzej savremene umetnosti, planiram bas zbog njega (i jos par stvari) da posetim Zg u skorije vreme. Iako verovatno kulturno Bg ima bolju ponudu, to ne moze da spere nasu sramotu, da nismo sposobni da renoviramo dva najvaznija muzeja vec godinama. Sve u svemu sjajan grad, nesto poput naseg lepog Novog Sada, samo u "duplim razmerama".

Ex- Beogradjanka

pre 11 godina

Budimo objektivni. Kada prolazite Beogradom treba vam gas maska zbog kojekakvog smeca, a bogami i tamne naocare da ne gledate one koji tresu nos po ulicama, necu da spominjem copore pasa lutalica u centru grada. Suocite se sa istinom- Beograd je danas kasaba iz 19. veka, divlji, prljav, zapusten, ruzan, a Zagreb je pravi evropski grad.

Moca

pre 11 godina

Prvi put sam bio u ZG ovo proleca, simpatican gradic. Kazem gradic, jer Beograd je veci pa je zato grad, ali ZG svakako ima svoj sarm. U odnosu na BG je cistiji, sredjeniji, ocuvaniji, jednom recju - zapadnjackiji. U centru grada sam imao utisak da sam u nekom omanjem nemackom gradu tipa Bremen ili sl. Verovatno da u BG ima vise mesta za izlazak, sto je i normalno s obzirom na velicinu i broj stanovnika, ali opet ne mogu da se otmem utisku da je BG jos uvek daleko od ozbiljnog evropskog grada. Rodjen sam u njemu i volim ga, ali u drugoj deceniji 21. veka jos uvek boluje od nekih bolesti koje je jedna metropola odavno trebalo da prelezi: los javni prevoz, nedostatak metroa, djubre na sve strane, psi lutalice, divlja naselja, konjske zaprege i motokultivatori po ulicama, itd. Osim metroa koga ni ZG nema, po svim pitanjima su ipak dobrano ispred nas, i to se vidi cim se malo prodje kroz grad.

FeboZg

pre 11 godina

Ovdje ljudi komentiraju Zagreb a da pojma nemaju uopće o ničemu vezano za taj grad..kao prvo..da vam bude jasnije...ZG je prostorno..kao sam grad, površinski itekako veći od Beograda..drguo je što vi pod BG smatrate Mladenovac i gradove udaljene preko 50 km od Slavije..to je jedno..Zagreb ima i obilaznicu kao pravi velegrad..dok je BG nema..zamislite to..nema?!?!? Pod pojmom dosada na što mislite!?!? Urlikanje do zore na splavovima je neka vrsta zabave?!?!? Beograd ima 1,4 mil stanovnika dok ZG ima 800 000...ako mu pribrojimo sve gradske satelite koji adminstrativno pripadaju Zagrebu ZG ima ravno 1,1 mil stanovnika..dakle BG nije i nikako ne može biti 3,4, pa i 5 x veći od Zagreba...dalje..šta vi imate od " grada na dve reke" apsolutno ništa...nit tim rijekama plove brodovi koji noste turiste i novac,ništa osim slika sa razglednica i slika iz Žikine Šarenice..rekao sam raniije..provjerite sve egzaktne podatke o dva grada pa usporedite..i ne kužim jednu stvar..ovdje je rijeć o Zagrebu i alternativnoj sceni..koja je iznjedrila LAP,Klulušić,Jabuku,Novi Val...Idole,EKV,Šarlo Akrobatu...svi ti bendovi su počeli karijere u malom dosadnom i učmalom Zagrebu

FeboZg

pre 11 godina

Alexandre..uz svo dužno poštovanje tebi,tvom gradu i njegovim stanovnicima..Zagreb ima statistički više muzeja,kazališta,kina,parkova,galerija i zelenih površina..to su egzaktne činjenice lako povjerljive na stranicama grada Zagreba se sve može provjeriti i usporediti sa Beogradom

Jela, Bgd

pre 11 godina

@AleksandarL, Sanja
Iste utiske nosim. Dopao mi se Zagreb. Bila sam prošle jeseni prvi put. Dosta sam obišla za dan i po. Čist, lep grad, dosta zelenih površina, uređenih parkova, na ulicama nisam videla nijednu rupu, prevoz ok, sa vremenom dolaska na svakoj stanici. Svi koje sam srela bili su ljubazni.

nikola

pre 11 godina

Zagreb je jako dosadan grad i nema neku prepoznatljivu atmosveru. Slican je Bratislavi ili Novom Sadu, ali opet ta dva grada imaju veliku reku i velike tvrdjave, a Zagreb ni to nema.

Zg

pre 11 godina

Vjerovali vi ili ne ali Zagreb je površinski veći od Beograda. Beograd ima nekih 300 000 stanovnika više ali je užasno zbijen. Beograd u širini nema viče od 17-18 km i to na najširim djelovima. To me bilo fakat iznenadilo kada sam prvi put išao u BG jer sam očekivao da ima barem tridsetak km u promjeru. Zagreb je zapravo površinski veći ali ima puno više zelenila i otovrenog prostora u njemu. u svakom slučaju, Beograd je lijep grad sa jako zgodnim ženama i izvrsnim noćnim provodom. Pozdrav Beograđanima!:))

juka

pre 11 godina

Kako sam rođen u Zagrebu, meni je to najljepši grad na svijetu, moguće da mu je Sydney negdje blizu, a obišao sam praktički sve gradove u Europi, a dosta i u svijetu (subjektivan sam, znam). Što se Beograda tiče, u njemu se osječam ugodnije od bilo kojeg grada u svijetu, osim Zagreba, jer me ljudi podsjećaju na Zagreb, pivo ne naručujem na engleskom, a uz to ima i lijep centar, sviđa mi se i Kalemegdan i pogled na Dunav, cijene su OK. Novi most je također lijep, možda samo malo više poraditi na uređenju i čišćenju grada.

Ivan

pre 11 godina

Nisam nikad bio u Beogradu pa ne mogu uspoređivati, ali Zagreb je jedan mali, srednjieuropski, kulturni, čisti grad i ne bi se uopće složio s time da je dosadan. Posebice sad u adventsko vrijeme, na svakom uglu i trgu neko događanje, a isto je i ljeti...kazališta, kina, festivali, rock/narodni/electro/jazz/gay/itd klubovi, kafići, restorani, buvljaci, vidikovci, shoping centri, Sljeme, Jarun...i tako dalje... Onaj kome je dosadno je stvarno dosadna osoba.

lovro

pre 11 godina

Mene boli duša kad Beograđani uspoređuju Zagreb sa svojom balkanskom prijestolnicom.
Mislim, statistike su ovdje da se iz njih nešto iščita.
Samo Muzej prekinutih veza je dobio nagradu za najbolji EUROPSKI muzej 2012. Kad je Bg ikad dobio neku nagradu za inovativnost, zanimljivost ili općenito za kulturu unazad 20 godina?
Dajte molim vas, gledajte tamo Sofiju ili Skoplje. S njima se uspoređujte

M Zg

pre 11 godina

@
A koga zanima mali provincijski trg u Zagrebu, u kojem su dosada i učmalost, šetnja ćutke oborenih glava, zatvoreni ili poluprazni restorani, šepurenje zbog milion proteranih gradjana Hrvatske koji su bili srpske nacionalnosti: način življenja?
(Alternativno, 11. decembar 2012 10:56)

hahahahah uvijek isti tekst kada se spomene zagreb.. bar budi krativan u bacanju hejta!!

Ovi koji govore da je grad jadan i dosadan uvijek iste priče kao da su čuli od nekoga pa eto i oni sada prepričavaju.. i ne znam zašto vi srbi volite da se poredite sa boljima od vas?? Bg je drukčiji meni super jer je divlji, ali ako se već poredite jeste li vi vidjeli vaš gradski prijevoz pa to je sramota živa za jednu "svetsku" metropolu
Ne znam, dođite u Zagreb i vidite koliko je dosadan.. pozdrav!!

Marko

pre 11 godina

Zanimljivi su mi komentari i nije mi jasno zbog čega ih se pola odnosi na Beograd kad je članak o Zagrebu (s obiju strana). Samo donosim jedan ispravak: netočno je da je u Zagrebu u nedjelju sve zatvoreno. Sve radi,a radno vrijeme u hrvatskom zakonodavstvu određuje vlasnik radnje ili ugostiteljskog objekta.
Marko, Umag.

FeboZg

pre 11 godina

...i još nekaj..Zg je tak dosadan da sam ja prije na akvi u Opatiji nego kaj ti izađeš iz lavora frende :-)..za sat vremena smo mi iz ZG-a na morenu...ma strava i uživancija vjeruj mi

3200 km2, veći od Pariza?

pre 11 godina

"Ove godine na teren će ukupno 208 ekipa, deset više nego lani, a čistit će se ceste po cijelom gradu, ukupno otprilike 2500 kilometara. Jedna od njih je i Sljemenska cesta, omiljena skijašima."
Izvan teme ali ne mogu neragirati na komentare o ogromnosti BG-a i o ZG-u kao gradiću.
Koji to "gradić" ima 2500 km cesta koje se čiste od snjega?
Koj to ogromni grad ima duplo manje ralica od "gradića"?
Ja znam točne podatke. Koga interesira nek pročita B92 od 9.12.2012.
E da, koji gradić sa 17 gradskih četvrti ima 400 km kanalizacije više od ogromnog sa 10 urbanih i 7 suburbanih općina?
LP

Marko

pre 11 godina

Ovi u 'Booksa' izgledaju kako da su popili žešći smor.

@Febo: Ti preporučuješ svoj grad, zbog blizine moru, tj. kad je već smor, ima barem gde da se ode. Tu si u pravu.

cro

pre 11 godina

Imate Google Maps,pa povečajte i imate street view i tako možete upoznati grad i možete ga usporediti sa Beogradom.Mi tako ne možemo upznati Beograd jer vi to nemate.A bit će jednog dana...

zg boy

pre 11 godina

ZG treba posjetiti u predbozicno vrijeme, otic na Trg u šatore i oko njega i piti kuhano vino, pojest kobasice i sl, inace grad je super okicen. za one koji vole sport nemojte na dinamo nego na hokey ice fever u areni, uvjek je sve rasprodano oko 16.000. taj fever bude 2 puta godisnje, jedan je bio u novemnru, a drugi ce biti u januaru. Budu par tekmi za redom i super je provod. Karta je oko 7 eur. Makar mislim da u srb nisu svi za hokej, ali ipak necete zazaliti. Na hokej dolaze ljudi sa djecom i mladi i stari, nema „navijača“. I u januaru se odrzavaju 2 skijaske utrke, muska i zenska skijaska krema u slalomu, pa za 13 eur se ode besplatnim busom na sljeme i gore posluzuju besplatni grah tj pasulj. Pa ko voli malo na snijeg i u prirodu. Za soping fanatike ima centara kolko ocete, na rubnim djelovima obilaznice, pa se moze stat u arena centar, west gate, kao najveci prema mariboru i malo dalje je outlet roses, ja tamo znam otic jer su snizenja. Ima nova diskoteka Green Gold club u gradu kraj novog hotela Hiltona. E sad ko kaj voli. Za one koji nikad nisu bili nek barem dodji za vikend. Dobro došli!!!!!

Ivan

pre 11 godina

(Jelena, 11. decembar 2012 13:39)

Draga Jelena, vidi se da nisi dugo, ako si i ikad izašla iz Beograda, jer Jugoslavije odavno nema. KOje to centre, sveučilišta ili institucije, a da ne spominjem poslovne mogućnosti ima BG a ZG ili Ljubljana, Sarajevo nemaju. Slažem se da je nekad tako bilo, ali 70-e i 80-e su davno prošle. Zagreb je danas više povezan sa zapadom a od iduće godine bit će još i više, nego BG, jer će uspijeh u Zagrebu značiti uspijeh u EU, a ne samo u EX-YU, za koju iskreno rečeno i ne moraš biti neka faca da bi uspio.

Naravno da ljudi dolaze u BG i ja ih znam dosta koji su bili, ali isključivo zbog provoda, jeftinijeg smještaja, hrane, pića, gostoljubivosti...ali to je sve. Svi koji zaista hoće uspjeti u nečemu nejdu ni u BG ni u ZG nego dalje na zapad. Probudi se malo...

šokre

pre 11 godina

@ALTERNATIVNO
nije milijun nego dva milijona smo protjerali. Ajde brate malo smanji doživljaj. Inače sva ova nabrojena mjesta su okej, jedino ne gubite vrijeme u kino Griču. Rupetina dosadna. Svima koje put nanese u Zagreb želim ugodan boravak.

FeboZg

pre 11 godina

Kad pričate o zelenim površinama ukucajte pojam Lenucijeva potkova..pa pogledajte taj jedinstveni urbanistički arhitektonski poduhvat..ZG ima preko 400 000 m2 zelenih površina i u Europi je po tome među prva tri grada..prvi je London...uspoređivati Adu s Jarunom je smiješno..nemojte biti ostraščeni nego se vodite činjenicama...što to ZG ima upola manje od BG ako sam naveo da ima više muzeja,kina,kazališta,galerija,ljepi i stariji ZOO vrt.jedinstvenu park šumu Maximir gotovo u centru grada,starije sveučilište od Beograda i to dosta starije...ljepši centralni gradski Trg...pa dođite samo vlakom u ZG i BG i vidjet ćete razliku kad izađete na Tomislavov trg u Zagrebu..HNK,Lisinski..muzej Mimara,MSU,Muzej za ujmjetnost i obrt..Klovićevi Dvori...starogradska jezgra Kaptol..Katedrala među najljepšima u Europi...bolja koncertna ponuda,više filsmskih festivala,centar svjetskog animiranog filma,dokumantarnog filma,najbolji JAZZ festivali u ovom dijelu Europe..molim lijepo

zg boy

pre 11 godina

ne volim ova PODCJENJIVANJA niti moga zg niti bg, a takvih komentara je 90 posto. bg je duplo veci od zg pa ga je tesko usporediti sa zg (mozda bi zg trebalo usporediti sa novim sadom ili bratislavom, bg sa bukurestom ili budimpeštom). inace ja sam rodjen u zg, i radim ovdje i meni pase da je zg manji grad od recimo bg-a. inace u bg sam godisnje oko 2-3 puta privatno i grad je super. ljudi su vise neko srdacni, vole popricati samnom i uopce ih ne smeta dali sam doso iz zg ili sofije. inace dosta putujem po istoku i kada god presjedam u bg za zg, u bg se osjecam kao da sam doma, mislim si hvala Bogu da sam u srbiji. nadalje hr i srb su jako slicne po svemu i trebali bismo gajiti prijateljstva!!!!! inace novi sad, subotica i niš gdje sam još bio su takodjer za svaku preporuku. Želja mi je posjetiti sombor, pančevo, vršac i đerpadsku klisuru, a i na skijanju na kopaoniku.

tanja

pre 11 godina

Na zalost, BGD je samo bleda senka onog kosmopolitskog, modernog grada iz '80-ih. Tri puta je razaran bombama, ali su ga ipak najvise razorili oni koji su se ovde doselili u poslednjih 20 god, a nisu se prilagodili, vec su doneli svoje navike, bez imalo zelje da postanu gradjani.
Tuzno je ziveti u gradu u kom si rodjen, a ne osecati ga vise kao svoj :(

off topic

pre 11 godina

Eh... svaki put iste price: ZG vs BG. Ako ih usporedimo sa pravim city-break destinacijama i jedan i drugi su patuljci na turistickoj mapi Europe.
U 2011. ZG je imao 664.176 turista i 1.144.266 nocenja, a BG 590.684 turista sa 1,149.029 nocenja. Znaci i jedan i drugi su destinacija za max dan-dva, i jedan i drugi vecinom posjecuju stranci, samo sto su ti stranci u ZG uglavnom EU stranci na proputovanju do Jadrana, a u BG ex-yu "stranci" na... zna se cemu :)

http://www.srbija.travel/туристички-промет-у-републици-србији-19/
http://www.putovnica.net/vijesti/hrvatska/zagreb-u-2011-godini-zabiljezio-10-posto-vise-dolazaka-i-nocenja

doctor

pre 11 godina

Budite realni,dolzite na portale ,pumpate samopuzdanje... Kao ,znate mnogo o gradovima,lazno se pretstavljate.. Pricate o nekakvom pomirenju,a gajite kulturu trijumfalizma.. Ne bitini ste u svetu,mali ste i jedni i drugi(srbi,hrvati).. Ostaje vam zivot na internetu i kreiranje slike onakve kakvom lakse podnosite svakodnevnicu

Beogradjanka

pre 11 godina

Rođen sam i živim u Novom Pazaru. Studirao sam u Zagrebu i uvek mu se rado vraćam. Za mene je ZG NO1!
(Thomass, 12. decembar 2012 09:55)



Bas se radujem!

Alternativno

pre 11 godina

A koga zanima mali provincijski trg u Zagrebu, u kojem su dosada i učmalost, šetnja ćutke oborenih glava, zatvoreni ili poluprazni restorani, šepurenje zbog milion proteranih gradjana Hrvatske koji su bili srpske nacionalnosti: način življenja?

musa dembele

pre 11 godina

I Madison Square Garden je jedna od losijih Arena u SAD,a u Evropi ima 30 boljih.. Ali,svi bi da igraju u MSG!!! Jedno je sminka,nesto sasvim drugo istorija!

Marco

pre 11 godina

Moze Agram da bude "tisucu puta ljepsi" od Griechische Weissenburga al' nema ovo:
[link]
i tu sa svaka poredjenje zavrsava...
(Shomi, 2. april 2013 05:56)
____________
Niđe veze... Kruške i motokultivatori. Svašta.

Jelena

pre 11 godina

Nikad nisam bila u Hr,nemam ni neku zelju iskreno. Ne znam kakav je Zg grad,jeli metropola ili ne,samo znam da nikog ne poznajem ko ide tamo niti razmislja na tu temu a sa druge strane poznajem jako puno ljudi iz Zg ili Hr koji non stop dolaze u Bg iz razno raznih razloga i slusam njihova odusevljenja nasim gradom. Iz kog razloga ,opet, svi iz bivsih republika,imaju nevidjenu zelju da dodju i uspeju u Beogradu ?! Jos nikog nisam videla ili cula da je neko otisao u Zagreb,Sarajevo ili nedaj Boze u Podgoricu da napravi nesto. Svi opet samo pravac- Beograd i u fazonu su ako osvojim Beograd - osvojio sam celu bivsu Yu. Tako da ta cinjenica govori sama za sebe i tu prestaje svako poredjenje Beograda sa ovim ostalim gradovima,bezobzira na njihovo uredjenje,lepotu i sta ja znam ...,jer iz ovoga se vidi da ako neko ima kosmopolitski duh i duh metropole koja bezrezervno prima svakog bez razlike,to je jedino i iskljucivo Beograd ! To se mnogima od njih ne svidja ali su svesni da tu nista ne mogu da promene .

branislav

pre 11 godina

Nisam jos prosao ni vece evropske metropole,a da me zanima glavni grad u kome zive ni manje ni vise nego Hrvati.. ja jos uvek imam samopostovanja posle svega

Dovla

pre 11 godina

nikola, 10. decembar 2012 15:11)
U potpunosti se slažem sa tobom.Beograd i Zagreb uz svo dužno poštovanje i nisu za poređenje osim što su glavni gradovi.Zagreb je duplo manji grad i samim tim ga je i lakše urediti.Nema ni ,,poštenu,,reku jer Sava kroz Zagreb liči na veći potok.Onaj urbaniji Zagreb je u velikoj meri nestao jer se i tamo mladi u velikoj meri pale na cajke (kako bi oni rekli) tako da su im i najpopularniji klubovi baš ti i nalaze se na periferiji.

LEONARDA

pre 10 godina

Ne znam za druge narode bivše yu, ali Hrvati(uključujući nas Zagrebčane) ne dolaze u BG toliko često,ugl više za Novu godinu i noćnog života,ali to je vrlo kratko jer svi koji su tamo bili barem moji prijatelji kažu da se jako teško živi i da nema uspjeha za mladog čovjeka realno ZG je tu nekoliko koraka ispred i tako da nitko više ne ostaje na jadnom balkanu svi se okreću EU ;)

veterinarBG

pre 11 godina

Koliko predrasuda...Svaki grad je lep na svoj nacin,Zagreb je cistiji i uredjeniji jer je ,koliko god neki pokusavali da dokazu supotno,manji,ali je i sterilniji.Ljudi su prijatni,otvoreni,ali sa distancom...U Beogradu je prljavije,haoticnije,ima i sjaja i bede,svi ce ti pomoci na ulici,svi su prihvaceni i bolje je zezanje,nocni provod i JEFTINIJI JE!

mariozg

pre 11 godina

Jelena ako je Prag grad iz kojeg stranci jedva čekaju da odu ti imaš gadnih problema.jesi li svjesna što si napisala?Prag godišnje posjećuju milijuni turista koje vi možete samo sanjati.zanima me da li u Beogradu mogu svuda naručiti kavu ili negdje mora biti i kafa?nisam bio pa pretpostavljam kao mnogi koji nisu bili u Zg pa pišu gluposti

Bob

pre 11 godina

@Jelena
Gledaj ne znam za zagreb ali verovatno je slicno
zasto idu vise u BG nego obrnuto pa prosto to su u stvari ex srbi ili srbi iz mesanih brakova (deca) i njihovi prijatelji
recimo u Slo zivi oko 100.000 srba i njihovih potomaka a u celoj srbiji mozda 1000 slovenaca pa normalno je da ti sad kao slovenci idu u BG malo da pogledaju odakle su otisli roditelji i zasto

nole

pre 11 godina

Zagreb je malo usminkaniji od BGa, ali ne znacajno, i tamo su fasade oronule cim se izadje iz najuzeg centra grada. Glavna zabava im je setnja po trznim centrima, dok nedeljom nista ne radi, pa se jos vise smaraju. Od zabave nema nista sto u Beogradu nije vidjeno.
Muzej savr. umetnosti je super, dok je Muzej prekinutih veza (vise izlozbica) - po meni izvikan; Zagreb mi se svidja sto je manji od Beograda i samim tim sredjeniji u saobracaju. Inace po meni ovaa dva grada su jako slicna.

Jelena

pre 11 godina

Dragi Ivane,pretpostavljas pogresno,vec punih 10 godina zivim u inostranstvu,pola od toga u EU a pola preko Atlantika zbog posla kojim se suprug i ja bavimo . Upravo iz te perspektive i pisem o Beogradu jer metropolu ne cine samo ciste ulice i velicine nekih trgova. Metropolu cine pre svega ljudi i njihov mentalitet i to je ono sto ce Beograd ciniti uvek posebnim od svih ostalih gradova na Balkanu ukljucujuci i Zg. Zivela sam jedno vreme i u Pragu,koji je sad predivan i infrastrukturno sredjen skroz ali iz kojeg stranci koji zive u njemu jedva cekaju da odu jer je grad totalno mrtav i depresivan,na momente potpuno odbojan ,prevashodno zbog mentaliteta ljudi koji tamo zive. Upravo zbog tog kosmopolitskog duha,zbog svoje srdacnosti i otvorenosti Beograd postaje sve preopznatljiviji i ja sam jako srecna zbog toga. A cinjenica je da sve vise ljudi sa prostora bivse Yu dolazi u Bg upravo zbog posla jer sam imala priliku da ih srecem upravo zbog posla kojim se bavim. Prosto imam utisak da vecina ljudi iz bivsih republika koji dolaze na nase sajtove ,imaju neku potrebu da se non stop uporedjuju sa nama,da nam non stop dokazuju kako su oni eto napredniji,lepsi a sve nekako usiljeno i vestacki,prosto kao da sami sebe pokusavaju u to da ubede. To se zovu kompleksi koji igrom slucaja (bezuspesno) lecite kod nas.

uvik kontra

pre 11 godina

Bg-Zg-tralala...Nije metropola,ali je jedinstven moj Split!Centralizirana država je slila (skoro) sve novce u metropole a ostalima mrvice.I što vam to vrijedi kad je (bogata) Slavonija kruha gladna a jugoistok Srbije skoro ostade bez ljudi?Molim okrenite tok misli u drugom pravcu...

Laufer

pre 11 godina

(Zg, 11. decembar 2012 12:48)

Mislim da treba da budes vise objektivniji a manje navijacki opredeljen.Realno,Zagreb ima sve na pola od onoga sto ima Beograd.Govoris o povrsini a Zagebacko samo gradsko jezgro je mozda i 3 puta manje od Beogradskog.Govoris o zelenilu a Beograd je mozda jedan od retkih gradova koji ima u samom gradu toliku zelenu povrsinu ili gustu sumu kakav je Kosutnjak.Tu je takodje i Zvezdarska suma.Da ne pomenem zeleni pojas oko Save u Dunava.Sve se to nalazi u SAMOM gradu ne oko oboda kao u Zagrebu.Tu je takodje i Ada Ciganlija koja je ruku na srce fantasticno uredjena i po povrsini 3,4 puta veca od Zagrebackog Jaruna a po sadrzajima da i ne govorim.Da li treba pomenuti Dunav i Savu i prizor usca sa Kalemegdana?Sve ovo pisem jer dobro poznajem Zagreb.U ovom clanku je rec o kulturi danasnjeg Zagreba koja je iskreno daleko od one iz osamdesetih.Verovatno su krive devedesete..

vjeran

pre 11 godina

@realno
bez neke namjere da se upuštam u raspravu čiji je tata jači, bi te želio informirati da zelenilo grada zagreba ne održava samo zrinjevac. sve park šume grada zagreba, uključujući i parkove kao što je maksimir održava rj hortikultura poduzeća hrvatske šume. zagreb ima puno zelenila u centru grada kada se gledaju i te park šume.

vjeran

pre 11 godina

@realno
pa ja i pričam o gradskim PARK šumama tj. o šumama koje su u gradu (okružene ulicama i kućama), a ne pričam o šumama van grada. o gradskim PARK šumama se brine posebna radna jedinica hrvatskih šuma i na njima gospodare drugačije nego u "klasičnim" šumama. uostalom, dovoljno je baciti pogled na plan grada i vidjeti sve zelene površine. manje je bitno koji grad ima više tih površina a ove podatke sam spomenuo radi vaše edukacije.

Dragutin

pre 11 godina

Zagreb je najdosadniji grad na ovim prostorima.Mnogo je manji od Beograda i nije uopste za ikakvu usporedbu.Pre sa Novim Sadom koji je opet u prednosti zbog Dunava.Zato se mante rasprave

Realno

pre 11 godina

Zavirih u podatke o komunalnim preduzećima koje održavaju zelene površine u Beogradu(JKP Zelenilo Beograd)i u Zagrebu(Zrinjevac).
Elem
Zrinjevac uređuje 1100ha javnog rastinja
Zelenilo Beograd 3000ha javnog rastinja (što je čak sedmi deo od 21000ha na teritoriji grada)
Primera radi samo jedna opština Čukarica ima preko 1100ha zelenih površina (Košutnjak ,Ada Ciganlija)
Ovde čak pada priča o zelenijem Zagrebu što je jedna velika neistina jer jednostavno nema tolike zelene površine u SAMOM gradu kao Beograd.Još nisam ni pomenuo Kalemegdan,Ušće,Veliko ratno ostrvo koje se nalaze u samom centru grada

Dragica

pre 9 godina

@realno
Realno, Maksimir je gradska zelena oblast, a ne prigradska i mnogo je blizi centru grada nego npr. Kosutnjak. Pa ako je to za vas parkic nek' vam bude. Sta tu ima da se poredi uopste? Svaki grad koji je brdovit je vecinom zeleniji od onih ravnih jer zbog topografije nije svugde lak za urbanizaciju.
U ovom slucaju bolje bi bilo porediti reke i ostale vodene povrsine gde je Beograd u prednosti, ali ne po cistoci i uredjenosti istih.

Jelena

pre 11 godina

Dragi super Mario,nisi pazio na casu. Nisam pisala o TURISTIMA ( sta vise nisam ih ni pomenula) vec o ljudima ,konkretno strancima ,koji zive u Pragu i njihovom misljenju i odnosu prema istom. Sledeci put citaj pazljivije. O cemu mi mozemo da sanjamo-to se tebe ne tice.Toliko.

Realno

pre 11 godina

(vjeran, 12. decembar 2012 11:08)
To i jeste poenta da se ne piše bez nekog činjeničnog stanja..
I šta si hteo napisati? Pa ne uređuje ni Zelenilo Beograd sve šume već to radi Srbija šume.Reč o odnosu zelenih GRADSKIH površina

Shomi

pre 11 godina

Moze Agram da bude "tisucu puta ljepsi" od Griechische Weissenburga al' nema ovo:
http://www.youtube.com/watch?v=ZfsQSIE9Upk
i tu sa svaka poredjenje zavrsava...

nikola

pre 11 godina

Zagreb je jako dosadan grad i nema neku prepoznatljivu atmosveru. Slican je Bratislavi ili Novom Sadu, ali opet ta dva grada imaju veliku reku i velike tvrdjave, a Zagreb ni to nema.

Jelena

pre 11 godina

Nikad nisam bila u Hr,nemam ni neku zelju iskreno. Ne znam kakav je Zg grad,jeli metropola ili ne,samo znam da nikog ne poznajem ko ide tamo niti razmislja na tu temu a sa druge strane poznajem jako puno ljudi iz Zg ili Hr koji non stop dolaze u Bg iz razno raznih razloga i slusam njihova odusevljenja nasim gradom. Iz kog razloga ,opet, svi iz bivsih republika,imaju nevidjenu zelju da dodju i uspeju u Beogradu ?! Jos nikog nisam videla ili cula da je neko otisao u Zagreb,Sarajevo ili nedaj Boze u Podgoricu da napravi nesto. Svi opet samo pravac- Beograd i u fazonu su ako osvojim Beograd - osvojio sam celu bivsu Yu. Tako da ta cinjenica govori sama za sebe i tu prestaje svako poredjenje Beograda sa ovim ostalim gradovima,bezobzira na njihovo uredjenje,lepotu i sta ja znam ...,jer iz ovoga se vidi da ako neko ima kosmopolitski duh i duh metropole koja bezrezervno prima svakog bez razlike,to je jedino i iskljucivo Beograd ! To se mnogima od njih ne svidja ali su svesni da tu nista ne mogu da promene .

Dragutin

pre 11 godina

Zagreb je najdosadniji grad na ovim prostorima.Mnogo je manji od Beograda i nije uopste za ikakvu usporedbu.Pre sa Novim Sadom koji je opet u prednosti zbog Dunava.Zato se mante rasprave

Alternativno

pre 11 godina

A koga zanima mali provincijski trg u Zagrebu, u kojem su dosada i učmalost, šetnja ćutke oborenih glava, zatvoreni ili poluprazni restorani, šepurenje zbog milion proteranih gradjana Hrvatske koji su bili srpske nacionalnosti: način življenja?

lovro

pre 11 godina

Mene boli duša kad Beograđani uspoređuju Zagreb sa svojom balkanskom prijestolnicom.
Mislim, statistike su ovdje da se iz njih nešto iščita.
Samo Muzej prekinutih veza je dobio nagradu za najbolji EUROPSKI muzej 2012. Kad je Bg ikad dobio neku nagradu za inovativnost, zanimljivost ili općenito za kulturu unazad 20 godina?
Dajte molim vas, gledajte tamo Sofiju ili Skoplje. S njima se uspoređujte

FeboZg

pre 11 godina

...i još nekaj..Zg je tak dosadan da sam ja prije na akvi u Opatiji nego kaj ti izađeš iz lavora frende :-)..za sat vremena smo mi iz ZG-a na morenu...ma strava i uživancija vjeruj mi

Ex- Beogradjanka

pre 11 godina

Budimo objektivni. Kada prolazite Beogradom treba vam gas maska zbog kojekakvog smeca, a bogami i tamne naocare da ne gledate one koji tresu nos po ulicama, necu da spominjem copore pasa lutalica u centru grada. Suocite se sa istinom- Beograd je danas kasaba iz 19. veka, divlji, prljav, zapusten, ruzan, a Zagreb je pravi evropski grad.

branislav

pre 11 godina

Nisam jos prosao ni vece evropske metropole,a da me zanima glavni grad u kome zive ni manje ni vise nego Hrvati.. ja jos uvek imam samopostovanja posle svega

FeboZg

pre 11 godina

Alexandre..uz svo dužno poštovanje tebi,tvom gradu i njegovim stanovnicima..Zagreb ima statistički više muzeja,kazališta,kina,parkova,galerija i zelenih površina..to su egzaktne činjenice lako povjerljive na stranicama grada Zagreba se sve može provjeriti i usporediti sa Beogradom

Jelena

pre 11 godina

Dragi Ivane,pretpostavljas pogresno,vec punih 10 godina zivim u inostranstvu,pola od toga u EU a pola preko Atlantika zbog posla kojim se suprug i ja bavimo . Upravo iz te perspektive i pisem o Beogradu jer metropolu ne cine samo ciste ulice i velicine nekih trgova. Metropolu cine pre svega ljudi i njihov mentalitet i to je ono sto ce Beograd ciniti uvek posebnim od svih ostalih gradova na Balkanu ukljucujuci i Zg. Zivela sam jedno vreme i u Pragu,koji je sad predivan i infrastrukturno sredjen skroz ali iz kojeg stranci koji zive u njemu jedva cekaju da odu jer je grad totalno mrtav i depresivan,na momente potpuno odbojan ,prevashodno zbog mentaliteta ljudi koji tamo zive. Upravo zbog tog kosmopolitskog duha,zbog svoje srdacnosti i otvorenosti Beograd postaje sve preopznatljiviji i ja sam jako srecna zbog toga. A cinjenica je da sve vise ljudi sa prostora bivse Yu dolazi u Bg upravo zbog posla jer sam imala priliku da ih srecem upravo zbog posla kojim se bavim. Prosto imam utisak da vecina ljudi iz bivsih republika koji dolaze na nase sajtove ,imaju neku potrebu da se non stop uporedjuju sa nama,da nam non stop dokazuju kako su oni eto napredniji,lepsi a sve nekako usiljeno i vestacki,prosto kao da sami sebe pokusavaju u to da ubede. To se zovu kompleksi koji igrom slucaja (bezuspesno) lecite kod nas.

Laufer

pre 11 godina

(Zg, 11. decembar 2012 12:48)

Mislim da treba da budes vise objektivniji a manje navijacki opredeljen.Realno,Zagreb ima sve na pola od onoga sto ima Beograd.Govoris o povrsini a Zagebacko samo gradsko jezgro je mozda i 3 puta manje od Beogradskog.Govoris o zelenilu a Beograd je mozda jedan od retkih gradova koji ima u samom gradu toliku zelenu povrsinu ili gustu sumu kakav je Kosutnjak.Tu je takodje i Zvezdarska suma.Da ne pomenem zeleni pojas oko Save u Dunava.Sve se to nalazi u SAMOM gradu ne oko oboda kao u Zagrebu.Tu je takodje i Ada Ciganlija koja je ruku na srce fantasticno uredjena i po povrsini 3,4 puta veca od Zagrebackog Jaruna a po sadrzajima da i ne govorim.Da li treba pomenuti Dunav i Savu i prizor usca sa Kalemegdana?Sve ovo pisem jer dobro poznajem Zagreb.U ovom clanku je rec o kulturi danasnjeg Zagreba koja je iskreno daleko od one iz osamdesetih.Verovatno su krive devedesete..

Dovla

pre 11 godina

nikola, 10. decembar 2012 15:11)
U potpunosti se slažem sa tobom.Beograd i Zagreb uz svo dužno poštovanje i nisu za poređenje osim što su glavni gradovi.Zagreb je duplo manji grad i samim tim ga je i lakše urediti.Nema ni ,,poštenu,,reku jer Sava kroz Zagreb liči na veći potok.Onaj urbaniji Zagreb je u velikoj meri nestao jer se i tamo mladi u velikoj meri pale na cajke (kako bi oni rekli) tako da su im i najpopularniji klubovi baš ti i nalaze se na periferiji.

Shomi

pre 11 godina

Moze Agram da bude "tisucu puta ljepsi" od Griechische Weissenburga al' nema ovo:
http://www.youtube.com/watch?v=ZfsQSIE9Upk
i tu sa svaka poredjenje zavrsava...

nole

pre 11 godina

Zagreb je malo usminkaniji od BGa, ali ne znacajno, i tamo su fasade oronule cim se izadje iz najuzeg centra grada. Glavna zabava im je setnja po trznim centrima, dok nedeljom nista ne radi, pa se jos vise smaraju. Od zabave nema nista sto u Beogradu nije vidjeno.
Muzej savr. umetnosti je super, dok je Muzej prekinutih veza (vise izlozbica) - po meni izvikan; Zagreb mi se svidja sto je manji od Beograda i samim tim sredjeniji u saobracaju. Inace po meni ovaa dva grada su jako slicna.

FeboZg

pre 11 godina

Ovdje ljudi komentiraju Zagreb a da pojma nemaju uopće o ničemu vezano za taj grad..kao prvo..da vam bude jasnije...ZG je prostorno..kao sam grad, površinski itekako veći od Beograda..drguo je što vi pod BG smatrate Mladenovac i gradove udaljene preko 50 km od Slavije..to je jedno..Zagreb ima i obilaznicu kao pravi velegrad..dok je BG nema..zamislite to..nema?!?!? Pod pojmom dosada na što mislite!?!? Urlikanje do zore na splavovima je neka vrsta zabave?!?!? Beograd ima 1,4 mil stanovnika dok ZG ima 800 000...ako mu pribrojimo sve gradske satelite koji adminstrativno pripadaju Zagrebu ZG ima ravno 1,1 mil stanovnika..dakle BG nije i nikako ne može biti 3,4, pa i 5 x veći od Zagreba...dalje..šta vi imate od " grada na dve reke" apsolutno ništa...nit tim rijekama plove brodovi koji noste turiste i novac,ništa osim slika sa razglednica i slika iz Žikine Šarenice..rekao sam raniije..provjerite sve egzaktne podatke o dva grada pa usporedite..i ne kužim jednu stvar..ovdje je rijeć o Zagrebu i alternativnoj sceni..koja je iznjedrila LAP,Klulušić,Jabuku,Novi Val...Idole,EKV,Šarlo Akrobatu...svi ti bendovi su počeli karijere u malom dosadnom i učmalom Zagrebu

Realno

pre 11 godina

Zavirih u podatke o komunalnim preduzećima koje održavaju zelene površine u Beogradu(JKP Zelenilo Beograd)i u Zagrebu(Zrinjevac).
Elem
Zrinjevac uređuje 1100ha javnog rastinja
Zelenilo Beograd 3000ha javnog rastinja (što je čak sedmi deo od 21000ha na teritoriji grada)
Primera radi samo jedna opština Čukarica ima preko 1100ha zelenih površina (Košutnjak ,Ada Ciganlija)
Ovde čak pada priča o zelenijem Zagrebu što je jedna velika neistina jer jednostavno nema tolike zelene površine u SAMOM gradu kao Beograd.Još nisam ni pomenuo Kalemegdan,Ušće,Veliko ratno ostrvo koje se nalaze u samom centru grada

Sanja

pre 11 godina

Meni je bas lep Zagreb,jako lepo su ga uredili a najvise mi se dopada to kako je cist i uredan,tamo nema papirica okolo razbacanih i svake fasade koja je posarana,jako lepo.

AleksandarL

pre 11 godina

BIo sam u prolazu i mogu da kazem da je grad bas lep i sredjen, onako na prvi utisak. U to vreme (pre jedno 7 god.) je bio dosta sredjeniji nego Beograd, mada moram da priznam da ga je u poslednjih 3-4 godine Bg sustigao. Sto se tice zabave, nisam upucen, ali znam da se svi purgeri zale kako nemaju gde da izadju, mada ja sam pristalica toga da ako znas da se provedes naci ces nacin i u selu, a ne u velikom gradu. I da, na ponos zagrepcanima je muzej savremene umetnosti, planiram bas zbog njega (i jos par stvari) da posetim Zg u skorije vreme. Iako verovatno kulturno Bg ima bolju ponudu, to ne moze da spere nasu sramotu, da nismo sposobni da renoviramo dva najvaznija muzeja vec godinama. Sve u svemu sjajan grad, nesto poput naseg lepog Novog Sada, samo u "duplim razmerama".

M Zg

pre 11 godina

@
A koga zanima mali provincijski trg u Zagrebu, u kojem su dosada i učmalost, šetnja ćutke oborenih glava, zatvoreni ili poluprazni restorani, šepurenje zbog milion proteranih gradjana Hrvatske koji su bili srpske nacionalnosti: način življenja?
(Alternativno, 11. decembar 2012 10:56)

hahahahah uvijek isti tekst kada se spomene zagreb.. bar budi krativan u bacanju hejta!!

Ovi koji govore da je grad jadan i dosadan uvijek iste priče kao da su čuli od nekoga pa eto i oni sada prepričavaju.. i ne znam zašto vi srbi volite da se poredite sa boljima od vas?? Bg je drukčiji meni super jer je divlji, ali ako se već poredite jeste li vi vidjeli vaš gradski prijevoz pa to je sramota živa za jednu "svetsku" metropolu
Ne znam, dođite u Zagreb i vidite koliko je dosadan.. pozdrav!!

Moca

pre 11 godina

Prvi put sam bio u ZG ovo proleca, simpatican gradic. Kazem gradic, jer Beograd je veci pa je zato grad, ali ZG svakako ima svoj sarm. U odnosu na BG je cistiji, sredjeniji, ocuvaniji, jednom recju - zapadnjackiji. U centru grada sam imao utisak da sam u nekom omanjem nemackom gradu tipa Bremen ili sl. Verovatno da u BG ima vise mesta za izlazak, sto je i normalno s obzirom na velicinu i broj stanovnika, ali opet ne mogu da se otmem utisku da je BG jos uvek daleko od ozbiljnog evropskog grada. Rodjen sam u njemu i volim ga, ali u drugoj deceniji 21. veka jos uvek boluje od nekih bolesti koje je jedna metropola odavno trebalo da prelezi: los javni prevoz, nedostatak metroa, djubre na sve strane, psi lutalice, divlja naselja, konjske zaprege i motokultivatori po ulicama, itd. Osim metroa koga ni ZG nema, po svim pitanjima su ipak dobrano ispred nas, i to se vidi cim se malo prodje kroz grad.

Jelena

pre 11 godina

Dragi super Mario,nisi pazio na casu. Nisam pisala o TURISTIMA ( sta vise nisam ih ni pomenula) vec o ljudima ,konkretno strancima ,koji zive u Pragu i njihovom misljenju i odnosu prema istom. Sledeci put citaj pazljivije. O cemu mi mozemo da sanjamo-to se tebe ne tice.Toliko.

uvik kontra

pre 11 godina

Bg-Zg-tralala...Nije metropola,ali je jedinstven moj Split!Centralizirana država je slila (skoro) sve novce u metropole a ostalima mrvice.I što vam to vrijedi kad je (bogata) Slavonija kruha gladna a jugoistok Srbije skoro ostade bez ljudi?Molim okrenite tok misli u drugom pravcu...

Zg

pre 11 godina

Vjerovali vi ili ne ali Zagreb je površinski veći od Beograda. Beograd ima nekih 300 000 stanovnika više ali je užasno zbijen. Beograd u širini nema viče od 17-18 km i to na najširim djelovima. To me bilo fakat iznenadilo kada sam prvi put išao u BG jer sam očekivao da ima barem tridsetak km u promjeru. Zagreb je zapravo površinski veći ali ima puno više zelenila i otovrenog prostora u njemu. u svakom slučaju, Beograd je lijep grad sa jako zgodnim ženama i izvrsnim noćnim provodom. Pozdrav Beograđanima!:))

veterinarBG

pre 11 godina

Koliko predrasuda...Svaki grad je lep na svoj nacin,Zagreb je cistiji i uredjeniji jer je ,koliko god neki pokusavali da dokazu supotno,manji,ali je i sterilniji.Ljudi su prijatni,otvoreni,ali sa distancom...U Beogradu je prljavije,haoticnije,ima i sjaja i bede,svi ce ti pomoci na ulici,svi su prihvaceni i bolje je zezanje,nocni provod i JEFTINIJI JE!

Ivan

pre 11 godina

Nisam nikad bio u Beogradu pa ne mogu uspoređivati, ali Zagreb je jedan mali, srednjieuropski, kulturni, čisti grad i ne bi se uopće složio s time da je dosadan. Posebice sad u adventsko vrijeme, na svakom uglu i trgu neko događanje, a isto je i ljeti...kazališta, kina, festivali, rock/narodni/electro/jazz/gay/itd klubovi, kafići, restorani, buvljaci, vidikovci, shoping centri, Sljeme, Jarun...i tako dalje... Onaj kome je dosadno je stvarno dosadna osoba.

zg boy

pre 11 godina

ne volim ova PODCJENJIVANJA niti moga zg niti bg, a takvih komentara je 90 posto. bg je duplo veci od zg pa ga je tesko usporediti sa zg (mozda bi zg trebalo usporediti sa novim sadom ili bratislavom, bg sa bukurestom ili budimpeštom). inace ja sam rodjen u zg, i radim ovdje i meni pase da je zg manji grad od recimo bg-a. inace u bg sam godisnje oko 2-3 puta privatno i grad je super. ljudi su vise neko srdacni, vole popricati samnom i uopce ih ne smeta dali sam doso iz zg ili sofije. inace dosta putujem po istoku i kada god presjedam u bg za zg, u bg se osjecam kao da sam doma, mislim si hvala Bogu da sam u srbiji. nadalje hr i srb su jako slicne po svemu i trebali bismo gajiti prijateljstva!!!!! inace novi sad, subotica i niš gdje sam još bio su takodjer za svaku preporuku. Želja mi je posjetiti sombor, pančevo, vršac i đerpadsku klisuru, a i na skijanju na kopaoniku.

Vuksan Crnogorac

pre 11 godina

Bio sam bogomi u oba ,ali me je Zagreb oduševio svojom ljepotom,širokim bulevarima,čistoćom,susretljivim ljudima dosta me podsjeća na Munchen,prelijep je Muzej savremene umjetnosti ,Arena Zagreb,svi parkovi,i ona umjetna jezera ,zaista mnogo zelenila ,što bih i našima u Podgorici preporučio da urade,i najviše od svega cijene nas Crnogorce i tu se osijećamo dobrodošli,i zato moj glas ide Zagrebu,a Beograd bi se trebao više upoređivati sa Bukureštom ili Sofijom,pozdrav e viva Montenegro,

Marko

pre 11 godina

Ovi u 'Booksa' izgledaju kako da su popili žešći smor.

@Febo: Ti preporučuješ svoj grad, zbog blizine moru, tj. kad je već smor, ima barem gde da se ode. Tu si u pravu.

Realno

pre 11 godina

(vjeran, 12. decembar 2012 11:08)
To i jeste poenta da se ne piše bez nekog činjeničnog stanja..
I šta si hteo napisati? Pa ne uređuje ni Zelenilo Beograd sve šume već to radi Srbija šume.Reč o odnosu zelenih GRADSKIH površina

3200 km2, veći od Pariza?

pre 11 godina

"Ove godine na teren će ukupno 208 ekipa, deset više nego lani, a čistit će se ceste po cijelom gradu, ukupno otprilike 2500 kilometara. Jedna od njih je i Sljemenska cesta, omiljena skijašima."
Izvan teme ali ne mogu neragirati na komentare o ogromnosti BG-a i o ZG-u kao gradiću.
Koji to "gradić" ima 2500 km cesta koje se čiste od snjega?
Koj to ogromni grad ima duplo manje ralica od "gradića"?
Ja znam točne podatke. Koga interesira nek pročita B92 od 9.12.2012.
E da, koji gradić sa 17 gradskih četvrti ima 400 km kanalizacije više od ogromnog sa 10 urbanih i 7 suburbanih općina?
LP

šokre

pre 11 godina

@ALTERNATIVNO
nije milijun nego dva milijona smo protjerali. Ajde brate malo smanji doživljaj. Inače sva ova nabrojena mjesta su okej, jedino ne gubite vrijeme u kino Griču. Rupetina dosadna. Svima koje put nanese u Zagreb želim ugodan boravak.

Ivan

pre 11 godina

(Jelena, 11. decembar 2012 13:39)

Draga Jelena, vidi se da nisi dugo, ako si i ikad izašla iz Beograda, jer Jugoslavije odavno nema. KOje to centre, sveučilišta ili institucije, a da ne spominjem poslovne mogućnosti ima BG a ZG ili Ljubljana, Sarajevo nemaju. Slažem se da je nekad tako bilo, ali 70-e i 80-e su davno prošle. Zagreb je danas više povezan sa zapadom a od iduće godine bit će još i više, nego BG, jer će uspijeh u Zagrebu značiti uspijeh u EU, a ne samo u EX-YU, za koju iskreno rečeno i ne moraš biti neka faca da bi uspio.

Naravno da ljudi dolaze u BG i ja ih znam dosta koji su bili, ali isključivo zbog provoda, jeftinijeg smještaja, hrane, pića, gostoljubivosti...ali to je sve. Svi koji zaista hoće uspjeti u nečemu nejdu ni u BG ni u ZG nego dalje na zapad. Probudi se malo...

doctor

pre 11 godina

Budite realni,dolzite na portale ,pumpate samopuzdanje... Kao ,znate mnogo o gradovima,lazno se pretstavljate.. Pricate o nekakvom pomirenju,a gajite kulturu trijumfalizma.. Ne bitini ste u svetu,mali ste i jedni i drugi(srbi,hrvati).. Ostaje vam zivot na internetu i kreiranje slike onakve kakvom lakse podnosite svakodnevnicu

FeboZg

pre 11 godina

Kad pričate o zelenim površinama ukucajte pojam Lenucijeva potkova..pa pogledajte taj jedinstveni urbanistički arhitektonski poduhvat..ZG ima preko 400 000 m2 zelenih površina i u Europi je po tome među prva tri grada..prvi je London...uspoređivati Adu s Jarunom je smiješno..nemojte biti ostraščeni nego se vodite činjenicama...što to ZG ima upola manje od BG ako sam naveo da ima više muzeja,kina,kazališta,galerija,ljepi i stariji ZOO vrt.jedinstvenu park šumu Maximir gotovo u centru grada,starije sveučilište od Beograda i to dosta starije...ljepši centralni gradski Trg...pa dođite samo vlakom u ZG i BG i vidjet ćete razliku kad izađete na Tomislavov trg u Zagrebu..HNK,Lisinski..muzej Mimara,MSU,Muzej za ujmjetnost i obrt..Klovićevi Dvori...starogradska jezgra Kaptol..Katedrala među najljepšima u Europi...bolja koncertna ponuda,više filsmskih festivala,centar svjetskog animiranog filma,dokumantarnog filma,najbolji JAZZ festivali u ovom dijelu Europe..molim lijepo

Jela, Bgd

pre 11 godina

@AleksandarL, Sanja
Iste utiske nosim. Dopao mi se Zagreb. Bila sam prošle jeseni prvi put. Dosta sam obišla za dan i po. Čist, lep grad, dosta zelenih površina, uređenih parkova, na ulicama nisam videla nijednu rupu, prevoz ok, sa vremenom dolaska na svakoj stanici. Svi koje sam srela bili su ljubazni.

musa dembele

pre 11 godina

I Madison Square Garden je jedna od losijih Arena u SAD,a u Evropi ima 30 boljih.. Ali,svi bi da igraju u MSG!!! Jedno je sminka,nesto sasvim drugo istorija!

Bob

pre 11 godina

@Jelena
Gledaj ne znam za zagreb ali verovatno je slicno
zasto idu vise u BG nego obrnuto pa prosto to su u stvari ex srbi ili srbi iz mesanih brakova (deca) i njihovi prijatelji
recimo u Slo zivi oko 100.000 srba i njihovih potomaka a u celoj srbiji mozda 1000 slovenaca pa normalno je da ti sad kao slovenci idu u BG malo da pogledaju odakle su otisli roditelji i zasto

Beogradjanka

pre 11 godina

Rođen sam i živim u Novom Pazaru. Studirao sam u Zagrebu i uvek mu se rado vraćam. Za mene je ZG NO1!
(Thomass, 12. decembar 2012 09:55)



Bas se radujem!

tanja

pre 11 godina

Na zalost, BGD je samo bleda senka onog kosmopolitskog, modernog grada iz '80-ih. Tri puta je razaran bombama, ali su ga ipak najvise razorili oni koji su se ovde doselili u poslednjih 20 god, a nisu se prilagodili, vec su doneli svoje navike, bez imalo zelje da postanu gradjani.
Tuzno je ziveti u gradu u kom si rodjen, a ne osecati ga vise kao svoj :(

mariozg

pre 11 godina

Jelena ako je Prag grad iz kojeg stranci jedva čekaju da odu ti imaš gadnih problema.jesi li svjesna što si napisala?Prag godišnje posjećuju milijuni turista koje vi možete samo sanjati.zanima me da li u Beogradu mogu svuda naručiti kavu ili negdje mora biti i kafa?nisam bio pa pretpostavljam kao mnogi koji nisu bili u Zg pa pišu gluposti

zg boy

pre 11 godina

ZG treba posjetiti u predbozicno vrijeme, otic na Trg u šatore i oko njega i piti kuhano vino, pojest kobasice i sl, inace grad je super okicen. za one koji vole sport nemojte na dinamo nego na hokey ice fever u areni, uvjek je sve rasprodano oko 16.000. taj fever bude 2 puta godisnje, jedan je bio u novemnru, a drugi ce biti u januaru. Budu par tekmi za redom i super je provod. Karta je oko 7 eur. Makar mislim da u srb nisu svi za hokej, ali ipak necete zazaliti. Na hokej dolaze ljudi sa djecom i mladi i stari, nema „navijača“. I u januaru se odrzavaju 2 skijaske utrke, muska i zenska skijaska krema u slalomu, pa za 13 eur se ode besplatnim busom na sljeme i gore posluzuju besplatni grah tj pasulj. Pa ko voli malo na snijeg i u prirodu. Za soping fanatike ima centara kolko ocete, na rubnim djelovima obilaznice, pa se moze stat u arena centar, west gate, kao najveci prema mariboru i malo dalje je outlet roses, ja tamo znam otic jer su snizenja. Ima nova diskoteka Green Gold club u gradu kraj novog hotela Hiltona. E sad ko kaj voli. Za one koji nikad nisu bili nek barem dodji za vikend. Dobro došli!!!!!

juka

pre 11 godina

Kako sam rođen u Zagrebu, meni je to najljepši grad na svijetu, moguće da mu je Sydney negdje blizu, a obišao sam praktički sve gradove u Europi, a dosta i u svijetu (subjektivan sam, znam). Što se Beograda tiče, u njemu se osječam ugodnije od bilo kojeg grada u svijetu, osim Zagreba, jer me ljudi podsjećaju na Zagreb, pivo ne naručujem na engleskom, a uz to ima i lijep centar, sviđa mi se i Kalemegdan i pogled na Dunav, cijene su OK. Novi most je također lijep, možda samo malo više poraditi na uređenju i čišćenju grada.

vjeran

pre 11 godina

@realno
bez neke namjere da se upuštam u raspravu čiji je tata jači, bi te želio informirati da zelenilo grada zagreba ne održava samo zrinjevac. sve park šume grada zagreba, uključujući i parkove kao što je maksimir održava rj hortikultura poduzeća hrvatske šume. zagreb ima puno zelenila u centru grada kada se gledaju i te park šume.

off topic

pre 11 godina

Eh... svaki put iste price: ZG vs BG. Ako ih usporedimo sa pravim city-break destinacijama i jedan i drugi su patuljci na turistickoj mapi Europe.
U 2011. ZG je imao 664.176 turista i 1.144.266 nocenja, a BG 590.684 turista sa 1,149.029 nocenja. Znaci i jedan i drugi su destinacija za max dan-dva, i jedan i drugi vecinom posjecuju stranci, samo sto su ti stranci u ZG uglavnom EU stranci na proputovanju do Jadrana, a u BG ex-yu "stranci" na... zna se cemu :)

http://www.srbija.travel/туристички-промет-у-републици-србији-19/
http://www.putovnica.net/vijesti/hrvatska/zagreb-u-2011-godini-zabiljezio-10-posto-vise-dolazaka-i-nocenja

cro

pre 11 godina

Imate Google Maps,pa povečajte i imate street view i tako možete upoznati grad i možete ga usporediti sa Beogradom.Mi tako ne možemo upznati Beograd jer vi to nemate.A bit će jednog dana...

vjeran

pre 11 godina

@realno
pa ja i pričam o gradskim PARK šumama tj. o šumama koje su u gradu (okružene ulicama i kućama), a ne pričam o šumama van grada. o gradskim PARK šumama se brine posebna radna jedinica hrvatskih šuma i na njima gospodare drugačije nego u "klasičnim" šumama. uostalom, dovoljno je baciti pogled na plan grada i vidjeti sve zelene površine. manje je bitno koji grad ima više tih površina a ove podatke sam spomenuo radi vaše edukacije.

Marko

pre 11 godina

Zanimljivi su mi komentari i nije mi jasno zbog čega ih se pola odnosi na Beograd kad je članak o Zagrebu (s obiju strana). Samo donosim jedan ispravak: netočno je da je u Zagrebu u nedjelju sve zatvoreno. Sve radi,a radno vrijeme u hrvatskom zakonodavstvu određuje vlasnik radnje ili ugostiteljskog objekta.
Marko, Umag.

LEONARDA

pre 10 godina

Ne znam za druge narode bivše yu, ali Hrvati(uključujući nas Zagrebčane) ne dolaze u BG toliko često,ugl više za Novu godinu i noćnog života,ali to je vrlo kratko jer svi koji su tamo bili barem moji prijatelji kažu da se jako teško živi i da nema uspjeha za mladog čovjeka realno ZG je tu nekoliko koraka ispred i tako da nitko više ne ostaje na jadnom balkanu svi se okreću EU ;)

Dragica

pre 9 godina

@realno
Realno, Maksimir je gradska zelena oblast, a ne prigradska i mnogo je blizi centru grada nego npr. Kosutnjak. Pa ako je to za vas parkic nek' vam bude. Sta tu ima da se poredi uopste? Svaki grad koji je brdovit je vecinom zeleniji od onih ravnih jer zbog topografije nije svugde lak za urbanizaciju.
U ovom slucaju bolje bi bilo porediti reke i ostale vodene povrsine gde je Beograd u prednosti, ali ne po cistoci i uredjenosti istih.

Marco

pre 11 godina

Moze Agram da bude "tisucu puta ljepsi" od Griechische Weissenburga al' nema ovo:
[link]
i tu sa svaka poredjenje zavrsava...
(Shomi, 2. april 2013 05:56)
____________
Niđe veze... Kruške i motokultivatori. Svašta.