Petak, 11.05.2012.

09:15

Top 10 u Hrvatskoj

Izvor: B92

Top 10 u Hrvatskoj IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Vanda

pre 11 godina

Trogir je jedno od najljepsih mjesta na dalmatinskoj obali.Cijeli stari dio grada je pod zastitom UNESCO,kad pijes kafu u nekom kaficu a oko tebe sve one stare kamene kuce imas osjecaj kao da si u nekom muzeju historije.A kada predjes most vec si na ostrvu Ciovo gdje uvijek mozes naci neku uvalicu samo za sebe sa kristalno cistim morem.Mi smo bili u Villa Sunrise (http://www.villa-sunrise.com) prosle godine i bilo je prelepo.Rado bi se vratila u Trogir ponovo.

sinisa

pre 11 godina

Ja sam kupio kucu pre 6 godina pored Sibenika,blizu Solarisa,sredio je, i imam 5 apartmana koje izdajem.Inace sam celo leto tamo,od aprila do oktobra.U Solarisu svaki 3 auto ima srpske tablice.
U pocetku je ceo komsiluk bio na Vi,ali ne zbog toga sto sam SrbIN nego zbog zavisti i ljubomore.Tamo su jako ljudi zavisni kada neko dodje nov.Oni ne vole ni Zagrebcane,ni Slavonce,ni jednog stranca,pa tako ni Srbe.Puno je doslo prijatelja i rodbine kod mene i to po prvi put u Hr,i odusevili se,i nikada nisu nista ruzno doziveli tokom boravka.
Opet zavisi gde se ide,u koje mesto.Sibenik je grad gde je pomesano stanovnistvo.Za mene je rizican Zadar,Biograd i okolina,i Split,jer se naselilo primitivno stanovnistvo iz Bosne.I upravo oni su ti koji prave problem.
Meni je tamo lepo pa ko voli nek izvoli.
Ako neko zeli odmor u Sibeniku nek se javi.

lep pozdrav!

pre 11 godina

bio u hr pretprosle godine u biogradu, pored predivnog mora, sunca i atmosfere bez premca, mora se naznaciti i ovo: u radnjama/restoranima na moju ekavicu u vecini slucajeva deluju namrsteno i neprijatno - e to ne zelim da dozivljavam na odmoru za koji sam dao poveci novac, i to u mnogome ruzi onu lepu sliku mora i sunca...
bracnom paru koji je bio smesten u apartmanu do naseg su skinuli tablice (bg) i ispustili jednu gumu, a meni na svu srecu nisu takli auto (pancevo tablice, a mozda vole opel...), jos jedna neprijatnost koja je dokrajcila onaj prvi odlican utisak do te mere da se ne nameravam vise tamo vracati...
zasto bi odlazio na odmor negde (pa da je i sam raj na zemlji) i da dozivljavam ovakve neprijatnosti zbog jezika kojeg pricam i tablica koje vozim? - neka hvala - (ja nisam bio tamo da ratujem i nikom nista skrivio nisam u zivotu)!
oticicu ove godine u lefkadu pa makar grci ispustali kanalizaciju na sred plaze (sto naravno ne rade), lepote mora su priblizno isto kao u hr, cene su cak i nize, ali ono najbitnije - osecam se opusteno i prijatno sto je presudno za odmor...

Shomi

pre 11 godina

HR, temper, temper...
Da li si ti ikada bio u Vodnjanu kada je bio bez stanovnika sredinom '70, u Materadi kada si mogao da razgovaras sa majkom Fulvia Tommizze, po istarskim fojbama u kojima sam nalazio ostatke iz '46, po selima Moslavine....nisi ni svoju zemlju video kao sto bi trebalo da se vidi a kamoli Srbiju.

Hr

pre 11 godina

Bio, video (celo detinjstvo i mladost) i resio da move on.
Bilo je kako je bilo, sada vi imate svoje a mi svoje, i nemojte molim vas, mislim na b92, da nas svake godine u ovo doba (pred pocetak sezone) bombardujete floskulama o blagodetima letovanja u Cro.
Ako vam treba lova, iskoristite prostor za reklame!
(Shomi, 14. maj 2012 16:22)

U čemu je tvoj problem? Zašto jedan medij nebi pisao o Hr, ako se Srb reklamira u Hr i ako mediji u Hr pišu o istoj? Pošto sam bio u dijelu Srbije i vidio ono što prosječan Hrvat još nije, mogu slobodno reći da Hrvatska pruža daleko više prirodnih ljepota (svi vrsta i za sve tipove turista) srpskim turistima nego Srbija hrvatskim.
Zbog čega b92 nebi pisao o Hr? zašto Srbi koji žele doći u Hr nebi mogli pročitati na svom mediju ništa o Hr?
Btw, nije istina da b92 piše samo o Hr, piše o svim zemljama, čak i o onim destinacijama koje srpske turiste neće nikada vidjeti.
Bez obzira na to tekst o Hr napisan je izrazito površno. Ubuduće bi bilo bolje da se obrađuje dio Hr po dio (slično kao ortoci po Grčkoj) jer nema smisla nabacivanje svega i svačega u jendom tekstu.

Shomi

pre 11 godina

Bio, video (celo detinjstvo i mladost) i resio da move on.
Bilo je kako je bilo, sada vi imate svoje a mi svoje, i nemojte molim vas, mislim na b92, da nas svake godine u ovo doba (pred pocetak sezone) bombardujete floskulama o blagodetima letovanja u Cro.
Ako vam treba lova, iskoristite prostor za reklame!

Vojvodjanin

pre 11 godina

Postovani na Korculi sam 4godine za redom, zbog ljubaznosti stanovnika i predivnog mora, a sto se tice milion ipo slovenaca na vasoj obali pola bacite u vodu... Pa oni su isto sto i mi za crnogorce (paradajz turizam)
od njih pare samo za smestaj, a ostalo nose od kuce... 50litara vina su poneli za prodaju i na kraju sve popili. 2-3 gajbe voca i pun krovni kofer hrane, tako da me zivo zanima sta taj slovenac kupi u lepoj vasoj osim kruha... A o Englezima da ne pricam, uz flasu vina drze Vam zauzet sto citavo vece... Hrvatskoj svakako trbaju promene, ali u pozitivnom smislu... Nisu bitne brojke o broju gostiju vec brojke o potrosnji i slivanju u budzet republike. Kad zam Slovencu spomenuo da cu sa familijom u terma 3000 ili nekudrugu banju iskolacio je oci... Joj kak je tamo skupo, bio sam jednom preko firme nesto smo radili tam...

Banski banderij

pre 11 godina

mudri ljudi vele- kada dodju teska vremena, pametan ucuti, budala progovri a fukara se obogati.
dosta su pametni cutali- to sto svaku objektivnu kritiku koja oslikava pravo stanje bezocno napadate- govori samo o vama. sto se kristalne cistoce mora tice- lako se vidi razlika izmedju grckog mora gde kanalizacija ne ide u vodu, i hrvatskoga.
prosle godine sam bas bila na Bracu- voda je bila losa na dosta plaza- skuplja se prljavstina izmedju kopna i ostrva, o neljubaznosti lokalnog stanovnistva necu ni da pricam- u prodavnici mm trazio hleb, i naravno da je bio provociran, a engleski jezik ne znaju. o ostalome svakako govori cinjenica da vise hrvata na moru i plazama vidjam u Grckoj nego u Hrvatskoj- dela uvek govore vise od reci !!!
(ivanaxenija, 14. maj 2012 09:26)
________________________________

Kritika je dobrodošla, fantaziranje i neistina nisu.
Evo što kaže EK o čistoći mora (za one kojima se ne da otvarat link RH je druga u Europi po čistoći mora, iza Cipra) http://www.monitor.hr/clanci/hrvatska-po-cistoci-mora-za-kupanje-druga-u-europi/156086/

Ne razumijem u čemu je problem tražiti "kruh" (jer očito znate koja je riječ), ne tražimo vas da se usput preobratite na katoličanstvo. Ako mogu Amerikanci naučiti tih par fraza i izraza (zamisli) ne razumijem zakaj raditi sam sebi probleme.
I opet ponavljam da bih volio neke brojeve dobiti o tome koliko to Hrvata dolazi u Grčku jer koliko ja znam Dalmacija, Istra i Kvarner te otoci imaju populaciju od 2 milijuna ljudi, plus još nekih 700 000 tisuća koji imaju vikedice/dolaze u hotelski ili privatni smještaj ljetovati. Ako si vidjela preko 2 milijuna Hrvata u Grčkoj onda se moramo mi u Hrvatskoj ozbiljno zabrinuti... Ja jako volim brojeve i potkrijepljene tvrdnje, mitovi i legende mi baš ne sjedaju najbolje na želudac.

dejan

pre 11 godina

Za onog ko je pitao o Korculi, zadnjih godina letujemo u Istri i na kvarnerskim otocima, tako da bas ne znam puno o Korculi sada, jedino znam da vec nekoliko godina vozi direktan autobus Beograd - Korcula. Cuo sam od ljudi koji su nedavno tamo bili - kazu da je jos uvek prelepo. Evo link s informacijama o autobusu, a ima tu i drugih informacija o Korculi:

http://www.korculainfo.com/bus/bus-korcula-beograd.php

ivanaxenija

pre 11 godina

mudri ljudi vele- kada dodju teska vremena, pametan ucuti, budala progovri a fukara se obogati.
dosta su pametni cutali- to sto svaku objektivnu kritiku koja oslikava pravo stanje bezocno napadate- govori samo o vama. sto se kristalne cistoce mora tice- lako se vidi razlika izmedju grckog mora gde kanalizacija ne ide u vodu, i hrvatskoga.
prosle godine sam bas bila na Bracu- voda je bila losa na dosta plaza- skuplja se prljavstina izmedju kopna i ostrva, o neljubaznosti lokalnog stanovnistva necu ni da pricam- u prodavnici mm trazio hleb, i naravno da je bio provociran, a engleski jezik ne znaju. o ostalome svakako govori cinjenica da vise hrvata na moru i plazama vidjam u Grckoj nego u Hrvatskoj- dela uvek govore vise od reci !!!

BokiPirot

pre 11 godina

Kaže se da samo glupi ljudi ne menjaju svoje mišljenje.Slažem se.Ja sam svoje mišljenje o Hrvatima promenio,jednom davno.Dosta je.

Lara

pre 11 godina

Svakome ko zeli da uziva u predivnim plazama i kristalno cistom moru preporucujem da ode u Hr... za prvi put idealna je Istra i Rovinj,a zatim slede Bol na Bracu, Korcula, Hvar, Makarska ... Sto se cena tice,zaobidjite agencije, pogledajte privatni smestaj preko interneta i bicete iznenadjeni da za svaciji dzep moze nesto da se nadje.

Banski banderij

pre 11 godina

@ivanaxenija
znaš, vele mudri ljudi ak nemaš kaj pametnog za primijetiti šutnja je u tom slučaju zlato....
Po tebi bi onda Hrvatska obala od Brača na gore bila prazna jer je prehladno, a najekslkluzivnija mjesta kao Opatija, Poreč, Rovinj i dr. nekaj a la Arhangelsk na Bijelom moru.
U tvom svijetu je znači Grčka(!) i Grci bliže Srbiji.. jer govore engleski? A to što dosta Hrvata ljetuje u Grčkoj (molim te daj mi definiciju "dosta"-200 000, 300 000, 400 000-jel to znači dosta ako se uzme u obzir da jedno 1.5 milijuna Slovenaca ljetuje u RH) možda znači da je standard takav da omogućava zainteresiranima da vide nešto više od svojeg sela/grada.. Koliko ja znam, samo ograničeni ljudi ne mrdaju iz svog sela (ne govorim o ljudima koji nemaju novca pa ne mogu).

jelenica pelenica

pre 11 godina

Najlepse more na svetu! Zao mi je sto vise nikada necu otici tamo na letovanje. Davnih godina sam letovala na Hvaru i Bracu i hrvatsko primorje mi je ostalo u prelepom secanju. Ipak sada ne bih rizikovala da sa decom idem tamo jer ne zelim da budem taj 1% kome se desi neprijatnost, niti da uopste mislim o tome.... nazalost.

ivanaxenija

pre 11 godina

ja sam bila kod dragih rodjaka prosle godine, posto u ostalom i cesto idem u hrvatsku rekla bih da tamo uvek imam neke sitnije ili krupnije neprijatnosti. ali ja idem par dana da obidjem drage ljude a sto se letovanja tice Grcka je neprikosnovena u svakom slucaju- voda je topla da decu ne mozete izvuci iz nje po celoj grckoj, domacini samo ljubazni, razumeju sve jezike- uvek cete se sporazumeti. u hrvatskoj se nekako kupa do Braca- vise njega je voda hladna, nije pristupacna deci. hrvatska je jos prazna pa vabe turiste na sve nacine- ali treba biti realan. dosta hrvata letuje u Grckoj- zapitajte se zasto ;)

novosadjanka

pre 11 godina

da, poznate su kuknjave na srbe- pa opet se ne libite da ih zovete, Licemerju nema kraja. ko je prvi i sta radio ne zelim ulaziti- Tudjman je sve rekao izjavom: Da ja nisam zelio rata ne bi bilo!!!
Posto u regiji Zadra, kao i jos nekim, na srbe reaguju kao doticni gospodin- direktno ih optuzujuci za sve, oprez je uvek dobro dosao posto na budalu veoma lako mozete naici. U svakom slucaju- hrvatska se lepotom mora ne moze porediti sa Grckom, kao ni toplinom i cenama :)
molim moderaciju da odobri ovaj osgovor na komentar

Novosađanin

pre 11 godina

Bio sam na jedrenju prošle godine u Hrvatskoj, Split, Šolta, Hvar, Vis i okolna mala ostrva i to mi je bila veeeeelika greška - posle ovog iskustva sva dosadašnja letovanja mi izgledaju kao kupanje u dečjem bazenu na naduvavanje. Pribojavam se da će mi sva buduća letovanja posle ovog biti razočarenje...
Vozio sam auto sa NS tablama i očekivao sam neke neprijatne komentare ili neprijatno ponašanje makar na putu ali nisam ni jednom naišao na išta slično, čak mi se čini da su me Splićani propuštali češće u saobraćaju nego svoje sugrađane.

ekrem strumer

pre 11 godina

Bilo bi jako lepo da neko napise reportazu o ostrvu Sipan ili Mljetu odn Korculi sa detaljima kako doci i gde odsesti,plaze, restorani, rentanje camaca i slicno jer mi koji smo prelomili da idemo u Hrvatsku zelimo konkretan info. Mozda i za ovde toliko puta negativno konotirani Zadar ima nesto lepo da se cuje i ponudi pa da cujemo nesto pozitivno o tom gradu. Imam utisak da je svaka reportaza odradjena ofrlje i stavljena cisto sa bi se izredjali pro i contra komentatori sto postaje zamorno citati.
Pozdrav iz NS.

ima tako pasteta turista a boga mi i zolja turista

pre 11 godina

cuj,novosadjanka... zadar mozda nije gostoljubiv prema srbima ali svi se sjecaju velikog turistickog dolaska srba na jadran u sezonama 91,92,93... cesi su na jadran dolazili sa pastetama i svi smo im se smijali i druzili s njima. mogli ste i vi ponijeti pastete,mi bi sredili vino za navecer.nije mi cilj trolanje i to pogotovo na ovakvim vijestima,i slazem se da je vrijeme da se krene dalje ali sam jednostavno morao reagirat na ovakav bezobrazluk. molim vas da objavite komentar,fala.

novosadjanka

pre 11 godina

i opet se ne objavljuju komentari koji iole kriticki opisuju Hrvatsku- da se covek zapita da li su moderatori placeni ili nikada nisu bili u Hrvatskoj. zarad prosecnog turiste- objektivna informacija je neophodna. clanak napisan da bi se samo promovisao turizam u hrvatskoj- kakav god da je, a turisti ne pruza ni jednu informaciju. Zadar je najpoznatiji po gostoljubivosti srbima...

seven

pre 11 godina

Ove godine prvi put smo poceli razmisljati na nagovor prijatelja o letovanju u Hrvatskoj.Poznajemo prirodne lepote Hrvatske ,a zamisljena tura bila bi Plitvice,Biograd na moru kao baza,a fakultativni izleti,slapovi Krke,krstarenje do Kornata.Smestaj je apartmanski,prevoz automobilom.Kada smo sve stavili na papir,uz cinjenicno stanje je da je Hrvatska jedna od skupljih destinacija,za taj cenovni rang vec se lepo moze birati,Lefkada,Zakintos,Kefalonija...Turska Alanja avionski prevoz,hotelski smetaj pp.Sada smo u nedoumici.

Grič

pre 11 godina

Meni nisu jasni ljudi kaj vele da je Zagreb dosadan grad, dosadan je ako pod time podrazumijevate da se ne možete napiti do besvijesti pa onda urinirati po Jelačić placu jer će vas policija uhitit, onda je.
Ali sadržaja imate mali milijun, pa samo što se tiče vanjskih aktivnosti imate mogućnost skijanja na vodi, klizanja, kupanja, vožnje biciklom/rolanja po Jarunu i Bundeku, jedrenja, skijanja/sanjkanja, planinarenja, odbojke na pijesku, paintball, laserball, skydiving, a da ne pričam da ostalih aktivnosti ima koliko vam srce želi. To kaj su ljudi indolentni i ne žele se informirati o tome gdje je npr. jazz klub, likovna radionica, lounge bar, razgled grada zrakoplovom, gdje postoje barovi koji posluju u određenom vremenu po principiu "plati piće koliko misliš da vrijedi" itd. je drugi par rukava...
http://www.zagreb-touristinfo.hr/docs/web/obj_imgs/img1_large/JARUN_VELIKA_800%20(2).jpg
http://metro-portal.hr/img/repository/2008/05/web_image/zrak_bundek__fc0.jpg
http://croatia.hr/Images/t900x600-7380/Medvedgrad.jpg
http://www.tt-group.net/fotogalerije/Maksimir/Maksimir.jpg

ana manjana

pre 11 godina

Niste se proslavili. Tekst kao da je pisan za vanzemaljca: krajnje uopsteno, bez detalja, bez lokaliteta, ovakvi tekstovi moraju biti krcati informacijama

Troml

pre 11 godina

Top 10 u Hrvatskoj!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Srbi (večina) po običaju
pišu s omalovažavanjem
o ljepotama Hrvatske
(a i Jadrana), dok Hrvati
kontriraju, pa svake godine
imamo isti scenarij, prepucavanje
komentarima, iako si večina
ne može priuštiti "pravo ljetovanje"
(kruh, pašteta, paradajz, konzerva i slićno,
Jugo su proizvodi za more).
Pročitajte (ako niste gledali)
izjavu znalca kojem se valjda može
vjerovati, jer je prošao i prošpartao
cijeli svijet, te može razlučiti dobro od lošega,


Anthony Bourdain oduševljen Hrvatskom, kaže:

"Ako niste bili u Hrvatskoj, vi ste je**ni idioti".

Ispravak

pre 11 godina

Hrvatska obala duga je više od 6000km, te tako ima treću najdužu obalu Mediterana, poslije Grčke i Italije! ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_length_of_coastline

jole

pre 11 godina

Sjajna tema za tekst, ali loše obrađena. Znam jer godinama letujem u Hrvatskoj, i obišao sam je i kopnom i morem.
Dubrovnik, kao i uvek, precenjen i negostoljubiv za ljude iz naše zemlje. Gomile dosadnih stranih turista koji bauljaju gradom, previsoke cene... Okej za jednodnevnu posetu, ali ne za više od toga.
Sa druge strane - fale neka fenomenalna mesta, npr. Lošinj, Korčula, Dugi Otok, Lastovo...
Ko nije siguran gde i šta, može pravo u Istru, blizu Pule, tamo nema greške!

Pavle

pre 11 godina

Rovinj je zakon -- divne plaze sa prirodnom hladovinom od borova, vrlo fini i prijatni ljudi, sjajna hrana, cene pristupacnije nego u DBV ili CG, ima mnogo toga da se vidi a more je cisto i toplo. Gostprimstvo je na zavidnom nivou -- svi su bili ljubazni i predusretljivi, a video sam i dosta automobila sa BG tablama parkiranih kako na javnim parkiralistima tako i na ulicama bez bilo kakvih problema. Sto je najvaznije, ne prave cirkus od iznajmljivanja suncobrana i lezaljki kao u CG, i ne gledaju da vas oderu jednom pa da se nikad vise ne vratite. Istrani su kosmopoliti i pravi domacini -- svakako cu tamo ponovo boraviti.

bosanac

pre 11 godina

Hvar ima najbolju vodu, bez obzira za sve, bio sam zadnji put 2003, ima i nocni zivot, prepuno tih jahti, a Dubrovnik je prepun turista, cijenu su uzasno porasle, tako ce biti i ove godine,

panzer general

pre 11 godina

tema se mogla obradit bolje. Nekako su nabacana mjesta koja se ustvari nemogu uspoređivat, npr. Dubrovnik i Plitvička jezera, to je otprilike ko da uspoređujete janjetinu i sportske aute, volim i jedno i drugo, ali nisu u istoj kategoriji. I obala je duga oko 4400km, jer se pod obalu računa i opseg otoka u doticaju s morem, što je valjda i logično.

vicko

pre 11 godina

zanimljivo, da me netko pita koje stvari u Hrvatskoj NE preporučiti, prvo što mi pada na pamet su Dubrovnik i Zadar. U prvom morate čekati da vas se pusti u grad po sistemu deset unutra deset van, kao kad su rasprodaje u H&M, a u drugom ne da nema dobrog noćnog života, nego nema dobrog ničega. Slično je i s Hvarom, koji u sezoni postaje modna pista za jet set preseravanja. A s druge strane, zaboravljeni su, npr, Komiža (i Vis općenito), Istra koja je idealna za sadržajno provesti nekoliko sedmica ukoliko ih imate, Korčula... S time da su Istra i otoci generalno mjesta na kojima se događa najmanje incidenata po pitanju komšija.
i da, u Zagrebu se ne naručuje machiatto, nego kava s mlijekom (odnosno, preciznije, Zagrepčani to izgovaraju "kava s mljekom")

Misha

pre 11 godina

Ne znam ko je ovo pisao ali niste uvrstili ni Pulu, Opatiju, Split, evo linka za upotpunjenje priče o lepotama Hrvatske,

http://www.tt-group.net/Croatia-vacations/Split-tourist-photo-guide/

Sačuvati zdravlje

pre 11 godina

Najvažnija informacija za srpske gradjane je ona koju je juče u jutarnjem programu RTS-a, kod Nataše Miljković, dao infektolog Ministarstva zdravlja Srbije - a to je da se u Hrvatskoj nalaze opasni tigrasti komarci koji prenose zarazne bolesti i sanitarna kontrola ih je našla na anšoj granici kod putnika koji se vraćaju iz Hrvatske.

Novosađanin

pre 11 godina

Bio sam na jedrenju prošle godine u Hrvatskoj, Split, Šolta, Hvar, Vis i okolna mala ostrva i to mi je bila veeeeelika greška - posle ovog iskustva sva dosadašnja letovanja mi izgledaju kao kupanje u dečjem bazenu na naduvavanje. Pribojavam se da će mi sva buduća letovanja posle ovog biti razočarenje...
Vozio sam auto sa NS tablama i očekivao sam neke neprijatne komentare ili neprijatno ponašanje makar na putu ali nisam ni jednom naišao na išta slično, čak mi se čini da su me Splićani propuštali češće u saobraćaju nego svoje sugrađane.

Pavle

pre 11 godina

Rovinj je zakon -- divne plaze sa prirodnom hladovinom od borova, vrlo fini i prijatni ljudi, sjajna hrana, cene pristupacnije nego u DBV ili CG, ima mnogo toga da se vidi a more je cisto i toplo. Gostprimstvo je na zavidnom nivou -- svi su bili ljubazni i predusretljivi, a video sam i dosta automobila sa BG tablama parkiranih kako na javnim parkiralistima tako i na ulicama bez bilo kakvih problema. Sto je najvaznije, ne prave cirkus od iznajmljivanja suncobrana i lezaljki kao u CG, i ne gledaju da vas oderu jednom pa da se nikad vise ne vratite. Istrani su kosmopoliti i pravi domacini -- svakako cu tamo ponovo boraviti.

vicko

pre 11 godina

zanimljivo, da me netko pita koje stvari u Hrvatskoj NE preporučiti, prvo što mi pada na pamet su Dubrovnik i Zadar. U prvom morate čekati da vas se pusti u grad po sistemu deset unutra deset van, kao kad su rasprodaje u H&M, a u drugom ne da nema dobrog noćnog života, nego nema dobrog ničega. Slično je i s Hvarom, koji u sezoni postaje modna pista za jet set preseravanja. A s druge strane, zaboravljeni su, npr, Komiža (i Vis općenito), Istra koja je idealna za sadržajno provesti nekoliko sedmica ukoliko ih imate, Korčula... S time da su Istra i otoci generalno mjesta na kojima se događa najmanje incidenata po pitanju komšija.
i da, u Zagrebu se ne naručuje machiatto, nego kava s mlijekom (odnosno, preciznije, Zagrepčani to izgovaraju "kava s mljekom")

Troml

pre 11 godina

Top 10 u Hrvatskoj!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Srbi (večina) po običaju
pišu s omalovažavanjem
o ljepotama Hrvatske
(a i Jadrana), dok Hrvati
kontriraju, pa svake godine
imamo isti scenarij, prepucavanje
komentarima, iako si večina
ne može priuštiti "pravo ljetovanje"
(kruh, pašteta, paradajz, konzerva i slićno,
Jugo su proizvodi za more).
Pročitajte (ako niste gledali)
izjavu znalca kojem se valjda može
vjerovati, jer je prošao i prošpartao
cijeli svijet, te može razlučiti dobro od lošega,


Anthony Bourdain oduševljen Hrvatskom, kaže:

"Ako niste bili u Hrvatskoj, vi ste je**ni idioti".

ima tako pasteta turista a boga mi i zolja turista

pre 11 godina

cuj,novosadjanka... zadar mozda nije gostoljubiv prema srbima ali svi se sjecaju velikog turistickog dolaska srba na jadran u sezonama 91,92,93... cesi su na jadran dolazili sa pastetama i svi smo im se smijali i druzili s njima. mogli ste i vi ponijeti pastete,mi bi sredili vino za navecer.nije mi cilj trolanje i to pogotovo na ovakvim vijestima,i slazem se da je vrijeme da se krene dalje ali sam jednostavno morao reagirat na ovakav bezobrazluk. molim vas da objavite komentar,fala.

Banski banderij

pre 11 godina

mudri ljudi vele- kada dodju teska vremena, pametan ucuti, budala progovri a fukara se obogati.
dosta su pametni cutali- to sto svaku objektivnu kritiku koja oslikava pravo stanje bezocno napadate- govori samo o vama. sto se kristalne cistoce mora tice- lako se vidi razlika izmedju grckog mora gde kanalizacija ne ide u vodu, i hrvatskoga.
prosle godine sam bas bila na Bracu- voda je bila losa na dosta plaza- skuplja se prljavstina izmedju kopna i ostrva, o neljubaznosti lokalnog stanovnistva necu ni da pricam- u prodavnici mm trazio hleb, i naravno da je bio provociran, a engleski jezik ne znaju. o ostalome svakako govori cinjenica da vise hrvata na moru i plazama vidjam u Grckoj nego u Hrvatskoj- dela uvek govore vise od reci !!!
(ivanaxenija, 14. maj 2012 09:26)
________________________________

Kritika je dobrodošla, fantaziranje i neistina nisu.
Evo što kaže EK o čistoći mora (za one kojima se ne da otvarat link RH je druga u Europi po čistoći mora, iza Cipra) http://www.monitor.hr/clanci/hrvatska-po-cistoci-mora-za-kupanje-druga-u-europi/156086/

Ne razumijem u čemu je problem tražiti "kruh" (jer očito znate koja je riječ), ne tražimo vas da se usput preobratite na katoličanstvo. Ako mogu Amerikanci naučiti tih par fraza i izraza (zamisli) ne razumijem zakaj raditi sam sebi probleme.
I opet ponavljam da bih volio neke brojeve dobiti o tome koliko to Hrvata dolazi u Grčku jer koliko ja znam Dalmacija, Istra i Kvarner te otoci imaju populaciju od 2 milijuna ljudi, plus još nekih 700 000 tisuća koji imaju vikedice/dolaze u hotelski ili privatni smještaj ljetovati. Ako si vidjela preko 2 milijuna Hrvata u Grčkoj onda se moramo mi u Hrvatskoj ozbiljno zabrinuti... Ja jako volim brojeve i potkrijepljene tvrdnje, mitovi i legende mi baš ne sjedaju najbolje na želudac.

jole

pre 11 godina

Sjajna tema za tekst, ali loše obrađena. Znam jer godinama letujem u Hrvatskoj, i obišao sam je i kopnom i morem.
Dubrovnik, kao i uvek, precenjen i negostoljubiv za ljude iz naše zemlje. Gomile dosadnih stranih turista koji bauljaju gradom, previsoke cene... Okej za jednodnevnu posetu, ali ne za više od toga.
Sa druge strane - fale neka fenomenalna mesta, npr. Lošinj, Korčula, Dugi Otok, Lastovo...
Ko nije siguran gde i šta, može pravo u Istru, blizu Pule, tamo nema greške!

panzer general

pre 11 godina

tema se mogla obradit bolje. Nekako su nabacana mjesta koja se ustvari nemogu uspoređivat, npr. Dubrovnik i Plitvička jezera, to je otprilike ko da uspoređujete janjetinu i sportske aute, volim i jedno i drugo, ali nisu u istoj kategoriji. I obala je duga oko 4400km, jer se pod obalu računa i opseg otoka u doticaju s morem, što je valjda i logično.

Misha

pre 11 godina

Ne znam ko je ovo pisao ali niste uvrstili ni Pulu, Opatiju, Split, evo linka za upotpunjenje priče o lepotama Hrvatske,

http://www.tt-group.net/Croatia-vacations/Split-tourist-photo-guide/

sinisa

pre 11 godina

Ja sam kupio kucu pre 6 godina pored Sibenika,blizu Solarisa,sredio je, i imam 5 apartmana koje izdajem.Inace sam celo leto tamo,od aprila do oktobra.U Solarisu svaki 3 auto ima srpske tablice.
U pocetku je ceo komsiluk bio na Vi,ali ne zbog toga sto sam SrbIN nego zbog zavisti i ljubomore.Tamo su jako ljudi zavisni kada neko dodje nov.Oni ne vole ni Zagrebcane,ni Slavonce,ni jednog stranca,pa tako ni Srbe.Puno je doslo prijatelja i rodbine kod mene i to po prvi put u Hr,i odusevili se,i nikada nisu nista ruzno doziveli tokom boravka.
Opet zavisi gde se ide,u koje mesto.Sibenik je grad gde je pomesano stanovnistvo.Za mene je rizican Zadar,Biograd i okolina,i Split,jer se naselilo primitivno stanovnistvo iz Bosne.I upravo oni su ti koji prave problem.
Meni je tamo lepo pa ko voli nek izvoli.
Ako neko zeli odmor u Sibeniku nek se javi.

bosanac

pre 11 godina

Hvar ima najbolju vodu, bez obzira za sve, bio sam zadnji put 2003, ima i nocni zivot, prepuno tih jahti, a Dubrovnik je prepun turista, cijenu su uzasno porasle, tako ce biti i ove godine,

Lara

pre 11 godina

Svakome ko zeli da uziva u predivnim plazama i kristalno cistom moru preporucujem da ode u Hr... za prvi put idealna je Istra i Rovinj,a zatim slede Bol na Bracu, Korcula, Hvar, Makarska ... Sto se cena tice,zaobidjite agencije, pogledajte privatni smestaj preko interneta i bicete iznenadjeni da za svaciji dzep moze nesto da se nadje.

Ispravak

pre 11 godina

Hrvatska obala duga je više od 6000km, te tako ima treću najdužu obalu Mediterana, poslije Grčke i Italije! ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_length_of_coastline

Banski banderij

pre 11 godina

@ivanaxenija
znaš, vele mudri ljudi ak nemaš kaj pametnog za primijetiti šutnja je u tom slučaju zlato....
Po tebi bi onda Hrvatska obala od Brača na gore bila prazna jer je prehladno, a najekslkluzivnija mjesta kao Opatija, Poreč, Rovinj i dr. nekaj a la Arhangelsk na Bijelom moru.
U tvom svijetu je znači Grčka(!) i Grci bliže Srbiji.. jer govore engleski? A to što dosta Hrvata ljetuje u Grčkoj (molim te daj mi definiciju "dosta"-200 000, 300 000, 400 000-jel to znači dosta ako se uzme u obzir da jedno 1.5 milijuna Slovenaca ljetuje u RH) možda znači da je standard takav da omogućava zainteresiranima da vide nešto više od svojeg sela/grada.. Koliko ja znam, samo ograničeni ljudi ne mrdaju iz svog sela (ne govorim o ljudima koji nemaju novca pa ne mogu).

Hr

pre 11 godina

Bio, video (celo detinjstvo i mladost) i resio da move on.
Bilo je kako je bilo, sada vi imate svoje a mi svoje, i nemojte molim vas, mislim na b92, da nas svake godine u ovo doba (pred pocetak sezone) bombardujete floskulama o blagodetima letovanja u Cro.
Ako vam treba lova, iskoristite prostor za reklame!
(Shomi, 14. maj 2012 16:22)

U čemu je tvoj problem? Zašto jedan medij nebi pisao o Hr, ako se Srb reklamira u Hr i ako mediji u Hr pišu o istoj? Pošto sam bio u dijelu Srbije i vidio ono što prosječan Hrvat još nije, mogu slobodno reći da Hrvatska pruža daleko više prirodnih ljepota (svi vrsta i za sve tipove turista) srpskim turistima nego Srbija hrvatskim.
Zbog čega b92 nebi pisao o Hr? zašto Srbi koji žele doći u Hr nebi mogli pročitati na svom mediju ništa o Hr?
Btw, nije istina da b92 piše samo o Hr, piše o svim zemljama, čak i o onim destinacijama koje srpske turiste neće nikada vidjeti.
Bez obzira na to tekst o Hr napisan je izrazito površno. Ubuduće bi bilo bolje da se obrađuje dio Hr po dio (slično kao ortoci po Grčkoj) jer nema smisla nabacivanje svega i svačega u jendom tekstu.

ana manjana

pre 11 godina

Niste se proslavili. Tekst kao da je pisan za vanzemaljca: krajnje uopsteno, bez detalja, bez lokaliteta, ovakvi tekstovi moraju biti krcati informacijama

ekrem strumer

pre 11 godina

Bilo bi jako lepo da neko napise reportazu o ostrvu Sipan ili Mljetu odn Korculi sa detaljima kako doci i gde odsesti,plaze, restorani, rentanje camaca i slicno jer mi koji smo prelomili da idemo u Hrvatsku zelimo konkretan info. Mozda i za ovde toliko puta negativno konotirani Zadar ima nesto lepo da se cuje i ponudi pa da cujemo nesto pozitivno o tom gradu. Imam utisak da je svaka reportaza odradjena ofrlje i stavljena cisto sa bi se izredjali pro i contra komentatori sto postaje zamorno citati.
Pozdrav iz NS.

lep pozdrav!

pre 11 godina

bio u hr pretprosle godine u biogradu, pored predivnog mora, sunca i atmosfere bez premca, mora se naznaciti i ovo: u radnjama/restoranima na moju ekavicu u vecini slucajeva deluju namrsteno i neprijatno - e to ne zelim da dozivljavam na odmoru za koji sam dao poveci novac, i to u mnogome ruzi onu lepu sliku mora i sunca...
bracnom paru koji je bio smesten u apartmanu do naseg su skinuli tablice (bg) i ispustili jednu gumu, a meni na svu srecu nisu takli auto (pancevo tablice, a mozda vole opel...), jos jedna neprijatnost koja je dokrajcila onaj prvi odlican utisak do te mere da se ne nameravam vise tamo vracati...
zasto bi odlazio na odmor negde (pa da je i sam raj na zemlji) i da dozivljavam ovakve neprijatnosti zbog jezika kojeg pricam i tablica koje vozim? - neka hvala - (ja nisam bio tamo da ratujem i nikom nista skrivio nisam u zivotu)!
oticicu ove godine u lefkadu pa makar grci ispustali kanalizaciju na sred plaze (sto naravno ne rade), lepote mora su priblizno isto kao u hr, cene su cak i nize, ali ono najbitnije - osecam se opusteno i prijatno sto je presudno za odmor...

Vojvodjanin

pre 11 godina

Postovani na Korculi sam 4godine za redom, zbog ljubaznosti stanovnika i predivnog mora, a sto se tice milion ipo slovenaca na vasoj obali pola bacite u vodu... Pa oni su isto sto i mi za crnogorce (paradajz turizam)
od njih pare samo za smestaj, a ostalo nose od kuce... 50litara vina su poneli za prodaju i na kraju sve popili. 2-3 gajbe voca i pun krovni kofer hrane, tako da me zivo zanima sta taj slovenac kupi u lepoj vasoj osim kruha... A o Englezima da ne pricam, uz flasu vina drze Vam zauzet sto citavo vece... Hrvatskoj svakako trbaju promene, ali u pozitivnom smislu... Nisu bitne brojke o broju gostiju vec brojke o potrosnji i slivanju u budzet republike. Kad zam Slovencu spomenuo da cu sa familijom u terma 3000 ili nekudrugu banju iskolacio je oci... Joj kak je tamo skupo, bio sam jednom preko firme nesto smo radili tam...

Grič

pre 11 godina

Meni nisu jasni ljudi kaj vele da je Zagreb dosadan grad, dosadan je ako pod time podrazumijevate da se ne možete napiti do besvijesti pa onda urinirati po Jelačić placu jer će vas policija uhitit, onda je.
Ali sadržaja imate mali milijun, pa samo što se tiče vanjskih aktivnosti imate mogućnost skijanja na vodi, klizanja, kupanja, vožnje biciklom/rolanja po Jarunu i Bundeku, jedrenja, skijanja/sanjkanja, planinarenja, odbojke na pijesku, paintball, laserball, skydiving, a da ne pričam da ostalih aktivnosti ima koliko vam srce želi. To kaj su ljudi indolentni i ne žele se informirati o tome gdje je npr. jazz klub, likovna radionica, lounge bar, razgled grada zrakoplovom, gdje postoje barovi koji posluju u određenom vremenu po principiu "plati piće koliko misliš da vrijedi" itd. je drugi par rukava...
http://www.zagreb-touristinfo.hr/docs/web/obj_imgs/img1_large/JARUN_VELIKA_800%20(2).jpg
http://metro-portal.hr/img/repository/2008/05/web_image/zrak_bundek__fc0.jpg
http://croatia.hr/Images/t900x600-7380/Medvedgrad.jpg
http://www.tt-group.net/fotogalerije/Maksimir/Maksimir.jpg

Sačuvati zdravlje

pre 11 godina

Najvažnija informacija za srpske gradjane je ona koju je juče u jutarnjem programu RTS-a, kod Nataše Miljković, dao infektolog Ministarstva zdravlja Srbije - a to je da se u Hrvatskoj nalaze opasni tigrasti komarci koji prenose zarazne bolesti i sanitarna kontrola ih je našla na anšoj granici kod putnika koji se vraćaju iz Hrvatske.

dejan

pre 11 godina

Za onog ko je pitao o Korculi, zadnjih godina letujemo u Istri i na kvarnerskim otocima, tako da bas ne znam puno o Korculi sada, jedino znam da vec nekoliko godina vozi direktan autobus Beograd - Korcula. Cuo sam od ljudi koji su nedavno tamo bili - kazu da je jos uvek prelepo. Evo link s informacijama o autobusu, a ima tu i drugih informacija o Korculi:

http://www.korculainfo.com/bus/bus-korcula-beograd.php

Vanda

pre 11 godina

Trogir je jedno od najljepsih mjesta na dalmatinskoj obali.Cijeli stari dio grada je pod zastitom UNESCO,kad pijes kafu u nekom kaficu a oko tebe sve one stare kamene kuce imas osjecaj kao da si u nekom muzeju historije.A kada predjes most vec si na ostrvu Ciovo gdje uvijek mozes naci neku uvalicu samo za sebe sa kristalno cistim morem.Mi smo bili u Villa Sunrise (http://www.villa-sunrise.com) prosle godine i bilo je prelepo.Rado bi se vratila u Trogir ponovo.

novosadjanka

pre 11 godina

da, poznate su kuknjave na srbe- pa opet se ne libite da ih zovete, Licemerju nema kraja. ko je prvi i sta radio ne zelim ulaziti- Tudjman je sve rekao izjavom: Da ja nisam zelio rata ne bi bilo!!!
Posto u regiji Zadra, kao i jos nekim, na srbe reaguju kao doticni gospodin- direktno ih optuzujuci za sve, oprez je uvek dobro dosao posto na budalu veoma lako mozete naici. U svakom slucaju- hrvatska se lepotom mora ne moze porediti sa Grckom, kao ni toplinom i cenama :)
molim moderaciju da odobri ovaj osgovor na komentar

novosadjanka

pre 11 godina

i opet se ne objavljuju komentari koji iole kriticki opisuju Hrvatsku- da se covek zapita da li su moderatori placeni ili nikada nisu bili u Hrvatskoj. zarad prosecnog turiste- objektivna informacija je neophodna. clanak napisan da bi se samo promovisao turizam u hrvatskoj- kakav god da je, a turisti ne pruza ni jednu informaciju. Zadar je najpoznatiji po gostoljubivosti srbima...

jelenica pelenica

pre 11 godina

Najlepse more na svetu! Zao mi je sto vise nikada necu otici tamo na letovanje. Davnih godina sam letovala na Hvaru i Bracu i hrvatsko primorje mi je ostalo u prelepom secanju. Ipak sada ne bih rizikovala da sa decom idem tamo jer ne zelim da budem taj 1% kome se desi neprijatnost, niti da uopste mislim o tome.... nazalost.

seven

pre 11 godina

Ove godine prvi put smo poceli razmisljati na nagovor prijatelja o letovanju u Hrvatskoj.Poznajemo prirodne lepote Hrvatske ,a zamisljena tura bila bi Plitvice,Biograd na moru kao baza,a fakultativni izleti,slapovi Krke,krstarenje do Kornata.Smestaj je apartmanski,prevoz automobilom.Kada smo sve stavili na papir,uz cinjenicno stanje je da je Hrvatska jedna od skupljih destinacija,za taj cenovni rang vec se lepo moze birati,Lefkada,Zakintos,Kefalonija...Turska Alanja avionski prevoz,hotelski smetaj pp.Sada smo u nedoumici.

ivanaxenija

pre 11 godina

ja sam bila kod dragih rodjaka prosle godine, posto u ostalom i cesto idem u hrvatsku rekla bih da tamo uvek imam neke sitnije ili krupnije neprijatnosti. ali ja idem par dana da obidjem drage ljude a sto se letovanja tice Grcka je neprikosnovena u svakom slucaju- voda je topla da decu ne mozete izvuci iz nje po celoj grckoj, domacini samo ljubazni, razumeju sve jezike- uvek cete se sporazumeti. u hrvatskoj se nekako kupa do Braca- vise njega je voda hladna, nije pristupacna deci. hrvatska je jos prazna pa vabe turiste na sve nacine- ali treba biti realan. dosta hrvata letuje u Grckoj- zapitajte se zasto ;)

BokiPirot

pre 11 godina

Kaže se da samo glupi ljudi ne menjaju svoje mišljenje.Slažem se.Ja sam svoje mišljenje o Hrvatima promenio,jednom davno.Dosta je.

Shomi

pre 11 godina

Bio, video (celo detinjstvo i mladost) i resio da move on.
Bilo je kako je bilo, sada vi imate svoje a mi svoje, i nemojte molim vas, mislim na b92, da nas svake godine u ovo doba (pred pocetak sezone) bombardujete floskulama o blagodetima letovanja u Cro.
Ako vam treba lova, iskoristite prostor za reklame!

ivanaxenija

pre 11 godina

mudri ljudi vele- kada dodju teska vremena, pametan ucuti, budala progovri a fukara se obogati.
dosta su pametni cutali- to sto svaku objektivnu kritiku koja oslikava pravo stanje bezocno napadate- govori samo o vama. sto se kristalne cistoce mora tice- lako se vidi razlika izmedju grckog mora gde kanalizacija ne ide u vodu, i hrvatskoga.
prosle godine sam bas bila na Bracu- voda je bila losa na dosta plaza- skuplja se prljavstina izmedju kopna i ostrva, o neljubaznosti lokalnog stanovnistva necu ni da pricam- u prodavnici mm trazio hleb, i naravno da je bio provociran, a engleski jezik ne znaju. o ostalome svakako govori cinjenica da vise hrvata na moru i plazama vidjam u Grckoj nego u Hrvatskoj- dela uvek govore vise od reci !!!

Shomi

pre 11 godina

HR, temper, temper...
Da li si ti ikada bio u Vodnjanu kada je bio bez stanovnika sredinom '70, u Materadi kada si mogao da razgovaras sa majkom Fulvia Tommizze, po istarskim fojbama u kojima sam nalazio ostatke iz '46, po selima Moslavine....nisi ni svoju zemlju video kao sto bi trebalo da se vidi a kamoli Srbiju.

Sačuvati zdravlje

pre 11 godina

Najvažnija informacija za srpske gradjane je ona koju je juče u jutarnjem programu RTS-a, kod Nataše Miljković, dao infektolog Ministarstva zdravlja Srbije - a to je da se u Hrvatskoj nalaze opasni tigrasti komarci koji prenose zarazne bolesti i sanitarna kontrola ih je našla na anšoj granici kod putnika koji se vraćaju iz Hrvatske.

ivanaxenija

pre 11 godina

ja sam bila kod dragih rodjaka prosle godine, posto u ostalom i cesto idem u hrvatsku rekla bih da tamo uvek imam neke sitnije ili krupnije neprijatnosti. ali ja idem par dana da obidjem drage ljude a sto se letovanja tice Grcka je neprikosnovena u svakom slucaju- voda je topla da decu ne mozete izvuci iz nje po celoj grckoj, domacini samo ljubazni, razumeju sve jezike- uvek cete se sporazumeti. u hrvatskoj se nekako kupa do Braca- vise njega je voda hladna, nije pristupacna deci. hrvatska je jos prazna pa vabe turiste na sve nacine- ali treba biti realan. dosta hrvata letuje u Grckoj- zapitajte se zasto ;)

novosadjanka

pre 11 godina

da, poznate su kuknjave na srbe- pa opet se ne libite da ih zovete, Licemerju nema kraja. ko je prvi i sta radio ne zelim ulaziti- Tudjman je sve rekao izjavom: Da ja nisam zelio rata ne bi bilo!!!
Posto u regiji Zadra, kao i jos nekim, na srbe reaguju kao doticni gospodin- direktno ih optuzujuci za sve, oprez je uvek dobro dosao posto na budalu veoma lako mozete naici. U svakom slucaju- hrvatska se lepotom mora ne moze porediti sa Grckom, kao ni toplinom i cenama :)
molim moderaciju da odobri ovaj osgovor na komentar

ivanaxenija

pre 11 godina

mudri ljudi vele- kada dodju teska vremena, pametan ucuti, budala progovri a fukara se obogati.
dosta su pametni cutali- to sto svaku objektivnu kritiku koja oslikava pravo stanje bezocno napadate- govori samo o vama. sto se kristalne cistoce mora tice- lako se vidi razlika izmedju grckog mora gde kanalizacija ne ide u vodu, i hrvatskoga.
prosle godine sam bas bila na Bracu- voda je bila losa na dosta plaza- skuplja se prljavstina izmedju kopna i ostrva, o neljubaznosti lokalnog stanovnistva necu ni da pricam- u prodavnici mm trazio hleb, i naravno da je bio provociran, a engleski jezik ne znaju. o ostalome svakako govori cinjenica da vise hrvata na moru i plazama vidjam u Grckoj nego u Hrvatskoj- dela uvek govore vise od reci !!!

BokiPirot

pre 11 godina

Kaže se da samo glupi ljudi ne menjaju svoje mišljenje.Slažem se.Ja sam svoje mišljenje o Hrvatima promenio,jednom davno.Dosta je.

novosadjanka

pre 11 godina

i opet se ne objavljuju komentari koji iole kriticki opisuju Hrvatsku- da se covek zapita da li su moderatori placeni ili nikada nisu bili u Hrvatskoj. zarad prosecnog turiste- objektivna informacija je neophodna. clanak napisan da bi se samo promovisao turizam u hrvatskoj- kakav god da je, a turisti ne pruza ni jednu informaciju. Zadar je najpoznatiji po gostoljubivosti srbima...

jelenica pelenica

pre 11 godina

Najlepse more na svetu! Zao mi je sto vise nikada necu otici tamo na letovanje. Davnih godina sam letovala na Hvaru i Bracu i hrvatsko primorje mi je ostalo u prelepom secanju. Ipak sada ne bih rizikovala da sa decom idem tamo jer ne zelim da budem taj 1% kome se desi neprijatnost, niti da uopste mislim o tome.... nazalost.

Shomi

pre 11 godina

Bio, video (celo detinjstvo i mladost) i resio da move on.
Bilo je kako je bilo, sada vi imate svoje a mi svoje, i nemojte molim vas, mislim na b92, da nas svake godine u ovo doba (pred pocetak sezone) bombardujete floskulama o blagodetima letovanja u Cro.
Ako vam treba lova, iskoristite prostor za reklame!

lep pozdrav!

pre 11 godina

bio u hr pretprosle godine u biogradu, pored predivnog mora, sunca i atmosfere bez premca, mora se naznaciti i ovo: u radnjama/restoranima na moju ekavicu u vecini slucajeva deluju namrsteno i neprijatno - e to ne zelim da dozivljavam na odmoru za koji sam dao poveci novac, i to u mnogome ruzi onu lepu sliku mora i sunca...
bracnom paru koji je bio smesten u apartmanu do naseg su skinuli tablice (bg) i ispustili jednu gumu, a meni na svu srecu nisu takli auto (pancevo tablice, a mozda vole opel...), jos jedna neprijatnost koja je dokrajcila onaj prvi odlican utisak do te mere da se ne nameravam vise tamo vracati...
zasto bi odlazio na odmor negde (pa da je i sam raj na zemlji) i da dozivljavam ovakve neprijatnosti zbog jezika kojeg pricam i tablica koje vozim? - neka hvala - (ja nisam bio tamo da ratujem i nikom nista skrivio nisam u zivotu)!
oticicu ove godine u lefkadu pa makar grci ispustali kanalizaciju na sred plaze (sto naravno ne rade), lepote mora su priblizno isto kao u hr, cene su cak i nize, ali ono najbitnije - osecam se opusteno i prijatno sto je presudno za odmor...

Shomi

pre 11 godina

HR, temper, temper...
Da li si ti ikada bio u Vodnjanu kada je bio bez stanovnika sredinom '70, u Materadi kada si mogao da razgovaras sa majkom Fulvia Tommizze, po istarskim fojbama u kojima sam nalazio ostatke iz '46, po selima Moslavine....nisi ni svoju zemlju video kao sto bi trebalo da se vidi a kamoli Srbiju.

Troml

pre 11 godina

Top 10 u Hrvatskoj!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Srbi (večina) po običaju
pišu s omalovažavanjem
o ljepotama Hrvatske
(a i Jadrana), dok Hrvati
kontriraju, pa svake godine
imamo isti scenarij, prepucavanje
komentarima, iako si večina
ne može priuštiti "pravo ljetovanje"
(kruh, pašteta, paradajz, konzerva i slićno,
Jugo su proizvodi za more).
Pročitajte (ako niste gledali)
izjavu znalca kojem se valjda može
vjerovati, jer je prošao i prošpartao
cijeli svijet, te može razlučiti dobro od lošega,


Anthony Bourdain oduševljen Hrvatskom, kaže:

"Ako niste bili u Hrvatskoj, vi ste je**ni idioti".

vicko

pre 11 godina

zanimljivo, da me netko pita koje stvari u Hrvatskoj NE preporučiti, prvo što mi pada na pamet su Dubrovnik i Zadar. U prvom morate čekati da vas se pusti u grad po sistemu deset unutra deset van, kao kad su rasprodaje u H&M, a u drugom ne da nema dobrog noćnog života, nego nema dobrog ničega. Slično je i s Hvarom, koji u sezoni postaje modna pista za jet set preseravanja. A s druge strane, zaboravljeni su, npr, Komiža (i Vis općenito), Istra koja je idealna za sadržajno provesti nekoliko sedmica ukoliko ih imate, Korčula... S time da su Istra i otoci generalno mjesta na kojima se događa najmanje incidenata po pitanju komšija.
i da, u Zagrebu se ne naručuje machiatto, nego kava s mlijekom (odnosno, preciznije, Zagrepčani to izgovaraju "kava s mljekom")

ima tako pasteta turista a boga mi i zolja turista

pre 11 godina

cuj,novosadjanka... zadar mozda nije gostoljubiv prema srbima ali svi se sjecaju velikog turistickog dolaska srba na jadran u sezonama 91,92,93... cesi su na jadran dolazili sa pastetama i svi smo im se smijali i druzili s njima. mogli ste i vi ponijeti pastete,mi bi sredili vino za navecer.nije mi cilj trolanje i to pogotovo na ovakvim vijestima,i slazem se da je vrijeme da se krene dalje ali sam jednostavno morao reagirat na ovakav bezobrazluk. molim vas da objavite komentar,fala.

sinisa

pre 11 godina

Ja sam kupio kucu pre 6 godina pored Sibenika,blizu Solarisa,sredio je, i imam 5 apartmana koje izdajem.Inace sam celo leto tamo,od aprila do oktobra.U Solarisu svaki 3 auto ima srpske tablice.
U pocetku je ceo komsiluk bio na Vi,ali ne zbog toga sto sam SrbIN nego zbog zavisti i ljubomore.Tamo su jako ljudi zavisni kada neko dodje nov.Oni ne vole ni Zagrebcane,ni Slavonce,ni jednog stranca,pa tako ni Srbe.Puno je doslo prijatelja i rodbine kod mene i to po prvi put u Hr,i odusevili se,i nikada nisu nista ruzno doziveli tokom boravka.
Opet zavisi gde se ide,u koje mesto.Sibenik je grad gde je pomesano stanovnistvo.Za mene je rizican Zadar,Biograd i okolina,i Split,jer se naselilo primitivno stanovnistvo iz Bosne.I upravo oni su ti koji prave problem.
Meni je tamo lepo pa ko voli nek izvoli.
Ako neko zeli odmor u Sibeniku nek se javi.

seven

pre 11 godina

Ove godine prvi put smo poceli razmisljati na nagovor prijatelja o letovanju u Hrvatskoj.Poznajemo prirodne lepote Hrvatske ,a zamisljena tura bila bi Plitvice,Biograd na moru kao baza,a fakultativni izleti,slapovi Krke,krstarenje do Kornata.Smestaj je apartmanski,prevoz automobilom.Kada smo sve stavili na papir,uz cinjenicno stanje je da je Hrvatska jedna od skupljih destinacija,za taj cenovni rang vec se lepo moze birati,Lefkada,Zakintos,Kefalonija...Turska Alanja avionski prevoz,hotelski smetaj pp.Sada smo u nedoumici.

Hr

pre 11 godina

Bio, video (celo detinjstvo i mladost) i resio da move on.
Bilo je kako je bilo, sada vi imate svoje a mi svoje, i nemojte molim vas, mislim na b92, da nas svake godine u ovo doba (pred pocetak sezone) bombardujete floskulama o blagodetima letovanja u Cro.
Ako vam treba lova, iskoristite prostor za reklame!
(Shomi, 14. maj 2012 16:22)

U čemu je tvoj problem? Zašto jedan medij nebi pisao o Hr, ako se Srb reklamira u Hr i ako mediji u Hr pišu o istoj? Pošto sam bio u dijelu Srbije i vidio ono što prosječan Hrvat još nije, mogu slobodno reći da Hrvatska pruža daleko više prirodnih ljepota (svi vrsta i za sve tipove turista) srpskim turistima nego Srbija hrvatskim.
Zbog čega b92 nebi pisao o Hr? zašto Srbi koji žele doći u Hr nebi mogli pročitati na svom mediju ništa o Hr?
Btw, nije istina da b92 piše samo o Hr, piše o svim zemljama, čak i o onim destinacijama koje srpske turiste neće nikada vidjeti.
Bez obzira na to tekst o Hr napisan je izrazito površno. Ubuduće bi bilo bolje da se obrađuje dio Hr po dio (slično kao ortoci po Grčkoj) jer nema smisla nabacivanje svega i svačega u jendom tekstu.

Novosađanin

pre 11 godina

Bio sam na jedrenju prošle godine u Hrvatskoj, Split, Šolta, Hvar, Vis i okolna mala ostrva i to mi je bila veeeeelika greška - posle ovog iskustva sva dosadašnja letovanja mi izgledaju kao kupanje u dečjem bazenu na naduvavanje. Pribojavam se da će mi sva buduća letovanja posle ovog biti razočarenje...
Vozio sam auto sa NS tablama i očekivao sam neke neprijatne komentare ili neprijatno ponašanje makar na putu ali nisam ni jednom naišao na išta slično, čak mi se čini da su me Splićani propuštali češće u saobraćaju nego svoje sugrađane.

Misha

pre 11 godina

Ne znam ko je ovo pisao ali niste uvrstili ni Pulu, Opatiju, Split, evo linka za upotpunjenje priče o lepotama Hrvatske,

http://www.tt-group.net/Croatia-vacations/Split-tourist-photo-guide/

Banski banderij

pre 11 godina

mudri ljudi vele- kada dodju teska vremena, pametan ucuti, budala progovri a fukara se obogati.
dosta su pametni cutali- to sto svaku objektivnu kritiku koja oslikava pravo stanje bezocno napadate- govori samo o vama. sto se kristalne cistoce mora tice- lako se vidi razlika izmedju grckog mora gde kanalizacija ne ide u vodu, i hrvatskoga.
prosle godine sam bas bila na Bracu- voda je bila losa na dosta plaza- skuplja se prljavstina izmedju kopna i ostrva, o neljubaznosti lokalnog stanovnistva necu ni da pricam- u prodavnici mm trazio hleb, i naravno da je bio provociran, a engleski jezik ne znaju. o ostalome svakako govori cinjenica da vise hrvata na moru i plazama vidjam u Grckoj nego u Hrvatskoj- dela uvek govore vise od reci !!!
(ivanaxenija, 14. maj 2012 09:26)
________________________________

Kritika je dobrodošla, fantaziranje i neistina nisu.
Evo što kaže EK o čistoći mora (za one kojima se ne da otvarat link RH je druga u Europi po čistoći mora, iza Cipra) http://www.monitor.hr/clanci/hrvatska-po-cistoci-mora-za-kupanje-druga-u-europi/156086/

Ne razumijem u čemu je problem tražiti "kruh" (jer očito znate koja je riječ), ne tražimo vas da se usput preobratite na katoličanstvo. Ako mogu Amerikanci naučiti tih par fraza i izraza (zamisli) ne razumijem zakaj raditi sam sebi probleme.
I opet ponavljam da bih volio neke brojeve dobiti o tome koliko to Hrvata dolazi u Grčku jer koliko ja znam Dalmacija, Istra i Kvarner te otoci imaju populaciju od 2 milijuna ljudi, plus još nekih 700 000 tisuća koji imaju vikedice/dolaze u hotelski ili privatni smještaj ljetovati. Ako si vidjela preko 2 milijuna Hrvata u Grčkoj onda se moramo mi u Hrvatskoj ozbiljno zabrinuti... Ja jako volim brojeve i potkrijepljene tvrdnje, mitovi i legende mi baš ne sjedaju najbolje na želudac.

bosanac

pre 11 godina

Hvar ima najbolju vodu, bez obzira za sve, bio sam zadnji put 2003, ima i nocni zivot, prepuno tih jahti, a Dubrovnik je prepun turista, cijenu su uzasno porasle, tako ce biti i ove godine,

Pavle

pre 11 godina

Rovinj je zakon -- divne plaze sa prirodnom hladovinom od borova, vrlo fini i prijatni ljudi, sjajna hrana, cene pristupacnije nego u DBV ili CG, ima mnogo toga da se vidi a more je cisto i toplo. Gostprimstvo je na zavidnom nivou -- svi su bili ljubazni i predusretljivi, a video sam i dosta automobila sa BG tablama parkiranih kako na javnim parkiralistima tako i na ulicama bez bilo kakvih problema. Sto je najvaznije, ne prave cirkus od iznajmljivanja suncobrana i lezaljki kao u CG, i ne gledaju da vas oderu jednom pa da se nikad vise ne vratite. Istrani su kosmopoliti i pravi domacini -- svakako cu tamo ponovo boraviti.

jole

pre 11 godina

Sjajna tema za tekst, ali loše obrađena. Znam jer godinama letujem u Hrvatskoj, i obišao sam je i kopnom i morem.
Dubrovnik, kao i uvek, precenjen i negostoljubiv za ljude iz naše zemlje. Gomile dosadnih stranih turista koji bauljaju gradom, previsoke cene... Okej za jednodnevnu posetu, ali ne za više od toga.
Sa druge strane - fale neka fenomenalna mesta, npr. Lošinj, Korčula, Dugi Otok, Lastovo...
Ko nije siguran gde i šta, može pravo u Istru, blizu Pule, tamo nema greške!

panzer general

pre 11 godina

tema se mogla obradit bolje. Nekako su nabacana mjesta koja se ustvari nemogu uspoređivat, npr. Dubrovnik i Plitvička jezera, to je otprilike ko da uspoređujete janjetinu i sportske aute, volim i jedno i drugo, ali nisu u istoj kategoriji. I obala je duga oko 4400km, jer se pod obalu računa i opseg otoka u doticaju s morem, što je valjda i logično.

Lara

pre 11 godina

Svakome ko zeli da uziva u predivnim plazama i kristalno cistom moru preporucujem da ode u Hr... za prvi put idealna je Istra i Rovinj,a zatim slede Bol na Bracu, Korcula, Hvar, Makarska ... Sto se cena tice,zaobidjite agencije, pogledajte privatni smestaj preko interneta i bicete iznenadjeni da za svaciji dzep moze nesto da se nadje.

Grič

pre 11 godina

Meni nisu jasni ljudi kaj vele da je Zagreb dosadan grad, dosadan je ako pod time podrazumijevate da se ne možete napiti do besvijesti pa onda urinirati po Jelačić placu jer će vas policija uhitit, onda je.
Ali sadržaja imate mali milijun, pa samo što se tiče vanjskih aktivnosti imate mogućnost skijanja na vodi, klizanja, kupanja, vožnje biciklom/rolanja po Jarunu i Bundeku, jedrenja, skijanja/sanjkanja, planinarenja, odbojke na pijesku, paintball, laserball, skydiving, a da ne pričam da ostalih aktivnosti ima koliko vam srce želi. To kaj su ljudi indolentni i ne žele se informirati o tome gdje je npr. jazz klub, likovna radionica, lounge bar, razgled grada zrakoplovom, gdje postoje barovi koji posluju u određenom vremenu po principiu "plati piće koliko misliš da vrijedi" itd. je drugi par rukava...
http://www.zagreb-touristinfo.hr/docs/web/obj_imgs/img1_large/JARUN_VELIKA_800%20(2).jpg
http://metro-portal.hr/img/repository/2008/05/web_image/zrak_bundek__fc0.jpg
http://croatia.hr/Images/t900x600-7380/Medvedgrad.jpg
http://www.tt-group.net/fotogalerije/Maksimir/Maksimir.jpg

Banski banderij

pre 11 godina

@ivanaxenija
znaš, vele mudri ljudi ak nemaš kaj pametnog za primijetiti šutnja je u tom slučaju zlato....
Po tebi bi onda Hrvatska obala od Brača na gore bila prazna jer je prehladno, a najekslkluzivnija mjesta kao Opatija, Poreč, Rovinj i dr. nekaj a la Arhangelsk na Bijelom moru.
U tvom svijetu je znači Grčka(!) i Grci bliže Srbiji.. jer govore engleski? A to što dosta Hrvata ljetuje u Grčkoj (molim te daj mi definiciju "dosta"-200 000, 300 000, 400 000-jel to znači dosta ako se uzme u obzir da jedno 1.5 milijuna Slovenaca ljetuje u RH) možda znači da je standard takav da omogućava zainteresiranima da vide nešto više od svojeg sela/grada.. Koliko ja znam, samo ograničeni ljudi ne mrdaju iz svog sela (ne govorim o ljudima koji nemaju novca pa ne mogu).

Vojvodjanin

pre 11 godina

Postovani na Korculi sam 4godine za redom, zbog ljubaznosti stanovnika i predivnog mora, a sto se tice milion ipo slovenaca na vasoj obali pola bacite u vodu... Pa oni su isto sto i mi za crnogorce (paradajz turizam)
od njih pare samo za smestaj, a ostalo nose od kuce... 50litara vina su poneli za prodaju i na kraju sve popili. 2-3 gajbe voca i pun krovni kofer hrane, tako da me zivo zanima sta taj slovenac kupi u lepoj vasoj osim kruha... A o Englezima da ne pricam, uz flasu vina drze Vam zauzet sto citavo vece... Hrvatskoj svakako trbaju promene, ali u pozitivnom smislu... Nisu bitne brojke o broju gostiju vec brojke o potrosnji i slivanju u budzet republike. Kad zam Slovencu spomenuo da cu sa familijom u terma 3000 ili nekudrugu banju iskolacio je oci... Joj kak je tamo skupo, bio sam jednom preko firme nesto smo radili tam...

Ispravak

pre 11 godina

Hrvatska obala duga je više od 6000km, te tako ima treću najdužu obalu Mediterana, poslije Grčke i Italije! ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_length_of_coastline

dejan

pre 11 godina

Za onog ko je pitao o Korculi, zadnjih godina letujemo u Istri i na kvarnerskim otocima, tako da bas ne znam puno o Korculi sada, jedino znam da vec nekoliko godina vozi direktan autobus Beograd - Korcula. Cuo sam od ljudi koji su nedavno tamo bili - kazu da je jos uvek prelepo. Evo link s informacijama o autobusu, a ima tu i drugih informacija o Korculi:

http://www.korculainfo.com/bus/bus-korcula-beograd.php

ekrem strumer

pre 11 godina

Bilo bi jako lepo da neko napise reportazu o ostrvu Sipan ili Mljetu odn Korculi sa detaljima kako doci i gde odsesti,plaze, restorani, rentanje camaca i slicno jer mi koji smo prelomili da idemo u Hrvatsku zelimo konkretan info. Mozda i za ovde toliko puta negativno konotirani Zadar ima nesto lepo da se cuje i ponudi pa da cujemo nesto pozitivno o tom gradu. Imam utisak da je svaka reportaza odradjena ofrlje i stavljena cisto sa bi se izredjali pro i contra komentatori sto postaje zamorno citati.
Pozdrav iz NS.

ana manjana

pre 11 godina

Niste se proslavili. Tekst kao da je pisan za vanzemaljca: krajnje uopsteno, bez detalja, bez lokaliteta, ovakvi tekstovi moraju biti krcati informacijama

Vanda

pre 11 godina

Trogir je jedno od najljepsih mjesta na dalmatinskoj obali.Cijeli stari dio grada je pod zastitom UNESCO,kad pijes kafu u nekom kaficu a oko tebe sve one stare kamene kuce imas osjecaj kao da si u nekom muzeju historije.A kada predjes most vec si na ostrvu Ciovo gdje uvijek mozes naci neku uvalicu samo za sebe sa kristalno cistim morem.Mi smo bili u Villa Sunrise (http://www.villa-sunrise.com) prosle godine i bilo je prelepo.Rado bi se vratila u Trogir ponovo.