Ponedeljak, 30.05.2011.

13:46

Dubai - turistički fenomen

Izvor: B92

Dubai - turistièki fenomen IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Sheik Nikola Al Dubai

pre 11 godina

Sto se tice plaza gradske u uzas, u smislu da se tu kupaju idusi koji ulaze u vodu skroz obuceni, u farmerkama, majicama, zene se kupaju skroz obucene i to je stvarno ruzno. Plaze koje se placaju su dobre ali to nije nikako kao u evropi. Pesak je odlican, voda je super ali ne moze nigde da se popije pivo, zabranjeno je da se ljubis ili grlis sa zenom, sto je donekle i ok jer bi ovi indusi verovatno pravili cirkus. Burj Al Arab, nama poznatiji kao hotel u obliku jedra, je iskreno lepsi na slikama. Savet za vas koji planirate dolazak, nemojte mnogo slika gledati pre nego sto dodjete, jer ce vam sve vec izgledati poznato i kao vec vidjeno i necete imati utisak kao da ste prvi put ovde. Mozda vi i niste takvi ali nama se to desilo. Burj Kalifa je stvatno nesto posebno i sa razlogom se i ponose njome. Ogromna je i prelepa, sija kao jelka. U principu njima sve ovde sija i sljasti kao da je svaki dan Nova godina. Realno i moze im se. Pravi arapi su prebogati i bukvalno ne znaju sta ce s parama, a ovi jadni Indusi rade bukvalno najprljavije poslove za bedu ali vec znate da je to 5 puta vise placeno od bilo kod posla u njihovoj drzavi, pa je njima to ok. U principu treba videti sve ovo jer je drugacije od svega, probati razne vrste hrane i voca, obavezno ici na safari po pustinji, na sukove zacina i zlata, na sukove textila i nakita nemojte ici jer su sve kinezi i njihova roba koja je ista kao i u svim njihovim radnjama po bg-u. Putevi su im odlicni ali uzasno obelezeni. dosta od mene

Sheik Nikola Al Dubai

pre 11 godina

U pomenutom Dubai-u sam skoro 25 dana. Dosao sam sa zenom na medeni mesec. Dok smo planirali dolaza odlucili smo i da potrazimo posao ovde posto ga u Beogradu nismo nasli za skoro 3 godine. Ovde imamo dosta prijatelja kod kojih smo odsedali po nekoliko dana. Najvise vremena smo proveli u Al Barshi i lux naselju Mirdif. Ovde iskreno nemate sta da vidite, sem stvarno velikih gradjevina i shopping mallova. Ulice su prljave, pikavci i pesak na sve strane. Indusi su preplavili Dubai i oni iskreno krvare kompletnu sliku i uzivanje ovde. Podriguju i pljuju na sred ulice, bacaju smece, jednostavno ruze grad. Sto se tice cena svega iste su kao i u Bgd-u cak su mnoge stvari i jeftinije (tehnika, namestaj, namirnice). Sto se tice posla nije kao sto se prica. Nama su rekli da dodjemo, podelimo nekoliko CV-jeva po buticima i da ce nas mnogi od njih zvati pa mi da odaberemo najbolje. Mi smo podelili pre 150 CV-ja (ukupno) i samo su nas dve firme zvale na razgovor, a odgovore nismo ni dobili. Generalno ko ima srece da nadje posao pa cak i u butiku moze bas lepo da zivi, jer su radnicima basic plate od 1.000eura pa navise ali sa bonusima se izlazi na skoro 2.000 sto je za ove uslove ovde skroz ok. Grad kao grad je prelep za arhitekte koje mogu da vide uzivo sve ono sto su verovatno ucili na fakultetima ili gledali na slikama, prosecnom coveku je to samo u prolazu vau. Metro je definitivno ostavio najbolji utisak, jer je prosto savrsen ali jos uvek u izgradnji pa ne povezuje ceo grad.

Njegps

pre 12 godina

ma kakav dubai bre. Radio sam skoro godinu dana tamo. Jedna Grcka je bar 10 puta bolja za odmor nego dubai. Ne mozes nigde da izlazis osim u shopping il u hotelu. Jeste da ima lepe zgrade, al to je sve.

Mix

pre 12 godina

Pa dobro kakvi smo mi to ljudi??! Nema veze koja je tema (sport, putovanja, kultura, politika), uvek ista priča! :( Zar niste u stanju da prosto iznesete svoj stav i da uvažavate i poštujete ljude koji nisu vaši istomišljenici? Zašto uvek sve mora da se završi pljuvanjem i omalovažavanjem drugih ljudi? Jadno... Umesto da svi kažemo svoje mišljenje pa da na osnovu toga neko ko nije bio donese svoj sud, vi se trudite da objasnite onima koji misle drugačije da su glupi! Pozdrav svim dobronamernim, tolerantnim i kulturnim ljudima...

P.F.C.

pre 12 godina

Pozdrav o prepametni! Evo resih da i ja koju dodam! Nalazim se u pomenutoj gradini koja kao da je iz 23. veka i hocu nesto da kazem "na televiziju". Iz Beograda sam i ovde sam u poseti, sa zeljom da se nikada ne vratim u promasenu nam zemlju. Ljudi,manite price i pametovanje iz svojih soba. Ovde nasi zive kako mi verovatno necemo nikada. Pre svih personal "Emirata". Izrabljuju li indijce i pakistance? Sta me briga, nasi zive odlicno i zato pasose u sake i paljba! Pozdrav iz Dubaia!

Proka

pre 12 godina

Zaboravili ste da kazete na bezbednost koja je na najvisem nivou, mozete slobodno da ostavite najnoviji autmobilil da radi sa kljucevima u bravi i kada se vratite za pola sata bice na istom mestu gde ste ga i ostavili.

Nikola

pre 12 godina

Mislim da treba videti Dubai, kada su ga pravili nisu hteli da kopiraju Evropu, Ameriku ili bilo sta drugo, jednostavno su napravili cudo u sred pustinje. Sve sto mozete videti je najvece na svetu. Soping je neponovljiv, cene su OK, kako hrane tako i garderobe, npr. rucak u libanskom restoranu za 2 osobe u Bg-u je 3300 dinara a u Dubaiju 25 evra, zlato je 5 puta jeftinije, gorivo 3 puta. Ne mozete da ocekujete da odete na Bliski Istok i da se ponasate kao u Evropi, ali za uzvrat, ako ste fakutetski obrazovani, imate platu od 3000 evra, stan (sa bazenom i teretanom na vrhu, besplatno naravno), kola, a moram da istaknem i da su ljudi mnogo rastereceniji i otvoreniji nego kod nas. Ogranicenja postoje, vezana pre svega za kulturu, ali mislim da je drzava, kako za zivot, tako i za rad izuzetna.
Bilo da se govori o turistickoj destinaciji ili mestu gde zivite i radite, svakako treba videti Dubai. Ja sam bio 10 dana i ukoliko mi se bude ukazala prilika sigurno cu otici.

Peki

pre 12 godina

Ziveo sam tamo 5 godina i mnogo mi je zao sto vise tamo ne zivim jer je najlepse mesto na svetu za zivot, svako gleda svoja posla i mirno se zivi. Niko tamo nikoga ne prisiljava da radi za 5$ indusi dolaze sami da rade, samo da znate da je u Indiji plata 30$ tako da ti ljudi zarade 5 prosecnih palata iz zemlje iz koje dolaze.

mare the car

pre 12 godina

priznaj milane putopiscu jedan, da si radio u dubaiju ali si dobio otkaz jer si ogranicen pa sad pljujes po gradu za koji si do juce pricao da je najbolji na svetu...provaljen si. idi spavaj.

loto

pre 12 godina

ljudi u dubaiu provesti jedan dan i jednu noć je sasvim dosta.... grad bez duše, bez ikakvog dešavanja na ulicama, bez provoda(osim privatnih partyja), od arapa nemaš ništa jedini kontakt imaš sa azijatima.... sve one velelepne zgrade deluju toliko umetno da je to strašno.... u metrou postoji vagon za žene... u šoping molovima opozorenje "dont kissing".... na ulici nije preporučeno držati devojku za ruku, a o toplesu na plaži da ne pričam... u novembru imam opet priliku da odem ali mi se ne ide ni slučajno! dibai je umetan kao las vegas samo u vegasu je sve dozvoljeno, provodi su nenormalno dobri, šoping molovi su ludo dobri i jeftini, a i od amerikanaca čovek ima više nego od arapa... zanimljiviju su!

amazonka

pre 12 godina

Za mene su čista priroda, moj ranac, patike i duge setnje luksuz i ne bih ga menjala nizašta na svetu :) Ne privlači me sjaj, glamur i hedonizam koji Dubai nudi. Skijanje u pusinji, fontana koja pleše trbušni ples, najviši hoteli na svetu, ostrva u obliku palmi... ama bas nista od toga me ne fascinira.
Da imam toliko novca kupila bih kartu za Južnu Ameriku i šetkala se po Andima, skoknula do Manausa i zaigrala tango u Argentini.
Ukusi su različiti.

MP

pre 12 godina

Uh, evo da odjednom odgovorim svima koji su me prozvali.

Ne znam zasto bih bio ljubomoran, zivim u tom gradu, pa mislim da znam o cemu pricam. Nisam obisao 115 zemalja, ali od onih koje sam obisao, video sam mnogo lepsih mesta od Dubaia.
Kupovina i shopping festival nisu vise kao nekad. Velika je razlika u zadnjih godinu dana. Istina je da je tehnika jeftinija, ali garderoba uopste vise nije jeftina. Postoje rasprodaje, redovne dva puta godisnje, ali ko ima priliku da uporedi te cene sa outlet prodavnicama u Italiji, videce da je Italija jeftinija. I jos da dodam da su kolekcije koje mozete da vidite u outlet-ima u Italiji mnogo bolje nego ono sto stize u Dubai, a pogotovo onoo sto nalazite na rasprodajama. Svakodnevni zivot je dosta poskupio u poslednjih 5 godina. Neko rece da su restorani jeftini, jesu ali restorani fast food tipa ili cuveni "Ravi" (ko je ziveo u Dubaiu zna o cemu pricam), ali ako odete u bilo koji malo bolji restoran cena jela prelazi 150 dirhama, sto je oko 30 evra, a o velicinama porcija necu ni da govorim. Ima naravno izuzetaka, ali generalno nije jeftino.
Dalje, Burj Al Arab nije resort, nego hotel. Ne znam kako hotel moze da bude resort, ako se nalazi na ostrvu koje je povrsine osnove hotela, koja opet nije velika. Sto se tica arhitekture i konstrukcije hotela, skidam kapu. Kad kazem arhitekture, mislim na spoljni izgled, unutra sve sami kic, a narocito restoran pri vrhu (to je ona horizontalna precka koja se vidi spolja).
Sve sto se prica u komentarima vezano za radnike, sve je ziva istina, a ko je imao priliku da vidi gde zive i kako se hrane, sve mu je jasno.
Neko je pomenuo da se vrucina lako podnosi. Da, ali od oktobra do aprila. Trzni centri imaju parkinge, ali nemaju sve poslovne zgrade, pa kada u avgustu izadjes na pauzu za rucak, ne znas sta ti je gore, da ides peske ili da sednes u auto koji je parkiran na suncu i u kojem nije ispod 60 stepeni.
Plaze najlepse na svetu? Hm, ne znam da li bi se iko ko je bio ovde slozio sa ovime. Plaze na kojima je slobodan ulaz ili one gde kosta 5 dirhama (1 evro) imaju po jedan ili ni jedan fast food restoran, nemaju ni jedan kafic, imaju po max dva tusa na kojima je veliko pitanje da li mozes da izdrzis tusiranje, jer voda koja iz njih izlazi stize iz rezervoara ispod peska koji je toliko vruc da ne mozes da hodas po njemu bez papuca. One potpuno obesplatne plaze nemaju pri tome niti jednu jedinu palmu. Ono osto je lepo su hotelske plaze, za koje je ulaz oko 200 dirhama po osobi (oko 40 evra) ukoliko nisi gost hotela ili clan kluba (clanarina je retko pristupacna ljudima sa srpskim pasosem, jer plata naravno direktno zavisi od pasosa).
Posto ce biti sigurno onih koji ce da pitaju sta trazim u Dubai kad mi nista ne valja, evo unapred iskreno da kazem da je plata jos uvek bolja nego u Evropi, gde bih voleo da zivim.
Da ne bude da kritikujem sve, putevi jesu besprekorni, zgrade nove i lepe, sve je cisto i uredno, ali i dalje stoji ono sto sam napisao u prvom komentaru - grad nema dusu.

niko

pre 12 godina

Za 'strucnjake' koji najavljuju propast Dubai-a kad bude nestalo nafte:
vise od 90% naftnih rezervi lezi u Abu Dabi emiratu, tako da vam je ova teorija deplasirana. Rasprava je bezpredmetna, kao sto postoje osobe koje su zaljubljene u Beograd, postoje i one koje ne mogu ocima da ga vide.

draskoman

pre 12 godina

e ovako ljudi da se ne svadjate....bio sam kao turista u Dubai,i mogu vam reci da nema potrebe da ga uopste uporedjujete sa Barselonom ni sa Parizom,jer oba grada su stara vekovima,dok je Dubai sav nikao u poslednjih 10 godina,i po nicemu nema sliccnosti sa bilo kojim gradom u evropi...tamo je sve uradjeno u ultra teknoloskim inovacijama,kako gradjevina tako i sve ostalo,auto putevi su po 6-7traka,zgrade po 100 i vise spratova a shoping centri takvi da mogu ladno 4-5 nasih stati u jedan njihov,voze se samo lux vozila i to prosecno stara samo do 5god....ako neznate podatak litar goriva je 30centi,pa svi voze kola na benzin i to samo preko 3000kubika....ali to nas ne treba da interesuje jer ako ides kao turista,nagledaces se grada koji ti lici kao sa druge planete,kojeg nema ni u evropi,i plaza o kojima svi sanjamo,a sto se tice troskarenja,nista nije mnogo skuplji od Beograda ili Budve,Rima ili Pariza,Barselone ili Budimpeste,tako da vredi otici i biti turista,a ne neki cinovnik za ljudska prava ili policajac svetski......P/S..posle sptembra cu ici opet ali ovaj put zauvek,da ostanem i da zivim,jer ko je lud da odbije ponudu kad je tamo uvek leto i poneki prolecni dan,adio perjane jakne,gojzerice i vuneni dzemperi....poz svima....

Dragan

pre 12 godina

Ma kakav Dubaji kakvi bakraci !

Ko jos zeli da gleda neke crne ćebadi koje hodaju gradom?!
I j... takvu zemlju u kojoj nemozes da popijes pivo na plazi!

Da im je toliko dobro u tom arapskom svetu nebi preplavili Evropu.

Dok im nije dosao Islam to je bio najrazvijeniji deo sveta!

Marko

pre 12 godina

Ne mogu da verujem da postoje ljudi kojima je kriterijum za odlazak u neku zemlju da li se izrabljuju radnici na njenom tlu.
Dubai nije Evropa i ko tamo ide da bi posle poredio grad sa nekim evropskim, malo je glup. Dubai ne živi od nafte već od biznisa i to je ono što ga čini jedinstvenim u arapskom svetu.
Naravno da to nije grad u kojem možete da se šetkate po bulevarima, pre svega jer je tamo leti 40-45 stepeni uz vlažnost koja nekada ide i preko 90%. Nema istorije jer je to bilo selo pre 50 godina.

Treba otići, videti i osetiti. Pa čak i onaj kič u Burj al Arabu, ogorman broj različitih nacija koji će uvek i na svakom koraku da vam pomognu da se snađete i sl.
Svaka destinacija ima svoje čari i svoje mane.

zoran

pre 12 godina

(Dubai4Ever, 30. maj 2011 17:43)

Vi zakljucujete bez osnove, takodje.
Moguce da neki od nas ovde jos uvek imaju jake veze sa tom regijom, te zbog poslovnih veza znaju nesto vise o pozadini te vestachke tvorevine.

STL

pre 12 godina

@ Milan Putopisac: Kao prvo osoba koja je obisla 124 zemlje sigurno ne bi koristila recnik kakav Vi koristite. (misaona imenica? to koriste srednjoskolci u Srbiji). Drugo osoba koja obidje 124 zemlje sigurno ima postovanja prema svakoj od tih zemalja, kulturi i narodu koji tamo zivi ( citiram vas: "nista lepse kada pored tebe prolaze nindze..."), mislim da ovde duboko izrazavate vase nepostovanje, i nepoznavanje tudje, u ovom slucaju muslimanske kulture i obicaja. Osoba koja je obisla 124 zemlje sigurno ne bi uporedjivala jednu Barselonu ili Pariz sa Dubaiem u tom smislu. Ako uradite malo analize o Dubaiu, to je jedini Emirat koji najvise profita ostvaruje zahvaljujuci turizmu, a ne nafti kao sto vi u zabludi zivite, tj. samo osoba koja se obrazuje putem medija moze tako i da razmislja i donosi zakljucke. Drugo biti 3 dolara placen na sat je super novac u ovakvom svetu. Ako vidite i u Srbiji je to prosecna plata(negde oko 3 dolara na sat) a slobodno idite i radite na nasim gradilistima gde vas ubiju od rada za 1200 do maximum 2000 dinara za jedan dan, a eto bas vama da docaram malo, koji ste obisli 124 zemlje, da jedna Kina koja ce uskoro po svim analizama i predvidjanjima uskoro biti najjaca ekonomija na svetu, radnici zaradjuju manje od jednog dolara na sat, a o radnicima u Vijetnamu i da ne pricam. A primera koliko hocete. Osoba koja je obisla 124 zemlje sigurno je cula za termin Offshoring pa zna sta danasnje svetske korporacije rade i kako se bogate na nesrecnom narodu. Ali ne zelim da skrecem sa teme. Sve u svemu ono sto hocu da kazem je da Vi ustvari niste proputovali 124 zemlje, nego niste bili ni u 24 grada. Veliki pozdrav od mene!

Syriana

pre 12 godina

You know what the business community thinks of you? They think that a hundred years ago you were living in tents out here in the desert chopping each others heads off and that's where you'll be in another hundred years

Prazni stanovi u svim velikim zgradama,grad koji se ponosi sa hotelom od 7 zvezdica a wc 200m odatle izgleda kao da ga je granata pogodila putevi su ocajni u celoj zemlji,o ljudskim pravima nebih...grad treba posetiti ali daleko je od svetskih gradova

Vuk

pre 12 godina

"[Z]a sve vas koji mrzite dubai zato sto ste ljubomorni samo par reci od nekoga ko je tamo ziveo jednu punu deceniju: jeste i uvek ce ostati jedan od najboljih gradova na svetu! [I]ma sve sto mozete ikada pozeleti, najlepse plaze, prelepo uredjene parkove, savrsene auto-puteve, mostove, predivne, luksuzne hotele, shopping centre, raznorazne atrakcije."

I sve to po ceni od dva dolara dnevno koliko placaju stotine hiljada radnika iz Juzne Azije, koji tamo zive u apsolutno nehumanim uslovima, dok se bogati Arapi baskare u svojim luksuznim vilama sa bazenima i kupaju u zlatu. Da i mi otkrijemo naftu i da na njoj zaradjujemo milijarde od kojih onda mrvicama platimo jos dvadeset miliona stranaca (na nas sedam miliona) koji ce da nam skinu zvezde s neba a oni da zive kao stoka bili bismo mi mnogo interesantniji nego Dubai.

P.S. Da, juznoazijski radnici zaradjuju u Dubaiju vise nego kod kuce i to je nepravda ovog sveta, ali u odnosu na to koliko novca Arapi imaju oni zaradjuju uvredljivo malo i to je sramota tog Dubaija. O tome pricamo.

mikan

pre 12 godina

Mr Grido,M.Putopisac & Aleks,
Mislim da vi niste odmakli od vase kucne kapije ili presli ulicu u mestu u kome zivite.Vi grad Dubai i zivot u njemu uopste ne poznqjete.To sto pisete su price nekih koji su vam davali pogresne informacije o Emiratima,Dubaiju i svemu onome sto krasi ovaj grad,region i govori o ljudima koji zive tamo.Vodim preko 200 indijskih radnika na poslovima u ovom kraju bez problema u proteklih 5 godina.Zadovoljni su i oni i mi sa njima kao i investitor lokalac.Molio bih vas da ne komentarisete ono sto ne znate.Pozdrav sa 45c koji su daleko prijatniji od vasih komentara.

atlantispalmbeach resort

pre 12 godina

kod njih se ni dole navedena temperatura od 50C ne oseca zbog klime i vlaznosti vazduha....ko je bio u Antaliji ili Beleku u turskoj, zna o cemu pricam, njima je prosek temperature od 15-og jula do 20-og avgusta prosecna temperatura 52C, i nije toliko strasno....

sto se tice smestaja, extra luksuzan smestaj se dobiti za relativno 'male' pare, hotel atlantis na palminom ostrvu za 10 nocenja sa avio prevozom izadje na oko 1700e, (koliko se krecu i hoteli u turskoj, bolji hoteli u grckoj, italiji...itd) e sad, jedina stvar je sto je za tih 10-ak dana potrebno jos oko 2500-3000e za ostale troskove...

ali vredi videti i potrositi taj novac....:)

Dubai4Ever

pre 12 godina

ne mozete da donosite zakljucak na osnovu jednog putovanja u neki grad ili zemlju. imala sam prilike da obidjem sve zemlje bliskog istoka i imala sta da vidim. meni su oci sirom otvorene a ne kako vi kazete da nista nisam naucila za tih 10 godina. opet donosite zakljucak na slepo. kako su nastale mnoge zemlje evrope, amerika? zaboravljate istoriju! kakvom se istorijom srbija dici? ratovima i tolikim stradanjima? zaista je tuzno raspravljati sa ljudima koji su tako uskih pogleda. izadjite iz srbije i evrope, proputujte svet, naucicete dosta. ne zelim ni sa kim da se svadjam vec samo na kulturan nacin komentarisem i branim grad koji mi je toliko pruzio do sada. ziveti u gradu i posetiti ga turisticki nije isto. a verujte mi, imala sam prilike da zivim u nekoliko velikih gradova sveta. nije istina da ne mozete da upoznate arape, moja najbolja prijateljica je upravo emiracanka rodjena u dubaiju. jedna od najdivnijih i najpostenijih zena koje sam ikada upoznala. procitajte malo o istoriji emirata i celog gulf regiona. nemojte samo da pljujete po ostalom svetu misleci da sve znate. ziveo dubai!

Milan Putopisac

pre 12 godina

@Dubai4Ever
Da ti odgovorim ja koji sam izasao iz svog sela i koji sam obisao 124 drzave!

Dubaji jeste nov grad i nista vise!
Trzni centri u Barseloni i Parizu su misaona imenica za Dubai.Nista lepse nego kada pored tebe prolaze nindze (zene u burkama) ?!
O tome koliko bednika zivi u onom gradu necu ni da pricam.Toliko kica i sunda na jednom mestu retko gde ima.Setnja u dubaiju je misaona imenica a i ima da se vidi jedno veliko nista.
Zaradili tata kralj i sin na napacenom narodu i nafti velike pare pa resili malo da se igraju.

E da, a sta ce stvarno da bude kada im nestane nafte i sav turizam propadne kada za najvise deceniju i po temperatura bude 55 stepeni ?!

MS

pre 12 godina

@MP

Bash ga ispljuva :)

Nego sta je Burj Al Arab?

Jumeirah je OK plaza, ima boljih naravno. Najveca prednost te plaze je sto je ogromna pa guzve ne moze da bude.

Klopa MNOGO jeftinija u odnosu na evropu, discount za garderobu i dalje odlican....mora da se ubode trenutak a i ne kupuje se u Mall of Emirates ili Dubai Mall-u sem ako si deonicar Googla.....tehnika dzabe.

Grad nema dusu ako nemas pare, jer je setnja nemoguca kao na primer u Barsi ili Pragu. Ako tako gledas, da nema dusu. Ako imas pare, grad ima i vise nego sto mozes da izdrzis.

@Grido

Kod nas ti ne smetaju "favele" na par lokacija u glavnom gradu, ili prosecan lifespan Roma od 40ak godina? Njih tamo "izrabljuju" za pare koje kuci NIKAD ne zarade. Daleko da im je super, ali niko ih puskom nije terao da idu. Krenuli su trbuhom za kruhom, kao i drugi. Sada, posle 20ak godina su i oni pustili tamo korenje, i imaju svoje biznise. Tehnika i Rent a Car su totalno u njihovim rukama, toliko o tome.

Mirjana

pre 12 godina

Slažem se sa ostalim komentatorima, zaista nije vredno tih para! Provela sam tamo 11 dana u poseti kod druga, i videla sjaj i bedu Dubaija. Imala sam utisak da sam u filmskom gradu, jer je sve veštački napravljeno. A o upoznavanju njihove istorije i kulturne baštine, šta reći... imaju jedan originalan zid dužine 6m, i par zgrada. Nekoliko muzeja koji skoro i ne rade. Nijednog arapina nećete upoznati, zato što oni žive u svojim velikim kućama, iza velikih zidina. A od hrane, takodje, svakakve vrste ćete naći pre njihove tradicionalne.
Nema se tu baš šta videti, osim arhitektonskih čudesa. Meni se najviše svideo Bab Al Shams desert resort. Preporučujem Dubai šoping manijacima, arhitektama i onima koji imaju toliko para da ne znaju kako da ih potroše, pa mogu ih bacaju na vrhunski luksuz ondašnjih resorta ili svakojake sadržaje koji koštaju 50, 100 evrića. :)

zoran

pre 12 godina

(Dubai4Ever, 30. maj 2011 16:35)

Zalosno je to sto ste ziveli tamo 10 godina, kako pisete, a nista niste videli ni naucili.

Izrabljivanje i lopvluk koji postoji u Dubajiu ne postoji nigde na svetu.
Kakav crni turizam i ostale gluposti. Grad bez duse..beton, beton i beton...ne bih jedno selo na francuskoj obali, spanskoj, hrvatskoj menjao za Dubaji.
Samo dok su gradili Burj Dubai poginulo je 40 radnika, koji rade za 3$ na dan.
To vam je "fantasticni" Dubai.
Niti jednoj jedinoj osobi ne bih preporucio ovo mesto.

Dubai4Ever

pre 12 godina

milane, da ste vi neki putopisac ne biste se izrazavali ovako. ali svako ima pravo na svoj komentar. vi ste upravo potvrdili ono sto sam ja napisala u proslom komentaru, doneli ste zakljucke na osnovu par mesta koje ste videli dok ste proveli nekoliko dana u ovom mocnom gradu. ja apsolutno nisam nista lose rekla ni za jedan drugi gradu u svetu jer tema je dubai. pozdrav i sve najbolje!

Dubai4Ever

pre 12 godina

za sve vas koji mrzite dubai zato sto ste ljubomorni samo par reci od nekoga ko je tamo ziveo jednu punu deceniju: jeste i uvek ce ostati jedan od najboljih gradova na svetu! ima sve sto mozete ikada pozeleti, najlepse plaze, prelepo uredjene parkove, savrsene auto-puteve, mostove, predivne, luksuzne hotele, shopping centre, raznorazne atrakcije. dubai je jedan od najbezbednijih gradova na svetu. ne prica s o politici, religiji i ostalim glupostima. ljudi vredno rade i pametno koriste vreme odmora. zivot je jednostavan i sve je lako dostupno. a to sto imaju jeftinu radnu snagu, to im ne zameram. onaj kome to ne odgovara ne bi dosao u dubai da radi - sta rade ameri i mnoge druge nacije sa decom u kini, tajlandu i indoneziji? to je ono sto ljudi ne vide jer se ne desava na njihovoj teritoriji. kada budete izasli iz vaseg sela i obisli svet (ili 115 zemalja kao ja) onda mozete da ostavljate komentare ovde. ziveo dubai!

Aleks

pre 12 godina

@Grido
U potpunosti se slazem. Moderno robovlasnicko drustvo. Kad su se ti radnici u jednom momentu organizovali i pobunili, sve su ih lepo spakovali, poslali nazad u Indiju i doveli novu ekipu koja je radila za jos manje kesha. Zlo.

MP

pre 12 godina

Nema ni blizu 5 staza kao sto ste naveli, postoji jedna (1) staza duzine 300m koja se na sredini racva na dva dela i posle 50ak metara ponovo stapa u jednu.

Grido

pre 12 godina

Da li se u atrakcije ubrajaju i obilasci sirotinjskih kvartova u kojima na vrelini trunu izmrcvareni hindusi, filipinci, pakistanci i drugi koji svakodnevno ginu radeci najteze fizicke poslove za 300 dolara mesecno a hraneci se nicime do sakom pirindza...? It`s the DARK SIDE OF DUBAI i licno sam svedocio ovome o cemu pisem i NE, ne preporucujem nikome da ide tamo i ostavlja svoj novac zemlji koja se izgradjuje na izrabljivanju jeftine radne snage a o ljudskim pravima u tom zemlji tek ne treba raspravljati !!!!

Samo pitam

pre 12 godina

Sta ce biti kada za najvise deceniju prosek temperature tamo bude 50 stepeni ?!
da nece mozda da im i tada dolaze turisti ?!
A gle cuda, upravo tada nestaje im nafte!

A i sve to bez i dana istorije lici kao piletu s...

Pozdrav iz najlepseg dela planete zemlje... Evrope.

MP

pre 12 godina

Wonderland ne predstavlja nikakvu atrakciju vec duze vreme, prilicno je propao, a nema ni govora o stotinu voznji.
Burj Al Arab nije uopste resort, a Jumeirah plaza nije bas tako lepa kao sto ste opisali.
Ni shopping nije kao sto je bio pre nekoliko godina, ranije je bilo znacajno jeftinije u odnosu na Evropu, sada se to uopste ne moze reci. Jedino sto je jos uvek jeftinije je zlato i tehnika.
Sve u svemu, grad nema dusu. Ima mnogo mesta na svetu koje treba obici pre Dubaia. Reklama je cudo.

MP

pre 12 godina

Wonderland ne predstavlja nikakvu atrakciju vec duze vreme, prilicno je propao, a nema ni govora o stotinu voznji.
Burj Al Arab nije uopste resort, a Jumeirah plaza nije bas tako lepa kao sto ste opisali.
Ni shopping nije kao sto je bio pre nekoliko godina, ranije je bilo znacajno jeftinije u odnosu na Evropu, sada se to uopste ne moze reci. Jedino sto je jos uvek jeftinije je zlato i tehnika.
Sve u svemu, grad nema dusu. Ima mnogo mesta na svetu koje treba obici pre Dubaia. Reklama je cudo.

Dubai4Ever

pre 12 godina

za sve vas koji mrzite dubai zato sto ste ljubomorni samo par reci od nekoga ko je tamo ziveo jednu punu deceniju: jeste i uvek ce ostati jedan od najboljih gradova na svetu! ima sve sto mozete ikada pozeleti, najlepse plaze, prelepo uredjene parkove, savrsene auto-puteve, mostove, predivne, luksuzne hotele, shopping centre, raznorazne atrakcije. dubai je jedan od najbezbednijih gradova na svetu. ne prica s o politici, religiji i ostalim glupostima. ljudi vredno rade i pametno koriste vreme odmora. zivot je jednostavan i sve je lako dostupno. a to sto imaju jeftinu radnu snagu, to im ne zameram. onaj kome to ne odgovara ne bi dosao u dubai da radi - sta rade ameri i mnoge druge nacije sa decom u kini, tajlandu i indoneziji? to je ono sto ljudi ne vide jer se ne desava na njihovoj teritoriji. kada budete izasli iz vaseg sela i obisli svet (ili 115 zemalja kao ja) onda mozete da ostavljate komentare ovde. ziveo dubai!

Samo pitam

pre 12 godina

Sta ce biti kada za najvise deceniju prosek temperature tamo bude 50 stepeni ?!
da nece mozda da im i tada dolaze turisti ?!
A gle cuda, upravo tada nestaje im nafte!

A i sve to bez i dana istorije lici kao piletu s...

Pozdrav iz najlepseg dela planete zemlje... Evrope.

Grido

pre 12 godina

Da li se u atrakcije ubrajaju i obilasci sirotinjskih kvartova u kojima na vrelini trunu izmrcvareni hindusi, filipinci, pakistanci i drugi koji svakodnevno ginu radeci najteze fizicke poslove za 300 dolara mesecno a hraneci se nicime do sakom pirindza...? It`s the DARK SIDE OF DUBAI i licno sam svedocio ovome o cemu pisem i NE, ne preporucujem nikome da ide tamo i ostavlja svoj novac zemlji koja se izgradjuje na izrabljivanju jeftine radne snage a o ljudskim pravima u tom zemlji tek ne treba raspravljati !!!!

Dubai4Ever

pre 12 godina

ne mozete da donosite zakljucak na osnovu jednog putovanja u neki grad ili zemlju. imala sam prilike da obidjem sve zemlje bliskog istoka i imala sta da vidim. meni su oci sirom otvorene a ne kako vi kazete da nista nisam naucila za tih 10 godina. opet donosite zakljucak na slepo. kako su nastale mnoge zemlje evrope, amerika? zaboravljate istoriju! kakvom se istorijom srbija dici? ratovima i tolikim stradanjima? zaista je tuzno raspravljati sa ljudima koji su tako uskih pogleda. izadjite iz srbije i evrope, proputujte svet, naucicete dosta. ne zelim ni sa kim da se svadjam vec samo na kulturan nacin komentarisem i branim grad koji mi je toliko pruzio do sada. ziveti u gradu i posetiti ga turisticki nije isto. a verujte mi, imala sam prilike da zivim u nekoliko velikih gradova sveta. nije istina da ne mozete da upoznate arape, moja najbolja prijateljica je upravo emiracanka rodjena u dubaiju. jedna od najdivnijih i najpostenijih zena koje sam ikada upoznala. procitajte malo o istoriji emirata i celog gulf regiona. nemojte samo da pljujete po ostalom svetu misleci da sve znate. ziveo dubai!

Dubai4Ever

pre 12 godina

milane, da ste vi neki putopisac ne biste se izrazavali ovako. ali svako ima pravo na svoj komentar. vi ste upravo potvrdili ono sto sam ja napisala u proslom komentaru, doneli ste zakljucke na osnovu par mesta koje ste videli dok ste proveli nekoliko dana u ovom mocnom gradu. ja apsolutno nisam nista lose rekla ni za jedan drugi gradu u svetu jer tema je dubai. pozdrav i sve najbolje!

amazonka

pre 12 godina

Za mene su čista priroda, moj ranac, patike i duge setnje luksuz i ne bih ga menjala nizašta na svetu :) Ne privlači me sjaj, glamur i hedonizam koji Dubai nudi. Skijanje u pusinji, fontana koja pleše trbušni ples, najviši hoteli na svetu, ostrva u obliku palmi... ama bas nista od toga me ne fascinira.
Da imam toliko novca kupila bih kartu za Južnu Ameriku i šetkala se po Andima, skoknula do Manausa i zaigrala tango u Argentini.
Ukusi su različiti.

STL

pre 12 godina

@ Milan Putopisac: Kao prvo osoba koja je obisla 124 zemlje sigurno ne bi koristila recnik kakav Vi koristite. (misaona imenica? to koriste srednjoskolci u Srbiji). Drugo osoba koja obidje 124 zemlje sigurno ima postovanja prema svakoj od tih zemalja, kulturi i narodu koji tamo zivi ( citiram vas: "nista lepse kada pored tebe prolaze nindze..."), mislim da ovde duboko izrazavate vase nepostovanje, i nepoznavanje tudje, u ovom slucaju muslimanske kulture i obicaja. Osoba koja je obisla 124 zemlje sigurno ne bi uporedjivala jednu Barselonu ili Pariz sa Dubaiem u tom smislu. Ako uradite malo analize o Dubaiu, to je jedini Emirat koji najvise profita ostvaruje zahvaljujuci turizmu, a ne nafti kao sto vi u zabludi zivite, tj. samo osoba koja se obrazuje putem medija moze tako i da razmislja i donosi zakljucke. Drugo biti 3 dolara placen na sat je super novac u ovakvom svetu. Ako vidite i u Srbiji je to prosecna plata(negde oko 3 dolara na sat) a slobodno idite i radite na nasim gradilistima gde vas ubiju od rada za 1200 do maximum 2000 dinara za jedan dan, a eto bas vama da docaram malo, koji ste obisli 124 zemlje, da jedna Kina koja ce uskoro po svim analizama i predvidjanjima uskoro biti najjaca ekonomija na svetu, radnici zaradjuju manje od jednog dolara na sat, a o radnicima u Vijetnamu i da ne pricam. A primera koliko hocete. Osoba koja je obisla 124 zemlje sigurno je cula za termin Offshoring pa zna sta danasnje svetske korporacije rade i kako se bogate na nesrecnom narodu. Ali ne zelim da skrecem sa teme. Sve u svemu ono sto hocu da kazem je da Vi ustvari niste proputovali 124 zemlje, nego niste bili ni u 24 grada. Veliki pozdrav od mene!

Marko

pre 12 godina

Ne mogu da verujem da postoje ljudi kojima je kriterijum za odlazak u neku zemlju da li se izrabljuju radnici na njenom tlu.
Dubai nije Evropa i ko tamo ide da bi posle poredio grad sa nekim evropskim, malo je glup. Dubai ne živi od nafte već od biznisa i to je ono što ga čini jedinstvenim u arapskom svetu.
Naravno da to nije grad u kojem možete da se šetkate po bulevarima, pre svega jer je tamo leti 40-45 stepeni uz vlažnost koja nekada ide i preko 90%. Nema istorije jer je to bilo selo pre 50 godina.

Treba otići, videti i osetiti. Pa čak i onaj kič u Burj al Arabu, ogorman broj različitih nacija koji će uvek i na svakom koraku da vam pomognu da se snađete i sl.
Svaka destinacija ima svoje čari i svoje mane.

MP

pre 12 godina

Uh, evo da odjednom odgovorim svima koji su me prozvali.

Ne znam zasto bih bio ljubomoran, zivim u tom gradu, pa mislim da znam o cemu pricam. Nisam obisao 115 zemalja, ali od onih koje sam obisao, video sam mnogo lepsih mesta od Dubaia.
Kupovina i shopping festival nisu vise kao nekad. Velika je razlika u zadnjih godinu dana. Istina je da je tehnika jeftinija, ali garderoba uopste vise nije jeftina. Postoje rasprodaje, redovne dva puta godisnje, ali ko ima priliku da uporedi te cene sa outlet prodavnicama u Italiji, videce da je Italija jeftinija. I jos da dodam da su kolekcije koje mozete da vidite u outlet-ima u Italiji mnogo bolje nego ono sto stize u Dubai, a pogotovo onoo sto nalazite na rasprodajama. Svakodnevni zivot je dosta poskupio u poslednjih 5 godina. Neko rece da su restorani jeftini, jesu ali restorani fast food tipa ili cuveni "Ravi" (ko je ziveo u Dubaiu zna o cemu pricam), ali ako odete u bilo koji malo bolji restoran cena jela prelazi 150 dirhama, sto je oko 30 evra, a o velicinama porcija necu ni da govorim. Ima naravno izuzetaka, ali generalno nije jeftino.
Dalje, Burj Al Arab nije resort, nego hotel. Ne znam kako hotel moze da bude resort, ako se nalazi na ostrvu koje je povrsine osnove hotela, koja opet nije velika. Sto se tica arhitekture i konstrukcije hotela, skidam kapu. Kad kazem arhitekture, mislim na spoljni izgled, unutra sve sami kic, a narocito restoran pri vrhu (to je ona horizontalna precka koja se vidi spolja).
Sve sto se prica u komentarima vezano za radnike, sve je ziva istina, a ko je imao priliku da vidi gde zive i kako se hrane, sve mu je jasno.
Neko je pomenuo da se vrucina lako podnosi. Da, ali od oktobra do aprila. Trzni centri imaju parkinge, ali nemaju sve poslovne zgrade, pa kada u avgustu izadjes na pauzu za rucak, ne znas sta ti je gore, da ides peske ili da sednes u auto koji je parkiran na suncu i u kojem nije ispod 60 stepeni.
Plaze najlepse na svetu? Hm, ne znam da li bi se iko ko je bio ovde slozio sa ovime. Plaze na kojima je slobodan ulaz ili one gde kosta 5 dirhama (1 evro) imaju po jedan ili ni jedan fast food restoran, nemaju ni jedan kafic, imaju po max dva tusa na kojima je veliko pitanje da li mozes da izdrzis tusiranje, jer voda koja iz njih izlazi stize iz rezervoara ispod peska koji je toliko vruc da ne mozes da hodas po njemu bez papuca. One potpuno obesplatne plaze nemaju pri tome niti jednu jedinu palmu. Ono osto je lepo su hotelske plaze, za koje je ulaz oko 200 dirhama po osobi (oko 40 evra) ukoliko nisi gost hotela ili clan kluba (clanarina je retko pristupacna ljudima sa srpskim pasosem, jer plata naravno direktno zavisi od pasosa).
Posto ce biti sigurno onih koji ce da pitaju sta trazim u Dubai kad mi nista ne valja, evo unapred iskreno da kazem da je plata jos uvek bolja nego u Evropi, gde bih voleo da zivim.
Da ne bude da kritikujem sve, putevi jesu besprekorni, zgrade nove i lepe, sve je cisto i uredno, ali i dalje stoji ono sto sam napisao u prvom komentaru - grad nema dusu.

mikan

pre 12 godina

Mr Grido,M.Putopisac & Aleks,
Mislim da vi niste odmakli od vase kucne kapije ili presli ulicu u mestu u kome zivite.Vi grad Dubai i zivot u njemu uopste ne poznqjete.To sto pisete su price nekih koji su vam davali pogresne informacije o Emiratima,Dubaiju i svemu onome sto krasi ovaj grad,region i govori o ljudima koji zive tamo.Vodim preko 200 indijskih radnika na poslovima u ovom kraju bez problema u proteklih 5 godina.Zadovoljni su i oni i mi sa njima kao i investitor lokalac.Molio bih vas da ne komentarisete ono sto ne znate.Pozdrav sa 45c koji su daleko prijatniji od vasih komentara.

Mix

pre 12 godina

Pa dobro kakvi smo mi to ljudi??! Nema veze koja je tema (sport, putovanja, kultura, politika), uvek ista priča! :( Zar niste u stanju da prosto iznesete svoj stav i da uvažavate i poštujete ljude koji nisu vaši istomišljenici? Zašto uvek sve mora da se završi pljuvanjem i omalovažavanjem drugih ljudi? Jadno... Umesto da svi kažemo svoje mišljenje pa da na osnovu toga neko ko nije bio donese svoj sud, vi se trudite da objasnite onima koji misle drugačije da su glupi! Pozdrav svim dobronamernim, tolerantnim i kulturnim ljudima...

zoran

pre 12 godina

(Dubai4Ever, 30. maj 2011 16:35)

Zalosno je to sto ste ziveli tamo 10 godina, kako pisete, a nista niste videli ni naucili.

Izrabljivanje i lopvluk koji postoji u Dubajiu ne postoji nigde na svetu.
Kakav crni turizam i ostale gluposti. Grad bez duse..beton, beton i beton...ne bih jedno selo na francuskoj obali, spanskoj, hrvatskoj menjao za Dubaji.
Samo dok su gradili Burj Dubai poginulo je 40 radnika, koji rade za 3$ na dan.
To vam je "fantasticni" Dubai.
Niti jednoj jedinoj osobi ne bih preporucio ovo mesto.

Milan Putopisac

pre 12 godina

@Dubai4Ever
Da ti odgovorim ja koji sam izasao iz svog sela i koji sam obisao 124 drzave!

Dubaji jeste nov grad i nista vise!
Trzni centri u Barseloni i Parizu su misaona imenica za Dubai.Nista lepse nego kada pored tebe prolaze nindze (zene u burkama) ?!
O tome koliko bednika zivi u onom gradu necu ni da pricam.Toliko kica i sunda na jednom mestu retko gde ima.Setnja u dubaiju je misaona imenica a i ima da se vidi jedno veliko nista.
Zaradili tata kralj i sin na napacenom narodu i nafti velike pare pa resili malo da se igraju.

E da, a sta ce stvarno da bude kada im nestane nafte i sav turizam propadne kada za najvise deceniju i po temperatura bude 55 stepeni ?!

P.F.C.

pre 12 godina

Pozdrav o prepametni! Evo resih da i ja koju dodam! Nalazim se u pomenutoj gradini koja kao da je iz 23. veka i hocu nesto da kazem "na televiziju". Iz Beograda sam i ovde sam u poseti, sa zeljom da se nikada ne vratim u promasenu nam zemlju. Ljudi,manite price i pametovanje iz svojih soba. Ovde nasi zive kako mi verovatno necemo nikada. Pre svih personal "Emirata". Izrabljuju li indijce i pakistance? Sta me briga, nasi zive odlicno i zato pasose u sake i paljba! Pozdrav iz Dubaia!

Proka

pre 12 godina

Zaboravili ste da kazete na bezbednost koja je na najvisem nivou, mozete slobodno da ostavite najnoviji autmobilil da radi sa kljucevima u bravi i kada se vratite za pola sata bice na istom mestu gde ste ga i ostavili.

MP

pre 12 godina

Nema ni blizu 5 staza kao sto ste naveli, postoji jedna (1) staza duzine 300m koja se na sredini racva na dva dela i posle 50ak metara ponovo stapa u jednu.

Aleks

pre 12 godina

@Grido
U potpunosti se slazem. Moderno robovlasnicko drustvo. Kad su se ti radnici u jednom momentu organizovali i pobunili, sve su ih lepo spakovali, poslali nazad u Indiju i doveli novu ekipu koja je radila za jos manje kesha. Zlo.

MS

pre 12 godina

@MP

Bash ga ispljuva :)

Nego sta je Burj Al Arab?

Jumeirah je OK plaza, ima boljih naravno. Najveca prednost te plaze je sto je ogromna pa guzve ne moze da bude.

Klopa MNOGO jeftinija u odnosu na evropu, discount za garderobu i dalje odlican....mora da se ubode trenutak a i ne kupuje se u Mall of Emirates ili Dubai Mall-u sem ako si deonicar Googla.....tehnika dzabe.

Grad nema dusu ako nemas pare, jer je setnja nemoguca kao na primer u Barsi ili Pragu. Ako tako gledas, da nema dusu. Ako imas pare, grad ima i vise nego sto mozes da izdrzis.

@Grido

Kod nas ti ne smetaju "favele" na par lokacija u glavnom gradu, ili prosecan lifespan Roma od 40ak godina? Njih tamo "izrabljuju" za pare koje kuci NIKAD ne zarade. Daleko da im je super, ali niko ih puskom nije terao da idu. Krenuli su trbuhom za kruhom, kao i drugi. Sada, posle 20ak godina su i oni pustili tamo korenje, i imaju svoje biznise. Tehnika i Rent a Car su totalno u njihovim rukama, toliko o tome.

loto

pre 12 godina

ljudi u dubaiu provesti jedan dan i jednu noć je sasvim dosta.... grad bez duše, bez ikakvog dešavanja na ulicama, bez provoda(osim privatnih partyja), od arapa nemaš ništa jedini kontakt imaš sa azijatima.... sve one velelepne zgrade deluju toliko umetno da je to strašno.... u metrou postoji vagon za žene... u šoping molovima opozorenje "dont kissing".... na ulici nije preporučeno držati devojku za ruku, a o toplesu na plaži da ne pričam... u novembru imam opet priliku da odem ali mi se ne ide ni slučajno! dibai je umetan kao las vegas samo u vegasu je sve dozvoljeno, provodi su nenormalno dobri, šoping molovi su ludo dobri i jeftini, a i od amerikanaca čovek ima više nego od arapa... zanimljiviju su!

draskoman

pre 12 godina

e ovako ljudi da se ne svadjate....bio sam kao turista u Dubai,i mogu vam reci da nema potrebe da ga uopste uporedjujete sa Barselonom ni sa Parizom,jer oba grada su stara vekovima,dok je Dubai sav nikao u poslednjih 10 godina,i po nicemu nema sliccnosti sa bilo kojim gradom u evropi...tamo je sve uradjeno u ultra teknoloskim inovacijama,kako gradjevina tako i sve ostalo,auto putevi su po 6-7traka,zgrade po 100 i vise spratova a shoping centri takvi da mogu ladno 4-5 nasih stati u jedan njihov,voze se samo lux vozila i to prosecno stara samo do 5god....ako neznate podatak litar goriva je 30centi,pa svi voze kola na benzin i to samo preko 3000kubika....ali to nas ne treba da interesuje jer ako ides kao turista,nagledaces se grada koji ti lici kao sa druge planete,kojeg nema ni u evropi,i plaza o kojima svi sanjamo,a sto se tice troskarenja,nista nije mnogo skuplji od Beograda ili Budve,Rima ili Pariza,Barselone ili Budimpeste,tako da vredi otici i biti turista,a ne neki cinovnik za ljudska prava ili policajac svetski......P/S..posle sptembra cu ici opet ali ovaj put zauvek,da ostanem i da zivim,jer ko je lud da odbije ponudu kad je tamo uvek leto i poneki prolecni dan,adio perjane jakne,gojzerice i vuneni dzemperi....poz svima....

Peki

pre 12 godina

Ziveo sam tamo 5 godina i mnogo mi je zao sto vise tamo ne zivim jer je najlepse mesto na svetu za zivot, svako gleda svoja posla i mirno se zivi. Niko tamo nikoga ne prisiljava da radi za 5$ indusi dolaze sami da rade, samo da znate da je u Indiji plata 30$ tako da ti ljudi zarade 5 prosecnih palata iz zemlje iz koje dolaze.

Nikola

pre 12 godina

Mislim da treba videti Dubai, kada su ga pravili nisu hteli da kopiraju Evropu, Ameriku ili bilo sta drugo, jednostavno su napravili cudo u sred pustinje. Sve sto mozete videti je najvece na svetu. Soping je neponovljiv, cene su OK, kako hrane tako i garderobe, npr. rucak u libanskom restoranu za 2 osobe u Bg-u je 3300 dinara a u Dubaiju 25 evra, zlato je 5 puta jeftinije, gorivo 3 puta. Ne mozete da ocekujete da odete na Bliski Istok i da se ponasate kao u Evropi, ali za uzvrat, ako ste fakutetski obrazovani, imate platu od 3000 evra, stan (sa bazenom i teretanom na vrhu, besplatno naravno), kola, a moram da istaknem i da su ljudi mnogo rastereceniji i otvoreniji nego kod nas. Ogranicenja postoje, vezana pre svega za kulturu, ali mislim da je drzava, kako za zivot, tako i za rad izuzetna.
Bilo da se govori o turistickoj destinaciji ili mestu gde zivite i radite, svakako treba videti Dubai. Ja sam bio 10 dana i ukoliko mi se bude ukazala prilika sigurno cu otici.

niko

pre 12 godina

Za 'strucnjake' koji najavljuju propast Dubai-a kad bude nestalo nafte:
vise od 90% naftnih rezervi lezi u Abu Dabi emiratu, tako da vam je ova teorija deplasirana. Rasprava je bezpredmetna, kao sto postoje osobe koje su zaljubljene u Beograd, postoje i one koje ne mogu ocima da ga vide.

Vuk

pre 12 godina

"[Z]a sve vas koji mrzite dubai zato sto ste ljubomorni samo par reci od nekoga ko je tamo ziveo jednu punu deceniju: jeste i uvek ce ostati jedan od najboljih gradova na svetu! [I]ma sve sto mozete ikada pozeleti, najlepse plaze, prelepo uredjene parkove, savrsene auto-puteve, mostove, predivne, luksuzne hotele, shopping centre, raznorazne atrakcije."

I sve to po ceni od dva dolara dnevno koliko placaju stotine hiljada radnika iz Juzne Azije, koji tamo zive u apsolutno nehumanim uslovima, dok se bogati Arapi baskare u svojim luksuznim vilama sa bazenima i kupaju u zlatu. Da i mi otkrijemo naftu i da na njoj zaradjujemo milijarde od kojih onda mrvicama platimo jos dvadeset miliona stranaca (na nas sedam miliona) koji ce da nam skinu zvezde s neba a oni da zive kao stoka bili bismo mi mnogo interesantniji nego Dubai.

P.S. Da, juznoazijski radnici zaradjuju u Dubaiju vise nego kod kuce i to je nepravda ovog sveta, ali u odnosu na to koliko novca Arapi imaju oni zaradjuju uvredljivo malo i to je sramota tog Dubaija. O tome pricamo.

Mirjana

pre 12 godina

Slažem se sa ostalim komentatorima, zaista nije vredno tih para! Provela sam tamo 11 dana u poseti kod druga, i videla sjaj i bedu Dubaija. Imala sam utisak da sam u filmskom gradu, jer je sve veštački napravljeno. A o upoznavanju njihove istorije i kulturne baštine, šta reći... imaju jedan originalan zid dužine 6m, i par zgrada. Nekoliko muzeja koji skoro i ne rade. Nijednog arapina nećete upoznati, zato što oni žive u svojim velikim kućama, iza velikih zidina. A od hrane, takodje, svakakve vrste ćete naći pre njihove tradicionalne.
Nema se tu baš šta videti, osim arhitektonskih čudesa. Meni se najviše svideo Bab Al Shams desert resort. Preporučujem Dubai šoping manijacima, arhitektama i onima koji imaju toliko para da ne znaju kako da ih potroše, pa mogu ih bacaju na vrhunski luksuz ondašnjih resorta ili svakojake sadržaje koji koštaju 50, 100 evrića. :)

Syriana

pre 12 godina

You know what the business community thinks of you? They think that a hundred years ago you were living in tents out here in the desert chopping each others heads off and that's where you'll be in another hundred years

Prazni stanovi u svim velikim zgradama,grad koji se ponosi sa hotelom od 7 zvezdica a wc 200m odatle izgleda kao da ga je granata pogodila putevi su ocajni u celoj zemlji,o ljudskim pravima nebih...grad treba posetiti ali daleko je od svetskih gradova

mare the car

pre 12 godina

priznaj milane putopiscu jedan, da si radio u dubaiju ali si dobio otkaz jer si ogranicen pa sad pljujes po gradu za koji si do juce pricao da je najbolji na svetu...provaljen si. idi spavaj.

atlantispalmbeach resort

pre 12 godina

kod njih se ni dole navedena temperatura od 50C ne oseca zbog klime i vlaznosti vazduha....ko je bio u Antaliji ili Beleku u turskoj, zna o cemu pricam, njima je prosek temperature od 15-og jula do 20-og avgusta prosecna temperatura 52C, i nije toliko strasno....

sto se tice smestaja, extra luksuzan smestaj se dobiti za relativno 'male' pare, hotel atlantis na palminom ostrvu za 10 nocenja sa avio prevozom izadje na oko 1700e, (koliko se krecu i hoteli u turskoj, bolji hoteli u grckoj, italiji...itd) e sad, jedina stvar je sto je za tih 10-ak dana potrebno jos oko 2500-3000e za ostale troskove...

ali vredi videti i potrositi taj novac....:)

Dragan

pre 12 godina

Ma kakav Dubaji kakvi bakraci !

Ko jos zeli da gleda neke crne ćebadi koje hodaju gradom?!
I j... takvu zemlju u kojoj nemozes da popijes pivo na plazi!

Da im je toliko dobro u tom arapskom svetu nebi preplavili Evropu.

Dok im nije dosao Islam to je bio najrazvijeniji deo sveta!

zoran

pre 12 godina

(Dubai4Ever, 30. maj 2011 17:43)

Vi zakljucujete bez osnove, takodje.
Moguce da neki od nas ovde jos uvek imaju jake veze sa tom regijom, te zbog poslovnih veza znaju nesto vise o pozadini te vestachke tvorevine.

Njegps

pre 12 godina

ma kakav dubai bre. Radio sam skoro godinu dana tamo. Jedna Grcka je bar 10 puta bolja za odmor nego dubai. Ne mozes nigde da izlazis osim u shopping il u hotelu. Jeste da ima lepe zgrade, al to je sve.

Sheik Nikola Al Dubai

pre 11 godina

Sto se tice plaza gradske u uzas, u smislu da se tu kupaju idusi koji ulaze u vodu skroz obuceni, u farmerkama, majicama, zene se kupaju skroz obucene i to je stvarno ruzno. Plaze koje se placaju su dobre ali to nije nikako kao u evropi. Pesak je odlican, voda je super ali ne moze nigde da se popije pivo, zabranjeno je da se ljubis ili grlis sa zenom, sto je donekle i ok jer bi ovi indusi verovatno pravili cirkus. Burj Al Arab, nama poznatiji kao hotel u obliku jedra, je iskreno lepsi na slikama. Savet za vas koji planirate dolazak, nemojte mnogo slika gledati pre nego sto dodjete, jer ce vam sve vec izgledati poznato i kao vec vidjeno i necete imati utisak kao da ste prvi put ovde. Mozda vi i niste takvi ali nama se to desilo. Burj Kalifa je stvatno nesto posebno i sa razlogom se i ponose njome. Ogromna je i prelepa, sija kao jelka. U principu njima sve ovde sija i sljasti kao da je svaki dan Nova godina. Realno i moze im se. Pravi arapi su prebogati i bukvalno ne znaju sta ce s parama, a ovi jadni Indusi rade bukvalno najprljavije poslove za bedu ali vec znate da je to 5 puta vise placeno od bilo kod posla u njihovoj drzavi, pa je njima to ok. U principu treba videti sve ovo jer je drugacije od svega, probati razne vrste hrane i voca, obavezno ici na safari po pustinji, na sukove zacina i zlata, na sukove textila i nakita nemojte ici jer su sve kinezi i njihova roba koja je ista kao i u svim njihovim radnjama po bg-u. Putevi su im odlicni ali uzasno obelezeni. dosta od mene

Sheik Nikola Al Dubai

pre 11 godina

U pomenutom Dubai-u sam skoro 25 dana. Dosao sam sa zenom na medeni mesec. Dok smo planirali dolaza odlucili smo i da potrazimo posao ovde posto ga u Beogradu nismo nasli za skoro 3 godine. Ovde imamo dosta prijatelja kod kojih smo odsedali po nekoliko dana. Najvise vremena smo proveli u Al Barshi i lux naselju Mirdif. Ovde iskreno nemate sta da vidite, sem stvarno velikih gradjevina i shopping mallova. Ulice su prljave, pikavci i pesak na sve strane. Indusi su preplavili Dubai i oni iskreno krvare kompletnu sliku i uzivanje ovde. Podriguju i pljuju na sred ulice, bacaju smece, jednostavno ruze grad. Sto se tice cena svega iste su kao i u Bgd-u cak su mnoge stvari i jeftinije (tehnika, namestaj, namirnice). Sto se tice posla nije kao sto se prica. Nama su rekli da dodjemo, podelimo nekoliko CV-jeva po buticima i da ce nas mnogi od njih zvati pa mi da odaberemo najbolje. Mi smo podelili pre 150 CV-ja (ukupno) i samo su nas dve firme zvale na razgovor, a odgovore nismo ni dobili. Generalno ko ima srece da nadje posao pa cak i u butiku moze bas lepo da zivi, jer su radnicima basic plate od 1.000eura pa navise ali sa bonusima se izlazi na skoro 2.000 sto je za ove uslove ovde skroz ok. Grad kao grad je prelep za arhitekte koje mogu da vide uzivo sve ono sto su verovatno ucili na fakultetima ili gledali na slikama, prosecnom coveku je to samo u prolazu vau. Metro je definitivno ostavio najbolji utisak, jer je prosto savrsen ali jos uvek u izgradnji pa ne povezuje ceo grad.

Milan Putopisac

pre 12 godina

@Dubai4Ever
Da ti odgovorim ja koji sam izasao iz svog sela i koji sam obisao 124 drzave!

Dubaji jeste nov grad i nista vise!
Trzni centri u Barseloni i Parizu su misaona imenica za Dubai.Nista lepse nego kada pored tebe prolaze nindze (zene u burkama) ?!
O tome koliko bednika zivi u onom gradu necu ni da pricam.Toliko kica i sunda na jednom mestu retko gde ima.Setnja u dubaiju je misaona imenica a i ima da se vidi jedno veliko nista.
Zaradili tata kralj i sin na napacenom narodu i nafti velike pare pa resili malo da se igraju.

E da, a sta ce stvarno da bude kada im nestane nafte i sav turizam propadne kada za najvise deceniju i po temperatura bude 55 stepeni ?!

zoran

pre 12 godina

(Dubai4Ever, 30. maj 2011 16:35)

Zalosno je to sto ste ziveli tamo 10 godina, kako pisete, a nista niste videli ni naucili.

Izrabljivanje i lopvluk koji postoji u Dubajiu ne postoji nigde na svetu.
Kakav crni turizam i ostale gluposti. Grad bez duse..beton, beton i beton...ne bih jedno selo na francuskoj obali, spanskoj, hrvatskoj menjao za Dubaji.
Samo dok su gradili Burj Dubai poginulo je 40 radnika, koji rade za 3$ na dan.
To vam je "fantasticni" Dubai.
Niti jednoj jedinoj osobi ne bih preporucio ovo mesto.

Samo pitam

pre 12 godina

Sta ce biti kada za najvise deceniju prosek temperature tamo bude 50 stepeni ?!
da nece mozda da im i tada dolaze turisti ?!
A gle cuda, upravo tada nestaje im nafte!

A i sve to bez i dana istorije lici kao piletu s...

Pozdrav iz najlepseg dela planete zemlje... Evrope.

Mirjana

pre 12 godina

Slažem se sa ostalim komentatorima, zaista nije vredno tih para! Provela sam tamo 11 dana u poseti kod druga, i videla sjaj i bedu Dubaija. Imala sam utisak da sam u filmskom gradu, jer je sve veštački napravljeno. A o upoznavanju njihove istorije i kulturne baštine, šta reći... imaju jedan originalan zid dužine 6m, i par zgrada. Nekoliko muzeja koji skoro i ne rade. Nijednog arapina nećete upoznati, zato što oni žive u svojim velikim kućama, iza velikih zidina. A od hrane, takodje, svakakve vrste ćete naći pre njihove tradicionalne.
Nema se tu baš šta videti, osim arhitektonskih čudesa. Meni se najviše svideo Bab Al Shams desert resort. Preporučujem Dubai šoping manijacima, arhitektama i onima koji imaju toliko para da ne znaju kako da ih potroše, pa mogu ih bacaju na vrhunski luksuz ondašnjih resorta ili svakojake sadržaje koji koštaju 50, 100 evrića. :)

Dubai4Ever

pre 12 godina

za sve vas koji mrzite dubai zato sto ste ljubomorni samo par reci od nekoga ko je tamo ziveo jednu punu deceniju: jeste i uvek ce ostati jedan od najboljih gradova na svetu! ima sve sto mozete ikada pozeleti, najlepse plaze, prelepo uredjene parkove, savrsene auto-puteve, mostove, predivne, luksuzne hotele, shopping centre, raznorazne atrakcije. dubai je jedan od najbezbednijih gradova na svetu. ne prica s o politici, religiji i ostalim glupostima. ljudi vredno rade i pametno koriste vreme odmora. zivot je jednostavan i sve je lako dostupno. a to sto imaju jeftinu radnu snagu, to im ne zameram. onaj kome to ne odgovara ne bi dosao u dubai da radi - sta rade ameri i mnoge druge nacije sa decom u kini, tajlandu i indoneziji? to je ono sto ljudi ne vide jer se ne desava na njihovoj teritoriji. kada budete izasli iz vaseg sela i obisli svet (ili 115 zemalja kao ja) onda mozete da ostavljate komentare ovde. ziveo dubai!

atlantispalmbeach resort

pre 12 godina

kod njih se ni dole navedena temperatura od 50C ne oseca zbog klime i vlaznosti vazduha....ko je bio u Antaliji ili Beleku u turskoj, zna o cemu pricam, njima je prosek temperature od 15-og jula do 20-og avgusta prosecna temperatura 52C, i nije toliko strasno....

sto se tice smestaja, extra luksuzan smestaj se dobiti za relativno 'male' pare, hotel atlantis na palminom ostrvu za 10 nocenja sa avio prevozom izadje na oko 1700e, (koliko se krecu i hoteli u turskoj, bolji hoteli u grckoj, italiji...itd) e sad, jedina stvar je sto je za tih 10-ak dana potrebno jos oko 2500-3000e za ostale troskove...

ali vredi videti i potrositi taj novac....:)

Dragan

pre 12 godina

Ma kakav Dubaji kakvi bakraci !

Ko jos zeli da gleda neke crne ćebadi koje hodaju gradom?!
I j... takvu zemlju u kojoj nemozes da popijes pivo na plazi!

Da im je toliko dobro u tom arapskom svetu nebi preplavili Evropu.

Dok im nije dosao Islam to je bio najrazvijeniji deo sveta!

MP

pre 12 godina

Wonderland ne predstavlja nikakvu atrakciju vec duze vreme, prilicno je propao, a nema ni govora o stotinu voznji.
Burj Al Arab nije uopste resort, a Jumeirah plaza nije bas tako lepa kao sto ste opisali.
Ni shopping nije kao sto je bio pre nekoliko godina, ranije je bilo znacajno jeftinije u odnosu na Evropu, sada se to uopste ne moze reci. Jedino sto je jos uvek jeftinije je zlato i tehnika.
Sve u svemu, grad nema dusu. Ima mnogo mesta na svetu koje treba obici pre Dubaia. Reklama je cudo.

Syriana

pre 12 godina

You know what the business community thinks of you? They think that a hundred years ago you were living in tents out here in the desert chopping each others heads off and that's where you'll be in another hundred years

Prazni stanovi u svim velikim zgradama,grad koji se ponosi sa hotelom od 7 zvezdica a wc 200m odatle izgleda kao da ga je granata pogodila putevi su ocajni u celoj zemlji,o ljudskim pravima nebih...grad treba posetiti ali daleko je od svetskih gradova

Vuk

pre 12 godina

"[Z]a sve vas koji mrzite dubai zato sto ste ljubomorni samo par reci od nekoga ko je tamo ziveo jednu punu deceniju: jeste i uvek ce ostati jedan od najboljih gradova na svetu! [I]ma sve sto mozete ikada pozeleti, najlepse plaze, prelepo uredjene parkove, savrsene auto-puteve, mostove, predivne, luksuzne hotele, shopping centre, raznorazne atrakcije."

I sve to po ceni od dva dolara dnevno koliko placaju stotine hiljada radnika iz Juzne Azije, koji tamo zive u apsolutno nehumanim uslovima, dok se bogati Arapi baskare u svojim luksuznim vilama sa bazenima i kupaju u zlatu. Da i mi otkrijemo naftu i da na njoj zaradjujemo milijarde od kojih onda mrvicama platimo jos dvadeset miliona stranaca (na nas sedam miliona) koji ce da nam skinu zvezde s neba a oni da zive kao stoka bili bismo mi mnogo interesantniji nego Dubai.

P.S. Da, juznoazijski radnici zaradjuju u Dubaiju vise nego kod kuce i to je nepravda ovog sveta, ali u odnosu na to koliko novca Arapi imaju oni zaradjuju uvredljivo malo i to je sramota tog Dubaija. O tome pricamo.

Grido

pre 12 godina

Da li se u atrakcije ubrajaju i obilasci sirotinjskih kvartova u kojima na vrelini trunu izmrcvareni hindusi, filipinci, pakistanci i drugi koji svakodnevno ginu radeci najteze fizicke poslove za 300 dolara mesecno a hraneci se nicime do sakom pirindza...? It`s the DARK SIDE OF DUBAI i licno sam svedocio ovome o cemu pisem i NE, ne preporucujem nikome da ide tamo i ostavlja svoj novac zemlji koja se izgradjuje na izrabljivanju jeftine radne snage a o ljudskim pravima u tom zemlji tek ne treba raspravljati !!!!

Dubai4Ever

pre 12 godina

ne mozete da donosite zakljucak na osnovu jednog putovanja u neki grad ili zemlju. imala sam prilike da obidjem sve zemlje bliskog istoka i imala sta da vidim. meni su oci sirom otvorene a ne kako vi kazete da nista nisam naucila za tih 10 godina. opet donosite zakljucak na slepo. kako su nastale mnoge zemlje evrope, amerika? zaboravljate istoriju! kakvom se istorijom srbija dici? ratovima i tolikim stradanjima? zaista je tuzno raspravljati sa ljudima koji su tako uskih pogleda. izadjite iz srbije i evrope, proputujte svet, naucicete dosta. ne zelim ni sa kim da se svadjam vec samo na kulturan nacin komentarisem i branim grad koji mi je toliko pruzio do sada. ziveti u gradu i posetiti ga turisticki nije isto. a verujte mi, imala sam prilike da zivim u nekoliko velikih gradova sveta. nije istina da ne mozete da upoznate arape, moja najbolja prijateljica je upravo emiracanka rodjena u dubaiju. jedna od najdivnijih i najpostenijih zena koje sam ikada upoznala. procitajte malo o istoriji emirata i celog gulf regiona. nemojte samo da pljujete po ostalom svetu misleci da sve znate. ziveo dubai!

P.F.C.

pre 12 godina

Pozdrav o prepametni! Evo resih da i ja koju dodam! Nalazim se u pomenutoj gradini koja kao da je iz 23. veka i hocu nesto da kazem "na televiziju". Iz Beograda sam i ovde sam u poseti, sa zeljom da se nikada ne vratim u promasenu nam zemlju. Ljudi,manite price i pametovanje iz svojih soba. Ovde nasi zive kako mi verovatno necemo nikada. Pre svih personal "Emirata". Izrabljuju li indijce i pakistance? Sta me briga, nasi zive odlicno i zato pasose u sake i paljba! Pozdrav iz Dubaia!

zoran

pre 12 godina

(Dubai4Ever, 30. maj 2011 17:43)

Vi zakljucujete bez osnove, takodje.
Moguce da neki od nas ovde jos uvek imaju jake veze sa tom regijom, te zbog poslovnih veza znaju nesto vise o pozadini te vestachke tvorevine.

Aleks

pre 12 godina

@Grido
U potpunosti se slazem. Moderno robovlasnicko drustvo. Kad su se ti radnici u jednom momentu organizovali i pobunili, sve su ih lepo spakovali, poslali nazad u Indiju i doveli novu ekipu koja je radila za jos manje kesha. Zlo.

loto

pre 12 godina

ljudi u dubaiu provesti jedan dan i jednu noć je sasvim dosta.... grad bez duše, bez ikakvog dešavanja na ulicama, bez provoda(osim privatnih partyja), od arapa nemaš ništa jedini kontakt imaš sa azijatima.... sve one velelepne zgrade deluju toliko umetno da je to strašno.... u metrou postoji vagon za žene... u šoping molovima opozorenje "dont kissing".... na ulici nije preporučeno držati devojku za ruku, a o toplesu na plaži da ne pričam... u novembru imam opet priliku da odem ali mi se ne ide ni slučajno! dibai je umetan kao las vegas samo u vegasu je sve dozvoljeno, provodi su nenormalno dobri, šoping molovi su ludo dobri i jeftini, a i od amerikanaca čovek ima više nego od arapa... zanimljiviju su!

mare the car

pre 12 godina

priznaj milane putopiscu jedan, da si radio u dubaiju ali si dobio otkaz jer si ogranicen pa sad pljujes po gradu za koji si do juce pricao da je najbolji na svetu...provaljen si. idi spavaj.

Peki

pre 12 godina

Ziveo sam tamo 5 godina i mnogo mi je zao sto vise tamo ne zivim jer je najlepse mesto na svetu za zivot, svako gleda svoja posla i mirno se zivi. Niko tamo nikoga ne prisiljava da radi za 5$ indusi dolaze sami da rade, samo da znate da je u Indiji plata 30$ tako da ti ljudi zarade 5 prosecnih palata iz zemlje iz koje dolaze.

STL

pre 12 godina

@ Milan Putopisac: Kao prvo osoba koja je obisla 124 zemlje sigurno ne bi koristila recnik kakav Vi koristite. (misaona imenica? to koriste srednjoskolci u Srbiji). Drugo osoba koja obidje 124 zemlje sigurno ima postovanja prema svakoj od tih zemalja, kulturi i narodu koji tamo zivi ( citiram vas: "nista lepse kada pored tebe prolaze nindze..."), mislim da ovde duboko izrazavate vase nepostovanje, i nepoznavanje tudje, u ovom slucaju muslimanske kulture i obicaja. Osoba koja je obisla 124 zemlje sigurno ne bi uporedjivala jednu Barselonu ili Pariz sa Dubaiem u tom smislu. Ako uradite malo analize o Dubaiu, to je jedini Emirat koji najvise profita ostvaruje zahvaljujuci turizmu, a ne nafti kao sto vi u zabludi zivite, tj. samo osoba koja se obrazuje putem medija moze tako i da razmislja i donosi zakljucke. Drugo biti 3 dolara placen na sat je super novac u ovakvom svetu. Ako vidite i u Srbiji je to prosecna plata(negde oko 3 dolara na sat) a slobodno idite i radite na nasim gradilistima gde vas ubiju od rada za 1200 do maximum 2000 dinara za jedan dan, a eto bas vama da docaram malo, koji ste obisli 124 zemlje, da jedna Kina koja ce uskoro po svim analizama i predvidjanjima uskoro biti najjaca ekonomija na svetu, radnici zaradjuju manje od jednog dolara na sat, a o radnicima u Vijetnamu i da ne pricam. A primera koliko hocete. Osoba koja je obisla 124 zemlje sigurno je cula za termin Offshoring pa zna sta danasnje svetske korporacije rade i kako se bogate na nesrecnom narodu. Ali ne zelim da skrecem sa teme. Sve u svemu ono sto hocu da kazem je da Vi ustvari niste proputovali 124 zemlje, nego niste bili ni u 24 grada. Veliki pozdrav od mene!

MP

pre 12 godina

Nema ni blizu 5 staza kao sto ste naveli, postoji jedna (1) staza duzine 300m koja se na sredini racva na dva dela i posle 50ak metara ponovo stapa u jednu.

Dubai4Ever

pre 12 godina

milane, da ste vi neki putopisac ne biste se izrazavali ovako. ali svako ima pravo na svoj komentar. vi ste upravo potvrdili ono sto sam ja napisala u proslom komentaru, doneli ste zakljucke na osnovu par mesta koje ste videli dok ste proveli nekoliko dana u ovom mocnom gradu. ja apsolutno nisam nista lose rekla ni za jedan drugi gradu u svetu jer tema je dubai. pozdrav i sve najbolje!

draskoman

pre 12 godina

e ovako ljudi da se ne svadjate....bio sam kao turista u Dubai,i mogu vam reci da nema potrebe da ga uopste uporedjujete sa Barselonom ni sa Parizom,jer oba grada su stara vekovima,dok je Dubai sav nikao u poslednjih 10 godina,i po nicemu nema sliccnosti sa bilo kojim gradom u evropi...tamo je sve uradjeno u ultra teknoloskim inovacijama,kako gradjevina tako i sve ostalo,auto putevi su po 6-7traka,zgrade po 100 i vise spratova a shoping centri takvi da mogu ladno 4-5 nasih stati u jedan njihov,voze se samo lux vozila i to prosecno stara samo do 5god....ako neznate podatak litar goriva je 30centi,pa svi voze kola na benzin i to samo preko 3000kubika....ali to nas ne treba da interesuje jer ako ides kao turista,nagledaces se grada koji ti lici kao sa druge planete,kojeg nema ni u evropi,i plaza o kojima svi sanjamo,a sto se tice troskarenja,nista nije mnogo skuplji od Beograda ili Budve,Rima ili Pariza,Barselone ili Budimpeste,tako da vredi otici i biti turista,a ne neki cinovnik za ljudska prava ili policajac svetski......P/S..posle sptembra cu ici opet ali ovaj put zauvek,da ostanem i da zivim,jer ko je lud da odbije ponudu kad je tamo uvek leto i poneki prolecni dan,adio perjane jakne,gojzerice i vuneni dzemperi....poz svima....

Njegps

pre 12 godina

ma kakav dubai bre. Radio sam skoro godinu dana tamo. Jedna Grcka je bar 10 puta bolja za odmor nego dubai. Ne mozes nigde da izlazis osim u shopping il u hotelu. Jeste da ima lepe zgrade, al to je sve.

mikan

pre 12 godina

Mr Grido,M.Putopisac & Aleks,
Mislim da vi niste odmakli od vase kucne kapije ili presli ulicu u mestu u kome zivite.Vi grad Dubai i zivot u njemu uopste ne poznqjete.To sto pisete su price nekih koji su vam davali pogresne informacije o Emiratima,Dubaiju i svemu onome sto krasi ovaj grad,region i govori o ljudima koji zive tamo.Vodim preko 200 indijskih radnika na poslovima u ovom kraju bez problema u proteklih 5 godina.Zadovoljni su i oni i mi sa njima kao i investitor lokalac.Molio bih vas da ne komentarisete ono sto ne znate.Pozdrav sa 45c koji su daleko prijatniji od vasih komentara.

niko

pre 12 godina

Za 'strucnjake' koji najavljuju propast Dubai-a kad bude nestalo nafte:
vise od 90% naftnih rezervi lezi u Abu Dabi emiratu, tako da vam je ova teorija deplasirana. Rasprava je bezpredmetna, kao sto postoje osobe koje su zaljubljene u Beograd, postoje i one koje ne mogu ocima da ga vide.

MP

pre 12 godina

Uh, evo da odjednom odgovorim svima koji su me prozvali.

Ne znam zasto bih bio ljubomoran, zivim u tom gradu, pa mislim da znam o cemu pricam. Nisam obisao 115 zemalja, ali od onih koje sam obisao, video sam mnogo lepsih mesta od Dubaia.
Kupovina i shopping festival nisu vise kao nekad. Velika je razlika u zadnjih godinu dana. Istina je da je tehnika jeftinija, ali garderoba uopste vise nije jeftina. Postoje rasprodaje, redovne dva puta godisnje, ali ko ima priliku da uporedi te cene sa outlet prodavnicama u Italiji, videce da je Italija jeftinija. I jos da dodam da su kolekcije koje mozete da vidite u outlet-ima u Italiji mnogo bolje nego ono sto stize u Dubai, a pogotovo onoo sto nalazite na rasprodajama. Svakodnevni zivot je dosta poskupio u poslednjih 5 godina. Neko rece da su restorani jeftini, jesu ali restorani fast food tipa ili cuveni "Ravi" (ko je ziveo u Dubaiu zna o cemu pricam), ali ako odete u bilo koji malo bolji restoran cena jela prelazi 150 dirhama, sto je oko 30 evra, a o velicinama porcija necu ni da govorim. Ima naravno izuzetaka, ali generalno nije jeftino.
Dalje, Burj Al Arab nije resort, nego hotel. Ne znam kako hotel moze da bude resort, ako se nalazi na ostrvu koje je povrsine osnove hotela, koja opet nije velika. Sto se tica arhitekture i konstrukcije hotela, skidam kapu. Kad kazem arhitekture, mislim na spoljni izgled, unutra sve sami kic, a narocito restoran pri vrhu (to je ona horizontalna precka koja se vidi spolja).
Sve sto se prica u komentarima vezano za radnike, sve je ziva istina, a ko je imao priliku da vidi gde zive i kako se hrane, sve mu je jasno.
Neko je pomenuo da se vrucina lako podnosi. Da, ali od oktobra do aprila. Trzni centri imaju parkinge, ali nemaju sve poslovne zgrade, pa kada u avgustu izadjes na pauzu za rucak, ne znas sta ti je gore, da ides peske ili da sednes u auto koji je parkiran na suncu i u kojem nije ispod 60 stepeni.
Plaze najlepse na svetu? Hm, ne znam da li bi se iko ko je bio ovde slozio sa ovime. Plaze na kojima je slobodan ulaz ili one gde kosta 5 dirhama (1 evro) imaju po jedan ili ni jedan fast food restoran, nemaju ni jedan kafic, imaju po max dva tusa na kojima je veliko pitanje da li mozes da izdrzis tusiranje, jer voda koja iz njih izlazi stize iz rezervoara ispod peska koji je toliko vruc da ne mozes da hodas po njemu bez papuca. One potpuno obesplatne plaze nemaju pri tome niti jednu jedinu palmu. Ono osto je lepo su hotelske plaze, za koje je ulaz oko 200 dirhama po osobi (oko 40 evra) ukoliko nisi gost hotela ili clan kluba (clanarina je retko pristupacna ljudima sa srpskim pasosem, jer plata naravno direktno zavisi od pasosa).
Posto ce biti sigurno onih koji ce da pitaju sta trazim u Dubai kad mi nista ne valja, evo unapred iskreno da kazem da je plata jos uvek bolja nego u Evropi, gde bih voleo da zivim.
Da ne bude da kritikujem sve, putevi jesu besprekorni, zgrade nove i lepe, sve je cisto i uredno, ali i dalje stoji ono sto sam napisao u prvom komentaru - grad nema dusu.

amazonka

pre 12 godina

Za mene su čista priroda, moj ranac, patike i duge setnje luksuz i ne bih ga menjala nizašta na svetu :) Ne privlači me sjaj, glamur i hedonizam koji Dubai nudi. Skijanje u pusinji, fontana koja pleše trbušni ples, najviši hoteli na svetu, ostrva u obliku palmi... ama bas nista od toga me ne fascinira.
Da imam toliko novca kupila bih kartu za Južnu Ameriku i šetkala se po Andima, skoknula do Manausa i zaigrala tango u Argentini.
Ukusi su različiti.

Nikola

pre 12 godina

Mislim da treba videti Dubai, kada su ga pravili nisu hteli da kopiraju Evropu, Ameriku ili bilo sta drugo, jednostavno su napravili cudo u sred pustinje. Sve sto mozete videti je najvece na svetu. Soping je neponovljiv, cene su OK, kako hrane tako i garderobe, npr. rucak u libanskom restoranu za 2 osobe u Bg-u je 3300 dinara a u Dubaiju 25 evra, zlato je 5 puta jeftinije, gorivo 3 puta. Ne mozete da ocekujete da odete na Bliski Istok i da se ponasate kao u Evropi, ali za uzvrat, ako ste fakutetski obrazovani, imate platu od 3000 evra, stan (sa bazenom i teretanom na vrhu, besplatno naravno), kola, a moram da istaknem i da su ljudi mnogo rastereceniji i otvoreniji nego kod nas. Ogranicenja postoje, vezana pre svega za kulturu, ali mislim da je drzava, kako za zivot, tako i za rad izuzetna.
Bilo da se govori o turistickoj destinaciji ili mestu gde zivite i radite, svakako treba videti Dubai. Ja sam bio 10 dana i ukoliko mi se bude ukazala prilika sigurno cu otici.

MS

pre 12 godina

@MP

Bash ga ispljuva :)

Nego sta je Burj Al Arab?

Jumeirah je OK plaza, ima boljih naravno. Najveca prednost te plaze je sto je ogromna pa guzve ne moze da bude.

Klopa MNOGO jeftinija u odnosu na evropu, discount za garderobu i dalje odlican....mora da se ubode trenutak a i ne kupuje se u Mall of Emirates ili Dubai Mall-u sem ako si deonicar Googla.....tehnika dzabe.

Grad nema dusu ako nemas pare, jer je setnja nemoguca kao na primer u Barsi ili Pragu. Ako tako gledas, da nema dusu. Ako imas pare, grad ima i vise nego sto mozes da izdrzis.

@Grido

Kod nas ti ne smetaju "favele" na par lokacija u glavnom gradu, ili prosecan lifespan Roma od 40ak godina? Njih tamo "izrabljuju" za pare koje kuci NIKAD ne zarade. Daleko da im je super, ali niko ih puskom nije terao da idu. Krenuli su trbuhom za kruhom, kao i drugi. Sada, posle 20ak godina su i oni pustili tamo korenje, i imaju svoje biznise. Tehnika i Rent a Car su totalno u njihovim rukama, toliko o tome.

Proka

pre 12 godina

Zaboravili ste da kazete na bezbednost koja je na najvisem nivou, mozete slobodno da ostavite najnoviji autmobilil da radi sa kljucevima u bravi i kada se vratite za pola sata bice na istom mestu gde ste ga i ostavili.

Sheik Nikola Al Dubai

pre 11 godina

U pomenutom Dubai-u sam skoro 25 dana. Dosao sam sa zenom na medeni mesec. Dok smo planirali dolaza odlucili smo i da potrazimo posao ovde posto ga u Beogradu nismo nasli za skoro 3 godine. Ovde imamo dosta prijatelja kod kojih smo odsedali po nekoliko dana. Najvise vremena smo proveli u Al Barshi i lux naselju Mirdif. Ovde iskreno nemate sta da vidite, sem stvarno velikih gradjevina i shopping mallova. Ulice su prljave, pikavci i pesak na sve strane. Indusi su preplavili Dubai i oni iskreno krvare kompletnu sliku i uzivanje ovde. Podriguju i pljuju na sred ulice, bacaju smece, jednostavno ruze grad. Sto se tice cena svega iste su kao i u Bgd-u cak su mnoge stvari i jeftinije (tehnika, namestaj, namirnice). Sto se tice posla nije kao sto se prica. Nama su rekli da dodjemo, podelimo nekoliko CV-jeva po buticima i da ce nas mnogi od njih zvati pa mi da odaberemo najbolje. Mi smo podelili pre 150 CV-ja (ukupno) i samo su nas dve firme zvale na razgovor, a odgovore nismo ni dobili. Generalno ko ima srece da nadje posao pa cak i u butiku moze bas lepo da zivi, jer su radnicima basic plate od 1.000eura pa navise ali sa bonusima se izlazi na skoro 2.000 sto je za ove uslove ovde skroz ok. Grad kao grad je prelep za arhitekte koje mogu da vide uzivo sve ono sto su verovatno ucili na fakultetima ili gledali na slikama, prosecnom coveku je to samo u prolazu vau. Metro je definitivno ostavio najbolji utisak, jer je prosto savrsen ali jos uvek u izgradnji pa ne povezuje ceo grad.

Marko

pre 12 godina

Ne mogu da verujem da postoje ljudi kojima je kriterijum za odlazak u neku zemlju da li se izrabljuju radnici na njenom tlu.
Dubai nije Evropa i ko tamo ide da bi posle poredio grad sa nekim evropskim, malo je glup. Dubai ne živi od nafte već od biznisa i to je ono što ga čini jedinstvenim u arapskom svetu.
Naravno da to nije grad u kojem možete da se šetkate po bulevarima, pre svega jer je tamo leti 40-45 stepeni uz vlažnost koja nekada ide i preko 90%. Nema istorije jer je to bilo selo pre 50 godina.

Treba otići, videti i osetiti. Pa čak i onaj kič u Burj al Arabu, ogorman broj različitih nacija koji će uvek i na svakom koraku da vam pomognu da se snađete i sl.
Svaka destinacija ima svoje čari i svoje mane.

Mix

pre 12 godina

Pa dobro kakvi smo mi to ljudi??! Nema veze koja je tema (sport, putovanja, kultura, politika), uvek ista priča! :( Zar niste u stanju da prosto iznesete svoj stav i da uvažavate i poštujete ljude koji nisu vaši istomišljenici? Zašto uvek sve mora da se završi pljuvanjem i omalovažavanjem drugih ljudi? Jadno... Umesto da svi kažemo svoje mišljenje pa da na osnovu toga neko ko nije bio donese svoj sud, vi se trudite da objasnite onima koji misle drugačije da su glupi! Pozdrav svim dobronamernim, tolerantnim i kulturnim ljudima...

Sheik Nikola Al Dubai

pre 11 godina

Sto se tice plaza gradske u uzas, u smislu da se tu kupaju idusi koji ulaze u vodu skroz obuceni, u farmerkama, majicama, zene se kupaju skroz obucene i to je stvarno ruzno. Plaze koje se placaju su dobre ali to nije nikako kao u evropi. Pesak je odlican, voda je super ali ne moze nigde da se popije pivo, zabranjeno je da se ljubis ili grlis sa zenom, sto je donekle i ok jer bi ovi indusi verovatno pravili cirkus. Burj Al Arab, nama poznatiji kao hotel u obliku jedra, je iskreno lepsi na slikama. Savet za vas koji planirate dolazak, nemojte mnogo slika gledati pre nego sto dodjete, jer ce vam sve vec izgledati poznato i kao vec vidjeno i necete imati utisak kao da ste prvi put ovde. Mozda vi i niste takvi ali nama se to desilo. Burj Kalifa je stvatno nesto posebno i sa razlogom se i ponose njome. Ogromna je i prelepa, sija kao jelka. U principu njima sve ovde sija i sljasti kao da je svaki dan Nova godina. Realno i moze im se. Pravi arapi su prebogati i bukvalno ne znaju sta ce s parama, a ovi jadni Indusi rade bukvalno najprljavije poslove za bedu ali vec znate da je to 5 puta vise placeno od bilo kod posla u njihovoj drzavi, pa je njima to ok. U principu treba videti sve ovo jer je drugacije od svega, probati razne vrste hrane i voca, obavezno ici na safari po pustinji, na sukove zacina i zlata, na sukove textila i nakita nemojte ici jer su sve kinezi i njihova roba koja je ista kao i u svim njihovim radnjama po bg-u. Putevi su im odlicni ali uzasno obelezeni. dosta od mene