Četvrtak, 08.12.2022.

10:36

Vlasnik restorana šokirao – naplaćuje onima koji ne dođu: "Otkazali ste, to vam je 100 evra"

Izvor: Fenix magazin

Vlasnik restorana šokirao – naplaæuje onima koji ne doðu: "Otkazali ste, to vam je 100 evra" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

m

pre 1 godinu

(WotS, 9. decembar 2022 08:36)

Mora da si ti neki pravnik pa se eto razumeš u "materiju".

Princip je jednostavan - pri rezervaciji ti skinu 100$ ili evra, a ako se pojaviš to ti odbiju od konačnog računa, ako se ne pojaviš, to mu dođe kao neka "kazna".

Isto ti je kad u Srbiji rezervišeš salu za neku proslavu, bilo da je rođendan, svadba ili neki drugi povod. Imaš do 10% toleranciju za broj prijavljenih mesta, dakle ako si prijavio 350 gostiju, a dođe ti 250, platićeš 315 mesta, iako po tvojoj logici tih 45 mesta nije bilo "trošak" vlasniku sale.
A ti raspravljaj da li je to "kazna" i da li vlasnik sale ima na to pravo, unapred si prihvatio njegove uslove i posle nema nazad.

Isto je sa ovim luksuznim restoranima koji su uvek popunjeni i gde moraš poprilično unapred da rezervišeš - ako rezervišeš sto i ne pojaviš se tamo u najavljeno vreme, tada neće doći novi gosti i pitati da li ima slobodan sto, jer se u taj restoran ne dolazi tako pošto je uvek sve popunjeno, osim kad neko pametan kao ti izvrši rezervaciju i ne pojavi se, što je retkost. Zbog takvih je uvedena ta "kazna", a to slobodno shvati kao porez na neodgovornost.
(Veliki brat, 09. decembar 2022 10:27)

mogu da ti skinu 100e samo ako si budala pa ostavis broj kartice. nijedna normalna osoba to ne radi nigde, pogotovi ne u restoranu pa da je ne znam kakav. pitam se samo jel gazda vrsi neku vrstu nadonkade kada npr nema neko jelo ili pice u ponudi. samo ti kazu nemamo ili nestalo. jel tada daje 100e gostima jer ne mogu da jedu ono sto zele ? ti stolovi koji ostanu jer neko otkaze rezervaciju mogu uvek da se popune ljudima koji dodju bez rezervacije, ovo je samo pokusaj da se uzme sto vise para i nadam se da nece uspeti u istom.

rebro

pre 1 godinu

@Adlon, piše se "POPIJ" i "NE IDE", a sad trk u restoran sa Mišelin zvezdicama jer bitno je da si viđen tamo, a to što si nepismen nije važno.
Sinonim za Nirnberg su one male kobasičice upakovane u paket od 4 komada. Njima je to atrakcija jer za bolje ne znaju. Da odu na bilo koju svetkovinu u Srbiji ostali bi mesec dana pod šatorom.
U centru tog Nirnberga se poslastičarnica zavtara u 7 radnim danom! KAd dođu u Prag oleše se od piva jer shvate da postoji bolje od njihovog.

wots

pre 1 godinu

@ (Veliki brat, 9. decembar 2022 10:27)
Potpuno si promašio poentu mog komentara. Nije reč o tome na koji konkretan način vlasnik restorana (ili bilo koje drugo lice koje obavlja uslugu gde trpi štetu zbog neodgovornog ponašanja mušterije) može ili treba da zaštiti svoj interes, nego da li ta zaštita može postojati VAN pravnog sistema i pozitivnih propisa koji takvu materiju moraju regulisati. Shvataš li razliku ? U ovom konkretnom slučaju, evidentno je da postoji pravna praznina i da je neko uzurpirao pravo da na ovaj ili onaj način sankcioniše druga lica bez jasnog pravnog osnova za tu sankciju, što je nedozvoljivo sa stanovišta pravne sigurnosti u jednom društvu. Još od rimskog prava postoji princip da kazna (ovde obeštećenje) nije validna ako ne počiva na nekom preciznom propisu i odluci za to ovlašćenog lica – pa, pobogu, to je sama srž pravnog sistema svake evropske države već više od dva milenijuma ! Da li uopšte shvataš koliko je za sve nas opasno ako neko to izigrava ili ne poštuje, a za to ne snosi posledice ? Ovde zapravo nije stvar o restoranima i rezervacijama, nego o nečemu puno ozbljnijem – o praksi da sankcionisanje može postojati izvan sistema pravnih propisa. Nama niko nije kriv što to ćutke prihvatamo i ne obaramo takvu "praksu" na sudu, što bi je za svagda iskorenilo. Inače, jesam pravnik i baš zato, za razliku od tebe, nemam nameru da se mirim sa kaubojštinom ako već postoje norme i propisi koji je stavljaju van zakona.

komi

pre 1 godinu

Govorim iz ličnog iskustva jer radim kao pomoćni kuvar u jednom od takvih
(Adlon, 09. decembar 2022 07:15)
Aj brate ne smaraj
koju kuhinju prodaješ u restoranu sa M zvezdama Nemačku sigurno Nein
ćuti tamo spremaj Kobasicu i Slani Kupus jel za bolje i niste

Flying Dutchman

pre 1 godinu

@Flying Dutchma, a gde ono beše Hitler imao vikendicu? Auu da Nirnberg.
U tom gradu ako pozdraviš nacistički potapšu te po ramenu tamo da Švabe žive itekako tamo.
(rebro, 9. decembar 2022 08:12)

Lupetaš za sve pare a imaš internet… Biblioteka verovatno ne znaš gde je a iz svog sela teško da si izašao. Hitlerova vikendica je 300 kilometara od Nirnberga u drugom delu Bavarske, potraži na netu. NSDAP (Hitlerova partija za nepismene) nikad nije pobedila u Nirnbergu pa je Hitler kad je došao na vlast uradio sve da nacifikuje grad. Gradio je monumentalne objekte i smestio glavnu komandu SS-a u Nirnberg. Zgrada i dan danas postoji.
U Nirnbergu ne žive Švabe, niti u Bavarskoj, knjigu u šake. A tapšanje po ramenu za nacistički pozdrav možeš da dobiješ samo od pandura uz rečenicu: “pođite sa nama.”
Rekoh ja Srbi su najpametniji…

Bro

pre 1 godinu

Svako može kako hoće, ali ne i do kad hoće - važi i za ove restorane i za mušterije... Ako postoji praksa ostavljanja kartice kod rezervacije, onda je ovo mala promena koja ne menja ništa (čak je naglašeno da se "kazna" MOŽE naplatiti, što ne znači i da će biti naplaćena, verovatno zavisi od kulture i razloga otkazivanja)...

EU Citizen

pre 1 godinu

Ma važi... Bukvalno nikad u životiu mi se nije desilo da ne dođem za rezervisani sto, iako mi se dešavalo da kasnim, i imam običaj da ako kasnim više od desetak minuta, nazovem i obavestim personal, ali lek za ovakve primadone je prosto odmah ih precrtati sa spiska zauvek, isto kao i likove koji nemaju meni na internetu, i, glavno, istaknute cene, i na sajtu i na meniju unutra. To su sve eliminatorne stvari da se nabeđene ”zvezde” spuste na zemlju, neka ih posećuju ”trendy people” koji su krenuli da idu u top reatorane prekjuče, ja neću...:))

Veliki brat

pre 1 godinu

(WotS, 9. decembar 2022 08:36)

Mora da si ti neki pravnik pa se eto razumeš u "materiju".

Princip je jednostavan - pri rezervaciji ti skinu 100$ ili evra, a ako se pojaviš to ti odbiju od konačnog računa, ako se ne pojaviš, to mu dođe kao neka "kazna".

Isto ti je kad u Srbiji rezervišeš salu za neku proslavu, bilo da je rođendan, svadba ili neki drugi povod. Imaš do 10% toleranciju za broj prijavljenih mesta, dakle ako si prijavio 350 gostiju, a dođe ti 250, platićeš 315 mesta, iako po tvojoj logici tih 45 mesta nije bilo "trošak" vlasniku sale.
A ti raspravljaj da li je to "kazna" i da li vlasnik sale ima na to pravo, unapred si prihvatio njegove uslove i posle nema nazad.

Isto je sa ovim luksuznim restoranima koji su uvek popunjeni i gde moraš poprilično unapred da rezervišeš - ako rezervišeš sto i ne pojaviš se tamo u najavljeno vreme, tada neće doći novi gosti i pitati da li ima slobodan sto, jer se u taj restoran ne dolazi tako pošto je uvek sve popunjeno, osim kad neko pametan kao ti izvrši rezervaciju i ne pojavi se, što je retkost. Zbog takvih je uvedena ta "kazna", a to slobodno shvati kao porez na neodgovornost.

EU Citizen

pre 1 godinu

@Adlon
Naprotiv, čovek ima potpuno pravo, zemlja bez gastronomske kulture i sa jednom od najgorih usluga u Evropi. Išao sam i po restoranima kakve spominjete, jer je moja firma ranije dosta sarađivala sa nemačkim firmama, i putovao sam po Nemačkoj, a ne spadam u socijalnu klasu za koju je problem da potroši par stotina evra za večeru, a fortiori ako je ”na firmu”, :)) ali to nije nikakvo merilo, za te pare će i hrana i usluga naravno da budu odlični (glavno da ste, gastarbajterska sirotinjo, ponizili čoveka koji je napisao istinu :) ), merilo su upravo obični restorani, čiji je kvalitet u Nemačkoj za zemlju relatiivno visokog standarda prilično mizeran, a dobra usluga (delimično i zahvaljujići veštački visokim troškovima radne snage i smešnom običaju da se onda ne ostavlja napojnica ili ostavlja neka beda) uglavnom prisutna u etničkim restoranima, više kao crta mentaliteta...

Toni

pre 1 godinu

Pri rezervaciji ostavljaš lične podatke i adresu i prihvataš uslove rezervacije. Ako ne dođeš, vlasnik restorana ti pošalje čestitku za plaćanje a ako ne platiš, slučaj preuzima advokat a onda na sudu platiš i rrzervaciju i sudske troškove i troškove advokata. Ipak bolje razmisliš da li hoćeš na vreme da dođeš u restoran.
(Alex, 8. decembar 2022 21:53)

Nema načina da to uradi. Potrebno je da se napravi neka vrsta ugovora na osnovu koga će da dobije sve podatke i tvoj pristanak da budeš tužen zato što nisi ispoštovao ugovor. To neće potpisati ni 2% mogućih mušterija, ko je blesav da pravi ugovor sa restoranom zbog bezvezne večere (osim ako nije neki važan događaj u pitanju). Već sam napisao u komentaru, možda ako se rezerviše uz podatke sa kreditne (i to isključivo kreditne) kartice. Mada je i to diskutabilno, potreban je cijeli set dokumenata i obavještenja na osnovu kojih bi ovo bilo moguće.

WotS

pre 1 godinu

Nije da ne razumem frustraciju vlasnika, ali ovo mu sigurno neće proći u onom obliku kako je on to zamislio. Takvu meru bi mu na sudu oborio svaki student prava. U Evropi još od rimskog prava postoji bazično načelo da sankcije, finansijske ili bilo koje druge, mogu da primenjuju samo državni organi (sud, policija, poreska uprava, itd) i to po strogo propisanim zakonskim pravilima. Da nije tako, nastao bi opšti haos i kaubojština jer bi onda svako ko se bavi bilo kakvom delatnošću i smatra da je nečim oštećen mogao da kažnjava po čistom ličnom nahođenju. Zamislite stepen zloupotreba i nepodopština kada bi svako privatno lice imalo pravo da određuje kako će kažnjavati svoje mušterije, dužnike, poslovne partnere i slično. Licima koja se bave uslužnim delatnostima gde otkazani dolazak mušterije povlači materijalnu štetu treba omogućiti uzimanje kapare (naravno, pod strogo utvrđenim zakonskim pravilima i okolnostima), pa da vidimo hoće li se neodgovorne mušterije i dalje bahatiti. Međutim, voluntarno proširenje prava na sankcionisanje izvan nadležnosti državnih organa bi bio recept za potpunu anarhiju i slom pravnog sistema kao takvog, jer bi onda svako smatrao da ima bogomdani prerogativ da propisuje kazne po svom ukusu i interesu. Čudi me da ljudi ni posle dva milenijuma još ne shvataju važnost pravnih principa i zakona kao takvih, misleći da imaju pravo na izuzeće i samovolju.

glas naroda

pre 1 godinu

Koje uživanje u hrani u nemačkoj? Jeste li vi probali nekad nešto nemačko? Neki "specijalitet"? Katastrofa. Zapadnjačko ponižavanje vidim da se uzdiže ovde kao cilj kakvom treba da streme ljudski odnosi. Fuj!

rebro

pre 1 godinu

@Flying Dutchma, a gde ono beše Hitler imao vikendicu? Auu da Nirnberg.
U tom gradu ako pozdraviš nacistički potapšu te po ramenu tamo da Švabe žive itekako tamo.

NikolaKG80

pre 1 godinu

Pa dobro, da se bračni par Tripplehorn pojavio u restoranu, mi onda ne bismo gledali film Date night. Hoću da kažem da, ako je to restoran koji prima samo goste koji su rezervisali, onda ok, ali ako umesto tih gostiju upadne neko sa strane, onda nema finansijskog gubitka

Adlon

pre 1 godinu

Ljudi moji, ugostiteljstvo/turizam u Nemackoj, pa to je oksimoron. Kome je do uzitka na nemackom govornom podrucju, pravac Austrija. Kome je jos veci uzitak da pritom ne slusa nemacki, najtoplije preporucujem neke druge destinacije. Nemaju Nemci slifa ni za hranu ni za bilo kakvo uzivanje, a kamo li da ga pruze drugima. Govorim iz licnog iskustva jer skoro deceniju zivim u Nemackoj.
(Jovan, 08. decembar 2022 22:09)
Pre će biti da si teška sirotinja u D pa se smucaš po restoranima do 50€. Sedi lepo u restoran sa 2-3 mišelinke poruči nešto 200-300€ , popi vino pa onda filozofiraj. U takvim restoranima ćeš biti posluzen i sa „akzentfrei“ engleskim ako ti baš nemački neide od ruke. Berlin ima hrpu takvih restorana a verujem i ostali veći gradovi. Govorim iz ličnog iskustva jer radim kao pomoćni kuvar u jednom od takvih

Krojac

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!
(Vidak, 08. decembar 2022 21:17)

Ne znam koliko restorani i hoteli u Srbiji primenjuju praksu kao sto rade mnogi u inostranstvu, a odnosi se na ostavljanje podataka platne ili kreditne kartice prilikom rezervacije. To je mehanizam kojim te prisiljava da otkazes na vreme, u skladu sa politikom objekta.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ne znam šta se ljudi isčuđavjau, kad u Srbiji sale za proslave tolerišu do 10% odstupanja od ugovorenog broja mesta.
Rezervisali ste salu za 350 gostiju, možete imati manjak do 35 gostiju, toliko će tolerisati, preko toga ostala nepopunjena mesta PLAĆATE.

Desilo se komšiji da mu je od 350 zvanica (koji su i preko telefona potvrdili da će doći) došlo 270, oni su mu lepo naplatili 315 mesta, dakle 45 mesta je platio iako za njih hrana nije ni poslužena. A što se tiče hrane, te sale nude svu hranu koja ostane da ponesete kući, samo je pitanje šta raditi sa tolikim ordeverom, gulašom, čorbom i pečenjem, jedino da imate 5 onih velikih zamrzivača "sandučara" :)

Kod elitnih restorana u kojima se mesta moraju rezervisati sedmicama unapred situacija je još gora, jer tu je dnevni pazar po jednom stolu preko 1000 evra, i zamislite da neko rezerviše sto za 4 osobe od 6 uveče i da se ne pojavi, a restoran odbio goste koji su kasnije zvali za rezervaciju?

To je isto kao da žena rezerviše kod frizera koji ima stalno popunjene termine i kod koga niko ne dolazi nenajavljen, tih npr. sat vremena frizer bi mogao da sedi i pije kafu ako se ona ne pojavi, što je izgubljen prihod.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Ovo je sasvim u redu ako znaš unapred, jer niko nikog ne tera da rezerviše… a vlasnik restorana sigurno zna šta mu se isplati.

pacificka_obala

pre 1 godinu

Probao tako da radi jedan fancy francuski restyoran ovde u Seattleu, naplacivali kaznu za nedolazak (unapred trazili kreditnu karticu), Vec 4 godine su zatvoreni, polako pocela da im se osipa klijentela.

Miki

pre 1 godinu

Platis taksisti da ode, pozove se na rezervaciju i sedne na pivo jedno 10min.
("I to sam vam resila...", 8. decembar 2022 23:28)

E ova je dobra.

Kenan

pre 1 godinu

I u Holandiji je slicno samo sto je Jos dodato koliko dugo mozete sjedeti od 1 sat do 2 sata u najbolje slucaju.... Znaci Imas npr 75 min. Uzivaj I Mrs.... Zato izlazim samo dje Toga nema.... AKO ima ili placanje ili vrijeme hvala Cao

marko_sthlm

pre 1 godinu

@"pre svega je protivzakonito...
(kimi, 08. decembar 2022 21:33)"


Nije.
Hoteli, skijališta, golf tereni itd. odavno tako rade.

sare

pre 1 godinu

nije me mrzilo da ih potrazim i proverim jelovnik i cene. sta znam, nije neka skupa gastronomija, a i ne izgleda nesto narocito primamljivo. ruku na srce, ne mogu da kazem da sam poznavalac prilika u svetu gastronomije, ali ovaj restoran mi se ne cini kao neko obavezno kulinarsko iskustvo ako te put navede u nirnberg.
bilo kako bilo, nek cveta hiljade cvetova. za mene je nemacka jedna velika dosadna prepreka na putu do balkana koji volim. ne volim njihov jezik, nacin zivota, a ni hranu. dosadni su, hladni su, ozbiljni su, a to mi nekako ne ide sa uzivanjem u hrani.

Stara kuka

pre 1 godinu

Lima,Peru je poznata kulinarska destinacija.Mnogi restorani ne primaju rezerve,nego se napravi red za rucak vec u podne .Drugi uz rezervaciju traze podatke kreditne kartice i ako se ne pojavis-to ti naplate.
Na svu sreću,jos to nije uzelo maha,ima jako puno odličnih restorana,pa niti hocu da cekam u redu,a bogami ni da dajem podatke kreditne kartice.

StefDXB

pre 1 godinu

@Alex a odakle ti podaci komsijine kartice. Morao si dati svoju. Nema kartice, nema rezervacije
Doduse to samo ozbiljni restorani, nije to za svakoga

bezanija

pre 1 godinu

Ljudi moji, ugostiteljstvo/turizam u Nemackoj, pa to je oksimoron. Kome je do uzitka na nemackom govornom podrucju, pravac Austrija. Kome je jos veci uzitak da pritom ne slusa nemacki, najtoplije preporucujem neke druge destinacije. Nemaju Nemci slifa ni za hranu ni za bilo kakvo uzivanje, a kamo li da ga pruze drugima. Govorim iz licnog iskustva jer skoro deceniju zivim u Nemackoj.
(Jovan, 08. decembar 2022 22:09)

potpisujem sve sto si rekao, 100%!

Egon Kowalski

pre 1 godinu

Logična stvar kao i za svaki drugi termin u Nemačkoj. Napravio si termin za odlazak kod svog lekara, zubara, predajes papire za produžetak vize a nisi se javio da ne dolaziš? Pa, najmanje što će te snaći je neka naknada koja će ti stići na adresu i koju ćeš morati da platiš.

ZokiZoki

pre 1 godinu

Sasvim normalna praksa.
Zamisli, poručiš u pe?enjari dva praseta pa ne dođeš.

Ako si ozbiljan, nećeš imati problem sa ovakvom praksom u restoranima.

StefDXB

pre 1 godinu

To je potpuno normalno, jer je on odbio drugog gosta koji je hteo da dodje i uziva u hrani i da plati. To je ovde u Dubaiju odavno normalno .
Ako se bavimo usluznom delatnoscu, ne znaci da moze svako da nas gazi... Ako si rezervisao sto a nisi otkazao znaci da mene kao domacina ne postujes. Ali ok, ne mogu to svi da shvate, ipak je za to potrebno osnovno vaspitanje. Zapamtite, ugostitelj ne znaci sluga, rob ili neko kome mozete da radite sta vam se prohte.

Flying Dutchman

pre 1 godinu

Da pojasnim malo o čemu se radi sa lica mesta.
1. Haute causine ili gastronomski restoran je mesto gde je hrana pripremljena od najboljih (svežih) sastojaka i prezentovana na poseban način. Naravno uz adekvatnu cenu. Meni za jednu osobu u ovom restoranu počinje od 165€. Znači nećete jesti kobasice, kolenice, krompir salatu i kiseli kupus nego nešto sasvim drugačije i posebno. Za moj ukus nije, više volim da se ožderem kao prase u lokalnoj birtiji.
2. Centrale ozbiljnih kompanija u Nirnbergu i okolini: Siemens, adidas, puma, Scheffler, Nürnberger Versicherungen, Grundig, itd. Restoran cilja klijentelu iz srednjeg i visokog menadžmenta (6-7000€+ neto plata) a ne fabričkog radnika.
3. U Nirnergu ne žive Švabe nego Frankonci. Razlika je velika. Švabe žive u široj okolini Štutgarta npr. i prave Mercedese.
4. Pravilo o naplaćivanju nedolaska na rezervisani termin bi trebalo da se uvede svuda a odavno postoji u mnogim branšama uključujući i ugostiteljstvo. Ko se hrani u lokalnoj birtiji ili McDonaldsu nema taj problem al’ vremenom uglavnom zaradi neki zdravstveni. Uostalom bezobrazluk i nepoštovanje treba naplaćivati. Jednom kad mi se klinac razboleo nazvao sam par sati pre zakazanog termina i ljudi su imali razumevanja, ništa nisu naplatili i poželi brz oporavak. Nije bio ovaj restoran u pitanju ali verujem da bi i ovi isto reagovali na korektno ponašanje.
5. Džabe pišem. Mi Srbi sve znamo bolje…

Vlada

pre 1 godinu

E super su mi ovi sto pisu "ovo je na zapadu normalno" a zapada videli nisu. To se samo kod nas visoko ceni mazohizam i bezdusnost kao uzvisene vrednosti.

budala, a koči!?

pre 1 godinu

Nemci su većinom tačni i precizni. Ne vole kašnjenje. Termin je termin. Za tu tradiciju im skidam kapu i to je jedan od razloga šo ne vole Balkance.

Robert

pre 1 godinu

Ovo treba postati normalno u svakoj bransi. Ljudi su postali strasno aljkavi i neprofesionalni, ne shvataju vrednost tudjeg vremena i stetu koju nanose ovakvim ponasanjem. Samo ti prekasno otkazu dogovor ili se ni ne pojave na termin bez ikakvog objasnjenja. Vodim svoj posao i resio sam se ovakvih tek kada sam poceo da uzimam kaparu koju ne vracam u slucaju otkazivanja. Procenat ljudi s kojima saradjujem se smanjio, izbegavaju me oni koji su kolebljive prirode, ali finansijski stojim maltene isto jer nema vise propalih poslova. Plus, glava znatno mirnija.

Riki

pre 1 godinu

Popularni restorani traže karticu kao garant rezervacije, na Zapadu ništa novo. Ne, nego će da drze sto prazan celu noć, gde račun bude €800-1,000 po stolu u proseku?!

Igor

pre 1 godinu

Potpuno normalna praksa u mnogim restoranima.Neki restorani su veoma popularni i uvek su puni tako da se tesko dolazi do stola a pogotovu u udarnim terminima.Ako se uradi rezervacija nekome to znaci da je najverovatnija ta ista rezervacija odbijena nekom drugom tako da sto ostaje prazan u tom terminu sto tera Maitre’D ta nudi sto tkzv”walk in”musterijama bez rezervacije.Jedbostavno vlasnik gubi novac na taj nacin.

Miroslav

pre 1 godinu

Bio sam eksploatant restorana i hôtela u CH mnogo godina. Slavili smo sve praznike koji postoje , nova godina, 2x i ostale sve religije uracunate, rodjendani,imendani idrugo i samo nasi zovu 10 minuta pre da vam otkazu, a niko nije ne daj boze umro ili bolestan ali mu je kum ili rodjak naso bolji restaurant i insisistira da predju n’a drugo mesto. Zato se uzima kreditna kartica ili kapara.

Milojko

pre 1 godinu

@Alex
Telefonski ugovor se obara na sudu kao nista.
Kao prvo ne postoji nacin pouzdane identifikacije samim tim restoran ne moze da dokaze da si zaista ti bio u pitanju, a ne neko drugi ko se predstavio tvojim imenom.

Jovan

pre 1 godinu

Ljudi moji, ugostiteljstvo/turizam u Nemackoj, pa to je oksimoron. Kome je do uzitka na nemackom govornom podrucju, pravac Austrija. Kome je jos veci uzitak da pritom ne slusa nemacki, najtoplije preporucujem neke druge destinacije. Nemaju Nemci slifa ni za hranu ni za bilo kakvo uzivanje, a kamo li da ga pruze drugima. Govorim iz licnog iskustva jer skoro deceniju zivim u Nemackoj.

Alex

pre 1 godinu

Cuveno nemacko gostoprimstvo.
(z, 8. decembar 2022 21:29)

Nikakvi domaćini. Dok sam živeo jedno vreme tamo, bio sam šokiran činjenicom da restorani ne rade između 15 i 17 č. Imaju pauzu za odmor! Ladno ne možeš da ručaš u restoranu jer gospoda mora da pauzira 2 sata popodne?! Toliko o uslužnosti. Katastrofa.

sero

pre 1 godinu

ah kakavo opustajuce iskustvo! mozda je vlasniku dosadilo da mu otkazuju, ali, prijatelju, ti se bavis usluznom delatnoscu gde ti ljude dolaze da se opuste i uzivaju, a ne da razmisljaju o kaznama. ja bih svakako javio u slucaju otkazivanja, ali ovo mi se cini malo previse. na kraju, ako mu je restoran toliko trazen da se treba zakazivati sto, siguran sam da ce se uvek naci neko drugi da uskoci na upraznjeno mesto. nikakvog stila ove svabe nemaju.

Sasa

pre 1 godinu

Vazno je da se domaci prosveceni dusebriznici zgrazavaju na cenu kafe ili caja na Kopu/Zlatiboru od 2-3 evra, a nisu mrdnuli dalje od svoje ulice... Ove vesti sledeci put u posebnu rubriku, moze nekom autosovinisti da pozli, a lep je procenat pomenutih ovde.

Rale

pre 1 godinu

Ne držim restoran, ali su po meni upravu otkaži lepo i ljudi će primit goste na to mesto, restoran sa hranom je skup, osoblje, zakup, grejanje čišćenje,nabavka svežih namirnica.

St. Pauli

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!
(Vidak, 08. decembar 2022 21:17)

Kaparu hahaha. U kome veku ti zivis? Jesi ćuo za kartično plaćanje?
Ovde se sigurno misli na veće grupe gostiju, rekao bih preko dvadeset gde su vec neke stvari oko jelovnika usaglašene. Kuhinja je uložila truda i sredstava u pripremu da bi se samo tako otkazalo. Gazda je radi sigurnosti uzeo podatke od kartice i ima pravo da se naplati bez problema. .

Bole

pre 1 godinu

@vidak Naplaćuje se tako što se pri pravljenju rezervacije ostavlja kreditna kartica. Tj informacije sa kartice. To se zajedno sa imenom, prezimenom i telefonom unosi u kompjuter za rezervaciju. Kao i sigurnosni kod sa zadnje strane kartice. ( Da, ne može da se unese lažan broj kartice jer restoran odmah zna da li je kartica validna ili ne). Zasto ljudi daju takve podatke restoranima u nekim zemljama.... Pa zato što zloupotreba kartice je opasno krivično delo. Restoran u slučaju nedolaska gubi novac i tih 100 eura je simbolično u odnosu na ono što bi gost potrošio.

Vidak

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!

Zok1

pre 1 godinu

Po Americi ima takvih restorana, rezervacija se naplaćuje i onda odbije od računa. Doduše, obično je $25, a ne $100. Ne vidim ništa loše u tome, nego drugi ne može da rezerviše sto zato što ste ga vi rezervisali.

Alex

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!
(Vidak, 8. decembar 2022 21:17

Pri rezervaciji ostavljaš lične podatke i adresu i prihvataš uslove rezervacije. Ako ne dođeš, vlasnik restorana ti pošalje čestitku za plaćanje a ako ne platiš, slučaj preuzima advokat a onda na sudu platiš i rrzervaciju i sudske troškove i troškove advokata. Ipak bolje razmisliš da li hoćeš na vreme da dođeš u restoran.

dap

pre 1 godinu

Sve veci broj iole boljih restorana u svetu prelazi na ovaj sistem. Prilikom rezervacije, ostavis detalje kartice. Informisan si o uslovima nepojavljivanja i po meni je to skroz korektno. Koliko puta vas je neko ispalio i nije se pojavio gde i kada ste se dogovorili. Isti princip je i ovde u pitanju

Toni

pre 1 godinu

Možda se rezervacije obavljaju kreditnom karticom, kao na bookingu ili rent a car agenciji. To je jedini način da kažnjavaju. Uostalom, ovo nikoga neće uplašiti, samo će smanjiti broj rezervacija. Mogli su uvesti politiku da se rezervacija drži do 15 minuta pred termin, i onda da sto daju nekom ko je došao bez iste. Ja lično ne bih da mi izlazak u restoran bude prva obaveza u životu.

hero

pre 1 godinu

Ovo je na zapadu sasvim normalna praksa. Prilikom rezervacije bilo kojeg boljeg restorana potrebna je kartica za garancija i naravno kazna ako se ne pojavite, a niste otkazali.

Bolje

pre 1 godinu

Potpuno ista svar kao i sa hotelima ako ne otkažete na vreme. Sve piše u uslovima rezervacije. Niko nikog ne tera ni na šta. Sa kartice se skida suma 24 sata pre rezervisanog termina

Flying Dutchman

pre 1 godinu

Da pojasnim malo o čemu se radi sa lica mesta.
1. Haute causine ili gastronomski restoran je mesto gde je hrana pripremljena od najboljih (svežih) sastojaka i prezentovana na poseban način. Naravno uz adekvatnu cenu. Meni za jednu osobu u ovom restoranu počinje od 165€. Znači nećete jesti kobasice, kolenice, krompir salatu i kiseli kupus nego nešto sasvim drugačije i posebno. Za moj ukus nije, više volim da se ožderem kao prase u lokalnoj birtiji.
2. Centrale ozbiljnih kompanija u Nirnbergu i okolini: Siemens, adidas, puma, Scheffler, Nürnberger Versicherungen, Grundig, itd. Restoran cilja klijentelu iz srednjeg i visokog menadžmenta (6-7000€+ neto plata) a ne fabričkog radnika.
3. U Nirnergu ne žive Švabe nego Frankonci. Razlika je velika. Švabe žive u široj okolini Štutgarta npr. i prave Mercedese.
4. Pravilo o naplaćivanju nedolaska na rezervisani termin bi trebalo da se uvede svuda a odavno postoji u mnogim branšama uključujući i ugostiteljstvo. Ko se hrani u lokalnoj birtiji ili McDonaldsu nema taj problem al’ vremenom uglavnom zaradi neki zdravstveni. Uostalom bezobrazluk i nepoštovanje treba naplaćivati. Jednom kad mi se klinac razboleo nazvao sam par sati pre zakazanog termina i ljudi su imali razumevanja, ništa nisu naplatili i poželi brz oporavak. Nije bio ovaj restoran u pitanju ali verujem da bi i ovi isto reagovali na korektno ponašanje.
5. Džabe pišem. Mi Srbi sve znamo bolje…

Zok1

pre 1 godinu

Po Americi ima takvih restorana, rezervacija se naplaćuje i onda odbije od računa. Doduše, obično je $25, a ne $100. Ne vidim ništa loše u tome, nego drugi ne može da rezerviše sto zato što ste ga vi rezervisali.

Rale

pre 1 godinu

Ne držim restoran, ali su po meni upravu otkaži lepo i ljudi će primit goste na to mesto, restoran sa hranom je skup, osoblje, zakup, grejanje čišćenje,nabavka svežih namirnica.

Miroslav

pre 1 godinu

Bio sam eksploatant restorana i hôtela u CH mnogo godina. Slavili smo sve praznike koji postoje , nova godina, 2x i ostale sve religije uracunate, rodjendani,imendani idrugo i samo nasi zovu 10 minuta pre da vam otkazu, a niko nije ne daj boze umro ili bolestan ali mu je kum ili rodjak naso bolji restaurant i insisistira da predju n’a drugo mesto. Zato se uzima kreditna kartica ili kapara.

Robert

pre 1 godinu

Ovo treba postati normalno u svakoj bransi. Ljudi su postali strasno aljkavi i neprofesionalni, ne shvataju vrednost tudjeg vremena i stetu koju nanose ovakvim ponasanjem. Samo ti prekasno otkazu dogovor ili se ni ne pojave na termin bez ikakvog objasnjenja. Vodim svoj posao i resio sam se ovakvih tek kada sam poceo da uzimam kaparu koju ne vracam u slucaju otkazivanja. Procenat ljudi s kojima saradjujem se smanjio, izbegavaju me oni koji su kolebljive prirode, ali finansijski stojim maltene isto jer nema vise propalih poslova. Plus, glava znatno mirnija.

Vidak

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!

St. Pauli

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!
(Vidak, 08. decembar 2022 21:17)

Kaparu hahaha. U kome veku ti zivis? Jesi ćuo za kartično plaćanje?
Ovde se sigurno misli na veće grupe gostiju, rekao bih preko dvadeset gde su vec neke stvari oko jelovnika usaglašene. Kuhinja je uložila truda i sredstava u pripremu da bi se samo tako otkazalo. Gazda je radi sigurnosti uzeo podatke od kartice i ima pravo da se naplati bez problema. .

dap

pre 1 godinu

Sve veci broj iole boljih restorana u svetu prelazi na ovaj sistem. Prilikom rezervacije, ostavis detalje kartice. Informisan si o uslovima nepojavljivanja i po meni je to skroz korektno. Koliko puta vas je neko ispalio i nije se pojavio gde i kada ste se dogovorili. Isti princip je i ovde u pitanju

bezanija

pre 1 godinu

Ljudi moji, ugostiteljstvo/turizam u Nemackoj, pa to je oksimoron. Kome je do uzitka na nemackom govornom podrucju, pravac Austrija. Kome je jos veci uzitak da pritom ne slusa nemacki, najtoplije preporucujem neke druge destinacije. Nemaju Nemci slifa ni za hranu ni za bilo kakvo uzivanje, a kamo li da ga pruze drugima. Govorim iz licnog iskustva jer skoro deceniju zivim u Nemackoj.
(Jovan, 08. decembar 2022 22:09)

potpisujem sve sto si rekao, 100%!

hero

pre 1 godinu

Ovo je na zapadu sasvim normalna praksa. Prilikom rezervacije bilo kojeg boljeg restorana potrebna je kartica za garancija i naravno kazna ako se ne pojavite, a niste otkazali.

Bolje

pre 1 godinu

Potpuno ista svar kao i sa hotelima ako ne otkažete na vreme. Sve piše u uslovima rezervacije. Niko nikog ne tera ni na šta. Sa kartice se skida suma 24 sata pre rezervisanog termina

Riki

pre 1 godinu

Popularni restorani traže karticu kao garant rezervacije, na Zapadu ništa novo. Ne, nego će da drze sto prazan celu noć, gde račun bude €800-1,000 po stolu u proseku?!

StefDXB

pre 1 godinu

To je potpuno normalno, jer je on odbio drugog gosta koji je hteo da dodje i uziva u hrani i da plati. To je ovde u Dubaiju odavno normalno .
Ako se bavimo usluznom delatnoscu, ne znaci da moze svako da nas gazi... Ako si rezervisao sto a nisi otkazao znaci da mene kao domacina ne postujes. Ali ok, ne mogu to svi da shvate, ipak je za to potrebno osnovno vaspitanje. Zapamtite, ugostitelj ne znaci sluga, rob ili neko kome mozete da radite sta vam se prohte.

budala, a koči!?

pre 1 godinu

Nemci su većinom tačni i precizni. Ne vole kašnjenje. Termin je termin. Za tu tradiciju im skidam kapu i to je jedan od razloga šo ne vole Balkance.

ZokiZoki

pre 1 godinu

Sasvim normalna praksa.
Zamisli, poručiš u pe?enjari dva praseta pa ne dođeš.

Ako si ozbiljan, nećeš imati problem sa ovakvom praksom u restoranima.

Bole

pre 1 godinu

@vidak Naplaćuje se tako što se pri pravljenju rezervacije ostavlja kreditna kartica. Tj informacije sa kartice. To se zajedno sa imenom, prezimenom i telefonom unosi u kompjuter za rezervaciju. Kao i sigurnosni kod sa zadnje strane kartice. ( Da, ne može da se unese lažan broj kartice jer restoran odmah zna da li je kartica validna ili ne). Zasto ljudi daju takve podatke restoranima u nekim zemljama.... Pa zato što zloupotreba kartice je opasno krivično delo. Restoran u slučaju nedolaska gubi novac i tih 100 eura je simbolično u odnosu na ono što bi gost potrošio.

Alex

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!
(Vidak, 8. decembar 2022 21:17

Pri rezervaciji ostavljaš lične podatke i adresu i prihvataš uslove rezervacije. Ako ne dođeš, vlasnik restorana ti pošalje čestitku za plaćanje a ako ne platiš, slučaj preuzima advokat a onda na sudu platiš i rrzervaciju i sudske troškove i troškove advokata. Ipak bolje razmisliš da li hoćeš na vreme da dođeš u restoran.

Stara kuka

pre 1 godinu

Lima,Peru je poznata kulinarska destinacija.Mnogi restorani ne primaju rezerve,nego se napravi red za rucak vec u podne .Drugi uz rezervaciju traze podatke kreditne kartice i ako se ne pojavis-to ti naplate.
Na svu sreću,jos to nije uzelo maha,ima jako puno odličnih restorana,pa niti hocu da cekam u redu,a bogami ni da dajem podatke kreditne kartice.

Egon Kowalski

pre 1 godinu

Logična stvar kao i za svaki drugi termin u Nemačkoj. Napravio si termin za odlazak kod svog lekara, zubara, predajes papire za produžetak vize a nisi se javio da ne dolaziš? Pa, najmanje što će te snaći je neka naknada koja će ti stići na adresu i koju ćeš morati da platiš.

Jovan

pre 1 godinu

Ljudi moji, ugostiteljstvo/turizam u Nemackoj, pa to je oksimoron. Kome je do uzitka na nemackom govornom podrucju, pravac Austrija. Kome je jos veci uzitak da pritom ne slusa nemacki, najtoplije preporucujem neke druge destinacije. Nemaju Nemci slifa ni za hranu ni za bilo kakvo uzivanje, a kamo li da ga pruze drugima. Govorim iz licnog iskustva jer skoro deceniju zivim u Nemackoj.

sero

pre 1 godinu

ah kakavo opustajuce iskustvo! mozda je vlasniku dosadilo da mu otkazuju, ali, prijatelju, ti se bavis usluznom delatnoscu gde ti ljude dolaze da se opuste i uzivaju, a ne da razmisljaju o kaznama. ja bih svakako javio u slucaju otkazivanja, ali ovo mi se cini malo previse. na kraju, ako mu je restoran toliko trazen da se treba zakazivati sto, siguran sam da ce se uvek naci neko drugi da uskoci na upraznjeno mesto. nikakvog stila ove svabe nemaju.

Igor

pre 1 godinu

Potpuno normalna praksa u mnogim restoranima.Neki restorani su veoma popularni i uvek su puni tako da se tesko dolazi do stola a pogotovu u udarnim terminima.Ako se uradi rezervacija nekome to znaci da je najverovatnija ta ista rezervacija odbijena nekom drugom tako da sto ostaje prazan u tom terminu sto tera Maitre’D ta nudi sto tkzv”walk in”musterijama bez rezervacije.Jedbostavno vlasnik gubi novac na taj nacin.

Vlada

pre 1 godinu

E super su mi ovi sto pisu "ovo je na zapadu normalno" a zapada videli nisu. To se samo kod nas visoko ceni mazohizam i bezdusnost kao uzvisene vrednosti.

Alex

pre 1 godinu

Cuveno nemacko gostoprimstvo.
(z, 8. decembar 2022 21:29)

Nikakvi domaćini. Dok sam živeo jedno vreme tamo, bio sam šokiran činjenicom da restorani ne rade između 15 i 17 č. Imaju pauzu za odmor! Ladno ne možeš da ručaš u restoranu jer gospoda mora da pauzira 2 sata popodne?! Toliko o uslužnosti. Katastrofa.

StefDXB

pre 1 godinu

@Alex a odakle ti podaci komsijine kartice. Morao si dati svoju. Nema kartice, nema rezervacije
Doduse to samo ozbiljni restorani, nije to za svakoga

Sasa

pre 1 godinu

Vazno je da se domaci prosveceni dusebriznici zgrazavaju na cenu kafe ili caja na Kopu/Zlatiboru od 2-3 evra, a nisu mrdnuli dalje od svoje ulice... Ove vesti sledeci put u posebnu rubriku, moze nekom autosovinisti da pozli, a lep je procenat pomenutih ovde.

Milojko

pre 1 godinu

@Alex
Telefonski ugovor se obara na sudu kao nista.
Kao prvo ne postoji nacin pouzdane identifikacije samim tim restoran ne moze da dokaze da si zaista ti bio u pitanju, a ne neko drugi ko se predstavio tvojim imenom.

WotS

pre 1 godinu

Nije da ne razumem frustraciju vlasnika, ali ovo mu sigurno neće proći u onom obliku kako je on to zamislio. Takvu meru bi mu na sudu oborio svaki student prava. U Evropi još od rimskog prava postoji bazično načelo da sankcije, finansijske ili bilo koje druge, mogu da primenjuju samo državni organi (sud, policija, poreska uprava, itd) i to po strogo propisanim zakonskim pravilima. Da nije tako, nastao bi opšti haos i kaubojština jer bi onda svako ko se bavi bilo kakvom delatnošću i smatra da je nečim oštećen mogao da kažnjava po čistom ličnom nahođenju. Zamislite stepen zloupotreba i nepodopština kada bi svako privatno lice imalo pravo da određuje kako će kažnjavati svoje mušterije, dužnike, poslovne partnere i slično. Licima koja se bave uslužnim delatnostima gde otkazani dolazak mušterije povlači materijalnu štetu treba omogućiti uzimanje kapare (naravno, pod strogo utvrđenim zakonskim pravilima i okolnostima), pa da vidimo hoće li se neodgovorne mušterije i dalje bahatiti. Međutim, voluntarno proširenje prava na sankcionisanje izvan nadležnosti državnih organa bi bio recept za potpunu anarhiju i slom pravnog sistema kao takvog, jer bi onda svako smatrao da ima bogomdani prerogativ da propisuje kazne po svom ukusu i interesu. Čudi me da ljudi ni posle dva milenijuma još ne shvataju važnost pravnih principa i zakona kao takvih, misleći da imaju pravo na izuzeće i samovolju.

Toni

pre 1 godinu

Možda se rezervacije obavljaju kreditnom karticom, kao na bookingu ili rent a car agenciji. To je jedini način da kažnjavaju. Uostalom, ovo nikoga neće uplašiti, samo će smanjiti broj rezervacija. Mogli su uvesti politiku da se rezervacija drži do 15 minuta pred termin, i onda da sto daju nekom ko je došao bez iste. Ja lično ne bih da mi izlazak u restoran bude prva obaveza u životu.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ne znam šta se ljudi isčuđavjau, kad u Srbiji sale za proslave tolerišu do 10% odstupanja od ugovorenog broja mesta.
Rezervisali ste salu za 350 gostiju, možete imati manjak do 35 gostiju, toliko će tolerisati, preko toga ostala nepopunjena mesta PLAĆATE.

Desilo se komšiji da mu je od 350 zvanica (koji su i preko telefona potvrdili da će doći) došlo 270, oni su mu lepo naplatili 315 mesta, dakle 45 mesta je platio iako za njih hrana nije ni poslužena. A što se tiče hrane, te sale nude svu hranu koja ostane da ponesete kući, samo je pitanje šta raditi sa tolikim ordeverom, gulašom, čorbom i pečenjem, jedino da imate 5 onih velikih zamrzivača "sandučara" :)

Kod elitnih restorana u kojima se mesta moraju rezervisati sedmicama unapred situacija je još gora, jer tu je dnevni pazar po jednom stolu preko 1000 evra, i zamislite da neko rezerviše sto za 4 osobe od 6 uveče i da se ne pojavi, a restoran odbio goste koji su kasnije zvali za rezervaciju?

To je isto kao da žena rezerviše kod frizera koji ima stalno popunjene termine i kod koga niko ne dolazi nenajavljen, tih npr. sat vremena frizer bi mogao da sedi i pije kafu ako se ona ne pojavi, što je izgubljen prihod.

Adlon

pre 1 godinu

Ljudi moji, ugostiteljstvo/turizam u Nemackoj, pa to je oksimoron. Kome je do uzitka na nemackom govornom podrucju, pravac Austrija. Kome je jos veci uzitak da pritom ne slusa nemacki, najtoplije preporucujem neke druge destinacije. Nemaju Nemci slifa ni za hranu ni za bilo kakvo uzivanje, a kamo li da ga pruze drugima. Govorim iz licnog iskustva jer skoro deceniju zivim u Nemackoj.
(Jovan, 08. decembar 2022 22:09)
Pre će biti da si teška sirotinja u D pa se smucaš po restoranima do 50€. Sedi lepo u restoran sa 2-3 mišelinke poruči nešto 200-300€ , popi vino pa onda filozofiraj. U takvim restoranima ćeš biti posluzen i sa „akzentfrei“ engleskim ako ti baš nemački neide od ruke. Berlin ima hrpu takvih restorana a verujem i ostali veći gradovi. Govorim iz ličnog iskustva jer radim kao pomoćni kuvar u jednom od takvih

marko_sthlm

pre 1 godinu

@"pre svega je protivzakonito...
(kimi, 08. decembar 2022 21:33)"


Nije.
Hoteli, skijališta, golf tereni itd. odavno tako rade.

Miki

pre 1 godinu

Platis taksisti da ode, pozove se na rezervaciju i sedne na pivo jedno 10min.
("I to sam vam resila...", 8. decembar 2022 23:28)

E ova je dobra.

Veliki brat

pre 1 godinu

(WotS, 9. decembar 2022 08:36)

Mora da si ti neki pravnik pa se eto razumeš u "materiju".

Princip je jednostavan - pri rezervaciji ti skinu 100$ ili evra, a ako se pojaviš to ti odbiju od konačnog računa, ako se ne pojaviš, to mu dođe kao neka "kazna".

Isto ti je kad u Srbiji rezervišeš salu za neku proslavu, bilo da je rođendan, svadba ili neki drugi povod. Imaš do 10% toleranciju za broj prijavljenih mesta, dakle ako si prijavio 350 gostiju, a dođe ti 250, platićeš 315 mesta, iako po tvojoj logici tih 45 mesta nije bilo "trošak" vlasniku sale.
A ti raspravljaj da li je to "kazna" i da li vlasnik sale ima na to pravo, unapred si prihvatio njegove uslove i posle nema nazad.

Isto je sa ovim luksuznim restoranima koji su uvek popunjeni i gde moraš poprilično unapred da rezervišeš - ako rezervišeš sto i ne pojaviš se tamo u najavljeno vreme, tada neće doći novi gosti i pitati da li ima slobodan sto, jer se u taj restoran ne dolazi tako pošto je uvek sve popunjeno, osim kad neko pametan kao ti izvrši rezervaciju i ne pojavi se, što je retkost. Zbog takvih je uvedena ta "kazna", a to slobodno shvati kao porez na neodgovornost.

Kenan

pre 1 godinu

I u Holandiji je slicno samo sto je Jos dodato koliko dugo mozete sjedeti od 1 sat do 2 sata u najbolje slucaju.... Znaci Imas npr 75 min. Uzivaj I Mrs.... Zato izlazim samo dje Toga nema.... AKO ima ili placanje ili vrijeme hvala Cao

pacificka_obala

pre 1 godinu

Probao tako da radi jedan fancy francuski restyoran ovde u Seattleu, naplacivali kaznu za nedolazak (unapred trazili kreditnu karticu), Vec 4 godine su zatvoreni, polako pocela da im se osipa klijentela.

sare

pre 1 godinu

nije me mrzilo da ih potrazim i proverim jelovnik i cene. sta znam, nije neka skupa gastronomija, a i ne izgleda nesto narocito primamljivo. ruku na srce, ne mogu da kazem da sam poznavalac prilika u svetu gastronomije, ali ovaj restoran mi se ne cini kao neko obavezno kulinarsko iskustvo ako te put navede u nirnberg.
bilo kako bilo, nek cveta hiljade cvetova. za mene je nemacka jedna velika dosadna prepreka na putu do balkana koji volim. ne volim njihov jezik, nacin zivota, a ni hranu. dosadni su, hladni su, ozbiljni su, a to mi nekako ne ide sa uzivanjem u hrani.

Krojac

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!
(Vidak, 08. decembar 2022 21:17)

Ne znam koliko restorani i hoteli u Srbiji primenjuju praksu kao sto rade mnogi u inostranstvu, a odnosi se na ostavljanje podataka platne ili kreditne kartice prilikom rezervacije. To je mehanizam kojim te prisiljava da otkazes na vreme, u skladu sa politikom objekta.

EU Citizen

pre 1 godinu

Ma važi... Bukvalno nikad u životiu mi se nije desilo da ne dođem za rezervisani sto, iako mi se dešavalo da kasnim, i imam običaj da ako kasnim više od desetak minuta, nazovem i obavestim personal, ali lek za ovakve primadone je prosto odmah ih precrtati sa spiska zauvek, isto kao i likove koji nemaju meni na internetu, i, glavno, istaknute cene, i na sajtu i na meniju unutra. To su sve eliminatorne stvari da se nabeđene ”zvezde” spuste na zemlju, neka ih posećuju ”trendy people” koji su krenuli da idu u top reatorane prekjuče, ja neću...:))

rebro

pre 1 godinu

@Adlon, piše se "POPIJ" i "NE IDE", a sad trk u restoran sa Mišelin zvezdicama jer bitno je da si viđen tamo, a to što si nepismen nije važno.
Sinonim za Nirnberg su one male kobasičice upakovane u paket od 4 komada. Njima je to atrakcija jer za bolje ne znaju. Da odu na bilo koju svetkovinu u Srbiji ostali bi mesec dana pod šatorom.
U centru tog Nirnberga se poslastičarnica zavtara u 7 radnim danom! KAd dođu u Prag oleše se od piva jer shvate da postoji bolje od njihovog.

Bro

pre 1 godinu

Svako može kako hoće, ali ne i do kad hoće - važi i za ove restorane i za mušterije... Ako postoji praksa ostavljanja kartice kod rezervacije, onda je ovo mala promena koja ne menja ništa (čak je naglašeno da se "kazna" MOŽE naplatiti, što ne znači i da će biti naplaćena, verovatno zavisi od kulture i razloga otkazivanja)...

EU Citizen

pre 1 godinu

@Adlon
Naprotiv, čovek ima potpuno pravo, zemlja bez gastronomske kulture i sa jednom od najgorih usluga u Evropi. Išao sam i po restoranima kakve spominjete, jer je moja firma ranije dosta sarađivala sa nemačkim firmama, i putovao sam po Nemačkoj, a ne spadam u socijalnu klasu za koju je problem da potroši par stotina evra za večeru, a fortiori ako je ”na firmu”, :)) ali to nije nikakvo merilo, za te pare će i hrana i usluga naravno da budu odlični (glavno da ste, gastarbajterska sirotinjo, ponizili čoveka koji je napisao istinu :) ), merilo su upravo obični restorani, čiji je kvalitet u Nemačkoj za zemlju relatiivno visokog standarda prilično mizeran, a dobra usluga (delimično i zahvaljujići veštački visokim troškovima radne snage i smešnom običaju da se onda ne ostavlja napojnica ili ostavlja neka beda) uglavnom prisutna u etničkim restoranima, više kao crta mentaliteta...

Flying Dutchman

pre 1 godinu

@Flying Dutchma, a gde ono beše Hitler imao vikendicu? Auu da Nirnberg.
U tom gradu ako pozdraviš nacistički potapšu te po ramenu tamo da Švabe žive itekako tamo.
(rebro, 9. decembar 2022 08:12)

Lupetaš za sve pare a imaš internet… Biblioteka verovatno ne znaš gde je a iz svog sela teško da si izašao. Hitlerova vikendica je 300 kilometara od Nirnberga u drugom delu Bavarske, potraži na netu. NSDAP (Hitlerova partija za nepismene) nikad nije pobedila u Nirnbergu pa je Hitler kad je došao na vlast uradio sve da nacifikuje grad. Gradio je monumentalne objekte i smestio glavnu komandu SS-a u Nirnberg. Zgrada i dan danas postoji.
U Nirnbergu ne žive Švabe, niti u Bavarskoj, knjigu u šake. A tapšanje po ramenu za nacistički pozdrav možeš da dobiješ samo od pandura uz rečenicu: “pođite sa nama.”
Rekoh ja Srbi su najpametniji…

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Ovo je sasvim u redu ako znaš unapred, jer niko nikog ne tera da rezerviše… a vlasnik restorana sigurno zna šta mu se isplati.

NikolaKG80

pre 1 godinu

Pa dobro, da se bračni par Tripplehorn pojavio u restoranu, mi onda ne bismo gledali film Date night. Hoću da kažem da, ako je to restoran koji prima samo goste koji su rezervisali, onda ok, ali ako umesto tih gostiju upadne neko sa strane, onda nema finansijskog gubitka

glas naroda

pre 1 godinu

Koje uživanje u hrani u nemačkoj? Jeste li vi probali nekad nešto nemačko? Neki "specijalitet"? Katastrofa. Zapadnjačko ponižavanje vidim da se uzdiže ovde kao cilj kakvom treba da streme ljudski odnosi. Fuj!

wots

pre 1 godinu

@ (Veliki brat, 9. decembar 2022 10:27)
Potpuno si promašio poentu mog komentara. Nije reč o tome na koji konkretan način vlasnik restorana (ili bilo koje drugo lice koje obavlja uslugu gde trpi štetu zbog neodgovornog ponašanja mušterije) može ili treba da zaštiti svoj interes, nego da li ta zaštita može postojati VAN pravnog sistema i pozitivnih propisa koji takvu materiju moraju regulisati. Shvataš li razliku ? U ovom konkretnom slučaju, evidentno je da postoji pravna praznina i da je neko uzurpirao pravo da na ovaj ili onaj način sankcioniše druga lica bez jasnog pravnog osnova za tu sankciju, što je nedozvoljivo sa stanovišta pravne sigurnosti u jednom društvu. Još od rimskog prava postoji princip da kazna (ovde obeštećenje) nije validna ako ne počiva na nekom preciznom propisu i odluci za to ovlašćenog lica – pa, pobogu, to je sama srž pravnog sistema svake evropske države već više od dva milenijuma ! Da li uopšte shvataš koliko je za sve nas opasno ako neko to izigrava ili ne poštuje, a za to ne snosi posledice ? Ovde zapravo nije stvar o restoranima i rezervacijama, nego o nečemu puno ozbljnijem – o praksi da sankcionisanje može postojati izvan sistema pravnih propisa. Nama niko nije kriv što to ćutke prihvatamo i ne obaramo takvu "praksu" na sudu, što bi je za svagda iskorenilo. Inače, jesam pravnik i baš zato, za razliku od tebe, nemam nameru da se mirim sa kaubojštinom ako već postoje norme i propisi koji je stavljaju van zakona.

rebro

pre 1 godinu

@Flying Dutchma, a gde ono beše Hitler imao vikendicu? Auu da Nirnberg.
U tom gradu ako pozdraviš nacistički potapšu te po ramenu tamo da Švabe žive itekako tamo.

Toni

pre 1 godinu

Pri rezervaciji ostavljaš lične podatke i adresu i prihvataš uslove rezervacije. Ako ne dođeš, vlasnik restorana ti pošalje čestitku za plaćanje a ako ne platiš, slučaj preuzima advokat a onda na sudu platiš i rrzervaciju i sudske troškove i troškove advokata. Ipak bolje razmisliš da li hoćeš na vreme da dođeš u restoran.
(Alex, 8. decembar 2022 21:53)

Nema načina da to uradi. Potrebno je da se napravi neka vrsta ugovora na osnovu koga će da dobije sve podatke i tvoj pristanak da budeš tužen zato što nisi ispoštovao ugovor. To neće potpisati ni 2% mogućih mušterija, ko je blesav da pravi ugovor sa restoranom zbog bezvezne večere (osim ako nije neki važan događaj u pitanju). Već sam napisao u komentaru, možda ako se rezerviše uz podatke sa kreditne (i to isključivo kreditne) kartice. Mada je i to diskutabilno, potreban je cijeli set dokumenata i obavještenja na osnovu kojih bi ovo bilo moguće.

m

pre 1 godinu

(WotS, 9. decembar 2022 08:36)

Mora da si ti neki pravnik pa se eto razumeš u "materiju".

Princip je jednostavan - pri rezervaciji ti skinu 100$ ili evra, a ako se pojaviš to ti odbiju od konačnog računa, ako se ne pojaviš, to mu dođe kao neka "kazna".

Isto ti je kad u Srbiji rezervišeš salu za neku proslavu, bilo da je rođendan, svadba ili neki drugi povod. Imaš do 10% toleranciju za broj prijavljenih mesta, dakle ako si prijavio 350 gostiju, a dođe ti 250, platićeš 315 mesta, iako po tvojoj logici tih 45 mesta nije bilo "trošak" vlasniku sale.
A ti raspravljaj da li je to "kazna" i da li vlasnik sale ima na to pravo, unapred si prihvatio njegove uslove i posle nema nazad.

Isto je sa ovim luksuznim restoranima koji su uvek popunjeni i gde moraš poprilično unapred da rezervišeš - ako rezervišeš sto i ne pojaviš se tamo u najavljeno vreme, tada neće doći novi gosti i pitati da li ima slobodan sto, jer se u taj restoran ne dolazi tako pošto je uvek sve popunjeno, osim kad neko pametan kao ti izvrši rezervaciju i ne pojavi se, što je retkost. Zbog takvih je uvedena ta "kazna", a to slobodno shvati kao porez na neodgovornost.
(Veliki brat, 09. decembar 2022 10:27)

mogu da ti skinu 100e samo ako si budala pa ostavis broj kartice. nijedna normalna osoba to ne radi nigde, pogotovi ne u restoranu pa da je ne znam kakav. pitam se samo jel gazda vrsi neku vrstu nadonkade kada npr nema neko jelo ili pice u ponudi. samo ti kazu nemamo ili nestalo. jel tada daje 100e gostima jer ne mogu da jedu ono sto zele ? ti stolovi koji ostanu jer neko otkaze rezervaciju mogu uvek da se popune ljudima koji dodju bez rezervacije, ovo je samo pokusaj da se uzme sto vise para i nadam se da nece uspeti u istom.

komi

pre 1 godinu

Govorim iz ličnog iskustva jer radim kao pomoćni kuvar u jednom od takvih
(Adlon, 09. decembar 2022 07:15)
Aj brate ne smaraj
koju kuhinju prodaješ u restoranu sa M zvezdama Nemačku sigurno Nein
ćuti tamo spremaj Kobasicu i Slani Kupus jel za bolje i niste

Alex

pre 1 godinu

Cuveno nemacko gostoprimstvo.
(z, 8. decembar 2022 21:29)

Nikakvi domaćini. Dok sam živeo jedno vreme tamo, bio sam šokiran činjenicom da restorani ne rade između 15 i 17 č. Imaju pauzu za odmor! Ladno ne možeš da ručaš u restoranu jer gospoda mora da pauzira 2 sata popodne?! Toliko o uslužnosti. Katastrofa.

sero

pre 1 godinu

ah kakavo opustajuce iskustvo! mozda je vlasniku dosadilo da mu otkazuju, ali, prijatelju, ti se bavis usluznom delatnoscu gde ti ljude dolaze da se opuste i uzivaju, a ne da razmisljaju o kaznama. ja bih svakako javio u slucaju otkazivanja, ali ovo mi se cini malo previse. na kraju, ako mu je restoran toliko trazen da se treba zakazivati sto, siguran sam da ce se uvek naci neko drugi da uskoci na upraznjeno mesto. nikakvog stila ove svabe nemaju.

Vlada

pre 1 godinu

E super su mi ovi sto pisu "ovo je na zapadu normalno" a zapada videli nisu. To se samo kod nas visoko ceni mazohizam i bezdusnost kao uzvisene vrednosti.

Vidak

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!

Milojko

pre 1 godinu

@Alex
Telefonski ugovor se obara na sudu kao nista.
Kao prvo ne postoji nacin pouzdane identifikacije samim tim restoran ne moze da dokaze da si zaista ti bio u pitanju, a ne neko drugi ko se predstavio tvojim imenom.

Toni

pre 1 godinu

Možda se rezervacije obavljaju kreditnom karticom, kao na bookingu ili rent a car agenciji. To je jedini način da kažnjavaju. Uostalom, ovo nikoga neće uplašiti, samo će smanjiti broj rezervacija. Mogli su uvesti politiku da se rezervacija drži do 15 minuta pred termin, i onda da sto daju nekom ko je došao bez iste. Ja lično ne bih da mi izlazak u restoran bude prva obaveza u životu.

Sasa

pre 1 godinu

Vazno je da se domaci prosveceni dusebriznici zgrazavaju na cenu kafe ili caja na Kopu/Zlatiboru od 2-3 evra, a nisu mrdnuli dalje od svoje ulice... Ove vesti sledeci put u posebnu rubriku, moze nekom autosovinisti da pozli, a lep je procenat pomenutih ovde.

Jovan

pre 1 godinu

Ljudi moji, ugostiteljstvo/turizam u Nemackoj, pa to je oksimoron. Kome je do uzitka na nemackom govornom podrucju, pravac Austrija. Kome je jos veci uzitak da pritom ne slusa nemacki, najtoplije preporucujem neke druge destinacije. Nemaju Nemci slifa ni za hranu ni za bilo kakvo uzivanje, a kamo li da ga pruze drugima. Govorim iz licnog iskustva jer skoro deceniju zivim u Nemackoj.

Alex

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!
(Vidak, 8. decembar 2022 21:17

Pri rezervaciji ostavljaš lične podatke i adresu i prihvataš uslove rezervacije. Ako ne dođeš, vlasnik restorana ti pošalje čestitku za plaćanje a ako ne platiš, slučaj preuzima advokat a onda na sudu platiš i rrzervaciju i sudske troškove i troškove advokata. Ipak bolje razmisliš da li hoćeš na vreme da dođeš u restoran.

Flying Dutchman

pre 1 godinu

Da pojasnim malo o čemu se radi sa lica mesta.
1. Haute causine ili gastronomski restoran je mesto gde je hrana pripremljena od najboljih (svežih) sastojaka i prezentovana na poseban način. Naravno uz adekvatnu cenu. Meni za jednu osobu u ovom restoranu počinje od 165€. Znači nećete jesti kobasice, kolenice, krompir salatu i kiseli kupus nego nešto sasvim drugačije i posebno. Za moj ukus nije, više volim da se ožderem kao prase u lokalnoj birtiji.
2. Centrale ozbiljnih kompanija u Nirnbergu i okolini: Siemens, adidas, puma, Scheffler, Nürnberger Versicherungen, Grundig, itd. Restoran cilja klijentelu iz srednjeg i visokog menadžmenta (6-7000€+ neto plata) a ne fabričkog radnika.
3. U Nirnergu ne žive Švabe nego Frankonci. Razlika je velika. Švabe žive u široj okolini Štutgarta npr. i prave Mercedese.
4. Pravilo o naplaćivanju nedolaska na rezervisani termin bi trebalo da se uvede svuda a odavno postoji u mnogim branšama uključujući i ugostiteljstvo. Ko se hrani u lokalnoj birtiji ili McDonaldsu nema taj problem al’ vremenom uglavnom zaradi neki zdravstveni. Uostalom bezobrazluk i nepoštovanje treba naplaćivati. Jednom kad mi se klinac razboleo nazvao sam par sati pre zakazanog termina i ljudi su imali razumevanja, ništa nisu naplatili i poželi brz oporavak. Nije bio ovaj restoran u pitanju ali verujem da bi i ovi isto reagovali na korektno ponašanje.
5. Džabe pišem. Mi Srbi sve znamo bolje…

rebro

pre 1 godinu

@Flying Dutchma, a gde ono beše Hitler imao vikendicu? Auu da Nirnberg.
U tom gradu ako pozdraviš nacistički potapšu te po ramenu tamo da Švabe žive itekako tamo.

St. Pauli

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!
(Vidak, 08. decembar 2022 21:17)

Kaparu hahaha. U kome veku ti zivis? Jesi ćuo za kartično plaćanje?
Ovde se sigurno misli na veće grupe gostiju, rekao bih preko dvadeset gde su vec neke stvari oko jelovnika usaglašene. Kuhinja je uložila truda i sredstava u pripremu da bi se samo tako otkazalo. Gazda je radi sigurnosti uzeo podatke od kartice i ima pravo da se naplati bez problema. .

bezanija

pre 1 godinu

Ljudi moji, ugostiteljstvo/turizam u Nemackoj, pa to je oksimoron. Kome je do uzitka na nemackom govornom podrucju, pravac Austrija. Kome je jos veci uzitak da pritom ne slusa nemacki, najtoplije preporucujem neke druge destinacije. Nemaju Nemci slifa ni za hranu ni za bilo kakvo uzivanje, a kamo li da ga pruze drugima. Govorim iz licnog iskustva jer skoro deceniju zivim u Nemackoj.
(Jovan, 08. decembar 2022 22:09)

potpisujem sve sto si rekao, 100%!

WotS

pre 1 godinu

Nije da ne razumem frustraciju vlasnika, ali ovo mu sigurno neće proći u onom obliku kako je on to zamislio. Takvu meru bi mu na sudu oborio svaki student prava. U Evropi još od rimskog prava postoji bazično načelo da sankcije, finansijske ili bilo koje druge, mogu da primenjuju samo državni organi (sud, policija, poreska uprava, itd) i to po strogo propisanim zakonskim pravilima. Da nije tako, nastao bi opšti haos i kaubojština jer bi onda svako ko se bavi bilo kakvom delatnošću i smatra da je nečim oštećen mogao da kažnjava po čistom ličnom nahođenju. Zamislite stepen zloupotreba i nepodopština kada bi svako privatno lice imalo pravo da određuje kako će kažnjavati svoje mušterije, dužnike, poslovne partnere i slično. Licima koja se bave uslužnim delatnostima gde otkazani dolazak mušterije povlači materijalnu štetu treba omogućiti uzimanje kapare (naravno, pod strogo utvrđenim zakonskim pravilima i okolnostima), pa da vidimo hoće li se neodgovorne mušterije i dalje bahatiti. Međutim, voluntarno proširenje prava na sankcionisanje izvan nadležnosti državnih organa bi bio recept za potpunu anarhiju i slom pravnog sistema kao takvog, jer bi onda svako smatrao da ima bogomdani prerogativ da propisuje kazne po svom ukusu i interesu. Čudi me da ljudi ni posle dva milenijuma još ne shvataju važnost pravnih principa i zakona kao takvih, misleći da imaju pravo na izuzeće i samovolju.

Stara kuka

pre 1 godinu

Lima,Peru je poznata kulinarska destinacija.Mnogi restorani ne primaju rezerve,nego se napravi red za rucak vec u podne .Drugi uz rezervaciju traze podatke kreditne kartice i ako se ne pojavis-to ti naplate.
Na svu sreću,jos to nije uzelo maha,ima jako puno odličnih restorana,pa niti hocu da cekam u redu,a bogami ni da dajem podatke kreditne kartice.

Miroslav

pre 1 godinu

Bio sam eksploatant restorana i hôtela u CH mnogo godina. Slavili smo sve praznike koji postoje , nova godina, 2x i ostale sve religije uracunate, rodjendani,imendani idrugo i samo nasi zovu 10 minuta pre da vam otkazu, a niko nije ne daj boze umro ili bolestan ali mu je kum ili rodjak naso bolji restaurant i insisistira da predju n’a drugo mesto. Zato se uzima kreditna kartica ili kapara.

Robert

pre 1 godinu

Ovo treba postati normalno u svakoj bransi. Ljudi su postali strasno aljkavi i neprofesionalni, ne shvataju vrednost tudjeg vremena i stetu koju nanose ovakvim ponasanjem. Samo ti prekasno otkazu dogovor ili se ni ne pojave na termin bez ikakvog objasnjenja. Vodim svoj posao i resio sam se ovakvih tek kada sam poceo da uzimam kaparu koju ne vracam u slucaju otkazivanja. Procenat ljudi s kojima saradjujem se smanjio, izbegavaju me oni koji su kolebljive prirode, ali finansijski stojim maltene isto jer nema vise propalih poslova. Plus, glava znatno mirnija.

Adlon

pre 1 godinu

Ljudi moji, ugostiteljstvo/turizam u Nemackoj, pa to je oksimoron. Kome je do uzitka na nemackom govornom podrucju, pravac Austrija. Kome je jos veci uzitak da pritom ne slusa nemacki, najtoplije preporucujem neke druge destinacije. Nemaju Nemci slifa ni za hranu ni za bilo kakvo uzivanje, a kamo li da ga pruze drugima. Govorim iz licnog iskustva jer skoro deceniju zivim u Nemackoj.
(Jovan, 08. decembar 2022 22:09)
Pre će biti da si teška sirotinja u D pa se smucaš po restoranima do 50€. Sedi lepo u restoran sa 2-3 mišelinke poruči nešto 200-300€ , popi vino pa onda filozofiraj. U takvim restoranima ćeš biti posluzen i sa „akzentfrei“ engleskim ako ti baš nemački neide od ruke. Berlin ima hrpu takvih restorana a verujem i ostali veći gradovi. Govorim iz ličnog iskustva jer radim kao pomoćni kuvar u jednom od takvih

m

pre 1 godinu

(WotS, 9. decembar 2022 08:36)

Mora da si ti neki pravnik pa se eto razumeš u "materiju".

Princip je jednostavan - pri rezervaciji ti skinu 100$ ili evra, a ako se pojaviš to ti odbiju od konačnog računa, ako se ne pojaviš, to mu dođe kao neka "kazna".

Isto ti je kad u Srbiji rezervišeš salu za neku proslavu, bilo da je rođendan, svadba ili neki drugi povod. Imaš do 10% toleranciju za broj prijavljenih mesta, dakle ako si prijavio 350 gostiju, a dođe ti 250, platićeš 315 mesta, iako po tvojoj logici tih 45 mesta nije bilo "trošak" vlasniku sale.
A ti raspravljaj da li je to "kazna" i da li vlasnik sale ima na to pravo, unapred si prihvatio njegove uslove i posle nema nazad.

Isto je sa ovim luksuznim restoranima koji su uvek popunjeni i gde moraš poprilično unapred da rezervišeš - ako rezervišeš sto i ne pojaviš se tamo u najavljeno vreme, tada neće doći novi gosti i pitati da li ima slobodan sto, jer se u taj restoran ne dolazi tako pošto je uvek sve popunjeno, osim kad neko pametan kao ti izvrši rezervaciju i ne pojavi se, što je retkost. Zbog takvih je uvedena ta "kazna", a to slobodno shvati kao porez na neodgovornost.
(Veliki brat, 09. decembar 2022 10:27)

mogu da ti skinu 100e samo ako si budala pa ostavis broj kartice. nijedna normalna osoba to ne radi nigde, pogotovi ne u restoranu pa da je ne znam kakav. pitam se samo jel gazda vrsi neku vrstu nadonkade kada npr nema neko jelo ili pice u ponudi. samo ti kazu nemamo ili nestalo. jel tada daje 100e gostima jer ne mogu da jedu ono sto zele ? ti stolovi koji ostanu jer neko otkaze rezervaciju mogu uvek da se popune ljudima koji dodju bez rezervacije, ovo je samo pokusaj da se uzme sto vise para i nadam se da nece uspeti u istom.

dap

pre 1 godinu

Sve veci broj iole boljih restorana u svetu prelazi na ovaj sistem. Prilikom rezervacije, ostavis detalje kartice. Informisan si o uslovima nepojavljivanja i po meni je to skroz korektno. Koliko puta vas je neko ispalio i nije se pojavio gde i kada ste se dogovorili. Isti princip je i ovde u pitanju

Igor

pre 1 godinu

Potpuno normalna praksa u mnogim restoranima.Neki restorani su veoma popularni i uvek su puni tako da se tesko dolazi do stola a pogotovu u udarnim terminima.Ako se uradi rezervacija nekome to znaci da je najverovatnija ta ista rezervacija odbijena nekom drugom tako da sto ostaje prazan u tom terminu sto tera Maitre’D ta nudi sto tkzv”walk in”musterijama bez rezervacije.Jedbostavno vlasnik gubi novac na taj nacin.

Rale

pre 1 godinu

Ne držim restoran, ali su po meni upravu otkaži lepo i ljudi će primit goste na to mesto, restoran sa hranom je skup, osoblje, zakup, grejanje čišćenje,nabavka svežih namirnica.

StefDXB

pre 1 godinu

To je potpuno normalno, jer je on odbio drugog gosta koji je hteo da dodje i uziva u hrani i da plati. To je ovde u Dubaiju odavno normalno .
Ako se bavimo usluznom delatnoscu, ne znaci da moze svako da nas gazi... Ako si rezervisao sto a nisi otkazao znaci da mene kao domacina ne postujes. Ali ok, ne mogu to svi da shvate, ipak je za to potrebno osnovno vaspitanje. Zapamtite, ugostitelj ne znaci sluga, rob ili neko kome mozete da radite sta vam se prohte.

glas naroda

pre 1 godinu

Koje uživanje u hrani u nemačkoj? Jeste li vi probali nekad nešto nemačko? Neki "specijalitet"? Katastrofa. Zapadnjačko ponižavanje vidim da se uzdiže ovde kao cilj kakvom treba da streme ljudski odnosi. Fuj!

EU Citizen

pre 1 godinu

@Adlon
Naprotiv, čovek ima potpuno pravo, zemlja bez gastronomske kulture i sa jednom od najgorih usluga u Evropi. Išao sam i po restoranima kakve spominjete, jer je moja firma ranije dosta sarađivala sa nemačkim firmama, i putovao sam po Nemačkoj, a ne spadam u socijalnu klasu za koju je problem da potroši par stotina evra za večeru, a fortiori ako je ”na firmu”, :)) ali to nije nikakvo merilo, za te pare će i hrana i usluga naravno da budu odlični (glavno da ste, gastarbajterska sirotinjo, ponizili čoveka koji je napisao istinu :) ), merilo su upravo obični restorani, čiji je kvalitet u Nemačkoj za zemlju relatiivno visokog standarda prilično mizeran, a dobra usluga (delimično i zahvaljujići veštački visokim troškovima radne snage i smešnom običaju da se onda ne ostavlja napojnica ili ostavlja neka beda) uglavnom prisutna u etničkim restoranima, više kao crta mentaliteta...

hero

pre 1 godinu

Ovo je na zapadu sasvim normalna praksa. Prilikom rezervacije bilo kojeg boljeg restorana potrebna je kartica za garancija i naravno kazna ako se ne pojavite, a niste otkazali.

budala, a koči!?

pre 1 godinu

Nemci su većinom tačni i precizni. Ne vole kašnjenje. Termin je termin. Za tu tradiciju im skidam kapu i to je jedan od razloga šo ne vole Balkance.

Toni

pre 1 godinu

Pri rezervaciji ostavljaš lične podatke i adresu i prihvataš uslove rezervacije. Ako ne dođeš, vlasnik restorana ti pošalje čestitku za plaćanje a ako ne platiš, slučaj preuzima advokat a onda na sudu platiš i rrzervaciju i sudske troškove i troškove advokata. Ipak bolje razmisliš da li hoćeš na vreme da dođeš u restoran.
(Alex, 8. decembar 2022 21:53)

Nema načina da to uradi. Potrebno je da se napravi neka vrsta ugovora na osnovu koga će da dobije sve podatke i tvoj pristanak da budeš tužen zato što nisi ispoštovao ugovor. To neće potpisati ni 2% mogućih mušterija, ko je blesav da pravi ugovor sa restoranom zbog bezvezne večere (osim ako nije neki važan događaj u pitanju). Već sam napisao u komentaru, možda ako se rezerviše uz podatke sa kreditne (i to isključivo kreditne) kartice. Mada je i to diskutabilno, potreban je cijeli set dokumenata i obavještenja na osnovu kojih bi ovo bilo moguće.

Bole

pre 1 godinu

@vidak Naplaćuje se tako što se pri pravljenju rezervacije ostavlja kreditna kartica. Tj informacije sa kartice. To se zajedno sa imenom, prezimenom i telefonom unosi u kompjuter za rezervaciju. Kao i sigurnosni kod sa zadnje strane kartice. ( Da, ne može da se unese lažan broj kartice jer restoran odmah zna da li je kartica validna ili ne). Zasto ljudi daju takve podatke restoranima u nekim zemljama.... Pa zato što zloupotreba kartice je opasno krivično delo. Restoran u slučaju nedolaska gubi novac i tih 100 eura je simbolično u odnosu na ono što bi gost potrošio.

Zok1

pre 1 godinu

Po Americi ima takvih restorana, rezervacija se naplaćuje i onda odbije od računa. Doduše, obično je $25, a ne $100. Ne vidim ništa loše u tome, nego drugi ne može da rezerviše sto zato što ste ga vi rezervisali.

Riki

pre 1 godinu

Popularni restorani traže karticu kao garant rezervacije, na Zapadu ništa novo. Ne, nego će da drze sto prazan celu noć, gde račun bude €800-1,000 po stolu u proseku?!

sare

pre 1 godinu

nije me mrzilo da ih potrazim i proverim jelovnik i cene. sta znam, nije neka skupa gastronomija, a i ne izgleda nesto narocito primamljivo. ruku na srce, ne mogu da kazem da sam poznavalac prilika u svetu gastronomije, ali ovaj restoran mi se ne cini kao neko obavezno kulinarsko iskustvo ako te put navede u nirnberg.
bilo kako bilo, nek cveta hiljade cvetova. za mene je nemacka jedna velika dosadna prepreka na putu do balkana koji volim. ne volim njihov jezik, nacin zivota, a ni hranu. dosadni su, hladni su, ozbiljni su, a to mi nekako ne ide sa uzivanjem u hrani.

pacificka_obala

pre 1 godinu

Probao tako da radi jedan fancy francuski restyoran ovde u Seattleu, naplacivali kaznu za nedolazak (unapred trazili kreditnu karticu), Vec 4 godine su zatvoreni, polako pocela da im se osipa klijentela.

komi

pre 1 godinu

Govorim iz ličnog iskustva jer radim kao pomoćni kuvar u jednom od takvih
(Adlon, 09. decembar 2022 07:15)
Aj brate ne smaraj
koju kuhinju prodaješ u restoranu sa M zvezdama Nemačku sigurno Nein
ćuti tamo spremaj Kobasicu i Slani Kupus jel za bolje i niste

Egon Kowalski

pre 1 godinu

Logična stvar kao i za svaki drugi termin u Nemačkoj. Napravio si termin za odlazak kod svog lekara, zubara, predajes papire za produžetak vize a nisi se javio da ne dolaziš? Pa, najmanje što će te snaći je neka naknada koja će ti stići na adresu i koju ćeš morati da platiš.

StefDXB

pre 1 godinu

@Alex a odakle ti podaci komsijine kartice. Morao si dati svoju. Nema kartice, nema rezervacije
Doduse to samo ozbiljni restorani, nije to za svakoga

ZokiZoki

pre 1 godinu

Sasvim normalna praksa.
Zamisli, poručiš u pe?enjari dva praseta pa ne dođeš.

Ako si ozbiljan, nećeš imati problem sa ovakvom praksom u restoranima.

Miki

pre 1 godinu

Platis taksisti da ode, pozove se na rezervaciju i sedne na pivo jedno 10min.
("I to sam vam resila...", 8. decembar 2022 23:28)

E ova je dobra.

wots

pre 1 godinu

@ (Veliki brat, 9. decembar 2022 10:27)
Potpuno si promašio poentu mog komentara. Nije reč o tome na koji konkretan način vlasnik restorana (ili bilo koje drugo lice koje obavlja uslugu gde trpi štetu zbog neodgovornog ponašanja mušterije) može ili treba da zaštiti svoj interes, nego da li ta zaštita može postojati VAN pravnog sistema i pozitivnih propisa koji takvu materiju moraju regulisati. Shvataš li razliku ? U ovom konkretnom slučaju, evidentno je da postoji pravna praznina i da je neko uzurpirao pravo da na ovaj ili onaj način sankcioniše druga lica bez jasnog pravnog osnova za tu sankciju, što je nedozvoljivo sa stanovišta pravne sigurnosti u jednom društvu. Još od rimskog prava postoji princip da kazna (ovde obeštećenje) nije validna ako ne počiva na nekom preciznom propisu i odluci za to ovlašćenog lica – pa, pobogu, to je sama srž pravnog sistema svake evropske države već više od dva milenijuma ! Da li uopšte shvataš koliko je za sve nas opasno ako neko to izigrava ili ne poštuje, a za to ne snosi posledice ? Ovde zapravo nije stvar o restoranima i rezervacijama, nego o nečemu puno ozbljnijem – o praksi da sankcionisanje može postojati izvan sistema pravnih propisa. Nama niko nije kriv što to ćutke prihvatamo i ne obaramo takvu "praksu" na sudu, što bi je za svagda iskorenilo. Inače, jesam pravnik i baš zato, za razliku od tebe, nemam nameru da se mirim sa kaubojštinom ako već postoje norme i propisi koji je stavljaju van zakona.

Bolje

pre 1 godinu

Potpuno ista svar kao i sa hotelima ako ne otkažete na vreme. Sve piše u uslovima rezervacije. Niko nikog ne tera ni na šta. Sa kartice se skida suma 24 sata pre rezervisanog termina

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Ovo je sasvim u redu ako znaš unapred, jer niko nikog ne tera da rezerviše… a vlasnik restorana sigurno zna šta mu se isplati.

NikolaKG80

pre 1 godinu

Pa dobro, da se bračni par Tripplehorn pojavio u restoranu, mi onda ne bismo gledali film Date night. Hoću da kažem da, ako je to restoran koji prima samo goste koji su rezervisali, onda ok, ali ako umesto tih gostiju upadne neko sa strane, onda nema finansijskog gubitka

EU Citizen

pre 1 godinu

Ma važi... Bukvalno nikad u životiu mi se nije desilo da ne dođem za rezervisani sto, iako mi se dešavalo da kasnim, i imam običaj da ako kasnim više od desetak minuta, nazovem i obavestim personal, ali lek za ovakve primadone je prosto odmah ih precrtati sa spiska zauvek, isto kao i likove koji nemaju meni na internetu, i, glavno, istaknute cene, i na sajtu i na meniju unutra. To su sve eliminatorne stvari da se nabeđene ”zvezde” spuste na zemlju, neka ih posećuju ”trendy people” koji su krenuli da idu u top reatorane prekjuče, ja neću...:))

Veliki brat

pre 1 godinu

(WotS, 9. decembar 2022 08:36)

Mora da si ti neki pravnik pa se eto razumeš u "materiju".

Princip je jednostavan - pri rezervaciji ti skinu 100$ ili evra, a ako se pojaviš to ti odbiju od konačnog računa, ako se ne pojaviš, to mu dođe kao neka "kazna".

Isto ti je kad u Srbiji rezervišeš salu za neku proslavu, bilo da je rođendan, svadba ili neki drugi povod. Imaš do 10% toleranciju za broj prijavljenih mesta, dakle ako si prijavio 350 gostiju, a dođe ti 250, platićeš 315 mesta, iako po tvojoj logici tih 45 mesta nije bilo "trošak" vlasniku sale.
A ti raspravljaj da li je to "kazna" i da li vlasnik sale ima na to pravo, unapred si prihvatio njegove uslove i posle nema nazad.

Isto je sa ovim luksuznim restoranima koji su uvek popunjeni i gde moraš poprilično unapred da rezervišeš - ako rezervišeš sto i ne pojaviš se tamo u najavljeno vreme, tada neće doći novi gosti i pitati da li ima slobodan sto, jer se u taj restoran ne dolazi tako pošto je uvek sve popunjeno, osim kad neko pametan kao ti izvrši rezervaciju i ne pojavi se, što je retkost. Zbog takvih je uvedena ta "kazna", a to slobodno shvati kao porez na neodgovornost.

Bro

pre 1 godinu

Svako može kako hoće, ali ne i do kad hoće - važi i za ove restorane i za mušterije... Ako postoji praksa ostavljanja kartice kod rezervacije, onda je ovo mala promena koja ne menja ništa (čak je naglašeno da se "kazna" MOŽE naplatiti, što ne znači i da će biti naplaćena, verovatno zavisi od kulture i razloga otkazivanja)...

rebro

pre 1 godinu

@Adlon, piše se "POPIJ" i "NE IDE", a sad trk u restoran sa Mišelin zvezdicama jer bitno je da si viđen tamo, a to što si nepismen nije važno.
Sinonim za Nirnberg su one male kobasičice upakovane u paket od 4 komada. Njima je to atrakcija jer za bolje ne znaju. Da odu na bilo koju svetkovinu u Srbiji ostali bi mesec dana pod šatorom.
U centru tog Nirnberga se poslastičarnica zavtara u 7 radnim danom! KAd dođu u Prag oleše se od piva jer shvate da postoji bolje od njihovog.

marko_sthlm

pre 1 godinu

@"pre svega je protivzakonito...
(kimi, 08. decembar 2022 21:33)"


Nije.
Hoteli, skijališta, golf tereni itd. odavno tako rade.

Flying Dutchman

pre 1 godinu

@Flying Dutchma, a gde ono beše Hitler imao vikendicu? Auu da Nirnberg.
U tom gradu ako pozdraviš nacistički potapšu te po ramenu tamo da Švabe žive itekako tamo.
(rebro, 9. decembar 2022 08:12)

Lupetaš za sve pare a imaš internet… Biblioteka verovatno ne znaš gde je a iz svog sela teško da si izašao. Hitlerova vikendica je 300 kilometara od Nirnberga u drugom delu Bavarske, potraži na netu. NSDAP (Hitlerova partija za nepismene) nikad nije pobedila u Nirnbergu pa je Hitler kad je došao na vlast uradio sve da nacifikuje grad. Gradio je monumentalne objekte i smestio glavnu komandu SS-a u Nirnberg. Zgrada i dan danas postoji.
U Nirnbergu ne žive Švabe, niti u Bavarskoj, knjigu u šake. A tapšanje po ramenu za nacistički pozdrav možeš da dobiješ samo od pandura uz rečenicu: “pođite sa nama.”
Rekoh ja Srbi su najpametniji…

Kenan

pre 1 godinu

I u Holandiji je slicno samo sto je Jos dodato koliko dugo mozete sjedeti od 1 sat do 2 sata u najbolje slucaju.... Znaci Imas npr 75 min. Uzivaj I Mrs.... Zato izlazim samo dje Toga nema.... AKO ima ili placanje ili vrijeme hvala Cao

Veliki brat

pre 1 godinu

Ne znam šta se ljudi isčuđavjau, kad u Srbiji sale za proslave tolerišu do 10% odstupanja od ugovorenog broja mesta.
Rezervisali ste salu za 350 gostiju, možete imati manjak do 35 gostiju, toliko će tolerisati, preko toga ostala nepopunjena mesta PLAĆATE.

Desilo se komšiji da mu je od 350 zvanica (koji su i preko telefona potvrdili da će doći) došlo 270, oni su mu lepo naplatili 315 mesta, dakle 45 mesta je platio iako za njih hrana nije ni poslužena. A što se tiče hrane, te sale nude svu hranu koja ostane da ponesete kući, samo je pitanje šta raditi sa tolikim ordeverom, gulašom, čorbom i pečenjem, jedino da imate 5 onih velikih zamrzivača "sandučara" :)

Kod elitnih restorana u kojima se mesta moraju rezervisati sedmicama unapred situacija je još gora, jer tu je dnevni pazar po jednom stolu preko 1000 evra, i zamislite da neko rezerviše sto za 4 osobe od 6 uveče i da se ne pojavi, a restoran odbio goste koji su kasnije zvali za rezervaciju?

To je isto kao da žena rezerviše kod frizera koji ima stalno popunjene termine i kod koga niko ne dolazi nenajavljen, tih npr. sat vremena frizer bi mogao da sedi i pije kafu ako se ona ne pojavi, što je izgubljen prihod.

Krojac

pre 1 godinu

Nameću se dva pitanja. Prvo pitanje je kako misle da naplate kaznu nekome ko se nije pojavio? Jedino ako moraš da uplatiš kaparu pri rezervaciji, u šta sumnjam ili pak da im, kada sledeći put dođu, uvećaš ceh za po sto evra po osobi... Drugo pitanje glasi: šta je, dođavola, "gurmanski" restoran?!
(Vidak, 08. decembar 2022 21:17)

Ne znam koliko restorani i hoteli u Srbiji primenjuju praksu kao sto rade mnogi u inostranstvu, a odnosi se na ostavljanje podataka platne ili kreditne kartice prilikom rezervacije. To je mehanizam kojim te prisiljava da otkazes na vreme, u skladu sa politikom objekta.