Sreda, 29.06.2022.

13:33

Od januara ulazak u Hrvatsku neće biti kao do sada

Izvor: Dnevnik.hr

Od januara ulazak u Hrvatsku neæe biti kao do sada IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

119 Komentari

Sortiraj po:

orao s visine

pre 1 godinu

Svaka čast Hrvatskoj i njenom rukovodstvu.
Veliki uspeh istovremeni ulazak u Šengen i Euro zonu.
Primera radi Bugarska i Rumunija koje su ušle u EU 2007 g još nisu ispunile uslove a Hrvatska 2013 g
Bravo komšije .. odoste daleko a mi smo na nivou tablica

mario

pre 1 godinu

Није је 'рватска, то је колонија западних окупатора. Све су странци преузели 'рватијанци су конобари и собарице.
(Милош, 1. jul 2022 00:23)
Kaže netko tko mota kablove za Nijemce,Kineze,Južnu Koreju i tko je onda to okupiran?i naravno sve to radi kao najjeftinija radna snaga u Europi ,bolje da nisi ništa napisao.
I da zemlju po Vojvodini su pokupovali Arapi i Hrvati.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Ljuba, šta ti je to između nogu brinem, znaš....uzgred rečeno, Ja sam bio u vojsci ali u Srbiji i ne opterećujem se time.
A što se pak tiče iskvarenog srpskog jezika u Hrvatskoj, tu griješiš. Vidiš jezik je iskvaren u Srbiji i pun turcizama.
Mi smo u AU brinuli o svom jeziku i kulturi i imali ilirski preporod ,Ljudevit Gaj. Naš je jezik bogat i stalno se razvija. Zato nemoj o jeziku. Kad se sjetim onih vaših Piroćanaca, Nišlija i Leskovčana iz vojske što su se sa padežima rastavili smrkne mi se.
Ima jedna anegdota iz vojske kad smo ja i moj prijatelj Srbin gledali dnevnik jer moralo se. Bila neka reportaža iz Varteksa Varaždin. I žene se raspričale. Pita prijatelj koje škole one imaju kad tako lijepo govore. Ja kažem to su radnice, možda neke samo osnovnu školu, bilo je to osamdesetih godina. On kaže nemoguće vidi ove naše od Leskovac.
Zato bolje nemoj o jeziku, probaj nešto drugo.

Милош

pre 1 godinu

Није је 'рватска, то је колонија западних окупатора. Све су странци преузели 'рватијанци су конобари и собарице.

Ljuba

pre 1 godinu

Imam neopisiv bol izmedju nogu za Hrvatsku niti mi ikada napamet pada da tu vise ikada idem. Dosta mi je sluzenja vojske u njoj i slusanja njihovog iskvarenog Srpskog jezika.

Kuku lele

pre 1 godinu

Svi znamo sta su SAD. Za nas su to Sjedinjene Američke Države, ali ustvari to nisu države nego States(stejts). Zivim ovde više od 20 godina, u Nju Jork. Izmedju ovih država(stejtova) nema granica, niti bilo kakvog obeležja. Isto tako je i EU, samo što to naš narod slabo shvata. Dakle EU će biti kao USA, bez granica, bez pasoša itd. To ide polako ali sigurno.
(Miki NYC, 29. jun 2022 17:34)

Od tvog engleskog gori je samo tvoj srpski, sudeći po ovoj solaži.

Matan

pre 1 godinu

"Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci."

Au, brt. Govoriš o državi, koja vjerovatno najviše na svijetu, u turizmu, ima odnos privatni smještaj - hotelski, u korist privatnog, (obiteljskog). I ostat će tako još dugo. Drugo, u Hrvatskoj ne možeš biti vlasnik OBALE. Nema privatnih plaža.
Treče, još uvijek je na snazi u HR, da stranci imaju ograničenja da kupuju nekretnine, zemljišta. Mogu, ali s otvaranjem firmi, ili slično.
Što se tiče gazdi, jeste, meni je gazda Švicarac, kupio je firmu od hrvatskog gazde. Iako ni ovaj "moj" nije bio loš, Švicarac, pa, potpisao bih da preuzme državu, slobodno, ako bi se ponašao kao što se ponaša u firmi.
Uvodimo Euro, ulazimo u Šengen, Amerika ukida vize i uvodi povlašten ulaz (samo 3 države u EU), to su stvari koje nisu lagane za ostvariti, a zašto? Zato jer donose beneficije.
Ne brini ti za naše "gazde". Imamo mi promašaja u politici, ali generalno, nismo baš griješili u dogoročnim smjerovima geopolitike. Ali dobro, nama je lakše, jer osječamo "prirodan smjer" gdje trebamo. Vi ste u šizofrenom stanju, "išli bi ste naprijed, ali volite taj realizam", što bi reko Edo. Al barem ste na "putu za EU".
Meni izgleda kao da sjedite na trotoaru, ali i to je put. I tu se obrne koja para.
Svakom po želji i trudu.

ivan

pre 1 godinu

A sta to nas briga? Kao da iko ide tamo osim placenila ambasada. Normalan narod ni u tranzitu. Taman ako nam EU uvede vize da nikome ne moze ni na pamet da padne da ide u CRO.

Zok1

pre 1 godinu

Otvaranje granica će sigurno doprineti hrvatskom turizmu. Bosanci će možda malo manje dolaziti, ali će turistima iz EU biti brže i lakše da se sjure na more. Mislim da će pre svega porasti broj kratkih (vikend) putovanja. Sa druge strane, mislim da je ulazak u evrozonu greška za sve zemlje sa slabijom ekonomijom, jer država gubi neke mehanizme pomoću kojih može domaću privredu napraviti konkurentnom. Desiće se ono što se desilo u Grčkoj, Portugalu, itd.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Jadran nije naš, nismo suvereni,zeznuli smo vas sa Titom, sve nam je on dao. E problem je ono što vi gledate kroz svoje naočale.
Ako gledamo noviju povijest onda možemo ovako. Rekao bi prije svega da mi se čini da ste uvijek nekako na krivoj strani. Obrenović je bio naklonjen zapadu i zato mu je život bio kratak.
Revanšistička klika pod Karađorđevićem vraća mu milo za drago zbog Karađorđa i vraća proruskog Karađorđevića na vlast. AU slabi kao monarhija i bliži se raspadu, ali još uvijek se ne da u Bosni. Atentat na Ferdinanda inicira I Svjetski rat u koji ulazite uvlačeći slabu Rusiju koja ima gadnih problema kod kuće. Rusi vas mole da ih ne uvlačite u rat, ali Srbi brane čast i ne popuštaju Austriji.
Znamo da dok je ruska vojska bila vani Lenjin preuzima vlast i ruši cara. Tu Srbija gubi potporu Rusije. Kao pobjednica u ratu ne dobija ništa jer saveznici Francuzi i Englezi zapravo nisu željeli Veliku Srbiju. Karađorđević prorus dobiva mogućnost da stvori državu južnih Slavena, nikako dobrotvor koji nama nešto daje već silom prilika. Poznati su srpski zahtjevi da velikim dijelom današnje Mađarske,ali ništa. Krivo odigrano, da ste bolje igrali ne bi niti dolazili u situaciju da vam Tito nešto oduzima ili nama daje. Niz krivih ili nesretnih poteza u povijesti ali uvijek naslonjeni na Rusiju. I sada u ovom novom miješanju karata ponovo čudo očekujete od Rusije....da li ste u pravu.
Politiku vodi jedan čovjek...je li on stvarno toliko pametan i zna što radi.

Tako pocinje

pre 1 godinu

Ma njihov deo obale je prelep i sasvim dobro zaradjuju od turizma, problem Hrvatske kao i ostalih malih naroda je sto oni dugorocno ne mogu da opstanu, demografski Hrvatska ce nestati za 40 godina mi za 60, njihov najveci problem je i njihov najlepsi Italija,Madjarska i Nemacka kidisu na Jadransku obalu, prema tome bice rascerupani sa svih strana u ovom geopolitickom ludu koje predstoji, tada ce se setiti ko im je.jedini saveznik bio ma sta god oni.mislili o nama...

Mitar Bgd

pre 1 godinu

Sjajna vest, čestitke komšijama! I mi ćemo imati koristi od jedne granice manje u prolascima kroz Evropu. I dokle više taj hejt, daj da se okrenemo budućnosti i da gledamo svoja posla, životi nam prođoše u nekom inatu, raspravi ko je u pravu, i slično- toliko energije utrošeno ni na šta...

Tafak

pre 1 godinu

Strava za njim.
Mi od januara moramo da najavimo ulazak i da trazimo ne-vizu za ulazak u sve EU zemlje. Bas nam je sjajno uz sve ove lopove, pardon, kriminalce, pardon, nacionaliste, pardon, politicare na vlasti vec nekoliko decenija. Prosto se napredak oseca u vazduhu.
Vec mi se razvila alergija, a nadam se da ce astma i smrt da se ubrzaju, a posto cujem da stizu nove onvesticije u vidu raznih fabrika, necemo dugo cekati. JEEEj!

Školobocna

pre 1 godinu

Šengen i eurozona u HR za Srbiju će značiti još veći pritisak migranata jer sad imaju samo jednu granicu , a i dosad je bilo velikih problema u Šidu i okolini recimo . Srbija jednostavno treba da odluči gde će ići , ovakvo stanje je godinama isključivo zato što vlasti to odgovara . Malo ka EU , malo ka istoku a ustvari ne idemo nigde jer oni tako čuvaju svoje monopole . HR je ispred nas bar 20 godina a tek će se to povećavati jer mi nastavljamo da stojimo u mestu .

Glodivoje

pre 1 godinu

Hrvati, ne slušajte ove što laju po komentarima. Ja vam iskreno čestitam i lično smatram da je i za nas dobro da je Hrvatska u Schengenu, a svakako najbolje za vas. Nekada sam maštao da ćemo i mi tako, ali sam shvatio da nećemo nikada. Pozdrav iz Vojvodine.

pre 1 godinu

Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci. Nije ti Hrvatska suverena, pa da se busaš kao jadran vaš... Uostalom zeznuli ste nas sa Titom, dali smo vam državu, a vi je niste sačuvali ni jednu deceniju. Odmah predali sve EU.
(Misibirac, 29. jun 2022 17:05)

Naravno, ako Nijemac ulozi u turizam u Hrvatskoj to je predavanje Hrvatske Nijemcina ... Kada Kinez sagradi smrdljivu fabriku u Srbiji to su onda INVESTICIJE.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Zašto uvijek uplićete povijest kod ovakvih tema. Ja čistokrvni Hrvat znam bolje vašu povijest nego 80 posto Srba i ne bih bio baš previše ponosan. Istina je da vam je povijest bila burna puna afera, ratova što obrambenih, što bratoubilačkih, atentata i ubojstava,nesloge i zavisti, nije onaj slogan samo sloga Srbina spasava bez veze. Neću sada nikakve detalje navoditi jer nije trenutak, ali to su činjenice. Imam hrpu fakti iz povijesti koju ste vi pisali.
Zato možda je to razlog da ste tu gdje jeste ali vi zato znate za svaki grob a podataka o našem postojanju nema, mi smo pali sa Marsa, valjda i moderna genetika nešto zna jel nas ima ili nas nema.
Za to vrijeme Hrvati pod tuđinom sačuvali svoju opstojnost i svoj jezik i pravopis.
Naš okupator bio je civiliziran i mi smo se izborili za svoje. Vi ste lutali i ratovali. U dva balkanska rata u razmaku od godine dana i imali ste Bugare za saveznike i netom opet ratovali protiv njih. Što toliko mantrate sa tom poviješću kad vaši vladari nisu ratovali niti za narod niti za Srbiju već za sebe. Mrnjavčević nije mogao skupiti družinu osim brata rođenog da ratuje protiv Turaka u najvažnijoj bitci u povijesti već ju gubi na Marici da bi vam se za desetak godina dogodilo Kosovo za koje znamo kako je prošlo....šta ja Hrvat da vam više pričam. Ali uvijek priča o vašoj slavnoj prošlosti a mi kao nismo niti postojali.
I na kraju mi gledamo u budućnost a vi u Dušana Silnog kojeg eto ni SPC nije posvetila pa se vi mislite.

Bili

pre 1 godinu

Da smo bili mudri i prihvatili EU i SAD za prijatelje i saveznike i mi bismo bili u Šengen zoni. Da su Rusi valjali ne bi otišli svi iz Varšavskog pakta i SSSR-a. Nastavljamo sa iluzijama, predstavljanjem sebe uvek kao žrtve i životom u na relaciji Nemanjići, Kosovski boj, Drugi svetski rat i izgubljeni ratovi devedesetih.

Dinter

pre 1 godinu

iz Hrvatske se u posljednjih 10 godina iselilo milijun ljudi
ovo će samo ubrzati iseljavanje daljih milijun
(zvonimir, 29. jun 2022 16:32) # Link komentara

@
Zašto?
Ako se smanjuje razlika u kvaliteti života zašto bi se neko iseljavao? Ne vidim kako euro i šengen ubrzavaju iseljevanje? Po mom shvaćanju to treba da uspori iseljavanje, jer krediti su jeftiniji a kretanje jednako slobodno kao da si Austrijanac, Nijemac, Francuz... O.k. sve če poskupjeti ali tamo gdje se iseljavaju još je skuplje. Standard u Njemačkoj je skoro duplo veći nego u Hrvatskoj i mislim da Hrvatska nikad neće izjednačiti standard sa Njemačkom i kome je to važno ne može ga se sprijeciti da ode.

Glodivoje

pre 1 godinu

@Ivan ZG U pravu si, ali tako je kako je. Zavidim vam, ali sam svestan da smo mi barem 50 godina daleko od toga. U svakom slučaju čestitke i srećno. Pozdrav iz Novog Sada.

Ivan drugi

pre 1 godinu

@PITANJE
Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci. Nije ti Hrvatska suverena, pa da se busaš kao jadran vaš... Uostalom zeznuli ste nas sa Titom, dali smo vam državu, a vi je niste sačuvali ni jednu deceniju. Odmah predali sve EU.
(Misibirac, 29. jun 2022 17:05)
Prijatelju vjerojatno provociraš ali isto ću ti odgovoriti. Kao prvo jako je mali broj stranih vlasnika hotela a i oni koji su stranci plaćaju porez u RH. Pitaj onih 20000 Srba koji nas služe ko su vlasnici? To da smo predali sve EU je mit, da li su ostale države članice EU prestale postojati ako su uveli Euro i ušli u šengen ili je samo Hrvatska? A što se tiče toga da ste nam dali državu tu si totalno u krivu. Hrvatska je postojala kao autonomna Kraljevina do 1918 godine, imala je svoje granice, svoj parlament i bana. Ulaskom u Kraljevinu SHS Hrvatska je nastavila da ima autonomiju do vidovdanskog ustava a onda je kraljevina postala centralizirana i počeli su problemi (bilo ih je i prije ali u manjem obimu). Znači ukinuli ste nam državu a vratili su je komunisti, koji su nas i odvojili od Jugoslavije.

Tereza

pre 1 godinu

Sad se mogu vratiti u austrijske štale da čiste gov.a. Vole taj miris, ušao im u europske gene.
(Snake, 29. jun 2022 17:27)

Komentar je ok ali,znaš što je žalosno? Što vi dolazite kod nas raditi.Naše pare ti ne smrde?

Prebranac

pre 1 godinu

Hrvatska je primljena u Šengen isključivo da bi debeli Nemac lakše obilazio svoju imovinu u koju je nekada dolazio samo uz strogo poštovanje pravila koje je postavio domaćin.

Hesus

pre 1 godinu

Sad se mogu vratiti u austrijske štale da čiste gov.a. Vole taj miris, ušao im u europske gene.
(Snake, 29. jun 2022 17:27)

10 600 Srba, trenutno u Hrvatskoj čisti, poslužuje i slično... mislim da si se malo zaletio sa komentarom.

Zoran

pre 1 godinu

Kada se prestanete okupirati prošlošću počet ćete razmišljati o budućnosti.
(Ivan ZG, 29. jun 2022 17:42)

Razmišljamo o budućnosti, i nije nam loša, hvala na savetu u svakom slučaju, a vi se prestanite okupirati Srbima pošto su vam oni prošlost, nego idite na neke Nemačke portale pa tamo diskutujte o čemu se već diskutuje u Šengenu.

Torrente

pre 1 godinu

Pa vi imate saveznike, npr. Rusiju! Izvukli ste najbolju kartu...samo nastavite tim putem!
Pozdrav od Hrvata, saveznika i mezimca Njemacke i USA!
(Ivek, 29. jun 2022 15:26)

Ivek,
Čestitke ba ulasku u Šengen i Evrozonu;
ima to svojih ogromnih prednosti, ali bih te podsetio na Kisindžerove reči da je jedino gore od toga da budeš američki neprijatelj to da budeš američki prijatelj.

Možes da mrziš Rusiju koliko hoćeš, ali ova devastacija Ukrajine je američko maslo.

Videćemo ko će proći bolje na duže staze.

Pozdrav!👍

Mario

pre 1 godinu

iz Hrvatske se u posljednjih 10 godina iselilo milijun ljudi
ovo će samo ubrzati iseljavanje daljih milijun
(zvonimir, 29. jun 2022 16:32)

Ma sta milion. Dva miliona!
Hrvatska je po popisu 1991. imala 4.4 miliona stanovnika. Po zadnjem 3.9 miliona. Dakle nedostaje pola miliona od kojih su opet polovina Srbi. Dakle iselilonse oko 250.000 ljudi i to ce se opet vecina vratiti da li u mirovinu ili orije ali vecina hoce. Negativan orirodni orirastaj je veci orobkem od iseljavanja alibtu je Srbija u nis vecem problemu. A i u iseljavanju. Vama nedostaje 600.000 ljudi i tu ne racunamo Kosovo.

Bre!

pre 1 godinu

Hrvatska ulazi u Šengenski prostor i ukidaju joj se granicne kontrole a Srbiji se uvađaju vize za ulazak u EU.
(Bobi, 29. jun 2022 14:00)

A sta bi tebe trebalo da bude briga za to kad si niti hrvat niti srbin?
"uvadjaju"??

Informisani

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14) Sine,lupaš ko makso ili drmaju kompleksi... Kakve veze ime Šengen sa time,oni to mogu odavno a i taj se talas lagano prolazi kao ranije i kod drugih istočnih evropljana u EU.

Misibirac

pre 1 godinu

@PITANJE
Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci. Nije ti Hrvatska suverena, pa da se busaš kao jadran vaš... Uostalom zeznuli ste nas sa Titom, dali smo vam državu, a vi je niste sačuvali ni jednu deceniju. Odmah predali sve EU.

mario

pre 1 godinu

Срећан пут у Ирску и Немачку на конобарисање и бауштелу!
(Милош, 29. jun 2022 15:57)
Zato iz Srbije sve idu samo naučnici raditi u Njemačku i Irsku ili Island?e da dolazite i u Hrvatsku konobariti, a drugima se rugate što rade po vani.
Shengen nema veze sa radnim dozvolama, ali tako je to kad se ne zna što se piše.

tigar od papira

pre 1 godinu

Milina, sad ideš kroz EU i nitko te ne zaustavlja.
(omniameamecumporto, 29. jun 2022 14:18)

e, ti moj, jugoslavijom davnih vremena uzduz i popreko za sitan gros, da, da - *ebes eu!

Blaster

pre 1 godinu

Može li nekog četnika da uteši to šta Putin otima CELO ukrajinsko more i obalu, za to šta on nije mogao 90ih oteti Hrvatima ni kap?
(PITANJE, 29. jun 2022 16:24)

Samo polako ujo samo polako...

Ivan ZG

pre 1 godinu

Bobi

I mi bi da smo bili nemacko mezimce i saveznici 1914,1941,1991
(Realko, 29. jun 2022 14:54)

Mi gledamo u budućnost, vi u prošlost.
Mi smo shvatili da prošlost ne možemo promijeniti ni na nju utjecati.
Od prošlosti se ne živi niti se za nju živi. Živi se od onoga što je sada i što će biti u budućnsoti.
Kada se prestanete okupirati prošlošću počet ćete razmišljati o budućnosti.

Miki

pre 1 godinu

Očekujem čestitke a ono jal,bijes i podcjenjivanje...Ja cijenim neutralni put Srbije i ne podcjenjujem ga,dapače,podržavam i ostanite na tom putu.
(Jozo, 29. jun 2022 16:56)

Jozo, daj vode.

mario

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)
Kada ne znaš što pišeš onda napišeš ovakvu nebulozu.
Ali daj nam napiši koliko je građana Srbije iselilo?a ima vas na Islandu najviše i sve više u Irskoj što kažeš na to?u Srbiji su najtraženiji pasoši Hrvatske, Mađarske i Bugarske što misliš zašto??

Miki NYC

pre 1 godinu

Svi znamo sta su SAD. Za nas su to Sjedinjene Američke Države, ali ustvari to nisu države nego States(stejts). Zivim ovde više od 20 godina, u Nju Jork. Izmedju ovih država(stejtova) nema granica, niti bilo kakvog obeležja. Isto tako je i EU, samo što to naš narod slabo shvata. Dakle EU će biti kao USA, bez granica, bez pasoša itd. To ide polako ali sigurno.

J..

pre 1 godinu

"komentar....inače ja sam mojim srpskim pasošem mogu u Kinu bez vize....meni sasvim dovoljno."
(Dečko, 2
Što da ne, bez 5.000 € teško da ćeš naći kartu u jednom pravcu.

Misibirac

pre 1 godinu

@21VEK
Preturih sve živo, i ne nadjoh ne 82, nego NITI JEDAN rezultat IJEDNOG Evropskog "instituta" o istraživanju genetike Srba. Pošto je jasno da LAŽEŠ, ne moraš da ostavljaš post od pola kilometra. Dovoljno je da vidiš ko je najbolji teniser sveta, kao i košarkaš. I tu već imaš odličnu osnovu da počneš da proučavaš srpsku genetiku. Budi Bog sa nama, kakvih sve trolova ima.

situacija

pre 1 godinu

@inače....sam slučajno naletio na terasi hotela Pinija - Petrčane (Zadar) na konobaricu iz Beograda. Inače, ove sezone sezonaca iz Srbije ima primjetno više nego inače...

Zoran Minić

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)

irska nije u šengenu :)
(Dejan, 29. jun 2022 16:28)

Pazi ovako. Nezna taj uopšte šta znači "Zona Šengen" i da to sa radnim dozvolama uopšte nema veze.

I tačno je. Irska nije u zoni ali, kad ulaziš u Rep. Irsku, odvojeni su redovi "EU Citisens" i "Van EU citizens. Kćerka i zet žive tamo. Bio više puta pa znam.

Aco

pre 1 godinu

Trenutno se na ulaz iz Hr u Slo ceka kao da Hr nije unija
(Kasper, 29. jun 2022 15:25)
@Kasper, jeste u uniji ali još nije u šengenu. Trenutno je granica izmedju Slo i Hr šengenska granica EU. Hr ima želju uči u januaru u šengen, ali još se pregovaraju. Sve članice šengena moraju pristati, ali Holandija se nešto protivi..

Milan

pre 1 godinu

Pa vi imate saveznike, npr. Rusiju! Izvukli ste najbolju kartu...samo nastavite tim putem!
Pozdrav od Hrvata, saveznika i mezimca Njemacke i USA!
(Ivek, 29. jun 2022 15:26)

Toliko se usrećio mezimac Nemačke i USA da nema šta pametnije da radi nego dolazi na srpski portal :)

Virgo

pre 1 godinu

Može li nekog četnika da uteši to šta Putin otima CELO ukrajinsko more i obalu, za to šta on nije mogao 90ih oteti Hrvatima ni kap?
(PITANJE, 29. jun 2022 16:24)
šta će vam more kada 48% hrvata nemaju mogućnosti da odu na more a 50% hrvata žive pored mora, što znači samo 2% hrvata koji žive vam mora imaju mogućnost da odu (hr tv izjava)

Dule

pre 1 godinu

Ma super za Hrvatsku..

Od ovih 4 miliona otici ce makar milion stanovnika u sledecih 5 godina

A otici ce mlado i reproduktivno stanovnistvo koji ce da radjaju nemce,holandjane,dance itd jel nece imati kod koga da se vrate

I sada vi meni recite kada za 30 godina bukvalno ne bude postojala Hrvatska sta ce tacno to biti dobro za njih sto su u EU

Pa ne bi englezi izlazili iz EU da EU valja, englezi su sve samo nisu glupi.

Jozo

pre 1 godinu

Očekujem čestitke a ono jal,bijes i podcjenjivanje...Ja cijenim neutralni put Srbije i ne podcjenjujem ga,dapače,podržavam i ostanite na tom putu.

Комша

pre 1 godinu

Закували рат за независност да изађу из федерације, држава им разорена, жртава пуно, да би сад дали своју независност другој федерацији тј. унији. Једном слуга, увек слуга. Они изгледа не знају сами да имају државу.

Dejan

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)

irska nije u šengenu :)

Klasa optimist

pre 1 godinu

@uzorna drzava
Ne znam da li si ironican ili mislis ono sto si napisao ali Plenkovic stvarno razvaljuje u EU. M. Pejcinovic Buric,D. Suica i brojni drugi visoko rangirani EU diplomati mogu da mu ljube stopala. Juce je dosla prva uplata( 700miliona€) iz kriznog fonda. Ko je dosao da to kaze? Dubravka Suica. Potpredsjednica EU. Nit' manje zemlje nit' vise visokorangiranih politicara u EU. U odnosu na broj stanovnika unutar EU Hrvatska bi po visokim funkcijama trebala biti na zacelju. Vidimo da to nije tako. Imamo toliko visokorangiranih politicara unutar EU kao da nas ima 60 miliona.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Objavite komentar, tako i moj sin otvorio firmu i radi za neku firmu kojoj su sada Šveđani vlasnici s prije su bili Amerikanci. Novi vlasnik je tražio da pređe u Švedsku, ali nema te zemlje gdje bi on više išao i ostavili su ga na miru. U isto vrijeme radi od kuće za jednu kanadsku firmu koja posluje po svijetu a ima jednu ispostavu u Hrvatskoj. To je firma u kojoj ostvaruje sva prava a u svojoj samo plaća porez državi.

Samo kažem

pre 1 godinu

Schengen u stvari ne mijenja ništa posebno za običnog čovjeka osim što se uklanja fizička granica. Mi već sada nemamo nikakva ograničenja za putovanja i zapošljavanja u EU niti plaćamo carine. Tu se ništa neće promijeniti. U cijelu EU i još neke zemlje koje nisu u EU, ali kao da jesu (Švicarska,Norveška,Island...) idemo samo s osobnom iskaznicom, ne plaćamo roaming npr. i jednostavno se možemo zaposliti, a ovdje se jedan hvali kako može u Kinu bez vize-svašta. Sretan ti put u Kinu.

Surovo Realan

pre 1 godinu

U Srbiji sa nepunih 7 milona stanovnika je rodjeno nikad manje beba u 2021 tacnije 62000 dok u Hrvatskoj sa nesto vise od 4 miliona stanovnika je rodjeno 30000 toliko o uspehu hrvatske drzave takodje kod njih je prosecna plata preko 1000e isto ko i kod nas sto je preko 700e... neko rece mogli smo i mi biti u EU da smo bili pametniji pa evo CG i MK su uradili sve sto se od njih trazi pa opet nisu EU niti ce uskoro... E sad Bugarska je deo EU i NATO i odgovorno tvrdim da je Srbija ovakva kakva je korumpirana i zapustena cudo za Bugarsku!!!

Petra

pre 1 godinu

@Surovo Realan

Nemoj i ti ko Vučić frfljati sa brojevima, HR je prošle godine imala preko 36k rođenih, SRB oko 61,5k, a nije ni prosečna plata u Srbiji preko 700e, nego oko 600e.

Hrvatima možemo da zavidimo, 2000. je na samitu Zapadni Balkan-EU rečeno da će SRB i HR zajedno 2007. u EU.
Dok su Hrvati 2013. sa malim zakašnjenjem i ušli, Srbija je u to isto vreme tek ispunila uslove za status kandidata.
Za manje od pola godine Hrvatska se potpuno integriše u EU sa evrom i šengenom, Srbija je tek na pola puta zatvaranja poglavlja, nakon sedam godina pregovaranja.
Kasnimo do sada nekih 20 godina za Hrvatskom, a imali smo istu startnu poziciju. Mislim da to mnogo govori o nama i zašto nam je, kako nam je.

stefan rudar

pre 1 godinu

iskreno, zavidim komsijama na brz napredak, sve sto sam se nadao za Srbiju oni su uradili! nadam se da ce i to nama da se desi jos dok sam u radnom periodu! ima istine da sve ide po necijoj potrebi vise nego zasluzi! svakako cestitam!

Jegulja

pre 1 godinu

kao neko ko ima imovinu u dalmaciji sengen mi nista ne menja ali je super onima koji idu dalje pa imaju kontrolu samo na jednoj granici.

sto se tice evra to mi je super i savrseno mi odgovara mada je to veliki gubitak za samu hrvatsku zato sto tako gube najvazniji instrument ekonomske politike a time se odricu i politickog suvereniteta, ali kao sto rekoh, ja podrzavam :)

darac

pre 1 godinu

a time se odricu i politickog suvereniteta, ali kao sto rekoh, ja podrzavam :)
(Jegulja, 29. jun 2022 15:11) # Link komentara
Baš suprotno. Uvođenje evra je primarno geopolitički instrument. Vežeš svoje nacionalno gospodarstvo još jače sa Francuskom i Njemačkom. To ti je dodatni sigurnosni kišobran. A ako FRA/NJEM propadnu onda je ionako svejedno. Za male nacije nema više suverenizma 19 veka.

Ivek

pre 1 godinu

Bobi

I mi bi da smo bili nemacko mezimce i saveznici 1914,1941,1991
(Realko, 29. jun 2022 14:54)

Pa vi imate saveznike, npr. Rusiju! Izvukli ste najbolju kartu...samo nastavite tim putem!
Pozdrav od Hrvata, saveznika i mezimca Njemacke i USA!

21VEK

pre 1 godinu

Nema laganja i mitova i teorija sada u 21veku pored jasne i egzaktne analize gena, a Evropska analiza (82 evropska instituta za genetiku po uzorku krvi građana) od 2009- 2013g je uništila sve srpske laži. Pokazala je da Srbi nisu narod jer imaju najšareniju kartu gena u Evropi, a po genima su 33% Južnosloveni-Hrvati(plavo) i 13% Severnosloveni(žuto) i zamislite vi to ČAK 20% Grci(svetlocrvena), a to je očito i razlog zašto su oni odvojeni pravoslavci sa Vizantijom dok su Hrvati i dalje ostali katolici sa Papom... Srpska karta gena je najšarenija na svetu, to je đubrište gena od svih osvajača kroz istoriju... brilliantmaps.com/the-genetic-map-of-europe/ Šta vi mislite, kako bi sada bilo da se nije desio raskol Crkve u 11veku, da smo i dalje svi ostali braća i papini katolici, ma pitate li se vi to nekada? Svi su ovde zapravo Hrvati i katolici, neki poturčeno Hrvatsko cvijeće, a neki popravoslavljeno Vizantijsko smeće?

kivivravedra

pre 1 godinu

Realko, pa bili ste na strani pobjednika, Rusije i Francuske pa nije pomoglo, Engleze neću da spominjem, ali ste ubili one ko su bili na strani Njemačke mislim na kralja Obrenovića i Draginju Mašin i Franca Ferdinanda nešto kasnije.

Kuna

pre 1 godinu

Odbacili svoju kunu, koja im je i na zastavi! Hrvati su jedini narod od Južnih Slovena, koji ima svoju izvornu valutu KUNU. Hrvatski kovani novac Banovac iz 1235g je na sebi imao Kunu zbog "kunovine", a to je koža od živitinje Kune sa kojom se trgovalo hiljadama godina. Banovina Hrvatska 1939g je održala tu tradiciju i imala valutu kunu, a od nje su je nastavile koristiti i Ustaše u NDH 40ih, a onda i Republika Hrvatska 90ih. Sada je Kuna i na kovanici hrvatskog evra. Neverovatna istorija i autohtoni novac i ponos Hrvata. Sa druge strane, dinar nije južnoslovenski, došao je iz Rimskog carstva - Vizantije, ko i pravoslavlje i 4c i dvoglavi orao i ćirilica...
Hrvati su bili 800g u Austrougarskoj a imaju manje od 1% mađarizma, Srbi imaju oko 35% turcizma. Zašto da Srbi štite vizantijsku ćirilicu i svoj u 500g poturčeni hrvatski jezik, a polako gube i pismo i jezik? Poturčeno "Hrvatsko cvijeće", koje se naziva Bošnjacima, bar ponosno veliča svoje turcizme...
Na primeru Bunjevaca i bunjevačkog jezika, svi Srbi imaju prilike jasno videti kako su nastali od Hrvata.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Pa tako se i čuva šengen, ne može na divljaka, ako se ne zaustavljaš na opomene i ako prijetiš silom dobiješ silu.
Što tu ne štima, mi smo položili jer to se traži. Milina, sad ideš kroz EU i nitko te ne zaustavlja.

Darko

pre 1 godinu

@Bobi
kažeš "uvađaju"....nikad nisam video nepismeniji komentar....inače ja sam mojim srpskim pasošem mogu u Kinu bez vize....meni sasvim dovoljno.

cilj za sreću je uvijek bio smanjiti kriterije.

Rocko

pre 1 godinu

Kads idemo u Austriju na skijanje bice jedna granica manje, sto je super. A vi drugovi ostali, sad udarite sa hejtovanjem Hrvata, podrzace vas svi koji se slazu da smo tigar u regionu i da treba beskonacno da raspravljamo o Jasenovcima i Srebrenicama, i Kosovu na koje ne mogu da dodju nasi ministri. Pa onda loznja jos jaca, a mi - oni drugi, malo Insbruk, malo Sladming. Tako smo izabrali.

Dečko

pre 1 godinu

@Bobi
kažeš "uvađaju"....nikad nisam video nepismeniji komentar....inače ja sam mojim srpskim pasošem mogu u Kinu bez vize....meni sasvim dovoljno.

Evro

pre 1 godinu

Ruska agresija i visoke cene dižu zaradu hrvatskog turizma u nebesa! Stručnjaci procenjuju da će Hrvati, kad uzmu evro sa Teslinim likom preko šahovnice, pored kojeg piše velikim slovima HRVATSKA (Da ti oči izbije), imaće za 1,5-2 mlrd. E veću zaradu, jer će turisti lakše i brže trošit pošto neće morati da menjaju evre u kune ko do sada. Od ulaska u EU im zarada skočila sa 8-9 na 12 mlrd. E, a sada sa evrom od 12 skače na 14.

eto

pre 1 godinu

odlična vijest, čak i najoptimisticniji nisu vjerovali da cemo tako brzo uvesti euro a pogotovo u Schengen, svaka čast, Hrvatska zna voditi vanjsku politiku ,a unutrasnju ima jos puno posla

Jurica

pre 1 godinu

Plenki razvaljuje u EU. Dok, Rumunji i Bugari godinama čekaju ulazak u Schengen a pet država na uvođenje eura HR to preko reda rješava. Protesti dušebrižnika zbog postupanja policije prema imigrantima su izgleda pomogli a ne odmogli što im je bio cilj u primjeni Schengena.

@(uzorna država

Plenki ništa ne razvaljuje u EU, ovdje se radi o političkim odlukama koje se donose na razini EU kada zemlja ispuni tehničke i pravne standarde.

Eurozona - HR je ionako godinama visokoeurizirana zemlja, tako da ulazak u Eurozonu nije nikakva zasluga premijera.

Schengen - HR ulazi jer je pravilno iskoristila milijune eura za opremu granice, donijela niz odgovarajućih propisa.

Ulazi neovisno od ROM i BUL, jer je puno manja država, praktički je susjeda zapadnim zemljama (Italija, nedaleka Austrija, Njemačka blizu) i lakše je poveziva cestovnim pravcima i zemlja je premrežena nekretninama u vlasništvu državljana drugih EU zemalja.

Osim toga, bez obzira koliko HR bila koruptivna - puno je manje koruptivna i od Rumunjske i Bugarske, zašto u vezi HR i Schengena postoji konsenzus, ali za ove dvije još neće postojati godinama.

Zoran Minić

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)

A seoba Srba se usporava? I za pet godina ćemo da se popunimo samo tako.

Dajte malo kanališite raspoloženje. Zavidni ste bre kao pseta pa ste obnevideli od pakosti. Kezite se, režite, lajete i bezuspešno pokušavate da ujedate i levo i desno i na kraju, dočepate se samo za vlastiti rep.

uzorna država

pre 1 godinu

Plenki razvaljuje u EU. Dok, Rumunji i Bugari godinama čekaju ulazak u Schengen a pet država na uvođenje eura HR to preko reda rješava. Protesti dušebrižnika zbog postupanja policije prema imigrantima su izgleda pomogli a ne odmogli što im je bio cilj u primjeni Schengena.

miro

pre 1 godinu

cak je i predsednik pre nekoliko godina javno priznao i rekao da ako budemo vredno radili, sticemo hrvatski standard za 15 godina.
(odzacar, 29. jun 2022 14:08) # Link komentara
??? Da, Srbija će za 15 g. stići taj standard Hrvatske. Samo što neće Hrvatska stajat na mjestu pa će opet standard Srbije biti 15 g iza Hrvatske.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Seoba Hrvata. Nije to nikakva seoba. Neki su otišli, istina i možda se nikad vratiti neće. Meni je otišao sin kao IT magistar u Njemačku unaprijedio tamo još neka znanja i vratio se ima svoju firmu. U međuvremenu je povukao brata koji je tamo pronašao posao kao i svaki Nijemac. On se nije još vratio ali isto je napravio nešto veliko u svom životu za sebe. Čovjek može iz Hrvatske tražiti posao i kad nađe uzme kofere i ode, dakle čitava EU je tvoj poslodavac. Ljudi to koriste i usavršavaju se, jer smo svi u EU ravnopravni. Ako jednom vi odete u EU vidjet ćete koliko će vam ljudi pretežno mladih otići iz zemlje. Ali nemate brige politika vam ne ide na ruku, sami izabirete a jedan odlučuje.

odzacar

pre 1 godinu

Meni i dalje nije jasno zasto se mi uporno poredimo sa Hrvatskom u svemu, kad su ljudi bukvalno ispred nas 15 godina u svim aspektima,cak je i predsednik pre nekoliko godina javno priznao i rekao da ako budemo vredno radili, sticemo hrvatski standard za 15 godina.

Miloš

pre 1 godinu

Lepa vest. Granica manje na putu ka zapadu, nema još jedne valute... a i komšijama će biti lakše sa njihovim putovanjima i redovnim gužvama posebno na slovenačkoj granici tokom sezone.

objavite komentar

pre 1 godinu

omniameamecumporto
upravo tako. Ja sam dr.sc. bio u DE i vratio se s 3 djece u HR. Sad radim za firmu iz AT ali u HR. Nema sanse da vise vani idem. Znam i jos neke VSS koji su se vratili

odzacar

pre 1 godinu

Meni i dalje nije jasno zasto se mi uporno poredimo sa Hrvatskom u svemu, kad su ljudi bukvalno ispred nas 15 godina u svim aspektima,cak je i predsednik pre nekoliko godina javno priznao i rekao da ako budemo vredno radili, sticemo hrvatski standard za 15 godina.

Rocko

pre 1 godinu

Kads idemo u Austriju na skijanje bice jedna granica manje, sto je super. A vi drugovi ostali, sad udarite sa hejtovanjem Hrvata, podrzace vas svi koji se slazu da smo tigar u regionu i da treba beskonacno da raspravljamo o Jasenovcima i Srebrenicama, i Kosovu na koje ne mogu da dodju nasi ministri. Pa onda loznja jos jaca, a mi - oni drugi, malo Insbruk, malo Sladming. Tako smo izabrali.

Petra

pre 1 godinu

@Surovo Realan

Nemoj i ti ko Vučić frfljati sa brojevima, HR je prošle godine imala preko 36k rođenih, SRB oko 61,5k, a nije ni prosečna plata u Srbiji preko 700e, nego oko 600e.

Hrvatima možemo da zavidimo, 2000. je na samitu Zapadni Balkan-EU rečeno da će SRB i HR zajedno 2007. u EU.
Dok su Hrvati 2013. sa malim zakašnjenjem i ušli, Srbija je u to isto vreme tek ispunila uslove za status kandidata.
Za manje od pola godine Hrvatska se potpuno integriše u EU sa evrom i šengenom, Srbija je tek na pola puta zatvaranja poglavlja, nakon sedam godina pregovaranja.
Kasnimo do sada nekih 20 godina za Hrvatskom, a imali smo istu startnu poziciju. Mislim da to mnogo govori o nama i zašto nam je, kako nam je.

Miloš

pre 1 godinu

Lepa vest. Granica manje na putu ka zapadu, nema još jedne valute... a i komšijama će biti lakše sa njihovim putovanjima i redovnim gužvama posebno na slovenačkoj granici tokom sezone.

Zoran Minić

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)

A seoba Srba se usporava? I za pet godina ćemo da se popunimo samo tako.

Dajte malo kanališite raspoloženje. Zavidni ste bre kao pseta pa ste obnevideli od pakosti. Kezite se, režite, lajete i bezuspešno pokušavate da ujedate i levo i desno i na kraju, dočepate se samo za vlastiti rep.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Seoba Hrvata. Nije to nikakva seoba. Neki su otišli, istina i možda se nikad vratiti neće. Meni je otišao sin kao IT magistar u Njemačku unaprijedio tamo još neka znanja i vratio se ima svoju firmu. U međuvremenu je povukao brata koji je tamo pronašao posao kao i svaki Nijemac. On se nije još vratio ali isto je napravio nešto veliko u svom životu za sebe. Čovjek može iz Hrvatske tražiti posao i kad nađe uzme kofere i ode, dakle čitava EU je tvoj poslodavac. Ljudi to koriste i usavršavaju se, jer smo svi u EU ravnopravni. Ako jednom vi odete u EU vidjet ćete koliko će vam ljudi pretežno mladih otići iz zemlje. Ali nemate brige politika vam ne ide na ruku, sami izabirete a jedan odlučuje.

Hesus

pre 1 godinu

Sad se mogu vratiti u austrijske štale da čiste gov.a. Vole taj miris, ušao im u europske gene.
(Snake, 29. jun 2022 17:27)

10 600 Srba, trenutno u Hrvatskoj čisti, poslužuje i slično... mislim da si se malo zaletio sa komentarom.

pre 1 godinu

Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci. Nije ti Hrvatska suverena, pa da se busaš kao jadran vaš... Uostalom zeznuli ste nas sa Titom, dali smo vam državu, a vi je niste sačuvali ni jednu deceniju. Odmah predali sve EU.
(Misibirac, 29. jun 2022 17:05)

Naravno, ako Nijemac ulozi u turizam u Hrvatskoj to je predavanje Hrvatske Nijemcina ... Kada Kinez sagradi smrdljivu fabriku u Srbiji to su onda INVESTICIJE.

uzorna država

pre 1 godinu

Plenki razvaljuje u EU. Dok, Rumunji i Bugari godinama čekaju ulazak u Schengen a pet država na uvođenje eura HR to preko reda rješava. Protesti dušebrižnika zbog postupanja policije prema imigrantima su izgleda pomogli a ne odmogli što im je bio cilj u primjeni Schengena.

miro

pre 1 godinu

cak je i predsednik pre nekoliko godina javno priznao i rekao da ako budemo vredno radili, sticemo hrvatski standard za 15 godina.
(odzacar, 29. jun 2022 14:08) # Link komentara
??? Da, Srbija će za 15 g. stići taj standard Hrvatske. Samo što neće Hrvatska stajat na mjestu pa će opet standard Srbije biti 15 g iza Hrvatske.

Ivek

pre 1 godinu

Bobi

I mi bi da smo bili nemacko mezimce i saveznici 1914,1941,1991
(Realko, 29. jun 2022 14:54)

Pa vi imate saveznike, npr. Rusiju! Izvukli ste najbolju kartu...samo nastavite tim putem!
Pozdrav od Hrvata, saveznika i mezimca Njemacke i USA!

Glodivoje

pre 1 godinu

Hrvati, ne slušajte ove što laju po komentarima. Ja vam iskreno čestitam i lično smatram da je i za nas dobro da je Hrvatska u Schengenu, a svakako najbolje za vas. Nekada sam maštao da ćemo i mi tako, ali sam shvatio da nećemo nikada. Pozdrav iz Vojvodine.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Zašto uvijek uplićete povijest kod ovakvih tema. Ja čistokrvni Hrvat znam bolje vašu povijest nego 80 posto Srba i ne bih bio baš previše ponosan. Istina je da vam je povijest bila burna puna afera, ratova što obrambenih, što bratoubilačkih, atentata i ubojstava,nesloge i zavisti, nije onaj slogan samo sloga Srbina spasava bez veze. Neću sada nikakve detalje navoditi jer nije trenutak, ali to su činjenice. Imam hrpu fakti iz povijesti koju ste vi pisali.
Zato možda je to razlog da ste tu gdje jeste ali vi zato znate za svaki grob a podataka o našem postojanju nema, mi smo pali sa Marsa, valjda i moderna genetika nešto zna jel nas ima ili nas nema.
Za to vrijeme Hrvati pod tuđinom sačuvali svoju opstojnost i svoj jezik i pravopis.
Naš okupator bio je civiliziran i mi smo se izborili za svoje. Vi ste lutali i ratovali. U dva balkanska rata u razmaku od godine dana i imali ste Bugare za saveznike i netom opet ratovali protiv njih. Što toliko mantrate sa tom poviješću kad vaši vladari nisu ratovali niti za narod niti za Srbiju već za sebe. Mrnjavčević nije mogao skupiti družinu osim brata rođenog da ratuje protiv Turaka u najvažnijoj bitci u povijesti već ju gubi na Marici da bi vam se za desetak godina dogodilo Kosovo za koje znamo kako je prošlo....šta ja Hrvat da vam više pričam. Ali uvijek priča o vašoj slavnoj prošlosti a mi kao nismo niti postojali.
I na kraju mi gledamo u budućnost a vi u Dušana Silnog kojeg eto ni SPC nije posvetila pa se vi mislite.

stefan rudar

pre 1 godinu

iskreno, zavidim komsijama na brz napredak, sve sto sam se nadao za Srbiju oni su uradili! nadam se da ce i to nama da se desi jos dok sam u radnom periodu! ima istine da sve ide po necijoj potrebi vise nego zasluzi! svakako cestitam!

Bili

pre 1 godinu

Da smo bili mudri i prihvatili EU i SAD za prijatelje i saveznike i mi bismo bili u Šengen zoni. Da su Rusi valjali ne bi otišli svi iz Varšavskog pakta i SSSR-a. Nastavljamo sa iluzijama, predstavljanjem sebe uvek kao žrtve i životom u na relaciji Nemanjići, Kosovski boj, Drugi svetski rat i izgubljeni ratovi devedesetih.

Evro

pre 1 godinu

Ruska agresija i visoke cene dižu zaradu hrvatskog turizma u nebesa! Stručnjaci procenjuju da će Hrvati, kad uzmu evro sa Teslinim likom preko šahovnice, pored kojeg piše velikim slovima HRVATSKA (Da ti oči izbije), imaće za 1,5-2 mlrd. E veću zaradu, jer će turisti lakše i brže trošit pošto neće morati da menjaju evre u kune ko do sada. Od ulaska u EU im zarada skočila sa 8-9 na 12 mlrd. E, a sada sa evrom od 12 skače na 14.

eto

pre 1 godinu

odlična vijest, čak i najoptimisticniji nisu vjerovali da cemo tako brzo uvesti euro a pogotovo u Schengen, svaka čast, Hrvatska zna voditi vanjsku politiku ,a unutrasnju ima jos puno posla

Samo kažem

pre 1 godinu

Schengen u stvari ne mijenja ništa posebno za običnog čovjeka osim što se uklanja fizička granica. Mi već sada nemamo nikakva ograničenja za putovanja i zapošljavanja u EU niti plaćamo carine. Tu se ništa neće promijeniti. U cijelu EU i još neke zemlje koje nisu u EU, ali kao da jesu (Švicarska,Norveška,Island...) idemo samo s osobnom iskaznicom, ne plaćamo roaming npr. i jednostavno se možemo zaposliti, a ovdje se jedan hvali kako može u Kinu bez vize-svašta. Sretan ti put u Kinu.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Bobi

I mi bi da smo bili nemacko mezimce i saveznici 1914,1941,1991
(Realko, 29. jun 2022 14:54)

Mi gledamo u budućnost, vi u prošlost.
Mi smo shvatili da prošlost ne možemo promijeniti ni na nju utjecati.
Od prošlosti se ne živi niti se za nju živi. Živi se od onoga što je sada i što će biti u budućnsoti.
Kada se prestanete okupirati prošlošću počet ćete razmišljati o budućnosti.

Tereza

pre 1 godinu

Sad se mogu vratiti u austrijske štale da čiste gov.a. Vole taj miris, ušao im u europske gene.
(Snake, 29. jun 2022 17:27)

Komentar je ok ali,znaš što je žalosno? Što vi dolazite kod nas raditi.Naše pare ti ne smrde?

objavite komentar

pre 1 godinu

omniameamecumporto
upravo tako. Ja sam dr.sc. bio u DE i vratio se s 3 djece u HR. Sad radim za firmu iz AT ali u HR. Nema sanse da vise vani idem. Znam i jos neke VSS koji su se vratili

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Pa tako se i čuva šengen, ne može na divljaka, ako se ne zaustavljaš na opomene i ako prijetiš silom dobiješ silu.
Što tu ne štima, mi smo položili jer to se traži. Milina, sad ideš kroz EU i nitko te ne zaustavlja.

Klasa optimist

pre 1 godinu

@uzorna drzava
Ne znam da li si ironican ili mislis ono sto si napisao ali Plenkovic stvarno razvaljuje u EU. M. Pejcinovic Buric,D. Suica i brojni drugi visoko rangirani EU diplomati mogu da mu ljube stopala. Juce je dosla prva uplata( 700miliona€) iz kriznog fonda. Ko je dosao da to kaze? Dubravka Suica. Potpredsjednica EU. Nit' manje zemlje nit' vise visokorangiranih politicara u EU. U odnosu na broj stanovnika unutar EU Hrvatska bi po visokim funkcijama trebala biti na zacelju. Vidimo da to nije tako. Imamo toliko visokorangiranih politicara unutar EU kao da nas ima 60 miliona.

Kuna

pre 1 godinu

Odbacili svoju kunu, koja im je i na zastavi! Hrvati su jedini narod od Južnih Slovena, koji ima svoju izvornu valutu KUNU. Hrvatski kovani novac Banovac iz 1235g je na sebi imao Kunu zbog "kunovine", a to je koža od živitinje Kune sa kojom se trgovalo hiljadama godina. Banovina Hrvatska 1939g je održala tu tradiciju i imala valutu kunu, a od nje su je nastavile koristiti i Ustaše u NDH 40ih, a onda i Republika Hrvatska 90ih. Sada je Kuna i na kovanici hrvatskog evra. Neverovatna istorija i autohtoni novac i ponos Hrvata. Sa druge strane, dinar nije južnoslovenski, došao je iz Rimskog carstva - Vizantije, ko i pravoslavlje i 4c i dvoglavi orao i ćirilica...
Hrvati su bili 800g u Austrougarskoj a imaju manje od 1% mađarizma, Srbi imaju oko 35% turcizma. Zašto da Srbi štite vizantijsku ćirilicu i svoj u 500g poturčeni hrvatski jezik, a polako gube i pismo i jezik? Poturčeno "Hrvatsko cvijeće", koje se naziva Bošnjacima, bar ponosno veliča svoje turcizme...
Na primeru Bunjevaca i bunjevačkog jezika, svi Srbi imaju prilike jasno videti kako su nastali od Hrvata.

Ivan drugi

pre 1 godinu

@PITANJE
Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci. Nije ti Hrvatska suverena, pa da se busaš kao jadran vaš... Uostalom zeznuli ste nas sa Titom, dali smo vam državu, a vi je niste sačuvali ni jednu deceniju. Odmah predali sve EU.
(Misibirac, 29. jun 2022 17:05)
Prijatelju vjerojatno provociraš ali isto ću ti odgovoriti. Kao prvo jako je mali broj stranih vlasnika hotela a i oni koji su stranci plaćaju porez u RH. Pitaj onih 20000 Srba koji nas služe ko su vlasnici? To da smo predali sve EU je mit, da li su ostale države članice EU prestale postojati ako su uveli Euro i ušli u šengen ili je samo Hrvatska? A što se tiče toga da ste nam dali državu tu si totalno u krivu. Hrvatska je postojala kao autonomna Kraljevina do 1918 godine, imala je svoje granice, svoj parlament i bana. Ulaskom u Kraljevinu SHS Hrvatska je nastavila da ima autonomiju do vidovdanskog ustava a onda je kraljevina postala centralizirana i počeli su problemi (bilo ih je i prije ali u manjem obimu). Znači ukinuli ste nam državu a vratili su je komunisti, koji su nas i odvojili od Jugoslavije.

Dejan

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)

irska nije u šengenu :)

Školobocna

pre 1 godinu

Šengen i eurozona u HR za Srbiju će značiti još veći pritisak migranata jer sad imaju samo jednu granicu , a i dosad je bilo velikih problema u Šidu i okolini recimo . Srbija jednostavno treba da odluči gde će ići , ovakvo stanje je godinama isključivo zato što vlasti to odgovara . Malo ka EU , malo ka istoku a ustvari ne idemo nigde jer oni tako čuvaju svoje monopole . HR je ispred nas bar 20 godina a tek će se to povećavati jer mi nastavljamo da stojimo u mestu .

Jurica

pre 1 godinu

Plenki razvaljuje u EU. Dok, Rumunji i Bugari godinama čekaju ulazak u Schengen a pet država na uvođenje eura HR to preko reda rješava. Protesti dušebrižnika zbog postupanja policije prema imigrantima su izgleda pomogli a ne odmogli što im je bio cilj u primjeni Schengena.

@(uzorna država

Plenki ništa ne razvaljuje u EU, ovdje se radi o političkim odlukama koje se donose na razini EU kada zemlja ispuni tehničke i pravne standarde.

Eurozona - HR je ionako godinama visokoeurizirana zemlja, tako da ulazak u Eurozonu nije nikakva zasluga premijera.

Schengen - HR ulazi jer je pravilno iskoristila milijune eura za opremu granice, donijela niz odgovarajućih propisa.

Ulazi neovisno od ROM i BUL, jer je puno manja država, praktički je susjeda zapadnim zemljama (Italija, nedaleka Austrija, Njemačka blizu) i lakše je poveziva cestovnim pravcima i zemlja je premrežena nekretninama u vlasništvu državljana drugih EU zemalja.

Osim toga, bez obzira koliko HR bila koruptivna - puno je manje koruptivna i od Rumunjske i Bugarske, zašto u vezi HR i Schengena postoji konsenzus, ali za ove dvije još neće postojati godinama.

darac

pre 1 godinu

a time se odricu i politickog suvereniteta, ali kao sto rekoh, ja podrzavam :)
(Jegulja, 29. jun 2022 15:11) # Link komentara
Baš suprotno. Uvođenje evra je primarno geopolitički instrument. Vežeš svoje nacionalno gospodarstvo još jače sa Francuskom i Njemačkom. To ti je dodatni sigurnosni kišobran. A ako FRA/NJEM propadnu onda je ionako svejedno. Za male nacije nema više suverenizma 19 veka.

Glodivoje

pre 1 godinu

@Ivan ZG U pravu si, ali tako je kako je. Zavidim vam, ali sam svestan da smo mi barem 50 godina daleko od toga. U svakom slučaju čestitke i srećno. Pozdrav iz Novog Sada.

Mario

pre 1 godinu

iz Hrvatske se u posljednjih 10 godina iselilo milijun ljudi
ovo će samo ubrzati iseljavanje daljih milijun
(zvonimir, 29. jun 2022 16:32)

Ma sta milion. Dva miliona!
Hrvatska je po popisu 1991. imala 4.4 miliona stanovnika. Po zadnjem 3.9 miliona. Dakle nedostaje pola miliona od kojih su opet polovina Srbi. Dakle iselilonse oko 250.000 ljudi i to ce se opet vecina vratiti da li u mirovinu ili orije ali vecina hoce. Negativan orirodni orirastaj je veci orobkem od iseljavanja alibtu je Srbija u nis vecem problemu. A i u iseljavanju. Vama nedostaje 600.000 ljudi i tu ne racunamo Kosovo.

kivivravedra

pre 1 godinu

Realko, pa bili ste na strani pobjednika, Rusije i Francuske pa nije pomoglo, Engleze neću da spominjem, ali ste ubili one ko su bili na strani Njemačke mislim na kralja Obrenovića i Draginju Mašin i Franca Ferdinanda nešto kasnije.

J..

pre 1 godinu

"komentar....inače ja sam mojim srpskim pasošem mogu u Kinu bez vize....meni sasvim dovoljno."
(Dečko, 2
Što da ne, bez 5.000 € teško da ćeš naći kartu u jednom pravcu.

Dinter

pre 1 godinu

iz Hrvatske se u posljednjih 10 godina iselilo milijun ljudi
ovo će samo ubrzati iseljavanje daljih milijun
(zvonimir, 29. jun 2022 16:32) # Link komentara

@
Zašto?
Ako se smanjuje razlika u kvaliteti života zašto bi se neko iseljavao? Ne vidim kako euro i šengen ubrzavaju iseljevanje? Po mom shvaćanju to treba da uspori iseljavanje, jer krediti su jeftiniji a kretanje jednako slobodno kao da si Austrijanac, Nijemac, Francuz... O.k. sve če poskupjeti ali tamo gdje se iseljavaju još je skuplje. Standard u Njemačkoj je skoro duplo veći nego u Hrvatskoj i mislim da Hrvatska nikad neće izjednačiti standard sa Njemačkom i kome je to važno ne može ga se sprijeciti da ode.

21VEK

pre 1 godinu

Nema laganja i mitova i teorija sada u 21veku pored jasne i egzaktne analize gena, a Evropska analiza (82 evropska instituta za genetiku po uzorku krvi građana) od 2009- 2013g je uništila sve srpske laži. Pokazala je da Srbi nisu narod jer imaju najšareniju kartu gena u Evropi, a po genima su 33% Južnosloveni-Hrvati(plavo) i 13% Severnosloveni(žuto) i zamislite vi to ČAK 20% Grci(svetlocrvena), a to je očito i razlog zašto su oni odvojeni pravoslavci sa Vizantijom dok su Hrvati i dalje ostali katolici sa Papom... Srpska karta gena je najšarenija na svetu, to je đubrište gena od svih osvajača kroz istoriju... brilliantmaps.com/the-genetic-map-of-europe/ Šta vi mislite, kako bi sada bilo da se nije desio raskol Crkve u 11veku, da smo i dalje svi ostali braća i papini katolici, ma pitate li se vi to nekada? Svi su ovde zapravo Hrvati i katolici, neki poturčeno Hrvatsko cvijeće, a neki popravoslavljeno Vizantijsko smeće?

Milan

pre 1 godinu

Pa vi imate saveznike, npr. Rusiju! Izvukli ste najbolju kartu...samo nastavite tim putem!
Pozdrav od Hrvata, saveznika i mezimca Njemacke i USA!
(Ivek, 29. jun 2022 15:26)

Toliko se usrećio mezimac Nemačke i USA da nema šta pametnije da radi nego dolazi na srpski portal :)

mario

pre 1 godinu

Срећан пут у Ирску и Немачку на конобарисање и бауштелу!
(Милош, 29. jun 2022 15:57)
Zato iz Srbije sve idu samo naučnici raditi u Njemačku i Irsku ili Island?e da dolazite i u Hrvatsku konobariti, a drugima se rugate što rade po vani.
Shengen nema veze sa radnim dozvolama, ali tako je to kad se ne zna što se piše.

Jozo

pre 1 godinu

Očekujem čestitke a ono jal,bijes i podcjenjivanje...Ja cijenim neutralni put Srbije i ne podcjenjujem ga,dapače,podržavam i ostanite na tom putu.

Darko

pre 1 godinu

@Bobi
kažeš "uvađaju"....nikad nisam video nepismeniji komentar....inače ja sam mojim srpskim pasošem mogu u Kinu bez vize....meni sasvim dovoljno.

cilj za sreću je uvijek bio smanjiti kriterije.

Matan

pre 1 godinu

"Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci."

Au, brt. Govoriš o državi, koja vjerovatno najviše na svijetu, u turizmu, ima odnos privatni smještaj - hotelski, u korist privatnog, (obiteljskog). I ostat će tako još dugo. Drugo, u Hrvatskoj ne možeš biti vlasnik OBALE. Nema privatnih plaža.
Treče, još uvijek je na snazi u HR, da stranci imaju ograničenja da kupuju nekretnine, zemljišta. Mogu, ali s otvaranjem firmi, ili slično.
Što se tiče gazdi, jeste, meni je gazda Švicarac, kupio je firmu od hrvatskog gazde. Iako ni ovaj "moj" nije bio loš, Švicarac, pa, potpisao bih da preuzme državu, slobodno, ako bi se ponašao kao što se ponaša u firmi.
Uvodimo Euro, ulazimo u Šengen, Amerika ukida vize i uvodi povlašten ulaz (samo 3 države u EU), to su stvari koje nisu lagane za ostvariti, a zašto? Zato jer donose beneficije.
Ne brini ti za naše "gazde". Imamo mi promašaja u politici, ali generalno, nismo baš griješili u dogoročnim smjerovima geopolitike. Ali dobro, nama je lakše, jer osječamo "prirodan smjer" gdje trebamo. Vi ste u šizofrenom stanju, "išli bi ste naprijed, ali volite taj realizam", što bi reko Edo. Al barem ste na "putu za EU".
Meni izgleda kao da sjedite na trotoaru, ali i to je put. I tu se obrne koja para.
Svakom po želji i trudu.

Zoran Minić

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)

irska nije u šengenu :)
(Dejan, 29. jun 2022 16:28)

Pazi ovako. Nezna taj uopšte šta znači "Zona Šengen" i da to sa radnim dozvolama uopšte nema veze.

I tačno je. Irska nije u zoni ali, kad ulaziš u Rep. Irsku, odvojeni su redovi "EU Citisens" i "Van EU citizens. Kćerka i zet žive tamo. Bio više puta pa znam.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Objavite komentar, tako i moj sin otvorio firmu i radi za neku firmu kojoj su sada Šveđani vlasnici s prije su bili Amerikanci. Novi vlasnik je tražio da pređe u Švedsku, ali nema te zemlje gdje bi on više išao i ostavili su ga na miru. U isto vrijeme radi od kuće za jednu kanadsku firmu koja posluje po svijetu a ima jednu ispostavu u Hrvatskoj. To je firma u kojoj ostvaruje sva prava a u svojoj samo plaća porez državi.

Surovo Realan

pre 1 godinu

U Srbiji sa nepunih 7 milona stanovnika je rodjeno nikad manje beba u 2021 tacnije 62000 dok u Hrvatskoj sa nesto vise od 4 miliona stanovnika je rodjeno 30000 toliko o uspehu hrvatske drzave takodje kod njih je prosecna plata preko 1000e isto ko i kod nas sto je preko 700e... neko rece mogli smo i mi biti u EU da smo bili pametniji pa evo CG i MK su uradili sve sto se od njih trazi pa opet nisu EU niti ce uskoro... E sad Bugarska je deo EU i NATO i odgovorno tvrdim da je Srbija ovakva kakva je korumpirana i zapustena cudo za Bugarsku!!!

mario

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)
Kada ne znaš što pišeš onda napišeš ovakvu nebulozu.
Ali daj nam napiši koliko je građana Srbije iselilo?a ima vas na Islandu najviše i sve više u Irskoj što kažeš na to?u Srbiji su najtraženiji pasoši Hrvatske, Mađarske i Bugarske što misliš zašto??

Informisani

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14) Sine,lupaš ko makso ili drmaju kompleksi... Kakve veze ime Šengen sa time,oni to mogu odavno a i taj se talas lagano prolazi kao ranije i kod drugih istočnih evropljana u EU.

situacija

pre 1 godinu

@inače....sam slučajno naletio na terasi hotela Pinija - Petrčane (Zadar) na konobaricu iz Beograda. Inače, ove sezone sezonaca iz Srbije ima primjetno više nego inače...

Miki

pre 1 godinu

Očekujem čestitke a ono jal,bijes i podcjenjivanje...Ja cijenim neutralni put Srbije i ne podcjenjujem ga,dapače,podržavam i ostanite na tom putu.
(Jozo, 29. jun 2022 16:56)

Jozo, daj vode.

Miki NYC

pre 1 godinu

Svi znamo sta su SAD. Za nas su to Sjedinjene Američke Države, ali ustvari to nisu države nego States(stejts). Zivim ovde više od 20 godina, u Nju Jork. Izmedju ovih država(stejtova) nema granica, niti bilo kakvog obeležja. Isto tako je i EU, samo što to naš narod slabo shvata. Dakle EU će biti kao USA, bez granica, bez pasoša itd. To ide polako ali sigurno.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Ljuba, šta ti je to između nogu brinem, znaš....uzgred rečeno, Ja sam bio u vojsci ali u Srbiji i ne opterećujem se time.
A što se pak tiče iskvarenog srpskog jezika u Hrvatskoj, tu griješiš. Vidiš jezik je iskvaren u Srbiji i pun turcizama.
Mi smo u AU brinuli o svom jeziku i kulturi i imali ilirski preporod ,Ljudevit Gaj. Naš je jezik bogat i stalno se razvija. Zato nemoj o jeziku. Kad se sjetim onih vaših Piroćanaca, Nišlija i Leskovčana iz vojske što su se sa padežima rastavili smrkne mi se.
Ima jedna anegdota iz vojske kad smo ja i moj prijatelj Srbin gledali dnevnik jer moralo se. Bila neka reportaža iz Varteksa Varaždin. I žene se raspričale. Pita prijatelj koje škole one imaju kad tako lijepo govore. Ja kažem to su radnice, možda neke samo osnovnu školu, bilo je to osamdesetih godina. On kaže nemoguće vidi ove naše od Leskovac.
Zato bolje nemoj o jeziku, probaj nešto drugo.

Dečko

pre 1 godinu

@Bobi
kažeš "uvađaju"....nikad nisam video nepismeniji komentar....inače ja sam mojim srpskim pasošem mogu u Kinu bez vize....meni sasvim dovoljno.

Jegulja

pre 1 godinu

kao neko ko ima imovinu u dalmaciji sengen mi nista ne menja ali je super onima koji idu dalje pa imaju kontrolu samo na jednoj granici.

sto se tice evra to mi je super i savrseno mi odgovara mada je to veliki gubitak za samu hrvatsku zato sto tako gube najvazniji instrument ekonomske politike a time se odricu i politickog suvereniteta, ali kao sto rekoh, ja podrzavam :)

Dule

pre 1 godinu

Ma super za Hrvatsku..

Od ovih 4 miliona otici ce makar milion stanovnika u sledecih 5 godina

A otici ce mlado i reproduktivno stanovnistvo koji ce da radjaju nemce,holandjane,dance itd jel nece imati kod koga da se vrate

I sada vi meni recite kada za 30 godina bukvalno ne bude postojala Hrvatska sta ce tacno to biti dobro za njih sto su u EU

Pa ne bi englezi izlazili iz EU da EU valja, englezi su sve samo nisu glupi.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Jadran nije naš, nismo suvereni,zeznuli smo vas sa Titom, sve nam je on dao. E problem je ono što vi gledate kroz svoje naočale.
Ako gledamo noviju povijest onda možemo ovako. Rekao bi prije svega da mi se čini da ste uvijek nekako na krivoj strani. Obrenović je bio naklonjen zapadu i zato mu je život bio kratak.
Revanšistička klika pod Karađorđevićem vraća mu milo za drago zbog Karađorđa i vraća proruskog Karađorđevića na vlast. AU slabi kao monarhija i bliži se raspadu, ali još uvijek se ne da u Bosni. Atentat na Ferdinanda inicira I Svjetski rat u koji ulazite uvlačeći slabu Rusiju koja ima gadnih problema kod kuće. Rusi vas mole da ih ne uvlačite u rat, ali Srbi brane čast i ne popuštaju Austriji.
Znamo da dok je ruska vojska bila vani Lenjin preuzima vlast i ruši cara. Tu Srbija gubi potporu Rusije. Kao pobjednica u ratu ne dobija ništa jer saveznici Francuzi i Englezi zapravo nisu željeli Veliku Srbiju. Karađorđević prorus dobiva mogućnost da stvori državu južnih Slavena, nikako dobrotvor koji nama nešto daje već silom prilika. Poznati su srpski zahtjevi da velikim dijelom današnje Mađarske,ali ništa. Krivo odigrano, da ste bolje igrali ne bi niti dolazili u situaciju da vam Tito nešto oduzima ili nama daje. Niz krivih ili nesretnih poteza u povijesti ali uvijek naslonjeni na Rusiju. I sada u ovom novom miješanju karata ponovo čudo očekujete od Rusije....da li ste u pravu.
Politiku vodi jedan čovjek...je li on stvarno toliko pametan i zna što radi.

Mitar Bgd

pre 1 godinu

Sjajna vest, čestitke komšijama! I mi ćemo imati koristi od jedne granice manje u prolascima kroz Evropu. I dokle više taj hejt, daj da se okrenemo budućnosti i da gledamo svoja posla, životi nam prođoše u nekom inatu, raspravi ko je u pravu, i slično- toliko energije utrošeno ni na šta...

mario

pre 1 godinu

Није је 'рватска, то је колонија западних окупатора. Све су странци преузели 'рватијанци су конобари и собарице.
(Милош, 1. jul 2022 00:23)
Kaže netko tko mota kablove za Nijemce,Kineze,Južnu Koreju i tko je onda to okupiran?i naravno sve to radi kao najjeftinija radna snaga u Europi ,bolje da nisi ništa napisao.
I da zemlju po Vojvodini su pokupovali Arapi i Hrvati.

Tafak

pre 1 godinu

Strava za njim.
Mi od januara moramo da najavimo ulazak i da trazimo ne-vizu za ulazak u sve EU zemlje. Bas nam je sjajno uz sve ove lopove, pardon, kriminalce, pardon, nacionaliste, pardon, politicare na vlasti vec nekoliko decenija. Prosto se napredak oseca u vazduhu.
Vec mi se razvila alergija, a nadam se da ce astma i smrt da se ubrzaju, a posto cujem da stizu nove onvesticije u vidu raznih fabrika, necemo dugo cekati. JEEEj!

Torrente

pre 1 godinu

Pa vi imate saveznike, npr. Rusiju! Izvukli ste najbolju kartu...samo nastavite tim putem!
Pozdrav od Hrvata, saveznika i mezimca Njemacke i USA!
(Ivek, 29. jun 2022 15:26)

Ivek,
Čestitke ba ulasku u Šengen i Evrozonu;
ima to svojih ogromnih prednosti, ali bih te podsetio na Kisindžerove reči da je jedino gore od toga da budeš američki neprijatelj to da budeš američki prijatelj.

Možes da mrziš Rusiju koliko hoćeš, ali ova devastacija Ukrajine je američko maslo.

Videćemo ko će proći bolje na duže staze.

Pozdrav!👍

Blaster

pre 1 godinu

Može li nekog četnika da uteši to šta Putin otima CELO ukrajinsko more i obalu, za to šta on nije mogao 90ih oteti Hrvatima ni kap?
(PITANJE, 29. jun 2022 16:24)

Samo polako ujo samo polako...

Bre!

pre 1 godinu

Hrvatska ulazi u Šengenski prostor i ukidaju joj se granicne kontrole a Srbiji se uvađaju vize za ulazak u EU.
(Bobi, 29. jun 2022 14:00)

A sta bi tebe trebalo da bude briga za to kad si niti hrvat niti srbin?
"uvadjaju"??

Zoran

pre 1 godinu

Kada se prestanete okupirati prošlošću počet ćete razmišljati o budućnosti.
(Ivan ZG, 29. jun 2022 17:42)

Razmišljamo o budućnosti, i nije nam loša, hvala na savetu u svakom slučaju, a vi se prestanite okupirati Srbima pošto su vam oni prošlost, nego idite na neke Nemačke portale pa tamo diskutujte o čemu se već diskutuje u Šengenu.

Prebranac

pre 1 godinu

Hrvatska je primljena u Šengen isključivo da bi debeli Nemac lakše obilazio svoju imovinu u koju je nekada dolazio samo uz strogo poštovanje pravila koje je postavio domaćin.

Misibirac

pre 1 godinu

@21VEK
Preturih sve živo, i ne nadjoh ne 82, nego NITI JEDAN rezultat IJEDNOG Evropskog "instituta" o istraživanju genetike Srba. Pošto je jasno da LAŽEŠ, ne moraš da ostavljaš post od pola kilometra. Dovoljno je da vidiš ko je najbolji teniser sveta, kao i košarkaš. I tu već imaš odličnu osnovu da počneš da proučavaš srpsku genetiku. Budi Bog sa nama, kakvih sve trolova ima.

orao s visine

pre 1 godinu

Svaka čast Hrvatskoj i njenom rukovodstvu.
Veliki uspeh istovremeni ulazak u Šengen i Euro zonu.
Primera radi Bugarska i Rumunija koje su ušle u EU 2007 g još nisu ispunile uslove a Hrvatska 2013 g
Bravo komšije .. odoste daleko a mi smo na nivou tablica

Комша

pre 1 godinu

Закували рат за независност да изађу из федерације, држава им разорена, жртава пуно, да би сад дали своју независност другој федерацији тј. унији. Једном слуга, увек слуга. Они изгледа не знају сами да имају државу.

Misibirac

pre 1 godinu

@PITANJE
Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci. Nije ti Hrvatska suverena, pa da se busaš kao jadran vaš... Uostalom zeznuli ste nas sa Titom, dali smo vam državu, a vi je niste sačuvali ni jednu deceniju. Odmah predali sve EU.

Kuku lele

pre 1 godinu

Svi znamo sta su SAD. Za nas su to Sjedinjene Američke Države, ali ustvari to nisu države nego States(stejts). Zivim ovde više od 20 godina, u Nju Jork. Izmedju ovih država(stejtova) nema granica, niti bilo kakvog obeležja. Isto tako je i EU, samo što to naš narod slabo shvata. Dakle EU će biti kao USA, bez granica, bez pasoša itd. To ide polako ali sigurno.
(Miki NYC, 29. jun 2022 17:34)

Od tvog engleskog gori je samo tvoj srpski, sudeći po ovoj solaži.

Ljuba

pre 1 godinu

Imam neopisiv bol izmedju nogu za Hrvatsku niti mi ikada napamet pada da tu vise ikada idem. Dosta mi je sluzenja vojske u njoj i slusanja njihovog iskvarenog Srpskog jezika.

tigar od papira

pre 1 godinu

Milina, sad ideš kroz EU i nitko te ne zaustavlja.
(omniameamecumporto, 29. jun 2022 14:18)

e, ti moj, jugoslavijom davnih vremena uzduz i popreko za sitan gros, da, da - *ebes eu!

Aco

pre 1 godinu

Trenutno se na ulaz iz Hr u Slo ceka kao da Hr nije unija
(Kasper, 29. jun 2022 15:25)
@Kasper, jeste u uniji ali još nije u šengenu. Trenutno je granica izmedju Slo i Hr šengenska granica EU. Hr ima želju uči u januaru u šengen, ali još se pregovaraju. Sve članice šengena moraju pristati, ali Holandija se nešto protivi..

Virgo

pre 1 godinu

Može li nekog četnika da uteši to šta Putin otima CELO ukrajinsko more i obalu, za to šta on nije mogao 90ih oteti Hrvatima ni kap?
(PITANJE, 29. jun 2022 16:24)
šta će vam more kada 48% hrvata nemaju mogućnosti da odu na more a 50% hrvata žive pored mora, što znači samo 2% hrvata koji žive vam mora imaju mogućnost da odu (hr tv izjava)

ivan

pre 1 godinu

A sta to nas briga? Kao da iko ide tamo osim placenila ambasada. Normalan narod ni u tranzitu. Taman ako nam EU uvede vize da nikome ne moze ni na pamet da padne da ide u CRO.

Tako pocinje

pre 1 godinu

Ma njihov deo obale je prelep i sasvim dobro zaradjuju od turizma, problem Hrvatske kao i ostalih malih naroda je sto oni dugorocno ne mogu da opstanu, demografski Hrvatska ce nestati za 40 godina mi za 60, njihov najveci problem je i njihov najlepsi Italija,Madjarska i Nemacka kidisu na Jadransku obalu, prema tome bice rascerupani sa svih strana u ovom geopolitickom ludu koje predstoji, tada ce se setiti ko im je.jedini saveznik bio ma sta god oni.mislili o nama...

Zok1

pre 1 godinu

Otvaranje granica će sigurno doprineti hrvatskom turizmu. Bosanci će možda malo manje dolaziti, ali će turistima iz EU biti brže i lakše da se sjure na more. Mislim da će pre svega porasti broj kratkih (vikend) putovanja. Sa druge strane, mislim da je ulazak u evrozonu greška za sve zemlje sa slabijom ekonomijom, jer država gubi neke mehanizme pomoću kojih može domaću privredu napraviti konkurentnom. Desiće se ono što se desilo u Grčkoj, Portugalu, itd.

Милош

pre 1 godinu

Није је 'рватска, то је колонија западних окупатора. Све су странци преузели 'рватијанци су конобари и собарице.

Dečko

pre 1 godinu

@Bobi
kažeš "uvađaju"....nikad nisam video nepismeniji komentar....inače ja sam mojim srpskim pasošem mogu u Kinu bez vize....meni sasvim dovoljno.

Surovo Realan

pre 1 godinu

U Srbiji sa nepunih 7 milona stanovnika je rodjeno nikad manje beba u 2021 tacnije 62000 dok u Hrvatskoj sa nesto vise od 4 miliona stanovnika je rodjeno 30000 toliko o uspehu hrvatske drzave takodje kod njih je prosecna plata preko 1000e isto ko i kod nas sto je preko 700e... neko rece mogli smo i mi biti u EU da smo bili pametniji pa evo CG i MK su uradili sve sto se od njih trazi pa opet nisu EU niti ce uskoro... E sad Bugarska je deo EU i NATO i odgovorno tvrdim da je Srbija ovakva kakva je korumpirana i zapustena cudo za Bugarsku!!!

Dule

pre 1 godinu

Ma super za Hrvatsku..

Od ovih 4 miliona otici ce makar milion stanovnika u sledecih 5 godina

A otici ce mlado i reproduktivno stanovnistvo koji ce da radjaju nemce,holandjane,dance itd jel nece imati kod koga da se vrate

I sada vi meni recite kada za 30 godina bukvalno ne bude postojala Hrvatska sta ce tacno to biti dobro za njih sto su u EU

Pa ne bi englezi izlazili iz EU da EU valja, englezi su sve samo nisu glupi.

Misibirac

pre 1 godinu

@PITANJE
Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci. Nije ti Hrvatska suverena, pa da se busaš kao jadran vaš... Uostalom zeznuli ste nas sa Titom, dali smo vam državu, a vi je niste sačuvali ni jednu deceniju. Odmah predali sve EU.

Milan

pre 1 godinu

Pa vi imate saveznike, npr. Rusiju! Izvukli ste najbolju kartu...samo nastavite tim putem!
Pozdrav od Hrvata, saveznika i mezimca Njemacke i USA!
(Ivek, 29. jun 2022 15:26)

Toliko se usrećio mezimac Nemačke i USA da nema šta pametnije da radi nego dolazi na srpski portal :)

Blaster

pre 1 godinu

Može li nekog četnika da uteši to šta Putin otima CELO ukrajinsko more i obalu, za to šta on nije mogao 90ih oteti Hrvatima ni kap?
(PITANJE, 29. jun 2022 16:24)

Samo polako ujo samo polako...

Prebranac

pre 1 godinu

Hrvatska je primljena u Šengen isključivo da bi debeli Nemac lakše obilazio svoju imovinu u koju je nekada dolazio samo uz strogo poštovanje pravila koje je postavio domaćin.

Torrente

pre 1 godinu

Pa vi imate saveznike, npr. Rusiju! Izvukli ste najbolju kartu...samo nastavite tim putem!
Pozdrav od Hrvata, saveznika i mezimca Njemacke i USA!
(Ivek, 29. jun 2022 15:26)

Ivek,
Čestitke ba ulasku u Šengen i Evrozonu;
ima to svojih ogromnih prednosti, ali bih te podsetio na Kisindžerove reči da je jedino gore od toga da budeš američki neprijatelj to da budeš američki prijatelj.

Možes da mrziš Rusiju koliko hoćeš, ali ova devastacija Ukrajine je američko maslo.

Videćemo ko će proći bolje na duže staze.

Pozdrav!👍

Rocko

pre 1 godinu

Kads idemo u Austriju na skijanje bice jedna granica manje, sto je super. A vi drugovi ostali, sad udarite sa hejtovanjem Hrvata, podrzace vas svi koji se slazu da smo tigar u regionu i da treba beskonacno da raspravljamo o Jasenovcima i Srebrenicama, i Kosovu na koje ne mogu da dodju nasi ministri. Pa onda loznja jos jaca, a mi - oni drugi, malo Insbruk, malo Sladming. Tako smo izabrali.

Zoran

pre 1 godinu

Kada se prestanete okupirati prošlošću počet ćete razmišljati o budućnosti.
(Ivan ZG, 29. jun 2022 17:42)

Razmišljamo o budućnosti, i nije nam loša, hvala na savetu u svakom slučaju, a vi se prestanite okupirati Srbima pošto su vam oni prošlost, nego idite na neke Nemačke portale pa tamo diskutujte o čemu se već diskutuje u Šengenu.

Jegulja

pre 1 godinu

kao neko ko ima imovinu u dalmaciji sengen mi nista ne menja ali je super onima koji idu dalje pa imaju kontrolu samo na jednoj granici.

sto se tice evra to mi je super i savrseno mi odgovara mada je to veliki gubitak za samu hrvatsku zato sto tako gube najvazniji instrument ekonomske politike a time se odricu i politickog suvereniteta, ali kao sto rekoh, ja podrzavam :)

Ljuba

pre 1 godinu

Imam neopisiv bol izmedju nogu za Hrvatsku niti mi ikada napamet pada da tu vise ikada idem. Dosta mi je sluzenja vojske u njoj i slusanja njihovog iskvarenog Srpskog jezika.

odzacar

pre 1 godinu

Meni i dalje nije jasno zasto se mi uporno poredimo sa Hrvatskom u svemu, kad su ljudi bukvalno ispred nas 15 godina u svim aspektima,cak je i predsednik pre nekoliko godina javno priznao i rekao da ako budemo vredno radili, sticemo hrvatski standard za 15 godina.

21VEK

pre 1 godinu

Nema laganja i mitova i teorija sada u 21veku pored jasne i egzaktne analize gena, a Evropska analiza (82 evropska instituta za genetiku po uzorku krvi građana) od 2009- 2013g je uništila sve srpske laži. Pokazala je da Srbi nisu narod jer imaju najšareniju kartu gena u Evropi, a po genima su 33% Južnosloveni-Hrvati(plavo) i 13% Severnosloveni(žuto) i zamislite vi to ČAK 20% Grci(svetlocrvena), a to je očito i razlog zašto su oni odvojeni pravoslavci sa Vizantijom dok su Hrvati i dalje ostali katolici sa Papom... Srpska karta gena je najšarenija na svetu, to je đubrište gena od svih osvajača kroz istoriju... brilliantmaps.com/the-genetic-map-of-europe/ Šta vi mislite, kako bi sada bilo da se nije desio raskol Crkve u 11veku, da smo i dalje svi ostali braća i papini katolici, ma pitate li se vi to nekada? Svi su ovde zapravo Hrvati i katolici, neki poturčeno Hrvatsko cvijeće, a neki popravoslavljeno Vizantijsko smeće?

Kuna

pre 1 godinu

Odbacili svoju kunu, koja im je i na zastavi! Hrvati su jedini narod od Južnih Slovena, koji ima svoju izvornu valutu KUNU. Hrvatski kovani novac Banovac iz 1235g je na sebi imao Kunu zbog "kunovine", a to je koža od živitinje Kune sa kojom se trgovalo hiljadama godina. Banovina Hrvatska 1939g je održala tu tradiciju i imala valutu kunu, a od nje su je nastavile koristiti i Ustaše u NDH 40ih, a onda i Republika Hrvatska 90ih. Sada je Kuna i na kovanici hrvatskog evra. Neverovatna istorija i autohtoni novac i ponos Hrvata. Sa druge strane, dinar nije južnoslovenski, došao je iz Rimskog carstva - Vizantije, ko i pravoslavlje i 4c i dvoglavi orao i ćirilica...
Hrvati su bili 800g u Austrougarskoj a imaju manje od 1% mađarizma, Srbi imaju oko 35% turcizma. Zašto da Srbi štite vizantijsku ćirilicu i svoj u 500g poturčeni hrvatski jezik, a polako gube i pismo i jezik? Poturčeno "Hrvatsko cvijeće", koje se naziva Bošnjacima, bar ponosno veliča svoje turcizme...
Na primeru Bunjevaca i bunjevačkog jezika, svi Srbi imaju prilike jasno videti kako su nastali od Hrvata.

Ivek

pre 1 godinu

Bobi

I mi bi da smo bili nemacko mezimce i saveznici 1914,1941,1991
(Realko, 29. jun 2022 14:54)

Pa vi imate saveznike, npr. Rusiju! Izvukli ste najbolju kartu...samo nastavite tim putem!
Pozdrav od Hrvata, saveznika i mezimca Njemacke i USA!

tigar od papira

pre 1 godinu

Milina, sad ideš kroz EU i nitko te ne zaustavlja.
(omniameamecumporto, 29. jun 2022 14:18)

e, ti moj, jugoslavijom davnih vremena uzduz i popreko za sitan gros, da, da - *ebes eu!

Tako pocinje

pre 1 godinu

Ma njihov deo obale je prelep i sasvim dobro zaradjuju od turizma, problem Hrvatske kao i ostalih malih naroda je sto oni dugorocno ne mogu da opstanu, demografski Hrvatska ce nestati za 40 godina mi za 60, njihov najveci problem je i njihov najlepsi Italija,Madjarska i Nemacka kidisu na Jadransku obalu, prema tome bice rascerupani sa svih strana u ovom geopolitickom ludu koje predstoji, tada ce se setiti ko im je.jedini saveznik bio ma sta god oni.mislili o nama...

Misibirac

pre 1 godinu

@21VEK
Preturih sve živo, i ne nadjoh ne 82, nego NITI JEDAN rezultat IJEDNOG Evropskog "instituta" o istraživanju genetike Srba. Pošto je jasno da LAŽEŠ, ne moraš da ostavljaš post od pola kilometra. Dovoljno je da vidiš ko je najbolji teniser sveta, kao i košarkaš. I tu već imaš odličnu osnovu da počneš da proučavaš srpsku genetiku. Budi Bog sa nama, kakvih sve trolova ima.

Virgo

pre 1 godinu

Može li nekog četnika da uteši to šta Putin otima CELO ukrajinsko more i obalu, za to šta on nije mogao 90ih oteti Hrvatima ni kap?
(PITANJE, 29. jun 2022 16:24)
šta će vam more kada 48% hrvata nemaju mogućnosti da odu na more a 50% hrvata žive pored mora, što znači samo 2% hrvata koji žive vam mora imaju mogućnost da odu (hr tv izjava)

Комша

pre 1 godinu

Закували рат за независност да изађу из федерације, држава им разорена, жртава пуно, да би сад дали своју независност другој федерацији тј. унији. Једном слуга, увек слуга. Они изгледа не знају сами да имају државу.

uzorna država

pre 1 godinu

Plenki razvaljuje u EU. Dok, Rumunji i Bugari godinama čekaju ulazak u Schengen a pet država na uvođenje eura HR to preko reda rješava. Protesti dušebrižnika zbog postupanja policije prema imigrantima su izgleda pomogli a ne odmogli što im je bio cilj u primjeni Schengena.

stefan rudar

pre 1 godinu

iskreno, zavidim komsijama na brz napredak, sve sto sam se nadao za Srbiju oni su uradili! nadam se da ce i to nama da se desi jos dok sam u radnom periodu! ima istine da sve ide po necijoj potrebi vise nego zasluzi! svakako cestitam!

Darko

pre 1 godinu

@Bobi
kažeš "uvađaju"....nikad nisam video nepismeniji komentar....inače ja sam mojim srpskim pasošem mogu u Kinu bez vize....meni sasvim dovoljno.

cilj za sreću je uvijek bio smanjiti kriterije.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Seoba Hrvata. Nije to nikakva seoba. Neki su otišli, istina i možda se nikad vratiti neće. Meni je otišao sin kao IT magistar u Njemačku unaprijedio tamo još neka znanja i vratio se ima svoju firmu. U međuvremenu je povukao brata koji je tamo pronašao posao kao i svaki Nijemac. On se nije još vratio ali isto je napravio nešto veliko u svom životu za sebe. Čovjek može iz Hrvatske tražiti posao i kad nađe uzme kofere i ode, dakle čitava EU je tvoj poslodavac. Ljudi to koriste i usavršavaju se, jer smo svi u EU ravnopravni. Ako jednom vi odete u EU vidjet ćete koliko će vam ljudi pretežno mladih otići iz zemlje. Ali nemate brige politika vam ne ide na ruku, sami izabirete a jedan odlučuje.

Jurica

pre 1 godinu

Plenki razvaljuje u EU. Dok, Rumunji i Bugari godinama čekaju ulazak u Schengen a pet država na uvođenje eura HR to preko reda rješava. Protesti dušebrižnika zbog postupanja policije prema imigrantima su izgleda pomogli a ne odmogli što im je bio cilj u primjeni Schengena.

@(uzorna država

Plenki ništa ne razvaljuje u EU, ovdje se radi o političkim odlukama koje se donose na razini EU kada zemlja ispuni tehničke i pravne standarde.

Eurozona - HR je ionako godinama visokoeurizirana zemlja, tako da ulazak u Eurozonu nije nikakva zasluga premijera.

Schengen - HR ulazi jer je pravilno iskoristila milijune eura za opremu granice, donijela niz odgovarajućih propisa.

Ulazi neovisno od ROM i BUL, jer je puno manja država, praktički je susjeda zapadnim zemljama (Italija, nedaleka Austrija, Njemačka blizu) i lakše je poveziva cestovnim pravcima i zemlja je premrežena nekretninama u vlasništvu državljana drugih EU zemalja.

Osim toga, bez obzira koliko HR bila koruptivna - puno je manje koruptivna i od Rumunjske i Bugarske, zašto u vezi HR i Schengena postoji konsenzus, ali za ove dvije još neće postojati godinama.

Aco

pre 1 godinu

Trenutno se na ulaz iz Hr u Slo ceka kao da Hr nije unija
(Kasper, 29. jun 2022 15:25)
@Kasper, jeste u uniji ali još nije u šengenu. Trenutno je granica izmedju Slo i Hr šengenska granica EU. Hr ima želju uči u januaru u šengen, ali još se pregovaraju. Sve članice šengena moraju pristati, ali Holandija se nešto protivi..

ivan

pre 1 godinu

A sta to nas briga? Kao da iko ide tamo osim placenila ambasada. Normalan narod ni u tranzitu. Taman ako nam EU uvede vize da nikome ne moze ni na pamet da padne da ide u CRO.

Милош

pre 1 godinu

Није је 'рватска, то је колонија западних окупатора. Све су странци преузели 'рватијанци су конобари и собарице.

miro

pre 1 godinu

cak je i predsednik pre nekoliko godina javno priznao i rekao da ako budemo vredno radili, sticemo hrvatski standard za 15 godina.
(odzacar, 29. jun 2022 14:08) # Link komentara
??? Da, Srbija će za 15 g. stići taj standard Hrvatske. Samo što neće Hrvatska stajat na mjestu pa će opet standard Srbije biti 15 g iza Hrvatske.

Zoran Minić

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)

A seoba Srba se usporava? I za pet godina ćemo da se popunimo samo tako.

Dajte malo kanališite raspoloženje. Zavidni ste bre kao pseta pa ste obnevideli od pakosti. Kezite se, režite, lajete i bezuspešno pokušavate da ujedate i levo i desno i na kraju, dočepate se samo za vlastiti rep.

Dejan

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)

irska nije u šengenu :)

Ivan ZG

pre 1 godinu

Bobi

I mi bi da smo bili nemacko mezimce i saveznici 1914,1941,1991
(Realko, 29. jun 2022 14:54)

Mi gledamo u budućnost, vi u prošlost.
Mi smo shvatili da prošlost ne možemo promijeniti ni na nju utjecati.
Od prošlosti se ne živi niti se za nju živi. Živi se od onoga što je sada i što će biti u budućnsoti.
Kada se prestanete okupirati prošlošću počet ćete razmišljati o budućnosti.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Zašto uvijek uplićete povijest kod ovakvih tema. Ja čistokrvni Hrvat znam bolje vašu povijest nego 80 posto Srba i ne bih bio baš previše ponosan. Istina je da vam je povijest bila burna puna afera, ratova što obrambenih, što bratoubilačkih, atentata i ubojstava,nesloge i zavisti, nije onaj slogan samo sloga Srbina spasava bez veze. Neću sada nikakve detalje navoditi jer nije trenutak, ali to su činjenice. Imam hrpu fakti iz povijesti koju ste vi pisali.
Zato možda je to razlog da ste tu gdje jeste ali vi zato znate za svaki grob a podataka o našem postojanju nema, mi smo pali sa Marsa, valjda i moderna genetika nešto zna jel nas ima ili nas nema.
Za to vrijeme Hrvati pod tuđinom sačuvali svoju opstojnost i svoj jezik i pravopis.
Naš okupator bio je civiliziran i mi smo se izborili za svoje. Vi ste lutali i ratovali. U dva balkanska rata u razmaku od godine dana i imali ste Bugare za saveznike i netom opet ratovali protiv njih. Što toliko mantrate sa tom poviješću kad vaši vladari nisu ratovali niti za narod niti za Srbiju već za sebe. Mrnjavčević nije mogao skupiti družinu osim brata rođenog da ratuje protiv Turaka u najvažnijoj bitci u povijesti već ju gubi na Marici da bi vam se za desetak godina dogodilo Kosovo za koje znamo kako je prošlo....šta ja Hrvat da vam više pričam. Ali uvijek priča o vašoj slavnoj prošlosti a mi kao nismo niti postojali.
I na kraju mi gledamo u budućnost a vi u Dušana Silnog kojeg eto ni SPC nije posvetila pa se vi mislite.

Petra

pre 1 godinu

@Surovo Realan

Nemoj i ti ko Vučić frfljati sa brojevima, HR je prošle godine imala preko 36k rođenih, SRB oko 61,5k, a nije ni prosečna plata u Srbiji preko 700e, nego oko 600e.

Hrvatima možemo da zavidimo, 2000. je na samitu Zapadni Balkan-EU rečeno da će SRB i HR zajedno 2007. u EU.
Dok su Hrvati 2013. sa malim zakašnjenjem i ušli, Srbija je u to isto vreme tek ispunila uslove za status kandidata.
Za manje od pola godine Hrvatska se potpuno integriše u EU sa evrom i šengenom, Srbija je tek na pola puta zatvaranja poglavlja, nakon sedam godina pregovaranja.
Kasnimo do sada nekih 20 godina za Hrvatskom, a imali smo istu startnu poziciju. Mislim da to mnogo govori o nama i zašto nam je, kako nam je.

Zok1

pre 1 godinu

Otvaranje granica će sigurno doprineti hrvatskom turizmu. Bosanci će možda malo manje dolaziti, ali će turistima iz EU biti brže i lakše da se sjure na more. Mislim da će pre svega porasti broj kratkih (vikend) putovanja. Sa druge strane, mislim da je ulazak u evrozonu greška za sve zemlje sa slabijom ekonomijom, jer država gubi neke mehanizme pomoću kojih može domaću privredu napraviti konkurentnom. Desiće se ono što se desilo u Grčkoj, Portugalu, itd.

kivivravedra

pre 1 godinu

Realko, pa bili ste na strani pobjednika, Rusije i Francuske pa nije pomoglo, Engleze neću da spominjem, ali ste ubili one ko su bili na strani Njemačke mislim na kralja Obrenovića i Draginju Mašin i Franca Ferdinanda nešto kasnije.

Ivan drugi

pre 1 godinu

@PITANJE
Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci. Nije ti Hrvatska suverena, pa da se busaš kao jadran vaš... Uostalom zeznuli ste nas sa Titom, dali smo vam državu, a vi je niste sačuvali ni jednu deceniju. Odmah predali sve EU.
(Misibirac, 29. jun 2022 17:05)
Prijatelju vjerojatno provociraš ali isto ću ti odgovoriti. Kao prvo jako je mali broj stranih vlasnika hotela a i oni koji su stranci plaćaju porez u RH. Pitaj onih 20000 Srba koji nas služe ko su vlasnici? To da smo predali sve EU je mit, da li su ostale države članice EU prestale postojati ako su uveli Euro i ušli u šengen ili je samo Hrvatska? A što se tiče toga da ste nam dali državu tu si totalno u krivu. Hrvatska je postojala kao autonomna Kraljevina do 1918 godine, imala je svoje granice, svoj parlament i bana. Ulaskom u Kraljevinu SHS Hrvatska je nastavila da ima autonomiju do vidovdanskog ustava a onda je kraljevina postala centralizirana i počeli su problemi (bilo ih je i prije ali u manjem obimu). Znači ukinuli ste nam državu a vratili su je komunisti, koji su nas i odvojili od Jugoslavije.

Evro

pre 1 godinu

Ruska agresija i visoke cene dižu zaradu hrvatskog turizma u nebesa! Stručnjaci procenjuju da će Hrvati, kad uzmu evro sa Teslinim likom preko šahovnice, pored kojeg piše velikim slovima HRVATSKA (Da ti oči izbije), imaće za 1,5-2 mlrd. E veću zaradu, jer će turisti lakše i brže trošit pošto neće morati da menjaju evre u kune ko do sada. Od ulaska u EU im zarada skočila sa 8-9 na 12 mlrd. E, a sada sa evrom od 12 skače na 14.

Bili

pre 1 godinu

Da smo bili mudri i prihvatili EU i SAD za prijatelje i saveznike i mi bismo bili u Šengen zoni. Da su Rusi valjali ne bi otišli svi iz Varšavskog pakta i SSSR-a. Nastavljamo sa iluzijama, predstavljanjem sebe uvek kao žrtve i životom u na relaciji Nemanjići, Kosovski boj, Drugi svetski rat i izgubljeni ratovi devedesetih.

objavite komentar

pre 1 godinu

omniameamecumporto
upravo tako. Ja sam dr.sc. bio u DE i vratio se s 3 djece u HR. Sad radim za firmu iz AT ali u HR. Nema sanse da vise vani idem. Znam i jos neke VSS koji su se vratili

Klasa optimist

pre 1 godinu

@uzorna drzava
Ne znam da li si ironican ili mislis ono sto si napisao ali Plenkovic stvarno razvaljuje u EU. M. Pejcinovic Buric,D. Suica i brojni drugi visoko rangirani EU diplomati mogu da mu ljube stopala. Juce je dosla prva uplata( 700miliona€) iz kriznog fonda. Ko je dosao da to kaze? Dubravka Suica. Potpredsjednica EU. Nit' manje zemlje nit' vise visokorangiranih politicara u EU. U odnosu na broj stanovnika unutar EU Hrvatska bi po visokim funkcijama trebala biti na zacelju. Vidimo da to nije tako. Imamo toliko visokorangiranih politicara unutar EU kao da nas ima 60 miliona.

Glodivoje

pre 1 godinu

Hrvati, ne slušajte ove što laju po komentarima. Ja vam iskreno čestitam i lično smatram da je i za nas dobro da je Hrvatska u Schengenu, a svakako najbolje za vas. Nekada sam maštao da ćemo i mi tako, ali sam shvatio da nećemo nikada. Pozdrav iz Vojvodine.

Kuku lele

pre 1 godinu

Svi znamo sta su SAD. Za nas su to Sjedinjene Američke Države, ali ustvari to nisu države nego States(stejts). Zivim ovde više od 20 godina, u Nju Jork. Izmedju ovih država(stejtova) nema granica, niti bilo kakvog obeležja. Isto tako je i EU, samo što to naš narod slabo shvata. Dakle EU će biti kao USA, bez granica, bez pasoša itd. To ide polako ali sigurno.
(Miki NYC, 29. jun 2022 17:34)

Od tvog engleskog gori je samo tvoj srpski, sudeći po ovoj solaži.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Pa tako se i čuva šengen, ne može na divljaka, ako se ne zaustavljaš na opomene i ako prijetiš silom dobiješ silu.
Što tu ne štima, mi smo položili jer to se traži. Milina, sad ideš kroz EU i nitko te ne zaustavlja.

eto

pre 1 godinu

odlična vijest, čak i najoptimisticniji nisu vjerovali da cemo tako brzo uvesti euro a pogotovo u Schengen, svaka čast, Hrvatska zna voditi vanjsku politiku ,a unutrasnju ima jos puno posla

Bre!

pre 1 godinu

Hrvatska ulazi u Šengenski prostor i ukidaju joj se granicne kontrole a Srbiji se uvađaju vize za ulazak u EU.
(Bobi, 29. jun 2022 14:00)

A sta bi tebe trebalo da bude briga za to kad si niti hrvat niti srbin?
"uvadjaju"??

Miki

pre 1 godinu

Očekujem čestitke a ono jal,bijes i podcjenjivanje...Ja cijenim neutralni put Srbije i ne podcjenjujem ga,dapače,podržavam i ostanite na tom putu.
(Jozo, 29. jun 2022 16:56)

Jozo, daj vode.

Hesus

pre 1 godinu

Sad se mogu vratiti u austrijske štale da čiste gov.a. Vole taj miris, ušao im u europske gene.
(Snake, 29. jun 2022 17:27)

10 600 Srba, trenutno u Hrvatskoj čisti, poslužuje i slično... mislim da si se malo zaletio sa komentarom.

Miloš

pre 1 godinu

Lepa vest. Granica manje na putu ka zapadu, nema još jedne valute... a i komšijama će biti lakše sa njihovim putovanjima i redovnim gužvama posebno na slovenačkoj granici tokom sezone.

Samo kažem

pre 1 godinu

Schengen u stvari ne mijenja ništa posebno za običnog čovjeka osim što se uklanja fizička granica. Mi već sada nemamo nikakva ograničenja za putovanja i zapošljavanja u EU niti plaćamo carine. Tu se ništa neće promijeniti. U cijelu EU i još neke zemlje koje nisu u EU, ali kao da jesu (Švicarska,Norveška,Island...) idemo samo s osobnom iskaznicom, ne plaćamo roaming npr. i jednostavno se možemo zaposliti, a ovdje se jedan hvali kako može u Kinu bez vize-svašta. Sretan ti put u Kinu.

Glodivoje

pre 1 godinu

@Ivan ZG U pravu si, ali tako je kako je. Zavidim vam, ali sam svestan da smo mi barem 50 godina daleko od toga. U svakom slučaju čestitke i srećno. Pozdrav iz Novog Sada.

Mario

pre 1 godinu

iz Hrvatske se u posljednjih 10 godina iselilo milijun ljudi
ovo će samo ubrzati iseljavanje daljih milijun
(zvonimir, 29. jun 2022 16:32)

Ma sta milion. Dva miliona!
Hrvatska je po popisu 1991. imala 4.4 miliona stanovnika. Po zadnjem 3.9 miliona. Dakle nedostaje pola miliona od kojih su opet polovina Srbi. Dakle iselilonse oko 250.000 ljudi i to ce se opet vecina vratiti da li u mirovinu ili orije ali vecina hoce. Negativan orirodni orirastaj je veci orobkem od iseljavanja alibtu je Srbija u nis vecem problemu. A i u iseljavanju. Vama nedostaje 600.000 ljudi i tu ne racunamo Kosovo.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Objavite komentar, tako i moj sin otvorio firmu i radi za neku firmu kojoj su sada Šveđani vlasnici s prije su bili Amerikanci. Novi vlasnik je tražio da pređe u Švedsku, ali nema te zemlje gdje bi on više išao i ostavili su ga na miru. U isto vrijeme radi od kuće za jednu kanadsku firmu koja posluje po svijetu a ima jednu ispostavu u Hrvatskoj. To je firma u kojoj ostvaruje sva prava a u svojoj samo plaća porez državi.

pre 1 godinu

Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci. Nije ti Hrvatska suverena, pa da se busaš kao jadran vaš... Uostalom zeznuli ste nas sa Titom, dali smo vam državu, a vi je niste sačuvali ni jednu deceniju. Odmah predali sve EU.
(Misibirac, 29. jun 2022 17:05)

Naravno, ako Nijemac ulozi u turizam u Hrvatskoj to je predavanje Hrvatske Nijemcina ... Kada Kinez sagradi smrdljivu fabriku u Srbiji to su onda INVESTICIJE.

Jozo

pre 1 godinu

Očekujem čestitke a ono jal,bijes i podcjenjivanje...Ja cijenim neutralni put Srbije i ne podcjenjujem ga,dapače,podržavam i ostanite na tom putu.

darac

pre 1 godinu

a time se odricu i politickog suvereniteta, ali kao sto rekoh, ja podrzavam :)
(Jegulja, 29. jun 2022 15:11) # Link komentara
Baš suprotno. Uvođenje evra je primarno geopolitički instrument. Vežeš svoje nacionalno gospodarstvo još jače sa Francuskom i Njemačkom. To ti je dodatni sigurnosni kišobran. A ako FRA/NJEM propadnu onda je ionako svejedno. Za male nacije nema više suverenizma 19 veka.

Tereza

pre 1 godinu

Sad se mogu vratiti u austrijske štale da čiste gov.a. Vole taj miris, ušao im u europske gene.
(Snake, 29. jun 2022 17:27)

Komentar je ok ali,znaš što je žalosno? Što vi dolazite kod nas raditi.Naše pare ti ne smrde?

J..

pre 1 godinu

"komentar....inače ja sam mojim srpskim pasošem mogu u Kinu bez vize....meni sasvim dovoljno."
(Dečko, 2
Što da ne, bez 5.000 € teško da ćeš naći kartu u jednom pravcu.

Dinter

pre 1 godinu

iz Hrvatske se u posljednjih 10 godina iselilo milijun ljudi
ovo će samo ubrzati iseljavanje daljih milijun
(zvonimir, 29. jun 2022 16:32) # Link komentara

@
Zašto?
Ako se smanjuje razlika u kvaliteti života zašto bi se neko iseljavao? Ne vidim kako euro i šengen ubrzavaju iseljevanje? Po mom shvaćanju to treba da uspori iseljavanje, jer krediti su jeftiniji a kretanje jednako slobodno kao da si Austrijanac, Nijemac, Francuz... O.k. sve če poskupjeti ali tamo gdje se iseljavaju još je skuplje. Standard u Njemačkoj je skoro duplo veći nego u Hrvatskoj i mislim da Hrvatska nikad neće izjednačiti standard sa Njemačkom i kome je to važno ne može ga se sprijeciti da ode.

Školobocna

pre 1 godinu

Šengen i eurozona u HR za Srbiju će značiti još veći pritisak migranata jer sad imaju samo jednu granicu , a i dosad je bilo velikih problema u Šidu i okolini recimo . Srbija jednostavno treba da odluči gde će ići , ovakvo stanje je godinama isključivo zato što vlasti to odgovara . Malo ka EU , malo ka istoku a ustvari ne idemo nigde jer oni tako čuvaju svoje monopole . HR je ispred nas bar 20 godina a tek će se to povećavati jer mi nastavljamo da stojimo u mestu .

Zoran Minić

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)

irska nije u šengenu :)
(Dejan, 29. jun 2022 16:28)

Pazi ovako. Nezna taj uopšte šta znači "Zona Šengen" i da to sa radnim dozvolama uopšte nema veze.

I tačno je. Irska nije u zoni ali, kad ulaziš u Rep. Irsku, odvojeni su redovi "EU Citisens" i "Van EU citizens. Kćerka i zet žive tamo. Bio više puta pa znam.

Informisani

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14) Sine,lupaš ko makso ili drmaju kompleksi... Kakve veze ime Šengen sa time,oni to mogu odavno a i taj se talas lagano prolazi kao ranije i kod drugih istočnih evropljana u EU.

mario

pre 1 godinu

Срећан пут у Ирску и Немачку на конобарисање и бауштелу!
(Милош, 29. jun 2022 15:57)
Zato iz Srbije sve idu samo naučnici raditi u Njemačku i Irsku ili Island?e da dolazite i u Hrvatsku konobariti, a drugima se rugate što rade po vani.
Shengen nema veze sa radnim dozvolama, ali tako je to kad se ne zna što se piše.

Miki NYC

pre 1 godinu

Svi znamo sta su SAD. Za nas su to Sjedinjene Američke Države, ali ustvari to nisu države nego States(stejts). Zivim ovde više od 20 godina, u Nju Jork. Izmedju ovih država(stejtova) nema granica, niti bilo kakvog obeležja. Isto tako je i EU, samo što to naš narod slabo shvata. Dakle EU će biti kao USA, bez granica, bez pasoša itd. To ide polako ali sigurno.

situacija

pre 1 godinu

@inače....sam slučajno naletio na terasi hotela Pinija - Petrčane (Zadar) na konobaricu iz Beograda. Inače, ove sezone sezonaca iz Srbije ima primjetno više nego inače...

mario

pre 1 godinu

sad će još brže da ide seoba hrvata u irsku i minken
za pet godina pola hrvatske prazno, samo gledaj
(dux, 29. jun 2022 14:14)
Kada ne znaš što pišeš onda napišeš ovakvu nebulozu.
Ali daj nam napiši koliko je građana Srbije iselilo?a ima vas na Islandu najviše i sve više u Irskoj što kažeš na to?u Srbiji su najtraženiji pasoši Hrvatske, Mađarske i Bugarske što misliš zašto??

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Ljuba, šta ti je to između nogu brinem, znaš....uzgred rečeno, Ja sam bio u vojsci ali u Srbiji i ne opterećujem se time.
A što se pak tiče iskvarenog srpskog jezika u Hrvatskoj, tu griješiš. Vidiš jezik je iskvaren u Srbiji i pun turcizama.
Mi smo u AU brinuli o svom jeziku i kulturi i imali ilirski preporod ,Ljudevit Gaj. Naš je jezik bogat i stalno se razvija. Zato nemoj o jeziku. Kad se sjetim onih vaših Piroćanaca, Nišlija i Leskovčana iz vojske što su se sa padežima rastavili smrkne mi se.
Ima jedna anegdota iz vojske kad smo ja i moj prijatelj Srbin gledali dnevnik jer moralo se. Bila neka reportaža iz Varteksa Varaždin. I žene se raspričale. Pita prijatelj koje škole one imaju kad tako lijepo govore. Ja kažem to su radnice, možda neke samo osnovnu školu, bilo je to osamdesetih godina. On kaže nemoguće vidi ove naše od Leskovac.
Zato bolje nemoj o jeziku, probaj nešto drugo.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Jadran nije naš, nismo suvereni,zeznuli smo vas sa Titom, sve nam je on dao. E problem je ono što vi gledate kroz svoje naočale.
Ako gledamo noviju povijest onda možemo ovako. Rekao bi prije svega da mi se čini da ste uvijek nekako na krivoj strani. Obrenović je bio naklonjen zapadu i zato mu je život bio kratak.
Revanšistička klika pod Karađorđevićem vraća mu milo za drago zbog Karađorđa i vraća proruskog Karađorđevića na vlast. AU slabi kao monarhija i bliži se raspadu, ali još uvijek se ne da u Bosni. Atentat na Ferdinanda inicira I Svjetski rat u koji ulazite uvlačeći slabu Rusiju koja ima gadnih problema kod kuće. Rusi vas mole da ih ne uvlačite u rat, ali Srbi brane čast i ne popuštaju Austriji.
Znamo da dok je ruska vojska bila vani Lenjin preuzima vlast i ruši cara. Tu Srbija gubi potporu Rusije. Kao pobjednica u ratu ne dobija ništa jer saveznici Francuzi i Englezi zapravo nisu željeli Veliku Srbiju. Karađorđević prorus dobiva mogućnost da stvori državu južnih Slavena, nikako dobrotvor koji nama nešto daje već silom prilika. Poznati su srpski zahtjevi da velikim dijelom današnje Mađarske,ali ništa. Krivo odigrano, da ste bolje igrali ne bi niti dolazili u situaciju da vam Tito nešto oduzima ili nama daje. Niz krivih ili nesretnih poteza u povijesti ali uvijek naslonjeni na Rusiju. I sada u ovom novom miješanju karata ponovo čudo očekujete od Rusije....da li ste u pravu.
Politiku vodi jedan čovjek...je li on stvarno toliko pametan i zna što radi.

mario

pre 1 godinu

Није је 'рватска, то је колонија западних окупатора. Све су странци преузели 'рватијанци су конобари и собарице.
(Милош, 1. jul 2022 00:23)
Kaže netko tko mota kablove za Nijemce,Kineze,Južnu Koreju i tko je onda to okupiran?i naravno sve to radi kao najjeftinija radna snaga u Europi ,bolje da nisi ništa napisao.
I da zemlju po Vojvodini su pokupovali Arapi i Hrvati.

Matan

pre 1 godinu

"Pa nije Jadran Hrvatski. Na papiru da, ali u praksi hrvati rade kao najamnici, gazde su redom Nemci, Austrijanci, Belgijanci."

Au, brt. Govoriš o državi, koja vjerovatno najviše na svijetu, u turizmu, ima odnos privatni smještaj - hotelski, u korist privatnog, (obiteljskog). I ostat će tako još dugo. Drugo, u Hrvatskoj ne možeš biti vlasnik OBALE. Nema privatnih plaža.
Treče, još uvijek je na snazi u HR, da stranci imaju ograničenja da kupuju nekretnine, zemljišta. Mogu, ali s otvaranjem firmi, ili slično.
Što se tiče gazdi, jeste, meni je gazda Švicarac, kupio je firmu od hrvatskog gazde. Iako ni ovaj "moj" nije bio loš, Švicarac, pa, potpisao bih da preuzme državu, slobodno, ako bi se ponašao kao što se ponaša u firmi.
Uvodimo Euro, ulazimo u Šengen, Amerika ukida vize i uvodi povlašten ulaz (samo 3 države u EU), to su stvari koje nisu lagane za ostvariti, a zašto? Zato jer donose beneficije.
Ne brini ti za naše "gazde". Imamo mi promašaja u politici, ali generalno, nismo baš griješili u dogoročnim smjerovima geopolitike. Ali dobro, nama je lakše, jer osječamo "prirodan smjer" gdje trebamo. Vi ste u šizofrenom stanju, "išli bi ste naprijed, ali volite taj realizam", što bi reko Edo. Al barem ste na "putu za EU".
Meni izgleda kao da sjedite na trotoaru, ali i to je put. I tu se obrne koja para.
Svakom po želji i trudu.

Mitar Bgd

pre 1 godinu

Sjajna vest, čestitke komšijama! I mi ćemo imati koristi od jedne granice manje u prolascima kroz Evropu. I dokle više taj hejt, daj da se okrenemo budućnosti i da gledamo svoja posla, životi nam prođoše u nekom inatu, raspravi ko je u pravu, i slično- toliko energije utrošeno ni na šta...

Tafak

pre 1 godinu

Strava za njim.
Mi od januara moramo da najavimo ulazak i da trazimo ne-vizu za ulazak u sve EU zemlje. Bas nam je sjajno uz sve ove lopove, pardon, kriminalce, pardon, nacionaliste, pardon, politicare na vlasti vec nekoliko decenija. Prosto se napredak oseca u vazduhu.
Vec mi se razvila alergija, a nadam se da ce astma i smrt da se ubrzaju, a posto cujem da stizu nove onvesticije u vidu raznih fabrika, necemo dugo cekati. JEEEj!

orao s visine

pre 1 godinu

Svaka čast Hrvatskoj i njenom rukovodstvu.
Veliki uspeh istovremeni ulazak u Šengen i Euro zonu.
Primera radi Bugarska i Rumunija koje su ušle u EU 2007 g još nisu ispunile uslove a Hrvatska 2013 g
Bravo komšije .. odoste daleko a mi smo na nivou tablica