1. I šta sad Vatikan ima sa Parizom :(
    (cobo, 17. oktobar 2021 10:20)

    # Link komentara

  2. E moj Jovane, nisi bio u Portu... tada bi shvatio da nisu rimske noći najlepše (Porto je toliko "skrajnut" od Lisabona, da ga to čini pravim skrivenim biserom).

    Što se tiče Pariza, slažem se i skidam kapu pred Dučićevim mudrim rečeima.
    (basket majstor NS, 13. oktobar 2021 08:33)

    # Link komentara

  3. @U današnje vreme Dučić bi bio proglašen izdajnikom i stranim plaćenikom.
    (Vlado, 10. oktobar 2021 17:52)

    Bas naprotiv, procitaj u knjizi "Pisma iz Palestine" pa ces videti i da pored svih nasih nedostataka, koje opisuje u prethodnim pismima iz drugih gradova, je bio pravi rodoljub i ponosan na svoju naciju, na istoriju i na ljubav prema slobodi svoga naroda.
    (Petar, 11. oktobar 2021 11:28)

    # Link komentara

  4. RUsi su prvi proizveli vakcinu protiv covid 19 tako da tvoj argument da RUsija nije Zapad je glupost. ISta je evropska tradicija i kultura, a RUsija je vise evropska nego azijska. Takodje, St. Petersburg cujem od velikih putnika da je nalepsi grad na svetu. Zaista. Provericu iduce godine. Pariz je propao. Odvratno prljav i zapusten, neorganizovan, lcii na Kairo (ne po arhitekturi nego po organizaciji. DOduse metro je super).
    (nela, 10. oktobar 2021 13:58)

    Ja često putujem i u Pariz i u Rusiju. Tvoj opis Pariza nema veze sa istinom. Doduše, zavisi s kim i kako provodiš vreme tamo. A biti iz Srbije i reći da je Pariz prljav, više je nego smešno. Nema prljavijeg grada od Beograda.
    Petrograd jeste lep i grandiozan, ali pravi gradovi, u smislu otvorenosti, mešane kulture, posebnog svetskog duha...jesu London, Pariz i Njujork.
    Rim je divan, ali provincijski grad, Beč takodje, Moskva i Petrograd isto...
    (Mali Hijavata, 11. oktobar 2021 08:55)

    # Link komentara

  5. Sve o Parizu i Francuzima je apsolutno tacno. Najveci nacionalisti u Evropi, sto je za duboko postovanje.
    (galebgd, 10. oktobar 2021 09:39)

    Da, ali kod njih nacionalizam nije stvar krvi i rodoslova, već kulture i duha.
    To je veoma bitna razlika. Suštinska.
    (Mali Hijavata, 11. oktobar 2021 08:51)

    # Link komentara

  6. @To su bili i jedini gradovi gde je bio
    (Djordje Delic, 10. oktobar 2021 09:28)

    Toplo bih ti preporucio da procitas Gradove i Himera, koje je jedno antologijsko delo i da dodjes i ponovo ostavis isti komentar. Ako imas imalo poniznosti reci ces da si pogresio, ako si ohol i samoljubiv naravno da neces.
    (Jovan, 10. oktobar 2021 13:53)

    Da li stvarno verujes da ima imalo poniznosti a ostavi onakav komentar? Mene je sramota a kamo li njega.
    (ljAXE, 11. oktobar 2021 06:17)

    # Link komentara

  7. ,,Pariz ti je dao sebe,deo neba zauvek...''- Pevao je Dzoni.Ducic,porucuje isto,na svoj nacin.I to osecaju svi oni,koji su prepoznali velicinu i nesebicnost Pariza,i shvatili da: ,,od Pariza pocinje novi zivot''.Istorija covecanstva je neprekidno otimanje i unistavanje.U tom nizu razaranja,najbolje prodju oni koji shvate sustinu ljudske prirode,i svoju poziciju u lancu ishrane.Francuzi su jedni od onih koji su to shvatili.Jako davno.I od toga im je muka.Shvatili su,takodje,da nista ne mogu promeniti.Zato ulepsavaju,u predahu,izmedju ratova.Ako se prepuste melanholiji,unistice ih i poharati.Zato stvaraju,da misle na lepo,da rade i grade lepo.Dobro piju,dobro jedu,lepo se oblace,vole da se vole.Uzivaju izmedju ratova .I spremaju se da brane ono sto su stvorili,i stvaraju da bi imali sta da brane.U medjuvremenu,vrata Pariza su otvorena,za sve one koji mogu da prepoznaju njegovu velicinu.Otvorena su i za one koji sve to ne vide.Jer mora neko i da radi,sanjajuci da zivi na nekom boljem mestu.
    (Mali Princ, 10. oktobar 2021 18:07)

    # Link komentara

  8. Francuzi jesu nacionalisti, ali nisu skloni genocidu.
    (Fakt, 10. oktobar 2021 17:57)

    # Link komentara

  9. U današnje vreme Dučić bi bio proglašen izdajnikom i stranim plaćenikom.
    (Vlado, 10. oktobar 2021 17:52)

    # Link komentara

  10. Pametan covek, sta je rekao o hrvatima, sve istina, malo je. Hvala mu do vecnosti
    (Rott,

    Ali i ti si pametan pa se ne pravis vazan
    (Mickey, 10. oktobar 2021 17:36)

    # Link komentara

  11. @
    „Исток је мислио да смо ми Запад, а Запад да смо Исток... А ми смо Срби судбином предодређени да будемо Исток на Западу и Запад на Истоку, и да признајемо изнад себе само небески Јерусалим, а на земљи никога“

    Сава Немањић
    (Kako vakcinacija dođe i na ovu temu nije mi jasno, 10. oktobar 2021 16:04)
    Nije to Sava rekao, to je 80ih mlatnuo neki profesor istorije u Valjevu, pa se primilo u narodu. Profesor Sima Cirkovic, nas najpoznatiji medievista,je dve decenije pokusao da pronadje navedeni citat, on je raskrinkao celu pricu.
    (Blagodarim, 10. oktobar 2021 17:35)

    # Link komentara

  12. Meni je ovo otprilke nivo srednjoskolske zadace "kako sam proveo praznike"
    (Amadeus, 10. oktobar 2021 17:31)

    # Link komentara

  13. Hopa cupa vas dva skupa - ispricaj nam nesto na temu hrvatskih kraljeva
    (dovla, 10. oktobar 2021 17:22)

    # Link komentara

  14. moze nesto na temu kako je opisao Hrvate?
    (dovla, 10. oktobar 2021 17:20)

    # Link komentara

  15. Steta sto nam se od osnovnog obrazovanja podmece literatura od koje nemamo sustinske, pa i egzistencijalne koristi. Ovako, prava knjiga je dostupna uskom krugu ljudi. A takvi ljudi, misleci i duhovni, su uvek introverti, okrenuti sebi, bez uticaja na drustvo i narode.
    (ime, 10. oktobar 2021 09:47)

    Апсолутно се слажем. Али увек постоји и лично интересовање да се прочита и понешто ван школске лектире. Ја сам током школовања, по препоруци ујака, прочитао његово Благо цара Радована. Сматрам да је то неизоставна лектира за сваког дечака, поготово поглавље с насловом "О жени". Обавезно штиво за момке који не капирају зашто код девојчица увек заврше у "френд зони".
    (Сава, 10. oktobar 2021 17:19)

    # Link komentara

  16. kakvi opisi...
    Eto o cemu je Srbin mastao pre 100 godina o ovakvim medtima. Danas kada bam je sve tako reci dostupno prosecan srbin se plasi vakcinacije... Okrenuo se ka Rusiji iKini i bezi od onoga sto je on sto mu je prirodno a to je ZAPAD.
    (Poslednji samuraj, 10. oktobar 2021 08:48)

    „Исток је мислио да смо ми Запад, а Запад да смо Исток... А ми смо Срби судбином предодређени да будемо Исток на Западу и Запад на Истоку, и да признајемо изнад себе само небески Јерусалим, а на земљи никога“

    Сава Немањић
    (Kako vakcinacija dođe i na ovu temu nije mi jasno, 10. oktobar 2021 16:04)

    # Link komentara

  17. "Kad kaze za francuze "Oni će sto puta promeniti režim u svojoj zemlji, pre nego li jednu svoju ličnu naviku", odmah su mi pali na pamet njihovi cesti izlasci na ulice za svaku "sitnicu", strajkovi, protesti, demonstracije."

    Nije to spontano, nego imaju najjace sindikate na svetu. Oni to organizuju. Stvorite jake sindikate u Srbiji i nece biti problema.
    (dzericak, 10. oktobar 2021 15:32)

    # Link komentara

  18. “Da li mi mozes reci koja je to knjiga Dostojevskog? Bila bih zahvalna. Pozdrav
    (Ona, 10. oktobar 2021 10:07)”

    Zimske beleske o letnjim utiscima.
    (rampa, 10. oktobar 2021 14:34)

    # Link komentara

  19. Pametan covek, sta je rekao o hrvatima, sve istina, malo je. Hvala mu do vecnosti
    (Rott, 10. oktobar 2021 14:29)

    # Link komentara

  20. @Poslednji samuraj

    RUsi su prvi proizveli vakcinu protiv covid 19 tako da tvoj argument da RUsija nije Zapad je glupost. ISta je evropska tradicija i kultura, a RUsija je vise evropska nego azijska. Takodje, St. Petersburg cujem od velikih putnika da je nalepsi grad na svetu. Zaista. Provericu iduce godine. Pariz je propao. Odvratno prljav i zapusten, neorganizovan, lcii na Kairo (ne po arhitekturi nego po organizaciji. DOduse metro je super).
    (nela, 10. oktobar 2021 13:58)

    # Link komentara

  21. @To su bili i jedini gradovi gde je bio
    (Djordje Delic, 10. oktobar 2021 09:28)

    Toplo bih ti preporucio da procitas Gradove i Himera, koje je jedno antologijsko delo i da dodjes i ponovo ostavis isti komentar. Ako imas imalo poniznosti reci ces da si pogresio, ako si ohol i samoljubiv naravno da neces.
    (Jovan, 10. oktobar 2021 13:53)

    # Link komentara

  22. Srpski šund čiji je smisao veličanje sebe sa undertonom megalomanije, gdje se na veće zemlje od svoje gleda kao na splet po njih sretnih okolnosti u povijesti, koje će Srbi, dabome, nanovo oslobođeni i poletni, dobro ugojeni dokoni seljaci pod turskim sponzorstvom i protektoratom, promijeniti kao Povratkom u budućnost, a jasno, i iznad svega zato, što su te zemlje samo katoličke relikvije poretka koji je postojao prije pojave Majčice Rusije.
    (hopa cupa vas dva skupa, 10. oktobar 2021 13:45)

    # Link komentara

  23. @Djordje Delic

    Pa nije on ti, koji dalje od Borce nisi makao.
    (Ljubisa Livac, 10. oktobar 2021 13:26)

    # Link komentara

  24. @rampa
    I mene zivo interesuje gdje si to procitao kod Dostojevskog? Dostojevski opisuje ta tamna mjesta u Petrovgradu, a u Evropi je obilazio kazina, gdje je inace gubeci novac dolazio do ocaja, pa je zahvaljujuci njemu(ocaju) napisao najbolje romane ikad napisane.
    (Kockar, 10. oktobar 2021 13:11)

    # Link komentara

  25. Kad kaze za francuze "Oni će sto puta promeniti režim u svojoj zemlji, pre nego li jednu svoju ličnu naviku", odmah su mi pali na pamet njihovi cesti izlasci na ulice za svaku "sitnicu", strajkovi, protesti, demonstracije...stvarno se nista nije.promjenilo do dana danasnjeg. Da se malo ugledamo na njih po tom pitanju, mozda bismo i popravili neke stvari u drzavi.
    (JoviBL, 10. oktobar 2021 09:58) 

    Mi to drugačije.
    Srednji vek - "Vi ste sada hrišcani,verujete u Boga,postujete gospodare..."
    Važi
    Komunizam - "Vi ste sada svi komunisti,Bog ne postoji,volite Tita i partiju ..."
    Važi
    Sadašnjost - "Vi ste demokrate,hocete u eu ,ekolozi,vegani,politički korektni..."
    Važi


    I teramo po svome...

    Tu i tamo se nadje neki veci katolik od Pape ali i to iz koristi ,redje iz ubedjenja.
    (Komša, 10. oktobar 2021 12:55)

    # Link komentara

  26. Просто је невероватно како је велики Јован Дучић не само савршено скенирао народе, градове, државе... него је то умео да предивно и уметнички, кроз поезију и прозу, дочара на дубок, а истовремено једноставан и свима разумљив начин.
    (my way, 10. oktobar 2021 12:34)

    # Link komentara

  27. Većina migranata je to postala zahvaljujući bas ovim kolonozatorskim narodima. Došlo vreme da se naplati ceh. Mada mi sve mirise da će oni opet zapoceti svetski rat za energente, a protiv Rusije i drugih vlasnika prirodnog gasa.
    (vanja, 10. oktobar 2021 12:32)

    # Link komentara

  28. Vidim mnogi komentatori se ne slažu i tvrde da je Pariz danas nešto drugo. Fantastični Pariz i danas postoji, ali prosečni turista (pa i prosečan čovek koji živi u Parizu) nema sposobnost da ga uopšte vidi. Za njih je Pariz šetnja od Bogorodične crkve do Ajfelovog tornja sa izletom na Monmartr, sa jedinim ciljem da se napravi par selfija za Instagram i pojede nešto usput. Takvi nemaju sposobnosti da razumeju vrednosti ni tih mesta, a kamoli da ne daj Bože odu u neku galeriju, operu, do Partenona, Sorbone ili nekog drugog mesta u kojima i danas postoji pravi pariški sjaj. A i da neko zaluta na ta mesta, ništa mu ne bi bilo jasno, jer prvo mora pričati francuski a drugo, mora pripadati (barem jednim promilom) inteligenciji. Da je čitao Igoa, Stendala, Rusoa, Sartra, Voltera, slušao Satija i Ravela i da poznaje evropsku i francusku istoriju, filozofiju, kulturu i umetnost. Dučić je jedan od desetinu hiljada Srba koji su i u to vreme bili u Parizu ali je jedino je on mogao spoznati ove stvari jer Dučić je Dučić i on bio u stanju da vidi te stvari. Ostalima je i tada Pariz bio ružan i prljav.
    (Sledeći put kad odete u Pariz, ručajte u kući Nikole Monea, 10. oktobar 2021 12:27)

    # Link komentara

  29. Treba procitati sta je Dostojevski pisao o zapadnim gradovima, i zivotu u njima. Za razliku od Ducica, nije se samo setao ispod Triumfalne kapije (koja glorifikuje Napoleonova pustosenja po Evropi, izmedju ostalog) vec je i zalazio po tamnim coskovima gde je bolesni i izrabljeni narod ziveo i opijao se pokusavajuci da zaboravi svoj jad i bedu. Ali, ipak je lakse podleci sjaju i leporecivosti nego se zapitati na cemu je taj sjaj sagradjen.
    (rampa, 10. oktobar 2021 09:33)

    Imaš nešto protiv istorije čovečanstva? Ne dopada ti se kako je išao razvoj ljudske istorije? A je li?
    (pop, 10. oktobar 2021 12:26)

    # Link komentara

  30. Pariz i London, svi ostali neka se poredjaju kako zele..
    (dalabu, 10. oktobar 2021 12:21)

    # Link komentara

  31. Ja I u pedesetim u kad šetam Rimom, mislim na rimljanke a ne na mučenike.
    (ivan, 10. oktobar 2021 10:55)

    # Link komentara

  32. Zaista jesu dva najlepsa Evropska grada
    (Moramnogodaseuci, 10. oktobar 2021 10:10)

    # Link komentara

  33. Da li mi mozes reci koja je to knjiga Dostojevskog? Bila bih zahvalna. Pozdrav
    (Ona, 10. oktobar 2021 10:07)

    # Link komentara

  34. Nisu izumrli nego su ubijani i istrebljivani pocev od Etruraca ( Rasena) ), zatim Gala pa onda nekih verskih zajednica Katara i Patarena, bukvalno zbrisani sa lica zemlje....
    (Srdjan bg, 10. oktobar 2021 10:04)

    # Link komentara

  35. To su bili i jedini gradovi gde je bio
    (Djordje Delic, 10. oktobar 2021 09:28)

    Nisu.
    (STRUČNI KONSULTANT, 10. oktobar 2021 10:01)

    # Link komentara

  36. Kad kaze za francuze "Oni će sto puta promeniti režim u svojoj zemlji, pre nego li jednu svoju ličnu naviku", odmah su mi pali na pamet njihovi cesti izlasci na ulice za svaku "sitnicu", strajkovi, protesti, demonstracije...stvarno se nista nije.promjenilo do dana danasnjeg. Da se malo ugledamo na njih po tom pitanju, mozda bismo i popravili neke stvari u drzavi.
    (JoviBL, 10. oktobar 2021 09:58)

    # Link komentara

  37. Ovo za kulturu i Pariz potpisujem, to je bio i moj osećaj.
    (Vrdalama, 10. oktobar 2021 09:56)

    # Link komentara

  38. Onavezna knjiga u svakoj kucnoj biblioteci.
    Opet,Ducic vise o coveku nego o materiji (gradovima i mestima).

    Jedna od upecatljivijih misli je ona o Partenonu kao najvelicanstvenijoj gradjevini. Zasto? Jer je nisu zidali robovi nego slobodni ljudi.

    O Spaniji kao vecitoj sumornoj zemlji, o manastirima u katolickim zemljama i ovdasnjim monasima, itd, itd…

    Kao i Rakic, Nastasijevic, Crnjanski, Velmar- Jankovic, Andric, Krakov… nije bio samo pesnik i pisac, nego svestran covek, patriota, diplomata…

    Steta sto nam se od osnovnog obrazovanja podmece literatura od koje nemamo sustinske, pa i egzistencijalne koristi. Ovako, prava knjiga je dostupna uskom krugu ljudi. A takvi ljudi, misleci i duhovni, su uvek introverti, okrenuti sebi, bez uticaja na drustvo i narode.
    (ime, 10. oktobar 2021 09:47)

    # Link komentara

  39. Sve o Parizu i Francuzima je apsolutno tacno. Najveci nacionalisti u Evropi, sto je za duboko postovanje.
    (galebgd, 10. oktobar 2021 09:39)

    # Link komentara

  40. Treba procitati sta je Dostojevski pisao o zapadnim gradovima, i zivotu u njima. Za razliku od Ducica, nije se samo setao ispod Triumfalne kapije (koja glorifikuje Napoleonova pustosenja po Evropi, izmedju ostalog) vec je i zalazio po tamnim coskovima gde je bolesni i izrabljeni narod ziveo i opijao se pokusavajuci da zaboravi svoj jad i bedu. Ali, ipak je lakse podleci sjaju i leporecivosti nego se zapitati na cemu je taj sjaj sagradjen.
    (rampa, 10. oktobar 2021 09:33)

    # Link komentara

  41. Jedna od onih knjiga koja se cita u dahu.. Ducic je definitivno jedan od najvecih umova koje je ovo podneblje iznedrilo u poslednjih 200 godina, neverovatno poznavanje razlicitih oblasti ljudske misli I ljudskog delanja, od anticke istorije preko diplomatije I filozofije do psihologije I moderne knjizevnosti..
    I ne samo, nacin na koji svoja razmisljanja prenosi u knjizevnu formu je jedinstven, slicno kao I kod Mese.. Topla preporucujem knjigu svima
    (King of snake, 10. oktobar 2021 09:32)

    # Link komentara

  42. To su bili i jedini gradovi gde je bio
    (Djordje Delic, 10. oktobar 2021 09:28)

    # Link komentara

  43. Lepo…
    (Mikele, 10. oktobar 2021 09:02)

    # Link komentara

  44. kakvi opisi...
    Eto o cemu je Srbin mastao pre 100 godina o ovakvim medtima. Danas kada bam je sve tako reci dostupno prosecan srbin se plasi vakcinacije... Okrenuo se ka Rusiji iKini i bezi od onoga sto je on sto mu je prirodno a to je ZAPAD.
    (Poslednji samuraj, 10. oktobar 2021 08:48)

    # Link komentara

  45. Cini se da su migranti dosta naruzili sliku ovih vecnih gradova... Nazalost.
    (Knn, 10. oktobar 2021 08:32)

    # Link komentara