Utorak, 20.07.2021.

19:59

U Grčkoj ne jedite giros, u Turskoj baklave, a u nekim zemljama ni vodu ne pijte - evo zašto

Izvor: B92

U Grèkoj ne jedite giros, u Turskoj baklave, a u nekim zemljama ni vodu ne pijte - evo zašto IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

155 Komentari

Sortiraj po:

Kimi

pre 2 godine

A šta nisi paradajz turista ako jedeš giros za 2 evra?! I to je isto jedna vrsta paradajz turizma… Nisi paradajz/giros turista samo ako sedneš u restoran svaki dan i potrošiš barem 10 evra po obroku, tj. minimum 100 evra po osobi za restorane za 10 dana. Sve ispod toga spada u domen paradajz turizma, a i ovo je na granici…

Atila je priznao

pre 2 godine

Pre moze biti diskutabilna riba koja se obicno jede za veceru a upecana je ujutru a pitanje je da li ce bas ta riba biti i prodana za veceru.
(Analiticar iz butika, 22. jul 2021 06:39)

Ribu koja je "upecana" mozes jesti jedino ako si je sam pecao. A i ribu ulovljenu prethodnog jutra naci ces samo u ekskluzivnim restoranima. Ti ces, gotovo sigurno, jesti ribu ulovljenu ko zna kad i to na drugom kraju sveta, a odmrznutu (nadati se - prvi put) neposredno pred stavljanje na vatru.

T

pre 2 godine

"Onda je Italija rekla da odustaje od EU"
Da, bas bi zbog toga izasli iz EU. Pa takvih rasprava oko standarda za proizvode ima bar nekoliko desetina godisnje, kad bi svi za te stvari istupali iz EU, EU se nikada ne bi ni napravila.

Vanja Petrović

pre 2 godine

Nasmejah se slatko; definitivno Srbija ima duhovite ljude.
Što se Grčke tiče, jedite šta god vam padne na pamet, i sve što može da plati vaš džep. Živim ovde četvrt veka, ne znam ni sama koliko girosa sam pojela što u Atini, što na ostrvima i poluostrvima. Naravno, uvek treba paziti da hrana nije izložena prašini ili izduvnim gasovima, da je tezga na kojoj se sprema giros čista, da onaj koji priprema hranu ima rukavice i vezanu kosu; ili idite tamo gde je gužva jer to znači da postoji brza potrošnja i meso ne stoji dugo. Raspitajte se gde jedu lokalci pa odmah idite za njima.
Otrovati se od hrane, ili dobiti alergiju na neki proizvod može vam se desiti u svim zemljama sveta, na svim kontinentima.
Što se tiče baklava, one mogu biti opasne za one alergične na orašasto voće, ali da može da se ukvari baklava u medu ili sirupu od šećera, to se teško može dogotiti. Opet kažem, ništa nikada nije isključeno u vezi hrane čak iako je pripremamo u komoditetu doma svoga.
Imajte lepo leto i lep odmor.

aKronononiM

pre 2 godine

Po stoti put, "paradajz turisti" ne nose paradajz od kuce! Paradajz je osetljiv i lako se upropasti, pa ne bi izdrzao put! Od kuce se nosi sve ostalo, sarma, piletina, konzerve, suhomesnato, supa iz kesice, a na turistickoj destinaciji se kupuje samo paradajz! Tako je "paradajz turizam" dobio ime! I nisu ga izmislili Srbi, nego ceski i istocnonemacki turisti na Jadranu osamdesetih godina oroslog veka! Nadam se da je doprlo do tebe i tebi slicnih "pametnjakovica" ovo objasnjenje! Ne koristite reci i izraze koje ne razumete, pametnije je cutati , nego dokazati...
(sir oliver, 21. jul 2021 21:44)

Ma sve je to super ko je poceo ili izmislio itd. Ali mi uvek moramo da kopiramo nekoga i da praktikujemo na duze staze? Nikada ali nikada mi nece biti jasno kakav je to gust da se nosi tolika hrana od kuce? Zbog cega? Skupo je? Ako je kackavalj kod nas 600 dinara u Grckoj je koliko, 7 evra? Ciganise se narod gde stigne. Licno, bio sam vise puta na takve odmore, smucili su mi se. Brate mili, sada uplatim smestaj sa polu pansionom, dorucak spremljen, svez, popodne plaze, setnja i uvece vecera, kao gospodin covek. A ne da deljem kackavalje, da se zezam oko rostilja, ne pada mi napamet!

Karisik izgara

pre 2 godine

Nedelju dana tukao dnevno po pola kile baklave u turskoj, jos se zadesio i za bajram:)) ni sam ne znam koliko vrsta je bilo, fistikli, cevizli… sveze da svezije ne moze biti

milovan

pre 2 godine

@sumadinac pali topa.
Pica se pece na temperaturama od 380 do 420 stepeni i to je bio razlog sukoba Italije sa briselskim birokratama koji su odredili da se hrana ne sme spremati na temperaturama preko 270 stepeni celzijusa. Onda je Italija rekla da odustaje od EU, pa su iz EU uvukli rogove, a pica se pece kao sto bog zapoveda. 800 stepeni, pretera ga burazeru, pa na toj temperaturi se vec rastapaju mnogi metali.

T

pre 2 godine

"Baklave treba takođe izbegavati, jer dugo stoje"
Moje iskustvo je da se baklave se prve pojedu u svim hotelima. Cak i hoteli sa 5 zvezdica cesto imaju problem da naprave dovoljno baklava. Ako je na pocetvu rucka bilo 5 vrsta, do kraja rucka ostanu najvise 2.

kole

pre 2 godine

Pitao sam gazdu Grka gde je na Sitoniji najbolji giros. Bez dvoumljenja mi je rekao iako njegov rodjak drzi slican restoran da je to kod Janakisa u Neos Marmarasu. Cim od stadiona krenete uzbrdo prema centru, on je sa desne strane i tu nema sanse da dobijete bajato meso jer se ceka slobodan sto.

Мачак

pre 2 godine

Po stoti put, "paradajz turisti" ne nose paradajz od kuce! Paradajz je osetljiv i lako se upropasti, pa ne bi izdrzao put! Od kuce se nosi sve ostalo, sarma, piletina, konzerve, suhomesnato, supa iz kesice, a na turistickoj destinaciji se kupuje samo paradajz! Tako je "paradajz turizam" dobio ime! I nisu ga izmislili Srbi, nego ceski i istocnonemacki turisti na Jadranu osamdesetih godina oroslog veka! Nadam se da je doprlo do tebe i tebi slicnih "pametnjakovica" ovo objasnjenje! Ne koristite reci i izraze koje ne razumete, pametnije je cutati , nego dokazati...
(sir oliver, 21. jul 2021 21:44)

Sta si se unervozio druže, otpusti gas malo

Higija

pre 2 godine

A kod nas, svugde po pekarama istom rukom drži i hleb i novce. Svugde. Osim u Mekdonaldsu, ali to su Amerikanci pa ih kao ne volimo. Jao, šta da radimo.

P76-er

pre 2 godine

"Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki" znaci i doktor zna da senvic turisti iz Srbije nemaju pare za svezu morsku ribu i restorane nego direkno preporucuje suvlaki kao alternativno resenje hahaha cirkus
(Nenad, 21. jul 2021 18:18)

Da se ne lažemo...

Ribu i u Srbiji jedemo na nivou statističke greške, kao prebijena mačka idem na posnu slavu, a kad je meni slava posna imam utisak da zajebavam goste...

Preporuka hrana iz "domaće kuhinje", ali na njihov način (ono što inače jedemo svakodnevno)...

Dragan

pre 2 godine

Na moru iskljucivo riba, lignje morski plodovi, sladoledi i voce. Na planini jagnjetina, prasetina, jaretina, teletina ispod saca, dimljeno meso, kackavalj. Nikada obrnuto.

NikolaBg

pre 2 godine

U Berlinu giros i doner preukusni, restorani brze klope čisti. Naš Beograd je pristojan što se tiče hrane i vode. Sad sam trenutno u Berlinu pa mogu slobodno da kažem da u Beogradu fali samo zelenila dosta da bi se kvalitet vazduha i vode popravio.

Milica

pre 2 godine

Koja je ovo neopevana glupost, da se
giros pravi od otpadaka mesa i da se okreće na suncu. A tek baklava da se pokvari jer dugo stoji ?!Koji je to stručnjak. Svako ko je bio u Grčkoj je mogao da vidi da se giros pravi od ogromnih šnicli koje se slažu na ražanj, a baklava je poslednji kolač koji bi se pokvario od stajanja(zbog puno šećera), a i ne stoji dugo na švedskom stolu ?

Bane

pre 2 godine

Ja generalno ne jedem po restoranima ili tim kioscima na letovanju. Ne zato sto strahujem od stomacnih problema ili mi je skupo vec zato sto mi se uglavnom ne svidja kako se ta jela na kraju spreme, odnosno kako ispadnu.

Ili budu prepecena ili suva ili prezacinjena pa nekada cak i nedovoljno pecena.

Zato uglavnom odsedam po hotelima i hranim se u hotelu.

Sunce Slobode

pre 2 godine

Giros ako u 10 dana pojedem 2 puta u Grčkoj. Zato i tražim apartmane sa velikom letnjom kuhinjom i rostiljem. Znam kad i gde dolazi riba i kupujem tamo gde i Grci. Riba, skampi na buzaru, salata. A sve uz minimalno vreme utrošeno za pripremu. I mnoooogo salate, one maruli kako je zovu Grci.

nikos

pre 2 godine

"giros, a njegov kvalitet je vrlo diskutabilan. Njega čine mesni otpaci koji se slabo termički obrađuju i okreću se na suncu po ceo dan, što nije higijenski. Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki, ražnjiće od čistog mesa, koji se prže na 600 -700 stepeni, na temperaturi na kojoj bakterije izumiru."
Doktor se bas i ne razume mnogo ... ako nisu svezi, iste su posledice i posle girosa i posle suvlakija. Nema razlike. I giros se pravi od "cistog mesa" kao i suvlaki i on se przi na istoj temperaturi kao i suvlaki. Bitno je znati gde se i kod koga jede.

genijalac

pre 2 godine

ja ponesem velike ziplock kese i cim stignemo grcku stavljam zenu decu u kesu i zakopcavam, evo vec 9ta godna nikakvih problema nisam imo

Šumadinac pali topa!

pre 2 godine

Човек се излупета и остаде жив! Гирос се прави од финих комада меса, као и сувлаки, који се спрема на тихом жару, као и сав роштиљ. Иначе, ни једно јело на овом свету се не спрема бренером на 600-700 степени
(Фактор мира и стабилности, 21. jul 2021 21:12)
Pica u pećima na drva se peče na 800 stepeni i zato je ona tako ukusna jer se svi sastojci termički obrade brzo i ne stignu da se presuše. Sve je gotovo za minut i po npr.

Milan

pre 2 godine

Baklava je kod Grka i Turaka solidni secerni sirup, tu nema bakterija, kao ni u kristalizovanom medu. Ako bakterije ne mogu da se razviju, a nema toksina, kakva je opasnost?! S druge strne preporucuje sveže vocne salate… dokaz da čovek nikada nije putovao, loše oprano voce i povrće su najčešći izvori trovanja, uz to, peru se tom istom vodom iz česme koju doktor ne preporucuje da se pije.

Xman

pre 2 godine

Dr do sad sam X puta bio u Gr sto leti sto zimi, retko koji dan je prosao bez girosa. Jeo sam ga na moru bar u 20 ak mesta, u Solunu gotovo da nema mesta gde nisam probao i nisam imao nikakvih problema. Verujem da nije mnogo cisto ali preteraste. E da, evo mog saveta, kupujte tamo gde je guzva, promet, tu se non stop menja roba i nema brige. Eh sta bi dao sad za jedan giros iz centra Soluna gde jos koriste noz, i seku krompir rucno a ne iz dzaka, meso bude masno a krckavo, sve se topi...

bunny

pre 2 godine

Zivo me zanima sta bi ostalo od tog parceta mesa posle pecenja na 700 stepeni. Verovatno samo cisti minerali (u vidu pepela naravno).

dux

pre 2 godine

ovo nije doktor nego neka tinejdzerka. lazno predstavljanje je krivicno delo. drvo gori na 300 stepeni, na 600-700 stepeni ako mozes da postignes a ne mozes se istopi tiganj. Dovoljno je 60 stepeni da se pobije 99.9% bakterija. to se zove Pasterizacija po Pasteru. ako pricate gluposti to ce neko sutra da uradi i moze da umre ili bude povredjen. zasto lupate gluposti draga Saveta?

Analiticar iz butika

pre 2 godine

Giros sobzirom koliko se trosi u Grckoj nikako ne moze da se govori o mesu koji se vise puta smrzava, nego je vrlo brza potrosnja. Jer ko sta jede , jede se gyros i to tokom celog dana. Pre moze biti diskutabilna riba koja se obicno jede za veceru a upecana je ujutru a pitanje je da li ce bas ta riba biti i prodana za veceru.

I svi oni koji poznaju tehnologiju proizvodnje gyros-mesa znaju da se ono drzi u salamuri a ne u frizideru.

usa mama

pre 2 godine

Jedna godine se sin i ja otrovasmo u Grčkoj od parčeta pice koju smo usput pojeli. I stvarno kad razmislim gde mi je pamet bila da jedem picu koju prodaju na parče i koja stoji po par sati napolju. Ali ne vredi, jeli mnogu puta i pre toga tu picu, nikad nam nista nije bilo. Pre dve godine posle one oluje na Halkidikiju nestade struje 2 dana. Ako se tad svi ne porazbolevasmo čini mi se nikad nećemo. Tako da možeš da se paziš ali moraš malo i sreće da imaš.

slucajno znam

pre 2 godine

u CG sva kanalizacija ide u more...zato se u Boki nikada se ne kupam.Školjke se hrane takvim morem.Pa prijatno..
(LineaBg, 21. jul 2021 21:43)

Ti si stvarno vrhunski naivan, kad verujes da ces u nekom restoranu jesti skoljke iz tog mora. Kao i ovaj sveznajuci doktor, koji upozorava na "morske plodove" u Crnoj Gori, jer, nema poverenja u crnogorske kuvare, da ce dobro ocistiti i oprati skoljke. U stvarnosti, sve te skoljke i "plodovi mora" (osim, mozda, u nekim eksluzivnim retoranima, gde se hrana sprema pred ocima gostiju) industrijski su proizvodi, vec porcionirani i duboko zamrznuti, koji dolaze negde s Juznog Atlantika (Patagonija, Namibija...), ili Pacifika (Novi Zeland, Tasmanija, Ekvador), a moze i nesto severnije (Mauritanija, Malezija...).Razume se da su "plodovi mora" vec ocisceni, tj. Bez "surima" (ljusture, oklopi, kljesta rakova...), pretpostavlja se i oprani, a sve sto kuvar treba da uradi, to je da ih otopi i izruci u lonac.

Igor Mileta

pre 2 godine

Propustio je da spomene da je opasno jesti hranu koja je prosla kroz ruke i onda duze vreme stojala u frizideru.Tad postoji mogucnost za razvoj enterotoksina Stafilokoka koji ce ostati u namirnici iako ona prodje termicku obradu jer je enterotoksin termicki stabilan.Za giros su realno male sanse da se vise puta koristi isti razanj ( u smislu da se ne potrosi tokom dana pa da ga stave u frizider i sutra opet koriste )

automatski generisan komentar

pre 2 godine

Baklave su obično zalivene agdom koja je prepuna šećera. To čudo može stajati na suncu 15 dana i možete jesti bez problema.
(TangoBravo, 21. jul 2021 21:19)

Mogu. Ali ce u stvarnosti toliko stajati samo tamo gde ne valjaju, pa ih niko i ne narucuje.

Aca

pre 2 godine

Volim ove sto govore kako su balkanci parad. turisti. Samo malo morgen, svako ko je ekonomski slabije je to. Koliko sam samo Nemaca i Ceha video kako nose cele zamrzivace. Manite se bajki.

Miki

pre 2 godine

Koliko ja znam oko 100stepeni skiknjava sve od bakterija. Verovatno preko 60 pa do 100 je ok. Ne pece se nista instant, vec se krcka duze vreme. Ovaj doktor je isao u neku topionicu na praksu. Gde nadje 700 stepeni?

L00di

pre 2 godine

kajmak strogo iz subotice. a kirtnikez strogo kraljevacki.
(mile, 21. jul 2021 20:19)

mile, druže, ajde da ti m00tavi slavonac dojavi 100% točnu informaciju. kajmak samo užički. kakva subotica? užički kajmak nije hrana, već umjetnost.

La la iz Banata

pre 2 godine

(sir oliver, 21. jul 2021 21:44)

E moj Sire, nemaœ ti pojma. Nisi čuo za auto frižidere ili hladnjake za izlete. Dovoljno su veliki da poneseš dovoljno paradajza za 10 dana. Sve se, brale, nosi, sve. Čak i toalet papir :)

sAMO NEK SE PISKARA...

pre 2 godine

Bilo mi je zabavno čitati sve preporuke o nejedenju ničega, ali kad sam stigla do mesa na 700 stepeni, shvatih da je čovek stvarno vrhunski komičar.

David

pre 2 godine

Idite u skupe restorans pa tamo nema takva opasnost da je meso pokvareno i skoljke lose. A ko ne moze, sta da se radi, tu je paradajz i pasteta.

466453

pre 2 godine

šta da jedem u Grčkoj??
(linolada, 21. jul 2021 20:43

Idi na Tasos i dane jagnjetine, za 20€ kilo pečenja jagnjadi koje je tražilo travu medju mermernim stenama. U julu mesecu. Nema bolje!

Radoje

pre 2 godine

Hahahaha hahahaha. Kakav genije. Proputovao sam što poslom što iz zadovoljstva većinu Evrope, bliskog Istoka, oko četvrtinu Afrike i još neke zemlje u ostatku planete. Uglavnom poslom idem u zemlje gde turisti ne idu. Ali ovakve gluposti na gomili nisam čuo. Nemojte da jedete vićnu salatu ili bilo šta što se pere vodom u zemljama gde voda nije dobra. Uključujući Egipat. Jedite u restoranima koji imaju dobar promet, koji nisu vrlo jeftini naročito ako tu jedu lokalci srednjeg staleža. Pre nego što jedete ribu ili školjke proverite jesu li lokalne i sveže. Pijte samo flaširanu vodu. I izbegavajte jela koja ste već videli u ponudi na Švedskom stolu ili jela od ostataka prethodnih obroka. To su pravila kako za siromašne zemlje tako i za bogate. Nema razlike.

Urke

pre 2 godine

Da li je ovaj doktor ikada bio u Grčkoj ili Turskoj? Giros se pravi od otpadaka? Suvlaki se peče na 600 stepeni? Ne jesti baklave u Turskoj? Lik je ili neznalica ili šarlatan.

krg

pre 2 godine

Hteli da poslušate ili ne, dečko i ja smo se otrovali od girosa na Rodosu, davno. Od 10 dana na letovanju, 5 smo proveli povraćajući. Tako da, napred.
(S, 21. jul 2021 21:36)

Letujem u Grčkoj od '78 , i nikad nisam imao nikakvih tegoba.
Samo napred !?

A jeo sam i giros i svašta.

meda

pre 2 godine

Čak i da su farenhajti a ne celzijusi pa je opet 600-700 daleko previše.
Jedino se pica peče na jako visokim temperaturama (recimo 450 celzijusa što je oko 800 farenhajta u industrijskim pećnicama, ko sprema kod kuće naravno daleko niže), ali samo 30-40 sekundi i gotova.

dr2

pre 2 godine

Jel ovaj čovek dežurni gastroenterolog kod vas? Svaki put se izlupeta da me sramota da čitam. Ajde za promenu, reda radi nekog drugog, ima još puno doktora koji bi mogli nešto da kažu. Reći ovu količinu gluposti zaista nije lako.

Komša

pre 2 godine

Molim te 600-700C pa onda je to ugalj a ne meso.... stvarno bez veze...
(Iskusni posmatrač, 21. jul 2021 21:12) 
Neiskusan si ti zemljače.
Pitaj radnike u železari Smederevo - pečenje je najbolje na nekih 675 stepeni.Samo to jedu za topli obrok.
Doktor gledao njihov recept - Lepi Brka ga kačio na RTS...
Zna doktor šta je pečenje i roštilj ,necemo mi valjda vodoinsralateri i zavarivači da ga učimo...

Vladimir

pre 2 godine

Giros otpaci a suflaki čisto meso?
Pečeno na 600-700 stepeni? Čime, švajs aparatom?
Ovaj doktor nije u životu ništa za jelo spremio osim parčeta suvog hleba.

neutralni

pre 2 godine

ima toga, ne treba generalisati, na vecini mesta je okej, ali na skijatosu se otrovao od girosa i pet dana problema. na drugih pet mesta po grckoj sve okej

donKyKong

pre 2 godine

Ukratko, 40+ letovanja u Grčkoj. Petnaest dana po letovanju i prosečno giros na dan. U mladjim danima 67 za 15 dana je lični rekord. NIKAD štucnuo nisam.

Milos

pre 2 godine

Kako li su ljudi preziveli u tropskim krajevima? Ispada da tamo ne bi trebalo jesti nista zbog velikih vrucina. Izvinte ali clanak je gomila besmislica. Sta kao ribu nikako ne jesti u priobalnim podrucjima zbog visokih temperatura, nositi je na planinu, tamo je sigurnije jesti kvarljive namirnice?

Ron Dzeremic

pre 2 godine

u CG sva kanalizacija ide u more...zato se u Boki nikada se ne kupam.Školjke se hrane takvim morem.Pa prijatno..
(LineaBg, 21. jul 2021 21:43

Nemas pojma, kupam se godinama u Kamenarima, nikad nikakav problem. Od Kamenara do Morinja, ima dosta planinskih reka, koje se ulivaju u more. U Morinju je zbog toga i dosta hladnija voda, pa mnogi i ne mogu tamo da se kupaju...

Kuhar

pre 2 godine

Što bi rekli ovi sa novogovorom.Samo mi nije jasno sa kako se postiže ta temperatura od 600 do 700 stepeni?Završio sam osnovnu školu i još neki razred (recimo devet) ali mi opet nije jasno.
(izlupao za sve pare, 21. jul 2021 21:19)

Jedino da roštilja na turbini iza vojnog aviona.

милан

pre 2 godine

Ићи наморе је изгледа морање (посао) за многе, Који је то одмор кад се на границама чека сатима; неки се свађају и туку, а онда кад дођеш тамо, чекају те лешинари и хијене? И све то само зато јер вам стално трућају да се то мора, јер ко неиде наморе је губитник. БГ је наклепши у јеку сезоне (кад су победниви тамо негде, наморе).

Zoran

pre 2 godine

Ja sam sinu obecao cokoladno mleko, a meni giros, cim dovezemo kola na destinaciju. 6 godina na moru nisam bio, idem da jedem i giros od svinjskih papaka ako treba!

LineaBg

pre 2 godine

šta da jedem u Grčkoj??
(linolada, 21. jul 2021 20:43

Grčku salatu,sarme od vinovog lista,svakako ne hranu sa ulice...Znamo šta su kod nas pljeskavice po kioscima....tako i tamo.Balkan.

Komša

pre 2 godine

Ma jašta - u Tursku se ide da bi se probali bečki kolači (protiv kojih nemam ništa,naprotiv)...
U CG da se pazite ribe i plodova mora a u Grčkoj ne? Što,grčke školjke zdravije?

Najbolje da ponesete sve od kuće - savske dagnje i gambori i 5 kg zemunske baklave i Bog da te vidi...

Šalu na stranu - pazite da vam u CG ne uvale morsko prase.Mene zeznuli - tek kada sam probao skapiram da je domaće,vrčinsko ,kupio ga nakupac na pijaci u Boleču i odneo u CG.
Lažu trgovci da bolje prodaju - ja 'teo da okusim plodove mora al' moša.

Pera

pre 2 godine

Onda sa mnom nešto nije u redu pošto sam preko 10 puta letovao u Grčkoj bez da sam propuštao giros :) i nikad nisam imao stomačne probleme.

Mr Majestyk

pre 2 godine

Sasvim sam siguran da su upravo tradicionalna jela zemalja i najbolja i najkvalitetnija jer se tu niko ne bi brukao.
Hoćeš roštilj u Nišu i Leskovcu ili ćeš Zubatac?
(Mr. Max, 21. jul 2021 21:26)

Da si video kako izgleda kuhinja u većini grčkih restorana, ne bi tako pričao. Meni se zgadilo, iskreno.

DEX

pre 2 godine

Pre par godina u Grčkoj uhvati cela porodica neko stomačni virus. Doktorica tvrdi da su bakterije iz najpoznatijeg giros restorana u tom kraju. Kaže svi što su tamo jeli imaju problem. A nema ko nije jeo tamo. Za par dana restoran prazan. Nema nikog. Onda počinju da oboljevaju ljudi koji su tek došli i koji nisu smeli tamo da okuse ništa i svi se porazboljevali jer je u pitanju ipak bio virus. Kad smo odveli dete na kontrolu zatekli smo doktoricu kako plače jer je posetio vlasnik restorana kome je iz neznanja upropastila posao. A sulvaki pečen na 700 stepeni ne bih uopšte da komentarišem.

izlupao za sve pare

pre 2 godine

Što bi rekli ovi sa novogovorom.Samo mi nije jasno sa kako se postiže ta temperatura od 600 do 700 stepeni?Završio sam osnovnu školu i još neki razred (recimo devet) ali mi opet nije jasno.

S

pre 2 godine

Hteli da poslušate ili ne, dečko i ja smo se otrovali od girosa na Rodosu, davno. Od 10 dana na letovanju, 5 smo proveli povraćajući. Tako da, napred.

pojma nemam

pre 2 godine

Baklavu samo za Slavu kod pokojne majke. Giros jos nisam probao, gadi mi se u toj palacinki. Necu sacekati par minuta, sacekacu par meseci da cevape negde pojedem ko covek u Beogradu, da posluga donese u tanjiru s viljuskom. Ne znam nudi li ko to na Floridi, uglavnom vidjam reklame za kebabe, nije to isto, nema svinjetine, pravi cevap treba pomesati

Mr. Max

pre 2 godine

Doktor sigurno nije jeo Giros u Grčkoj kad ovako priča jer je to isto kao da ti neko kaže kad kreneš u Srbiju da slučajno ne probaš sarmu jer ko zna kakav je kupus, mleveno meso a tek rebarca.
Sasvim sam siguran da su upravo tradicionalna jela zemalja i najbolja i najkvalitetnija jer se tu niko ne bi brukao.
Hoćeš roštilj u Nišu i Leskovcu ili ćeš Zubatac?

ne volim ribu

pre 2 godine

Ne slazem se. Ovo je u fazonu ne jedite nista. U Grckoj sam trenutno. Pojeo nekoliko girosa sve na razlicitim mestima, neku jako ukusnu i socnu svinjsku sniclu, 2 razlicite paste, i neku piletinu. Idem u Grcku vec 15 godina, i hvala Bogu nikad nisam imao trovanje hranom.

sir oliver

pre 2 godine

471
Ma da, kad odete na letovanje, jedite samo paradajz koji ste poneli od kuce, pa nismo mi za dzabe izmislili paradajz turizam!
(ludi mirko, 21. jul 2021 19:02)
Po stoti put, "paradajz turisti" ne nose paradajz od kuce! Paradajz je osetljiv i lako se upropasti, pa ne bi izdrzao put! Od kuce se nosi sve ostalo, sarma, piletina, konzerve, suhomesnato, supa iz kesice, a na turistickoj destinaciji se kupuje samo paradajz! Tako je "paradajz turizam" dobio ime! I nisu ga izmislili Srbi, nego ceski i istocnonemacki turisti na Jadranu osamdesetih godina oroslog veka! Nadam se da je doprlo do tebe i tebi slicnih "pametnjakovica" ovo objasnjenje! Ne koristite reci i izraze koje ne razumete, pametnije je cutati , nego dokazati...

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Човек се излупета и остаде жив! Гирос се прави од финих комада меса, као и сувлаки, који се спрема на тихом жару, као и сав роштиљ. Иначе, ни једно јело на овом свету се не спрема бренером на 600-700 степени

problem rešen

pre 2 godine

Znači, narode, kad idete na letovanje izbegavajte sve načine da se opustite, budite stalno u grču i uvek nosite lekove sa sobom, jer je deset dana predugo da smatrate da možete da pregurate bez tegoba.

Još bolje - ne idite. Sedite kući, pijte poznatu vodu, jedite poznatu hranu vaše babe, tetke, tašte, gledajte poznate serije, bisere devedesetih, i Grčku, Tursku i Egipat gledajte samo na televiziji. Bezbednije je.

svi se raduju turistima

pre 2 godine

dok je bila sfrj I dok su iz našeg grada hotel zakupljivao restorane na primorju sve što nam od stoke propadne tokom jeseni zeme I proleca za sitne pare je hotel otkupljivao tu stoku a nama je to znacilo jer bi morali da je zakopavamo I niko nam ne da ništa isto tako kome je pacov upao u kiseli kupus sr u bacve ili u kajmak hotel je to otkupljivao I radovao se lettnjoj sezoni jere su to prodavali radosnim turistima za debeli pare a oni govorili nigde boljih cevapa I kajmaka nego na moru

Lemi

pre 2 godine

Pojeo sam giros pre sat vremena I bio je preukusan! Ono sto se stavi da se ispece - ispece se. Za nekoliko sati se nista ne desi jer se me so tiho pece. Onda nikakav rostilj ne bi trebalo jesti jer me so mora da odstoji, da bi bilo Kako treba...

mile

pre 2 godine

ma ne giros jedem samo u norveskoj. tamo je kazu najbolji zbog hladne klime ne mora vise puta zamrzavati meso. a i ukus mu je drugaciji.
u leskovac nikako cevape vec samo kombice.
cevape najbolje jesti u novom sadu jer to je zbog dunavske vode bolje
nalupetah i ostah ziv.
kajmak strogo iz subotice. a kirtnikez strogo kraljevacki.

Jug Bogdan

pre 2 godine

Maltene 20 godina unazad letujem u Grčkoj i svaki drugi dan s porodicom jedem giros i nikad nismo ništa zapatili, niti uopšte znam nekoga da je imao problem zbog hrane tokom letovanja. Ova silna dramatična upozorenja bi se mogla prilagoditi i u našoj zemlji: Ne jedite ništa u Srbiji, jer nema garancije da su srpski kuvari oprali ruke, a da meso nije iz "Matijevića"...

Kurs iz engleskog

pre 2 godine

teo bik i ja nesto da izjavim za vesti...ne izlazite iz apartmana da vas ne pogodi sunce. Svake godine od svih ljudi koje pogodi sunce umre procenat.. Vakcinisani protiv sunca mogu gde hoce.

kladzom do bola

pre 2 godine

jedem sve i ja i familija , nikom nikad nista u Grckoj , jedino u Turskoj kad sam se prezdrao nekog ljutog sira za dorucak ( sved. sto ) , malo bagovao ali sam sam kriv .... a opet sam ga sutra krkao , u manjim kolicinama :)

Glupan I Tupan

pre 2 godine

Dr, Perišič bi ponovo trebalo da sedne u školsku klupu. Ovoliko gluposti odavno nisam pročitao.

Ako ovoga slušate, bolnica vam ne gine.

Era

pre 2 godine

Evo nas u Tusrkoj, davimo se u baklavama na 1001 način, ubijamo se i od sve druge hrane, roštilj prave u hotelu svako veče... za 6 dana 4kg... e baš me briga!

dixi

pre 2 godine

Gde ovaj dežurni gastroenterolog nađe podatak da se meso prži na 600 C? Pa ne topimo rudu, čoveče! Meso se prži na 180 - 240 C. Baš me interesuje koliko slučajeva trovanja girosom ima u Grčkoj, a pogotovu kod naših turista. Vreme "ofrlje" medicine je odavno prevaziđeno.

mitar

pre 2 godine

Ocemo li mi koji dodjemo u Srbiju da zaobilazimo Dragisu i Brana iz Cacka, da nije pecenje previse dobro, mozemo umrijeti cekajuci nestrpljivo gladnih ociju da dodje, heheh

oscar

pre 2 godine

ma idi begaj. zato ja nosim 100 kg. paradajza i u apartmanu usred paralije pecem paprike bajo moj. u skodu super be bajo moj bez problema stanu torbe i paradajz.

Rade

pre 2 godine

"Giros čine mesni otpaci koji se slabo termički obrađuju i okreću se na suncu po ceo dan, što nije higijenski."

Ovo može da kaže samo neko ko u stvari ne zna šta je giros.

PoslednjiSrbijanac

pre 2 godine

"Njega čine mesni otpaci koji se slabo termički obrađuju i okreću se na suncu po ceo dan, što nije higijenski. Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki, ražnjiće od čistog mesa, koji se prže na 600 -700 stepeni, na temperaturi na kojoj bakterije izumiru".
Lupetanje kome nema ravnog. Drži se medicine i izbegavaj komentarisanje hrane kada ne znaš ni osnovne sastojke. Pravda za tradicionalni Grčki giros od čiste prasetine.

Nenad

pre 2 godine

"Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki" znaci i doktor zna da senvic turisti iz Srbije nemaju pare za svezu morsku ribu i restorane nego direkno preporucuje suvlaki kao alternativno resenje hahaha cirkus

batica

pre 2 godine

Nemojte slučajno da jedete i pijete kad odete na more,to je opasno!U stvari nemojte izaći nikad napolje jer je i to opasno!Samo sedi u kući i ne mrdaj nigde!Nikada!

Mile

pre 2 godine

Ma najbolje da sedim kdo kuće i jedem samo ono sto mi mama spremi. A ne, čekaj, ko mi garantuje da je meso u Srbiji ispravno?? Čak više imam poverenja u Grke i Turke nego u naše mesare sa “domaćim” mesom iz Argentine

Rade

pre 2 godine

"Giros čine mesni otpaci koji se slabo termički obrađuju i okreću se na suncu po ceo dan, što nije higijenski."

Ovo može da kaže samo neko ko u stvari ne zna šta je giros.

sir oliver

pre 2 godine

471
Ma da, kad odete na letovanje, jedite samo paradajz koji ste poneli od kuce, pa nismo mi za dzabe izmislili paradajz turizam!
(ludi mirko, 21. jul 2021 19:02)
Po stoti put, "paradajz turisti" ne nose paradajz od kuce! Paradajz je osetljiv i lako se upropasti, pa ne bi izdrzao put! Od kuce se nosi sve ostalo, sarma, piletina, konzerve, suhomesnato, supa iz kesice, a na turistickoj destinaciji se kupuje samo paradajz! Tako je "paradajz turizam" dobio ime! I nisu ga izmislili Srbi, nego ceski i istocnonemacki turisti na Jadranu osamdesetih godina oroslog veka! Nadam se da je doprlo do tebe i tebi slicnih "pametnjakovica" ovo objasnjenje! Ne koristite reci i izraze koje ne razumete, pametnije je cutati , nego dokazati...

dixi

pre 2 godine

Gde ovaj dežurni gastroenterolog nađe podatak da se meso prži na 600 C? Pa ne topimo rudu, čoveče! Meso se prži na 180 - 240 C. Baš me interesuje koliko slučajeva trovanja girosom ima u Grčkoj, a pogotovu kod naših turista. Vreme "ofrlje" medicine je odavno prevaziđeno.

mile

pre 2 godine

ma ne giros jedem samo u norveskoj. tamo je kazu najbolji zbog hladne klime ne mora vise puta zamrzavati meso. a i ukus mu je drugaciji.
u leskovac nikako cevape vec samo kombice.
cevape najbolje jesti u novom sadu jer to je zbog dunavske vode bolje
nalupetah i ostah ziv.
kajmak strogo iz subotice. a kirtnikez strogo kraljevacki.

PoslednjiSrbijanac

pre 2 godine

"Njega čine mesni otpaci koji se slabo termički obrađuju i okreću se na suncu po ceo dan, što nije higijenski. Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki, ražnjiće od čistog mesa, koji se prže na 600 -700 stepeni, na temperaturi na kojoj bakterije izumiru".
Lupetanje kome nema ravnog. Drži se medicine i izbegavaj komentarisanje hrane kada ne znaš ni osnovne sastojke. Pravda za tradicionalni Grčki giros od čiste prasetine.

Jug Bogdan

pre 2 godine

Maltene 20 godina unazad letujem u Grčkoj i svaki drugi dan s porodicom jedem giros i nikad nismo ništa zapatili, niti uopšte znam nekoga da je imao problem zbog hrane tokom letovanja. Ova silna dramatična upozorenja bi se mogla prilagoditi i u našoj zemlji: Ne jedite ništa u Srbiji, jer nema garancije da su srpski kuvari oprali ruke, a da meso nije iz "Matijevića"...

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Човек се излупета и остаде жив! Гирос се прави од финих комада меса, као и сувлаки, који се спрема на тихом жару, као и сав роштиљ. Иначе, ни једно јело на овом свету се не спрема бренером на 600-700 степени

batica

pre 2 godine

Nemojte slučajno da jedete i pijete kad odete na more,to je opasno!U stvari nemojte izaći nikad napolje jer je i to opasno!Samo sedi u kući i ne mrdaj nigde!Nikada!

Glupan I Tupan

pre 2 godine

Dr, Perišič bi ponovo trebalo da sedne u školsku klupu. Ovoliko gluposti odavno nisam pročitao.

Ako ovoga slušate, bolnica vam ne gine.

DEX

pre 2 godine

Pre par godina u Grčkoj uhvati cela porodica neko stomačni virus. Doktorica tvrdi da su bakterije iz najpoznatijeg giros restorana u tom kraju. Kaže svi što su tamo jeli imaju problem. A nema ko nije jeo tamo. Za par dana restoran prazan. Nema nikog. Onda počinju da oboljevaju ljudi koji su tek došli i koji nisu smeli tamo da okuse ništa i svi se porazboljevali jer je u pitanju ipak bio virus. Kad smo odveli dete na kontrolu zatekli smo doktoricu kako plače jer je posetio vlasnik restorana kome je iz neznanja upropastila posao. A sulvaki pečen na 700 stepeni ne bih uopšte da komentarišem.

Mile

pre 2 godine

Ma najbolje da sedim kdo kuće i jedem samo ono sto mi mama spremi. A ne, čekaj, ko mi garantuje da je meso u Srbiji ispravno?? Čak više imam poverenja u Grke i Turke nego u naše mesare sa “domaćim” mesom iz Argentine

Era

pre 2 godine

Evo nas u Tusrkoj, davimo se u baklavama na 1001 način, ubijamo se i od sve druge hrane, roštilj prave u hotelu svako veče... za 6 dana 4kg... e baš me briga!

izlupao za sve pare

pre 2 godine

Što bi rekli ovi sa novogovorom.Samo mi nije jasno sa kako se postiže ta temperatura od 600 do 700 stepeni?Završio sam osnovnu školu i još neki razred (recimo devet) ali mi opet nije jasno.

Mr. Max

pre 2 godine

Doktor sigurno nije jeo Giros u Grčkoj kad ovako priča jer je to isto kao da ti neko kaže kad kreneš u Srbiju da slučajno ne probaš sarmu jer ko zna kakav je kupus, mleveno meso a tek rebarca.
Sasvim sam siguran da su upravo tradicionalna jela zemalja i najbolja i najkvalitetnija jer se tu niko ne bi brukao.
Hoćeš roštilj u Nišu i Leskovcu ili ćeš Zubatac?

Kurs iz engleskog

pre 2 godine

teo bik i ja nesto da izjavim za vesti...ne izlazite iz apartmana da vas ne pogodi sunce. Svake godine od svih ljudi koje pogodi sunce umre procenat.. Vakcinisani protiv sunca mogu gde hoce.

kladzom do bola

pre 2 godine

jedem sve i ja i familija , nikom nikad nista u Grckoj , jedino u Turskoj kad sam se prezdrao nekog ljutog sira za dorucak ( sved. sto ) , malo bagovao ali sam sam kriv .... a opet sam ga sutra krkao , u manjim kolicinama :)

ne volim ribu

pre 2 godine

Ne slazem se. Ovo je u fazonu ne jedite nista. U Grckoj sam trenutno. Pojeo nekoliko girosa sve na razlicitim mestima, neku jako ukusnu i socnu svinjsku sniclu, 2 razlicite paste, i neku piletinu. Idem u Grcku vec 15 godina, i hvala Bogu nikad nisam imao trovanje hranom.

Pera

pre 2 godine

Onda sa mnom nešto nije u redu pošto sam preko 10 puta letovao u Grčkoj bez da sam propuštao giros :) i nikad nisam imao stomačne probleme.

oscar

pre 2 godine

ma idi begaj. zato ja nosim 100 kg. paradajza i u apartmanu usred paralije pecem paprike bajo moj. u skodu super be bajo moj bez problema stanu torbe i paradajz.

Mr Majestyk

pre 2 godine

Sasvim sam siguran da su upravo tradicionalna jela zemalja i najbolja i najkvalitetnija jer se tu niko ne bi brukao.
Hoćeš roštilj u Nišu i Leskovcu ili ćeš Zubatac?
(Mr. Max, 21. jul 2021 21:26)

Da si video kako izgleda kuhinja u većini grčkih restorana, ne bi tako pričao. Meni se zgadilo, iskreno.

LineaBg

pre 2 godine

šta da jedem u Grčkoj??
(linolada, 21. jul 2021 20:43

Grčku salatu,sarme od vinovog lista,svakako ne hranu sa ulice...Znamo šta su kod nas pljeskavice po kioscima....tako i tamo.Balkan.

Komša

pre 2 godine

Ma jašta - u Tursku se ide da bi se probali bečki kolači (protiv kojih nemam ništa,naprotiv)...
U CG da se pazite ribe i plodova mora a u Grčkoj ne? Što,grčke školjke zdravije?

Najbolje da ponesete sve od kuće - savske dagnje i gambori i 5 kg zemunske baklave i Bog da te vidi...

Šalu na stranu - pazite da vam u CG ne uvale morsko prase.Mene zeznuli - tek kada sam probao skapiram da je domaće,vrčinsko ,kupio ga nakupac na pijaci u Boleču i odneo u CG.
Lažu trgovci da bolje prodaju - ja 'teo da okusim plodove mora al' moša.

mitar

pre 2 godine

Ocemo li mi koji dodjemo u Srbiju da zaobilazimo Dragisu i Brana iz Cacka, da nije pecenje previse dobro, mozemo umrijeti cekajuci nestrpljivo gladnih ociju da dodje, heheh

Nenad

pre 2 godine

"Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki" znaci i doktor zna da senvic turisti iz Srbije nemaju pare za svezu morsku ribu i restorane nego direkno preporucuje suvlaki kao alternativno resenje hahaha cirkus

Lemi

pre 2 godine

Pojeo sam giros pre sat vremena I bio je preukusan! Ono sto se stavi da se ispece - ispece se. Za nekoliko sati se nista ne desi jer se me so tiho pece. Onda nikakav rostilj ne bi trebalo jesti jer me so mora da odstoji, da bi bilo Kako treba...

S

pre 2 godine

Hteli da poslušate ili ne, dečko i ja smo se otrovali od girosa na Rodosu, davno. Od 10 dana na letovanju, 5 smo proveli povraćajući. Tako da, napred.

Milan

pre 2 godine

Baklava je kod Grka i Turaka solidni secerni sirup, tu nema bakterija, kao ni u kristalizovanom medu. Ako bakterije ne mogu da se razviju, a nema toksina, kakva je opasnost?! S druge strne preporucuje sveže vocne salate… dokaz da čovek nikada nije putovao, loše oprano voce i povrće su najčešći izvori trovanja, uz to, peru se tom istom vodom iz česme koju doktor ne preporucuje da se pije.

svi se raduju turistima

pre 2 godine

dok je bila sfrj I dok su iz našeg grada hotel zakupljivao restorane na primorju sve što nam od stoke propadne tokom jeseni zeme I proleca za sitne pare je hotel otkupljivao tu stoku a nama je to znacilo jer bi morali da je zakopavamo I niko nam ne da ništa isto tako kome je pacov upao u kiseli kupus sr u bacve ili u kajmak hotel je to otkupljivao I radovao se lettnjoj sezoni jere su to prodavali radosnim turistima za debeli pare a oni govorili nigde boljih cevapa I kajmaka nego na moru

Milica

pre 2 godine

Koja je ovo neopevana glupost, da se
giros pravi od otpadaka mesa i da se okreće na suncu. A tek baklava da se pokvari jer dugo stoji ?!Koji je to stručnjak. Svako ko je bio u Grčkoj je mogao da vidi da se giros pravi od ogromnih šnicli koje se slažu na ražanj, a baklava je poslednji kolač koji bi se pokvario od stajanja(zbog puno šećera), a i ne stoji dugo na švedskom stolu ?

nikos

pre 2 godine

"giros, a njegov kvalitet je vrlo diskutabilan. Njega čine mesni otpaci koji se slabo termički obrađuju i okreću se na suncu po ceo dan, što nije higijenski. Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki, ražnjiće od čistog mesa, koji se prže na 600 -700 stepeni, na temperaturi na kojoj bakterije izumiru."
Doktor se bas i ne razume mnogo ... ako nisu svezi, iste su posledice i posle girosa i posle suvlakija. Nema razlike. I giros se pravi od "cistog mesa" kao i suvlaki i on se przi na istoj temperaturi kao i suvlaki. Bitno je znati gde se i kod koga jede.

pojma nemam

pre 2 godine

Baklavu samo za Slavu kod pokojne majke. Giros jos nisam probao, gadi mi se u toj palacinki. Necu sacekati par minuta, sacekacu par meseci da cevape negde pojedem ko covek u Beogradu, da posluga donese u tanjiru s viljuskom. Ne znam nudi li ko to na Floridi, uglavnom vidjam reklame za kebabe, nije to isto, nema svinjetine, pravi cevap treba pomesati

bunny

pre 2 godine

Zivo me zanima sta bi ostalo od tog parceta mesa posle pecenja na 700 stepeni. Verovatno samo cisti minerali (u vidu pepela naravno).

Xman

pre 2 godine

Dr do sad sam X puta bio u Gr sto leti sto zimi, retko koji dan je prosao bez girosa. Jeo sam ga na moru bar u 20 ak mesta, u Solunu gotovo da nema mesta gde nisam probao i nisam imao nikakvih problema. Verujem da nije mnogo cisto ali preteraste. E da, evo mog saveta, kupujte tamo gde je guzva, promet, tu se non stop menja roba i nema brige. Eh sta bi dao sad za jedan giros iz centra Soluna gde jos koriste noz, i seku krompir rucno a ne iz dzaka, meso bude masno a krckavo, sve se topi...

P76-er

pre 2 godine

"Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki" znaci i doktor zna da senvic turisti iz Srbije nemaju pare za svezu morsku ribu i restorane nego direkno preporucuje suvlaki kao alternativno resenje hahaha cirkus
(Nenad, 21. jul 2021 18:18)

Da se ne lažemo...

Ribu i u Srbiji jedemo na nivou statističke greške, kao prebijena mačka idem na posnu slavu, a kad je meni slava posna imam utisak da zajebavam goste...

Preporuka hrana iz "domaće kuhinje", ali na njihov način (ono što inače jedemo svakodnevno)...

dux

pre 2 godine

ovo nije doktor nego neka tinejdzerka. lazno predstavljanje je krivicno delo. drvo gori na 300 stepeni, na 600-700 stepeni ako mozes da postignes a ne mozes se istopi tiganj. Dovoljno je 60 stepeni da se pobije 99.9% bakterija. to se zove Pasterizacija po Pasteru. ako pricate gluposti to ce neko sutra da uradi i moze da umre ili bude povredjen. zasto lupate gluposti draga Saveta?

Miki

pre 2 godine

Koliko ja znam oko 100stepeni skiknjava sve od bakterija. Verovatno preko 60 pa do 100 je ok. Ne pece se nista instant, vec se krcka duze vreme. Ovaj doktor je isao u neku topionicu na praksu. Gde nadje 700 stepeni?

Higija

pre 2 godine

A kod nas, svugde po pekarama istom rukom drži i hleb i novce. Svugde. Osim u Mekdonaldsu, ali to su Amerikanci pa ih kao ne volimo. Jao, šta da radimo.

Urke

pre 2 godine

Da li je ovaj doktor ikada bio u Grčkoj ili Turskoj? Giros se pravi od otpadaka? Suvlaki se peče na 600 stepeni? Ne jesti baklave u Turskoj? Lik je ili neznalica ili šarlatan.

sAMO NEK SE PISKARA...

pre 2 godine

Bilo mi je zabavno čitati sve preporuke o nejedenju ničega, ali kad sam stigla do mesa na 700 stepeni, shvatih da je čovek stvarno vrhunski komičar.

Aca

pre 2 godine

Volim ove sto govore kako su balkanci parad. turisti. Samo malo morgen, svako ko je ekonomski slabije je to. Koliko sam samo Nemaca i Ceha video kako nose cele zamrzivace. Manite se bajki.

Sunce Slobode

pre 2 godine

Giros ako u 10 dana pojedem 2 puta u Grčkoj. Zato i tražim apartmane sa velikom letnjom kuhinjom i rostiljem. Znam kad i gde dolazi riba i kupujem tamo gde i Grci. Riba, skampi na buzaru, salata. A sve uz minimalno vreme utrošeno za pripremu. I mnoooogo salate, one maruli kako je zovu Grci.

genijalac

pre 2 godine

ja ponesem velike ziplock kese i cim stignemo grcku stavljam zenu decu u kesu i zakopcavam, evo vec 9ta godna nikakvih problema nisam imo

Dragan

pre 2 godine

Na moru iskljucivo riba, lignje morski plodovi, sladoledi i voce. Na planini jagnjetina, prasetina, jaretina, teletina ispod saca, dimljeno meso, kackavalj. Nikada obrnuto.

NikolaBg

pre 2 godine

U Berlinu giros i doner preukusni, restorani brze klope čisti. Naš Beograd je pristojan što se tiče hrane i vode. Sad sam trenutno u Berlinu pa mogu slobodno da kažem da u Beogradu fali samo zelenila dosta da bi se kvalitet vazduha i vode popravio.

Radoje

pre 2 godine

Hahahaha hahahaha. Kakav genije. Proputovao sam što poslom što iz zadovoljstva većinu Evrope, bliskog Istoka, oko četvrtinu Afrike i još neke zemlje u ostatku planete. Uglavnom poslom idem u zemlje gde turisti ne idu. Ali ovakve gluposti na gomili nisam čuo. Nemojte da jedete vićnu salatu ili bilo šta što se pere vodom u zemljama gde voda nije dobra. Uključujući Egipat. Jedite u restoranima koji imaju dobar promet, koji nisu vrlo jeftini naročito ako tu jedu lokalci srednjeg staleža. Pre nego što jedete ribu ili školjke proverite jesu li lokalne i sveže. Pijte samo flaširanu vodu. I izbegavajte jela koja ste već videli u ponudi na Švedskom stolu ili jela od ostataka prethodnih obroka. To su pravila kako za siromašne zemlje tako i za bogate. Nema razlike.

Analiticar iz butika

pre 2 godine

Giros sobzirom koliko se trosi u Grckoj nikako ne moze da se govori o mesu koji se vise puta smrzava, nego je vrlo brza potrosnja. Jer ko sta jede , jede se gyros i to tokom celog dana. Pre moze biti diskutabilna riba koja se obicno jede za veceru a upecana je ujutru a pitanje je da li ce bas ta riba biti i prodana za veceru.

I svi oni koji poznaju tehnologiju proizvodnje gyros-mesa znaju da se ono drzi u salamuri a ne u frizideru.

Karisik izgara

pre 2 godine

Nedelju dana tukao dnevno po pola kile baklave u turskoj, jos se zadesio i za bajram:)) ni sam ne znam koliko vrsta je bilo, fistikli, cevizli… sveze da svezije ne moze biti

problem rešen

pre 2 godine

Znači, narode, kad idete na letovanje izbegavajte sve načine da se opustite, budite stalno u grču i uvek nosite lekove sa sobom, jer je deset dana predugo da smatrate da možete da pregurate bez tegoba.

Još bolje - ne idite. Sedite kući, pijte poznatu vodu, jedite poznatu hranu vaše babe, tetke, tašte, gledajte poznate serije, bisere devedesetih, i Grčku, Tursku i Egipat gledajte samo na televiziji. Bezbednije je.

automatski generisan komentar

pre 2 godine

Baklave su obično zalivene agdom koja je prepuna šećera. To čudo može stajati na suncu 15 dana i možete jesti bez problema.
(TangoBravo, 21. jul 2021 21:19)

Mogu. Ali ce u stvarnosti toliko stajati samo tamo gde ne valjaju, pa ih niko i ne narucuje.

usa mama

pre 2 godine

Jedna godine se sin i ja otrovasmo u Grčkoj od parčeta pice koju smo usput pojeli. I stvarno kad razmislim gde mi je pamet bila da jedem picu koju prodaju na parče i koja stoji po par sati napolju. Ali ne vredi, jeli mnogu puta i pre toga tu picu, nikad nam nista nije bilo. Pre dve godine posle one oluje na Halkidikiju nestade struje 2 dana. Ako se tad svi ne porazbolevasmo čini mi se nikad nećemo. Tako da možeš da se paziš ali moraš malo i sreće da imaš.

Zoran

pre 2 godine

Ja sam sinu obecao cokoladno mleko, a meni giros, cim dovezemo kola na destinaciju. 6 godina na moru nisam bio, idem da jedem i giros od svinjskih papaka ako treba!

Vladimir

pre 2 godine

Giros otpaci a suflaki čisto meso?
Pečeno na 600-700 stepeni? Čime, švajs aparatom?
Ovaj doktor nije u životu ništa za jelo spremio osim parčeta suvog hleba.

dr2

pre 2 godine

Jel ovaj čovek dežurni gastroenterolog kod vas? Svaki put se izlupeta da me sramota da čitam. Ajde za promenu, reda radi nekog drugog, ima još puno doktora koji bi mogli nešto da kažu. Reći ovu količinu gluposti zaista nije lako.

466453

pre 2 godine

šta da jedem u Grčkoj??
(linolada, 21. jul 2021 20:43

Idi na Tasos i dane jagnjetine, za 20€ kilo pečenja jagnjadi koje je tražilo travu medju mermernim stenama. U julu mesecu. Nema bolje!

Kuhar

pre 2 godine

Što bi rekli ovi sa novogovorom.Samo mi nije jasno sa kako se postiže ta temperatura od 600 do 700 stepeni?Završio sam osnovnu školu i još neki razred (recimo devet) ali mi opet nije jasno.
(izlupao za sve pare, 21. jul 2021 21:19)

Jedino da roštilja na turbini iza vojnog aviona.

slucajno znam

pre 2 godine

u CG sva kanalizacija ide u more...zato se u Boki nikada se ne kupam.Školjke se hrane takvim morem.Pa prijatno..
(LineaBg, 21. jul 2021 21:43)

Ti si stvarno vrhunski naivan, kad verujes da ces u nekom restoranu jesti skoljke iz tog mora. Kao i ovaj sveznajuci doktor, koji upozorava na "morske plodove" u Crnoj Gori, jer, nema poverenja u crnogorske kuvare, da ce dobro ocistiti i oprati skoljke. U stvarnosti, sve te skoljke i "plodovi mora" (osim, mozda, u nekim eksluzivnim retoranima, gde se hrana sprema pred ocima gostiju) industrijski su proizvodi, vec porcionirani i duboko zamrznuti, koji dolaze negde s Juznog Atlantika (Patagonija, Namibija...), ili Pacifika (Novi Zeland, Tasmanija, Ekvador), a moze i nesto severnije (Mauritanija, Malezija...).Razume se da su "plodovi mora" vec ocisceni, tj. Bez "surima" (ljusture, oklopi, kljesta rakova...), pretpostavlja se i oprani, a sve sto kuvar treba da uradi, to je da ih otopi i izruci u lonac.

T

pre 2 godine

"Baklave treba takođe izbegavati, jer dugo stoje"
Moje iskustvo je da se baklave se prve pojedu u svim hotelima. Cak i hoteli sa 5 zvezdica cesto imaju problem da naprave dovoljno baklava. Ako je na pocetvu rucka bilo 5 vrsta, do kraja rucka ostanu najvise 2.

milovan

pre 2 godine

@sumadinac pali topa.
Pica se pece na temperaturama od 380 do 420 stepeni i to je bio razlog sukoba Italije sa briselskim birokratama koji su odredili da se hrana ne sme spremati na temperaturama preko 270 stepeni celzijusa. Onda je Italija rekla da odustaje od EU, pa su iz EU uvukli rogove, a pica se pece kao sto bog zapoveda. 800 stepeni, pretera ga burazeru, pa na toj temperaturi se vec rastapaju mnogi metali.

Milos

pre 2 godine

Kako li su ljudi preziveli u tropskim krajevima? Ispada da tamo ne bi trebalo jesti nista zbog velikih vrucina. Izvinte ali clanak je gomila besmislica. Sta kao ribu nikako ne jesti u priobalnim podrucjima zbog visokih temperatura, nositi je na planinu, tamo je sigurnije jesti kvarljive namirnice?

krg

pre 2 godine

Hteli da poslušate ili ne, dečko i ja smo se otrovali od girosa na Rodosu, davno. Od 10 dana na letovanju, 5 smo proveli povraćajući. Tako da, napred.
(S, 21. jul 2021 21:36)

Letujem u Grčkoj od '78 , i nikad nisam imao nikakvih tegoba.
Samo napred !?

A jeo sam i giros i svašta.

Šumadinac pali topa!

pre 2 godine

Човек се излупета и остаде жив! Гирос се прави од финих комада меса, као и сувлаки, који се спрема на тихом жару, као и сав роштиљ. Иначе, ни једно јело на овом свету се не спрема бренером на 600-700 степени
(Фактор мира и стабилности, 21. jul 2021 21:12)
Pica u pećima na drva se peče na 800 stepeni i zato je ona tako ukusna jer se svi sastojci termički obrade brzo i ne stignu da se presuše. Sve je gotovo za minut i po npr.

meda

pre 2 godine

Čak i da su farenhajti a ne celzijusi pa je opet 600-700 daleko previše.
Jedino se pica peče na jako visokim temperaturama (recimo 450 celzijusa što je oko 800 farenhajta u industrijskim pećnicama, ko sprema kod kuće naravno daleko niže), ali samo 30-40 sekundi i gotova.

L00di

pre 2 godine

kajmak strogo iz subotice. a kirtnikez strogo kraljevacki.
(mile, 21. jul 2021 20:19)

mile, druže, ajde da ti m00tavi slavonac dojavi 100% točnu informaciju. kajmak samo užički. kakva subotica? užički kajmak nije hrana, već umjetnost.

kole

pre 2 godine

Pitao sam gazdu Grka gde je na Sitoniji najbolji giros. Bez dvoumljenja mi je rekao iako njegov rodjak drzi slican restoran da je to kod Janakisa u Neos Marmarasu. Cim od stadiona krenete uzbrdo prema centru, on je sa desne strane i tu nema sanse da dobijete bajato meso jer se ceka slobodan sto.

donKyKong

pre 2 godine

Ukratko, 40+ letovanja u Grčkoj. Petnaest dana po letovanju i prosečno giros na dan. U mladjim danima 67 za 15 dana je lični rekord. NIKAD štucnuo nisam.

aKronononiM

pre 2 godine

Po stoti put, "paradajz turisti" ne nose paradajz od kuce! Paradajz je osetljiv i lako se upropasti, pa ne bi izdrzao put! Od kuce se nosi sve ostalo, sarma, piletina, konzerve, suhomesnato, supa iz kesice, a na turistickoj destinaciji se kupuje samo paradajz! Tako je "paradajz turizam" dobio ime! I nisu ga izmislili Srbi, nego ceski i istocnonemacki turisti na Jadranu osamdesetih godina oroslog veka! Nadam se da je doprlo do tebe i tebi slicnih "pametnjakovica" ovo objasnjenje! Ne koristite reci i izraze koje ne razumete, pametnije je cutati , nego dokazati...
(sir oliver, 21. jul 2021 21:44)

Ma sve je to super ko je poceo ili izmislio itd. Ali mi uvek moramo da kopiramo nekoga i da praktikujemo na duze staze? Nikada ali nikada mi nece biti jasno kakav je to gust da se nosi tolika hrana od kuce? Zbog cega? Skupo je? Ako je kackavalj kod nas 600 dinara u Grckoj je koliko, 7 evra? Ciganise se narod gde stigne. Licno, bio sam vise puta na takve odmore, smucili su mi se. Brate mili, sada uplatim smestaj sa polu pansionom, dorucak spremljen, svez, popodne plaze, setnja i uvece vecera, kao gospodin covek. A ne da deljem kackavalje, da se zezam oko rostilja, ne pada mi napamet!

La la iz Banata

pre 2 godine

(sir oliver, 21. jul 2021 21:44)

E moj Sire, nemaœ ti pojma. Nisi čuo za auto frižidere ili hladnjake za izlete. Dovoljno su veliki da poneseš dovoljno paradajza za 10 dana. Sve se, brale, nosi, sve. Čak i toalet papir :)

Igor Mileta

pre 2 godine

Propustio je da spomene da je opasno jesti hranu koja je prosla kroz ruke i onda duze vreme stojala u frizideru.Tad postoji mogucnost za razvoj enterotoksina Stafilokoka koji ce ostati u namirnici iako ona prodje termicku obradu jer je enterotoksin termicki stabilan.Za giros su realno male sanse da se vise puta koristi isti razanj ( u smislu da se ne potrosi tokom dana pa da ga stave u frizider i sutra opet koriste )

Komša

pre 2 godine

Molim te 600-700C pa onda je to ugalj a ne meso.... stvarno bez veze...
(Iskusni posmatrač, 21. jul 2021 21:12) 
Neiskusan si ti zemljače.
Pitaj radnike u železari Smederevo - pečenje je najbolje na nekih 675 stepeni.Samo to jedu za topli obrok.
Doktor gledao njihov recept - Lepi Brka ga kačio na RTS...
Zna doktor šta je pečenje i roštilj ,necemo mi valjda vodoinsralateri i zavarivači da ga učimo...

Bane

pre 2 godine

Ja generalno ne jedem po restoranima ili tim kioscima na letovanju. Ne zato sto strahujem od stomacnih problema ili mi je skupo vec zato sto mi se uglavnom ne svidja kako se ta jela na kraju spreme, odnosno kako ispadnu.

Ili budu prepecena ili suva ili prezacinjena pa nekada cak i nedovoljno pecena.

Zato uglavnom odsedam po hotelima i hranim se u hotelu.

Мачак

pre 2 godine

Po stoti put, "paradajz turisti" ne nose paradajz od kuce! Paradajz je osetljiv i lako se upropasti, pa ne bi izdrzao put! Od kuce se nosi sve ostalo, sarma, piletina, konzerve, suhomesnato, supa iz kesice, a na turistickoj destinaciji se kupuje samo paradajz! Tako je "paradajz turizam" dobio ime! I nisu ga izmislili Srbi, nego ceski i istocnonemacki turisti na Jadranu osamdesetih godina oroslog veka! Nadam se da je doprlo do tebe i tebi slicnih "pametnjakovica" ovo objasnjenje! Ne koristite reci i izraze koje ne razumete, pametnije je cutati , nego dokazati...
(sir oliver, 21. jul 2021 21:44)

Sta si se unervozio druže, otpusti gas malo

милан

pre 2 godine

Ићи наморе је изгледа морање (посао) за многе, Који је то одмор кад се на границама чека сатима; неки се свађају и туку, а онда кад дођеш тамо, чекају те лешинари и хијене? И све то само зато јер вам стално трућају да се то мора, јер ко неиде наморе је губитник. БГ је наклепши у јеку сезоне (кад су победниви тамо негде, наморе).

Ron Dzeremic

pre 2 godine

u CG sva kanalizacija ide u more...zato se u Boki nikada se ne kupam.Školjke se hrane takvim morem.Pa prijatno..
(LineaBg, 21. jul 2021 21:43

Nemas pojma, kupam se godinama u Kamenarima, nikad nikakav problem. Od Kamenara do Morinja, ima dosta planinskih reka, koje se ulivaju u more. U Morinju je zbog toga i dosta hladnija voda, pa mnogi i ne mogu tamo da se kupaju...

Vanja Petrović

pre 2 godine

Nasmejah se slatko; definitivno Srbija ima duhovite ljude.
Što se Grčke tiče, jedite šta god vam padne na pamet, i sve što može da plati vaš džep. Živim ovde četvrt veka, ne znam ni sama koliko girosa sam pojela što u Atini, što na ostrvima i poluostrvima. Naravno, uvek treba paziti da hrana nije izložena prašini ili izduvnim gasovima, da je tezga na kojoj se sprema giros čista, da onaj koji priprema hranu ima rukavice i vezanu kosu; ili idite tamo gde je gužva jer to znači da postoji brza potrošnja i meso ne stoji dugo. Raspitajte se gde jedu lokalci pa odmah idite za njima.
Otrovati se od hrane, ili dobiti alergiju na neki proizvod može vam se desiti u svim zemljama sveta, na svim kontinentima.
Što se tiče baklava, one mogu biti opasne za one alergične na orašasto voće, ali da može da se ukvari baklava u medu ili sirupu od šećera, to se teško može dogotiti. Opet kažem, ništa nikada nije isključeno u vezi hrane čak iako je pripremamo u komoditetu doma svoga.
Imajte lepo leto i lep odmor.

Atila je priznao

pre 2 godine

Pre moze biti diskutabilna riba koja se obicno jede za veceru a upecana je ujutru a pitanje je da li ce bas ta riba biti i prodana za veceru.
(Analiticar iz butika, 22. jul 2021 06:39)

Ribu koja je "upecana" mozes jesti jedino ako si je sam pecao. A i ribu ulovljenu prethodnog jutra naci ces samo u ekskluzivnim restoranima. Ti ces, gotovo sigurno, jesti ribu ulovljenu ko zna kad i to na drugom kraju sveta, a odmrznutu (nadati se - prvi put) neposredno pred stavljanje na vatru.

David

pre 2 godine

Idite u skupe restorans pa tamo nema takva opasnost da je meso pokvareno i skoljke lose. A ko ne moze, sta da se radi, tu je paradajz i pasteta.

neutralni

pre 2 godine

ima toga, ne treba generalisati, na vecini mesta je okej, ali na skijatosu se otrovao od girosa i pet dana problema. na drugih pet mesta po grckoj sve okej

T

pre 2 godine

"Onda je Italija rekla da odustaje od EU"
Da, bas bi zbog toga izasli iz EU. Pa takvih rasprava oko standarda za proizvode ima bar nekoliko desetina godisnje, kad bi svi za te stvari istupali iz EU, EU se nikada ne bi ni napravila.

Kimi

pre 2 godine

A šta nisi paradajz turista ako jedeš giros za 2 evra?! I to je isto jedna vrsta paradajz turizma… Nisi paradajz/giros turista samo ako sedneš u restoran svaki dan i potrošiš barem 10 evra po obroku, tj. minimum 100 evra po osobi za restorane za 10 dana. Sve ispod toga spada u domen paradajz turizma, a i ovo je na granici…

pojma nemam

pre 2 godine

Baklavu samo za Slavu kod pokojne majke. Giros jos nisam probao, gadi mi se u toj palacinki. Necu sacekati par minuta, sacekacu par meseci da cevape negde pojedem ko covek u Beogradu, da posluga donese u tanjiru s viljuskom. Ne znam nudi li ko to na Floridi, uglavnom vidjam reklame za kebabe, nije to isto, nema svinjetine, pravi cevap treba pomesati

Mr Majestyk

pre 2 godine

Sasvim sam siguran da su upravo tradicionalna jela zemalja i najbolja i najkvalitetnija jer se tu niko ne bi brukao.
Hoćeš roštilj u Nišu i Leskovcu ili ćeš Zubatac?
(Mr. Max, 21. jul 2021 21:26)

Da si video kako izgleda kuhinja u većini grčkih restorana, ne bi tako pričao. Meni se zgadilo, iskreno.

svi se raduju turistima

pre 2 godine

dok je bila sfrj I dok su iz našeg grada hotel zakupljivao restorane na primorju sve što nam od stoke propadne tokom jeseni zeme I proleca za sitne pare je hotel otkupljivao tu stoku a nama je to znacilo jer bi morali da je zakopavamo I niko nam ne da ništa isto tako kome je pacov upao u kiseli kupus sr u bacve ili u kajmak hotel je to otkupljivao I radovao se lettnjoj sezoni jere su to prodavali radosnim turistima za debeli pare a oni govorili nigde boljih cevapa I kajmaka nego na moru

S

pre 2 godine

Hteli da poslušate ili ne, dečko i ja smo se otrovali od girosa na Rodosu, davno. Od 10 dana na letovanju, 5 smo proveli povraćajući. Tako da, napred.

LineaBg

pre 2 godine

šta da jedem u Grčkoj??
(linolada, 21. jul 2021 20:43

Grčku salatu,sarme od vinovog lista,svakako ne hranu sa ulice...Znamo šta su kod nas pljeskavice po kioscima....tako i tamo.Balkan.

oscar

pre 2 godine

ma idi begaj. zato ja nosim 100 kg. paradajza i u apartmanu usred paralije pecem paprike bajo moj. u skodu super be bajo moj bez problema stanu torbe i paradajz.

sir oliver

pre 2 godine

471
Ma da, kad odete na letovanje, jedite samo paradajz koji ste poneli od kuce, pa nismo mi za dzabe izmislili paradajz turizam!
(ludi mirko, 21. jul 2021 19:02)
Po stoti put, "paradajz turisti" ne nose paradajz od kuce! Paradajz je osetljiv i lako se upropasti, pa ne bi izdrzao put! Od kuce se nosi sve ostalo, sarma, piletina, konzerve, suhomesnato, supa iz kesice, a na turistickoj destinaciji se kupuje samo paradajz! Tako je "paradajz turizam" dobio ime! I nisu ga izmislili Srbi, nego ceski i istocnonemacki turisti na Jadranu osamdesetih godina oroslog veka! Nadam se da je doprlo do tebe i tebi slicnih "pametnjakovica" ovo objasnjenje! Ne koristite reci i izraze koje ne razumete, pametnije je cutati , nego dokazati...

Nenad

pre 2 godine

"Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki" znaci i doktor zna da senvic turisti iz Srbije nemaju pare za svezu morsku ribu i restorane nego direkno preporucuje suvlaki kao alternativno resenje hahaha cirkus

Bane

pre 2 godine

Ja generalno ne jedem po restoranima ili tim kioscima na letovanju. Ne zato sto strahujem od stomacnih problema ili mi je skupo vec zato sto mi se uglavnom ne svidja kako se ta jela na kraju spreme, odnosno kako ispadnu.

Ili budu prepecena ili suva ili prezacinjena pa nekada cak i nedovoljno pecena.

Zato uglavnom odsedam po hotelima i hranim se u hotelu.

mile

pre 2 godine

ma ne giros jedem samo u norveskoj. tamo je kazu najbolji zbog hladne klime ne mora vise puta zamrzavati meso. a i ukus mu je drugaciji.
u leskovac nikako cevape vec samo kombice.
cevape najbolje jesti u novom sadu jer to je zbog dunavske vode bolje
nalupetah i ostah ziv.
kajmak strogo iz subotice. a kirtnikez strogo kraljevacki.

Lemi

pre 2 godine

Pojeo sam giros pre sat vremena I bio je preukusan! Ono sto se stavi da se ispece - ispece se. Za nekoliko sati se nista ne desi jer se me so tiho pece. Onda nikakav rostilj ne bi trebalo jesti jer me so mora da odstoji, da bi bilo Kako treba...

PoslednjiSrbijanac

pre 2 godine

"Njega čine mesni otpaci koji se slabo termički obrađuju i okreću se na suncu po ceo dan, što nije higijenski. Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki, ražnjiće od čistog mesa, koji se prže na 600 -700 stepeni, na temperaturi na kojoj bakterije izumiru".
Lupetanje kome nema ravnog. Drži se medicine i izbegavaj komentarisanje hrane kada ne znaš ni osnovne sastojke. Pravda za tradicionalni Grčki giros od čiste prasetine.

DEX

pre 2 godine

Pre par godina u Grčkoj uhvati cela porodica neko stomačni virus. Doktorica tvrdi da su bakterije iz najpoznatijeg giros restorana u tom kraju. Kaže svi što su tamo jeli imaju problem. A nema ko nije jeo tamo. Za par dana restoran prazan. Nema nikog. Onda počinju da oboljevaju ljudi koji su tek došli i koji nisu smeli tamo da okuse ništa i svi se porazboljevali jer je u pitanju ipak bio virus. Kad smo odveli dete na kontrolu zatekli smo doktoricu kako plače jer je posetio vlasnik restorana kome je iz neznanja upropastila posao. A sulvaki pečen na 700 stepeni ne bih uopšte da komentarišem.

Rade

pre 2 godine

"Giros čine mesni otpaci koji se slabo termički obrađuju i okreću se na suncu po ceo dan, što nije higijenski."

Ovo može da kaže samo neko ko u stvari ne zna šta je giros.

Era

pre 2 godine

Evo nas u Tusrkoj, davimo se u baklavama na 1001 način, ubijamo se i od sve druge hrane, roštilj prave u hotelu svako veče... za 6 dana 4kg... e baš me briga!

Komša

pre 2 godine

Ma jašta - u Tursku se ide da bi se probali bečki kolači (protiv kojih nemam ništa,naprotiv)...
U CG da se pazite ribe i plodova mora a u Grčkoj ne? Što,grčke školjke zdravije?

Najbolje da ponesete sve od kuće - savske dagnje i gambori i 5 kg zemunske baklave i Bog da te vidi...

Šalu na stranu - pazite da vam u CG ne uvale morsko prase.Mene zeznuli - tek kada sam probao skapiram da je domaće,vrčinsko ,kupio ga nakupac na pijaci u Boleču i odneo u CG.
Lažu trgovci da bolje prodaju - ja 'teo da okusim plodove mora al' moša.

Mr. Max

pre 2 godine

Doktor sigurno nije jeo Giros u Grčkoj kad ovako priča jer je to isto kao da ti neko kaže kad kreneš u Srbiju da slučajno ne probaš sarmu jer ko zna kakav je kupus, mleveno meso a tek rebarca.
Sasvim sam siguran da su upravo tradicionalna jela zemalja i najbolja i najkvalitetnija jer se tu niko ne bi brukao.
Hoćeš roštilj u Nišu i Leskovcu ili ćeš Zubatac?

ne volim ribu

pre 2 godine

Ne slazem se. Ovo je u fazonu ne jedite nista. U Grckoj sam trenutno. Pojeo nekoliko girosa sve na razlicitim mestima, neku jako ukusnu i socnu svinjsku sniclu, 2 razlicite paste, i neku piletinu. Idem u Grcku vec 15 godina, i hvala Bogu nikad nisam imao trovanje hranom.

Šumadinac pali topa!

pre 2 godine

Човек се излупета и остаде жив! Гирос се прави од финих комада меса, као и сувлаки, који се спрема на тихом жару, као и сав роштиљ. Иначе, ни једно јело на овом свету се не спрема бренером на 600-700 степени
(Фактор мира и стабилности, 21. jul 2021 21:12)
Pica u pećima na drva se peče na 800 stepeni i zato je ona tako ukusna jer se svi sastojci termički obrade brzo i ne stignu da se presuše. Sve je gotovo za minut i po npr.

Мачак

pre 2 godine

Po stoti put, "paradajz turisti" ne nose paradajz od kuce! Paradajz je osetljiv i lako se upropasti, pa ne bi izdrzao put! Od kuce se nosi sve ostalo, sarma, piletina, konzerve, suhomesnato, supa iz kesice, a na turistickoj destinaciji se kupuje samo paradajz! Tako je "paradajz turizam" dobio ime! I nisu ga izmislili Srbi, nego ceski i istocnonemacki turisti na Jadranu osamdesetih godina oroslog veka! Nadam se da je doprlo do tebe i tebi slicnih "pametnjakovica" ovo objasnjenje! Ne koristite reci i izraze koje ne razumete, pametnije je cutati , nego dokazati...
(sir oliver, 21. jul 2021 21:44)

Sta si se unervozio druže, otpusti gas malo

Sunce Slobode

pre 2 godine

Giros ako u 10 dana pojedem 2 puta u Grčkoj. Zato i tražim apartmane sa velikom letnjom kuhinjom i rostiljem. Znam kad i gde dolazi riba i kupujem tamo gde i Grci. Riba, skampi na buzaru, salata. A sve uz minimalno vreme utrošeno za pripremu. I mnoooogo salate, one maruli kako je zovu Grci.

Kurs iz engleskog

pre 2 godine

teo bik i ja nesto da izjavim za vesti...ne izlazite iz apartmana da vas ne pogodi sunce. Svake godine od svih ljudi koje pogodi sunce umre procenat.. Vakcinisani protiv sunca mogu gde hoce.

Jug Bogdan

pre 2 godine

Maltene 20 godina unazad letujem u Grčkoj i svaki drugi dan s porodicom jedem giros i nikad nismo ništa zapatili, niti uopšte znam nekoga da je imao problem zbog hrane tokom letovanja. Ova silna dramatična upozorenja bi se mogla prilagoditi i u našoj zemlji: Ne jedite ništa u Srbiji, jer nema garancije da su srpski kuvari oprali ruke, a da meso nije iz "Matijevića"...

Pera

pre 2 godine

Onda sa mnom nešto nije u redu pošto sam preko 10 puta letovao u Grčkoj bez da sam propuštao giros :) i nikad nisam imao stomačne probleme.

La la iz Banata

pre 2 godine

(sir oliver, 21. jul 2021 21:44)

E moj Sire, nemaœ ti pojma. Nisi čuo za auto frižidere ili hladnjake za izlete. Dovoljno su veliki da poneseš dovoljno paradajza za 10 dana. Sve se, brale, nosi, sve. Čak i toalet papir :)

милан

pre 2 godine

Ићи наморе је изгледа морање (посао) за многе, Који је то одмор кад се на границама чека сатима; неки се свађају и туку, а онда кад дођеш тамо, чекају те лешинари и хијене? И све то само зато јер вам стално трућају да се то мора, јер ко неиде наморе је губитник. БГ је наклепши у јеку сезоне (кад су победниви тамо негде, наморе).

David

pre 2 godine

Idite u skupe restorans pa tamo nema takva opasnost da je meso pokvareno i skoljke lose. A ko ne moze, sta da se radi, tu je paradajz i pasteta.

aKronononiM

pre 2 godine

Po stoti put, "paradajz turisti" ne nose paradajz od kuce! Paradajz je osetljiv i lako se upropasti, pa ne bi izdrzao put! Od kuce se nosi sve ostalo, sarma, piletina, konzerve, suhomesnato, supa iz kesice, a na turistickoj destinaciji se kupuje samo paradajz! Tako je "paradajz turizam" dobio ime! I nisu ga izmislili Srbi, nego ceski i istocnonemacki turisti na Jadranu osamdesetih godina oroslog veka! Nadam se da je doprlo do tebe i tebi slicnih "pametnjakovica" ovo objasnjenje! Ne koristite reci i izraze koje ne razumete, pametnije je cutati , nego dokazati...
(sir oliver, 21. jul 2021 21:44)

Ma sve je to super ko je poceo ili izmislio itd. Ali mi uvek moramo da kopiramo nekoga i da praktikujemo na duze staze? Nikada ali nikada mi nece biti jasno kakav je to gust da se nosi tolika hrana od kuce? Zbog cega? Skupo je? Ako je kackavalj kod nas 600 dinara u Grckoj je koliko, 7 evra? Ciganise se narod gde stigne. Licno, bio sam vise puta na takve odmore, smucili su mi se. Brate mili, sada uplatim smestaj sa polu pansionom, dorucak spremljen, svez, popodne plaze, setnja i uvece vecera, kao gospodin covek. A ne da deljem kackavalje, da se zezam oko rostilja, ne pada mi napamet!

dixi

pre 2 godine

Gde ovaj dežurni gastroenterolog nađe podatak da se meso prži na 600 C? Pa ne topimo rudu, čoveče! Meso se prži na 180 - 240 C. Baš me interesuje koliko slučajeva trovanja girosom ima u Grčkoj, a pogotovu kod naših turista. Vreme "ofrlje" medicine je odavno prevaziđeno.

kladzom do bola

pre 2 godine

jedem sve i ja i familija , nikom nikad nista u Grckoj , jedino u Turskoj kad sam se prezdrao nekog ljutog sira za dorucak ( sved. sto ) , malo bagovao ali sam sam kriv .... a opet sam ga sutra krkao , u manjim kolicinama :)

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Човек се излупета и остаде жив! Гирос се прави од финих комада меса, као и сувлаки, који се спрема на тихом жару, као и сав роштиљ. Иначе, ни једно јело на овом свету се не спрема бренером на 600-700 степени

izlupao za sve pare

pre 2 godine

Što bi rekli ovi sa novogovorom.Samo mi nije jasno sa kako se postiže ta temperatura od 600 do 700 stepeni?Završio sam osnovnu školu i još neki razred (recimo devet) ali mi opet nije jasno.

batica

pre 2 godine

Nemojte slučajno da jedete i pijete kad odete na more,to je opasno!U stvari nemojte izaći nikad napolje jer je i to opasno!Samo sedi u kući i ne mrdaj nigde!Nikada!

Mile

pre 2 godine

Ma najbolje da sedim kdo kuće i jedem samo ono sto mi mama spremi. A ne, čekaj, ko mi garantuje da je meso u Srbiji ispravno?? Čak više imam poverenja u Grke i Turke nego u naše mesare sa “domaćim” mesom iz Argentine

Dragan

pre 2 godine

Na moru iskljucivo riba, lignje morski plodovi, sladoledi i voce. Na planini jagnjetina, prasetina, jaretina, teletina ispod saca, dimljeno meso, kackavalj. Nikada obrnuto.

mitar

pre 2 godine

Ocemo li mi koji dodjemo u Srbiju da zaobilazimo Dragisu i Brana iz Cacka, da nije pecenje previse dobro, mozemo umrijeti cekajuci nestrpljivo gladnih ociju da dodje, heheh

L00di

pre 2 godine

kajmak strogo iz subotice. a kirtnikez strogo kraljevacki.
(mile, 21. jul 2021 20:19)

mile, druže, ajde da ti m00tavi slavonac dojavi 100% točnu informaciju. kajmak samo užički. kakva subotica? užički kajmak nije hrana, već umjetnost.

Glupan I Tupan

pre 2 godine

Dr, Perišič bi ponovo trebalo da sedne u školsku klupu. Ovoliko gluposti odavno nisam pročitao.

Ako ovoga slušate, bolnica vam ne gine.

NikolaBg

pre 2 godine

U Berlinu giros i doner preukusni, restorani brze klope čisti. Naš Beograd je pristojan što se tiče hrane i vode. Sad sam trenutno u Berlinu pa mogu slobodno da kažem da u Beogradu fali samo zelenila dosta da bi se kvalitet vazduha i vode popravio.

P76-er

pre 2 godine

"Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki" znaci i doktor zna da senvic turisti iz Srbije nemaju pare za svezu morsku ribu i restorane nego direkno preporucuje suvlaki kao alternativno resenje hahaha cirkus
(Nenad, 21. jul 2021 18:18)

Da se ne lažemo...

Ribu i u Srbiji jedemo na nivou statističke greške, kao prebijena mačka idem na posnu slavu, a kad je meni slava posna imam utisak da zajebavam goste...

Preporuka hrana iz "domaće kuhinje", ali na njihov način (ono što inače jedemo svakodnevno)...

Higija

pre 2 godine

A kod nas, svugde po pekarama istom rukom drži i hleb i novce. Svugde. Osim u Mekdonaldsu, ali to su Amerikanci pa ih kao ne volimo. Jao, šta da radimo.

neutralni

pre 2 godine

ima toga, ne treba generalisati, na vecini mesta je okej, ali na skijatosu se otrovao od girosa i pet dana problema. na drugih pet mesta po grckoj sve okej

slucajno znam

pre 2 godine

u CG sva kanalizacija ide u more...zato se u Boki nikada se ne kupam.Školjke se hrane takvim morem.Pa prijatno..
(LineaBg, 21. jul 2021 21:43)

Ti si stvarno vrhunski naivan, kad verujes da ces u nekom restoranu jesti skoljke iz tog mora. Kao i ovaj sveznajuci doktor, koji upozorava na "morske plodove" u Crnoj Gori, jer, nema poverenja u crnogorske kuvare, da ce dobro ocistiti i oprati skoljke. U stvarnosti, sve te skoljke i "plodovi mora" (osim, mozda, u nekim eksluzivnim retoranima, gde se hrana sprema pred ocima gostiju) industrijski su proizvodi, vec porcionirani i duboko zamrznuti, koji dolaze negde s Juznog Atlantika (Patagonija, Namibija...), ili Pacifika (Novi Zeland, Tasmanija, Ekvador), a moze i nesto severnije (Mauritanija, Malezija...).Razume se da su "plodovi mora" vec ocisceni, tj. Bez "surima" (ljusture, oklopi, kljesta rakova...), pretpostavlja se i oprani, a sve sto kuvar treba da uradi, to je da ih otopi i izruci u lonac.

Radoje

pre 2 godine

Hahahaha hahahaha. Kakav genije. Proputovao sam što poslom što iz zadovoljstva većinu Evrope, bliskog Istoka, oko četvrtinu Afrike i još neke zemlje u ostatku planete. Uglavnom poslom idem u zemlje gde turisti ne idu. Ali ovakve gluposti na gomili nisam čuo. Nemojte da jedete vićnu salatu ili bilo šta što se pere vodom u zemljama gde voda nije dobra. Uključujući Egipat. Jedite u restoranima koji imaju dobar promet, koji nisu vrlo jeftini naročito ako tu jedu lokalci srednjeg staleža. Pre nego što jedete ribu ili školjke proverite jesu li lokalne i sveže. Pijte samo flaširanu vodu. I izbegavajte jela koja ste već videli u ponudi na Švedskom stolu ili jela od ostataka prethodnih obroka. To su pravila kako za siromašne zemlje tako i za bogate. Nema razlike.

usa mama

pre 2 godine

Jedna godine se sin i ja otrovasmo u Grčkoj od parčeta pice koju smo usput pojeli. I stvarno kad razmislim gde mi je pamet bila da jedem picu koju prodaju na parče i koja stoji po par sati napolju. Ali ne vredi, jeli mnogu puta i pre toga tu picu, nikad nam nista nije bilo. Pre dve godine posle one oluje na Halkidikiju nestade struje 2 dana. Ako se tad svi ne porazbolevasmo čini mi se nikad nećemo. Tako da možeš da se paziš ali moraš malo i sreće da imaš.

Komša

pre 2 godine

Molim te 600-700C pa onda je to ugalj a ne meso.... stvarno bez veze...
(Iskusni posmatrač, 21. jul 2021 21:12) 
Neiskusan si ti zemljače.
Pitaj radnike u železari Smederevo - pečenje je najbolje na nekih 675 stepeni.Samo to jedu za topli obrok.
Doktor gledao njihov recept - Lepi Brka ga kačio na RTS...
Zna doktor šta je pečenje i roštilj ,necemo mi valjda vodoinsralateri i zavarivači da ga učimo...

Igor Mileta

pre 2 godine

Propustio je da spomene da je opasno jesti hranu koja je prosla kroz ruke i onda duze vreme stojala u frizideru.Tad postoji mogucnost za razvoj enterotoksina Stafilokoka koji ce ostati u namirnici iako ona prodje termicku obradu jer je enterotoksin termicki stabilan.Za giros su realno male sanse da se vise puta koristi isti razanj ( u smislu da se ne potrosi tokom dana pa da ga stave u frizider i sutra opet koriste )

genijalac

pre 2 godine

ja ponesem velike ziplock kese i cim stignemo grcku stavljam zenu decu u kesu i zakopcavam, evo vec 9ta godna nikakvih problema nisam imo

milovan

pre 2 godine

@sumadinac pali topa.
Pica se pece na temperaturama od 380 do 420 stepeni i to je bio razlog sukoba Italije sa briselskim birokratama koji su odredili da se hrana ne sme spremati na temperaturama preko 270 stepeni celzijusa. Onda je Italija rekla da odustaje od EU, pa su iz EU uvukli rogove, a pica se pece kao sto bog zapoveda. 800 stepeni, pretera ga burazeru, pa na toj temperaturi se vec rastapaju mnogi metali.

Zoran

pre 2 godine

Ja sam sinu obecao cokoladno mleko, a meni giros, cim dovezemo kola na destinaciju. 6 godina na moru nisam bio, idem da jedem i giros od svinjskih papaka ako treba!

Ron Dzeremic

pre 2 godine

u CG sva kanalizacija ide u more...zato se u Boki nikada se ne kupam.Školjke se hrane takvim morem.Pa prijatno..
(LineaBg, 21. jul 2021 21:43

Nemas pojma, kupam se godinama u Kamenarima, nikad nikakav problem. Od Kamenara do Morinja, ima dosta planinskih reka, koje se ulivaju u more. U Morinju je zbog toga i dosta hladnija voda, pa mnogi i ne mogu tamo da se kupaju...

meda

pre 2 godine

Čak i da su farenhajti a ne celzijusi pa je opet 600-700 daleko previše.
Jedino se pica peče na jako visokim temperaturama (recimo 450 celzijusa što je oko 800 farenhajta u industrijskim pećnicama, ko sprema kod kuće naravno daleko niže), ali samo 30-40 sekundi i gotova.

automatski generisan komentar

pre 2 godine

Baklave su obično zalivene agdom koja je prepuna šećera. To čudo može stajati na suncu 15 dana i možete jesti bez problema.
(TangoBravo, 21. jul 2021 21:19)

Mogu. Ali ce u stvarnosti toliko stajati samo tamo gde ne valjaju, pa ih niko i ne narucuje.

dux

pre 2 godine

ovo nije doktor nego neka tinejdzerka. lazno predstavljanje je krivicno delo. drvo gori na 300 stepeni, na 600-700 stepeni ako mozes da postignes a ne mozes se istopi tiganj. Dovoljno je 60 stepeni da se pobije 99.9% bakterija. to se zove Pasterizacija po Pasteru. ako pricate gluposti to ce neko sutra da uradi i moze da umre ili bude povredjen. zasto lupate gluposti draga Saveta?

nikos

pre 2 godine

"giros, a njegov kvalitet je vrlo diskutabilan. Njega čine mesni otpaci koji se slabo termički obrađuju i okreću se na suncu po ceo dan, što nije higijenski. Zato je u Grčkoj mnogo bolje jesti suvlaki, ražnjiće od čistog mesa, koji se prže na 600 -700 stepeni, na temperaturi na kojoj bakterije izumiru."
Doktor se bas i ne razume mnogo ... ako nisu svezi, iste su posledice i posle girosa i posle suvlakija. Nema razlike. I giros se pravi od "cistog mesa" kao i suvlaki i on se przi na istoj temperaturi kao i suvlaki. Bitno je znati gde se i kod koga jede.

Karisik izgara

pre 2 godine

Nedelju dana tukao dnevno po pola kile baklave u turskoj, jos se zadesio i za bajram:)) ni sam ne znam koliko vrsta je bilo, fistikli, cevizli… sveze da svezije ne moze biti

Kimi

pre 2 godine

A šta nisi paradajz turista ako jedeš giros za 2 evra?! I to je isto jedna vrsta paradajz turizma… Nisi paradajz/giros turista samo ako sedneš u restoran svaki dan i potrošiš barem 10 evra po obroku, tj. minimum 100 evra po osobi za restorane za 10 dana. Sve ispod toga spada u domen paradajz turizma, a i ovo je na granici…

problem rešen

pre 2 godine

Znači, narode, kad idete na letovanje izbegavajte sve načine da se opustite, budite stalno u grču i uvek nosite lekove sa sobom, jer je deset dana predugo da smatrate da možete da pregurate bez tegoba.

Još bolje - ne idite. Sedite kući, pijte poznatu vodu, jedite poznatu hranu vaše babe, tetke, tašte, gledajte poznate serije, bisere devedesetih, i Grčku, Tursku i Egipat gledajte samo na televiziji. Bezbednije je.

donKyKong

pre 2 godine

Ukratko, 40+ letovanja u Grčkoj. Petnaest dana po letovanju i prosečno giros na dan. U mladjim danima 67 za 15 dana je lični rekord. NIKAD štucnuo nisam.

krg

pre 2 godine

Hteli da poslušate ili ne, dečko i ja smo se otrovali od girosa na Rodosu, davno. Od 10 dana na letovanju, 5 smo proveli povraćajući. Tako da, napred.
(S, 21. jul 2021 21:36)

Letujem u Grčkoj od '78 , i nikad nisam imao nikakvih tegoba.
Samo napred !?

A jeo sam i giros i svašta.

466453

pre 2 godine

šta da jedem u Grčkoj??
(linolada, 21. jul 2021 20:43

Idi na Tasos i dane jagnjetine, za 20€ kilo pečenja jagnjadi koje je tražilo travu medju mermernim stenama. U julu mesecu. Nema bolje!

Aca

pre 2 godine

Volim ove sto govore kako su balkanci parad. turisti. Samo malo morgen, svako ko je ekonomski slabije je to. Koliko sam samo Nemaca i Ceha video kako nose cele zamrzivace. Manite se bajki.

Milan

pre 2 godine

Baklava je kod Grka i Turaka solidni secerni sirup, tu nema bakterija, kao ni u kristalizovanom medu. Ako bakterije ne mogu da se razviju, a nema toksina, kakva je opasnost?! S druge strne preporucuje sveže vocne salate… dokaz da čovek nikada nije putovao, loše oprano voce i povrće su najčešći izvori trovanja, uz to, peru se tom istom vodom iz česme koju doktor ne preporucuje da se pije.

Kuhar

pre 2 godine

Što bi rekli ovi sa novogovorom.Samo mi nije jasno sa kako se postiže ta temperatura od 600 do 700 stepeni?Završio sam osnovnu školu i još neki razred (recimo devet) ali mi opet nije jasno.
(izlupao za sve pare, 21. jul 2021 21:19)

Jedino da roštilja na turbini iza vojnog aviona.

Milos

pre 2 godine

Kako li su ljudi preziveli u tropskim krajevima? Ispada da tamo ne bi trebalo jesti nista zbog velikih vrucina. Izvinte ali clanak je gomila besmislica. Sta kao ribu nikako ne jesti u priobalnim podrucjima zbog visokih temperatura, nositi je na planinu, tamo je sigurnije jesti kvarljive namirnice?

Vladimir

pre 2 godine

Giros otpaci a suflaki čisto meso?
Pečeno na 600-700 stepeni? Čime, švajs aparatom?
Ovaj doktor nije u životu ništa za jelo spremio osim parčeta suvog hleba.

dr2

pre 2 godine

Jel ovaj čovek dežurni gastroenterolog kod vas? Svaki put se izlupeta da me sramota da čitam. Ajde za promenu, reda radi nekog drugog, ima još puno doktora koji bi mogli nešto da kažu. Reći ovu količinu gluposti zaista nije lako.

Urke

pre 2 godine

Da li je ovaj doktor ikada bio u Grčkoj ili Turskoj? Giros se pravi od otpadaka? Suvlaki se peče na 600 stepeni? Ne jesti baklave u Turskoj? Lik je ili neznalica ili šarlatan.

sAMO NEK SE PISKARA...

pre 2 godine

Bilo mi je zabavno čitati sve preporuke o nejedenju ničega, ali kad sam stigla do mesa na 700 stepeni, shvatih da je čovek stvarno vrhunski komičar.

Miki

pre 2 godine

Koliko ja znam oko 100stepeni skiknjava sve od bakterija. Verovatno preko 60 pa do 100 je ok. Ne pece se nista instant, vec se krcka duze vreme. Ovaj doktor je isao u neku topionicu na praksu. Gde nadje 700 stepeni?

Xman

pre 2 godine

Dr do sad sam X puta bio u Gr sto leti sto zimi, retko koji dan je prosao bez girosa. Jeo sam ga na moru bar u 20 ak mesta, u Solunu gotovo da nema mesta gde nisam probao i nisam imao nikakvih problema. Verujem da nije mnogo cisto ali preteraste. E da, evo mog saveta, kupujte tamo gde je guzva, promet, tu se non stop menja roba i nema brige. Eh sta bi dao sad za jedan giros iz centra Soluna gde jos koriste noz, i seku krompir rucno a ne iz dzaka, meso bude masno a krckavo, sve se topi...

bunny

pre 2 godine

Zivo me zanima sta bi ostalo od tog parceta mesa posle pecenja na 700 stepeni. Verovatno samo cisti minerali (u vidu pepela naravno).

Analiticar iz butika

pre 2 godine

Giros sobzirom koliko se trosi u Grckoj nikako ne moze da se govori o mesu koji se vise puta smrzava, nego je vrlo brza potrosnja. Jer ko sta jede , jede se gyros i to tokom celog dana. Pre moze biti diskutabilna riba koja se obicno jede za veceru a upecana je ujutru a pitanje je da li ce bas ta riba biti i prodana za veceru.

I svi oni koji poznaju tehnologiju proizvodnje gyros-mesa znaju da se ono drzi u salamuri a ne u frizideru.

Milica

pre 2 godine

Koja je ovo neopevana glupost, da se
giros pravi od otpadaka mesa i da se okreće na suncu. A tek baklava da se pokvari jer dugo stoji ?!Koji je to stručnjak. Svako ko je bio u Grčkoj je mogao da vidi da se giros pravi od ogromnih šnicli koje se slažu na ražanj, a baklava je poslednji kolač koji bi se pokvario od stajanja(zbog puno šećera), a i ne stoji dugo na švedskom stolu ?

kole

pre 2 godine

Pitao sam gazdu Grka gde je na Sitoniji najbolji giros. Bez dvoumljenja mi je rekao iako njegov rodjak drzi slican restoran da je to kod Janakisa u Neos Marmarasu. Cim od stadiona krenete uzbrdo prema centru, on je sa desne strane i tu nema sanse da dobijete bajato meso jer se ceka slobodan sto.

T

pre 2 godine

"Baklave treba takođe izbegavati, jer dugo stoje"
Moje iskustvo je da se baklave se prve pojedu u svim hotelima. Cak i hoteli sa 5 zvezdica cesto imaju problem da naprave dovoljno baklava. Ako je na pocetvu rucka bilo 5 vrsta, do kraja rucka ostanu najvise 2.

Vanja Petrović

pre 2 godine

Nasmejah se slatko; definitivno Srbija ima duhovite ljude.
Što se Grčke tiče, jedite šta god vam padne na pamet, i sve što može da plati vaš džep. Živim ovde četvrt veka, ne znam ni sama koliko girosa sam pojela što u Atini, što na ostrvima i poluostrvima. Naravno, uvek treba paziti da hrana nije izložena prašini ili izduvnim gasovima, da je tezga na kojoj se sprema giros čista, da onaj koji priprema hranu ima rukavice i vezanu kosu; ili idite tamo gde je gužva jer to znači da postoji brza potrošnja i meso ne stoji dugo. Raspitajte se gde jedu lokalci pa odmah idite za njima.
Otrovati se od hrane, ili dobiti alergiju na neki proizvod može vam se desiti u svim zemljama sveta, na svim kontinentima.
Što se tiče baklava, one mogu biti opasne za one alergične na orašasto voće, ali da može da se ukvari baklava u medu ili sirupu od šećera, to se teško može dogotiti. Opet kažem, ništa nikada nije isključeno u vezi hrane čak iako je pripremamo u komoditetu doma svoga.
Imajte lepo leto i lep odmor.

T

pre 2 godine

"Onda je Italija rekla da odustaje od EU"
Da, bas bi zbog toga izasli iz EU. Pa takvih rasprava oko standarda za proizvode ima bar nekoliko desetina godisnje, kad bi svi za te stvari istupali iz EU, EU se nikada ne bi ni napravila.

Atila je priznao

pre 2 godine

Pre moze biti diskutabilna riba koja se obicno jede za veceru a upecana je ujutru a pitanje je da li ce bas ta riba biti i prodana za veceru.
(Analiticar iz butika, 22. jul 2021 06:39)

Ribu koja je "upecana" mozes jesti jedino ako si je sam pecao. A i ribu ulovljenu prethodnog jutra naci ces samo u ekskluzivnim restoranima. Ti ces, gotovo sigurno, jesti ribu ulovljenu ko zna kad i to na drugom kraju sveta, a odmrznutu (nadati se - prvi put) neposredno pred stavljanje na vatru.