SFRJ: Koliko je koštalo letovanje 1967. godine?

Jugoslovenski turizam je tada cvetao. Iz kojih zemalja je dolazilo najviše turista i u kojim mestima su letovali? Koje su cene aranžmana bile u Jugoslaviji, a koje u poznatim evropskim letovalištima?

Izvor: Jutarnji.hr
Pošaljite komentar
  1. Naš poznati satiričar Vlada Bulatović VIB je tih godina napisao "Obala našeg mora sva je u trobojkama:Plavo more, bele vile, crveni drugovi."Zašto?
    (Bivše Jugoslavije nema, ali ima mnogo bivših Jugoslovena, 22. jul 2021 13:40)

    # Link komentara

  2. Ja ne znam za 1967. jer sam tada bio premal da bi išta shvaćao, ali znam da se par godina kasnije išlo na ljetovanje bez štednje od tekuće plaće. Dvije plaće su bile sasvim dovoljne da obitelj provede 3 tjedna na moru. Možda ne baš u hotelu svih četvero, ali u iznajmljenom apartmanu (kojih je tada bilo malo) ili dvije sobe bez problema. U sobama se nije kuhalo nego se eventualno pojeo doručak, ugrijalo mlijeko. Za ručak i večeru se jelo u restoranu pa bi do kraja godišnjeg u manjem mjestu obišli valjda sve restorane. Moji su imali malo veća primanja od prosječnih, ali danas se ne ide na godišnji tako ni kada spadate u gornjih 20% po primanjima. Samo apartman za 4 osobe za 20 dana je najmanje 1400 eura, a gdje su restorani, kafići i ostalo.
    Kada uz sve to uzmemo da su plaće u drugim zemljama zapadne Europe bile znatno bliže našima, onda se tek dobije prava slika. Istina rijetko se išlo na ljetovanje dalje od Italije, a ni nama osim Talijana nisu dolazile nacije koje su imale more (Portugalci, Španjolci...).
    Jedino u toj državi su uvijek odluke bile politički motivirane pa umjesto da je već onda napravljena autocesta ZG-ST (iako su novci već bili osigurani), napravilo se samo 40 km do Karlovca. Problem je bio što je Hrvatska imala valjda 80% prihoda od turizma pa neki nisu bili zainteresirani za njegov razvoj i nisu ulagali u infrastrukturu. Danas bez odličnih autocesta ne bi došlo pola ovih turista u RH.
    (Ivan ZG, 18. jul 2021 09:35)

    # Link komentara

  3. @A tadasnjih 500 maraka (1967 godina) u danasnjim evrima 130 evra :)
    Hit
    (500 maraka, 16. jul 2021 19:45)
    Nisi u pravu. Računajući na inflaciju 500 DM tada u današnjim evrima je nekih 2500-3000 evra.
    Ja sam tada radio kao prof u Drvaru i 500 dm je bila profesorska plata koja je danas 55000 din znači 500 evra. Eto odnosa DM 1968 evro 2021.
    (ANTE KAŠTELAN, 18. jul 2021 07:53)

    # Link komentara

  4. Bravo za komentar o jugonostalgičarima. Moj otac je radio 40 godina u državnoj firmi ,sve vreme su mu odbijali od plate za stan,da kada dođe na red i on dobije "gajbu"
    Od toga nije bilo ništa. Čim izbije prvi na listi za stan , neko sa vezom se pojavi ipreuzme prvu poziciju i gajbu . I muka mi je od tog jugoslovenstva. I nostalgije. Uopšte se nije živelo bolje. Pogledajte film Kad budem mrtav i beo pa ćete videti kako se živelo baš tih godina vezanim za vaš tekst
    (Dejan, 17. jul 2021 22:52)

    # Link komentara

  5. Za one koji ne pamte ta dobra stara vremena. Tih godina prošlog veka bili smo na nivou Japana. Naučno smo bili ispred i njih. Postavili smo postavke robotike.(prof.dr. Vukobratović) Sa Japanom potpisali dalji razvoj. Kad su Japanci shvatili postavke izašli su i prevarili nas.. Proizveli smo prve rakete na čvrsto gorivo. U Puli smo probali tih godina lansiranje rakete u kosmos. Svi stručnjaci su tada odvedeni u NASA i ima ih i danas na važnim mestma.
    Razvili smo tešku industriju, petrohemiju, mašinsku i građevinsku industriju koja je gradila širom planete.
    Ja sam bio livac i dobio stan. ( Kad će radnik sada dobiti stan? Nikad, a možda ni tad. Imali smo svoja odmarališta i išli gde smo hteli. Država bila uređena. Poštovana i naš pasoš bio najcenjeniji. Na poslu se napredovalo znanjem i iskustvom. Moja fabrika je proizvodila kvalitetne proizvode za Boš, Simens, Kamaz, kočnice za Avione, zaštitu za Francuske podmornice (gde smo potpisali izjavu o tajnosti). . Pravili smo sami avione,traktore, kombajne ,vagone, tenkove... Bili smo vlasnici fabrika i sredstava za proizvodnju. Danas imamo strane fabrike i gazde. Pitanje glasi: Šta će mo raditi i gde raditi ako dođe to nekih prirodnih katastrofa, ratova... Videli smo na primeru "Kovida 19" svako gleda sebe . Tu nema solidarnosti, samilosti, gramzivost i otimačina su postale njihove vrednosti , tu prestaju sve humane svrhe pa ko preživi pričaće.
    (vladimir, 17. jul 2021 18:58)

    # Link komentara

  6. Ako uzmemo u obzir inflaciju i samo pretvorimo marke u evre (a realnije bi bilo puta 2), meni je ovo i dalje skupo tj. skuplje nego danas!
    (D, 17. jul 2021 17:23)

    # Link komentara

  7. moj deda je bio obican vozac u DDOR-u, vozio agente na teren a direktore na sastanke. moja baba ceo zivot domacica. deda je sam sa tom platom sazidao lepu kucu, imao auto i kombi sa kojim je vukao kamp prikolicu na more. koliko znam isli su u hrvatsku i crnu goru, po mesec dana svake godine! kupio je i sazidao malu vikendicu na lokalnoj planini.

    ja radim kao vozac slepera za domacu firmu. po mesec dana sam u evropi. kad platim kiriju, racune i hranu jedva skupim za 7 dana mora. kamp prikolicu mogu samo da sanjam, a zidanje kuce je naučna fanstastika! da imam decu osim hrane nista vise im ne bih mogao pruziti..

    nakon njegove smrti nasao sam racune iz postanske stedionice, 1. penziju je dobio 94.-god = 41.000 dinara, narednu deceniju su mu samo smanjivali tako da je na kraju imao 31.000 a gde je inflacija...
    (kamiondzija, 17. jul 2021 14:15)

    # Link komentara

  8. (Coyote, 16. jul 2021 22:59)

    Не контају они, џабе ти је... Било лепо, било лепо, било лепо... Па што није опстало? Привид, присила и лаж.
    (Папа Џо, 17. jul 2021 12:33)

    # Link komentara

  9. Te 1967. većina stanovništva SFRJ je živela na selu.Veliki deo nije imao struju,o kupatilima da ne govorimo.Ove blagodeti o kojima pišu jugonostalgičari se odnose isključivo na gradsko stanovništvo....
    (rajko, 16. jul 2021 23:35)

    Kao i u pola sveta u ratovima opustošenoj Evropi... O Aziji i Africi da ne govorim.
    (Englez, 17. jul 2021 11:45)

    # Link komentara

  10. Reik kolubara 15 dana makarska za dž!
    ..posle 12 dana Budva vile neke...ma bilo nekad..
    (tom pus, 17. jul 2021 11:38)

    # Link komentara

  11. kad ce te da shvatite da se tada trosilo nezaradjeno, zivjelo se od kredita a ne od rada, svi su ponesto krali i svi cutali, sve sto se proizvede davalo se za vojsku i ogromnu drzavnu birokratiju, ta zemlja je od starta bila trula i moralaje sa propadne
    (boro, 17. jul 2021 11:15)

    # Link komentara

  12. Imajte u vidu i to da je 500 maraka vredelo koliko i 1500€ sadašnjih!!
    Možda je razlika i drastičnija u odnosu na današnju vrednost novca!!!
    (Dejan, 17. jul 2021 10:54)

    # Link komentara

  13. Letovanje 1967, misaona imenica za 95% tadašnjih Jugoslovena, a od tih 95%, njih 90% nije ni znalo šta je letovanje i da more uopšte postoji.
    (neznalica, 17. jul 2021 10:47)

    # Link komentara

  14. Jeste tacno je zivelo se bolje. I ja kada uzmem kredit zivim dobro neko vreme posle presipam iz supljeg u prazno par godina. Zasto te generacije koje su uzivale u j....j SFRJ nisu vratile taj kredit nego I dalje palam..e kako je bilo bolje. Da li oni shvataju da su unistili ko zna koliko generacija a I dalje sole pamet.
    (D, 16. jul 2021 23:48)

    Ti da si iole školovan i da te zaista zanima ta tematika, znao bi da su dugovi SFRJ podeljeni i otplaćeni još pre 20 godina. Ovo druže što sada plaćaš su dugovi koje je napravila Socijalistička Republika Srbija, SAP Vojvodina, SAP Kosovo i preduzeća čiji su garanti bile te tri federalne jedinice. Pa se zapitaj koliko se kredita danas uzima, koliko se sipa iz šupljeg u prazno i koliko budućih generacija vi danas uništavate. 41 godinu nema Tita a 30 godina nema tih "zlih" Hrvata i Slovenaca, i vi se još vadite na to vreme. Zamisli da se Jugoslavija iz tog teksta te 1967.godine žalila na Drugi svetski rat koji je tad bio pre samo 22 godine, tačno koliko je danas prošlo od bombardovanja, na koje se mnogi i danas vade, a porediti Drugi svetski rat i bombardovanje '99. je suludo.
    (Berliner, 17. jul 2021 10:17)

    # Link komentara

  15. Za sve koji pljuju YU... Udzbenici besplatni, zdravstvo besplatno, sve firme rade i ubacuju pare u budzet, crveni pasos veoma "jak", stabilnost, kriminala skoro da nije ni bilo, od jedne prosecne plate imalo se para za letovanje, skolovanje, oblacenje i hranu... Da.. bas je bilo bez veze.. I neko spomenu kredite? Da li znate koliko smo sada, u ovo zlatno doba u kreditima? Doci ce na naplatu nasim unucima z i dalje zivimo kao bednici. Tada si imao zivot i mogao si da planiras, sada ne znas kolika ce cena goriva biti sutra.
    (BG, 17. jul 2021 10:13)

    # Link komentara

  16. Ta vremena u kojima sam i sam živeo su bila mnogo bolja od ovih današnjih, ali malo ljudi razume suštinu svega toga. Tada je bio potpuno uravnotežen odnos između poljoprivrednog stanovništva, radnika u fabrikama i birokratije. Sve te tri kategorije radnika su neophodne, ali danas ta ravnoteža ne postoji. Danas "radi" uglavnom birokratija, radnika i poljoprivrednih proizvođača je mnogo manje. Tada je u našoj SFRJ moglo da se nabavi sve što je potrebno jednom domaćinstvu, od TV-a (EI Niš) traktora IMT-a i IMR-a, kombajna "Zmaj", frižidera "Obod", šporeta "Gorenje" i svih ostalih uređaja. Danas, ne znam da li neko poseduje neki naš proizvod u domaćinstvu. Moj pokojni otac (nikada nije bio član partije) je proveo na gradilištima bivše SFRJ skoro ceo radni vek, od Tuzle, Celja, Suve Reke, Đerdapa, Kostolca itd. I dobijao je pored plate i dnevnice, dodatak na odvojen život od porodice itd. I nije bilo baš tako "idealno" kako se priča, ali svake godine se osećao boljitak. Naše škole i fakulteti su bili prestižni, moj pokojni otac, pokojni tast, kasnije i ja smo završili ETF, fakultet sa kojim se moglo zaposliti svuda u razvijenom svetu. I to bez ikakvih diferencijalnih ispita i dodatne obuke. Naš fakultet je bio među najcenjenijim u svetu, u prvih 10 sigurno, možda i u prva tri. Danas, ja nisam siguran da imamo takve kadrove, ako ih i imamo oni su negde daleko van Srbije poput mnogih iz moje generacije. To su činjenice. Pozdrav!
    (B.Živković, 17. jul 2021 10:02)

    # Link komentara

  17. c.m.@
    Aj ti nabroji sadašnje gigante :)
    (cobo, 17. jul 2021 09:52)

    # Link komentara

  18. Kazu kad se umre ide se u raj a raj je bio Jugoslavija,raja više nema,raja gde su deca išla na more,gde su dedovi i babe išli u banje,gde su sva veca preduzeca, sindikati,pošta,zeleznica,vojska imali svoja odmarališta....sva Jugoslavija je bila jedno veliko odmaralište sa 10000 fabrika,malo radi,malo sladi,eh Jugo,moja tugo :(
    (nisam imao ništa a imao sam sve, 17. jul 2021 09:49)

    # Link komentara

  19. Dodje 1.jul, ćale uzme platu, idemo 25 dana na more, (Uvala skot, Duilovo, Malinska... koja Crna Gora! ), kad se vratimo čeka ga celavplata... Koji bre krediti. Svaka firma imalla je uz to i svoja lrtovalipta i odmarališta. I bio je Jugoturs... a ne kao sadašnji prevaranti. Uzmu pare pa zbrišu, a država nemoćna.
    Ko god priča o tome da se loše živelo ili je bio neškolovan, ili je živeo kao bednik bez obrazovanja. Uostalom koliko takvih i danas ima? Kiliko hoćeš, što se vidi iz komentara.
    Nisi smeo da pljuješ Tira, JNA i bratstvo-jedinstvo... Sve ostalo je bilo OK. Bez vize ceo svet osim SSSR-a i USA...
    A o besplatnom lečenju bez čekanja mesecima na neku operaciju..., školovanju...
    Ali mi Srbi smo nezahvalan narod, samo pljujemo... Ali tako nam i treba, bog nas kažnjava da budemo danas jedan od najsiromašnijih naroda u Evropi i najnekulturnijih, uz to!
    (Čiča Miloje, 17. jul 2021 09:48)

    # Link komentara

  20. jel neko primetio je CG primorje bilo posećenije od hr
    (sirmium, 16. jul 2021 19:25)
    Ne. Gde to moze da se primeti???
    (Baki, 16. jul 2021 21:01)

    Pretpostavljam da je čovek sa pravom iznenađen činjenicom da je jedno letovalište u Crnoj Gori (Petrovac na moru), bilo posećenije od bilo kog drugog u tadašnjoj SFRJ sa sve srednjom Dalmacijom sa ostrvima, Plitvicama, Dubrovnikom itd. Nije mislio verovatno na ukupnu crnogorsku obalu.
    (Geos logos, 17. jul 2021 09:42)

    # Link komentara

  21. Verovatno nista, posto ga jos otplacujemo.
    (jin, 16. jul 2021 19:34)

    Sudeci po tvom komentaru, nista ti ne otplacujes, nego dobijas dzeparac...
    (Skrle, 16. jul 2021 23:50)

    Evo da ga nešto naučimo, ali možda džaba i pored potrebna 2 klika : dug Srbije posle sukcesije 11 milijardi, na dan ubistva premijera 7,5 milijardi, 2012 14 milijardi, danas 28 milijardi ali evra. Sve zvanično stoji na sajtu vlade republike Srbije
    (Selpi, 17. jul 2021 09:41)

    # Link komentara

  22. Kada je trebalo rasturiti SFRJ, nacionalisticka politika je ucinila sve da je potpuno ocrni u cilju lakseg vladanja narodnim masama. Trebalo je ocrniti njen nastanak (NOB), ideologiju, vodju (Tita), druge narode, ekonomiju...
    Godine histericne propagande ucinile su svoje, pogotovo u svijesti mladjih generacija, ali ma koliko se trudili, cinjenice su za njih neumoljive.
    Ona Jugoslavija je, uz sve svoje mane, za vecinu bila pravednije i bolje drustvo.
    (Nepokoreni grad, 17. jul 2021 09:13)

    # Link komentara

  23. @sirmium - Naravno da je CG (Milocer) bio posjeceniji i exluzivniji od HR.. Ali kljucna rijec - TADA. Tada kad je citava obala CG bila raj na zemlji, kad nije bilo nidje nista, sem prelijepih primorskih kucica i malih naselja.. Mali prelijepi primorski gradici a ne danasnja prenatrpana seljana i kiceraj. U CG kao sto se zna je generalno najmanje ulagano i gradjeno za vrijeme SFRJ, tako da je bilo poprilicno pusto…..ali prelijepo. Tada se odje dolazilo da co’ek stvarno odmori dusu.. Sad je to neka druga pjesma (nazalost)..
    (ogiMNE, 17. jul 2021 09:10)

    # Link komentara

  24. Pilitički ostrašćeni isfrustrirani i neuspesni likovi koji pojma nemaju o tom periodu nek se malo bolje raspitaju o zaduzenosti a o kvalitetu života posebno. Tita nema 40 godina, Slovenaca i Hrvata 30 godina pa dobro Srbi što ne napraviste Srbiju o kojoj pričate. Nacionalna nemoć je večno optuživati Tita ili koga već.
    (eston, 17. jul 2021 08:39)

    # Link komentara

  25. @Coyote
    SFRJ postojala 45g, još uvek se pominje kako je bilo. Šta je Srbija napravila za 30g možemo da vidimo, tako da mi nije najjasnije na čemu ti baziraš svoj entuzijazam.
    (drvobradi, 17. jul 2021 08:38)

    # Link komentara

  26. Najeli se komunisti nepostojecih para, kredita koje sad vracamo. Prokleta Jugoslavija, to je Frankestajn drzava, mrtvorodjena.
    Tako je i zavrsila.
    (Ja sam, 16. jul 2021 22:33)
    Eto ti nisi konunista, znas o kapitalizmu i koliko je dobar. Tvrdis da su to bile nepostojece pare, krediti koje sad veacas.
    Krediti koje je YU uzimala su krediti zapadnoevropskih banki. Ajde znalce ekonomije udji ti sad u jednu banku i zajmi za jedan porodicni boravak od deset dana u hotelu na moru. Mislis da ces dobiti? E ponovi to trideset godina za redom! Dace ti? Ne lupetaj budalestine.
    Nijedna finans ustanova ne daje ni cvonjak ako nije sigurna da imas pokrice za njega.
    (Drndo Maroje, 17. jul 2021 08:24)

    # Link komentara

  27. @Kolike su bile radničke olate u Jugoslaviji?
    Koliko je koštala potrošačka korpa?
    Koliko dana je mogla da letuje radnićka porodica?
    (ruskica, 16. jul 2021 21:57)
    Radnička plata je bila dovoljna da se lepo preživi mesec. Ako su dvoje radili onda se moglo uštedeti i za kakvu kućicu, vikendicu na selu, itd. Redovno se išlo na more i to po dve sedmice. Zimi na skijanje desetak dana. Svako veće preduzeće imalo je svoje odmaralište na moru, vojska svoje hotele. Školarci su imali svoje kampove, bungalove i šatore. Eto, mi Bosanci nismo išli dalje od Makarske... da se ne izgubimo -:) Šalu na stranu, od Makarske rivijere ljepšeg mora nema (znaju to dobro Bosanci...).
    (Rope RS, 17. jul 2021 08:22)

    # Link komentara

  28. Jeste tacno je zivelo se bolje. I ja kada uzmem kredit zivim dobro neko vreme posle presipam iz supljeg u prazno par godina. Zasto te generacije koje su uzivale u j....j SFRJ nisu vratile taj kredit nego I dalje palam..e kako je bilo bolje. Da li oni shvataju da su unistili ko zna koliko generacija a I dalje sole pamet.
    (D, 16. jul 2021 23:48)
    ovaj sadasnji je zaduzio danasnju srbiju 13 milijardi € (26 milijardi maraka ) vise nego Tito , Sloba , žuti zajedno ....pa jel zivis bolje ?
    (Tomy Čubura, 17. jul 2021 08:16)

    # Link komentara

  29. "Ostatak živi u gradovima koristeći tačkice. To je mit kako je to bila neka ekonomska sila."
    (Srb, 
    Slatko me nasmeja, čoveče?! Tačkice?! Ekonomska sila nismo bili, niti ćemo ikada biti, ali nismo imali tačkice. Nećeš verovati, ali ima nas još živih, ja sam tada imao 7 godina, od rođenja me vodili na more i hrane je bilo više nego dovoljno. Mnogi su letovali u odmaralistima, mi u privatnom smeštaju, baš kao što i danas letuje većina Srba. Nemoguće da je Petrovac na prvom mestu, Mađarska je bila popularnija, 1968. I 1969 smo letovali u Dubrovniku, Poreč...
    "Ako imamo Srbiju mozemo je urediti. Ako smo pametni mozemo od nje napraviti zemlju kao Švajcarska.."
    Pa što je ne uredite, evo već 30 godina...
    (vb., 17. jul 2021 08:14)

    # Link komentara

  30. " Evo da se smejete malo. IMT je u jednoj smeni, prvoj, 1987 g. proizvodio 200 traktora "IMT 539",znači oko 350 dnevno. Obrt te godine mu je bio oko 1,5 milijardi tadašnjih Nemačkih marka iliti 3 milijarde današnjih eura. Imao je oko 15.000 zaposlenih i poslovao je pozitivno. A bilo je takvih preduzeća puno. Onakvu državu nisu zamislili i pravili zločinci, to je sasvim jasno"

    Ne smejem se malo, nego puno. Čovek ovo gore reče i osta živ.
    1,5 milijardi maraka je oko 750 miliona evra. Četiri puta manje nego što je pacijent napisao. Zamislite nekoga ko nije stanju da konvertuje marke u evre, a smrtno ozbiljan analizira ekonomiju od pre trideset godina.
    (Mirko, 17. jul 2021 08:09)

    # Link komentara

  31. @Nikad necu razumeti tzv. yugonostalgicare. Sto bi deca rekla, smaraju za medalju. Sta je to tacno bilo dobro? Jer ja se nesto i ne secam iceg dobrog. Ili imam amneziju.
    (Srbija, nikad yugoslavija, 16. jul 2021 23:46)
    Imaš amneziju...
    (Rile, 17. jul 2021 08:07)

    # Link komentara

  32. @A tadasnjih 500 maraka (1967 godina) u danasnjim evrima 130 evra :)
    Hit
    (500 maraka, 16. jul 2021 19:45)
    Nisi u pravu. Računajući na inflaciju 500 DM tada u današnjim evrima je nekih 2500-3000 evra.
    (Rile, 17. jul 2021 08:05)

    # Link komentara

  33. @Letovanje u Bugarskoj 1991-e...za 100 DEM kupis celu plazu.
    (Kobaja Grande, 16. jul 2021 19:58)
    Tačno tako! Ja i moja devojka kao studenti 1979. godine, sa 100 DM u džepu lepo se proveli u Varni. Takvo je vreme bilo.
    (Leki, 17. jul 2021 08:03)

    # Link komentara

  34. 22 godine posle Drugog Svetskog rata najveći broj gostiju nam je dolazio iz
    Nemačke,Austrije i Italije.

    Mi još raspravljamo o ratovima
    1941 - 1945 zatim 1991 - 1995 god i ratu 1999 godine.
    (Gojko, 17. jul 2021 08:02)

    # Link komentara

  35. Uzmem kredit, živim dobro i ostavim sinu da ga otplaćuje. Nikad više Jugoslavija.

    S R B I J A!!!
    (Gandalf Beli, 17. jul 2021 07:58)

    # Link komentara

  36. To je bilo nesto kao Indija danas, 30% stanovnistva zivelo dobro, a 70% puka sirotinja. A Indija danas svetska velesila, kao Juga nekad.
    (srbostan, 17. jul 2021 07:55)

    # Link komentara

  37. @Vladan Koja ekonomija u SFRJ u 1967 ?
    70% naroda živi na selima, bez struje,vode,puteva. Ostatak živi u gradovima koristeći tačkice. To je mit kako je to bila neka ekonomska sila.
    (Srb, 16. jul 2021 21:37)

    Jači je bio srpski seljak od srpske ekonomije. Kamo sreće da je tako i danas. Ubili su sela.
    (Gandalf Beli, 17. jul 2021 07:53)

    # Link komentara

  38. Ja se rodio .
    (Rio, 17. jul 2021 07:50)

    # Link komentara

  39. Novac je generalno devalvirao otprilike 1 marka je danas 5 e. Kuca, starija, sa 3,5 ari Lekino brdo prodata je 1978 za 33000 maraka. Radi poredjenja. A to je 1978.
    (Pera, 17. jul 2021 07:47)

    # Link komentara

  40. To vreme je bilo dobro, pa i puno bolje u odnosu na današnje sasvim sigurno. Iz jednog prostog razloga - kvalitet je dolazio do vrha, bilo da je lekar, pevač ili inžinjer u pitanju, bar dok je Tito bio snažan. Svako je imao priliku. Taj sistem, pre svega politički, nije mogao da traje previše, ali je hteli ne hteli postavio temelje ozbiljne privrede, ono to smo očajno uradili je tranzicija. Ratovi, sankcije....Da su političari tog vremena mogli da sagledaju budućnost cela sfrj bi bila u eu, nažalost nisu.
    (big, 17. jul 2021 07:27)

    # Link komentara

  41. Nisam ni Yugonostalgicar a nisam nesto ni srećan što živim u ovakvom vremenu. Voleli mi Tita ili ne ali činjenica je da je mnogo stvari bilo besplatno a dug je bio oko 16 milijardi. Činjenica da danas svaka bivša republika duguje više od 16 milijardi ponaosob a ništa nije besplatno.
    (darkobg, 17. jul 2021 06:57)

    # Link komentara

  42. Samo za neke sto pisu da je tada vecina zivela na selu bez struje i vode i kanalizacije... Deco moja 60 ih su poceli da uvode sve to ako ne i ranije u teska zabacena sela i vodu i kanalizaciju i sve a danas nemam u sred Beograda kanalizaciju, struju i vodu suvim zlatom treba da platis (podmitis) a za kanalizaciju mogu da zaboravim narednih 10 godina.. ejjj?!? Ne pricajte gluposti Jugoslavija je bila pojam drzave za ovo danas. Sve smo unistili sami smo krivi.
    (Šrek, 17. jul 2021 06:54)

    # Link komentara

  43. 1. 1967. nije bilo tačkica. Nije ih bilo ni 1956. kad sam se rodio. 1968. su " Blood
    sweet and tears" svirali u Beogradu, jazz-rock u SFRJ! Ubrzo posle njih gostuju
    "Pedlers - i" a pre koncerta nastupaju
    na tv, Mića Orlović ih predstavio i najavio
    koncert, a posle se ređalo: Deep Purple,
    Ike and Tina Turner... ovo je što sam lično
    gledao, a bar još triput toliko što nisam bio. Imali smo crveni pasoš koji je mogao
    bez ikakve vize da te odvede po celoj Evropi.
    2. Ne otplaćujete te kredite, to je davno otplaćeno. Otplaćujete ono što je 10 godina proterivano kroz topovske cevi.
    3. Jeste, lepo se živelo te 1967 i još dosta
    dugo posle nje, to je nešto što niko od vas nikada neće imati, nažalost.
    4. A ovi što sad viču na sav glas kako su im komunisti sve uzeli... U Beogradu su se posle prvog rata jedno 15 godina zidalo
    kako ni mnogo veći gradovi nisu mogli.
    Vojne liferacije, kartonske cokule, lažna bankrotstva... kako došlo, tako i otišlo cenjena gospodo. Sad nema komunista,
    eto prilike za potomke.
    5. Bez ikakve patetike, samo mozgom mislite Sorabi! O državi koja ima 23 miliona stanovnika mora da se vodi računa! Ona je sama pravila tenkove i avione i mogla da digne i opremi vojsku
    od milion ljudi. Vojsku. Teritorijalci se
    nisu računali. A sad... jedva trideset hiljada ljudi, jel ima 10 aviona? Policija
    je bolje opremljena od vojske. Zašto?
    (Gradimir Božić, 17. jul 2021 06:49)

    # Link komentara

  44. @ prošlost i sadašnjost pravimo mi, nije do vremena, do nas je. Onda je svako mogao da nadje posao i svako da napravi sebi kućicu. Jugoslavija je propala zato što nismo hteli da je osavremenimo, ne zato što nije valjala. Evropa nas je htela takve kakvi smo bili, ušli bi u eu pre bilo koje istočno evropske zemlje, to je proverljiva činjenica, ali nama bilo preče da se hvatamo za guše. Italija i Nemačka su od plemena napravili imperije, mi kontra
    (Axon, 16. jul 2021 23:58)

    drugačije vreme, skoro svuda u svetu je bilo blagostanje, posebno u Evropi, sto kažeš da je svako mogao sebi da priušti kuću i posao, danas to opet nigde nije baš jednostavan slučaj kako u Srbiji tako i u SAD ili Španiji, Nemačkoj, sve je sada kapitalistički drugačije pa izgleda da je ipak do vremena a ne do nas. pa Madjari bili imperija, pa nisu mnogo bolji od nas, Bugari pre nas bili carevina pa gle sad gde su, neprikladno je porediti germane sa nama u bilo kom smislu
    (Miki, 17. jul 2021 06:41)

    # Link komentara

  45. Sve se plasim da su ljudi masovno isli na letovanja 67e. Bezao narod tada u Nemacku, sigurno ne od silnog luksuza u sftj
    (pojma nemam, 16. jul 2021 20:43)
    Tuzno je kad pola jedne zemlje mora sama sebe da laze da je nekad bilo jos gore, samo da bi im sadasnja patnja bila podnosljiva.
    Moj ujak je od pocetka 60tih ziveo u Nemackoj. Ponudio je mom ocu da ode tamo na obezbedjen posao 1968(pomoglo bi izgradnji kuce). Nakon sto je izracunao platu, zivot, troskove cestih putovanja.. mom ocu se to nije isplatilo. Jednistavno, ziveo si slucno, oni su vozili vw a mi tristaca ali smo bili u svojoj zemlji. Sjecam se ljetovali smo u Suhom Potoku kod Splita, privatni smjesraj, navece gradele sa domacinima i sport na tv-u ispred kuce pod lozom. Juga tuce Englesku u polufinalu evropskog… Porodica cetveroclana, jedna plata , otac visikokvakifikovani alatnicar. Srednja radnicka klasa. E sad uporedi to sa motacem kablova u pelenama.
    (Slijep vodi sakatog, 17. jul 2021 06:25)

    # Link komentara

  46. @ Te 1967 je naš dug bio zanemarljiv, to što još otplaćujemo je iz 80tih.
    (goranh, 16. jul 2021 20:16)

    tih 1960-tih je Jugoslavija dobijala milijarde DEM na račun ratne odštete iz drugog svetskog rata kao zemlja koja je preživela okupaciju a pritom pobedila u ratu. inače od tih para je napravljen novi Beograd, verovatno i novi Zagreb, baš tih godina je počela gradnja, deo je naravno utrošen u privredu i razvoj deo kao i danas proćerdan i pokraden... inače MMF je osnovan posle rata i nije država imala potrebe da pozajmljuje ali je zato navionalizovala od naroda svašta, od imanja, stanova, stoke ili poljoprivrednih proizvoda, i ko zna čega sve, partiji se niko nije smeo suprotstavljati
    (MDj, 17. jul 2021 05:55)

    # Link komentara

  47. Живимо у својој држави, коју, на сву срећу, не делимо са којекаквим безвезњацима и паразитима!
    (Bajo moj, 17. jul 2021 05:04)

    # Link komentara

  48. Srbija se nikad nije suočila sa komunizmom.
    (Razlog našeg tavorenja decenijama, 17. jul 2021 04:57)

    # Link komentara

  49. To što su komunisti napravili ovi ne mogu ni da okreče.
    (rasa 021, 17. jul 2021 04:51)

    # Link komentara

  50. (pojma nemam, 16. jul 2021 23:44) Upravo tako, njegovo letovanje je bilo deo vojnog budžeta, koji je bio ogroman, četvrtina GDP. Nije se zeznuo da ode npr. u hotel Albatros u Cavtatu, koji je veoma blizu Kupara. Priča o jakom dinaru, a taj dinar je dve godine pre toga ostao bez dve nule. Zato su ljudi novčanicu od 10 dinara i dalje zvali hiljadarka. To za plate u Austriji i Italiji je laž, kao što je laž i da je bilo posla za sve. Stotine hiljada ljudi su otišle “na privremeni rad”, čim su mogli slobodno da putuju u inostranstvo. Porodični ljudi su iznajmljivali sobe i kampovali, obično su sami kuvali. Bilo je i radničkih odmarališta, bilo je i ljudi koji su na moru sagradili “vikendice” jer su nekretnine bile jeftine, a krediti povoljni. Pred zemljotres u Crnoj Gori, porodični prijatelji su kupili neku malu kućicu sa placom, na 200 m od obale, u okolini Tivta. Cena je bila 2 miliona, odnosno manje od 3500 maraka. Deset godina ranije (1967), nekretnine su bile još jeftinije i bilo ih je u izobilju.
    (Zok1, 17. jul 2021 03:39)

    # Link komentara

  51. Krajem 70-tih i pocetkom 80-tih, letovala sam sa roditeljima dve nedelje na ostrvima Brac/Hvar, u vrlo solidnim hotelima (ne najvise lux kategorije, nego i vise nego pristojnim), imali uplacen pun pansion (dorucak, rucak, vecera), avionski let od Beograda do Splita (i nazad). Majka je tvrdila da su nam za ovo zadovoljstvo potrebne dve mesecne plate. Otac je radio u prosveti, a majka u privredi, pri cemu je ona imala neku neznatno manju platu od njega. E, pa, pitanje je, moze li se to sve danas priustiti (ili neki slicni ekvivalent) od dve mesecne plate u prosveti?
    (makis73, 17. jul 2021 03:33)

    # Link komentara

  52. Evo da se smejete malo. IMT je u jednoj smeni, prvoj, 1987 g. proizvodio 200 traktora "IMT 539",znači oko 350 dnevno. Obrt te godine mu je bio oko 1,5 milijardi tadašnjih Nemačkih marka iliti 3 milijarde današnjih eura. Imao je oko 15.000 zaposlenih i poslovao je pozitivno. A bilo je takvih preduzeća puno. Onakvu državu nisu zamislili i pravili zločinci, to je sasvim jasno.
    (braka, 16. jul 2021 23:41)
    ---…--
    Rekordne 1988 IMT je proizveo 42 hiljade traktora i 30 hiljada prikljucnih masina sto je vredelo oko tadasnjih 600 miliona DEM ili 170 miliona us$ ( danasnjih 400 miliona us$ a ne 3 milijjarde eura ili 2.4 milijarde us $ kao sto kazes)- podatak sa interneta, lako proverljivo. A takvih preduzeca je u celoj Srbiji bilo jos 4-5 (Zastava, Bor, Sevojno, PKB, Gosa) ali sa 3 -4 puta vise zaposlenih nego sto je bilo ekonomicno. Tadasnji BDP Srbije je bio u visini danasnjeg prema paritetu, uzgred
    (Pacificka_obala, 17. jul 2021 03:32)

    # Link komentara

  53. Teško je izračunati 500 tadašnjih maraka u evre. Današnjih 500 njemačkih maraka(fiksirano 2002 godine 1,955 kurs) je 256 eura. Euro je 1,2 dolara, dolar je 1,7 maraka, ili današnjih 500 maraka= 310 dolara. Dolar 1967 vredeo je skoro 4 njemačke Marke, ili 500 maraka je oko 125 dolara 1967 kurs. Kumulativna inflacija dolara od 1967 je 705%. Što znači da je 125 dolara vredi kao 881 dolar danas, ili 1498 maraka, ili 770 današnjih eura. 500 maraka=770 eura 2020 godine.
    (jadna rusija, 17. jul 2021 03:19)

    # Link komentara

  54. (Srbija, nikad yugoslavija, 16. jul 2021 23:46) Na zalost mi smo u manjini. Mnogo je ljudi zaludjeno idejom velike zajedničke države. Mi Srbi smo manjina u sopstvenoj zemlji. Mnogi ovde bi želeli da žive u zemlji koja se ne zove Srbija.
    (Coyote, 17. jul 2021 01:48)

    # Link komentara

  55. Bilo je tu mnogo prelepih hotela.. Ja pricam za 80te, pre toga nisam postojao ..tad Sam isao svake godine na letovanje sa roditeljima.. Moji su radili za platu I mogli su da prisuste par puta godisnje (isli smo 2 ili 3 puta godisnje U Hr Ili CG).. Sta pamtim je najvise je taj miris kuhinje u tim hotelima..to ne neki prelep miris koji se ne zaboravlja Dok si ziv
    (nikola, 17. jul 2021 01:15)

    # Link komentara

  56. Suverena drzava, neko lepse i drugacije vreme, def
    (ovono, 17. jul 2021 01:12)

    # Link komentara

  57. Crnogorsko primorje nije postojalo do 2000, o čemu pričaju ovi ljudi
    (Mike, 16. jul 2021 20:08)
    Ja sam 79 godiste.. Do 1991 smo svake godine isli jednom u CG jednom Hr.. Secam se da je pola novina na kiosku na. Moru u CG bilo na Nemackom
    (nikola, 17. jul 2021 01:02)

    # Link komentara

  58. Evo samo par detalja - dakle razmena marka - dolar se kretala 1967 izmedju 3.99 marke za 1 usd i 4.01 marke za 1 usd.
    Dakle 500 maraka je bilo 125 dolara iz 1967-e.
    Uzevsi inflaciju u obzir 125 dolara iz 1967-e je 990 dolara 2021-e, ili oko 840 eura.
    Pitam se sta li se podrazumevalo pod letovanjem 1967-e za tu vrednost i koliko su danasnje prosecne cene istog?
    (balvan011, 17. jul 2021 00:40)

    # Link komentara

  59. Nikad necu razumeti tzv. yugonostalgicare. Sto bi deca rekla, smaraju za medalju. Sta je to tacno bilo dobro? Jer ja se nesto i ne secam iceg dobrog. Ili imam amneziju.

    Postoje dva moguca odgovora:
    Ili stvarno imas amneziju,
    ili lazes!!

    A, da ima i treci, nisi ni bio rodjen tada...
    (Skrle, 17. jul 2021 00:36)

    # Link komentara

  60. @Ma onaj TITO " DIKTATOR". Kakvu smo zemlju svi zajedno rasturili zarad interesa drugih. A drugovi moji, dugovi svake pojedinacne zemlje danas je veci od duga cele Juge. I ne lazite narod i spinovima nipodastavate zemlju koja je bila pojam u svetu. A kada nekom politicaru na sahranu dodje toliko drzavnika javite mi.
    (Istina, 16. jul 2021 20:09)

    A bilo je i pametnih ljudi, kao sto je recimo, ako si cuo jedan De Gol, koji je umro 1970. godine. E taj pametan covek je jos polovinom 60-ih godina rekao za Jugoslaviju da je to jedna neodrziva zemlja, koje se drzi o jednoj niti, a ta nit je Tito. Kada nestane te niti nestace i te zemlje. Pametni ljudi su to videli i tada, a zaludjenici i danas veruju u bajke.
    (Jovan, 17. jul 2021 00:31)

    # Link komentara

  61. Glupani svi od reda... uvijek bili... umjesto da se zivi normalno pajseri su uspjeli da naloze mase na neke glupe nacije i neke lafo drzave...
    (motike, 17. jul 2021 00:22)

    # Link komentara

  62. @Vladan Koja ekonomija u SFRJ u 1967 ?
    70% naroda živi na selima, bez struje,vode,puteva. Ostatak živi u gradovima koristeći tačkice. To je mit kako je to bila neka ekonomska sila.
    (Srb, 16. jul 2021 21:37)

    Svi putevi i infrastruktura sela je napravljena u jugoslaviji. Sela su bila puna zato što se od sela moglo živeti. Svako je mogao da kupi keca ili Wartburga.. Ali šta tebi vredi pričati, očigledno si rođen bar 20 godina posle jugoslavije, a ja sam bio na sletu na jna. Malo ko iz mog društva nije bar jednom otišao u trst po garderobu, more je bilo najnormalnije za, bilo koga ko je želeo da ode.. Živelo se lepo sa daleko manjim dugom države, danas je 3 puta veći a mi bedni da bedniji ne možemo biti... Ili možemo, videćemo za 2 najviše 3 godine
    (Selpi, 17. jul 2021 00:16)

    # Link komentara

  63. Kakva istina? Potraži knjigu “Keeping Tito afloat”. Jugoslavija je nakon razlaza sa Staljinom živela od američke pomoći, a onda su polovinom šezdesetih Nemci zamenili Amerikance. Kada je period nemačke pomoći završio, onda je uzimala kredite dok nam nisu svirali fajront. Uporedi rast Titove Jugoslavije sa Grčkom ili Italijom, pa će ti sve biti jasno.
    (Zok1, 16. jul 2021 22:56)

    Srpski nasledjeni dug je bio sa kamatama 11 milijardi dolara 2000te, dakle za 40 godina zaduživanja, 2012te 14 milijardi, danas više od 28 milijardi ali evra , o čemu ti pričaš? Ovo su zvanični državni podaci a ti lupetaraš bez veze
    (Selpi, 17. jul 2021 00:09)

    # Link komentara

  64. @braka
    1 EUR je 1.95 DEM
    Najveca proizvodnja IMT je bila 1988 kada je proizvedeno oko 42.000 traktora i 35.000 prikljucnih masina ukupne vrednosti oko 600 miliona DEM sto je oko 300 miliona EUR.
    (Nonteist, 17. jul 2021 00:05)

    # Link komentara

  65. Ne mogu da shvatim vas koji tugujete za SFRJ. Zar mi Srbi nismo dostojni da imamo svoju državu?! Po meni petokraka je vise štete nanela Srbiji nego svastika. Kako je nepromisljeno napravljena, kasnije promenjena revolucijom, e, tako se na kraju i maloumno raspala. Nista neočekivano. Ako imamo Srbiju mozemo je urediti. Ako smo pametni mozemo od nje napraviti zemlju kao Švajcarska. Sve nam je blizu, pupak Evrope. Hoces na Jadran 6 sati, Egejsko more isto. Budimpešta 3 i po sata, Beč 6. Sta nam tacno fali? Samo da uredimo i sredimo svoju zemlju.
    (Coyote, 16. jul 2021 22:59)

    Šta nam fali?!?! Predješ mađarsku ili čak rumunsku granicu, ne moraš daleko i sve ti je jasno. Fali nam obrazovanja, kulture, brige za okolinu, za bližnjeg svog na kraju. Padni na ulicu bilo kog grada u Srbiji, svi će te preskakati, drugarica je pala u nesvest u Rimu, bukvalno svi su pritrčali
    (Brutus, 17. jul 2021 00:02)

    # Link komentara

  66. Koga je briga koliko je kostalo? Okanimo se proslosti, tamo se ne zivi. Da je valjalo, bilo bi i sad tako.
    (Neko, 16. jul 2021 23:10)

    prošlost i sadašnjost pravimo mi, nije do vremena, do nas je. Onda je svako mogao da nadje posao i svako da napravi sebi kućicu. Jugoslavija je propala zato što nismo hteli da je osavremenimo, ne zato što nije valjala. Evropa nas je htela takve kakvi smo bili, ušli bi u eu pre bilo koje istočno evropske zemlje, to je proverljiva činjenica, ali nama bilo preče da se hvatamo za guše. Italija i Nemačka su od plemena napravili imperije, mi kontra
    (Axon, 16. jul 2021 23:58)

    # Link komentara

  67. Verovatno nista, posto ga jos otplacujemo.
    (jin, 16. jul 2021 19:34)

    Sudeci po tvom komentaru, nista ti ne otplacujes, nego dobijas dzeparac...
    (Skrle, 16. jul 2021 23:50)

    # Link komentara

  68. Jeste tacno je zivelo se bolje. I ja kada uzmem kredit zivim dobro neko vreme posle presipam iz supljeg u prazno par godina. Zasto te generacije koje su uzivale u j....j SFRJ nisu vratile taj kredit nego I dalje palam..e kako je bilo bolje. Da li oni shvataju da su unistili ko zna koliko generacija a I dalje sole pamet.
    (D, 16. jul 2021 23:48)

    # Link komentara

  69. @ (Coyote, 16. jul 2021 22:59)

    Bravo!

    Nikad necu razumeti tzv. yugonostalgicare. Sto bi deca rekla, smaraju za medalju. Sta je to tacno bilo dobro? Jer ja se nesto i ne secam iceg dobrog. Ili imam amneziju.
    (Srbija, nikad yugoslavija, 16. jul 2021 23:46)

    # Link komentara

  70. @...Pronadji Hotel Kupari i Pelegrin gde sam kao nizi oficir letovao...

    Upravo si sve objasnio. Vi ste imali letovalista, bolnice, deca su vam nosila nove vojnicke cizme, a mi dobismo siromastvo, besplatnu sluzbu i da ne pominjem sta posle u ratu, vrlo malo aktivnih oficira se i secam tada. Jedino vam priznajem, da nas niste toliko unakazili, ne bih sad bio ostvaren na jednoj lepoj obali, daleko od takvih kao ti. Sad ti opet u Kupare, meni Majami sasvim ok, uopste ne zalim sto Jadransko nisam imao prilike videti, zaista i ne zelim
    (pojma nemam, 16. jul 2021 23:44)

    # Link komentara

  71. Evo da se smejete malo. IMT je u jednoj smeni, prvoj, 1987 g. proizvodio 200 traktora "IMT 539",znači oko 350 dnevno. Obrt te godine mu je bio oko 1,5 milijardi tadašnjih Nemačkih marka iliti 3 milijarde današnjih eura. Imao je oko 15.000 zaposlenih i poslovao je pozitivno. A bilo je takvih preduzeća puno. Onakvu državu nisu zamislili i pravili zločinci, to je sasvim jasno.
    (braka, 16. jul 2021 23:41)

    # Link komentara

  72. Milocer skuplji od Kaprija. Od Majorke skuplje sve ex-yu destinacije! I neko misli da je Brozova radnicka gologuzija letovala u tim elitnim hotelima. Haha! Letovali pod satorima u Canju i Buljaricama, nego, zal
    za mladost, mali prohtevi i optika prislosti koja uvecava ..
    (Gde je Kosovo, prodali ga za shushkavac iz Trsta i radnicko letovanje u Buljaricama, 16. jul 2021 21:40)

    Ali su bar imali letovanje za skoro dzabe!
    A sta ti mislis? Da ta gologuzija iz Hrvatske i Grcke sada letuje na Havajima?
    Sada nasa gologuzija letuje kuci,da bi imali da plate struju za sledeci mesec!
    (Skrle, 16. jul 2021 23:39)

    # Link komentara

  73. Te 1967. većina stanovništva SFRJ je živela na selu.Veliki deo nije imao struju,o kupatilima da ne govorimo.Ove blagodeti o kojima pišu jugonostalgičari se odnose isključivo na gradsko stanovništvo.Neki se čude kada se pomene turizam u istočnim zemljama.Te zemlje nisu zaostajale u odnosu na SFRJ kada je u pitanju industrija a ja mislim da je 1967. bilo više domaćinstava bez struje u SFRJ nego u istočnim zemljama.Kada je u pitanju broj automobila u odnosu na broj stanovnika i tu je SFRJ bila u zaostatku.
    (rajko, 16. jul 2021 23:35)

    # Link komentara

  74. Nadam se da je sada mnogima jasno zašto nijedna zemlja bivše SFRJ nema neka infrastrukturna dostignuća (npr. metro) čak ni u 2021. godini. Novac koji se mogao potrošiti na takve stvari otišao je na odmarališta i hotele, tj. "subvenciju" letovanja koje tadašnja radnička klasa sebi realno nije mogla da priušti.
    (Moca, 16. jul 2021 22:22)

    Ljudi ne idu na posao zbog infrastrukturnih dostignuca, nego zbog para! Zabole me patkica za metro u BG, ako ja nemam sta da jedem!
    Razlika je u tome sto su u soc. milijarderi bili svesni ko im stvara pare i bili su makar malo zahvalni, dok ovi danasnji misle da je radnicka klasa predodredjena da njima sluzi i stvara im mlrd...
    kad pocnes da radis negde, shvatices o cemu pricam
    (Skrle, 16. jul 2021 23:32)

    # Link komentara

  75. Pre 50 i nešto godina!
    (z’brda, 16. jul 2021 23:24)

    # Link komentara

  76. @Vladan Koja ekonomija u SFRJ u 1967 ?
    70% naroda živi na selima, bez struje,vode,puteva. Ostatak živi u gradovima koristeći tačkice. To je mit kako je to bila neka ekonomska sila.
    (Srb, 16. jul 2021 21:37)

    Verovatno bi mogao da mi budes unuk po godinama. Te godine je dinar bio toliko jak da je bio predlozen od Strane Evrope da se uvede na svetske kursne liste. Prevagnula je politika i umesto dinara je na liste upala Italijanska Lira. Steta sto nisu naveli i prosecne plate iz te godine. Ali vi mladi se snalazite bolje na ovom sokocalu pa nadjite. A sam podatak da je oko 37% islo na more sto u zemlji sto u inostranstvo ti valjda nesto govori o standardu? Tad su bungalovi bili za skolsku decu i isli su preko skole ostali su letovali u hotelima uz obavezan Sve ukljuceno u cenu. A danas? Nekaki apartmani pa sam kuvaj. Kazem nadji kolike su plate bile u Jugoslaviji a Kolike u Austriji i Italiji na primer pa izvuci zakljucke u kakvom smo smestaju bili. Pronadji Hotel Kupari i Pelegrin gde sam kao nizi oficir letovao. To sto ovaj danas prica da su plate najvece u istoriji. Pa da samo ako zaboravi da obracuna inflaciju na platu iz 1990 ili bilo koje godine 1965-1973
    (Djed Pera iz mislodjina, 16. jul 2021 23:14)

    # Link komentara

  77. Coyote, 16. jul 2021 22:59)

    Naravno da ne možeš, nisi osetio tu širinu prostora i svest o uticaju tvoje drzave u svetu, niko nas tada nije mešao sa Sibirom.
    Ostala samo plemena, slaba i razjedinjena.
    Ideja Juge se ne sme izjednačavati sa komunizmom, ona je vise od toga.
    (Milan, 16. jul 2021 23:13)

    # Link komentara

  78. Koga je briga koliko je kostalo? Okanimo se proslosti, tamo se ne zivi. Da je valjalo, bilo bi i sad tako.
    (Neko, 16. jul 2021 23:10)

    # Link komentara

  79. Bilo kako bilo, puno se tu love okretalo a nije bilo pod šapom Glavne Banke. Kao i Gadafijeva lova, kao i blaga afričkih zemalja koje su tada bile Nesvrstane. Veliko bogatstvo, enormna količina resursa... Van domašaja kolonijalnih sila. Trebalo im je, koliko, 30 godina da sve uzmu? Ovo u Africi i kraće.
    (Barka, 16. jul 2021 23:08)

    # Link komentara

  80. Zlatni Pjasci skuplji bili od Poreča i Herceg Novog?!?
    (NikolaBg, 16. jul 2021 23:08)

    # Link komentara

  81. Tad je bilo dzaba al zato ga mi sada i dalje isplacujemo.
    (ko-ometator, 16. jul 2021 23:07)

    # Link komentara

  82. СФРЈ летовања су коштала са преко сто хиљада жртава, дуговима које ћемо плаћати до 2050, и сиромаштво које ће трајати ко зна до када… Поменуло се не повратило се.
    (гопн, 16. jul 2021 23:07)

    # Link komentara

  83. Što znači letovanje? Je to jedan dan? Vikend? Jedna, dvije sedmice? Mjesec dana ili 3 mjeseca?
    Što se podrazumjeva pod ljetovanje?
    Ja nekako pretpostavljam 2 tjedna da su to?
    Za 200njak eura nije ni toliko skupo...
    (Popo, 16. jul 2021 23:02)

    # Link komentara

  84. (Istina, 16. jul 2021 20:09) Ne mogu da shvatim vas koji tugujete za SFRJ. Zar mi Srbi nismo dostojni da imamo svoju državu?! Po meni petokraka je vise štete nanela Srbiji nego svastika. Kako je nepromisljeno napravljena, kasnije promenjena revolucijom, e, tako se na kraju i maloumno raspala. Nista neočekivano. Ako imamo Srbiju mozemo je urediti. Ako smo pametni mozemo od nje napraviti zemlju kao Švajcarska. Sve nam je blizu, pupak Evrope. Hoces na Jadran 6 sati, Egejsko more isto. Budimpešta 3 i po sata, Beč 6. Sta nam tacno fali? Samo da uredimo i sredimo svoju zemlju.
    (Coyote, 16. jul 2021 22:59)

    # Link komentara

  85. (Istina, 16. jul 2021 20:09) Kakva istina? Potraži knjigu “Keeping Tito afloat”. Jugoslavija je nakon razlaza sa Staljinom živela od američke pomoći, a onda su polovinom šezdesetih Nemci zamenili Amerikance. Kada je period nemačke pomoći završio, onda je uzimala kredite dok nam nisu svirali fajront. Uporedi rast Titove Jugoslavije sa Grčkom ili Italijom, pa će ti sve biti jasno.
    (Zok1, 16. jul 2021 22:56)

    # Link komentara

  86. Ali letovanje '67. u Rumuniji i Bugarskoj... Ne mogu da zamislim.
    (dzigi, 16. jul 2021 19:11)
    Sto, mislis da nisu imali more i pesak tada? Haha
    (filipovski990, 16. jul 2021 22:42)

    # Link komentara

  87. @500 maraka
    Sa tadasnjih 500 maraka mogao si da kupis vise nego s danasnjih 2000 evra.
    Tada je nemacka plata bila jedva 1000 maraka, ali ko to da objasni neznalicama
    (???, 16. jul 2021 22:41)

    # Link komentara

  88. @Markobg
    Nisi mnogo zakljucio, jer se ne razumes, ali sta ces...
    Broj Jugoslovena koji je putovao van zemlje se drasticno uvecao, jer su imali vise para, logicno.
    500 maraka tada je kao 2 000 evra danas.
    Sto se Herceg Novog tice, naravno da je bio poseceniji od Splita i Dubrovnika i nema tu nista upitno. To je tada bio jedan od najbogatijih gradova SFRJ.
    Herceg Novi je bio 4 grad citave Jugoslavije po visini prihoda stanovnistva. Dakle, izuzetno bogat i razvijen.
    Ljudi su dolazili u HN na letovanje, a u Dubrovnik bi otisli na jednodnevni izlet, kao i u Kotor, da vide grad i vrate se u HN.
    Dubrovnik je bio skup, kao i Sveti Stefan i Kotor, sa daleko manjim brojem gostiju od HN.
    Istra i Boka su tada dominirale jugoslovenskim turizmom.
    (???, 16. jul 2021 22:40)

    # Link komentara

  89. Najeli se komunisti nepostojecih para, kredita koje sad vracamo. Prokleta Jugoslavija, to je Frankestajn drzava, mrtvorodjena.
    Tako je i zavrsila.
    (Ja sam, 16. jul 2021 22:33)

    # Link komentara

  90. @Bijeloplavi
    Ne, nego se oni koji su preko firmi isli u odmaralista nisu racunali u TURISTE po tadasnjoj statistici. Ovde se prica samo o onima koji su boravili u hotelima i registrovanom privatnom smestaju.
    (???, 16. jul 2021 22:29)

    # Link komentara

  91. Nadam se da je sada mnogima jasno zašto nijedna zemlja bivše SFRJ nema neka infrastrukturna dostignuća (npr. metro) čak ni u 2021. godini. Novac koji se mogao potrošiti na takve stvari otišao je na odmarališta i hotele, tj. "subvenciju" letovanja koje tadašnja radnička klasa sebi realno nije mogla da priušti.
    (Moca, 16. jul 2021 22:22)

    # Link komentara

  92.  Ali kredite, zna se ko nasledjuje.
    (boki, 16. jul 2021 20:51)
    Dakle vidi se da nemaš blage veze, a radi se o tome da je kredit SFRJ raspoređen na republike i sve republike su svoje otplatile osim Srbije koja još nije.
    (mario, 16. jul 2021 22:15)

    # Link komentara

  93. ok
    možda bolje šta je moglo da se kupi za prosečnu platu 2010/12 a koliko sada
    (e moj... ti, 16. jul 2021 22:08)

    # Link komentara

  94. Kolike su bile radničke olate u Jugoslaviji?
    Koliko je koštala potrošačka korpa?
    Koliko dana je mogla da letuje radnićka porodica?
    (ruskica, 16. jul 2021 21:57)

    # Link komentara

  95. Nisu dolazili (samo iz) iz Češke.
    Dolazili su iz Čehoslovačke.
    (Lala, 16. jul 2021 21:56)

    # Link komentara

  96. Milocer skuplji od Kaprija. Od Majorke skuplje sve ex-yu destinacije! I neko misli da je Brozova radnicka gologuzija letovala u tim elitnim hotelima. Haha! Letovali pod satorima u Canju i Buljaricama, nego, zal za mladost, mali prohtevi i optika prislosti koja uvecava ..
    (Gde je Kosovo, prodali ga za shushkavac iz Trsta i radnicko letovanje u Buljaricama, 16. jul 2021 21:40)

    # Link komentara

  97. aj napisite prihode gigant firmi)))

    da se smejemo malo
    (c.m., 16. jul 2021 21:38)

    # Link komentara

  98. @Vladan Koja ekonomija u SFRJ u 1967 ?
    70% naroda živi na selima, bez struje,vode,puteva. Ostatak živi u gradovima koristeći tačkice. To je mit kako je to bila neka ekonomska sila.
    (Srb, 16. jul 2021 21:37)

    # Link komentara

  99. Braka, u tekstu se navodi podatak od samo oko 14% domaćih gostiju. Čini se da ipak više od 80% njih NIJE moglo na more.
    (Bijeloplavi, 16. jul 2021 21:32)

    # Link komentara

  100. Boki, svi su još 90tih vratili svoj dio kredita. Tko je vama kriv što kilavite s otplatom svojih kredita već 40 godina!
    (Lovac, 16. jul 2021 21:27)

    # Link komentara

  101. Ohhh, šta je sa nama srbima!! Stalno neka jugoslavija.. NIKAD više sa tim ljudima u istu naciju!!! Sami smo naj jači!!
    (HanSolo, 16. jul 2021 21:20)

    # Link komentara

  102. Koliko je Tito hotela napravio nisu ih sposobni ni okreciti,krece stranci :(
    (tcobo, 16. jul 2021 21:14)

    # Link komentara

  103. jel neko primetio je CG primorje bilo posećenije od hr
    (sirmium, 16. jul 2021 19:25)
    Ne. Gde to moze da se primeti???
    (Baki, 16. jul 2021 21:01)

    # Link komentara

  104. Боље да се гледа крај 70-тих и почетак 80-тих када се имало највише. Мајка моја је тада као млада медицинска сестра ишла авионом на летовање на Хвар месец дана. Авионом до Сплита па бродом даље. Сад је то незамисливо јер су им плате мизерне, а Хвар прескуп.
    (мирков, 16. jul 2021 20:57)

    # Link komentara

  105. @jin u centar. Svi hoce da budu nezavisni ili da Tesla bude njihov. Ali kredite, zna se ko nasledjuje.
    (boki, 16. jul 2021 20:51)

    # Link komentara

  106. Sve se plasim da su ljudi masovno isli na letovanja 67e. Bezao narod tada u Nemacku, sigurno ne od silnog luksuza u sftj
    (pojma nemam, 16. jul 2021 20:43)

    # Link komentara

  107. Verovatno nista, posto ga jos otplacujemo.
    (jin, 16. jul 2021 19:34)

    E muka mi je od ovakvih komentara.
    Covece nemas pojma.

    Vidim da nisi procitao 3 recenice o ekonomiji stare Jugoslavije, samo gutas sta ti populisti pricaju.
    (Vladan, 16. jul 2021 20:38)

    # Link komentara

  108. Ali letovanje '67. u Rumuniji i Bugarskoj... Ne mogu da zamislim.
    (dzigi, 16. jul 2021 19:11)

    Verujem ti.
    Medjutim, letovanje u par gradova u pomenutim zemljama je bilo dozvoljeno samo stranim turistima dok su Bugari i Rumini bili samo radna snaga.

    Moji roditelji su, doduše dosta kasnije (početak 80-ih), bili u Konstanci. Ako ti kazem da je tada u istom hotelu bio omladinski pogon Ajaksa na pripremama, onda ti je malo jasnije.

    Dakle, narod nije smeo ni da pridje tamo ali su strani turisti propisno mogli da uživaju.

    Znam da je utisak roditelja kad su se vratili, bio prilično gorak jer su videli ljudsku bedu, koju mi nismo doživeli ni 90-ih.
    (Me,Myself and I, 16. jul 2021 20:38)

    # Link komentara

  109. Milocer i Kapri u istom rangu ..normalna stvar
    (samo jako, 16. jul 2021 20:22)

    # Link komentara

  110. Verovatno nista, posto ga jos otplacujemo.
    (jin, 16. jul 2021 19:34)

    Te 1967 je naš dug bio zanemarljiv, to što još otplaćujemo je iz 80tih.
    (goranh, 16. jul 2021 20:16)

    # Link komentara

  111. Ma onaj TITO " DIKTATOR". Kakvu smo zemlju svi zajedno rasturili zarad interesa drugih. A drugovi moji, dugovi svake pojedinacne zemlje danas je veci od duga cele Juge. I ne lazite narod i spinovima nipodastavate zemlju koja je bila pojam u svetu. A kada nekom politicaru na sahranu dodje toliko drzavnika javite mi.
    (Istina, 16. jul 2021 20:09)

    # Link komentara

  112. Crnogorsko primorje nije postojalo do 2000, o čemu pričaju ovi ljudi
    (Mike, 16. jul 2021 20:08)

    # Link komentara

  113. Letovanje je koštalo toliko, da ogromna većina populacije nije imala nikakve šanse da vidi more.
    (MileR, 16. jul 2021 20:03)

    # Link komentara

  114. Ja iz ovog članka nisam ništa zaključio sem da je broj jugoslovena koji je izašao iz zemlje bio daleko veći nego godinu dana pre.Mogli ste napisati/ preračunati koliko bi tih 400-500 maraka usled devalvacije, inflacije vredelo danas.Takođe upada u oči da je daleko manje turista išlo u Split i Dubrovnik u poređenju sa H.Novim što je najblaže rečeno pod upitnikom.
    (Markobg, 16. jul 2021 20:01)

    # Link komentara

  115. Letovanje u Bugarskoj 1991-e...za 100 DEM kupis celu plazu.
    (Kobaja Grande, 16. jul 2021 19:58)

    # Link komentara

  116. Nemačkih turista najviše samo 22 godine posle drugog svetskog rata. Naših gastabajtera sve više u Nemačkoj samo 22 godine posle drugog svetskog rata. Sramota za nas danas, ali ipak su naši ljudi imali u ta vremena kudikamo mnogo veću širinu u svakom pogledu nego sada, u 21. veku. Mislite malo o tome.
    (Perun, 16. jul 2021 19:54)

    # Link komentara

  117. Ma više se zaradilo ali to se nije smelo znati :)
    (tutlo, 16. jul 2021 19:48)

    # Link komentara

  118. A tadasnjih 500 maraka (1967 godina) u danasnjim evrima 130 evra :)
    Hit
    (500 maraka, 16. jul 2021 19:45)

    # Link komentara

  119. Stranci su dolazili iz raznoraznih njima interesantnih razloga. Poenta je u tome da je više od 80% gradjana Jugoslavije mogla bez problema da odmara na Jadranu ili negde po volji.
    (braka, 16. jul 2021 19:37)

    # Link komentara

  120. Verovatno nista, posto ga jos otplacujemo.
    (jin, 16. jul 2021 19:34)

    # Link komentara

  121. Miločer najskuplja destinacija u Evropi....

    jel neko primetio je CG primorje bilo posećenije od hr
    (sirmium, 16. jul 2021 19:25)

    # Link komentara

  122. Ali letovanje '67. u Rumuniji i Bugarskoj... Ne mogu da zamislim.
    (dzigi, 16. jul 2021 19:11)

    # Link komentara