Utorak, 17.11.2020.

10:00

Hrvatska im na drugom mestu: Godišnji će provesti u svojoj zemlji

Izvor: B92

Hrvatska im na drugom mestu: Godišnji æe provesti u svojoj zemlji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

ketiS

pre 3 godine

@pogled iskosa, arhitekt, mario

Da li je moguce, da vi niste sposobni da shvatite da turizam ne mozete da posmatrate samo i iskljucivo iz perspektive sopstvene drzave. Prosto receno, ono sto vazi za Srbiju, ne mora da vazi za Hrvatsku i obrnuto. Hrvatska je tipicna "holiday destination", a Srbija pre svega "trip destination", i tu se citava prica zavrsava. Sve drugo je iskljucivost i zanemarivanje turistickih razlicitosti.

mario

pre 3 godine

Ako su ovim zemljama potrebni "likovi" koje si naveo u svom postu, da bi bile turisticki posecene, onda sa njihovim turizmom, nesto zaista nije u redu. Cinjenica da su tvojoj zemlji "pomenuti" potrebni da bi se turisticki promicala, dovoljno govori samo po sebi. Ali, ako to tebi i vama pricinjava zadovoljstvo, to je u redu, ali prihvatite da postoje i drugacija misljenja i pogledi na nacin turistickog predstavljanja i privlacenja turista.
(ketiS, 22. novembar 2020 21:05)
Oprosti,ali vidi se da nemaš pojma o turizmu.
Vi bi sve dali da spomenuti likovi dolaze u Srbiju i kad oni stave sliku gdje su bili,a njihove profile na raznim društvenim mrežama miljuni ili kada se recimo u nekom shou spominje da je neka slavna osoba bila na ljetovanju u Hrvatskoj ti misliš da to nema utjecaja?e pa ima za tvoju obavijet i te kako.
Npr Monaco ne bi bio to što je jeste da da se nije Grace Kelly udala za Rainiera III.
Misliš da nekada Varosha bila popularna sama od sebe ili joj još veću popukarnost nisu donjele poznate face koje su tamo dolazile.
Misliš da Nica odbija popularne face ?

arhitekt

pre 3 godine

@ketiS
Stvari treba promatrati s ležernije strane. Turizam je u prvom redu dokolica, svojevrsna fikcija, pa sve ostalo...Projektirajući turističke sadržaje uvijek polazimo s te osnove, pri čemu se poznate i glamurozne face dobro uklapaju u tu fikciju. Turizam je po svojoj definiciji biznis, putovanja su nešto drugo, premda se te dvije aktivnosti međusobno podržavaju i često isprepliču...Pa se upravo zbog tog biznisa mnogi (svjetski) hoteli i restorani "kite" sa svojim slavnim gostima. Jednako kao i mnoga čuvena odmarališta. Primerice St Tropez ne bi nikada postao ono što jest da se u njemu nije svojevremeno "usidrila" Brigitte Bardot.

pogled iskosa

pre 3 godine

@ ketiS
Likovi nisu neophodni, ali su dobro došli. Lik mi ostavi "masnu" napojnicu, a ja onda hitam u Šabac i Leskovac da promovišem na svoj način tvoj turizam. Vidiš kako je sve suptilno povezano...

ketiS

pre 3 godine

@mario ......."Austrija, Ceska, Italija, Francuska, Spanjolska, Irska, Madjarska....."

Ako su ovim zemljama potrebni "likovi" koje si naveo u svom postu, da bi bile turisticki posecene, onda sa njihovim turizmom, nesto zaista nije u redu. Cinjenica da su tvojoj zemlji "pomenuti" potrebni da bi se turisticki promicala, dovoljno govori samo po sebi. Ali, ako to tebi i vama pricinjava zadovoljstvo, to je u redu, ali prihvatite da postoje i drugacija misljenja i pogledi na nacin turistickog predstavljanja i privlacenja turista.

mario

pre 3 godine

Da slazem se da moze i tako da se razmislja. Medjutim, tako razmisljaju oni kojima je turizam prevashodno "cup za skupljanje para" i nista vise od toga. Srbija, Hvala Bogu, nimalo ne zavisi od turizma, pa su joj shodno tome, turisticki prioriteti ipak malo drugaciji. Dakle, moze i tako da se razmislja. Za razliku od vas, kojima je bitno da vas poseti Cristiano Ronaldo, te da razdeli sto vise "masnih" napojnica, Srbiji je bitno da je posete oni, koje ce zaista privuci bogastvom i raznolikoscu svoje kulture i istorije, prirode, gastronomije.... ma koliko novca ostavljali, a ostavljaju sasvim dovoljno. Primera radi, vise nego u primorskoj Crnoj Gori.
(ketiS, 21. novembar 2020 20:56)
Da naravno ma vi u Srbiji ne bi htjeli imati godišnje 20 miljuna stranih turista i prihof od 12 miljardi eura,pa su onda po tebi jake turističke zemlje glupave recimo Austrija,Češka,Italija,Francuska,Španjolska,Irska,Mađarska itd itd...
Ne vama ne bi bilo bitno da vas posjeti neka slavna osoba daj molim te koga ti zavaravaš izgleda samu sebe.Ali bitno nam je da dođe i Lewis Hamilton koji kaže "govorim prijateljima - želite li mir dođite u Hrvatsku" što misliš jel to dobra reklama?pa Lois Figo,Oprah Winfrey ,Bono Vox,Sophija Bush,Lily Aldridge,Bill Gates,Magic Johnson,Rod Stewart,Lothar Matthäus,Lily Allen,Eva Longorija itd itd...
Spominješ prirodu Srbije,pa vidimo svi mi kako se odnosite prema toj prirodi ostavljate smeće oko jezera,pored rijeka deponije smeća,rijekama pluta smeće itd itd.

ketiS

pre 3 godine

@moze i ovako

Da slazem se da moze i tako da se razmislja. Medjutim, tako razmisljaju oni kojima je turizam prevashodno "cup za skupljanje para" i nista vise od toga. Srbija, Hvala Bogu, nimalo ne zavisi od turizma, pa su joj shodno tome, turisticki prioriteti ipak malo drugaciji. Dakle, moze i tako da se razmislja. Za razliku od vas, kojima je bitno da vas poseti Cristiano Ronaldo, te da razdeli sto vise "masnih" napojnica, Srbiji je bitno da je posete oni, koje ce zaista privuci bogastvom i raznolikoscu svoje kulture i istorije, prirode, gastronomije.... ma koliko novca ostavljali, a ostavljaju sasvim dovoljno. Primera radi, vise nego u primorskoj Crnoj Gori.

može i ovako

pre 3 godine

@ ketiS
...da, samo što će, ne samo u ovom slučaju, tvoje "budale", figurativno rečeno, kusati pečenje, a tvoji "pametni" pasti travu. Pa ti vidi ko je u nekoj priči stvarno budala, a ko kobajagi pametan...

respektabilnost i kako je steći

pre 3 godine

@ketiS
I u mom sičušnom mistu na zabačenom jadranskom škoju, di je bog rekao laku noć, svakog lita stiže respektabilni broj od stotinjak (stranih) turista...

blesimetar

pre 3 godine

@ ketiS
Nema što, baš si ubedljiva! Za naše stanje je odgovorna sezona, a za vaše što? Nesezona?! Niste mrdnuli iz otadžbine, niti vam je nešto iole značajnije turistički ušlo u zemlju, pa opet... I što je to odgovorno za stanje u inim državama? No, s druge strane, i takvi su stavovi "legitimni" kada je "kisik" zajedljivo baljezganje i jalovo laprdanje...

ketiS

pre 3 godine

@KeliS "....Na tvoju i na zalost mnogo ljudi u Srbiji......"

Jedino zbog cega sam zalosna, je sve ono sto se desava i vama i nama, a za sta je delom odgovorna i vasa, kako vi kazete "uspesna sezona". U svakom slucaju, vi imate pravo da se zbog toga radujete, medjutim kod nas u Srbiji postoji izreka, "Cega se pametan stidi, bu...a se ponosi".

KeliS

pre 3 godine

Ne znam zašto tebe brine što su nama došli "šloseri" iz Njemačke. Teško da su došli samo "šloseri" kada je njemaca bilo više nego prošle godine!
Osim toga svatko tko plati može doći. Ne pitamo mi ljude što su po profesiji prije nego što primimo novce.
Na tvoju i na žalost dosta ljudi u Srbiji Hrvatska je ove godine bila najuspješnija turistička zemlja Europe. Ostvarili smo oko 50% prošlogodišnjeg prometa do 1.9. za razliku od Grčke sa 35%, Turske sa 25%, itd.
A prognoze za iduću gpdinu mogu biti samo bolje, a ne lošije tako da ćeš dogodine dobit čir na želucu čitajući o hrvatskom turizmu.
A oni koji ne bi došli u Hrvatsku ni pod razno moram reći da je i nama drago da ne dolazite. Imamo mi dosta svojih briga i bez vas.

mario

pre 3 godine

a i za sasvim znacajan i respektabilan broj turista.
(ketiS, 19. novembar 2020 22:41)
Da naravno baš veliki broj stranih turista dođe u tvoju zemlju i sve su to bogati turisti jel da?
Ismijavaš građane nekad istočnih zemalja, a kod njih je bolji standard već u tvojoj zemlji..
Da naravno Hrvatska je lagala, miljalja samo Srbija govori istinu.

ketiS

pre 3 godine

@frane zd

OOps, zaista se "izvinjavam" sto vam nisam cestitala na "sjajnim" rezultatima koji se jako dobro ogledaju i u pogledu zdravstvene situacije u vasoj zemli. No naravno "crnu salu" na stranu, da postoji neki pravni mehanizam na nivou Evrope, vlasti vase zemlje bi trebale da budu kaznjene za sve ono sto su radile (nedovoljno testiranje, prikrivanje stvarnih podataka....) kako bi ucinile ovogodisnju turisticku sezonu uspesnom, a sto za posledicu ima, svi vidimo nazalost, STA! A koliko Srbi trose u Grckoj ili nekoj drugoj zemlji nije vasa briga, no cinjenica da su u tim zemljama pozeljni gosti, dovoljno govori samo po sebi. U svakom slucaju ogromna vecina gradjana Srbije u Hrvatsku ne ide zbog bilo kakvih cena, vec zbog osecaja neprijatreljstva i tamosnje nesigurnosti. Kome je to jos potrebno na odmoru? No bilo kako bilo, iskreno verujem da su vam "sloseri" iz Nemacke ili bivsih komunistickih zemalja sasvim dovoljni, dok "krstareci jet-set" dodje kao "tanak sloj vrhnja na vasu turisticku tortu". Srbija je sto se turizma tice, sasvim razlicita prica, za mene licno mnogo lepsa i zanimljivija, a i za sasvim znacajan i respektabilan broj turista.

mario

pre 3 godine

@frane-zd
Ma pusti ketiS ona se samo javi na temu hrvatskog turizma i onda dijeli lekcije jer eto u Srbiji cveta cveće što se tiće turizma,pa onda može podučiti nas.

milorad

pre 3 godine

@ ketiS
Naravno da Turci, Sirijci, Azijati...nemački državljani troše u Hrvatskoj višestruko više nego Srbi u Grčkoj. Nisu to ljudi koji žive od socijalne pomoći, već zarađuju četiri-pet puta više nego Srbi u sopstvenoj zemlji. Prosto ko pasulj!

sergio - pula

pre 3 godine

@ frane - zd
Protekla sezona je po svemu, pa što se tiče i njemačkih turista bila specifična. Udio njemačkih turista - imigranata bio je veći no inače, jer su "pravi" Nijemci poslušniji što se tiče preporuka svoje vlasti, pa su jače apstinirali od putovanja u druge zemlje. Što se tiče Istre, mi smo i po tom slučaju bolje prošli, mislim da smo imali oko 90% originalnih dojčera.

jedan od ludih

pre 3 godine

@ Eugen
Nemoj da brineš! "Ludih" ima dovoljno, a ima i dovoljno božanstveno lepih, manje - više anonimnih jadranskih ostrva...

srđan

pre 3 godine

Hrvati su pametno otvorili granice i ostvarili 35% turističkog prometa iz 2019. uz veliku finansijsku pomoć EU. Šta se tiče korone, jednako su (loše) prošli kao i svi ostali. Pogledajte Austriju, Sloveniju, najcrnju CG da ne pominjem...

spličanin

pre 3 godine

@ ketiS
Što se praviš blesava? Dobro znaš da su avio turisti iz bogatih zemalja silom prilika morali ostati kod kuće, tako da su jadranske zračne luke ostvarile jedva desetak posto prometa iz 2019. Imali smo automobilske turiste iz srednjoevropskih zemalja, pri čemu su nažalost, opet silom prilika, izostali i naši masovniji redovni gosti - talijani. Uostalom, imati ćeš priliku promotriti posjetu stranih turista u Beogradu za NG, pa se javi...

frane-zd

pre 3 godine

@ ketiS
Prvo, da te posjetim da te ne zanima hrvatski turizam.
Drugo, ljetos je zbog covida (i mnogih ukinutih letova) bila atipična turistička sezona; izostali su skandinavci, englezi, amerikanci, japanci..., dok je njemačka vlada pozvala svoje državljane da ljetuju kod kuće.
Treče, spomenuti turisti sigurno su trošili više nego Srbi u Grčkoj, jer kod nas nema smještaja za 10 - 15 € (kod mene se to, primjerice, kretalo od 40 - 60€ za dvokrevetni apartman), a i sve druge usluge su skuplje (u što sam se osobno višekratno uvjerio).
Četvrto, imali smo kakvu - takvu turističku sezonu, za razliku od drugih zemalja, koje su imale gotovo nikakvu, na čemu smo dobili relevantne čestitke, pa bi ti umjesto ovih promašenih "otrovnih strijelica" (da se ne prisjećamo kojekakvih inih "bisera") bilo mudrije da si "pregrizla jezik".

slovenac

pre 3 godine

@ Eugen
Bilo kako bilo, hrvati su mudro postupili. Mnoge zemlje bile su turistički zatvorene, pa ih je covid sve jednako "počastio". Evo ti primer Crne Gore, pa i Slovenije - ni para, ni zdravlja! Ne znam kakva će biti sledeća sezona, ali slovenci će sigurno pohrliti na nama najbliže i najlepše more (ovo naše ne računam).

slovenac

pre 3 godine

@ Eugen
Bilo kako bilo, hrvati su mudro postupili. Mnoge zemlje bile su turistički zatvorene, pa ih je covid sve jednako "počastio". Evo ti primer Crne Gore, pa i Slovenije - ni para, ni zdravlja! Ne znam kakva će biti sledeća sezona, ali slovenci će sigurno pohrliti na nama najbliže i najlepše more (ovo naše ne računam).

mario

pre 3 godine

Posle svoje zemlje naravno da biraju svoju koloniju kao sledeću destinaciju za odmor ...
(The Bright Side of Your Mind, 18. novembar 2020 14:46)
Kad nam to kažu iz ruske guvernije i kineske kolonije, e onda je zbilja tako.

ketiS

pre 3 godine

@frane-zd

Znaci Turci, Sirijci, Azijati.... sa nemackim drzavljanstvom. Otkud to, kad vi komentatori iz Hrvatske tvrdite, kako vam dolaze visoko platezni gosti iz zapadnih zemalja. Iskreno, sigurna sam da prethodno pomenuti u Hrvatskoj ne trose nista vise, no sto turisti iz Srbije trose u Grckoj ili Turskoj, gde su inace vrlo pozeljni gosti, za razliku od vase zemlje.

eto

pre 3 godine

Hrvatska je blizu i za Njemce i Austrijance i povoljna tako da tu nema zime ,pa cak smo vidjeli to i ove godine,za 3 godine kada se uvede euro i ukinu granice bit ce ih jos vise,mada moram priznati,Jadran je postao prekrcat u 7 i 8 mjesecu ,tako da kad odete van sezone ,mozete se opustiti.Inace dosta pragmaticnih Njemaca kupilo je ove godine i nekretninu na Jadranu

Eugen

pre 3 godine

Oko 50% njemačkih turista koji su minulog ljeta boravili u Hrvatskoj nisu bili pravi Nijemci, već njemački državljani - imigranti s raznih strana s njemačkom putovnicom. Bilo je to vrlo šaroliko društvo (turci, sirijci, azijati, hinusi...) čiji pripadnici sigurno nisu sudjelovali u ovoj anketi. No, bili su solidni konzumenti ugostiteljsko-turističkih usluga, donijevši i dašak (zbog covida) izgubljenog internacionalizma. Tako će po svemu sudeći biti i slijedeće godine.
(frane-zd, 18. novembar 2020 09:34)

Da, bice tako i sledece godine samo morate paziti da hrvatsku na vreme proglasite Corona free. Vec od maja pa do kraja septembra ne smete vise testirati, pozitivne i mrtve prijavljivati pa ce onda mozda neko i da vam dodje... ako je lud.

Pa da

pre 3 godine

Svojim očima i ušima ćete gledati i slušati slijedećee sezone , kako to izgleda podizanje Hrvatskog turističkog i inog Feniksa iz pepela. Pripremite se psihički i fizički ,a naročito psihički , " jerbo burazeri , neće da vam gi bude dobro"...

frane-zd

pre 3 godine

Oko 50% njemačkih turista koji su minulog ljeta boravili u Hrvatskoj nisu bili pravi Nijemci, već njemački državljani - imigranti s raznih strana s njemačkom putovnicom. Bilo je to vrlo šaroliko društvo (turci, sirijci, azijati, hinusi...) čiji pripadnici sigurno nisu sudjelovali u ovoj anketi. No, bili su solidni konzumenti ugostiteljsko-turističkih usluga, donijevši i dašak (zbog covida) izgubljenog internacionalizma. Tako će po svemu sudeći biti i slijedeće godine.

frane-zd

pre 3 godine

@ ketiS
Prvo, da te posjetim da te ne zanima hrvatski turizam.
Drugo, ljetos je zbog covida (i mnogih ukinutih letova) bila atipična turistička sezona; izostali su skandinavci, englezi, amerikanci, japanci..., dok je njemačka vlada pozvala svoje državljane da ljetuju kod kuće.
Treče, spomenuti turisti sigurno su trošili više nego Srbi u Grčkoj, jer kod nas nema smještaja za 10 - 15 € (kod mene se to, primjerice, kretalo od 40 - 60€ za dvokrevetni apartman), a i sve druge usluge su skuplje (u što sam se osobno višekratno uvjerio).
Četvrto, imali smo kakvu - takvu turističku sezonu, za razliku od drugih zemalja, koje su imale gotovo nikakvu, na čemu smo dobili relevantne čestitke, pa bi ti umjesto ovih promašenih "otrovnih strijelica" (da se ne prisjećamo kojekakvih inih "bisera") bilo mudrije da si "pregrizla jezik".

milorad

pre 3 godine

@ ketiS
Naravno da Turci, Sirijci, Azijati...nemački državljani troše u Hrvatskoj višestruko više nego Srbi u Grčkoj. Nisu to ljudi koji žive od socijalne pomoći, već zarađuju četiri-pet puta više nego Srbi u sopstvenoj zemlji. Prosto ko pasulj!

mario

pre 3 godine

Posle svoje zemlje naravno da biraju svoju koloniju kao sledeću destinaciju za odmor ...
(The Bright Side of Your Mind, 18. novembar 2020 14:46)
Kad nam to kažu iz ruske guvernije i kineske kolonije, e onda je zbilja tako.

spličanin

pre 3 godine

@ ketiS
Što se praviš blesava? Dobro znaš da su avio turisti iz bogatih zemalja silom prilika morali ostati kod kuće, tako da su jadranske zračne luke ostvarile jedva desetak posto prometa iz 2019. Imali smo automobilske turiste iz srednjoevropskih zemalja, pri čemu su nažalost, opet silom prilika, izostali i naši masovniji redovni gosti - talijani. Uostalom, imati ćeš priliku promotriti posjetu stranih turista u Beogradu za NG, pa se javi...

mario

pre 3 godine

@frane-zd
Ma pusti ketiS ona se samo javi na temu hrvatskog turizma i onda dijeli lekcije jer eto u Srbiji cveta cveće što se tiće turizma,pa onda može podučiti nas.

slovenac

pre 3 godine

@ Eugen
Bilo kako bilo, hrvati su mudro postupili. Mnoge zemlje bile su turistički zatvorene, pa ih je covid sve jednako "počastio". Evo ti primer Crne Gore, pa i Slovenije - ni para, ni zdravlja! Ne znam kakva će biti sledeća sezona, ali slovenci će sigurno pohrliti na nama najbliže i najlepše more (ovo naše ne računam).

Pa da

pre 3 godine

Svojim očima i ušima ćete gledati i slušati slijedećee sezone , kako to izgleda podizanje Hrvatskog turističkog i inog Feniksa iz pepela. Pripremite se psihički i fizički ,a naročito psihički , " jerbo burazeri , neće da vam gi bude dobro"...

frane-zd

pre 3 godine

Oko 50% njemačkih turista koji su minulog ljeta boravili u Hrvatskoj nisu bili pravi Nijemci, već njemački državljani - imigranti s raznih strana s njemačkom putovnicom. Bilo je to vrlo šaroliko društvo (turci, sirijci, azijati, hinusi...) čiji pripadnici sigurno nisu sudjelovali u ovoj anketi. No, bili su solidni konzumenti ugostiteljsko-turističkih usluga, donijevši i dašak (zbog covida) izgubljenog internacionalizma. Tako će po svemu sudeći biti i slijedeće godine.

sergio - pula

pre 3 godine

@ frane - zd
Protekla sezona je po svemu, pa što se tiče i njemačkih turista bila specifična. Udio njemačkih turista - imigranata bio je veći no inače, jer su "pravi" Nijemci poslušniji što se tiče preporuka svoje vlasti, pa su jače apstinirali od putovanja u druge zemlje. Što se tiče Istre, mi smo i po tom slučaju bolje prošli, mislim da smo imali oko 90% originalnih dojčera.

eto

pre 3 godine

Hrvatska je blizu i za Njemce i Austrijance i povoljna tako da tu nema zime ,pa cak smo vidjeli to i ove godine,za 3 godine kada se uvede euro i ukinu granice bit ce ih jos vise,mada moram priznati,Jadran je postao prekrcat u 7 i 8 mjesecu ,tako da kad odete van sezone ,mozete se opustiti.Inace dosta pragmaticnih Njemaca kupilo je ove godine i nekretninu na Jadranu

srđan

pre 3 godine

Hrvati su pametno otvorili granice i ostvarili 35% turističkog prometa iz 2019. uz veliku finansijsku pomoć EU. Šta se tiče korone, jednako su (loše) prošli kao i svi ostali. Pogledajte Austriju, Sloveniju, najcrnju CG da ne pominjem...

KeliS

pre 3 godine

Ne znam zašto tebe brine što su nama došli "šloseri" iz Njemačke. Teško da su došli samo "šloseri" kada je njemaca bilo više nego prošle godine!
Osim toga svatko tko plati može doći. Ne pitamo mi ljude što su po profesiji prije nego što primimo novce.
Na tvoju i na žalost dosta ljudi u Srbiji Hrvatska je ove godine bila najuspješnija turistička zemlja Europe. Ostvarili smo oko 50% prošlogodišnjeg prometa do 1.9. za razliku od Grčke sa 35%, Turske sa 25%, itd.
A prognoze za iduću gpdinu mogu biti samo bolje, a ne lošije tako da ćeš dogodine dobit čir na želucu čitajući o hrvatskom turizmu.
A oni koji ne bi došli u Hrvatsku ni pod razno moram reći da je i nama drago da ne dolazite. Imamo mi dosta svojih briga i bez vas.

slovenac

pre 3 godine

@ Eugen
Bilo kako bilo, hrvati su mudro postupili. Mnoge zemlje bile su turistički zatvorene, pa ih je covid sve jednako "počastio". Evo ti primer Crne Gore, pa i Slovenije - ni para, ni zdravlja! Ne znam kakva će biti sledeća sezona, ali slovenci će sigurno pohrliti na nama najbliže i najlepše more (ovo naše ne računam).

jedan od ludih

pre 3 godine

@ Eugen
Nemoj da brineš! "Ludih" ima dovoljno, a ima i dovoljno božanstveno lepih, manje - više anonimnih jadranskih ostrva...

mario

pre 3 godine

a i za sasvim znacajan i respektabilan broj turista.
(ketiS, 19. novembar 2020 22:41)
Da naravno baš veliki broj stranih turista dođe u tvoju zemlju i sve su to bogati turisti jel da?
Ismijavaš građane nekad istočnih zemalja, a kod njih je bolji standard već u tvojoj zemlji..
Da naravno Hrvatska je lagala, miljalja samo Srbija govori istinu.

blesimetar

pre 3 godine

@ ketiS
Nema što, baš si ubedljiva! Za naše stanje je odgovorna sezona, a za vaše što? Nesezona?! Niste mrdnuli iz otadžbine, niti vam je nešto iole značajnije turistički ušlo u zemlju, pa opet... I što je to odgovorno za stanje u inim državama? No, s druge strane, i takvi su stavovi "legitimni" kada je "kisik" zajedljivo baljezganje i jalovo laprdanje...

arhitekt

pre 3 godine

@ketiS
Stvari treba promatrati s ležernije strane. Turizam je u prvom redu dokolica, svojevrsna fikcija, pa sve ostalo...Projektirajući turističke sadržaje uvijek polazimo s te osnove, pri čemu se poznate i glamurozne face dobro uklapaju u tu fikciju. Turizam je po svojoj definiciji biznis, putovanja su nešto drugo, premda se te dvije aktivnosti međusobno podržavaju i često isprepliču...Pa se upravo zbog tog biznisa mnogi (svjetski) hoteli i restorani "kite" sa svojim slavnim gostima. Jednako kao i mnoga čuvena odmarališta. Primerice St Tropez ne bi nikada postao ono što jest da se u njemu nije svojevremeno "usidrila" Brigitte Bardot.

respektabilnost i kako je steći

pre 3 godine

@ketiS
I u mom sičušnom mistu na zabačenom jadranskom škoju, di je bog rekao laku noć, svakog lita stiže respektabilni broj od stotinjak (stranih) turista...

može i ovako

pre 3 godine

@ ketiS
...da, samo što će, ne samo u ovom slučaju, tvoje "budale", figurativno rečeno, kusati pečenje, a tvoji "pametni" pasti travu. Pa ti vidi ko je u nekoj priči stvarno budala, a ko kobajagi pametan...

pogled iskosa

pre 3 godine

@ ketiS
Likovi nisu neophodni, ali su dobro došli. Lik mi ostavi "masnu" napojnicu, a ja onda hitam u Šabac i Leskovac da promovišem na svoj način tvoj turizam. Vidiš kako je sve suptilno povezano...

mario

pre 3 godine

Da slazem se da moze i tako da se razmislja. Medjutim, tako razmisljaju oni kojima je turizam prevashodno "cup za skupljanje para" i nista vise od toga. Srbija, Hvala Bogu, nimalo ne zavisi od turizma, pa su joj shodno tome, turisticki prioriteti ipak malo drugaciji. Dakle, moze i tako da se razmislja. Za razliku od vas, kojima je bitno da vas poseti Cristiano Ronaldo, te da razdeli sto vise "masnih" napojnica, Srbiji je bitno da je posete oni, koje ce zaista privuci bogastvom i raznolikoscu svoje kulture i istorije, prirode, gastronomije.... ma koliko novca ostavljali, a ostavljaju sasvim dovoljno. Primera radi, vise nego u primorskoj Crnoj Gori.
(ketiS, 21. novembar 2020 20:56)
Da naravno ma vi u Srbiji ne bi htjeli imati godišnje 20 miljuna stranih turista i prihof od 12 miljardi eura,pa su onda po tebi jake turističke zemlje glupave recimo Austrija,Češka,Italija,Francuska,Španjolska,Irska,Mađarska itd itd...
Ne vama ne bi bilo bitno da vas posjeti neka slavna osoba daj molim te koga ti zavaravaš izgleda samu sebe.Ali bitno nam je da dođe i Lewis Hamilton koji kaže "govorim prijateljima - želite li mir dođite u Hrvatsku" što misliš jel to dobra reklama?pa Lois Figo,Oprah Winfrey ,Bono Vox,Sophija Bush,Lily Aldridge,Bill Gates,Magic Johnson,Rod Stewart,Lothar Matthäus,Lily Allen,Eva Longorija itd itd...
Spominješ prirodu Srbije,pa vidimo svi mi kako se odnosite prema toj prirodi ostavljate smeće oko jezera,pored rijeka deponije smeća,rijekama pluta smeće itd itd.

Eugen

pre 3 godine

Oko 50% njemačkih turista koji su minulog ljeta boravili u Hrvatskoj nisu bili pravi Nijemci, već njemački državljani - imigranti s raznih strana s njemačkom putovnicom. Bilo je to vrlo šaroliko društvo (turci, sirijci, azijati, hinusi...) čiji pripadnici sigurno nisu sudjelovali u ovoj anketi. No, bili su solidni konzumenti ugostiteljsko-turističkih usluga, donijevši i dašak (zbog covida) izgubljenog internacionalizma. Tako će po svemu sudeći biti i slijedeće godine.
(frane-zd, 18. novembar 2020 09:34)

Da, bice tako i sledece godine samo morate paziti da hrvatsku na vreme proglasite Corona free. Vec od maja pa do kraja septembra ne smete vise testirati, pozitivne i mrtve prijavljivati pa ce onda mozda neko i da vam dodje... ako je lud.

ketiS

pre 3 godine

@frane zd

OOps, zaista se "izvinjavam" sto vam nisam cestitala na "sjajnim" rezultatima koji se jako dobro ogledaju i u pogledu zdravstvene situacije u vasoj zemli. No naravno "crnu salu" na stranu, da postoji neki pravni mehanizam na nivou Evrope, vlasti vase zemlje bi trebale da budu kaznjene za sve ono sto su radile (nedovoljno testiranje, prikrivanje stvarnih podataka....) kako bi ucinile ovogodisnju turisticku sezonu uspesnom, a sto za posledicu ima, svi vidimo nazalost, STA! A koliko Srbi trose u Grckoj ili nekoj drugoj zemlji nije vasa briga, no cinjenica da su u tim zemljama pozeljni gosti, dovoljno govori samo po sebi. U svakom slucaju ogromna vecina gradjana Srbije u Hrvatsku ne ide zbog bilo kakvih cena, vec zbog osecaja neprijatreljstva i tamosnje nesigurnosti. Kome je to jos potrebno na odmoru? No bilo kako bilo, iskreno verujem da su vam "sloseri" iz Nemacke ili bivsih komunistickih zemalja sasvim dovoljni, dok "krstareci jet-set" dodje kao "tanak sloj vrhnja na vasu turisticku tortu". Srbija je sto se turizma tice, sasvim razlicita prica, za mene licno mnogo lepsa i zanimljivija, a i za sasvim znacajan i respektabilan broj turista.

ketiS

pre 3 godine

@frane-zd

Znaci Turci, Sirijci, Azijati.... sa nemackim drzavljanstvom. Otkud to, kad vi komentatori iz Hrvatske tvrdite, kako vam dolaze visoko platezni gosti iz zapadnih zemalja. Iskreno, sigurna sam da prethodno pomenuti u Hrvatskoj ne trose nista vise, no sto turisti iz Srbije trose u Grckoj ili Turskoj, gde su inace vrlo pozeljni gosti, za razliku od vase zemlje.

mario

pre 3 godine

Ako su ovim zemljama potrebni "likovi" koje si naveo u svom postu, da bi bile turisticki posecene, onda sa njihovim turizmom, nesto zaista nije u redu. Cinjenica da su tvojoj zemlji "pomenuti" potrebni da bi se turisticki promicala, dovoljno govori samo po sebi. Ali, ako to tebi i vama pricinjava zadovoljstvo, to je u redu, ali prihvatite da postoje i drugacija misljenja i pogledi na nacin turistickog predstavljanja i privlacenja turista.
(ketiS, 22. novembar 2020 21:05)
Oprosti,ali vidi se da nemaš pojma o turizmu.
Vi bi sve dali da spomenuti likovi dolaze u Srbiju i kad oni stave sliku gdje su bili,a njihove profile na raznim društvenim mrežama miljuni ili kada se recimo u nekom shou spominje da je neka slavna osoba bila na ljetovanju u Hrvatskoj ti misliš da to nema utjecaja?e pa ima za tvoju obavijet i te kako.
Npr Monaco ne bi bio to što je jeste da da se nije Grace Kelly udala za Rainiera III.
Misliš da nekada Varosha bila popularna sama od sebe ili joj još veću popukarnost nisu donjele poznate face koje su tamo dolazile.
Misliš da Nica odbija popularne face ?

ketiS

pre 3 godine

@moze i ovako

Da slazem se da moze i tako da se razmislja. Medjutim, tako razmisljaju oni kojima je turizam prevashodno "cup za skupljanje para" i nista vise od toga. Srbija, Hvala Bogu, nimalo ne zavisi od turizma, pa su joj shodno tome, turisticki prioriteti ipak malo drugaciji. Dakle, moze i tako da se razmislja. Za razliku od vas, kojima je bitno da vas poseti Cristiano Ronaldo, te da razdeli sto vise "masnih" napojnica, Srbiji je bitno da je posete oni, koje ce zaista privuci bogastvom i raznolikoscu svoje kulture i istorije, prirode, gastronomije.... ma koliko novca ostavljali, a ostavljaju sasvim dovoljno. Primera radi, vise nego u primorskoj Crnoj Gori.

ketiS

pre 3 godine

@KeliS "....Na tvoju i na zalost mnogo ljudi u Srbiji......"

Jedino zbog cega sam zalosna, je sve ono sto se desava i vama i nama, a za sta je delom odgovorna i vasa, kako vi kazete "uspesna sezona". U svakom slucaju, vi imate pravo da se zbog toga radujete, medjutim kod nas u Srbiji postoji izreka, "Cega se pametan stidi, bu...a se ponosi".

ketiS

pre 3 godine

@mario ......."Austrija, Ceska, Italija, Francuska, Spanjolska, Irska, Madjarska....."

Ako su ovim zemljama potrebni "likovi" koje si naveo u svom postu, da bi bile turisticki posecene, onda sa njihovim turizmom, nesto zaista nije u redu. Cinjenica da su tvojoj zemlji "pomenuti" potrebni da bi se turisticki promicala, dovoljno govori samo po sebi. Ali, ako to tebi i vama pricinjava zadovoljstvo, to je u redu, ali prihvatite da postoje i drugacija misljenja i pogledi na nacin turistickog predstavljanja i privlacenja turista.

ketiS

pre 3 godine

@pogled iskosa, arhitekt, mario

Da li je moguce, da vi niste sposobni da shvatite da turizam ne mozete da posmatrate samo i iskljucivo iz perspektive sopstvene drzave. Prosto receno, ono sto vazi za Srbiju, ne mora da vazi za Hrvatsku i obrnuto. Hrvatska je tipicna "holiday destination", a Srbija pre svega "trip destination", i tu se citava prica zavrsava. Sve drugo je iskljucivost i zanemarivanje turistickih razlicitosti.

frane-zd

pre 3 godine

Oko 50% njemačkih turista koji su minulog ljeta boravili u Hrvatskoj nisu bili pravi Nijemci, već njemački državljani - imigranti s raznih strana s njemačkom putovnicom. Bilo je to vrlo šaroliko društvo (turci, sirijci, azijati, hinusi...) čiji pripadnici sigurno nisu sudjelovali u ovoj anketi. No, bili su solidni konzumenti ugostiteljsko-turističkih usluga, donijevši i dašak (zbog covida) izgubljenog internacionalizma. Tako će po svemu sudeći biti i slijedeće godine.

ketiS

pre 3 godine

@frane-zd

Znaci Turci, Sirijci, Azijati.... sa nemackim drzavljanstvom. Otkud to, kad vi komentatori iz Hrvatske tvrdite, kako vam dolaze visoko platezni gosti iz zapadnih zemalja. Iskreno, sigurna sam da prethodno pomenuti u Hrvatskoj ne trose nista vise, no sto turisti iz Srbije trose u Grckoj ili Turskoj, gde su inace vrlo pozeljni gosti, za razliku od vase zemlje.

ketiS

pre 3 godine

@frane zd

OOps, zaista se "izvinjavam" sto vam nisam cestitala na "sjajnim" rezultatima koji se jako dobro ogledaju i u pogledu zdravstvene situacije u vasoj zemli. No naravno "crnu salu" na stranu, da postoji neki pravni mehanizam na nivou Evrope, vlasti vase zemlje bi trebale da budu kaznjene za sve ono sto su radile (nedovoljno testiranje, prikrivanje stvarnih podataka....) kako bi ucinile ovogodisnju turisticku sezonu uspesnom, a sto za posledicu ima, svi vidimo nazalost, STA! A koliko Srbi trose u Grckoj ili nekoj drugoj zemlji nije vasa briga, no cinjenica da su u tim zemljama pozeljni gosti, dovoljno govori samo po sebi. U svakom slucaju ogromna vecina gradjana Srbije u Hrvatsku ne ide zbog bilo kakvih cena, vec zbog osecaja neprijatreljstva i tamosnje nesigurnosti. Kome je to jos potrebno na odmoru? No bilo kako bilo, iskreno verujem da su vam "sloseri" iz Nemacke ili bivsih komunistickih zemalja sasvim dovoljni, dok "krstareci jet-set" dodje kao "tanak sloj vrhnja na vasu turisticku tortu". Srbija je sto se turizma tice, sasvim razlicita prica, za mene licno mnogo lepsa i zanimljivija, a i za sasvim znacajan i respektabilan broj turista.

Eugen

pre 3 godine

Oko 50% njemačkih turista koji su minulog ljeta boravili u Hrvatskoj nisu bili pravi Nijemci, već njemački državljani - imigranti s raznih strana s njemačkom putovnicom. Bilo je to vrlo šaroliko društvo (turci, sirijci, azijati, hinusi...) čiji pripadnici sigurno nisu sudjelovali u ovoj anketi. No, bili su solidni konzumenti ugostiteljsko-turističkih usluga, donijevši i dašak (zbog covida) izgubljenog internacionalizma. Tako će po svemu sudeći biti i slijedeće godine.
(frane-zd, 18. novembar 2020 09:34)

Da, bice tako i sledece godine samo morate paziti da hrvatsku na vreme proglasite Corona free. Vec od maja pa do kraja septembra ne smete vise testirati, pozitivne i mrtve prijavljivati pa ce onda mozda neko i da vam dodje... ako je lud.

ketiS

pre 3 godine

@KeliS "....Na tvoju i na zalost mnogo ljudi u Srbiji......"

Jedino zbog cega sam zalosna, je sve ono sto se desava i vama i nama, a za sta je delom odgovorna i vasa, kako vi kazete "uspesna sezona". U svakom slucaju, vi imate pravo da se zbog toga radujete, medjutim kod nas u Srbiji postoji izreka, "Cega se pametan stidi, bu...a se ponosi".

ketiS

pre 3 godine

@moze i ovako

Da slazem se da moze i tako da se razmislja. Medjutim, tako razmisljaju oni kojima je turizam prevashodno "cup za skupljanje para" i nista vise od toga. Srbija, Hvala Bogu, nimalo ne zavisi od turizma, pa su joj shodno tome, turisticki prioriteti ipak malo drugaciji. Dakle, moze i tako da se razmislja. Za razliku od vas, kojima je bitno da vas poseti Cristiano Ronaldo, te da razdeli sto vise "masnih" napojnica, Srbiji je bitno da je posete oni, koje ce zaista privuci bogastvom i raznolikoscu svoje kulture i istorije, prirode, gastronomije.... ma koliko novca ostavljali, a ostavljaju sasvim dovoljno. Primera radi, vise nego u primorskoj Crnoj Gori.

ketiS

pre 3 godine

@mario ......."Austrija, Ceska, Italija, Francuska, Spanjolska, Irska, Madjarska....."

Ako su ovim zemljama potrebni "likovi" koje si naveo u svom postu, da bi bile turisticki posecene, onda sa njihovim turizmom, nesto zaista nije u redu. Cinjenica da su tvojoj zemlji "pomenuti" potrebni da bi se turisticki promicala, dovoljno govori samo po sebi. Ali, ako to tebi i vama pricinjava zadovoljstvo, to je u redu, ali prihvatite da postoje i drugacija misljenja i pogledi na nacin turistickog predstavljanja i privlacenja turista.

Pa da

pre 3 godine

Svojim očima i ušima ćete gledati i slušati slijedećee sezone , kako to izgleda podizanje Hrvatskog turističkog i inog Feniksa iz pepela. Pripremite se psihički i fizički ,a naročito psihički , " jerbo burazeri , neće da vam gi bude dobro"...

ketiS

pre 3 godine

@pogled iskosa, arhitekt, mario

Da li je moguce, da vi niste sposobni da shvatite da turizam ne mozete da posmatrate samo i iskljucivo iz perspektive sopstvene drzave. Prosto receno, ono sto vazi za Srbiju, ne mora da vazi za Hrvatsku i obrnuto. Hrvatska je tipicna "holiday destination", a Srbija pre svega "trip destination", i tu se citava prica zavrsava. Sve drugo je iskljucivost i zanemarivanje turistickih razlicitosti.

mario

pre 3 godine

Posle svoje zemlje naravno da biraju svoju koloniju kao sledeću destinaciju za odmor ...
(The Bright Side of Your Mind, 18. novembar 2020 14:46)
Kad nam to kažu iz ruske guvernije i kineske kolonije, e onda je zbilja tako.

frane-zd

pre 3 godine

@ ketiS
Prvo, da te posjetim da te ne zanima hrvatski turizam.
Drugo, ljetos je zbog covida (i mnogih ukinutih letova) bila atipična turistička sezona; izostali su skandinavci, englezi, amerikanci, japanci..., dok je njemačka vlada pozvala svoje državljane da ljetuju kod kuće.
Treče, spomenuti turisti sigurno su trošili više nego Srbi u Grčkoj, jer kod nas nema smještaja za 10 - 15 € (kod mene se to, primjerice, kretalo od 40 - 60€ za dvokrevetni apartman), a i sve druge usluge su skuplje (u što sam se osobno višekratno uvjerio).
Četvrto, imali smo kakvu - takvu turističku sezonu, za razliku od drugih zemalja, koje su imale gotovo nikakvu, na čemu smo dobili relevantne čestitke, pa bi ti umjesto ovih promašenih "otrovnih strijelica" (da se ne prisjećamo kojekakvih inih "bisera") bilo mudrije da si "pregrizla jezik".

mario

pre 3 godine

@frane-zd
Ma pusti ketiS ona se samo javi na temu hrvatskog turizma i onda dijeli lekcije jer eto u Srbiji cveta cveće što se tiće turizma,pa onda može podučiti nas.

eto

pre 3 godine

Hrvatska je blizu i za Njemce i Austrijance i povoljna tako da tu nema zime ,pa cak smo vidjeli to i ove godine,za 3 godine kada se uvede euro i ukinu granice bit ce ih jos vise,mada moram priznati,Jadran je postao prekrcat u 7 i 8 mjesecu ,tako da kad odete van sezone ,mozete se opustiti.Inace dosta pragmaticnih Njemaca kupilo je ove godine i nekretninu na Jadranu

sergio - pula

pre 3 godine

@ frane - zd
Protekla sezona je po svemu, pa što se tiče i njemačkih turista bila specifična. Udio njemačkih turista - imigranata bio je veći no inače, jer su "pravi" Nijemci poslušniji što se tiče preporuka svoje vlasti, pa su jače apstinirali od putovanja u druge zemlje. Što se tiče Istre, mi smo i po tom slučaju bolje prošli, mislim da smo imali oko 90% originalnih dojčera.

KeliS

pre 3 godine

Ne znam zašto tebe brine što su nama došli "šloseri" iz Njemačke. Teško da su došli samo "šloseri" kada je njemaca bilo više nego prošle godine!
Osim toga svatko tko plati može doći. Ne pitamo mi ljude što su po profesiji prije nego što primimo novce.
Na tvoju i na žalost dosta ljudi u Srbiji Hrvatska je ove godine bila najuspješnija turistička zemlja Europe. Ostvarili smo oko 50% prošlogodišnjeg prometa do 1.9. za razliku od Grčke sa 35%, Turske sa 25%, itd.
A prognoze za iduću gpdinu mogu biti samo bolje, a ne lošije tako da ćeš dogodine dobit čir na želucu čitajući o hrvatskom turizmu.
A oni koji ne bi došli u Hrvatsku ni pod razno moram reći da je i nama drago da ne dolazite. Imamo mi dosta svojih briga i bez vas.

spličanin

pre 3 godine

@ ketiS
Što se praviš blesava? Dobro znaš da su avio turisti iz bogatih zemalja silom prilika morali ostati kod kuće, tako da su jadranske zračne luke ostvarile jedva desetak posto prometa iz 2019. Imali smo automobilske turiste iz srednjoevropskih zemalja, pri čemu su nažalost, opet silom prilika, izostali i naši masovniji redovni gosti - talijani. Uostalom, imati ćeš priliku promotriti posjetu stranih turista u Beogradu za NG, pa se javi...

srđan

pre 3 godine

Hrvati su pametno otvorili granice i ostvarili 35% turističkog prometa iz 2019. uz veliku finansijsku pomoć EU. Šta se tiče korone, jednako su (loše) prošli kao i svi ostali. Pogledajte Austriju, Sloveniju, najcrnju CG da ne pominjem...

mario

pre 3 godine

a i za sasvim znacajan i respektabilan broj turista.
(ketiS, 19. novembar 2020 22:41)
Da naravno baš veliki broj stranih turista dođe u tvoju zemlju i sve su to bogati turisti jel da?
Ismijavaš građane nekad istočnih zemalja, a kod njih je bolji standard već u tvojoj zemlji..
Da naravno Hrvatska je lagala, miljalja samo Srbija govori istinu.

blesimetar

pre 3 godine

@ ketiS
Nema što, baš si ubedljiva! Za naše stanje je odgovorna sezona, a za vaše što? Nesezona?! Niste mrdnuli iz otadžbine, niti vam je nešto iole značajnije turistički ušlo u zemlju, pa opet... I što je to odgovorno za stanje u inim državama? No, s druge strane, i takvi su stavovi "legitimni" kada je "kisik" zajedljivo baljezganje i jalovo laprdanje...

može i ovako

pre 3 godine

@ ketiS
...da, samo što će, ne samo u ovom slučaju, tvoje "budale", figurativno rečeno, kusati pečenje, a tvoji "pametni" pasti travu. Pa ti vidi ko je u nekoj priči stvarno budala, a ko kobajagi pametan...

slovenac

pre 3 godine

@ Eugen
Bilo kako bilo, hrvati su mudro postupili. Mnoge zemlje bile su turistički zatvorene, pa ih je covid sve jednako "počastio". Evo ti primer Crne Gore, pa i Slovenije - ni para, ni zdravlja! Ne znam kakva će biti sledeća sezona, ali slovenci će sigurno pohrliti na nama najbliže i najlepše more (ovo naše ne računam).

slovenac

pre 3 godine

@ Eugen
Bilo kako bilo, hrvati su mudro postupili. Mnoge zemlje bile su turistički zatvorene, pa ih je covid sve jednako "počastio". Evo ti primer Crne Gore, pa i Slovenije - ni para, ni zdravlja! Ne znam kakva će biti sledeća sezona, ali slovenci će sigurno pohrliti na nama najbliže i najlepše more (ovo naše ne računam).

jedan od ludih

pre 3 godine

@ Eugen
Nemoj da brineš! "Ludih" ima dovoljno, a ima i dovoljno božanstveno lepih, manje - više anonimnih jadranskih ostrva...

milorad

pre 3 godine

@ ketiS
Naravno da Turci, Sirijci, Azijati...nemački državljani troše u Hrvatskoj višestruko više nego Srbi u Grčkoj. Nisu to ljudi koji žive od socijalne pomoći, već zarađuju četiri-pet puta više nego Srbi u sopstvenoj zemlji. Prosto ko pasulj!

respektabilnost i kako je steći

pre 3 godine

@ketiS
I u mom sičušnom mistu na zabačenom jadranskom škoju, di je bog rekao laku noć, svakog lita stiže respektabilni broj od stotinjak (stranih) turista...

mario

pre 3 godine

Da slazem se da moze i tako da se razmislja. Medjutim, tako razmisljaju oni kojima je turizam prevashodno "cup za skupljanje para" i nista vise od toga. Srbija, Hvala Bogu, nimalo ne zavisi od turizma, pa su joj shodno tome, turisticki prioriteti ipak malo drugaciji. Dakle, moze i tako da se razmislja. Za razliku od vas, kojima je bitno da vas poseti Cristiano Ronaldo, te da razdeli sto vise "masnih" napojnica, Srbiji je bitno da je posete oni, koje ce zaista privuci bogastvom i raznolikoscu svoje kulture i istorije, prirode, gastronomije.... ma koliko novca ostavljali, a ostavljaju sasvim dovoljno. Primera radi, vise nego u primorskoj Crnoj Gori.
(ketiS, 21. novembar 2020 20:56)
Da naravno ma vi u Srbiji ne bi htjeli imati godišnje 20 miljuna stranih turista i prihof od 12 miljardi eura,pa su onda po tebi jake turističke zemlje glupave recimo Austrija,Češka,Italija,Francuska,Španjolska,Irska,Mađarska itd itd...
Ne vama ne bi bilo bitno da vas posjeti neka slavna osoba daj molim te koga ti zavaravaš izgleda samu sebe.Ali bitno nam je da dođe i Lewis Hamilton koji kaže "govorim prijateljima - želite li mir dođite u Hrvatsku" što misliš jel to dobra reklama?pa Lois Figo,Oprah Winfrey ,Bono Vox,Sophija Bush,Lily Aldridge,Bill Gates,Magic Johnson,Rod Stewart,Lothar Matthäus,Lily Allen,Eva Longorija itd itd...
Spominješ prirodu Srbije,pa vidimo svi mi kako se odnosite prema toj prirodi ostavljate smeće oko jezera,pored rijeka deponije smeća,rijekama pluta smeće itd itd.

pogled iskosa

pre 3 godine

@ ketiS
Likovi nisu neophodni, ali su dobro došli. Lik mi ostavi "masnu" napojnicu, a ja onda hitam u Šabac i Leskovac da promovišem na svoj način tvoj turizam. Vidiš kako je sve suptilno povezano...

arhitekt

pre 3 godine

@ketiS
Stvari treba promatrati s ležernije strane. Turizam je u prvom redu dokolica, svojevrsna fikcija, pa sve ostalo...Projektirajući turističke sadržaje uvijek polazimo s te osnove, pri čemu se poznate i glamurozne face dobro uklapaju u tu fikciju. Turizam je po svojoj definiciji biznis, putovanja su nešto drugo, premda se te dvije aktivnosti međusobno podržavaju i često isprepliču...Pa se upravo zbog tog biznisa mnogi (svjetski) hoteli i restorani "kite" sa svojim slavnim gostima. Jednako kao i mnoga čuvena odmarališta. Primerice St Tropez ne bi nikada postao ono što jest da se u njemu nije svojevremeno "usidrila" Brigitte Bardot.

mario

pre 3 godine

Ako su ovim zemljama potrebni "likovi" koje si naveo u svom postu, da bi bile turisticki posecene, onda sa njihovim turizmom, nesto zaista nije u redu. Cinjenica da su tvojoj zemlji "pomenuti" potrebni da bi se turisticki promicala, dovoljno govori samo po sebi. Ali, ako to tebi i vama pricinjava zadovoljstvo, to je u redu, ali prihvatite da postoje i drugacija misljenja i pogledi na nacin turistickog predstavljanja i privlacenja turista.
(ketiS, 22. novembar 2020 21:05)
Oprosti,ali vidi se da nemaš pojma o turizmu.
Vi bi sve dali da spomenuti likovi dolaze u Srbiju i kad oni stave sliku gdje su bili,a njihove profile na raznim društvenim mrežama miljuni ili kada se recimo u nekom shou spominje da je neka slavna osoba bila na ljetovanju u Hrvatskoj ti misliš da to nema utjecaja?e pa ima za tvoju obavijet i te kako.
Npr Monaco ne bi bio to što je jeste da da se nije Grace Kelly udala za Rainiera III.
Misliš da nekada Varosha bila popularna sama od sebe ili joj još veću popukarnost nisu donjele poznate face koje su tamo dolazile.
Misliš da Nica odbija popularne face ?