Utorak, 05.11.2019.

11:10

U Dubrovnik na zimovanje? Hrvati produžavaju sezonu

Izvor: B92

U Dubrovnik na zimovanje? Hrvati produžavaju sezonu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

ketiS

pre 4 godine

@arhitekta, autogol

Cini se da vi ne razumete sta je sustina moga stava, a meni se opet cini da sam bila dovoljno jasna, tim pre sto mislim da je upravo arhitektura nesto najmanje originalno kada je Dubrovnik u pitanju. Sto se tice ostalih urbanih osobenosti Dubrovnika, mislim da ce biti dovoljno da naznacim da moja malenkost nije ljubitelj ni mora ni morske obale, te da cinjenica da Dubrovnik nesporno ima posebnu urbanu matricu u smislu povezanosti urbanog i prirodnog, meni ne znaci nista. Dakle, za mene se autenticnost jednog grada ogleda pre svega u onome sto nudi na planu sveukupnog kulturno-povesnog nasledja, te aktuelnih kulturnih sadrzaja, pri cemu mi je izvornost tog nasledja i ponude izuzetno bitna, jer je to ono sto mene kao turistu prevashodno zanima. U tom smislu primera radi, za mene su manastiri srednjovekovne Srbije ili Bugarske, te Plovdiv ili Nesebar daleko izvorniji od bilo cega sto moze da se vidi u venecijanskom Dubrovniku, koji svoje inkarnacije u tom smislu, ima na citavom podrucju Sredozemno-jadranskog basena. Ja razumem da je nekome sustina putovanja da popije kaficu na Stradunu ili "baci" pogled sa Dubrovackih Zidina, ali krajnje iskreno ta vrsta uzitka, vec odavno nije "my cup of tea". Dakle, poslusajmo stare Rimljane jer "de gustibus non est disputandum". Svako dobro zelim!

autogol

pre 4 godine

@ ketiS
Eto, kao što sama kažeš tvoj "sopstveni ukus ne može se proglašavati merilom neke vrednosti", s tim da bi preciznije bilo "ikakve vrednosti" !!!

arhitekta

pre 4 godine

@ ketiS
Drugim rečima, kod tebe je primetan izvesni pojmovni defekt, odnosno redukcioni deformitet pojmova autentičnost i izvornost. U tom smislu, bilo bi zanimljivo da navedeš neki grad koji ima istu ili barem sličnu prostornu organizaciju, tj urbanističku matricu poput grada o kojem je reč.

ketiS

pre 4 godine

@vojkan, jasno ko dan, frano-du, pojam lepote, IvanZG

Prvo i osnovno, lepota jeste relativna kategorija, drugim recima ne postoje jasno odredjeni kriterijumi lepote. Drugo, broj turista nije nikakav pokazatelj bilo cije lepote, jer razlozi za putovanja mogu biti najrazlicitiji, a zapravo su najcesce stvar licnog ukusa i opredeljenja. Sto se Dubrovnika tice jasno je i to potvrdjuju i sami turisticki vodici, da se njegova privlacnost zasniva na cinjenici da je primorski grad, a uz to i jedno od mesta snimanja megapopularne serije. Trece, ja nisam rekla da Dubrovnik nije lep, ali da spada u one gradove koji meni licno, sukladno mom ukusu nisu dovoljno privlacni, jer ne poseduju ono sto je meni jako bitno, a to je izvornost i autenticnost. Drugim recima izmedju Dubrovnika i bilo kog grada u Italiji ili Spaniji, ili pak velikih i znacajnih evropskih prestonica, Dubrovnik ce uvek "izvisiti". Bila sam jednom i to mi je sasvim dovoljno. Konacno, bez obzira na sve te brojke, Dubrovnik se ne moze porediti sa slicnim gradovima poput Venecije, a ne moze se porediti ni sa velikim evropskim metropolama ukljucujuci i Beograd. Prosto receno, ne moze se porediti maleni primorski grad u koji se ide na pasivan odmor, sa bilo kojim velikim gradom koji nudi daleko siri dijapazon sadrzaja i mogucnosti za boravak od mesta kao sto je Dubrovnik. Dakle, morate da prihvatite da su ukusi zaista razliciti, te da sopstevni ukus ne mozete proglasavati merilom neke vrednosti.

Ivan ZG

pre 4 godine

Najbolji su ovi koji negiraju popularnost Dubrovnika. Kao da su Hrvati rekli da je popularan, a ne milijuni turista koji svake godine dolaze u sve većem broju. I tolikom da razmišljaju o ograničenju ulaska u grad!
I sada se neki cinici svim silama upeli da dokažu tim milijunima da nisu u pravu. Toliko puta već viđeno. Svi su u krivu. Mi smo u pravu.
Nadam se da ćete održat riječ i ostat kod kuće. Samo Cinik po svom priznanju nije izdržao. I sada bi povrat novca. Jer je razočaran. Navikao je na ... cirkus. Kojeg ovdje nema. Samo zidine i kultura. To mu baš ne leži. To ga živcira. A i ne može se popit pivo za 1 eur. Pa je skupo...

pojam lepote

pre 4 godine

A zašto se koristi pojam "prirodne lepote", pa se govori o lepotama kanjona Tare, Plitvičkih jezera...Da je i to stvar ličnog ukusa?

frano -du

pre 4 godine

@ ketiS
....I što je "pjesnik" želio reči? Kakvu težinu u ovom slučaju ima tvoj (ili bilo čiji) lični ukus, koji se ne podudara s masovno detektiranim, uvjetno rečenim, općim ukusom?

jasno ko dan

pre 4 godine

Ako je za milione posjetitelja sa svih strana svijeta Dubrovnik (ali i mnogi drugi grad) "beautiful city", onda to znači da ga milioni očiju i osobnih ukusa doživljavaju lijepim te da može s pravom poopćiti (i plodotvorno iskorištavati) taj epitet.

vojkan

pre 4 godine

@ ketiS
Čemu zastranjivanja kad su stvari toliko očite? Jednostavno, lepota u slučaju Dubrovnika je - kako kažeš - "skrivena" u očima milona i miliona posmatrača, pa na toj osnovi relativna kategorija o kojoj je reč - opštim konsenzusom - dobija apsolutne konotacije (primera je bezbroj...). Sa druge strane sopstvene stavove koji se ne uklapaju u globalnu sliku ne treba nametati kao opše mesto (DU se posečuje zbog GoT, pardon, mora.....ma nemoj?), kao šta permanentno praktikuješ...

ketiS

pre 4 godine

@vojkan ...."Dubrovnik se pohodi zbog lepote."

Lepota je relativna kategorija, "skrivena" u oku posmatraca i visoko zavisna od licnog ukusa.

stari dubrovčanin

pre 4 godine

@ ketiS
E, pa ta tvoja jezikoslovna teza je - ne sumnjam - na snazi u tvojoj kući, što nikako ne znači - ma koliko se trsila i dokazivala - da će postati validna i u mojoj kući. A ovđe se radi o mojoj kući.

otkriče

pre 4 godine

Da, da ako niste znali Dubrovnik je bio turistički anonimus sve dok ga nisu ovekovečile kamere popularnog GOT-a. Nije bez osnova teza da bi bez toga bio turistima zanimljiv otprilike jednako kao Leskovac ili Šabac.

ketiS

pre 4 godine

@stari dubrovcanin

Jezik kojim se u Dubrovniku govori se zasniva na istocnohercegovackom dijalektu ijekavskog narecja koji je zajedno sa vojvodjansko-sumadijskim dijalektom ekavskog narecja osnova srpskog knjizevnog jezika. Sasvim je druga stvar necije etnicko opredeljenje, te nazivanje sopstvenog maternjeg jezika u skladu sa tim opredeljenjem.

stari dubrovčanin

pre 4 godine

@ c i n i k
Oj ciniče, nesretniče, dubrovčani su vazda govorili i govore dubrovačkim dijalektom što je dio ijekavskog dijalekta štokavskog narječja hrvatskog jezika. "Cesta" i "put" nisu isto, a "izvedba" i "izvođenje" su kod nas pojednako zastupljene varijante sa istovjetnim značenjem. O ostalim navodima - hororu iz tvoga posta ne bi, pak, trošio riječi. Da si mi zdravo!

ketiS

pre 4 godine

@svako dobro

Slazem se da ima svakakvih komentara, ali to iskreno receno vazi za obe strane. U tom smislu vase price o nekakvoj ljubomori zbog gradica koji se posecuje zarad "GoT", i kojih je samo jedna Italija prepuna su najblaze receno smesne. Svako dobro, takodje!

P.S. Deset Dubrovnika bih menjala za jedan Beograd!

zanimljivosti

pre 4 godine

@ zanimljivo....izbjeglice se ne evidentiraju kao turisti (dolaze za hr putovnicom), navedeni podaci su rezultat komercijalnog i nekomercijalnog smještaja. Zanimljivo je također da je prošlu sezonu odrađivalo i 12.000 srpskih državljana.

Svako dobro

pre 4 godine

Koliko ciničnih i zlobnih komentara koji izviru iz čiste ljubomore.
Najzanimljivije je da najviše pljuju likovi pod istim nadimcima koji vise na svaku vijest o Hr.
Jel vam tako lakše? Možda nakratko, onda žuč opet proradi pa ponovo. I tako u krug. Meni vas žao jel sam upoznao dosta ljudi iz Srbije koji ne razmišljaju ovako. Da li je to farsa ili laž, ne znam, neću se time zamarati. Generacija sam koja je još živjela u bivšoj Ju pa me i zanima što se događa u bivšim republikama. Možda to više nije potrebno, ljudi su postali tabloidizirani, neuki i bahati bez pokrića. Većina ovih komentara to potvrđuje. Uskoro više nećemo imati ništa zajedničko. Vjerojatno je tako bolje...

C i n i k

pre 4 godine

DU je najobicnija jazbina i smetliste.
Uopste ne kapiram zasto bi iko tamo isao,jos i zimi?
Pored toga nije bezbedno po zivot i auto iako u DU pricaju nasim,srpskim jezikom, i cak umesto "cesta" kazu put,a umesto "izvedba" izvodjenje.
U DU je pre 2.sv.rata zivelo oko 40% ljudi sto su se izjasnjavali ko Srbi, danas se vidi to i po prezimenima, zamislite nekog da se izjasnjava ko hrvat a preziva se Petrovic,Milosevic,Kovacevic,Jovanovic ili Milanovic,a toga sam bas vidjao i cuo u DU.
Ali ok, ne preporucujem nkm da ide u DU ne samo jer nije bezbedno i normalno mesto vec i zato sto je zaista rec o prostoj jazbini i sto nista nmz tamo da vidite pri tom strepite da vam ne polome auto zbog tablica?
Nadrealno,tako mala zemlja sa tako malim br.stanovnika a toliko zlotvora?

Kobaja Grande

pre 4 godine

Sta, produzili sezonu? Stigli konobari iz Srbije?
Hrvatska omladina masovno se iselila u Nemacku i Irsku. Ugasili su. Ostace samo Zagreb i Dubrovnik, sve ostalo bice kao i u Grckoj - sezonski.

zanimljivo

pre 4 godine

@jadranka

Od tih 150.000 pola su izbeglice koje idu da vide sta je sa njihovom imovinom, a druga polovina su titici - decica Titove crvene burzoazije. Sto se tice titica, vecina nas u Srbiji bi volela kad bi se oni za stalno preselili u Hrvatsku. Ili bilo gde.

yhfgh

pre 4 godine

njihov jedan gradic, Dubrovnik je mali grad koji ima vise turista a mnogostruko vise nocenja od cele Srbije, tako da nije ni cudo sto su imali zelju da se odvoje, mogu lepo da zive makar bili najveci nesposobnjakovici

wiener

pre 4 godine

lep grad ali ruzna zemlja puna ruznih dusa pa se necemo ponovo videti. ruzno je bilo i kada sam kao srspko dete tamo bio pre rata. i da znatge hrvati, tako blizu i tako daleko. nikome niste potrebni.

Dejan

pre 4 godine

A koliko ce,sada da kosta rucak koji kosta $50 preko ljeta
(Lucky boy, 5. novembar 2019 20:16)
Onoliko koliko vlasnik restorana procijeni da gosti mogu platiti. Oni koji dođu u Dubrovnik, ne oni sa tipkovnice.
(Susjed, 5. novembar 2019 20:31)
Pre par dana se vratio iz Venecije. Sjajan doživljaj za manje para nego za nešto slično u Dubrovniku. Pametnom dovoljno!

P-76ers

pre 4 godine

@ Biba
Svakako se pridržavaj i nadalje navoda iz posljednje rečenice. Inače, u prvih devet mjeseci Hrvatsku je posjetilo čak 158.000 srpskih turista (s indeksom rasta od 10%). Jeste, da je to u našem slučaju mizernih 1,0 %, no u kontekstu o kojem pišeš ipak je to golema brojka. Na tvom bi mjestu bila zabrinuta....
(jadranka, 05. novembar 2019 23:42)

Ako računaš i tranzit onda verujem...

Nego da Vas nije na ovom zajedničkom portalu, ne bi ni bili svesni da postojite...

Toliko smo zabrinuti...

P-76ers

pre 4 godine

Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju plaću veću od 150 eur.
(Ana Milošević Dubrovnik Hrvatica (ex Ragusa), 05. novembar 2019 20:07)

I nije te ni malo stid da napises da si htvatica?
(Termodinamicar, 05. novembar 2019 20:37)

Pa hrvatica je, pročitao si.

Hrvati i stid ne idu u istoj rečenici!!!

hajduk

pre 4 godine

To zastrasivanje i napadi na Srpske goste su price za one sto putuju od Grocke do Smedereva eventualno. Toliko je bilo Srpskih tablica i ljudi iz Srbije na ulici, svakodnevno ekavicu cujes, cak i pice su dobivali besplatno u kaficu! Ove druge price za malu djecu. Pozdrav dobronamjernima

Toni

pre 4 godine

Dubrovnik je van sezone obična vikend destinacija. Sve što ima da se vidi se može napraviti za par dana, a domaći, kao po navici staroj vijekovima, sjede u kućama sa zatvorenim škurama. Manjak restorana svakako ne postoji, prosto nema potražnje i troškovi otvaranja su veći od prihoda. I u Splitu, koji je makar pet puta veći od Dubrovnika, ugostitelji zatavaraju svoje objekte tokom par zimskih mjeseci.

jadranka

pre 4 godine

@ Biba
Svakako se pridržavaj i nadalje navoda iz posljednje rečenice. Inače, u prvih devet mjeseci Hrvatsku je posjetilo čak 158.000 srpskih turista (s indeksom rasta od 10%). Jeste, da je to u našem slučaju mizernih 1,0 %, no u kontekstu o kojem pišeš ipak je to golema brojka. Na tvom bi mjestu bila zabrinuta....

Eldorado

pre 4 godine

Što da ne, van sezone je za pojedine (npr mene) i bolje. Izbegneš gužvu, lagano vidiš šta te zanima, nema milion ljudi na sve strane.
Većina primorskih mesta je mrtva zimi, možda jer većina bira planinu i sneg tada?

zoom

pre 4 godine

ja sam isplanirao rutu za proleće:
Aušvic, pa Jasenovac, pa Dubrovnik.
od teškog štiva ka lakšem - al se držim žanra.
Šta kažu ljubitelji sila osovine na ovo?

Biba

pre 4 godine

"Kakva akcija - takva reakcija! Inače, valja vam je jasno da mi u Dubrovniku nemamo problema s "drugim destinacijama"

Akcija jeste bila cinicna tj komentar ali zapravo utemeljen u cinjenicama a to je da gosti iz Srbije nisu bas dobro dosli u Hrvatskoj pa se autor komentara nasmejao 'ko jos ide u HR' ne jer u nju niko ne ide (naprotiv, imate dosta turista) nego ko jos ide iz Srbije jer ne samo sto je skup nego covek mora da pazi kako prica i da prikriva odakle je dosao. Onda kada shvatite da ljudi koji dodju ili zele da dodju nemaju nikakve veze s ratovima i nisu zasluzili linc i pretnje jer dolaze iz zemlje s kojom ste bili u ratu. I u Beograd dolaze gosti iz Turske, Hrvatske, Nemacke- i bivaju ugosceni kako dolikuje iako su iz zemalja s kojima je Srbija ratovala. Kod vas mnogi nazalost nisu takvog razmisljanja i shvatanja. Niti vama nedostaje novac i posete nasih turista niti ja putujem i ostavljam novac u mestima gde cu strepeti da me neko ne prozove na osnovu drzave odakle sam.

Stefan

pre 4 godine

Moja preporuka za zimu: Trebinje. Lepo, jeftino, dobri ljudi, sjajna hrana i jis bolja vina. Docekaju nas iz Srbije kao bracu. Blizu H. Novi i Dubrovnik. Ali vino iz Hercegovine :)

Ana Milošević Dubrovnik Hrvatica (ex Ragusa)

pre 4 godine

Ha ha ha , u HR na odmor narode!! Pa navali.. smeh do suza!
(Jedan_čovek_može_sve, 5. novembar 2019 19:55)

Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju plaću veću od 150 eur.

Susjed

pre 4 godine

A koliko ce,sada da kosta rucak koji kosta $50 preko ljeta
(Lucky boy, 5. novembar 2019 20:16)
Onoliko koliko vlasnik restorana procijeni da gosti mogu platiti. Oni koji dođu u Dubrovnik, ne oni sa tipkovnice.

Biba

pre 4 godine

"Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju placu vecu od 150 EUR."

Nije lepo omalovazavati ljude koji vredno rade za malu platu zbog vas sa takvim malogradjanskim i diskriminatorskim stavoma oni koji imaju novca cesto radije biraju druge destinacije.

Momir

pre 4 godine

Ha ha ha , u HR na odmor narode!! Pa navali.. smeh do suza!
(Jedan_čovek_može_sve, 05. novembar 2019 19:55)

Šta je tu smešno ?

Ja letos bio dve nedelje na odmoru na Hvaru.

Kome je to smešno nek ide u Sopot ili nek se drži Ade Ciganlije jer sa takvim smislom za humor za bolje i nije.

Termodinamicar

pre 4 godine

Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju plaću veću od 150 eur.
(Ana Milošević Dubrovnik Hrvatica (ex Ragusa), 05. novembar 2019 20:07)

I nije te ni malo stid da napises da si htvatica?

Momir

pre 4 godine

Ha ha ha , u HR na odmor narode!! Pa navali.. smeh do suza!
(Jedan_čovek_može_sve, 05. novembar 2019 19:55)

Šta je tu smešno ?

Ja letos bio dve nedelje na odmoru na Hvaru.

Kome je to smešno nek ide u Sopot ili nek se drži Ade Ciganlije jer sa takvim smislom za humor za bolje i nije.

Susjed

pre 4 godine

A koliko ce,sada da kosta rucak koji kosta $50 preko ljeta
(Lucky boy, 5. novembar 2019 20:16)
Onoliko koliko vlasnik restorana procijeni da gosti mogu platiti. Oni koji dođu u Dubrovnik, ne oni sa tipkovnice.

Biba

pre 4 godine

"Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju placu vecu od 150 EUR."

Nije lepo omalovazavati ljude koji vredno rade za malu platu zbog vas sa takvim malogradjanskim i diskriminatorskim stavoma oni koji imaju novca cesto radije biraju druge destinacije.

Ana Milošević Dubrovnik Hrvatica (ex Ragusa)

pre 4 godine

Ha ha ha , u HR na odmor narode!! Pa navali.. smeh do suza!
(Jedan_čovek_može_sve, 5. novembar 2019 19:55)

Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju plaću veću od 150 eur.

Termodinamicar

pre 4 godine

Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju plaću veću od 150 eur.
(Ana Milošević Dubrovnik Hrvatica (ex Ragusa), 05. novembar 2019 20:07)

I nije te ni malo stid da napises da si htvatica?

Stefan

pre 4 godine

Moja preporuka za zimu: Trebinje. Lepo, jeftino, dobri ljudi, sjajna hrana i jis bolja vina. Docekaju nas iz Srbije kao bracu. Blizu H. Novi i Dubrovnik. Ali vino iz Hercegovine :)

zoom

pre 4 godine

ja sam isplanirao rutu za proleće:
Aušvic, pa Jasenovac, pa Dubrovnik.
od teškog štiva ka lakšem - al se držim žanra.
Šta kažu ljubitelji sila osovine na ovo?

Biba

pre 4 godine

"Kakva akcija - takva reakcija! Inače, valja vam je jasno da mi u Dubrovniku nemamo problema s "drugim destinacijama"

Akcija jeste bila cinicna tj komentar ali zapravo utemeljen u cinjenicama a to je da gosti iz Srbije nisu bas dobro dosli u Hrvatskoj pa se autor komentara nasmejao 'ko jos ide u HR' ne jer u nju niko ne ide (naprotiv, imate dosta turista) nego ko jos ide iz Srbije jer ne samo sto je skup nego covek mora da pazi kako prica i da prikriva odakle je dosao. Onda kada shvatite da ljudi koji dodju ili zele da dodju nemaju nikakve veze s ratovima i nisu zasluzili linc i pretnje jer dolaze iz zemlje s kojom ste bili u ratu. I u Beograd dolaze gosti iz Turske, Hrvatske, Nemacke- i bivaju ugosceni kako dolikuje iako su iz zemalja s kojima je Srbija ratovala. Kod vas mnogi nazalost nisu takvog razmisljanja i shvatanja. Niti vama nedostaje novac i posete nasih turista niti ja putujem i ostavljam novac u mestima gde cu strepeti da me neko ne prozove na osnovu drzave odakle sam.

jadranka

pre 4 godine

@ Biba
Svakako se pridržavaj i nadalje navoda iz posljednje rečenice. Inače, u prvih devet mjeseci Hrvatsku je posjetilo čak 158.000 srpskih turista (s indeksom rasta od 10%). Jeste, da je to u našem slučaju mizernih 1,0 %, no u kontekstu o kojem pišeš ipak je to golema brojka. Na tvom bi mjestu bila zabrinuta....

Eldorado

pre 4 godine

Što da ne, van sezone je za pojedine (npr mene) i bolje. Izbegneš gužvu, lagano vidiš šta te zanima, nema milion ljudi na sve strane.
Većina primorskih mesta je mrtva zimi, možda jer većina bira planinu i sneg tada?

Svako dobro

pre 4 godine

Koliko ciničnih i zlobnih komentara koji izviru iz čiste ljubomore.
Najzanimljivije je da najviše pljuju likovi pod istim nadimcima koji vise na svaku vijest o Hr.
Jel vam tako lakše? Možda nakratko, onda žuč opet proradi pa ponovo. I tako u krug. Meni vas žao jel sam upoznao dosta ljudi iz Srbije koji ne razmišljaju ovako. Da li je to farsa ili laž, ne znam, neću se time zamarati. Generacija sam koja je još živjela u bivšoj Ju pa me i zanima što se događa u bivšim republikama. Možda to više nije potrebno, ljudi su postali tabloidizirani, neuki i bahati bez pokrića. Većina ovih komentara to potvrđuje. Uskoro više nećemo imati ništa zajedničko. Vjerojatno je tako bolje...

stari dubrovčanin

pre 4 godine

@ c i n i k
Oj ciniče, nesretniče, dubrovčani su vazda govorili i govore dubrovačkim dijalektom što je dio ijekavskog dijalekta štokavskog narječja hrvatskog jezika. "Cesta" i "put" nisu isto, a "izvedba" i "izvođenje" su kod nas pojednako zastupljene varijante sa istovjetnim značenjem. O ostalim navodima - hororu iz tvoga posta ne bi, pak, trošio riječi. Da si mi zdravo!

hajduk

pre 4 godine

To zastrasivanje i napadi na Srpske goste su price za one sto putuju od Grocke do Smedereva eventualno. Toliko je bilo Srpskih tablica i ljudi iz Srbije na ulici, svakodnevno ekavicu cujes, cak i pice su dobivali besplatno u kaficu! Ove druge price za malu djecu. Pozdrav dobronamjernima

stari dubrovčanin

pre 4 godine

@ ketiS
E, pa ta tvoja jezikoslovna teza je - ne sumnjam - na snazi u tvojoj kući, što nikako ne znači - ma koliko se trsila i dokazivala - da će postati validna i u mojoj kući. A ovđe se radi o mojoj kući.

yhfgh

pre 4 godine

njihov jedan gradic, Dubrovnik je mali grad koji ima vise turista a mnogostruko vise nocenja od cele Srbije, tako da nije ni cudo sto su imali zelju da se odvoje, mogu lepo da zive makar bili najveci nesposobnjakovici

zanimljivosti

pre 4 godine

@ zanimljivo....izbjeglice se ne evidentiraju kao turisti (dolaze za hr putovnicom), navedeni podaci su rezultat komercijalnog i nekomercijalnog smještaja. Zanimljivo je također da je prošlu sezonu odrađivalo i 12.000 srpskih državljana.

P-76ers

pre 4 godine

Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju plaću veću od 150 eur.
(Ana Milošević Dubrovnik Hrvatica (ex Ragusa), 05. novembar 2019 20:07)

I nije te ni malo stid da napises da si htvatica?
(Termodinamicar, 05. novembar 2019 20:37)

Pa hrvatica je, pročitao si.

Hrvati i stid ne idu u istoj rečenici!!!

vojkan

pre 4 godine

@ ketiS
Čemu zastranjivanja kad su stvari toliko očite? Jednostavno, lepota u slučaju Dubrovnika je - kako kažeš - "skrivena" u očima milona i miliona posmatrača, pa na toj osnovi relativna kategorija o kojoj je reč - opštim konsenzusom - dobija apsolutne konotacije (primera je bezbroj...). Sa druge strane sopstvene stavove koji se ne uklapaju u globalnu sliku ne treba nametati kao opše mesto (DU se posečuje zbog GoT, pardon, mora.....ma nemoj?), kao šta permanentno praktikuješ...

jasno ko dan

pre 4 godine

Ako je za milione posjetitelja sa svih strana svijeta Dubrovnik (ali i mnogi drugi grad) "beautiful city", onda to znači da ga milioni očiju i osobnih ukusa doživljavaju lijepim te da može s pravom poopćiti (i plodotvorno iskorištavati) taj epitet.

Ivan ZG

pre 4 godine

Najbolji su ovi koji negiraju popularnost Dubrovnika. Kao da su Hrvati rekli da je popularan, a ne milijuni turista koji svake godine dolaze u sve većem broju. I tolikom da razmišljaju o ograničenju ulaska u grad!
I sada se neki cinici svim silama upeli da dokažu tim milijunima da nisu u pravu. Toliko puta već viđeno. Svi su u krivu. Mi smo u pravu.
Nadam se da ćete održat riječ i ostat kod kuće. Samo Cinik po svom priznanju nije izdržao. I sada bi povrat novca. Jer je razočaran. Navikao je na ... cirkus. Kojeg ovdje nema. Samo zidine i kultura. To mu baš ne leži. To ga živcira. A i ne može se popit pivo za 1 eur. Pa je skupo...

arhitekta

pre 4 godine

@ ketiS
Drugim rečima, kod tebe je primetan izvesni pojmovni defekt, odnosno redukcioni deformitet pojmova autentičnost i izvornost. U tom smislu, bilo bi zanimljivo da navedeš neki grad koji ima istu ili barem sličnu prostornu organizaciju, tj urbanističku matricu poput grada o kojem je reč.

wiener

pre 4 godine

lep grad ali ruzna zemlja puna ruznih dusa pa se necemo ponovo videti. ruzno je bilo i kada sam kao srspko dete tamo bio pre rata. i da znatge hrvati, tako blizu i tako daleko. nikome niste potrebni.

zanimljivo

pre 4 godine

@jadranka

Od tih 150.000 pola su izbeglice koje idu da vide sta je sa njihovom imovinom, a druga polovina su titici - decica Titove crvene burzoazije. Sto se tice titica, vecina nas u Srbiji bi volela kad bi se oni za stalno preselili u Hrvatsku. Ili bilo gde.

frano -du

pre 4 godine

@ ketiS
....I što je "pjesnik" želio reči? Kakvu težinu u ovom slučaju ima tvoj (ili bilo čiji) lični ukus, koji se ne podudara s masovno detektiranim, uvjetno rečenim, općim ukusom?

Dejan

pre 4 godine

A koliko ce,sada da kosta rucak koji kosta $50 preko ljeta
(Lucky boy, 5. novembar 2019 20:16)
Onoliko koliko vlasnik restorana procijeni da gosti mogu platiti. Oni koji dođu u Dubrovnik, ne oni sa tipkovnice.
(Susjed, 5. novembar 2019 20:31)
Pre par dana se vratio iz Venecije. Sjajan doživljaj za manje para nego za nešto slično u Dubrovniku. Pametnom dovoljno!

autogol

pre 4 godine

@ ketiS
Eto, kao što sama kažeš tvoj "sopstveni ukus ne može se proglašavati merilom neke vrednosti", s tim da bi preciznije bilo "ikakve vrednosti" !!!

P-76ers

pre 4 godine

@ Biba
Svakako se pridržavaj i nadalje navoda iz posljednje rečenice. Inače, u prvih devet mjeseci Hrvatsku je posjetilo čak 158.000 srpskih turista (s indeksom rasta od 10%). Jeste, da je to u našem slučaju mizernih 1,0 %, no u kontekstu o kojem pišeš ipak je to golema brojka. Na tvom bi mjestu bila zabrinuta....
(jadranka, 05. novembar 2019 23:42)

Ako računaš i tranzit onda verujem...

Nego da Vas nije na ovom zajedničkom portalu, ne bi ni bili svesni da postojite...

Toliko smo zabrinuti...

Kobaja Grande

pre 4 godine

Sta, produzili sezonu? Stigli konobari iz Srbije?
Hrvatska omladina masovno se iselila u Nemacku i Irsku. Ugasili su. Ostace samo Zagreb i Dubrovnik, sve ostalo bice kao i u Grckoj - sezonski.

C i n i k

pre 4 godine

DU je najobicnija jazbina i smetliste.
Uopste ne kapiram zasto bi iko tamo isao,jos i zimi?
Pored toga nije bezbedno po zivot i auto iako u DU pricaju nasim,srpskim jezikom, i cak umesto "cesta" kazu put,a umesto "izvedba" izvodjenje.
U DU je pre 2.sv.rata zivelo oko 40% ljudi sto su se izjasnjavali ko Srbi, danas se vidi to i po prezimenima, zamislite nekog da se izjasnjava ko hrvat a preziva se Petrovic,Milosevic,Kovacevic,Jovanovic ili Milanovic,a toga sam bas vidjao i cuo u DU.
Ali ok, ne preporucujem nkm da ide u DU ne samo jer nije bezbedno i normalno mesto vec i zato sto je zaista rec o prostoj jazbini i sto nista nmz tamo da vidite pri tom strepite da vam ne polome auto zbog tablica?
Nadrealno,tako mala zemlja sa tako malim br.stanovnika a toliko zlotvora?

ketiS

pre 4 godine

@svako dobro

Slazem se da ima svakakvih komentara, ali to iskreno receno vazi za obe strane. U tom smislu vase price o nekakvoj ljubomori zbog gradica koji se posecuje zarad "GoT", i kojih je samo jedna Italija prepuna su najblaze receno smesne. Svako dobro, takodje!

P.S. Deset Dubrovnika bih menjala za jedan Beograd!

pojam lepote

pre 4 godine

A zašto se koristi pojam "prirodne lepote", pa se govori o lepotama kanjona Tare, Plitvičkih jezera...Da je i to stvar ličnog ukusa?

otkriče

pre 4 godine

Da, da ako niste znali Dubrovnik je bio turistički anonimus sve dok ga nisu ovekovečile kamere popularnog GOT-a. Nije bez osnova teza da bi bez toga bio turistima zanimljiv otprilike jednako kao Leskovac ili Šabac.

Toni

pre 4 godine

Dubrovnik je van sezone obična vikend destinacija. Sve što ima da se vidi se može napraviti za par dana, a domaći, kao po navici staroj vijekovima, sjede u kućama sa zatvorenim škurama. Manjak restorana svakako ne postoji, prosto nema potražnje i troškovi otvaranja su veći od prihoda. I u Splitu, koji je makar pet puta veći od Dubrovnika, ugostitelji zatavaraju svoje objekte tokom par zimskih mjeseci.

ketiS

pre 4 godine

@stari dubrovcanin

Jezik kojim se u Dubrovniku govori se zasniva na istocnohercegovackom dijalektu ijekavskog narecja koji je zajedno sa vojvodjansko-sumadijskim dijalektom ekavskog narecja osnova srpskog knjizevnog jezika. Sasvim je druga stvar necije etnicko opredeljenje, te nazivanje sopstvenog maternjeg jezika u skladu sa tim opredeljenjem.

ketiS

pre 4 godine

@vojkan ...."Dubrovnik se pohodi zbog lepote."

Lepota je relativna kategorija, "skrivena" u oku posmatraca i visoko zavisna od licnog ukusa.

ketiS

pre 4 godine

@vojkan, jasno ko dan, frano-du, pojam lepote, IvanZG

Prvo i osnovno, lepota jeste relativna kategorija, drugim recima ne postoje jasno odredjeni kriterijumi lepote. Drugo, broj turista nije nikakav pokazatelj bilo cije lepote, jer razlozi za putovanja mogu biti najrazlicitiji, a zapravo su najcesce stvar licnog ukusa i opredeljenja. Sto se Dubrovnika tice jasno je i to potvrdjuju i sami turisticki vodici, da se njegova privlacnost zasniva na cinjenici da je primorski grad, a uz to i jedno od mesta snimanja megapopularne serije. Trece, ja nisam rekla da Dubrovnik nije lep, ali da spada u one gradove koji meni licno, sukladno mom ukusu nisu dovoljno privlacni, jer ne poseduju ono sto je meni jako bitno, a to je izvornost i autenticnost. Drugim recima izmedju Dubrovnika i bilo kog grada u Italiji ili Spaniji, ili pak velikih i znacajnih evropskih prestonica, Dubrovnik ce uvek "izvisiti". Bila sam jednom i to mi je sasvim dovoljno. Konacno, bez obzira na sve te brojke, Dubrovnik se ne moze porediti sa slicnim gradovima poput Venecije, a ne moze se porediti ni sa velikim evropskim metropolama ukljucujuci i Beograd. Prosto receno, ne moze se porediti maleni primorski grad u koji se ide na pasivan odmor, sa bilo kojim velikim gradom koji nudi daleko siri dijapazon sadrzaja i mogucnosti za boravak od mesta kao sto je Dubrovnik. Dakle, morate da prihvatite da su ukusi zaista razliciti, te da sopstevni ukus ne mozete proglasavati merilom neke vrednosti.

ketiS

pre 4 godine

@arhitekta, autogol

Cini se da vi ne razumete sta je sustina moga stava, a meni se opet cini da sam bila dovoljno jasna, tim pre sto mislim da je upravo arhitektura nesto najmanje originalno kada je Dubrovnik u pitanju. Sto se tice ostalih urbanih osobenosti Dubrovnika, mislim da ce biti dovoljno da naznacim da moja malenkost nije ljubitelj ni mora ni morske obale, te da cinjenica da Dubrovnik nesporno ima posebnu urbanu matricu u smislu povezanosti urbanog i prirodnog, meni ne znaci nista. Dakle, za mene se autenticnost jednog grada ogleda pre svega u onome sto nudi na planu sveukupnog kulturno-povesnog nasledja, te aktuelnih kulturnih sadrzaja, pri cemu mi je izvornost tog nasledja i ponude izuzetno bitna, jer je to ono sto mene kao turistu prevashodno zanima. U tom smislu primera radi, za mene su manastiri srednjovekovne Srbije ili Bugarske, te Plovdiv ili Nesebar daleko izvorniji od bilo cega sto moze da se vidi u venecijanskom Dubrovniku, koji svoje inkarnacije u tom smislu, ima na citavom podrucju Sredozemno-jadranskog basena. Ja razumem da je nekome sustina putovanja da popije kaficu na Stradunu ili "baci" pogled sa Dubrovackih Zidina, ali krajnje iskreno ta vrsta uzitka, vec odavno nije "my cup of tea". Dakle, poslusajmo stare Rimljane jer "de gustibus non est disputandum". Svako dobro zelim!

Momir

pre 4 godine

Ha ha ha , u HR na odmor narode!! Pa navali.. smeh do suza!
(Jedan_čovek_može_sve, 05. novembar 2019 19:55)

Šta je tu smešno ?

Ja letos bio dve nedelje na odmoru na Hvaru.

Kome je to smešno nek ide u Sopot ili nek se drži Ade Ciganlije jer sa takvim smislom za humor za bolje i nije.

zoom

pre 4 godine

ja sam isplanirao rutu za proleće:
Aušvic, pa Jasenovac, pa Dubrovnik.
od teškog štiva ka lakšem - al se držim žanra.
Šta kažu ljubitelji sila osovine na ovo?

Ana Milošević Dubrovnik Hrvatica (ex Ragusa)

pre 4 godine

Ha ha ha , u HR na odmor narode!! Pa navali.. smeh do suza!
(Jedan_čovek_može_sve, 5. novembar 2019 19:55)

Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju plaću veću od 150 eur.

Termodinamicar

pre 4 godine

Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju plaću veću od 150 eur.
(Ana Milošević Dubrovnik Hrvatica (ex Ragusa), 05. novembar 2019 20:07)

I nije te ni malo stid da napises da si htvatica?

Susjed

pre 4 godine

A koliko ce,sada da kosta rucak koji kosta $50 preko ljeta
(Lucky boy, 5. novembar 2019 20:16)
Onoliko koliko vlasnik restorana procijeni da gosti mogu platiti. Oni koji dođu u Dubrovnik, ne oni sa tipkovnice.

Biba

pre 4 godine

"Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju placu vecu od 150 EUR."

Nije lepo omalovazavati ljude koji vredno rade za malu platu zbog vas sa takvim malogradjanskim i diskriminatorskim stavoma oni koji imaju novca cesto radije biraju druge destinacije.

Biba

pre 4 godine

"Kakva akcija - takva reakcija! Inače, valja vam je jasno da mi u Dubrovniku nemamo problema s "drugim destinacijama"

Akcija jeste bila cinicna tj komentar ali zapravo utemeljen u cinjenicama a to je da gosti iz Srbije nisu bas dobro dosli u Hrvatskoj pa se autor komentara nasmejao 'ko jos ide u HR' ne jer u nju niko ne ide (naprotiv, imate dosta turista) nego ko jos ide iz Srbije jer ne samo sto je skup nego covek mora da pazi kako prica i da prikriva odakle je dosao. Onda kada shvatite da ljudi koji dodju ili zele da dodju nemaju nikakve veze s ratovima i nisu zasluzili linc i pretnje jer dolaze iz zemlje s kojom ste bili u ratu. I u Beograd dolaze gosti iz Turske, Hrvatske, Nemacke- i bivaju ugosceni kako dolikuje iako su iz zemalja s kojima je Srbija ratovala. Kod vas mnogi nazalost nisu takvog razmisljanja i shvatanja. Niti vama nedostaje novac i posete nasih turista niti ja putujem i ostavljam novac u mestima gde cu strepeti da me neko ne prozove na osnovu drzave odakle sam.

jadranka

pre 4 godine

@ Biba
Svakako se pridržavaj i nadalje navoda iz posljednje rečenice. Inače, u prvih devet mjeseci Hrvatsku je posjetilo čak 158.000 srpskih turista (s indeksom rasta od 10%). Jeste, da je to u našem slučaju mizernih 1,0 %, no u kontekstu o kojem pišeš ipak je to golema brojka. Na tvom bi mjestu bila zabrinuta....

Stefan

pre 4 godine

Moja preporuka za zimu: Trebinje. Lepo, jeftino, dobri ljudi, sjajna hrana i jis bolja vina. Docekaju nas iz Srbije kao bracu. Blizu H. Novi i Dubrovnik. Ali vino iz Hercegovine :)

C i n i k

pre 4 godine

DU je najobicnija jazbina i smetliste.
Uopste ne kapiram zasto bi iko tamo isao,jos i zimi?
Pored toga nije bezbedno po zivot i auto iako u DU pricaju nasim,srpskim jezikom, i cak umesto "cesta" kazu put,a umesto "izvedba" izvodjenje.
U DU je pre 2.sv.rata zivelo oko 40% ljudi sto su se izjasnjavali ko Srbi, danas se vidi to i po prezimenima, zamislite nekog da se izjasnjava ko hrvat a preziva se Petrovic,Milosevic,Kovacevic,Jovanovic ili Milanovic,a toga sam bas vidjao i cuo u DU.
Ali ok, ne preporucujem nkm da ide u DU ne samo jer nije bezbedno i normalno mesto vec i zato sto je zaista rec o prostoj jazbini i sto nista nmz tamo da vidite pri tom strepite da vam ne polome auto zbog tablica?
Nadrealno,tako mala zemlja sa tako malim br.stanovnika a toliko zlotvora?

Eldorado

pre 4 godine

Što da ne, van sezone je za pojedine (npr mene) i bolje. Izbegneš gužvu, lagano vidiš šta te zanima, nema milion ljudi na sve strane.
Većina primorskih mesta je mrtva zimi, možda jer većina bira planinu i sneg tada?

wiener

pre 4 godine

lep grad ali ruzna zemlja puna ruznih dusa pa se necemo ponovo videti. ruzno je bilo i kada sam kao srspko dete tamo bio pre rata. i da znatge hrvati, tako blizu i tako daleko. nikome niste potrebni.

ketiS

pre 4 godine

@svako dobro

Slazem se da ima svakakvih komentara, ali to iskreno receno vazi za obe strane. U tom smislu vase price o nekakvoj ljubomori zbog gradica koji se posecuje zarad "GoT", i kojih je samo jedna Italija prepuna su najblaze receno smesne. Svako dobro, takodje!

P.S. Deset Dubrovnika bih menjala za jedan Beograd!

Kobaja Grande

pre 4 godine

Sta, produzili sezonu? Stigli konobari iz Srbije?
Hrvatska omladina masovno se iselila u Nemacku i Irsku. Ugasili su. Ostace samo Zagreb i Dubrovnik, sve ostalo bice kao i u Grckoj - sezonski.

P-76ers

pre 4 godine

Pa dobro sad, ima onih u Srbiji koji imaju plaću veću od 150 eur.
(Ana Milošević Dubrovnik Hrvatica (ex Ragusa), 05. novembar 2019 20:07)

I nije te ni malo stid da napises da si htvatica?
(Termodinamicar, 05. novembar 2019 20:37)

Pa hrvatica je, pročitao si.

Hrvati i stid ne idu u istoj rečenici!!!

ketiS

pre 4 godine

@stari dubrovcanin

Jezik kojim se u Dubrovniku govori se zasniva na istocnohercegovackom dijalektu ijekavskog narecja koji je zajedno sa vojvodjansko-sumadijskim dijalektom ekavskog narecja osnova srpskog knjizevnog jezika. Sasvim je druga stvar necije etnicko opredeljenje, te nazivanje sopstvenog maternjeg jezika u skladu sa tim opredeljenjem.

zanimljivo

pre 4 godine

@jadranka

Od tih 150.000 pola su izbeglice koje idu da vide sta je sa njihovom imovinom, a druga polovina su titici - decica Titove crvene burzoazije. Sto se tice titica, vecina nas u Srbiji bi volela kad bi se oni za stalno preselili u Hrvatsku. Ili bilo gde.

Dejan

pre 4 godine

A koliko ce,sada da kosta rucak koji kosta $50 preko ljeta
(Lucky boy, 5. novembar 2019 20:16)
Onoliko koliko vlasnik restorana procijeni da gosti mogu platiti. Oni koji dođu u Dubrovnik, ne oni sa tipkovnice.
(Susjed, 5. novembar 2019 20:31)
Pre par dana se vratio iz Venecije. Sjajan doživljaj za manje para nego za nešto slično u Dubrovniku. Pametnom dovoljno!

P-76ers

pre 4 godine

@ Biba
Svakako se pridržavaj i nadalje navoda iz posljednje rečenice. Inače, u prvih devet mjeseci Hrvatsku je posjetilo čak 158.000 srpskih turista (s indeksom rasta od 10%). Jeste, da je to u našem slučaju mizernih 1,0 %, no u kontekstu o kojem pišeš ipak je to golema brojka. Na tvom bi mjestu bila zabrinuta....
(jadranka, 05. novembar 2019 23:42)

Ako računaš i tranzit onda verujem...

Nego da Vas nije na ovom zajedničkom portalu, ne bi ni bili svesni da postojite...

Toliko smo zabrinuti...

ketiS

pre 4 godine

@arhitekta, autogol

Cini se da vi ne razumete sta je sustina moga stava, a meni se opet cini da sam bila dovoljno jasna, tim pre sto mislim da je upravo arhitektura nesto najmanje originalno kada je Dubrovnik u pitanju. Sto se tice ostalih urbanih osobenosti Dubrovnika, mislim da ce biti dovoljno da naznacim da moja malenkost nije ljubitelj ni mora ni morske obale, te da cinjenica da Dubrovnik nesporno ima posebnu urbanu matricu u smislu povezanosti urbanog i prirodnog, meni ne znaci nista. Dakle, za mene se autenticnost jednog grada ogleda pre svega u onome sto nudi na planu sveukupnog kulturno-povesnog nasledja, te aktuelnih kulturnih sadrzaja, pri cemu mi je izvornost tog nasledja i ponude izuzetno bitna, jer je to ono sto mene kao turistu prevashodno zanima. U tom smislu primera radi, za mene su manastiri srednjovekovne Srbije ili Bugarske, te Plovdiv ili Nesebar daleko izvorniji od bilo cega sto moze da se vidi u venecijanskom Dubrovniku, koji svoje inkarnacije u tom smislu, ima na citavom podrucju Sredozemno-jadranskog basena. Ja razumem da je nekome sustina putovanja da popije kaficu na Stradunu ili "baci" pogled sa Dubrovackih Zidina, ali krajnje iskreno ta vrsta uzitka, vec odavno nije "my cup of tea". Dakle, poslusajmo stare Rimljane jer "de gustibus non est disputandum". Svako dobro zelim!

otkriče

pre 4 godine

Da, da ako niste znali Dubrovnik je bio turistički anonimus sve dok ga nisu ovekovečile kamere popularnog GOT-a. Nije bez osnova teza da bi bez toga bio turistima zanimljiv otprilike jednako kao Leskovac ili Šabac.

ketiS

pre 4 godine

@vojkan, jasno ko dan, frano-du, pojam lepote, IvanZG

Prvo i osnovno, lepota jeste relativna kategorija, drugim recima ne postoje jasno odredjeni kriterijumi lepote. Drugo, broj turista nije nikakav pokazatelj bilo cije lepote, jer razlozi za putovanja mogu biti najrazlicitiji, a zapravo su najcesce stvar licnog ukusa i opredeljenja. Sto se Dubrovnika tice jasno je i to potvrdjuju i sami turisticki vodici, da se njegova privlacnost zasniva na cinjenici da je primorski grad, a uz to i jedno od mesta snimanja megapopularne serije. Trece, ja nisam rekla da Dubrovnik nije lep, ali da spada u one gradove koji meni licno, sukladno mom ukusu nisu dovoljno privlacni, jer ne poseduju ono sto je meni jako bitno, a to je izvornost i autenticnost. Drugim recima izmedju Dubrovnika i bilo kog grada u Italiji ili Spaniji, ili pak velikih i znacajnih evropskih prestonica, Dubrovnik ce uvek "izvisiti". Bila sam jednom i to mi je sasvim dovoljno. Konacno, bez obzira na sve te brojke, Dubrovnik se ne moze porediti sa slicnim gradovima poput Venecije, a ne moze se porediti ni sa velikim evropskim metropolama ukljucujuci i Beograd. Prosto receno, ne moze se porediti maleni primorski grad u koji se ide na pasivan odmor, sa bilo kojim velikim gradom koji nudi daleko siri dijapazon sadrzaja i mogucnosti za boravak od mesta kao sto je Dubrovnik. Dakle, morate da prihvatite da su ukusi zaista razliciti, te da sopstevni ukus ne mozete proglasavati merilom neke vrednosti.

ketiS

pre 4 godine

@vojkan ...."Dubrovnik se pohodi zbog lepote."

Lepota je relativna kategorija, "skrivena" u oku posmatraca i visoko zavisna od licnog ukusa.

yhfgh

pre 4 godine

njihov jedan gradic, Dubrovnik je mali grad koji ima vise turista a mnogostruko vise nocenja od cele Srbije, tako da nije ni cudo sto su imali zelju da se odvoje, mogu lepo da zive makar bili najveci nesposobnjakovici

Toni

pre 4 godine

Dubrovnik je van sezone obična vikend destinacija. Sve što ima da se vidi se može napraviti za par dana, a domaći, kao po navici staroj vijekovima, sjede u kućama sa zatvorenim škurama. Manjak restorana svakako ne postoji, prosto nema potražnje i troškovi otvaranja su veći od prihoda. I u Splitu, koji je makar pet puta veći od Dubrovnika, ugostitelji zatavaraju svoje objekte tokom par zimskih mjeseci.

zanimljivosti

pre 4 godine

@ zanimljivo....izbjeglice se ne evidentiraju kao turisti (dolaze za hr putovnicom), navedeni podaci su rezultat komercijalnog i nekomercijalnog smještaja. Zanimljivo je također da je prošlu sezonu odrađivalo i 12.000 srpskih državljana.

Svako dobro

pre 4 godine

Koliko ciničnih i zlobnih komentara koji izviru iz čiste ljubomore.
Najzanimljivije je da najviše pljuju likovi pod istim nadimcima koji vise na svaku vijest o Hr.
Jel vam tako lakše? Možda nakratko, onda žuč opet proradi pa ponovo. I tako u krug. Meni vas žao jel sam upoznao dosta ljudi iz Srbije koji ne razmišljaju ovako. Da li je to farsa ili laž, ne znam, neću se time zamarati. Generacija sam koja je još živjela u bivšoj Ju pa me i zanima što se događa u bivšim republikama. Možda to više nije potrebno, ljudi su postali tabloidizirani, neuki i bahati bez pokrića. Većina ovih komentara to potvrđuje. Uskoro više nećemo imati ništa zajedničko. Vjerojatno je tako bolje...

stari dubrovčanin

pre 4 godine

@ c i n i k
Oj ciniče, nesretniče, dubrovčani su vazda govorili i govore dubrovačkim dijalektom što je dio ijekavskog dijalekta štokavskog narječja hrvatskog jezika. "Cesta" i "put" nisu isto, a "izvedba" i "izvođenje" su kod nas pojednako zastupljene varijante sa istovjetnim značenjem. O ostalim navodima - hororu iz tvoga posta ne bi, pak, trošio riječi. Da si mi zdravo!

hajduk

pre 4 godine

To zastrasivanje i napadi na Srpske goste su price za one sto putuju od Grocke do Smedereva eventualno. Toliko je bilo Srpskih tablica i ljudi iz Srbije na ulici, svakodnevno ekavicu cujes, cak i pice su dobivali besplatno u kaficu! Ove druge price za malu djecu. Pozdrav dobronamjernima

stari dubrovčanin

pre 4 godine

@ ketiS
E, pa ta tvoja jezikoslovna teza je - ne sumnjam - na snazi u tvojoj kući, što nikako ne znači - ma koliko se trsila i dokazivala - da će postati validna i u mojoj kući. A ovđe se radi o mojoj kući.

vojkan

pre 4 godine

@ ketiS
Čemu zastranjivanja kad su stvari toliko očite? Jednostavno, lepota u slučaju Dubrovnika je - kako kažeš - "skrivena" u očima milona i miliona posmatrača, pa na toj osnovi relativna kategorija o kojoj je reč - opštim konsenzusom - dobija apsolutne konotacije (primera je bezbroj...). Sa druge strane sopstvene stavove koji se ne uklapaju u globalnu sliku ne treba nametati kao opše mesto (DU se posečuje zbog GoT, pardon, mora.....ma nemoj?), kao šta permanentno praktikuješ...

frano -du

pre 4 godine

@ ketiS
....I što je "pjesnik" želio reči? Kakvu težinu u ovom slučaju ima tvoj (ili bilo čiji) lični ukus, koji se ne podudara s masovno detektiranim, uvjetno rečenim, općim ukusom?

arhitekta

pre 4 godine

@ ketiS
Drugim rečima, kod tebe je primetan izvesni pojmovni defekt, odnosno redukcioni deformitet pojmova autentičnost i izvornost. U tom smislu, bilo bi zanimljivo da navedeš neki grad koji ima istu ili barem sličnu prostornu organizaciju, tj urbanističku matricu poput grada o kojem je reč.

jasno ko dan

pre 4 godine

Ako je za milione posjetitelja sa svih strana svijeta Dubrovnik (ali i mnogi drugi grad) "beautiful city", onda to znači da ga milioni očiju i osobnih ukusa doživljavaju lijepim te da može s pravom poopćiti (i plodotvorno iskorištavati) taj epitet.

pojam lepote

pre 4 godine

A zašto se koristi pojam "prirodne lepote", pa se govori o lepotama kanjona Tare, Plitvičkih jezera...Da je i to stvar ličnog ukusa?

Ivan ZG

pre 4 godine

Najbolji su ovi koji negiraju popularnost Dubrovnika. Kao da su Hrvati rekli da je popularan, a ne milijuni turista koji svake godine dolaze u sve većem broju. I tolikom da razmišljaju o ograničenju ulaska u grad!
I sada se neki cinici svim silama upeli da dokažu tim milijunima da nisu u pravu. Toliko puta već viđeno. Svi su u krivu. Mi smo u pravu.
Nadam se da ćete održat riječ i ostat kod kuće. Samo Cinik po svom priznanju nije izdržao. I sada bi povrat novca. Jer je razočaran. Navikao je na ... cirkus. Kojeg ovdje nema. Samo zidine i kultura. To mu baš ne leži. To ga živcira. A i ne može se popit pivo za 1 eur. Pa je skupo...

autogol

pre 4 godine

@ ketiS
Eto, kao što sama kažeš tvoj "sopstveni ukus ne može se proglašavati merilom neke vrednosti", s tim da bi preciznije bilo "ikakve vrednosti" !!!