Utorak, 29.10.2019.

Čitaoci B92 izabrali najlepše jezero: Ulaganje u ovaj deo Srbije je pun pogodak?

Èitaoci B92 izabrali najlepše jezero: Ulaganje u ovaj deo Srbije je pun pogodak? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 4 godine

sve izgleda lijepo iz daleka...lijepa fotografija nije nuzno i lijepo uzivo...u prevodu, kad bi stali na obalu slutim da bi se svasta vidjelo...od guma do plastike i kesa.
(Magda Gebels, 30. oktobar 2019 00:21)

Samo vi slutite i dalje, a mi koji smo deo života proveli na Vlasini ćemo i dalje, bez vama sličnima, uživati u aktivnom odmoru, prirodnoj lepoti i tišini! Hvala

pre 4 godine

Sve što je napisano je tačno. Vlasinu odlikuje prelepa netaknuta priroda sa jezerom koje daje poseban čar. Za zaljubljenike u prirodu ovo je raj na zemlji. Jezero je bistro, čisto, ima plutajuća ostrva, bogato ribom. Priroda koja ga okružuje je puna jestivih plodova, lekovitog bilja, gljiva, izvora bistre i hladne vode, predivne šume (uglavnom bukva i breza). Ujutru vas budi cvrkut ptica, nebo je noću osuto zvezdama kao da ste u nekoj galaksiji. Rođena sam i detinjstvo provela u ovom raju i posećujem ga svake godine. Ovo je ono što Vlasinu čini prelepom destinacijom u kojoj uživaju sva čula. Međutim, postoji i druga manje lepa strana, a pre svega jako loši putevi zbog čega su neka sela bukvalno odsečena od civilizacije, jer možete da se krećete samo terenskim vozilom. Jednom u 10 godina vrši se obnova tih puteva, a kako kamioni natovareni drvima stalno krstare istim, godinu dana posle obnove su neupotrebljivi za automobile. Osim toga i u 21. veku Vlasinsko jezero, i pored izgrađenih centrala, okružuju sela koja nemaju struju. Svaki pokušaj da se ista dobije osuđen je unapred na propast, zbog čega je veliki deo sela i napušten. Iako je ova godina proglašena godinom oživljavanja sela, ovde je jako malo uloženo, tako da bez puta i struje teško da će sela Vlasine ikada oživeti. Kada bi se nešto promenilo bio bi bolji i turizam, a i država bi imala koristi od otkupa plodova iz netaknute prirode (šumske jagode, borovnica, malina, kupina, šipurak, gljive, razno lekovito bilje).

Maki

Nakon događaja od ovog leta, jasno je da je Vlasini neophodna medicinska služba koja bi bila dežurna 24/7, naročito u sezoni. Svi koji su vodili malu decu na letovanje u Grčku znaju da je jedno od prvih pitanja koje se postavlja: Ima li pedijatra u mestu? To je roditeljima a verovatno i starijim građanima veoma bitno i mislim da mnogi odustaju od odmora na ovom lepom mestu kad shvate koliko je daleko najbliži lekar.

@Buntovnik
Da vidis kako izgleda sablasno kad je oblacan i tmuran dan. Ovo su ga slikali kad je suncano, a tako i mocvara izgleda lepo.

pre 4 godine

Hteo sam da napisem nesto a onda sam shvatio da je to najlakse dati Slovencima pod koncesiju i doci uzivati,posto mi ne umemo nista da uradimo.

pre 4 godine

Zaovinsko jezero sa Spajićima je ubedljivo najlepše u Srbiji, bez konkurencije. Perućačko (ko nije bio u kanjonu da vidi gde borovi rastu iz litice visoke 800 metara podhitno da ode) i Uvačko su na drugom mestu. Vlasinsko je dve klase ispod njih, ne znam kojom magijom je na prvom mestu.

toma

bice lepo sve dok se ne komercijalizuje ovako samo pravi zaljubljenici odlaze bojim se da kad bi pocela gradnja oko jezera vrlo brzo bi ga ljudi unistili

pre 4 godine

Inače, sva plutajuća ostrva su nasukana, zato što ona 2 prcvoljka od hidro-elektrana prema Surdulici kao prave struju pa su spustile nivo jezera za 6 metara. Ovo su neke stare obrađene slike... Tačno se vidi, bilo gde oko jezera da stojite, dokle je ranije bila voda. I tako već 10ak godina. Neće da zatvore brane da se nivo podigne, pa da prave struju od onoliko vode koliko dotiče u jezero... Ipak je to malo bede od struje najvažnije.

"samo da ne pretvore i ovaj biser u Zlatibor"

Zlatibor jeste unakazen ali samo centar jednog naselja u precniku od 3km recimo. Zlatibor nije mala planina ima mnogo netaknute prirode a i sela sa pravim planinskim kucama. Samo nas narod ocigledno nece da ide na takav odmor nego bira bas te hotele i solitere u centru.

pre 4 godine

Jezero prelepo.Priroda prava.Plutajuća ostrva postoje.Još dva.Jedna prodavnica.Tri restorana.Jedan od njih proširio smeštajne kapacitete.A i generalno je smeštaj veoma lep.Hotela sad praktično nema,ali i nisu neophodni.Problem je loš put do gore,ali i on se završava.Ukratko,kome je stalo do zdravlja,netaknute prirode i odmora oduševiće se.Ko voli hotelski smeštaj,luksuz i uslugu ima Kopaonik,Zlatibor i još puno lepih mesta pretvorenih u vašare po njegovom ukusu.Zima je gore kao iz bajke.Preporuka.

Bilbao

Majka mi je odatle, koreni su mi sa Vlasine, detinjstvo sam provela tamo, i zelja mi je da jednog dana upravo tu ulozim sve i izgradim svoj dom.

pre 4 godine

Da ste vi zivi i zdravi, znate od kad ne postoje ta plutajuca ostrva? Prirodna bogatsva i te kako poseduje, ali ko sto rece neko: “na zalost, nalazi se u Srbiji”. Neplanska gradnja, po principu samo da je moja vikendica veca od komsijine, djubre na sve strane...Srbija...

humanista

Slabo mi tu nesto radimo.Da je kojim slucajem Vlasinsko jezero napr. u Madjarskoj, e tu bi se novci lopatom tovarili u dzakove.A mi, mi tu i tamo kljucnemo neku mrvicu.

mrgud

pre 4 godine

Zivim u Leskovcu i kada god mi se ukaze prilika(to je retkost jer radim kod privatnika) idem do Vlasinskog jezera,u glavnom jednom mesecno.Ne idem zbog pecanja vec zato sto tamo uzivam u prirodi koja je fantasticna.Samo jezero je puno trava ali to ne umanjuje njegovu lepotu.Vecina ljudi sa kojima sam razgovarao o ponudi na jezeru,slazu se da ono ne treba da se previse uredjuje. Treba da to bude sasvim prirodno ali da se poboljsa usluga u hotelima koja je trenutno katastrofalna. Mozda jos neka trim staza za trcanje a sve ostalo zavisi od nase kulture bacanja smeca i cuvanja prirode!Pozdrav!