Ponedeljak, 26.08.2019.

11:30

Poljaci dolaze u prepunim automobilima, Nemcima najbitnije opuštanje

Izvor: Tanjug

Poljaci dolaze u prepunim automobilima, Nemcima najbitnije opuštanje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

79 Komentari

Sortiraj po:

Biedronka

pre 4 godine

Iz bogatog iskustva znam da su Poljaci veoma skromni i štedljivi (ako se radi o njihovim parama a ne firminim). Uz to u Poljskoj je sve mnogo jeftinije (pogotovu domaća roba i roba sumnjivog kvaliteta), koju oni kupuju pred put u poljskim diskontima po akcijama.....pa im troškovi na odmoru u HR padnu bar za trećinu.

nisam ja, ja je

pre 4 godine

Poljaci su najveće šabančine! Takvi bili, takvi ostali.
(Smuleco, 28. avgust 2019 09:52)

Ne. Poljski turisti (govorim o danasnjim Poljacima, ne o tome kakvi su bili nekad) generalno su najugladjeniji od svih Srednjoevropljana (ukljucujuci i Nemce). Eh, sad... sto dolaze tako da ne bi nista trosili...

turski konjusari

pre 4 godine

Dnevna potrosnja u prosjeku. Britanci najviše troše, dnevno 122 eura, zatim Rusi (99 eura), pa Francuzi (95 eura), Zatim Austrijanci (72 eura), pa Talijani koji imaju ispotprosječnu potrošnju i u prosijeku troše 66 eura dnevno, zatim Nizozemci, Mađari, dok Nijemci, koji u Hrvatskoj ostvaruju najviše noćenja, najmanje troše, tek 62 eura po danu, isto koliko i Poljaci.

milorad

pre 4 godine

Za razliku od srpskih turista u Hrvatskoj koji po danu prosečno potroše 95€, Srbin u Grčkoj ne ostavi ni pola tog iznosa. Uzmite, primerice, četveročlanu familiju koja letuje 10 dana u Grčkoj, pa računajte...Zato je komentar @ dejan iako nezgodno bockav apsolutno tačan.

Opasne zemlje

pre 4 godine

Naravno da se ne mogu uporedjivati turisti iz Poljske sa Nemackim.Poljaci puno ne mare o higijeni,o uslovima prestoja i slicno.Ali Nemcima je to vazno.Zbog toga me cudi kako uopste resavaju letovati u Crnoj Gori i u Hrvatskoj.Nacija koja toliko mari o higijeni da se kupa u fekalijama mi je neshvatljivo.Ja zaista smatram da oni pre letovanja se ne informisu sta se tamo dogadja.Sama pomisao da se neko kupa u takvoj vodi je apsurdna.Mozete oboleti od milion zaraznih bolesti.Plus plaze nisu pescane,tamo je sve kamenje.Evo sada se javio neki opasni vatreni crv.Sam pojam letovanja znaci odmor,znaci relaksacija,znaci uzivanje.A kakvo je to uzivanje kada se mozete zaraziti raznim opasnim bakterijama,virusima,parazitima itd?Mnoge od tih bolesti su i NEIZLECIVE!Drugo,i u Crnoj Gori a posebno u Hrvatskoj su napadi na strane turiste svakodnevica.Zasto bi iko reskirao zivot letujuci tamo?Ja zaista ovo pitam bez imalo politike.Meni ovo uopste nije jasno.A i zasto bi neko odabrao Hrvatsku i Crnu Goru kad postoji Grcka?Pa grcko more je neverovatno cisto,toplo,mirno...Grci su veoma kulturan ,miran i civilizovan narod.Da se kupam u fekalijama,da gazim kamenje,da se plasim da me neko ne prebije zato sto sam stranac,e to postovani nije odmor.To ne bih sebi dozvolio.To ne bih dozvolio svojoj porodici.Ne razumem zasto ljudi ne razmisljaju pre nego se odluce gde ce letovati.Pa kako mogu odabrati Hrvatsku i Crnu Goru pored bozanstveno lepe Grcke?!Tamo je nastala civilizacija,demokratija,kultura!SVE!

Sima

pre 4 godine

Meni je ovaj tip odmora cimanje. Ako imas all inclusive ili pun pansion- svi u red za hranu kad ti se kaže da može. Ako nemas, tražirestoran, traži mesto, čekaj red u restoranu, cekaj hranu, neprijatnost jer zauzimas mesto drugom koji jadan trazi gde ce da jede, zuri da pojedes. Onda na komandu, svi u vodu, svi iz vode, smaranje dok se suncas, kao treba da uzivamo u tome (ja lično ne). I tako 3x dnevno. Onda odeš na ekskurziju, vas 150 na brodu za 50, gurate se, pa kad dođete gde ste krenuli, tamo milion turista koji se guraju za selfi. Pa plus sve radosti masovnog turizma - žurke uveče i galama, gužve na šetalištima itd.

Meni to odmor nije.

Ajk

pre 4 godine

Nisam proputovao bog zna sta, ali jesam dovoljno da vidim neke stvari u zapadnim zemljama. Takodje sam imao prilike da gledam dokumentarce o pojedinim mestima. I sta sam video...ceo normalan svet koristi parkove, izletista, plaze i druga mesta u prirodi kako bi izasli napolje, razvili ćebence i piknikovali. Pavi krkanluk. Izadje po njih 10, 15 i tako ceo dan maltene. I nama je to normalno, sta više i jako simpatično...jao vidi ih, kako su simpatični...vidi kako ljudi uživaju...takvi su komentari otprilike.
E sad...Srbin dodje na more, isto to radi na plaži sa svojom porodicom i biva proglasen za sta: PARADAJZ TURISTOM!!! I to je odjednom sramotno raditi, svi se nesto sablaznjavanju, svi se krste i sklanjaju se...prave se da ih ne poznaju...
A isti ti Srbi su to kupili u nekom grčkom marketu ( paradajz, sir, hleb, suvomesnato itd., potrosili pare u lokalu..
Sramota je kada ostave kese, papire i otpatke na plaži...a to sto jedu na plaži, neka uživaju i neka im je prijatno!!!!

r.a.t.m.

pre 4 godine

@urke, uzmeš mapu u ruke i kreneš da tražiš granice unutar EU. Od Poljske idu ka Češkoj, potom Austrija, Slovenija i Hrvatska. Nigde nema granice.
(rebro, 26. avgust 2019 21:53)
Između SLO i HR postoje granični prelazi. Najgori su primorski gde su najveće gužve, Sečovlje npr.

Dex Dejvid dexdavid2@gmail.com

pre 4 godine

U današanje doba vi sve manje kao privatni iznajmljivač dolzite u kontkt sa gostima. Putem maila oni vam pošalju sliku iz pasoša, a vi njima šifru za otvaranje vrata. No to nikako ne znači da ne trebate da dobro pazite iz koje zemlje dolaze gosti. Odredjeni narodi imaju svoje karakteristične mirise. Indusi i Južnokoreanci ostavljaju mirise u kuhinji i pravo je umječe za kratko vrijeme osloboditi se tih mirisa. Svi gosti do u tančina isplaniraju svoj boravak, a bolje od domačih su upučeni u cijene jednodnevnih aranžmana. Ako imate apartman i te kako dobro treba da pazite da Indusima ne ostavite flajere za restorane. To bi razumjeli kao nacionalnu uvredu, da vi njima preporučujete lošu evropsku hranu. Svi ostali pitaju za dobar restoran i morate pažljivo birati flajere za pojedine nacije. Prije neki dan ulazim u portun i tamo jedan par Indusa i dvadesetoro djece u dobi izmedju 4 i 7 godina. Igrom slučaja od najranijeg djetinjstva učio sam Poljski. Još u Londonu smetalo mi je što se Poljaci tako reči srame svog jezika, trude se da samo govore engleski. U Splitu ja pokušavam na poljskom da im objasnim šta me pitaju, a oni uvijek odgovaraju na engleskom. Mada je Berlinski zid davno pao, poslijedice komunizma kod svih osim kod Madjara su ogromne. Istočne Nijemce će te lako prepoznati po sandalama. Nijemci gledaju svoje satelitske programe i samo se kupaju, vole pješčane plaže. Norvežane od 3 do 5 ujutro možete nači svugdje u žbunju, ispod klupe, na stubu u kontejneru, ali su tihi.

Petar

pre 4 godine

@ Hajzenberg
Ako sam dobro razumeo, vama je lepse i lakse da sa troje dece idete po marketima, kupujete hranu ovde ili tamo svejedno, natovarite obavezu zeni da i tih 10 dana sprema ruckove i vecere za celu porodicu umesto all inc za koji rekoste-nikad vise?! Kada ljudi ne mogu, onda sta da se radi, moraju nekako uklapati. Ali za vas sam stekao utisak da vam je to izbor a ne moranje. Ne znam da li sam nesto propustio ali all inc je ubedljivo najbolja varijanta. Na kraju, barem u slucaju moje porodice, all inc dodje i najjeftinija varijanta iako u startu deluje kao skuplja. Ne mislis ni o cemu. Odmaras, kupas se, spavas, jedes kad si gladan, bez stresa, mirisa przenja ili kuvanja u apartmanu od 30 kvadrata.

Ahtung

pre 4 godine

Bila su to lepa vremena paradajz turizma u Hrvatskoj. Letovalo se u šatorima po mesec dana, sve prštalo od seksa, grupnog, udvoje, pojedinačnog... Međutim, ništa lepše nego meze na plaži u smiraj dana uz hladno vino, rakiju... paradajz, sir, šunka, dinja, lubenica i opušteno, gledaš u sunce koje 'tone" u more.

Komša

pre 4 godine

@aalborg Nema ničega lošeg u odlasku u restoran,kao što nije blam uopšte koristiti "ručni frižider" ili koristiti/ne koristiti lezaljke,spremiti po koji obrok. udmeštaju ili jestifast- fud.
Nemojte se ljudi opterecivati i traziti izgovore/opravdanja.
Nazalost ,kod nas se gubi ta neka navika porodičnih ručkova u restoranima npr. pa je glupo i očekivati da ljudi to rade i na moru.
I opet ,šta podrazumevate pod večerom npr? Večeru kao izlazak ili kao prost obrok?
Razumljivo je da kao turista ne znate dobar restoran gde ćete u autentičnoj atmosferi osetiti bar delić načina na koji ljudi u toj zemlji živve. Mozda skapirate ako vise puta idete u isto mesto a ovako rizikujete da bacite lovu ni za šta (nema razlike - svuda imate mesta za turiste gde se dobro naplati nesto sto je po kvalitetu i po ceni daleko ispod nivoa)
Mozda je bolje da puknete za neko grčko/tursko ili vec kakvo veče 30-35 evra poosobi (15-20 deca) i bar uzivate u folkloru i narodnoj muzici iz veceru nego da idete u "proverene" restorane.
Ili bar sačekajte vikend kada dodju Grci (lokalci ,vazi verovatnobi za HR) pa gledajte gde oni idu - njima nema uvaljivanja,tačno znaju.
Ali nemojte se pravdati- letujete za svoj novac.Zbog sebe.

NS oldtajmer

pre 4 godine

#rebro
Izmedju SLO i HR jos uvek postoji pasoska kontrola na granicnim prelazima. Cak i za gradjane EU. Istina, to je vise formalnog karaktera, ali ima. Ponegde se cak stvaraju i kolone vozila, pa se zna cekati i do 30 min, sto je naravno ? krace od 5+ sati koliko se ceka na pojedinim SRB granicnim prelazima

pimbe

pre 4 godine

@Djoksa, u aprilu sam bio sa društvom (nemci) u proputovanju kroz Srbiju. U Suboticu svratimo da jedemo, igrom slučaja vlasnik restorana moj zemljak Crnogorac, dočekali nas ka da smo sa engleskog dvora, jedva čovjek uze 20€ od mene iako smo pojeli i popili makar za 50€. Njemci se oduševili i ukusom i gostoprimstvom kako kroz Srbiju tako i u Crnu Goru. U Hrvatskoj svratili da popijemo pivo, 4 piva 16€. Isto to pivo kupismo na benzinsku u Bosnu za nepune 2 marke.

Marko

pre 4 godine

@rebro Postoji granica izmedju Hrvatske i EU. Kada prelazis u SLO ili Madjarsku moras preci granicu, i tu budu i ogromne guzve u sezoni. Hrvatska jeste u EU ali nije u Sengenu.

genije

pre 4 godine

...apartman iznad nas poljaci , njih cetvero odraslih porodica svi debeli. dovukli svoj rostilj i rostiljaju na terasi,mada se ne sme i napolju ima zidani za koristenje. celi dan na plazi, svako vece peku i locu litre votke i piva. flasa hrpe kraj smeca. auto pretrpan, doneli i svoj wc papir. buka i lom , pjani valda pa im stalno nesto ispada. prvi dan debeli kad je rukno sve se streslo, pukla ona plasticna stolica pod njim. haos, kao trolovi iz onog norveskog filma.

igor sulic

pre 4 godine

Pisali vi sto god ,zadnje vijesti kazu 4% vise dolazaka!Prijatno su iznenadili RUMUNJI-bas ih je dosta doslo i bas se vidi da vole hrvate i hrvatsku!Pitam ih pa kako to blize su vam bugarska, turska, albanija pa i grcka?Vele da se ovdje najbolje osjecaju i da bi ih puno vise doslo da imaju novaca i da se isplati svaki euro!Recimo na otoku Premuda kod zadra -srbi su vecina!Najvise vikendica imate vi ,pa austrijanci!Ili recimo na podrucju Gradca imate preko 700 vikendica koje se i iznajmljuju!Dakle, sto bolja sezona kod nas i vi cete omastiti brkove!

Ples sa vremenom

pre 4 godine

Jeste Juga pravila 2milijarde dolara od Hrvatskog turizma ali je ujedno i izgradila i inicirala razvoj hotelijerstva na tada pustoj obali.

Tito je dovodio poznate glumce i drzavnike u Dubrovnik. Privatnih apartmana tada nije bilo.
Tile napravio aerodrome i u Zadru i u Splitu,.... a cisto me zanima kalo ste mislili da primate tada te bolje turiste ako ne avionima. A sada pricate ko da vas je neko kocio a zapravo svakoj srpskoj firmi koja je iole bolje poslovala bilo je naredjeno da pravi odmaralista po Dalmaciji , da bi tamosnji seljani ribolovci malo se izvukli iz bede.

A sada nam solite pamet ko da ne znamo kako je bilo.

pare ko pare, one su da se trose...

pre 4 godine

Juce sretoh u Korculi jednu slovacku porodicu, sa troje, reklo bi se vecito gladne dece, i pater familias koji kuka kako je Zaostrog zlatan i koji ga je djavo doveo u Korculu gde pare samo klize kroz prste. Ziva sam se ismejala, cak je i na kapi imao Zaostrog natpis, da svi vide koliko voli Zaostrog gde pare, po njemu, nekako ostaju u novcaniku bar neko vreme.

Zoni

pre 4 godine

(Nikola, 26. avgust 2019 21:06)

Po neznam koji puta se kod vas provlaci dezinformacija da su stranci vlasnici hotela pobHrvatskoj. Po ne znam koji put nisu. Preko 90% smjestajnih hotelskih (ne privatnihbapartmana u kucama) su vlasnici hrvatske turisticke kompanije. Zarada od 12 mlrd eura ostaje u Hrvatskoj jer to je ono sto oporezuje drzava. Jugoslavija nije imala sta oporezovati kad ja sama drzava bila vlasnik. Zato i jest tako malo se zaradjivalo u odnosu na Hrvatsku danas. Stobse tice stranaca i blasnika kako srece da ih je mnogo vise i da jos ulazu. Vise bi se oporezovalo.

Saša

pre 4 godine

Počeo pre nekoliko godina sam sebe da hvatam u situacijama da se štrecnem kada na moru kupijem paradajz u radnji... pa sam prelomio, čekajte, znači ja sam paradajz turista?! Znate, posle videh neke od ovih najpoželjnijih turista po super tavernama i konibama, samo najbolje na stolovima a nose sandalr preko čarapa... pa rekoh sam sebi - OK, jesam paradajz turista!!!

Biba

pre 4 godine

Srbi ce nazalost jos dugo biti pamceni kao "paradajz turisti" a zapravo odavno to nismo ili bar dobar deo nasih ljudi koji letuju. Zanimljivo je da nas tako najvise etiketiraju komsije Hrvati i Crnogorci koji u 90% slucajeva ni ne letuju van svojih zemalja a kad su na svom moru jedu kod tetke u kuci (ako ne iznajmljuju svoju- gde sluze Poljake i Nemce).

dm

pre 4 godine

Boze kakav je Hvar,paklinski otoci,Palmizani..
prvi put ove godine zavirih tamo...fantazija...a bio sam pocetkom Jula Turskq-Grcka...ipak je Jadran i njegova ostrva "keva"...uz Jonsko naravno...

rebro

pre 4 godine

@Saša, sandale preko čarapa se nose u velikom broju država u EU, i nisu vezane sa til već praktičnost. U Srbiji se to smatra za jeres, ali u Nemačkoj. Švajcarskoj, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Rusiji, Belgiji, Austriji se smatra praktičnim. Uzmi samo primer kada nažuljaš petu na kožni deo sandale. Tu ne pomaže nikakav flaster, hanzaplast. Samo zavoj ili čarapa. Bolje čarapa.

rebro

pre 4 godine

@urke, uzmeš mapu u ruke i kreneš da tražiš granice unutar EU. Od Poljske idu ka Češkoj, potom Austrija, Slovenija i Hrvatska. Nigde nema granice.

realno

pre 4 godine

Ispljuvase Poljake, a poljska ekonomija duplo jaca od celokupne balkanske. Jednostavno poljska porodica je naucila da pravi kucne sedeljke i tu da se druzi, jer za vreme komunizma nisu imali obicaj da idu po restoranima jer ih nije ni bilo.

baksuzni dimnjacar

pre 4 godine

Kad neko iz Srbije putuje tako onda je on paradajz turista a Poljaci su turisti prepunih automobila... (...zanimljivo, 26. avgust 2019 17:54)

Poljaci su konzerva turisti. Oni i paradajz nose u konzervi. Imaju konzerve na kojima pise "turisticki rucak" (na poljskom, naravno), izgledaju, otprilike, kao vojnicka sledovanja za teren (a mislim da im je i sadrzaj slican).

Nikola

pre 4 godine

Bivša Juga (čitaj Hrvatska) je od turizma zarađivala 2 mlrd. dolara. Hrvatska danas 12 mlrd Eura. To što ste ''trošili'' i ''letovali'' po radničkim odmaralištima više nema. Poljaci imaju novčanike kakve Jugosloveni nisu nikad imali ni za Markovića!
(ides, 26. avgust 2019 19:39)

Tad je dolar vredeo 2 marke ..tad je sve bilo u domacim rukama pa znas da je sav novac ostajao ovde..sad ti turisti potrose vecinu para na stranu robu i u stranim trgovinama koje su samo fizicki u HRvatskoj ..i vecina ogromna vecina hotela su sad strani.
Mi smo letovali u HR svake godine celo moje odrastanje ..zadnje 1990 ..nismo imali potrebe da idemo stalno u restorane jer u hotelu si imao sva 3 obroka i hrana je bila uvek odlicna ..isli bi tipa jednom u 2-3 dana na veceru u neki restoran..ja ne vidim da ti odlazak na more treba da bude krkanje i samo sedenje u restoranu...bili su i tad restorani uvek puni u sezoni..sad ne znam kakvi su jer u HR kazem zadnji put bio na moru 1990 ..sad bi isao ali ne zelim da rizikujem da mi neko razbije auto ili me neko napadne kad cuje da pricam Srpski.
Inace uvek kad smo isli na more prespavali bi u nekom motelu ,secam se da je bio bas u sumi blizu mora ..pamtim ga kao rodjenu kucu ali nemam pojma ni koji je ni gde se nalazi i da li jos postoji i radi.

Nikola

pre 4 godine

Ima i nas, koji generalno ne volimo restorane. Ja sam takav. Ne volim restorane i tačka. Tako da, iako imam sasvim solidna primanja, ili idem na letovanja u all inclusive hotele, ili jedem svoju hranu. Jednostavno ne volim taj ceo cirkus oko restorana... od odabira mesta, pa do odabira hrane, pa čekaj konobara, pa čekaš hranu 45 minuta, pa mi stigne hrana, koja u 60% mi se neće svideti, pa opet čekaj konobara... Izgubim 3 sata na neko cupkanje u mestu. Restorani u all inclusive hotelima su drugo. To je švedski sto, vidim šta uzimam, ne čekam ni sekund, pojedem za 15-20min, i odoh dalje.
(aalborg, 26. avgust 2019 19:20)

Potpisujem! Nemam tri života a pogotovo ne na odmoru. BTW, najčešće ne želim j#b#no poće, već da klopam i da idem dalje.

J.

pre 4 godine

"Ne volim restorane i tačka. Tako da, iako imam sasvim solidna primanja, ili idem na letovanja u all inclusive hotele, ili jedem svoju hranu. Jednostavno ne volim taj ceo cirkus oko restorana..."
Aalbirg, vidiš, u životu nisu dovoljna solidna primanja, neko ko nije naučio, ko ne ume da živi, uživa, bira...nego mu je važno da napuni stomak na brzinu, gubi nešto predivno, značajan deo kulture jednog naroda, jer kuhinja to jeste, a da ne govorim da je lično uskraćen za jednu od 3-4 najlepše stvari u životu.

II

pre 4 godine

(Spearman, 26. avgust 2019 19:01)

Kakva iskrivljena slika o Skandinavcima! Ljudi, jednostavno, imaju dobra primanja i zive sa stilom i najnormalnije im je oduvek da se hrane u restoranima kada su na putovanjima ili na letovanju. I traze uvek aktivnosti i mogucnosti da kreativno iskoriste vreme to im/nam je u mentalitetu i kulturi jer nista lepse od odmora ispunjenog raznim aktivnostima. Beskonacno przenje na plazi je odavno aut za ljude zeljnih dinamike i dogadjanja. Takodje cene i ponuda u Hrvatskoj su daleko od nivoa da bi neko trebalo da poludi i da ne zna sta i koliko trosi.

mik

pre 4 godine

pa kako Poljaci toliku hranu prenesu preko svih granica? Valjda ima koliko je dozvoljeno?
(urke, 26. avgust 2019 16:03)

Kojih granica care jesi ti čuo kad za evropsku uniju?

Валтазар Богишић

pre 4 godine

Скандинавци у Хрватској једу само у ресторанима, а у Штокхолму и Бергену носе сендвич у руксаку.

aalborg

pre 4 godine

Ima i nas, koji generalno ne volimo restorane. Ja sam takav. Ne volim restorane i tačka. Tako da, iako imam sasvim solidna primanja, ili idem na letovanja u all inclusive hotele, ili jedem svoju hranu. Jednostavno ne volim taj ceo cirkus oko restorana... od odabira mesta, pa do odabira hrane, pa čekaj konobara, pa čekaš hranu 45 minuta, pa mi stigne hrana, koja u 60% mi se neće svideti, pa opet čekaj konobara... Izgubim 3 sata na neko cupkanje u mestu. Restorani u all inclusive hotelima su drugo. To je švedski sto, vidim šta uzimam, ne čekam ni sekund, pojedem za 15-20min, i odoh dalje.

rekreativac sa Banjole

pre 4 godine

Realno, hrv. turizam je druga dimenzija za nas.Tamo se trose desitine milijardi ali nisam siguran kolko se to evidentira...priroda kao u raju...

Ivan

pre 4 godine

Lepo meni rekoše tamo u jednom restoranu na Lošinju: Česi i Poljaci kupe flašu kisele, pre podne popiju pola, vrate restoranu da im hlade, pa kad popodne dodju na plažu popiju ostatak. A Srbin kažu popije do podne 2 piva, od podne do večere još dva, večera, a onda traži i rakiju uz pivo.

ides

pre 4 godine

Izgleda da smo jedino mi Srbi letovali tamo punih novčanika, trošili po restoranima, na piće, muziku itd...sad služite Poljake, Čehe, Madjare i Nemačke "digitron turiste"...
(Crvena Zvezda Tirana 22.04.1945., 26. avgust 2019 15:37)

Bivša Juga (čitaj Hrvatska) je od turizma zarađivala 2 mlrd. dolara. Hrvatska danas 12 mlrd Eura. To što ste ''trošili'' i ''letovali'' po radničkim odmaralištima više nema. Poljaci imaju novčanike kakve Jugosloveni nisu nikad imali ni za Markovića!

Max

pre 4 godine

@Ahtung
Hvala brate. Nama samo pijani Englezi i trebaju. Trose ko ludi. Sve im je jeftino. Pogotovo mladjarija. Jedan mladi Englez ( ili Rus)popije za par sati vise nego cijela familija Njemaca na citavom godisnjem odmoru. Jesu gadni kad popiju ali je lova dobra i laka. Ne traze fensi restorane vec fast- fud i uz njega dobar kafe- bar.

Spearman

pre 4 godine

Sve u standardu. Da Poljaci imaju platu 3-4 hiljade eura i da im je Poljska medju najskupljim drzavama na svetu, i oni bi se rasipali u Hrvatskoj. A to rade Skandinavci. Tamo je sve toliko skupo da kad odu bilo gde van Skandinavije jednostavno polude. Sve im se cini da je besplatno.

kata

pre 4 godine

Pozdrav sa Paga. uistinu, najvise Nemaca okolo, potpuno su nenaporni. Guzve nema, more cisto, priroda velicanstvena. Kako je u provatnom smestaju, ne znam. ovdje gde sam srecem se sa turistima i prirodom i zbilja se isplati svaku banku iako jeftino nije.

Hajzenberg

pre 4 godine

pa sta bi vi da gosti dodju avionom sa rancem na ledjima pa da kod vas uzmu renta car, pa sve komplet da kupe od kupaceg do svega sto je potrebno a pri tom da se ne cuju iz apartmana i da budu mirisljavi. a na kraju kad izadju iz apartmana da ociste sve za sobom i pripreme za sledece goste.

svake godine sami pripremamo hranu, imamo troje male dece, prosle godine sam se zeznuo i isao u hotel bez kuhinje....izludeo sam, pola dana ti prodje u trazenju restorana, trazenju mesta u restoranu, krenem negde u obilazak, jedno dete gladno a ja moram odmah svima da kupim po nesto jer kad krene jedno odmah svi osete da su i oni gladni. nikad vise u smestaj bez kuhinje i nikad vise u all inclusive. najbolje je srednja varijanta, poneses sve sto ti je potrebno, kupis tamo sto je slicna cena kao i kod nas i sam spremas hranu a po potrebi izaci na veceru u grad.

Aleksandar

pre 4 godine

Uzmes neki Air Bnb, u njemu full kuhinja. Kupis sta hoces, spremis da jedes i zovu te paradaiz turista. Ostavljas pare za putarine, gorivo, smestaj, hranu, takse, ali te i dalje zovu paradaiz turista. Samo na balkanu...

frau schliwovitz

pre 4 godine

Nemcima najbitnije opustanje, sto jeftinije to opustenije, sveta bese bivsa Jugoslavija, ubijes se ko stoka cevapima i jeftinom brljom za pet maraka.

Parter B

pre 4 godine

A Srbi dolaze isto automobilima,a najcesce se vracaju autobusima ili avionima posto im automobili uglavnom zavrse demolirani...
Hvala i ne hvala...

Afrodita

pre 4 godine

Na plaži
Italijani urliču, ima ih mnogo, napadni i naporni, aljkavi.
Nemci - jedu nešto, žvaću i kad nemaju ništa u rukama, svi pegavi i ružne kože, nekako prokleti na pare i mrze sve oko sebe.
Poljaci, Česi i slično - kao životinje, ima ih svih generacija, svi ružni.
Englezi - piju, ne jedu mnogo. Ludi ali kul.
Rusi - ili seljačine (tetovaže, silikoni i slično) ili neki izdresirani i tihi (i deca i odrasli). Nema između.

Ovi što vode babe i dede - kada ne možeš da brineš o deci, što ih i praviš, bolesno...

ameri su carevi

pre 4 godine

Najbolji su Amerikanci. Oni žele sve najbolje. Plaćaju naskuplji smještaj, jedu najkuplja jela, piju najskuplja vina ....i daju najveće napojnice.

Dragan RS

pre 4 godine

Od gubitnika u Ww1 i fasista u Ww2 zahvaljujuci srpskoj vojci smo ih pretvorili u pobjednike. Jos ti isti naprave strasan genocid nad tvojim narodom i ociste skoro drzavu. I jos se prave da smo mi njima nesto duzni?!? E moj glupi Srbine.

sta nije

pre 4 godine

razumem poljake, stede ljudi pare za sljivovicu, ukrajinci rostilj manijaci a indijci posebna prica, sve je dobro dok ne vode kobru sa sobom i ne pale vatru u apartmanu?

dejan

pre 4 godine

Interesantno je da srpski turisti dosta troše u Hrvatskoj (95€ dnevno), šta dokazuje da na hr primorje odlazi (retka) finansijska elita, a u Grčku (masovna) turistička boranija.

zadranin

pre 4 godine

Ispušteni su Južnokorejanci, koji su doduše ljeti prorijeđeni, ali izvan turističke špice su značajni turisti. Oni malo jedu i piju, ali kad sjednu za stol biraju jela po svom guštu ne gledajući cijene. Kupuju skupe, luksuzne suvenire poput svilenih šalova, kravata...i neprestano slikaju sebe i baš svašta oko sebe.

Crvena Zvezda Tirana 22.04.1945.

pre 4 godine

Izgleda da smo jedino mi Srbi letovali tamo punih novčanika, trošili po restoranima, na piće, muziku itd...sad služite Poljake, Čehe, Madjare i Nemačke "digitron turiste"...

Djoksa

pre 4 godine

A kad kod nas dođe stranac odmah dobije prilog u Dnevniku. Ej, zamisli, stranac u Srbiji..?! I još pride dobije sve od srpskih domaćina besplatno. Kao fol, posle će da priča kako je Srbija najbolja zemlja na svetu. Zaboraviće taj sve do granice... A i ako se seti pričaće kako je bio u nekoj naivnoj državi gde sve može da se dobije džabe. Ne cene ovi sa Zapada kad nešto može da se dobije džabe već kad se nešto skupo plati. Jer tad mogu pričati da su bili na nekom mestu koje ne može svako da priušti. Osetili su to Hrvati, pa je sad kod njih skuplje nego kod Italijana i Španaca.. zajedno! A gužva na hrvatskom primorju nikad veća...

IntruderBrokoli

pre 4 godine

U tekstu je opisan standard svih pomenutih zemalja. Poljaci siromasna nacija, rade u Ceskoj pa na tamo. Ukrajinci prelepa i pametna nacina koju, kao i nas, gazi vlast.

Pedu

pre 4 godine

Je l se to oni žale na Poljake, ne kapiram?
Pola Poljske emigriralo od standarda koji možda malo jači od kroasanskog, došli na more a kroasani nabili cene u nebesa, kao da si na Havaje otišao, a ne na Jadran u HRVATSKU još!

Neko tamo

pre 4 godine

Ovo je previše uopšteno, mada ne i daleko od istine (naročito za Ukrajince i Ruse koji vode bake da im čuvaju decu).
Mnogo toga zavisi od lokacije. Na primer, Francuzi na francuskim plažama (pa i na Azurnoj obali) nisu isti kao Francuzi na daljim destinacijama i oni bez problema nose ručne frižidere sa hranom i pićem na plažu ili skoknu do supermarketa po sendviče ili salatu.
O Nemcima kao neviđenim škrticama da ne pričamo. Generalno im nije žao da potroše novac na uživanje, ali ne vole kada ih neko dere i da plaćaju ono što ne moraju. Uostalom, oni su začetnici "paradajz turizma".

PS. Kada je budžet tesan, radije bih uštedeo na hrani ili smeštaju nego na sadržaju, tj. bolje da novac trošim na muzeje nego u restoranu.

Dragan RS

pre 4 godine

Od gubitnika u Ww1 i fasista u Ww2 zahvaljujuci srpskoj vojci smo ih pretvorili u pobjednike. Jos ti isti naprave strasan genocid nad tvojim narodom i ociste skoro drzavu. I jos se prave da smo mi njima nesto duzni?!? E moj glupi Srbine.

Aleksandar

pre 4 godine

Uzmes neki Air Bnb, u njemu full kuhinja. Kupis sta hoces, spremis da jedes i zovu te paradaiz turista. Ostavljas pare za putarine, gorivo, smestaj, hranu, takse, ali te i dalje zovu paradaiz turista. Samo na balkanu...

Spearman

pre 4 godine

Sve u standardu. Da Poljaci imaju platu 3-4 hiljade eura i da im je Poljska medju najskupljim drzavama na svetu, i oni bi se rasipali u Hrvatskoj. A to rade Skandinavci. Tamo je sve toliko skupo da kad odu bilo gde van Skandinavije jednostavno polude. Sve im se cini da je besplatno.

dejan

pre 4 godine

Interesantno je da srpski turisti dosta troše u Hrvatskoj (95€ dnevno), šta dokazuje da na hr primorje odlazi (retka) finansijska elita, a u Grčku (masovna) turistička boranija.

mik

pre 4 godine

pa kako Poljaci toliku hranu prenesu preko svih granica? Valjda ima koliko je dozvoljeno?
(urke, 26. avgust 2019 16:03)

Kojih granica care jesi ti čuo kad za evropsku uniju?

Djoksa

pre 4 godine

A kad kod nas dođe stranac odmah dobije prilog u Dnevniku. Ej, zamisli, stranac u Srbiji..?! I još pride dobije sve od srpskih domaćina besplatno. Kao fol, posle će da priča kako je Srbija najbolja zemlja na svetu. Zaboraviće taj sve do granice... A i ako se seti pričaće kako je bio u nekoj naivnoj državi gde sve može da se dobije džabe. Ne cene ovi sa Zapada kad nešto može da se dobije džabe već kad se nešto skupo plati. Jer tad mogu pričati da su bili na nekom mestu koje ne može svako da priušti. Osetili su to Hrvati, pa je sad kod njih skuplje nego kod Italijana i Španaca.. zajedno! A gužva na hrvatskom primorju nikad veća...

Валтазар Богишић

pre 4 godine

Скандинавци у Хрватској једу само у ресторанима, а у Штокхолму и Бергену носе сендвич у руксаку.

Parter B

pre 4 godine

A Srbi dolaze isto automobilima,a najcesce se vracaju autobusima ili avionima posto im automobili uglavnom zavrse demolirani...
Hvala i ne hvala...

Biba

pre 4 godine

Srbi ce nazalost jos dugo biti pamceni kao "paradajz turisti" a zapravo odavno to nismo ili bar dobar deo nasih ljudi koji letuju. Zanimljivo je da nas tako najvise etiketiraju komsije Hrvati i Crnogorci koji u 90% slucajeva ni ne letuju van svojih zemalja a kad su na svom moru jedu kod tetke u kuci (ako ne iznajmljuju svoju- gde sluze Poljake i Nemce).

Max

pre 4 godine

@Ahtung
Hvala brate. Nama samo pijani Englezi i trebaju. Trose ko ludi. Sve im je jeftino. Pogotovo mladjarija. Jedan mladi Englez ( ili Rus)popije za par sati vise nego cijela familija Njemaca na citavom godisnjem odmoru. Jesu gadni kad popiju ali je lova dobra i laka. Ne traze fensi restorane vec fast- fud i uz njega dobar kafe- bar.

realno

pre 4 godine

Ispljuvase Poljake, a poljska ekonomija duplo jaca od celokupne balkanske. Jednostavno poljska porodica je naucila da pravi kucne sedeljke i tu da se druzi, jer za vreme komunizma nisu imali obicaj da idu po restoranima jer ih nije ni bilo.

ides

pre 4 godine

Izgleda da smo jedino mi Srbi letovali tamo punih novčanika, trošili po restoranima, na piće, muziku itd...sad služite Poljake, Čehe, Madjare i Nemačke "digitron turiste"...
(Crvena Zvezda Tirana 22.04.1945., 26. avgust 2019 15:37)

Bivša Juga (čitaj Hrvatska) je od turizma zarađivala 2 mlrd. dolara. Hrvatska danas 12 mlrd Eura. To što ste ''trošili'' i ''letovali'' po radničkim odmaralištima više nema. Poljaci imaju novčanike kakve Jugosloveni nisu nikad imali ni za Markovića!

Ivan

pre 4 godine

Lepo meni rekoše tamo u jednom restoranu na Lošinju: Česi i Poljaci kupe flašu kisele, pre podne popiju pola, vrate restoranu da im hlade, pa kad popodne dodju na plažu popiju ostatak. A Srbin kažu popije do podne 2 piva, od podne do večere još dva, večera, a onda traži i rakiju uz pivo.

aalborg

pre 4 godine

Ima i nas, koji generalno ne volimo restorane. Ja sam takav. Ne volim restorane i tačka. Tako da, iako imam sasvim solidna primanja, ili idem na letovanja u all inclusive hotele, ili jedem svoju hranu. Jednostavno ne volim taj ceo cirkus oko restorana... od odabira mesta, pa do odabira hrane, pa čekaj konobara, pa čekaš hranu 45 minuta, pa mi stigne hrana, koja u 60% mi se neće svideti, pa opet čekaj konobara... Izgubim 3 sata na neko cupkanje u mestu. Restorani u all inclusive hotelima su drugo. To je švedski sto, vidim šta uzimam, ne čekam ni sekund, pojedem za 15-20min, i odoh dalje.

Neko tamo

pre 4 godine

Ovo je previše uopšteno, mada ne i daleko od istine (naročito za Ukrajince i Ruse koji vode bake da im čuvaju decu).
Mnogo toga zavisi od lokacije. Na primer, Francuzi na francuskim plažama (pa i na Azurnoj obali) nisu isti kao Francuzi na daljim destinacijama i oni bez problema nose ručne frižidere sa hranom i pićem na plažu ili skoknu do supermarketa po sendviče ili salatu.
O Nemcima kao neviđenim škrticama da ne pričamo. Generalno im nije žao da potroše novac na uživanje, ali ne vole kada ih neko dere i da plaćaju ono što ne moraju. Uostalom, oni su začetnici "paradajz turizma".

PS. Kada je budžet tesan, radije bih uštedeo na hrani ili smeštaju nego na sadržaju, tj. bolje da novac trošim na muzeje nego u restoranu.

Hajzenberg

pre 4 godine

pa sta bi vi da gosti dodju avionom sa rancem na ledjima pa da kod vas uzmu renta car, pa sve komplet da kupe od kupaceg do svega sto je potrebno a pri tom da se ne cuju iz apartmana i da budu mirisljavi. a na kraju kad izadju iz apartmana da ociste sve za sobom i pripreme za sledece goste.

svake godine sami pripremamo hranu, imamo troje male dece, prosle godine sam se zeznuo i isao u hotel bez kuhinje....izludeo sam, pola dana ti prodje u trazenju restorana, trazenju mesta u restoranu, krenem negde u obilazak, jedno dete gladno a ja moram odmah svima da kupim po nesto jer kad krene jedno odmah svi osete da su i oni gladni. nikad vise u smestaj bez kuhinje i nikad vise u all inclusive. najbolje je srednja varijanta, poneses sve sto ti je potrebno, kupis tamo sto je slicna cena kao i kod nas i sam spremas hranu a po potrebi izaci na veceru u grad.

ameri su carevi

pre 4 godine

Najbolji su Amerikanci. Oni žele sve najbolje. Plaćaju naskuplji smještaj, jedu najkuplja jela, piju najskuplja vina ....i daju najveće napojnice.

rekreativac sa Banjole

pre 4 godine

Realno, hrv. turizam je druga dimenzija za nas.Tamo se trose desitine milijardi ali nisam siguran kolko se to evidentira...priroda kao u raju...

zadranin

pre 4 godine

Ispušteni su Južnokorejanci, koji su doduše ljeti prorijeđeni, ali izvan turističke špice su značajni turisti. Oni malo jedu i piju, ali kad sjednu za stol biraju jela po svom guštu ne gledajući cijene. Kupuju skupe, luksuzne suvenire poput svilenih šalova, kravata...i neprestano slikaju sebe i baš svašta oko sebe.

dm

pre 4 godine

Boze kakav je Hvar,paklinski otoci,Palmizani..
prvi put ove godine zavirih tamo...fantazija...a bio sam pocetkom Jula Turskq-Grcka...ipak je Jadran i njegova ostrva "keva"...uz Jonsko naravno...

Afrodita

pre 4 godine

Na plaži
Italijani urliču, ima ih mnogo, napadni i naporni, aljkavi.
Nemci - jedu nešto, žvaću i kad nemaju ništa u rukama, svi pegavi i ružne kože, nekako prokleti na pare i mrze sve oko sebe.
Poljaci, Česi i slično - kao životinje, ima ih svih generacija, svi ružni.
Englezi - piju, ne jedu mnogo. Ludi ali kul.
Rusi - ili seljačine (tetovaže, silikoni i slično) ili neki izdresirani i tihi (i deca i odrasli). Nema između.

Ovi što vode babe i dede - kada ne možeš da brineš o deci, što ih i praviš, bolesno...

kata

pre 4 godine

Pozdrav sa Paga. uistinu, najvise Nemaca okolo, potpuno su nenaporni. Guzve nema, more cisto, priroda velicanstvena. Kako je u provatnom smestaju, ne znam. ovdje gde sam srecem se sa turistima i prirodom i zbilja se isplati svaku banku iako jeftino nije.

Nikola

pre 4 godine

Ima i nas, koji generalno ne volimo restorane. Ja sam takav. Ne volim restorane i tačka. Tako da, iako imam sasvim solidna primanja, ili idem na letovanja u all inclusive hotele, ili jedem svoju hranu. Jednostavno ne volim taj ceo cirkus oko restorana... od odabira mesta, pa do odabira hrane, pa čekaj konobara, pa čekaš hranu 45 minuta, pa mi stigne hrana, koja u 60% mi se neće svideti, pa opet čekaj konobara... Izgubim 3 sata na neko cupkanje u mestu. Restorani u all inclusive hotelima su drugo. To je švedski sto, vidim šta uzimam, ne čekam ni sekund, pojedem za 15-20min, i odoh dalje.
(aalborg, 26. avgust 2019 19:20)

Potpisujem! Nemam tri života a pogotovo ne na odmoru. BTW, najčešće ne želim j#b#no poće, već da klopam i da idem dalje.

Pedu

pre 4 godine

Je l se to oni žale na Poljake, ne kapiram?
Pola Poljske emigriralo od standarda koji možda malo jači od kroasanskog, došli na more a kroasani nabili cene u nebesa, kao da si na Havaje otišao, a ne na Jadran u HRVATSKU još!

frau schliwovitz

pre 4 godine

Nemcima najbitnije opustanje, sto jeftinije to opustenije, sveta bese bivsa Jugoslavija, ubijes se ko stoka cevapima i jeftinom brljom za pet maraka.

baksuzni dimnjacar

pre 4 godine

Kad neko iz Srbije putuje tako onda je on paradajz turista a Poljaci su turisti prepunih automobila... (...zanimljivo, 26. avgust 2019 17:54)

Poljaci su konzerva turisti. Oni i paradajz nose u konzervi. Imaju konzerve na kojima pise "turisticki rucak" (na poljskom, naravno), izgledaju, otprilike, kao vojnicka sledovanja za teren (a mislim da im je i sadrzaj slican).

sta nije

pre 4 godine

razumem poljake, stede ljudi pare za sljivovicu, ukrajinci rostilj manijaci a indijci posebna prica, sve je dobro dok ne vode kobru sa sobom i ne pale vatru u apartmanu?

Saša

pre 4 godine

Počeo pre nekoliko godina sam sebe da hvatam u situacijama da se štrecnem kada na moru kupijem paradajz u radnji... pa sam prelomio, čekajte, znači ja sam paradajz turista?! Znate, posle videh neke od ovih najpoželjnijih turista po super tavernama i konibama, samo najbolje na stolovima a nose sandalr preko čarapa... pa rekoh sam sebi - OK, jesam paradajz turista!!!

pare ko pare, one su da se trose...

pre 4 godine

Juce sretoh u Korculi jednu slovacku porodicu, sa troje, reklo bi se vecito gladne dece, i pater familias koji kuka kako je Zaostrog zlatan i koji ga je djavo doveo u Korculu gde pare samo klize kroz prste. Ziva sam se ismejala, cak je i na kapi imao Zaostrog natpis, da svi vide koliko voli Zaostrog gde pare, po njemu, nekako ostaju u novcaniku bar neko vreme.

IntruderBrokoli

pre 4 godine

U tekstu je opisan standard svih pomenutih zemalja. Poljaci siromasna nacija, rade u Ceskoj pa na tamo. Ukrajinci prelepa i pametna nacina koju, kao i nas, gazi vlast.

Zoni

pre 4 godine

(Nikola, 26. avgust 2019 21:06)

Po neznam koji puta se kod vas provlaci dezinformacija da su stranci vlasnici hotela pobHrvatskoj. Po ne znam koji put nisu. Preko 90% smjestajnih hotelskih (ne privatnihbapartmana u kucama) su vlasnici hrvatske turisticke kompanije. Zarada od 12 mlrd eura ostaje u Hrvatskoj jer to je ono sto oporezuje drzava. Jugoslavija nije imala sta oporezovati kad ja sama drzava bila vlasnik. Zato i jest tako malo se zaradjivalo u odnosu na Hrvatsku danas. Stobse tice stranaca i blasnika kako srece da ih je mnogo vise i da jos ulazu. Vise bi se oporezovalo.

J.

pre 4 godine

"Ne volim restorane i tačka. Tako da, iako imam sasvim solidna primanja, ili idem na letovanja u all inclusive hotele, ili jedem svoju hranu. Jednostavno ne volim taj ceo cirkus oko restorana..."
Aalbirg, vidiš, u životu nisu dovoljna solidna primanja, neko ko nije naučio, ko ne ume da živi, uživa, bira...nego mu je važno da napuni stomak na brzinu, gubi nešto predivno, značajan deo kulture jednog naroda, jer kuhinja to jeste, a da ne govorim da je lično uskraćen za jednu od 3-4 najlepše stvari u životu.

Nikola

pre 4 godine

Bivša Juga (čitaj Hrvatska) je od turizma zarađivala 2 mlrd. dolara. Hrvatska danas 12 mlrd Eura. To što ste ''trošili'' i ''letovali'' po radničkim odmaralištima više nema. Poljaci imaju novčanike kakve Jugosloveni nisu nikad imali ni za Markovića!
(ides, 26. avgust 2019 19:39)

Tad je dolar vredeo 2 marke ..tad je sve bilo u domacim rukama pa znas da je sav novac ostajao ovde..sad ti turisti potrose vecinu para na stranu robu i u stranim trgovinama koje su samo fizicki u HRvatskoj ..i vecina ogromna vecina hotela su sad strani.
Mi smo letovali u HR svake godine celo moje odrastanje ..zadnje 1990 ..nismo imali potrebe da idemo stalno u restorane jer u hotelu si imao sva 3 obroka i hrana je bila uvek odlicna ..isli bi tipa jednom u 2-3 dana na veceru u neki restoran..ja ne vidim da ti odlazak na more treba da bude krkanje i samo sedenje u restoranu...bili su i tad restorani uvek puni u sezoni..sad ne znam kakvi su jer u HR kazem zadnji put bio na moru 1990 ..sad bi isao ali ne zelim da rizikujem da mi neko razbije auto ili me neko napadne kad cuje da pricam Srpski.
Inace uvek kad smo isli na more prespavali bi u nekom motelu ,secam se da je bio bas u sumi blizu mora ..pamtim ga kao rodjenu kucu ali nemam pojma ni koji je ni gde se nalazi i da li jos postoji i radi.

Crvena Zvezda Tirana 22.04.1945.

pre 4 godine

Izgleda da smo jedino mi Srbi letovali tamo punih novčanika, trošili po restoranima, na piće, muziku itd...sad služite Poljake, Čehe, Madjare i Nemačke "digitron turiste"...

rebro

pre 4 godine

@Saša, sandale preko čarapa se nose u velikom broju država u EU, i nisu vezane sa til već praktičnost. U Srbiji se to smatra za jeres, ali u Nemačkoj. Švajcarskoj, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Rusiji, Belgiji, Austriji se smatra praktičnim. Uzmi samo primer kada nažuljaš petu na kožni deo sandale. Tu ne pomaže nikakav flaster, hanzaplast. Samo zavoj ili čarapa. Bolje čarapa.

II

pre 4 godine

(Spearman, 26. avgust 2019 19:01)

Kakva iskrivljena slika o Skandinavcima! Ljudi, jednostavno, imaju dobra primanja i zive sa stilom i najnormalnije im je oduvek da se hrane u restoranima kada su na putovanjima ili na letovanju. I traze uvek aktivnosti i mogucnosti da kreativno iskoriste vreme to im/nam je u mentalitetu i kulturi jer nista lepse od odmora ispunjenog raznim aktivnostima. Beskonacno przenje na plazi je odavno aut za ljude zeljnih dinamike i dogadjanja. Takodje cene i ponuda u Hrvatskoj su daleko od nivoa da bi neko trebalo da poludi i da ne zna sta i koliko trosi.

rebro

pre 4 godine

@urke, uzmeš mapu u ruke i kreneš da tražiš granice unutar EU. Od Poljske idu ka Češkoj, potom Austrija, Slovenija i Hrvatska. Nigde nema granice.

Ajk

pre 4 godine

Nisam proputovao bog zna sta, ali jesam dovoljno da vidim neke stvari u zapadnim zemljama. Takodje sam imao prilike da gledam dokumentarce o pojedinim mestima. I sta sam video...ceo normalan svet koristi parkove, izletista, plaze i druga mesta u prirodi kako bi izasli napolje, razvili ćebence i piknikovali. Pavi krkanluk. Izadje po njih 10, 15 i tako ceo dan maltene. I nama je to normalno, sta više i jako simpatično...jao vidi ih, kako su simpatični...vidi kako ljudi uživaju...takvi su komentari otprilike.
E sad...Srbin dodje na more, isto to radi na plaži sa svojom porodicom i biva proglasen za sta: PARADAJZ TURISTOM!!! I to je odjednom sramotno raditi, svi se nesto sablaznjavanju, svi se krste i sklanjaju se...prave se da ih ne poznaju...
A isti ti Srbi su to kupili u nekom grčkom marketu ( paradajz, sir, hleb, suvomesnato itd., potrosili pare u lokalu..
Sramota je kada ostave kese, papire i otpatke na plaži...a to sto jedu na plaži, neka uživaju i neka im je prijatno!!!!

Ples sa vremenom

pre 4 godine

Jeste Juga pravila 2milijarde dolara od Hrvatskog turizma ali je ujedno i izgradila i inicirala razvoj hotelijerstva na tada pustoj obali.

Tito je dovodio poznate glumce i drzavnike u Dubrovnik. Privatnih apartmana tada nije bilo.
Tile napravio aerodrome i u Zadru i u Splitu,.... a cisto me zanima kalo ste mislili da primate tada te bolje turiste ako ne avionima. A sada pricate ko da vas je neko kocio a zapravo svakoj srpskoj firmi koja je iole bolje poslovala bilo je naredjeno da pravi odmaralista po Dalmaciji , da bi tamosnji seljani ribolovci malo se izvukli iz bede.

A sada nam solite pamet ko da ne znamo kako je bilo.

Ahtung

pre 4 godine

Bila su to lepa vremena paradajz turizma u Hrvatskoj. Letovalo se u šatorima po mesec dana, sve prštalo od seksa, grupnog, udvoje, pojedinačnog... Međutim, ništa lepše nego meze na plaži u smiraj dana uz hladno vino, rakiju... paradajz, sir, šunka, dinja, lubenica i opušteno, gledaš u sunce koje 'tone" u more.

Opasne zemlje

pre 4 godine

Naravno da se ne mogu uporedjivati turisti iz Poljske sa Nemackim.Poljaci puno ne mare o higijeni,o uslovima prestoja i slicno.Ali Nemcima je to vazno.Zbog toga me cudi kako uopste resavaju letovati u Crnoj Gori i u Hrvatskoj.Nacija koja toliko mari o higijeni da se kupa u fekalijama mi je neshvatljivo.Ja zaista smatram da oni pre letovanja se ne informisu sta se tamo dogadja.Sama pomisao da se neko kupa u takvoj vodi je apsurdna.Mozete oboleti od milion zaraznih bolesti.Plus plaze nisu pescane,tamo je sve kamenje.Evo sada se javio neki opasni vatreni crv.Sam pojam letovanja znaci odmor,znaci relaksacija,znaci uzivanje.A kakvo je to uzivanje kada se mozete zaraziti raznim opasnim bakterijama,virusima,parazitima itd?Mnoge od tih bolesti su i NEIZLECIVE!Drugo,i u Crnoj Gori a posebno u Hrvatskoj su napadi na strane turiste svakodnevica.Zasto bi iko reskirao zivot letujuci tamo?Ja zaista ovo pitam bez imalo politike.Meni ovo uopste nije jasno.A i zasto bi neko odabrao Hrvatsku i Crnu Goru kad postoji Grcka?Pa grcko more je neverovatno cisto,toplo,mirno...Grci su veoma kulturan ,miran i civilizovan narod.Da se kupam u fekalijama,da gazim kamenje,da se plasim da me neko ne prebije zato sto sam stranac,e to postovani nije odmor.To ne bih sebi dozvolio.To ne bih dozvolio svojoj porodici.Ne razumem zasto ljudi ne razmisljaju pre nego se odluce gde ce letovati.Pa kako mogu odabrati Hrvatsku i Crnu Goru pored bozanstveno lepe Grcke?!Tamo je nastala civilizacija,demokratija,kultura!SVE!

Petar

pre 4 godine

@ Hajzenberg
Ako sam dobro razumeo, vama je lepse i lakse da sa troje dece idete po marketima, kupujete hranu ovde ili tamo svejedno, natovarite obavezu zeni da i tih 10 dana sprema ruckove i vecere za celu porodicu umesto all inc za koji rekoste-nikad vise?! Kada ljudi ne mogu, onda sta da se radi, moraju nekako uklapati. Ali za vas sam stekao utisak da vam je to izbor a ne moranje. Ne znam da li sam nesto propustio ali all inc je ubedljivo najbolja varijanta. Na kraju, barem u slucaju moje porodice, all inc dodje i najjeftinija varijanta iako u startu deluje kao skuplja. Ne mislis ni o cemu. Odmaras, kupas se, spavas, jedes kad si gladan, bez stresa, mirisa przenja ili kuvanja u apartmanu od 30 kvadrata.

genije

pre 4 godine

...apartman iznad nas poljaci , njih cetvero odraslih porodica svi debeli. dovukli svoj rostilj i rostiljaju na terasi,mada se ne sme i napolju ima zidani za koristenje. celi dan na plazi, svako vece peku i locu litre votke i piva. flasa hrpe kraj smeca. auto pretrpan, doneli i svoj wc papir. buka i lom , pjani valda pa im stalno nesto ispada. prvi dan debeli kad je rukno sve se streslo, pukla ona plasticna stolica pod njim. haos, kao trolovi iz onog norveskog filma.

igor sulic

pre 4 godine

Pisali vi sto god ,zadnje vijesti kazu 4% vise dolazaka!Prijatno su iznenadili RUMUNJI-bas ih je dosta doslo i bas se vidi da vole hrvate i hrvatsku!Pitam ih pa kako to blize su vam bugarska, turska, albanija pa i grcka?Vele da se ovdje najbolje osjecaju i da bi ih puno vise doslo da imaju novaca i da se isplati svaki euro!Recimo na otoku Premuda kod zadra -srbi su vecina!Najvise vikendica imate vi ,pa austrijanci!Ili recimo na podrucju Gradca imate preko 700 vikendica koje se i iznajmljuju!Dakle, sto bolja sezona kod nas i vi cete omastiti brkove!

Dex Dejvid dexdavid2@gmail.com

pre 4 godine

U današanje doba vi sve manje kao privatni iznajmljivač dolzite u kontkt sa gostima. Putem maila oni vam pošalju sliku iz pasoša, a vi njima šifru za otvaranje vrata. No to nikako ne znači da ne trebate da dobro pazite iz koje zemlje dolaze gosti. Odredjeni narodi imaju svoje karakteristične mirise. Indusi i Južnokoreanci ostavljaju mirise u kuhinji i pravo je umječe za kratko vrijeme osloboditi se tih mirisa. Svi gosti do u tančina isplaniraju svoj boravak, a bolje od domačih su upučeni u cijene jednodnevnih aranžmana. Ako imate apartman i te kako dobro treba da pazite da Indusima ne ostavite flajere za restorane. To bi razumjeli kao nacionalnu uvredu, da vi njima preporučujete lošu evropsku hranu. Svi ostali pitaju za dobar restoran i morate pažljivo birati flajere za pojedine nacije. Prije neki dan ulazim u portun i tamo jedan par Indusa i dvadesetoro djece u dobi izmedju 4 i 7 godina. Igrom slučaja od najranijeg djetinjstva učio sam Poljski. Još u Londonu smetalo mi je što se Poljaci tako reči srame svog jezika, trude se da samo govore engleski. U Splitu ja pokušavam na poljskom da im objasnim šta me pitaju, a oni uvijek odgovaraju na engleskom. Mada je Berlinski zid davno pao, poslijedice komunizma kod svih osim kod Madjara su ogromne. Istočne Nijemce će te lako prepoznati po sandalama. Nijemci gledaju svoje satelitske programe i samo se kupaju, vole pješčane plaže. Norvežane od 3 do 5 ujutro možete nači svugdje u žbunju, ispod klupe, na stubu u kontejneru, ali su tihi.

milorad

pre 4 godine

Za razliku od srpskih turista u Hrvatskoj koji po danu prosečno potroše 95€, Srbin u Grčkoj ne ostavi ni pola tog iznosa. Uzmite, primerice, četveročlanu familiju koja letuje 10 dana u Grčkoj, pa računajte...Zato je komentar @ dejan iako nezgodno bockav apsolutno tačan.

Sima

pre 4 godine

Meni je ovaj tip odmora cimanje. Ako imas all inclusive ili pun pansion- svi u red za hranu kad ti se kaže da može. Ako nemas, tražirestoran, traži mesto, čekaj red u restoranu, cekaj hranu, neprijatnost jer zauzimas mesto drugom koji jadan trazi gde ce da jede, zuri da pojedes. Onda na komandu, svi u vodu, svi iz vode, smaranje dok se suncas, kao treba da uzivamo u tome (ja lično ne). I tako 3x dnevno. Onda odeš na ekskurziju, vas 150 na brodu za 50, gurate se, pa kad dođete gde ste krenuli, tamo milion turista koji se guraju za selfi. Pa plus sve radosti masovnog turizma - žurke uveče i galama, gužve na šetalištima itd.

Meni to odmor nije.

NS oldtajmer

pre 4 godine

#rebro
Izmedju SLO i HR jos uvek postoji pasoska kontrola na granicnim prelazima. Cak i za gradjane EU. Istina, to je vise formalnog karaktera, ali ima. Ponegde se cak stvaraju i kolone vozila, pa se zna cekati i do 30 min, sto je naravno ? krace od 5+ sati koliko se ceka na pojedinim SRB granicnim prelazima

r.a.t.m.

pre 4 godine

@urke, uzmeš mapu u ruke i kreneš da tražiš granice unutar EU. Od Poljske idu ka Češkoj, potom Austrija, Slovenija i Hrvatska. Nigde nema granice.
(rebro, 26. avgust 2019 21:53)
Između SLO i HR postoje granični prelazi. Najgori su primorski gde su najveće gužve, Sečovlje npr.

turski konjusari

pre 4 godine

Dnevna potrosnja u prosjeku. Britanci najviše troše, dnevno 122 eura, zatim Rusi (99 eura), pa Francuzi (95 eura), Zatim Austrijanci (72 eura), pa Talijani koji imaju ispotprosječnu potrošnju i u prosijeku troše 66 eura dnevno, zatim Nizozemci, Mađari, dok Nijemci, koji u Hrvatskoj ostvaruju najviše noćenja, najmanje troše, tek 62 eura po danu, isto koliko i Poljaci.

pimbe

pre 4 godine

@Djoksa, u aprilu sam bio sa društvom (nemci) u proputovanju kroz Srbiju. U Suboticu svratimo da jedemo, igrom slučaja vlasnik restorana moj zemljak Crnogorac, dočekali nas ka da smo sa engleskog dvora, jedva čovjek uze 20€ od mene iako smo pojeli i popili makar za 50€. Njemci se oduševili i ukusom i gostoprimstvom kako kroz Srbiju tako i u Crnu Goru. U Hrvatskoj svratili da popijemo pivo, 4 piva 16€. Isto to pivo kupismo na benzinsku u Bosnu za nepune 2 marke.

Komša

pre 4 godine

@aalborg Nema ničega lošeg u odlasku u restoran,kao što nije blam uopšte koristiti "ručni frižider" ili koristiti/ne koristiti lezaljke,spremiti po koji obrok. udmeštaju ili jestifast- fud.
Nemojte se ljudi opterecivati i traziti izgovore/opravdanja.
Nazalost ,kod nas se gubi ta neka navika porodičnih ručkova u restoranima npr. pa je glupo i očekivati da ljudi to rade i na moru.
I opet ,šta podrazumevate pod večerom npr? Večeru kao izlazak ili kao prost obrok?
Razumljivo je da kao turista ne znate dobar restoran gde ćete u autentičnoj atmosferi osetiti bar delić načina na koji ljudi u toj zemlji živve. Mozda skapirate ako vise puta idete u isto mesto a ovako rizikujete da bacite lovu ni za šta (nema razlike - svuda imate mesta za turiste gde se dobro naplati nesto sto je po kvalitetu i po ceni daleko ispod nivoa)
Mozda je bolje da puknete za neko grčko/tursko ili vec kakvo veče 30-35 evra poosobi (15-20 deca) i bar uzivate u folkloru i narodnoj muzici iz veceru nego da idete u "proverene" restorane.
Ili bar sačekajte vikend kada dodju Grci (lokalci ,vazi verovatnobi za HR) pa gledajte gde oni idu - njima nema uvaljivanja,tačno znaju.
Ali nemojte se pravdati- letujete za svoj novac.Zbog sebe.

Marko

pre 4 godine

@rebro Postoji granica izmedju Hrvatske i EU. Kada prelazis u SLO ili Madjarsku moras preci granicu, i tu budu i ogromne guzve u sezoni. Hrvatska jeste u EU ali nije u Sengenu.

nisam ja, ja je

pre 4 godine

Poljaci su najveće šabančine! Takvi bili, takvi ostali.
(Smuleco, 28. avgust 2019 09:52)

Ne. Poljski turisti (govorim o danasnjim Poljacima, ne o tome kakvi su bili nekad) generalno su najugladjeniji od svih Srednjoevropljana (ukljucujuci i Nemce). Eh, sad... sto dolaze tako da ne bi nista trosili...

Biedronka

pre 4 godine

Iz bogatog iskustva znam da su Poljaci veoma skromni i štedljivi (ako se radi o njihovim parama a ne firminim). Uz to u Poljskoj je sve mnogo jeftinije (pogotovu domaća roba i roba sumnjivog kvaliteta), koju oni kupuju pred put u poljskim diskontima po akcijama.....pa im troškovi na odmoru u HR padnu bar za trećinu.

Dragan RS

pre 4 godine

Od gubitnika u Ww1 i fasista u Ww2 zahvaljujuci srpskoj vojci smo ih pretvorili u pobjednike. Jos ti isti naprave strasan genocid nad tvojim narodom i ociste skoro drzavu. I jos se prave da smo mi njima nesto duzni?!? E moj glupi Srbine.

Crvena Zvezda Tirana 22.04.1945.

pre 4 godine

Izgleda da smo jedino mi Srbi letovali tamo punih novčanika, trošili po restoranima, na piće, muziku itd...sad služite Poljake, Čehe, Madjare i Nemačke "digitron turiste"...

Afrodita

pre 4 godine

Na plaži
Italijani urliču, ima ih mnogo, napadni i naporni, aljkavi.
Nemci - jedu nešto, žvaću i kad nemaju ništa u rukama, svi pegavi i ružne kože, nekako prokleti na pare i mrze sve oko sebe.
Poljaci, Česi i slično - kao životinje, ima ih svih generacija, svi ružni.
Englezi - piju, ne jedu mnogo. Ludi ali kul.
Rusi - ili seljačine (tetovaže, silikoni i slično) ili neki izdresirani i tihi (i deca i odrasli). Nema između.

Ovi što vode babe i dede - kada ne možeš da brineš o deci, što ih i praviš, bolesno...

Parter B

pre 4 godine

A Srbi dolaze isto automobilima,a najcesce se vracaju autobusima ili avionima posto im automobili uglavnom zavrse demolirani...
Hvala i ne hvala...

Pedu

pre 4 godine

Je l se to oni žale na Poljake, ne kapiram?
Pola Poljske emigriralo od standarda koji možda malo jači od kroasanskog, došli na more a kroasani nabili cene u nebesa, kao da si na Havaje otišao, a ne na Jadran u HRVATSKU još!

dm

pre 4 godine

Boze kakav je Hvar,paklinski otoci,Palmizani..
prvi put ove godine zavirih tamo...fantazija...a bio sam pocetkom Jula Turskq-Grcka...ipak je Jadran i njegova ostrva "keva"...uz Jonsko naravno...

J.

pre 4 godine

"Ne volim restorane i tačka. Tako da, iako imam sasvim solidna primanja, ili idem na letovanja u all inclusive hotele, ili jedem svoju hranu. Jednostavno ne volim taj ceo cirkus oko restorana..."
Aalbirg, vidiš, u životu nisu dovoljna solidna primanja, neko ko nije naučio, ko ne ume da živi, uživa, bira...nego mu je važno da napuni stomak na brzinu, gubi nešto predivno, značajan deo kulture jednog naroda, jer kuhinja to jeste, a da ne govorim da je lično uskraćen za jednu od 3-4 najlepše stvari u životu.

kata

pre 4 godine

Pozdrav sa Paga. uistinu, najvise Nemaca okolo, potpuno su nenaporni. Guzve nema, more cisto, priroda velicanstvena. Kako je u provatnom smestaju, ne znam. ovdje gde sam srecem se sa turistima i prirodom i zbilja se isplati svaku banku iako jeftino nije.

ides

pre 4 godine

Izgleda da smo jedino mi Srbi letovali tamo punih novčanika, trošili po restoranima, na piće, muziku itd...sad služite Poljake, Čehe, Madjare i Nemačke "digitron turiste"...
(Crvena Zvezda Tirana 22.04.1945., 26. avgust 2019 15:37)

Bivša Juga (čitaj Hrvatska) je od turizma zarađivala 2 mlrd. dolara. Hrvatska danas 12 mlrd Eura. To što ste ''trošili'' i ''letovali'' po radničkim odmaralištima više nema. Poljaci imaju novčanike kakve Jugosloveni nisu nikad imali ni za Markovića!

dejan

pre 4 godine

Interesantno je da srpski turisti dosta troše u Hrvatskoj (95€ dnevno), šta dokazuje da na hr primorje odlazi (retka) finansijska elita, a u Grčku (masovna) turistička boranija.

Opasne zemlje

pre 4 godine

Naravno da se ne mogu uporedjivati turisti iz Poljske sa Nemackim.Poljaci puno ne mare o higijeni,o uslovima prestoja i slicno.Ali Nemcima je to vazno.Zbog toga me cudi kako uopste resavaju letovati u Crnoj Gori i u Hrvatskoj.Nacija koja toliko mari o higijeni da se kupa u fekalijama mi je neshvatljivo.Ja zaista smatram da oni pre letovanja se ne informisu sta se tamo dogadja.Sama pomisao da se neko kupa u takvoj vodi je apsurdna.Mozete oboleti od milion zaraznih bolesti.Plus plaze nisu pescane,tamo je sve kamenje.Evo sada se javio neki opasni vatreni crv.Sam pojam letovanja znaci odmor,znaci relaksacija,znaci uzivanje.A kakvo je to uzivanje kada se mozete zaraziti raznim opasnim bakterijama,virusima,parazitima itd?Mnoge od tih bolesti su i NEIZLECIVE!Drugo,i u Crnoj Gori a posebno u Hrvatskoj su napadi na strane turiste svakodnevica.Zasto bi iko reskirao zivot letujuci tamo?Ja zaista ovo pitam bez imalo politike.Meni ovo uopste nije jasno.A i zasto bi neko odabrao Hrvatsku i Crnu Goru kad postoji Grcka?Pa grcko more je neverovatno cisto,toplo,mirno...Grci su veoma kulturan ,miran i civilizovan narod.Da se kupam u fekalijama,da gazim kamenje,da se plasim da me neko ne prebije zato sto sam stranac,e to postovani nije odmor.To ne bih sebi dozvolio.To ne bih dozvolio svojoj porodici.Ne razumem zasto ljudi ne razmisljaju pre nego se odluce gde ce letovati.Pa kako mogu odabrati Hrvatsku i Crnu Goru pored bozanstveno lepe Grcke?!Tamo je nastala civilizacija,demokratija,kultura!SVE!

aalborg

pre 4 godine

Ima i nas, koji generalno ne volimo restorane. Ja sam takav. Ne volim restorane i tačka. Tako da, iako imam sasvim solidna primanja, ili idem na letovanja u all inclusive hotele, ili jedem svoju hranu. Jednostavno ne volim taj ceo cirkus oko restorana... od odabira mesta, pa do odabira hrane, pa čekaj konobara, pa čekaš hranu 45 minuta, pa mi stigne hrana, koja u 60% mi se neće svideti, pa opet čekaj konobara... Izgubim 3 sata na neko cupkanje u mestu. Restorani u all inclusive hotelima su drugo. To je švedski sto, vidim šta uzimam, ne čekam ni sekund, pojedem za 15-20min, i odoh dalje.

rebro

pre 4 godine

@Saša, sandale preko čarapa se nose u velikom broju država u EU, i nisu vezane sa til već praktičnost. U Srbiji se to smatra za jeres, ali u Nemačkoj. Švajcarskoj, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Rusiji, Belgiji, Austriji se smatra praktičnim. Uzmi samo primer kada nažuljaš petu na kožni deo sandale. Tu ne pomaže nikakav flaster, hanzaplast. Samo zavoj ili čarapa. Bolje čarapa.

Hajzenberg

pre 4 godine

pa sta bi vi da gosti dodju avionom sa rancem na ledjima pa da kod vas uzmu renta car, pa sve komplet da kupe od kupaceg do svega sto je potrebno a pri tom da se ne cuju iz apartmana i da budu mirisljavi. a na kraju kad izadju iz apartmana da ociste sve za sobom i pripreme za sledece goste.

svake godine sami pripremamo hranu, imamo troje male dece, prosle godine sam se zeznuo i isao u hotel bez kuhinje....izludeo sam, pola dana ti prodje u trazenju restorana, trazenju mesta u restoranu, krenem negde u obilazak, jedno dete gladno a ja moram odmah svima da kupim po nesto jer kad krene jedno odmah svi osete da su i oni gladni. nikad vise u smestaj bez kuhinje i nikad vise u all inclusive. najbolje je srednja varijanta, poneses sve sto ti je potrebno, kupis tamo sto je slicna cena kao i kod nas i sam spremas hranu a po potrebi izaci na veceru u grad.

Nikola

pre 4 godine

Bivša Juga (čitaj Hrvatska) je od turizma zarađivala 2 mlrd. dolara. Hrvatska danas 12 mlrd Eura. To što ste ''trošili'' i ''letovali'' po radničkim odmaralištima više nema. Poljaci imaju novčanike kakve Jugosloveni nisu nikad imali ni za Markovića!
(ides, 26. avgust 2019 19:39)

Tad je dolar vredeo 2 marke ..tad je sve bilo u domacim rukama pa znas da je sav novac ostajao ovde..sad ti turisti potrose vecinu para na stranu robu i u stranim trgovinama koje su samo fizicki u HRvatskoj ..i vecina ogromna vecina hotela su sad strani.
Mi smo letovali u HR svake godine celo moje odrastanje ..zadnje 1990 ..nismo imali potrebe da idemo stalno u restorane jer u hotelu si imao sva 3 obroka i hrana je bila uvek odlicna ..isli bi tipa jednom u 2-3 dana na veceru u neki restoran..ja ne vidim da ti odlazak na more treba da bude krkanje i samo sedenje u restoranu...bili su i tad restorani uvek puni u sezoni..sad ne znam kakvi su jer u HR kazem zadnji put bio na moru 1990 ..sad bi isao ali ne zelim da rizikujem da mi neko razbije auto ili me neko napadne kad cuje da pricam Srpski.
Inace uvek kad smo isli na more prespavali bi u nekom motelu ,secam se da je bio bas u sumi blizu mora ..pamtim ga kao rodjenu kucu ali nemam pojma ni koji je ni gde se nalazi i da li jos postoji i radi.

Zoni

pre 4 godine

(Nikola, 26. avgust 2019 21:06)

Po neznam koji puta se kod vas provlaci dezinformacija da su stranci vlasnici hotela pobHrvatskoj. Po ne znam koji put nisu. Preko 90% smjestajnih hotelskih (ne privatnihbapartmana u kucama) su vlasnici hrvatske turisticke kompanije. Zarada od 12 mlrd eura ostaje u Hrvatskoj jer to je ono sto oporezuje drzava. Jugoslavija nije imala sta oporezovati kad ja sama drzava bila vlasnik. Zato i jest tako malo se zaradjivalo u odnosu na Hrvatsku danas. Stobse tice stranaca i blasnika kako srece da ih je mnogo vise i da jos ulazu. Vise bi se oporezovalo.

rekreativac sa Banjole

pre 4 godine

Realno, hrv. turizam je druga dimenzija za nas.Tamo se trose desitine milijardi ali nisam siguran kolko se to evidentira...priroda kao u raju...

Aleksandar

pre 4 godine

Uzmes neki Air Bnb, u njemu full kuhinja. Kupis sta hoces, spremis da jedes i zovu te paradaiz turista. Ostavljas pare za putarine, gorivo, smestaj, hranu, takse, ali te i dalje zovu paradaiz turista. Samo na balkanu...

Djoksa

pre 4 godine

A kad kod nas dođe stranac odmah dobije prilog u Dnevniku. Ej, zamisli, stranac u Srbiji..?! I još pride dobije sve od srpskih domaćina besplatno. Kao fol, posle će da priča kako je Srbija najbolja zemlja na svetu. Zaboraviće taj sve do granice... A i ako se seti pričaće kako je bio u nekoj naivnoj državi gde sve može da se dobije džabe. Ne cene ovi sa Zapada kad nešto može da se dobije džabe već kad se nešto skupo plati. Jer tad mogu pričati da su bili na nekom mestu koje ne može svako da priušti. Osetili su to Hrvati, pa je sad kod njih skuplje nego kod Italijana i Španaca.. zajedno! A gužva na hrvatskom primorju nikad veća...

Ivan

pre 4 godine

Lepo meni rekoše tamo u jednom restoranu na Lošinju: Česi i Poljaci kupe flašu kisele, pre podne popiju pola, vrate restoranu da im hlade, pa kad popodne dodju na plažu popiju ostatak. A Srbin kažu popije do podne 2 piva, od podne do večere još dva, večera, a onda traži i rakiju uz pivo.

ameri su carevi

pre 4 godine

Najbolji su Amerikanci. Oni žele sve najbolje. Plaćaju naskuplji smještaj, jedu najkuplja jela, piju najskuplja vina ....i daju najveće napojnice.

Biba

pre 4 godine

Srbi ce nazalost jos dugo biti pamceni kao "paradajz turisti" a zapravo odavno to nismo ili bar dobar deo nasih ljudi koji letuju. Zanimljivo je da nas tako najvise etiketiraju komsije Hrvati i Crnogorci koji u 90% slucajeva ni ne letuju van svojih zemalja a kad su na svom moru jedu kod tetke u kuci (ako ne iznajmljuju svoju- gde sluze Poljake i Nemce).

Nikola

pre 4 godine

Ima i nas, koji generalno ne volimo restorane. Ja sam takav. Ne volim restorane i tačka. Tako da, iako imam sasvim solidna primanja, ili idem na letovanja u all inclusive hotele, ili jedem svoju hranu. Jednostavno ne volim taj ceo cirkus oko restorana... od odabira mesta, pa do odabira hrane, pa čekaj konobara, pa čekaš hranu 45 minuta, pa mi stigne hrana, koja u 60% mi se neće svideti, pa opet čekaj konobara... Izgubim 3 sata na neko cupkanje u mestu. Restorani u all inclusive hotelima su drugo. To je švedski sto, vidim šta uzimam, ne čekam ni sekund, pojedem za 15-20min, i odoh dalje.
(aalborg, 26. avgust 2019 19:20)

Potpisujem! Nemam tri života a pogotovo ne na odmoru. BTW, najčešće ne želim j#b#no poće, već da klopam i da idem dalje.

IntruderBrokoli

pre 4 godine

U tekstu je opisan standard svih pomenutih zemalja. Poljaci siromasna nacija, rade u Ceskoj pa na tamo. Ukrajinci prelepa i pametna nacina koju, kao i nas, gazi vlast.

II

pre 4 godine

(Spearman, 26. avgust 2019 19:01)

Kakva iskrivljena slika o Skandinavcima! Ljudi, jednostavno, imaju dobra primanja i zive sa stilom i najnormalnije im je oduvek da se hrane u restoranima kada su na putovanjima ili na letovanju. I traze uvek aktivnosti i mogucnosti da kreativno iskoriste vreme to im/nam je u mentalitetu i kulturi jer nista lepse od odmora ispunjenog raznim aktivnostima. Beskonacno przenje na plazi je odavno aut za ljude zeljnih dinamike i dogadjanja. Takodje cene i ponuda u Hrvatskoj su daleko od nivoa da bi neko trebalo da poludi i da ne zna sta i koliko trosi.

frau schliwovitz

pre 4 godine

Nemcima najbitnije opustanje, sto jeftinije to opustenije, sveta bese bivsa Jugoslavija, ubijes se ko stoka cevapima i jeftinom brljom za pet maraka.

Saša

pre 4 godine

Počeo pre nekoliko godina sam sebe da hvatam u situacijama da se štrecnem kada na moru kupijem paradajz u radnji... pa sam prelomio, čekajte, znači ja sam paradajz turista?! Znate, posle videh neke od ovih najpoželjnijih turista po super tavernama i konibama, samo najbolje na stolovima a nose sandalr preko čarapa... pa rekoh sam sebi - OK, jesam paradajz turista!!!

Ples sa vremenom

pre 4 godine

Jeste Juga pravila 2milijarde dolara od Hrvatskog turizma ali je ujedno i izgradila i inicirala razvoj hotelijerstva na tada pustoj obali.

Tito je dovodio poznate glumce i drzavnike u Dubrovnik. Privatnih apartmana tada nije bilo.
Tile napravio aerodrome i u Zadru i u Splitu,.... a cisto me zanima kalo ste mislili da primate tada te bolje turiste ako ne avionima. A sada pricate ko da vas je neko kocio a zapravo svakoj srpskoj firmi koja je iole bolje poslovala bilo je naredjeno da pravi odmaralista po Dalmaciji , da bi tamosnji seljani ribolovci malo se izvukli iz bede.

A sada nam solite pamet ko da ne znamo kako je bilo.

Neko tamo

pre 4 godine

Ovo je previše uopšteno, mada ne i daleko od istine (naročito za Ukrajince i Ruse koji vode bake da im čuvaju decu).
Mnogo toga zavisi od lokacije. Na primer, Francuzi na francuskim plažama (pa i na Azurnoj obali) nisu isti kao Francuzi na daljim destinacijama i oni bez problema nose ručne frižidere sa hranom i pićem na plažu ili skoknu do supermarketa po sendviče ili salatu.
O Nemcima kao neviđenim škrticama da ne pričamo. Generalno im nije žao da potroše novac na uživanje, ali ne vole kada ih neko dere i da plaćaju ono što ne moraju. Uostalom, oni su začetnici "paradajz turizma".

PS. Kada je budžet tesan, radije bih uštedeo na hrani ili smeštaju nego na sadržaju, tj. bolje da novac trošim na muzeje nego u restoranu.

rebro

pre 4 godine

@urke, uzmeš mapu u ruke i kreneš da tražiš granice unutar EU. Od Poljske idu ka Češkoj, potom Austrija, Slovenija i Hrvatska. Nigde nema granice.

mik

pre 4 godine

pa kako Poljaci toliku hranu prenesu preko svih granica? Valjda ima koliko je dozvoljeno?
(urke, 26. avgust 2019 16:03)

Kojih granica care jesi ti čuo kad za evropsku uniju?

zadranin

pre 4 godine

Ispušteni su Južnokorejanci, koji su doduše ljeti prorijeđeni, ali izvan turističke špice su značajni turisti. Oni malo jedu i piju, ali kad sjednu za stol biraju jela po svom guštu ne gledajući cijene. Kupuju skupe, luksuzne suvenire poput svilenih šalova, kravata...i neprestano slikaju sebe i baš svašta oko sebe.

realno

pre 4 godine

Ispljuvase Poljake, a poljska ekonomija duplo jaca od celokupne balkanske. Jednostavno poljska porodica je naucila da pravi kucne sedeljke i tu da se druzi, jer za vreme komunizma nisu imali obicaj da idu po restoranima jer ih nije ni bilo.

Валтазар Богишић

pre 4 godine

Скандинавци у Хрватској једу само у ресторанима, а у Штокхолму и Бергену носе сендвич у руксаку.

pare ko pare, one su da se trose...

pre 4 godine

Juce sretoh u Korculi jednu slovacku porodicu, sa troje, reklo bi se vecito gladne dece, i pater familias koji kuka kako je Zaostrog zlatan i koji ga je djavo doveo u Korculu gde pare samo klize kroz prste. Ziva sam se ismejala, cak je i na kapi imao Zaostrog natpis, da svi vide koliko voli Zaostrog gde pare, po njemu, nekako ostaju u novcaniku bar neko vreme.

Max

pre 4 godine

@Ahtung
Hvala brate. Nama samo pijani Englezi i trebaju. Trose ko ludi. Sve im je jeftino. Pogotovo mladjarija. Jedan mladi Englez ( ili Rus)popije za par sati vise nego cijela familija Njemaca na citavom godisnjem odmoru. Jesu gadni kad popiju ali je lova dobra i laka. Ne traze fensi restorane vec fast- fud i uz njega dobar kafe- bar.

pimbe

pre 4 godine

@Djoksa, u aprilu sam bio sa društvom (nemci) u proputovanju kroz Srbiju. U Suboticu svratimo da jedemo, igrom slučaja vlasnik restorana moj zemljak Crnogorac, dočekali nas ka da smo sa engleskog dvora, jedva čovjek uze 20€ od mene iako smo pojeli i popili makar za 50€. Njemci se oduševili i ukusom i gostoprimstvom kako kroz Srbiju tako i u Crnu Goru. U Hrvatskoj svratili da popijemo pivo, 4 piva 16€. Isto to pivo kupismo na benzinsku u Bosnu za nepune 2 marke.

Sima

pre 4 godine

Meni je ovaj tip odmora cimanje. Ako imas all inclusive ili pun pansion- svi u red za hranu kad ti se kaže da može. Ako nemas, tražirestoran, traži mesto, čekaj red u restoranu, cekaj hranu, neprijatnost jer zauzimas mesto drugom koji jadan trazi gde ce da jede, zuri da pojedes. Onda na komandu, svi u vodu, svi iz vode, smaranje dok se suncas, kao treba da uzivamo u tome (ja lično ne). I tako 3x dnevno. Onda odeš na ekskurziju, vas 150 na brodu za 50, gurate se, pa kad dođete gde ste krenuli, tamo milion turista koji se guraju za selfi. Pa plus sve radosti masovnog turizma - žurke uveče i galama, gužve na šetalištima itd.

Meni to odmor nije.

Spearman

pre 4 godine

Sve u standardu. Da Poljaci imaju platu 3-4 hiljade eura i da im je Poljska medju najskupljim drzavama na svetu, i oni bi se rasipali u Hrvatskoj. A to rade Skandinavci. Tamo je sve toliko skupo da kad odu bilo gde van Skandinavije jednostavno polude. Sve im se cini da je besplatno.

milorad

pre 4 godine

Za razliku od srpskih turista u Hrvatskoj koji po danu prosečno potroše 95€, Srbin u Grčkoj ne ostavi ni pola tog iznosa. Uzmite, primerice, četveročlanu familiju koja letuje 10 dana u Grčkoj, pa računajte...Zato je komentar @ dejan iako nezgodno bockav apsolutno tačan.

sta nije

pre 4 godine

razumem poljake, stede ljudi pare za sljivovicu, ukrajinci rostilj manijaci a indijci posebna prica, sve je dobro dok ne vode kobru sa sobom i ne pale vatru u apartmanu?

r.a.t.m.

pre 4 godine

@urke, uzmeš mapu u ruke i kreneš da tražiš granice unutar EU. Od Poljske idu ka Češkoj, potom Austrija, Slovenija i Hrvatska. Nigde nema granice.
(rebro, 26. avgust 2019 21:53)
Između SLO i HR postoje granični prelazi. Najgori su primorski gde su najveće gužve, Sečovlje npr.

igor sulic

pre 4 godine

Pisali vi sto god ,zadnje vijesti kazu 4% vise dolazaka!Prijatno su iznenadili RUMUNJI-bas ih je dosta doslo i bas se vidi da vole hrvate i hrvatsku!Pitam ih pa kako to blize su vam bugarska, turska, albanija pa i grcka?Vele da se ovdje najbolje osjecaju i da bi ih puno vise doslo da imaju novaca i da se isplati svaki euro!Recimo na otoku Premuda kod zadra -srbi su vecina!Najvise vikendica imate vi ,pa austrijanci!Ili recimo na podrucju Gradca imate preko 700 vikendica koje se i iznajmljuju!Dakle, sto bolja sezona kod nas i vi cete omastiti brkove!

nisam ja, ja je

pre 4 godine

Poljaci su najveće šabančine! Takvi bili, takvi ostali.
(Smuleco, 28. avgust 2019 09:52)

Ne. Poljski turisti (govorim o danasnjim Poljacima, ne o tome kakvi su bili nekad) generalno su najugladjeniji od svih Srednjoevropljana (ukljucujuci i Nemce). Eh, sad... sto dolaze tako da ne bi nista trosili...

baksuzni dimnjacar

pre 4 godine

Kad neko iz Srbije putuje tako onda je on paradajz turista a Poljaci su turisti prepunih automobila... (...zanimljivo, 26. avgust 2019 17:54)

Poljaci su konzerva turisti. Oni i paradajz nose u konzervi. Imaju konzerve na kojima pise "turisticki rucak" (na poljskom, naravno), izgledaju, otprilike, kao vojnicka sledovanja za teren (a mislim da im je i sadrzaj slican).

NS oldtajmer

pre 4 godine

#rebro
Izmedju SLO i HR jos uvek postoji pasoska kontrola na granicnim prelazima. Cak i za gradjane EU. Istina, to je vise formalnog karaktera, ali ima. Ponegde se cak stvaraju i kolone vozila, pa se zna cekati i do 30 min, sto je naravno ? krace od 5+ sati koliko se ceka na pojedinim SRB granicnim prelazima

Petar

pre 4 godine

@ Hajzenberg
Ako sam dobro razumeo, vama je lepse i lakse da sa troje dece idete po marketima, kupujete hranu ovde ili tamo svejedno, natovarite obavezu zeni da i tih 10 dana sprema ruckove i vecere za celu porodicu umesto all inc za koji rekoste-nikad vise?! Kada ljudi ne mogu, onda sta da se radi, moraju nekako uklapati. Ali za vas sam stekao utisak da vam je to izbor a ne moranje. Ne znam da li sam nesto propustio ali all inc je ubedljivo najbolja varijanta. Na kraju, barem u slucaju moje porodice, all inc dodje i najjeftinija varijanta iako u startu deluje kao skuplja. Ne mislis ni o cemu. Odmaras, kupas se, spavas, jedes kad si gladan, bez stresa, mirisa przenja ili kuvanja u apartmanu od 30 kvadrata.

Ajk

pre 4 godine

Nisam proputovao bog zna sta, ali jesam dovoljno da vidim neke stvari u zapadnim zemljama. Takodje sam imao prilike da gledam dokumentarce o pojedinim mestima. I sta sam video...ceo normalan svet koristi parkove, izletista, plaze i druga mesta u prirodi kako bi izasli napolje, razvili ćebence i piknikovali. Pavi krkanluk. Izadje po njih 10, 15 i tako ceo dan maltene. I nama je to normalno, sta više i jako simpatično...jao vidi ih, kako su simpatični...vidi kako ljudi uživaju...takvi su komentari otprilike.
E sad...Srbin dodje na more, isto to radi na plaži sa svojom porodicom i biva proglasen za sta: PARADAJZ TURISTOM!!! I to je odjednom sramotno raditi, svi se nesto sablaznjavanju, svi se krste i sklanjaju se...prave se da ih ne poznaju...
A isti ti Srbi su to kupili u nekom grčkom marketu ( paradajz, sir, hleb, suvomesnato itd., potrosili pare u lokalu..
Sramota je kada ostave kese, papire i otpatke na plaži...a to sto jedu na plaži, neka uživaju i neka im je prijatno!!!!

Ahtung

pre 4 godine

Bila su to lepa vremena paradajz turizma u Hrvatskoj. Letovalo se u šatorima po mesec dana, sve prštalo od seksa, grupnog, udvoje, pojedinačnog... Međutim, ništa lepše nego meze na plaži u smiraj dana uz hladno vino, rakiju... paradajz, sir, šunka, dinja, lubenica i opušteno, gledaš u sunce koje 'tone" u more.

Dex Dejvid dexdavid2@gmail.com

pre 4 godine

U današanje doba vi sve manje kao privatni iznajmljivač dolzite u kontkt sa gostima. Putem maila oni vam pošalju sliku iz pasoša, a vi njima šifru za otvaranje vrata. No to nikako ne znači da ne trebate da dobro pazite iz koje zemlje dolaze gosti. Odredjeni narodi imaju svoje karakteristične mirise. Indusi i Južnokoreanci ostavljaju mirise u kuhinji i pravo je umječe za kratko vrijeme osloboditi se tih mirisa. Svi gosti do u tančina isplaniraju svoj boravak, a bolje od domačih su upučeni u cijene jednodnevnih aranžmana. Ako imate apartman i te kako dobro treba da pazite da Indusima ne ostavite flajere za restorane. To bi razumjeli kao nacionalnu uvredu, da vi njima preporučujete lošu evropsku hranu. Svi ostali pitaju za dobar restoran i morate pažljivo birati flajere za pojedine nacije. Prije neki dan ulazim u portun i tamo jedan par Indusa i dvadesetoro djece u dobi izmedju 4 i 7 godina. Igrom slučaja od najranijeg djetinjstva učio sam Poljski. Još u Londonu smetalo mi je što se Poljaci tako reči srame svog jezika, trude se da samo govore engleski. U Splitu ja pokušavam na poljskom da im objasnim šta me pitaju, a oni uvijek odgovaraju na engleskom. Mada je Berlinski zid davno pao, poslijedice komunizma kod svih osim kod Madjara su ogromne. Istočne Nijemce će te lako prepoznati po sandalama. Nijemci gledaju svoje satelitske programe i samo se kupaju, vole pješčane plaže. Norvežane od 3 do 5 ujutro možete nači svugdje u žbunju, ispod klupe, na stubu u kontejneru, ali su tihi.

genije

pre 4 godine

...apartman iznad nas poljaci , njih cetvero odraslih porodica svi debeli. dovukli svoj rostilj i rostiljaju na terasi,mada se ne sme i napolju ima zidani za koristenje. celi dan na plazi, svako vece peku i locu litre votke i piva. flasa hrpe kraj smeca. auto pretrpan, doneli i svoj wc papir. buka i lom , pjani valda pa im stalno nesto ispada. prvi dan debeli kad je rukno sve se streslo, pukla ona plasticna stolica pod njim. haos, kao trolovi iz onog norveskog filma.

Marko

pre 4 godine

@rebro Postoji granica izmedju Hrvatske i EU. Kada prelazis u SLO ili Madjarsku moras preci granicu, i tu budu i ogromne guzve u sezoni. Hrvatska jeste u EU ali nije u Sengenu.

turski konjusari

pre 4 godine

Dnevna potrosnja u prosjeku. Britanci najviše troše, dnevno 122 eura, zatim Rusi (99 eura), pa Francuzi (95 eura), Zatim Austrijanci (72 eura), pa Talijani koji imaju ispotprosječnu potrošnju i u prosijeku troše 66 eura dnevno, zatim Nizozemci, Mađari, dok Nijemci, koji u Hrvatskoj ostvaruju najviše noćenja, najmanje troše, tek 62 eura po danu, isto koliko i Poljaci.

Biedronka

pre 4 godine

Iz bogatog iskustva znam da su Poljaci veoma skromni i štedljivi (ako se radi o njihovim parama a ne firminim). Uz to u Poljskoj je sve mnogo jeftinije (pogotovu domaća roba i roba sumnjivog kvaliteta), koju oni kupuju pred put u poljskim diskontima po akcijama.....pa im troškovi na odmoru u HR padnu bar za trećinu.

Komša

pre 4 godine

@aalborg Nema ničega lošeg u odlasku u restoran,kao što nije blam uopšte koristiti "ručni frižider" ili koristiti/ne koristiti lezaljke,spremiti po koji obrok. udmeštaju ili jestifast- fud.
Nemojte se ljudi opterecivati i traziti izgovore/opravdanja.
Nazalost ,kod nas se gubi ta neka navika porodičnih ručkova u restoranima npr. pa je glupo i očekivati da ljudi to rade i na moru.
I opet ,šta podrazumevate pod večerom npr? Večeru kao izlazak ili kao prost obrok?
Razumljivo je da kao turista ne znate dobar restoran gde ćete u autentičnoj atmosferi osetiti bar delić načina na koji ljudi u toj zemlji živve. Mozda skapirate ako vise puta idete u isto mesto a ovako rizikujete da bacite lovu ni za šta (nema razlike - svuda imate mesta za turiste gde se dobro naplati nesto sto je po kvalitetu i po ceni daleko ispod nivoa)
Mozda je bolje da puknete za neko grčko/tursko ili vec kakvo veče 30-35 evra poosobi (15-20 deca) i bar uzivate u folkloru i narodnoj muzici iz veceru nego da idete u "proverene" restorane.
Ili bar sačekajte vikend kada dodju Grci (lokalci ,vazi verovatnobi za HR) pa gledajte gde oni idu - njima nema uvaljivanja,tačno znaju.
Ali nemojte se pravdati- letujete za svoj novac.Zbog sebe.