-
Znači ponesi padobran,i ne brigaj!
( , 13. jul 2018 10:02) -
Može svako, ali zavisi kako...
( , 12. jul 2018 23:51)
-
Kada bi bilo ko to mogao da radi, onda piloti ne bi postojali
( , 11. jul 2018 16:18)
-
Pravo je pitanje: postoji li Srbin koji NE bi uspeo da prizemlji putnički avion!
( , 11. jul 2018 16:02) -
Jeste, mnogo nas zna štošta o pilotiranju (a nismo piloti) ali... Džabe ja znam za flapsove gde i koliko izvući, džabe brzina na pragu piste tolika i sve ostalo, kad uhvatiš palicu i ukapiraš (ili tačnije ne ukapiraš) da te komande na sletanju poprilično kasne, da deluje kao da imaju luft i slično, odnosno da si potpuno promašio i oterao sve u suprotnu stranu - šta onda? Jedina fora je da sedneš i naučiš napamet za taj tip aviona SVE postupke (i kako se rula i kako se koči, naročito gde je šta) i da moliš boga da nešto ne zaboraviš. I da: obavezno na sletanju drmati palicu gore-dole, čisto za svaki slučaj, kao kad autobus ima luft u volanu. I onda kad si dotaknuo pistu ja mislim da su šanse da amater ništa ne zabrlja praktično 10%. Jer, onda se setiš da ne znaš gde se uključuje revers_thrust...
( , 11. jul 2018 15:49) -
Да вам каже нешто Чича Артиљерац.Саобраћајни сам инжењер ваздухоплоног
смера,већ 33 године.ТЕОРИЈЕ нема да неко ко није саобраћајни пилот приземљи
путнички авион.НИ ТЕОРЕТСКИ.Неко је написао како је Миг 21 сличан(у игрици).
Нагледао сам се наших војних пилота који су пролазили комплетну преобуку за
DC-9,B-727,B-737.Касније,кад стекну искуство,ишли су и на "десетке".Био сам у
кокпиту,бар 400 сати лета.Имао на факултету предмет "Техника Летења".Наравно
и даље немам појма о управљању авионом.Филмови су једно,стварност је друго.
( , 11. jul 2018 14:13) -
Pitanje za ove koji pominju ozbiljne simulatore - koji su to simulatori?
(Sima, 10. jul 2018 21:22)
Simulatori u centrima za obuku pilota. Kompletna kabina na hidraulickim pokretacima i ekranima na svim prozorima. Svaki tip aviona ima svoj simulator.
( , 11. jul 2018 13:51) -
Predsednik to može, a ima i instinktivni radar za ostale letelice u vazdušnom prostoru kao i njihov raspored letenja, može to bez elektronike. Uvek je dostupan i nalazi se na svakom mestu u pravom trenutku, sve to radi iz čistog zadovoljstva kako bih pokazao primer ostalim neradnicima koji su ostali bez posla.
( , 11. jul 2018 12:21)
-
Može, ja sam tako jedared išo u Norvešku po neka semena kuruza, i kad na pola puta sloši se pilotu a kopilot bio tek zaspo i ja reko onim stjuardesama nemojte buditi čoveka, ja ću, znam ja da vozim, gledo sam u filmovima. I one maknu pllota na neki krevet i ja sednem i lepo ga uparkiram na aerodromu u Bratislavi. Lepo ide aviončić samo mi malo tvrd na volanu i vucka u stranu.
( , 11. jul 2018 12:19)
-
Mythbastersi su uspeli na simulatoru. Ja se sigurno ne bih usudio...
( , 11. jul 2018 09:27) -
Ovi iz Al Kaide slete na zgradu a ne neku pistu od 5km
( , 11. jul 2018 09:02)
-
Samo se prekrstite i pomolite Ostrogu i sveti Vasilije ce vas cuvati i pomoci
( , 11. jul 2018 08:42) -
Koje pitanje. Pa ja ne da bi ga prizemljio nego bi ga i podzemljio.
( , 11. jul 2018 08:17) -
Ja bih mogao jer sam vežbao na PS4.
( , 11. jul 2018 08:15) -
Imam preko 300 sati na simulatoru u kućnoj varijanti. Uz HOTAS, Edtracker, nožne komande. Pročitao sam uputstva za letenje i instrumente za avione F-15C, A-10C, Su-27, MiG-21. Sve ukupno nekoliko hiljada strana. Za A-10C i MiG-21 procedure pokretanja su skoro iste kao na pravom avionu, i moraju svi dugmići da se kliknu. Izučio sam instrumentalno letenje u svim meteo uslovima i uslovima smanjene vidljivosti. Poleteo sam i sleteo hiljadu puta, na pistu, na nosač. tankovao se u vazduhu. I pored svega toga ne bih mogao da spustim pravi avion. Tako da, neko ko nikada nije imao dodira sa time tek ne bi mogao ništa da uradi.
(Millennium, 10. jul 2018 17:23)
Nista ti ne bi mogao da uradis. Simulator ima reset a avion nema.
( , 11. jul 2018 08:14) -
Baš sam ovih dana razmišljao o ovome, pošto treba da idemo na letovanje! I mislio sam da bih mogao da ispadnem heroj kao iz filmova ako se nešto desi sa pilotom. Međutim, izgleda da je bolje da se pilotu ništa ne desi!
( , 11. jul 2018 08:05) -
Lagano bih mogao da spustim avion na zgradu vlade....
( , 11. jul 2018 07:54) -
Harison Ford je uspeo lagano.
(Tralalala, 10. jul 2018 16:17)
I Alan Delon, ako me pamcenje dobro sluzi, doduse onda je bio mnogo mladji, danas bi imao problema sa ulaskom u kokpit.
( , 11. jul 2018 07:21) -
ma to bi misko spustio u rikverc.
( , 11. jul 2018 06:58)
-
To bi mogao svako.
Ali velika većina, samo jednom ...
( , 11. jul 2018 06:33) -
Jedan čovek ;)
( , 11. jul 2018 06:28) -
Mister No to radi bez problema. Po svim vremenskim uslovima i sa svim tipovima aviona. Samo je jedan Mister No.
( , 11. jul 2018 06:13)
-
Harison Ford je uspeo lagano.
(Tralalala, 10. jul 2018 16:17)
On bre ter'o Milenijumskog sokola po celom svemiru, a kopilot mu bijo polu majmun!
...neće vozi neko avijonče...
Mis'im stvarno...
( , 11. jul 2018 06:00)
-
Neću ni da čitam. Znam da bi mogao.
( , 11. jul 2018 04:44)
-
Pa evo ja mogu, i u snu. A nisam pilot nego avio-mehanicar.
( , 11. jul 2018 04:26)
-
Momci koji su igrali simulacije... to sto ste naveli je verodostojno. Verujte. -
pilot
( , 11. jul 2018 03:51)
-
Ништа простије. Само треба полако, као да милујеш жену.
( , 11. jul 2018 02:53) -
Postoji klip na yt na kome lik koji ima samo flight simulator iskustvo spusta sportski avion uz nadgledanje pravog pilota i uradio je to fenomenalno.
( , 11. jul 2018 02:40)
-
Kakvo pitanje. Neko ko ko ne zna da vozi jedva bi uspeo i automobil da zaustavi.
( , 11. jul 2018 00:31) -
Ja bih ga mozda slucajno prizemljio.
( , 11. jul 2018 00:11) -
Ja bi ga uzemljio:)
( , 11. jul 2018 00:10) -
Ma dajte ljudi! Svako ko je prešao gta san andreas zna da prizemlji avion, a kamoli ovi jadnici što varaju žene sa stjuardesama na simulatoru. Ne pravite od vožnje filozofiju!
P. S. Ljudi idu 3 godine u srednju školu da voze kamion. Još uvek.
( , 10. jul 2018 23:35)
-
ima li pilota u avionu?!
( , 10. jul 2018 23:34) -
Nestvarni ste... Do jutros ste znali kako da vadite decu iz pećine, popodne kako da se osvoji Svetsko prvenstvo u fudbalu a veče provodite objašnjavajući kako znate i da pilotirate. Ova zemlja umesto grba neka napise "Doning-Krugerov efekat"!
( , 10. jul 2018 23:30)
-
Samo Cak Noris!
( , 10. jul 2018 23:14) -
ma ovi što igraju igrice bi sigurno uspeli, lol
( , 10. jul 2018 22:38)
-
Ja na Lock On - u sletim sa Su 27 sa ostecenjem a prije toga oborim 3 Fantoma F4 :))
( , 10. jul 2018 22:22)
-
Da je lako svako bi bio pilot. Ima dosta problema i sa ovima na zemlji dok se to jos ne automatizuje. Pojedini se ponasaju kao piloti.
( , 10. jul 2018 22:21)
-
Ubili ste mi svaku nadu da ispadnem heroj...
( , 10. jul 2018 22:19)
-
Chuck Norris bi uspeo da prizemlji bilo koji avion. :)
( , 10. jul 2018 22:15)
-
Ja sam pilot ... leteo sam 8 godina na Boingu sada sam na Airbus-u .... sanse su ravne nuli.
( , 10. jul 2018 21:30) -
Pitanje za ove koji pominju ozbiljne simulatore - koji su to simulatori?
( , 10. jul 2018 21:22) -
Pa s obzirom da smo narod koji se u sve razume, verujem da bi za pola Srbije, ma sta pola?, za celu Srbiju to bilo lako ko pero.
( , 10. jul 2018 21:16) -
Imao sam priliku da letim u kabini aviona DC 9 sa pilotom i kopilotom. Ljudi toliko ima prekidaca i dugmica, a bar polovinu moras pritisnuti da je to suludo i pomisliti da neko ko nije upravljao sa takvim tipom aviona moze da sleti.
( , 10. jul 2018 21:12) -
Gledao sam nekog britanca koji je uspeo da prizemlji mali avion posto mu je drugar pilot umro usred leta. Okupuli su se svi i objasnili mu sta da radi. Bilo je na discoveriju ili tako negde
( , 10. jul 2018 21:04)
-
99% komentatora na B92 može da spusti avion, da upravlja spejs šatlom, selektuje reprezentaciju, vodi visoku spoljnu politiku, rešava najveće misterije... Sve bre možemo... ;)
( , 10. jul 2018 21:03)
-
vidim sad po komentarima, koliko mnogo ljudi se bas trudi i vezba voznju aviona na simulatoru, na kompu. zanima me, zasto to radite, da li mislite da cete stvarno nekada doci u situaciju da prizemite avion?
( , 10. jul 2018 21:00)
-
ON i Vulin to mogu. Navodjenje iz tornja vodi Dr.Nebojsa...za to vreme Sinisha MAli rusi "udzerice" oko aerodroma, za svaki sluchaj, dok Gashic skuplja bezbednosne podatke, u sluchaju da neko zeli da ometenje sletanje aviona koga ON i Vulin spushtaju.
( , 10. jul 2018 20:59) -
Pridrži mi pivo...
( , 10. jul 2018 20:56) -
Vidim da ovde niko nije gledao razbijačemitova...? TREBALO BI :) Imaju emisiju baš na ovu temu...
( , 10. jul 2018 20:33) -
Mythbustersi odgovorili na to...
( , 10. jul 2018 20:33) -
Pre bi Srbin prizemljio avion nego vozio auto sa automatskim menjačem.
( , 10. jul 2018 20:28)
-
zasto da ne? moj komsija je uspeo, a nije pilot,i ruku na srce prizemljio je vojni avion i to nevidljivi.
( , 10. jul 2018 19:56)
-
Ja mogu da prizemljim avion, ali samo jedanput.
( , 10. jul 2018 19:51) -
NE!
( , 10. jul 2018 19:19)
-
ja bih ladno spustio avion I odrulao ga do zgrade da istovarim svezane teroriste koji su prethodnk onesposobili pilota I posadu...
( , 10. jul 2018 19:15)
-
Sedim na aerodromu i cekam let, pomislio sam nacicu neku korisnu informaciju ali nista, vise srece drugi put.
( , 10. jul 2018 18:59)
-
Kurt Rasel dislike this!
( , 10. jul 2018 18:38)
-
pa kako onda oni pocetnici oborise kule u Njujorku????
( , 10. jul 2018 18:34)
-
Sve je tačno osim ove rečenice: "Isto tako, piloti koji upravljaju velikim avionima, ne bi mogli tako lako da upravljaju malim." to je neviđena glupost.
( , 10. jul 2018 18:09)
-
Sportski sam pilot i slažem se 100%. Nezgodno je i preći sa jednog na drugi tip aviona, a kamoli nekom ko nikad nije seo za komande. Ko kaže da je vežbao na simulatoru, pa bi mogao, navešću jedan primer: Verovatno ste se naslušali kako je to biti sa devojkom, da ste sigurni da bi i vi to znali... A zašto onda još niste, kad je isto?
( , 10. jul 2018 18:02) -
Istina, na Flight Simulatoru II na Atariju XE jednom sam uspeo da spustim avion. Ocekivao sam neku nagradu ili bonus. kad ono nista.
( , 10. jul 2018 17:44) -
Mogu ja 100% ali nece preziveti ni putnici ni avion.
( , 10. jul 2018 17:43)
-
Miško to moze da vozi sa zavezanim ocima
( , 10. jul 2018 17:32)
-
Srbi bi mogli svaki bez ikakvog treninga, opste je poznato da smo nebeski narod i najbolji u svemu..
( , 10. jul 2018 17:30)
-
Uzmem USB stik,ustekam i avionic ide na dole ko u bajci :)
( , 10. jul 2018 17:29)
-
Imam preko 300 sati na simulatoru u kućnoj varijanti. Uz HOTAS, Edtracker, nožne komande. Pročitao sam uputstva za letenje i instrumente za avione F-15C, A-10C, Su-27, MiG-21. Sve ukupno nekoliko hiljada strana. Za A-10C i MiG-21 procedure pokretanja su skoro iste kao na pravom avionu, i moraju svi dugmići da se kliknu. Izučio sam instrumentalno letenje u svim meteo uslovima i uslovima smanjene vidljivosti. Poleteo sam i sleteo hiljadu puta, na pistu, na nosač. tankovao se u vazduhu. I pored svega toga ne bih mogao da spustim pravi avion. Tako da, neko ko nikada nije imao dodira sa time tek ne bi mogao ništa da uradi.
( , 10. jul 2018 17:23) -
Logicno, imao sam priliku da zavirim u kokpit aviona, cinilo mi se da ima hiljadu dugmica...nekako mi se cini i da naucim sve to u skoli, pa kad bih seo i pokusao da letim, vrv bih se od treme, straha paralisao i pozaboravljao veciny stvari...
( , 10. jul 2018 17:14)
-
Pitanje je trenutka kada će daljinski centar preuzeti kontrolu nad avionom i isljučiti pilotske konande u slučaju otmice.
( , 10. jul 2018 17:13)
-
Koe... Daj da probam... Samo neće da ostanu bez posla
( , 10. jul 2018 17:10) -
To bi uspešno izveo samo naš predsednik! I, OK - možda Putin...
( , 10. jul 2018 17:06)
-
Ja bih mogao 100%
( , 10. jul 2018 17:04)
-
Svako moze da prizemlji avion samo u kakvom stanju. Kad bi ga ja prizemljio, bio bi prizemljen za sva vremena.
( , 10. jul 2018 17:01)
-
Ma sta, bre,to je bar prosto.Uhvatih volan cvrsto,povuces polugu cvrsto ka sebi i centriras da ne promasis pistu.
( , 10. jul 2018 16:58)
-
Objektivno (bar ja mislim)... Kao neko ko ima mnogo sati letenja na MS Flight Simulatoru, verovatno bih se jako brzo snasao sa auto pilotom i radiom. Gotovo sigurno bih za prvu pomoc, uz uputstva kontrole leta, a koristeci auto pilot, uspeo da avion dovedem do zahtevane tacke. Mozda bih se uz mapu i kontrolu leta, insturmente i auto pilota snasao i za prilaz,sto da ne.Rudimentarne stvari tipa flapsovi, tockovi, kocnice i slicno su takodje nesto sto znam kako funkcionise i kako se koristi.Do tada bi se valjda u kontroli nasao i neki instruktor letnja da mi pomogne za ostale detalje koji mi nisu poznati. U svakom slucaju, neuporedivo lakse bih se snasao ja kome su kokpit, instrumenti, komande, auto pilot, navigacija i osnovni principi jasni, nego neko ko prvi put seda pred sve one dugmice i ekrane. Verujem da bih na gore opisan nacin stigao do praga piste. E u tom momentu je vec pitanje... Nakon iskljucivanja auto pilota, svakako bi bilo vrlo tesko upravljati avionom s obzirom da komande pod rukama zaista osecam prvi put. Bilo bi vrlo lako upravljac pomeriti nedovoljno, pa zatim previse zbog spore ili nedovoljne reakcije naskon prvog pokusaja i slicno. Isto vazi i za rudder i throttle kontrole a posebno za sve to od jednom... Mislim da bi taj "mehanicki" momenat bio najveci problem jer auto pilot pilot i radio funkcionisu potpuno identicno i na racunaru i u pravom avionu, a komande su nesto sasvim drugo. Bilo kako bilo, planiram posetu pravom simulatoru, pa cu probati.Javljam:)
( , 10. jul 2018 16:55) -
Srbija ima takvog čoveka!
( , 10. jul 2018 16:50)
-
Ovo je glupost, ja sam pre 5 godina sleteo A320 na aerdorom u Budimpešti pošto sam savladao otmičara koji je ubio pilota. Pritom nisam ni pilot, a ni tepač
( , 10. jul 2018 16:44) -
Logično
( , 10. jul 2018 16:44)
-
Ja znam za drugačija iskustva, kad su ljudi (na simulatorima, naravno ne na pravim avionima) uspevali da uz instrukcije iskusnog pilota uspešno prizemlje avion. Ti eksperimenti su rađeni baš radi ispitivanja da li bi to uopšte bilo moguće, ako bi zatrebalo. Pokazalo se da je teško, ali ipak moguće.
Ali tačno je da su potrebne instrukciie pilota, ne kontrolora leta. Naravno, simulator je jedno, a pravi let drugo. Međutim, uz dosta sreće, katastrofa se ipak može izbeći.
( , 10. jul 2018 16:40) -
Flight simulator iskustvo bi pomoglo, ako je baš na dotičnom avionu
( , 10. jul 2018 16:38)
-
da,makar to nije problem;)
( , 10. jul 2018 16:36) -
Jako teško, kao što i piše. Kažem kao pilot.
( , 10. jul 2018 16:32)
-
Nakon 300 sati vezbanja/letenja na ozbiljnom simulatoru i dosta citanja literature, i dalje nisam sposoban da spustim A320 samostalno u full realistic modu. Uvek nesto zeznem...:) ali zato dok deca i zena nocu spavaju, ja redovno cepam liniju Hamburg-London :)
( , 10. jul 2018 16:26) -
Jedino bi Cak Noris mogao da priavioni zemlju.
( , 10. jul 2018 16:23)
-
Mogao bi svako to je bar lako.
( , 10. jul 2018 16:23)
-
Kao sportski pilot, potpuno se slazem sa misljenjem kolega, profesionalnih pilota.
Avion nije auto, pa da se svaki vozi isto. Svaka letelica ima drugačije protokole, koji se ne smeju krsiti, inace taj avion garantovano pada.
Nepoznavanje sistema veza, navigacije, kao i druge tehnike u datom modelu, skoro sigurno znaci smrt,osim na filmu.
Nesrece se dešavaju, ali prilicno retko, zato što su u aviosaobracaju najvisi standardi poznati coveku, kako po pitanju obuke, tako i odrzavanja.
( , 10. jul 2018 16:22)
-
Ko nije pilot, a uspe da sleti putnički avion, ipak je pilot.
PS: nagradno pitanje:
Šta radi kontrolor leta zimi?
( , 10. jul 2018 16:19) -
Harison Ford je uspeo lagano.
( , 10. jul 2018 16:17)
-
Svi možemo, ali samo oni najhrabriji, i najubedljiviji među nama, bi to i uradili. Znam mnoge koji su ovim principom neodgovornosti, dogurali hijerarhijski daleko više, od pilota.
( , 10. jul 2018 16:16)
-
Malo vežbe na Flight simulatoru.....
( , 10. jul 2018 16:13)