Petak, 22.06.2018.

Crnogorski kanjon kroz koji prolaze samo najhrabriji prirodnjaci

Izvor: Tara Tomoviæ

Crnogorski kanjon kroz koji prolaze samo najhrabriji prirodnjaci IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 5 godina

munjic... lagis malo.. za to bez opreme i prvi put sa dvojicom kolega lagano... A voda koja je 80% duzine kanjona u hladu i nije bas topla. A da je skupi jeste :)...

boris

@delboj Naravno da treba oprez i moraš sa nekim ko zna znanje, ili da ti sam imaš islustva - da si iz priče vertikalnih sportova. Ali realno nigde nisi na užetu ako je pravilan vodostaj.
Tehnički je naša Tribuća zahtevnija.
Ko hoće dužinu ima Škurdu, ali ona je samo u maju o.k. Pre toga ili mnogo vode ili je suva. Ima 30tak abzajla (spuštanje sa užetom), puna visina 1000m, prvih 250 se pešači a posle užarija. A može i od polovine, ali gubi se čar prvog abzajla sa brane i ne vide se još neki lepi lonci. Ko ne zna, kanjon počinje u Njegušima, kada stari put od Kotora zavije desno na površ. A završi sa leve strane Starog grada, presvučeš se i u kafić.

Savjet; čarape od tanke vune.
Ne plaćajte klepačima preko 50.00 eura za turu! može se naći kvalifikovan vodič iz Gorke Službe Spasavanja koji će vodoti za 30.00 po osobi za obezbijeđenom opremom.

pre 5 godina

Pa ako ima biznisa za 100 eura super. Ako ima puno, treba dići cenu. Ponuda i potražnja. Nije sve, za sve. Ako nemozete da prisustite, idite tamo nadjite neki posao ....

Nevidio je lep, ali je ... aqualand.
Naslovu odgovara kanjon Grlje (Vusanje, Prokletije), ali tamo niko ne vodi "obične" turiste jer je previše teško.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boris, 24. jun 2018 11:13)

Nije akvaland. U akvalend se moze popiti bure piva. Lak spust (sasvim sigurno najljepsi), ali uz najmanji vid neopreznosti mozes da slomis nogu sa pola metra visine. Potrebna je maksimalna ozbiljnost. Voda je hladna i vece povrede su izvjesnije ukoliko se dese. Desavalo se i iskusnima, a pogotovo neiskusnima. Znaci cak i za pomalo fizicke spremne potrebno je 100 odstvo fokusa... Bitno je da ljudi shvate da ne mogu ici tamo bilo kako opiti. Ponesite malo cokoladica za vracanje kozjom stazom na pocetnu tacku. Secer ide u minus debelo.

pre 5 godina

@Sreten Zujkic : Prosla i jedno i drugo, kanjoning je neuporedivo uzbudljiviji. Ceo prolazak traje cca. 2-2.5h, ali adrenalin drzi danima. Vredi dati novac, narocito ako ne ides na ekstremnije varijante raftinga, kad je visok vodostaj (npr. maj) i na atraktivnije bukove, jer je rafting u toku leta za turiste koji vole da misle da su avanturisti. Znam i iskusne raftere koji tvrde da je Nevidio posebno iskustvo. Takodje, za prave sladokusce, savetujem da se prodje sa nekim od lokalnih vodica - em je jeftinije, em nema fancy opreme vec samo osnovna - neoprensko odelo i kaciga, tako da MORAS da prodjes svaki skok, nema abzajla ako ne mozes. Ali gledajte da pre toga nabavite neoprenske carape/ patike. Temp voda je oko 8 stepeni, a noge su uglavnom svo vreme u vodi, i to crpi energiju. A da ne pricam da se mnogi vrate sa prehladama, upalama...

Nevidio je lep kanjon.
Jos malo tezi kanjon za proci je kanjon Hrcavke u neposrednoj blizini reke Tare. Kanjon Hrcavke je takodje i mnogo veci sa vecim izborom za duzinu i tezinu ture.

pre 5 godina

Ok je Nevidio, ali kratko traje, probajte Kanjon Hrčavke (Nacionalni park Sutjeska), e to je avantura koja traje preko deset sati. Prošao sam ceo Balkan i bio na svim mestima skoro, ali Hrčavka je u poslednjih 5 godina jedina ostavila WOW efekat na mene, jako je zahtevna tura, i tuda nije prošlo više od 50ak ljudi. Ja sam imao sreću što smo radili istraživanja u cilju prikupljanja podataka koji su se iskoristili za očuvanje ovog kanjona od pošasti zvane mini hidroelektrane, i uspeli smo! ;-) Veliki pozdrav za SK Wolf Foča, da imena sad ne nabrajam, ljudi su legende!

munja

Sjećam se da je par ljudi sa mog faksa išlo, sa nekim speleolozima, davne 2000-te. Ostalo mi u glavi njihovo oduševljenje i prepričavanje, par fotki, da su morali da nosre deblja ronilačka odela zbog niske temperature vode i da su im ribe plivale oko nogu jer nisu bile navikle na ljude. Zapamtio sam ime nebili nekad otišao i ja.

pre 5 godina

100 eura, haha crnogorci navalili, zivim u americi, pa ovi su vidjeli kako amerikanci rade pa hoce I ONI. Isto tako bosanci naplacuju prevoz Sarajevo -Mostar - Sarajevo 100 eura za strance Koji idu na rafting, a budale stranci to placaju. Za jedan dan zarade sta jedan cg zaradi za godinu dana I vise.

pre 5 godina

Prosao sam sa dvojcom kolega bez vodica, opustano. Bez neoprena. Voda je toplija nego u mnogim rekama u kojima se kupam. Cak smo ulazili u vodu da se ugrejemo jer je napolju bilo hladno.Prica pije vodu za one koji ne umeju da hodaju mimo asfalta. I ako znam koloko kosta oprema jer je kupijem iz svog dzepa, smatram da je veliki bezobrazluk naplatiti 100e. Zar neko ko nema 100e a ima ljubav prema prirodi i nije osposobljen da ga prodje sam, treba da bude uskracen. Ja licno kada vodim nekog, niti mu naplatim koriscenje moje opreme nit bilo sta. Idemo kao drugari.

beli

@ Nesto fenamenalno. Preporučujem svima. Ovo da je u Švajcarskoj bilo bi svjetska destinacija i karte bi bile 100 eura, ali posto je kod nas niko i ne zna da postoji.

pre 5 godina

I mene mi je drago kad nam ovđe na 92 date nešto važno i lijepo o nama i vašoj crnogorskoj rodbinu u Beograd; da nauče nešto od vas, pa da i uniđu u NATO.

pre 5 godina

Prosao sam dva puta ovim kanjonom kao I mnogim drugim. Nevido je definitivno jedan od najlepsih koje sam video a pritom skoro tehnicki nezahtevan. Ako volite da skačete u vodu obavezno iskoristite to. Priroda je prelepa. Cena je sitnica za osecaj koji se dobije. Vodic je užasno bitan, ne samo kao profesionalac već i kao covek koji ce proceniti grupu i napraviti put interesantnijim. Savetujem svima da obidju, ja želim otici i 3 put. Grupa- društvo je užasno bitno.

Jovke

Prosao sam ovim prelepim kanjonom pre pet godina i moram reci da je nedovoljno obezbedjen i opasan. Na oko 300m od starta prosao sam pored momka koga je gorska sluzba pokusavala izvuci usled otvorenog preloma potkolenice. Ovo imam i snimljeno go-pro kamerom, tako da je deo price o sigurnosti apsolutna laz! Ipak, moja preporuka. Osecaj kada/ako izadjes nepovredjen je nezaboravan!

pre 5 godina

Bio sam pored ovog kanjona, nisam ulazio pošto sam bio samo u kratkom obilasku bez zadržavanja. Ono o čemu sam obavešten je da mnogi krenu samoinicijativno, bez nekog znanja u šta se upuštaju pa službe spasavanja imaju pune ruke posla a bilo je i nesrećnih sluajeve. To najčešće bude sa našim ljudima koji misle da su najpametniji i da im vodiči nisu potrebni pa da uštede neku siću ulaze na svoju ruku i neretko zapadnu u neprilike.

boban

..... nešto najluđe u životu što sam uradio do sada u maju , što ne preporučujem , jedva smo žive glave izvukli nas trojica i to bez vodiča i konopca .... oko 6,5 sati nam je trebalo da izađemo , inače avgustom i septembrom za 2,5 sata kad i preporučujem da se ide ..... inače prelep nezaboravan adrenalinski provod !!!

pre 5 godina

Vrlo zanimljivo izgleda. Molim, ako je isao neko od obicnih turista, da da neko svoje vidjenje: moze li se ici samostalno, bez vodica i posebne opreme.

djuka

Jako pametno od vas da nudite rakiju ljudima koji treba da se provlace izmedju stena, dovoljna je samo jedna greska...A vi nudite rakiju, svaka cast za organizaciju.

preferisco dirti addio

Isao sam u Nevidio sa ovim vodicima, nije neki problem proci jer momci znaju svaki kamen u kanjonu, samo slusas i radis sta ti kazu.. nikako ne ici na svoju ruku jer tada moze biti slomljenih nogu minimum, i nema povratka kad se jednim udje mozes samo naprijed, ako ne znas kuda vrlo je opasno, ranije su nekoliko puta spasavali promrznute strance kojima bilo je mnogo 100 eura pa isli sami.. prelijepo i stravicno mjesto, voda je u avgustu 4-5C.. svaka preporuka za Nevidio kanjoning

Prošao dvaput!
Prvi put sam sa vodičem Dragim Vujovićem, drugi put sa suprugom i sa vodičem Miškom Kosićem!
Doživljaj neverovatan, priroda fenomenalna! Ima bezbroj varijanti prolaska, sami vodiči vas procene, dal ste za turu sa skokovima ili za silaske kroz brzake!
Nema tolko uticaja sam termin kad se spuštate, kao na primer za rafting a kad su brzaci opasni, vodiči ni ne vode!
Moj predlog je da ipak idete u manjim grupama, pa nek i bude malo skuplje!
Od čitavog prolaska, fizički je najzahtevniji povratak, jer se penjete na najvišu tačku kanjona i vraćate se, tj. spuštate se do polazne tačke!
Pohvale za oba vodiča, profesionalizam na nivou!
I da vam slučajno ne pada na pamet bez vodiča da se uputite u avanturu! I ako ste ustedeli prvobitnih 100€, može da vas košta na kraju života, naprimer jedan prelom noge!

pre 5 godina

Бог је све просторе, од Крајине, Херцеговине, Црне Горе, данашње Србије, Босне обдарио феноменалном природом, али људи више воле хотел и "ол инклузив" него природу, импровизацију, враћање изворном.
Љетовања у хотелима са пуним пансионом, са базеном у дворишту су стерилна, и не остају нешто посебно у памћењу. Ово се не заборавља!

pre 5 godina

Malo hrabrosti jeste potrebno, najvise za finalni skok sa 10-12 metara. Ono sto je potrebnije su dobre patike koje se ne klizaju po glatkim stijenama, potrebna je opreznost a prije svega kondicija da se na kraju ture izadje uzbrdo (ono - bas uzbrdo iz kanjona). Garantujem da poslije ture spavanja nema od navale adrenalina izazvanog tom akcijom, ali i ljepotom netaknute prirode. Dobrodosli!

Biljana

Bila, medju prvim turistima iz Srbije, cini mi se 1998! Prosla prvih 300 m sto je bilo nekoliko sati prolaska kroz vodu, spustanja konopcima niz kaskade i sl. Bez opreme, samo sorc i patike. Posle tih oko 300 m se dalje ne moze bez opreme i zaranjanja pa se vratismo. Velika avantura, pamticu za ceo zivot. Kad sam posle svega cula koliko smo prosli, nisam mogla da verujem jer je utisak bio da smo mnogo vise.
U blizini obidjosmo i predivni vodopad duboko u sumi. Na putu do tog vodopada recica pravi kadice i necete verovati, zatekli dvoje Poljaka tada kako se brckaju u njima kao u jakuzziju.

pre 5 godina

Najteži deo u celoj ovoj priči je vratiti se na mesto polaska po izlasku iz kanjona okolnim putem u neoprenskom odelu.. Pričam iz iskustva! :)