Četvrtak, 30.03.2017.

19:10

UN: Ovo je jedanaest najboljih zemalja za život

Izvor: Independent

UN: Ovo je jedanaest najboljih zemalja za život IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

84 Komentari

Sortiraj po:

Boba ns

pre 7 godina

KOva, Island, Norveska i Svajcarska imaju takve prihode da im EU uopste nije potrebna. Ali ali kako se niste zapitali zasto je Norveska clan NATO. Kako to niste primetili.
A Svajcarskoj injihovom kapitalu u bankama sa racunima koji nemaju ime vec brojeve. Cuvanje novca sa poreklom itd

TurboNator

pre 7 godina

Nema covek sta da prigovori redosledu. Kao sto vidimo,te drzave su ulozile u obrazovanje,opismenile narod,malo kriminala imaju i dobru zdr.zastitu koja je uglavnom drzavna, sem Australije.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (C i n i k, 31. mart 2017 09:45)

Sto vole ljudi da pametuju o stvarima o kojima nemaju pojma...

Ja evo zivim u Australiji vec 17 godina i ne placam nista kad idem kod lekara opste prakse... Ako ides u DRZAVNU bolnicu takodje ne placas nista, zena i sin su bili par puta (razboleli se, ne u isto vreme - nega/usluga je bila sasvim pristojna). Za neke specijaliste mora da se doplati (zubari se placaju, drzava ne pokriva ali vecina ljudi placa osiguranje privatno koje pokrije oko 60%), ali osnovno zdravstvo se ne placa.

Naravno postoji opcija da ides privatno - platis ili imas dodatno privatno osiguranje (koje placas mesecno). Mi smo placali pa sam prestao, nema potrebe, bacanje para (oko $400 mesecno za celu porodicu) pogotovo ako si relativno mlad.

Nebojsa

pre 7 godina

Ovi sto pljuju po norveskoj bogami ne znam da li su uopste i bili i ako su bili gde su im oci. Cuj norvezani jure invalidske penzije; jeste, pogotovo ako su sa balkana poreklom. A sto se klime tice, Norveska ima tri klime, jer se prostire 2 000 km u pravcu severa. Oslo i sever nidje veze. U Oslu leta mogu da budu lepsa no u Spaniji ko voli da nije vrucina.

Dzo

pre 7 godina

@Kiselo grozdje,I ja sam se iznenadio kada sam procitao taj komentar. Ljudi ne znaju kako se prave kuce u skandinavskim zemljama i da naravno imaju najbolju termoizolaciju na svetu. Ako im je toliko mrzak evropski zivot neka pogledaju kako Rusi prave kuce. Od drveta naravno.

Kiselo grozdje

pre 7 godina

@skyfire form norway
Kao arhitekta koji zivi u Norveskoj mogu da ti kazem da si pogodio oko 20% stvari. I da, ocigledno da nemas pojma o svetu i graditeljstvu, s obzirom da je drvo najbolji materijal za izgradnju nizih objekata, bas zbog toga sto je dobar izolator. Nemas pojma. Unosis dezinformacije. Ovo za vukove i medvede necu ni da komentarisem.

EnaE

pre 7 godina

Svajcarka bi ipak trebala biti pre Norveske.Vreme u Svajcarskoj je super,posebno u italijanskom delu,prava mediteranska atmosfera.Norveska je cool za posetiti ali ne verujem da bi mnogi od nas mogli da se naviknu na pravu polarnu zimu.

NJN_75

pre 7 godina

Većina vas piše gluposti o Norveškoj i Skandinavskim zemljama, a da mnogi nisu nikada ni bili tamo. Kakva hladnoća i kratki dani? Kakvi hladni ljudi?
Šveđani bi rekli da nema lošeg vremena već loše odabrane odeće i obuće. Mi ovde na jugoistoku Evrope gde se puno kuka, malo radi i praznoslovi na sve strane, ne možemo da razumemo šveda u odelu koji vozi bicikl na kiši ili dankinje/norvežanke koje čeliče svoju decu tako što dečija kolica stoje na ulici prekrivenoj snegom i ledom.
Ljudi su tamo okrenuti prirodi i bez obzira na vremenske prilike provode puno vremena napolju u raznoraznim aktivnostima, dok se kod nas zapatio taj orijentalni, malograđanski način života gde se stalno sedi, kafeniše i ogovara. Žive duže zbog odličnog sistema zdravstvene zaštite, zbog genetike, umerenosti u svemu, a naročito zbog stalnog kretanja i rada.
Depresija? Ima toga tamo kao i svugde, ali šta je sa nama? Jel' javna tajna da su male sredine po Srbiji (i u okruženju) pune alkoholičara. Rođak, šumadinac mi kaže da su sela i varošice desetkovana alkoholizmom, neoženjeni muškarci u tridesetim i četrdesetim godinama života cirkaju "sve u tri".
Stekao sam tamo nekoliko vrednih prijatelja, ali da bi ste imali za prijatelja skandinavca, ne možete da sa balkanskim forama tipa „ti meni serdare, ja tebi vojvodo“, prođete u sredinama gde su ljudi skromni, uzdržani, ozbiljni i očekuju od vas promišljenost, a naročito poznavanje jezika, što mnogi naši ljudi ne znaju, jer čak ni engleski ne govore.

Svirac na mandolini

pre 7 godina

(Volim i ja vas, 31. mart 2017 08:39)

tacno. A dokaz je to sto npr. u Srbiju zele da se usele cak i Svajcarci. Dok u USA vec trecu godinu niko nije emigrirao. Nas narod je vrlo inteligentan, na tome nam svi zavide.

Dijaspora

pre 7 godina

Ovo rangirane je cista propaganda. Mogu reci za Irsku, zdravstvo katastrofa, nekompetentni strasno, a budzet zdravstva 14 milijardi evra. Svi politicari korumpirani, skoro i ne kriju. Skolstvo lose, osnovo u rukam kat. crkve a visoko sa najlosijm rezultatima u razvijenom svijetu. Klima losa. Drustvo zesto klasno podijeljeno, imate kvartove, ili sto neko prethodno spomenu, geta u vecim gradovima gdje se ne ide seta nocu, i to zbog domacih propalica, ne imigranta...
Iz vlastitog iskustva, Ceska je daleko kvalitetnije mjesto za zivot od Irske, jedno su im plate manje.

Isto sam misljenja da, kad bi se kod nas utegao drzavni sektor ( skolstvo ,zdravstvo, policija, pravosudje) mi bi sili pola zemalj sa liste po kvalitetu zivota.

Glasajte!!!

C i n i k

pre 7 godina

Nema covek sta da prigovori redosledu. Kao sto vidimo,te drzave su ulozile u obrazovanje,opismenile narod,malo kriminala imaju i dobru zdr.zastitu koja je uglavnom drzavna, sem Australije.

Djenka

pre 7 godina

Norveska ispred Svajcarske? Kome je tamo bolje? Irvasima?
(Paja, 31. mart 2017 05:27)

Norveska je zemlja sa manje ljudi a vise para. Nafta cini cuda. I kod njih ke zdravstvo besplatno, a u Svici nije nego se placa na nos. Inace nisu daleko, Svica definitivno ima bolju klimu iako je vreme ovde uglavnom za plakanje.

Lana

pre 7 godina

@ goxi667:

Falio ti jedan bod, je li? E pa, kad nisi našao za shodno da učiš za taj bod, što ti je kao studentu valjda obaveza, onda i treba da platiš. Niko ti taj bod nije oteo, sam si ostao bez njega. I to posebno na Srbiju treba da se odnosi, ne brinem ja za Nemce. Većina kritika studenata upućenih obrazovnom sistemu svodi se na to kako bi oni da uče manje, a da do diploma dođu što lakše i brže. S obzirom na celokupno stanje u zemlji, visoko školstvo još i dobro funkcioniše, bar njegovog socijalnog dela što se tiče. Ograničiću se na Univerzitet u Novom Sadu jer mi je matični: hrana u menzama je dobra i jeftina, uslovi u domovima sasvim solidni, a žalopojke o visokim školarinama nisu deplasirane nego bezobrazne. Na većini fakulteta uslov za budžet je 48 ostvarenih bodova u tekućoj godini, i to je kriterijum koji neće moći da zadovolji samo apsolutni maloumnik ili poslednja lenština što upisuje fakultet ne znajući šta drugo sa sobom da radi, a gro srpskog studentskog življa upravo je mešavina ta dva. Šta se time postiže sem stvaranje još veće armije večitih studenata? Na Medicinskom fakultetu u NS, a mislim i na ostalim medicinskim fakultetima u zemlji godine su "zaključane": da biste bili na budžetu, morate imati 60 bodova, tj. čistu godinu; sve manje od toga, makar i pola boda, znači samofinansiranje. Dalje, niko bez očišćene prethodne godine ne može polagati ispite iz naredne. Može da sluša predavanja, ide na vežbe i učestvuje u seminarima, ali su ispiti zaključani dok se sve što je iz ranijih godina preneto ne položi. Ovo treba uvesti na sve državne univerzitete. Možda ne zabranu polaganja ispita, ali 60 bodova kao kriterijum za budžetsko finansiranje treba apsolutno, tada bi se koliko-toliko odvojio kukolj i pokazalo ko stvarno želi da studira, a ko samo ubija vreme. U Americi je tercijarno obrazovanje izuzetno skupo i biva sve skuplje, pa ako nemate tu sreću da budete vrhunski sportista koji bi na osnovu toga dobio stipendiju, ili vanserijski nadaren student kojem će deo ili celokupnu školarinu finansirati država, univerzitet ili neka institucija, ne gine vam astronomski studentski kredit koji ćete otplaćivati godinama posle diplomiranja. Ne vaši roditelji nego vi lično. Ne kažem kako je to idealno ili čak dobro, ali bar nije usmereno na pravljenje beslovesne mase neproduktivnih debila od najperspektivnijeg dela populacije koja ništa drugo ne zna nego besomučno da traži "besplatno školstvo", bezobrazno ignorišući smešno lak i potpuno neakademski kriterijum čije ispunjavanje im upravo omogućava da se besplatno školuju. Jer studiranje je pre svega obaveza i odgovornost onoga ko studira. U bogatoj Americi studentski kredit otplaćuje student. U siromašnoj Srbiji mama i tata plaćaju kiriju za stančić na Grbavici, internet koji se uglavnom koristi za Fejs i porniće, džeparac, samofinansiranje kad zafali čuveni "samo jedan bod", a koliko je studentima loše pokazuje i to što se u čoporima celo leto dernjaju i loču zaječarsko pivo kod fontane iza Studentske poliklinike. Ukratko, studenti stalno kukaju na sistem, a sami su njegov najtoksičniji deo.

flula

pre 7 godina

u Nemackoj 96 odsto stanovnistva ima srednju skolu??!
Auu ako nije greska neka, onda svaka cast drzavi na sistemu
(shinji, 30. mart 2017 23:14)

Nije greska, u Nemackoj je osnovma skola 4 godine i onda ide srednja, a tu imate 3 razlicite:
- Hauptschule (4 godina)
- Realschule (6 godina)
- Gimnazija (8 godina).

Ona prva vam je "najslabija" i sluzi samo da bi ste popunili tih obaveznih 8 godina. Dovoljno je 8 razreda da imate, da biste imali srednju skolu.Ali su vam onda kasnije i mogucnosti da nadjete posao jako male.

Dragan

pre 7 godina

Ovo samo Amerikanci preko naručenih anketa tj UN, sprečavaju i odbijaju talase migranata da dodju do njihovih obala. Kao i mnoštvo anketa ranije. Ne mogu zabačene i izolovane zemlje severa Evrope, sa takvom klimom, da se porede sa Amerikom, Engleskom... čuj Island, pa idite da vidite. Da li znate da Island nema šume/drveće uopste ? o Norveškoj ne bih ni da pričam ...

Neprilagođen

pre 7 godina

@simke: Druže, slažem se u jednom: sreća je stvar ličnog izbora, međutim, mnogo je lakše biti srećan u društvu koje je uređeno, a opet do uređenog društva se stiže željom svakog pojedinca da društvo bude uređeno. Takvi ljudi ne samo da glasaju za to da vlast radi na uređenom društvu već i sami rade na tome. Ono sa čime se ne slažem jeste tvoja procena u vezi sa nekretninama: normalan svet rentira, ne brine se o tome. Isto i za auto. Istina jeste da u velikom delu sveta ljudi to smatraju imovinom, ali ako je ne koristiš za izdavanje, to je samo rupa bez dna - održavanje, porez, komunalne naknade (koje se u tom "nesrećnom" svetu podrazumevaju i plaćaju) brzo "pojedu" sve benefite posedovanja nekretnine (ako ih uopšte i ima). Istina je da su u AUS cene nekretnina eksplodirale i da su, kao u CH milionske - ali su i uslovi za dobijanje kredita neuporedivo bolji od SRB. No, uhvatih se za nekretnine - a problem je u "sreći". Obrazovanje je isto nešto što jako utiče na to - obrazovani ljudi imaju mnogo više šansi da budu srećni - ako je društvo uređeno i većinski obazovano - inače su, kao u Srbiji - nabijeni u ilegalu.

bora

pre 7 godina

Kuba!!
Nema igračaka tipa mobilni i auto,ali ima:
-besplatno školovanje
-besplatno zdravstvo
-beskrajno sunce
-prelepe devojke
-divna muzika
-dnevna 'fjaka'...
Nije ni čudo što su po istraživanjima,najsrećniji narod!!
Dok ne požele 'igračke'....Tu onda više sreće nema!!

Suke

pre 7 godina

@Miki pa druže Miki to je tačno. Naravno iz potpuno drugih razloga od onih koje ti navodiš. To su zemlje gde pod jedan nije sramota da odeš kod psihijatra, ljudi su obrazovani i znaju da se psihički poremećaji leče kao i sve drugo, imaju para za doktora i lekove, mogu da dođu na red kod lekara. Depresija nije bolest ni siromaštva ni bogatstva. Šta imamo kod nas? Sve se skriva, okreće se alkoholu, i "miran" tip pobije celu porodicu kad mu prekipi. Ja ne znam odakle nama ideja uopšte da ovu listu komentarisemo kad smo maltane najgori u svemu...

NN Lice

pre 7 godina

U Norveskoj vidim dosta ljudi koji piju, mnogo je alkoholicara, hipokondera(kako to oni kazu) tj. ljudi koji su stalno nesto bolesni, trckaraju kod lekara. Norvezani jure invalidske penzije kao mutavi, znam ih dosta takvih. Meni, za sada, izgleda ok. Hrana, odeca, obuca, tehnicka roba pristupacna svakom gradjaninu. Stanovi i kuce skupi, cak i po periferiji(Oslo), javni prevoz pristupacan (70-72 eura mesecno). Lose vreme moze da ubije u pojam nekad, ali to sve zavisi od osobe do osobe. Ono sto meni najvise smeta su zimski dani, kada pocne da pada mrak oko pola 4, kise i magla u jesenjim i prolecnim periodima. Leto moze da bude lepo, kao sto je bilo proslo leto, dosta suncanih dana, ali nije to kao kod nas na Balkanu, pa da se skala cima do 40-42, mada ipak moze da se "izgori" na suncu :) Juce smo u skoli bas pricali o tome kako stranci uvek govore, Norveska je skupa, cene su astronomske, a niko ne postavi sebi jedno obicno pitanje, a to je: Koliko moram da radim u Norveskoj za kilogram hleba, a koliko u zemljama iz kojih dolazimo, na kraju ispadne da je norveski hleb jeftiniji gradjanima Norveske :) Ko ima priliku, treba da proba, inace ce da se kaje ceo zivot sto nije. Udaljenost od porodice i prijatelja jeste tezak, ali se vremenom navikne.

Suke

pre 7 godina

@simke sta ti decko napriča... Vidi se da je tebi ovde najbolje te i ostani, naša deca neke se muče po svetu a ti uživaj u Srbiji gde je sve najbolje na svetu samo to drugi ne znaju

simon

pre 7 godina

Austrija jeste do pre godinu dana bila zemlja u kojoj je zdrastvo bilo za ponos. Sada vise ne!!!Austrijski lekari masovno zatvaraju ordinacije i odlaze u pecalbu na sever Evrope. Obrazovanje jeste svakom dostupno i jeftino, gotovo besplatno ali je kvalitet uzasno na niskom nivou (izuzetak su zanati koji pruzaju dobru priremu za poslove ali obrazovanje srednje i univerzitetsko su tuga i jad) Dakle UN su veoma pojednostavile i na osnovu veoma povrsne analize pravile rangiranje.

moje ime

pre 7 godina

neko je pitao gde smo mi? pa u svakoj od navedenih drzava. u navedenih 11 drzava (za Singapur nemam podatke), ostaje 10 drzava, zivi 1,8 do 2 miliona gradjana poreklom iz Srbije (ne racunajuci emigrante od pre 2. svetskog rata). to je procenjeni minimum, jer tacnim podacima ne raspolaze niko. u Srbiji ima 5,8 miliona gradjana sa pravom glasa. ako se nastavi ovaj tempo, zivece u tih 10 drzava skoro polovina od tog broja.

eto gde smo mi!

Nick

pre 7 godina

Island, Norveska i Svajcarska... Nas 17 godina uce da bez EU nema zivota, otkud sad ovo?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kova, 30. mart 2017 20:12)
Te države su mnogo više u EU nego što su trenutno Hrvatska, Bugarska i Rumunija recimo.

Inače ove poslednje 3 zemlje mi možemo samo da sanjamo sa našim "malo hoćemo EU, malo nećemo"

mate

pre 7 godina

ove liste treba gledati sa malo zadrške.
piše 8. Irska — Stopa kriminala u Irskoj je veoma niska.
ja se osećam mnogo bezbednije kada odem na godišnji odmor u Srbiju, nego dok sam u Dublinu.

objektivno

pre 7 godina

Kriterijumi koji su ovde uzeti u obzir pri rangiranju jesu vazni, ali ovde je rec o rangiranju zivota nekog prosecnog stanovnika te zemlje. Neke zemlje nisu okrenute proseku i ne mare za prosek, pa i to je ok ako su do sada tako zivele. Vazno je i kakva je klima, mentalitet, mnogo drugih faktora. Kad bi se sve to uzeli u obzir lista bi bila sasvim drugacija.

nordman

pre 7 godina

Vidi ga Brigen u Bergenu? Upravo sam bio tamo pre pola sata. A svaki dan kiša to nisu napisali. Mislim da i sa ovim malo preteruju.

srbi i analitika

pre 7 godina

Island, Norveska i Svajcarska... Nas 17 godina uce da bez EU nema zivota, otkud sad ovo?
[Komentar poslat iz B92 Android� aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Kova, 30. mart 2017 20:12)

Za zemlje kao sto je Srbija, clanstvo u EU bi bio ogroman korak unapred. Za ove pobrojane, to bi bio korak u nazad. Kakve veze ima Srbija sa Islandom, Norveskaom i Svajcarskom? Slican standard, politicki sistem, zdravstvo, skolstvo, vladavina prava,...?

srbi i analitika

pre 7 godina

cela planeta bi bila bajno mesto za zivot kada bi se ljudi okrenuli prirodnim izvorima energije (suncu, vetru, rekama...). Svi ratovi, diskriminacije, siromastvo imaju koren u nafti i akumuliranju novca iz iste. Mislite o tome.
[Komentar poslat iz B92 Androidâ„¢ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (zdravo-razume, 30. mart 2017 19:38)

Jeste, ratovi u exYU su vodjeni zbog nafte. Kako da ne. Jel i diskriminacija roma i gejeva u Srbiji, ili srba u Hrvatskoj ima koren u nafti?

aha

pre 7 godina

Za Norvesku su slagali. Skolstvo i zdravstvo su im uzasni, klima losa, nezaposlenost nezvanicna preko 20%, plate i cene 5-6 puta vece od srpskih.

SKYFIRE from NORWAY

pre 7 godina

Norveška je jedna divna hladna zemlja, gde leto ne postoji i gde Sunce možete da vidite čak nekoliko puta u životu ako sve vreme provedete tamo, isto tako tamo možete da uživate i u romantičnim noćima koje traju i po 6 meseci, a u toku obdanice, kada je napokon budete dočekali, društvo će vam praviti magla i veličanstveno sivilo boje dana. I to nije sve, jer ako živite van gradova kojih tamo imate čak nekoliko, moćićete da uživate u čarima netaknute divljine, to jest prirode gde će vam prvi susedi ne retko biti polarni medvedi, polarne lisice i vukovi. Moćićete da pevate i da igrate, ali nažalost ne i da gledate asfalt jer tamo non-stop pada sneg, međutim zato ćete uvek moći u nedogled da se skijate na ugodnih -50°C pod uslovom da ne slomite noge od neki led. Kuća ili zgrada u kojoj ćete živeti biće vam najverovatnije napravljena od matrijala koji je poslednja reč tehnike - od drveta! Za ručak ćete uvek imati predjelo, glavno jelo i dezert i sve to od mnoštva različitih vrsta slanih i slatkih riba! KRAJ PRVOG DELA.

mare

pre 7 godina

Sestra mi zivi u Norveskoj vec godinama i sve je to super ali ljudi su zatvoreni, bezdusni, nedruzeljubivi i zivot ti ode...s druge strane ja sam ziveo neko vreme u Angoli i bez obzira sto je Afrika dobro sam zaradjivao i stekao prijatelje Angolce za ceo zivot! Jedva cekam opet da odem tamo...

Miki

pre 7 godina

PA POGLEDAJTE U KOJIMA SE ZEMLJAMA TROSI NAJVISE ANTIDEPRESIVNE MEDICINE PA CE TE VIDJET DA JE LISTA SKORO ISTA.Zavisi sta podrazumjevas pod kvalitetom zivota mozda ko u Norveskoj da ne vidis sunce 6 mjeseci pa da budes sreca Ja srecem mnogo skandinavaca i cim im das malo pata a oni bjeze glavom bez obzira u suncane krajeve cudom se cude sta mi to radimo kod njih.

moja lista

pre 7 godina

Ukusi su različiti. Meni ni malo ne privlače ni daleke ni sjeverne ni izolirane zemlje, pa odmah otpadaju Australija, Amerika, Kanada, Norveška, Island, Irska. Ne svida mi se ni Nizozemska. Od navedenih mi se dopada samo Švicarska i Njemačka ali mnoge koje mi se dopadaju nisu na listi.Sviđa mi se Austrija, Poljska, Italija, Slovenija, Hrvatska, Slovaćka, Mađarska, Belgija, Luxemburg, Monaco, Francuska. Sviđa mi se i Britanija, Grćka i Španjolska, Portugal, C.G. ali su mi malo daleko. Nisu loše ni Srbija i Bosna ali mogu biti još puno bolje.

simke

pre 7 godina

bogatstvo u Americi? 85% amerikanaca nema nikakvu ustedjevinu. Jedino sto poseduju je mali udeo u vlasnistvu kuce koju otplacuju ceo zivot i penziji kojoj ne mogu da pristupe. Vecina amerikanaca je nekoliko plata od bankrota i beskucnistva.

Sto se ostalih zemalja tice tu stvari nisu mnogo bolje. U Ausraliji pored toga sto je infrastrukura uzasna i nedovoljna zbog rasta i koncentracije stanovnistva niko ne moze da priusti ni osnovne zivotne potrebe poput toga da kupi kucu ili stan posto su cene milionske. Slicno i u Svajcarskoj gde niko skor ne poseduje nekretnine. Obrazovanje u svim anglosaksonskim zemljama je kriminalno iako trose velike pare. Islandjani mozda imaju dug vek ali dobar deo provedu u depresiji. slicno kao i holandjani, danci i singapurcani. Nemci i nemaju zivot osim par vikenada godisnje.
na kraju krajeva ljudi u ovim zemljama nisu ni malo zadovoljniji i srecniji nego ljudi u siromasnim zemljama gde nema obrazovanja itd. Ljudska priroda je takva da ma kako mali problem da imas on je tebi uzasno velik i egzinsenciajlan.

Rosonero

pre 7 godina

Zivim u Norveakoj i zivot je dobar ali su i rashodi ogromni.Sto se tice skolstva koliko cujem od drugih ljudi kazu da je savrseno (kao i zdravstvo).Sto ae tice zivota najblje prolaze azilanti jer dobijaju sve od hrane,smestaja itd.Norvezani najbolje zive van Norveske.Zato Spaniju npr zovu "mala Norveska"

Jim Beam

pre 7 godina

@Kova
Sve tri zemlje imaju svoje razloge zašto ne žele u EU. Island zbog ribe, Norveška ribe i nafte, a Švajcarska zbog bankarskog sektora i neutralnosti. Ostale zemlje u Evropi nemaju taj luksuz kao one gde su stavile na papir da im se ne isplati da uđu u EU jer će nešto morati da dele. Tu spada i Srbija. Ali nije poenta EU integracija u tome kako mi to percipiramo: samo članstvo ne znači mnogo, jer su HR i Bugarska u EU pa im to nije preterano pomoglo. Bitnije je usvojiti vrednosti na kojima počiva EU i SPROVESTI IH u delo. To što su ove zemlje van EU ne znači da nemaju nikakve veze sa Unijom, naprotiv, sve moguće EU vrednosti su usvojili i prednjače. E zbog toga su najbolje zemlje, a ne zbog nekog papira ili istraživanja.

Nepoznati

pre 7 godina

Treba uzeti u obzir nejednakosti primanja, kao što je to urađeno u iHDI statističkoj metodi: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_inequality-adjusted_HDI.

Jasno se vidi da čiste kapitalističke zemlje poput SAD-a, Singapura, Novog Zelanda, Hong Konga (polu-nezavistan), Katra, Kuvajta, Bahreina i Saudijske Arabije gube svoje mesto na listi. SAD se jedva zadržava u prvoj četvrtini samo zahvaljujući prividno visokim platama u koje nije uračunat trošak za zdravstvenu negu i slično, što je besplatno i spada pod javni servis u većini drugih zemalja sa liste.

Norveška zaista jeste najbolja na svim rankinzima i to sa razlogom, a to je socijalistički pristup ekonomiji. Svi strateški sektori (poput energetike i telekomunikacija) su u većinskoj kontroli države, dok ostale kompanije prate zakonske odluke države. Dakle, ekonomija je poprilično centralno-planirana. Iz sličnih razloga su i ostale države na vrhu liste.

SKYFIRE from NORWAY

pre 7 godina

Norveška je jedna divna hladna zemlja, gde leto ne postoji i gde Sunce možete da vidite čak nekoliko puta u životu ako sve vreme provedete tamo, isto tako tamo možete da uživate i u romantičnim noćima koje traju i po 6 meseci, a u toku obdanice, kada je napokon budete dočekali, društvo će vam praviti magla i veličanstveno sivilo boje dana. I to nije sve, jer ako živite van gradova kojih tamo imate čak nekoliko, moćićete da uživate u čarima netaknute divljine, to jest prirode gde će vam prvi susedi ne retko biti polarni medvedi, polarne lisice i vukovi. Moćićete da pevate i da igrate, ali nažalost ne i da gledate asfalt jer tamo non-stop pada sneg, međutim zato ćete uvek moći u nedogled da se skijate na ugodnih -50°C pod uslovom da ne slomite noge od neki led. Kuća ili zgrada u kojoj ćete živeti biće vam najverovatnije napravljena od matrijala koji je poslednja reč tehnike - od drveta! Za ručak ćete uvek imati predjelo, glavno jelo i dezert i sve to od mnoštva različitih vrsta slanih i slatkih riba! KRAJ PRVOG DELA.

Svetlana

pre 7 godina

Pidatak koji stoji u poslednjem pasusu deluje nefer u poredjenju sa ostatkom teksta. U pitanju je proces koji mora biti osmisljen i podrzan sa svih strana i nivoa i koji se postepeno resava. I pored toga, izlazak iz ekstremnog siromastva je jako tesko ali izvodljivo.

adriano_galliani

pre 7 godina

Џаба Норвешкој све када је хладно, џаба Аустралији све када тамо убија све, од комарца до кенгура. Није све у бројевима и платама.

andreas kisser

pre 7 godina

u irskoj niska stopa kriminala!!!??? haha, osim ako se geta dablina, korka i narocito limerika ne racunaju. lista je cini mi se generalno ok, ali za irsku bas nisam siguran da joj je mesto ovde. ako izuzmemo ekonomiju koja je dosta dobra, zdravstvo, skolstvo, transport, socijalni sistem, itd. su mnogo losiji nego u vecini zapadnoevropskih zemalja. o alkoholizmu tek da ne govorimo! inace, da me neko ne ispljuje, dugogodisnja devojka mi je irkinja i dva puta godisnje sam 'obavezan' da posetim tasbinu :-)

zg

pre 7 godina

U 7 od ovih 10 zamalja mogu ic nesmetano zivit i radit pa vi recite da necete u eu.
A to sta ce bit sa drzavom nije moj problem a jedini razlog da glasam za ulazak u eu je to da mogu otic iz Hrvatske
A vi svi koji ste protiv ulaska Srbije u eu malo razmislite jer nezivi se od domoljublja

zoran

pre 7 godina

Australija na 2. mestu..? Ziveo sam tamo dovoljno dugo da bih mogao reci - ko moze da zbrise, neka brise dok je vreme.
Ne znam da li znate, ali u toj zemlji svaki treci stanovnik ima neki psiholoski problem, zvanicno potvrdjeno. To su ljudi koji su identifikovani od strane lekara, ali se pretpostavlja da ih je vise, ali trpe. To vam je taj "raj". Daleko mu bilo i ne povratilo se vise ikad.
Postoje jaki razlozi za to, ali ne bih sada da sirim temu...sami istrazujte.
Ove liste veze sa mozgom nemaju.

Na primer Malta...najdugovecniji ljudi zive u toj maloj drzavi. Zivot opusten, bez stresa, Standard solidan...klima savrsena. Obrazovanje na nivou. Zdrstvena zastitia evropska. Po cemu je neka Norveska, sa 6 meseci mraka, ocajnom klimom, bolja za zivot..??? Izmedju MAlte i norveske ne bih trena razmisljao u korist malog ostrva u Mediteranu.

Koristimozak

pre 7 godina

Norveska je mozda najbolja Norvezanima, a svako ima svoje merilo sta mu je bitno, i prosto je nemoguce meriti to objektivno... Grcima ce pre prijati Italija, Spanija, Portugal, a Svedima i Fincima pre Norveska, nije moguce ljude tek tako preseliti i reci nastavi da zivis, mnogo vise faktora mora da se uzme u obzir

Bambi's dead Bela's undead

pre 7 godina

Glupo je praviti takve liste jer nije moguce kvantifikovati sve faktore (npr. vreme u vecini tih zemalja je blagi uzas. Jel' to uslo u razmatranje?). Drugo, neke od tih zemalja su toliko velike da usrednjavane daje utisak da je u bilo kom delu zemlje isto lepo ziveti, a nije.

zdravo-razume

pre 7 godina

cela planeta bi bila bajno mesto za zivot kada bi se ljudi okrenuli prirodnim izvorima energije (suncu, vetru, rekama...). Svi ratovi, diskriminacije, siromastvo imaju koren u nafti i akumuliranju novca iz iste. Mislite o tome.

Koristimozak

pre 7 godina

Norveska je mozda najbolja Norvezanima, a svako ima svoje merilo sta mu je bitno, i prosto je nemoguce meriti to objektivno... Grcima ce pre prijati Italija, Spanija, Portugal, a Svedima i Fincima pre Norveska, nije moguce ljude tek tako preseliti i reci nastavi da zivis, mnogo vise faktora mora da se uzme u obzir

zdravo-razume

pre 7 godina

cela planeta bi bila bajno mesto za zivot kada bi se ljudi okrenuli prirodnim izvorima energije (suncu, vetru, rekama...). Svi ratovi, diskriminacije, siromastvo imaju koren u nafti i akumuliranju novca iz iste. Mislite o tome.

SKYFIRE from NORWAY

pre 7 godina

Norveška je jedna divna hladna zemlja, gde leto ne postoji i gde Sunce možete da vidite čak nekoliko puta u životu ako sve vreme provedete tamo, isto tako tamo možete da uživate i u romantičnim noćima koje traju i po 6 meseci, a u toku obdanice, kada je napokon budete dočekali, društvo će vam praviti magla i veličanstveno sivilo boje dana. I to nije sve, jer ako živite van gradova kojih tamo imate čak nekoliko, moćićete da uživate u čarima netaknute divljine, to jest prirode gde će vam prvi susedi ne retko biti polarni medvedi, polarne lisice i vukovi. Moćićete da pevate i da igrate, ali nažalost ne i da gledate asfalt jer tamo non-stop pada sneg, međutim zato ćete uvek moći u nedogled da se skijate na ugodnih -50°C pod uslovom da ne slomite noge od neki led. Kuća ili zgrada u kojoj ćete živeti biće vam najverovatnije napravljena od matrijala koji je poslednja reč tehnike - od drveta! Za ručak ćete uvek imati predjelo, glavno jelo i dezert i sve to od mnoštva različitih vrsta slanih i slatkih riba! KRAJ PRVOG DELA.

zoran

pre 7 godina

Australija na 2. mestu..? Ziveo sam tamo dovoljno dugo da bih mogao reci - ko moze da zbrise, neka brise dok je vreme.
Ne znam da li znate, ali u toj zemlji svaki treci stanovnik ima neki psiholoski problem, zvanicno potvrdjeno. To su ljudi koji su identifikovani od strane lekara, ali se pretpostavlja da ih je vise, ali trpe. To vam je taj "raj". Daleko mu bilo i ne povratilo se vise ikad.
Postoje jaki razlozi za to, ali ne bih sada da sirim temu...sami istrazujte.
Ove liste veze sa mozgom nemaju.

Na primer Malta...najdugovecniji ljudi zive u toj maloj drzavi. Zivot opusten, bez stresa, Standard solidan...klima savrsena. Obrazovanje na nivou. Zdrstvena zastitia evropska. Po cemu je neka Norveska, sa 6 meseci mraka, ocajnom klimom, bolja za zivot..??? Izmedju MAlte i norveske ne bih trena razmisljao u korist malog ostrva u Mediteranu.

bora

pre 7 godina

Kuba!!
Nema igračaka tipa mobilni i auto,ali ima:
-besplatno školovanje
-besplatno zdravstvo
-beskrajno sunce
-prelepe devojke
-divna muzika
-dnevna 'fjaka'...
Nije ni čudo što su po istraživanjima,najsrećniji narod!!
Dok ne požele 'igračke'....Tu onda više sreće nema!!

Rosonero

pre 7 godina

Zivim u Norveakoj i zivot je dobar ali su i rashodi ogromni.Sto se tice skolstva koliko cujem od drugih ljudi kazu da je savrseno (kao i zdravstvo).Sto ae tice zivota najblje prolaze azilanti jer dobijaju sve od hrane,smestaja itd.Norvezani najbolje zive van Norveske.Zato Spaniju npr zovu "mala Norveska"

zg

pre 7 godina

U 7 od ovih 10 zamalja mogu ic nesmetano zivit i radit pa vi recite da necete u eu.
A to sta ce bit sa drzavom nije moj problem a jedini razlog da glasam za ulazak u eu je to da mogu otic iz Hrvatske
A vi svi koji ste protiv ulaska Srbije u eu malo razmislite jer nezivi se od domoljublja

Suke

pre 7 godina

@Miki pa druže Miki to je tačno. Naravno iz potpuno drugih razloga od onih koje ti navodiš. To su zemlje gde pod jedan nije sramota da odeš kod psihijatra, ljudi su obrazovani i znaju da se psihički poremećaji leče kao i sve drugo, imaju para za doktora i lekove, mogu da dođu na red kod lekara. Depresija nije bolest ni siromaštva ni bogatstva. Šta imamo kod nas? Sve se skriva, okreće se alkoholu, i "miran" tip pobije celu porodicu kad mu prekipi. Ja ne znam odakle nama ideja uopšte da ovu listu komentarisemo kad smo maltane najgori u svemu...

simke

pre 7 godina

bogatstvo u Americi? 85% amerikanaca nema nikakvu ustedjevinu. Jedino sto poseduju je mali udeo u vlasnistvu kuce koju otplacuju ceo zivot i penziji kojoj ne mogu da pristupe. Vecina amerikanaca je nekoliko plata od bankrota i beskucnistva.

Sto se ostalih zemalja tice tu stvari nisu mnogo bolje. U Ausraliji pored toga sto je infrastrukura uzasna i nedovoljna zbog rasta i koncentracije stanovnistva niko ne moze da priusti ni osnovne zivotne potrebe poput toga da kupi kucu ili stan posto su cene milionske. Slicno i u Svajcarskoj gde niko skor ne poseduje nekretnine. Obrazovanje u svim anglosaksonskim zemljama je kriminalno iako trose velike pare. Islandjani mozda imaju dug vek ali dobar deo provedu u depresiji. slicno kao i holandjani, danci i singapurcani. Nemci i nemaju zivot osim par vikenada godisnje.
na kraju krajeva ljudi u ovim zemljama nisu ni malo zadovoljniji i srecniji nego ljudi u siromasnim zemljama gde nema obrazovanja itd. Ljudska priroda je takva da ma kako mali problem da imas on je tebi uzasno velik i egzinsenciajlan.

NJN_75

pre 7 godina

Većina vas piše gluposti o Norveškoj i Skandinavskim zemljama, a da mnogi nisu nikada ni bili tamo. Kakva hladnoća i kratki dani? Kakvi hladni ljudi?
Šveđani bi rekli da nema lošeg vremena već loše odabrane odeće i obuće. Mi ovde na jugoistoku Evrope gde se puno kuka, malo radi i praznoslovi na sve strane, ne možemo da razumemo šveda u odelu koji vozi bicikl na kiši ili dankinje/norvežanke koje čeliče svoju decu tako što dečija kolica stoje na ulici prekrivenoj snegom i ledom.
Ljudi su tamo okrenuti prirodi i bez obzira na vremenske prilike provode puno vremena napolju u raznoraznim aktivnostima, dok se kod nas zapatio taj orijentalni, malograđanski način života gde se stalno sedi, kafeniše i ogovara. Žive duže zbog odličnog sistema zdravstvene zaštite, zbog genetike, umerenosti u svemu, a naročito zbog stalnog kretanja i rada.
Depresija? Ima toga tamo kao i svugde, ali šta je sa nama? Jel' javna tajna da su male sredine po Srbiji (i u okruženju) pune alkoholičara. Rođak, šumadinac mi kaže da su sela i varošice desetkovana alkoholizmom, neoženjeni muškarci u tridesetim i četrdesetim godinama života cirkaju "sve u tri".
Stekao sam tamo nekoliko vrednih prijatelja, ali da bi ste imali za prijatelja skandinavca, ne možete da sa balkanskim forama tipa „ti meni serdare, ja tebi vojvodo“, prođete u sredinama gde su ljudi skromni, uzdržani, ozbiljni i očekuju od vas promišljenost, a naročito poznavanje jezika, što mnogi naši ljudi ne znaju, jer čak ni engleski ne govore.

adriano_galliani

pre 7 godina

Џаба Норвешкој све када је хладно, џаба Аустралији све када тамо убија све, од комарца до кенгура. Није све у бројевима и платама.

mare

pre 7 godina

Sestra mi zivi u Norveskoj vec godinama i sve je to super ali ljudi su zatvoreni, bezdusni, nedruzeljubivi i zivot ti ode...s druge strane ja sam ziveo neko vreme u Angoli i bez obzira sto je Afrika dobro sam zaradjivao i stekao prijatelje Angolce za ceo zivot! Jedva cekam opet da odem tamo...

srbi i analitika

pre 7 godina

cela planeta bi bila bajno mesto za zivot kada bi se ljudi okrenuli prirodnim izvorima energije (suncu, vetru, rekama...). Svi ratovi, diskriminacije, siromastvo imaju koren u nafti i akumuliranju novca iz iste. Mislite o tome.
[Komentar poslat iz B92 Androidâ„¢ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (zdravo-razume, 30. mart 2017 19:38)

Jeste, ratovi u exYU su vodjeni zbog nafte. Kako da ne. Jel i diskriminacija roma i gejeva u Srbiji, ili srba u Hrvatskoj ima koren u nafti?

Jim Beam

pre 7 godina

@Kova
Sve tri zemlje imaju svoje razloge zašto ne žele u EU. Island zbog ribe, Norveška ribe i nafte, a Švajcarska zbog bankarskog sektora i neutralnosti. Ostale zemlje u Evropi nemaju taj luksuz kao one gde su stavile na papir da im se ne isplati da uđu u EU jer će nešto morati da dele. Tu spada i Srbija. Ali nije poenta EU integracija u tome kako mi to percipiramo: samo članstvo ne znači mnogo, jer su HR i Bugarska u EU pa im to nije preterano pomoglo. Bitnije je usvojiti vrednosti na kojima počiva EU i SPROVESTI IH u delo. To što su ove zemlje van EU ne znači da nemaju nikakve veze sa Unijom, naprotiv, sve moguće EU vrednosti su usvojili i prednjače. E zbog toga su najbolje zemlje, a ne zbog nekog papira ili istraživanja.

Nepoznati

pre 7 godina

Treba uzeti u obzir nejednakosti primanja, kao što je to urađeno u iHDI statističkoj metodi: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_inequality-adjusted_HDI.

Jasno se vidi da čiste kapitalističke zemlje poput SAD-a, Singapura, Novog Zelanda, Hong Konga (polu-nezavistan), Katra, Kuvajta, Bahreina i Saudijske Arabije gube svoje mesto na listi. SAD se jedva zadržava u prvoj četvrtini samo zahvaljujući prividno visokim platama u koje nije uračunat trošak za zdravstvenu negu i slično, što je besplatno i spada pod javni servis u većini drugih zemalja sa liste.

Norveška zaista jeste najbolja na svim rankinzima i to sa razlogom, a to je socijalistički pristup ekonomiji. Svi strateški sektori (poput energetike i telekomunikacija) su u većinskoj kontroli države, dok ostale kompanije prate zakonske odluke države. Dakle, ekonomija je poprilično centralno-planirana. Iz sličnih razloga su i ostale države na vrhu liste.

Kiselo grozdje

pre 7 godina

@skyfire form norway
Kao arhitekta koji zivi u Norveskoj mogu da ti kazem da si pogodio oko 20% stvari. I da, ocigledno da nemas pojma o svetu i graditeljstvu, s obzirom da je drvo najbolji materijal za izgradnju nizih objekata, bas zbog toga sto je dobar izolator. Nemas pojma. Unosis dezinformacije. Ovo za vukove i medvede necu ni da komentarisem.

Nick

pre 7 godina

Island, Norveska i Svajcarska... Nas 17 godina uce da bez EU nema zivota, otkud sad ovo?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kova, 30. mart 2017 20:12)
Te države su mnogo više u EU nego što su trenutno Hrvatska, Bugarska i Rumunija recimo.

Inače ove poslednje 3 zemlje mi možemo samo da sanjamo sa našim "malo hoćemo EU, malo nećemo"

Suke

pre 7 godina

@simke sta ti decko napriča... Vidi se da je tebi ovde najbolje te i ostani, naša deca neke se muče po svetu a ti uživaj u Srbiji gde je sve najbolje na svetu samo to drugi ne znaju

Lana

pre 7 godina

@ goxi667:

Falio ti jedan bod, je li? E pa, kad nisi našao za shodno da učiš za taj bod, što ti je kao studentu valjda obaveza, onda i treba da platiš. Niko ti taj bod nije oteo, sam si ostao bez njega. I to posebno na Srbiju treba da se odnosi, ne brinem ja za Nemce. Većina kritika studenata upućenih obrazovnom sistemu svodi se na to kako bi oni da uče manje, a da do diploma dođu što lakše i brže. S obzirom na celokupno stanje u zemlji, visoko školstvo još i dobro funkcioniše, bar njegovog socijalnog dela što se tiče. Ograničiću se na Univerzitet u Novom Sadu jer mi je matični: hrana u menzama je dobra i jeftina, uslovi u domovima sasvim solidni, a žalopojke o visokim školarinama nisu deplasirane nego bezobrazne. Na većini fakulteta uslov za budžet je 48 ostvarenih bodova u tekućoj godini, i to je kriterijum koji neće moći da zadovolji samo apsolutni maloumnik ili poslednja lenština što upisuje fakultet ne znajući šta drugo sa sobom da radi, a gro srpskog studentskog življa upravo je mešavina ta dva. Šta se time postiže sem stvaranje još veće armije večitih studenata? Na Medicinskom fakultetu u NS, a mislim i na ostalim medicinskim fakultetima u zemlji godine su "zaključane": da biste bili na budžetu, morate imati 60 bodova, tj. čistu godinu; sve manje od toga, makar i pola boda, znači samofinansiranje. Dalje, niko bez očišćene prethodne godine ne može polagati ispite iz naredne. Može da sluša predavanja, ide na vežbe i učestvuje u seminarima, ali su ispiti zaključani dok se sve što je iz ranijih godina preneto ne položi. Ovo treba uvesti na sve državne univerzitete. Možda ne zabranu polaganja ispita, ali 60 bodova kao kriterijum za budžetsko finansiranje treba apsolutno, tada bi se koliko-toliko odvojio kukolj i pokazalo ko stvarno želi da studira, a ko samo ubija vreme. U Americi je tercijarno obrazovanje izuzetno skupo i biva sve skuplje, pa ako nemate tu sreću da budete vrhunski sportista koji bi na osnovu toga dobio stipendiju, ili vanserijski nadaren student kojem će deo ili celokupnu školarinu finansirati država, univerzitet ili neka institucija, ne gine vam astronomski studentski kredit koji ćete otplaćivati godinama posle diplomiranja. Ne vaši roditelji nego vi lično. Ne kažem kako je to idealno ili čak dobro, ali bar nije usmereno na pravljenje beslovesne mase neproduktivnih debila od najperspektivnijeg dela populacije koja ništa drugo ne zna nego besomučno da traži "besplatno školstvo", bezobrazno ignorišući smešno lak i potpuno neakademski kriterijum čije ispunjavanje im upravo omogućava da se besplatno školuju. Jer studiranje je pre svega obaveza i odgovornost onoga ko studira. U bogatoj Americi studentski kredit otplaćuje student. U siromašnoj Srbiji mama i tata plaćaju kiriju za stančić na Grbavici, internet koji se uglavnom koristi za Fejs i porniće, džeparac, samofinansiranje kad zafali čuveni "samo jedan bod", a koliko je studentima loše pokazuje i to što se u čoporima celo leto dernjaju i loču zaječarsko pivo kod fontane iza Studentske poliklinike. Ukratko, studenti stalno kukaju na sistem, a sami su njegov najtoksičniji deo.

Bambi's dead Bela's undead

pre 7 godina

Glupo je praviti takve liste jer nije moguce kvantifikovati sve faktore (npr. vreme u vecini tih zemalja je blagi uzas. Jel' to uslo u razmatranje?). Drugo, neke od tih zemalja su toliko velike da usrednjavane daje utisak da je u bilo kom delu zemlje isto lepo ziveti, a nije.

andreas kisser

pre 7 godina

u irskoj niska stopa kriminala!!!??? haha, osim ako se geta dablina, korka i narocito limerika ne racunaju. lista je cini mi se generalno ok, ali za irsku bas nisam siguran da joj je mesto ovde. ako izuzmemo ekonomiju koja je dosta dobra, zdravstvo, skolstvo, transport, socijalni sistem, itd. su mnogo losiji nego u vecini zapadnoevropskih zemalja. o alkoholizmu tek da ne govorimo! inace, da me neko ne ispljuje, dugogodisnja devojka mi je irkinja i dva puta godisnje sam 'obavezan' da posetim tasbinu :-)

Miki

pre 7 godina

PA POGLEDAJTE U KOJIMA SE ZEMLJAMA TROSI NAJVISE ANTIDEPRESIVNE MEDICINE PA CE TE VIDJET DA JE LISTA SKORO ISTA.Zavisi sta podrazumjevas pod kvalitetom zivota mozda ko u Norveskoj da ne vidis sunce 6 mjeseci pa da budes sreca Ja srecem mnogo skandinavaca i cim im das malo pata a oni bjeze glavom bez obzira u suncane krajeve cudom se cude sta mi to radimo kod njih.

EnaE

pre 7 godina

Svajcarka bi ipak trebala biti pre Norveske.Vreme u Svajcarskoj je super,posebno u italijanskom delu,prava mediteranska atmosfera.Norveska je cool za posetiti ali ne verujem da bi mnogi od nas mogli da se naviknu na pravu polarnu zimu.

NN Lice

pre 7 godina

U Norveskoj vidim dosta ljudi koji piju, mnogo je alkoholicara, hipokondera(kako to oni kazu) tj. ljudi koji su stalno nesto bolesni, trckaraju kod lekara. Norvezani jure invalidske penzije kao mutavi, znam ih dosta takvih. Meni, za sada, izgleda ok. Hrana, odeca, obuca, tehnicka roba pristupacna svakom gradjaninu. Stanovi i kuce skupi, cak i po periferiji(Oslo), javni prevoz pristupacan (70-72 eura mesecno). Lose vreme moze da ubije u pojam nekad, ali to sve zavisi od osobe do osobe. Ono sto meni najvise smeta su zimski dani, kada pocne da pada mrak oko pola 4, kise i magla u jesenjim i prolecnim periodima. Leto moze da bude lepo, kao sto je bilo proslo leto, dosta suncanih dana, ali nije to kao kod nas na Balkanu, pa da se skala cima do 40-42, mada ipak moze da se "izgori" na suncu :) Juce smo u skoli bas pricali o tome kako stranci uvek govore, Norveska je skupa, cene su astronomske, a niko ne postavi sebi jedno obicno pitanje, a to je: Koliko moram da radim u Norveskoj za kilogram hleba, a koliko u zemljama iz kojih dolazimo, na kraju ispadne da je norveski hleb jeftiniji gradjanima Norveske :) Ko ima priliku, treba da proba, inace ce da se kaje ceo zivot sto nije. Udaljenost od porodice i prijatelja jeste tezak, ali se vremenom navikne.

Svirac na mandolini

pre 7 godina

(Volim i ja vas, 31. mart 2017 08:39)

tacno. A dokaz je to sto npr. u Srbiju zele da se usele cak i Svajcarci. Dok u USA vec trecu godinu niko nije emigrirao. Nas narod je vrlo inteligentan, na tome nam svi zavide.

simon

pre 7 godina

Austrija jeste do pre godinu dana bila zemlja u kojoj je zdrastvo bilo za ponos. Sada vise ne!!!Austrijski lekari masovno zatvaraju ordinacije i odlaze u pecalbu na sever Evrope. Obrazovanje jeste svakom dostupno i jeftino, gotovo besplatno ali je kvalitet uzasno na niskom nivou (izuzetak su zanati koji pruzaju dobru priremu za poslove ali obrazovanje srednje i univerzitetsko su tuga i jad) Dakle UN su veoma pojednostavile i na osnovu veoma povrsne analize pravile rangiranje.

flula

pre 7 godina

u Nemackoj 96 odsto stanovnistva ima srednju skolu??!
Auu ako nije greska neka, onda svaka cast drzavi na sistemu
(shinji, 30. mart 2017 23:14)

Nije greska, u Nemackoj je osnovma skola 4 godine i onda ide srednja, a tu imate 3 razlicite:
- Hauptschule (4 godina)
- Realschule (6 godina)
- Gimnazija (8 godina).

Ona prva vam je "najslabija" i sluzi samo da bi ste popunili tih obaveznih 8 godina. Dovoljno je 8 razreda da imate, da biste imali srednju skolu.Ali su vam onda kasnije i mogucnosti da nadjete posao jako male.

moja lista

pre 7 godina

Ukusi su različiti. Meni ni malo ne privlače ni daleke ni sjeverne ni izolirane zemlje, pa odmah otpadaju Australija, Amerika, Kanada, Norveška, Island, Irska. Ne svida mi se ni Nizozemska. Od navedenih mi se dopada samo Švicarska i Njemačka ali mnoge koje mi se dopadaju nisu na listi.Sviđa mi se Austrija, Poljska, Italija, Slovenija, Hrvatska, Slovaćka, Mađarska, Belgija, Luxemburg, Monaco, Francuska. Sviđa mi se i Britanija, Grćka i Španjolska, Portugal, C.G. ali su mi malo daleko. Nisu loše ni Srbija i Bosna ali mogu biti još puno bolje.

Djenka

pre 7 godina

Norveska ispred Svajcarske? Kome je tamo bolje? Irvasima?
(Paja, 31. mart 2017 05:27)

Norveska je zemlja sa manje ljudi a vise para. Nafta cini cuda. I kod njih ke zdravstvo besplatno, a u Svici nije nego se placa na nos. Inace nisu daleko, Svica definitivno ima bolju klimu iako je vreme ovde uglavnom za plakanje.

Neprilagođen

pre 7 godina

@simke: Druže, slažem se u jednom: sreća je stvar ličnog izbora, međutim, mnogo je lakše biti srećan u društvu koje je uređeno, a opet do uređenog društva se stiže željom svakog pojedinca da društvo bude uređeno. Takvi ljudi ne samo da glasaju za to da vlast radi na uređenom društvu već i sami rade na tome. Ono sa čime se ne slažem jeste tvoja procena u vezi sa nekretninama: normalan svet rentira, ne brine se o tome. Isto i za auto. Istina jeste da u velikom delu sveta ljudi to smatraju imovinom, ali ako je ne koristiš za izdavanje, to je samo rupa bez dna - održavanje, porez, komunalne naknade (koje se u tom "nesrećnom" svetu podrazumevaju i plaćaju) brzo "pojedu" sve benefite posedovanja nekretnine (ako ih uopšte i ima). Istina je da su u AUS cene nekretnina eksplodirale i da su, kao u CH milionske - ali su i uslovi za dobijanje kredita neuporedivo bolji od SRB. No, uhvatih se za nekretnine - a problem je u "sreći". Obrazovanje je isto nešto što jako utiče na to - obrazovani ljudi imaju mnogo više šansi da budu srećni - ako je društvo uređeno i većinski obazovano - inače su, kao u Srbiji - nabijeni u ilegalu.

Dijaspora

pre 7 godina

Ovo rangirane je cista propaganda. Mogu reci za Irsku, zdravstvo katastrofa, nekompetentni strasno, a budzet zdravstva 14 milijardi evra. Svi politicari korumpirani, skoro i ne kriju. Skolstvo lose, osnovo u rukam kat. crkve a visoko sa najlosijm rezultatima u razvijenom svijetu. Klima losa. Drustvo zesto klasno podijeljeno, imate kvartove, ili sto neko prethodno spomenu, geta u vecim gradovima gdje se ne ide seta nocu, i to zbog domacih propalica, ne imigranta...
Iz vlastitog iskustva, Ceska je daleko kvalitetnije mjesto za zivot od Irske, jedno su im plate manje.

Isto sam misljenja da, kad bi se kod nas utegao drzavni sektor ( skolstvo ,zdravstvo, policija, pravosudje) mi bi sili pola zemalj sa liste po kvalitetu zivota.

Glasajte!!!

objektivno

pre 7 godina

Kriterijumi koji su ovde uzeti u obzir pri rangiranju jesu vazni, ali ovde je rec o rangiranju zivota nekog prosecnog stanovnika te zemlje. Neke zemlje nisu okrenute proseku i ne mare za prosek, pa i to je ok ako su do sada tako zivele. Vazno je i kakva je klima, mentalitet, mnogo drugih faktora. Kad bi se sve to uzeli u obzir lista bi bila sasvim drugacija.

C i n i k

pre 7 godina

Nema covek sta da prigovori redosledu. Kao sto vidimo,te drzave su ulozile u obrazovanje,opismenile narod,malo kriminala imaju i dobru zdr.zastitu koja je uglavnom drzavna, sem Australije.

moje ime

pre 7 godina

neko je pitao gde smo mi? pa u svakoj od navedenih drzava. u navedenih 11 drzava (za Singapur nemam podatke), ostaje 10 drzava, zivi 1,8 do 2 miliona gradjana poreklom iz Srbije (ne racunajuci emigrante od pre 2. svetskog rata). to je procenjeni minimum, jer tacnim podacima ne raspolaze niko. u Srbiji ima 5,8 miliona gradjana sa pravom glasa. ako se nastavi ovaj tempo, zivece u tih 10 drzava skoro polovina od tog broja.

eto gde smo mi!

nordman

pre 7 godina

Vidi ga Brigen u Bergenu? Upravo sam bio tamo pre pola sata. A svaki dan kiša to nisu napisali. Mislim da i sa ovim malo preteruju.

srbi i analitika

pre 7 godina

Island, Norveska i Svajcarska... Nas 17 godina uce da bez EU nema zivota, otkud sad ovo?
[Komentar poslat iz B92 Android� aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Kova, 30. mart 2017 20:12)

Za zemlje kao sto je Srbija, clanstvo u EU bi bio ogroman korak unapred. Za ove pobrojane, to bi bio korak u nazad. Kakve veze ima Srbija sa Islandom, Norveskaom i Svajcarskom? Slican standard, politicki sistem, zdravstvo, skolstvo, vladavina prava,...?

Dzo

pre 7 godina

@Kiselo grozdje,I ja sam se iznenadio kada sam procitao taj komentar. Ljudi ne znaju kako se prave kuce u skandinavskim zemljama i da naravno imaju najbolju termoizolaciju na svetu. Ako im je toliko mrzak evropski zivot neka pogledaju kako Rusi prave kuce. Od drveta naravno.

aha

pre 7 godina

Za Norvesku su slagali. Skolstvo i zdravstvo su im uzasni, klima losa, nezaposlenost nezvanicna preko 20%, plate i cene 5-6 puta vece od srpskih.

SKYFIRE from NORWAY

pre 7 godina

Norveška je jedna divna hladna zemlja, gde leto ne postoji i gde Sunce možete da vidite čak nekoliko puta u životu ako sve vreme provedete tamo, isto tako tamo možete da uživate i u romantičnim noćima koje traju i po 6 meseci, a u toku obdanice, kada je napokon budete dočekali, društvo će vam praviti magla i veličanstveno sivilo boje dana. I to nije sve, jer ako živite van gradova kojih tamo imate čak nekoliko, moćićete da uživate u čarima netaknute divljine, to jest prirode gde će vam prvi susedi ne retko biti polarni medvedi, polarne lisice i vukovi. Moćićete da pevate i da igrate, ali nažalost ne i da gledate asfalt jer tamo non-stop pada sneg, međutim zato ćete uvek moći u nedogled da se skijate na ugodnih -50°C pod uslovom da ne slomite noge od neki led. Kuća ili zgrada u kojoj ćete živeti biće vam najverovatnije napravljena od matrijala koji je poslednja reč tehnike - od drveta! Za ručak ćete uvek imati predjelo, glavno jelo i dezert i sve to od mnoštva različitih vrsta slanih i slatkih riba! KRAJ PRVOG DELA.

Svetlana

pre 7 godina

Pidatak koji stoji u poslednjem pasusu deluje nefer u poredjenju sa ostatkom teksta. U pitanju je proces koji mora biti osmisljen i podrzan sa svih strana i nivoa i koji se postepeno resava. I pored toga, izlazak iz ekstremnog siromastva je jako tesko ali izvodljivo.

Nebojsa

pre 7 godina

Ovi sto pljuju po norveskoj bogami ne znam da li su uopste i bili i ako su bili gde su im oci. Cuj norvezani jure invalidske penzije; jeste, pogotovo ako su sa balkana poreklom. A sto se klime tice, Norveska ima tri klime, jer se prostire 2 000 km u pravcu severa. Oslo i sever nidje veze. U Oslu leta mogu da budu lepsa no u Spaniji ko voli da nije vrucina.

mate

pre 7 godina

ove liste treba gledati sa malo zadrške.
piše 8. Irska — Stopa kriminala u Irskoj je veoma niska.
ja se osećam mnogo bezbednije kada odem na godišnji odmor u Srbiju, nego dok sam u Dublinu.

Dragan

pre 7 godina

Ovo samo Amerikanci preko naručenih anketa tj UN, sprečavaju i odbijaju talase migranata da dodju do njihovih obala. Kao i mnoštvo anketa ranije. Ne mogu zabačene i izolovane zemlje severa Evrope, sa takvom klimom, da se porede sa Amerikom, Engleskom... čuj Island, pa idite da vidite. Da li znate da Island nema šume/drveće uopste ? o Norveškoj ne bih ni da pričam ...

TurboNator

pre 7 godina

Nema covek sta da prigovori redosledu. Kao sto vidimo,te drzave su ulozile u obrazovanje,opismenile narod,malo kriminala imaju i dobru zdr.zastitu koja je uglavnom drzavna, sem Australije.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (C i n i k, 31. mart 2017 09:45)

Sto vole ljudi da pametuju o stvarima o kojima nemaju pojma...

Ja evo zivim u Australiji vec 17 godina i ne placam nista kad idem kod lekara opste prakse... Ako ides u DRZAVNU bolnicu takodje ne placas nista, zena i sin su bili par puta (razboleli se, ne u isto vreme - nega/usluga je bila sasvim pristojna). Za neke specijaliste mora da se doplati (zubari se placaju, drzava ne pokriva ali vecina ljudi placa osiguranje privatno koje pokrije oko 60%), ali osnovno zdravstvo se ne placa.

Naravno postoji opcija da ides privatno - platis ili imas dodatno privatno osiguranje (koje placas mesecno). Mi smo placali pa sam prestao, nema potrebe, bacanje para (oko $400 mesecno za celu porodicu) pogotovo ako si relativno mlad.

Boba ns

pre 7 godina

KOva, Island, Norveska i Svajcarska imaju takve prihode da im EU uopste nije potrebna. Ali ali kako se niste zapitali zasto je Norveska clan NATO. Kako to niste primetili.
A Svajcarskoj injihovom kapitalu u bankama sa racunima koji nemaju ime vec brojeve. Cuvanje novca sa poreklom itd

simke

pre 7 godina

bogatstvo u Americi? 85% amerikanaca nema nikakvu ustedjevinu. Jedino sto poseduju je mali udeo u vlasnistvu kuce koju otplacuju ceo zivot i penziji kojoj ne mogu da pristupe. Vecina amerikanaca je nekoliko plata od bankrota i beskucnistva.

Sto se ostalih zemalja tice tu stvari nisu mnogo bolje. U Ausraliji pored toga sto je infrastrukura uzasna i nedovoljna zbog rasta i koncentracije stanovnistva niko ne moze da priusti ni osnovne zivotne potrebe poput toga da kupi kucu ili stan posto su cene milionske. Slicno i u Svajcarskoj gde niko skor ne poseduje nekretnine. Obrazovanje u svim anglosaksonskim zemljama je kriminalno iako trose velike pare. Islandjani mozda imaju dug vek ali dobar deo provedu u depresiji. slicno kao i holandjani, danci i singapurcani. Nemci i nemaju zivot osim par vikenada godisnje.
na kraju krajeva ljudi u ovim zemljama nisu ni malo zadovoljniji i srecniji nego ljudi u siromasnim zemljama gde nema obrazovanja itd. Ljudska priroda je takva da ma kako mali problem da imas on je tebi uzasno velik i egzinsenciajlan.

SKYFIRE from NORWAY

pre 7 godina

Norveška je jedna divna hladna zemlja, gde leto ne postoji i gde Sunce možete da vidite čak nekoliko puta u životu ako sve vreme provedete tamo, isto tako tamo možete da uživate i u romantičnim noćima koje traju i po 6 meseci, a u toku obdanice, kada je napokon budete dočekali, društvo će vam praviti magla i veličanstveno sivilo boje dana. I to nije sve, jer ako živite van gradova kojih tamo imate čak nekoliko, moćićete da uživate u čarima netaknute divljine, to jest prirode gde će vam prvi susedi ne retko biti polarni medvedi, polarne lisice i vukovi. Moćićete da pevate i da igrate, ali nažalost ne i da gledate asfalt jer tamo non-stop pada sneg, međutim zato ćete uvek moći u nedogled da se skijate na ugodnih -50°C pod uslovom da ne slomite noge od neki led. Kuća ili zgrada u kojoj ćete živeti biće vam najverovatnije napravljena od matrijala koji je poslednja reč tehnike - od drveta! Za ručak ćete uvek imati predjelo, glavno jelo i dezert i sve to od mnoštva različitih vrsta slanih i slatkih riba! KRAJ PRVOG DELA.

Koristimozak

pre 7 godina

Norveska je mozda najbolja Norvezanima, a svako ima svoje merilo sta mu je bitno, i prosto je nemoguce meriti to objektivno... Grcima ce pre prijati Italija, Spanija, Portugal, a Svedima i Fincima pre Norveska, nije moguce ljude tek tako preseliti i reci nastavi da zivis, mnogo vise faktora mora da se uzme u obzir

zdravo-razume

pre 7 godina

cela planeta bi bila bajno mesto za zivot kada bi se ljudi okrenuli prirodnim izvorima energije (suncu, vetru, rekama...). Svi ratovi, diskriminacije, siromastvo imaju koren u nafti i akumuliranju novca iz iste. Mislite o tome.

aha

pre 7 godina

Za Norvesku su slagali. Skolstvo i zdravstvo su im uzasni, klima losa, nezaposlenost nezvanicna preko 20%, plate i cene 5-6 puta vece od srpskih.

zoran

pre 7 godina

Australija na 2. mestu..? Ziveo sam tamo dovoljno dugo da bih mogao reci - ko moze da zbrise, neka brise dok je vreme.
Ne znam da li znate, ali u toj zemlji svaki treci stanovnik ima neki psiholoski problem, zvanicno potvrdjeno. To su ljudi koji su identifikovani od strane lekara, ali se pretpostavlja da ih je vise, ali trpe. To vam je taj "raj". Daleko mu bilo i ne povratilo se vise ikad.
Postoje jaki razlozi za to, ali ne bih sada da sirim temu...sami istrazujte.
Ove liste veze sa mozgom nemaju.

Na primer Malta...najdugovecniji ljudi zive u toj maloj drzavi. Zivot opusten, bez stresa, Standard solidan...klima savrsena. Obrazovanje na nivou. Zdrstvena zastitia evropska. Po cemu je neka Norveska, sa 6 meseci mraka, ocajnom klimom, bolja za zivot..??? Izmedju MAlte i norveske ne bih trena razmisljao u korist malog ostrva u Mediteranu.

bora

pre 7 godina

Kuba!!
Nema igračaka tipa mobilni i auto,ali ima:
-besplatno školovanje
-besplatno zdravstvo
-beskrajno sunce
-prelepe devojke
-divna muzika
-dnevna 'fjaka'...
Nije ni čudo što su po istraživanjima,najsrećniji narod!!
Dok ne požele 'igračke'....Tu onda više sreće nema!!

adriano_galliani

pre 7 godina

Џаба Норвешкој све када је хладно, џаба Аустралији све када тамо убија све, од комарца до кенгура. Није све у бројевима и платама.

moja lista

pre 7 godina

Ukusi su različiti. Meni ni malo ne privlače ni daleke ni sjeverne ni izolirane zemlje, pa odmah otpadaju Australija, Amerika, Kanada, Norveška, Island, Irska. Ne svida mi se ni Nizozemska. Od navedenih mi se dopada samo Švicarska i Njemačka ali mnoge koje mi se dopadaju nisu na listi.Sviđa mi se Austrija, Poljska, Italija, Slovenija, Hrvatska, Slovaćka, Mađarska, Belgija, Luxemburg, Monaco, Francuska. Sviđa mi se i Britanija, Grćka i Španjolska, Portugal, C.G. ali su mi malo daleko. Nisu loše ni Srbija i Bosna ali mogu biti još puno bolje.

Miki

pre 7 godina

PA POGLEDAJTE U KOJIMA SE ZEMLJAMA TROSI NAJVISE ANTIDEPRESIVNE MEDICINE PA CE TE VIDJET DA JE LISTA SKORO ISTA.Zavisi sta podrazumjevas pod kvalitetom zivota mozda ko u Norveskoj da ne vidis sunce 6 mjeseci pa da budes sreca Ja srecem mnogo skandinavaca i cim im das malo pata a oni bjeze glavom bez obzira u suncane krajeve cudom se cude sta mi to radimo kod njih.

mare

pre 7 godina

Sestra mi zivi u Norveskoj vec godinama i sve je to super ali ljudi su zatvoreni, bezdusni, nedruzeljubivi i zivot ti ode...s druge strane ja sam ziveo neko vreme u Angoli i bez obzira sto je Afrika dobro sam zaradjivao i stekao prijatelje Angolce za ceo zivot! Jedva cekam opet da odem tamo...

SKYFIRE from NORWAY

pre 7 godina

Norveška je jedna divna hladna zemlja, gde leto ne postoji i gde Sunce možete da vidite čak nekoliko puta u životu ako sve vreme provedete tamo, isto tako tamo možete da uživate i u romantičnim noćima koje traju i po 6 meseci, a u toku obdanice, kada je napokon budete dočekali, društvo će vam praviti magla i veličanstveno sivilo boje dana. I to nije sve, jer ako živite van gradova kojih tamo imate čak nekoliko, moćićete da uživate u čarima netaknute divljine, to jest prirode gde će vam prvi susedi ne retko biti polarni medvedi, polarne lisice i vukovi. Moćićete da pevate i da igrate, ali nažalost ne i da gledate asfalt jer tamo non-stop pada sneg, međutim zato ćete uvek moći u nedogled da se skijate na ugodnih -50°C pod uslovom da ne slomite noge od neki led. Kuća ili zgrada u kojoj ćete živeti biće vam najverovatnije napravljena od matrijala koji je poslednja reč tehnike - od drveta! Za ručak ćete uvek imati predjelo, glavno jelo i dezert i sve to od mnoštva različitih vrsta slanih i slatkih riba! KRAJ PRVOG DELA.

zg

pre 7 godina

U 7 od ovih 10 zamalja mogu ic nesmetano zivit i radit pa vi recite da necete u eu.
A to sta ce bit sa drzavom nije moj problem a jedini razlog da glasam za ulazak u eu je to da mogu otic iz Hrvatske
A vi svi koji ste protiv ulaska Srbije u eu malo razmislite jer nezivi se od domoljublja

Dragan

pre 7 godina

Ovo samo Amerikanci preko naručenih anketa tj UN, sprečavaju i odbijaju talase migranata da dodju do njihovih obala. Kao i mnoštvo anketa ranije. Ne mogu zabačene i izolovane zemlje severa Evrope, sa takvom klimom, da se porede sa Amerikom, Engleskom... čuj Island, pa idite da vidite. Da li znate da Island nema šume/drveće uopste ? o Norveškoj ne bih ni da pričam ...

Dijaspora

pre 7 godina

Ovo rangirane je cista propaganda. Mogu reci za Irsku, zdravstvo katastrofa, nekompetentni strasno, a budzet zdravstva 14 milijardi evra. Svi politicari korumpirani, skoro i ne kriju. Skolstvo lose, osnovo u rukam kat. crkve a visoko sa najlosijm rezultatima u razvijenom svijetu. Klima losa. Drustvo zesto klasno podijeljeno, imate kvartove, ili sto neko prethodno spomenu, geta u vecim gradovima gdje se ne ide seta nocu, i to zbog domacih propalica, ne imigranta...
Iz vlastitog iskustva, Ceska je daleko kvalitetnije mjesto za zivot od Irske, jedno su im plate manje.

Isto sam misljenja da, kad bi se kod nas utegao drzavni sektor ( skolstvo ,zdravstvo, policija, pravosudje) mi bi sili pola zemalj sa liste po kvalitetu zivota.

Glasajte!!!

Nepoznati

pre 7 godina

Treba uzeti u obzir nejednakosti primanja, kao što je to urađeno u iHDI statističkoj metodi: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_inequality-adjusted_HDI.

Jasno se vidi da čiste kapitalističke zemlje poput SAD-a, Singapura, Novog Zelanda, Hong Konga (polu-nezavistan), Katra, Kuvajta, Bahreina i Saudijske Arabije gube svoje mesto na listi. SAD se jedva zadržava u prvoj četvrtini samo zahvaljujući prividno visokim platama u koje nije uračunat trošak za zdravstvenu negu i slično, što je besplatno i spada pod javni servis u većini drugih zemalja sa liste.

Norveška zaista jeste najbolja na svim rankinzima i to sa razlogom, a to je socijalistički pristup ekonomiji. Svi strateški sektori (poput energetike i telekomunikacija) su u većinskoj kontroli države, dok ostale kompanije prate zakonske odluke države. Dakle, ekonomija je poprilično centralno-planirana. Iz sličnih razloga su i ostale države na vrhu liste.

Rosonero

pre 7 godina

Zivim u Norveakoj i zivot je dobar ali su i rashodi ogromni.Sto se tice skolstva koliko cujem od drugih ljudi kazu da je savrseno (kao i zdravstvo).Sto ae tice zivota najblje prolaze azilanti jer dobijaju sve od hrane,smestaja itd.Norvezani najbolje zive van Norveske.Zato Spaniju npr zovu "mala Norveska"

Lana

pre 7 godina

@ goxi667:

Falio ti jedan bod, je li? E pa, kad nisi našao za shodno da učiš za taj bod, što ti je kao studentu valjda obaveza, onda i treba da platiš. Niko ti taj bod nije oteo, sam si ostao bez njega. I to posebno na Srbiju treba da se odnosi, ne brinem ja za Nemce. Većina kritika studenata upućenih obrazovnom sistemu svodi se na to kako bi oni da uče manje, a da do diploma dođu što lakše i brže. S obzirom na celokupno stanje u zemlji, visoko školstvo još i dobro funkcioniše, bar njegovog socijalnog dela što se tiče. Ograničiću se na Univerzitet u Novom Sadu jer mi je matični: hrana u menzama je dobra i jeftina, uslovi u domovima sasvim solidni, a žalopojke o visokim školarinama nisu deplasirane nego bezobrazne. Na većini fakulteta uslov za budžet je 48 ostvarenih bodova u tekućoj godini, i to je kriterijum koji neće moći da zadovolji samo apsolutni maloumnik ili poslednja lenština što upisuje fakultet ne znajući šta drugo sa sobom da radi, a gro srpskog studentskog življa upravo je mešavina ta dva. Šta se time postiže sem stvaranje još veće armije večitih studenata? Na Medicinskom fakultetu u NS, a mislim i na ostalim medicinskim fakultetima u zemlji godine su "zaključane": da biste bili na budžetu, morate imati 60 bodova, tj. čistu godinu; sve manje od toga, makar i pola boda, znači samofinansiranje. Dalje, niko bez očišćene prethodne godine ne može polagati ispite iz naredne. Može da sluša predavanja, ide na vežbe i učestvuje u seminarima, ali su ispiti zaključani dok se sve što je iz ranijih godina preneto ne položi. Ovo treba uvesti na sve državne univerzitete. Možda ne zabranu polaganja ispita, ali 60 bodova kao kriterijum za budžetsko finansiranje treba apsolutno, tada bi se koliko-toliko odvojio kukolj i pokazalo ko stvarno želi da studira, a ko samo ubija vreme. U Americi je tercijarno obrazovanje izuzetno skupo i biva sve skuplje, pa ako nemate tu sreću da budete vrhunski sportista koji bi na osnovu toga dobio stipendiju, ili vanserijski nadaren student kojem će deo ili celokupnu školarinu finansirati država, univerzitet ili neka institucija, ne gine vam astronomski studentski kredit koji ćete otplaćivati godinama posle diplomiranja. Ne vaši roditelji nego vi lično. Ne kažem kako je to idealno ili čak dobro, ali bar nije usmereno na pravljenje beslovesne mase neproduktivnih debila od najperspektivnijeg dela populacije koja ništa drugo ne zna nego besomučno da traži "besplatno školstvo", bezobrazno ignorišući smešno lak i potpuno neakademski kriterijum čije ispunjavanje im upravo omogućava da se besplatno školuju. Jer studiranje je pre svega obaveza i odgovornost onoga ko studira. U bogatoj Americi studentski kredit otplaćuje student. U siromašnoj Srbiji mama i tata plaćaju kiriju za stančić na Grbavici, internet koji se uglavnom koristi za Fejs i porniće, džeparac, samofinansiranje kad zafali čuveni "samo jedan bod", a koliko je studentima loše pokazuje i to što se u čoporima celo leto dernjaju i loču zaječarsko pivo kod fontane iza Studentske poliklinike. Ukratko, studenti stalno kukaju na sistem, a sami su njegov najtoksičniji deo.

Suke

pre 7 godina

@Miki pa druže Miki to je tačno. Naravno iz potpuno drugih razloga od onih koje ti navodiš. To su zemlje gde pod jedan nije sramota da odeš kod psihijatra, ljudi su obrazovani i znaju da se psihički poremećaji leče kao i sve drugo, imaju para za doktora i lekove, mogu da dođu na red kod lekara. Depresija nije bolest ni siromaštva ni bogatstva. Šta imamo kod nas? Sve se skriva, okreće se alkoholu, i "miran" tip pobije celu porodicu kad mu prekipi. Ja ne znam odakle nama ideja uopšte da ovu listu komentarisemo kad smo maltane najgori u svemu...

mate

pre 7 godina

ove liste treba gledati sa malo zadrške.
piše 8. Irska — Stopa kriminala u Irskoj je veoma niska.
ja se osećam mnogo bezbednije kada odem na godišnji odmor u Srbiju, nego dok sam u Dublinu.

Suke

pre 7 godina

@simke sta ti decko napriča... Vidi se da je tebi ovde najbolje te i ostani, naša deca neke se muče po svetu a ti uživaj u Srbiji gde je sve najbolje na svetu samo to drugi ne znaju

Bambi's dead Bela's undead

pre 7 godina

Glupo je praviti takve liste jer nije moguce kvantifikovati sve faktore (npr. vreme u vecini tih zemalja je blagi uzas. Jel' to uslo u razmatranje?). Drugo, neke od tih zemalja su toliko velike da usrednjavane daje utisak da je u bilo kom delu zemlje isto lepo ziveti, a nije.

NJN_75

pre 7 godina

Većina vas piše gluposti o Norveškoj i Skandinavskim zemljama, a da mnogi nisu nikada ni bili tamo. Kakva hladnoća i kratki dani? Kakvi hladni ljudi?
Šveđani bi rekli da nema lošeg vremena već loše odabrane odeće i obuće. Mi ovde na jugoistoku Evrope gde se puno kuka, malo radi i praznoslovi na sve strane, ne možemo da razumemo šveda u odelu koji vozi bicikl na kiši ili dankinje/norvežanke koje čeliče svoju decu tako što dečija kolica stoje na ulici prekrivenoj snegom i ledom.
Ljudi su tamo okrenuti prirodi i bez obzira na vremenske prilike provode puno vremena napolju u raznoraznim aktivnostima, dok se kod nas zapatio taj orijentalni, malograđanski način života gde se stalno sedi, kafeniše i ogovara. Žive duže zbog odličnog sistema zdravstvene zaštite, zbog genetike, umerenosti u svemu, a naročito zbog stalnog kretanja i rada.
Depresija? Ima toga tamo kao i svugde, ali šta je sa nama? Jel' javna tajna da su male sredine po Srbiji (i u okruženju) pune alkoholičara. Rođak, šumadinac mi kaže da su sela i varošice desetkovana alkoholizmom, neoženjeni muškarci u tridesetim i četrdesetim godinama života cirkaju "sve u tri".
Stekao sam tamo nekoliko vrednih prijatelja, ali da bi ste imali za prijatelja skandinavca, ne možete da sa balkanskim forama tipa „ti meni serdare, ja tebi vojvodo“, prođete u sredinama gde su ljudi skromni, uzdržani, ozbiljni i očekuju od vas promišljenost, a naročito poznavanje jezika, što mnogi naši ljudi ne znaju, jer čak ni engleski ne govore.

EnaE

pre 7 godina

Svajcarka bi ipak trebala biti pre Norveske.Vreme u Svajcarskoj je super,posebno u italijanskom delu,prava mediteranska atmosfera.Norveska je cool za posetiti ali ne verujem da bi mnogi od nas mogli da se naviknu na pravu polarnu zimu.

Kiselo grozdje

pre 7 godina

@skyfire form norway
Kao arhitekta koji zivi u Norveskoj mogu da ti kazem da si pogodio oko 20% stvari. I da, ocigledno da nemas pojma o svetu i graditeljstvu, s obzirom da je drvo najbolji materijal za izgradnju nizih objekata, bas zbog toga sto je dobar izolator. Nemas pojma. Unosis dezinformacije. Ovo za vukove i medvede necu ni da komentarisem.

nordman

pre 7 godina

Vidi ga Brigen u Bergenu? Upravo sam bio tamo pre pola sata. A svaki dan kiša to nisu napisali. Mislim da i sa ovim malo preteruju.

objektivno

pre 7 godina

Kriterijumi koji su ovde uzeti u obzir pri rangiranju jesu vazni, ali ovde je rec o rangiranju zivota nekog prosecnog stanovnika te zemlje. Neke zemlje nisu okrenute proseku i ne mare za prosek, pa i to je ok ako su do sada tako zivele. Vazno je i kakva je klima, mentalitet, mnogo drugih faktora. Kad bi se sve to uzeli u obzir lista bi bila sasvim drugacija.

Nick

pre 7 godina

Island, Norveska i Svajcarska... Nas 17 godina uce da bez EU nema zivota, otkud sad ovo?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kova, 30. mart 2017 20:12)
Te države su mnogo više u EU nego što su trenutno Hrvatska, Bugarska i Rumunija recimo.

Inače ove poslednje 3 zemlje mi možemo samo da sanjamo sa našim "malo hoćemo EU, malo nećemo"

andreas kisser

pre 7 godina

u irskoj niska stopa kriminala!!!??? haha, osim ako se geta dablina, korka i narocito limerika ne racunaju. lista je cini mi se generalno ok, ali za irsku bas nisam siguran da joj je mesto ovde. ako izuzmemo ekonomiju koja je dosta dobra, zdravstvo, skolstvo, transport, socijalni sistem, itd. su mnogo losiji nego u vecini zapadnoevropskih zemalja. o alkoholizmu tek da ne govorimo! inace, da me neko ne ispljuje, dugogodisnja devojka mi je irkinja i dva puta godisnje sam 'obavezan' da posetim tasbinu :-)

srbi i analitika

pre 7 godina

cela planeta bi bila bajno mesto za zivot kada bi se ljudi okrenuli prirodnim izvorima energije (suncu, vetru, rekama...). Svi ratovi, diskriminacije, siromastvo imaju koren u nafti i akumuliranju novca iz iste. Mislite o tome.
[Komentar poslat iz B92 Androidâ„¢ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (zdravo-razume, 30. mart 2017 19:38)

Jeste, ratovi u exYU su vodjeni zbog nafte. Kako da ne. Jel i diskriminacija roma i gejeva u Srbiji, ili srba u Hrvatskoj ima koren u nafti?

Svetlana

pre 7 godina

Pidatak koji stoji u poslednjem pasusu deluje nefer u poredjenju sa ostatkom teksta. U pitanju je proces koji mora biti osmisljen i podrzan sa svih strana i nivoa i koji se postepeno resava. I pored toga, izlazak iz ekstremnog siromastva je jako tesko ali izvodljivo.

simon

pre 7 godina

Austrija jeste do pre godinu dana bila zemlja u kojoj je zdrastvo bilo za ponos. Sada vise ne!!!Austrijski lekari masovno zatvaraju ordinacije i odlaze u pecalbu na sever Evrope. Obrazovanje jeste svakom dostupno i jeftino, gotovo besplatno ali je kvalitet uzasno na niskom nivou (izuzetak su zanati koji pruzaju dobru priremu za poslove ali obrazovanje srednje i univerzitetsko su tuga i jad) Dakle UN su veoma pojednostavile i na osnovu veoma povrsne analize pravile rangiranje.

NN Lice

pre 7 godina

U Norveskoj vidim dosta ljudi koji piju, mnogo je alkoholicara, hipokondera(kako to oni kazu) tj. ljudi koji su stalno nesto bolesni, trckaraju kod lekara. Norvezani jure invalidske penzije kao mutavi, znam ih dosta takvih. Meni, za sada, izgleda ok. Hrana, odeca, obuca, tehnicka roba pristupacna svakom gradjaninu. Stanovi i kuce skupi, cak i po periferiji(Oslo), javni prevoz pristupacan (70-72 eura mesecno). Lose vreme moze da ubije u pojam nekad, ali to sve zavisi od osobe do osobe. Ono sto meni najvise smeta su zimski dani, kada pocne da pada mrak oko pola 4, kise i magla u jesenjim i prolecnim periodima. Leto moze da bude lepo, kao sto je bilo proslo leto, dosta suncanih dana, ali nije to kao kod nas na Balkanu, pa da se skala cima do 40-42, mada ipak moze da se "izgori" na suncu :) Juce smo u skoli bas pricali o tome kako stranci uvek govore, Norveska je skupa, cene su astronomske, a niko ne postavi sebi jedno obicno pitanje, a to je: Koliko moram da radim u Norveskoj za kilogram hleba, a koliko u zemljama iz kojih dolazimo, na kraju ispadne da je norveski hleb jeftiniji gradjanima Norveske :) Ko ima priliku, treba da proba, inace ce da se kaje ceo zivot sto nije. Udaljenost od porodice i prijatelja jeste tezak, ali se vremenom navikne.

Svirac na mandolini

pre 7 godina

(Volim i ja vas, 31. mart 2017 08:39)

tacno. A dokaz je to sto npr. u Srbiju zele da se usele cak i Svajcarci. Dok u USA vec trecu godinu niko nije emigrirao. Nas narod je vrlo inteligentan, na tome nam svi zavide.

Jim Beam

pre 7 godina

@Kova
Sve tri zemlje imaju svoje razloge zašto ne žele u EU. Island zbog ribe, Norveška ribe i nafte, a Švajcarska zbog bankarskog sektora i neutralnosti. Ostale zemlje u Evropi nemaju taj luksuz kao one gde su stavile na papir da im se ne isplati da uđu u EU jer će nešto morati da dele. Tu spada i Srbija. Ali nije poenta EU integracija u tome kako mi to percipiramo: samo članstvo ne znači mnogo, jer su HR i Bugarska u EU pa im to nije preterano pomoglo. Bitnije je usvojiti vrednosti na kojima počiva EU i SPROVESTI IH u delo. To što su ove zemlje van EU ne znači da nemaju nikakve veze sa Unijom, naprotiv, sve moguće EU vrednosti su usvojili i prednjače. E zbog toga su najbolje zemlje, a ne zbog nekog papira ili istraživanja.

Djenka

pre 7 godina

Norveska ispred Svajcarske? Kome je tamo bolje? Irvasima?
(Paja, 31. mart 2017 05:27)

Norveska je zemlja sa manje ljudi a vise para. Nafta cini cuda. I kod njih ke zdravstvo besplatno, a u Svici nije nego se placa na nos. Inace nisu daleko, Svica definitivno ima bolju klimu iako je vreme ovde uglavnom za plakanje.

Dzo

pre 7 godina

@Kiselo grozdje,I ja sam se iznenadio kada sam procitao taj komentar. Ljudi ne znaju kako se prave kuce u skandinavskim zemljama i da naravno imaju najbolju termoizolaciju na svetu. Ako im je toliko mrzak evropski zivot neka pogledaju kako Rusi prave kuce. Od drveta naravno.

Nebojsa

pre 7 godina

Ovi sto pljuju po norveskoj bogami ne znam da li su uopste i bili i ako su bili gde su im oci. Cuj norvezani jure invalidske penzije; jeste, pogotovo ako su sa balkana poreklom. A sto se klime tice, Norveska ima tri klime, jer se prostire 2 000 km u pravcu severa. Oslo i sever nidje veze. U Oslu leta mogu da budu lepsa no u Spaniji ko voli da nije vrucina.

TurboNator

pre 7 godina

Nema covek sta da prigovori redosledu. Kao sto vidimo,te drzave su ulozile u obrazovanje,opismenile narod,malo kriminala imaju i dobru zdr.zastitu koja je uglavnom drzavna, sem Australije.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (C i n i k, 31. mart 2017 09:45)

Sto vole ljudi da pametuju o stvarima o kojima nemaju pojma...

Ja evo zivim u Australiji vec 17 godina i ne placam nista kad idem kod lekara opste prakse... Ako ides u DRZAVNU bolnicu takodje ne placas nista, zena i sin su bili par puta (razboleli se, ne u isto vreme - nega/usluga je bila sasvim pristojna). Za neke specijaliste mora da se doplati (zubari se placaju, drzava ne pokriva ali vecina ljudi placa osiguranje privatno koje pokrije oko 60%), ali osnovno zdravstvo se ne placa.

Naravno postoji opcija da ides privatno - platis ili imas dodatno privatno osiguranje (koje placas mesecno). Mi smo placali pa sam prestao, nema potrebe, bacanje para (oko $400 mesecno za celu porodicu) pogotovo ako si relativno mlad.

srbi i analitika

pre 7 godina

Island, Norveska i Svajcarska... Nas 17 godina uce da bez EU nema zivota, otkud sad ovo?
[Komentar poslat iz B92 Android� aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Kova, 30. mart 2017 20:12)

Za zemlje kao sto je Srbija, clanstvo u EU bi bio ogroman korak unapred. Za ove pobrojane, to bi bio korak u nazad. Kakve veze ima Srbija sa Islandom, Norveskaom i Svajcarskom? Slican standard, politicki sistem, zdravstvo, skolstvo, vladavina prava,...?

moje ime

pre 7 godina

neko je pitao gde smo mi? pa u svakoj od navedenih drzava. u navedenih 11 drzava (za Singapur nemam podatke), ostaje 10 drzava, zivi 1,8 do 2 miliona gradjana poreklom iz Srbije (ne racunajuci emigrante od pre 2. svetskog rata). to je procenjeni minimum, jer tacnim podacima ne raspolaze niko. u Srbiji ima 5,8 miliona gradjana sa pravom glasa. ako se nastavi ovaj tempo, zivece u tih 10 drzava skoro polovina od tog broja.

eto gde smo mi!

Neprilagođen

pre 7 godina

@simke: Druže, slažem se u jednom: sreća je stvar ličnog izbora, međutim, mnogo je lakše biti srećan u društvu koje je uređeno, a opet do uređenog društva se stiže željom svakog pojedinca da društvo bude uređeno. Takvi ljudi ne samo da glasaju za to da vlast radi na uređenom društvu već i sami rade na tome. Ono sa čime se ne slažem jeste tvoja procena u vezi sa nekretninama: normalan svet rentira, ne brine se o tome. Isto i za auto. Istina jeste da u velikom delu sveta ljudi to smatraju imovinom, ali ako je ne koristiš za izdavanje, to je samo rupa bez dna - održavanje, porez, komunalne naknade (koje se u tom "nesrećnom" svetu podrazumevaju i plaćaju) brzo "pojedu" sve benefite posedovanja nekretnine (ako ih uopšte i ima). Istina je da su u AUS cene nekretnina eksplodirale i da su, kao u CH milionske - ali su i uslovi za dobijanje kredita neuporedivo bolji od SRB. No, uhvatih se za nekretnine - a problem je u "sreći". Obrazovanje je isto nešto što jako utiče na to - obrazovani ljudi imaju mnogo više šansi da budu srećni - ako je društvo uređeno i većinski obazovano - inače su, kao u Srbiji - nabijeni u ilegalu.

C i n i k

pre 7 godina

Nema covek sta da prigovori redosledu. Kao sto vidimo,te drzave su ulozile u obrazovanje,opismenile narod,malo kriminala imaju i dobru zdr.zastitu koja je uglavnom drzavna, sem Australije.

flula

pre 7 godina

u Nemackoj 96 odsto stanovnistva ima srednju skolu??!
Auu ako nije greska neka, onda svaka cast drzavi na sistemu
(shinji, 30. mart 2017 23:14)

Nije greska, u Nemackoj je osnovma skola 4 godine i onda ide srednja, a tu imate 3 razlicite:
- Hauptschule (4 godina)
- Realschule (6 godina)
- Gimnazija (8 godina).

Ona prva vam je "najslabija" i sluzi samo da bi ste popunili tih obaveznih 8 godina. Dovoljno je 8 razreda da imate, da biste imali srednju skolu.Ali su vam onda kasnije i mogucnosti da nadjete posao jako male.

Boba ns

pre 7 godina

KOva, Island, Norveska i Svajcarska imaju takve prihode da im EU uopste nije potrebna. Ali ali kako se niste zapitali zasto je Norveska clan NATO. Kako to niste primetili.
A Svajcarskoj injihovom kapitalu u bankama sa racunima koji nemaju ime vec brojeve. Cuvanje novca sa poreklom itd