Zdravlje

Nedelja, 22.11.2009.

16:33

Vitamin D važan i kod melanoma

Rendi Dotinga, reporter "HealthDay”, prenosi podatak da su visoke vredosti vitamina D povezane sa manje opasnim lezijama melanoma kod osoba sa kancerom kože. Nalazi pružaju veću podršku ideji da je vitamin D od krucijalnog značaja za zdravlje kože.

Podrazumevana plava slika

"Iako je izbegavanje opekotina nastalih od izaganja suncu od izuzetnog značaja u prevenciji melanoma, takođe je veoma važno sprečiti vitamin D deficijenciju", kazala je dr Džulija A. Njutn-Bišop, profesor dermatologije na Lids Univerzitetu, u Engleskoj i ko-autor najnovije studije na ovu temu. "Ovaj podatak je od izuzetnog značaja za osobe obolele od melanoma kod kojih su se niske vrednosti vitamina D pokazale izuzetno škodljivim”.

Njutn-Bišop i saradnici na studiji su posmatrali medicinske zapise 872 osobe sa dijagnozom melanoma i pokušali da povežu njihove nivoe vitamina D sa ozbiljnošću lezija i verovatnoćom preživljavanja bez ponovnog oboljevanja.

Istraživači su otkrili da su oni koji su imali više vrednosti vitamina D u organizmu, imali i manje ozbiljne lezije, odnosno, lezije koje su bile tanje, kao i nižu stopu ponovnog oboljevanja. Rezultati su publikovani u ovogodišnjem septembarskom izdanju”Journal of Clinical Oncology”.

U unapređenju nivoa vitamina D, obolelima od melanoma se naročito preporučuje pojačani unos namirnica bogatim ovim vitaminom i, prema potrebi, upotreba suplemenata.

Rendi Dotinga, reporter "HealthDay”, prenosi podatak da su visoke vredosti vitamina D povezane sa manje opasnim lezijama melanoma kod osoba sa kancerom kože. Nalazi pružaju veću podršku ideji da je vitamin D od krucijalnog značaja za zdravlje kože.

"Iako je izbegavanje opekotina nastalih od izaganja suncu od izuzetnog značaja u prevenciji melanoma, takođe je veoma važno sprečiti vitamin D deficijenciju", kazala je dr Džulija A. Njutn-Bišop, profesor dermatologije na Lids Univerzitetu, u Engleskoj i ko-autor najnovije studije na ovu temu. "Ovaj podatak je od izuzetnog značaja za osobe obolele od melanoma kod kojih su se niske vrednosti vitamina D pokazale izuzetno škodljivim”.

Njutn-Bišop i saradnici na studiji su posmatrali medicinske zapise 872 osobe sa dijagnozom melanoma i pokušali da povežu njihove nivoe vitamina D sa ozbiljnošću lezija i verovatnoćom preživljavanja bez ponovnog oboljevanja.

Istraživači su otkrili da su oni koji su imali više vrednosti vitamina D u organizmu, imali i manje ozbiljne lezije, odnosno, lezije koje su bile tanje, kao i nižu stopu ponovnog oboljevanja. Rezultati su publikovani u ovogodišnjem septembarskom izdanju”Journal of Clinical Oncology”.

U unapređenju nivoa vitamina D, obolelima od melanoma se naročito preporučuje pojačani unos namirnica bogatim ovim vitaminom i, prema potrebi, upotreba suplemenata.

Izvor - Zdravzivot.com

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 1

Pogledaj komentare

1 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: