Subota, 15.06.2013.

13:58

“Crno” je moderno na trpezi

Zeleno povrće odavno se smatra najzdravijom hranom, ali u poslednje vreme lekari sve više ističu značaj crnih namirnica.

Autor: Fox News

Podrazumevana plava slika

Boja ovih namirnica potiče od antocijanina, biljnog pigmenta koji smanjuje rizik od dijabetesa, srčanih bolesti i raka.

Zapravo, crna hrana ima mnogo više antioksidanasa, od svetlijih namirnica, tvrdi Si Li, profesor Kornel univerziteta u Njujorku.

Evo nekoliko najvažnijih namirnica.

Crni pirinač

Braon pirinač je zdrav, ali je crni još bolji. To je zato što sadrži mnogo veće količine vitamina E koji podstiče rad imunog sistema i štiti ćelije od oštećenja izazvanih slobodnim radikalima.

Štaviše, crni pirinač sadrži mnogo više antocijanina, nego borovnice, pokazala je studija sprovedena na Državnom univerzitetu u Luizijani.

Crno sočivo

dumbledad / Flickr.com
Ova namirnica izuzetno je bogata gvožđem. Samo jedna šolja ima oko 8 miligrama ovog minerala, što vam ispunjava polovinu dnevnih potreba.

Sočivo obiluje i rastvorljivim vlaknima koja se bore protiv holesterola, ali poboljšavaju i funkcionisanje imuniteta.

Crni pasulj

art.mouse / Flickr.com
Crna kožica ovih zrna prepuna je bioflavonoida, moćnih nutritijenata koji imaju antikancerogena svojstva.

Crna zrna soje

Korejska studija je pokazala da unošenje crnih zrna soje može smanjiti rizik od tromboze. Doduše, sve vrste soje sadrže alfa linoleinsku kiselinu, vrstu omega 3 masnih kiselina, koja smanjuje rizik od srčanih oboljenja.

Kupine

magstefan / sxc.hu
Polifenoli u ovom tamnom bobičastom voću poboljšavaju koncentraciju i memoriju kod starijih ljudi, tako što “čiste” ćelije koje narušavaju funkcionisanje mozga, tvrde naučnici Centra za starenje u Bostonu.

Kupine su bogate i vlaknima, pa jedna šolja sadrži gotovo osam od 25 grama, koliko je svakodnevno potrebno vašem organizmu.

Crni čaj

Zeleni i beli čaj odavno su poznati kao korisni za zdravlje čoveka, ali i crni ima svoje prednosti. Sadrži teaflavine, antioksidanse za koje je studija Univerziteta u Nju Džersiju pokazala da poboljšavaju oporavak tokom upale mišića i posle intenzivnog vežbanja. Ispijanje crnog čaja takođe smanjuje rizik od srčanog udara.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 1

Pogledaj komentare

1 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: