U Srbiji od dijabetesa boluje više od 630.000 ljudi, a procenjuje se da će u narednim decenijama jedna od deset osoba oboleti od ove bolesti.
Autor: Fox News
Ipak, uz nekoliko izmena životnih navika, možete u velikoj meri smanjiti rizik da se nađete među njima.
Dižite tegove
Povećavanje mišićne mase može sniziti vašu otpornost na insulin i smanjiti šanse od dobijanja predijabetičnog stanja, pokazala je studija objavljena u The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.
Istraživači su otkrili da svako povećanje mišića od 10 odsto smanjuje rizik od predijabetičnog stanja za 12 procenata.
Zato uvrstite posetu teretani tri puta nedeljno u vaš raspored obaveza, a neka vam barem dva i po sata nedeljno zauzme intenzivna kardio aktivnost.
Spavajte dovoljno
Nedostatak sna na duge staze može povećati vašu otpornost na insulin, naročito kod osoba koje imaju genetske predispozicije da obole od te bolesti. Preliminarna studija Univerziteta u Čikagu pokazala je da su u najvećem riziku osobe koje spavaju manje od šest sati dnevno. Zato se potrudite da svake noći spavate barem sedam sati.
Povećajte unos vlakana
nkzs / sxc.hu
Vlakna nisu samo dobra za varenje, nego i sprečavaju skok šećera u krvi koji se obično dešava posle obroka bogatih ugljenim hidratima.
Zato, kada vam se jede nešto slatko, odaberite voće bogato vlaknima, poput malina ili kruške.
Takođe, možete jesti više integralnog pirinča, jer je dokazano da dve i više porcija ove namirnice nedeljno smanjuje rizik od dijabetesa za 11 procenata, objavljeno je u žurnalu Archives of Internal Medicine.
Opustite se
Hronični stres je faktor rizika za mnoge bolesti, uključujući i dijabetes. Kada je vaše telo pod stresom, ono luči hormone koji povećavaju nivo šećera u krvi.
Redovno vežbanje dubokog disanja, meditacija i slušanje umirujuće muzike može povoljno delovati na vaš duh i telo.
Unosite omega 3
Majento / Flickr.com
Omega 3 masne kiseline koje se nalaze u namirnicama poput masnijih vrsta ribe (losos, sardine) može poboljšati vašu osetljivost na insulin. Zato bi trebalo da pojedete barem jednu porciju takve hrane nedeljno.
“Nakupite se” vitamina D
Vitamin sunca, kako se još naziva, može biti od ključne važnosti za borbu protiv dijabetesa. Izveštaj objavljen u The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism pokazuje da osobe sa visokim nivoom vitamina D u organizmu imaju manje šanse da dobiju dijabetes tipa 2. Osim sunčanjem, vitamin D se dobija i unosom masnijih vrsta ribe i mlečnih proizvoda.
Začinite
Cimet je možda moćno oružje za snižavanje nivoa šećera u krvi, pokazalo je istraživanje objavljeno u Journal of the American Board of Family Medicine.
Dodajte ga u vaš jutarnji musli ili jogurt koji pijete za užinu.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će na velikom skupu Srpske naredne strane 27. i 28. juna u Beogradu biti predstavljen paket za penzionere, koji će poboljšati njihov ekonomski status.
Na samom ulazu u Bokokotorski zaliv, na poluostrva Luštica, nalazi se malo primorsko selo Rose – mesto koje poslednjih godina sve češće privlači pažnju turista koji su u potrazi za mirom i autentičnim doživljajem mora.
Rat u Ukrajini ušao je u 1.566. dan, a ruski ministar spoljnih poslova Sergej Lavrov izjavio je danas da je teško komentarisati izglede za pregovore o mirovnom rešenju u Ukrajini u ovom trenutku.
Eskalacija sukoba Izraela i Irana u poslednja 24 sata stavila je predsednika Sjedinjenih Američkih Država Donalda Trampa pod pritisak da spreči širi rat i sačuvaju stabilnost Bliskog istoka.
Infrastruktura železnice Srbije podnela je zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu za faznu realizaciju projekta izgradnje stanice BG voza Karaburma i pruge od tunelskih cevi Vračar do buduće stanice.
Eskalacija sukoba Izraela i Irana u poslednja 24 sata stavila je predsednika Sjedinjenih Američkih Država Donalda Trampa pod pritisak da spreči širi rat i sačuvaju stabilnost Bliskog istoka.
Američko ratno vazduhoplovstvo zatražilo je 2,2 milijarde dolara za proizvodnju novog aviona "sudnjeg dana", proizlazi iz uvida Sputnjika u budžetsku dokumentaciju.
Preko severne i zapadne Evrope, premešta se u sklopu veoma izraženog hladnog fronta snažan oblačni sistem koji će doneti obilne padavine, jake oluje sa grmljavinom, olujni vetar, ali i jako zahlađenje, a u višim delovima Alpa i sneg.
Povodom incidenta na tribini "ProGlasa" u Frankfurtu, kada je jedan posetilac silom udaljen nakon postavljenog pitanja, analitičari ocenjuju da je reč o primeru netolerancije prema drugačijem mišljenju i kritičkim stavovima.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić dočekuje predsednika Republike Angole Žoaa Manuela Gonsalveša Lorensa, koji boravi u zvaničnoj poseti Srbiji od 8. do 10. juna.
Poznati pevač MC Stojan doživeo je ozbiljan peh tokom nastupa na otvaranju jednog kluba u Hrvatskoj, kada je pao sa scene. Nesvakidašnja i prilično dramatična scena odigrala se u Medulinu, gde je srpski izvođač zabavljao okupljene goste.
Kim Kardašijan ponovo se našla na udaru kritika nakon što je snimljena kako uzima peškir koji je navodno bio ostavljen za Kimija Antonelija nakon Velike nagrade Monaka.
Zvezda serije "Vatreni rivali", Hadson Vilijams, našao se na udaru kritika nakon što se ovih dana pojavila njegova stara fotografija na kojoj pozira sa grupom prijatelja.
Dejvid Saliven, suvlasnik i dosadašnji zajednički predsednik fudbalskog kluba Vest Hem Junajted, podneo je ostavku na svoju funkciju sa trenutnim dejstvom nakon zajedničke istrage BBC-jeve emisije Panorama i lista The Times o njegovom ponašanju.
Kit Harington i Sofi Tarner, koji su odrasli zajedno na setu "Igre prestola" glumeći likove za koje se godinama verovalo da su brat i sestra, ponovo su se našli pred kamerama.
Novi film Breta Goldstina zauzeo je vrh Netflixove liste gledanosti širom sveta, ali umesto klasične ljubavne priče, najveću pažnju privukla je jedna scena koju gledaoci opisuju kao nešto što "nikada neće moći da zaborave".
Novi film legendarnog reditelja Stivena Spilberga pod nazivom "Dan razotkrivanja" (Disclosure Day) stiže u bioskope 10. juna 2026. godine, a već sada izaziva ogromnu pažnju publike širom sveta.
U sklopu ovogodišnjeg Urusai Con eventa u Sava Centru, organizujemo League of Legends 2v2 turnir. Ako želiš da sa svojim duo partnerom odmeriš snage protiv drugih ekipa uživo, ovo je prava prilika da se prijavite.
U sklopu ovogodišnjeg Urusai Con eventa u Sava Centru, u subotu 13. juna organizujemo Clash Royale 1v1 turnir. Ako aktivno igraš i želiš da odmeriš snage sa drugim igračima uživo, pozivamo te da se prijaviš.
U sklopu ovogodišnjeg Urusai Con eventa u Sava Centru, 14. juna organizujemo Hearthstone turnir. Ako igraš HS i želiš da odmeriš snage sa drugim igračima uživo, ovo je prava prilika.
A powerful storm has hit Wellington, the capital of New Zealand, bringing waves of up to nine meters, cancelled flights and ferry services, road closures, and evacuations of residents.
Russia and Belarus are ready to use all available means, including nuclear weapons, to protect the Union State, said Russian Deputy Foreign Minister Mikhail Galuzin.
The death toll from the 7.8-magnitude earthquake on the Richter scale that struck the Sarangani area on the Philippine island of Mindanao on Monday has risen to 37, the Office of Civil Defense (OCD) said.
U.S. President Donald Trump said that he could present a proposal for an agreement with Iran within the next few days, adding that the negotiations are “going very well.”
A U.S. military AH-64 Apache helicopter crashed near the Strait of Hormuz, and both crew members were safely rescued, according to sources familiar with the incident.
Nakon što je na WWDC 2026 konferenciji premijerno prikazao iOS 27, macOS 27 Golden Gate, iPadOS 27 i watchOS 27, Apple je zvanično potvrdio i listu podržanih uređaja.
Apple je na godišnjoj konferenciji WWDC 2026 predstavio veliku nadogradnju za Siri. Takođe, ovo je bilo poslednje obraćanje Tima Kuka kao izvršnog direktora kompanije.
Britanski regulator za zaštitu konkurencije CMA naložio je da Google izdavačima omogući veću kontrolu nad korišćenjem sadržaja u pretrazi zasnovanoj na AI , kao i prilikom obuke Google AI modela.
Komentari 7
Pogledaj komentare