Danska obimna studija donela je zaključke da žene koje konzumiraju ribu imaju velike šanse da izbegnu ove bolesti. Naučnici su istraživali vezu između količine unosa Omege 3 i pojave bolesti srca na više od 48.000 žena.
Oni su ispitanice pratili preko od 8 godina i utvrdile da dame koje ne jedu ribu imaju trostruko veći rizik da dožive šlog ili srčani udar.
“Omega 3 je važna supstanca koju telo ne proizvodi samo i zato se mora konzumirati uglavnom preko ribe,” rekao je jedan od autora.
Omega 3 masne kiseline na više načina štite srce. Smanjuju nivoe triglicerida u krvi, upalu krvnih sudova, čine krv manje lepljivom i napajaju srce dovoljnom količinom krvi.
Decenijama se zna da je riba dobra za zdravlje, ali je danas malo teže odrediti koja je riba zdrava, s obzirom da je tlo (pa samim ti i vode) sve zagađenije.
Dobra alternativa mogu biti kapsule, za one koji ne vole ribu ili one koji je ne mogu naći svežu.
Suplementi na bazi ribljeg ulja se smatraju vrlo zdravim i prošle godine su se našli u prvih pet proizvoda koje preporučuju stručnjaci.
Foto:
Kittikun Atsawintarangkul / FreeDigitalPhotos.net
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Komentari 8
Pogledaj komentare