Sreda, 18.07.2012.

11:53

"Podela Kosova jedino fer rešenje"

Kosovo je u osnovi zamrznuti konflikt, a podela bi bila jedino fer rešenje, izjavio je Stiven Mejer, bivši šef CIA za Balkan za nedeljnik NIN.

Izvor: Beta

"Podela Kosova jedino fer rešenje" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

92 Komentari

Sortiraj po:

Sale

pre 13 godina

Da li je fer ili nije je manje bitno, ali je činjenica da je podela Kosova jedino trajno rešenje. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame i gubljenje vremena.

w.

pre 13 godina

@Dezurni Albanac
A kako je vreme pokazalo nema ni nezavisne i suverene drzave Kosova, nema ni clanstva u medjunarodnim organizacijama, nema ni clanstva u Un-u, ni u OEBS-u, ni u Savetu Evrope, nema ni telefonskog pozivnog broja, nema ni ucesca na sportskim takmicenjima, nema ni institucija... a nema ni okupacije severa i u svemu tome nije pomoglae ni svemoguca Amerika kao ni milioni koje na potplacivanje trose razni albanski bizMismeni.

Dezurni Albanac

pre 13 godina

ma ko pita bivseg, on je bivsi i nista vise, moze da daje svoje personalno misljenje i nista vise, komsije nemojte se radovati i slusajte sekretare i pomcnike sekretara koji dolaze i daju ZVANICNO misljene a to je nema podele, nema specialnog statusa sa tkz. 'sever Kosova" itd itd..

ze.

pre 13 godina

@Albanac
Ne znam zasto bi Srbija zamenjivala oblasti koje kontrolise kao sto je tzv. presevska dolina za oblast koju isto tako kontrolise a to je sever Kosova? Moze se zamenjivati samo ono nad cim se ima kontrola a Albanci ne kontrolisu ni sever ni tzv. presevsku dolinu. Albanci za razmenu mogu da ponude samo oblasti koje kontrolisu a gde su Srbi vecina a to su delovi Kosova juzno od Ibra. Kao drugo, osim naucnofantasticnih i nacionalistickih izmisljotina koje je jos onomad lansirao Enver Hodza, Albanci nisu nikakvi naslednici Ilira te samim tim kakve veze ima ilirsko nasledje sa Albancima? Kao trece, Albanci su time sto nisu odgovarali za etnicko ciscenje koje su izvrsili na Kosovu, za zlocine koje su pocinili, za krsenje osnovnih ljudskih prava, za ratne zlocince koje imaju na vlasti itd. i previse dobili na Kosovu da bi mogli da traze bilo sta vise ili da fantaziraju o presevskoj dolini.

Albanac

pre 13 godina

Trampa. Srbija uzme sever Kosova,Kosovo uzme presevsko doline.Dobar status za Srpske manastire dobar status za Ilirske arhivne sitove u Srbiju onda ko hoce da zivi u Srbiju mora da se integrise a ko hoce u Kosovo mora i te tako da se integrise i idemo napred jer ovako ne ide vise posdrav Albanac

Jovan Mirkovic, Amerika

pre 13 godina

Americki zvanicnici dele Americke drzave oduzete od Meksika, Kosovo i Metohiju neka ostave na MIRU. Kad tad Kalifornija,New Mexico i Texas ce se vratiti Meksiku. Amerikanci trguju sa tudjim teritorijama, zasto da njihove teritorije da ne vracaju ?
Kosovo je neotudjivi deo Srbije, nema podele Kosova, Bozje svetinje su sirom Kosova i Metohije.

Srbin

pre 13 godina

A ameri odlucili da mi MORAMO da udjemo u EU i NATO? U EU da, al dok nas je 80 % protiv NATO, taj film nece da gledaju!
(NIKAD U Nemacko-Americku Teroristicku Organizaciju, 18. jul 2012 14:19)

Ma ni u NATO, ni u EU!

AUUU

pre 13 godina

On smatra da Srbija ima šansu da promeni dinamiku odnosa sa Vašingtonom.
"Ali, da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu...,kaze bivsi sef CIA.
Znaci, Ceda je nacisto propao kod Amera i u EU.

Fogsniffer

pre 13 godina

Možda ovako: Sever Kosova predje u jurisdikciju R.Srbije, država obeća da će ga po prijemu, odmah proglasiti Tax-Free zonom, pola para severnom Kosovu, pola državi? Svi zadovoljni, razvije se severno Kosovo a država profitira, pre svaga ekonomski a, ništa manje bitno, i politički.

Vojvodina

pre 13 godina

@(ivicamiletic3@gmail.com, 18. jul 2012 18:58)

"podela je samo jedan stepenik do podele vojvodine i raske oblasti"

Pa gde je problem?

Vorjvodina do kraja 1. svetskog rata nije pripadala Srbiji - sada pripada Srbiji. Kosovo je do 1999. godine pripadala Srbiji sada ne pripada. "Hocemo Vorjovodinu jer nas Srba sada ima tamo u vecini - hocemu Kosovo jer smo nekada tamo bili u vecini".

Pa hajde - odluci se - oboje ne moze.
Kosovo je deo srpske istorije, kao sto je translivanija i vojvodina deo madjarske istorije.

Nenad, Skopje

pre 13 godina

Vecu verodostojnost za mene ima jedan drugi izvestaj CIA-e, onaj objavljen pre par dana u kome ova agencija pravi prognoze za sledecih 20 godina i u kojoj u sva tri scenarije ne predvidja da ce SAD biti neki ultimativni faktor u odlucivanju. Cak i u najboljem scenariju po njih, svoju ce moc SAD da podeli sa Kinom, a u ostala dva ce se izolirati unutar njihovih granica i problema. Tako da ovaj jednopolarni svet, sa jedinim mocnikom ce isceznuti u narednih dve decenija (po americkim predvidjanjima), sto ce dovesti do novih prekrajanja regionalnih granica. I onda neka srpska Oluja na KiM ce dobiti legitimitet, poput hrvatske iz 1995 da je to legitimno vracanje suvereniteta. Zato, cemu podela, kad ponovo moze biti srpsko ono sto je od vajkada i bilo. Samo strpljivo i sa verom u Boga. Validni medjunarodni dokumenti su na strani Srbije (Povelja UN, Rezolucija 1244, OSCE), znaci na papiru je sve srpsko, samo valja sacekati pravi trenutak i to realizovati i na terenu.

Владимир

pre 13 godina

@Srb

Srbi su zaboravili ko su i sta su. A kada bi se setili, ne bi imali ovakvih problema kakvi danas postoje.


Мислиш да је случајно она: Да се Власи (=Срби) не досете?
Чега ми то не треба да се сетимо? Историје.
Светом влада онај ко најдуже и најдаље познаје историју.

И ово. Наш највећи иторичар Милојевић даје занимљив разлог, једино логичан, како то Срби тако велики, најстарији и распрострањени да буду сведени на тако мали број, територију.
Довољно је само данас погледати однос матице према Крајинама, РС, Црној Гори, Македонији, Косову... па разумети и нашу прошлост. Аутошовинизам, несолидарност, заборавност.
И како то само ми у праву, да на нас кидишу Татари (Бугари увек пријатељи наших непријатеља), Хуни ("Столећима Србин у тој земљи живи, Ал' Немац и Мађар вечито га гоне, Једино се Србин тој земљи не диви, Јер његова звона само на плач звоне...") и Германи (Бизмарк, отац Немачке нације, је умро а последња реч му је била: Србија).
Ништа се није променило.
Чудо да нас још има, мислим се.

Најглавније, имамо ту резолуцију 1244 и Устав. Ко може да дели онда Косово?

vuk79

pre 13 godina

Ja bi Kosovo prodao ako jos uvek mozemo da izvucemo neku kintu.. Ko rusi nasi idoli sto su prodali Aljasku za oko 200 miliona dolara sa uracunatom inflacijom! :-)) U suprotnom nece dobimo nista..

Dr. Zoidberg

pre 13 godina

Izgubicemo i ovo malo sto sada imamo! Ostavite se Kosova i cuvajte Srbiju. Srce srbije za mene je moja kuca i grad a ne odavno izgubljeno Kosovo.

gagi

pre 13 godina

Srbi sa Kosova koji su izbegli u Srbiju su medju najbogatijim ljudima u Srbiji! Visespratnice nicu kao pecurke, kupuju se stanovi i automobili, a stalno zale za Kosovom na koje se nikad nece vratiti jer su svoju imovinu za velike pare prodali ! A ono sto su popljackali o tome svi cute! Kad pogledate sta oni sve imaju jasno vam je da ni pre 1999 nismo ziveli u istoj drzavi!

Mario Bros

pre 13 godina

Kako bih voleo jedno jutro da se probudim i da pročitam vest da je konačno, svestrano prihvatljivo rešenje za Kosovo postignuto, i da svi dobiju nešto više od onoga što imaju sada, i čak postanemo na neki način prijatelji sa albancima, i počnemo da se gotivimo, jer više nikakvih nerešivih problema nemamo.

Na primer da nam daju da otkinemo sever i ostvarimo eto tu neku da kažem moralnu pobedu za kraj, a mi njih prvi da priznamo i da se pomire srbi i albanci na Balkanu. Zvuči nerealno danas, ali bilo bi svima bolje tako. Onda bi mogli konačno da kažemo da smo država kao svaka druga u Evropi, zaokružena. Mislim da bi bili mnogo srećniji, i lakše se bavili svim ostalim pitanjima.
A sigurno da bi se osećali manjim luzerima kojima svi samo otimaju i koje svi pobeđuju na svim poljima.

ivicamiletic3@gmail.com

pre 13 godina

podela nije resenje,podela je samo jedan stepenik do podele vojvodine i raske oblasti.to samo treba proglasiti okupiranom srpskom teritorijom.

marija

pre 13 godina

Ako se u Srbiji na KiM napravi presedan i promene granice podelom Kosmeta, usledila bi lancana reakcija u Makedoniji, Grckoj, Crnoj Gori, po mapi tzv. velike albanije koju smo videli.
Opasno resenje za Balkan.

Dule NS

pre 13 godina

"Ako se u Srbiji na KiM napravi presedan i promene granice podelom Kosmeta, usledila bi lancana reakcija u Makedoniji, Grckoj, Crnoj Gori, po mapi tzv. velike albanije koju smo videli.
Opasno resenje za Balkan."
@(marija, 18. jul 2012 17:46)


-Najlepše vas molim da KONAČNO prestanete da zamenjujete teze!
-Presedan je učinjen onda kada je od strane nekih zemalja podržana promena granica suverene i nezavisne države Srbije!!!
Tada su svi govorili da nije u pitanju presedan već "specifičan slučaj" koji se ne sme koristiti kao pravilo u drugim krajevima Evrope i sveta!
-Ako su tada mogli da daju takvo objašnjenje, verujem da mogu i sada!
Stvar je potpuno ista i ne vidim nijedan jedini razlog na ovom svetu da Srbiju bude briga za nekakav "presedan"!
-Vrlo jasno.

beqiraj

pre 13 godina

@Carica Milica
Sjajan pokusaj spinovanja, eto mi svi naseli da komentar nije napisao Albanaca nego bas Carica Milica, nego kada bi Albanci isli tamo odakle su dosli to bas ne bi bilo oko Nisa nego vise negde kod brace Cecena koji se i danas pitaju gde odose njihovi rodjaci...

mm

pre 13 godina

potpuno se slazem, to pisem vec dosta puta, da je Kostunica bio pametan sto nije i pricao sa mocnicima dobili bi sigurno vise. Ali ajde bilo koliko, a dusu na srce, koja nam teritorija treba gde nema Srba, valjda sto smo toliko ekonomski jaki da mozemo to izdrzavati. Pa ljudi nismo mi Izrael. A moju racunicu niko ne gleda, da bi za 20 do 30 godina i Srbima u Srbiji vladali Kosovari, jer ako imamo demokratiju stanovnistvo bira. Ja mislim da Kostunica i svi ostali nationalisti gledaju svoj poso i da rade, a ne da im zivotna hrana bude samo sta ce biti sa Kosovom.
Srba ima u drugim zemljama sveta vise nego na Kosovu, pa ne traze drzavu, ja se nadam da nikada nece to ni raditi, jer je ludost. Setimo se Krajine, Srbi bi tamo ziveli kao i Hrvati danas, a ne kao izbeglice u Srbiji (pa dobili ste drzavu). Nenasedajte ljudi na takve gluposti, ne vracaj te se nazad, pa kada bi krenuli Osmani, bila bi cela Evropa njihova, ili Rimljani. Meni je jako zao naroda sto ne trazi kako je u Srbiji, jer je stvarno toliko oglupavio da misli da bi islo med i mleko kada bi Kosovo bila deo Srbije

Milosav

pre 13 godina

Zasto bi neko delio nesto sto je vec i uvek bilo njegovo? Kosovo je privremeno oteto od Srbije, ali vreme ide i sto rekla moja baba, nikad ne znas sta donosi dan a sta noc. Srbija je gubila i dobijala teritorije vekovima tako da ne sumnjam da ce i Kosovo jednog dana biti vraceno svom pravom vlasniku. Kada, vreme ce da pokaze. Znaci, nista ne deliti i cekati, a decu uciti da je Kosovo uvek bilo i bice Srbije.
I jos da dodam, nokad u NATO!

Carica Milica

pre 13 godina

@decko sa barikada
Ti bi da se problem hronicno prebaci sa Kosova u Srbiji.Ako Albanci budu krenuli odakle su i dosli onda ce granica biti kod Nisa.A odakle smo mi Srbi dosli?Da li i mi treba da idemo odakle smo dosli?Po tebi,videcemo se negde na Karpatima.

Nik

pre 13 godina

"Ali, da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu nego prethodna vlada“

AMIN!

socijalista,antikomunista

pre 13 godina

...nezavisnije i manje snishodljivo prema Washingtonu nego prethodna vlada, rece sef CIA... mora da im je bilo muka 4 godine od poltrona, razumem ih skroz...

njafolenko

pre 13 godina

Naravno, svi ovi "bivši" što ministri, direktori, zamenici, itd. govore o podeli! Medjutim, onima koji su "sadašnji" tako nešto ne pada ni na pamet! Kada ste ćuli Hilari da kaže da je za podelu, ili bilo koji sekretar ili podsekretar, pa čak i zamenik podpodsekretara ovako nešto ne sme ni pomisliti! Dakle, bezvezne priče koje pale patrijote i ostale priučene znalce balkanske politike! NATO (čitaj, AMERIKA) nikada neće priznati da je pogrešila što se bombardovanja tiče, jer gde ste videli da se snagator izvinjava klincu koga je prebio na mrtvo ime? Priča za malu decu!

e borise, borise...

pre 13 godina

Zanimljiv onaj deo gde bivsi iz CIA-e kaze da srpski politicari treba da su manje poslusni... A mi naivni mislili da se najvise postize izvinjavanjima, podilazenjima, izigravanjem hipija i slanjem miroljubivih poruka, da ako Ameri kazu da se treba rukovati sa Tacijem onda se leti da se to ispuni... A kad ono...

Miki Sm

pre 13 godina

Jedino pravo resenje je da Srbi i Albanci zive u miru i slozi.Zatim da se zahvale Amerima i Evropljanima na brizi i paznji i da ne nasedaju na onu staru latinsku ZAVADI PA VLADAJ.Ovako gubimo i jedni i drugi.

Vladimir Pula

pre 13 godina

Srbija u eu i NATO. Nama su NATO sami nametnuli, bez referenduma jer su znali da bi tesko prošao. Nemojte im dozvoliti da i vama to naprave, 1999. vas bombardirali oduzeli komad teritorija, sada bi vas u savez?
Dio Kosova koje bi poslje ogradili srpskom varijantom kineskog zida je dobro rješenje !

Ja sam za (pod medjunardnim garancijama)

pre 13 godina

Jedini i najveci problem podele je jezero Gazivode: ono je sagradjeno da bi se termocentrala Kosovo B u Obilicu snabdevalo vodom. Podelom, to bi jezero ostalo u Srpskoj kontroli i Srbija bi mogla u svako doba da zaustavi proizvodnju u TC Kosovo B (i novi TC koji se planira), i da ostavi pola Kosova bez vode. A koliko imamo iskustva, ako moze nesto naopako da radi, Srbija ce to i uraditi. Zato, Kosovo ne moze da se podeli, bar ne bez nekih jakih garancija.

Sto se tice stanovnistva, ja potpuno razumijem srbe: ako mi albanci nismo htjeli zivjeti u srpskoj drzavi, ni oni ne zele u albanskoj. I za mene je to u redu.

Srb

pre 13 godina

Bravo Vladimire.. Srbi su zaboravili ko su i sta su. A kada bi se setili, ne bi imali ovakvih problema kakvi danas postoje. U poslednja dva veka sve je ucinjeno kako bismo zaboravili nasu slavnu istoriju, i opet nije uspelo - jer nasi geni nose informaciju koja je neizbrisiva. Zivela Srbija i svi Srbi, i oni koji to jesu a i oni koji su to zaboravili - ma koje vere bili. U zdravlje braco i sestre!

Kaurin

pre 13 godina

Ako ste pažljivo pročitali tekst i pritom normalno razmišljate, da li vam se onda pali lampica u glavi zašto se Dodik tako ponaša?
Niko ne ceni poslušnike.

NIKAD U Nemacko-Americku Teroristicku Organizaciju

pre 13 godina

A ameri odlucili da mi MORAMO da udjemo u EU i NATO? U EU da, al dok nas je 80 % protiv NATO, taj film nece da gledaju!

asad

pre 13 godina

On smatra da Srbija ima šansu da promeni dinamiku odnosa sa Vašingtonom.

"Ali, da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu nego prethodna vlada“, dodao je američki ekspert za Balkan.

To je to !

decko sa barikada

pre 13 godina

Za pocetak da vratimo srpsku vojsku i policiju na sever kosova,pa kad cuju albanci ko je dosao polako ce oni sami da krenu odakle su dosli...

Miodrag Belic

pre 13 godina

Verovali ili ne, ali Albanci sa KiM su odavno za PODELU, odnosno za Trampu...
Oni znaju, iz sopstvenog primera sta znaci biti i imati "Remetilacki Faktor" kakvi su sada Srbi sa Severa KiM.
Nama ne odgovara da juzna strana Kopaonika bude u drugoj drzavi, ma koliko je mi ne priznavali...
Dakle trampa, ali uz uslov, da Srpski Manastiri, dobiju Atosku exteritorijalnost, odnosno Metohe (zato se Albanci vise ljute, ako im pomenes Metohiju, nego da im negiras Republiku!), i budu poput Svete Gore i Vatikana ili Jerusalima!
A sto se tice Presevske Doline, ona odavno nije u nikakvim razvojnim planovima Srbije, cak se i ne zavrsava koridor prema Makedoniji, jer su planovi za izmestanje Auto Puta i Zeleznice vec gotovi, pa ko vele, da se uzalud ne bacaju pare!
Uostalom, dovodjenje Nikolica i Vucica, od strane Amera i EU, uz blagoslov Rusa, na vlast je u toj svrsi!

zokee

pre 13 godina

Mnogo je "zanimljiva" ova albanska "logika" da se zamenjaju oblasti i na Kosovu i u Srbiji koje kontrolisu Srbi tj. da se menja sever Kosova za tzv. "presevsku dolinu". Kao prvo Srbija je medjunarodno priznata drzava a ne izdrzavani protektorat koji nije u stanju ni u pecaroski savez da se uclani te sami tim nema ni ravnopravnosti a kao drugo, a sto ne bi menjali i sever ali i ostale delova Kosova gde zive Srbi i to posle povratka 200.000 prognanih Srba? Ili sto ne bi ukljucili i oblasti u Albaniji pa zamenili Skadar za tzv "presevsku dolinu"? Pa nece biti da cemo samo srpske teritorije da zamenjujemo a albanske cuvamo kao svete krave? Pozlice vam Albanci od tolikog apetita i tu ni cika doktor iz Amerike vam nece pomoci.

Dragan Banja Luka

pre 13 godina

Kako to sve neki bivsi americki ili britanski ambasdori i obavjestajci kad odu u penziju daju koliko-toliko fer izjave a dok su na duznosti sute?

igor

pre 13 godina

Jedino FER resenje je da vi krenete da gledate svoja posla, da nadoknadite proisteklu stetu, da KiM bude srpsko kao sto je bilo pre vise od 8 vekova tako kao i pre 14godina!

Pratite Olimpijadu

pre 13 godina

@(Sa Pančićevog vrha vidim Ljuboten, 18. jul 2012 12:21)

Zanimljivo, nisam znao da su im rvanje i boks nacionalni sportovi. Onda moze biti zbilja da su dosli sa Kavkaza, Jermeni, Gruzijci, Azerbejdzanci,.. svi su istaknuti u ovim disciplinama.

Gde si duso gde si rano

pre 13 godina

Gde je bio ovaj kada je bio glavi sef u CIA. Sto se tada nije izjasnio. Svi kada oduposle na neke fakultete prosipaju pamet

Podela cemu?

pre 13 godina

Koje su to prednosti podele? Da nece da zaustavi prodor Albanaca prema drugim delovima Srbije? Pa ako svi tezimo EU i ako jednog dana i Srbija i tzv. Kosovo* budu deo iste, nema prepreka za kupovinu zemljista, svojine i nastanjivanje u EU, samo i jedino Kosovo* moze da sluzi kao baza za dalju ekspanziju. Oni koji misle da se razgranicenjem nesto resava, samo se zavaravaju, jer Albanci koriste "neformalnu" espanzionisticku politiku i za njih nema zime.

namerna naopaka politika

pre 13 godina

Ako su oni odlucili da mi moramo da udjemo u Eu, zasto mi trazimo da udjemo u EU.
Zar nije pametnije da smo ih pustili da oni traze od nas da udjemo u EU.
Sta bi bilo da smo trazili da udjemo u NATO, da vodimo politiku NATO nema alternativu?
Dobili bi spisak uslova sta moramo da damo. Ovako nemamo nikakvih uslova.

toni

pre 13 godina

Bivsi ovaj, bivsi ambasador Ivor Roberts itd itd, to nisu rekli dok su bili na duznosti.Vazno je sta kazu sadasnji direktori Cia itd itd cija imena javnost ne zna.

darko

pre 13 godina

ova "podela" je mogla da bude uradjena davno, ja sam vise za model koji je uradjen u spaniji sa katalonijom. ali situacija je otisla predaleko da bi se bilo sta uradilo. ovi imaju neku ne zavisnost a mi ih nikada necemo priznati jednostavno nema povratka na staro, poslednji put kada je to probano desile su se 90te

Bane

pre 13 godina

Zašto da delimo nešto što je naše već vekovima?
(Sava Drugi, 18. jul 2012 12:12)"

Ovo istorijski nije tačno. Što se sadašnjeg vremena tiče, da je Kosovo naše ne bi postojao ni ovaj članak ni ovi komentari...
(Prometej, 18. jul 2012 12:32)

A, jes` ti cuo za izraz, " privremeno okupirana teritorija " a ? E pa vidis batice oni Kosmet ne mogu da odnesu na Mesec. Vraticemo se tamo kad tad za 50 , 100 godina , nema veze. A onda bolje da nas ne cekaju tamo...

crni domino

pre 13 godina

Sto vi novinari pitate samo Kurtu?!
Pitajte i Murtu Hilari da li je za podelu Kosova, pa sa trakvim vestima izadjite u javnost.
Mnogo nas bre zamlacujete? Ne znam cija je to zelja, ali smarate nas!
Bolje bi bilo da nas obavestavate kada naidjete na nekog ko je spreman da pravi pare u Srbiji(da prfoizvodimo robu a ne da trosimo i zivimo na kredit)

Naim-Zagreb

pre 13 godina

"Podela Kosova jedino fer rešenje"

hahahahah, smijem se sam sa sobom. Čim sam pročitao naslov, sam sebe sam upitao, : ajde da vidim koji je to bivši rekao !?

Faton

pre 13 godina

Podela sa podelom. Ako se Kosovo podeli, podela sledi i Srbiju, i Makedoniju, i Cnu Goru i ostale zemlje Balkana. Opet Srbija ne dobije nista vise nego jedno deo Kosova, koja je bdrima, a izgubi koridor sa Makedonijom u Jugu. Pozdrav!

Владимир

pre 13 godina

A kako je to nase? Sta sa ljudima tamo koji misle da je to njihovo? Pa Vojvodina je tek od 1918 "nasa", da vrnemo to madjarima a nama kosovo?

(Dragan, 18. jul 2012 12:46)

Сутра да им вратимо ако нам овде наведеш 1 (словима: један) рат, устанак, буну које је становништво данашње Војводине повело против Срба. Почни од XI-XII века, Жигмунда и Леополда, до Терезије и 1. светског рата? Покажи ми мађарске битке код Турије, Србобрана, мађарске манастире на Фрушкој гори, њихова гробља у Суботици...
Покажи ми састав становништва у КиК монархији на територији Барање, Славоније, Крајина...
А ја ћу ти показати царски Призрен, Стару Рашку, још старију цркву Петрову из 8. века...
Показаћу ти Кајмакчалан, "најопаснији врх српских земаља" како је Рајс говорио (и оставио своје срце тамо)...
Показаћу ти манастире Крке, Дубровачку културу на црквенословенском,
и где год завириш у историју чућеш на овим просторима само за Трачане и Рашане, како је Херодот звао Србе, Илире и њихове деспоте (Ђорђе Бранковић је носио титулу "Деспот Илирика" у 15. веку), чућеш за Балтичке Србе, Лужичке...
Једино од имена Арбанашког чућеш у Епиру, одакле су их Грци досељавали да се одбране од Трчана/Илира/Гета/Миза/Венеда/Трибала/Дака/Словена/Срба/како хоћеш...

prizreni

pre 13 godina

Kada bih doslo do podele,sama Srbija ne bih se slozila,jer Kosovu bih trebao odstupiti Presevo,Bujanovac i Medvedju,kada davne 62 god date Srbiji ove tri opstine,a u zamenu Kosovo je dobilo Lepopsavic i Zubin potok,i da dodje do toga,Srbi bih se iselili ,mozda da ostane neki starac sto sumnjam.

Pravda

pre 13 godina

Najrealnije resenje ali je pitanje da li Amerima odgovara da se ta prica zavrsi i da ostanu bez aduta za ucenjivanje Srbije kad god se malo nagne ka Rusiji?Ja bih voleo da je celo Kosovo nase,vecinski nastanjeno Srbima ali je realnost drugacija.I pre '99.u vecinu albanskih sela srpska noga nije nikada krocila,pokusaji da se naplati struja su zavrsavani pucnjavom i vracanjem policije odakle je dosla,praznih ruku.Pa onda davanje decjeg dodatka svakom detetu,a u porodici ih nije bilo manje od 5.Ovako udarimo granicu i zabranimo im da kupuju imenja po Srbiji jer bojim se da je to njihov sledeci korak,naseljavanje pustih srpskih sela na jugu Srbije.

Teodor Fon Burg

pre 13 godina

Kao bivseg sefa CIA-e nike tebe ne slusa. Zato cuti tako si trebao da pricas pre 15 godina a ne sad kad uzivas debelu i udobnu penziju jer si vec 'odradio' prljav posao

besna glista

pre 13 godina

Neka hvala. Kao da nemamo dovoljno kriminala i ovako. Samo nam jos ta ekipa sa severa fali. Neka ih Hasimu Taciju. Nek' se on bakce s njima.

mlekadzija

pre 13 godina

Novopeceni profesor i ekspert za Balkan (koliko ih samo ima) moze da deli Teksas sa Meksikom...On ocigledno ne shvata da je samo prolazna figura sa ogranicenim vremenskim trajanjem. Srbija je zemlja sa dugom istorijom cije su se granice menjale. PA nece ni ove nazovi granice nametnute bombama ostati vecne. Vidimo se za 300 godine...

Pretorijanac

pre 13 godina

Podelite vi Kanzas. Ne postoji vlast niti će postojati u Srbiji koja će potpisom predati Kosovo i Metohiju. Svako zna da bi se time desilo nešto što bi na ovim prostorima pokrenulo domino efekat: Bosna, Republika Srpska, Sandžak, Vojvodina, Crna Gora, Makedonija... a to više niko ne bi mogao da kontroliše osim NATO (opet). I šta je onda krajnji cilj EU i USA? Mir na ovim prostorima ili nešto drugo?

Sa Pančićevog vrha vidim Ljuboten

pre 13 godina

Svaka čast na pronalaženju rupe na dnu saksije! Mr. Mayer

Albanci bi trebali zarad svog interesa da pokrenu inicijativu o podeli. Srbija ima vremena na pretek, Albanci nemaju. Čak je i Jeta Xhafa prigovorila Borku Stefanoviću u interviju da Srbija sprečava albance sa Kosova da se takmiče i da stvaraju svoje Djokoviće. Ako se ovako nastavi, Srbija neće imati interesa da promeni politiku prema Kosovu pa samim tim neće biti zastave Kosova na Olimpijadama još nekih 20-40 godina. KOliko će mladih na Kosovu propustiti šansu da se afirmiše na svetskoj sceni, posebno u boksu i rvanju koji je nacionalni sport na Kosovu.
Da ne govorim o drugim ekonomskim gubitcima zbog neafirmisanja nazovi države Kosovo u regionu odnosno ceni koštanja ove politike isključivosti bez stvarnog kompromisa.

Morača

pre 13 godina

Pitanje je samo da li je velikim silama u interesu da se reše zamrznuti konflikti? Rešavanjem konflikta prestaje potreba za arbitražom, a to znači manje stranog uplitanja i prosperitet Regiona. Rimljani su još govorili: Zavadi, pa vladaj. Ili po narodski rečeno: Da li delimo bratski, ili pola- pola.

Teddy Picker

pre 13 godina

Podela je jedino normalno resenje, ne mogu da verujem da ima jos ljudi u Srbiji koji racunaju na celo Kosovo, uostalom sta ce nam Albanci.

Prometej

pre 13 godina

"Zašto da delimo nešto što je naše već vekovima?
(Sava Drugi, 18. jul 2012 12:12)"

Ovo istorijski nije tačno. Što se sadašnjeg vremena tiče, da je Kosovo naše nebi postojao ni ovaj članak ni ovi komentari...

voja

pre 13 godina

Slažem se - PODELA JE JEDINO REŠENJE.
Ovo se mora hitno rešiti, da ne gubimo vreme, novac i KOSOVO.
Ovi što pričaju da je Kosovo naše, nisu svesni da je svakim danom sve manje naše.

evo zasto

pre 13 godina

@Sava Drugi, 18. jul 2012 12:12
Zato sto nam ne treba albansko Kosovo, koje ce samo da nam pravi probleme i ispostavlja zahteve, koja ce da ima vlast u Srbiji, a Srbija da nema vlast na Kosovu, zato sto nam ne treba nova SCG.

Dragan

pre 13 godina

@Savo Drugi

A kako je to nase? Sta sa ljudima tamo koji misle da je to njihovo? Pa Vojvodina je tek od 1918 "nasa", da vrnemo to madjarima a nama kosovo?

Kako ne razumes da odnos snaga na terenu diktira stvari, i da se se stvari kroz istoriju menjaju i da ne mozemo bas na sve okolne zemlje samo mi da polazemo neko tzv. istorijsko pravo.

Nasa ponuda treba da bude, sever nama, mi puno medjunarodno priznanje kosovu, dogovoriti preselenje stanovnistva (presevo, bujanovac), ne-nasilno, kosovo-srbija da naprave deal, ponude subvencije ko hoce da predje. A posle toga, podignemo zid 2m na granici sa kosovom i u tri lepe neka idu...

Helios

pre 13 godina

"Ali da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu nego prethodna vlada"

Plakati? Smejati se? Besneti? Pljuvati? Izvest na sud? Prodavati i preprodavati svoj narod, svoju zemlju samo da bi bio deo lanca ugrađivanja je najbedniji mogući oblik ljudske egzistencije. Jedva manje bedan nego glasati za takve da bi garantovano živeo u siromaštu - ali si srećan jer si "kandidat"...

zeljko

pre 13 godina

Sto bi drugo bilo bolje resenje kad gradjani srpske nacionalnosti nestaju ili bivaju ubiveni preko noci.A i nemozemo bas to nazvati kao podela, pre kao pomeranje granice za 4-5% teritorije koja je nekad 100% bila nasa.

Nekontam

pre 13 godina

Mene zamima, citaju li bivsi i sadasnji savetnici predsednika i premijera ove tekstove, ili ih ignorisu, jer misle da su naj pametniji. Mogu mnogo nauciti iz ovoga.

Марко Крагујевац

pre 13 godina

Издржимо још 10ак година. Америка и НАТО су од 1999. само слабили. Доћи ће наше време! Само стрпљиво браћо са КиМ!

Morača

pre 13 godina

Pitanje je samo da li je velikim silama u interesu da se reše zamrznuti konflikti? Rešavanjem konflikta prestaje potreba za arbitražom, a to znači manje stranog uplitanja i prosperitet Regiona. Rimljani su još govorili: Zavadi, pa vladaj. Ili po narodski rečeno: Da li delimo bratski, ili pola- pola.

Dragan

pre 13 godina

@Savo Drugi

A kako je to nase? Sta sa ljudima tamo koji misle da je to njihovo? Pa Vojvodina je tek od 1918 "nasa", da vrnemo to madjarima a nama kosovo?

Kako ne razumes da odnos snaga na terenu diktira stvari, i da se se stvari kroz istoriju menjaju i da ne mozemo bas na sve okolne zemlje samo mi da polazemo neko tzv. istorijsko pravo.

Nasa ponuda treba da bude, sever nama, mi puno medjunarodno priznanje kosovu, dogovoriti preselenje stanovnistva (presevo, bujanovac), ne-nasilno, kosovo-srbija da naprave deal, ponude subvencije ko hoce da predje. A posle toga, podignemo zid 2m na granici sa kosovom i u tri lepe neka idu...

Teddy Picker

pre 13 godina

Podela je jedino normalno resenje, ne mogu da verujem da ima jos ljudi u Srbiji koji racunaju na celo Kosovo, uostalom sta ce nam Albanci.

mlekadzija

pre 13 godina

Novopeceni profesor i ekspert za Balkan (koliko ih samo ima) moze da deli Teksas sa Meksikom...On ocigledno ne shvata da je samo prolazna figura sa ogranicenim vremenskim trajanjem. Srbija je zemlja sa dugom istorijom cije su se granice menjale. PA nece ni ove nazovi granice nametnute bombama ostati vecne. Vidimo se za 300 godine...

Владимир

pre 13 godina

A kako je to nase? Sta sa ljudima tamo koji misle da je to njihovo? Pa Vojvodina je tek od 1918 "nasa", da vrnemo to madjarima a nama kosovo?

(Dragan, 18. jul 2012 12:46)

Сутра да им вратимо ако нам овде наведеш 1 (словима: један) рат, устанак, буну које је становништво данашње Војводине повело против Срба. Почни од XI-XII века, Жигмунда и Леополда, до Терезије и 1. светског рата? Покажи ми мађарске битке код Турије, Србобрана, мађарске манастире на Фрушкој гори, њихова гробља у Суботици...
Покажи ми састав становништва у КиК монархији на територији Барање, Славоније, Крајина...
А ја ћу ти показати царски Призрен, Стару Рашку, још старију цркву Петрову из 8. века...
Показаћу ти Кајмакчалан, "најопаснији врх српских земаља" како је Рајс говорио (и оставио своје срце тамо)...
Показаћу ти манастире Крке, Дубровачку културу на црквенословенском,
и где год завириш у историју чућеш на овим просторима само за Трачане и Рашане, како је Херодот звао Србе, Илире и њихове деспоте (Ђорђе Бранковић је носио титулу "Деспот Илирика" у 15. веку), чућеш за Балтичке Србе, Лужичке...
Једино од имена Арбанашког чућеш у Епиру, одакле су их Грци досељавали да се одбране од Трчана/Илира/Гета/Миза/Венеда/Трибала/Дака/Словена/Срба/како хоћеш...

Sa Pančićevog vrha vidim Ljuboten

pre 13 godina

Svaka čast na pronalaženju rupe na dnu saksije! Mr. Mayer

Albanci bi trebali zarad svog interesa da pokrenu inicijativu o podeli. Srbija ima vremena na pretek, Albanci nemaju. Čak je i Jeta Xhafa prigovorila Borku Stefanoviću u interviju da Srbija sprečava albance sa Kosova da se takmiče i da stvaraju svoje Djokoviće. Ako se ovako nastavi, Srbija neće imati interesa da promeni politiku prema Kosovu pa samim tim neće biti zastave Kosova na Olimpijadama još nekih 20-40 godina. KOliko će mladih na Kosovu propustiti šansu da se afirmiše na svetskoj sceni, posebno u boksu i rvanju koji je nacionalni sport na Kosovu.
Da ne govorim o drugim ekonomskim gubitcima zbog neafirmisanja nazovi države Kosovo u regionu odnosno ceni koštanja ove politike isključivosti bez stvarnog kompromisa.

Pretorijanac

pre 13 godina

Podelite vi Kanzas. Ne postoji vlast niti će postojati u Srbiji koja će potpisom predati Kosovo i Metohiju. Svako zna da bi se time desilo nešto što bi na ovim prostorima pokrenulo domino efekat: Bosna, Republika Srpska, Sandžak, Vojvodina, Crna Gora, Makedonija... a to više niko ne bi mogao da kontroliše osim NATO (opet). I šta je onda krajnji cilj EU i USA? Mir na ovim prostorima ili nešto drugo?

Марко Крагујевац

pre 13 godina

Издржимо још 10ак година. Америка и НАТО су од 1999. само слабили. Доћи ће наше време! Само стрпљиво браћо са КиМ!

Bane

pre 13 godina

Zašto da delimo nešto što je naše već vekovima?
(Sava Drugi, 18. jul 2012 12:12)"

Ovo istorijski nije tačno. Što se sadašnjeg vremena tiče, da je Kosovo naše ne bi postojao ni ovaj članak ni ovi komentari...
(Prometej, 18. jul 2012 12:32)

A, jes` ti cuo za izraz, " privremeno okupirana teritorija " a ? E pa vidis batice oni Kosmet ne mogu da odnesu na Mesec. Vraticemo se tamo kad tad za 50 , 100 godina , nema veze. A onda bolje da nas ne cekaju tamo...

voja

pre 13 godina

Slažem se - PODELA JE JEDINO REŠENJE.
Ovo se mora hitno rešiti, da ne gubimo vreme, novac i KOSOVO.
Ovi što pričaju da je Kosovo naše, nisu svesni da je svakim danom sve manje naše.

Prometej

pre 13 godina

"Zašto da delimo nešto što je naše već vekovima?
(Sava Drugi, 18. jul 2012 12:12)"

Ovo istorijski nije tačno. Što se sadašnjeg vremena tiče, da je Kosovo naše nebi postojao ni ovaj članak ni ovi komentari...

Teodor Fon Burg

pre 13 godina

Kao bivseg sefa CIA-e nike tebe ne slusa. Zato cuti tako si trebao da pricas pre 15 godina a ne sad kad uzivas debelu i udobnu penziju jer si vec 'odradio' prljav posao

Faton

pre 13 godina

Podela sa podelom. Ako se Kosovo podeli, podela sledi i Srbiju, i Makedoniju, i Cnu Goru i ostale zemlje Balkana. Opet Srbija ne dobije nista vise nego jedno deo Kosova, koja je bdrima, a izgubi koridor sa Makedonijom u Jugu. Pozdrav!

besna glista

pre 13 godina

Neka hvala. Kao da nemamo dovoljno kriminala i ovako. Samo nam jos ta ekipa sa severa fali. Neka ih Hasimu Taciju. Nek' se on bakce s njima.

Pravda

pre 13 godina

Najrealnije resenje ali je pitanje da li Amerima odgovara da se ta prica zavrsi i da ostanu bez aduta za ucenjivanje Srbije kad god se malo nagne ka Rusiji?Ja bih voleo da je celo Kosovo nase,vecinski nastanjeno Srbima ali je realnost drugacija.I pre '99.u vecinu albanskih sela srpska noga nije nikada krocila,pokusaji da se naplati struja su zavrsavani pucnjavom i vracanjem policije odakle je dosla,praznih ruku.Pa onda davanje decjeg dodatka svakom detetu,a u porodici ih nije bilo manje od 5.Ovako udarimo granicu i zabranimo im da kupuju imenja po Srbiji jer bojim se da je to njihov sledeci korak,naseljavanje pustih srpskih sela na jugu Srbije.

Naim-Zagreb

pre 13 godina

"Podela Kosova jedino fer rešenje"

hahahahah, smijem se sam sa sobom. Čim sam pročitao naslov, sam sebe sam upitao, : ajde da vidim koji je to bivši rekao !?

zokee

pre 13 godina

Mnogo je "zanimljiva" ova albanska "logika" da se zamenjaju oblasti i na Kosovu i u Srbiji koje kontrolisu Srbi tj. da se menja sever Kosova za tzv. "presevsku dolinu". Kao prvo Srbija je medjunarodno priznata drzava a ne izdrzavani protektorat koji nije u stanju ni u pecaroski savez da se uclani te sami tim nema ni ravnopravnosti a kao drugo, a sto ne bi menjali i sever ali i ostale delova Kosova gde zive Srbi i to posle povratka 200.000 prognanih Srba? Ili sto ne bi ukljucili i oblasti u Albaniji pa zamenili Skadar za tzv "presevsku dolinu"? Pa nece biti da cemo samo srpske teritorije da zamenjujemo a albanske cuvamo kao svete krave? Pozlice vam Albanci od tolikog apetita i tu ni cika doktor iz Amerike vam nece pomoci.

evo zasto

pre 13 godina

@Sava Drugi, 18. jul 2012 12:12
Zato sto nam ne treba albansko Kosovo, koje ce samo da nam pravi probleme i ispostavlja zahteve, koja ce da ima vlast u Srbiji, a Srbija da nema vlast na Kosovu, zato sto nam ne treba nova SCG.

NIKAD U Nemacko-Americku Teroristicku Organizaciju

pre 13 godina

A ameri odlucili da mi MORAMO da udjemo u EU i NATO? U EU da, al dok nas je 80 % protiv NATO, taj film nece da gledaju!

Kaurin

pre 13 godina

Ako ste pažljivo pročitali tekst i pritom normalno razmišljate, da li vam se onda pali lampica u glavi zašto se Dodik tako ponaša?
Niko ne ceni poslušnike.

Ja sam za (pod medjunardnim garancijama)

pre 13 godina

Jedini i najveci problem podele je jezero Gazivode: ono je sagradjeno da bi se termocentrala Kosovo B u Obilicu snabdevalo vodom. Podelom, to bi jezero ostalo u Srpskoj kontroli i Srbija bi mogla u svako doba da zaustavi proizvodnju u TC Kosovo B (i novi TC koji se planira), i da ostavi pola Kosova bez vode. A koliko imamo iskustva, ako moze nesto naopako da radi, Srbija ce to i uraditi. Zato, Kosovo ne moze da se podeli, bar ne bez nekih jakih garancija.

Sto se tice stanovnistva, ja potpuno razumijem srbe: ako mi albanci nismo htjeli zivjeti u srpskoj drzavi, ni oni ne zele u albanskoj. I za mene je to u redu.

crni domino

pre 13 godina

Sto vi novinari pitate samo Kurtu?!
Pitajte i Murtu Hilari da li je za podelu Kosova, pa sa trakvim vestima izadjite u javnost.
Mnogo nas bre zamlacujete? Ne znam cija je to zelja, ali smarate nas!
Bolje bi bilo da nas obavestavate kada naidjete na nekog ko je spreman da pravi pare u Srbiji(da prfoizvodimo robu a ne da trosimo i zivimo na kredit)

Dragan Banja Luka

pre 13 godina

Kako to sve neki bivsi americki ili britanski ambasdori i obavjestajci kad odu u penziju daju koliko-toliko fer izjave a dok su na duznosti sute?

Miki Sm

pre 13 godina

Jedino pravo resenje je da Srbi i Albanci zive u miru i slozi.Zatim da se zahvale Amerima i Evropljanima na brizi i paznji i da ne nasedaju na onu staru latinsku ZAVADI PA VLADAJ.Ovako gubimo i jedni i drugi.

Carica Milica

pre 13 godina

@decko sa barikada
Ti bi da se problem hronicno prebaci sa Kosova u Srbiji.Ako Albanci budu krenuli odakle su i dosli onda ce granica biti kod Nisa.A odakle smo mi Srbi dosli?Da li i mi treba da idemo odakle smo dosli?Po tebi,videcemo se negde na Karpatima.

Podela cemu?

pre 13 godina

Koje su to prednosti podele? Da nece da zaustavi prodor Albanaca prema drugim delovima Srbije? Pa ako svi tezimo EU i ako jednog dana i Srbija i tzv. Kosovo* budu deo iste, nema prepreka za kupovinu zemljista, svojine i nastanjivanje u EU, samo i jedino Kosovo* moze da sluzi kao baza za dalju ekspanziju. Oni koji misle da se razgranicenjem nesto resava, samo se zavaravaju, jer Albanci koriste "neformalnu" espanzionisticku politiku i za njih nema zime.

namerna naopaka politika

pre 13 godina

Ako su oni odlucili da mi moramo da udjemo u Eu, zasto mi trazimo da udjemo u EU.
Zar nije pametnije da smo ih pustili da oni traze od nas da udjemo u EU.
Sta bi bilo da smo trazili da udjemo u NATO, da vodimo politiku NATO nema alternativu?
Dobili bi spisak uslova sta moramo da damo. Ovako nemamo nikakvih uslova.

Nekontam

pre 13 godina

Mene zamima, citaju li bivsi i sadasnji savetnici predsednika i premijera ove tekstove, ili ih ignorisu, jer misle da su naj pametniji. Mogu mnogo nauciti iz ovoga.

asad

pre 13 godina

On smatra da Srbija ima šansu da promeni dinamiku odnosa sa Vašingtonom.

"Ali, da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu nego prethodna vlada“, dodao je američki ekspert za Balkan.

To je to !

Srb

pre 13 godina

Bravo Vladimire.. Srbi su zaboravili ko su i sta su. A kada bi se setili, ne bi imali ovakvih problema kakvi danas postoje. U poslednja dva veka sve je ucinjeno kako bismo zaboravili nasu slavnu istoriju, i opet nije uspelo - jer nasi geni nose informaciju koja je neizbrisiva. Zivela Srbija i svi Srbi, i oni koji to jesu a i oni koji su to zaboravili - ma koje vere bili. U zdravlje braco i sestre!

Gde si duso gde si rano

pre 13 godina

Gde je bio ovaj kada je bio glavi sef u CIA. Sto se tada nije izjasnio. Svi kada oduposle na neke fakultete prosipaju pamet

Helios

pre 13 godina

"Ali da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu nego prethodna vlada"

Plakati? Smejati se? Besneti? Pljuvati? Izvest na sud? Prodavati i preprodavati svoj narod, svoju zemlju samo da bi bio deo lanca ugrađivanja je najbedniji mogući oblik ljudske egzistencije. Jedva manje bedan nego glasati za takve da bi garantovano živeo u siromaštu - ali si srećan jer si "kandidat"...

prizreni

pre 13 godina

Kada bih doslo do podele,sama Srbija ne bih se slozila,jer Kosovu bih trebao odstupiti Presevo,Bujanovac i Medvedju,kada davne 62 god date Srbiji ove tri opstine,a u zamenu Kosovo je dobilo Lepopsavic i Zubin potok,i da dodje do toga,Srbi bih se iselili ,mozda da ostane neki starac sto sumnjam.

Vladimir Pula

pre 13 godina

Srbija u eu i NATO. Nama su NATO sami nametnuli, bez referenduma jer su znali da bi tesko prošao. Nemojte im dozvoliti da i vama to naprave, 1999. vas bombardirali oduzeli komad teritorija, sada bi vas u savez?
Dio Kosova koje bi poslje ogradili srpskom varijantom kineskog zida je dobro rješenje !

Milosav

pre 13 godina

Zasto bi neko delio nesto sto je vec i uvek bilo njegovo? Kosovo je privremeno oteto od Srbije, ali vreme ide i sto rekla moja baba, nikad ne znas sta donosi dan a sta noc. Srbija je gubila i dobijala teritorije vekovima tako da ne sumnjam da ce i Kosovo jednog dana biti vraceno svom pravom vlasniku. Kada, vreme ce da pokaze. Znaci, nista ne deliti i cekati, a decu uciti da je Kosovo uvek bilo i bice Srbije.
I jos da dodam, nokad u NATO!

igor

pre 13 godina

Jedino FER resenje je da vi krenete da gledate svoja posla, da nadoknadite proisteklu stetu, da KiM bude srpsko kao sto je bilo pre vise od 8 vekova tako kao i pre 14godina!

decko sa barikada

pre 13 godina

Za pocetak da vratimo srpsku vojsku i policiju na sever kosova,pa kad cuju albanci ko je dosao polako ce oni sami da krenu odakle su dosli...

gagi

pre 13 godina

Srbi sa Kosova koji su izbegli u Srbiju su medju najbogatijim ljudima u Srbiji! Visespratnice nicu kao pecurke, kupuju se stanovi i automobili, a stalno zale za Kosovom na koje se nikad nece vratiti jer su svoju imovinu za velike pare prodali ! A ono sto su popljackali o tome svi cute! Kad pogledate sta oni sve imaju jasno vam je da ni pre 1999 nismo ziveli u istoj drzavi!

Dr. Zoidberg

pre 13 godina

Izgubicemo i ovo malo sto sada imamo! Ostavite se Kosova i cuvajte Srbiju. Srce srbije za mene je moja kuca i grad a ne odavno izgubljeno Kosovo.

e borise, borise...

pre 13 godina

Zanimljiv onaj deo gde bivsi iz CIA-e kaze da srpski politicari treba da su manje poslusni... A mi naivni mislili da se najvise postize izvinjavanjima, podilazenjima, izigravanjem hipija i slanjem miroljubivih poruka, da ako Ameri kazu da se treba rukovati sa Tacijem onda se leti da se to ispuni... A kad ono...

mm

pre 13 godina

potpuno se slazem, to pisem vec dosta puta, da je Kostunica bio pametan sto nije i pricao sa mocnicima dobili bi sigurno vise. Ali ajde bilo koliko, a dusu na srce, koja nam teritorija treba gde nema Srba, valjda sto smo toliko ekonomski jaki da mozemo to izdrzavati. Pa ljudi nismo mi Izrael. A moju racunicu niko ne gleda, da bi za 20 do 30 godina i Srbima u Srbiji vladali Kosovari, jer ako imamo demokratiju stanovnistvo bira. Ja mislim da Kostunica i svi ostali nationalisti gledaju svoj poso i da rade, a ne da im zivotna hrana bude samo sta ce biti sa Kosovom.
Srba ima u drugim zemljama sveta vise nego na Kosovu, pa ne traze drzavu, ja se nadam da nikada nece to ni raditi, jer je ludost. Setimo se Krajine, Srbi bi tamo ziveli kao i Hrvati danas, a ne kao izbeglice u Srbiji (pa dobili ste drzavu). Nenasedajte ljudi na takve gluposti, ne vracaj te se nazad, pa kada bi krenuli Osmani, bila bi cela Evropa njihova, ili Rimljani. Meni je jako zao naroda sto ne trazi kako je u Srbiji, jer je stvarno toliko oglupavio da misli da bi islo med i mleko kada bi Kosovo bila deo Srbije

zeljko

pre 13 godina

Sto bi drugo bilo bolje resenje kad gradjani srpske nacionalnosti nestaju ili bivaju ubiveni preko noci.A i nemozemo bas to nazvati kao podela, pre kao pomeranje granice za 4-5% teritorije koja je nekad 100% bila nasa.

toni

pre 13 godina

Bivsi ovaj, bivsi ambasador Ivor Roberts itd itd, to nisu rekli dok su bili na duznosti.Vazno je sta kazu sadasnji direktori Cia itd itd cija imena javnost ne zna.

Nik

pre 13 godina

"Ali, da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu nego prethodna vlada“

AMIN!

beqiraj

pre 13 godina

@Carica Milica
Sjajan pokusaj spinovanja, eto mi svi naseli da komentar nije napisao Albanaca nego bas Carica Milica, nego kada bi Albanci isli tamo odakle su dosli to bas ne bi bilo oko Nisa nego vise negde kod brace Cecena koji se i danas pitaju gde odose njihovi rodjaci...

socijalista,antikomunista

pre 13 godina

...nezavisnije i manje snishodljivo prema Washingtonu nego prethodna vlada, rece sef CIA... mora da im je bilo muka 4 godine od poltrona, razumem ih skroz...

Dule NS

pre 13 godina

"Ako se u Srbiji na KiM napravi presedan i promene granice podelom Kosmeta, usledila bi lancana reakcija u Makedoniji, Grckoj, Crnoj Gori, po mapi tzv. velike albanije koju smo videli.
Opasno resenje za Balkan."
@(marija, 18. jul 2012 17:46)


-Najlepše vas molim da KONAČNO prestanete da zamenjujete teze!
-Presedan je učinjen onda kada je od strane nekih zemalja podržana promena granica suverene i nezavisne države Srbije!!!
Tada su svi govorili da nije u pitanju presedan već "specifičan slučaj" koji se ne sme koristiti kao pravilo u drugim krajevima Evrope i sveta!
-Ako su tada mogli da daju takvo objašnjenje, verujem da mogu i sada!
Stvar je potpuno ista i ne vidim nijedan jedini razlog na ovom svetu da Srbiju bude briga za nekakav "presedan"!
-Vrlo jasno.

darko

pre 13 godina

ova "podela" je mogla da bude uradjena davno, ja sam vise za model koji je uradjen u spaniji sa katalonijom. ali situacija je otisla predaleko da bi se bilo sta uradilo. ovi imaju neku ne zavisnost a mi ih nikada necemo priznati jednostavno nema povratka na staro, poslednji put kada je to probano desile su se 90te

Miodrag Belic

pre 13 godina

Verovali ili ne, ali Albanci sa KiM su odavno za PODELU, odnosno za Trampu...
Oni znaju, iz sopstvenog primera sta znaci biti i imati "Remetilacki Faktor" kakvi su sada Srbi sa Severa KiM.
Nama ne odgovara da juzna strana Kopaonika bude u drugoj drzavi, ma koliko je mi ne priznavali...
Dakle trampa, ali uz uslov, da Srpski Manastiri, dobiju Atosku exteritorijalnost, odnosno Metohe (zato se Albanci vise ljute, ako im pomenes Metohiju, nego da im negiras Republiku!), i budu poput Svete Gore i Vatikana ili Jerusalima!
A sto se tice Presevske Doline, ona odavno nije u nikakvim razvojnim planovima Srbije, cak se i ne zavrsava koridor prema Makedoniji, jer su planovi za izmestanje Auto Puta i Zeleznice vec gotovi, pa ko vele, da se uzalud ne bacaju pare!
Uostalom, dovodjenje Nikolica i Vucica, od strane Amera i EU, uz blagoslov Rusa, na vlast je u toj svrsi!

marija

pre 13 godina

Ako se u Srbiji na KiM napravi presedan i promene granice podelom Kosmeta, usledila bi lancana reakcija u Makedoniji, Grckoj, Crnoj Gori, po mapi tzv. velike albanije koju smo videli.
Opasno resenje za Balkan.

njafolenko

pre 13 godina

Naravno, svi ovi "bivši" što ministri, direktori, zamenici, itd. govore o podeli! Medjutim, onima koji su "sadašnji" tako nešto ne pada ni na pamet! Kada ste ćuli Hilari da kaže da je za podelu, ili bilo koji sekretar ili podsekretar, pa čak i zamenik podpodsekretara ovako nešto ne sme ni pomisliti! Dakle, bezvezne priče koje pale patrijote i ostale priučene znalce balkanske politike! NATO (čitaj, AMERIKA) nikada neće priznati da je pogrešila što se bombardovanja tiče, jer gde ste videli da se snagator izvinjava klincu koga je prebio na mrtvo ime? Priča za malu decu!

Srbin

pre 13 godina

A ameri odlucili da mi MORAMO da udjemo u EU i NATO? U EU da, al dok nas je 80 % protiv NATO, taj film nece da gledaju!
(NIKAD U Nemacko-Americku Teroristicku Organizaciju, 18. jul 2012 14:19)

Ma ni u NATO, ni u EU!

Pratite Olimpijadu

pre 13 godina

@(Sa Pančićevog vrha vidim Ljuboten, 18. jul 2012 12:21)

Zanimljivo, nisam znao da su im rvanje i boks nacionalni sportovi. Onda moze biti zbilja da su dosli sa Kavkaza, Jermeni, Gruzijci, Azerbejdzanci,.. svi su istaknuti u ovim disciplinama.

Mario Bros

pre 13 godina

Kako bih voleo jedno jutro da se probudim i da pročitam vest da je konačno, svestrano prihvatljivo rešenje za Kosovo postignuto, i da svi dobiju nešto više od onoga što imaju sada, i čak postanemo na neki način prijatelji sa albancima, i počnemo da se gotivimo, jer više nikakvih nerešivih problema nemamo.

Na primer da nam daju da otkinemo sever i ostvarimo eto tu neku da kažem moralnu pobedu za kraj, a mi njih prvi da priznamo i da se pomire srbi i albanci na Balkanu. Zvuči nerealno danas, ali bilo bi svima bolje tako. Onda bi mogli konačno da kažemo da smo država kao svaka druga u Evropi, zaokružena. Mislim da bi bili mnogo srećniji, i lakše se bavili svim ostalim pitanjima.
A sigurno da bi se osećali manjim luzerima kojima svi samo otimaju i koje svi pobeđuju na svim poljima.

vuk79

pre 13 godina

Ja bi Kosovo prodao ako jos uvek mozemo da izvucemo neku kintu.. Ko rusi nasi idoli sto su prodali Aljasku za oko 200 miliona dolara sa uracunatom inflacijom! :-)) U suprotnom nece dobimo nista..

Jovan Mirkovic, Amerika

pre 13 godina

Americki zvanicnici dele Americke drzave oduzete od Meksika, Kosovo i Metohiju neka ostave na MIRU. Kad tad Kalifornija,New Mexico i Texas ce se vratiti Meksiku. Amerikanci trguju sa tudjim teritorijama, zasto da njihove teritorije da ne vracaju ?
Kosovo je neotudjivi deo Srbije, nema podele Kosova, Bozje svetinje su sirom Kosova i Metohije.

ivicamiletic3@gmail.com

pre 13 godina

podela nije resenje,podela je samo jedan stepenik do podele vojvodine i raske oblasti.to samo treba proglasiti okupiranom srpskom teritorijom.

Nenad, Skopje

pre 13 godina

Vecu verodostojnost za mene ima jedan drugi izvestaj CIA-e, onaj objavljen pre par dana u kome ova agencija pravi prognoze za sledecih 20 godina i u kojoj u sva tri scenarije ne predvidja da ce SAD biti neki ultimativni faktor u odlucivanju. Cak i u najboljem scenariju po njih, svoju ce moc SAD da podeli sa Kinom, a u ostala dva ce se izolirati unutar njihovih granica i problema. Tako da ovaj jednopolarni svet, sa jedinim mocnikom ce isceznuti u narednih dve decenija (po americkim predvidjanjima), sto ce dovesti do novih prekrajanja regionalnih granica. I onda neka srpska Oluja na KiM ce dobiti legitimitet, poput hrvatske iz 1995 da je to legitimno vracanje suvereniteta. Zato, cemu podela, kad ponovo moze biti srpsko ono sto je od vajkada i bilo. Samo strpljivo i sa verom u Boga. Validni medjunarodni dokumenti su na strani Srbije (Povelja UN, Rezolucija 1244, OSCE), znaci na papiru je sve srpsko, samo valja sacekati pravi trenutak i to realizovati i na terenu.

Vojvodina

pre 13 godina

@(ivicamiletic3@gmail.com, 18. jul 2012 18:58)

"podela je samo jedan stepenik do podele vojvodine i raske oblasti"

Pa gde je problem?

Vorjvodina do kraja 1. svetskog rata nije pripadala Srbiji - sada pripada Srbiji. Kosovo je do 1999. godine pripadala Srbiji sada ne pripada. "Hocemo Vorjovodinu jer nas Srba sada ima tamo u vecini - hocemu Kosovo jer smo nekada tamo bili u vecini".

Pa hajde - odluci se - oboje ne moze.
Kosovo je deo srpske istorije, kao sto je translivanija i vojvodina deo madjarske istorije.

Fogsniffer

pre 13 godina

Možda ovako: Sever Kosova predje u jurisdikciju R.Srbije, država obeća da će ga po prijemu, odmah proglasiti Tax-Free zonom, pola para severnom Kosovu, pola državi? Svi zadovoljni, razvije se severno Kosovo a država profitira, pre svaga ekonomski a, ništa manje bitno, i politički.

Владимир

pre 13 godina

@Srb

Srbi su zaboravili ko su i sta su. A kada bi se setili, ne bi imali ovakvih problema kakvi danas postoje.


Мислиш да је случајно она: Да се Власи (=Срби) не досете?
Чега ми то не треба да се сетимо? Историје.
Светом влада онај ко најдуже и најдаље познаје историју.

И ово. Наш највећи иторичар Милојевић даје занимљив разлог, једино логичан, како то Срби тако велики, најстарији и распрострањени да буду сведени на тако мали број, територију.
Довољно је само данас погледати однос матице према Крајинама, РС, Црној Гори, Македонији, Косову... па разумети и нашу прошлост. Аутошовинизам, несолидарност, заборавност.
И како то само ми у праву, да на нас кидишу Татари (Бугари увек пријатељи наших непријатеља), Хуни ("Столећима Србин у тој земљи живи, Ал' Немац и Мађар вечито га гоне, Једино се Србин тој земљи не диви, Јер његова звона само на плач звоне...") и Германи (Бизмарк, отац Немачке нације, је умро а последња реч му је била: Србија).
Ништа се није променило.
Чудо да нас још има, мислим се.

Најглавније, имамо ту резолуцију 1244 и Устав. Ко може да дели онда Косово?

AUUU

pre 13 godina

On smatra da Srbija ima šansu da promeni dinamiku odnosa sa Vašingtonom.
"Ali, da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu...,kaze bivsi sef CIA.
Znaci, Ceda je nacisto propao kod Amera i u EU.

ze.

pre 13 godina

@Albanac
Ne znam zasto bi Srbija zamenjivala oblasti koje kontrolise kao sto je tzv. presevska dolina za oblast koju isto tako kontrolise a to je sever Kosova? Moze se zamenjivati samo ono nad cim se ima kontrola a Albanci ne kontrolisu ni sever ni tzv. presevsku dolinu. Albanci za razmenu mogu da ponude samo oblasti koje kontrolisu a gde su Srbi vecina a to su delovi Kosova juzno od Ibra. Kao drugo, osim naucnofantasticnih i nacionalistickih izmisljotina koje je jos onomad lansirao Enver Hodza, Albanci nisu nikakvi naslednici Ilira te samim tim kakve veze ima ilirsko nasledje sa Albancima? Kao trece, Albanci su time sto nisu odgovarali za etnicko ciscenje koje su izvrsili na Kosovu, za zlocine koje su pocinili, za krsenje osnovnih ljudskih prava, za ratne zlocince koje imaju na vlasti itd. i previse dobili na Kosovu da bi mogli da traze bilo sta vise ili da fantaziraju o presevskoj dolini.

Dezurni Albanac

pre 13 godina

ma ko pita bivseg, on je bivsi i nista vise, moze da daje svoje personalno misljenje i nista vise, komsije nemojte se radovati i slusajte sekretare i pomcnike sekretara koji dolaze i daju ZVANICNO misljene a to je nema podele, nema specialnog statusa sa tkz. 'sever Kosova" itd itd..

Albanac

pre 13 godina

Trampa. Srbija uzme sever Kosova,Kosovo uzme presevsko doline.Dobar status za Srpske manastire dobar status za Ilirske arhivne sitove u Srbiju onda ko hoce da zivi u Srbiju mora da se integrise a ko hoce u Kosovo mora i te tako da se integrise i idemo napred jer ovako ne ide vise posdrav Albanac

w.

pre 13 godina

@Dezurni Albanac
A kako je vreme pokazalo nema ni nezavisne i suverene drzave Kosova, nema ni clanstva u medjunarodnim organizacijama, nema ni clanstva u Un-u, ni u OEBS-u, ni u Savetu Evrope, nema ni telefonskog pozivnog broja, nema ni ucesca na sportskim takmicenjima, nema ni institucija... a nema ni okupacije severa i u svemu tome nije pomoglae ni svemoguca Amerika kao ni milioni koje na potplacivanje trose razni albanski bizMismeni.

Sale

pre 13 godina

Da li je fer ili nije je manje bitno, ali je činjenica da je podela Kosova jedino trajno rešenje. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame i gubljenje vremena.

besna glista

pre 13 godina

Neka hvala. Kao da nemamo dovoljno kriminala i ovako. Samo nam jos ta ekipa sa severa fali. Neka ih Hasimu Taciju. Nek' se on bakce s njima.

mlekadzija

pre 13 godina

Novopeceni profesor i ekspert za Balkan (koliko ih samo ima) moze da deli Teksas sa Meksikom...On ocigledno ne shvata da je samo prolazna figura sa ogranicenim vremenskim trajanjem. Srbija je zemlja sa dugom istorijom cije su se granice menjale. PA nece ni ove nazovi granice nametnute bombama ostati vecne. Vidimo se za 300 godine...

Марко Крагујевац

pre 13 godina

Издржимо још 10ак година. Америка и НАТО су од 1999. само слабили. Доћи ће наше време! Само стрпљиво браћо са КиМ!

Bane

pre 13 godina

Zašto da delimo nešto što je naše već vekovima?
(Sava Drugi, 18. jul 2012 12:12)"

Ovo istorijski nije tačno. Što se sadašnjeg vremena tiče, da je Kosovo naše ne bi postojao ni ovaj članak ni ovi komentari...
(Prometej, 18. jul 2012 12:32)

A, jes` ti cuo za izraz, " privremeno okupirana teritorija " a ? E pa vidis batice oni Kosmet ne mogu da odnesu na Mesec. Vraticemo se tamo kad tad za 50 , 100 godina , nema veze. A onda bolje da nas ne cekaju tamo...

Dragan

pre 13 godina

@Savo Drugi

A kako je to nase? Sta sa ljudima tamo koji misle da je to njihovo? Pa Vojvodina je tek od 1918 "nasa", da vrnemo to madjarima a nama kosovo?

Kako ne razumes da odnos snaga na terenu diktira stvari, i da se se stvari kroz istoriju menjaju i da ne mozemo bas na sve okolne zemlje samo mi da polazemo neko tzv. istorijsko pravo.

Nasa ponuda treba da bude, sever nama, mi puno medjunarodno priznanje kosovu, dogovoriti preselenje stanovnistva (presevo, bujanovac), ne-nasilno, kosovo-srbija da naprave deal, ponude subvencije ko hoce da predje. A posle toga, podignemo zid 2m na granici sa kosovom i u tri lepe neka idu...

decko sa barikada

pre 13 godina

Za pocetak da vratimo srpsku vojsku i policiju na sever kosova,pa kad cuju albanci ko je dosao polako ce oni sami da krenu odakle su dosli...

Prometej

pre 13 godina

"Zašto da delimo nešto što je naše već vekovima?
(Sava Drugi, 18. jul 2012 12:12)"

Ovo istorijski nije tačno. Što se sadašnjeg vremena tiče, da je Kosovo naše nebi postojao ni ovaj članak ni ovi komentari...

Faton

pre 13 godina

Podela sa podelom. Ako se Kosovo podeli, podela sledi i Srbiju, i Makedoniju, i Cnu Goru i ostale zemlje Balkana. Opet Srbija ne dobije nista vise nego jedno deo Kosova, koja je bdrima, a izgubi koridor sa Makedonijom u Jugu. Pozdrav!

Pretorijanac

pre 13 godina

Podelite vi Kanzas. Ne postoji vlast niti će postojati u Srbiji koja će potpisom predati Kosovo i Metohiju. Svako zna da bi se time desilo nešto što bi na ovim prostorima pokrenulo domino efekat: Bosna, Republika Srpska, Sandžak, Vojvodina, Crna Gora, Makedonija... a to više niko ne bi mogao da kontroliše osim NATO (opet). I šta je onda krajnji cilj EU i USA? Mir na ovim prostorima ili nešto drugo?

Milosav

pre 13 godina

Zasto bi neko delio nesto sto je vec i uvek bilo njegovo? Kosovo je privremeno oteto od Srbije, ali vreme ide i sto rekla moja baba, nikad ne znas sta donosi dan a sta noc. Srbija je gubila i dobijala teritorije vekovima tako da ne sumnjam da ce i Kosovo jednog dana biti vraceno svom pravom vlasniku. Kada, vreme ce da pokaze. Znaci, nista ne deliti i cekati, a decu uciti da je Kosovo uvek bilo i bice Srbije.
I jos da dodam, nokad u NATO!

prizreni

pre 13 godina

Kada bih doslo do podele,sama Srbija ne bih se slozila,jer Kosovu bih trebao odstupiti Presevo,Bujanovac i Medvedju,kada davne 62 god date Srbiji ove tri opstine,a u zamenu Kosovo je dobilo Lepopsavic i Zubin potok,i da dodje do toga,Srbi bih se iselili ,mozda da ostane neki starac sto sumnjam.

Владимир

pre 13 godina

A kako je to nase? Sta sa ljudima tamo koji misle da je to njihovo? Pa Vojvodina je tek od 1918 "nasa", da vrnemo to madjarima a nama kosovo?

(Dragan, 18. jul 2012 12:46)

Сутра да им вратимо ако нам овде наведеш 1 (словима: један) рат, устанак, буну које је становништво данашње Војводине повело против Срба. Почни од XI-XII века, Жигмунда и Леополда, до Терезије и 1. светског рата? Покажи ми мађарске битке код Турије, Србобрана, мађарске манастире на Фрушкој гори, њихова гробља у Суботици...
Покажи ми састав становништва у КиК монархији на територији Барање, Славоније, Крајина...
А ја ћу ти показати царски Призрен, Стару Рашку, још старију цркву Петрову из 8. века...
Показаћу ти Кајмакчалан, "најопаснији врх српских земаља" како је Рајс говорио (и оставио своје срце тамо)...
Показаћу ти манастире Крке, Дубровачку културу на црквенословенском,
и где год завириш у историју чућеш на овим просторима само за Трачане и Рашане, како је Херодот звао Србе, Илире и њихове деспоте (Ђорђе Бранковић је носио титулу "Деспот Илирика" у 15. веку), чућеш за Балтичке Србе, Лужичке...
Једино од имена Арбанашког чућеш у Епиру, одакле су их Грци досељавали да се одбране од Трчана/Илира/Гета/Миза/Венеда/Трибала/Дака/Словена/Срба/како хоћеш...

voja

pre 13 godina

Slažem se - PODELA JE JEDINO REŠENJE.
Ovo se mora hitno rešiti, da ne gubimo vreme, novac i KOSOVO.
Ovi što pričaju da je Kosovo naše, nisu svesni da je svakim danom sve manje naše.

Teddy Picker

pre 13 godina

Podela je jedino normalno resenje, ne mogu da verujem da ima jos ljudi u Srbiji koji racunaju na celo Kosovo, uostalom sta ce nam Albanci.

Sa Pančićevog vrha vidim Ljuboten

pre 13 godina

Svaka čast na pronalaženju rupe na dnu saksije! Mr. Mayer

Albanci bi trebali zarad svog interesa da pokrenu inicijativu o podeli. Srbija ima vremena na pretek, Albanci nemaju. Čak je i Jeta Xhafa prigovorila Borku Stefanoviću u interviju da Srbija sprečava albance sa Kosova da se takmiče i da stvaraju svoje Djokoviće. Ako se ovako nastavi, Srbija neće imati interesa da promeni politiku prema Kosovu pa samim tim neće biti zastave Kosova na Olimpijadama još nekih 20-40 godina. KOliko će mladih na Kosovu propustiti šansu da se afirmiše na svetskoj sceni, posebno u boksu i rvanju koji je nacionalni sport na Kosovu.
Da ne govorim o drugim ekonomskim gubitcima zbog neafirmisanja nazovi države Kosovo u regionu odnosno ceni koštanja ove politike isključivosti bez stvarnog kompromisa.

igor

pre 13 godina

Jedino FER resenje je da vi krenete da gledate svoja posla, da nadoknadite proisteklu stetu, da KiM bude srpsko kao sto je bilo pre vise od 8 vekova tako kao i pre 14godina!

vuk79

pre 13 godina

Ja bi Kosovo prodao ako jos uvek mozemo da izvucemo neku kintu.. Ko rusi nasi idoli sto su prodali Aljasku za oko 200 miliona dolara sa uracunatom inflacijom! :-)) U suprotnom nece dobimo nista..

zokee

pre 13 godina

Mnogo je "zanimljiva" ova albanska "logika" da se zamenjaju oblasti i na Kosovu i u Srbiji koje kontrolisu Srbi tj. da se menja sever Kosova za tzv. "presevsku dolinu". Kao prvo Srbija je medjunarodno priznata drzava a ne izdrzavani protektorat koji nije u stanju ni u pecaroski savez da se uclani te sami tim nema ni ravnopravnosti a kao drugo, a sto ne bi menjali i sever ali i ostale delova Kosova gde zive Srbi i to posle povratka 200.000 prognanih Srba? Ili sto ne bi ukljucili i oblasti u Albaniji pa zamenili Skadar za tzv "presevsku dolinu"? Pa nece biti da cemo samo srpske teritorije da zamenjujemo a albanske cuvamo kao svete krave? Pozlice vam Albanci od tolikog apetita i tu ni cika doktor iz Amerike vam nece pomoci.

Dr. Zoidberg

pre 13 godina

Izgubicemo i ovo malo sto sada imamo! Ostavite se Kosova i cuvajte Srbiju. Srce srbije za mene je moja kuca i grad a ne odavno izgubljeno Kosovo.

evo zasto

pre 13 godina

@Sava Drugi, 18. jul 2012 12:12
Zato sto nam ne treba albansko Kosovo, koje ce samo da nam pravi probleme i ispostavlja zahteve, koja ce da ima vlast u Srbiji, a Srbija da nema vlast na Kosovu, zato sto nam ne treba nova SCG.

zeljko

pre 13 godina

Sto bi drugo bilo bolje resenje kad gradjani srpske nacionalnosti nestaju ili bivaju ubiveni preko noci.A i nemozemo bas to nazvati kao podela, pre kao pomeranje granice za 4-5% teritorije koja je nekad 100% bila nasa.

Naim-Zagreb

pre 13 godina

"Podela Kosova jedino fer rešenje"

hahahahah, smijem se sam sa sobom. Čim sam pročitao naslov, sam sebe sam upitao, : ajde da vidim koji je to bivši rekao !?

NIKAD U Nemacko-Americku Teroristicku Organizaciju

pre 13 godina

A ameri odlucili da mi MORAMO da udjemo u EU i NATO? U EU da, al dok nas je 80 % protiv NATO, taj film nece da gledaju!

Srb

pre 13 godina

Bravo Vladimire.. Srbi su zaboravili ko su i sta su. A kada bi se setili, ne bi imali ovakvih problema kakvi danas postoje. U poslednja dva veka sve je ucinjeno kako bismo zaboravili nasu slavnu istoriju, i opet nije uspelo - jer nasi geni nose informaciju koja je neizbrisiva. Zivela Srbija i svi Srbi, i oni koji to jesu a i oni koji su to zaboravili - ma koje vere bili. U zdravlje braco i sestre!

Carica Milica

pre 13 godina

@decko sa barikada
Ti bi da se problem hronicno prebaci sa Kosova u Srbiji.Ako Albanci budu krenuli odakle su i dosli onda ce granica biti kod Nisa.A odakle smo mi Srbi dosli?Da li i mi treba da idemo odakle smo dosli?Po tebi,videcemo se negde na Karpatima.

gagi

pre 13 godina

Srbi sa Kosova koji su izbegli u Srbiju su medju najbogatijim ljudima u Srbiji! Visespratnice nicu kao pecurke, kupuju se stanovi i automobili, a stalno zale za Kosovom na koje se nikad nece vratiti jer su svoju imovinu za velike pare prodali ! A ono sto su popljackali o tome svi cute! Kad pogledate sta oni sve imaju jasno vam je da ni pre 1999 nismo ziveli u istoj drzavi!

Vladimir Pula

pre 13 godina

Srbija u eu i NATO. Nama su NATO sami nametnuli, bez referenduma jer su znali da bi tesko prošao. Nemojte im dozvoliti da i vama to naprave, 1999. vas bombardirali oduzeli komad teritorija, sada bi vas u savez?
Dio Kosova koje bi poslje ogradili srpskom varijantom kineskog zida je dobro rješenje !

Podela cemu?

pre 13 godina

Koje su to prednosti podele? Da nece da zaustavi prodor Albanaca prema drugim delovima Srbije? Pa ako svi tezimo EU i ako jednog dana i Srbija i tzv. Kosovo* budu deo iste, nema prepreka za kupovinu zemljista, svojine i nastanjivanje u EU, samo i jedino Kosovo* moze da sluzi kao baza za dalju ekspanziju. Oni koji misle da se razgranicenjem nesto resava, samo se zavaravaju, jer Albanci koriste "neformalnu" espanzionisticku politiku i za njih nema zime.

Miodrag Belic

pre 13 godina

Verovali ili ne, ali Albanci sa KiM su odavno za PODELU, odnosno za Trampu...
Oni znaju, iz sopstvenog primera sta znaci biti i imati "Remetilacki Faktor" kakvi su sada Srbi sa Severa KiM.
Nama ne odgovara da juzna strana Kopaonika bude u drugoj drzavi, ma koliko je mi ne priznavali...
Dakle trampa, ali uz uslov, da Srpski Manastiri, dobiju Atosku exteritorijalnost, odnosno Metohe (zato se Albanci vise ljute, ako im pomenes Metohiju, nego da im negiras Republiku!), i budu poput Svete Gore i Vatikana ili Jerusalima!
A sto se tice Presevske Doline, ona odavno nije u nikakvim razvojnim planovima Srbije, cak se i ne zavrsava koridor prema Makedoniji, jer su planovi za izmestanje Auto Puta i Zeleznice vec gotovi, pa ko vele, da se uzalud ne bacaju pare!
Uostalom, dovodjenje Nikolica i Vucica, od strane Amera i EU, uz blagoslov Rusa, na vlast je u toj svrsi!

Dule NS

pre 13 godina

"Ako se u Srbiji na KiM napravi presedan i promene granice podelom Kosmeta, usledila bi lancana reakcija u Makedoniji, Grckoj, Crnoj Gori, po mapi tzv. velike albanije koju smo videli.
Opasno resenje za Balkan."
@(marija, 18. jul 2012 17:46)


-Najlepše vas molim da KONAČNO prestanete da zamenjujete teze!
-Presedan je učinjen onda kada je od strane nekih zemalja podržana promena granica suverene i nezavisne države Srbije!!!
Tada su svi govorili da nije u pitanju presedan već "specifičan slučaj" koji se ne sme koristiti kao pravilo u drugim krajevima Evrope i sveta!
-Ako su tada mogli da daju takvo objašnjenje, verujem da mogu i sada!
Stvar je potpuno ista i ne vidim nijedan jedini razlog na ovom svetu da Srbiju bude briga za nekakav "presedan"!
-Vrlo jasno.

beqiraj

pre 13 godina

@Carica Milica
Sjajan pokusaj spinovanja, eto mi svi naseli da komentar nije napisao Albanaca nego bas Carica Milica, nego kada bi Albanci isli tamo odakle su dosli to bas ne bi bilo oko Nisa nego vise negde kod brace Cecena koji se i danas pitaju gde odose njihovi rodjaci...

marija

pre 13 godina

Ako se u Srbiji na KiM napravi presedan i promene granice podelom Kosmeta, usledila bi lancana reakcija u Makedoniji, Grckoj, Crnoj Gori, po mapi tzv. velike albanije koju smo videli.
Opasno resenje za Balkan.

Vojvodina

pre 13 godina

@(ivicamiletic3@gmail.com, 18. jul 2012 18:58)

"podela je samo jedan stepenik do podele vojvodine i raske oblasti"

Pa gde je problem?

Vorjvodina do kraja 1. svetskog rata nije pripadala Srbiji - sada pripada Srbiji. Kosovo je do 1999. godine pripadala Srbiji sada ne pripada. "Hocemo Vorjovodinu jer nas Srba sada ima tamo u vecini - hocemu Kosovo jer smo nekada tamo bili u vecini".

Pa hajde - odluci se - oboje ne moze.
Kosovo je deo srpske istorije, kao sto je translivanija i vojvodina deo madjarske istorije.

Pravda

pre 13 godina

Najrealnije resenje ali je pitanje da li Amerima odgovara da se ta prica zavrsi i da ostanu bez aduta za ucenjivanje Srbije kad god se malo nagne ka Rusiji?Ja bih voleo da je celo Kosovo nase,vecinski nastanjeno Srbima ali je realnost drugacija.I pre '99.u vecinu albanskih sela srpska noga nije nikada krocila,pokusaji da se naplati struja su zavrsavani pucnjavom i vracanjem policije odakle je dosla,praznih ruku.Pa onda davanje decjeg dodatka svakom detetu,a u porodici ih nije bilo manje od 5.Ovako udarimo granicu i zabranimo im da kupuju imenja po Srbiji jer bojim se da je to njihov sledeci korak,naseljavanje pustih srpskih sela na jugu Srbije.

e borise, borise...

pre 13 godina

Zanimljiv onaj deo gde bivsi iz CIA-e kaze da srpski politicari treba da su manje poslusni... A mi naivni mislili da se najvise postize izvinjavanjima, podilazenjima, izigravanjem hipija i slanjem miroljubivih poruka, da ako Ameri kazu da se treba rukovati sa Tacijem onda se leti da se to ispuni... A kad ono...

mm

pre 13 godina

potpuno se slazem, to pisem vec dosta puta, da je Kostunica bio pametan sto nije i pricao sa mocnicima dobili bi sigurno vise. Ali ajde bilo koliko, a dusu na srce, koja nam teritorija treba gde nema Srba, valjda sto smo toliko ekonomski jaki da mozemo to izdrzavati. Pa ljudi nismo mi Izrael. A moju racunicu niko ne gleda, da bi za 20 do 30 godina i Srbima u Srbiji vladali Kosovari, jer ako imamo demokratiju stanovnistvo bira. Ja mislim da Kostunica i svi ostali nationalisti gledaju svoj poso i da rade, a ne da im zivotna hrana bude samo sta ce biti sa Kosovom.
Srba ima u drugim zemljama sveta vise nego na Kosovu, pa ne traze drzavu, ja se nadam da nikada nece to ni raditi, jer je ludost. Setimo se Krajine, Srbi bi tamo ziveli kao i Hrvati danas, a ne kao izbeglice u Srbiji (pa dobili ste drzavu). Nenasedajte ljudi na takve gluposti, ne vracaj te se nazad, pa kada bi krenuli Osmani, bila bi cela Evropa njihova, ili Rimljani. Meni je jako zao naroda sto ne trazi kako je u Srbiji, jer je stvarno toliko oglupavio da misli da bi islo med i mleko kada bi Kosovo bila deo Srbije

Ja sam za (pod medjunardnim garancijama)

pre 13 godina

Jedini i najveci problem podele je jezero Gazivode: ono je sagradjeno da bi se termocentrala Kosovo B u Obilicu snabdevalo vodom. Podelom, to bi jezero ostalo u Srpskoj kontroli i Srbija bi mogla u svako doba da zaustavi proizvodnju u TC Kosovo B (i novi TC koji se planira), i da ostavi pola Kosova bez vode. A koliko imamo iskustva, ako moze nesto naopako da radi, Srbija ce to i uraditi. Zato, Kosovo ne moze da se podeli, bar ne bez nekih jakih garancija.

Sto se tice stanovnistva, ja potpuno razumijem srbe: ako mi albanci nismo htjeli zivjeti u srpskoj drzavi, ni oni ne zele u albanskoj. I za mene je to u redu.

Jovan Mirkovic, Amerika

pre 13 godina

Americki zvanicnici dele Americke drzave oduzete od Meksika, Kosovo i Metohiju neka ostave na MIRU. Kad tad Kalifornija,New Mexico i Texas ce se vratiti Meksiku. Amerikanci trguju sa tudjim teritorijama, zasto da njihove teritorije da ne vracaju ?
Kosovo je neotudjivi deo Srbije, nema podele Kosova, Bozje svetinje su sirom Kosova i Metohije.

Mario Bros

pre 13 godina

Kako bih voleo jedno jutro da se probudim i da pročitam vest da je konačno, svestrano prihvatljivo rešenje za Kosovo postignuto, i da svi dobiju nešto više od onoga što imaju sada, i čak postanemo na neki način prijatelji sa albancima, i počnemo da se gotivimo, jer više nikakvih nerešivih problema nemamo.

Na primer da nam daju da otkinemo sever i ostvarimo eto tu neku da kažem moralnu pobedu za kraj, a mi njih prvi da priznamo i da se pomire srbi i albanci na Balkanu. Zvuči nerealno danas, ali bilo bi svima bolje tako. Onda bi mogli konačno da kažemo da smo država kao svaka druga u Evropi, zaokružena. Mislim da bi bili mnogo srećniji, i lakše se bavili svim ostalim pitanjima.
A sigurno da bi se osećali manjim luzerima kojima svi samo otimaju i koje svi pobeđuju na svim poljima.

ivicamiletic3@gmail.com

pre 13 godina

podela nije resenje,podela je samo jedan stepenik do podele vojvodine i raske oblasti.to samo treba proglasiti okupiranom srpskom teritorijom.

Morača

pre 13 godina

Pitanje je samo da li je velikim silama u interesu da se reše zamrznuti konflikti? Rešavanjem konflikta prestaje potreba za arbitražom, a to znači manje stranog uplitanja i prosperitet Regiona. Rimljani su još govorili: Zavadi, pa vladaj. Ili po narodski rečeno: Da li delimo bratski, ili pola- pola.

crni domino

pre 13 godina

Sto vi novinari pitate samo Kurtu?!
Pitajte i Murtu Hilari da li je za podelu Kosova, pa sa trakvim vestima izadjite u javnost.
Mnogo nas bre zamlacujete? Ne znam cija je to zelja, ali smarate nas!
Bolje bi bilo da nas obavestavate kada naidjete na nekog ko je spreman da pravi pare u Srbiji(da prfoizvodimo robu a ne da trosimo i zivimo na kredit)

Teodor Fon Burg

pre 13 godina

Kao bivseg sefa CIA-e nike tebe ne slusa. Zato cuti tako si trebao da pricas pre 15 godina a ne sad kad uzivas debelu i udobnu penziju jer si vec 'odradio' prljav posao

namerna naopaka politika

pre 13 godina

Ako su oni odlucili da mi moramo da udjemo u Eu, zasto mi trazimo da udjemo u EU.
Zar nije pametnije da smo ih pustili da oni traze od nas da udjemo u EU.
Sta bi bilo da smo trazili da udjemo u NATO, da vodimo politiku NATO nema alternativu?
Dobili bi spisak uslova sta moramo da damo. Ovako nemamo nikakvih uslova.

Dragan Banja Luka

pre 13 godina

Kako to sve neki bivsi americki ili britanski ambasdori i obavjestajci kad odu u penziju daju koliko-toliko fer izjave a dok su na duznosti sute?

Miki Sm

pre 13 godina

Jedino pravo resenje je da Srbi i Albanci zive u miru i slozi.Zatim da se zahvale Amerima i Evropljanima na brizi i paznji i da ne nasedaju na onu staru latinsku ZAVADI PA VLADAJ.Ovako gubimo i jedni i drugi.

Nenad, Skopje

pre 13 godina

Vecu verodostojnost za mene ima jedan drugi izvestaj CIA-e, onaj objavljen pre par dana u kome ova agencija pravi prognoze za sledecih 20 godina i u kojoj u sva tri scenarije ne predvidja da ce SAD biti neki ultimativni faktor u odlucivanju. Cak i u najboljem scenariju po njih, svoju ce moc SAD da podeli sa Kinom, a u ostala dva ce se izolirati unutar njihovih granica i problema. Tako da ovaj jednopolarni svet, sa jedinim mocnikom ce isceznuti u narednih dve decenija (po americkim predvidjanjima), sto ce dovesti do novih prekrajanja regionalnih granica. I onda neka srpska Oluja na KiM ce dobiti legitimitet, poput hrvatske iz 1995 da je to legitimno vracanje suvereniteta. Zato, cemu podela, kad ponovo moze biti srpsko ono sto je od vajkada i bilo. Samo strpljivo i sa verom u Boga. Validni medjunarodni dokumenti su na strani Srbije (Povelja UN, Rezolucija 1244, OSCE), znaci na papiru je sve srpsko, samo valja sacekati pravi trenutak i to realizovati i na terenu.

Helios

pre 13 godina

"Ali da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu nego prethodna vlada"

Plakati? Smejati se? Besneti? Pljuvati? Izvest na sud? Prodavati i preprodavati svoj narod, svoju zemlju samo da bi bio deo lanca ugrađivanja je najbedniji mogući oblik ljudske egzistencije. Jedva manje bedan nego glasati za takve da bi garantovano živeo u siromaštu - ali si srećan jer si "kandidat"...

Nik

pre 13 godina

"Ali, da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu nego prethodna vlada“

AMIN!

toni

pre 13 godina

Bivsi ovaj, bivsi ambasador Ivor Roberts itd itd, to nisu rekli dok su bili na duznosti.Vazno je sta kazu sadasnji direktori Cia itd itd cija imena javnost ne zna.

darko

pre 13 godina

ova "podela" je mogla da bude uradjena davno, ja sam vise za model koji je uradjen u spaniji sa katalonijom. ali situacija je otisla predaleko da bi se bilo sta uradilo. ovi imaju neku ne zavisnost a mi ih nikada necemo priznati jednostavno nema povratka na staro, poslednji put kada je to probano desile su se 90te

Kaurin

pre 13 godina

Ako ste pažljivo pročitali tekst i pritom normalno razmišljate, da li vam se onda pali lampica u glavi zašto se Dodik tako ponaša?
Niko ne ceni poslušnike.

Pratite Olimpijadu

pre 13 godina

@(Sa Pančićevog vrha vidim Ljuboten, 18. jul 2012 12:21)

Zanimljivo, nisam znao da su im rvanje i boks nacionalni sportovi. Onda moze biti zbilja da su dosli sa Kavkaza, Jermeni, Gruzijci, Azerbejdzanci,.. svi su istaknuti u ovim disciplinama.

Nekontam

pre 13 godina

Mene zamima, citaju li bivsi i sadasnji savetnici predsednika i premijera ove tekstove, ili ih ignorisu, jer misle da su naj pametniji. Mogu mnogo nauciti iz ovoga.

Albanac

pre 13 godina

Trampa. Srbija uzme sever Kosova,Kosovo uzme presevsko doline.Dobar status za Srpske manastire dobar status za Ilirske arhivne sitove u Srbiju onda ko hoce da zivi u Srbiju mora da se integrise a ko hoce u Kosovo mora i te tako da se integrise i idemo napred jer ovako ne ide vise posdrav Albanac

njafolenko

pre 13 godina

Naravno, svi ovi "bivši" što ministri, direktori, zamenici, itd. govore o podeli! Medjutim, onima koji su "sadašnji" tako nešto ne pada ni na pamet! Kada ste ćuli Hilari da kaže da je za podelu, ili bilo koji sekretar ili podsekretar, pa čak i zamenik podpodsekretara ovako nešto ne sme ni pomisliti! Dakle, bezvezne priče koje pale patrijote i ostale priučene znalce balkanske politike! NATO (čitaj, AMERIKA) nikada neće priznati da je pogrešila što se bombardovanja tiče, jer gde ste videli da se snagator izvinjava klincu koga je prebio na mrtvo ime? Priča za malu decu!

ze.

pre 13 godina

@Albanac
Ne znam zasto bi Srbija zamenjivala oblasti koje kontrolise kao sto je tzv. presevska dolina za oblast koju isto tako kontrolise a to je sever Kosova? Moze se zamenjivati samo ono nad cim se ima kontrola a Albanci ne kontrolisu ni sever ni tzv. presevsku dolinu. Albanci za razmenu mogu da ponude samo oblasti koje kontrolisu a gde su Srbi vecina a to su delovi Kosova juzno od Ibra. Kao drugo, osim naucnofantasticnih i nacionalistickih izmisljotina koje je jos onomad lansirao Enver Hodza, Albanci nisu nikakvi naslednici Ilira te samim tim kakve veze ima ilirsko nasledje sa Albancima? Kao trece, Albanci su time sto nisu odgovarali za etnicko ciscenje koje su izvrsili na Kosovu, za zlocine koje su pocinili, za krsenje osnovnih ljudskih prava, za ratne zlocince koje imaju na vlasti itd. i previse dobili na Kosovu da bi mogli da traze bilo sta vise ili da fantaziraju o presevskoj dolini.

asad

pre 13 godina

On smatra da Srbija ima šansu da promeni dinamiku odnosa sa Vašingtonom.

"Ali, da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu nego prethodna vlada“, dodao je američki ekspert za Balkan.

To je to !

Dezurni Albanac

pre 13 godina

ma ko pita bivseg, on je bivsi i nista vise, moze da daje svoje personalno misljenje i nista vise, komsije nemojte se radovati i slusajte sekretare i pomcnike sekretara koji dolaze i daju ZVANICNO misljene a to je nema podele, nema specialnog statusa sa tkz. 'sever Kosova" itd itd..

Gde si duso gde si rano

pre 13 godina

Gde je bio ovaj kada je bio glavi sef u CIA. Sto se tada nije izjasnio. Svi kada oduposle na neke fakultete prosipaju pamet

socijalista,antikomunista

pre 13 godina

...nezavisnije i manje snishodljivo prema Washingtonu nego prethodna vlada, rece sef CIA... mora da im je bilo muka 4 godine od poltrona, razumem ih skroz...

Владимир

pre 13 godina

@Srb

Srbi su zaboravili ko su i sta su. A kada bi se setili, ne bi imali ovakvih problema kakvi danas postoje.


Мислиш да је случајно она: Да се Власи (=Срби) не досете?
Чега ми то не треба да се сетимо? Историје.
Светом влада онај ко најдуже и најдаље познаје историју.

И ово. Наш највећи иторичар Милојевић даје занимљив разлог, једино логичан, како то Срби тако велики, најстарији и распрострањени да буду сведени на тако мали број, територију.
Довољно је само данас погледати однос матице према Крајинама, РС, Црној Гори, Македонији, Косову... па разумети и нашу прошлост. Аутошовинизам, несолидарност, заборавност.
И како то само ми у праву, да на нас кидишу Татари (Бугари увек пријатељи наших непријатеља), Хуни ("Столећима Србин у тој земљи живи, Ал' Немац и Мађар вечито га гоне, Једино се Србин тој земљи не диви, Јер његова звона само на плач звоне...") и Германи (Бизмарк, отац Немачке нације, је умро а последња реч му је била: Србија).
Ништа се није променило.
Чудо да нас још има, мислим се.

Најглавније, имамо ту резолуцију 1244 и Устав. Ко може да дели онда Косово?

Srbin

pre 13 godina

A ameri odlucili da mi MORAMO da udjemo u EU i NATO? U EU da, al dok nas je 80 % protiv NATO, taj film nece da gledaju!
(NIKAD U Nemacko-Americku Teroristicku Organizaciju, 18. jul 2012 14:19)

Ma ni u NATO, ni u EU!

Fogsniffer

pre 13 godina

Možda ovako: Sever Kosova predje u jurisdikciju R.Srbije, država obeća da će ga po prijemu, odmah proglasiti Tax-Free zonom, pola para severnom Kosovu, pola državi? Svi zadovoljni, razvije se severno Kosovo a država profitira, pre svaga ekonomski a, ništa manje bitno, i politički.

w.

pre 13 godina

@Dezurni Albanac
A kako je vreme pokazalo nema ni nezavisne i suverene drzave Kosova, nema ni clanstva u medjunarodnim organizacijama, nema ni clanstva u Un-u, ni u OEBS-u, ni u Savetu Evrope, nema ni telefonskog pozivnog broja, nema ni ucesca na sportskim takmicenjima, nema ni institucija... a nema ni okupacije severa i u svemu tome nije pomoglae ni svemoguca Amerika kao ni milioni koje na potplacivanje trose razni albanski bizMismeni.

AUUU

pre 13 godina

On smatra da Srbija ima šansu da promeni dinamiku odnosa sa Vašingtonom.
"Ali, da bi to učinila morala bi da se ponaša nezavisnije i da bude manje poslušna Vašingtonu ili Briselu...,kaze bivsi sef CIA.
Znaci, Ceda je nacisto propao kod Amera i u EU.

Sale

pre 13 godina

Da li je fer ili nije je manje bitno, ali je činjenica da je podela Kosova jedino trajno rešenje. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame i gubljenje vremena.