Četvrtak, 17.04.2008.

10:07

Ren: Evropski put Srbije

EU želi da Srbija izabere evropski put i istovremeno želi da pomogne Kosovu da stane na svoje noge, rekao je Oli Ren. Takav stav podržava nezavisno Kosovo, smatra Koštunica.

Izvor: Beta

Ren: Evropski put Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

Makijator

pre 18 godina

mislim da nije u pitanju put Srbije u Evropu ili Rusiju. Mi treba da se zapitamo, da li zelimo propseritet i dobro ovoj deci sto su u beznadju i utehu traze u drogi, ubijanju, tucama. Nisu oni krivi, vec mi sto im ne dajemo sansu da pogledaju prema necem svetlijem. Koliko zemalja u svetu gde ljudi zive zajedno i grade, da GRADE tu zemlju iako pripadaju drugacijim partijama,religijama, slojevima. Da li imi mozemo tako? Ja mislim da DA!

ffe

pre 18 godina

Cemu ovoliko diskusije ?
Pa stvar je potpuno jasna.
Gradjani Srbije ce sami odluciti na izborima.
Postoje dve opcije:

1. Srbija bez Kosova, izolovana i bez ikakve buducnosti.

2. Srbija bez Kosova, sa evropskom buducnosti.

Ali sudeci po ovih zadnjih 20 godina tradicija ce se izgleda nastaviti
i mi cemo i dalje da lajemo na mesec umesto da najzad postanemo normalna zemlja.

Katja

pre 18 godina

Javili nasem Premijeru da je napokon otkrivena Amerika...Ali sada EU uslovljava Kostunicu...ako se obrati kosovskim Albancima sa sledecim recima: Dragi, moje Albanke i Albanci, dragi sunarodnjaci, evo ja, Vojislav Kostunica, priznajem vas kao narod i gradjane...i onda ce se u SSP ubaciti VK zahtev da je KiM Srbija. Eto Vojislave, do tebe je...

Albino

pre 18 godina

Ako ne budemo gledali u buducnost, vreme ce nam okrenuti ledja i buduce generacije ce nastaviti rat EU/Rusija.

Zelimo li to zaista i da li je to put kojim treba da idemo?

Setimo se pokojnog Zorana ( parafraziram ) " Pogledajte u buducnost, Vi i ja cemo se tamo sresti".

Logos

pre 18 godina

Umorni smo, gospodine Ren.

Umorni od "evropske perspektive", od Haga i Mladica, od sporazuma, od "viznih olaksica", od "podrske proevropskim snagama"...Umorni smo od praznih reci pred izbore i istih fraza nakon njih. Umorni smo od "Dana mrmota" koji u evropskoj reziji Srbija zivi vec osam godina. Ne verujemo vise kao nekad. Birali ste izmedju Srbije i Kosova. I izabrali Kosovo. Sledeci ples mi biramo.

Nale

pre 18 godina

Gospodin tehnicki premijer ponovo izvlaci zakljucke, impresionirana sam! I sad mu je kao sve jasno, potvrdio je sve svoje sumnje.... U pravu ste, ovo vredja razum - u EU POSTOJE drzave koje nisu i nikad nece priznati nezavisnost, ali eto, Kostunjavom je sad jasno nesto drugo...

svi (ni)su isti

pre 18 godina

Kostunica je u pravu. Osim ovoga sto je jedan komentator vec objasnio, da se clan 135 odnosi na status u momentu potpisivanja, evo jos jedne zvrcke: " On je izjavio danas u Briselu da će, "ako se uspešno prevaziđu pitanja statusa Kosova i demokratske stabilnosti u Srbiji", zapadni Balkan onda imati "blistavu budućnost u Evropskoj uniji". Dakle, IPAK ima EU zajednicku poliku prema Srbiji, iako je priznavanje Kosova ostavljeno pojedinim drzavam! Od nas se traze samo dve "sitnice" - da priznamo Kosovo i da na izborima izaberemo one, koje EU vise voli. Osim toga, covek je rekao jos jedan bezobrazluk - ili EU, ili samoizolacija, kao da izvan EU ljudi ne zive u tamo nekim drzava! Kasnije ce verovatno reci da uspesno reseno pitanje demokratske stabilnosti automatski znaci da NADJEMO, uhapsimo i isporucimo Hagu jos nekoliko osoba, ali da nije smatao da to treba da naglasava, pa ce Srbija opet morati "malo da saceka" na ulazak u EU i tako redom. Hvala, ali ne hvala. Vi kako hocete, a meni je odavno sve jasno.

Milorad

pre 18 godina

"Evropska unija podržava stvaranje države Kosovo" - Drzava Kosovo se ne stvara, ona postoji sasvim normalno i kako se stvari odvijaju, bolji ugled ima u svetu od nas i jos malo pa ce nas presisati na putu u EU. Kao i CG naravno...Ko god je otisao od nas, uspeo je u ciljevima od nacionalnog interesa.

fatos

pre 18 godina

ma nije kostunica kriv,ne moze covek nikako da shvati cinjenicu da dva miliona albanaca su odlucivali za svoju buducnost a nisu pitali kostunicu u vezi toga

student

pre 18 godina

"Srbija se ponovo približava presudnom opredeljenju na izborima 11. maja i na srpskom narodu je da izabere hoće li se uputiti ka
evropskoj budućnosti ili se izložiti opasnosti samoizolacije" - Dakle, ili si clan EU ili si "samoizolovan". Ovo je vec postalo toliko glupo da nije ni smesno...

damir

pre 18 godina

bajna srpska elita je onu pricu o kosovu razvlacila stotinama godina.

ne zanosite se ljudi da ce ovaj spasonosni dar sa neba tek tako propustiti.

ako ih niste(smo) poterali jos pre 1990 reklo bi se da je suvishe prekasno.

nebeski nar...

Milan

pre 18 godina

Da po svoj prilici kao i uvek gospodine Kostunica niste obavesteni, da EU je podstreklo albance da proglase nezavisno Kosovo zato sto su vama bliski politicari (deo njih kao vas buduci koalicioni partner)ponistili devedesetih godina zadnju mogucnost da zadrzimo Kosovo. Zato sto vi gospodine Kostunica se odricete i sopstvenog dostojanstva i pomazete da glavni krivci za otimanje Kosova dodju opet na vlast a sto je najgore pod parolom "Kosovo je Srbija" pa ce nam tako i biti izgubili smo zahvaljujuci njima Kosovo a ako (ne daj boze) dodju na vlast zahvaljujuci onim 2,5% biraca koji su jos uz vas, izgubicemo i Srbiju.
Smesno je traziti i misliti da ce EU takvu naivnu zelju ispuniti to bi bilo kao kada Zvezda pobedi Partizan a oni traze da im zvezdasi daju napismeno da su oni partizanovci pobedili.
To je za one koji jos uvek nisu shvatili da smo Kosovo mi tj. oni koji hoce danas na vlast, prodali ga vec u devedesetima a danas nazivaju druge izdajicama. Teret koji su oni sa tadasnjom vlascu nama narodu Srbije natovarili nosimo i nosicemo svi do sudnjega dana. Hvala svim patriotima koji se skrivaju iza reci "narod" kao da rade u njegovom interesu i onim patriotima koji se skrivaju po rupama da nebi ucinili uslugu narodu (to i za one koji su nesvesni toga) i predali se pravednom ili nepravednom Hagu u svakom slucaju u korist tog svog naroda.

Citam izmedju redova

pre 18 godina

Molim da se obrati paznja na recenicu: "Nažalost, nećemo potpisati Sporazum, jer se, kao što znate, tome protive dve zemlje,ali.... bla bla bla.. "
Ljudi, zavlace nas sa ovim sporazumom, zar to vec svima nije jasno?! Koliko je jasno da je Kosovo nezavisno, toliko je jasno i da je mahanje ovim sporazumom suplja prica! Ne podrzavam Kostunicu, ali se isto tako mora shvatiti koliko su opasne manipulacije u vezi sa sporazumom.

jelena

pre 18 godina

kakav smor je ovaj covek. Da se izjasni Janko, da se izjasni Marko. Zasto ne kaze otvoreno da ne zeli integraciju u EU, vec je branio svoj stav po pitanju bas toga u utisku nedelje, kao EU ce se raspasti pre ili kasnije. on misli pre. Samo sto nije rekao pa zasto da zurimo tamo. Videcemo na izborima koliko ljudi u zemlji podrzava tu njegovu prepisku i prepucavanje sa EU. Covek je sam sebe pokopao, a koliko vidim i nas ce, ako ne uradimo ono sto treba 11 maja.

bugzy

pre 18 godina

Ma baš me briga za Kosovo! Nezavisno je i tačka! Hoću u EU, hoću da mi Zapadna Evropa diktira zakone i standarde ponašanja, jer sami to ne umemo! I hoću da živim kao sav normalan svet. Pa i Nemačka je nastala ne teritoriji Istočne Pruske pa se širila na Zapad, a danas na toj teritoriji žive Rusi i Poljaci, a čuveni grad Kenigsberg se danas zove Kalinjgrad! I niko od Nemaca to ni ne spominje ni Poljacima ni Rusima. A izgubili su ga posle II sv.rata, ne tako davno. Manite se lupetanja o teritoriji i počnite da se bavite narodom!

bezimena

pre 18 godina

Sadašnji status Kosova je da je po važećoj rezoluciji 1244 pod protektoratom UN! Ta rezolucija se može promeniti samo drugom rezolucijom SB UN! EU državama niti granice odredjuje niti ih poništava! SSP je EKONOMSKI SPORAZUM, koji nama treba više nego EU jer donosi NAMA TRGOVINSKE olakšice i finansijsku podršku a ne obrnuto!

miki EU

pre 18 godina

Legitimno pravo je biti protiv EU,bez obzira na posljedice koje ce iz toga proisteci,ali odakle pravo postavljanja nekakvih dodatnih uslova od strane onog koji zeli biti clan.Zato su narodnjaci krajnje neposteni,korektno bi bilo da,kao radikali,otvoreno kazu oni nisu za EU i nisu za zapadnu civilizaciju.Zasto se iscrpljivati i lagati,EU nece svoje temeljne postavke i principe mijenjati radi jedne Srbije.Kako odlucite,tako ce vam biti,samo nesporna je cinjenica da svi oni koji su se razdruzili sa Srbijom,ubrzanim korakom grabe naprijed.Uz gotovo polovinu stanovnistva,koje je nacionalisticki nastrojeno i nisko obrazovano(pedeset posto sa zavrsenom ili nezavrsenom osnovnom skolom),radikali i nemaju neki tezak posao da svojom demagogijom ponovno dodju na vlast,pogotovo uz sadasnju podrsku narodnjaka,koji su ocito bili sve,samo nikada demokrate.

Bekim

pre 18 godina

Dragi komsije
Ja sam siguran da ovaj covjek nije uopste u drugi planet. On zna dobro realnost ali Kosovo njega sluzi da bi opstao na vlasti kao premijer lagajuci gradjane. Ako znate njega i onako ne treba Evropa. On moze da ide u Evropu svakako zato sto lagajuci narod sebi obezbadjuje trenutno radno mesto gde podize zestoku sumu novca da putuje i da uziva gdje god on hoce, ali gradjani ne mogu u Evropu zato sto preko 50% su nezaposleni i ne mogu sebi obezbedjivati garanciju da bi aplicirali za vizu.

Aca

pre 18 godina

E da nije ukinut varsavski pakt pa da nas Voja tamo povede. Tamo bi smo dobili sve sto pozelimo, ukljucujuci i puni suverenitet, pod ruskom cizmom.

petar0

pre 18 godina

Posle 11. maja svanuce divno jutro 12. maja i nista se nece desiti. Evropa ce ostati trula kao sto je i bila cele svoje istorije, samo ce ekonomska situacija biti gora nego 11. maja i sve gora kasnije. Mozda bi mi bili srecnije ruke da uopste o njoj ni ne razmisljamo, "u se i u svoje kljuse".

Ozlojeđeni

pre 18 godina

A može i ovako. Neka gospodin ex-premijer odgovori na pitanje da li se on i njegova stranka odriču evropske budućnosti Srbije za vjek vekova, i ne žele nikada da uđu u EU, makar to značilo uništenje srpske ekonomije i večito siromaštvo, i izumiranje Srba kao naroda, ukoliko Kosovo ne bude deo Srbije. Neka otvoreno kaže da DSS ne želi u EU bez Albanaca, pa makar to značilo i uništenje sopstvenog naroda, i da je potrebno za Srbe vreme da stane dok se ne reši pitanje Kosova. Koštunica klasično zamenjuje teze kao i svi demagozi iz Titove škole. Nije važno da u jednom ekonomskom sporazumu stoji da je Kosovo deo Srbije, već je važno da u njemu izričito ne stoji da Kosovo nije deo Srbije, jer ovo nije politički već ekonomski sporazum. Ovo pitanje će biti aktuelno kada budemo ulazili u EU, a do tada ima još mnogo da se uradi, i ne treba vreme da stane u Srbiji.

Ljupco Dimitrovski

pre 18 godina

Kostunica treba da prestane da se pita odnosno da postavlja pitanje Briselu za sudbinu Kosova. Nepriznavanje njegove nezavisnosti ne znaci "samoizolacija Srbije" vec njena izolacija. Renu ne treba verovati, ali ga je dobro "bukvalno" citati: dali izbor evropskog puta je istovremeno pomoc Kosovu "da stane na svoje noge" ili priznanje "njegovih" (nezavisnih) nogu.
A Briselu ne treba puno verovati posebno kad govori (kao Ren) o "svetloj buducnosti" Jugoistocne Evrope i Zapadnog Balkana kada Republici Makedoniji postavlja neprihvatljiv uslov za pocetak pregovora za clanstvo-resenje odnosno promena njenog imena pod diktatom Grcke i njenog veta (kao za clanstvo u NATO-u).

Misa

pre 18 godina

U ovome je sustina pproblema ovog sporazuma:"Koštunica je podsetio da S S P podrazumeva obavezu države potpisnice da ima dobrosusedske odnose sa zemljama regiona i dodao da bi se taj stav, ukoliko se ne otklone sve nedorečenosti, mogao u budućnosti tumačiti kao obaveza da Srbija uspostavi dobrosusedske odnose sa Kosovom.
Prema njegovim rečima, S S P zaista sadrži i stav u kome se pominje Rezolucija 1.244 Saveta bezbednosti UN, ali, kako je upozorio, to samo po sebi ne mora biti garancija teritorijalnog integriteta Srbije budući da neke države EU koje su priznale nelegalno proglašenu nezavisnost Kosova tvrde da je nezavisnost pokrajine u skladu sa tom rezolucijom."
Svaka cast Kostunici i njegovoj borbi za Srbiju sa Kosovom

Dejan, Alberta

pre 18 godina

“Ukoliko uspe da prevaziđe izazove kosovskog statusa i izbora u Srbiji, jugoistočna Evropa ima "svetlu evropsku budućnost". Pa vi ste ovo i skuvali, nije palo s neba. Ovakve izjave su infantilne i cinicne.

RUSOSKEPTIK

pre 18 godina

Izgleda da ovaj naš premijer Koštunica dr. Vojislav nije još obavešten o nezavisnosti Kosova.
Hej Vojo ode Kosovo još u februaru, ako nisi znao!
Većina evropskih zemalja ga je priznala, a pogootovu one najbitnije, koje odlučuju o našoj budućnosti!

Pera Detlic

pre 18 godina

Dakle, stvarno zivimo u dinamicnom vremenu. Malopre sam udario po Kostunici, a sad mi on dodje kao uzorni drzavnik u poredjenju sa ovim infantilnim Renom. Ajde i da zanemarim bljutave floskule o svetloj evropskoj buducnosti (ko da mu je Mira Markovic bila profesor knjizevnosti), ali vise mi je muka od tog, ko zna koji put ponovljenog, nonsensa da ako necemo u EU onda idemo u samoizolaciju. Pa, dokle vise treba da vam se prica MI HOCEMO U EU, ali nam VI nedate. I sta sad to znaci, sa jedne strane nam ne dozvoljavate ulazak u EU, a sa druge strane pretite da cemo ici u izolaciju ako ne udjemo u EU. ALO,DOKLE VISE????

Konstantin Veliki

pre 18 godina

Gosp. Kostunica je kriva osoba na krivome mjestu u krivo vrijeme! 8 godina je lijep broj godina i sto sta dobrog bi se moglo izgraditiu drustvu i u Srbiji od 2000. Srbija je zivotarila i jos zivotari dovevsi sebe u situaciju teskog balkanskog bolesnika (poput Turskog carstva iz 19. stoljeca.) kojeg nitko nece! Kad se sve oduzme i zbroji vidi se porazavajuci bilans Kostunicine vladavine.

wal

pre 18 godina

Procitajte pazljivo poslednju recenicu iz tog famoznog cl. 135. Sta kaze? A? "Ovime se ne dovodi u pitanje SADASNJI status Kosova ..." Pa sadasnji (April 2008) status Kosova mu dodje - nezavisnost a tako nije bilo kad je Sporazum pisan - tad nezavisnost nije bila na stolu. U tom grmu lezi zec i to je ono na cemu Kostunica insistira sve vreme. Procitajte pazljivo i bice vam jasna igra. Samo nesmotren bi ovo potpisao bez razmisljanja! Ili mozda iz nekih drugih interesa, u svakom slucaju ovakav Sporazum nije zreo za potpisivanje!

Neobavsten

pre 18 godina

Kostunica ima pravo da trazi dodatna pojasnjenja od EEC u svetlu priznavanja Kosova od strane vecine njenih clanica kao i da li potpisivanje SSA automatski povlaci priznanje Kosova. Ako zaista zele Srbiju u svome drustvu, onda bar mogu da pojasne neka kljucna pitanja. Drugo je pianje da li vredi zrtvovati ulazak u EEC radi inata oko Kosova a (ono de facto nije nase vec 9 godina). Da, mi ne mozemo da zrtvujemo Kosovo jer smo bili prisiljeni da ga prepostimo UN i NATO. E sada, sto se mi hvatamo za de jure slamku u nadi da cemo za 100-200 godina uspeti da ga povratimo i de facto je malo naivno, jer kako radimo, pitanje je da li ce Srbije biti za 100-200 godina.

Krle

pre 18 godina

2.000.000 Albanaca je reklo NE, a 7.000.000 Srba je reklo DA! I to je činjenica! Zašto se ovaj Ren pravi Englez kad nije? EU ovo, EU ono! Pa EU nije priznala Kosovo, nego su to učinile pojedine njene člancice! By the Way, ni trećina zemalja članica UN nije priznala Kosovo, a sad kao mi, najpametniji, treba da ga priznamo, jer ako ga ne priznamo bićemo krivi za destabilizaciju regiona! Potpuno je van pameti da Srbija prizna Kosovo kad to nisu učinile ni sve članice EU!

zabrinut

pre 18 godina

narode, neigrajmo se vec svi na ulice i da agitujemo za evropu. Voja i Toma mogu lako da zavedu puno ljudi. Nece nam Voja biti kriv ako ne odemo u Evropu. Sami cemo biti krivi za rezultate 11 maja.

bruk

pre 18 godina

Voja gresi, ni nezna jadan. treba da trci u EU sto pre i onda stavi veto na prijem Kosova u EU. samo jedan glas je dosta. svi bi popucali (od muke).

Toleranti

pre 18 godina

Evo ti odgovor od EU g.Kostunice : ...."Evropska unija podržava Kosovo da stane na sopstvene noge i želi da pomogne Kosovu da ono pomogne samo sebi". Kratko i jasno.

Don Kihot

pre 18 godina

Ovog neobavestonog leglistickog Don Kihota treba obavestiti da se u zemljama EU politikom bave ozbiljni ljudi, a ne kao u Srbiji kvazi ''akademici'' iz socijalitickog samoupravljanja, koji ne znaju nista drugo da rade nego da filozofiraju bez pokrica po ceo dan, i da idu u rat protiv vetrenjaca.

Ana

pre 18 godina

Gospodine Ren, budite uvereni da vecina gradjana Srbije ne zeli da predje preko brutalne otimacine i cepanja drzave. A vi mozete do besvesti da pakujete vase zlobne formulacije u bljutav birokratski jezik poput "prevazilazenja statusa" itd. Ne prolazi vam to ovde. Ja prva ne zelim da se bavim vasom politickom unijom, jer me apsolutno ne zanima i ne privlaci. Maknite nam se vise, dosta je bilo

D. Jovanovic

pre 18 godina

Meni sada ovo postaje malo komicno. Sta hoce Voja? Da na kraju sporazuma stave:

"P.S. Kosovo je Srbija"

Vojo, evo kupicu ti kafu ako uspes jedan dan da prodjes, a da ne pomenes Kosovo ili teritorijalni integritet.

tibulo

pre 18 godina

Ovde niko nikog ne vara odnosno EU nema instrument "podmetanja-varanja".
U vezi zahteva naseg prepametnog lidera-iz-dva-veka, potrebno je da napise pismo u Brisel. U tom pismu da zamoli da mu se dostavi odgovor. Pismo sa placenim odgovorom, preporuceno, express, da posalje na adresu po izboru. Siguran sam da ce neizostavno dobiti odgovor, Zasto to vec ne ucini? Da sebi skrati vreme cekanja da nam svima ucini uslugu. Ako nema dovoljno para za te troskove, ja cu mu platiti iz mog penzionog fonda.

Pera Detlic

pre 18 godina

Sto je ovaj covek dosadan!! Aman, sve si u pravu, ali reci nam sta mislis da uradis kada odbijes SSP? Imas li neku pametnu, a realnu ideju?

antikostunica

pre 18 godina

Kako samo manipulise, i nikad mu nije dosta. U sporazumu to ni ne treba da pise na taj nacin, jer to nije u prirodi sporazuma. Ne postoji nacin da Srbija de facto prizna nezavisno Kosovo potpisivanjem ovog sporazuma i to Kostunica zna.
U sporazumu lepo pise da se odnosi na Kosovo u skladu sa rezolucijom 1244, i da ce se primenjivati tamo gde Srbija ima suverenitet. Status Kosova shvata se kao otvoren, u skladu sa rezolucijom koja je osnova nase "strategije". Procitajte sporazum da vidite koliko Kostunica obmanjuje.

Bojana

pre 18 godina

Covek trazi garancije da ce i dalje moci da jase onaj narod na Kosmetu. Sto se malo ne pozabavi sa svojim stranackim kolegama iz Mitrovice, i lovom koju su oprali dole.

bane

pre 18 godina

Suvise je vazno potpisati SSP, i zato bih zamolio sve politicke opcije da naprave konsenzus oko ovog pitanja i ne koriste ga za jeftine politicke probleme.

Kurir

pre 18 godina

Jel premijer poslao neko zvanicno pismo o tom zahtevu (i kome) ili tokom pregovora pomenuo taj stav ili se oslonio na dobro poznato otvoreno pismo na RTS-u ili u Kuriru ?
Predlazem da Vlada Srbije pretplati EU administraciju na Kurir kako bi bili blagovremeno informisani o zahtevima naseg premijera !!!

vladimirrr

pre 18 godina

sta znaci-NJEGOV ZAHTEV" ?? a da ja nesto ZAHTEVAM???? zahtevam od kostunice da se povuce iz politike, vec je predugo tu, i treba da se skloni i ustupi mesto nekom mladjem.........

EXPEQ

pre 18 godina

Svako ko još uvek ima neke ''nejasnoće'' u vezi sa pitanjem Kosova ili neprimereno i nezdravo laže samog sebe ili ima problem sa razumevanjima generalno.

zoran

pre 18 godina

Jeste! A što da se ne izjasne da nam garantuju plate od minimum 3000 eura (ako ne tražimo više), da ćemo svi dobiti stanove (ako ne tražimo kuće)......! Valjda će se posle 11-tog pitati neko realniji!!!!!!!! UPOMOĆ!!!

M.R.

pre 18 godina

http://web.uzzpro.sr.gov.yu/kzpeu/dokumenti/ssp/saa_tekstualni_deo_sr.pdf

Clan 135.

Jednostavnim citanjem ovog clana vidi se jasno prihvatanje stvarnosti uz izuzetno posten odnos prema Srbiji. Cinjenica je da Kosovo jos uvek nema mogucnosti da se na njemu sprovodi SSA. Sa druge strane, EU ocigledno ne pokusava da odredi status Kosova ni na jedan nacin ovim ugovorom.

Meni iskreno izgleda posteno.

Josip Vasilj

pre 18 godina

Srbija i svaki njen građanin znaju da je priznavanje nezavisnosti Kosova individualna stvar svake zemlje, i da evropski komesari ne mogu odgovoriti na pitanja za koja nisu nadležni...

pablo

pre 18 godina

Dobro, nema problema Kostunice. Imaces 1.5 miliona albanaca u drzavi. Verovatno ce te na mestu premijera zameniti neki Haradinaj ili slican, a ministar spoljnih poslova opet Albanac. Na pesmi evrovizije, Srbiju ce predstavljati albanska pesma.
Ti Vojo imas 150 hiljada glasaca i Srpski narod koji izumire i koji nema natalitet, njih ima 1.5miliona. Dva izborna kruga i drzava bi se zvala "Kosovo i Srbija".

Claudio

pre 18 godina

Auuu, kako me više nervira ovaj Koštunica! Gospodine Koštunica, neće vam EU napisati da je Kosovo sastavni i neotuđivi deo Srbije, jer bi takvom formulacijom kršila međunarodno pravo, za koje se vi toliko zalažete. EU će napisati da je Kosovo u skladu sa rezolucijom 1244, što ste i Vi do juče govorili. Ne vidim gde je problem, osim možda u tome da sada Vaš koalicioni partner Vojislav Šešelj ne želi u prljavu Evropu, pa mora da se nađe neki izgovor.

Dragan

pre 18 godina

Podrska ovoj inicijativi Kostunice!Mislim da nju treba da stanu sve stranke,jer vredi se boriti i pokusati!Za sve koji tvrde da je postojeci clan 135 garancija integriteta Srbije,jedno objasnjenje.Ovaj clan posle 17.februara vise NIJE nikakva garancija teritorijalnog integriteta!Potpisivanjem ovog Sporazuma potpisujemo i njihovo tumacenje rezolucije 1244,jer su se oni na tu rezoluciju pozvali i prilikom EULEXa,a neke cak i prilikom priznavanja!Ulazimo u ugovorni odnos sa svim zemljama koje su nezavisnost priznale i poslale EULEX,bas na osnovu rezolucije 1244!Potpuno bez pravnog osnova,ali se ovim potpisivanjem NE SME dati legitimitet i legalitet tom njihovom tumacenju!

branko

pre 18 godina

ko o cemu baba o ustipcima, te tako i premijer. A zna i sam da to ne ide tako. Vlada je parafirala ugovor ovakav kakav jeste, i da bi ga promenili mora prvo da odbije ovaj ugovor pa onda da traze novi. Tj u tom slucaju smo mi ti koji odbijamo sporazum i ne zelimo u Evropu. A znamo i sami da evropska unija ne odlucuje o tome vec svaka zemlja pojedinacno, znaci sve jedno sta unutra pisal, necemo naterati nemacku francusku ... da povuku svoju odluku o priznanju. jedino mozemo sebi zagorcati zivot. pa ako je to cilj...

Brus Vilis

pre 18 godina

Ovaj ce i gluvoneme da dovede do ludila. Pa lepo STAMPANIM slovima pise sve sto je relevantno u tom sporazumu.
Sto se tice iznjasnjenja oko Kosova, ambasade Nemacke i Engleske na Kosovo su najbolji odgovor na tvoje pitanje.

Gradjancica

pre 18 godina

VK potpuno profesionalno i sistematski spaljuje, jedan po jedan most prema Evropi. Takav mu je zadatak.
A mi? Zar nije buducnost nase dece - nas najveci zadatak?

Maja_V

pre 18 godina

Kada neko ne razume ili nece da razume, onda mu nije dovoljno ni 5 recenica.
Necemo 2 miliona neprijateljskih gradjana u svom sastavu, a srpski zivalj i svetinje se najbolje cuvaju pod okriljem EU.
DA parafraziram jednu nasu politicku gromadu..."Sta nije jasno u nasim recima"?

dosta

pre 18 godina

Sta li zamislja Kostunica? Sa 10% glasova,i to u koaliciji sa veljom (sam DSS nema ni 6%), da ga neko nesto pita? Potrebno je da ga neko urazumi, objasni mu da vise nije premijer i da ne moze da ucenjuje bilo koga(a narocito ne EU i sopstveni narod),svojim besmislenim predlozima.

Deki

pre 18 godina

EU nema jedinstven stav o nezavisnosti Kosova. Vecina zemalja je za uslovnu nezavisnost, neke su protiv.
Zbog toga je Kostunicin zahtev nemoguc i predstavlja cin samoizolacije.

Realno

pre 18 godina

Ja mislim da nije realan Kostunicin zahtev (kao sto ni on nije realan), jer za razliku od nasih "prilika", u EU znaju da nije dovoljno napisati ustav ili potpisati ugovor i sa tim resiti pitanja suvereniteta, vec suverenitet podrazumeva efektivnu vlast i kontrolu - koju je Srbija izgubila davno, a konacno sa kapitulacijom 99-e kao zavrsni cin rata protiv (ne EU nego pre svega) Amerike.

Toni Manero

pre 18 godina

Kostunica trazi odgovor u nase ime a preko 80 odsto gradjana godinama, ne glasa za njega.
To sto vec mrcvari vecinu Srba, mimo njihove volje ne treba da znaci da i Evropi moze da radi isto.

Nenad

pre 18 godina

Gradjani Srbije moraju znati i sta pise u ugovoru o koncesiji, i u sporazumu sa Rusima za prodaju Nis-a, i kako to Velja sa skromnom ministarskom platom zida kliniku vrednu nekoliko miliona evra....Mnogo toga ne znamo, a bas nas interesuje. Dok ne date odgovor na sva ova pitanja, Srbija ne moze dalje, kako vi kazete "uzdignute glave, a ne puzeci".

mmm

pre 18 godina

Pretpostavljam da se ovde krije namera da sve "stoji" dok evropske zemlje javno ne potvrde da su ispale budale priznavanjem Kosova, da se javno i ponizno izvine, pošalju koju milijardicu kao avans za naše nevoljno prihvatanje izvinjenja, da promene ime u "EU sa Srbijom koja uključuje Kosovo i Metohiju", da se strpimo da propadne Amerika (kao inspirator ničim izazvanog priznanja Kosova) pa onda još malo strpljenja da neko "ucmeka" Japan, tada J. Koreja pada sama od sebe i eto nama ulaska u već nepostojeću EU. A da, verovatno je pre svega toga neki poveći meteor pao na sve sem na nas i Ruse a tada se razbaškarimo po rezoluciji 1244 i poštujemo Međunarodno (i sva ostala prava) do mile nam volje. Jedva čekam, a tada Koštunicu biramo (protiv njegove blagovolje, zaista) za doživotnog predsednika preostalog sveta! Već mi se sklapaju oči od miline dok ovo zamišljam. :)

Uros

pre 18 godina

Licemerno-kao brani KiM, a njegovi puleni pokradose sve sto se moglo pokrast. Sto neko ne organizuje komisiju da se preispita gde je i kako utrosen novac koji je navodno namenjen Srbima na Kosovu.

Mashinovodja

pre 18 godina

A ja tražim odgovor na pitanje dokle će Koštunica da nas zamajava i kad planira da na pitanje "da li Srbija treba da postane član Evropske zajednice?" odgovori sa jasnim i "da" ili jasnim "ne". Bez ikakvih "da, ali ako EZ ...", niti "da, pod uslovom da EZ...". Đa ili bu, treće nema!
Ali mislim da takvo nešto se ne može očekivati od Koštunice. Možemo se samo nadati da ćemo 11. maja utovariti u voz za Zaborav i da se odatle više nikad neće vratiti.

ana

pre 18 godina

Ovo dopisivanje VK preko lokalnih medija sa zvanicnicima EU je suplja zvecka. VK je to trebalo da pregovara, a ne da taj zahtev ne istakne u toku pregovora, da se ugovor uz njegovu saglasnost parafira i sada da se svome jadu doseti. Pitanje je za sta VK kupuje vreme? Groteskno!

Igor

pre 18 godina

Ovo je tipičan primer negativne politike koju je vodio Milošević. Hoćemo da skaču sebi u stomak. Treba ubaciti rečenicu koja je u skladu sa politikom EU: "Ovo ne implicira konačan status Kosova" ili slično. Ovo je ekonomski sporazum i Srbija ne može i da hoće da ga primenjuje na Kosovu.

realista

pre 18 godina

Realno, sta ce Srbiji zaostaloj u svakom pogledu jedna jos zaostalija pokrajina sa dva miliona vrlo neprijateljski nastrojenih stanovnika? Zar srpska politika ne moze da evoluira od one iz 19. veka gde je teritorija bila sinonim za drzavu? Treba da stvaramo drzavu tamo gde mozemo umesto sto smo se zalepili za ideju da je pravimo bas tamo gde ne mozemo. Al to je valjda caka...

Duda

pre 18 godina

Samo nateze situaciju i koristi trenutak zbog za izborne svrhe. Zivi bili pa videli, kada se sastavi nova vlada, ima da bude prvi za SSP.

Patriota

pre 18 godina

Gospodin tehnicki premijer, ima apsolutnu slobodu da izjavljuje da je Kosovo Srbija, truje narod onim u sta ne da ne veruje, vec ne sme da preduzme...Neka izvoli na Kosovo, kada je zadnji put dosao kod nas, ako je Kosovo Srbija neka krene da hapsi ove zlocince Haradinaja, Tacija i sve ostale, a ne da hapsi i optuzuje za izdajnike, moju napacenu bracu koji ostali bez svojih najmilijih i sada po salterima u Srbiji prezivljavaju...Vojo prestani da se igras sa nasim sudbinama, da mislis sto govoris ti bi se iskreno preselio i ziveo na Kosovu, kao pravi moralista i patriota kome nije potrebna fotelja i funkcija...tesko nam je stvarno ali alternative nema Evropa je neminovnost i spas...

аналитичар аматер

pre 18 godina

Коштуница је по обичају јавно најактивнији кад бије унапред изгубљене битке. Наравно да се ЕУ неће јасно и гласно одредити да ли, кад, и какву Србију жели у свом чланству. Намера да Европу учимо европским вредностима сама по себи и није сасвим погрешна, али ако је искрена, треба јој приступити сасвим разложно, имајући у виду да ли је спроводљива и на који начин. А понављање позива у предизборној кампањи у Србији сигурно није начин. Требало би, пре свега, створити неке савезнике у самој ЕУ. Било да су то опозиционе странке у појединим државама или јавно неекспонирани лобији. Али, пошто не видим да Коштуница ствара иједног пријатеља на западу, јасно је да бије изгубљену битку. А можда се човек и поноси што настоји да у име свог народа одустане од царства земаљског, и то баш на Косову.

Dušan

pre 18 godina

Koalicija Koštunica-Šešelj insistira na ovom zahtevu, iako je, pravno i suštinski, nemoguće dobiti bilo kakav odgovor od EU po tom pitanju.

Ne insistiraju oni zato što vole Srbiju (i Kosovo), već zato što hoće da ostvare 2 cilja:
1. Da ubede neke birače da DSS nije ultranacionalistička stranka koja hoće da Srbiju pretvori u Albaniju Enver Hodže
2. Da ako uspeju u zatvaranju Srbije (ako pobede, naravno), da krivicu pripišu EU, a da su oni, eto, samo patriote koji žele najbolje Srbiji

Ovo su opasni ljudi, i moramo da im vidimo leđa posle sledećih izbora

Mladen Mladenovic

pre 18 godina

Ovaj pokusaj da se na brzinu, penkalom gospodina Djelića, potpiše famozni SSP, neodoljivo podseća na još jednu prevaru osmišljenu kooperativnim delovanjem SAD i EU. Taj potpis bi posle, kao što je do sada bio slučaj, bio tumačen onako kako hoće "veliki". Oni, koji su pravo zamenili silom. Ako ima makar jedne države, koja je članica EU a nema definisane granice onda neka mi budemo drugi. Ali, takvih nema. Presedani obično nestaju kao nelogične i antiprirodne tvorevine. Čuvajmo se prevara.

nebojsa

pre 18 godina

On vec mesecima razgovara samo sa rusima i to drugom ligom,niko iz evrope sa njim ne komunicira pošto je covek austičan i dovoljan sam sebi.
P.S. i kinezi ga zaobilaze u sirokom luku

Ivan

pre 18 godina

Moram priznati da je i meni malo nejasno sve ovo i da bi stavljanje te recenice u sporazum ili odbijanje iste toliko pojednostavilo da vise ne bih imao dilema sta se to nudi. Tada bih bio u mogucnosti jasno da se odlucim prema tom sporazumu a pretpostavljam i ostali gradjani jer bi svaka eventualna dilema ovim bila razjasnjena. Zato podrzavam Kostunicin zahtev za dopunom ovom jednom jedinom recenicom jer pomaze nama gradjanima da se stvari pojednostave i budu lakse za razumevanje. Ovo ne znaci nedvosmislenu podrsku Kostunici vec samo mogucnost da bez ikakvih sumnji donesem svoj stav o sporazumu gde su otklonjene sve nejasnoce za obicnog gradjanina.

Igor

pre 18 godina

Sta se pravi blesav.Dobio je odgovor odma. Sta zeli jos. Odgovor je Kosovo je nezavisna drzava pa ti Kostunica mozes stajati na glavi i urlati "Kosovo je Srbija". Bezi bre jednom za sva vremena sa politicke scene Srbije.

Intelektualac

pre 18 godina

Cuveni doktore pravnih nauka i medjunarodnog prava , ako ste stvarno doktor onda nemojte ove izjave davati.
Ove izave su upucene za zamlacivanje neukog dela stanovnistva , mene kao intelektualca vredjate jako.
Opet kazem dopunite sporazum sa Rusima oko NIS-a , to je vas potez koji treba da uradite , jer znate da je zabranjeno davanje vecinskog paketa akcija stranoj drzavi.
To je cinjenica koju ne mozete prevideti i ne mozete zamlacivati obrazovani deo stanovnistva.
I usput doktore, doslo i to vreme , sklonite JUL-ovske tajkune iz vasih redova , a vi vec znate koji su to.
One koji su radili u Rusiji i koji trenutno rade.

Igor

pre 18 godina

Sta se pravi blesav.Dobio je odgovor odma. Sta zeli jos. Odgovor je Kosovo je nezavisna drzava pa ti Kostunica mozes stajati na glavi i urlati "Kosovo je Srbija". Bezi bre jednom za sva vremena sa politicke scene Srbije.

Ivan

pre 18 godina

Moram priznati da je i meni malo nejasno sve ovo i da bi stavljanje te recenice u sporazum ili odbijanje iste toliko pojednostavilo da vise ne bih imao dilema sta se to nudi. Tada bih bio u mogucnosti jasno da se odlucim prema tom sporazumu a pretpostavljam i ostali gradjani jer bi svaka eventualna dilema ovim bila razjasnjena. Zato podrzavam Kostunicin zahtev za dopunom ovom jednom jedinom recenicom jer pomaze nama gradjanima da se stvari pojednostave i budu lakse za razumevanje. Ovo ne znaci nedvosmislenu podrsku Kostunici vec samo mogucnost da bez ikakvih sumnji donesem svoj stav o sporazumu gde su otklonjene sve nejasnoce za obicnog gradjanina.

nebojsa

pre 18 godina

On vec mesecima razgovara samo sa rusima i to drugom ligom,niko iz evrope sa njim ne komunicira pošto je covek austičan i dovoljan sam sebi.
P.S. i kinezi ga zaobilaze u sirokom luku

Mladen Mladenovic

pre 18 godina

Ovaj pokusaj da se na brzinu, penkalom gospodina Djelića, potpiše famozni SSP, neodoljivo podseća na još jednu prevaru osmišljenu kooperativnim delovanjem SAD i EU. Taj potpis bi posle, kao što je do sada bio slučaj, bio tumačen onako kako hoće "veliki". Oni, koji su pravo zamenili silom. Ako ima makar jedne države, koja je članica EU a nema definisane granice onda neka mi budemo drugi. Ali, takvih nema. Presedani obično nestaju kao nelogične i antiprirodne tvorevine. Čuvajmo se prevara.

Dušan

pre 18 godina

Koalicija Koštunica-Šešelj insistira na ovom zahtevu, iako je, pravno i suštinski, nemoguće dobiti bilo kakav odgovor od EU po tom pitanju.

Ne insistiraju oni zato što vole Srbiju (i Kosovo), već zato što hoće da ostvare 2 cilja:
1. Da ubede neke birače da DSS nije ultranacionalistička stranka koja hoće da Srbiju pretvori u Albaniju Enver Hodže
2. Da ako uspeju u zatvaranju Srbije (ako pobede, naravno), da krivicu pripišu EU, a da su oni, eto, samo patriote koji žele najbolje Srbiji

Ovo su opasni ljudi, i moramo da im vidimo leđa posle sledećih izbora

Intelektualac

pre 18 godina

Cuveni doktore pravnih nauka i medjunarodnog prava , ako ste stvarno doktor onda nemojte ove izjave davati.
Ove izave su upucene za zamlacivanje neukog dela stanovnistva , mene kao intelektualca vredjate jako.
Opet kazem dopunite sporazum sa Rusima oko NIS-a , to je vas potez koji treba da uradite , jer znate da je zabranjeno davanje vecinskog paketa akcija stranoj drzavi.
To je cinjenica koju ne mozete prevideti i ne mozete zamlacivati obrazovani deo stanovnistva.
I usput doktore, doslo i to vreme , sklonite JUL-ovske tajkune iz vasih redova , a vi vec znate koji su to.
One koji su radili u Rusiji i koji trenutno rade.

Patriota

pre 18 godina

Gospodin tehnicki premijer, ima apsolutnu slobodu da izjavljuje da je Kosovo Srbija, truje narod onim u sta ne da ne veruje, vec ne sme da preduzme...Neka izvoli na Kosovo, kada je zadnji put dosao kod nas, ako je Kosovo Srbija neka krene da hapsi ove zlocince Haradinaja, Tacija i sve ostale, a ne da hapsi i optuzuje za izdajnike, moju napacenu bracu koji ostali bez svojih najmilijih i sada po salterima u Srbiji prezivljavaju...Vojo prestani da se igras sa nasim sudbinama, da mislis sto govoris ti bi se iskreno preselio i ziveo na Kosovu, kao pravi moralista i patriota kome nije potrebna fotelja i funkcija...tesko nam je stvarno ali alternative nema Evropa je neminovnost i spas...

Uros

pre 18 godina

Licemerno-kao brani KiM, a njegovi puleni pokradose sve sto se moglo pokrast. Sto neko ne organizuje komisiju da se preispita gde je i kako utrosen novac koji je navodno namenjen Srbima na Kosovu.

Ana

pre 18 godina

Gospodine Ren, budite uvereni da vecina gradjana Srbije ne zeli da predje preko brutalne otimacine i cepanja drzave. A vi mozete do besvesti da pakujete vase zlobne formulacije u bljutav birokratski jezik poput "prevazilazenja statusa" itd. Ne prolazi vam to ovde. Ja prva ne zelim da se bavim vasom politickom unijom, jer me apsolutno ne zanima i ne privlaci. Maknite nam se vise, dosta je bilo

Josip Vasilj

pre 18 godina

Srbija i svaki njen građanin znaju da je priznavanje nezavisnosti Kosova individualna stvar svake zemlje, i da evropski komesari ne mogu odgovoriti na pitanja za koja nisu nadležni...

Bojana

pre 18 godina

Covek trazi garancije da ce i dalje moci da jase onaj narod na Kosmetu. Sto se malo ne pozabavi sa svojim stranackim kolegama iz Mitrovice, i lovom koju su oprali dole.

EXPEQ

pre 18 godina

Svako ko još uvek ima neke ''nejasnoće'' u vezi sa pitanjem Kosova ili neprimereno i nezdravo laže samog sebe ili ima problem sa razumevanjima generalno.

wal

pre 18 godina

Procitajte pazljivo poslednju recenicu iz tog famoznog cl. 135. Sta kaze? A? "Ovime se ne dovodi u pitanje SADASNJI status Kosova ..." Pa sadasnji (April 2008) status Kosova mu dodje - nezavisnost a tako nije bilo kad je Sporazum pisan - tad nezavisnost nije bila na stolu. U tom grmu lezi zec i to je ono na cemu Kostunica insistira sve vreme. Procitajte pazljivo i bice vam jasna igra. Samo nesmotren bi ovo potpisao bez razmisljanja! Ili mozda iz nekih drugih interesa, u svakom slucaju ovakav Sporazum nije zreo za potpisivanje!

mmm

pre 18 godina

Pretpostavljam da se ovde krije namera da sve "stoji" dok evropske zemlje javno ne potvrde da su ispale budale priznavanjem Kosova, da se javno i ponizno izvine, pošalju koju milijardicu kao avans za naše nevoljno prihvatanje izvinjenja, da promene ime u "EU sa Srbijom koja uključuje Kosovo i Metohiju", da se strpimo da propadne Amerika (kao inspirator ničim izazvanog priznanja Kosova) pa onda još malo strpljenja da neko "ucmeka" Japan, tada J. Koreja pada sama od sebe i eto nama ulaska u već nepostojeću EU. A da, verovatno je pre svega toga neki poveći meteor pao na sve sem na nas i Ruse a tada se razbaškarimo po rezoluciji 1244 i poštujemo Međunarodno (i sva ostala prava) do mile nam volje. Jedva čekam, a tada Koštunicu biramo (protiv njegove blagovolje, zaista) za doživotnog predsednika preostalog sveta! Već mi se sklapaju oči od miline dok ovo zamišljam. :)

Logos

pre 18 godina

Umorni smo, gospodine Ren.

Umorni od "evropske perspektive", od Haga i Mladica, od sporazuma, od "viznih olaksica", od "podrske proevropskim snagama"...Umorni smo od praznih reci pred izbore i istih fraza nakon njih. Umorni smo od "Dana mrmota" koji u evropskoj reziji Srbija zivi vec osam godina. Ne verujemo vise kao nekad. Birali ste izmedju Srbije i Kosova. I izabrali Kosovo. Sledeci ples mi biramo.

svi (ni)su isti

pre 18 godina

Kostunica je u pravu. Osim ovoga sto je jedan komentator vec objasnio, da se clan 135 odnosi na status u momentu potpisivanja, evo jos jedne zvrcke: " On je izjavio danas u Briselu da će, "ako se uspešno prevaziđu pitanja statusa Kosova i demokratske stabilnosti u Srbiji", zapadni Balkan onda imati "blistavu budućnost u Evropskoj uniji". Dakle, IPAK ima EU zajednicku poliku prema Srbiji, iako je priznavanje Kosova ostavljeno pojedinim drzavam! Od nas se traze samo dve "sitnice" - da priznamo Kosovo i da na izborima izaberemo one, koje EU vise voli. Osim toga, covek je rekao jos jedan bezobrazluk - ili EU, ili samoizolacija, kao da izvan EU ljudi ne zive u tamo nekim drzava! Kasnije ce verovatno reci da uspesno reseno pitanje demokratske stabilnosti automatski znaci da NADJEMO, uhapsimo i isporucimo Hagu jos nekoliko osoba, ali da nije smatao da to treba da naglasava, pa ce Srbija opet morati "malo da saceka" na ulazak u EU i tako redom. Hvala, ali ne hvala. Vi kako hocete, a meni je odavno sve jasno.

pablo

pre 18 godina

Dobro, nema problema Kostunice. Imaces 1.5 miliona albanaca u drzavi. Verovatno ce te na mestu premijera zameniti neki Haradinaj ili slican, a ministar spoljnih poslova opet Albanac. Na pesmi evrovizije, Srbiju ce predstavljati albanska pesma.
Ti Vojo imas 150 hiljada glasaca i Srpski narod koji izumire i koji nema natalitet, njih ima 1.5miliona. Dva izborna kruga i drzava bi se zvala "Kosovo i Srbija".

Brus Vilis

pre 18 godina

Ovaj ce i gluvoneme da dovede do ludila. Pa lepo STAMPANIM slovima pise sve sto je relevantno u tom sporazumu.
Sto se tice iznjasnjenja oko Kosova, ambasade Nemacke i Engleske na Kosovo su najbolji odgovor na tvoje pitanje.

Gradjancica

pre 18 godina

VK potpuno profesionalno i sistematski spaljuje, jedan po jedan most prema Evropi. Takav mu je zadatak.
A mi? Zar nije buducnost nase dece - nas najveci zadatak?

аналитичар аматер

pre 18 godina

Коштуница је по обичају јавно најактивнији кад бије унапред изгубљене битке. Наравно да се ЕУ неће јасно и гласно одредити да ли, кад, и какву Србију жели у свом чланству. Намера да Европу учимо европским вредностима сама по себи и није сасвим погрешна, али ако је искрена, треба јој приступити сасвим разложно, имајући у виду да ли је спроводљива и на који начин. А понављање позива у предизборној кампањи у Србији сигурно није начин. Требало би, пре свега, створити неке савезнике у самој ЕУ. Било да су то опозиционе странке у појединим државама или јавно неекспонирани лобији. Али, пошто не видим да Коштуница ствара иједног пријатеља на западу, јасно је да бије изгубљену битку. А можда се човек и поноси што настоји да у име свог народа одустане од царства земаљског, и то баш на Косову.

Nenad

pre 18 godina

Gradjani Srbije moraju znati i sta pise u ugovoru o koncesiji, i u sporazumu sa Rusima za prodaju Nis-a, i kako to Velja sa skromnom ministarskom platom zida kliniku vrednu nekoliko miliona evra....Mnogo toga ne znamo, a bas nas interesuje. Dok ne date odgovor na sva ova pitanja, Srbija ne moze dalje, kako vi kazete "uzdignute glave, a ne puzeci".

Dragan

pre 18 godina

Podrska ovoj inicijativi Kostunice!Mislim da nju treba da stanu sve stranke,jer vredi se boriti i pokusati!Za sve koji tvrde da je postojeci clan 135 garancija integriteta Srbije,jedno objasnjenje.Ovaj clan posle 17.februara vise NIJE nikakva garancija teritorijalnog integriteta!Potpisivanjem ovog Sporazuma potpisujemo i njihovo tumacenje rezolucije 1244,jer su se oni na tu rezoluciju pozvali i prilikom EULEXa,a neke cak i prilikom priznavanja!Ulazimo u ugovorni odnos sa svim zemljama koje su nezavisnost priznale i poslale EULEX,bas na osnovu rezolucije 1244!Potpuno bez pravnog osnova,ali se ovim potpisivanjem NE SME dati legitimitet i legalitet tom njihovom tumacenju!

Dejan, Alberta

pre 18 godina

“Ukoliko uspe da prevaziđe izazove kosovskog statusa i izbora u Srbiji, jugoistočna Evropa ima "svetlu evropsku budućnost". Pa vi ste ovo i skuvali, nije palo s neba. Ovakve izjave su infantilne i cinicne.

Mashinovodja

pre 18 godina

A ja tražim odgovor na pitanje dokle će Koštunica da nas zamajava i kad planira da na pitanje "da li Srbija treba da postane član Evropske zajednice?" odgovori sa jasnim i "da" ili jasnim "ne". Bez ikakvih "da, ali ako EZ ...", niti "da, pod uslovom da EZ...". Đa ili bu, treće nema!
Ali mislim da takvo nešto se ne može očekivati od Koštunice. Možemo se samo nadati da ćemo 11. maja utovariti u voz za Zaborav i da se odatle više nikad neće vratiti.

Pera Detlic

pre 18 godina

Dakle, stvarno zivimo u dinamicnom vremenu. Malopre sam udario po Kostunici, a sad mi on dodje kao uzorni drzavnik u poredjenju sa ovim infantilnim Renom. Ajde i da zanemarim bljutave floskule o svetloj evropskoj buducnosti (ko da mu je Mira Markovic bila profesor knjizevnosti), ali vise mi je muka od tog, ko zna koji put ponovljenog, nonsensa da ako necemo u EU onda idemo u samoizolaciju. Pa, dokle vise treba da vam se prica MI HOCEMO U EU, ali nam VI nedate. I sta sad to znaci, sa jedne strane nam ne dozvoljavate ulazak u EU, a sa druge strane pretite da cemo ici u izolaciju ako ne udjemo u EU. ALO,DOKLE VISE????

Kurir

pre 18 godina

Jel premijer poslao neko zvanicno pismo o tom zahtevu (i kome) ili tokom pregovora pomenuo taj stav ili se oslonio na dobro poznato otvoreno pismo na RTS-u ili u Kuriru ?
Predlazem da Vlada Srbije pretplati EU administraciju na Kurir kako bi bili blagovremeno informisani o zahtevima naseg premijera !!!

Krle

pre 18 godina

2.000.000 Albanaca je reklo NE, a 7.000.000 Srba je reklo DA! I to je činjenica! Zašto se ovaj Ren pravi Englez kad nije? EU ovo, EU ono! Pa EU nije priznala Kosovo, nego su to učinile pojedine njene člancice! By the Way, ni trećina zemalja članica UN nije priznala Kosovo, a sad kao mi, najpametniji, treba da ga priznamo, jer ako ga ne priznamo bićemo krivi za destabilizaciju regiona! Potpuno je van pameti da Srbija prizna Kosovo kad to nisu učinile ni sve članice EU!

Maja_V

pre 18 godina

Kada neko ne razume ili nece da razume, onda mu nije dovoljno ni 5 recenica.
Necemo 2 miliona neprijateljskih gradjana u svom sastavu, a srpski zivalj i svetinje se najbolje cuvaju pod okriljem EU.
DA parafraziram jednu nasu politicku gromadu..."Sta nije jasno u nasim recima"?

vladimirrr

pre 18 godina

sta znaci-NJEGOV ZAHTEV" ?? a da ja nesto ZAHTEVAM???? zahtevam od kostunice da se povuce iz politike, vec je predugo tu, i treba da se skloni i ustupi mesto nekom mladjem.........

Misa

pre 18 godina

U ovome je sustina pproblema ovog sporazuma:"Koštunica je podsetio da S S P podrazumeva obavezu države potpisnice da ima dobrosusedske odnose sa zemljama regiona i dodao da bi se taj stav, ukoliko se ne otklone sve nedorečenosti, mogao u budućnosti tumačiti kao obaveza da Srbija uspostavi dobrosusedske odnose sa Kosovom.
Prema njegovim rečima, S S P zaista sadrži i stav u kome se pominje Rezolucija 1.244 Saveta bezbednosti UN, ali, kako je upozorio, to samo po sebi ne mora biti garancija teritorijalnog integriteta Srbije budući da neke države EU koje su priznale nelegalno proglašenu nezavisnost Kosova tvrde da je nezavisnost pokrajine u skladu sa tom rezolucijom."
Svaka cast Kostunici i njegovoj borbi za Srbiju sa Kosovom

Don Kihot

pre 18 godina

Ovog neobavestonog leglistickog Don Kihota treba obavestiti da se u zemljama EU politikom bave ozbiljni ljudi, a ne kao u Srbiji kvazi ''akademici'' iz socijalitickog samoupravljanja, koji ne znaju nista drugo da rade nego da filozofiraju bez pokrica po ceo dan, i da idu u rat protiv vetrenjaca.

Realno

pre 18 godina

Ja mislim da nije realan Kostunicin zahtev (kao sto ni on nije realan), jer za razliku od nasih "prilika", u EU znaju da nije dovoljno napisati ustav ili potpisati ugovor i sa tim resiti pitanja suvereniteta, vec suverenitet podrazumeva efektivnu vlast i kontrolu - koju je Srbija izgubila davno, a konacno sa kapitulacijom 99-e kao zavrsni cin rata protiv (ne EU nego pre svega) Amerike.

student

pre 18 godina

"Srbija se ponovo približava presudnom opredeljenju na izborima 11. maja i na srpskom narodu je da izabere hoće li se uputiti ka
evropskoj budućnosti ili se izložiti opasnosti samoizolacije" - Dakle, ili si clan EU ili si "samoizolovan". Ovo je vec postalo toliko glupo da nije ni smesno...

Citam izmedju redova

pre 18 godina

Molim da se obrati paznja na recenicu: "Nažalost, nećemo potpisati Sporazum, jer se, kao što znate, tome protive dve zemlje,ali.... bla bla bla.. "
Ljudi, zavlace nas sa ovim sporazumom, zar to vec svima nije jasno?! Koliko je jasno da je Kosovo nezavisno, toliko je jasno i da je mahanje ovim sporazumom suplja prica! Ne podrzavam Kostunicu, ali se isto tako mora shvatiti koliko su opasne manipulacije u vezi sa sporazumom.

Toni Manero

pre 18 godina

Kostunica trazi odgovor u nase ime a preko 80 odsto gradjana godinama, ne glasa za njega.
To sto vec mrcvari vecinu Srba, mimo njihove volje ne treba da znaci da i Evropi moze da radi isto.

Pera Detlic

pre 18 godina

Sto je ovaj covek dosadan!! Aman, sve si u pravu, ali reci nam sta mislis da uradis kada odbijes SSP? Imas li neku pametnu, a realnu ideju?

dosta

pre 18 godina

Sta li zamislja Kostunica? Sa 10% glasova,i to u koaliciji sa veljom (sam DSS nema ni 6%), da ga neko nesto pita? Potrebno je da ga neko urazumi, objasni mu da vise nije premijer i da ne moze da ucenjuje bilo koga(a narocito ne EU i sopstveni narod),svojim besmislenim predlozima.

realista

pre 18 godina

Realno, sta ce Srbiji zaostaloj u svakom pogledu jedna jos zaostalija pokrajina sa dva miliona vrlo neprijateljski nastrojenih stanovnika? Zar srpska politika ne moze da evoluira od one iz 19. veka gde je teritorija bila sinonim za drzavu? Treba da stvaramo drzavu tamo gde mozemo umesto sto smo se zalepili za ideju da je pravimo bas tamo gde ne mozemo. Al to je valjda caka...

bugzy

pre 18 godina

Ma baš me briga za Kosovo! Nezavisno je i tačka! Hoću u EU, hoću da mi Zapadna Evropa diktira zakone i standarde ponašanja, jer sami to ne umemo! I hoću da živim kao sav normalan svet. Pa i Nemačka je nastala ne teritoriji Istočne Pruske pa se širila na Zapad, a danas na toj teritoriji žive Rusi i Poljaci, a čuveni grad Kenigsberg se danas zove Kalinjgrad! I niko od Nemaca to ni ne spominje ni Poljacima ni Rusima. A izgubili su ga posle II sv.rata, ne tako davno. Manite se lupetanja o teritoriji i počnite da se bavite narodom!

Igor

pre 18 godina

Ovo je tipičan primer negativne politike koju je vodio Milošević. Hoćemo da skaču sebi u stomak. Treba ubaciti rečenicu koja je u skladu sa politikom EU: "Ovo ne implicira konačan status Kosova" ili slično. Ovo je ekonomski sporazum i Srbija ne može i da hoće da ga primenjuje na Kosovu.

antikostunica

pre 18 godina

Kako samo manipulise, i nikad mu nije dosta. U sporazumu to ni ne treba da pise na taj nacin, jer to nije u prirodi sporazuma. Ne postoji nacin da Srbija de facto prizna nezavisno Kosovo potpisivanjem ovog sporazuma i to Kostunica zna.
U sporazumu lepo pise da se odnosi na Kosovo u skladu sa rezolucijom 1244, i da ce se primenjivati tamo gde Srbija ima suverenitet. Status Kosova shvata se kao otvoren, u skladu sa rezolucijom koja je osnova nase "strategije". Procitajte sporazum da vidite koliko Kostunica obmanjuje.

branko

pre 18 godina

ko o cemu baba o ustipcima, te tako i premijer. A zna i sam da to ne ide tako. Vlada je parafirala ugovor ovakav kakav jeste, i da bi ga promenili mora prvo da odbije ovaj ugovor pa onda da traze novi. Tj u tom slucaju smo mi ti koji odbijamo sporazum i ne zelimo u Evropu. A znamo i sami da evropska unija ne odlucuje o tome vec svaka zemlja pojedinacno, znaci sve jedno sta unutra pisal, necemo naterati nemacku francusku ... da povuku svoju odluku o priznanju. jedino mozemo sebi zagorcati zivot. pa ako je to cilj...

D. Jovanovic

pre 18 godina

Meni sada ovo postaje malo komicno. Sta hoce Voja? Da na kraju sporazuma stave:

"P.S. Kosovo je Srbija"

Vojo, evo kupicu ti kafu ako uspes jedan dan da prodjes, a da ne pomenes Kosovo ili teritorijalni integritet.

M.R.

pre 18 godina

http://web.uzzpro.sr.gov.yu/kzpeu/dokumenti/ssp/saa_tekstualni_deo_sr.pdf

Clan 135.

Jednostavnim citanjem ovog clana vidi se jasno prihvatanje stvarnosti uz izuzetno posten odnos prema Srbiji. Cinjenica je da Kosovo jos uvek nema mogucnosti da se na njemu sprovodi SSA. Sa druge strane, EU ocigledno ne pokusava da odredi status Kosova ni na jedan nacin ovim ugovorom.

Meni iskreno izgleda posteno.

Toleranti

pre 18 godina

Evo ti odgovor od EU g.Kostunice : ...."Evropska unija podržava Kosovo da stane na sopstvene noge i želi da pomogne Kosovu da ono pomogne samo sebi". Kratko i jasno.

RUSOSKEPTIK

pre 18 godina

Izgleda da ovaj naš premijer Koštunica dr. Vojislav nije još obavešten o nezavisnosti Kosova.
Hej Vojo ode Kosovo još u februaru, ako nisi znao!
Većina evropskih zemalja ga je priznala, a pogootovu one najbitnije, koje odlučuju o našoj budućnosti!

zabrinut

pre 18 godina

narode, neigrajmo se vec svi na ulice i da agitujemo za evropu. Voja i Toma mogu lako da zavedu puno ljudi. Nece nam Voja biti kriv ako ne odemo u Evropu. Sami cemo biti krivi za rezultate 11 maja.

Claudio

pre 18 godina

Auuu, kako me više nervira ovaj Koštunica! Gospodine Koštunica, neće vam EU napisati da je Kosovo sastavni i neotuđivi deo Srbije, jer bi takvom formulacijom kršila međunarodno pravo, za koje se vi toliko zalažete. EU će napisati da je Kosovo u skladu sa rezolucijom 1244, što ste i Vi do juče govorili. Ne vidim gde je problem, osim možda u tome da sada Vaš koalicioni partner Vojislav Šešelj ne želi u prljavu Evropu, pa mora da se nađe neki izgovor.

miki EU

pre 18 godina

Legitimno pravo je biti protiv EU,bez obzira na posljedice koje ce iz toga proisteci,ali odakle pravo postavljanja nekakvih dodatnih uslova od strane onog koji zeli biti clan.Zato su narodnjaci krajnje neposteni,korektno bi bilo da,kao radikali,otvoreno kazu oni nisu za EU i nisu za zapadnu civilizaciju.Zasto se iscrpljivati i lagati,EU nece svoje temeljne postavke i principe mijenjati radi jedne Srbije.Kako odlucite,tako ce vam biti,samo nesporna je cinjenica da svi oni koji su se razdruzili sa Srbijom,ubrzanim korakom grabe naprijed.Uz gotovo polovinu stanovnistva,koje je nacionalisticki nastrojeno i nisko obrazovano(pedeset posto sa zavrsenom ili nezavrsenom osnovnom skolom),radikali i nemaju neki tezak posao da svojom demagogijom ponovno dodju na vlast,pogotovo uz sadasnju podrsku narodnjaka,koji su ocito bili sve,samo nikada demokrate.

Deki

pre 18 godina

EU nema jedinstven stav o nezavisnosti Kosova. Vecina zemalja je za uslovnu nezavisnost, neke su protiv.
Zbog toga je Kostunicin zahtev nemoguc i predstavlja cin samoizolacije.

petar0

pre 18 godina

Posle 11. maja svanuce divno jutro 12. maja i nista se nece desiti. Evropa ce ostati trula kao sto je i bila cele svoje istorije, samo ce ekonomska situacija biti gora nego 11. maja i sve gora kasnije. Mozda bi mi bili srecnije ruke da uopste o njoj ni ne razmisljamo, "u se i u svoje kljuse".

Aca

pre 18 godina

E da nije ukinut varsavski pakt pa da nas Voja tamo povede. Tamo bi smo dobili sve sto pozelimo, ukljucujuci i puni suverenitet, pod ruskom cizmom.

fatos

pre 18 godina

ma nije kostunica kriv,ne moze covek nikako da shvati cinjenicu da dva miliona albanaca su odlucivali za svoju buducnost a nisu pitali kostunicu u vezi toga

zoran

pre 18 godina

Jeste! A što da se ne izjasne da nam garantuju plate od minimum 3000 eura (ako ne tražimo više), da ćemo svi dobiti stanove (ako ne tražimo kuće)......! Valjda će se posle 11-tog pitati neko realniji!!!!!!!! UPOMOĆ!!!

Ozlojeđeni

pre 18 godina

A može i ovako. Neka gospodin ex-premijer odgovori na pitanje da li se on i njegova stranka odriču evropske budućnosti Srbije za vjek vekova, i ne žele nikada da uđu u EU, makar to značilo uništenje srpske ekonomije i večito siromaštvo, i izumiranje Srba kao naroda, ukoliko Kosovo ne bude deo Srbije. Neka otvoreno kaže da DSS ne želi u EU bez Albanaca, pa makar to značilo i uništenje sopstvenog naroda, i da je potrebno za Srbe vreme da stane dok se ne reši pitanje Kosova. Koštunica klasično zamenjuje teze kao i svi demagozi iz Titove škole. Nije važno da u jednom ekonomskom sporazumu stoji da je Kosovo deo Srbije, već je važno da u njemu izričito ne stoji da Kosovo nije deo Srbije, jer ovo nije politički već ekonomski sporazum. Ovo pitanje će biti aktuelno kada budemo ulazili u EU, a do tada ima još mnogo da se uradi, i ne treba vreme da stane u Srbiji.

jelena

pre 18 godina

kakav smor je ovaj covek. Da se izjasni Janko, da se izjasni Marko. Zasto ne kaze otvoreno da ne zeli integraciju u EU, vec je branio svoj stav po pitanju bas toga u utisku nedelje, kao EU ce se raspasti pre ili kasnije. on misli pre. Samo sto nije rekao pa zasto da zurimo tamo. Videcemo na izborima koliko ljudi u zemlji podrzava tu njegovu prepisku i prepucavanje sa EU. Covek je sam sebe pokopao, a koliko vidim i nas ce, ako ne uradimo ono sto treba 11 maja.

Duda

pre 18 godina

Samo nateze situaciju i koristi trenutak zbog za izborne svrhe. Zivi bili pa videli, kada se sastavi nova vlada, ima da bude prvi za SSP.

ana

pre 18 godina

Ovo dopisivanje VK preko lokalnih medija sa zvanicnicima EU je suplja zvecka. VK je to trebalo da pregovara, a ne da taj zahtev ne istakne u toku pregovora, da se ugovor uz njegovu saglasnost parafira i sada da se svome jadu doseti. Pitanje je za sta VK kupuje vreme? Groteskno!

Milorad

pre 18 godina

"Evropska unija podržava stvaranje države Kosovo" - Drzava Kosovo se ne stvara, ona postoji sasvim normalno i kako se stvari odvijaju, bolji ugled ima u svetu od nas i jos malo pa ce nas presisati na putu u EU. Kao i CG naravno...Ko god je otisao od nas, uspeo je u ciljevima od nacionalnog interesa.

bane

pre 18 godina

Suvise je vazno potpisati SSP, i zato bih zamolio sve politicke opcije da naprave konsenzus oko ovog pitanja i ne koriste ga za jeftine politicke probleme.

Konstantin Veliki

pre 18 godina

Gosp. Kostunica je kriva osoba na krivome mjestu u krivo vrijeme! 8 godina je lijep broj godina i sto sta dobrog bi se moglo izgraditiu drustvu i u Srbiji od 2000. Srbija je zivotarila i jos zivotari dovevsi sebe u situaciju teskog balkanskog bolesnika (poput Turskog carstva iz 19. stoljeca.) kojeg nitko nece! Kad se sve oduzme i zbroji vidi se porazavajuci bilans Kostunicine vladavine.

Milan

pre 18 godina

Da po svoj prilici kao i uvek gospodine Kostunica niste obavesteni, da EU je podstreklo albance da proglase nezavisno Kosovo zato sto su vama bliski politicari (deo njih kao vas buduci koalicioni partner)ponistili devedesetih godina zadnju mogucnost da zadrzimo Kosovo. Zato sto vi gospodine Kostunica se odricete i sopstvenog dostojanstva i pomazete da glavni krivci za otimanje Kosova dodju opet na vlast a sto je najgore pod parolom "Kosovo je Srbija" pa ce nam tako i biti izgubili smo zahvaljujuci njima Kosovo a ako (ne daj boze) dodju na vlast zahvaljujuci onim 2,5% biraca koji su jos uz vas, izgubicemo i Srbiju.
Smesno je traziti i misliti da ce EU takvu naivnu zelju ispuniti to bi bilo kao kada Zvezda pobedi Partizan a oni traze da im zvezdasi daju napismeno da su oni partizanovci pobedili.
To je za one koji jos uvek nisu shvatili da smo Kosovo mi tj. oni koji hoce danas na vlast, prodali ga vec u devedesetima a danas nazivaju druge izdajicama. Teret koji su oni sa tadasnjom vlascu nama narodu Srbije natovarili nosimo i nosicemo svi do sudnjega dana. Hvala svim patriotima koji se skrivaju iza reci "narod" kao da rade u njegovom interesu i onim patriotima koji se skrivaju po rupama da nebi ucinili uslugu narodu (to i za one koji su nesvesni toga) i predali se pravednom ili nepravednom Hagu u svakom slucaju u korist tog svog naroda.

tibulo

pre 18 godina

Ovde niko nikog ne vara odnosno EU nema instrument "podmetanja-varanja".
U vezi zahteva naseg prepametnog lidera-iz-dva-veka, potrebno je da napise pismo u Brisel. U tom pismu da zamoli da mu se dostavi odgovor. Pismo sa placenim odgovorom, preporuceno, express, da posalje na adresu po izboru. Siguran sam da ce neizostavno dobiti odgovor, Zasto to vec ne ucini? Da sebi skrati vreme cekanja da nam svima ucini uslugu. Ako nema dovoljno para za te troskove, ja cu mu platiti iz mog penzionog fonda.

Neobavsten

pre 18 godina

Kostunica ima pravo da trazi dodatna pojasnjenja od EEC u svetlu priznavanja Kosova od strane vecine njenih clanica kao i da li potpisivanje SSA automatski povlaci priznanje Kosova. Ako zaista zele Srbiju u svome drustvu, onda bar mogu da pojasne neka kljucna pitanja. Drugo je pianje da li vredi zrtvovati ulazak u EEC radi inata oko Kosova a (ono de facto nije nase vec 9 godina). Da, mi ne mozemo da zrtvujemo Kosovo jer smo bili prisiljeni da ga prepostimo UN i NATO. E sada, sto se mi hvatamo za de jure slamku u nadi da cemo za 100-200 godina uspeti da ga povratimo i de facto je malo naivno, jer kako radimo, pitanje je da li ce Srbije biti za 100-200 godina.

bruk

pre 18 godina

Voja gresi, ni nezna jadan. treba da trci u EU sto pre i onda stavi veto na prijem Kosova u EU. samo jedan glas je dosta. svi bi popucali (od muke).

ffe

pre 18 godina

Cemu ovoliko diskusije ?
Pa stvar je potpuno jasna.
Gradjani Srbije ce sami odluciti na izborima.
Postoje dve opcije:

1. Srbija bez Kosova, izolovana i bez ikakve buducnosti.

2. Srbija bez Kosova, sa evropskom buducnosti.

Ali sudeci po ovih zadnjih 20 godina tradicija ce se izgleda nastaviti
i mi cemo i dalje da lajemo na mesec umesto da najzad postanemo normalna zemlja.

Ljupco Dimitrovski

pre 18 godina

Kostunica treba da prestane da se pita odnosno da postavlja pitanje Briselu za sudbinu Kosova. Nepriznavanje njegove nezavisnosti ne znaci "samoizolacija Srbije" vec njena izolacija. Renu ne treba verovati, ali ga je dobro "bukvalno" citati: dali izbor evropskog puta je istovremeno pomoc Kosovu "da stane na svoje noge" ili priznanje "njegovih" (nezavisnih) nogu.
A Briselu ne treba puno verovati posebno kad govori (kao Ren) o "svetloj buducnosti" Jugoistocne Evrope i Zapadnog Balkana kada Republici Makedoniji postavlja neprihvatljiv uslov za pocetak pregovora za clanstvo-resenje odnosno promena njenog imena pod diktatom Grcke i njenog veta (kao za clanstvo u NATO-u).

Bekim

pre 18 godina

Dragi komsije
Ja sam siguran da ovaj covjek nije uopste u drugi planet. On zna dobro realnost ali Kosovo njega sluzi da bi opstao na vlasti kao premijer lagajuci gradjane. Ako znate njega i onako ne treba Evropa. On moze da ide u Evropu svakako zato sto lagajuci narod sebi obezbadjuje trenutno radno mesto gde podize zestoku sumu novca da putuje i da uziva gdje god on hoce, ali gradjani ne mogu u Evropu zato sto preko 50% su nezaposleni i ne mogu sebi obezbedjivati garanciju da bi aplicirali za vizu.

Makijator

pre 18 godina

mislim da nije u pitanju put Srbije u Evropu ili Rusiju. Mi treba da se zapitamo, da li zelimo propseritet i dobro ovoj deci sto su u beznadju i utehu traze u drogi, ubijanju, tucama. Nisu oni krivi, vec mi sto im ne dajemo sansu da pogledaju prema necem svetlijem. Koliko zemalja u svetu gde ljudi zive zajedno i grade, da GRADE tu zemlju iako pripadaju drugacijim partijama,religijama, slojevima. Da li imi mozemo tako? Ja mislim da DA!

Nale

pre 18 godina

Gospodin tehnicki premijer ponovo izvlaci zakljucke, impresionirana sam! I sad mu je kao sve jasno, potvrdio je sve svoje sumnje.... U pravu ste, ovo vredja razum - u EU POSTOJE drzave koje nisu i nikad nece priznati nezavisnost, ali eto, Kostunjavom je sad jasno nesto drugo...

bezimena

pre 18 godina

Sadašnji status Kosova je da je po važećoj rezoluciji 1244 pod protektoratom UN! Ta rezolucija se može promeniti samo drugom rezolucijom SB UN! EU državama niti granice odredjuje niti ih poništava! SSP je EKONOMSKI SPORAZUM, koji nama treba više nego EU jer donosi NAMA TRGOVINSKE olakšice i finansijsku podršku a ne obrnuto!

damir

pre 18 godina

bajna srpska elita je onu pricu o kosovu razvlacila stotinama godina.

ne zanosite se ljudi da ce ovaj spasonosni dar sa neba tek tako propustiti.

ako ih niste(smo) poterali jos pre 1990 reklo bi se da je suvishe prekasno.

nebeski nar...

Katja

pre 18 godina

Javili nasem Premijeru da je napokon otkrivena Amerika...Ali sada EU uslovljava Kostunicu...ako se obrati kosovskim Albancima sa sledecim recima: Dragi, moje Albanke i Albanci, dragi sunarodnjaci, evo ja, Vojislav Kostunica, priznajem vas kao narod i gradjane...i onda ce se u SSP ubaciti VK zahtev da je KiM Srbija. Eto Vojislave, do tebe je...

Albino

pre 18 godina

Ako ne budemo gledali u buducnost, vreme ce nam okrenuti ledja i buduce generacije ce nastaviti rat EU/Rusija.

Zelimo li to zaista i da li je to put kojim treba da idemo?

Setimo se pokojnog Zorana ( parafraziram ) " Pogledajte u buducnost, Vi i ja cemo se tamo sresti".

Igor

pre 18 godina

Sta se pravi blesav.Dobio je odgovor odma. Sta zeli jos. Odgovor je Kosovo je nezavisna drzava pa ti Kostunica mozes stajati na glavi i urlati "Kosovo je Srbija". Bezi bre jednom za sva vremena sa politicke scene Srbije.

Ivan

pre 18 godina

Moram priznati da je i meni malo nejasno sve ovo i da bi stavljanje te recenice u sporazum ili odbijanje iste toliko pojednostavilo da vise ne bih imao dilema sta se to nudi. Tada bih bio u mogucnosti jasno da se odlucim prema tom sporazumu a pretpostavljam i ostali gradjani jer bi svaka eventualna dilema ovim bila razjasnjena. Zato podrzavam Kostunicin zahtev za dopunom ovom jednom jedinom recenicom jer pomaze nama gradjanima da se stvari pojednostave i budu lakse za razumevanje. Ovo ne znaci nedvosmislenu podrsku Kostunici vec samo mogucnost da bez ikakvih sumnji donesem svoj stav o sporazumu gde su otklonjene sve nejasnoce za obicnog gradjanina.

Mladen Mladenovic

pre 18 godina

Ovaj pokusaj da se na brzinu, penkalom gospodina Djelića, potpiše famozni SSP, neodoljivo podseća na još jednu prevaru osmišljenu kooperativnim delovanjem SAD i EU. Taj potpis bi posle, kao što je do sada bio slučaj, bio tumačen onako kako hoće "veliki". Oni, koji su pravo zamenili silom. Ako ima makar jedne države, koja je članica EU a nema definisane granice onda neka mi budemo drugi. Ali, takvih nema. Presedani obično nestaju kao nelogične i antiprirodne tvorevine. Čuvajmo se prevara.

nebojsa

pre 18 godina

On vec mesecima razgovara samo sa rusima i to drugom ligom,niko iz evrope sa njim ne komunicira pošto je covek austičan i dovoljan sam sebi.
P.S. i kinezi ga zaobilaze u sirokom luku

Patriota

pre 18 godina

Gospodin tehnicki premijer, ima apsolutnu slobodu da izjavljuje da je Kosovo Srbija, truje narod onim u sta ne da ne veruje, vec ne sme da preduzme...Neka izvoli na Kosovo, kada je zadnji put dosao kod nas, ako je Kosovo Srbija neka krene da hapsi ove zlocince Haradinaja, Tacija i sve ostale, a ne da hapsi i optuzuje za izdajnike, moju napacenu bracu koji ostali bez svojih najmilijih i sada po salterima u Srbiji prezivljavaju...Vojo prestani da se igras sa nasim sudbinama, da mislis sto govoris ti bi se iskreno preselio i ziveo na Kosovu, kao pravi moralista i patriota kome nije potrebna fotelja i funkcija...tesko nam je stvarno ali alternative nema Evropa je neminovnost i spas...

Intelektualac

pre 18 godina

Cuveni doktore pravnih nauka i medjunarodnog prava , ako ste stvarno doktor onda nemojte ove izjave davati.
Ove izave su upucene za zamlacivanje neukog dela stanovnistva , mene kao intelektualca vredjate jako.
Opet kazem dopunite sporazum sa Rusima oko NIS-a , to je vas potez koji treba da uradite , jer znate da je zabranjeno davanje vecinskog paketa akcija stranoj drzavi.
To je cinjenica koju ne mozete prevideti i ne mozete zamlacivati obrazovani deo stanovnistva.
I usput doktore, doslo i to vreme , sklonite JUL-ovske tajkune iz vasih redova , a vi vec znate koji su to.
One koji su radili u Rusiji i koji trenutno rade.

Dušan

pre 18 godina

Koalicija Koštunica-Šešelj insistira na ovom zahtevu, iako je, pravno i suštinski, nemoguće dobiti bilo kakav odgovor od EU po tom pitanju.

Ne insistiraju oni zato što vole Srbiju (i Kosovo), već zato što hoće da ostvare 2 cilja:
1. Da ubede neke birače da DSS nije ultranacionalistička stranka koja hoće da Srbiju pretvori u Albaniju Enver Hodže
2. Da ako uspeju u zatvaranju Srbije (ako pobede, naravno), da krivicu pripišu EU, a da su oni, eto, samo patriote koji žele najbolje Srbiji

Ovo su opasni ljudi, i moramo da im vidimo leđa posle sledećih izbora

Bojana

pre 18 godina

Covek trazi garancije da ce i dalje moci da jase onaj narod na Kosmetu. Sto se malo ne pozabavi sa svojim stranackim kolegama iz Mitrovice, i lovom koju su oprali dole.

Uros

pre 18 godina

Licemerno-kao brani KiM, a njegovi puleni pokradose sve sto se moglo pokrast. Sto neko ne organizuje komisiju da se preispita gde je i kako utrosen novac koji je navodno namenjen Srbima na Kosovu.

Josip Vasilj

pre 18 godina

Srbija i svaki njen građanin znaju da je priznavanje nezavisnosti Kosova individualna stvar svake zemlje, i da evropski komesari ne mogu odgovoriti na pitanja za koja nisu nadležni...

Mashinovodja

pre 18 godina

A ja tražim odgovor na pitanje dokle će Koštunica da nas zamajava i kad planira da na pitanje "da li Srbija treba da postane član Evropske zajednice?" odgovori sa jasnim i "da" ili jasnim "ne". Bez ikakvih "da, ali ako EZ ...", niti "da, pod uslovom da EZ...". Đa ili bu, treće nema!
Ali mislim da takvo nešto se ne može očekivati od Koštunice. Možemo se samo nadati da ćemo 11. maja utovariti u voz za Zaborav i da se odatle više nikad neće vratiti.

аналитичар аматер

pre 18 godina

Коштуница је по обичају јавно најактивнији кад бије унапред изгубљене битке. Наравно да се ЕУ неће јасно и гласно одредити да ли, кад, и какву Србију жели у свом чланству. Намера да Европу учимо европским вредностима сама по себи и није сасвим погрешна, али ако је искрена, треба јој приступити сасвим разложно, имајући у виду да ли је спроводљива и на који начин. А понављање позива у предизборној кампањи у Србији сигурно није начин. Требало би, пре свега, створити неке савезнике у самој ЕУ. Било да су то опозиционе странке у појединим државама или јавно неекспонирани лобији. Али, пошто не видим да Коштуница ствара иједног пријатеља на западу, јасно је да бије изгубљену битку. А можда се човек и поноси што настоји да у име свог народа одустане од царства земаљског, и то баш на Косову.

Kurir

pre 18 godina

Jel premijer poslao neko zvanicno pismo o tom zahtevu (i kome) ili tokom pregovora pomenuo taj stav ili se oslonio na dobro poznato otvoreno pismo na RTS-u ili u Kuriru ?
Predlazem da Vlada Srbije pretplati EU administraciju na Kurir kako bi bili blagovremeno informisani o zahtevima naseg premijera !!!

Claudio

pre 18 godina

Auuu, kako me više nervira ovaj Koštunica! Gospodine Koštunica, neće vam EU napisati da je Kosovo sastavni i neotuđivi deo Srbije, jer bi takvom formulacijom kršila međunarodno pravo, za koje se vi toliko zalažete. EU će napisati da je Kosovo u skladu sa rezolucijom 1244, što ste i Vi do juče govorili. Ne vidim gde je problem, osim možda u tome da sada Vaš koalicioni partner Vojislav Šešelj ne želi u prljavu Evropu, pa mora da se nađe neki izgovor.

EXPEQ

pre 18 godina

Svako ko još uvek ima neke ''nejasnoće'' u vezi sa pitanjem Kosova ili neprimereno i nezdravo laže samog sebe ili ima problem sa razumevanjima generalno.

mmm

pre 18 godina

Pretpostavljam da se ovde krije namera da sve "stoji" dok evropske zemlje javno ne potvrde da su ispale budale priznavanjem Kosova, da se javno i ponizno izvine, pošalju koju milijardicu kao avans za naše nevoljno prihvatanje izvinjenja, da promene ime u "EU sa Srbijom koja uključuje Kosovo i Metohiju", da se strpimo da propadne Amerika (kao inspirator ničim izazvanog priznanja Kosova) pa onda još malo strpljenja da neko "ucmeka" Japan, tada J. Koreja pada sama od sebe i eto nama ulaska u već nepostojeću EU. A da, verovatno je pre svega toga neki poveći meteor pao na sve sem na nas i Ruse a tada se razbaškarimo po rezoluciji 1244 i poštujemo Međunarodno (i sva ostala prava) do mile nam volje. Jedva čekam, a tada Koštunicu biramo (protiv njegove blagovolje, zaista) za doživotnog predsednika preostalog sveta! Već mi se sklapaju oči od miline dok ovo zamišljam. :)

Ana

pre 18 godina

Gospodine Ren, budite uvereni da vecina gradjana Srbije ne zeli da predje preko brutalne otimacine i cepanja drzave. A vi mozete do besvesti da pakujete vase zlobne formulacije u bljutav birokratski jezik poput "prevazilazenja statusa" itd. Ne prolazi vam to ovde. Ja prva ne zelim da se bavim vasom politickom unijom, jer me apsolutno ne zanima i ne privlaci. Maknite nam se vise, dosta je bilo

RUSOSKEPTIK

pre 18 godina

Izgleda da ovaj naš premijer Koštunica dr. Vojislav nije još obavešten o nezavisnosti Kosova.
Hej Vojo ode Kosovo još u februaru, ako nisi znao!
Većina evropskih zemalja ga je priznala, a pogootovu one najbitnije, koje odlučuju o našoj budućnosti!

Duda

pre 18 godina

Samo nateze situaciju i koristi trenutak zbog za izborne svrhe. Zivi bili pa videli, kada se sastavi nova vlada, ima da bude prvi za SSP.

Brus Vilis

pre 18 godina

Ovaj ce i gluvoneme da dovede do ludila. Pa lepo STAMPANIM slovima pise sve sto je relevantno u tom sporazumu.
Sto se tice iznjasnjenja oko Kosova, ambasade Nemacke i Engleske na Kosovo su najbolji odgovor na tvoje pitanje.

Gradjancica

pre 18 godina

VK potpuno profesionalno i sistematski spaljuje, jedan po jedan most prema Evropi. Takav mu je zadatak.
A mi? Zar nije buducnost nase dece - nas najveci zadatak?

ana

pre 18 godina

Ovo dopisivanje VK preko lokalnih medija sa zvanicnicima EU je suplja zvecka. VK je to trebalo da pregovara, a ne da taj zahtev ne istakne u toku pregovora, da se ugovor uz njegovu saglasnost parafira i sada da se svome jadu doseti. Pitanje je za sta VK kupuje vreme? Groteskno!

Realno

pre 18 godina

Ja mislim da nije realan Kostunicin zahtev (kao sto ni on nije realan), jer za razliku od nasih "prilika", u EU znaju da nije dovoljno napisati ustav ili potpisati ugovor i sa tim resiti pitanja suvereniteta, vec suverenitet podrazumeva efektivnu vlast i kontrolu - koju je Srbija izgubila davno, a konacno sa kapitulacijom 99-e kao zavrsni cin rata protiv (ne EU nego pre svega) Amerike.

Deki

pre 18 godina

EU nema jedinstven stav o nezavisnosti Kosova. Vecina zemalja je za uslovnu nezavisnost, neke su protiv.
Zbog toga je Kostunicin zahtev nemoguc i predstavlja cin samoizolacije.

realista

pre 18 godina

Realno, sta ce Srbiji zaostaloj u svakom pogledu jedna jos zaostalija pokrajina sa dva miliona vrlo neprijateljski nastrojenih stanovnika? Zar srpska politika ne moze da evoluira od one iz 19. veka gde je teritorija bila sinonim za drzavu? Treba da stvaramo drzavu tamo gde mozemo umesto sto smo se zalepili za ideju da je pravimo bas tamo gde ne mozemo. Al to je valjda caka...

pablo

pre 18 godina

Dobro, nema problema Kostunice. Imaces 1.5 miliona albanaca u drzavi. Verovatno ce te na mestu premijera zameniti neki Haradinaj ili slican, a ministar spoljnih poslova opet Albanac. Na pesmi evrovizije, Srbiju ce predstavljati albanska pesma.
Ti Vojo imas 150 hiljada glasaca i Srpski narod koji izumire i koji nema natalitet, njih ima 1.5miliona. Dva izborna kruga i drzava bi se zvala "Kosovo i Srbija".

Igor

pre 18 godina

Ovo je tipičan primer negativne politike koju je vodio Milošević. Hoćemo da skaču sebi u stomak. Treba ubaciti rečenicu koja je u skladu sa politikom EU: "Ovo ne implicira konačan status Kosova" ili slično. Ovo je ekonomski sporazum i Srbija ne može i da hoće da ga primenjuje na Kosovu.

dosta

pre 18 godina

Sta li zamislja Kostunica? Sa 10% glasova,i to u koaliciji sa veljom (sam DSS nema ni 6%), da ga neko nesto pita? Potrebno je da ga neko urazumi, objasni mu da vise nije premijer i da ne moze da ucenjuje bilo koga(a narocito ne EU i sopstveni narod),svojim besmislenim predlozima.

Toni Manero

pre 18 godina

Kostunica trazi odgovor u nase ime a preko 80 odsto gradjana godinama, ne glasa za njega.
To sto vec mrcvari vecinu Srba, mimo njihove volje ne treba da znaci da i Evropi moze da radi isto.

zoran

pre 18 godina

Jeste! A što da se ne izjasne da nam garantuju plate od minimum 3000 eura (ako ne tražimo više), da ćemo svi dobiti stanove (ako ne tražimo kuće)......! Valjda će se posle 11-tog pitati neko realniji!!!!!!!! UPOMOĆ!!!

zabrinut

pre 18 godina

narode, neigrajmo se vec svi na ulice i da agitujemo za evropu. Voja i Toma mogu lako da zavedu puno ljudi. Nece nam Voja biti kriv ako ne odemo u Evropu. Sami cemo biti krivi za rezultate 11 maja.

bugzy

pre 18 godina

Ma baš me briga za Kosovo! Nezavisno je i tačka! Hoću u EU, hoću da mi Zapadna Evropa diktira zakone i standarde ponašanja, jer sami to ne umemo! I hoću da živim kao sav normalan svet. Pa i Nemačka je nastala ne teritoriji Istočne Pruske pa se širila na Zapad, a danas na toj teritoriji žive Rusi i Poljaci, a čuveni grad Kenigsberg se danas zove Kalinjgrad! I niko od Nemaca to ni ne spominje ni Poljacima ni Rusima. A izgubili su ga posle II sv.rata, ne tako davno. Manite se lupetanja o teritoriji i počnite da se bavite narodom!

Nenad

pre 18 godina

Gradjani Srbije moraju znati i sta pise u ugovoru o koncesiji, i u sporazumu sa Rusima za prodaju Nis-a, i kako to Velja sa skromnom ministarskom platom zida kliniku vrednu nekoliko miliona evra....Mnogo toga ne znamo, a bas nas interesuje. Dok ne date odgovor na sva ova pitanja, Srbija ne moze dalje, kako vi kazete "uzdignute glave, a ne puzeci".

antikostunica

pre 18 godina

Kako samo manipulise, i nikad mu nije dosta. U sporazumu to ni ne treba da pise na taj nacin, jer to nije u prirodi sporazuma. Ne postoji nacin da Srbija de facto prizna nezavisno Kosovo potpisivanjem ovog sporazuma i to Kostunica zna.
U sporazumu lepo pise da se odnosi na Kosovo u skladu sa rezolucijom 1244, i da ce se primenjivati tamo gde Srbija ima suverenitet. Status Kosova shvata se kao otvoren, u skladu sa rezolucijom koja je osnova nase "strategije". Procitajte sporazum da vidite koliko Kostunica obmanjuje.

Pera Detlic

pre 18 godina

Sto je ovaj covek dosadan!! Aman, sve si u pravu, ali reci nam sta mislis da uradis kada odbijes SSP? Imas li neku pametnu, a realnu ideju?

Don Kihot

pre 18 godina

Ovog neobavestonog leglistickog Don Kihota treba obavestiti da se u zemljama EU politikom bave ozbiljni ljudi, a ne kao u Srbiji kvazi ''akademici'' iz socijalitickog samoupravljanja, koji ne znaju nista drugo da rade nego da filozofiraju bez pokrica po ceo dan, i da idu u rat protiv vetrenjaca.

Toleranti

pre 18 godina

Evo ti odgovor od EU g.Kostunice : ...."Evropska unija podržava Kosovo da stane na sopstvene noge i želi da pomogne Kosovu da ono pomogne samo sebi". Kratko i jasno.

Konstantin Veliki

pre 18 godina

Gosp. Kostunica je kriva osoba na krivome mjestu u krivo vrijeme! 8 godina je lijep broj godina i sto sta dobrog bi se moglo izgraditiu drustvu i u Srbiji od 2000. Srbija je zivotarila i jos zivotari dovevsi sebe u situaciju teskog balkanskog bolesnika (poput Turskog carstva iz 19. stoljeca.) kojeg nitko nece! Kad se sve oduzme i zbroji vidi se porazavajuci bilans Kostunicine vladavine.

bane

pre 18 godina

Suvise je vazno potpisati SSP, i zato bih zamolio sve politicke opcije da naprave konsenzus oko ovog pitanja i ne koriste ga za jeftine politicke probleme.

M.R.

pre 18 godina

http://web.uzzpro.sr.gov.yu/kzpeu/dokumenti/ssp/saa_tekstualni_deo_sr.pdf

Clan 135.

Jednostavnim citanjem ovog clana vidi se jasno prihvatanje stvarnosti uz izuzetno posten odnos prema Srbiji. Cinjenica je da Kosovo jos uvek nema mogucnosti da se na njemu sprovodi SSA. Sa druge strane, EU ocigledno ne pokusava da odredi status Kosova ni na jedan nacin ovim ugovorom.

Meni iskreno izgleda posteno.

D. Jovanovic

pre 18 godina

Meni sada ovo postaje malo komicno. Sta hoce Voja? Da na kraju sporazuma stave:

"P.S. Kosovo je Srbija"

Vojo, evo kupicu ti kafu ako uspes jedan dan da prodjes, a da ne pomenes Kosovo ili teritorijalni integritet.

Maja_V

pre 18 godina

Kada neko ne razume ili nece da razume, onda mu nije dovoljno ni 5 recenica.
Necemo 2 miliona neprijateljskih gradjana u svom sastavu, a srpski zivalj i svetinje se najbolje cuvaju pod okriljem EU.
DA parafraziram jednu nasu politicku gromadu..."Sta nije jasno u nasim recima"?

vladimirrr

pre 18 godina

sta znaci-NJEGOV ZAHTEV" ?? a da ja nesto ZAHTEVAM???? zahtevam od kostunice da se povuce iz politike, vec je predugo tu, i treba da se skloni i ustupi mesto nekom mladjem.........

bruk

pre 18 godina

Voja gresi, ni nezna jadan. treba da trci u EU sto pre i onda stavi veto na prijem Kosova u EU. samo jedan glas je dosta. svi bi popucali (od muke).

miki EU

pre 18 godina

Legitimno pravo je biti protiv EU,bez obzira na posljedice koje ce iz toga proisteci,ali odakle pravo postavljanja nekakvih dodatnih uslova od strane onog koji zeli biti clan.Zato su narodnjaci krajnje neposteni,korektno bi bilo da,kao radikali,otvoreno kazu oni nisu za EU i nisu za zapadnu civilizaciju.Zasto se iscrpljivati i lagati,EU nece svoje temeljne postavke i principe mijenjati radi jedne Srbije.Kako odlucite,tako ce vam biti,samo nesporna je cinjenica da svi oni koji su se razdruzili sa Srbijom,ubrzanim korakom grabe naprijed.Uz gotovo polovinu stanovnistva,koje je nacionalisticki nastrojeno i nisko obrazovano(pedeset posto sa zavrsenom ili nezavrsenom osnovnom skolom),radikali i nemaju neki tezak posao da svojom demagogijom ponovno dodju na vlast,pogotovo uz sadasnju podrsku narodnjaka,koji su ocito bili sve,samo nikada demokrate.

branko

pre 18 godina

ko o cemu baba o ustipcima, te tako i premijer. A zna i sam da to ne ide tako. Vlada je parafirala ugovor ovakav kakav jeste, i da bi ga promenili mora prvo da odbije ovaj ugovor pa onda da traze novi. Tj u tom slucaju smo mi ti koji odbijamo sporazum i ne zelimo u Evropu. A znamo i sami da evropska unija ne odlucuje o tome vec svaka zemlja pojedinacno, znaci sve jedno sta unutra pisal, necemo naterati nemacku francusku ... da povuku svoju odluku o priznanju. jedino mozemo sebi zagorcati zivot. pa ako je to cilj...

Dragan

pre 18 godina

Podrska ovoj inicijativi Kostunice!Mislim da nju treba da stanu sve stranke,jer vredi se boriti i pokusati!Za sve koji tvrde da je postojeci clan 135 garancija integriteta Srbije,jedno objasnjenje.Ovaj clan posle 17.februara vise NIJE nikakva garancija teritorijalnog integriteta!Potpisivanjem ovog Sporazuma potpisujemo i njihovo tumacenje rezolucije 1244,jer su se oni na tu rezoluciju pozvali i prilikom EULEXa,a neke cak i prilikom priznavanja!Ulazimo u ugovorni odnos sa svim zemljama koje su nezavisnost priznale i poslale EULEX,bas na osnovu rezolucije 1244!Potpuno bez pravnog osnova,ali se ovim potpisivanjem NE SME dati legitimitet i legalitet tom njihovom tumacenju!

tibulo

pre 18 godina

Ovde niko nikog ne vara odnosno EU nema instrument "podmetanja-varanja".
U vezi zahteva naseg prepametnog lidera-iz-dva-veka, potrebno je da napise pismo u Brisel. U tom pismu da zamoli da mu se dostavi odgovor. Pismo sa placenim odgovorom, preporuceno, express, da posalje na adresu po izboru. Siguran sam da ce neizostavno dobiti odgovor, Zasto to vec ne ucini? Da sebi skrati vreme cekanja da nam svima ucini uslugu. Ako nema dovoljno para za te troskove, ja cu mu platiti iz mog penzionog fonda.

Bekim

pre 18 godina

Dragi komsije
Ja sam siguran da ovaj covjek nije uopste u drugi planet. On zna dobro realnost ali Kosovo njega sluzi da bi opstao na vlasti kao premijer lagajuci gradjane. Ako znate njega i onako ne treba Evropa. On moze da ide u Evropu svakako zato sto lagajuci narod sebi obezbadjuje trenutno radno mesto gde podize zestoku sumu novca da putuje i da uziva gdje god on hoce, ali gradjani ne mogu u Evropu zato sto preko 50% su nezaposleni i ne mogu sebi obezbedjivati garanciju da bi aplicirali za vizu.

Aca

pre 18 godina

E da nije ukinut varsavski pakt pa da nas Voja tamo povede. Tamo bi smo dobili sve sto pozelimo, ukljucujuci i puni suverenitet, pod ruskom cizmom.

fatos

pre 18 godina

ma nije kostunica kriv,ne moze covek nikako da shvati cinjenicu da dva miliona albanaca su odlucivali za svoju buducnost a nisu pitali kostunicu u vezi toga

Milorad

pre 18 godina

"Evropska unija podržava stvaranje države Kosovo" - Drzava Kosovo se ne stvara, ona postoji sasvim normalno i kako se stvari odvijaju, bolji ugled ima u svetu od nas i jos malo pa ce nas presisati na putu u EU. Kao i CG naravno...Ko god je otisao od nas, uspeo je u ciljevima od nacionalnog interesa.

Milan

pre 18 godina

Da po svoj prilici kao i uvek gospodine Kostunica niste obavesteni, da EU je podstreklo albance da proglase nezavisno Kosovo zato sto su vama bliski politicari (deo njih kao vas buduci koalicioni partner)ponistili devedesetih godina zadnju mogucnost da zadrzimo Kosovo. Zato sto vi gospodine Kostunica se odricete i sopstvenog dostojanstva i pomazete da glavni krivci za otimanje Kosova dodju opet na vlast a sto je najgore pod parolom "Kosovo je Srbija" pa ce nam tako i biti izgubili smo zahvaljujuci njima Kosovo a ako (ne daj boze) dodju na vlast zahvaljujuci onim 2,5% biraca koji su jos uz vas, izgubicemo i Srbiju.
Smesno je traziti i misliti da ce EU takvu naivnu zelju ispuniti to bi bilo kao kada Zvezda pobedi Partizan a oni traze da im zvezdasi daju napismeno da su oni partizanovci pobedili.
To je za one koji jos uvek nisu shvatili da smo Kosovo mi tj. oni koji hoce danas na vlast, prodali ga vec u devedesetima a danas nazivaju druge izdajicama. Teret koji su oni sa tadasnjom vlascu nama narodu Srbije natovarili nosimo i nosicemo svi do sudnjega dana. Hvala svim patriotima koji se skrivaju iza reci "narod" kao da rade u njegovom interesu i onim patriotima koji se skrivaju po rupama da nebi ucinili uslugu narodu (to i za one koji su nesvesni toga) i predali se pravednom ili nepravednom Hagu u svakom slucaju u korist tog svog naroda.

jelena

pre 18 godina

kakav smor je ovaj covek. Da se izjasni Janko, da se izjasni Marko. Zasto ne kaze otvoreno da ne zeli integraciju u EU, vec je branio svoj stav po pitanju bas toga u utisku nedelje, kao EU ce se raspasti pre ili kasnije. on misli pre. Samo sto nije rekao pa zasto da zurimo tamo. Videcemo na izborima koliko ljudi u zemlji podrzava tu njegovu prepisku i prepucavanje sa EU. Covek je sam sebe pokopao, a koliko vidim i nas ce, ako ne uradimo ono sto treba 11 maja.

ffe

pre 18 godina

Cemu ovoliko diskusije ?
Pa stvar je potpuno jasna.
Gradjani Srbije ce sami odluciti na izborima.
Postoje dve opcije:

1. Srbija bez Kosova, izolovana i bez ikakve buducnosti.

2. Srbija bez Kosova, sa evropskom buducnosti.

Ali sudeci po ovih zadnjih 20 godina tradicija ce se izgleda nastaviti
i mi cemo i dalje da lajemo na mesec umesto da najzad postanemo normalna zemlja.

Dejan, Alberta

pre 18 godina

“Ukoliko uspe da prevaziđe izazove kosovskog statusa i izbora u Srbiji, jugoistočna Evropa ima "svetlu evropsku budućnost". Pa vi ste ovo i skuvali, nije palo s neba. Ovakve izjave su infantilne i cinicne.

Krle

pre 18 godina

2.000.000 Albanaca je reklo NE, a 7.000.000 Srba je reklo DA! I to je činjenica! Zašto se ovaj Ren pravi Englez kad nije? EU ovo, EU ono! Pa EU nije priznala Kosovo, nego su to učinile pojedine njene člancice! By the Way, ni trećina zemalja članica UN nije priznala Kosovo, a sad kao mi, najpametniji, treba da ga priznamo, jer ako ga ne priznamo bićemo krivi za destabilizaciju regiona! Potpuno je van pameti da Srbija prizna Kosovo kad to nisu učinile ni sve članice EU!

svi (ni)su isti

pre 18 godina

Kostunica je u pravu. Osim ovoga sto je jedan komentator vec objasnio, da se clan 135 odnosi na status u momentu potpisivanja, evo jos jedne zvrcke: " On je izjavio danas u Briselu da će, "ako se uspešno prevaziđu pitanja statusa Kosova i demokratske stabilnosti u Srbiji", zapadni Balkan onda imati "blistavu budućnost u Evropskoj uniji". Dakle, IPAK ima EU zajednicku poliku prema Srbiji, iako je priznavanje Kosova ostavljeno pojedinim drzavam! Od nas se traze samo dve "sitnice" - da priznamo Kosovo i da na izborima izaberemo one, koje EU vise voli. Osim toga, covek je rekao jos jedan bezobrazluk - ili EU, ili samoizolacija, kao da izvan EU ljudi ne zive u tamo nekim drzava! Kasnije ce verovatno reci da uspesno reseno pitanje demokratske stabilnosti automatski znaci da NADJEMO, uhapsimo i isporucimo Hagu jos nekoliko osoba, ali da nije smatao da to treba da naglasava, pa ce Srbija opet morati "malo da saceka" na ulazak u EU i tako redom. Hvala, ali ne hvala. Vi kako hocete, a meni je odavno sve jasno.

Logos

pre 18 godina

Umorni smo, gospodine Ren.

Umorni od "evropske perspektive", od Haga i Mladica, od sporazuma, od "viznih olaksica", od "podrske proevropskim snagama"...Umorni smo od praznih reci pred izbore i istih fraza nakon njih. Umorni smo od "Dana mrmota" koji u evropskoj reziji Srbija zivi vec osam godina. Ne verujemo vise kao nekad. Birali ste izmedju Srbije i Kosova. I izabrali Kosovo. Sledeci ples mi biramo.

Katja

pre 18 godina

Javili nasem Premijeru da je napokon otkrivena Amerika...Ali sada EU uslovljava Kostunicu...ako se obrati kosovskim Albancima sa sledecim recima: Dragi, moje Albanke i Albanci, dragi sunarodnjaci, evo ja, Vojislav Kostunica, priznajem vas kao narod i gradjane...i onda ce se u SSP ubaciti VK zahtev da je KiM Srbija. Eto Vojislave, do tebe je...

Albino

pre 18 godina

Ako ne budemo gledali u buducnost, vreme ce nam okrenuti ledja i buduce generacije ce nastaviti rat EU/Rusija.

Zelimo li to zaista i da li je to put kojim treba da idemo?

Setimo se pokojnog Zorana ( parafraziram ) " Pogledajte u buducnost, Vi i ja cemo se tamo sresti".

Misa

pre 18 godina

U ovome je sustina pproblema ovog sporazuma:"Koštunica je podsetio da S S P podrazumeva obavezu države potpisnice da ima dobrosusedske odnose sa zemljama regiona i dodao da bi se taj stav, ukoliko se ne otklone sve nedorečenosti, mogao u budućnosti tumačiti kao obaveza da Srbija uspostavi dobrosusedske odnose sa Kosovom.
Prema njegovim rečima, S S P zaista sadrži i stav u kome se pominje Rezolucija 1.244 Saveta bezbednosti UN, ali, kako je upozorio, to samo po sebi ne mora biti garancija teritorijalnog integriteta Srbije budući da neke države EU koje su priznale nelegalno proglašenu nezavisnost Kosova tvrde da je nezavisnost pokrajine u skladu sa tom rezolucijom."
Svaka cast Kostunici i njegovoj borbi za Srbiju sa Kosovom

bezimena

pre 18 godina

Sadašnji status Kosova je da je po važećoj rezoluciji 1244 pod protektoratom UN! Ta rezolucija se može promeniti samo drugom rezolucijom SB UN! EU državama niti granice odredjuje niti ih poništava! SSP je EKONOMSKI SPORAZUM, koji nama treba više nego EU jer donosi NAMA TRGOVINSKE olakšice i finansijsku podršku a ne obrnuto!

Nale

pre 18 godina

Gospodin tehnicki premijer ponovo izvlaci zakljucke, impresionirana sam! I sad mu je kao sve jasno, potvrdio je sve svoje sumnje.... U pravu ste, ovo vredja razum - u EU POSTOJE drzave koje nisu i nikad nece priznati nezavisnost, ali eto, Kostunjavom je sad jasno nesto drugo...

Ljupco Dimitrovski

pre 18 godina

Kostunica treba da prestane da se pita odnosno da postavlja pitanje Briselu za sudbinu Kosova. Nepriznavanje njegove nezavisnosti ne znaci "samoizolacija Srbije" vec njena izolacija. Renu ne treba verovati, ali ga je dobro "bukvalno" citati: dali izbor evropskog puta je istovremeno pomoc Kosovu "da stane na svoje noge" ili priznanje "njegovih" (nezavisnih) nogu.
A Briselu ne treba puno verovati posebno kad govori (kao Ren) o "svetloj buducnosti" Jugoistocne Evrope i Zapadnog Balkana kada Republici Makedoniji postavlja neprihvatljiv uslov za pocetak pregovora za clanstvo-resenje odnosno promena njenog imena pod diktatom Grcke i njenog veta (kao za clanstvo u NATO-u).

Ozlojeđeni

pre 18 godina

A može i ovako. Neka gospodin ex-premijer odgovori na pitanje da li se on i njegova stranka odriču evropske budućnosti Srbije za vjek vekova, i ne žele nikada da uđu u EU, makar to značilo uništenje srpske ekonomije i večito siromaštvo, i izumiranje Srba kao naroda, ukoliko Kosovo ne bude deo Srbije. Neka otvoreno kaže da DSS ne želi u EU bez Albanaca, pa makar to značilo i uništenje sopstvenog naroda, i da je potrebno za Srbe vreme da stane dok se ne reši pitanje Kosova. Koštunica klasično zamenjuje teze kao i svi demagozi iz Titove škole. Nije važno da u jednom ekonomskom sporazumu stoji da je Kosovo deo Srbije, već je važno da u njemu izričito ne stoji da Kosovo nije deo Srbije, jer ovo nije politički već ekonomski sporazum. Ovo pitanje će biti aktuelno kada budemo ulazili u EU, a do tada ima još mnogo da se uradi, i ne treba vreme da stane u Srbiji.

student

pre 18 godina

"Srbija se ponovo približava presudnom opredeljenju na izborima 11. maja i na srpskom narodu je da izabere hoće li se uputiti ka
evropskoj budućnosti ili se izložiti opasnosti samoizolacije" - Dakle, ili si clan EU ili si "samoizolovan". Ovo je vec postalo toliko glupo da nije ni smesno...

wal

pre 18 godina

Procitajte pazljivo poslednju recenicu iz tog famoznog cl. 135. Sta kaze? A? "Ovime se ne dovodi u pitanje SADASNJI status Kosova ..." Pa sadasnji (April 2008) status Kosova mu dodje - nezavisnost a tako nije bilo kad je Sporazum pisan - tad nezavisnost nije bila na stolu. U tom grmu lezi zec i to je ono na cemu Kostunica insistira sve vreme. Procitajte pazljivo i bice vam jasna igra. Samo nesmotren bi ovo potpisao bez razmisljanja! Ili mozda iz nekih drugih interesa, u svakom slucaju ovakav Sporazum nije zreo za potpisivanje!

Neobavsten

pre 18 godina

Kostunica ima pravo da trazi dodatna pojasnjenja od EEC u svetlu priznavanja Kosova od strane vecine njenih clanica kao i da li potpisivanje SSA automatski povlaci priznanje Kosova. Ako zaista zele Srbiju u svome drustvu, onda bar mogu da pojasne neka kljucna pitanja. Drugo je pianje da li vredi zrtvovati ulazak u EEC radi inata oko Kosova a (ono de facto nije nase vec 9 godina). Da, mi ne mozemo da zrtvujemo Kosovo jer smo bili prisiljeni da ga prepostimo UN i NATO. E sada, sto se mi hvatamo za de jure slamku u nadi da cemo za 100-200 godina uspeti da ga povratimo i de facto je malo naivno, jer kako radimo, pitanje je da li ce Srbije biti za 100-200 godina.

Makijator

pre 18 godina

mislim da nije u pitanju put Srbije u Evropu ili Rusiju. Mi treba da se zapitamo, da li zelimo propseritet i dobro ovoj deci sto su u beznadju i utehu traze u drogi, ubijanju, tucama. Nisu oni krivi, vec mi sto im ne dajemo sansu da pogledaju prema necem svetlijem. Koliko zemalja u svetu gde ljudi zive zajedno i grade, da GRADE tu zemlju iako pripadaju drugacijim partijama,religijama, slojevima. Da li imi mozemo tako? Ja mislim da DA!

petar0

pre 18 godina

Posle 11. maja svanuce divno jutro 12. maja i nista se nece desiti. Evropa ce ostati trula kao sto je i bila cele svoje istorije, samo ce ekonomska situacija biti gora nego 11. maja i sve gora kasnije. Mozda bi mi bili srecnije ruke da uopste o njoj ni ne razmisljamo, "u se i u svoje kljuse".

damir

pre 18 godina

bajna srpska elita je onu pricu o kosovu razvlacila stotinama godina.

ne zanosite se ljudi da ce ovaj spasonosni dar sa neba tek tako propustiti.

ako ih niste(smo) poterali jos pre 1990 reklo bi se da je suvishe prekasno.

nebeski nar...

Pera Detlic

pre 18 godina

Dakle, stvarno zivimo u dinamicnom vremenu. Malopre sam udario po Kostunici, a sad mi on dodje kao uzorni drzavnik u poredjenju sa ovim infantilnim Renom. Ajde i da zanemarim bljutave floskule o svetloj evropskoj buducnosti (ko da mu je Mira Markovic bila profesor knjizevnosti), ali vise mi je muka od tog, ko zna koji put ponovljenog, nonsensa da ako necemo u EU onda idemo u samoizolaciju. Pa, dokle vise treba da vam se prica MI HOCEMO U EU, ali nam VI nedate. I sta sad to znaci, sa jedne strane nam ne dozvoljavate ulazak u EU, a sa druge strane pretite da cemo ici u izolaciju ako ne udjemo u EU. ALO,DOKLE VISE????

Citam izmedju redova

pre 18 godina

Molim da se obrati paznja na recenicu: "Nažalost, nećemo potpisati Sporazum, jer se, kao što znate, tome protive dve zemlje,ali.... bla bla bla.. "
Ljudi, zavlace nas sa ovim sporazumom, zar to vec svima nije jasno?! Koliko je jasno da je Kosovo nezavisno, toliko je jasno i da je mahanje ovim sporazumom suplja prica! Ne podrzavam Kostunicu, ali se isto tako mora shvatiti koliko su opasne manipulacije u vezi sa sporazumom.