Četvrtak, 29.03.2012.

13:30

Srećnici Mađari, stigao im Mercedes

Nemački proizvođač luksuznih automobila "Mercedes-Benc", koji posluje u okviru grupe "Dajmler", lansirao je danas novu fabriku za izradu kola u Mađarskoj.

Izvor: Tanjug

Sreænici Maðari, stigao im Mercedes IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

nena

pre 14 godina

mi i nismo mogli s drugim nego sa fijatom i mafijaskom drzavom kao sto je italija.ko drugi bi nas(ovu vlast) mogao da shvati ozbiljno

pacijenti

pre 14 godina

A zasto bi Mercedes dolazio u Srbiju kada se po komentarima vidi da ovde zive teski kompleksasi i autosovinisti koji do podneva preziru sve sto ima veze sa Srbijom a od podneva preziru sebe. Maksimum dostignuca im je da permutuju par fraza o ruskoj guberniji a dan im prolazi u nalazenju krivaca u drugima za njihov mali i nerealizovani zivot. Zamislite da takve neko zaposli u Mercedesu, proizvodili bi jedan auto na po nedelju dana koji bi imao vek trajanja kraci i od tog famoznog moskvica.

pacijenti

pre 14 godina

A zasto bi Mercedes dolazio u Srbiju kada se po komentarima vidi da ovde zive teski kompleksasi i autosovinisti koji do podneva preziru sve sto ima veze sa Srbijom a od podneva preziru sebe. Maksimum dostignuca im je da permutuju par fraza o ruskoj guberniji a dan im prolazi u nalazenju krivaca u drugima za njihov mali i nerealizovani zivot. Zamislite da takve neko zaposli u Mercedesu, proizvodili bi jedan auto na po nedelju dana koji bi imao vek trajanja kraci i od tog famoznog moskvica.

Sale

pre 14 godina

@Zoso

Izgleda da ti istorija nije jaca strana,pa upravo Madjari pripadaju Finno-Ugric narodima koji su upravo turskoga porekla.A i turci su vladali tom istom Madjarskom skoro 200 godina tako da ti je komentar smesan.

Zoso

pre 14 godina

Ama neokrecite glavu na sever i zapad pa mi toj grupi naroda uopste ne pripadamo izuzev Vojvodine,okrenite glavu na istok tamo su vasa braca Rusi i Turci ono su umesali i deo njihove genetike za ovih 600 god.

E baš hoću da kažem Kipar.

pre 14 godina

Mercedes kao i Benz, vlastita su imena, pa nije jasno
zašto ih vi Srbi prekrajate kako vam se prohtje?
Čitati možete kako vam volja, ali jednog Karla Benz
ne možete pisati Harlo BenC. Moguče je znači, svako vlastito
ime prekrojiti po volji pr. (BoriC Tadiš, Bojislav Žeželj,
Gordana Svečenik-Lazić itd.)
Usput, ako ste dosljedni, ime MercedeS pišite MercedeK,
jer Cipar pišete i čitate - Kipar!
(Troml, 29. mart 2012 21:38)

Držite se vi vašeg pravopisa i pisanja ruskih, kineskih i arapskih imena na engleski način, to jest sa w,y,x (koliko znam nemate ih u svom pismu), a ostavite ostale na miru. Pisanje imena onako kako se originalno pišu zahteva poznavanje svih svetskih pravopisa kako bi ih pročitali, što je priznaćete nemoguće. A što se tiče Kipra, pogledaj kako ga Grci izgovaraju (Greek: Κύπρος, Kýpros) pa pametuj, zar to nije lično ime.

guska koja je spasla Rim

pre 14 godina

Mađari će praviti mercedes sa pogonom na benzin i eko-dizel,a mi ćemo dobiti fabriku za proizvodnju mercedesa na baterije?
(q-gera-b, 29. mart 2012 19:10)

Ne, nego na zdravu hranu.

Strahinja

pre 14 godina

Kakvih odje ima karikarura, oni i ne znaju sta komentarisu, o cemu se radi, samo lupaju neke private gluposti i neko nezadvoljstvo. Pa nije niko zadovoljan danas, al' ne mora na svaki clanak da se komentarise politicka desavanja u zemlji. Ja potpuno podrzavam otvaranje fabrike u Madjarskoj, clanica je evropsek unije, u krizi je, i treba da joj se pomogne. Korektan potez od Njemacke, Evropske unije, i Mercedes-Benza.

Pinokio

pre 14 godina

@ (in.., 29. mart 2012 20:17)
Za tvoje rezonovanje ima jedna lepa madjarska izreka. U doslovno prevodu nekako ovako glasi: Álmodik a nyomor = Beda sanja.

Kakva EU...

pre 14 godina

ne otvara eu vrata jednoj drzavi nego sam narod otvara sebi sva vrata. Na primer svajcarska, norveska. Dve zemlje koje nisu u eu a jedne od najprospernijih na svetu. A sve su bile na istom nivou kao srbija. I tamo je bilo srednjeg veka, nije bilo struje i fabrika itd. I zasto su sad oni tu gde su a mi tu gde smo? Zato sto politicari rade za svoj narod i drzavu, i sto narod radi za svoju drzavu i svoje potomke. Ne moramo mi da budemo u eu da bi dosao mercedes. Moramo da budemo stabilni i ne srljati u konflikte nego sve resavati diplomatski.

Troml

pre 14 godina

Nemački proizvođač luksuznih automobila "Mercedes-Benc"??
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes kao i Benz, vlastita su imena, pa nije jasno
zašto ih vi Srbi prekrajate kako vam se prohtje?
Čitati možete kako vam volja, ali jednog Karla Benz
ne možete pisati Harlo BenC. Moguče je znači, svako vlastito
ime prekrojiti po volji pr. (BoriC Tadiš, Bojislav Žeželj,
Gordana Svečenik-Lazić itd.)
Usput, ako ste dosljedni, ime MercedeS pišite MercedeK,
jer Cipar pišete i čitate - Kipar!

Miloš

pre 14 godina

Šta je bilo sa pričom da Đoković dovodi Mercedes u Srbiju? Mislim da sledeći put novinari trebaju dobro da razmisle pre nego što objave slične gluposti.

Rime

pre 14 godina

Zasto srecnici? Nisu srecnici nego njihova vlada zna sta radi. Kao prvo u ovoj drzavi jedni druge ne postuju i ne vole. Kada vidis ovakve nerede u 21. veku na stadionima zbog toga sto je neko druge rase, nacije ili religije. To ti mnogo govori. Italijani nisu bili sigurni da je ovo pravo mesto za investicije, pa su poslali fiat, a ne ferarri, ali to ne znaci da je fiat nesto ponizavajuce. Kada budemo narod koji se medjusobno postuje i pomaze. Onda ce i drzava biti onakva kakva se trazi za nova ulaganja i sta znam.

in..

pre 14 godina

Ovo je odlicna vest za madjarsku ekonomiju,koja je u izuzetno losem stanju inace ja bi vise vole da u Srbiju dodje KIA nego Mercedes jer prodaja KIA vozila daleko premasuje prodaju Mercedesa.....takodje i FIAT ima daleko vecu prodaju od Mercedesa,jos jednom super za komsije a nama zelim da se izborimo za fabriku KIA automobila i pored vec postojeceg FIATA mi smo mirni sa godisnjom proizvodnjom od 400.000 vozila srednje klase i pristupacnih cena nas izvoz bi tada bio vise nego odlican.

Vlada

pre 14 godina

Mi imamo Fiat i najvaznije,
crno beli ugovor,kojeg kriju kao zmija noge.

Svaka cast,madjari,tako se radi u normalnoj zemlji.
Zaposliti 3000 radnika,to je posao.

Nasi politicari se slikaju sa 100,200 zaposlenih i larmaju kao da su zapolili pola Srbije.
****

Bane

pre 14 godina

Ne samo da sad pocinje Baureihe W246 (B-Klassa)u Kecskemetu koja se istovremeno montira i u Rastattu, nego na jesen pocinje i Baureihe C117 (mini CLS) koji ce se samo u Kecskemetu montirati.
A de ne govorimo o Audi-Motorenwerku u Györ.

Srecko

pre 14 godina

Da, njihovoj sreci nema kraja. Madjari mecku a Srbi ficu. Koji kompleksi, a ja mislio da je najvaznije zaraditi platu pa taman prozvodio otirace za cipele.

Serbinho

pre 14 godina

Mercedes je tamo objavio da gradi fabriku jos pre godinu dve a mozda i vise.Tadic je rekao da smo se borili, ali nismo uspeli da ih dovedemo, mada ne odustajemo u buducnosti da se Mercedes dovede u Srbiju.Kada se otvori FIAT u Srbiji, negativni komentari, iskoriscavaju nas a u Italiji placaju toliko i toliko a sada se niko ne zali sto u Madjarskoj placaju toliko a u Nemackoj toliko.Da bi se investitor doveo, ocigledno su potrebne subvencije koje opet takodje mnogi napadaju a sada ne osudjuju Madjarsku sto je dala iste.Problem je u narodu, koji ni sam ne zna sta hoce.

alo

pre 14 godina

@novosadjanin
"Ne gradimo dalje fabriku u Mađarskoj, ali pošto je gotova do pola, klasu B ćemo proizvoditi u Mađarskoj, a za klasu C gradimo fabriku u Srbiji..."

Ma ne "klasu C" nego "klasu ŽNj"! :)

rocker

pre 14 godina

@Celih 3000 radnika ce da se zaposle. Masala. Takvih jedno 1000 fabrika da sazidaju pa ce da se izvuku iz krize. A gde ce profit. Oce i on da ostane u Madjarskoj. Spineri.
(slavoljub, 29. mart 2012 17:51)

Koliko ti nemas pojma o ekonomiji.Daj covece ako nesto ne znas nemoj da kometarise smeju ti se ljudi

Zoran

pre 14 godina

Zar je to nacin za jednu zemlju da prosperira, tako sto ce velike korporacije otvoriti fabrike na njenoj teritoriji? Njih niko ne obavezuje i mogu da odu iz zemlje kad god pozele, a da hiljade ljudi ostane bez posla. Sto se automobila tice, svi znamo kako je prosao general motors.
Poenta je da Srbija treba da proizvodi za sebe i to da izvozi, a ne da njen narod bude jeftina radna snaga.
Otvorite opet EI Nis i vratite 25000 ljudi na radno mesto, pa onda razmisljajte o fijatu i slicnom!

Sale

pre 14 godina

Ljudi,
zar ne shvatate da su Madjari srecnici od 2004.godine, kada je Madjarska postala CLANICA EU. DA, CLANICA EU, kada si njen clan, onda su i vrata otvarena za sve.
Neka o ovome razmisle svi oni koji kazu da od kandidature za clanstvo EU nema nikakve koristi.

Hatori Hanso

pre 14 godina

Kad se putuje kroz Madjarsku, jos uvek se vide ostaci komunisticke bede kojoj je ovaj dobri i vredni narod bio prinudjen da robuje 50 godina. Medjutim, uprkos tome, putevi su odlicni, a zemlja je cista i uredna kao Holandija. Komunisticki uzas nije uspeo da slomi dostojanstvo ove velike nacije.

Mercedes nije slucajno izabrao Madjarsku: narod je izuzetno vredan, kulturan, pedantan i uredan, ovde je uspeh zagarantovan. Od sveg srca cestitam nasim severnim susedima, zelim im puno uspeha u radu sa novom Mercedesovom fabrikom.

Ljubivije I

pre 14 godina

Pa znate kako, Nemci ne prave velike investicije u neutralnim zemljama.Suština je svrstati se sa najboljima i najpametnijima. Ovima što traže da se hitno prekinu dalji pregovori o pristupanju Evropi, predlažem da razviju i naprave bolji auto od Mercedesa.Nije mi jasni gde su im ti konstruktori i pronalazači. Nešto ih kriju od javnosti i naroda.

lova

pre 14 godina

Srecnici Srbi,nakacili im Fiat i svima dobro osim radnicima,samo jos Volgu i Moskvic da dovuku i sve ce biti sjajno.Profit i korupcija menadzera i nasih koji veoma obozavaju mito je zagarantovana,ostali neka se snalazu kako znaju i mogu.

Jovan

pre 14 godina

Cekajte ljudi , pa i nama ce doci Rusi sa juznim tokom naftovoda . Jeste da je proslo oko cetiri godine ali nema veze , doci ce . Ipak , daleko najvaznija stvar je da zivimo u drzavi koja je LIDER regiona .

mile

pre 14 godina

Lenjin, 29. mart 2012 15:28)
**** Da, ja vozim Yuga, trenutno mi nista bolje nije potrebno.
Daj Srbinu 2-3 i ode on u nebesa. Sramota.

Julo Lõrincz

pre 14 godina

Samo jedna skromna informacija iz Slovačke: Naša zemlja će ove godine proizvesti 650.000 (šestopedeset hiljada) automobila marke Volskwagen, Peugeot i KIA. Izmedju njih u Bratislavi je počela proizvodnja novog malog VW nazvanog ,,up!" a u Žilini novi tip Kia c´eed, koje ste več mogli videti u prmieri na autosalonu u Ženevi. Ima nas 5,5 miliona.

asdf

pre 14 godina

Bravo! Drago mi je i zbog Mađara i zbog Nemaca!
Eto, Mađarska je bila baš u povećoj krizi, MMF nije bio u stanju da im pomogne, međutim, ovo će ih itekako izvući.

Zato što tamo PDV ide gde treba. Na puteve, osvetljenje, školstvo, zdravsvo...

Reći ću Vam jedan primer: Kada sam prošle godine kupovao sladoled u Aquapolisu u Szegedu, kugla je koštala 0.5 evra (oko 130 forinti). Ja sam dobio fiskalni račun za sladoled! A PDV je 25%...

Aleksandar

pre 14 godina

Malo je naslov preteran, jer nije u pitanju sreća već trud i ulaganje.

Za dolazak Daimler-a Mađarska je dala subvenciju od 111,5 miliona evra, i još 800.000evra za spajanje na železničku mrežu

Na to je EU Komisija dala zeleno svetlo još u julu 2009 godine.

više o tome na http://www.kfz-betrieb.vogel.de/verbaendeundpolitik/eupolitik/articles/204370/

slavoljub

pre 14 godina

Celih 3000 radnika ce da se zaposle. Masala. Takvih jedno 1000 fabrika da sazidaju pa ce da se izvuku iz krize. A gde ce profit. Oce i on da ostane u Madjarskoj. Spineri.

milan

pre 14 godina

Bravo komšije. Za očekivati je da će se sada neke naše stranke otimati oko toga ko je doveo mercedes u Mađarsku. Ili će se ime Mercedes pojaviti u nekom od izbornih slogana naših stranaka. Može li neko da saošti narodu uslove pod kojim su došli Nemci u Kečkemet. Da li je država Mađarska iz budžeta davala 10.000 eura po zaposlenom, ili su Nemci oslobođeni plaćanja poreza za 3 godine, ili su Mađari prodali vojni aerodrom u Kečkemetu Nemcima za izgradnju fabrike? A možda smi im pozajmili naše ministre da završe ovaj posao.

NSHC

pre 14 godina

Tako to ide prvo u NATO pa onda u EU e onda stižu veliki igrači...ali ne mi nećemo u tu zločinačku organizaciju mi hoćemo prvo svi da otvore fabrike kod nas samo zato što smo neodoljivi Srbi e onda ćemo da vidimo da li bi eventualno pristupili tim organizacijama...za uspeh i ekonomsku stabilnost jedne zemlje ne važi pravilo kome je sudjeno već ko hoće da bude evropska zemlja sa jasnim pravilima igre...nećete ok,evo stižu Rusi....hahahahah!!!!

Obzerver

pre 14 godina

Otvaranje fabrika u Srbiji je uglavnom subvencionisano od strane Vlade RS.
Mi tako uglavnom ne znamo:
-Koliko svako otvaranje fabrike kosta srpskog poreskog obveznika ?
-Koliko dugo su investitori u obavezi da drze fabriku operativnom ?
-Sta se desava kad ta obaveza istekne ?
-Kad subvencije prestanu da pristizu, da li to znaci zatvaranje fabrika i seljenje proizvodnje na isplativije mesto ?
- itd.

Madjarska koliko znam ne subvencionise otvaranja fabrika.

Madjarska je zato clanica EU, i shodno tome:

-investitori su pravno sigurniji
-krediti za proizvodnju su jeftiniji
-radna snaga je obrazovana po Bolonji, time kompatibilna sa radnom snagom drugih clanica EU
-Nema granica / prepreka za izvoz proizvoda u druge clanice EU
-itd.

Toliko o "dilemi" oko pristupanja EU.

Sto se tice proizvodnje Yuga, ona moze postojati jos samo u nasem secanju.

-Automobili su tehnolsoki toliko odmakli, da bi onakvom Yugu najverovatnije bio zabranjen pristup u vecini drzava.
-Sama auto industrija je toliko odmakla, da bi onakva proizvodnja u Zastavi bila nerentabilna, sto znaci Yugo bi morao biti skup.
-Kadar se uglavnom razisao, pa ionako ne bi imao ko da proizvodi.
-itd.

nikkola

pre 14 godina

@Imamo sansu!: ima dosta nas koji se stvarno trudimo, ali sta vredi kad sto majstori za dana sagrade to sve vila za noc obaljuje, kao u onoj narodnoj pesmi.

Rale85

pre 14 godina

Tacno, ali YUGO je u svoje vreme bio zmaj od auta! I dan danas mogu da pariram raznim automobilima iz te klase, bar sto se tice brzine, startnosti itd. Moj yugo ima 25 godina i izgleda skoro kao iz fabrike da je izasao, da vidim kakav ce taj Mercedes iz B klase da izgleda 2037 godine. Nas je unistio Zapad zajedno sa lopovima ma vlasti, tako da i ne mozete da ocekujete da je Zastava bila u stanju da prati nove tehnologije. Ja sam licno video par projekata remake Yuga da se smrznes kako izgleda ali dzabe. Sve u svemu, podrska za kralja jugoslovenskim drumovima a i sire! Vecna ti slava :)

realno

pre 14 godina

Budimo realni, Srbija u ovom trenutku nema kapacitete da bi jedan "Mercedes" dosao. To je automobil za visu klasu, tesko bi tako nesto moglo biti proizvedeno u Srbiji, odnosno moglo bi, ali bi u tom slucaju investicija premasila zaradu cak ako uzmemo u obzir i stimulaciju za zaposlene, besplatno zemljiste + mnogo nize plate od nasih komsija.

Sajo

pre 14 godina

Prolazio sam pored Keckemeta prosle nedelje..bas se vidi da se taj deo od Budimpeste ka nama lepo razvija....ide sve po redu...sada smo na redu mi..ako budemo pametni i slusali Evropu...ali znajuci nas mentalitet nesto se plasim...

aca

pre 14 godina

Nije bitno da li je lansirao ili otvorio fabriku ,nije bitno da li je 85 ili 100 km od Budimpeste bitno je da je fabrika otvorena i da ce zaposliti 3000 i jos oko 10000 radnika raznih dobavljaca, da ce se nesto raditi i da ce ljudi imati posao . Kod nas predsednik otvori malu fabriku od 4 zaposlena i kaze da je to uspeh nase privrede i da treba tako da svi otvaramo fabrike a ni sam neveruje u to , kakav cinizam kakav jad.

Hogar

pre 14 godina

(TEKST NIJE SMEŠAN NITI PODRUGLJIV)...Da je ostao Yugo bi bio prava konkurencija...i tvrdim pravi HIT!...Cena Yuga (koji je išao u USA) je bila 3999$,što je ravno 3009 evra.Ko danas u Evropi ne bi kupio auto za 1-1,5 platu?Naravno da svi vide da je Fiat totalni promašaj i bolje je bilo da smo se držali STARE,JEDNOSTAVNE ali pre svega jeftine tehnologije.Bolje bi prošli UZ SAMO MALO ŠMINKANJA karoserije,a ovako vozim Punto kome far košta 16 000 dinara!!Far za Yuga ide od 800 dinara pa na gore.Da li Mercedes može da parira ovakvim cenama...ili bilo ko?A danas je kriza i šta mislite...u zemljama koje su zahvaćene ...da li bi se kupovao Mercedes ili Yugo od 3000 evra?

Faf Tedi

pre 14 godina

@vojvođanin

Preciznost? Hajde da pricamo o preciznosti: fabrika nije u centru Keckemeta. Tako da treba da se doda i razdaljina od fabrike do centra plus do Budimpeste sto je 98154,22 metra. Mada i tu postoji odstupanje jer se desi da zimi asfalt stegne i put se smanji za celih 5,68 cm tako da je vrlo tesko odrediti tacnu razdaljinu. Pedlazem da se tekst apdejtuje u odnosu na meteoroloske uslove koji mogu da se povuku sa servera u Frankfutu.

A cela prica je vrlo bitna za tekst.

Koki

pre 14 godina

@Hogar, 29. mart 2012 14:07

Pa ako ćemo tako, mislim da bi danas Dajmlerov model iz 1896. godine bio još pristupačniji i jeftiniji za održavanje. A i avione i brodove bi trebalo praviti od drveta, kao nekada. Ko je blesav da baca pare na one metalne.

Šalu na stranu, Jugo je beznadežno zastareo auto, ne zadovoljava standarde koji su danas propisani.Pa nemaš više nijednu pumpu u Evropi (sem u Srbiji) na kojoj bi mogao da sipaš gorivo u svog Juga. Amerikanci su odavno rekli šta misle o takvom jednom automobilu, proglasili su ga za najgori u istoriji. Nuditi ga bilo kome istog takvog samo 20 godina zastarelijeg bi mogao da bude samo dobar vic. Jugo je završena priča i tačka. Naći će se već neki Kinezi ili Indusi da naprave još jeftiniji a savremeniji auto.

Aleksandar

pre 14 godina

@(Hogar, 29. mart 2012 14:07)

A jes' ti cuo za nesto sto se zove inflacija? Trebalo bi da jesi, mi smo devedesetih bili svetski sampioni u istoj. Od te davne 1985, kad se Yugo izvozio u SAD i prodavao za $3990 proslo je vise od cetvrt veka, a 3990 americkih dolara tada je prilagodjeno za inflaciju danas - $8442, ili prevedeno u evre - 6338€. Gle, skoro pa cena ovog vrljavog Punta...

A i sa tako niskom cenom, jos od prvih godina izvoza pa do dana danasnjeg isti taj Yugo dospeva na listu top 5 najgorih automobila ikada uvozenih u SAD, cesto odnoseci i prvo mesto. Tako da...

novosadjanin

pre 14 godina

A ja sam toliko verovao u Novaka Djokovica da će uspeti da dovede Mercedes kod nas. Ali pošto će se u Mađarskoj proizvoditi samo B klasa, još postoji nada da će se možda neki drugi model proizvoditi kod nas. Možda je fabrika u Mađarskoj već bila gotova do pola kada se predsednik Mercedesa sprijateljio sa Đokovićem pa rekao: "Ne gradimo dalje fabriku u Mađarskoj, ali pošto je gotova do pola, klasu B ćemo proizvoditi u Mađarskoj, a za klasu C gradimo fabriku u Srbiji..."

Milos

pre 14 godina

A sta je sa pompeznima naslovima u Novostima, Pressu i B92 od pre mesec-dva: "Novak Djokovic dovodi Mercedes?" Vi novinari ste stvarno cudo...

eddie

pre 14 godina

@Hogar
Kupovali bi polovni automobil od 3000e a ne yuga. Niko ne bi dao novac za nesto(ne mogu to nazvati automobilom) sto najmanje jednom mesecno mora kod majstora-makar i opravka bila 3 puta jeftinija. Vreme je novac.

u pitanju su ogramne fabrike automobila

pre 14 godina

Srećnici Mađari, stigao im Mercedes, Opel, Suzuki, Audi...

Mercedes:
Hiljadu i vise radnika oblikovali Mercedes znak ispred fabrike u Keckemetu.
http://www.bevezetem.hu/images/1103/merci1.jpg
http://www.bevezetem.hu/images/1104/merci.jpg
http://www.bksi.de/images/Ungarn.jpg

Radnici koji su stigli iz Nemacke sa svojim porodicama izgradjeno su im kuce. http://www.delmagyar.hu/kepek/kepgaleria/2482092.jpg

Opel:
http://media.gm.com/content/Pages/news/hu/hu/2011/Opel/01_18_20_ev/_jcr_content/rightpar/sectioncontainer_1/par/download_4/file.res/A%20szentgotthardi%20gyar.jpg

Suziki:
http://ww2.legifotok.hu/foto/data43/esztergomsuzukigyar07apr0002.jpg
http://szeretgom.hu/full/14522
http://suzuki-auto.hu/blogfiles/Esztergom_suzukigyar.jpg

Audi: http://v24.nonxt4.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/3952999.jpg?redirect_counter=1


Istorija Madjarske auto industrije. Madjar je smislio karburator, vredno je spomenuti.

http://videa.hu/videok/jarmuvek/magyar-autogyartas-diohejban-autotervezo-csepel-csonka-rSieM6SI7SoF3Psv

http://www.vezess.hu/magazin/van_igazi_magyar_auto/26034/hirek/sebessegrekord_trabanttal/26912/

http://tortenelemportal.hu/2009/10/a-magyar-autogyartas-hoskora/

sta te briga

pre 14 godina

Hogare slazem se ali u EU ti ne mozes da vozis auto cene jedne prosecne plate nego moras da dignes kredit da kupis auto koji je skuplji nego sto mozes da priustis jer BANKE namecu standarde koje njima odgovaraju.

petarV

pre 14 godina

A je to onaj mercedes,što ga je Tadić najavljivao kod nas?! Bio je blizu...promašio je za 1300km! Skoro,pa satelitsko navođenje...kao sa Marsa...

Imamo sansu!

pre 14 godina

Mora da nam proradi zdravi sportski duh, pa nece valjda Madjari da nas pobedjuju u dovodjenju investitora! Moramo na to da gledamo kao na sport, da se posteno borimo za investitore - trening je jacanje pravosudja i ukidanje brojnih administrativnih prepreka, pobeda u utakmici je dovodjenje investitora a osvajanje turnira je veci broj ukupnih ulaganj u jednoj godini!

Ali svako od nas mora da da svoj maximum da bi stvorili tu pravnu drzavu pogodnu za strane investicije!!!

vojvođanin

pre 14 godina

Pošto je reč o nemačkom prozvođaču, molim Vas malo više preciznosti, nije 100, nego 85 kilometara od Budimpešte http://www.mapcrow.info/Distance_between_Budapest_HU_and_Kecskemet_HU.html

petarV

pre 14 godina

A je to onaj mercedes,što ga je Tadić najavljivao kod nas?! Bio je blizu...promašio je za 1300km! Skoro,pa satelitsko navođenje...kao sa Marsa...

Milos

pre 14 godina

A sta je sa pompeznima naslovima u Novostima, Pressu i B92 od pre mesec-dva: "Novak Djokovic dovodi Mercedes?" Vi novinari ste stvarno cudo...

Imamo sansu!

pre 14 godina

Mora da nam proradi zdravi sportski duh, pa nece valjda Madjari da nas pobedjuju u dovodjenju investitora! Moramo na to da gledamo kao na sport, da se posteno borimo za investitore - trening je jacanje pravosudja i ukidanje brojnih administrativnih prepreka, pobeda u utakmici je dovodjenje investitora a osvajanje turnira je veci broj ukupnih ulaganj u jednoj godini!

Ali svako od nas mora da da svoj maximum da bi stvorili tu pravnu drzavu pogodnu za strane investicije!!!

vojvođanin

pre 14 godina

Pošto je reč o nemačkom prozvođaču, molim Vas malo više preciznosti, nije 100, nego 85 kilometara od Budimpešte http://www.mapcrow.info/Distance_between_Budapest_HU_and_Kecskemet_HU.html

Aleksandar

pre 14 godina

@(Hogar, 29. mart 2012 14:07)

A jes' ti cuo za nesto sto se zove inflacija? Trebalo bi da jesi, mi smo devedesetih bili svetski sampioni u istoj. Od te davne 1985, kad se Yugo izvozio u SAD i prodavao za $3990 proslo je vise od cetvrt veka, a 3990 americkih dolara tada je prilagodjeno za inflaciju danas - $8442, ili prevedeno u evre - 6338€. Gle, skoro pa cena ovog vrljavog Punta...

A i sa tako niskom cenom, jos od prvih godina izvoza pa do dana danasnjeg isti taj Yugo dospeva na listu top 5 najgorih automobila ikada uvozenih u SAD, cesto odnoseci i prvo mesto. Tako da...

aca

pre 14 godina

Nije bitno da li je lansirao ili otvorio fabriku ,nije bitno da li je 85 ili 100 km od Budimpeste bitno je da je fabrika otvorena i da ce zaposliti 3000 i jos oko 10000 radnika raznih dobavljaca, da ce se nesto raditi i da ce ljudi imati posao . Kod nas predsednik otvori malu fabriku od 4 zaposlena i kaze da je to uspeh nase privrede i da treba tako da svi otvaramo fabrike a ni sam neveruje u to , kakav cinizam kakav jad.

Julo Lõrincz

pre 14 godina

Samo jedna skromna informacija iz Slovačke: Naša zemlja će ove godine proizvesti 650.000 (šestopedeset hiljada) automobila marke Volskwagen, Peugeot i KIA. Izmedju njih u Bratislavi je počela proizvodnja novog malog VW nazvanog ,,up!" a u Žilini novi tip Kia c´eed, koje ste več mogli videti u prmieri na autosalonu u Ženevi. Ima nas 5,5 miliona.

Sajo

pre 14 godina

Prolazio sam pored Keckemeta prosle nedelje..bas se vidi da se taj deo od Budimpeste ka nama lepo razvija....ide sve po redu...sada smo na redu mi..ako budemo pametni i slusali Evropu...ali znajuci nas mentalitet nesto se plasim...

u pitanju su ogramne fabrike automobila

pre 14 godina

Srećnici Mađari, stigao im Mercedes, Opel, Suzuki, Audi...

Mercedes:
Hiljadu i vise radnika oblikovali Mercedes znak ispred fabrike u Keckemetu.
http://www.bevezetem.hu/images/1103/merci1.jpg
http://www.bevezetem.hu/images/1104/merci.jpg
http://www.bksi.de/images/Ungarn.jpg

Radnici koji su stigli iz Nemacke sa svojim porodicama izgradjeno su im kuce. http://www.delmagyar.hu/kepek/kepgaleria/2482092.jpg

Opel:
http://media.gm.com/content/Pages/news/hu/hu/2011/Opel/01_18_20_ev/_jcr_content/rightpar/sectioncontainer_1/par/download_4/file.res/A%20szentgotthardi%20gyar.jpg

Suziki:
http://ww2.legifotok.hu/foto/data43/esztergomsuzukigyar07apr0002.jpg
http://szeretgom.hu/full/14522
http://suzuki-auto.hu/blogfiles/Esztergom_suzukigyar.jpg

Audi: http://v24.nonxt4.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/3952999.jpg?redirect_counter=1


Istorija Madjarske auto industrije. Madjar je smislio karburator, vredno je spomenuti.

http://videa.hu/videok/jarmuvek/magyar-autogyartas-diohejban-autotervezo-csepel-csonka-rSieM6SI7SoF3Psv

http://www.vezess.hu/magazin/van_igazi_magyar_auto/26034/hirek/sebessegrekord_trabanttal/26912/

http://tortenelemportal.hu/2009/10/a-magyar-autogyartas-hoskora/

asdf

pre 14 godina

Bravo! Drago mi je i zbog Mađara i zbog Nemaca!
Eto, Mađarska je bila baš u povećoj krizi, MMF nije bio u stanju da im pomogne, međutim, ovo će ih itekako izvući.

Zato što tamo PDV ide gde treba. Na puteve, osvetljenje, školstvo, zdravsvo...

Reći ću Vam jedan primer: Kada sam prošle godine kupovao sladoled u Aquapolisu u Szegedu, kugla je koštala 0.5 evra (oko 130 forinti). Ja sam dobio fiskalni račun za sladoled! A PDV je 25%...

Hogar

pre 14 godina

(TEKST NIJE SMEŠAN NITI PODRUGLJIV)...Da je ostao Yugo bi bio prava konkurencija...i tvrdim pravi HIT!...Cena Yuga (koji je išao u USA) je bila 3999$,što je ravno 3009 evra.Ko danas u Evropi ne bi kupio auto za 1-1,5 platu?Naravno da svi vide da je Fiat totalni promašaj i bolje je bilo da smo se držali STARE,JEDNOSTAVNE ali pre svega jeftine tehnologije.Bolje bi prošli UZ SAMO MALO ŠMINKANJA karoserije,a ovako vozim Punto kome far košta 16 000 dinara!!Far za Yuga ide od 800 dinara pa na gore.Da li Mercedes može da parira ovakvim cenama...ili bilo ko?A danas je kriza i šta mislite...u zemljama koje su zahvaćene ...da li bi se kupovao Mercedes ili Yugo od 3000 evra?

milan

pre 14 godina

Bravo komšije. Za očekivati je da će se sada neke naše stranke otimati oko toga ko je doveo mercedes u Mađarsku. Ili će se ime Mercedes pojaviti u nekom od izbornih slogana naših stranaka. Može li neko da saošti narodu uslove pod kojim su došli Nemci u Kečkemet. Da li je država Mađarska iz budžeta davala 10.000 eura po zaposlenom, ili su Nemci oslobođeni plaćanja poreza za 3 godine, ili su Mađari prodali vojni aerodrom u Kečkemetu Nemcima za izgradnju fabrike? A možda smi im pozajmili naše ministre da završe ovaj posao.

Koki

pre 14 godina

@Hogar, 29. mart 2012 14:07

Pa ako ćemo tako, mislim da bi danas Dajmlerov model iz 1896. godine bio još pristupačniji i jeftiniji za održavanje. A i avione i brodove bi trebalo praviti od drveta, kao nekada. Ko je blesav da baca pare na one metalne.

Šalu na stranu, Jugo je beznadežno zastareo auto, ne zadovoljava standarde koji su danas propisani.Pa nemaš više nijednu pumpu u Evropi (sem u Srbiji) na kojoj bi mogao da sipaš gorivo u svog Juga. Amerikanci su odavno rekli šta misle o takvom jednom automobilu, proglasili su ga za najgori u istoriji. Nuditi ga bilo kome istog takvog samo 20 godina zastarelijeg bi mogao da bude samo dobar vic. Jugo je završena priča i tačka. Naći će se već neki Kinezi ili Indusi da naprave još jeftiniji a savremeniji auto.

NSHC

pre 14 godina

Tako to ide prvo u NATO pa onda u EU e onda stižu veliki igrači...ali ne mi nećemo u tu zločinačku organizaciju mi hoćemo prvo svi da otvore fabrike kod nas samo zato što smo neodoljivi Srbi e onda ćemo da vidimo da li bi eventualno pristupili tim organizacijama...za uspeh i ekonomsku stabilnost jedne zemlje ne važi pravilo kome je sudjeno već ko hoće da bude evropska zemlja sa jasnim pravilima igre...nećete ok,evo stižu Rusi....hahahahah!!!!

Aleksandar

pre 14 godina

Malo je naslov preteran, jer nije u pitanju sreća već trud i ulaganje.

Za dolazak Daimler-a Mađarska je dala subvenciju od 111,5 miliona evra, i još 800.000evra za spajanje na železničku mrežu

Na to je EU Komisija dala zeleno svetlo još u julu 2009 godine.

više o tome na http://www.kfz-betrieb.vogel.de/verbaendeundpolitik/eupolitik/articles/204370/

Hatori Hanso

pre 14 godina

Kad se putuje kroz Madjarsku, jos uvek se vide ostaci komunisticke bede kojoj je ovaj dobri i vredni narod bio prinudjen da robuje 50 godina. Medjutim, uprkos tome, putevi su odlicni, a zemlja je cista i uredna kao Holandija. Komunisticki uzas nije uspeo da slomi dostojanstvo ove velike nacije.

Mercedes nije slucajno izabrao Madjarsku: narod je izuzetno vredan, kulturan, pedantan i uredan, ovde je uspeh zagarantovan. Od sveg srca cestitam nasim severnim susedima, zelim im puno uspeha u radu sa novom Mercedesovom fabrikom.

eddie

pre 14 godina

@Hogar
Kupovali bi polovni automobil od 3000e a ne yuga. Niko ne bi dao novac za nesto(ne mogu to nazvati automobilom) sto najmanje jednom mesecno mora kod majstora-makar i opravka bila 3 puta jeftinija. Vreme je novac.

Faf Tedi

pre 14 godina

@vojvođanin

Preciznost? Hajde da pricamo o preciznosti: fabrika nije u centru Keckemeta. Tako da treba da se doda i razdaljina od fabrike do centra plus do Budimpeste sto je 98154,22 metra. Mada i tu postoji odstupanje jer se desi da zimi asfalt stegne i put se smanji za celih 5,68 cm tako da je vrlo tesko odrediti tacnu razdaljinu. Pedlazem da se tekst apdejtuje u odnosu na meteoroloske uslove koji mogu da se povuku sa servera u Frankfutu.

A cela prica je vrlo bitna za tekst.

Jovan

pre 14 godina

Cekajte ljudi , pa i nama ce doci Rusi sa juznim tokom naftovoda . Jeste da je proslo oko cetiri godine ali nema veze , doci ce . Ipak , daleko najvaznija stvar je da zivimo u drzavi koja je LIDER regiona .

Ljubivije I

pre 14 godina

Pa znate kako, Nemci ne prave velike investicije u neutralnim zemljama.Suština je svrstati se sa najboljima i najpametnijima. Ovima što traže da se hitno prekinu dalji pregovori o pristupanju Evropi, predlažem da razviju i naprave bolji auto od Mercedesa.Nije mi jasni gde su im ti konstruktori i pronalazači. Nešto ih kriju od javnosti i naroda.

Vlada

pre 14 godina

Mi imamo Fiat i najvaznije,
crno beli ugovor,kojeg kriju kao zmija noge.

Svaka cast,madjari,tako se radi u normalnoj zemlji.
Zaposliti 3000 radnika,to je posao.

Nasi politicari se slikaju sa 100,200 zaposlenih i larmaju kao da su zapolili pola Srbije.
****

Srecko

pre 14 godina

Da, njihovoj sreci nema kraja. Madjari mecku a Srbi ficu. Koji kompleksi, a ja mislio da je najvaznije zaraditi platu pa taman prozvodio otirace za cipele.

novosadjanin

pre 14 godina

A ja sam toliko verovao u Novaka Djokovica da će uspeti da dovede Mercedes kod nas. Ali pošto će se u Mađarskoj proizvoditi samo B klasa, još postoji nada da će se možda neki drugi model proizvoditi kod nas. Možda je fabrika u Mađarskoj već bila gotova do pola kada se predsednik Mercedesa sprijateljio sa Đokovićem pa rekao: "Ne gradimo dalje fabriku u Mađarskoj, ali pošto je gotova do pola, klasu B ćemo proizvoditi u Mađarskoj, a za klasu C gradimo fabriku u Srbiji..."

Rime

pre 14 godina

Zasto srecnici? Nisu srecnici nego njihova vlada zna sta radi. Kao prvo u ovoj drzavi jedni druge ne postuju i ne vole. Kada vidis ovakve nerede u 21. veku na stadionima zbog toga sto je neko druge rase, nacije ili religije. To ti mnogo govori. Italijani nisu bili sigurni da je ovo pravo mesto za investicije, pa su poslali fiat, a ne ferarri, ali to ne znaci da je fiat nesto ponizavajuce. Kada budemo narod koji se medjusobno postuje i pomaze. Onda ce i drzava biti onakva kakva se trazi za nova ulaganja i sta znam.

lova

pre 14 godina

Srecnici Srbi,nakacili im Fiat i svima dobro osim radnicima,samo jos Volgu i Moskvic da dovuku i sve ce biti sjajno.Profit i korupcija menadzera i nasih koji veoma obozavaju mito je zagarantovana,ostali neka se snalazu kako znaju i mogu.

rocker

pre 14 godina

@Celih 3000 radnika ce da se zaposle. Masala. Takvih jedno 1000 fabrika da sazidaju pa ce da se izvuku iz krize. A gde ce profit. Oce i on da ostane u Madjarskoj. Spineri.
(slavoljub, 29. mart 2012 17:51)

Koliko ti nemas pojma o ekonomiji.Daj covece ako nesto ne znas nemoj da kometarise smeju ti se ljudi

in..

pre 14 godina

Ovo je odlicna vest za madjarsku ekonomiju,koja je u izuzetno losem stanju inace ja bi vise vole da u Srbiju dodje KIA nego Mercedes jer prodaja KIA vozila daleko premasuje prodaju Mercedesa.....takodje i FIAT ima daleko vecu prodaju od Mercedesa,jos jednom super za komsije a nama zelim da se izborimo za fabriku KIA automobila i pored vec postojeceg FIATA mi smo mirni sa godisnjom proizvodnjom od 400.000 vozila srednje klase i pristupacnih cena nas izvoz bi tada bio vise nego odlican.

Sale

pre 14 godina

Ljudi,
zar ne shvatate da su Madjari srecnici od 2004.godine, kada je Madjarska postala CLANICA EU. DA, CLANICA EU, kada si njen clan, onda su i vrata otvarena za sve.
Neka o ovome razmisle svi oni koji kazu da od kandidature za clanstvo EU nema nikakve koristi.

Serbinho

pre 14 godina

Mercedes je tamo objavio da gradi fabriku jos pre godinu dve a mozda i vise.Tadic je rekao da smo se borili, ali nismo uspeli da ih dovedemo, mada ne odustajemo u buducnosti da se Mercedes dovede u Srbiju.Kada se otvori FIAT u Srbiji, negativni komentari, iskoriscavaju nas a u Italiji placaju toliko i toliko a sada se niko ne zali sto u Madjarskoj placaju toliko a u Nemackoj toliko.Da bi se investitor doveo, ocigledno su potrebne subvencije koje opet takodje mnogi napadaju a sada ne osudjuju Madjarsku sto je dala iste.Problem je u narodu, koji ni sam ne zna sta hoce.

Strahinja

pre 14 godina

Kakvih odje ima karikarura, oni i ne znaju sta komentarisu, o cemu se radi, samo lupaju neke private gluposti i neko nezadvoljstvo. Pa nije niko zadovoljan danas, al' ne mora na svaki clanak da se komentarise politicka desavanja u zemlji. Ja potpuno podrzavam otvaranje fabrike u Madjarskoj, clanica je evropsek unije, u krizi je, i treba da joj se pomogne. Korektan potez od Njemacke, Evropske unije, i Mercedes-Benza.

Obzerver

pre 14 godina

Otvaranje fabrika u Srbiji je uglavnom subvencionisano od strane Vlade RS.
Mi tako uglavnom ne znamo:
-Koliko svako otvaranje fabrike kosta srpskog poreskog obveznika ?
-Koliko dugo su investitori u obavezi da drze fabriku operativnom ?
-Sta se desava kad ta obaveza istekne ?
-Kad subvencije prestanu da pristizu, da li to znaci zatvaranje fabrika i seljenje proizvodnje na isplativije mesto ?
- itd.

Madjarska koliko znam ne subvencionise otvaranja fabrika.

Madjarska je zato clanica EU, i shodno tome:

-investitori su pravno sigurniji
-krediti za proizvodnju su jeftiniji
-radna snaga je obrazovana po Bolonji, time kompatibilna sa radnom snagom drugih clanica EU
-Nema granica / prepreka za izvoz proizvoda u druge clanice EU
-itd.

Toliko o "dilemi" oko pristupanja EU.

Sto se tice proizvodnje Yuga, ona moze postojati jos samo u nasem secanju.

-Automobili su tehnolsoki toliko odmakli, da bi onakvom Yugu najverovatnije bio zabranjen pristup u vecini drzava.
-Sama auto industrija je toliko odmakla, da bi onakva proizvodnja u Zastavi bila nerentabilna, sto znaci Yugo bi morao biti skup.
-Kadar se uglavnom razisao, pa ionako ne bi imao ko da proizvodi.
-itd.

alo

pre 14 godina

@novosadjanin
"Ne gradimo dalje fabriku u Mađarskoj, ali pošto je gotova do pola, klasu B ćemo proizvoditi u Mađarskoj, a za klasu C gradimo fabriku u Srbiji..."

Ma ne "klasu C" nego "klasu ŽNj"! :)

Kakva EU...

pre 14 godina

ne otvara eu vrata jednoj drzavi nego sam narod otvara sebi sva vrata. Na primer svajcarska, norveska. Dve zemlje koje nisu u eu a jedne od najprospernijih na svetu. A sve su bile na istom nivou kao srbija. I tamo je bilo srednjeg veka, nije bilo struje i fabrika itd. I zasto su sad oni tu gde su a mi tu gde smo? Zato sto politicari rade za svoj narod i drzavu, i sto narod radi za svoju drzavu i svoje potomke. Ne moramo mi da budemo u eu da bi dosao mercedes. Moramo da budemo stabilni i ne srljati u konflikte nego sve resavati diplomatski.

E baš hoću da kažem Kipar.

pre 14 godina

Mercedes kao i Benz, vlastita su imena, pa nije jasno
zašto ih vi Srbi prekrajate kako vam se prohtje?
Čitati možete kako vam volja, ali jednog Karla Benz
ne možete pisati Harlo BenC. Moguče je znači, svako vlastito
ime prekrojiti po volji pr. (BoriC Tadiš, Bojislav Žeželj,
Gordana Svečenik-Lazić itd.)
Usput, ako ste dosljedni, ime MercedeS pišite MercedeK,
jer Cipar pišete i čitate - Kipar!
(Troml, 29. mart 2012 21:38)

Držite se vi vašeg pravopisa i pisanja ruskih, kineskih i arapskih imena na engleski način, to jest sa w,y,x (koliko znam nemate ih u svom pismu), a ostavite ostale na miru. Pisanje imena onako kako se originalno pišu zahteva poznavanje svih svetskih pravopisa kako bi ih pročitali, što je priznaćete nemoguće. A što se tiče Kipra, pogledaj kako ga Grci izgovaraju (Greek: Κύπρος, Kýpros) pa pametuj, zar to nije lično ime.

guska koja je spasla Rim

pre 14 godina

Mađari će praviti mercedes sa pogonom na benzin i eko-dizel,a mi ćemo dobiti fabriku za proizvodnju mercedesa na baterije?
(q-gera-b, 29. mart 2012 19:10)

Ne, nego na zdravu hranu.

realno

pre 14 godina

Budimo realni, Srbija u ovom trenutku nema kapacitete da bi jedan "Mercedes" dosao. To je automobil za visu klasu, tesko bi tako nesto moglo biti proizvedeno u Srbiji, odnosno moglo bi, ali bi u tom slucaju investicija premasila zaradu cak ako uzmemo u obzir i stimulaciju za zaposlene, besplatno zemljiste + mnogo nize plate od nasih komsija.

slavoljub

pre 14 godina

Celih 3000 radnika ce da se zaposle. Masala. Takvih jedno 1000 fabrika da sazidaju pa ce da se izvuku iz krize. A gde ce profit. Oce i on da ostane u Madjarskoj. Spineri.

sta te briga

pre 14 godina

Hogare slazem se ali u EU ti ne mozes da vozis auto cene jedne prosecne plate nego moras da dignes kredit da kupis auto koji je skuplji nego sto mozes da priustis jer BANKE namecu standarde koje njima odgovaraju.

Bane

pre 14 godina

Ne samo da sad pocinje Baureihe W246 (B-Klassa)u Kecskemetu koja se istovremeno montira i u Rastattu, nego na jesen pocinje i Baureihe C117 (mini CLS) koji ce se samo u Kecskemetu montirati.
A de ne govorimo o Audi-Motorenwerku u Györ.

Miloš

pre 14 godina

Šta je bilo sa pričom da Đoković dovodi Mercedes u Srbiju? Mislim da sledeći put novinari trebaju dobro da razmisle pre nego što objave slične gluposti.

nikkola

pre 14 godina

@Imamo sansu!: ima dosta nas koji se stvarno trudimo, ali sta vredi kad sto majstori za dana sagrade to sve vila za noc obaljuje, kao u onoj narodnoj pesmi.

Rale85

pre 14 godina

Tacno, ali YUGO je u svoje vreme bio zmaj od auta! I dan danas mogu da pariram raznim automobilima iz te klase, bar sto se tice brzine, startnosti itd. Moj yugo ima 25 godina i izgleda skoro kao iz fabrike da je izasao, da vidim kakav ce taj Mercedes iz B klase da izgleda 2037 godine. Nas je unistio Zapad zajedno sa lopovima ma vlasti, tako da i ne mozete da ocekujete da je Zastava bila u stanju da prati nove tehnologije. Ja sam licno video par projekata remake Yuga da se smrznes kako izgleda ali dzabe. Sve u svemu, podrska za kralja jugoslovenskim drumovima a i sire! Vecna ti slava :)

mile

pre 14 godina

Lenjin, 29. mart 2012 15:28)
**** Da, ja vozim Yuga, trenutno mi nista bolje nije potrebno.
Daj Srbinu 2-3 i ode on u nebesa. Sramota.

Pinokio

pre 14 godina

@ (in.., 29. mart 2012 20:17)
Za tvoje rezonovanje ima jedna lepa madjarska izreka. U doslovno prevodu nekako ovako glasi: Álmodik a nyomor = Beda sanja.

Zoran

pre 14 godina

Zar je to nacin za jednu zemlju da prosperira, tako sto ce velike korporacije otvoriti fabrike na njenoj teritoriji? Njih niko ne obavezuje i mogu da odu iz zemlje kad god pozele, a da hiljade ljudi ostane bez posla. Sto se automobila tice, svi znamo kako je prosao general motors.
Poenta je da Srbija treba da proizvodi za sebe i to da izvozi, a ne da njen narod bude jeftina radna snaga.
Otvorite opet EI Nis i vratite 25000 ljudi na radno mesto, pa onda razmisljajte o fijatu i slicnom!

Troml

pre 14 godina

Nemački proizvođač luksuznih automobila "Mercedes-Benc"??
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes kao i Benz, vlastita su imena, pa nije jasno
zašto ih vi Srbi prekrajate kako vam se prohtje?
Čitati možete kako vam volja, ali jednog Karla Benz
ne možete pisati Harlo BenC. Moguče je znači, svako vlastito
ime prekrojiti po volji pr. (BoriC Tadiš, Bojislav Žeželj,
Gordana Svečenik-Lazić itd.)
Usput, ako ste dosljedni, ime MercedeS pišite MercedeK,
jer Cipar pišete i čitate - Kipar!

Zoso

pre 14 godina

Ama neokrecite glavu na sever i zapad pa mi toj grupi naroda uopste ne pripadamo izuzev Vojvodine,okrenite glavu na istok tamo su vasa braca Rusi i Turci ono su umesali i deo njihove genetike za ovih 600 god.

pacijenti

pre 14 godina

A zasto bi Mercedes dolazio u Srbiju kada se po komentarima vidi da ovde zive teski kompleksasi i autosovinisti koji do podneva preziru sve sto ima veze sa Srbijom a od podneva preziru sebe. Maksimum dostignuca im je da permutuju par fraza o ruskoj guberniji a dan im prolazi u nalazenju krivaca u drugima za njihov mali i nerealizovani zivot. Zamislite da takve neko zaposli u Mercedesu, proizvodili bi jedan auto na po nedelju dana koji bi imao vek trajanja kraci i od tog famoznog moskvica.

Sale

pre 14 godina

@Zoso

Izgleda da ti istorija nije jaca strana,pa upravo Madjari pripadaju Finno-Ugric narodima koji su upravo turskoga porekla.A i turci su vladali tom istom Madjarskom skoro 200 godina tako da ti je komentar smesan.

pacijenti

pre 14 godina

A zasto bi Mercedes dolazio u Srbiju kada se po komentarima vidi da ovde zive teski kompleksasi i autosovinisti koji do podneva preziru sve sto ima veze sa Srbijom a od podneva preziru sebe. Maksimum dostignuca im je da permutuju par fraza o ruskoj guberniji a dan im prolazi u nalazenju krivaca u drugima za njihov mali i nerealizovani zivot. Zamislite da takve neko zaposli u Mercedesu, proizvodili bi jedan auto na po nedelju dana koji bi imao vek trajanja kraci i od tog famoznog moskvica.

nena

pre 14 godina

mi i nismo mogli s drugim nego sa fijatom i mafijaskom drzavom kao sto je italija.ko drugi bi nas(ovu vlast) mogao da shvati ozbiljno

Hogar

pre 14 godina

(TEKST NIJE SMEŠAN NITI PODRUGLJIV)...Da je ostao Yugo bi bio prava konkurencija...i tvrdim pravi HIT!...Cena Yuga (koji je išao u USA) je bila 3999$,što je ravno 3009 evra.Ko danas u Evropi ne bi kupio auto za 1-1,5 platu?Naravno da svi vide da je Fiat totalni promašaj i bolje je bilo da smo se držali STARE,JEDNOSTAVNE ali pre svega jeftine tehnologije.Bolje bi prošli UZ SAMO MALO ŠMINKANJA karoserije,a ovako vozim Punto kome far košta 16 000 dinara!!Far za Yuga ide od 800 dinara pa na gore.Da li Mercedes može da parira ovakvim cenama...ili bilo ko?A danas je kriza i šta mislite...u zemljama koje su zahvaćene ...da li bi se kupovao Mercedes ili Yugo od 3000 evra?

slavoljub

pre 14 godina

Celih 3000 radnika ce da se zaposle. Masala. Takvih jedno 1000 fabrika da sazidaju pa ce da se izvuku iz krize. A gde ce profit. Oce i on da ostane u Madjarskoj. Spineri.

Rale85

pre 14 godina

Tacno, ali YUGO je u svoje vreme bio zmaj od auta! I dan danas mogu da pariram raznim automobilima iz te klase, bar sto se tice brzine, startnosti itd. Moj yugo ima 25 godina i izgleda skoro kao iz fabrike da je izasao, da vidim kakav ce taj Mercedes iz B klase da izgleda 2037 godine. Nas je unistio Zapad zajedno sa lopovima ma vlasti, tako da i ne mozete da ocekujete da je Zastava bila u stanju da prati nove tehnologije. Ja sam licno video par projekata remake Yuga da se smrznes kako izgleda ali dzabe. Sve u svemu, podrska za kralja jugoslovenskim drumovima a i sire! Vecna ti slava :)

sta te briga

pre 14 godina

Hogare slazem se ali u EU ti ne mozes da vozis auto cene jedne prosecne plate nego moras da dignes kredit da kupis auto koji je skuplji nego sto mozes da priustis jer BANKE namecu standarde koje njima odgovaraju.

vojvođanin

pre 14 godina

Pošto je reč o nemačkom prozvođaču, molim Vas malo više preciznosti, nije 100, nego 85 kilometara od Budimpešte http://www.mapcrow.info/Distance_between_Budapest_HU_and_Kecskemet_HU.html

Zoran

pre 14 godina

Zar je to nacin za jednu zemlju da prosperira, tako sto ce velike korporacije otvoriti fabrike na njenoj teritoriji? Njih niko ne obavezuje i mogu da odu iz zemlje kad god pozele, a da hiljade ljudi ostane bez posla. Sto se automobila tice, svi znamo kako je prosao general motors.
Poenta je da Srbija treba da proizvodi za sebe i to da izvozi, a ne da njen narod bude jeftina radna snaga.
Otvorite opet EI Nis i vratite 25000 ljudi na radno mesto, pa onda razmisljajte o fijatu i slicnom!

petarV

pre 14 godina

A je to onaj mercedes,što ga je Tadić najavljivao kod nas?! Bio je blizu...promašio je za 1300km! Skoro,pa satelitsko navođenje...kao sa Marsa...

Troml

pre 14 godina

Nemački proizvođač luksuznih automobila "Mercedes-Benc"??
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes kao i Benz, vlastita su imena, pa nije jasno
zašto ih vi Srbi prekrajate kako vam se prohtje?
Čitati možete kako vam volja, ali jednog Karla Benz
ne možete pisati Harlo BenC. Moguče je znači, svako vlastito
ime prekrojiti po volji pr. (BoriC Tadiš, Bojislav Žeželj,
Gordana Svečenik-Lazić itd.)
Usput, ako ste dosljedni, ime MercedeS pišite MercedeK,
jer Cipar pišete i čitate - Kipar!

Faf Tedi

pre 14 godina

@vojvođanin

Preciznost? Hajde da pricamo o preciznosti: fabrika nije u centru Keckemeta. Tako da treba da se doda i razdaljina od fabrike do centra plus do Budimpeste sto je 98154,22 metra. Mada i tu postoji odstupanje jer se desi da zimi asfalt stegne i put se smanji za celih 5,68 cm tako da je vrlo tesko odrediti tacnu razdaljinu. Pedlazem da se tekst apdejtuje u odnosu na meteoroloske uslove koji mogu da se povuku sa servera u Frankfutu.

A cela prica je vrlo bitna za tekst.

Imamo sansu!

pre 14 godina

Mora da nam proradi zdravi sportski duh, pa nece valjda Madjari da nas pobedjuju u dovodjenju investitora! Moramo na to da gledamo kao na sport, da se posteno borimo za investitore - trening je jacanje pravosudja i ukidanje brojnih administrativnih prepreka, pobeda u utakmici je dovodjenje investitora a osvajanje turnira je veci broj ukupnih ulaganj u jednoj godini!

Ali svako od nas mora da da svoj maximum da bi stvorili tu pravnu drzavu pogodnu za strane investicije!!!

NSHC

pre 14 godina

Tako to ide prvo u NATO pa onda u EU e onda stižu veliki igrači...ali ne mi nećemo u tu zločinačku organizaciju mi hoćemo prvo svi da otvore fabrike kod nas samo zato što smo neodoljivi Srbi e onda ćemo da vidimo da li bi eventualno pristupili tim organizacijama...za uspeh i ekonomsku stabilnost jedne zemlje ne važi pravilo kome je sudjeno već ko hoće da bude evropska zemlja sa jasnim pravilima igre...nećete ok,evo stižu Rusi....hahahahah!!!!

Sajo

pre 14 godina

Prolazio sam pored Keckemeta prosle nedelje..bas se vidi da se taj deo od Budimpeste ka nama lepo razvija....ide sve po redu...sada smo na redu mi..ako budemo pametni i slusali Evropu...ali znajuci nas mentalitet nesto se plasim...

lova

pre 14 godina

Srecnici Srbi,nakacili im Fiat i svima dobro osim radnicima,samo jos Volgu i Moskvic da dovuku i sve ce biti sjajno.Profit i korupcija menadzera i nasih koji veoma obozavaju mito je zagarantovana,ostali neka se snalazu kako znaju i mogu.

Ljubivije I

pre 14 godina

Pa znate kako, Nemci ne prave velike investicije u neutralnim zemljama.Suština je svrstati se sa najboljima i najpametnijima. Ovima što traže da se hitno prekinu dalji pregovori o pristupanju Evropi, predlažem da razviju i naprave bolji auto od Mercedesa.Nije mi jasni gde su im ti konstruktori i pronalazači. Nešto ih kriju od javnosti i naroda.

Sale

pre 14 godina

Ljudi,
zar ne shvatate da su Madjari srecnici od 2004.godine, kada je Madjarska postala CLANICA EU. DA, CLANICA EU, kada si njen clan, onda su i vrata otvarena za sve.
Neka o ovome razmisle svi oni koji kazu da od kandidature za clanstvo EU nema nikakve koristi.

Aleksandar

pre 14 godina

@(Hogar, 29. mart 2012 14:07)

A jes' ti cuo za nesto sto se zove inflacija? Trebalo bi da jesi, mi smo devedesetih bili svetski sampioni u istoj. Od te davne 1985, kad se Yugo izvozio u SAD i prodavao za $3990 proslo je vise od cetvrt veka, a 3990 americkih dolara tada je prilagodjeno za inflaciju danas - $8442, ili prevedeno u evre - 6338€. Gle, skoro pa cena ovog vrljavog Punta...

A i sa tako niskom cenom, jos od prvih godina izvoza pa do dana danasnjeg isti taj Yugo dospeva na listu top 5 najgorih automobila ikada uvozenih u SAD, cesto odnoseci i prvo mesto. Tako da...

novosadjanin

pre 14 godina

A ja sam toliko verovao u Novaka Djokovica da će uspeti da dovede Mercedes kod nas. Ali pošto će se u Mađarskoj proizvoditi samo B klasa, još postoji nada da će se možda neki drugi model proizvoditi kod nas. Možda je fabrika u Mađarskoj već bila gotova do pola kada se predsednik Mercedesa sprijateljio sa Đokovićem pa rekao: "Ne gradimo dalje fabriku u Mađarskoj, ali pošto je gotova do pola, klasu B ćemo proizvoditi u Mađarskoj, a za klasu C gradimo fabriku u Srbiji..."

in..

pre 14 godina

Ovo je odlicna vest za madjarsku ekonomiju,koja je u izuzetno losem stanju inace ja bi vise vole da u Srbiju dodje KIA nego Mercedes jer prodaja KIA vozila daleko premasuje prodaju Mercedesa.....takodje i FIAT ima daleko vecu prodaju od Mercedesa,jos jednom super za komsije a nama zelim da se izborimo za fabriku KIA automobila i pored vec postojeceg FIATA mi smo mirni sa godisnjom proizvodnjom od 400.000 vozila srednje klase i pristupacnih cena nas izvoz bi tada bio vise nego odlican.

Zoso

pre 14 godina

Ama neokrecite glavu na sever i zapad pa mi toj grupi naroda uopste ne pripadamo izuzev Vojvodine,okrenite glavu na istok tamo su vasa braca Rusi i Turci ono su umesali i deo njihove genetike za ovih 600 god.

Obzerver

pre 14 godina

Otvaranje fabrika u Srbiji je uglavnom subvencionisano od strane Vlade RS.
Mi tako uglavnom ne znamo:
-Koliko svako otvaranje fabrike kosta srpskog poreskog obveznika ?
-Koliko dugo su investitori u obavezi da drze fabriku operativnom ?
-Sta se desava kad ta obaveza istekne ?
-Kad subvencije prestanu da pristizu, da li to znaci zatvaranje fabrika i seljenje proizvodnje na isplativije mesto ?
- itd.

Madjarska koliko znam ne subvencionise otvaranja fabrika.

Madjarska je zato clanica EU, i shodno tome:

-investitori su pravno sigurniji
-krediti za proizvodnju su jeftiniji
-radna snaga je obrazovana po Bolonji, time kompatibilna sa radnom snagom drugih clanica EU
-Nema granica / prepreka za izvoz proizvoda u druge clanice EU
-itd.

Toliko o "dilemi" oko pristupanja EU.

Sto se tice proizvodnje Yuga, ona moze postojati jos samo u nasem secanju.

-Automobili su tehnolsoki toliko odmakli, da bi onakvom Yugu najverovatnije bio zabranjen pristup u vecini drzava.
-Sama auto industrija je toliko odmakla, da bi onakva proizvodnja u Zastavi bila nerentabilna, sto znaci Yugo bi morao biti skup.
-Kadar se uglavnom razisao, pa ionako ne bi imao ko da proizvodi.
-itd.

Hatori Hanso

pre 14 godina

Kad se putuje kroz Madjarsku, jos uvek se vide ostaci komunisticke bede kojoj je ovaj dobri i vredni narod bio prinudjen da robuje 50 godina. Medjutim, uprkos tome, putevi su odlicni, a zemlja je cista i uredna kao Holandija. Komunisticki uzas nije uspeo da slomi dostojanstvo ove velike nacije.

Mercedes nije slucajno izabrao Madjarsku: narod je izuzetno vredan, kulturan, pedantan i uredan, ovde je uspeh zagarantovan. Od sveg srca cestitam nasim severnim susedima, zelim im puno uspeha u radu sa novom Mercedesovom fabrikom.

Milos

pre 14 godina

A sta je sa pompeznima naslovima u Novostima, Pressu i B92 od pre mesec-dva: "Novak Djokovic dovodi Mercedes?" Vi novinari ste stvarno cudo...

Srecko

pre 14 godina

Da, njihovoj sreci nema kraja. Madjari mecku a Srbi ficu. Koji kompleksi, a ja mislio da je najvaznije zaraditi platu pa taman prozvodio otirace za cipele.

Pinokio

pre 14 godina

@ (in.., 29. mart 2012 20:17)
Za tvoje rezonovanje ima jedna lepa madjarska izreka. U doslovno prevodu nekako ovako glasi: Álmodik a nyomor = Beda sanja.

aca

pre 14 godina

Nije bitno da li je lansirao ili otvorio fabriku ,nije bitno da li je 85 ili 100 km od Budimpeste bitno je da je fabrika otvorena i da ce zaposliti 3000 i jos oko 10000 radnika raznih dobavljaca, da ce se nesto raditi i da ce ljudi imati posao . Kod nas predsednik otvori malu fabriku od 4 zaposlena i kaze da je to uspeh nase privrede i da treba tako da svi otvaramo fabrike a ni sam neveruje u to , kakav cinizam kakav jad.

milan

pre 14 godina

Bravo komšije. Za očekivati je da će se sada neke naše stranke otimati oko toga ko je doveo mercedes u Mađarsku. Ili će se ime Mercedes pojaviti u nekom od izbornih slogana naših stranaka. Može li neko da saošti narodu uslove pod kojim su došli Nemci u Kečkemet. Da li je država Mađarska iz budžeta davala 10.000 eura po zaposlenom, ili su Nemci oslobođeni plaćanja poreza za 3 godine, ili su Mađari prodali vojni aerodrom u Kečkemetu Nemcima za izgradnju fabrike? A možda smi im pozajmili naše ministre da završe ovaj posao.

eddie

pre 14 godina

@Hogar
Kupovali bi polovni automobil od 3000e a ne yuga. Niko ne bi dao novac za nesto(ne mogu to nazvati automobilom) sto najmanje jednom mesecno mora kod majstora-makar i opravka bila 3 puta jeftinija. Vreme je novac.

realno

pre 14 godina

Budimo realni, Srbija u ovom trenutku nema kapacitete da bi jedan "Mercedes" dosao. To je automobil za visu klasu, tesko bi tako nesto moglo biti proizvedeno u Srbiji, odnosno moglo bi, ali bi u tom slucaju investicija premasila zaradu cak ako uzmemo u obzir i stimulaciju za zaposlene, besplatno zemljiste + mnogo nize plate od nasih komsija.

u pitanju su ogramne fabrike automobila

pre 14 godina

Srećnici Mađari, stigao im Mercedes, Opel, Suzuki, Audi...

Mercedes:
Hiljadu i vise radnika oblikovali Mercedes znak ispred fabrike u Keckemetu.
http://www.bevezetem.hu/images/1103/merci1.jpg
http://www.bevezetem.hu/images/1104/merci.jpg
http://www.bksi.de/images/Ungarn.jpg

Radnici koji su stigli iz Nemacke sa svojim porodicama izgradjeno su im kuce. http://www.delmagyar.hu/kepek/kepgaleria/2482092.jpg

Opel:
http://media.gm.com/content/Pages/news/hu/hu/2011/Opel/01_18_20_ev/_jcr_content/rightpar/sectioncontainer_1/par/download_4/file.res/A%20szentgotthardi%20gyar.jpg

Suziki:
http://ww2.legifotok.hu/foto/data43/esztergomsuzukigyar07apr0002.jpg
http://szeretgom.hu/full/14522
http://suzuki-auto.hu/blogfiles/Esztergom_suzukigyar.jpg

Audi: http://v24.nonxt4.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/3952999.jpg?redirect_counter=1


Istorija Madjarske auto industrije. Madjar je smislio karburator, vredno je spomenuti.

http://videa.hu/videok/jarmuvek/magyar-autogyartas-diohejban-autotervezo-csepel-csonka-rSieM6SI7SoF3Psv

http://www.vezess.hu/magazin/van_igazi_magyar_auto/26034/hirek/sebessegrekord_trabanttal/26912/

http://tortenelemportal.hu/2009/10/a-magyar-autogyartas-hoskora/

rocker

pre 14 godina

@Celih 3000 radnika ce da se zaposle. Masala. Takvih jedno 1000 fabrika da sazidaju pa ce da se izvuku iz krize. A gde ce profit. Oce i on da ostane u Madjarskoj. Spineri.
(slavoljub, 29. mart 2012 17:51)

Koliko ti nemas pojma o ekonomiji.Daj covece ako nesto ne znas nemoj da kometarise smeju ti se ljudi

E baš hoću da kažem Kipar.

pre 14 godina

Mercedes kao i Benz, vlastita su imena, pa nije jasno
zašto ih vi Srbi prekrajate kako vam se prohtje?
Čitati možete kako vam volja, ali jednog Karla Benz
ne možete pisati Harlo BenC. Moguče je znači, svako vlastito
ime prekrojiti po volji pr. (BoriC Tadiš, Bojislav Žeželj,
Gordana Svečenik-Lazić itd.)
Usput, ako ste dosljedni, ime MercedeS pišite MercedeK,
jer Cipar pišete i čitate - Kipar!
(Troml, 29. mart 2012 21:38)

Držite se vi vašeg pravopisa i pisanja ruskih, kineskih i arapskih imena na engleski način, to jest sa w,y,x (koliko znam nemate ih u svom pismu), a ostavite ostale na miru. Pisanje imena onako kako se originalno pišu zahteva poznavanje svih svetskih pravopisa kako bi ih pročitali, što je priznaćete nemoguće. A što se tiče Kipra, pogledaj kako ga Grci izgovaraju (Greek: Κύπρος, Kýpros) pa pametuj, zar to nije lično ime.

Serbinho

pre 14 godina

Mercedes je tamo objavio da gradi fabriku jos pre godinu dve a mozda i vise.Tadic je rekao da smo se borili, ali nismo uspeli da ih dovedemo, mada ne odustajemo u buducnosti da se Mercedes dovede u Srbiju.Kada se otvori FIAT u Srbiji, negativni komentari, iskoriscavaju nas a u Italiji placaju toliko i toliko a sada se niko ne zali sto u Madjarskoj placaju toliko a u Nemackoj toliko.Da bi se investitor doveo, ocigledno su potrebne subvencije koje opet takodje mnogi napadaju a sada ne osudjuju Madjarsku sto je dala iste.Problem je u narodu, koji ni sam ne zna sta hoce.

Vlada

pre 14 godina

Mi imamo Fiat i najvaznije,
crno beli ugovor,kojeg kriju kao zmija noge.

Svaka cast,madjari,tako se radi u normalnoj zemlji.
Zaposliti 3000 radnika,to je posao.

Nasi politicari se slikaju sa 100,200 zaposlenih i larmaju kao da su zapolili pola Srbije.
****

asdf

pre 14 godina

Bravo! Drago mi je i zbog Mađara i zbog Nemaca!
Eto, Mađarska je bila baš u povećoj krizi, MMF nije bio u stanju da im pomogne, međutim, ovo će ih itekako izvući.

Zato što tamo PDV ide gde treba. Na puteve, osvetljenje, školstvo, zdravsvo...

Reći ću Vam jedan primer: Kada sam prošle godine kupovao sladoled u Aquapolisu u Szegedu, kugla je koštala 0.5 evra (oko 130 forinti). Ja sam dobio fiskalni račun za sladoled! A PDV je 25%...

mile

pre 14 godina

Lenjin, 29. mart 2012 15:28)
**** Da, ja vozim Yuga, trenutno mi nista bolje nije potrebno.
Daj Srbinu 2-3 i ode on u nebesa. Sramota.

alo

pre 14 godina

@novosadjanin
"Ne gradimo dalje fabriku u Mađarskoj, ali pošto je gotova do pola, klasu B ćemo proizvoditi u Mađarskoj, a za klasu C gradimo fabriku u Srbiji..."

Ma ne "klasu C" nego "klasu ŽNj"! :)

nena

pre 14 godina

mi i nismo mogli s drugim nego sa fijatom i mafijaskom drzavom kao sto je italija.ko drugi bi nas(ovu vlast) mogao da shvati ozbiljno

Koki

pre 14 godina

@Hogar, 29. mart 2012 14:07

Pa ako ćemo tako, mislim da bi danas Dajmlerov model iz 1896. godine bio još pristupačniji i jeftiniji za održavanje. A i avione i brodove bi trebalo praviti od drveta, kao nekada. Ko je blesav da baca pare na one metalne.

Šalu na stranu, Jugo je beznadežno zastareo auto, ne zadovoljava standarde koji su danas propisani.Pa nemaš više nijednu pumpu u Evropi (sem u Srbiji) na kojoj bi mogao da sipaš gorivo u svog Juga. Amerikanci su odavno rekli šta misle o takvom jednom automobilu, proglasili su ga za najgori u istoriji. Nuditi ga bilo kome istog takvog samo 20 godina zastarelijeg bi mogao da bude samo dobar vic. Jugo je završena priča i tačka. Naći će se već neki Kinezi ili Indusi da naprave još jeftiniji a savremeniji auto.

Julo Lõrincz

pre 14 godina

Samo jedna skromna informacija iz Slovačke: Naša zemlja će ove godine proizvesti 650.000 (šestopedeset hiljada) automobila marke Volskwagen, Peugeot i KIA. Izmedju njih u Bratislavi je počela proizvodnja novog malog VW nazvanog ,,up!" a u Žilini novi tip Kia c´eed, koje ste več mogli videti u prmieri na autosalonu u Ženevi. Ima nas 5,5 miliona.

Rime

pre 14 godina

Zasto srecnici? Nisu srecnici nego njihova vlada zna sta radi. Kao prvo u ovoj drzavi jedni druge ne postuju i ne vole. Kada vidis ovakve nerede u 21. veku na stadionima zbog toga sto je neko druge rase, nacije ili religije. To ti mnogo govori. Italijani nisu bili sigurni da je ovo pravo mesto za investicije, pa su poslali fiat, a ne ferarri, ali to ne znaci da je fiat nesto ponizavajuce. Kada budemo narod koji se medjusobno postuje i pomaze. Onda ce i drzava biti onakva kakva se trazi za nova ulaganja i sta znam.

Jovan

pre 14 godina

Cekajte ljudi , pa i nama ce doci Rusi sa juznim tokom naftovoda . Jeste da je proslo oko cetiri godine ali nema veze , doci ce . Ipak , daleko najvaznija stvar je da zivimo u drzavi koja je LIDER regiona .

Bane

pre 14 godina

Ne samo da sad pocinje Baureihe W246 (B-Klassa)u Kecskemetu koja se istovremeno montira i u Rastattu, nego na jesen pocinje i Baureihe C117 (mini CLS) koji ce se samo u Kecskemetu montirati.
A de ne govorimo o Audi-Motorenwerku u Györ.

Sale

pre 14 godina

@Zoso

Izgleda da ti istorija nije jaca strana,pa upravo Madjari pripadaju Finno-Ugric narodima koji su upravo turskoga porekla.A i turci su vladali tom istom Madjarskom skoro 200 godina tako da ti je komentar smesan.

Aleksandar

pre 14 godina

Malo je naslov preteran, jer nije u pitanju sreća već trud i ulaganje.

Za dolazak Daimler-a Mađarska je dala subvenciju od 111,5 miliona evra, i još 800.000evra za spajanje na železničku mrežu

Na to je EU Komisija dala zeleno svetlo još u julu 2009 godine.

više o tome na http://www.kfz-betrieb.vogel.de/verbaendeundpolitik/eupolitik/articles/204370/

Miloš

pre 14 godina

Šta je bilo sa pričom da Đoković dovodi Mercedes u Srbiju? Mislim da sledeći put novinari trebaju dobro da razmisle pre nego što objave slične gluposti.

Kakva EU...

pre 14 godina

ne otvara eu vrata jednoj drzavi nego sam narod otvara sebi sva vrata. Na primer svajcarska, norveska. Dve zemlje koje nisu u eu a jedne od najprospernijih na svetu. A sve su bile na istom nivou kao srbija. I tamo je bilo srednjeg veka, nije bilo struje i fabrika itd. I zasto su sad oni tu gde su a mi tu gde smo? Zato sto politicari rade za svoj narod i drzavu, i sto narod radi za svoju drzavu i svoje potomke. Ne moramo mi da budemo u eu da bi dosao mercedes. Moramo da budemo stabilni i ne srljati u konflikte nego sve resavati diplomatski.

nikkola

pre 14 godina

@Imamo sansu!: ima dosta nas koji se stvarno trudimo, ali sta vredi kad sto majstori za dana sagrade to sve vila za noc obaljuje, kao u onoj narodnoj pesmi.

Strahinja

pre 14 godina

Kakvih odje ima karikarura, oni i ne znaju sta komentarisu, o cemu se radi, samo lupaju neke private gluposti i neko nezadvoljstvo. Pa nije niko zadovoljan danas, al' ne mora na svaki clanak da se komentarise politicka desavanja u zemlji. Ja potpuno podrzavam otvaranje fabrike u Madjarskoj, clanica je evropsek unije, u krizi je, i treba da joj se pomogne. Korektan potez od Njemacke, Evropske unije, i Mercedes-Benza.

guska koja je spasla Rim

pre 14 godina

Mađari će praviti mercedes sa pogonom na benzin i eko-dizel,a mi ćemo dobiti fabriku za proizvodnju mercedesa na baterije?
(q-gera-b, 29. mart 2012 19:10)

Ne, nego na zdravu hranu.

pacijenti

pre 14 godina

A zasto bi Mercedes dolazio u Srbiju kada se po komentarima vidi da ovde zive teski kompleksasi i autosovinisti koji do podneva preziru sve sto ima veze sa Srbijom a od podneva preziru sebe. Maksimum dostignuca im je da permutuju par fraza o ruskoj guberniji a dan im prolazi u nalazenju krivaca u drugima za njihov mali i nerealizovani zivot. Zamislite da takve neko zaposli u Mercedesu, proizvodili bi jedan auto na po nedelju dana koji bi imao vek trajanja kraci i od tog famoznog moskvica.

pacijenti

pre 14 godina

A zasto bi Mercedes dolazio u Srbiju kada se po komentarima vidi da ovde zive teski kompleksasi i autosovinisti koji do podneva preziru sve sto ima veze sa Srbijom a od podneva preziru sebe. Maksimum dostignuca im je da permutuju par fraza o ruskoj guberniji a dan im prolazi u nalazenju krivaca u drugima za njihov mali i nerealizovani zivot. Zamislite da takve neko zaposli u Mercedesu, proizvodili bi jedan auto na po nedelju dana koji bi imao vek trajanja kraci i od tog famoznog moskvica.