Ponedeljak, 08.08.2005.

15:26

Zašto me odvraćaju od Alfe 145?

Zašto me odvraæaju od Alfe 145? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Dzemo

pre 14 godina

Dokaz da nemamo stručan kadar za servis istih,a ljubitelj sam italijanskih automobila,nemci su prosti za servis pa naši majstori ih više vole jer imaju manje posla a italijani imaju sofisticiranije mašine,šta da vam kažem Ferari ,znamo odakle je,Lambordžini isto ,Pagani takodje da ne nabrajam Ducati,Aprilia itd. itd. nemam ništa protiv nemaca ali su kod nas mnogo izvikani,tako da svima preporucujem italijanske modele,oko kubikaye se nemojte dvoumiti 1.6 1.8 2.0 trose ama bas skoro isto
tako da kada trosi neka bar i ide odnosno vuce,jeste da je registracija malo skuplja ali osecaj nadmocnosti u voznji
sve to ispravlja znaci samo 2.0 i nista vise,da se ne hvalim 3 godine sam vozio Themu 3.0 v6 ,v6 motor ne trpi plin samo da znate jer mi je isti zbog izduživanja ventila od visoke temperature(na pokazivacu je sve u redu,ali plin je malo specifičan) busio klip dva tri puta i glaava motora ne pasuje od alfe 164 3.0 v6,ako neko ima ovakvu lanciu na prodaju nek me kontaktira ili ostavi broj na ovoj stranici,pozdrav za sve ljubitelje sportskih automobila i savet ne vozite pijani ,ne dokazujte se pred nekim vozite za svoj merak ali samo na proverenim delovima puta koje vi znate i u granicama bezbednosti i normale .

aleksandar

pre 17 godina

ljudi imam ogroman problem.u oglasima sam naisao na alfu 156 2.0 16v TS 1999 godiste,sa vrlo bogatom opremom,po vrlo pristupacnoj ceni.zaljubljen sam u alfine modele ali nikada nisam posedovao ni jedan model sto zbog finansija a i godina,ali dosao je trenutak istine,ponedeljak je presudni dan da li cu ili necu konacno sesti za volan jednog od najlepsih automobila na svetu.voleo bi da neko od Vas "ALFISTA" podeli svoja iskustva o alfinim modelima,sto je moguce brze.HVALA UNAPRED SVIMA!!!!!!!!!!!!!!!

Danilo

pre 18 godina

Pozdravljam ljubitelje Alfe. Uskoro bi trebao da kupim Alfu 146 iz 2000. godine motor 1.4 sa 105 ks i ima ugradjen plin. Molio bih nekoga ko je imao iskustva sa ovim modelom da mi posalje mail i samim tim pomogne.
danilobwa@yahoo.com

vojislav

pre 19 godina

od januara sam vlasnik alfe 145 1.3/1.4 boxer 96g.prije toga punta 94g.,nemoze se merit s alfom,zvuk,ubrzavanje,pouzdanost,k valitet...sto se tice germanofila,shvacam ih,ali bez pametovanja istih.da talijani nemaju pojma,nebi reko?ali svako ima svoje misljenje.mane zanima da mi netko odgovori,potrosnja alfe moje,nesto vise o masini,limu,potrosnji,mjenjacu,kvacilu tj.svemu ukratko.tko ima iskustva sa istom.unapred hvala.od alfiste u povoju.

Tomislav Jaksic

pre 19 godina

pozdrav za sve imam jedan problem sa Alfom 145 1.8 T spark , od jedamput mi je pocela trokirati i jednostavno neprima gas a u leru radi kao traktor i to tako nekih 2 -3 min pa je onda sve ok jedno vreme i opet sve izpocetka .Ima li neko neki savet sta bi to moglo biti unapred hvala evo moj mail na koji cekam savete tomislave@tippnet.co.yu

Slavko

pre 19 godina

Imam Alfu 145 twin spark 1.6 88kw,kraj 1999, mozete mi reci koja joj je potrosnja? Mislim grad i na otvorenom!Kakav je automobil?, mislim vas kratak komentar!Hvala!

MARKO-VW

pre 19 godina

Alfa Romeo-ako želiš da visiš po servisima samo napred! Beži od italijana-to je samo šminka-spoljs gladac a unutra jadac. Automobil je nemac,japanac,korejanac,poneki francuz,ali italijan-NIKAD!

vanja

pre 19 godina

Caooo.. Kao prvo pozdav za sve ljubitelje alfe, konto sam da kupim sebi alfu 156 dizel 2,4 posto se moze lijepo uradit i nabudzit. E sad me interesuje imal ko takovo auto da mi nesto kaze o njemu kolika je potrosnja itd.. Unapred hvala.

Vedran

pre 19 godina

Poštovani alfisti, ili oni koji to nisu, trazim savjet u vezi kupnje Alfe GTV 2.0 TS. Zanima me koliko je novca potrebno za odrzavanje takvog automobila, najveće mane i stvari koje se MORAJU obavezno pogledati kod kupnje. Bio bi zadovoljan sa kvalitetnim i iskrenim odgovorima. Unaprijed zahvaljujem.

bero

pre 19 godina

Imam Lanciu Kappu 2.0 20v 145ks, krasan auto, ali prije dva tjedna mi je otišao motor, točnije leteći ležaj na radilici. To je već drugi riknuti motor otkako je imam (par mjeseci) i sve što mogu reći je da je taj motor za djedove i babe. Ne smiješ ga gaziti i kažu da će trajati, ali jednostavno ne hvala, više ne.

Milos

pre 19 godina

Necitajuci komentare recicu samo ovo o kvalitetu automobila sude ljudi koji nisu kompetentni cak ni za obicno misljenje jer se njihovova voznja svodi od semafora do semafora a odrzavanje na jednom godisnje i to zamena antifriza zimi. A i mehanicari istih nisu nista bolji sem sto pretpostavljaju sta bi to moglo da bude a sa popravke jugica presli su na golfa tek kraja devedesetih godina kada je poceo i uvoz istih i kada im pomenete drugi auto recice vam da to ne valja a sto se tice pouzdanosti i trajnosti motora pogotovo automobili iz VW PROGRAMA NE MOGU DA SE MERE SA ITALIJANSKIM MOTORIMA.

Zvonko

pre 19 godina

146 1.4 TS 1998. 150.000km, regularno servisirana. Vanredno na 140.000km novi izduvni sistem i na 150.000km lamela i korpa i cilindar. Na 120km ide 6.3l u gradu do 9,5l. Ni gram ulja nikada nije potrosila, ponekada neka halogenka (od kada sam ostao bez fabrickih koje su trajale do prosle godine).

Neverovatno pregledna, startna i potpuno laka za kontrolu i na 200km/h. U gradu fantasticna i sposobna da ukoci u svakom trenutku. Potrebno je malo vremena dok se navikne na voznju unazad, zbog visokog i podignutog zadnjeg dela. Unutra udobna, sa velikim gepekom, i klimom koja super greje i jos bolje hladi. Radio je malo nize nego sto je potrebno pa je nepregledniji za rukovanje, ali je ozvucenje fantasticno sa svojih 6 lepo balansiranih Pionirovih zvucnika fabricki upakovanih.

Sa zimskim gumama je potpuno stabilan i zimi i po ledu. Iskreno, u ovoj zemlji nemci imaju duplo vecu cenu od realne cene koje imaju u bilo kojoj drugoj zemlji. Alfe zahvaljujuci svim ljubiteljima nemaca imaju super cenu pa je odnos cena kvalitet skoro uvek na strani italijana. Unutrasnjost auta je kod Alfe prelepa, sedista fantasticna i istina je da je to pandam BMW-u tako da ne vidim svrhu pricati sa nekim vozacem golfa o ovom automobilu.

Vozio sam i druge Alfe pocev od 33-jke boxera i iskreno mislim da je bokser jaci ali i bucniji i mnogo veci potrosac. 159 je cifra koja mi se ovih dana vrti u glavi, i smatram da nije slucajno u Zenevi opet bila najhvaljeniji model pored S80 Volvoa. Mozda je cena koju su ti trazili za 145 malo jaca? Realno za tih 4.000 pre ces naci neku iz 1999. Ne vidim svrhu motora preko 1.6 za taj model.

Bora

pre 19 godina

Postovani, molim za pomoc, tj savet. Uskoro, najzad, treba da postanem vlasnik Alfe 147 1.6 16V TS. Bez obzira sto sma zakazao dijagnostiku i pregled, zanimaju me neki detalji na koje mozda imate odgovore:

Auto kada se pali (ujutro, tj prvi put) cuje se neki skripav zvuk koji traje jako kratko i zatim nestaje do sutra, tj dok se ne napravi velika pauza u paljenju. Zvuci kao problem kod kaisa za alternator za Fiate. I na soferci kod serijskog broja je 3, dok je na svim ostalim prozorima 1. Da li to obavezno znaci da je na autu menjana soferka s obzirom da je kupljena u Delta M?
Hvala

Nikola

pre 20 godina

Molio bih vas za savet i pomoc u vezi kupovine automobila.u velikoj sam dilemi izmedju golfa 3 kojeg sam planirao da kupim i lancie kappa za koju sam dobio povoljnu ponudu. Da li bi ste mogli da napravite krace poredjenje ta dva automobila u smislu karakteristika i cena rezervnih delova?
Unapred veoma zahvalan.

Boban

pre 20 godina

U velikoj meri sam zainteresovan za kupovinu ALFE 146 pa molim sve koji imaju iskustva sa njom da mi posalju svoje savete. Unapred se zahvaljujem.

tomislav

pre 20 godina

Postovani "alfisti" upravo sam citao mnoge komentare o alfama a koji se odnose na alfe s 1.6 boxer motorom i licno mislim da dosta ovih komentara je neumesno upuceno a od kojih boli srce kad ih cita alfista koji je vozio i vozi alfu s ovim motorom.
Kao prvo imao sam alfu 33 1.7 16v boxer koja je nista drugo do mali sportski bolid na cesti i sa svojih 137 KS i 100 kW moze upravo da parira "opevanim" twin spark masinama cak i u slucaju 2.0 twin spark.
Taj auto je ljubav iz mladosti, sada sam vlasnik 145-ce sa 1.6 boxer motorom 103 KS i 76 kW i lagao bih ako bih rekao da je osecaj isti.
Boxer motor je stariji od tvin sparka ali je to upravo motor zahvaljujuci kojem su alfe stekle svoju reputaciju ljutih drumskih krstarica.
Alfa 145 je odlican auto, odrzavanje je sigurno prihvatljivo pogotovo sto se boxer masine tice koja je sigurno jednostavnija za odrzavanje a i izdrzljivija kao i jeftinija u odnosu na T.S.
Bez uvrede svim ostalim alfistima koji voze T.S. 145 boxer uz dodatak KN filtera i super ulja recimo u mom slucaju Shell helix polusinteticki je u stanju da nadmasi samu sebe (mislim na dugovecnost).
Brutalan zvuk koji daje ce malo koga ostaviti ravnodusnim no opet alfa je stvar ukusa kad su masine u pitanju a zamerke upucene na racun boxer masina nisu potvrdjene no sigurno alfista koji proba alfu boxer vozice V6 sigurno jer je osecaj nezamenjiv.
Moje iskustvo s boxer masinama je temeljeno na iskustvu od 10 godina i nadam se da ce biti ako nista do uzeto u obzir. Hteo bi da jos kazem da jos dodam da se alfe voze prvo srcem pa onda svim ostalim cisto da se ne zaboravi. Hvala. Srdacan pozdrav. Cuore Sportivo! Viva di alfa.

Bojan

pre 20 godina

Trenutno sam u Americi i skupljam novac za svoj novi auto! Vec su me dva puta odgovarali od Alfe, ali kad se u nesto zaljubis kao dete, to se ne zaboravlja! Vec dva meseca ispitujem trziste i kontaktiram razne ljude da konacno stvorim sliku zasto svi beze od Alfe kao djavo od krsta i jos uvek nista nisam shvatio! Jedni je hvale i kazu da je prica o Nemcima izmisljena jer je mnogo nasih ljudi radilo tamo, a drugi opet pricaju da je Alfa stvarno losija od drugih automobila! Ali ono sto ja mogu da zakljucim je da se svi automobili kvare i da je u nasim uslovima trenutno luksuz imati auto, u smislu da mnogo novca treba izdvojiti za troskove ovog tipa u odnosu na prosecnu zaradu u Srbiji! Ali ako sam vozio Yugo 1989. i presao sa njim 200 000 kilometara, smeo sa njim krenuti na svaki put, isao na Jahorinu po najvecem snegu u poslednjih 120 godina, putovao 17 sati, obisao skoro celu stari i novu Jugoslaviju i jos uvek me slusa, pa hoce valjda i jedna Alfa 145! Sustina je samo pratiti svoje zelje i onda koliko god da auto predstavlja problem i da se kvari, da su delovi skupi, jednostavno zadovoljstvo je voziti ga i onda to sve pada u drugi plan! Mislim da je takav slucaj sa Alfom!
Pozdrav Alfistima od jednog pocetnika u Alfizmu! :)

Sasa

pre 20 godina

Ja sam vlasnik alfe 145 od juna meseca. Po opredeljenju sam zagriženi golfista i veliki ljubitelj Audija. Pošto trgujem sa automobilima imao sam priliku da dođem do alfe 145 1,4 boxer, sa plinom na kosovske tablice. Moram da priznam da me je komšija okuražio pošto je vozio taj model i rekao da nije skupa za održavanje. Istina je. Preko noći sam se zaljubio u auto. Uradio sam veliki servis, diskovi su po 1500 dinara, zupčasti kaiš (ima 2) 800 dinara. Za razliku od twin sparka, idu obične svećice NGK koje koštaju ukupno oko 800 dinara. Pravi Alfisti više vole boxer motore, zato što su deluju brutalnije u vožnji, daleko je lepši zvuk od twin sparka, a i održavanje je smešno u odnosu na twin spark. Sa autom sam prešao već 4-5000 km, vozim ga pun gas i iskreno mi se sviđa. Zamerka mi je što je auto nizak, tako da se u parkiravam u rikverc. Auto odlično leži, vanvremenski je lep i to se vidi u nekim oficijelnim testovima i kao polovnog auta.Tokom vožnje imaš osećaj kao da voziš mnogo veći auto. Ima puno mesta. Iskreno, volim da vozim ovaj auto, a posedovao sam i daleko skuplje automobile od ove alfice. Skuplja je nekih 20% od Golfa za održavanje (ukoliko nije twin spark. Mehanika se bazira na Fiat Tipu, tako da je i tu tajna nižih troškova održavanja vešanja, Alfe 145/146 i alfe GTV. Iskreno mislim da je veoma interesantan auto,a što se tiče dalje prodaje barem jedanput nedeljno me neko pita da li je na prodaju.

spiridomus

pre 20 godina

KUPI ALFU!
Imao sam 146 sa 1.6 boxerom i prodao. Sada vozim VW dizel i hocu sebi gace da pojedem. Alfa je nesto drugo i po osecaju i po dizajnu se moze porediti jedino sa BMW-om samo sto su alfe mnogo pristupacnije. Jeste imaces problema da u svakoj trafici nadjes deo kao za VW ili Opele, ali servisi, pogotovo ovlascenji, sasvim dobro rade svoj posao i nije problem naci deo. I ne slusaj price: "kad svaba nesto napravi to je zakon, italijani nemaju pojma, to su ti obicni sminkeri" imam VW u firmi imam Opele, Skodu i Kiju od svih njih najmanje odrzavanja trazi Kija, a ako je dobra Alfa ne mora da bude nista zahtevnija. Konfor, osecaj i sportski duh je nesto sto samo Alfa moze da ponude na tako zavodljiv nacin. OK cool je Honda sigurno je izdrzljiva, OK bolji je motor Tspark, ali za 4000 € nema nista sto bar priblizno moze da nadomesti gospodski osecaj alfe sa ful opremom. Jedino mi gas smeta u tvojoj prici. Nisam imao iskustva sa Alfama na gas, ali nekako mi ne ide, ako je do potrosnje vidi koliko su JTD Alfe. Aedan moj prijatelj ima 145 1.9 JTD i stvarno je sjajna samo ako se ne varam bila je dosta skuplja. Samo da dodam da tip kojem sam ja prodao Alfu sada posle godinu dana i 20000-tak predjenih km nije imao ama bas ni jedan cak ni najsitniji kvar. Razmisli zasto svi koji su imali Alfu pokusavaju da te ubede da im se pridruzis, i budi uveren da su razlozi za to dobronamerni, jedva cekam da skupim malo para pa da se vratim u Alfa klan ali ovog puta u 156-ticu.

Milan

pre 20 godina

Kupi 145, nećeš se pokajati. Uzmi je sa nekim jačim motorom , 1.8TS ili 2.0TS. Imam 145 sa 1.4Ts motorom 103KS i hoću još snage. Prostran auto za porodicu, odličan za vožnju, menjaj redovno ulje i filter, na max 7000km, i gazi. Zabava je tek preko 3000rpma, kad shvatiš šta voziš. Odlično ležanje, odlične kočnice, sportsko srce... Kupi, nećeš pogrešiti.

Lancist

pre 20 godina

Vozaci,
imao sam Lanciu Themu 2.0 turbo 16V(185ks) dve godine koja je bila 90 god. Presao sam sa njom preko 30.000 km i nikada nisam imao nijedan ozbiljan problem. Tacnije isao sam sa njom u Nemacku u i vozio sam je 200 kmh ili vise po ceo dan tamo i nazad jer sam imao ograniceno vreme za odlazak i povratak. Auto i posle takve voznje nije imao nikakvih problema (temp ulja je tada oko 150 st. celzijusa) i danas ga vozi jedan moj prijatelj koji je ostriji vozac od mene. A sto se tice kape sa istim motorom, verovatno mnogi ne znaju da je to motor koji ima obrtni momenat 300nm i da na 2750 obrtaja ostvaruje isti, tacnije 120 kmh u petom stepenu prenosa ostvaruje na 2200 rpm(sto retko koji dizel moze), tako da je taj motor veoma dobro izbalansiran i radi na 550 rpm u leru. Inace isti u kapi ima 205ks. Sto se tice 3.0 V6 po nekim statistikama to je jedan od najboljih V6 agregata ikada napravljenih, jer ima primeraka i sa preko milion kilomentara, ja licno znam nekoliko sa 600-700.000.
Lancie samo hoce redovan servis (posebno ulje i filteri) i ne drapati ih hladne, posle toga je moguca i cigla na gasu. Jos nesto, to je u osnovi isti motor koji se dokazao na reliju u Delti turbo HF integrale koju je nepotrebno blize opisivati.
Pozdrav svima!

BZ

pre 20 godina

Kolege, ako ste u dilemi, pre kupovine polovnog automobila, pogledajte cite: www.carsurvey.org (na engleskom) i procitajte sta vlasnici pisu o dobrim i losim stranama svojih polovnih ljubimaca. Sve marke, svi modeli, 70.000 priloga iz celog sveta.

Zoran

pre 20 godina

za PETRA NS: vozio sam Lancia Thema, 3.0 , V6 .. skoro 2 godine .. auto je bio 1991-o god. i hteo sam da predjem na noviju, Kappu .. medjutim, cuo sam, da motor od 2.0 16V , nije bas dovoljno robustan, tj. da je malo vise nabudzen, pa hoce i da crkne :)
Majstor koji je mani odrzavao Lanciu, vozi Kappu, ali 3.0 .. i kaze da je taj motor odlican.

Mozda je najbolje da odes do Deltinog Servisa, ili u MIrijevu (sto bas i ne preporucujem) pa da njih pitas za savet.

Inace, vozio sam 2 godine Themu, presla ko zna koliko i bio sam prezadovoljan .. sada vozim Astru 1997-o god. i stalno se nesto kvari .. sitnice, ali se kvari ..

Victor

pre 20 godina

Odgovor Petru za Lanciu.

Kappa je super salonski automobil kada je nov i ako ga polovnog vozis u Italiji. Udoban, prostran, sjajnog dizajna, dovoljno mocan za tu karoseriju.

Thema ne znam kakva je, dok sam Tezis malo upoznao. Tezis je pravi "limo" u klasi Mercedesa S i veci je od Kappe. O njemu sve najbolje, jer izgleda jedinstveno, motori provereni, krcat dodatnom opremom i luksuzom. Pravi mafijaski auto jedinstvenog stila.

Kappu ti generalno ne bih preporucio jer ista iz nekih razloga nije postigla neku znacajniju prodaju, cak ni u Italiji, iako izgleda odlicno i vozi se vrlo udobno. Ne preporucujem je pre svega sto rezervne delove, posebno one male i sitne, tesko da ces naci u Srbiji.

Pre godinu dana sam hteo bas jednu da kupim, pa sam posmatrao koliko je ima na nasim ulicama. Nema je, ako sam naleteo na 5-6 njih u Beogradu, i to 2 na taksiju.

U to vreme sam pitao i vozace iz Poste koji su je vozili o njihovim utiscima. Rekli su mi da je super za voznju, u klasi Audija 6, i cak su najradije nju i vozili zbog opsteg utiska i udobnosti, ali sitnih kvarova je bilo vise nego kod Audija (elektronika, termostati i slicne sitnice).

Promisli dobro, iako ti to sugerise neko ko generalno voli i vozi italijanske automobile.

ZP

pre 20 godina

Imam suzu sa bošovim sistemom ubrizgavanja i elektronike (mislim da je i kod alfi isto) i imao sam problema sa lergasom. Posle svih varijanti raznih podešavanja i čačkanja kupio sam lergas uređaj (kružnog oblika sa dva priključka za creva za vazduh) po ceni od 1000 dinara preko halo oglasa i - radi!

Petar ns

pre 20 godina

Poštovani,
ne vidim drugačiju mogućnost da Vam postavim pitanje u vezi moje namere da kupim neku od Lancia i to: Kappu 20 turbo 16V, 20 turbo 20V ili 2.4 jtd. Kakvo je vaše mišljenje i u odnosu na prethodnu Themu i današnji Tesis koji je takodje kandidat za kupovinu.

Nadam se da ću dobiti odgovor. S poštovanjem,

Petar ns

Milan

pre 20 godina

Svaka čast za sve prethodne komentare, konačno da se bez preterane strasti pa čak i vređanja komentarišu u suštini različiti ukusi kad su automobili u pitanju.

Mirko

pre 20 godina

Hvala Nemanja. Za g. Bjelobrka: Ako mi je zaista crk'o motor koji kontroliše ler-gas (tj. ne pomogne opisano čišćenje), treba da počnem da štedim. Čuo sam da taj motor za Bravu i Pola košta oko 200 EUR.
Da, da ne zaboravim. Čest problem na Twin Spark motorima je varijator hoda bregaste (usisna bregasta gura ventil dublje na visokim obrtajima). Ovo je inače izum koji je Honda primenila ÿ88 u F1 (VTEC), a posledica je da se zalepite za sedište kad stignete do 5000 obrtaja. Kao i za sve pametne, korisne (i nedovoljno ispitane) izume, cijena je prava sitnica: 150 EUR.
Kao što rekoh, ako Vas takve stvari plaše...

nemanja

pre 20 godina

Nemiran rad u leru je relativno cest problem kod Alfi sa vecom kilometrazom, pogotovo kad se priblizava vreme servisu. Nista strasno u vecini slucajeva. Evo odgovora sa www.alfa156.net kako da to otklonite. Potrebno je samo da prevedete...Usput ima jos dosta dobrih saveta - Englezi su najveci "manijaci" za takve stvari

If the Twin spark engine is NOT idling OK (at about 900 rpm), but
suddenly go to about 1500rpm then down to about 500rpm then jump
between these values a couple of times then back to 900rpm.
The engine might even stall during this.

In most cases, there is an easy 10-minutes cure:

With a screwdriwer you loosen the spanner ring around the airintake-tube
at the point where it connects to the throttle-house.

Pull and bend the black intake-rubbertube a bit to the side and spray some
WD-40 onto the butterfly-valve. Let it work a minute or two, and then wipe
the inside of the throttle-house and the butterfly-valve with a clean cloth.

Oh - yes, you have to use one hand/finger doing the cleaning, and your
other hand/fingers pushing the top of the valve, so it opens and allows
you to clean up the inside. Would be nice with a third hand, though.

The reason for the erattic idle is, that over time the butterfly-valve picks
up dirt in the air-intake-tube. The dirt prevents the valve from completely
closing. The engine therefore gets confused thinking the valve is a bit
open (- thinks, that it is you putting your right foot to the pedal :) ).

You might have to reposition the idle engine to fix this completely after doing
the above. The way to do that is:
1. Insert key and turn to last position before start. Let it there for 90 seconds.
2. Then turn back off for 90 seconds (with key in).
3. Then start up the engine not using the throttle for a few seconds.

If this is not the cure, you can have a faulty idle speed motor and then
it has to be replaced.

Warning: I have received info from one reader who actually broke his
throttle body trying this. So BE CAREFUL doing this!

igor

pre 20 godina

vlasnik alfe 146 (1.4TS '98/XII presla 60000) frustriran problemom sa ler gasom. pri cemu kod mene to toliko oscilira da mi se povremeno kola i ugase!!! 4 puta bio u servisu, 2 puta od toga menjana lambda sonda (80E + ruke). ...mada posto se u popravke kola razumem kao u heklanje mogao je majstor da mi sva 4 puta menja istu. uglavnom majstor mi kola nasteluje (...kao ima neki ultra/giga comp za to), motor lepo radi narednih stotinak km, a onda opet ista prica.
Ako neko zna resenje (ili ako zna dobrog majstora/servis za Alfe) molio bih da podeli sa nama (vidim da nas ima vise zainteresovanih)

Za g. Bjelobrka: za 10000km koliko sam ja presao sa njim odkada sam ga kupio, osim gore navedenog, nije bilo ni jednog drugog problema.
Na 50000 sam menjao cao auspuh, pakne na sva 4 tocka, filter za ulje, vazduh, ulje i mislim filter za klimu...(mislim da je to sve) i to me doslo , koliko se secam oko 700E.

Mirko

pre 20 godina

Poštovani g. Bjelobrk, ljudi koji vas odvraćaju od Alfe su u verovatno ljudi koji je nikada nisu imali. Još nisam sreo nekoga ko vozi Alfu staru manje od 15 godina ko Vam je neće preporučiti.
Vozim Alfu 146 1.6 TS, ÿ98 godište. Potrošnja je, blago rečeno, užasna. Za čas izađe na 12 - 15 litara. Samo treba da konstantno vozite 200.
Moj otac je upravo prešao 218 km sa 10.5 litara, od Zlatibora do Kragujevca i po Zlatiboru. Mereno punjenjem rezervoara dok ne prelije. Ne verujem da ga je OMV častio. Treba naglasiti da čovek ima 69 godina, i nije "tipičan" vozač Alfe, tj. ne uživa u naterivanju na 7200 obrtaja kao ja.
Više puta smo istom metodom izmerili 6.5 litara pri 130, 8 litara na 160.
Što se delova tiče, bilo koja kola te generacije nisu za ljude sa prosečnom srbijanskom platom. Moj drug ima Astru 1.6 16v, `98. Za godinu dana je platio 300 EUR kondenzator klime, 180 EUR EGR, i još neke sitnice. I troši litar ulja na 10000km. Ako Vas takve stvari plaše, najdobronamernije savetujem da kupite Keca. Naravno, imajte u vidu da Alfe ljudi kupuju da bi ih maltretirali, ne štedeli. Prosečna Alfa je imala mnogo "teži" život nego Korola, Megan, Astra i slični "penzionerski" automobili. Slažem se sa drugima da Alfin bokser treba izbegavati. Twin Spark je mnogo jači, i lakše podnosi tipičnog "Alfistu".
Uzgred, i ja imam isti problem sa obrtajima na ler gasu kao g. Victor. Zna li neko o čemu se radi?

stefan

pre 20 godina

da li bi neko bio ljubazan da mi prenese utiske o alfi 1.47 2.0 TS? vidim da se 156-ca cesto pominje, ali meni je 147 lepsa a i novija je. secam se da je autor teksta kratko poredio 147-cu sa mazdom 3 ali to je bio prilicno kratak tekst. takodje me zanima koliko je osvezena 147-ca (modeli 2004 pa nadalje) unapredjena u odnosu na starije godiste? takodje, ako ima neki 2-metras da vozi alfu, da prenese utiske o komforu?hvala unapred svima.

Victor

pre 20 godina

Iskustvo mi je vezano za Alfu 146 1.4 16V i vrlo je prijatno. To je isti model kao i 145 ali sedan varijanta.

Enterijer je uzbudljiv i "dizajniran", temperamentna je i zivahna. Treba joj gasa na nizim obrtajima u sporoj gradskoj voznji, jer se zagrcne.

Menjac vrlo dobar i odmeren. Preglednost savrsena. Udobnost odlicna, nije sportski tvrda iako ide kao metak. Ubrzanja fenomenalna i max brzina oko 200 km/h! Mada, priznajem na brzinama iznad 160 km/h ne pruza osecaj stabilnosti vozacu jer je laka, pa imate utisak da leti po putu. Ali su zato medjuubrzanja i preticanja, bilo u gradu ili na otvorenom, cisto i neprevazidjeno zadovoljstvo.

Zvucna izolacija je korektna mada daleko od klase audija ili Alfe 156, mada na tim brzinama se ne slusaju zvukovi spolja nego glasna muzika iznutra.

Potrosnja oko 7-8l na otvorenom putu u zustroj voznji bez velikog preterivanja. Po gradu oko 11.

Problemi su bili:
1. kvaka na vratima se odlepila!
2. brisaci su se kvarili
3. obrtomer je na leru poskakivao svremena na vreme turirajuci motor, sto je posebno bilo zanimljivo na semaforu, unoseci sportski duh i prijatnu nervozu. Taj fenomen nijedan servis nije uspeo da resi :>)

Za zustre i temperamentne vozace ta alfa je prvi korak ka Alfi 156 i 166. S druge strane, verzija za koju pita citalac nikada ne bih kupio jer je to manje temperamentan motor pa jos na gas, to vise nije Alfa.

Alfa nije stedisa ni u kom posebnom smislu: potrosnja, odrzavanje, pouzdanost. Ona je stil zivota, tako da ako niste alfista po ubedjenju vec mislite samo da se tako predstavljate, napravicete pogresan izbor. Zbog ugodjaja koji pruza posveceni fanovi alfi mnogo toga oprastaju i ugadjaju joj.

Kupite si neki manje zahtevan auto :>)

XkillerX

pre 20 godina

imao sam zadovoljstvo da provozam hondu civic sa "obicnim" 1,4 motorom - 75KS. taj autic je sve samo ne "obican" i "spor". ide kao zmaj, trosi kao dva upaljaca, spada medju najpouzdaniji, i posle voznje me je ostavio da se pitam ima li potrebe za jacim motorom za taj auto... za ne verovati dok se ne proba.

Dragan

pre 20 godina

Honda Civic 1.6 EX 2dr - 'American Coupe' , ili evropska oznaka istog auta 1.6i SR VTEC Coupe.
1590 ccm, 127 konja, 8.7 sec ubrzanje do 100 km/h, potrosnja: 5,6 lit na konstantnih 90 km/h, 6,8lit autoputem do 140 km/h, 7,5 lit kombinovano autoput/grad, 8,5lit - izivljavanje/jaki startovi/autoput 180-200 km/h. Odrzavanje: filter za ulje 6 EUR i 2.8 lit Mobil 1 sintetickog ulja 20 EUR - na svakih 10tak hiljada km, filter za vazduh i filter za gorivo - svakih 20.000km, kaisevi - svakih 100.000 km. Manzetne poslije 205.000km. Toplo preporucujem. Da ne znam da sam presao 210.000km, ni sam ne bih povjerovao. Ide ko zmaj, ne poznaje mu se kilometraza uopste. Volim Alfe, cak-stavise zaljubljen sam u njih, ali: jednom Honda - uvijek Honda.

nemanja

pre 20 godina

Vozim Alfu 156 i super sam zadovoljan s njom (vec sam pisao ovde o tome...), i o Alfama mislim skoro sve najbolje, ali ne mogu da vam preporucim 145 1.6 sa bokser motorom, jer je auto zbog pocinkovane karoserije tezak, a bokser nema dovoljno obrtnog momenta, tako da auto treba naterivati u visoke obrtaje da bi isao nesto zustrije. Cak ni jaci bokser 1.7 16v po tom pitanju ne zadovoljava. Mnogo, mnogo bolji izbor je twin spark 1.6. Sa tim motorom 145 je "prodisala". S obzirom na navedeno, verovatno je tih 140000km bilo poprilicno naporno za auto koji je opisan, pa ko zna u kakvom je stanju motor. Ako hocete 145 samo trazite "twin spark" - vozio sam se u njemu - ide jako dobro, vrlo stabilan, puno prostora unutra...a kao "bivsi" Hondas mogu da vam preporucim (kao sto je i napisao autor teksta) civic 1.4iS - odlican auto i jos bolje - civic 1.5iLS (114ks). Do 1600 kubika u toj klasi, na nasem trzistu, nema zustrijih motora nego sto je taj Alfin i ovi Hondini.

vojislav

pre 19 godina

od januara sam vlasnik alfe 145 1.3/1.4 boxer 96g.prije toga punta 94g.,nemoze se merit s alfom,zvuk,ubrzavanje,pouzdanost,k valitet...sto se tice germanofila,shvacam ih,ali bez pametovanja istih.da talijani nemaju pojma,nebi reko?ali svako ima svoje misljenje.mane zanima da mi netko odgovori,potrosnja alfe moje,nesto vise o masini,limu,potrosnji,mjenjacu,kvacilu tj.svemu ukratko.tko ima iskustva sa istom.unapred hvala.od alfiste u povoju.

aleksandar

pre 17 godina

ljudi imam ogroman problem.u oglasima sam naisao na alfu 156 2.0 16v TS 1999 godiste,sa vrlo bogatom opremom,po vrlo pristupacnoj ceni.zaljubljen sam u alfine modele ali nikada nisam posedovao ni jedan model sto zbog finansija a i godina,ali dosao je trenutak istine,ponedeljak je presudni dan da li cu ili necu konacno sesti za volan jednog od najlepsih automobila na svetu.voleo bi da neko od Vas "ALFISTA" podeli svoja iskustva o alfinim modelima,sto je moguce brze.HVALA UNAPRED SVIMA!!!!!!!!!!!!!!!

Tomislav Jaksic

pre 19 godina

pozdrav za sve imam jedan problem sa Alfom 145 1.8 T spark , od jedamput mi je pocela trokirati i jednostavno neprima gas a u leru radi kao traktor i to tako nekih 2 -3 min pa je onda sve ok jedno vreme i opet sve izpocetka .Ima li neko neki savet sta bi to moglo biti unapred hvala evo moj mail na koji cekam savete tomislave@tippnet.co.yu

Danilo

pre 18 godina

Pozdravljam ljubitelje Alfe. Uskoro bi trebao da kupim Alfu 146 iz 2000. godine motor 1.4 sa 105 ks i ima ugradjen plin. Molio bih nekoga ko je imao iskustva sa ovim modelom da mi posalje mail i samim tim pomogne.
danilobwa@yahoo.com

Slavko

pre 19 godina

Imam Alfu 145 twin spark 1.6 88kw,kraj 1999, mozete mi reci koja joj je potrosnja? Mislim grad i na otvorenom!Kakav je automobil?, mislim vas kratak komentar!Hvala!

Milos

pre 19 godina

Necitajuci komentare recicu samo ovo o kvalitetu automobila sude ljudi koji nisu kompetentni cak ni za obicno misljenje jer se njihovova voznja svodi od semafora do semafora a odrzavanje na jednom godisnje i to zamena antifriza zimi. A i mehanicari istih nisu nista bolji sem sto pretpostavljaju sta bi to moglo da bude a sa popravke jugica presli su na golfa tek kraja devedesetih godina kada je poceo i uvoz istih i kada im pomenete drugi auto recice vam da to ne valja a sto se tice pouzdanosti i trajnosti motora pogotovo automobili iz VW PROGRAMA NE MOGU DA SE MERE SA ITALIJANSKIM MOTORIMA.

Petar ns

pre 20 godina

Poštovani,
ne vidim drugačiju mogućnost da Vam postavim pitanje u vezi moje namere da kupim neku od Lancia i to: Kappu 20 turbo 16V, 20 turbo 20V ili 2.4 jtd. Kakvo je vaše mišljenje i u odnosu na prethodnu Themu i današnji Tesis koji je takodje kandidat za kupovinu.

Nadam se da ću dobiti odgovor. S poštovanjem,

Petar ns

tomislav

pre 20 godina

Postovani "alfisti" upravo sam citao mnoge komentare o alfama a koji se odnose na alfe s 1.6 boxer motorom i licno mislim da dosta ovih komentara je neumesno upuceno a od kojih boli srce kad ih cita alfista koji je vozio i vozi alfu s ovim motorom.
Kao prvo imao sam alfu 33 1.7 16v boxer koja je nista drugo do mali sportski bolid na cesti i sa svojih 137 KS i 100 kW moze upravo da parira "opevanim" twin spark masinama cak i u slucaju 2.0 twin spark.
Taj auto je ljubav iz mladosti, sada sam vlasnik 145-ce sa 1.6 boxer motorom 103 KS i 76 kW i lagao bih ako bih rekao da je osecaj isti.
Boxer motor je stariji od tvin sparka ali je to upravo motor zahvaljujuci kojem su alfe stekle svoju reputaciju ljutih drumskih krstarica.
Alfa 145 je odlican auto, odrzavanje je sigurno prihvatljivo pogotovo sto se boxer masine tice koja je sigurno jednostavnija za odrzavanje a i izdrzljivija kao i jeftinija u odnosu na T.S.
Bez uvrede svim ostalim alfistima koji voze T.S. 145 boxer uz dodatak KN filtera i super ulja recimo u mom slucaju Shell helix polusinteticki je u stanju da nadmasi samu sebe (mislim na dugovecnost).
Brutalan zvuk koji daje ce malo koga ostaviti ravnodusnim no opet alfa je stvar ukusa kad su masine u pitanju a zamerke upucene na racun boxer masina nisu potvrdjene no sigurno alfista koji proba alfu boxer vozice V6 sigurno jer je osecaj nezamenjiv.
Moje iskustvo s boxer masinama je temeljeno na iskustvu od 10 godina i nadam se da ce biti ako nista do uzeto u obzir. Hteo bi da jos kazem da jos dodam da se alfe voze prvo srcem pa onda svim ostalim cisto da se ne zaboravi. Hvala. Srdacan pozdrav. Cuore Sportivo! Viva di alfa.

Bojan

pre 20 godina

Trenutno sam u Americi i skupljam novac za svoj novi auto! Vec su me dva puta odgovarali od Alfe, ali kad se u nesto zaljubis kao dete, to se ne zaboravlja! Vec dva meseca ispitujem trziste i kontaktiram razne ljude da konacno stvorim sliku zasto svi beze od Alfe kao djavo od krsta i jos uvek nista nisam shvatio! Jedni je hvale i kazu da je prica o Nemcima izmisljena jer je mnogo nasih ljudi radilo tamo, a drugi opet pricaju da je Alfa stvarno losija od drugih automobila! Ali ono sto ja mogu da zakljucim je da se svi automobili kvare i da je u nasim uslovima trenutno luksuz imati auto, u smislu da mnogo novca treba izdvojiti za troskove ovog tipa u odnosu na prosecnu zaradu u Srbiji! Ali ako sam vozio Yugo 1989. i presao sa njim 200 000 kilometara, smeo sa njim krenuti na svaki put, isao na Jahorinu po najvecem snegu u poslednjih 120 godina, putovao 17 sati, obisao skoro celu stari i novu Jugoslaviju i jos uvek me slusa, pa hoce valjda i jedna Alfa 145! Sustina je samo pratiti svoje zelje i onda koliko god da auto predstavlja problem i da se kvari, da su delovi skupi, jednostavno zadovoljstvo je voziti ga i onda to sve pada u drugi plan! Mislim da je takav slucaj sa Alfom!
Pozdrav Alfistima od jednog pocetnika u Alfizmu! :)

Dzemo

pre 14 godina

Dokaz da nemamo stručan kadar za servis istih,a ljubitelj sam italijanskih automobila,nemci su prosti za servis pa naši majstori ih više vole jer imaju manje posla a italijani imaju sofisticiranije mašine,šta da vam kažem Ferari ,znamo odakle je,Lambordžini isto ,Pagani takodje da ne nabrajam Ducati,Aprilia itd. itd. nemam ništa protiv nemaca ali su kod nas mnogo izvikani,tako da svima preporucujem italijanske modele,oko kubikaye se nemojte dvoumiti 1.6 1.8 2.0 trose ama bas skoro isto
tako da kada trosi neka bar i ide odnosno vuce,jeste da je registracija malo skuplja ali osecaj nadmocnosti u voznji
sve to ispravlja znaci samo 2.0 i nista vise,da se ne hvalim 3 godine sam vozio Themu 3.0 v6 ,v6 motor ne trpi plin samo da znate jer mi je isti zbog izduživanja ventila od visoke temperature(na pokazivacu je sve u redu,ali plin je malo specifičan) busio klip dva tri puta i glaava motora ne pasuje od alfe 164 3.0 v6,ako neko ima ovakvu lanciu na prodaju nek me kontaktira ili ostavi broj na ovoj stranici,pozdrav za sve ljubitelje sportskih automobila i savet ne vozite pijani ,ne dokazujte se pred nekim vozite za svoj merak ali samo na proverenim delovima puta koje vi znate i u granicama bezbednosti i normale .

Zvonko

pre 19 godina

146 1.4 TS 1998. 150.000km, regularno servisirana. Vanredno na 140.000km novi izduvni sistem i na 150.000km lamela i korpa i cilindar. Na 120km ide 6.3l u gradu do 9,5l. Ni gram ulja nikada nije potrosila, ponekada neka halogenka (od kada sam ostao bez fabrickih koje su trajale do prosle godine).

Neverovatno pregledna, startna i potpuno laka za kontrolu i na 200km/h. U gradu fantasticna i sposobna da ukoci u svakom trenutku. Potrebno je malo vremena dok se navikne na voznju unazad, zbog visokog i podignutog zadnjeg dela. Unutra udobna, sa velikim gepekom, i klimom koja super greje i jos bolje hladi. Radio je malo nize nego sto je potrebno pa je nepregledniji za rukovanje, ali je ozvucenje fantasticno sa svojih 6 lepo balansiranih Pionirovih zvucnika fabricki upakovanih.

Sa zimskim gumama je potpuno stabilan i zimi i po ledu. Iskreno, u ovoj zemlji nemci imaju duplo vecu cenu od realne cene koje imaju u bilo kojoj drugoj zemlji. Alfe zahvaljujuci svim ljubiteljima nemaca imaju super cenu pa je odnos cena kvalitet skoro uvek na strani italijana. Unutrasnjost auta je kod Alfe prelepa, sedista fantasticna i istina je da je to pandam BMW-u tako da ne vidim svrhu pricati sa nekim vozacem golfa o ovom automobilu.

Vozio sam i druge Alfe pocev od 33-jke boxera i iskreno mislim da je bokser jaci ali i bucniji i mnogo veci potrosac. 159 je cifra koja mi se ovih dana vrti u glavi, i smatram da nije slucajno u Zenevi opet bila najhvaljeniji model pored S80 Volvoa. Mozda je cena koju su ti trazili za 145 malo jaca? Realno za tih 4.000 pre ces naci neku iz 1999. Ne vidim svrhu motora preko 1.6 za taj model.

Lancist

pre 20 godina

Vozaci,
imao sam Lanciu Themu 2.0 turbo 16V(185ks) dve godine koja je bila 90 god. Presao sam sa njom preko 30.000 km i nikada nisam imao nijedan ozbiljan problem. Tacnije isao sam sa njom u Nemacku u i vozio sam je 200 kmh ili vise po ceo dan tamo i nazad jer sam imao ograniceno vreme za odlazak i povratak. Auto i posle takve voznje nije imao nikakvih problema (temp ulja je tada oko 150 st. celzijusa) i danas ga vozi jedan moj prijatelj koji je ostriji vozac od mene. A sto se tice kape sa istim motorom, verovatno mnogi ne znaju da je to motor koji ima obrtni momenat 300nm i da na 2750 obrtaja ostvaruje isti, tacnije 120 kmh u petom stepenu prenosa ostvaruje na 2200 rpm(sto retko koji dizel moze), tako da je taj motor veoma dobro izbalansiran i radi na 550 rpm u leru. Inace isti u kapi ima 205ks. Sto se tice 3.0 V6 po nekim statistikama to je jedan od najboljih V6 agregata ikada napravljenih, jer ima primeraka i sa preko milion kilomentara, ja licno znam nekoliko sa 600-700.000.
Lancie samo hoce redovan servis (posebno ulje i filteri) i ne drapati ih hladne, posle toga je moguca i cigla na gasu. Jos nesto, to je u osnovi isti motor koji se dokazao na reliju u Delti turbo HF integrale koju je nepotrebno blize opisivati.
Pozdrav svima!

Bora

pre 19 godina

Postovani, molim za pomoc, tj savet. Uskoro, najzad, treba da postanem vlasnik Alfe 147 1.6 16V TS. Bez obzira sto sma zakazao dijagnostiku i pregled, zanimaju me neki detalji na koje mozda imate odgovore:

Auto kada se pali (ujutro, tj prvi put) cuje se neki skripav zvuk koji traje jako kratko i zatim nestaje do sutra, tj dok se ne napravi velika pauza u paljenju. Zvuci kao problem kod kaisa za alternator za Fiate. I na soferci kod serijskog broja je 3, dok je na svim ostalim prozorima 1. Da li to obavezno znaci da je na autu menjana soferka s obzirom da je kupljena u Delta M?
Hvala

bero

pre 19 godina

Imam Lanciu Kappu 2.0 20v 145ks, krasan auto, ali prije dva tjedna mi je otišao motor, točnije leteći ležaj na radilici. To je već drugi riknuti motor otkako je imam (par mjeseci) i sve što mogu reći je da je taj motor za djedove i babe. Ne smiješ ga gaziti i kažu da će trajati, ali jednostavno ne hvala, više ne.

Mirko

pre 20 godina

Poštovani g. Bjelobrk, ljudi koji vas odvraćaju od Alfe su u verovatno ljudi koji je nikada nisu imali. Još nisam sreo nekoga ko vozi Alfu staru manje od 15 godina ko Vam je neće preporučiti.
Vozim Alfu 146 1.6 TS, ÿ98 godište. Potrošnja je, blago rečeno, užasna. Za čas izađe na 12 - 15 litara. Samo treba da konstantno vozite 200.
Moj otac je upravo prešao 218 km sa 10.5 litara, od Zlatibora do Kragujevca i po Zlatiboru. Mereno punjenjem rezervoara dok ne prelije. Ne verujem da ga je OMV častio. Treba naglasiti da čovek ima 69 godina, i nije "tipičan" vozač Alfe, tj. ne uživa u naterivanju na 7200 obrtaja kao ja.
Više puta smo istom metodom izmerili 6.5 litara pri 130, 8 litara na 160.
Što se delova tiče, bilo koja kola te generacije nisu za ljude sa prosečnom srbijanskom platom. Moj drug ima Astru 1.6 16v, `98. Za godinu dana je platio 300 EUR kondenzator klime, 180 EUR EGR, i još neke sitnice. I troši litar ulja na 10000km. Ako Vas takve stvari plaše, najdobronamernije savetujem da kupite Keca. Naravno, imajte u vidu da Alfe ljudi kupuju da bi ih maltretirali, ne štedeli. Prosečna Alfa je imala mnogo "teži" život nego Korola, Megan, Astra i slični "penzionerski" automobili. Slažem se sa drugima da Alfin bokser treba izbegavati. Twin Spark je mnogo jači, i lakše podnosi tipičnog "Alfistu".
Uzgred, i ja imam isti problem sa obrtajima na ler gasu kao g. Victor. Zna li neko o čemu se radi?

Boban

pre 20 godina

U velikoj meri sam zainteresovan za kupovinu ALFE 146 pa molim sve koji imaju iskustva sa njom da mi posalju svoje savete. Unapred se zahvaljujem.

Mirko

pre 20 godina

Hvala Nemanja. Za g. Bjelobrka: Ako mi je zaista crk'o motor koji kontroliše ler-gas (tj. ne pomogne opisano čišćenje), treba da počnem da štedim. Čuo sam da taj motor za Bravu i Pola košta oko 200 EUR.
Da, da ne zaboravim. Čest problem na Twin Spark motorima je varijator hoda bregaste (usisna bregasta gura ventil dublje na visokim obrtajima). Ovo je inače izum koji je Honda primenila ÿ88 u F1 (VTEC), a posledica je da se zalepite za sedište kad stignete do 5000 obrtaja. Kao i za sve pametne, korisne (i nedovoljno ispitane) izume, cijena je prava sitnica: 150 EUR.
Kao što rekoh, ako Vas takve stvari plaše...

spiridomus

pre 20 godina

KUPI ALFU!
Imao sam 146 sa 1.6 boxerom i prodao. Sada vozim VW dizel i hocu sebi gace da pojedem. Alfa je nesto drugo i po osecaju i po dizajnu se moze porediti jedino sa BMW-om samo sto su alfe mnogo pristupacnije. Jeste imaces problema da u svakoj trafici nadjes deo kao za VW ili Opele, ali servisi, pogotovo ovlascenji, sasvim dobro rade svoj posao i nije problem naci deo. I ne slusaj price: "kad svaba nesto napravi to je zakon, italijani nemaju pojma, to su ti obicni sminkeri" imam VW u firmi imam Opele, Skodu i Kiju od svih njih najmanje odrzavanja trazi Kija, a ako je dobra Alfa ne mora da bude nista zahtevnija. Konfor, osecaj i sportski duh je nesto sto samo Alfa moze da ponude na tako zavodljiv nacin. OK cool je Honda sigurno je izdrzljiva, OK bolji je motor Tspark, ali za 4000 € nema nista sto bar priblizno moze da nadomesti gospodski osecaj alfe sa ful opremom. Jedino mi gas smeta u tvojoj prici. Nisam imao iskustva sa Alfama na gas, ali nekako mi ne ide, ako je do potrosnje vidi koliko su JTD Alfe. Aedan moj prijatelj ima 145 1.9 JTD i stvarno je sjajna samo ako se ne varam bila je dosta skuplja. Samo da dodam da tip kojem sam ja prodao Alfu sada posle godinu dana i 20000-tak predjenih km nije imao ama bas ni jedan cak ni najsitniji kvar. Razmisli zasto svi koji su imali Alfu pokusavaju da te ubede da im se pridruzis, i budi uveren da su razlozi za to dobronamerni, jedva cekam da skupim malo para pa da se vratim u Alfa klan ali ovog puta u 156-ticu.

Dragan

pre 20 godina

Honda Civic 1.6 EX 2dr - 'American Coupe' , ili evropska oznaka istog auta 1.6i SR VTEC Coupe.
1590 ccm, 127 konja, 8.7 sec ubrzanje do 100 km/h, potrosnja: 5,6 lit na konstantnih 90 km/h, 6,8lit autoputem do 140 km/h, 7,5 lit kombinovano autoput/grad, 8,5lit - izivljavanje/jaki startovi/autoput 180-200 km/h. Odrzavanje: filter za ulje 6 EUR i 2.8 lit Mobil 1 sintetickog ulja 20 EUR - na svakih 10tak hiljada km, filter za vazduh i filter za gorivo - svakih 20.000km, kaisevi - svakih 100.000 km. Manzetne poslije 205.000km. Toplo preporucujem. Da ne znam da sam presao 210.000km, ni sam ne bih povjerovao. Ide ko zmaj, ne poznaje mu se kilometraza uopste. Volim Alfe, cak-stavise zaljubljen sam u njih, ali: jednom Honda - uvijek Honda.

Victor

pre 20 godina

Iskustvo mi je vezano za Alfu 146 1.4 16V i vrlo je prijatno. To je isti model kao i 145 ali sedan varijanta.

Enterijer je uzbudljiv i "dizajniran", temperamentna je i zivahna. Treba joj gasa na nizim obrtajima u sporoj gradskoj voznji, jer se zagrcne.

Menjac vrlo dobar i odmeren. Preglednost savrsena. Udobnost odlicna, nije sportski tvrda iako ide kao metak. Ubrzanja fenomenalna i max brzina oko 200 km/h! Mada, priznajem na brzinama iznad 160 km/h ne pruza osecaj stabilnosti vozacu jer je laka, pa imate utisak da leti po putu. Ali su zato medjuubrzanja i preticanja, bilo u gradu ili na otvorenom, cisto i neprevazidjeno zadovoljstvo.

Zvucna izolacija je korektna mada daleko od klase audija ili Alfe 156, mada na tim brzinama se ne slusaju zvukovi spolja nego glasna muzika iznutra.

Potrosnja oko 7-8l na otvorenom putu u zustroj voznji bez velikog preterivanja. Po gradu oko 11.

Problemi su bili:
1. kvaka na vratima se odlepila!
2. brisaci su se kvarili
3. obrtomer je na leru poskakivao svremena na vreme turirajuci motor, sto je posebno bilo zanimljivo na semaforu, unoseci sportski duh i prijatnu nervozu. Taj fenomen nijedan servis nije uspeo da resi :>)

Za zustre i temperamentne vozace ta alfa je prvi korak ka Alfi 156 i 166. S druge strane, verzija za koju pita citalac nikada ne bih kupio jer je to manje temperamentan motor pa jos na gas, to vise nije Alfa.

Alfa nije stedisa ni u kom posebnom smislu: potrosnja, odrzavanje, pouzdanost. Ona je stil zivota, tako da ako niste alfista po ubedjenju vec mislite samo da se tako predstavljate, napravicete pogresan izbor. Zbog ugodjaja koji pruza posveceni fanovi alfi mnogo toga oprastaju i ugadjaju joj.

Kupite si neki manje zahtevan auto :>)

Zoran

pre 20 godina

za PETRA NS: vozio sam Lancia Thema, 3.0 , V6 .. skoro 2 godine .. auto je bio 1991-o god. i hteo sam da predjem na noviju, Kappu .. medjutim, cuo sam, da motor od 2.0 16V , nije bas dovoljno robustan, tj. da je malo vise nabudzen, pa hoce i da crkne :)
Majstor koji je mani odrzavao Lanciu, vozi Kappu, ali 3.0 .. i kaze da je taj motor odlican.

Mozda je najbolje da odes do Deltinog Servisa, ili u MIrijevu (sto bas i ne preporucujem) pa da njih pitas za savet.

Inace, vozio sam 2 godine Themu, presla ko zna koliko i bio sam prezadovoljan .. sada vozim Astru 1997-o god. i stalno se nesto kvari .. sitnice, ali se kvari ..

Sasa

pre 20 godina

Ja sam vlasnik alfe 145 od juna meseca. Po opredeljenju sam zagriženi golfista i veliki ljubitelj Audija. Pošto trgujem sa automobilima imao sam priliku da dođem do alfe 145 1,4 boxer, sa plinom na kosovske tablice. Moram da priznam da me je komšija okuražio pošto je vozio taj model i rekao da nije skupa za održavanje. Istina je. Preko noći sam se zaljubio u auto. Uradio sam veliki servis, diskovi su po 1500 dinara, zupčasti kaiš (ima 2) 800 dinara. Za razliku od twin sparka, idu obične svećice NGK koje koštaju ukupno oko 800 dinara. Pravi Alfisti više vole boxer motore, zato što su deluju brutalnije u vožnji, daleko je lepši zvuk od twin sparka, a i održavanje je smešno u odnosu na twin spark. Sa autom sam prešao već 4-5000 km, vozim ga pun gas i iskreno mi se sviđa. Zamerka mi je što je auto nizak, tako da se u parkiravam u rikverc. Auto odlično leži, vanvremenski je lep i to se vidi u nekim oficijelnim testovima i kao polovnog auta.Tokom vožnje imaš osećaj kao da voziš mnogo veći auto. Ima puno mesta. Iskreno, volim da vozim ovaj auto, a posedovao sam i daleko skuplje automobile od ove alfice. Skuplja je nekih 20% od Golfa za održavanje (ukoliko nije twin spark. Mehanika se bazira na Fiat Tipu, tako da je i tu tajna nižih troškova održavanja vešanja, Alfe 145/146 i alfe GTV. Iskreno mislim da je veoma interesantan auto,a što se tiče dalje prodaje barem jedanput nedeljno me neko pita da li je na prodaju.

MARKO-VW

pre 19 godina

Alfa Romeo-ako želiš da visiš po servisima samo napred! Beži od italijana-to je samo šminka-spoljs gladac a unutra jadac. Automobil je nemac,japanac,korejanac,poneki francuz,ali italijan-NIKAD!

igor

pre 20 godina

vlasnik alfe 146 (1.4TS '98/XII presla 60000) frustriran problemom sa ler gasom. pri cemu kod mene to toliko oscilira da mi se povremeno kola i ugase!!! 4 puta bio u servisu, 2 puta od toga menjana lambda sonda (80E + ruke). ...mada posto se u popravke kola razumem kao u heklanje mogao je majstor da mi sva 4 puta menja istu. uglavnom majstor mi kola nasteluje (...kao ima neki ultra/giga comp za to), motor lepo radi narednih stotinak km, a onda opet ista prica.
Ako neko zna resenje (ili ako zna dobrog majstora/servis za Alfe) molio bih da podeli sa nama (vidim da nas ima vise zainteresovanih)

Za g. Bjelobrka: za 10000km koliko sam ja presao sa njim odkada sam ga kupio, osim gore navedenog, nije bilo ni jednog drugog problema.
Na 50000 sam menjao cao auspuh, pakne na sva 4 tocka, filter za ulje, vazduh, ulje i mislim filter za klimu...(mislim da je to sve) i to me doslo , koliko se secam oko 700E.

vanja

pre 19 godina

Caooo.. Kao prvo pozdav za sve ljubitelje alfe, konto sam da kupim sebi alfu 156 dizel 2,4 posto se moze lijepo uradit i nabudzit. E sad me interesuje imal ko takovo auto da mi nesto kaze o njemu kolika je potrosnja itd.. Unapred hvala.

XkillerX

pre 20 godina

imao sam zadovoljstvo da provozam hondu civic sa "obicnim" 1,4 motorom - 75KS. taj autic je sve samo ne "obican" i "spor". ide kao zmaj, trosi kao dva upaljaca, spada medju najpouzdaniji, i posle voznje me je ostavio da se pitam ima li potrebe za jacim motorom za taj auto... za ne verovati dok se ne proba.

nemanja

pre 20 godina

Nemiran rad u leru je relativno cest problem kod Alfi sa vecom kilometrazom, pogotovo kad se priblizava vreme servisu. Nista strasno u vecini slucajeva. Evo odgovora sa www.alfa156.net kako da to otklonite. Potrebno je samo da prevedete...Usput ima jos dosta dobrih saveta - Englezi su najveci "manijaci" za takve stvari

If the Twin spark engine is NOT idling OK (at about 900 rpm), but
suddenly go to about 1500rpm then down to about 500rpm then jump
between these values a couple of times then back to 900rpm.
The engine might even stall during this.

In most cases, there is an easy 10-minutes cure:

With a screwdriwer you loosen the spanner ring around the airintake-tube
at the point where it connects to the throttle-house.

Pull and bend the black intake-rubbertube a bit to the side and spray some
WD-40 onto the butterfly-valve. Let it work a minute or two, and then wipe
the inside of the throttle-house and the butterfly-valve with a clean cloth.

Oh - yes, you have to use one hand/finger doing the cleaning, and your
other hand/fingers pushing the top of the valve, so it opens and allows
you to clean up the inside. Would be nice with a third hand, though.

The reason for the erattic idle is, that over time the butterfly-valve picks
up dirt in the air-intake-tube. The dirt prevents the valve from completely
closing. The engine therefore gets confused thinking the valve is a bit
open (- thinks, that it is you putting your right foot to the pedal :) ).

You might have to reposition the idle engine to fix this completely after doing
the above. The way to do that is:
1. Insert key and turn to last position before start. Let it there for 90 seconds.
2. Then turn back off for 90 seconds (with key in).
3. Then start up the engine not using the throttle for a few seconds.

If this is not the cure, you can have a faulty idle speed motor and then
it has to be replaced.

Warning: I have received info from one reader who actually broke his
throttle body trying this. So BE CAREFUL doing this!

Milan

pre 20 godina

Svaka čast za sve prethodne komentare, konačno da se bez preterane strasti pa čak i vređanja komentarišu u suštini različiti ukusi kad su automobili u pitanju.

Nikola

pre 20 godina

Molio bih vas za savet i pomoc u vezi kupovine automobila.u velikoj sam dilemi izmedju golfa 3 kojeg sam planirao da kupim i lancie kappa za koju sam dobio povoljnu ponudu. Da li bi ste mogli da napravite krace poredjenje ta dva automobila u smislu karakteristika i cena rezervnih delova?
Unapred veoma zahvalan.

nemanja

pre 20 godina

Vozim Alfu 156 i super sam zadovoljan s njom (vec sam pisao ovde o tome...), i o Alfama mislim skoro sve najbolje, ali ne mogu da vam preporucim 145 1.6 sa bokser motorom, jer je auto zbog pocinkovane karoserije tezak, a bokser nema dovoljno obrtnog momenta, tako da auto treba naterivati u visoke obrtaje da bi isao nesto zustrije. Cak ni jaci bokser 1.7 16v po tom pitanju ne zadovoljava. Mnogo, mnogo bolji izbor je twin spark 1.6. Sa tim motorom 145 je "prodisala". S obzirom na navedeno, verovatno je tih 140000km bilo poprilicno naporno za auto koji je opisan, pa ko zna u kakvom je stanju motor. Ako hocete 145 samo trazite "twin spark" - vozio sam se u njemu - ide jako dobro, vrlo stabilan, puno prostora unutra...a kao "bivsi" Hondas mogu da vam preporucim (kao sto je i napisao autor teksta) civic 1.4iS - odlican auto i jos bolje - civic 1.5iLS (114ks). Do 1600 kubika u toj klasi, na nasem trzistu, nema zustrijih motora nego sto je taj Alfin i ovi Hondini.

stefan

pre 20 godina

da li bi neko bio ljubazan da mi prenese utiske o alfi 1.47 2.0 TS? vidim da se 156-ca cesto pominje, ali meni je 147 lepsa a i novija je. secam se da je autor teksta kratko poredio 147-cu sa mazdom 3 ali to je bio prilicno kratak tekst. takodje me zanima koliko je osvezena 147-ca (modeli 2004 pa nadalje) unapredjena u odnosu na starije godiste? takodje, ako ima neki 2-metras da vozi alfu, da prenese utiske o komforu?hvala unapred svima.

ZP

pre 20 godina

Imam suzu sa bošovim sistemom ubrizgavanja i elektronike (mislim da je i kod alfi isto) i imao sam problema sa lergasom. Posle svih varijanti raznih podešavanja i čačkanja kupio sam lergas uređaj (kružnog oblika sa dva priključka za creva za vazduh) po ceni od 1000 dinara preko halo oglasa i - radi!

Victor

pre 20 godina

Odgovor Petru za Lanciu.

Kappa je super salonski automobil kada je nov i ako ga polovnog vozis u Italiji. Udoban, prostran, sjajnog dizajna, dovoljno mocan za tu karoseriju.

Thema ne znam kakva je, dok sam Tezis malo upoznao. Tezis je pravi "limo" u klasi Mercedesa S i veci je od Kappe. O njemu sve najbolje, jer izgleda jedinstveno, motori provereni, krcat dodatnom opremom i luksuzom. Pravi mafijaski auto jedinstvenog stila.

Kappu ti generalno ne bih preporucio jer ista iz nekih razloga nije postigla neku znacajniju prodaju, cak ni u Italiji, iako izgleda odlicno i vozi se vrlo udobno. Ne preporucujem je pre svega sto rezervne delove, posebno one male i sitne, tesko da ces naci u Srbiji.

Pre godinu dana sam hteo bas jednu da kupim, pa sam posmatrao koliko je ima na nasim ulicama. Nema je, ako sam naleteo na 5-6 njih u Beogradu, i to 2 na taksiju.

U to vreme sam pitao i vozace iz Poste koji su je vozili o njihovim utiscima. Rekli su mi da je super za voznju, u klasi Audija 6, i cak su najradije nju i vozili zbog opsteg utiska i udobnosti, ali sitnih kvarova je bilo vise nego kod Audija (elektronika, termostati i slicne sitnice).

Promisli dobro, iako ti to sugerise neko ko generalno voli i vozi italijanske automobile.

BZ

pre 20 godina

Kolege, ako ste u dilemi, pre kupovine polovnog automobila, pogledajte cite: www.carsurvey.org (na engleskom) i procitajte sta vlasnici pisu o dobrim i losim stranama svojih polovnih ljubimaca. Sve marke, svi modeli, 70.000 priloga iz celog sveta.

Milan

pre 20 godina

Kupi 145, nećeš se pokajati. Uzmi je sa nekim jačim motorom , 1.8TS ili 2.0TS. Imam 145 sa 1.4Ts motorom 103KS i hoću još snage. Prostran auto za porodicu, odličan za vožnju, menjaj redovno ulje i filter, na max 7000km, i gazi. Zabava je tek preko 3000rpma, kad shvatiš šta voziš. Odlično ležanje, odlične kočnice, sportsko srce... Kupi, nećeš pogrešiti.

Vedran

pre 19 godina

Poštovani alfisti, ili oni koji to nisu, trazim savjet u vezi kupnje Alfe GTV 2.0 TS. Zanima me koliko je novca potrebno za odrzavanje takvog automobila, najveće mane i stvari koje se MORAJU obavezno pogledati kod kupnje. Bio bi zadovoljan sa kvalitetnim i iskrenim odgovorima. Unaprijed zahvaljujem.

MARKO-VW

pre 19 godina

Alfa Romeo-ako želiš da visiš po servisima samo napred! Beži od italijana-to je samo šminka-spoljs gladac a unutra jadac. Automobil je nemac,japanac,korejanac,poneki francuz,ali italijan-NIKAD!

Nikola

pre 20 godina

Molio bih vas za savet i pomoc u vezi kupovine automobila.u velikoj sam dilemi izmedju golfa 3 kojeg sam planirao da kupim i lancie kappa za koju sam dobio povoljnu ponudu. Da li bi ste mogli da napravite krace poredjenje ta dva automobila u smislu karakteristika i cena rezervnih delova?
Unapred veoma zahvalan.

Vedran

pre 19 godina

Poštovani alfisti, ili oni koji to nisu, trazim savjet u vezi kupnje Alfe GTV 2.0 TS. Zanima me koliko je novca potrebno za odrzavanje takvog automobila, najveće mane i stvari koje se MORAJU obavezno pogledati kod kupnje. Bio bi zadovoljan sa kvalitetnim i iskrenim odgovorima. Unaprijed zahvaljujem.

vojislav

pre 19 godina

od januara sam vlasnik alfe 145 1.3/1.4 boxer 96g.prije toga punta 94g.,nemoze se merit s alfom,zvuk,ubrzavanje,pouzdanost,k valitet...sto se tice germanofila,shvacam ih,ali bez pametovanja istih.da talijani nemaju pojma,nebi reko?ali svako ima svoje misljenje.mane zanima da mi netko odgovori,potrosnja alfe moje,nesto vise o masini,limu,potrosnji,mjenjacu,kvacilu tj.svemu ukratko.tko ima iskustva sa istom.unapred hvala.od alfiste u povoju.

Milos

pre 19 godina

Necitajuci komentare recicu samo ovo o kvalitetu automobila sude ljudi koji nisu kompetentni cak ni za obicno misljenje jer se njihovova voznja svodi od semafora do semafora a odrzavanje na jednom godisnje i to zamena antifriza zimi. A i mehanicari istih nisu nista bolji sem sto pretpostavljaju sta bi to moglo da bude a sa popravke jugica presli su na golfa tek kraja devedesetih godina kada je poceo i uvoz istih i kada im pomenete drugi auto recice vam da to ne valja a sto se tice pouzdanosti i trajnosti motora pogotovo automobili iz VW PROGRAMA NE MOGU DA SE MERE SA ITALIJANSKIM MOTORIMA.

bero

pre 19 godina

Imam Lanciu Kappu 2.0 20v 145ks, krasan auto, ali prije dva tjedna mi je otišao motor, točnije leteći ležaj na radilici. To je već drugi riknuti motor otkako je imam (par mjeseci) i sve što mogu reći je da je taj motor za djedove i babe. Ne smiješ ga gaziti i kažu da će trajati, ali jednostavno ne hvala, više ne.

Tomislav Jaksic

pre 19 godina

pozdrav za sve imam jedan problem sa Alfom 145 1.8 T spark , od jedamput mi je pocela trokirati i jednostavno neprima gas a u leru radi kao traktor i to tako nekih 2 -3 min pa je onda sve ok jedno vreme i opet sve izpocetka .Ima li neko neki savet sta bi to moglo biti unapred hvala evo moj mail na koji cekam savete tomislave@tippnet.co.yu

Danilo

pre 18 godina

Pozdravljam ljubitelje Alfe. Uskoro bi trebao da kupim Alfu 146 iz 2000. godine motor 1.4 sa 105 ks i ima ugradjen plin. Molio bih nekoga ko je imao iskustva sa ovim modelom da mi posalje mail i samim tim pomogne.
danilobwa@yahoo.com

Mirko

pre 20 godina

Poštovani g. Bjelobrk, ljudi koji vas odvraćaju od Alfe su u verovatno ljudi koji je nikada nisu imali. Još nisam sreo nekoga ko vozi Alfu staru manje od 15 godina ko Vam je neće preporučiti.
Vozim Alfu 146 1.6 TS, ÿ98 godište. Potrošnja je, blago rečeno, užasna. Za čas izađe na 12 - 15 litara. Samo treba da konstantno vozite 200.
Moj otac je upravo prešao 218 km sa 10.5 litara, od Zlatibora do Kragujevca i po Zlatiboru. Mereno punjenjem rezervoara dok ne prelije. Ne verujem da ga je OMV častio. Treba naglasiti da čovek ima 69 godina, i nije "tipičan" vozač Alfe, tj. ne uživa u naterivanju na 7200 obrtaja kao ja.
Više puta smo istom metodom izmerili 6.5 litara pri 130, 8 litara na 160.
Što se delova tiče, bilo koja kola te generacije nisu za ljude sa prosečnom srbijanskom platom. Moj drug ima Astru 1.6 16v, `98. Za godinu dana je platio 300 EUR kondenzator klime, 180 EUR EGR, i još neke sitnice. I troši litar ulja na 10000km. Ako Vas takve stvari plaše, najdobronamernije savetujem da kupite Keca. Naravno, imajte u vidu da Alfe ljudi kupuju da bi ih maltretirali, ne štedeli. Prosečna Alfa je imala mnogo "teži" život nego Korola, Megan, Astra i slični "penzionerski" automobili. Slažem se sa drugima da Alfin bokser treba izbegavati. Twin Spark je mnogo jači, i lakše podnosi tipičnog "Alfistu".
Uzgred, i ja imam isti problem sa obrtajima na ler gasu kao g. Victor. Zna li neko o čemu se radi?

Lancist

pre 20 godina

Vozaci,
imao sam Lanciu Themu 2.0 turbo 16V(185ks) dve godine koja je bila 90 god. Presao sam sa njom preko 30.000 km i nikada nisam imao nijedan ozbiljan problem. Tacnije isao sam sa njom u Nemacku u i vozio sam je 200 kmh ili vise po ceo dan tamo i nazad jer sam imao ograniceno vreme za odlazak i povratak. Auto i posle takve voznje nije imao nikakvih problema (temp ulja je tada oko 150 st. celzijusa) i danas ga vozi jedan moj prijatelj koji je ostriji vozac od mene. A sto se tice kape sa istim motorom, verovatno mnogi ne znaju da je to motor koji ima obrtni momenat 300nm i da na 2750 obrtaja ostvaruje isti, tacnije 120 kmh u petom stepenu prenosa ostvaruje na 2200 rpm(sto retko koji dizel moze), tako da je taj motor veoma dobro izbalansiran i radi na 550 rpm u leru. Inace isti u kapi ima 205ks. Sto se tice 3.0 V6 po nekim statistikama to je jedan od najboljih V6 agregata ikada napravljenih, jer ima primeraka i sa preko milion kilomentara, ja licno znam nekoliko sa 600-700.000.
Lancie samo hoce redovan servis (posebno ulje i filteri) i ne drapati ih hladne, posle toga je moguca i cigla na gasu. Jos nesto, to je u osnovi isti motor koji se dokazao na reliju u Delti turbo HF integrale koju je nepotrebno blize opisivati.
Pozdrav svima!

tomislav

pre 20 godina

Postovani "alfisti" upravo sam citao mnoge komentare o alfama a koji se odnose na alfe s 1.6 boxer motorom i licno mislim da dosta ovih komentara je neumesno upuceno a od kojih boli srce kad ih cita alfista koji je vozio i vozi alfu s ovim motorom.
Kao prvo imao sam alfu 33 1.7 16v boxer koja je nista drugo do mali sportski bolid na cesti i sa svojih 137 KS i 100 kW moze upravo da parira "opevanim" twin spark masinama cak i u slucaju 2.0 twin spark.
Taj auto je ljubav iz mladosti, sada sam vlasnik 145-ce sa 1.6 boxer motorom 103 KS i 76 kW i lagao bih ako bih rekao da je osecaj isti.
Boxer motor je stariji od tvin sparka ali je to upravo motor zahvaljujuci kojem su alfe stekle svoju reputaciju ljutih drumskih krstarica.
Alfa 145 je odlican auto, odrzavanje je sigurno prihvatljivo pogotovo sto se boxer masine tice koja je sigurno jednostavnija za odrzavanje a i izdrzljivija kao i jeftinija u odnosu na T.S.
Bez uvrede svim ostalim alfistima koji voze T.S. 145 boxer uz dodatak KN filtera i super ulja recimo u mom slucaju Shell helix polusinteticki je u stanju da nadmasi samu sebe (mislim na dugovecnost).
Brutalan zvuk koji daje ce malo koga ostaviti ravnodusnim no opet alfa je stvar ukusa kad su masine u pitanju a zamerke upucene na racun boxer masina nisu potvrdjene no sigurno alfista koji proba alfu boxer vozice V6 sigurno jer je osecaj nezamenjiv.
Moje iskustvo s boxer masinama je temeljeno na iskustvu od 10 godina i nadam se da ce biti ako nista do uzeto u obzir. Hteo bi da jos kazem da jos dodam da se alfe voze prvo srcem pa onda svim ostalim cisto da se ne zaboravi. Hvala. Srdacan pozdrav. Cuore Sportivo! Viva di alfa.

Bora

pre 19 godina

Postovani, molim za pomoc, tj savet. Uskoro, najzad, treba da postanem vlasnik Alfe 147 1.6 16V TS. Bez obzira sto sma zakazao dijagnostiku i pregled, zanimaju me neki detalji na koje mozda imate odgovore:

Auto kada se pali (ujutro, tj prvi put) cuje se neki skripav zvuk koji traje jako kratko i zatim nestaje do sutra, tj dok se ne napravi velika pauza u paljenju. Zvuci kao problem kod kaisa za alternator za Fiate. I na soferci kod serijskog broja je 3, dok je na svim ostalim prozorima 1. Da li to obavezno znaci da je na autu menjana soferka s obzirom da je kupljena u Delta M?
Hvala

nemanja

pre 20 godina

Vozim Alfu 156 i super sam zadovoljan s njom (vec sam pisao ovde o tome...), i o Alfama mislim skoro sve najbolje, ali ne mogu da vam preporucim 145 1.6 sa bokser motorom, jer je auto zbog pocinkovane karoserije tezak, a bokser nema dovoljno obrtnog momenta, tako da auto treba naterivati u visoke obrtaje da bi isao nesto zustrije. Cak ni jaci bokser 1.7 16v po tom pitanju ne zadovoljava. Mnogo, mnogo bolji izbor je twin spark 1.6. Sa tim motorom 145 je "prodisala". S obzirom na navedeno, verovatno je tih 140000km bilo poprilicno naporno za auto koji je opisan, pa ko zna u kakvom je stanju motor. Ako hocete 145 samo trazite "twin spark" - vozio sam se u njemu - ide jako dobro, vrlo stabilan, puno prostora unutra...a kao "bivsi" Hondas mogu da vam preporucim (kao sto je i napisao autor teksta) civic 1.4iS - odlican auto i jos bolje - civic 1.5iLS (114ks). Do 1600 kubika u toj klasi, na nasem trzistu, nema zustrijih motora nego sto je taj Alfin i ovi Hondini.

XkillerX

pre 20 godina

imao sam zadovoljstvo da provozam hondu civic sa "obicnim" 1,4 motorom - 75KS. taj autic je sve samo ne "obican" i "spor". ide kao zmaj, trosi kao dva upaljaca, spada medju najpouzdaniji, i posle voznje me je ostavio da se pitam ima li potrebe za jacim motorom za taj auto... za ne verovati dok se ne proba.

Dragan

pre 20 godina

Honda Civic 1.6 EX 2dr - 'American Coupe' , ili evropska oznaka istog auta 1.6i SR VTEC Coupe.
1590 ccm, 127 konja, 8.7 sec ubrzanje do 100 km/h, potrosnja: 5,6 lit na konstantnih 90 km/h, 6,8lit autoputem do 140 km/h, 7,5 lit kombinovano autoput/grad, 8,5lit - izivljavanje/jaki startovi/autoput 180-200 km/h. Odrzavanje: filter za ulje 6 EUR i 2.8 lit Mobil 1 sintetickog ulja 20 EUR - na svakih 10tak hiljada km, filter za vazduh i filter za gorivo - svakih 20.000km, kaisevi - svakih 100.000 km. Manzetne poslije 205.000km. Toplo preporucujem. Da ne znam da sam presao 210.000km, ni sam ne bih povjerovao. Ide ko zmaj, ne poznaje mu se kilometraza uopste. Volim Alfe, cak-stavise zaljubljen sam u njih, ali: jednom Honda - uvijek Honda.

Victor

pre 20 godina

Iskustvo mi je vezano za Alfu 146 1.4 16V i vrlo je prijatno. To je isti model kao i 145 ali sedan varijanta.

Enterijer je uzbudljiv i "dizajniran", temperamentna je i zivahna. Treba joj gasa na nizim obrtajima u sporoj gradskoj voznji, jer se zagrcne.

Menjac vrlo dobar i odmeren. Preglednost savrsena. Udobnost odlicna, nije sportski tvrda iako ide kao metak. Ubrzanja fenomenalna i max brzina oko 200 km/h! Mada, priznajem na brzinama iznad 160 km/h ne pruza osecaj stabilnosti vozacu jer je laka, pa imate utisak da leti po putu. Ali su zato medjuubrzanja i preticanja, bilo u gradu ili na otvorenom, cisto i neprevazidjeno zadovoljstvo.

Zvucna izolacija je korektna mada daleko od klase audija ili Alfe 156, mada na tim brzinama se ne slusaju zvukovi spolja nego glasna muzika iznutra.

Potrosnja oko 7-8l na otvorenom putu u zustroj voznji bez velikog preterivanja. Po gradu oko 11.

Problemi su bili:
1. kvaka na vratima se odlepila!
2. brisaci su se kvarili
3. obrtomer je na leru poskakivao svremena na vreme turirajuci motor, sto je posebno bilo zanimljivo na semaforu, unoseci sportski duh i prijatnu nervozu. Taj fenomen nijedan servis nije uspeo da resi :>)

Za zustre i temperamentne vozace ta alfa je prvi korak ka Alfi 156 i 166. S druge strane, verzija za koju pita citalac nikada ne bih kupio jer je to manje temperamentan motor pa jos na gas, to vise nije Alfa.

Alfa nije stedisa ni u kom posebnom smislu: potrosnja, odrzavanje, pouzdanost. Ona je stil zivota, tako da ako niste alfista po ubedjenju vec mislite samo da se tako predstavljate, napravicete pogresan izbor. Zbog ugodjaja koji pruza posveceni fanovi alfi mnogo toga oprastaju i ugadjaju joj.

Kupite si neki manje zahtevan auto :>)

stefan

pre 20 godina

da li bi neko bio ljubazan da mi prenese utiske o alfi 1.47 2.0 TS? vidim da se 156-ca cesto pominje, ali meni je 147 lepsa a i novija je. secam se da je autor teksta kratko poredio 147-cu sa mazdom 3 ali to je bio prilicno kratak tekst. takodje me zanima koliko je osvezena 147-ca (modeli 2004 pa nadalje) unapredjena u odnosu na starije godiste? takodje, ako ima neki 2-metras da vozi alfu, da prenese utiske o komforu?hvala unapred svima.

igor

pre 20 godina

vlasnik alfe 146 (1.4TS '98/XII presla 60000) frustriran problemom sa ler gasom. pri cemu kod mene to toliko oscilira da mi se povremeno kola i ugase!!! 4 puta bio u servisu, 2 puta od toga menjana lambda sonda (80E + ruke). ...mada posto se u popravke kola razumem kao u heklanje mogao je majstor da mi sva 4 puta menja istu. uglavnom majstor mi kola nasteluje (...kao ima neki ultra/giga comp za to), motor lepo radi narednih stotinak km, a onda opet ista prica.
Ako neko zna resenje (ili ako zna dobrog majstora/servis za Alfe) molio bih da podeli sa nama (vidim da nas ima vise zainteresovanih)

Za g. Bjelobrka: za 10000km koliko sam ja presao sa njim odkada sam ga kupio, osim gore navedenog, nije bilo ni jednog drugog problema.
Na 50000 sam menjao cao auspuh, pakne na sva 4 tocka, filter za ulje, vazduh, ulje i mislim filter za klimu...(mislim da je to sve) i to me doslo , koliko se secam oko 700E.

nemanja

pre 20 godina

Nemiran rad u leru je relativno cest problem kod Alfi sa vecom kilometrazom, pogotovo kad se priblizava vreme servisu. Nista strasno u vecini slucajeva. Evo odgovora sa www.alfa156.net kako da to otklonite. Potrebno je samo da prevedete...Usput ima jos dosta dobrih saveta - Englezi su najveci "manijaci" za takve stvari

If the Twin spark engine is NOT idling OK (at about 900 rpm), but
suddenly go to about 1500rpm then down to about 500rpm then jump
between these values a couple of times then back to 900rpm.
The engine might even stall during this.

In most cases, there is an easy 10-minutes cure:

With a screwdriwer you loosen the spanner ring around the airintake-tube
at the point where it connects to the throttle-house.

Pull and bend the black intake-rubbertube a bit to the side and spray some
WD-40 onto the butterfly-valve. Let it work a minute or two, and then wipe
the inside of the throttle-house and the butterfly-valve with a clean cloth.

Oh - yes, you have to use one hand/finger doing the cleaning, and your
other hand/fingers pushing the top of the valve, so it opens and allows
you to clean up the inside. Would be nice with a third hand, though.

The reason for the erattic idle is, that over time the butterfly-valve picks
up dirt in the air-intake-tube. The dirt prevents the valve from completely
closing. The engine therefore gets confused thinking the valve is a bit
open (- thinks, that it is you putting your right foot to the pedal :) ).

You might have to reposition the idle engine to fix this completely after doing
the above. The way to do that is:
1. Insert key and turn to last position before start. Let it there for 90 seconds.
2. Then turn back off for 90 seconds (with key in).
3. Then start up the engine not using the throttle for a few seconds.

If this is not the cure, you can have a faulty idle speed motor and then
it has to be replaced.

Warning: I have received info from one reader who actually broke his
throttle body trying this. So BE CAREFUL doing this!

Mirko

pre 20 godina

Hvala Nemanja. Za g. Bjelobrka: Ako mi je zaista crk'o motor koji kontroliše ler-gas (tj. ne pomogne opisano čišćenje), treba da počnem da štedim. Čuo sam da taj motor za Bravu i Pola košta oko 200 EUR.
Da, da ne zaboravim. Čest problem na Twin Spark motorima je varijator hoda bregaste (usisna bregasta gura ventil dublje na visokim obrtajima). Ovo je inače izum koji je Honda primenila ÿ88 u F1 (VTEC), a posledica je da se zalepite za sedište kad stignete do 5000 obrtaja. Kao i za sve pametne, korisne (i nedovoljno ispitane) izume, cijena je prava sitnica: 150 EUR.
Kao što rekoh, ako Vas takve stvari plaše...

Milan

pre 20 godina

Svaka čast za sve prethodne komentare, konačno da se bez preterane strasti pa čak i vređanja komentarišu u suštini različiti ukusi kad su automobili u pitanju.

Petar ns

pre 20 godina

Poštovani,
ne vidim drugačiju mogućnost da Vam postavim pitanje u vezi moje namere da kupim neku od Lancia i to: Kappu 20 turbo 16V, 20 turbo 20V ili 2.4 jtd. Kakvo je vaše mišljenje i u odnosu na prethodnu Themu i današnji Tesis koji je takodje kandidat za kupovinu.

Nadam se da ću dobiti odgovor. S poštovanjem,

Petar ns

ZP

pre 20 godina

Imam suzu sa bošovim sistemom ubrizgavanja i elektronike (mislim da je i kod alfi isto) i imao sam problema sa lergasom. Posle svih varijanti raznih podešavanja i čačkanja kupio sam lergas uređaj (kružnog oblika sa dva priključka za creva za vazduh) po ceni od 1000 dinara preko halo oglasa i - radi!

Victor

pre 20 godina

Odgovor Petru za Lanciu.

Kappa je super salonski automobil kada je nov i ako ga polovnog vozis u Italiji. Udoban, prostran, sjajnog dizajna, dovoljno mocan za tu karoseriju.

Thema ne znam kakva je, dok sam Tezis malo upoznao. Tezis je pravi "limo" u klasi Mercedesa S i veci je od Kappe. O njemu sve najbolje, jer izgleda jedinstveno, motori provereni, krcat dodatnom opremom i luksuzom. Pravi mafijaski auto jedinstvenog stila.

Kappu ti generalno ne bih preporucio jer ista iz nekih razloga nije postigla neku znacajniju prodaju, cak ni u Italiji, iako izgleda odlicno i vozi se vrlo udobno. Ne preporucujem je pre svega sto rezervne delove, posebno one male i sitne, tesko da ces naci u Srbiji.

Pre godinu dana sam hteo bas jednu da kupim, pa sam posmatrao koliko je ima na nasim ulicama. Nema je, ako sam naleteo na 5-6 njih u Beogradu, i to 2 na taksiju.

U to vreme sam pitao i vozace iz Poste koji su je vozili o njihovim utiscima. Rekli su mi da je super za voznju, u klasi Audija 6, i cak su najradije nju i vozili zbog opsteg utiska i udobnosti, ali sitnih kvarova je bilo vise nego kod Audija (elektronika, termostati i slicne sitnice).

Promisli dobro, iako ti to sugerise neko ko generalno voli i vozi italijanske automobile.

Zoran

pre 20 godina

za PETRA NS: vozio sam Lancia Thema, 3.0 , V6 .. skoro 2 godine .. auto je bio 1991-o god. i hteo sam da predjem na noviju, Kappu .. medjutim, cuo sam, da motor od 2.0 16V , nije bas dovoljno robustan, tj. da je malo vise nabudzen, pa hoce i da crkne :)
Majstor koji je mani odrzavao Lanciu, vozi Kappu, ali 3.0 .. i kaze da je taj motor odlican.

Mozda je najbolje da odes do Deltinog Servisa, ili u MIrijevu (sto bas i ne preporucujem) pa da njih pitas za savet.

Inace, vozio sam 2 godine Themu, presla ko zna koliko i bio sam prezadovoljan .. sada vozim Astru 1997-o god. i stalno se nesto kvari .. sitnice, ali se kvari ..

BZ

pre 20 godina

Kolege, ako ste u dilemi, pre kupovine polovnog automobila, pogledajte cite: www.carsurvey.org (na engleskom) i procitajte sta vlasnici pisu o dobrim i losim stranama svojih polovnih ljubimaca. Sve marke, svi modeli, 70.000 priloga iz celog sveta.

Milan

pre 20 godina

Kupi 145, nećeš se pokajati. Uzmi je sa nekim jačim motorom , 1.8TS ili 2.0TS. Imam 145 sa 1.4Ts motorom 103KS i hoću još snage. Prostran auto za porodicu, odličan za vožnju, menjaj redovno ulje i filter, na max 7000km, i gazi. Zabava je tek preko 3000rpma, kad shvatiš šta voziš. Odlično ležanje, odlične kočnice, sportsko srce... Kupi, nećeš pogrešiti.

spiridomus

pre 20 godina

KUPI ALFU!
Imao sam 146 sa 1.6 boxerom i prodao. Sada vozim VW dizel i hocu sebi gace da pojedem. Alfa je nesto drugo i po osecaju i po dizajnu se moze porediti jedino sa BMW-om samo sto su alfe mnogo pristupacnije. Jeste imaces problema da u svakoj trafici nadjes deo kao za VW ili Opele, ali servisi, pogotovo ovlascenji, sasvim dobro rade svoj posao i nije problem naci deo. I ne slusaj price: "kad svaba nesto napravi to je zakon, italijani nemaju pojma, to su ti obicni sminkeri" imam VW u firmi imam Opele, Skodu i Kiju od svih njih najmanje odrzavanja trazi Kija, a ako je dobra Alfa ne mora da bude nista zahtevnija. Konfor, osecaj i sportski duh je nesto sto samo Alfa moze da ponude na tako zavodljiv nacin. OK cool je Honda sigurno je izdrzljiva, OK bolji je motor Tspark, ali za 4000 € nema nista sto bar priblizno moze da nadomesti gospodski osecaj alfe sa ful opremom. Jedino mi gas smeta u tvojoj prici. Nisam imao iskustva sa Alfama na gas, ali nekako mi ne ide, ako je do potrosnje vidi koliko su JTD Alfe. Aedan moj prijatelj ima 145 1.9 JTD i stvarno je sjajna samo ako se ne varam bila je dosta skuplja. Samo da dodam da tip kojem sam ja prodao Alfu sada posle godinu dana i 20000-tak predjenih km nije imao ama bas ni jedan cak ni najsitniji kvar. Razmisli zasto svi koji su imali Alfu pokusavaju da te ubede da im se pridruzis, i budi uveren da su razlozi za to dobronamerni, jedva cekam da skupim malo para pa da se vratim u Alfa klan ali ovog puta u 156-ticu.

Sasa

pre 20 godina

Ja sam vlasnik alfe 145 od juna meseca. Po opredeljenju sam zagriženi golfista i veliki ljubitelj Audija. Pošto trgujem sa automobilima imao sam priliku da dođem do alfe 145 1,4 boxer, sa plinom na kosovske tablice. Moram da priznam da me je komšija okuražio pošto je vozio taj model i rekao da nije skupa za održavanje. Istina je. Preko noći sam se zaljubio u auto. Uradio sam veliki servis, diskovi su po 1500 dinara, zupčasti kaiš (ima 2) 800 dinara. Za razliku od twin sparka, idu obične svećice NGK koje koštaju ukupno oko 800 dinara. Pravi Alfisti više vole boxer motore, zato što su deluju brutalnije u vožnji, daleko je lepši zvuk od twin sparka, a i održavanje je smešno u odnosu na twin spark. Sa autom sam prešao već 4-5000 km, vozim ga pun gas i iskreno mi se sviđa. Zamerka mi je što je auto nizak, tako da se u parkiravam u rikverc. Auto odlično leži, vanvremenski je lep i to se vidi u nekim oficijelnim testovima i kao polovnog auta.Tokom vožnje imaš osećaj kao da voziš mnogo veći auto. Ima puno mesta. Iskreno, volim da vozim ovaj auto, a posedovao sam i daleko skuplje automobile od ove alfice. Skuplja je nekih 20% od Golfa za održavanje (ukoliko nije twin spark. Mehanika se bazira na Fiat Tipu, tako da je i tu tajna nižih troškova održavanja vešanja, Alfe 145/146 i alfe GTV. Iskreno mislim da je veoma interesantan auto,a što se tiče dalje prodaje barem jedanput nedeljno me neko pita da li je na prodaju.

Bojan

pre 20 godina

Trenutno sam u Americi i skupljam novac za svoj novi auto! Vec su me dva puta odgovarali od Alfe, ali kad se u nesto zaljubis kao dete, to se ne zaboravlja! Vec dva meseca ispitujem trziste i kontaktiram razne ljude da konacno stvorim sliku zasto svi beze od Alfe kao djavo od krsta i jos uvek nista nisam shvatio! Jedni je hvale i kazu da je prica o Nemcima izmisljena jer je mnogo nasih ljudi radilo tamo, a drugi opet pricaju da je Alfa stvarno losija od drugih automobila! Ali ono sto ja mogu da zakljucim je da se svi automobili kvare i da je u nasim uslovima trenutno luksuz imati auto, u smislu da mnogo novca treba izdvojiti za troskove ovog tipa u odnosu na prosecnu zaradu u Srbiji! Ali ako sam vozio Yugo 1989. i presao sa njim 200 000 kilometara, smeo sa njim krenuti na svaki put, isao na Jahorinu po najvecem snegu u poslednjih 120 godina, putovao 17 sati, obisao skoro celu stari i novu Jugoslaviju i jos uvek me slusa, pa hoce valjda i jedna Alfa 145! Sustina je samo pratiti svoje zelje i onda koliko god da auto predstavlja problem i da se kvari, da su delovi skupi, jednostavno zadovoljstvo je voziti ga i onda to sve pada u drugi plan! Mislim da je takav slucaj sa Alfom!
Pozdrav Alfistima od jednog pocetnika u Alfizmu! :)

Boban

pre 20 godina

U velikoj meri sam zainteresovan za kupovinu ALFE 146 pa molim sve koji imaju iskustva sa njom da mi posalju svoje savete. Unapred se zahvaljujem.

Zvonko

pre 19 godina

146 1.4 TS 1998. 150.000km, regularno servisirana. Vanredno na 140.000km novi izduvni sistem i na 150.000km lamela i korpa i cilindar. Na 120km ide 6.3l u gradu do 9,5l. Ni gram ulja nikada nije potrosila, ponekada neka halogenka (od kada sam ostao bez fabrickih koje su trajale do prosle godine).

Neverovatno pregledna, startna i potpuno laka za kontrolu i na 200km/h. U gradu fantasticna i sposobna da ukoci u svakom trenutku. Potrebno je malo vremena dok se navikne na voznju unazad, zbog visokog i podignutog zadnjeg dela. Unutra udobna, sa velikim gepekom, i klimom koja super greje i jos bolje hladi. Radio je malo nize nego sto je potrebno pa je nepregledniji za rukovanje, ali je ozvucenje fantasticno sa svojih 6 lepo balansiranih Pionirovih zvucnika fabricki upakovanih.

Sa zimskim gumama je potpuno stabilan i zimi i po ledu. Iskreno, u ovoj zemlji nemci imaju duplo vecu cenu od realne cene koje imaju u bilo kojoj drugoj zemlji. Alfe zahvaljujuci svim ljubiteljima nemaca imaju super cenu pa je odnos cena kvalitet skoro uvek na strani italijana. Unutrasnjost auta je kod Alfe prelepa, sedista fantasticna i istina je da je to pandam BMW-u tako da ne vidim svrhu pricati sa nekim vozacem golfa o ovom automobilu.

Vozio sam i druge Alfe pocev od 33-jke boxera i iskreno mislim da je bokser jaci ali i bucniji i mnogo veci potrosac. 159 je cifra koja mi se ovih dana vrti u glavi, i smatram da nije slucajno u Zenevi opet bila najhvaljeniji model pored S80 Volvoa. Mozda je cena koju su ti trazili za 145 malo jaca? Realno za tih 4.000 pre ces naci neku iz 1999. Ne vidim svrhu motora preko 1.6 za taj model.

vanja

pre 19 godina

Caooo.. Kao prvo pozdav za sve ljubitelje alfe, konto sam da kupim sebi alfu 156 dizel 2,4 posto se moze lijepo uradit i nabudzit. E sad me interesuje imal ko takovo auto da mi nesto kaze o njemu kolika je potrosnja itd.. Unapred hvala.

Slavko

pre 19 godina

Imam Alfu 145 twin spark 1.6 88kw,kraj 1999, mozete mi reci koja joj je potrosnja? Mislim grad i na otvorenom!Kakav je automobil?, mislim vas kratak komentar!Hvala!

aleksandar

pre 17 godina

ljudi imam ogroman problem.u oglasima sam naisao na alfu 156 2.0 16v TS 1999 godiste,sa vrlo bogatom opremom,po vrlo pristupacnoj ceni.zaljubljen sam u alfine modele ali nikada nisam posedovao ni jedan model sto zbog finansija a i godina,ali dosao je trenutak istine,ponedeljak je presudni dan da li cu ili necu konacno sesti za volan jednog od najlepsih automobila na svetu.voleo bi da neko od Vas "ALFISTA" podeli svoja iskustva o alfinim modelima,sto je moguce brze.HVALA UNAPRED SVIMA!!!!!!!!!!!!!!!

Dzemo

pre 14 godina

Dokaz da nemamo stručan kadar za servis istih,a ljubitelj sam italijanskih automobila,nemci su prosti za servis pa naši majstori ih više vole jer imaju manje posla a italijani imaju sofisticiranije mašine,šta da vam kažem Ferari ,znamo odakle je,Lambordžini isto ,Pagani takodje da ne nabrajam Ducati,Aprilia itd. itd. nemam ništa protiv nemaca ali su kod nas mnogo izvikani,tako da svima preporucujem italijanske modele,oko kubikaye se nemojte dvoumiti 1.6 1.8 2.0 trose ama bas skoro isto
tako da kada trosi neka bar i ide odnosno vuce,jeste da je registracija malo skuplja ali osecaj nadmocnosti u voznji
sve to ispravlja znaci samo 2.0 i nista vise,da se ne hvalim 3 godine sam vozio Themu 3.0 v6 ,v6 motor ne trpi plin samo da znate jer mi je isti zbog izduživanja ventila od visoke temperature(na pokazivacu je sve u redu,ali plin je malo specifičan) busio klip dva tri puta i glaava motora ne pasuje od alfe 164 3.0 v6,ako neko ima ovakvu lanciu na prodaju nek me kontaktira ili ostavi broj na ovoj stranici,pozdrav za sve ljubitelje sportskih automobila i savet ne vozite pijani ,ne dokazujte se pred nekim vozite za svoj merak ali samo na proverenim delovima puta koje vi znate i u granicama bezbednosti i normale .