"Olga Jančevecka" u Moskvi

Film rediteljke Anite Panić biće prikazan na filmskom festivalu Zlatni vitez.

Izvor: B92

Petak, 28.05.2010.

15:57

Igrano-dokumentarni dugometražni film "Olga Jančevecka", po scenariju i u režiji Anite Panić, učestvuje u zvaničnoj selekciji 19. međunarodnog festivala koji se održava od 26. maja do 3. juna u Moskvi. Film u produkciji RTS-a realizovala je Redakcija dokumentarnog programa. Dugogodišnja televizijska autorka Panić snimila je nekoliko desetina dokumentarnih filmova za RTS koji su učestvovali na mnogim svetskim festivalima.

U njenom novom filmu poznatu pevačicu ruskih romansi Olgu Jančevecku igra glumica Narodnog pozorišta Vjera Mujović. Snimatelj je Aleksandar Agbaba, montažer Mira Mitrović, a dizajner zvuka Nebojša Dragićević.

Olga Jančevecka (1890-1978), koju su zvali kraljica ruske romanse, bila je jedna od najpopularnijih pevačica u Beogradu izmedju dva svetska rata i posle Drugog svetskog rata. Na trnovitom putu ka uspehu bila je krznarski šegrt, učenica glumačke škole, korektor ruskog službenog lista, novinar ''Petrovgradskih vjedomosti'', kao i pisac romana za decu. Kako je i sama govorila, preživela je dva cara, tri revolucije i nekoliko ratova. Krajem 50-ih i početkom 60-ih godina prošlog veka bila je zvezda u restoranu "Velika Skadarlija". O njoj su pisali mnogi novinari, glumila je i u Narodnom pozorištu, a reditelj Puriša Đorđević angažovao ju je u nekoliko svojih filmova.

U filmu o njoj govore publicista i književnik Kosta Dimitrijević, pevačica Usnija Redžepova, koju je Jančevecka učila da peva ruske romanse i spremala je za nastup u čuvenom restoranu "Raspućin" u Parizu, kao i pevači Dubravka Nešović i Živan Saramandić koji su svojevremeno imali puno zajedničkih nastupa sa Jančeveckom na velikim koncertima.