Subota, 17.08.2013.

12:30

Šerbedžija: Bilo bi nam bolje da nismo u Evropi

Izvor: Piše: Ðorðe Randelj/NIN

Šerbedžija: Bilo bi nam bolje da nismo u Evropi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

107 Komentari

Sortiraj po:

Bez dobrog naslova

pre 10 godina

Ne mislim da su "negativni" komentari izraz mržnje prema čoveku koga,u najboljem slučaju, površno,poznajemo; mnogo više po njegovim "estradnim" nastupima ( šešir - recitali) manje kao glumca (2-3 filma u kojima je ostvario zapaženu ulogu)
Međutim ono što Šerbedžiju izdvaja je njegovo opurtono "migoljenje";"u pravom trenutku , na pravom mestu" tako da se, hotimice, stvarala iluzija o njegovoj "veličini" - što mu je omogućavalo da lagodno i lepo živi. Kada se Yu raspala,"izvori su presušili" pa su svi koji su to "osetili"( među njima i Šerbedžija) bili primorani da uhleblje potraže "na drugom mestu" ;"ostvarenje američkog sna" im se smešilo ...
Njegov povratak na Brijune ("ono naše što nekad bijaše") kao i čitav ovaj intervju "odišu" žalopojem za vremenom koje je "prohujalo sa komunizmom "

proxima centauri

pre 10 godina

Kao i obicno, imam dodatak, za sve vas koji bi ste potpisali ovaj intervju.

Ako vas interesuje sta je istinska jugonostalgija, sta je istinska tuga i seta, pogledajte intervju koji je Tanja Petrnek napravila sa (jos) jednim velikim glumcem sa ovih, nasih, balkanskih prostora, Mustafom Nadarevicem.
Tri dana sam bila kao bolesna.

Ili da vam kazem ja, Srpkinja iz Srbije, neki bi rekli Srbijanka (ja ne).
Verujte, rasplakali bi se.
Pozdrav.

Dusan

pre 10 godina

Kao i svaki gastarbajter dodje da nam soli pamet kako ne bi trebali da jurimo u EU, kako nema bolje zemlje od nase itd. Samo se pitam zasto su onda otisli??

M Zg

pre 10 godina

Ne znam zašto poredite Štulića i Šerbedžiju, naime Štulić nije otišao iz političkih razloge nego je otišao da bi od sebe napravio živuću, nedodriljivu legendu (dalkeko od toga da je bio glazbeni genije) ali svi koji smo upućeni u opus Štulićevih pjesama znamo koliko je kritizirao i društvo i Jugu kao takvu u svojim pjesmama i sad se on kao inati, on je razočaran ovo-ono, dok gospon Šerbedžija ne, on je pristuan ponajviše u Hrvatskoj pa u Srbiji i u ostalim republikama. Nemojte mi porediti Šerbedžiju i uvrijeđenu divu/pozera Štulića.

Tomislav

pre 10 godina

Rade je prošao sve faze i prežvakao ih kroz svojevrsnu katarzu svog života, o čemu neki od ovdje prisutnih golobradih patuljaka pojma nemaju.
Još samo nešto, vi ostrašćeni naciomčići morate znati da vaše divljenje vlastitom narodu nema znanstvene osnove.
Naime, analizom DNK došlo se do istine da smo svi na ovim prostorima Europe oko 70% genski identičmi, Slavemi smo oko 10-ak% (čak su i Mađari više Slaveni nego mi), a mi Hrvati sa samo 8% smo iranskog porijekla...
Ništa od navedenog nam ne daje pravo da se busamo u svoja provincijsla, kultirno nejaka prsa, pa se onda okrenimo jedinom ispravnom sadržaju: općoj suradnji, slozi i ljubavi, jedino je to ispravno, a o tome upravo Rade govori, sigurno-ni neznajući za genetiku..

otupavila

pre 10 godina

nezrelo i neprijatno realna, pitam se kako je moguce da Beograd ili bilo koji drugi grad, nekom naskodi, nekoj osobi? Malo preuopsteno, povrsna fraza i nemoguce za komentarisati? egzistenciju i privatan zivot neke osobe mogu ostetiti klevete, lazi, ljubomora i ravnodusnost opet drugih osoba. Realnost je zrelost i volja da se shvata vise od povrsnih i otrcanih fraza.
hvala.

Austrija

pre 10 godina

Hvala redakciji na tekstu... Posle desetominutnog umora na "blicu" ulepsali ste mi jutarnju kafu... Molim za vise ovakvih tekstova... Zahvalni citalac...

Sandzak

pre 10 godina

Prica moj stari: Evropa je molila Jugoslaviju da udje u EU,ali je nasa Juga to kategoricno odbijala. Mislili smo da mozemo zajedno(Srbi,Hrvati i Bosanci)...a eto,ubrzo nakon molbi, mi smo se raspali. I razumem Serbedziju,oni zaista imaju za cim da zale.

Sasa

pre 10 godina

"Rece i vrati se u Hollywood..."
A gdje treba da se vrati? U Sarajevo, Beograd ili Zagreb? Jesi li ti svjestan covjece gdje su nasi tzv.centri sada? To su zaseoci zaseoka u svakom mogucem pogledu.

novosadjanin

pre 10 godina

Vidim da ga ovde "neki i nekakvi" cene po politicko-nacionalnoj liniji, a ne po glumackom umecu. A covek je sjajan glumac.

Komsijina Krava

pre 10 godina

Bolje mu je da nije u EU ili barem da Hrvatska ne da Brijune u koncesiju, jer ce onda placati ljetovanje. Osobno mi ne treba niti jedna drzava jer sam od onih koji placaju poreze a ne dobivaju nikakve drzavne beneficije, a da dobivam, podrzavao bi one drzave koje mi osiguravaju beneficije, a bio protiv onih drugih. Bas kao Rade.

МиливојЕ

pre 10 godina

Раде је алиби-Србин ! Хрвати могу слободно да кажу - ево, видите Радета, да сте остали били би и ви на Брионима. Чемер ! Није њему лако. Анти-ратни профитер.

Silvio Dante

pre 10 godina

Mnogi naši veliki umetnici,kao što su Rade i Stulić koji su velike ličnosti naše kulture su napustili ove krajeve jer su se razočarali zbog svega što se dogodilo.Takvi umetnike teško da ćemo ponovo da imamo,a nikada nisu sebe delili po nacionalnosti.Ja ih cenim obojicu i jako mi je žao što smo izgubili takve dve ličnosti svejedno da li su Srbi ili ne.

Marko Vlahović

pre 10 godina

Ti si majstore u Hollywoodu sve svoje potrošio pa sada vi i vaša generacija tako hrabro i ponosito izgovarate rečenice koje ste trebali da govorite pre dvadesettri godine!!!

Kvalifikacija kol'ko da potvrdi istinistost Sebedzijinih konstatacija

pre 10 godina

@ Јајара.
(фанкоза, 17. avgust 2013 19:42)

Sto? Prepoznao/la si se u onima koji su odgovorni za sve nase propasti, a koje Serbedzija nedvosmisleno proziva?

proxima centauri

pre 10 godina

Procitala sam ceo intervju, gnjavaza. Pitanja pompezna, odgovori malo jedno, malo drugo. Red samodopadljivosti, red jugonostalgije, pa malo stranstvovanja, pa Beverli Hils, pa onada ograda (nisam politikolog, ni socolog ) pa malo prijatelja, od velikog Ljube Tadica, do Toma Kruza....ma milina jedna.
Pokusala sam da se setim neke njegove uloge. Maglovito se secam serije "U registraturi", ona ga je valjda lansirala i onda nista. Stalno on sa sesirom na sceni i nekom gitarom govori Preverovu "Barbaru", ili Arsenovu "Ines".

I onda "bingo" Zivot je lep. Kako bese, kako je izgledao, replika...nista.
Secam se samo maestralne, prelepe, neponovljive, supertalentovane, strankinje u Srbiji i Beogradu Sonje Savic. E, nju je Beograd "samleo", ona je platila cenu razlicitosti.

A Serbedzija, ko Serbezija, folirant, ali sa stilom. Sto se foliranja tice prvi je.
I zacudo (ili ne?) i pozitivni i negativni komentari su mlaki.

Perica

pre 10 godina

Najbolje je da 10.000 ljudi ode u evropu i da posle pricaju majmunima kako je tamo. Ovako, ili smo svi ljudi ili smo svi majmuni.

podanik

pre 10 godina

"Ali, kad bismo mogli drugačije, bilo bi nam bolje da nismo u Evropi".

To drugacije je opcija zajednicke drzave Jugoslavije.
To je mnogo bolja opcija za sve nas, i bila i ostala.

Ali neki su to unistili.
Znamo koji. U Srbiji su to bili SANU, SPC, Dobrica, SM i gomila poltrona nacionalistickeog diskursa i ratne opcije.
Sahranili su Jugoslaviju. Ostale su bedne i jadne drzavice na mestu ugledne i dobre drzave. Odlican intervju.

ostap bender

pre 10 godina

Stvarno mi je mrsko da ccitam pojedine "komentare" koji su obiccni izlivi mrzznje i koji pokazuju koliko medju nama ima zlih ljudi...
Neko je pomenuo Lazara Stojanovića. Pa taj Lazar je kao diplomac , parama drzzave snimio film (Plasticcni Isus) u kome je Tita (tadassnji predsednik Jugoslavije) uporedio sa Hitlerom !!! Pa gde to mozze? U Americi? Gde? Ili sam ja lud. a vazzilo je nepisano pravilo: radi ssta 'oćess , priccaj ssta 'ocess, samo ne diraj Tita i partiju...Inacce samo u Bgd. sredinom osamdesetih godina bilo je 400.000 cclanova partije, a sad mnoga deca tih komunista koja su lepo zzivela, pljiju po sopstvenoj prosslosti...Ajd' zdravo.

miki

pre 10 godina

Slazem se sa Radetom da nam ne treba EU zbog jednostavnog razloga sto EU sama po sebi nece doneti bolji zivot.. bolji zivot ce doneti obrazovanje, profesionalni rad i etika u poslovanju i postovanje blizneg..S druge strane, sve ozbiljnije drzave u Evropi su u EU, osim tri-cetiri koje imaju tu privileiju da budu i van nje zbog razlicitih okolnosti..
Ne znam zasto se u komentarima onih koji kritikuju Sherbedziju uvek eksplicitno ili implicitno naziru momenti kao nacionalnost, izdajnistvo, "sta on misli ko je" i sl. O patriotizmu necu sve je jasno, ali ovo kameleon, nekompetentan i sl. ne mogu da razumem! Ne, vi ste kompetentniji da govorite o politici, koji ste bili na Kosovu svega jedan put, u hrvatskoj tri puta na more (dva s mamom i tatom na 8 dana), a u Sarajevu ste jeli burek jedno prepodne dok jos nije postalo vruce.. i da to nije tako, retko ko od vas je imao tu priliku da sedi za stolom sa gomilu znacajnih ljudi i da cuje ili razmeni mislenje, cesto i o politici, aktuelnoj ili u istoriskom kontekstu.
Da ga kritikujete za nesto drugo ok, ali njegovim stavovima onakvi kakvi su ovde izreceni je suludo..

evita

pre 10 godina

zasto nekome smeta licno vidjenje ove zive legende glumca na kakvog ce ovi prostori dugo cekati? Potpuno je u pravu kada kaze da je najbolje biti "stranac"...Imala sam srecu i cast da sam ga gledala u Krlezinoj "Monodrami" u Beogradskom dramskom neke 80 te godine... to nije bila samo gluma,umestnost, usao je tada publici u dusu. I ostao.

Tibor

pre 10 godina

(milos, 17. avgust 2013 17:47)

Ima jedna velika razlika između Balaševića i Šerbedžije. Balašević je i danas u ulici Jovana Cvijića u Novom Sadu. Ko razume shvatiće.

Dragan

pre 10 godina

Stari je to folirant.
Nekada je bio dobar glumac, posle ga je Holivod unazadio.
Ipak nije se bas gadio tamosnjih para.
Nemojte traziti nekakvu dubinu u njegovom intervjuu.Malo je antiprotivan, to deluje tak disidentno, ne.Ako se samo slazete onda je to tipicno komunisticki.
Fora je u sitnicima, zar ne Rade?To je kao kada prodas celu salu za svoje gostovanje u provinciji.Sedis na tim daskama nepripremljen, latis se flase i improvizujes.Ne bi to bilo lose da nas nisi odrao i jos se napio.Lepo, ali za tebe.

dragance

pre 10 godina

@Milos: Da, Rade bas ima potrebu da profitira kod nas na bilo cemu. Za razliku od Balasevica (braco Janezi), on je uvek isto govorio, cak i kada se zbog toga mogla i glava izgubiti.

leško

pre 10 godina

Veliki gospodin i veliki čovjek. Samo me je malo zasmetala ona smiješna formulacija o "trbušastim hrvatskim generalima koji su iznenada otkrili tenis kod Tuđmana"... "Onih godina" nije bilo baš puno tih "trbušastih generala" izuzev onog iz JNA Janka Bobetka, a taj se i nije bavio tenisom.

Analiticar

pre 10 godina

Ne postoji nikakav dokaz, tj. dokument, barem do sada nije pronadjen, da je Tesla ikada rekao da se ponosi srpskim rodom i hrvatskom domovinom. To je tipicna komunisticka izmisljotina.

Ana

pre 10 godina

Milose, tesko da ti to mozes da razumes. Ja sam Srpkinja, rodjena u Srbiji, roditelji su mi Srbi iz Srbije, ali zivela sam takoreci od rodjenja u Hrvatskoj. Dakle, nisam Srpkinja iz Hrvatske. I meni je u toj Hrvatskoj bilo dobro, jako dobro, meni je Beograd bio prljav kad sam dolazila u njega, smetalo mi je sto ne postoji ni "dobar dan" ni "izvolite" i jos mnogo stvari. Imala sam 18 godina kad smo se preselili u Beograd i, veruj mi, ja sam upala u depresiju. Niti sam ikada imala kakvih problema sa okolinom, niti sam bila diskriminisana u skoli, niti sam uopste razmisljala o tome. Sve sam veze ocuvala i znam da sigurno ne bih pobegla iz Hrvatske da sam tamo bila 1990, nego bih ostala, jer je to bila moja zemlja. Iz mog razreda su poginula u ratu, u hrvatskoj vojsci, 2 mladica - jedan Hrvat i jedan Srbin. Otadzbina nije zemlja porekla, nego zemlja u kojoj si odrastao, zato je, mozda, i bolji naziv domovina. Danas sam daleko, jako daleko, ali, ako imam ikakvu nostalgiju, to je ona za mojim zavicajem, za gradom u kome sam odrasla. A Serbedzija je do vise nego odraslog doba ziveo u Hrvatskoj,pa kako bi drugacije mogao da se oseca? Veruj mi, ima jos mnogo Srba koji osecaju Hrvatsku svojom domovinom/otadzbinom, i vecinom zive po vecim gradovima.

komentatorka

pre 10 godina

Kad već govorim o tome, mislim da se danas u svemu pretjeruje kad se govori o toj nekadašnjoj Jugoslaviji - te nije se moglo ovo, nije se moglo ono... Ma, vraga nije! Naravno da je bilo nepravedno tretiranih umjetnika i uopće ljudi zbog njihovih drukčijih političkih mišljenja, s tim se slažem, ali je u biti to bilo ipak jedno društvo u kome se moglo svašta napraviti.
-----------------------------------------
moglo je svasta ali se za svasta i lezalo, npr. Lazar Stojanovic

Radule Scepanovic

pre 10 godina

Nije neophodno da se slazete sa Radetovim vidjenjima i stavovima,ali je zaista previse komentara koji mu uskracuju pravo na vlastito misljenje jer zivi u Holivodu,ima novaca,ljetuje na brionima i slicno.Ne ostavlja mi utisak nekog kog su pare pokvarile.Sa sjetom prica o Dubrovackim igrama sezdesetih koje pamti po druzenjima sa velikim ljudima a ne po glumackim honorarima.Paradoksalno je da su ljudi poput Serbedzije ili Gorana Bregovica zaradili prve ozbiljne pare u zivotu onda kad su izgubili vlastitu zemlju i otisli raditi po tudjini.Krajem sedamdesetih sam bio u istom hotelu na Jahorini sa njegovom porodicom.istog sam doba kao i Danilo i Lucija s kojima smo se moj brat i ja igrali.Sjecam se da je Rade nastupao skoro svaku noc u Sarajevu da bi mogao priustiti zimovanje za svoju porodicu.Nije dalekoo od istine da je bio trenutak kad su ga u Sarajevu svi podjednako mrzili,cak i Bosnjacka strana cija se zvanicna propaganda okrenula protiv svih onih koji tasd nisu bili u Sarajevu.Srpski i hrvatski stav u vezi Serbedzije tad je suvisno i polemisati.

nilaya,zg

pre 10 godina

Gospon Rade,svaka vam je na mjestu.Takvi kao što ste vi su morali biti otjerani kada su došli iluzionisti,zato što razumijete a to nisu vremena razuma.Jugoslavija je bila naša snaga,i Hrvata i Srba i svih ostalih...ali mi smo nesvjesni ljudi.

milos

pre 10 godina

Ja jos nisam cuo da postoji Hrvat ponosan na svoju domovinu Srbiju ili Jugoslaviju. Kakva je potreba Radeta Serbedzije da istice ovako nesto ako je Srbin po majci i ocu? Oni koji se poltronisu Hrvatima i nisu Srbi. Drazen se osecao kao Hrvat iako mu je otac Jovo Srbin. I nem a problema ako neko voli da je Hrvat ili Albanac iako je Srbin ali da znamo sa kim razgovaramo i cije stavove zastupa. Ni jane volim kameleone ka jedan citalac rece. Serbedzija kao i Balasevic profitiraju na ovakvim stavovima.

modesty

pre 10 godina

Rade, koji izgledas isto kao moj cale, potpuno te razumem. I ja sam isti genetski kod, od 1991-ve vazda stranac svugde, sa sva tri pasosa, i nije da nisam uspela i postigla, ali... Sve si rekao. Iznad provincijalskih smicalica zauvek, i zbog toga uvek na Balkanu izopsten.

milan

pre 10 godina

Ne razumem ko je to i kada oterao Serbedziju iz Beograda, kako autor clanka navodi. Da li je sam Serbedzija to ikada, igde izjavio? Niko nikoga nije terao iz Beograda tokom 90-ih, to bi cenjeni autor ili autorka trebalo da zna. Odlazak zbog losih uslova zivota i manjka posla je nesto drugo.

LM

pre 10 godina

Velike uloge, kao glumac, je Rade odigrao u pozoristima i filmovima pravljenim u EX YU i danasnjim novonastalim drzavama na teritoriji EX YU. Teatar na Brionima je sigurno i nastao iz njegove velike potrebe da se ponovo dokaze na svom jeziku na kojem on i moze da ostvari najbolje uloge. Ono sto sam videla od "velikih rola naše jedine prave i velike holivudske zvezde" su uglavnom bile role kriminalaca i bosova ruske mafije. Ali nema veze, covek radi i za taj rad mu je sigurno dobro placeno ali ne treba preterivati u velicanju njegovih ostvarenja u Holivudu. Ili sam ja nesto propustila!?

Marko Müller

pre 10 godina

Opet neko iz dijaspore koji tamo radi i zivi prica kako treba da zivimo na drugoj strani sveta..... (papagaj, 17. avgust 2013 13:31)

Ma mora vama dan noc da se prica, jer nemate pojma. Kako drugacije objasniti groznu situaciju u kojoj se nalazite zadnjih 20 i vise godina.? Da ste slusali malo pametne ljude, ne bi sada bili nasiromasnija drzava u evropi koja, malo po malo, svaki par godina gubi parce teritorije. Ali kome ja pricam, narod koji nije u stanju uci na prednja a izaci na zadnja vrata busa, ne vredi nesto objasnjavati! A ti licno da se nisi osudio da komentarises desavanja u drugim zemljama (EU, USA, Afrika, Afganistan itd.)(...)... kako ti kazes nemas pravo na to, jer jednostavno ne zivis tamo!

komentatorka

pre 10 godina

Kad već govorim o tome, mislim da se danas u svemu pretjeruje kad se govori o toj nekadašnjoj Jugoslaviji - te nije se moglo ovo, nije se moglo ono... Ma, vraga nije! Naravno da je bilo nepravedno tretiranih umjetnika i uopće ljudi zbog njihovih drukčijih političkih mišljenja, s tim se slažem, ali je u biti to bilo ipak jedno društvo u kome se moglo svašta napraviti.
-----------------------------------------
moglo je svasta ali se za svasta i lezalo, npr. Lazar Stojanovic

Komentar

pre 10 godina

Covek je lepo rekao. Da mozemo da sebi dopustimo taj luksuz bilo bi nam bolje kao Norveskoj ili Svajcarskoj. Ali nismo ni Norveska ni Svajcarska. Sem toga, deo smo kontinentalne Evrope. Mozda bi nam bolje bilo da smo u Americi ili Aziji, ali nismo. A vi Evroskeptici, najzad shvatite da je Tito mrtav i da je nesvrstanost i balansiranje izmedju istoka i zapada proslost.

dzoni

pre 10 godina

Kad procitam komentare vidim koliko smo primitivni postali..bar vecina..a svi ovi komentarisu su samo procitali naslov jer sve vise od par recenica je suvise za njihov mozak.

Vladimir Bogdanić

pre 10 godina

Rade Šerbeđija snažna je glumačka osobnost s neospornom internacionalnom karijerom. To naravno ne znači da su mu opservacije o društvu, politici i prošlosti relevantne. Što se tiče novinarske tvrdnje da je Rade 1990 otjeran iz Zagreba ta tvrdnja pretpostavlja da su tada svi u Zagrebu bili mrzitelji ili da nitko ništa ne pamti. Istina je ipak "malo drugačija" i ako već Rade s tim nema problema pa prihvaća takve interpretacije široko mu polje! Što se artizma i Brijuna odnosno njegovog boravka tamo tiče to na žalost onih koji su ga u Zagrebu cijenili i pamte što Brijuni simboliziraju graniči s groteskom. Ni Brecht ni Štivičić to nemogu promijeniti. Ponajmanje Duško Ljuština ili novac kojim R.Hrvatska i Grad Zagreb to financiraju. Vrijedilo bi da se umjesto varijacija na EU teme o tome upozna i srbijanska javnost. Brojke i činjenice ponekad su grube i mogu boljeti. Granice će još dugo postojatii bez obzira na legitimnu Radetovu nostalgiju za Jugoslavijom i onim što on zove "našim narodom". Tog naroda nema i sumnjam da ima onih koji vjeruju kako će ga jednom opet biti

Кривокапић

pre 10 godina

Е мој Раде. Ти си баш надрљао у овим ратовима. Мало Загреб, Београд, па онда Лондон и Холивуд. Сад мало Бриони. Мало глума, мало концерт у Сава Центру, мало књиге...
Туга божија како ратови упропастише твој живот. Све боемски у Титовим вилама.

Anna

pre 10 godina

Papagaju, on zna o cemu govori, a kad bi ti trebaloda govoris o istim stvarima, tesko da bi imao sta da kazes.
Ana, on je iz proslog veka, ali ce ostati i za buduce vekove, a ti ces proci bez traga.

Dejan

pre 10 godina

Hrvat u Zagrebu, Bosanac u Sarajevu, Srbin u Beogradu, Jugosloven u Becu. Isto ko onaj Balasevic. Uvek su mi ti "kameleoni" bili sumnjivi. ali - sve za pare.

Milijana

pre 10 godina

Svi mi koji smo volelei Jugoslaviju i nismo znali da mrzimo,ostali smo mladi i lepi.Ako ne na oko, a ono u dusi......ovi sad su ruzni ..Strasno ruzni...Mrznja ih je deformisala.
Rade,ziveli....podigao si casu viskija jednom na jednom od antiratnih mitinga, ispred crkve SvmMarka, u onom malom bifeu.Tako sam te pozdravila,sa podignutom casom.Nismo uspeli.....rat im je usspeo....Mnogo te volimo.

Posmatrač

pre 10 godina

Ne smeta mi Šerbedžija već folirantski nastup u kojem ima za svakog ponešto. E sad, postavlja se pitanje: a šta će R. Šerbedžiji ovako nešto?

Sin Bludimir

pre 10 godina

Posle Andjelininog remek dela od filma ovaj covek kao i Djuricko i ostali za mene su fleke.

Jadno je da covek koji ima ovakvo povrshno razmisljanje daje sebi za pravo da bude arogantan i prica o politichkim temama.

Nije me mrzelo da procitam sve, reko ajde da apriori ne zakljucujem, mozda covek ima nesto pametno reci. Ali josh gluplje je od onoga sto sam ocekivao da ce napisati.

Bilo bi svima bolje da nisu u Evropi, osim Nemackoj i Francuskoj, to zna svaki papagaj samo sto mnogi nece da prihvate i otvore ochi, ali ako se vec pishe o tome onda neka se barem potrudi da analizira svoj stav, ako se vec bavi politikom neka bude POLITICAR, a ne BOEM.

Troml

pre 10 godina

Ništa drugo do sjećanje jednog starca za starim
vremenima, ljudima i državama. Kuka i plače
na svojom sudbinom, pritom misleći na mladost
i bezbrižan život u Jugoslaviji. O tome najbolje
govori pasus dolje ~

"Tih kasnih šezdesetih, Dubrovnik je bio svijetla
pozornica i svjetska, i evropska, i jugoslavenska...
(pazi ovo jugoslavenska, bez HRVATSKA))
U to su se vrijeme družili glumci iz cijele bivše Jugoslavije.
Iz Srbije su tu bili Ljuba Tadić, Stevo Žigon, Ružica Sokić,
Mira Stupica, Branko Pleša...
(Hrvata jasno nema ili ih neče spomenuti)
Svi oni su godinama radili na Ljetnjim igrama, kada se božanstveno
živelo. Posle sam otkrio i samo more, ostrvo Silba, gde sam kupio
plac i napravio kuću. Tad tamo nije bilo električnog svjetla.
Bilo je divno i romantično. I riba je drukčije mirisala. Sve je
drukčije bilo. Tamo sam išao svako ljeto posle Dubrovnika i ostajao
cio septembar. Tamo sam lovio ribu.......""
trala la, tamo je bila Jugoslavija, a sada svega toga više nema,
misli Rade iako ne govori. puc

Marko Müller

pre 10 godina

Opet neko iz dijaspore koji tamo radi i zivi prica kako treba da zivimo na drugoj strani sveta..... (papagaj, 17. avgust 2013 13:31)

Ma mora vama dan noc da se prica, jer nemate pojma. Kako drugacije objasniti groznu situaciju u kojoj se nalazite zadnjih 20 i vise godina.? Da ste slusali malo pametne ljude, ne bi sada bili nasiromasnija drzava u evropi koja, malo po malo, svaki par godina gubi parce teritorije. Ali kome ja pricam, narod koji nije u stanju uci na prednja a izaci na zadnja vrata busa, ne vredi nesto objasnjavati! A ti licno da se nisi osudio da komentarises desavanja u drugim zemljama (EU, USA, Afrika, Afganistan itd.)(...)... kako ti kazes nemas pravo na to, jer jednostavno ne zivis tamo!

mattko

pre 10 godina

Sada ce Rade da nam kaze gde bi nama bilo bolje kada bi moglo .... a on sam svoju slavu i svoj novac zaradjuje na tom istom zapadu gde nama ostalima nije mesto vec nas uteruju! Zar nije to malo apsurdno od Serbedyije ? Gde mi trba da budemo "kada bi moglo" , negde u Africi , na Marsu ili gde ?

dsagsg

pre 10 godina

Vidim da mnogi koji su ostavili komentare nisu ni procitali sta je covek rekao, a rekao je, parafraziracu, sledece:

Posto nismo bili sposobni da sacuvamo bivsu drzavu bolje nam je sad da udjemo u EU, ali da smo bili sposobni da se dogovorimo i da sacuvamo Jugoslaviju u nekom drugom politickom uredjenju, za tu zemlju (koja sad ne postoji) bi bilo bolje da ne ide u EU.

Drugim recima, rekao je apsolutnu istinu.

бидермајер

pre 10 godina

Е мој Раде...Још мало шетње уз море и готово.
И теби, Арсену а и мени.
Не дај се генерацијо.

papagaj

pre 10 godina

Opet neko iz dijaspore koji tamo radi i zivi prica kako treba da zivimo na drugoj strani sveta.Kako bi tebi bilo da ja kazem da je tebi bolje da nisi u USA.

Goran

pre 10 godina

Ne volim isticanje u svakom intervjuu Srpstva i Hrvatstva rame uz rame. Cim postoji potreba za time, nesto nije u redu. Na Balkanu izgleda da to uvek mora da se navede i to je ponizavajuce za jednog umetnika. Zasto Jadransko more mora biti najlepse na svetu, zasto oni koji su mu govorili - "Rade gade" moraju biti amnestirani time da su naivni, zavedeni televizijskim vestima.

Dejan

pre 10 godina

Gospodine Rade, želim Vam napisati da mi je ostalo u vrlo lepom sećanju prvo čitanje Vaših Autobiografskih zapisa i refleksija te godine, čini mi se, 2008-e kada sam radio kao portir u 3 osnovnom sudu u Beogradu i razume se, imao dosta vremena za čitanje. Nekako se pogodilo da u isto vreme RTS 1 reprizira legendarne zlatne serije bivše Jugoslavije kao što su "Prosjaci i sinovi", "U registraturi" zatim Bulićev i Dvornikov šou program života i karijere "Naše malo misto" i to sve u 9h (kada je bila moja jednočasovna pauza za doručak). Moram Vam priznati da je uživanje bilo otkrivati obrise jedne zemlje u kojoj, nažalost, nisam imao mogućnosti da bivstvujem i trošim svoje mladalačke dane. Imao sam 23 godine i upijao svaku Vašu reč koju se mogla pročitati, pogledati i što ne reći "iskopati na internetu". Zavidim Vam ne samo zbog mogućnosti što ste je imali da živite u toj prekrasnoj zemlji, već i činjenici da ste bili okruženi sve istinskim Asovima svojih branši sa kojima je, verujem, bilo milina deliti dragoceno vreme mladosti. Ipak ste Vi ličnost koja je igrala scenarija napisana Krležinom rukom, pevala i recitovala stihove magičnog Arsena i bili omiljeni glumac kako cele bivše Jugoslavije tako i prve dame te iste zemlje. Jel tako? Malo li je sve to za jedan život? Ne ne ne. Mnogo je. I previše. Želim svako dobro. Dejan

Lenka

pre 10 godina

Da, Evropa nam ne treba ako možemo bez nje. Problem je što ona takva nikakva daje bolje mogućnosti za život, umetnost, rad... pa nam i takva nikakva treba.

Sarkazam

pre 10 godina

Sva sreca pa je potkrepio tu svoju tvrdnju solidnom analizom politickih i ekonomskih razloga zasto bi nam bilo bolje van Evrope inace bih prokomentarisao da bi glumcima bilo najbolje da se drze glume...

milan

pre 10 godina

Taman sam hteo da kazem da zasto svakoga pitamo a onda se setih pa i ja sam svako i imam pravo na svoje licno misljenje a moje da svako pa i drzava treba da bude tamo gde pripada a da smo mi u Evropi treba to i da zapecatimo.

papagaj

pre 10 godina

Opet neko iz dijaspore koji tamo radi i zivi prica kako treba da zivimo na drugoj strani sveta.Kako bi tebi bilo da ja kazem da je tebi bolje da nisi u USA.

Dejan

pre 10 godina

Gospodine Rade, želim Vam napisati da mi je ostalo u vrlo lepom sećanju prvo čitanje Vaših Autobiografskih zapisa i refleksija te godine, čini mi se, 2008-e kada sam radio kao portir u 3 osnovnom sudu u Beogradu i razume se, imao dosta vremena za čitanje. Nekako se pogodilo da u isto vreme RTS 1 reprizira legendarne zlatne serije bivše Jugoslavije kao što su "Prosjaci i sinovi", "U registraturi" zatim Bulićev i Dvornikov šou program života i karijere "Naše malo misto" i to sve u 9h (kada je bila moja jednočasovna pauza za doručak). Moram Vam priznati da je uživanje bilo otkrivati obrise jedne zemlje u kojoj, nažalost, nisam imao mogućnosti da bivstvujem i trošim svoje mladalačke dane. Imao sam 23 godine i upijao svaku Vašu reč koju se mogla pročitati, pogledati i što ne reći "iskopati na internetu". Zavidim Vam ne samo zbog mogućnosti što ste je imali da živite u toj prekrasnoj zemlji, već i činjenici da ste bili okruženi sve istinskim Asovima svojih branši sa kojima je, verujem, bilo milina deliti dragoceno vreme mladosti. Ipak ste Vi ličnost koja je igrala scenarija napisana Krležinom rukom, pevala i recitovala stihove magičnog Arsena i bili omiljeni glumac kako cele bivše Jugoslavije tako i prve dame te iste zemlje. Jel tako? Malo li je sve to za jedan život? Ne ne ne. Mnogo je. I previše. Želim svako dobro. Dejan

Dejan

pre 10 godina

Hrvat u Zagrebu, Bosanac u Sarajevu, Srbin u Beogradu, Jugosloven u Becu. Isto ko onaj Balasevic. Uvek su mi ti "kameleoni" bili sumnjivi. ali - sve za pare.

Sarkazam

pre 10 godina

Sva sreca pa je potkrepio tu svoju tvrdnju solidnom analizom politickih i ekonomskih razloga zasto bi nam bilo bolje van Evrope inace bih prokomentarisao da bi glumcima bilo najbolje da se drze glume...

Milijana

pre 10 godina

Svi mi koji smo volelei Jugoslaviju i nismo znali da mrzimo,ostali smo mladi i lepi.Ako ne na oko, a ono u dusi......ovi sad su ruzni ..Strasno ruzni...Mrznja ih je deformisala.
Rade,ziveli....podigao si casu viskija jednom na jednom od antiratnih mitinga, ispred crkve SvmMarka, u onom malom bifeu.Tako sam te pozdravila,sa podignutom casom.Nismo uspeli.....rat im je usspeo....Mnogo te volimo.

dsagsg

pre 10 godina

Vidim da mnogi koji su ostavili komentare nisu ni procitali sta je covek rekao, a rekao je, parafraziracu, sledece:

Posto nismo bili sposobni da sacuvamo bivsu drzavu bolje nam je sad da udjemo u EU, ali da smo bili sposobni da se dogovorimo i da sacuvamo Jugoslaviju u nekom drugom politickom uredjenju, za tu zemlju (koja sad ne postoji) bi bilo bolje da ne ide u EU.

Drugim recima, rekao je apsolutnu istinu.

Кривокапић

pre 10 godina

Е мој Раде. Ти си баш надрљао у овим ратовима. Мало Загреб, Београд, па онда Лондон и Холивуд. Сад мало Бриони. Мало глума, мало концерт у Сава Центру, мало књиге...
Туга божија како ратови упропастише твој живот. Све боемски у Титовим вилама.

бидермајер

pre 10 godina

Е мој Раде...Још мало шетње уз море и готово.
И теби, Арсену а и мени.
Не дај се генерацијо.

Goran

pre 10 godina

Ne volim isticanje u svakom intervjuu Srpstva i Hrvatstva rame uz rame. Cim postoji potreba za time, nesto nije u redu. Na Balkanu izgleda da to uvek mora da se navede i to je ponizavajuce za jednog umetnika. Zasto Jadransko more mora biti najlepse na svetu, zasto oni koji su mu govorili - "Rade gade" moraju biti amnestirani time da su naivni, zavedeni televizijskim vestima.

Lenka

pre 10 godina

Da, Evropa nam ne treba ako možemo bez nje. Problem je što ona takva nikakva daje bolje mogućnosti za život, umetnost, rad... pa nam i takva nikakva treba.

Marko Müller

pre 10 godina

Opet neko iz dijaspore koji tamo radi i zivi prica kako treba da zivimo na drugoj strani sveta..... (papagaj, 17. avgust 2013 13:31)

Ma mora vama dan noc da se prica, jer nemate pojma. Kako drugacije objasniti groznu situaciju u kojoj se nalazite zadnjih 20 i vise godina.? Da ste slusali malo pametne ljude, ne bi sada bili nasiromasnija drzava u evropi koja, malo po malo, svaki par godina gubi parce teritorije. Ali kome ja pricam, narod koji nije u stanju uci na prednja a izaci na zadnja vrata busa, ne vredi nesto objasnjavati! A ti licno da se nisi osudio da komentarises desavanja u drugim zemljama (EU, USA, Afrika, Afganistan itd.)(...)... kako ti kazes nemas pravo na to, jer jednostavno ne zivis tamo!

dzoni

pre 10 godina

Kad procitam komentare vidim koliko smo primitivni postali..bar vecina..a svi ovi komentarisu su samo procitali naslov jer sve vise od par recenica je suvise za njihov mozak.

ostap bender

pre 10 godina

Stvarno mi je mrsko da ccitam pojedine "komentare" koji su obiccni izlivi mrzznje i koji pokazuju koliko medju nama ima zlih ljudi...
Neko je pomenuo Lazara Stojanovića. Pa taj Lazar je kao diplomac , parama drzzave snimio film (Plasticcni Isus) u kome je Tita (tadassnji predsednik Jugoslavije) uporedio sa Hitlerom !!! Pa gde to mozze? U Americi? Gde? Ili sam ja lud. a vazzilo je nepisano pravilo: radi ssta 'oćess , priccaj ssta 'ocess, samo ne diraj Tita i partiju...Inacce samo u Bgd. sredinom osamdesetih godina bilo je 400.000 cclanova partije, a sad mnoga deca tih komunista koja su lepo zzivela, pljiju po sopstvenoj prosslosti...Ajd' zdravo.

Posmatrač

pre 10 godina

Ne smeta mi Šerbedžija već folirantski nastup u kojem ima za svakog ponešto. E sad, postavlja se pitanje: a šta će R. Šerbedžiji ovako nešto?

Ana

pre 10 godina

Milose, tesko da ti to mozes da razumes. Ja sam Srpkinja, rodjena u Srbiji, roditelji su mi Srbi iz Srbije, ali zivela sam takoreci od rodjenja u Hrvatskoj. Dakle, nisam Srpkinja iz Hrvatske. I meni je u toj Hrvatskoj bilo dobro, jako dobro, meni je Beograd bio prljav kad sam dolazila u njega, smetalo mi je sto ne postoji ni "dobar dan" ni "izvolite" i jos mnogo stvari. Imala sam 18 godina kad smo se preselili u Beograd i, veruj mi, ja sam upala u depresiju. Niti sam ikada imala kakvih problema sa okolinom, niti sam bila diskriminisana u skoli, niti sam uopste razmisljala o tome. Sve sam veze ocuvala i znam da sigurno ne bih pobegla iz Hrvatske da sam tamo bila 1990, nego bih ostala, jer je to bila moja zemlja. Iz mog razreda su poginula u ratu, u hrvatskoj vojsci, 2 mladica - jedan Hrvat i jedan Srbin. Otadzbina nije zemlja porekla, nego zemlja u kojoj si odrastao, zato je, mozda, i bolji naziv domovina. Danas sam daleko, jako daleko, ali, ako imam ikakvu nostalgiju, to je ona za mojim zavicajem, za gradom u kome sam odrasla. A Serbedzija je do vise nego odraslog doba ziveo u Hrvatskoj,pa kako bi drugacije mogao da se oseca? Veruj mi, ima jos mnogo Srba koji osecaju Hrvatsku svojom domovinom/otadzbinom, i vecinom zive po vecim gradovima.

nilaya,zg

pre 10 godina

Gospon Rade,svaka vam je na mjestu.Takvi kao što ste vi su morali biti otjerani kada su došli iluzionisti,zato što razumijete a to nisu vremena razuma.Jugoslavija je bila naša snaga,i Hrvata i Srba i svih ostalih...ali mi smo nesvjesni ljudi.

milos

pre 10 godina

Ja jos nisam cuo da postoji Hrvat ponosan na svoju domovinu Srbiju ili Jugoslaviju. Kakva je potreba Radeta Serbedzije da istice ovako nesto ako je Srbin po majci i ocu? Oni koji se poltronisu Hrvatima i nisu Srbi. Drazen se osecao kao Hrvat iako mu je otac Jovo Srbin. I nem a problema ako neko voli da je Hrvat ili Albanac iako je Srbin ali da znamo sa kim razgovaramo i cije stavove zastupa. Ni jane volim kameleone ka jedan citalac rece. Serbedzija kao i Balasevic profitiraju na ovakvim stavovima.

podanik

pre 10 godina

"Ali, kad bismo mogli drugačije, bilo bi nam bolje da nismo u Evropi".

To drugacije je opcija zajednicke drzave Jugoslavije.
To je mnogo bolja opcija za sve nas, i bila i ostala.

Ali neki su to unistili.
Znamo koji. U Srbiji su to bili SANU, SPC, Dobrica, SM i gomila poltrona nacionalistickeog diskursa i ratne opcije.
Sahranili su Jugoslaviju. Ostale su bedne i jadne drzavice na mestu ugledne i dobre drzave. Odlican intervju.

Analiticar

pre 10 godina

Ne postoji nikakav dokaz, tj. dokument, barem do sada nije pronadjen, da je Tesla ikada rekao da se ponosi srpskim rodom i hrvatskom domovinom. To je tipicna komunisticka izmisljotina.

Dragan

pre 10 godina

Stari je to folirant.
Nekada je bio dobar glumac, posle ga je Holivod unazadio.
Ipak nije se bas gadio tamosnjih para.
Nemojte traziti nekakvu dubinu u njegovom intervjuu.Malo je antiprotivan, to deluje tak disidentno, ne.Ako se samo slazete onda je to tipicno komunisticki.
Fora je u sitnicima, zar ne Rade?To je kao kada prodas celu salu za svoje gostovanje u provinciji.Sedis na tim daskama nepripremljen, latis se flase i improvizujes.Ne bi to bilo lose da nas nisi odrao i jos se napio.Lepo, ali za tebe.

Sin Bludimir

pre 10 godina

Posle Andjelininog remek dela od filma ovaj covek kao i Djuricko i ostali za mene su fleke.

Jadno je da covek koji ima ovakvo povrshno razmisljanje daje sebi za pravo da bude arogantan i prica o politichkim temama.

Nije me mrzelo da procitam sve, reko ajde da apriori ne zakljucujem, mozda covek ima nesto pametno reci. Ali josh gluplje je od onoga sto sam ocekivao da ce napisati.

Bilo bi svima bolje da nisu u Evropi, osim Nemackoj i Francuskoj, to zna svaki papagaj samo sto mnogi nece da prihvate i otvore ochi, ali ako se vec pishe o tome onda neka se barem potrudi da analizira svoj stav, ako se vec bavi politikom neka bude POLITICAR, a ne BOEM.

Vladimir Bogdanić

pre 10 godina

Rade Šerbeđija snažna je glumačka osobnost s neospornom internacionalnom karijerom. To naravno ne znači da su mu opservacije o društvu, politici i prošlosti relevantne. Što se tiče novinarske tvrdnje da je Rade 1990 otjeran iz Zagreba ta tvrdnja pretpostavlja da su tada svi u Zagrebu bili mrzitelji ili da nitko ništa ne pamti. Istina je ipak "malo drugačija" i ako već Rade s tim nema problema pa prihvaća takve interpretacije široko mu polje! Što se artizma i Brijuna odnosno njegovog boravka tamo tiče to na žalost onih koji su ga u Zagrebu cijenili i pamte što Brijuni simboliziraju graniči s groteskom. Ni Brecht ni Štivičić to nemogu promijeniti. Ponajmanje Duško Ljuština ili novac kojim R.Hrvatska i Grad Zagreb to financiraju. Vrijedilo bi da se umjesto varijacija na EU teme o tome upozna i srbijanska javnost. Brojke i činjenice ponekad su grube i mogu boljeti. Granice će još dugo postojatii bez obzira na legitimnu Radetovu nostalgiju za Jugoslavijom i onim što on zove "našim narodom". Tog naroda nema i sumnjam da ima onih koji vjeruju kako će ga jednom opet biti

Komentar

pre 10 godina

Covek je lepo rekao. Da mozemo da sebi dopustimo taj luksuz bilo bi nam bolje kao Norveskoj ili Svajcarskoj. Ali nismo ni Norveska ni Svajcarska. Sem toga, deo smo kontinentalne Evrope. Mozda bi nam bolje bilo da smo u Americi ili Aziji, ali nismo. A vi Evroskeptici, najzad shvatite da je Tito mrtav i da je nesvrstanost i balansiranje izmedju istoka i zapada proslost.

milan

pre 10 godina

Ne razumem ko je to i kada oterao Serbedziju iz Beograda, kako autor clanka navodi. Da li je sam Serbedzija to ikada, igde izjavio? Niko nikoga nije terao iz Beograda tokom 90-ih, to bi cenjeni autor ili autorka trebalo da zna. Odlazak zbog losih uslova zivota i manjka posla je nesto drugo.

proxima centauri

pre 10 godina

Procitala sam ceo intervju, gnjavaza. Pitanja pompezna, odgovori malo jedno, malo drugo. Red samodopadljivosti, red jugonostalgije, pa malo stranstvovanja, pa Beverli Hils, pa onada ograda (nisam politikolog, ni socolog ) pa malo prijatelja, od velikog Ljube Tadica, do Toma Kruza....ma milina jedna.
Pokusala sam da se setim neke njegove uloge. Maglovito se secam serije "U registraturi", ona ga je valjda lansirala i onda nista. Stalno on sa sesirom na sceni i nekom gitarom govori Preverovu "Barbaru", ili Arsenovu "Ines".

I onda "bingo" Zivot je lep. Kako bese, kako je izgledao, replika...nista.
Secam se samo maestralne, prelepe, neponovljive, supertalentovane, strankinje u Srbiji i Beogradu Sonje Savic. E, nju je Beograd "samleo", ona je platila cenu razlicitosti.

A Serbedzija, ko Serbezija, folirant, ali sa stilom. Sto se foliranja tice prvi je.
I zacudo (ili ne?) i pozitivni i negativni komentari su mlaki.

Marko Müller

pre 10 godina

Opet neko iz dijaspore koji tamo radi i zivi prica kako treba da zivimo na drugoj strani sveta..... (papagaj, 17. avgust 2013 13:31)

Ma mora vama dan noc da se prica, jer nemate pojma. Kako drugacije objasniti groznu situaciju u kojoj se nalazite zadnjih 20 i vise godina.? Da ste slusali malo pametne ljude, ne bi sada bili nasiromasnija drzava u evropi koja, malo po malo, svaki par godina gubi parce teritorije. Ali kome ja pricam, narod koji nije u stanju uci na prednja a izaci na zadnja vrata busa, ne vredi nesto objasnjavati! A ti licno da se nisi osudio da komentarises desavanja u drugim zemljama (EU, USA, Afrika, Afganistan itd.)(...)... kako ti kazes nemas pravo na to, jer jednostavno ne zivis tamo!

Troml

pre 10 godina

Ništa drugo do sjećanje jednog starca za starim
vremenima, ljudima i državama. Kuka i plače
na svojom sudbinom, pritom misleći na mladost
i bezbrižan život u Jugoslaviji. O tome najbolje
govori pasus dolje ~

"Tih kasnih šezdesetih, Dubrovnik je bio svijetla
pozornica i svjetska, i evropska, i jugoslavenska...
(pazi ovo jugoslavenska, bez HRVATSKA))
U to su se vrijeme družili glumci iz cijele bivše Jugoslavije.
Iz Srbije su tu bili Ljuba Tadić, Stevo Žigon, Ružica Sokić,
Mira Stupica, Branko Pleša...
(Hrvata jasno nema ili ih neče spomenuti)
Svi oni su godinama radili na Ljetnjim igrama, kada se božanstveno
živelo. Posle sam otkrio i samo more, ostrvo Silba, gde sam kupio
plac i napravio kuću. Tad tamo nije bilo električnog svjetla.
Bilo je divno i romantično. I riba je drukčije mirisala. Sve je
drukčije bilo. Tamo sam išao svako ljeto posle Dubrovnika i ostajao
cio septembar. Tamo sam lovio ribu.......""
trala la, tamo je bila Jugoslavija, a sada svega toga više nema,
misli Rade iako ne govori. puc

mattko

pre 10 godina

Sada ce Rade da nam kaze gde bi nama bilo bolje kada bi moglo .... a on sam svoju slavu i svoj novac zaradjuje na tom istom zapadu gde nama ostalima nije mesto vec nas uteruju! Zar nije to malo apsurdno od Serbedyije ? Gde mi trba da budemo "kada bi moglo" , negde u Africi , na Marsu ili gde ?

LM

pre 10 godina

Velike uloge, kao glumac, je Rade odigrao u pozoristima i filmovima pravljenim u EX YU i danasnjim novonastalim drzavama na teritoriji EX YU. Teatar na Brionima je sigurno i nastao iz njegove velike potrebe da se ponovo dokaze na svom jeziku na kojem on i moze da ostvari najbolje uloge. Ono sto sam videla od "velikih rola naše jedine prave i velike holivudske zvezde" su uglavnom bile role kriminalaca i bosova ruske mafije. Ali nema veze, covek radi i za taj rad mu je sigurno dobro placeno ali ne treba preterivati u velicanju njegovih ostvarenja u Holivudu. Ili sam ja nesto propustila!?

Tibor

pre 10 godina

(milos, 17. avgust 2013 17:47)

Ima jedna velika razlika između Balaševića i Šerbedžije. Balašević je i danas u ulici Jovana Cvijića u Novom Sadu. Ko razume shvatiće.

milan

pre 10 godina

Taman sam hteo da kazem da zasto svakoga pitamo a onda se setih pa i ja sam svako i imam pravo na svoje licno misljenje a moje da svako pa i drzava treba da bude tamo gde pripada a da smo mi u Evropi treba to i da zapecatimo.

Anna

pre 10 godina

Papagaju, on zna o cemu govori, a kad bi ti trebaloda govoris o istim stvarima, tesko da bi imao sta da kazes.
Ana, on je iz proslog veka, ali ce ostati i za buduce vekove, a ti ces proci bez traga.

modesty

pre 10 godina

Rade, koji izgledas isto kao moj cale, potpuno te razumem. I ja sam isti genetski kod, od 1991-ve vazda stranac svugde, sa sva tri pasosa, i nije da nisam uspela i postigla, ali... Sve si rekao. Iznad provincijalskih smicalica zauvek, i zbog toga uvek na Balkanu izopsten.

miki

pre 10 godina

Slazem se sa Radetom da nam ne treba EU zbog jednostavnog razloga sto EU sama po sebi nece doneti bolji zivot.. bolji zivot ce doneti obrazovanje, profesionalni rad i etika u poslovanju i postovanje blizneg..S druge strane, sve ozbiljnije drzave u Evropi su u EU, osim tri-cetiri koje imaju tu privileiju da budu i van nje zbog razlicitih okolnosti..
Ne znam zasto se u komentarima onih koji kritikuju Sherbedziju uvek eksplicitno ili implicitno naziru momenti kao nacionalnost, izdajnistvo, "sta on misli ko je" i sl. O patriotizmu necu sve je jasno, ali ovo kameleon, nekompetentan i sl. ne mogu da razumem! Ne, vi ste kompetentniji da govorite o politici, koji ste bili na Kosovu svega jedan put, u hrvatskoj tri puta na more (dva s mamom i tatom na 8 dana), a u Sarajevu ste jeli burek jedno prepodne dok jos nije postalo vruce.. i da to nije tako, retko ko od vas je imao tu priliku da sedi za stolom sa gomilu znacajnih ljudi i da cuje ili razmeni mislenje, cesto i o politici, aktuelnoj ili u istoriskom kontekstu.
Da ga kritikujete za nesto drugo ok, ali njegovim stavovima onakvi kakvi su ovde izreceni je suludo..

Radule Scepanovic

pre 10 godina

Nije neophodno da se slazete sa Radetovim vidjenjima i stavovima,ali je zaista previse komentara koji mu uskracuju pravo na vlastito misljenje jer zivi u Holivodu,ima novaca,ljetuje na brionima i slicno.Ne ostavlja mi utisak nekog kog su pare pokvarile.Sa sjetom prica o Dubrovackim igrama sezdesetih koje pamti po druzenjima sa velikim ljudima a ne po glumackim honorarima.Paradoksalno je da su ljudi poput Serbedzije ili Gorana Bregovica zaradili prve ozbiljne pare u zivotu onda kad su izgubili vlastitu zemlju i otisli raditi po tudjini.Krajem sedamdesetih sam bio u istom hotelu na Jahorini sa njegovom porodicom.istog sam doba kao i Danilo i Lucija s kojima smo se moj brat i ja igrali.Sjecam se da je Rade nastupao skoro svaku noc u Sarajevu da bi mogao priustiti zimovanje za svoju porodicu.Nije dalekoo od istine da je bio trenutak kad su ga u Sarajevu svi podjednako mrzili,cak i Bosnjacka strana cija se zvanicna propaganda okrenula protiv svih onih koji tasd nisu bili u Sarajevu.Srpski i hrvatski stav u vezi Serbedzije tad je suvisno i polemisati.

komentatorka

pre 10 godina

Kad već govorim o tome, mislim da se danas u svemu pretjeruje kad se govori o toj nekadašnjoj Jugoslaviji - te nije se moglo ovo, nije se moglo ono... Ma, vraga nije! Naravno da je bilo nepravedno tretiranih umjetnika i uopće ljudi zbog njihovih drukčijih političkih mišljenja, s tim se slažem, ali je u biti to bilo ipak jedno društvo u kome se moglo svašta napraviti.
-----------------------------------------
moglo je svasta ali se za svasta i lezalo, npr. Lazar Stojanovic

evita

pre 10 godina

zasto nekome smeta licno vidjenje ove zive legende glumca na kakvog ce ovi prostori dugo cekati? Potpuno je u pravu kada kaze da je najbolje biti "stranac"...Imala sam srecu i cast da sam ga gledala u Krlezinoj "Monodrami" u Beogradskom dramskom neke 80 te godine... to nije bila samo gluma,umestnost, usao je tada publici u dusu. I ostao.

Silvio Dante

pre 10 godina

Mnogi naši veliki umetnici,kao što su Rade i Stulić koji su velike ličnosti naše kulture su napustili ove krajeve jer su se razočarali zbog svega što se dogodilo.Takvi umetnike teško da ćemo ponovo da imamo,a nikada nisu sebe delili po nacionalnosti.Ja ih cenim obojicu i jako mi je žao što smo izgubili takve dve ličnosti svejedno da li su Srbi ili ne.

Marko Vlahović

pre 10 godina

Ti si majstore u Hollywoodu sve svoje potrošio pa sada vi i vaša generacija tako hrabro i ponosito izgovarate rečenice koje ste trebali da govorite pre dvadesettri godine!!!

komentatorka

pre 10 godina

Kad već govorim o tome, mislim da se danas u svemu pretjeruje kad se govori o toj nekadašnjoj Jugoslaviji - te nije se moglo ovo, nije se moglo ono... Ma, vraga nije! Naravno da je bilo nepravedno tretiranih umjetnika i uopće ljudi zbog njihovih drukčijih političkih mišljenja, s tim se slažem, ali je u biti to bilo ipak jedno društvo u kome se moglo svašta napraviti.
-----------------------------------------
moglo je svasta ali se za svasta i lezalo, npr. Lazar Stojanovic

dragance

pre 10 godina

@Milos: Da, Rade bas ima potrebu da profitira kod nas na bilo cemu. Za razliku od Balasevica (braco Janezi), on je uvek isto govorio, cak i kada se zbog toga mogla i glava izgubiti.

leško

pre 10 godina

Veliki gospodin i veliki čovjek. Samo me je malo zasmetala ona smiješna formulacija o "trbušastim hrvatskim generalima koji su iznenada otkrili tenis kod Tuđmana"... "Onih godina" nije bilo baš puno tih "trbušastih generala" izuzev onog iz JNA Janka Bobetka, a taj se i nije bavio tenisom.

Perica

pre 10 godina

Najbolje je da 10.000 ljudi ode u evropu i da posle pricaju majmunima kako je tamo. Ovako, ili smo svi ljudi ili smo svi majmuni.

Sandzak

pre 10 godina

Prica moj stari: Evropa je molila Jugoslaviju da udje u EU,ali je nasa Juga to kategoricno odbijala. Mislili smo da mozemo zajedno(Srbi,Hrvati i Bosanci)...a eto,ubrzo nakon molbi, mi smo se raspali. I razumem Serbedziju,oni zaista imaju za cim da zale.

Kvalifikacija kol'ko da potvrdi istinistost Sebedzijinih konstatacija

pre 10 godina

@ Јајара.
(фанкоза, 17. avgust 2013 19:42)

Sto? Prepoznao/la si se u onima koji su odgovorni za sve nase propasti, a koje Serbedzija nedvosmisleno proziva?

novosadjanin

pre 10 godina

Vidim da ga ovde "neki i nekakvi" cene po politicko-nacionalnoj liniji, a ne po glumackom umecu. A covek je sjajan glumac.

Sasa

pre 10 godina

"Rece i vrati se u Hollywood..."
A gdje treba da se vrati? U Sarajevo, Beograd ili Zagreb? Jesi li ti svjestan covjece gdje su nasi tzv.centri sada? To su zaseoci zaseoka u svakom mogucem pogledu.

Dusan

pre 10 godina

Kao i svaki gastarbajter dodje da nam soli pamet kako ne bi trebali da jurimo u EU, kako nema bolje zemlje od nase itd. Samo se pitam zasto su onda otisli??

proxima centauri

pre 10 godina

Kao i obicno, imam dodatak, za sve vas koji bi ste potpisali ovaj intervju.

Ako vas interesuje sta je istinska jugonostalgija, sta je istinska tuga i seta, pogledajte intervju koji je Tanja Petrnek napravila sa (jos) jednim velikim glumcem sa ovih, nasih, balkanskih prostora, Mustafom Nadarevicem.
Tri dana sam bila kao bolesna.

Ili da vam kazem ja, Srpkinja iz Srbije, neki bi rekli Srbijanka (ja ne).
Verujte, rasplakali bi se.
Pozdrav.

Bez dobrog naslova

pre 10 godina

Ne mislim da su "negativni" komentari izraz mržnje prema čoveku koga,u najboljem slučaju, površno,poznajemo; mnogo više po njegovim "estradnim" nastupima ( šešir - recitali) manje kao glumca (2-3 filma u kojima je ostvario zapaženu ulogu)
Međutim ono što Šerbedžiju izdvaja je njegovo opurtono "migoljenje";"u pravom trenutku , na pravom mestu" tako da se, hotimice, stvarala iluzija o njegovoj "veličini" - što mu je omogućavalo da lagodno i lepo živi. Kada se Yu raspala,"izvori su presušili" pa su svi koji su to "osetili"( među njima i Šerbedžija) bili primorani da uhleblje potraže "na drugom mestu" ;"ostvarenje američkog sna" im se smešilo ...
Njegov povratak na Brijune ("ono naše što nekad bijaše") kao i čitav ovaj intervju "odišu" žalopojem za vremenom koje je "prohujalo sa komunizmom "

Austrija

pre 10 godina

Hvala redakciji na tekstu... Posle desetominutnog umora na "blicu" ulepsali ste mi jutarnju kafu... Molim za vise ovakvih tekstova... Zahvalni citalac...

M Zg

pre 10 godina

Ne znam zašto poredite Štulića i Šerbedžiju, naime Štulić nije otišao iz političkih razloge nego je otišao da bi od sebe napravio živuću, nedodriljivu legendu (dalkeko od toga da je bio glazbeni genije) ali svi koji smo upućeni u opus Štulićevih pjesama znamo koliko je kritizirao i društvo i Jugu kao takvu u svojim pjesmama i sad se on kao inati, on je razočaran ovo-ono, dok gospon Šerbedžija ne, on je pristuan ponajviše u Hrvatskoj pa u Srbiji i u ostalim republikama. Nemojte mi porediti Šerbedžiju i uvrijeđenu divu/pozera Štulića.

Tomislav

pre 10 godina

Rade je prošao sve faze i prežvakao ih kroz svojevrsnu katarzu svog života, o čemu neki od ovdje prisutnih golobradih patuljaka pojma nemaju.
Još samo nešto, vi ostrašćeni naciomčići morate znati da vaše divljenje vlastitom narodu nema znanstvene osnove.
Naime, analizom DNK došlo se do istine da smo svi na ovim prostorima Europe oko 70% genski identičmi, Slavemi smo oko 10-ak% (čak su i Mađari više Slaveni nego mi), a mi Hrvati sa samo 8% smo iranskog porijekla...
Ništa od navedenog nam ne daje pravo da se busamo u svoja provincijsla, kultirno nejaka prsa, pa se onda okrenimo jedinom ispravnom sadržaju: općoj suradnji, slozi i ljubavi, jedino je to ispravno, a o tome upravo Rade govori, sigurno-ni neznajući za genetiku..

Komsijina Krava

pre 10 godina

Bolje mu je da nije u EU ili barem da Hrvatska ne da Brijune u koncesiju, jer ce onda placati ljetovanje. Osobno mi ne treba niti jedna drzava jer sam od onih koji placaju poreze a ne dobivaju nikakve drzavne beneficije, a da dobivam, podrzavao bi one drzave koje mi osiguravaju beneficije, a bio protiv onih drugih. Bas kao Rade.

otupavila

pre 10 godina

nezrelo i neprijatno realna, pitam se kako je moguce da Beograd ili bilo koji drugi grad, nekom naskodi, nekoj osobi? Malo preuopsteno, povrsna fraza i nemoguce za komentarisati? egzistenciju i privatan zivot neke osobe mogu ostetiti klevete, lazi, ljubomora i ravnodusnost opet drugih osoba. Realnost je zrelost i volja da se shvata vise od povrsnih i otrcanih fraza.
hvala.

МиливојЕ

pre 10 godina

Раде је алиби-Србин ! Хрвати могу слободно да кажу - ево, видите Радета, да сте остали били би и ви на Брионима. Чемер ! Није њему лако. Анти-ратни профитер.

Dejan

pre 10 godina

Hrvat u Zagrebu, Bosanac u Sarajevu, Srbin u Beogradu, Jugosloven u Becu. Isto ko onaj Balasevic. Uvek su mi ti "kameleoni" bili sumnjivi. ali - sve za pare.

papagaj

pre 10 godina

Opet neko iz dijaspore koji tamo radi i zivi prica kako treba da zivimo na drugoj strani sveta.Kako bi tebi bilo da ja kazem da je tebi bolje da nisi u USA.

milos

pre 10 godina

Ja jos nisam cuo da postoji Hrvat ponosan na svoju domovinu Srbiju ili Jugoslaviju. Kakva je potreba Radeta Serbedzije da istice ovako nesto ako je Srbin po majci i ocu? Oni koji se poltronisu Hrvatima i nisu Srbi. Drazen se osecao kao Hrvat iako mu je otac Jovo Srbin. I nem a problema ako neko voli da je Hrvat ili Albanac iako je Srbin ali da znamo sa kim razgovaramo i cije stavove zastupa. Ni jane volim kameleone ka jedan citalac rece. Serbedzija kao i Balasevic profitiraju na ovakvim stavovima.

Troml

pre 10 godina

Ništa drugo do sjećanje jednog starca za starim
vremenima, ljudima i državama. Kuka i plače
na svojom sudbinom, pritom misleći na mladost
i bezbrižan život u Jugoslaviji. O tome najbolje
govori pasus dolje ~

"Tih kasnih šezdesetih, Dubrovnik je bio svijetla
pozornica i svjetska, i evropska, i jugoslavenska...
(pazi ovo jugoslavenska, bez HRVATSKA))
U to su se vrijeme družili glumci iz cijele bivše Jugoslavije.
Iz Srbije su tu bili Ljuba Tadić, Stevo Žigon, Ružica Sokić,
Mira Stupica, Branko Pleša...
(Hrvata jasno nema ili ih neče spomenuti)
Svi oni su godinama radili na Ljetnjim igrama, kada se božanstveno
živelo. Posle sam otkrio i samo more, ostrvo Silba, gde sam kupio
plac i napravio kuću. Tad tamo nije bilo električnog svjetla.
Bilo je divno i romantično. I riba je drukčije mirisala. Sve je
drukčije bilo. Tamo sam išao svako ljeto posle Dubrovnika i ostajao
cio septembar. Tamo sam lovio ribu.......""
trala la, tamo je bila Jugoslavija, a sada svega toga više nema,
misli Rade iako ne govori. puc

Goran

pre 10 godina

Ne volim isticanje u svakom intervjuu Srpstva i Hrvatstva rame uz rame. Cim postoji potreba za time, nesto nije u redu. Na Balkanu izgleda da to uvek mora da se navede i to je ponizavajuce za jednog umetnika. Zasto Jadransko more mora biti najlepse na svetu, zasto oni koji su mu govorili - "Rade gade" moraju biti amnestirani time da su naivni, zavedeni televizijskim vestima.

Кривокапић

pre 10 godina

Е мој Раде. Ти си баш надрљао у овим ратовима. Мало Загреб, Београд, па онда Лондон и Холивуд. Сад мало Бриони. Мало глума, мало концерт у Сава Центру, мало књиге...
Туга божија како ратови упропастише твој живот. Све боемски у Титовим вилама.

podanik

pre 10 godina

"Ali, kad bismo mogli drugačije, bilo bi nam bolje da nismo u Evropi".

To drugacije je opcija zajednicke drzave Jugoslavije.
To je mnogo bolja opcija za sve nas, i bila i ostala.

Ali neki su to unistili.
Znamo koji. U Srbiji su to bili SANU, SPC, Dobrica, SM i gomila poltrona nacionalistickeog diskursa i ratne opcije.
Sahranili su Jugoslaviju. Ostale su bedne i jadne drzavice na mestu ugledne i dobre drzave. Odlican intervju.

Sin Bludimir

pre 10 godina

Posle Andjelininog remek dela od filma ovaj covek kao i Djuricko i ostali za mene su fleke.

Jadno je da covek koji ima ovakvo povrshno razmisljanje daje sebi za pravo da bude arogantan i prica o politichkim temama.

Nije me mrzelo da procitam sve, reko ajde da apriori ne zakljucujem, mozda covek ima nesto pametno reci. Ali josh gluplje je od onoga sto sam ocekivao da ce napisati.

Bilo bi svima bolje da nisu u Evropi, osim Nemackoj i Francuskoj, to zna svaki papagaj samo sto mnogi nece da prihvate i otvore ochi, ali ako se vec pishe o tome onda neka se barem potrudi da analizira svoj stav, ako se vec bavi politikom neka bude POLITICAR, a ne BOEM.

Dejan

pre 10 godina

Gospodine Rade, želim Vam napisati da mi je ostalo u vrlo lepom sećanju prvo čitanje Vaših Autobiografskih zapisa i refleksija te godine, čini mi se, 2008-e kada sam radio kao portir u 3 osnovnom sudu u Beogradu i razume se, imao dosta vremena za čitanje. Nekako se pogodilo da u isto vreme RTS 1 reprizira legendarne zlatne serije bivše Jugoslavije kao što su "Prosjaci i sinovi", "U registraturi" zatim Bulićev i Dvornikov šou program života i karijere "Naše malo misto" i to sve u 9h (kada je bila moja jednočasovna pauza za doručak). Moram Vam priznati da je uživanje bilo otkrivati obrise jedne zemlje u kojoj, nažalost, nisam imao mogućnosti da bivstvujem i trošim svoje mladalačke dane. Imao sam 23 godine i upijao svaku Vašu reč koju se mogla pročitati, pogledati i što ne reći "iskopati na internetu". Zavidim Vam ne samo zbog mogućnosti što ste je imali da živite u toj prekrasnoj zemlji, već i činjenici da ste bili okruženi sve istinskim Asovima svojih branši sa kojima je, verujem, bilo milina deliti dragoceno vreme mladosti. Ipak ste Vi ličnost koja je igrala scenarija napisana Krležinom rukom, pevala i recitovala stihove magičnog Arsena i bili omiljeni glumac kako cele bivše Jugoslavije tako i prve dame te iste zemlje. Jel tako? Malo li je sve to za jedan život? Ne ne ne. Mnogo je. I previše. Želim svako dobro. Dejan

Analiticar

pre 10 godina

Ne postoji nikakav dokaz, tj. dokument, barem do sada nije pronadjen, da je Tesla ikada rekao da se ponosi srpskim rodom i hrvatskom domovinom. To je tipicna komunisticka izmisljotina.

бидермајер

pre 10 godina

Е мој Раде...Још мало шетње уз море и готово.
И теби, Арсену а и мени.
Не дај се генерацијо.

Milijana

pre 10 godina

Svi mi koji smo volelei Jugoslaviju i nismo znali da mrzimo,ostali smo mladi i lepi.Ako ne na oko, a ono u dusi......ovi sad su ruzni ..Strasno ruzni...Mrznja ih je deformisala.
Rade,ziveli....podigao si casu viskija jednom na jednom od antiratnih mitinga, ispred crkve SvmMarka, u onom malom bifeu.Tako sam te pozdravila,sa podignutom casom.Nismo uspeli.....rat im je usspeo....Mnogo te volimo.

Sarkazam

pre 10 godina

Sva sreca pa je potkrepio tu svoju tvrdnju solidnom analizom politickih i ekonomskih razloga zasto bi nam bilo bolje van Evrope inace bih prokomentarisao da bi glumcima bilo najbolje da se drze glume...

dzoni

pre 10 godina

Kad procitam komentare vidim koliko smo primitivni postali..bar vecina..a svi ovi komentarisu su samo procitali naslov jer sve vise od par recenica je suvise za njihov mozak.

Vladimir Bogdanić

pre 10 godina

Rade Šerbeđija snažna je glumačka osobnost s neospornom internacionalnom karijerom. To naravno ne znači da su mu opservacije o društvu, politici i prošlosti relevantne. Što se tiče novinarske tvrdnje da je Rade 1990 otjeran iz Zagreba ta tvrdnja pretpostavlja da su tada svi u Zagrebu bili mrzitelji ili da nitko ništa ne pamti. Istina je ipak "malo drugačija" i ako već Rade s tim nema problema pa prihvaća takve interpretacije široko mu polje! Što se artizma i Brijuna odnosno njegovog boravka tamo tiče to na žalost onih koji su ga u Zagrebu cijenili i pamte što Brijuni simboliziraju graniči s groteskom. Ni Brecht ni Štivičić to nemogu promijeniti. Ponajmanje Duško Ljuština ili novac kojim R.Hrvatska i Grad Zagreb to financiraju. Vrijedilo bi da se umjesto varijacija na EU teme o tome upozna i srbijanska javnost. Brojke i činjenice ponekad su grube i mogu boljeti. Granice će još dugo postojatii bez obzira na legitimnu Radetovu nostalgiju za Jugoslavijom i onim što on zove "našim narodom". Tog naroda nema i sumnjam da ima onih koji vjeruju kako će ga jednom opet biti

Marko Müller

pre 10 godina

Opet neko iz dijaspore koji tamo radi i zivi prica kako treba da zivimo na drugoj strani sveta..... (papagaj, 17. avgust 2013 13:31)

Ma mora vama dan noc da se prica, jer nemate pojma. Kako drugacije objasniti groznu situaciju u kojoj se nalazite zadnjih 20 i vise godina.? Da ste slusali malo pametne ljude, ne bi sada bili nasiromasnija drzava u evropi koja, malo po malo, svaki par godina gubi parce teritorije. Ali kome ja pricam, narod koji nije u stanju uci na prednja a izaci na zadnja vrata busa, ne vredi nesto objasnjavati! A ti licno da se nisi osudio da komentarises desavanja u drugim zemljama (EU, USA, Afrika, Afganistan itd.)(...)... kako ti kazes nemas pravo na to, jer jednostavno ne zivis tamo!

Posmatrač

pre 10 godina

Ne smeta mi Šerbedžija već folirantski nastup u kojem ima za svakog ponešto. E sad, postavlja se pitanje: a šta će R. Šerbedžiji ovako nešto?

Dragan

pre 10 godina

Stari je to folirant.
Nekada je bio dobar glumac, posle ga je Holivod unazadio.
Ipak nije se bas gadio tamosnjih para.
Nemojte traziti nekakvu dubinu u njegovom intervjuu.Malo je antiprotivan, to deluje tak disidentno, ne.Ako se samo slazete onda je to tipicno komunisticki.
Fora je u sitnicima, zar ne Rade?To je kao kada prodas celu salu za svoje gostovanje u provinciji.Sedis na tim daskama nepripremljen, latis se flase i improvizujes.Ne bi to bilo lose da nas nisi odrao i jos se napio.Lepo, ali za tebe.

milan

pre 10 godina

Ne razumem ko je to i kada oterao Serbedziju iz Beograda, kako autor clanka navodi. Da li je sam Serbedzija to ikada, igde izjavio? Niko nikoga nije terao iz Beograda tokom 90-ih, to bi cenjeni autor ili autorka trebalo da zna. Odlazak zbog losih uslova zivota i manjka posla je nesto drugo.

nilaya,zg

pre 10 godina

Gospon Rade,svaka vam je na mjestu.Takvi kao što ste vi su morali biti otjerani kada su došli iluzionisti,zato što razumijete a to nisu vremena razuma.Jugoslavija je bila naša snaga,i Hrvata i Srba i svih ostalih...ali mi smo nesvjesni ljudi.

Marko Müller

pre 10 godina

Opet neko iz dijaspore koji tamo radi i zivi prica kako treba da zivimo na drugoj strani sveta..... (papagaj, 17. avgust 2013 13:31)

Ma mora vama dan noc da se prica, jer nemate pojma. Kako drugacije objasniti groznu situaciju u kojoj se nalazite zadnjih 20 i vise godina.? Da ste slusali malo pametne ljude, ne bi sada bili nasiromasnija drzava u evropi koja, malo po malo, svaki par godina gubi parce teritorije. Ali kome ja pricam, narod koji nije u stanju uci na prednja a izaci na zadnja vrata busa, ne vredi nesto objasnjavati! A ti licno da se nisi osudio da komentarises desavanja u drugim zemljama (EU, USA, Afrika, Afganistan itd.)(...)... kako ti kazes nemas pravo na to, jer jednostavno ne zivis tamo!

Marko Vlahović

pre 10 godina

Ti si majstore u Hollywoodu sve svoje potrošio pa sada vi i vaša generacija tako hrabro i ponosito izgovarate rečenice koje ste trebali da govorite pre dvadesettri godine!!!

Anna

pre 10 godina

Papagaju, on zna o cemu govori, a kad bi ti trebaloda govoris o istim stvarima, tesko da bi imao sta da kazes.
Ana, on je iz proslog veka, ali ce ostati i za buduce vekove, a ti ces proci bez traga.

Lenka

pre 10 godina

Da, Evropa nam ne treba ako možemo bez nje. Problem je što ona takva nikakva daje bolje mogućnosti za život, umetnost, rad... pa nam i takva nikakva treba.

komentatorka

pre 10 godina

Kad već govorim o tome, mislim da se danas u svemu pretjeruje kad se govori o toj nekadašnjoj Jugoslaviji - te nije se moglo ovo, nije se moglo ono... Ma, vraga nije! Naravno da je bilo nepravedno tretiranih umjetnika i uopće ljudi zbog njihovih drukčijih političkih mišljenja, s tim se slažem, ali je u biti to bilo ipak jedno društvo u kome se moglo svašta napraviti.
-----------------------------------------
moglo je svasta ali se za svasta i lezalo, npr. Lazar Stojanovic

mattko

pre 10 godina

Sada ce Rade da nam kaze gde bi nama bilo bolje kada bi moglo .... a on sam svoju slavu i svoj novac zaradjuje na tom istom zapadu gde nama ostalima nije mesto vec nas uteruju! Zar nije to malo apsurdno od Serbedyije ? Gde mi trba da budemo "kada bi moglo" , negde u Africi , na Marsu ili gde ?

Ana

pre 10 godina

Milose, tesko da ti to mozes da razumes. Ja sam Srpkinja, rodjena u Srbiji, roditelji su mi Srbi iz Srbije, ali zivela sam takoreci od rodjenja u Hrvatskoj. Dakle, nisam Srpkinja iz Hrvatske. I meni je u toj Hrvatskoj bilo dobro, jako dobro, meni je Beograd bio prljav kad sam dolazila u njega, smetalo mi je sto ne postoji ni "dobar dan" ni "izvolite" i jos mnogo stvari. Imala sam 18 godina kad smo se preselili u Beograd i, veruj mi, ja sam upala u depresiju. Niti sam ikada imala kakvih problema sa okolinom, niti sam bila diskriminisana u skoli, niti sam uopste razmisljala o tome. Sve sam veze ocuvala i znam da sigurno ne bih pobegla iz Hrvatske da sam tamo bila 1990, nego bih ostala, jer je to bila moja zemlja. Iz mog razreda su poginula u ratu, u hrvatskoj vojsci, 2 mladica - jedan Hrvat i jedan Srbin. Otadzbina nije zemlja porekla, nego zemlja u kojoj si odrastao, zato je, mozda, i bolji naziv domovina. Danas sam daleko, jako daleko, ali, ako imam ikakvu nostalgiju, to je ona za mojim zavicajem, za gradom u kome sam odrasla. A Serbedzija je do vise nego odraslog doba ziveo u Hrvatskoj,pa kako bi drugacije mogao da se oseca? Veruj mi, ima jos mnogo Srba koji osecaju Hrvatsku svojom domovinom/otadzbinom, i vecinom zive po vecim gradovima.

proxima centauri

pre 10 godina

Procitala sam ceo intervju, gnjavaza. Pitanja pompezna, odgovori malo jedno, malo drugo. Red samodopadljivosti, red jugonostalgije, pa malo stranstvovanja, pa Beverli Hils, pa onada ograda (nisam politikolog, ni socolog ) pa malo prijatelja, od velikog Ljube Tadica, do Toma Kruza....ma milina jedna.
Pokusala sam da se setim neke njegove uloge. Maglovito se secam serije "U registraturi", ona ga je valjda lansirala i onda nista. Stalno on sa sesirom na sceni i nekom gitarom govori Preverovu "Barbaru", ili Arsenovu "Ines".

I onda "bingo" Zivot je lep. Kako bese, kako je izgledao, replika...nista.
Secam se samo maestralne, prelepe, neponovljive, supertalentovane, strankinje u Srbiji i Beogradu Sonje Savic. E, nju je Beograd "samleo", ona je platila cenu razlicitosti.

A Serbedzija, ko Serbezija, folirant, ali sa stilom. Sto se foliranja tice prvi je.
I zacudo (ili ne?) i pozitivni i negativni komentari su mlaki.

milan

pre 10 godina

Taman sam hteo da kazem da zasto svakoga pitamo a onda se setih pa i ja sam svako i imam pravo na svoje licno misljenje a moje da svako pa i drzava treba da bude tamo gde pripada a da smo mi u Evropi treba to i da zapecatimo.

Komentar

pre 10 godina

Covek je lepo rekao. Da mozemo da sebi dopustimo taj luksuz bilo bi nam bolje kao Norveskoj ili Svajcarskoj. Ali nismo ni Norveska ni Svajcarska. Sem toga, deo smo kontinentalne Evrope. Mozda bi nam bolje bilo da smo u Americi ili Aziji, ali nismo. A vi Evroskeptici, najzad shvatite da je Tito mrtav i da je nesvrstanost i balansiranje izmedju istoka i zapada proslost.

leško

pre 10 godina

Veliki gospodin i veliki čovjek. Samo me je malo zasmetala ona smiješna formulacija o "trbušastim hrvatskim generalima koji su iznenada otkrili tenis kod Tuđmana"... "Onih godina" nije bilo baš puno tih "trbušastih generala" izuzev onog iz JNA Janka Bobetka, a taj se i nije bavio tenisom.

Tibor

pre 10 godina

(milos, 17. avgust 2013 17:47)

Ima jedna velika razlika između Balaševića i Šerbedžije. Balašević je i danas u ulici Jovana Cvijića u Novom Sadu. Ko razume shvatiće.

dragance

pre 10 godina

@Milos: Da, Rade bas ima potrebu da profitira kod nas na bilo cemu. Za razliku od Balasevica (braco Janezi), on je uvek isto govorio, cak i kada se zbog toga mogla i glava izgubiti.

evita

pre 10 godina

zasto nekome smeta licno vidjenje ove zive legende glumca na kakvog ce ovi prostori dugo cekati? Potpuno je u pravu kada kaze da je najbolje biti "stranac"...Imala sam srecu i cast da sam ga gledala u Krlezinoj "Monodrami" u Beogradskom dramskom neke 80 te godine... to nije bila samo gluma,umestnost, usao je tada publici u dusu. I ostao.

modesty

pre 10 godina

Rade, koji izgledas isto kao moj cale, potpuno te razumem. I ja sam isti genetski kod, od 1991-ve vazda stranac svugde, sa sva tri pasosa, i nije da nisam uspela i postigla, ali... Sve si rekao. Iznad provincijalskih smicalica zauvek, i zbog toga uvek na Balkanu izopsten.

LM

pre 10 godina

Velike uloge, kao glumac, je Rade odigrao u pozoristima i filmovima pravljenim u EX YU i danasnjim novonastalim drzavama na teritoriji EX YU. Teatar na Brionima je sigurno i nastao iz njegove velike potrebe da se ponovo dokaze na svom jeziku na kojem on i moze da ostvari najbolje uloge. Ono sto sam videla od "velikih rola naše jedine prave i velike holivudske zvezde" su uglavnom bile role kriminalaca i bosova ruske mafije. Ali nema veze, covek radi i za taj rad mu je sigurno dobro placeno ali ne treba preterivati u velicanju njegovih ostvarenja u Holivudu. Ili sam ja nesto propustila!?

komentatorka

pre 10 godina

Kad već govorim o tome, mislim da se danas u svemu pretjeruje kad se govori o toj nekadašnjoj Jugoslaviji - te nije se moglo ovo, nije se moglo ono... Ma, vraga nije! Naravno da je bilo nepravedno tretiranih umjetnika i uopće ljudi zbog njihovih drukčijih političkih mišljenja, s tim se slažem, ali je u biti to bilo ipak jedno društvo u kome se moglo svašta napraviti.
-----------------------------------------
moglo je svasta ali se za svasta i lezalo, npr. Lazar Stojanovic

dsagsg

pre 10 godina

Vidim da mnogi koji su ostavili komentare nisu ni procitali sta je covek rekao, a rekao je, parafraziracu, sledece:

Posto nismo bili sposobni da sacuvamo bivsu drzavu bolje nam je sad da udjemo u EU, ali da smo bili sposobni da se dogovorimo i da sacuvamo Jugoslaviju u nekom drugom politickom uredjenju, za tu zemlju (koja sad ne postoji) bi bilo bolje da ne ide u EU.

Drugim recima, rekao je apsolutnu istinu.

miki

pre 10 godina

Slazem se sa Radetom da nam ne treba EU zbog jednostavnog razloga sto EU sama po sebi nece doneti bolji zivot.. bolji zivot ce doneti obrazovanje, profesionalni rad i etika u poslovanju i postovanje blizneg..S druge strane, sve ozbiljnije drzave u Evropi su u EU, osim tri-cetiri koje imaju tu privileiju da budu i van nje zbog razlicitih okolnosti..
Ne znam zasto se u komentarima onih koji kritikuju Sherbedziju uvek eksplicitno ili implicitno naziru momenti kao nacionalnost, izdajnistvo, "sta on misli ko je" i sl. O patriotizmu necu sve je jasno, ali ovo kameleon, nekompetentan i sl. ne mogu da razumem! Ne, vi ste kompetentniji da govorite o politici, koji ste bili na Kosovu svega jedan put, u hrvatskoj tri puta na more (dva s mamom i tatom na 8 dana), a u Sarajevu ste jeli burek jedno prepodne dok jos nije postalo vruce.. i da to nije tako, retko ko od vas je imao tu priliku da sedi za stolom sa gomilu znacajnih ljudi i da cuje ili razmeni mislenje, cesto i o politici, aktuelnoj ili u istoriskom kontekstu.
Da ga kritikujete za nesto drugo ok, ali njegovim stavovima onakvi kakvi su ovde izreceni je suludo..

ostap bender

pre 10 godina

Stvarno mi je mrsko da ccitam pojedine "komentare" koji su obiccni izlivi mrzznje i koji pokazuju koliko medju nama ima zlih ljudi...
Neko je pomenuo Lazara Stojanovića. Pa taj Lazar je kao diplomac , parama drzzave snimio film (Plasticcni Isus) u kome je Tita (tadassnji predsednik Jugoslavije) uporedio sa Hitlerom !!! Pa gde to mozze? U Americi? Gde? Ili sam ja lud. a vazzilo je nepisano pravilo: radi ssta 'oćess , priccaj ssta 'ocess, samo ne diraj Tita i partiju...Inacce samo u Bgd. sredinom osamdesetih godina bilo je 400.000 cclanova partije, a sad mnoga deca tih komunista koja su lepo zzivela, pljiju po sopstvenoj prosslosti...Ajd' zdravo.

Silvio Dante

pre 10 godina

Mnogi naši veliki umetnici,kao što su Rade i Stulić koji su velike ličnosti naše kulture su napustili ove krajeve jer su se razočarali zbog svega što se dogodilo.Takvi umetnike teško da ćemo ponovo da imamo,a nikada nisu sebe delili po nacionalnosti.Ja ih cenim obojicu i jako mi je žao što smo izgubili takve dve ličnosti svejedno da li su Srbi ili ne.

M Zg

pre 10 godina

Ne znam zašto poredite Štulića i Šerbedžiju, naime Štulić nije otišao iz političkih razloge nego je otišao da bi od sebe napravio živuću, nedodriljivu legendu (dalkeko od toga da je bio glazbeni genije) ali svi koji smo upućeni u opus Štulićevih pjesama znamo koliko je kritizirao i društvo i Jugu kao takvu u svojim pjesmama i sad se on kao inati, on je razočaran ovo-ono, dok gospon Šerbedžija ne, on je pristuan ponajviše u Hrvatskoj pa u Srbiji i u ostalim republikama. Nemojte mi porediti Šerbedžiju i uvrijeđenu divu/pozera Štulića.

Radule Scepanovic

pre 10 godina

Nije neophodno da se slazete sa Radetovim vidjenjima i stavovima,ali je zaista previse komentara koji mu uskracuju pravo na vlastito misljenje jer zivi u Holivodu,ima novaca,ljetuje na brionima i slicno.Ne ostavlja mi utisak nekog kog su pare pokvarile.Sa sjetom prica o Dubrovackim igrama sezdesetih koje pamti po druzenjima sa velikim ljudima a ne po glumackim honorarima.Paradoksalno je da su ljudi poput Serbedzije ili Gorana Bregovica zaradili prve ozbiljne pare u zivotu onda kad su izgubili vlastitu zemlju i otisli raditi po tudjini.Krajem sedamdesetih sam bio u istom hotelu na Jahorini sa njegovom porodicom.istog sam doba kao i Danilo i Lucija s kojima smo se moj brat i ja igrali.Sjecam se da je Rade nastupao skoro svaku noc u Sarajevu da bi mogao priustiti zimovanje za svoju porodicu.Nije dalekoo od istine da je bio trenutak kad su ga u Sarajevu svi podjednako mrzili,cak i Bosnjacka strana cija se zvanicna propaganda okrenula protiv svih onih koji tasd nisu bili u Sarajevu.Srpski i hrvatski stav u vezi Serbedzije tad je suvisno i polemisati.

Kvalifikacija kol'ko da potvrdi istinistost Sebedzijinih konstatacija

pre 10 godina

@ Јајара.
(фанкоза, 17. avgust 2013 19:42)

Sto? Prepoznao/la si se u onima koji su odgovorni za sve nase propasti, a koje Serbedzija nedvosmisleno proziva?

Dusan

pre 10 godina

Kao i svaki gastarbajter dodje da nam soli pamet kako ne bi trebali da jurimo u EU, kako nema bolje zemlje od nase itd. Samo se pitam zasto su onda otisli??

Perica

pre 10 godina

Najbolje je da 10.000 ljudi ode u evropu i da posle pricaju majmunima kako je tamo. Ovako, ili smo svi ljudi ili smo svi majmuni.

Tomislav

pre 10 godina

Rade je prošao sve faze i prežvakao ih kroz svojevrsnu katarzu svog života, o čemu neki od ovdje prisutnih golobradih patuljaka pojma nemaju.
Još samo nešto, vi ostrašćeni naciomčići morate znati da vaše divljenje vlastitom narodu nema znanstvene osnove.
Naime, analizom DNK došlo se do istine da smo svi na ovim prostorima Europe oko 70% genski identičmi, Slavemi smo oko 10-ak% (čak su i Mađari više Slaveni nego mi), a mi Hrvati sa samo 8% smo iranskog porijekla...
Ništa od navedenog nam ne daje pravo da se busamo u svoja provincijsla, kultirno nejaka prsa, pa se onda okrenimo jedinom ispravnom sadržaju: općoj suradnji, slozi i ljubavi, jedino je to ispravno, a o tome upravo Rade govori, sigurno-ni neznajući za genetiku..

Sasa

pre 10 godina

"Rece i vrati se u Hollywood..."
A gdje treba da se vrati? U Sarajevo, Beograd ili Zagreb? Jesi li ti svjestan covjece gdje su nasi tzv.centri sada? To su zaseoci zaseoka u svakom mogucem pogledu.

Austrija

pre 10 godina

Hvala redakciji na tekstu... Posle desetominutnog umora na "blicu" ulepsali ste mi jutarnju kafu... Molim za vise ovakvih tekstova... Zahvalni citalac...

novosadjanin

pre 10 godina

Vidim da ga ovde "neki i nekakvi" cene po politicko-nacionalnoj liniji, a ne po glumackom umecu. A covek je sjajan glumac.

Sandzak

pre 10 godina

Prica moj stari: Evropa je molila Jugoslaviju da udje u EU,ali je nasa Juga to kategoricno odbijala. Mislili smo da mozemo zajedno(Srbi,Hrvati i Bosanci)...a eto,ubrzo nakon molbi, mi smo se raspali. I razumem Serbedziju,oni zaista imaju za cim da zale.

otupavila

pre 10 godina

nezrelo i neprijatno realna, pitam se kako je moguce da Beograd ili bilo koji drugi grad, nekom naskodi, nekoj osobi? Malo preuopsteno, povrsna fraza i nemoguce za komentarisati? egzistenciju i privatan zivot neke osobe mogu ostetiti klevete, lazi, ljubomora i ravnodusnost opet drugih osoba. Realnost je zrelost i volja da se shvata vise od povrsnih i otrcanih fraza.
hvala.

Bez dobrog naslova

pre 10 godina

Ne mislim da su "negativni" komentari izraz mržnje prema čoveku koga,u najboljem slučaju, površno,poznajemo; mnogo više po njegovim "estradnim" nastupima ( šešir - recitali) manje kao glumca (2-3 filma u kojima je ostvario zapaženu ulogu)
Međutim ono što Šerbedžiju izdvaja je njegovo opurtono "migoljenje";"u pravom trenutku , na pravom mestu" tako da se, hotimice, stvarala iluzija o njegovoj "veličini" - što mu je omogućavalo da lagodno i lepo živi. Kada se Yu raspala,"izvori su presušili" pa su svi koji su to "osetili"( među njima i Šerbedžija) bili primorani da uhleblje potraže "na drugom mestu" ;"ostvarenje američkog sna" im se smešilo ...
Njegov povratak na Brijune ("ono naše što nekad bijaše") kao i čitav ovaj intervju "odišu" žalopojem za vremenom koje je "prohujalo sa komunizmom "

Komsijina Krava

pre 10 godina

Bolje mu je da nije u EU ili barem da Hrvatska ne da Brijune u koncesiju, jer ce onda placati ljetovanje. Osobno mi ne treba niti jedna drzava jer sam od onih koji placaju poreze a ne dobivaju nikakve drzavne beneficije, a da dobivam, podrzavao bi one drzave koje mi osiguravaju beneficije, a bio protiv onih drugih. Bas kao Rade.

МиливојЕ

pre 10 godina

Раде је алиби-Србин ! Хрвати могу слободно да кажу - ево, видите Радета, да сте остали били би и ви на Брионима. Чемер ! Није њему лако. Анти-ратни профитер.

proxima centauri

pre 10 godina

Kao i obicno, imam dodatak, za sve vas koji bi ste potpisali ovaj intervju.

Ako vas interesuje sta je istinska jugonostalgija, sta je istinska tuga i seta, pogledajte intervju koji je Tanja Petrnek napravila sa (jos) jednim velikim glumcem sa ovih, nasih, balkanskih prostora, Mustafom Nadarevicem.
Tri dana sam bila kao bolesna.

Ili da vam kazem ja, Srpkinja iz Srbije, neki bi rekli Srbijanka (ja ne).
Verujte, rasplakali bi se.
Pozdrav.